Inhumanous schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:41:
Ik mag vanaf januari een nieuwe octavia van de zaak, ik heb gekozen voor de business editie met 150PK en nog wat extra opties (lodge interieur design als goed is met ambient verlichting in de cabine)
Waar ik niet helemaal uit kom zijn de standaard opties die ook in de goedkoopste/kaalste uitvoering zitten. De Skoda website geeft netjes weer welke extra opties de business editie heeft.
Zit er bijvoorbeeld standaard stoel verwarming in de octavia combi? Als ik op de “plaatjes” kijk van mijn samengestelde Skoda staat er bijvoorbeeld op het 13inch display links en rechts onderin de hoek de touch screen knop van stoelverwarming geloof ik.
Wel weet ik dat volgens mij alle 2024 modellen die je nu besteld een elektrische kofferbak hebben.
Iemand hier die recent een 2024 model heeft en wat meer kan vertellen over standaard “luxe” opties die bij vorige modellen er bijvoorbeeld niet op zaten.
Ik ga vanmiddag even langs de dealer maar ben gewoon enorm benieuwd.
[Afbeelding]
Zoals inderdaad aangegeven, de
prijslijst is je beste vriend. Er is geen afbeelding in de configurator voor iedere mogelijke configuratie. Stoelverwarming is optioneel, maar standaard op de speciale "Edition" uitvoering.
Op de Business Edition is het ook optioneel in de configurator:
Winter pakket
€ 550
Pakketinhoud
Verwarmbare stoelen vóór
Verwarmbare voorruit
Zoals te zien in de prijslijst is de elektrisch bedienbare achterklep standaard vanaf de Business Edition
Persoonlijk vind ik het een gekke configuratie, wel kiezen voor een HUD maar dan weer geen ACC bijvoorbeeld
Edit:
Ben je met een Business Edition Plus niet voordeliger uit?
https://configurator.skod...samenvatting?code=SK1S9RX
Dat is rijklaar €43.377, dat is €100 voordeliger en dan heb je 17" velgen i.p.v 16" en Travel Assist (ACC/active LKAS) er op zitten.
In 2007 haalde je een 2.0 16v FSI Business Edition automaat voor €30.770, dat is €45.222,53 in hedendaags geld (excl rijklaarmaakkosten ook nog). En dat voor een auto die trager (2s trager 0-100km/h), minder zuinig (opgegeven gecombineerd verbruik van 1 op 12!), minder veilig (4 sterren NCAP destijds standaard, geen ESP standaard, botswaarschuwing/rem assistent, lane assist, verkeersbord herkenning, knie airbag), minder ruim én minder luxe was, want zaken als een HUD, elektrisch achterklep, KESSY, achteruitrijcamera, navigatie, ... Zat daar zeker niet op. Ja, zelfs zaken als bluetooth telefoonverbinding of stuurwielbediening zat nog niet standaard op de aangeklede Business Edition.
Het is vast geen koopje nu, maar vroeger was het absoluut niet goedkoper.
[
Voor 4% gewijzigd door
MK_ op 14-11-2024 21:50
]