Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:21
De prijzen van de Elroq zijn bekend bij onze leasemaatschappij. Als je deze behoorlijk aankleed (82 kWh business edition), dan zit je op een ruim €51k, zonder trekhaak, warmtepomp, grotere velgen en zonder kleurtje. Wil je dat er wel bij, dan zit je op zo'n €55k.

Volgens mij is er een welbekende concurrent die een grotere auto biedt met vergelijkbare opties voor bijna €10k minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
vertel Belecthor, vertel!

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Je mag raden :P

Ah ja, ik vind het jammer dat de auto zo duur is voor wat je krijgt. VAG loopt steeds verder achter met de EV en dit gaat ze geen inhaalslag geven.

[ Voor 31% gewijzigd door Belecthor op 11-10-2024 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02

Ethirty

Who...me?

Belecthor schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:47:
De prijzen van de Elroq zijn bekend bij onze leasemaatschappij. Als je deze behoorlijk aankleed (82 kWh business edition), dan zit je op een ruim €51k, zonder trekhaak, warmtepomp, grotere velgen en zonder kleurtje. Wil je dat er wel bij, dan zit je op zo'n €55k.

Volgens mij is er een welbekende concurrent die een grotere auto biedt met vergelijkbare opties voor bijna €10k minder.
Oh echt?
Ethirty in "Het grote ŠKODA topic - Deel 1"

:+

[ Voor 9% gewijzigd door Ethirty op 11-10-2024 14:16 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Haha, ik had je post niet gelezen. Soms hebben ze bij onze LM nog wel lagere prijzen dan de consumentenprijzen, maar helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 11-10-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:03
Belecthor schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:11:
Ah ja, ik vind het jammer dat de auto zo duur is voor wat je krijgt. VAG loopt steeds verder achter met de EV en dit gaat ze geen inhaalslag geven.
Volgens mij is dit sowieso wel een beetje het verhaal van de grote Europese merken. Ze hebben de grootste moeite om electrische auto's veel goedkoper te maken en verkopen ze met flinterdunne marges en soms met verlies. Zeker met de gigantische berg Chinese auto's die deze kant op komt is dat alleen maar lastiger. En nu de BPM dik omhoog gaat op termijn zullen de verkoopcijfers ook gaan tegenvallen ben ik bang. Ik ga in ieder geval geen auto van 2000+ kilo rijden met volledige wegenbelasting.

Ik heb op zich geen medelijden met de meeste merken omdat ze gewoon veel te laat begonnen zijn, maar toch he! Je ziet de de merken die zoveel mogelijk in eigen beheer hebben en minder afhankelijk zijn van andere partijen, zoals Tesla en BYD, dat die de prijzen verder omlaag kunnen krijgen (hoewel je bij BYD maar moet afwachten hoeveel staatssteun erbij zit).

Kortom, ik denk dat ze met name op de accessoires de marges proberen te pakken. Dat is natuurlijk altijd al zo, maar in deze gevallen nog eens extra.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Luuk1983 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:22:
[...]

Volgens mij is dit sowieso wel een beetje het verhaal van de grote Europese merken. Ze hebben de grootste moeite om electrische auto's veel goedkoper te maken en verkopen ze met flinterdunne marges en soms met verlies. Zeker met de gigantische berg Chinese auto's die deze kant op komt is dat alleen maar lastiger. En nu de BPM dik omhoog gaat op termijn zullen de verkoopcijfers ook gaan tegenvallen ben ik bang. Ik ga in ieder geval geen auto van 2000+ kilo rijden met volledige wegenbelasting.

Ik heb op zich geen medelijden met de meeste merken omdat ze gewoon veel te laat begonnen zijn, maar toch he! Je ziet de de merken die zoveel mogelijk in eigen beheer hebben en minder afhankelijk zijn van andere partijen, zoals Tesla en BYD, dat die de prijzen verder omlaag kunnen krijgen (hoewel je bij BYD maar moet afwachten hoeveel staatssteun erbij zit).

Kortom, ik denk dat ze met name op de accessoires de marges proberen te pakken. Dat is natuurlijk altijd al zo, maar in deze gevallen nog eens extra.
Ja, wellicht komt er nog een grote omschakeling bij de fabrikanten. Ik heb het idee dat de noodklok behoorlijk aan het slaan is bij VAG en Stellantis, die zijn ook niet gek en zien met lede ogen aan dat ze op prijs niet meer kunnen concurreren, maar óók niet meer op kwaliteit.

Ik denk dat het ook een stuk acceptatie is van een herschikking van het marktaandeel van Europese merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Het kan aan mij liggen, maar de prijs is toch niet heel erg gek?

Voor 42.990 euro rijd je een Business Edition 82kWh, wat qua specificaties aardig in de buurt komt van de Model Y RWD LR (49.990 rijklaar). Voeg daarbij "Business upgrade pakket - Advanced" (4.990) en een warmtepomp (1.090) aan toe, en voor 49.070 heb je een EV die qua specificaties (m.u.v bagageinhoud) en uitrusting niet onder doet voor de Model Y.

Ze hebben de lat niet verlegd, maar verder lopen ze prima in pas met wat volgens velen "de benchmark" is :)

En eventueel heb je dan nog de optie om, als je om niet al de extra zaken van het Advanced of Maxx pakket geeft, voor minder de showroom uit te lopen. Met het Travel pakket en warmtepomp kan je voor 45.570 euro rijklaar de showroom uit rijden, of 44.480 catalogusprijs: kom je als particulier eventueel in aanmerking voor de SEPP.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 14:44
MK_ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:38:

Voor 42.990 euro rijd je een Business Edition 82kWh, wat qua specificaties aardig in de buurt komt van de Model Y RWD LR (49.990 rijklaar). Voeg daarbij "Business upgrade pakket - Advanced" (4.990) en een warmtepomp (1.090) aan toe, en voor 49.070 heb je een EV die qua specificaties (m.u.v bagageinhoud) en uitrusting niet onder doet voor de Model Y.

Ze hebben de lat niet verlegd, maar verder lopen ze prima in pas met wat volgens velen "de benchmark" is :)

En eventueel heb je dan nog de optie om, als je om niet al de extra zaken van het Advanced of Maxx pakket geeft, voor minder de showroom uit te lopen. Met het Travel pakket en warmtepomp kan je voor 45.570 euro rijklaar de showroom uit rijden, of 44.480 catalogusprijs: kom je als particulier eventueel in aanmerking voor de SEPP.
Eens. Mooie combi voor de meesten is denk ik de 63 batterij met business upgrade pakket clever en wellicht nog transportpakket oid erbij. Als je fiscaal maar onder de 45k. blijft voor de subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Martijnvdb schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:53:
[...]

Eens. Mooie combi voor de meesten is denk ik de 63 batterij met business upgrade pakket clever en wellicht nog transportpakket oid erbij. Als je fiscaal maar onder de 45k. blijft voor de subsidie.
Ik zou er dan ruim onder blijven want vanaf 1 januari komt er bpm bij en VAG heeft een handje van prijsverhogingen per 1 januari. En dan wordt de waarde op kenteken hoger en krijg je geen subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
MK_ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:38:

Ja, ik vergeleek de 82kwh met de standard range Tesla, maar eigenlijk had ik de de 63 kwh versie van de Skoda moeten vergelijken met de standard range Y en dan is het met een vergelijkbare uitvoering de Skoda €47700. Alsnog wel duurder dan de Model Y en de Elroq is ook een kleinere auto, maar je kunt iig wel allerlei opties uitvinken op de Elroq en dan goedkoper uitkomen, dus dat lijkt mij een voordeel.

Die subsidie vervalt overigens per 2025, dus als je die nog wilt moet je snel bestellen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 13-10-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:46
Hoi,

Ben al enige tijd aan het doordenken over de volgende gezinswagen, met onze 3e die op komst is.

Huidige Ford Focus wagon van 2021 kan het eigenlijk wel aan, maar om het allemaal veilig en comfortabel op de achterbank te houden kijk ik toch steeds meer richting een Superb. (Dacht ook even aan Kodiaq, maar toch liever een break. En volgens de website van Skoda is de Superb effectief breder op de achterbank.)

Ik baseer me op deze link: https://nl.skoda.be/model...i/superb-combi-afmetingen

Bij de dealer was er toch niet echt een wow-effect over ruimte op de achterbank (vooral de breedte bedoel ik dan). Natuurlijk was ik niet in de mogelijkheid om ter plaatse 3 kinderstoelen erin te puzzelen.

Nu ben ik thuis aan het meten, in onze Ford Focus heb ik op de achterbank 143 cm van deur tot deur op z'n ruimst (de armsteunen zou je hier dan nog van moeten aftrekken). Ik heb straks 3 stoelen van 44 cm breed, en ja ze passen, maar het is niet echt gezellig. En bij de middelste kan ik in geen geval aan de gordelaansluiting.

Is er hier iemand die me de afmetingen van de Superb zijn achterbank (zie de link, 150,4 cm) kan verduidelijken van waar tot waar dit exact gemeten zou zijn? Bespaart me weer een ritje naar de dealer.

Of en als iemand een kinderstoel op de middenzit heeft in de Superb zou ik graag horen dat dit haalbaar is :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:00
Sinds twee weken heb ik een Octavia van voor de facelift. Het betreft een Business Plus editie geïmporteerd uit Duitsland. Ik las dat deze keyless entry zou hebben. Wat ik ook doe, ik krijg het niet aan de praat.

Als ik naar instellingen > buiten > centrale vergrendeling ga zien ik geen optie voor Kessy. Alleen een optie voor de ramen.
Bovenaan staat wel ‘centrale vergrendeling’ maar dit menu is greyed out.
Zou iemand hier kunnen bevestigen dat onder dit menu de keyless opties zitten? Anders ben ik bang dat ik alleen keyless go heb…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYN7v1zh6muXyE7XlJVXTSs4rG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fN6EnKG912W3pWkLUMsOCjC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door MartijnMartijn op 15-10-2024 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• philippw
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 09:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJn-By1oTASIRnuyPpmXs0AjBP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzrkXiTVRD7mBu6sFBbT4wUI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wel KESSY en dan ziet hetzelfde menu er zo uit.

Ik denk niet dat jij het hebt, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippw
Kufatec biedt er wel een kit voor aan, alhoewel 500 € het mijn niet waard zou zijn, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Dank voor het nakijken @philippw. Inderdaad jammer. Komend van een Model Y is dit wel even wennen. Vind het vooral jammer dat de Duitse Business Plus Editie zoveel afwijkt van de Nederlandse. Maar goed, er zijn ergere dingen. Voor €500,- druk ik zelf wel op het knopje.

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnMartijn op 15-10-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

MartijnMartijn schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:05:
Dank voor het nakijken @philippw. Inderdaad jammer. Komend van een Model Y is dit wel even wennen. Vind het vooral jammer dat de Duitse Business Plus Editie zoveel afwijkt van de Nederlandse. Maar goed, er zijn ergere dingen. Voor €500,- druk ik zelf wel op het knopje.
Bij Tesla is het andersom, daar mag je bijna €200 neertellen voor een knopje. Al werkt Kessy wel een stuk prettiger dan een Bluetooth sleutel.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Ethirty schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:25:
[...]

Bij Tesla is het andersom, daar mag je bijna €200 neertellen voor een knopje. Al werkt Kessy wel een stuk prettiger dan een Bluetooth sleutel.
Mwah, helemaal zonder sleutel is best fijn. Een mobiel heb je altijd bij je.
Maar tegen een rijbereik van 900km kan niets op *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Gisteren de Skoda Elroq in het echt gezien in Duiven. Prachtige auto. We gaan eens configureren/rekenen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 15:38
MartijnMartijn schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:34:
[...]

Mwah, helemaal zonder sleutel is best fijn. Een mobiel heb je altijd bij je.
Maar tegen een rijbereik van 900km kan niets op *O*
Mijn tesla weigert gemiddeld 1 op de 3 keer om direct te openen. Vanaf de achterkant of bijrijderszijde weigert hij minstens de helft van de tijd, en iedereen hier op kantoor (20+ Tesla’s) heeft dit issue. Verder wel eens met je dat geen sleutel wel echt fijn is. _mits het goed werkt _

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Afgelopen zaterdag proefrit gemaakt in de Ford Explorer. Prima auto, maar gevoelsmatig is de Elroq een betere, goed afgewerktere auto.

Positieve punten:

* rijdt heerlijk (elektrisch toch wel echt fijn)
* veel ruimte
* goede wegligging

Mindere punten:

* stug geveerd
* rechterknie tegen middenconsole is irritant
* soms goedkope materialen (bijv slider als je die indrukt, gaat hele plaatje plastic naar beneden
* afwerkingsniveau
* matig zicht voorruit (o.a. door binnenspiegel)

Over het algemeen verder wel positief, maar neig toch naar de Skoda Elroq..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
In de Belgische configurator is de Superb Sportline tevoorschijn gekomen en te configureren met de 2.0 TSI in 204 pk. Prijzen staan er nog niet bij.

Het bleef even stil maar dit is toch een hele mooie uitvoering om te vergelijken met de PHEV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:31

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Het heeft weer even geduurd maar na VW is er nu ook de nieuwe firmware beschikbaar voor Skoda. Bij VW is de performance beter geworden net als minor verbeteringen.

De versie die nu uit is is software versie 1985 en geschikt voor elke MIB3 van de Octavia of gelijke systemen.

Er zijn zoals altijd nog geen releasenotes beschikbaar want die komen altijd veeeeelll later. Maar dit is zeker weer een verbetering zijn in performance en andere minor updates.

Er is alleen 1 opmerking voor de Plug in Hybride versies met e-manager. Op deze uitvoeringen kan het voorkomen dat deze na de update de functie mist maar dit weten we helaas nog niet zeker. Indien dit zo is kan dit alleen terug gebracht worden met ODIS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cn5tRA2v5RYEt806eK6bmaC97G0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MwFcAV9mVr2B2aBfUbDDPTVP.jpg?f=user_large

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippw
Is dit versie 1969? Want die zit al sinds het begin op mijn Octavia iV (2024).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertoz1982
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:44
1985

http://stephenbrooks.org/muon1/banner.php?user=[DPC]Nightmare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Iemand ervaring met een Kodiaq Sportline, meer bepaald het onderstel? Is die meer stevig afgeveerd dan de andere varianten? Ik stel me vooral de vraag of het de moeite is om bij te betalen voor een adaptief onderstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Ik rij sinds een maand de Kodiaq II B Edition. Deze is een stuk zachter geveerd dan de vorige Kodiaq. Als ik zeg dat ik soms zeeziek wordt, dan overdrijf ik. Maar had van mij wel een stuk strakker / stugger geveerd mogen zijn. Had er van tevoren niet in gereden (na bestelbaar worden direct besteld). De standaard 18 inch velgen hebben door hun diameter en lagere band geen heel positieve invloed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GEi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:00:
Ik rij sinds een maand de Kodiaq II B Edition. Deze is een stuk zachter geveerd dan de vorige Kodiaq. Als ik zeg dat ik soms zeeziek wordt, dan overdrijf ik. Maar had van mij wel een stuk strakker / stugger geveerd mogen zijn. Had er van tevoren niet in gereden (na bestelbaar worden direct besteld). De standaard 18 inch velgen hebben door hun diameter en lagere band geen heel positieve invloed op.
Ik heb het idee dat het iets is wat je bij meer moderne VAG modellen ziet... DCC is bijna noodzakelijk om hem normaal te laten rijden.

Voor de geinteresseerden:

Navi 2025 voor MIB2 High (Discover Pro/Columbus):
https://vw-maps-cdn.light...aps/P390_N60S5MIBH3_EU.7z
https://navigation-maps.v...aps/P390_N60S5MIBH3_EU.7z
P390

Note: sinds 2024/2025 is MIB1 High support gestopt.

Ik kon niet terug vinden dat het hier al gedeeld was, indien wel mijn oprechte excuses :>

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Weet niet of ze al beschikbaar zijn, maar in principe heb je voor een paar €100 andere (stuggere) veren. Ik kan @Antera aanraden.

Mijn O3 veranderde van een boot naar een, nou ja geen kart, maar het was wel beter :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:31

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Dit is met een setje veren al veel beter te maken. Voor meer info stuur me gerust een PM

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Darks schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:54:
Hoi,

Ben al enige tijd aan het doordenken over de volgende gezinswagen, met onze 3e die op komst is.

Huidige Ford Focus wagon van 2021 kan het eigenlijk wel aan, maar om het allemaal veilig en comfortabel op de achterbank te houden kijk ik toch steeds meer richting een Superb. (Dacht ook even aan Kodiaq, maar toch liever een break. En volgens de website van Skoda is de Superb effectief breder op de achterbank.)

Ik baseer me op deze link: https://nl.skoda.be/model...i/superb-combi-afmetingen

Bij de dealer was er toch niet echt een wow-effect over ruimte op de achterbank (vooral de breedte bedoel ik dan). Natuurlijk was ik niet in de mogelijkheid om ter plaatse 3 kinderstoelen erin te puzzelen.

Nu ben ik thuis aan het meten, in onze Ford Focus heb ik op de achterbank 143 cm van deur tot deur op z'n ruimst (de armsteunen zou je hier dan nog van moeten aftrekken). Ik heb straks 3 stoelen van 44 cm breed, en ja ze passen, maar het is niet echt gezellig. En bij de middelste kan ik in geen geval aan de gordelaansluiting.

Is er hier iemand die me de afmetingen van de Superb zijn achterbank (zie de link, 150,4 cm) kan verduidelijken van waar tot waar dit exact gemeten zou zijn? Bespaart me weer een ritje naar de dealer.

Of en als iemand een kinderstoel op de middenzit heeft in de Superb zou ik graag horen dat dit haalbaar is :)
Nu weet ik niet hoe dat met een Suberb zit, maar ik kan je wel vertellen dat in een Kodiaq er geen kinderstoel op de middenzit past. Hooguit een klein zitverhogertje. Ik verwacht dat dit niet heel anders zal zijn op een Suberb.

Alternatief is een kodiaq met 3e zitrij, maar dan heb je weer het probleem dat die zitjes moeten kunnen meeschuiven met de stoel om bij de 3e rij te kunnen komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 28-10-2024 14:44 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:36
Dacht dat er ook een 63kWh versie beschikbaar zou komen van de Elroq Business Edition :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7kVAIm4pR3qobuueB0YO7d5e_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MuuBB6CVdHEIQ4fzTR6PQLjB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
ytr81 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:48:
Dacht dat er ook een 63kWh versie beschikbaar zou komen van de Elroq Business Edition :S

[Afbeelding]
Is er volgens mij ook wel, denk een fout van in de configuratie. Business edition is nu ook duurder dan sportline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
Martijnvdb schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:58:
[...]

Is er volgens mij ook wel, denk een fout van in de configuratie. Business edition is nu ook duurder dan sportline?
Is nu aangepast in de configurator. Zijn er al mensen die hebben besteld zonder de mogelijkheid een proefrit te hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:18
Martijnvdb schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:58:
[...]

Fouten in de configuratie van Skoda? Gras is groen toch? Toen ik voor de octavia aan het kijken was kon ik opties aanklikken die default al in het model zaten dat ik gekozen had..
Moest echt goed kijken wat ik aanklikte of dat er niet al op zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
Sindskort een blij bezitter van een Octavia combi 3 (2016). Standaard zit hier het MHI2 systeem in, carplay is ook enabled. Ik loop echter tegen een paar zaken aan, die allicht aan mij liggen..

- ik ben gewend snelheid digitaal op het cluster te hebben, heerlijk. Iedere keer dat ik gebeld wordt, schakelt dit automatisch over naar "carplay" maar vervolgens komt daar nooit ook maar één woord aan informatie op. Ook na ophangen veranderd het niet terug. Info op cluster van bijvoorbeeld navigatie zal een hoge WAF hebben, maar nu zie ik helemaal niks. Kan ik óf het automatisch overschakelen uitzetten óf meer informatie tevoorschijn toveren dat het zien van carplay op cluster nut heeft?
- is er een sneltoets om terug te gaan naar carplay? Als ik bijvoorbeeld voertuig-info gecheckt heb kom ik slecht terug bij carplay. Ik hoopte met bijvoorbeeld dubbeldrukken op 'phone' terug te gaan.

Als laatste rammelt één van mijn stuurknoppen en dit speelt heel erg op mijn ADD :+ Loshalen vind ik niet eng, heb ook al wel youtube filmpjes gevonden hierover maar heb nog geen spares gevonden voor zoiets specifieks. Iemand tips? Het gaat om links, de media-kant.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:43
stevenP schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:39:
Sindskort een blij bezitter van een Octavia combi 3 (2016). Standaard zit hier het MHI2 systeem in, carplay is ook enabled. Ik loop echter tegen een paar zaken aan, die allicht aan mij liggen..

Als laatste rammelt één van mijn stuurknoppen en dit speelt heel erg op mijn ADD :+ Loshalen vind ik niet eng, heb ook al wel youtube filmpjes gevonden hierover maar heb nog geen spares gevonden voor zoiets specifieks. Iemand tips? Het gaat om links, de media-kant.
Heb hetzelfde gehad (nou ja het scrollwieltje was gebroken), heb replacement via AliExpress set gekocht en zo weer gefixt.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 14:32
Ik mag vanaf januari een nieuwe octavia van de zaak, ik heb gekozen voor de business editie met 150PK en nog wat extra opties (lodge interieur design als goed is met ambient verlichting in de cabine)

Waar ik niet helemaal uit kom zijn de standaard opties die ook in de goedkoopste/kaalste uitvoering zitten. De Skoda website geeft netjes weer welke extra opties de business editie heeft.

Zit er bijvoorbeeld standaard stoel verwarming in de octavia combi? Als ik op de “plaatjes” kijk van mijn samengestelde Skoda staat er bijvoorbeeld op het 13inch display links en rechts onderin de hoek de touch screen knop van stoelverwarming geloof ik.

Wel weet ik dat volgens mij alle 2024 modellen die je nu besteld een elektrische kofferbak hebben.

Iemand hier die recent een 2024 model heeft en wat meer kan vertellen over standaard “luxe” opties die bij vorige modellen er bijvoorbeeld niet op zaten.

Ik ga vanmiddag even langs de dealer maar ben gewoon enorm benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMbrDpr5CzOgUn0ks7-w12l4Rcg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iRn7BlX17nx8DqefvgsBdvDm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Inhumanous op 13-11-2024 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Inhumanous De opties staan toch allemaal op de prijslijst? Die is leidend, niet een plaatje of een configurator.

• Boterham71
Ik word oud denk ik. Een Octavia voor 44k. Manmanman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:51
Inhumanous schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:41:
Ik mag vanaf januari een nieuwe octavia van de zaak, ik heb gekozen voor de business editie met 150PK en nog wat extra opties (lodge interieur design als goed is met ambient verlichting in de cabine)

Waar ik niet helemaal uit kom zijn de standaard opties die ook in de goedkoopste/kaalste uitvoering zitten. De Skoda website geeft netjes weer welke extra opties de business editie heeft.

Zit er bijvoorbeeld standaard stoel verwarming in de octavia combi? Als ik op de “plaatjes” kijk van mijn samengestelde Skoda staat er bijvoorbeeld op het 13inch display links en rechts onderin de hoek de touch screen knop van stoelverwarming geloof ik.

Wel weet ik dat volgens mij alle 2024 modellen die je nu besteld een elektrische kofferbak hebben.

Iemand hier die recent een 2024 model heeft en wat meer kan vertellen over standaard “luxe” opties die bij vorige modellen er bijvoorbeeld niet op zaten.

[Afbeelding]
Een hele goede tip hiervoor is: kijk op directlease.nl of directlease.be , gebruik ik al jaren en lijkt zeer compleet en correct te zijn.

Assumption is the mother of all F'-ups

• MK_
  • Niet online

MK_

Inhumanous schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:41:

[Afbeelding]
Zoals inderdaad aangegeven, de prijslijst is je beste vriend. Er is geen afbeelding in de configurator voor iedere mogelijke configuratie. Stoelverwarming is optioneel, maar standaard op de speciale "Edition" uitvoering.

Op de Business Edition is het ook optioneel in de configurator:
Winter pakket
€ 550
Pakketinhoud
Verwarmbare stoelen vóór
Verwarmbare voorruit
Zoals te zien in de prijslijst is de elektrisch bedienbare achterklep standaard vanaf de Business Edition

Persoonlijk vind ik het een gekke configuratie, wel kiezen voor een HUD maar dan weer geen ACC bijvoorbeeld :p

Edit:
Ben je met een Business Edition Plus niet voordeliger uit?
https://configurator.skod...samenvatting?code=SK1S9RX

Dat is rijklaar €43.377, dat is €100 voordeliger en dan heb je 17" velgen i.p.v 16" en Travel Assist (ACC/active LKAS) er op zitten.
Boterham71 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:58:
Ik word oud denk ik. Een Octavia voor 44k. Manmanman.
In 2007 haalde je een 2.0 16v FSI Business Edition automaat voor €30.770, dat is €45.222,53 in hedendaags geld (excl rijklaarmaakkosten ook nog). En dat voor een auto die trager (2s trager 0-100km/h), minder zuinig (opgegeven gecombineerd verbruik van 1 op 12!), minder veilig (4 sterren NCAP destijds standaard, geen ESP standaard, botswaarschuwing/rem assistent, lane assist, verkeersbord herkenning, knie airbag), minder ruim én minder luxe was, want zaken als een HUD, elektrisch achterklep, KESSY, achteruitrijcamera, navigatie, ... Zat daar zeker niet op. Ja, zelfs zaken als bluetooth telefoonverbinding of stuurwielbediening zat nog niet standaard op de aangeklede Business Edition.

Het is vast geen koopje nu, maar vroeger was het absoluut niet goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door MK_ op 14-11-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
MK_ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:34:

Persoonlijk vind ik het een gekke configuratie, wel kiezen voor een HUD maar dan weer geen ACC bijvoorbeeld :p

Edit:
Ben je met een Business Edition Plus niet voordeliger uit?
https://configurator.skod...samenvatting?code=SK1S9RX

Dat is rijklaar €43.377, dat is €100 voordeliger en dan heb je 17" velgen i.p.v 16" en Travel Assist (ACC/active LKAS) er op zitten.
Ik snap wat je bedoelt, ik vind de “standaard configuraties/ pakketten zoiezo een beetje vreemd…. De sportline (duurste model) kost 43K en dan heb je eigenlijk niks meer dan andere sport bekleding maar wel weer een “klein” 10inch scherm tov de 13inch in de business plus… terwijl die auto goedkoper is. Niet echt een aantrekkelijk pakket voor 43K kwa opties….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Inhumanous schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:11:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, ik vind de “standaard configuraties/ pakketten zoiezo een beetje vreemd…. De sportline (duurste model) kost 43K en dan heb je eigenlijk niks meer dan andere sport bekleding maar wel weer een “klein” 10inch scherm tov de 13inch in de business plus… terwijl die auto goedkoper is. Niet echt een aantrekkelijk pakket voor 43K kwa opties….
Da's altijd met Sportline pakketten (en soortgelijke van andere merken): de "Sportieve" looks komt ten kosten van uitrusting voor vergelijkbaar geprijsde "normale" uitvoeringen. Altijd al geweest.

Neemt niet weg dat ik absoluut de Business Edition Plus zou nemen over de Business Edition: de "Plus" is 1000 euro meer, en daarbij krijg je standaard de navigatie (welke €1.090 kost bij de Business Edition en je ook meebetaald bij de door jou geselecteerde Navigatie pluspakket PTC €1.590) EN Travel Assist pakket, naast getinte ramen achter en 17 inch LMV :P

Standaard heeft een Business Edition trouwens 10", pas als je Business Edition Plus neemt (of het Navigatiepakket) krijg je 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoe de Sportline is aangekleed hangt ook erg van de (NL) importeur af. In Duitsland is de Sportline veel rijker aangekleed dan wat hier vaak de “Sportline Business” heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MrAcid schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:50:
Hoe de Sportline is aangekleed hangt ook erg van de (NL) importeur af. In Duitsland is de Sportline veel rijker aangekleed dan wat hier vaak de “Sportline Business” heet.
Correctie: is simpelweg Pon die die pakketten en combinaties idd bepaalt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Hoe graag ik Pon ook bekritiseer, in dit geval blijkt een Duitse Sportline niet beter uitgerust te zijn dan een Nederlandse Sportline. Ook daar zit het 10" scherm in standaard, geen Travel Assist of ACC, net als op de Nederlandse variant. En ook verder zie ik niet echt zaken die een Duitse wel heeft. Dus dat komt aardig overeen met de Nederlandse Sportline "Business". Enkel komt de Duitse standaard met de 18" Vega Aero velgen, en de Nederlandse variant met 17" Slagard Aero.

Prijsverschil is er ook niet echt: in DE kost de 1.5 eTSI DSG €40.820, in NL €40.540, rijklaarmaakkosten niet meegeteld want daar doen ze in DE niet aan. En dan rekening houdend dat er in NL ook nog eens €3.760 aan BPM op zit... Is de Sportline in NL eigenlijk voordeliger dan in DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ah ok, I stand corrected dan! :) Teveel doorgetrokken wat ik zelf gezien/ervaren heb toen ik mijn model ging uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inhumanous
MK_ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:19:
[...]

Neemt niet weg dat ik absoluut de Business Edition Plus zou nemen over de Business Edition: de "Plus" is 1000 euro meer, en daarbij krijg je standaard de navigatie (welke €1.090 kost bij de Business Edition en je ook meebetaald bij de door jou geselecteerde Navigatie pluspakket PTC €1.590) EN Travel Assist pakket, naast getinte ramen achter en 17 inch LMV :P
Hij is besteld! De Business edition plus is het geworden (mede dankzij jou!!)

Wel met headsup display als extra optie en andere (lodge) interieur.

Bedankt voor het mee denken.

Levertijd staat gepland op januari/februari 2025

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Inhumanous schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:02:
[...]

Hij is besteld! De Business edition plus is het geworden (mede dankzij jou!!)

Wel met headsup display als extra optie en andere (lodge) interieur.

Bedankt voor het mee denken.

Levertijd staat gepland op januari/februari 2025
Korte levertijd zeg. Ik heb niet teruggelezen, maar is dat nu zo'n quasi hybrid?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Inhumanous
avotar schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:00:
[...]

Korte levertijd zeg. Ik heb niet teruggelezen, maar is dat nu zo'n quasi hybrid?
Ja mild hybride dus zonder stekker.

Volgens mijn werkgever he! Ik geloof helaas ook weinig van die levertijd maar we gaan het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, ik ben sinds afgelopen vrijdag ook weer van de partij. Kodiaq II PHEV opgehaald.

Rijdt tot nu toe helemaal prima. Wat een opties zitten er tegenwoordig op een auto zeg!

Moet nog even uitzoeken wat nu daadwerkelijk het goedkoopst rijdt. Thuis laden is uiteraard het goedkoopst, maar van laadpalen is het nogal variabel wat het allemaal kost. Laadpaal bij mijn vrouw op werk is verschilt 40 cent met twee verschillende laadpalen.

Dus wellicht is in dat geval benzine wel goedkoper.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 09-12-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:23

Mimiix

Professioneel Prutser

MikeyMan schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:43:
Zo, ik ben sinds afgelopen vrijdag ook weer van de partij. Kodiaq II PHEV opgehaald.

Rijdt tot nu toe helemaal prima. Wat een opties zitten er tegenwoordig op een auto zeg!

Moet nog even uitzoeken wat nu daadwerkelijk het goedkoopst rijdt. Thuis laden is uiteraard het goedkoopst, maar van laadpalen is het nogal variabel wat het allemaal kost. Laadpaal bij mijn vrouw op werk is verschilt 40 cent met twee verschillende laadpalen.

Dus wellicht is in dat geval benzine wel goedkoper.
Heb je wat fotos allicht?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mimiix schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:16:
[...]

Heb je wat fotos allicht?
Was ff rommelen met kenteken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXlGqAW-vWQRXiMgcRe7FJIOHDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obh0zd4KWAo1FshUtbZDTfRw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbbRdfWIulScukXvVsJ9IULMRsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnBS0TpUqN9lUMjvsosmHJjY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Het valt me ineens op dat de stekker aan de andere kant van de benzineklep zit.
Lijkt me een verandering in plannen of overdenk ik het nu.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

avotar schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:53:
[...]

Verandering in plannen? Wat bedoel je precies?

Zit ie bij VAG niet altijd daar?

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 09-12-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zubadan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-09 07:50
Nice. Mijn Kodiaq 2 PHEV is in bestelling en het duurt nog een paar weken voordat die komt. Tot die tijd rijd ik rond in mijn huidige Kodiaq 1.

Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:03
avotar schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:53:
[...]

Bij de Octavia 4 PHEV is het in ieder geval hetzelfde. Links voor de stekker, rechts achter de tankklep.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Gaaf!

Ik krijg de mijne 10 januari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MikeyMan schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:00:
[...]

Verandering in plannen? Wat bedoel je precies?

Zit ie bij VAG niet altijd daar?
Ik schreef plannen, ik bedoelde parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:59

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Mooie auto!

Wij gaan onze Kodiaq 2 Sportline PHEV aanstaande maandag ophalen. We reden hiervoor met een 5008 die helaas door een aanrijding total loss is geraakt. Ben benieuwd hoe de Kodiaq met 3 kinderen (11, 9 en 5) gaat bevallen, de 3 losse (maar iets kleinere) stoelen was een sterk punt van de 5008.

Heb je ook een laadpaal thuis? Wij rijden de Kodiaq prive en heb zelf een laadpaal gekozen en geregeld. Uiteindelijk voor een Peblar Home gekozen die het beste bij onze wensen lijkt te passen (11KW, vaste kabel, RFID ontgrendelen, load balancing, geen back office of maandelijkse kosten). De Peblar hangt al, alleen het stuk in de meterkast moet nog door de electricien aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@-bolio- haha ik kom ook van een 5008 af. Heb er nu twee kinderzitjes in zitten. Kodiaq lijkt op de achterbank zelfs iets ruimer in lengte en breedte, maar drie zitjes heb ik nog niet geprobeerd.
Deze heeft wel eventueel isofix op de voorstoel, maar dat zul je niet meer gebruiken.

Laadpaal heb ik thuis inderdaad. Een Zaptec. Maar ik moet toch even aan het rekenen wat nou onder de streep gunstig is.

Op werk was ik gisteren ruim zes euro kwijt voor 10kWh. Das aan de hoge kant. Ik red het op zich heen en terug op een accu die thuis is opgeladen.
Thuis is het 'snachts 23 en overdag 32 ct per kWh. Das beter te doen. Maar met dit weer is het verbruik dan ook weer best fors.

Mijn vrouw daarentegen moet 57km rijden. Die was vanmorgen 80% van de accucapaciteit kwijt.
En laden kost daar ook >50ct per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-

-bolio-

MikeyMan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:46:
@-bolio- haha ik kom ook van een 5008 af. Heb er nu twee kinderzitjes in zitten. Kodiaq lijkt op de achterbank zelfs iets ruimer in lengte en breedte, maar drie zitjes heb ik nog niet geprobeerd.
Deze heeft wel eventueel isofix op de voorstoel, maar dat zul je niet meer gebruiken.

Laadpaal heb ik thuis inderdaad. Een Zaptec. Maar ik moet toch even aan het rekenen wat nou onder de streep gunstig is.

Op werk was ik gisteren ruim zes euro kwijt voor 10kWh. Das aan de hoge kant. Ik red het op zich heen en terug op een accu die thuis is opgeladen.
Thuis is het 'snachts 23 en overdag 32 ct per kWh. Das beter te doen. Maar met dit weer is het verbruik dan ook weer best fors.

Mijn vrouw daarentegen moet 57km rijden. Die was vanmorgen 80% van de accucapaciteit kwijt.
En laden kost daar ook >50ct per kWh.
Grappig dat je ook van een 5008 af komt! De combinatie van ruimte, trekgewicht en voor een PHEV grote range was de reden om voor de Kodiaq te gaan. Tayron is nog niet uit, Tiguan echt een stuk kleiner. Ook nog even gekeken voor een Multivan en dan heb je echt wel serieus veel ruimte voor de passagiers, maar de huidige versie heeft aanzienlijk minder range en 2/3 van mijn kms zijn woon-werk en ben ik alleen onderweg.

Mijn woon-werk verkeer is 80km per dag en ik kan niet / moeilijk op het werk laden. Ik moet dus ook even gaan avonturieren voor de verhouding electrisch / benzine rijden. Ik ben er vanuit gegaan dat ik voornamelijk thuis zal laden en indien dat niet voldoende is hybride rijd. Voor op vakantie of verdere tripjes moet ik me nog verdiepen in de laadpassen. Gezien ik daar weinig gebruik van verwacht te maken, moeten er iig geen maandelijkse kosten aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed... Kruising waar je voor elkaar langs moet, tegenligger neemt de bocht te ruim. Dus remmen. Klapt er uiteraard eentje achterop.

Fucking vier dagen oud :X

[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 10-12-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

MikeyMan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:44:
Goed... Kruising waar je voor elkaar langs moet, tegenligger neemt de bocht te ruim. Dus remmen. Klapt er uiteraard eentje achterop.

Serieus?

Zonde man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44

Dat meen je niet! }:| wat een kutzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Ik ga de 27e mijn race blue kodiaq iV ophalen. Ik heb zo’n beetje alle opties aangevinkt behalve het lichtpakket… en daar heb ik nu spijt van. Ik dacht dat de achterlichten alleen niet dynamisch waren maar zie nu dat er geen verlichting doorloopt over de achterklep, daar zitten geen LEDs.. waardoor je dus maar hele kleine achterlichten hebt. Behoorlijke ontwerp fail als je het mij vraagt… betaal bijna 57k…. En dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Boterham71 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 00:23:
Ik ga de 27e mijn race blue kodiaq iV ophalen. Ik heb zo’n beetje alle opties aangevinkt behalve het lichtpakket… en daar heb ik nu spijt van. Ik dacht dat de achterlichten alleen niet dynamisch waren maar zie nu dat er geen verlichting doorloopt over de achterklep, daar zitten geen LEDs.. waardoor je dus maar hele kleine achterlichten hebt. Behoorlijke ontwerp fail als je het mij vraagt… betaal bijna 57k…. En dan dit.
Van de lichtbalk branden ook alleen de uiteinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27

DvE

ORA-00000

Boterham71 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 00:23:
Ach ja, je zit toch in de auto. Daar besteed je meer tijd dan het zelf kijken naar je achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

MikeyMan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:07:
[...]

Van de lichtbalk branden ook alleen de uiteinden.
Rare bedoeling. Zitten er wel leds in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mimiix schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:10:
[...]

Rare bedoeling. Zitten er wel leds in?
Alleen in de uiteinden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Ja dat bedoelde ik, geen LEDs op de achterklep. Toen ik mijn Skoda bestelde was dit totaal niet duidelijk. De dealer wist het in ieder geval niet. Die kon me niet eens vertellen wanneer de balk zwart of rood was. Inmiddels is dit wel duidelijk maar ja daar heb ik niks meer aan. De enige optie is originele lampen kopen en laten aansluiten. NIet lastig wel duur. Irritant, ik heb er niet over nagedacht omdat de Kodiaq I dit wel had.
DvE schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:09:
[...]

Ach ja, je zit toch in de auto. Daar besteed je meer tijd dan het zelf kijken naar je achterlichten.
Nogal een dooddoener sorry hoor. Dit begrijpt iedereen. Ik vind het gewoon teleurstellend als je 57k neerlegt voor een auto en ze hebben iets wat de 1e generatie wél had verwijderen en in een pakket terugstoppen. De configurator laat de auto ook niet duidelijk van achter zien met lichten die branden. Het was mij iig niet opgevallen.

[ Voor 47% gewijzigd door Boterham71 op 11-12-2024 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27

DvE

ORA-00000

Boterham71 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:06:
Ja dat bedoelde ik, geen LEDs op de achterklep. Toen ik mijn Skoda bestelde was dit totaal niet duidelijk. De dealer wist het in ieder geval niet. Die kon me niet eens vertellen wanneer de balk zwart of rood was. Inmiddels is dit wel duidelijk maar ja daar heb ik niks meer aan. De enige optie is originele lampen kopen en laten aansluiten. NIet lastig wel duur. Irritant, ik heb er niet over nagedacht omdat de Kodiaq I dit wel had.

[...]

Nogal een dooddoener sorry hoor. Dit begrijpt iedereen. Ik vind het gewoon teleurstellend als je 57k neerlegt voor een auto en ze hebben iets wat de 1e generatie wél had verwijderen en in een pakket terugstoppen. De configurator laat de auto ook niet duidelijk van achter zien met lichten die branden. Het was mij iig niet opgevallen.
Ja, het is jammer en goede leer voor een volgende keer.
Check check.
Probeer gewoon te genieten van je 57k wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-

-bolio-

Nee! Wat vervelend! Veel succes met de afhandeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Boterham71 Er vanuit gaan omdat het op een vorig model ook zo was is natuurlijk een enorme dikke aanname. Op mijn vorige octavia 3 businessline had ik dimmende buitenspiegels (links en rechts). Op de octavia 4 businessline plus alleen de linker buitenspiegel.
En dan hangt het ook nog van het moment in de tijd af welke opties er op dat moment in een pakket zitten. Dus, check de prijslijst van het moment van bestellen, dat is de enige waarheid (en ook nog onder voorbehoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, intake voor schade gehad... 6a7k schade...

En pas 27 januari plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MikeyMan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:34:
Nou, intake voor schade gehad... 6a7k schade...

En pas 27 januari plek.
Ik zou via de verzekering ook zeker even kijken of je bij de tegenpartij waardevermindering kunt claimen. Van een hagelnieuwe auto naar een schadeauto in een paar dagen zou ik wel wat voor terug willen zien.

En niet geschoten is altijd mis :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Eagle schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:14:
[...]

Ik zou via de verzekering ook zeker even kijken of je bij de tegenpartij waardevermindering kunt claimen. Van een hagelnieuwe auto naar een schadeauto in een paar dagen zou ik wel wat voor terug willen zien.

En niet geschoten is altijd mis :)
Ja, er zijn blijkbaar richlijnen voor:

https://nivre.nl/wp-conte...ing-motorvoertuigen-1.pdf

Maar eens kijken waar we landen... Hoop gedoe allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

MikeyMan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:46:
[...]

Is ie nog wel rijdbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja hoor...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nj2311FnKZ0Ecr6qj8dSBtwpYgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoHEd2LfDBb25dhUohmRkE8B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jm1Klrq5CXokXBuBlR-21QSA10w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UF0Bob7h0fcQQo0Cioqq0dnG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
jongetje schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:10:
@Boterham71 Er vanuit gaan omdat het op een vorig model ook zo was is natuurlijk een enorme dikke aanname. Op mijn vorige octavia 3 businessline had ik dimmende buitenspiegels (links en rechts). Op de octavia 4 businessline plus alleen de linker buitenspiegel.
En dan hangt het ook nog van het moment in de tijd af welke opties er op dat moment in een pakket zitten. Dus, check de prijslijst van het moment van bestellen, dat is de enige waarheid (en ook nog onder voorbehoud).
Tsja als de dealer het ook niet wist… het stond ook niet in de prijslijst. Maar goed het is maar een mening he, ik vind het gewoon teleurstellend. Op mijn vorige auto (Tesla) was het enige wat ik hoefde te kiezen de kleur en de trekhaak. Daarvoor altijd voorraadautos gekocht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MikeyMan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:46:
[...]

Staat een leuk tabelletje in. Voorlopige conclusie: ca 15% van de cataloguswaarde aan afschrijving die je ineens krijgt. Das best veel centjes die je kunt claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Eagle schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:52:
[...]

Staat een leuk tabelletje in. Voorlopige conclusie: ca 15% van de cataloguswaarde aan afschrijving die je ineens krijgt. Das best veel centjes die je kunt claimen.
Dat tabelletje is volgens mij de standaard afschrijving bij inruil zonder schade ;)

Heb chatgpt het document laten bekijken, en die komt op 4-6%.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 11-12-2024 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

6% van 45k is nog altijd 2700 euro. Maakt het zure toch iets minder zuur als je het kunt krijgen :)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Hier binnenkort ook weer een nieuwe Kodiaq ophalen. Moet de huidige Kodiaq weer inleveren vanwege einde leasecontract. Wordt een Business edition met bijna alle toeters en bellen, maar wel de mild hybrid versie. Niet de PHEV, aangezien ik een 3e rij nodig heb en die niet kan op de PHEV :(
Kan niet wachten in ieder geval!
En wel jammer @MikeyMan. Heb zoiets ook gehad met de vorige auto. Hij was nog geen week oud, kwam een storm en hoppa afgebroken dikke tak van de boom erbovenop. Glas in het dak kapot, dak ingedeukt, kofferbak gedeukt en bekrast etc. Maar dat is toen allemaal uitstekend gerepareerd, merkte je daarna niets meer van. Hoop dat ze dit bij jou ook netjes kunnen fixen!

Computer says no

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 09:04
Twee weken geleden bestelling gedaan. Nieuwe lease van de zaak en de keuze is gevallen op een octavia combi business plus met zo goed als alle opties.

Hij is deze week geproduceerd volgens de laatste gegevens. Blijkbaar niet echt druk. Verwachte levertijd eind februari begin maart.

Rij een octavia business iv die moet er helaas uit.

[ Voor 7% gewijzigd door C4veman op 13-12-2024 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
C4veman schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:54:
Twee weken geleden bestelling gedaan. Nieuwe lease van de zaak en de keuze is gevallen op een octavia combi business plus met zo goed als alle opties.

Hij is deze week geproduceerd volgens de laatste gegevens. Blijkbaar niet echt druk. Verwachte levertijd eind februari begin maart.

Rij een octavia business iv die moet er helaas uit.
Nice! Die van mij is als goed is ook ergens 2 weken geleden besteld (combi business plus) maar niet alle extra opties.

Ik heb van mijn werkgever nog niet officieel een levertijd gehoord alleen mondeling ergens eind januari of februari.

Eind januari leek me al wel erg snel dus hopen dat hij er zsm is.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Na twee weken de Kodiaq PHEV gereden te hebben, toch niet onverdeeld tevreden.
Vooral de electronica laat het afweten:
- Scherm al een paar keer volledig op zwart
- Bluetooth uitgeschakeld, niet meer in te schakelen
- Snelheidswaarneming is dramatisch. Op de snelweg zonder aanleiding ineens denken dat het max 50 is, hij zit er vaker naast dan dat ie het goed heeft. En uiteraard is de waarschuwing zelf niet definitief uit te zetten.
- Onnodige remingreep gehad

Hij rijdt heerlijk, zit prima, ben er verder tevreden over, maar dit zijn wel dompers op de feestvreugde als je net een dergelijk bedrag hebt overgemaakt voor een nieuwe auto.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Sinds gister ook de Kodiaq PHEV! Rijd fijn, merk wel dat het soms wat zoeken is met de automaat bak. Hij weet nog niet altijd lekker te schakelen.

Het hele laden aan een paal is nieuw voor me, maar werkt eigenlijk prima. Enige minpunt tot nu is de app.

Komende vanaf de scala is het een heel ander apparaat.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

MikeyMan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:22:
Na twee weken de Kodiaq PHEV gereden te hebben, toch niet onverdeeld tevreden.
Vooral de electronica laat het afweten:
- Scherm al een paar keer volledig op zwart
- Bluetooth uitgeschakeld, niet meer in te schakelen
- Snelheidswaarneming is dramatisch. Op de snelweg zonder aanleiding ineens denken dat het max 50 is, hij zit er vaker naast dan dat ie het goed heeft. En uiteraard is de waarschuwing zelf niet definitief uit te zetten.
- Onnodige remingreep gehad

Hij rijdt heerlijk, zit prima, ben er verder tevreden over, maar dit zijn wel dompers op de feestvreugde als je net een dergelijk bedrag hebt overgemaakt voor een nieuwe auto.
Je kunt die aanpassing op je snelheid wel uitzetten(50km/h). Zat ergens bij de ACC instellingen. De rest heb ik niet mee hoeven maken. Ben het overigens wel gewend vanuit de scala.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mimiix schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:31:
Sinds gister ook de Kodiaq PHEV! Rijd fijn, merk wel dat het soms wat zoeken is met de automaat bak. Hij weet nog niet altijd lekker te schakelen.

Het hele laden aan een paal is nieuw voor me, maar werkt eigenlijk prima. Enige minpunt tot nu is de app.

Komende vanaf de scala is het een heel ander apparaat.
Oh apart de aandrijflijn merk ik helemaal niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mimiix schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:32:
[...]

Je kunt die aanpassing op je snelheid wel uitzetten(50km/h). Zat ergens bij de ACC instellingen. De rest heb ik niet mee hoeven maken. Ben het overigens wel gewend vanuit de scala.
Ja klopt, die staat inmiddels uit.
Maar wel bizar dat dat zo slecht werkt.

De waarschuwing daarentegen staan elke keer weer aan.

• MK_
  • Niet online

MK_

MikeyMan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:15:
[...]
Ja klopt, die staat inmiddels uit.
Maar wel bizar dat dat zo slecht werkt.
HERE kaartdata :')
De waarschuwing daarentegen staan elke keer weer aan.
Wettelijk verplicht.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MK_ schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:37:
[...]

HERE kaartdata :')

[...]

Wettelijk verplicht.
Ja prima, maar zorg dat het werkt.

Die noodrem is ook wettelijk verplicht en werkt ook helemaal kut. Heeft tot nu toe meer ongelukken veroorzaakt dan voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 19-12-2024 18:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Ik verlang eerlijk gezegd nog wel eens terug naar de vorige Kodiaq. Met name alle ‘hulpsystemen’ irriteren mij. Ook de wegligging vind ik minder; deze dagen met wat meer wind ben ik voortdurend aan het corrigeren, dat ben ik helemaal niet gewend. CarPlay integratie en Canton vind ik wel weer beter. Dus gelukkig ook een plusje 😃..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 22:55
Gisteren mijn Octavia door de wasstraat gehaald. De keren daarvoor met de hand gewassen.

Ik heb een automaat dus de auto in stand Neutraal gezet en de automatische handrem uit.
Nu liep ik er tegenaan dat de accu op een gegeven moment in de spaarstand ging en daarmee de auto uitging.

Gelukkig blijf de auto wel in neutraal anders zou die ketting van de wasstraat vastlopen.
Kan ik dit voorkomen door spaarstand op 5 minuten te zetten?
Ik kneep hem namelijk wel ff. Vlak voor het einde de auto moeten hertesten door de rem in te trappen... Daar houden ze niet van bij de wasstraat.

[ Voor 10% gewijzigd door Roodey op 22-12-2024 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Roodey schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:11:
<KNIP>
Ik heb een automaat dus de auto in stand Neutraal gezet en de automatische handrem uit.
Nu liep ik er tegenaan dat de accu op een gegeven moment in de spaarstand ging en daarmee de auto uitging.
<KNIP>
Wat een goede vraag. Het gedrag van de auto herken ik, maar ben nog niet in de wasstraat geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Roodey schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:11:
Gisteren mijn Octavia door de wasstraat gehaald. De keren daarvoor met de hand gewassen.

Gelukkig blijf de auto wel in neutraal anders zou die ketting van de wasstraat vastlopen.
Kan ik dit voorkomen door spaarstand op 5 minuten te zetten?
Ik kneep hem namelijk wel ff. Vlak voor het einde de auto moeten hertesten door de rem in te trappen... Daar houden ze niet van bij de wasstraat.
Je hoeft ook niet te “remmen”, net ver genoeg dat de sensor het registreert. Daar merkt de wasstraat niks van.

Automatische handrem en spaarstand ken ik niet, dat was bij mijne niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 22:55
Ethirty schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:58:
[...]

Je hoeft ook niet te “remmen”, net ver genoeg dat de sensor het registreert. Daar merkt de wasstraat niks van.

Automatische handrem en spaarstand ken ik niet, dat was bij mijne niet.
Bedoel je tussendoor telkens korte tikjes op de rem geven?
Pagina: 1 ... 70 ... 79 Laatste