Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 08:35

Mimiix

Professioneel Prutser

jinks26 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:09:
[...]

Top om te zien dat dit zelf geupdate kan worden en niet zoals audi je hier per jaar X moet betalen om de nieuwste kaarten te krijgen.

Nog een vraag die ik heb:
Ik heb in de shop gezien dat ik veel zaken kan 'kopen' om te activeren.. Dat gaat van extra kleuren sfeerverlichting tot high beam control,...
Is het mogelijk zoals ik vroeger nog gedaan had om een kabel in te pluggen en zaken zelf te activeren ? :P
Dit is een vraag voor @Rainesh :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 11:55
@Antera doet de nieuwe modellen :) Ik heb er geen tijd meer voor. Doe alleen nog oude meuk :p

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 10-07-2024 10:28 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Rainesh schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:28:
[...]

@Antera doet de nieuwe modellen :) Ik heb er geen tijd meer voor. Doe alleen nog oude meuk :p
Noem je mijn scala nu oude meuk ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

jinks26 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:09:
[...]

Top om te zien dat dit zelf geupdate kan worden en niet zoals audi je hier per jaar X moet betalen om de nieuwste kaarten te krijgen.

Nog een vraag die ik heb:
Ik heb in de shop gezien dat ik veel zaken kan 'kopen' om te activeren.. Dat gaat van extra kleuren sfeerverlichting tot high beam control,...
Is het mogelijk zoals ik vroeger nog gedaan had om een kabel in te pluggen en zaken zelf te activeren ? :P
Kleuren kan zeker hoef je niet te kopen in de shop en kan ik voor je doen. Grootlicht assistent is helaas afgeschermd en is niet meer los codeerbaar.

Je kan bv eens kijken op een site als Www.vcds-coding.nl of www.stemei.de of andere sites en misschien op de skodaforum wat bv de mogelijkheden zijn

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:09
Ik kan kleuren kopen in de shop, maar volgens mij heb ik op mijn (business plus van 2020) al alle kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

jongetje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:30:
Ik kan kleuren kopen in de shop, maar volgens mij heb ik op mijn (business plus van 2020) al alle kleuren...
Welke shop is dat? Skoda-connect site verwijst opeens naar de app en de app verwijst naar mijn.skoda.nl alwaar ze mij niet meer kennen (moet opnieuw registreren a.d.h.v. kentekenbewijs).

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JJ Le Funk schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:04:
[...]

Welke shop is dat? Skoda-connect site verwijst opeens naar de app en de app verwijst naar mijn.skoda.nl alwaar ze mij niet meer kennen (moet opnieuw registreren a.d.h.v. kentekenbewijs).
Stap in de auto, zet het contact aan, ga in het menu naar "Shop" op het multimedia scherm in de auto.

En anders via: https://shop.skoda-connect.com/
Die kleuren kost 29euro, maar ik heb alle kleuren al.

Heb net even 1 maand gratis online verkeers- en navigatie aangevraagd. Zijn de kaarten weer up2date voor de vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veulenaar
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb eens een nieuwe frisse blik nodig op iets.

Voertuig: Skoda Octavia Combi (5-d) 1.4 Benzine
Foutmelding: '12V accu spanning is laag'

Eerst ontvang ik een melding '12V accu spanning is laag'. Vervolgens meteen skoda opgeladen via laadpaal. Maar auto startte niet meer, deuren gingen niet meer open zelfs. Wegbijstand gekomen, opnieuw opgestart, 12V nam ook over van hoogvoltbatterij. Enkele dagen later zelfde probleem, autogarage heeft dan maar de hele 12V batterij vervangen.

Ondertussen een maand later, zelfde probleem. Gisteren melding '12V accu spanning is laag' en deze ochtend helemaal niets meer. De hoofdbatterij was deze keer ook wel leeg, want ik laad vooral op bij ons bedrijf.
De hoofdbatterij is nooit langer leeg dan 1 à 2d, en ik rij iedere dag met deze auto (eerder korte afstanden 20-30km), is het normaal dat de 12V zo snel telkens ook volledig leeg is?

Ik hoor graag wat ik kan doen om dit te voorkomen. Is dit en gekend probleem?
Ik laad bv. vaak mijn gsm op in de auto (via USB-C) ook als de hoofdbatterij leeg is geeft dit dan problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt een common rail TDI motor in je Octavia zitten en hangt die aan een laadpaal :?
VAG maakt geen hybrid diesels vziw, dus dan snap ik niet wat je aan het doen bent.

Maar die 12v is je standaard accu. Als die niet genoeg bijgeladen wordt is meestal de dynamo de eerste verdachte. Either that of je maakt te korte ritjes om de accu fatsoenlijk bij te laden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veulenaar
The Eagle schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:45:
Je hebt een common rail TDI motor in je Octavia zitten en hangt die aan een laadpaal :?
VAG maakt geen hybrid diesels vziw, dus dan snap ik niet wat je aan het doen bent.

Maar die 12v is je standaard accu. Als die niet genoeg bijgeladen wordt is meestal de dynamo de eerste verdachte. Either that of je maakt te korte ritjes om de accu fatsoenlijk bij te laden.
1.4 benzine trouwens (slechte copy paste), goh ik rij zo goed als dagelijks 30-40km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Veulenaar is je nieuwe accu wel ingeleerd? Lijkt erop dat je dynamo niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Rainesh schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:54:
@Veulenaar is je nieuwe accu wel ingeleerd? Lijkt erop dat je dynamo niet goed is.
Dat zou ook mijn eerste gedachte zijn ja. Maar als die accu niet goed is ingeleerd neem ik aan dat de auto niet eens fatsoenlijk start ;)
verder: zou een start/stop accu moeten zijn lijkt me. Zeker weten dat ze er die in hebben gezet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veulenaar
The Eagle schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Dat zou ook mijn eerste gedachte zijn ja. Maar als die accu niet goed is ingeleerd neem ik aan dat de auto niet eens fatsoenlijk start ;)
verder: zou een start/stop accu moeten zijn lijkt me. Zeker weten dat ze er die in hebben gezet?
Auto start perfect op, meestal dan ineens melding dat 'spanning accu laag is'. En dag erna helemaal niets meer. Garage zegt nu dat het komt omdat ik de hoogvoltbatterij leeg laat gaan, klopt, soms rij ik wel eens 2-3 dagen op de benzine motor ipv elektrische. Wist niet dat dat dan zo'n groot issue ging zijn met zo'n hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Veulenaar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Auto start perfect op, meestal dan ineens melding dat 'spanning accu laag is'. En dag erna helemaal niets meer. Garage zegt nu dat het komt omdat ik de hoogvoltbatterij leeg laat gaan, klopt, soms rij ik wel eens 2-3 dagen op de benzine motor ipv elektrische. Wist niet dat dat dan zo'n groot issue ging zijn met zo'n hybride.
Beetje onzin wat ze zeggen. Heeft je auto alle updates gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:59
Ik wilde even weten of ik het entertainment systeem van een Skoda SuperB uit 2016 zelf kan updaten (Columbus)

Ik ben dan ook benieuwd waar ik dat kan vinden, want op de website zie ik enkel map en logo updates maar niet echt een software update.

Ik zit momenteel op versie 1433

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Wachten... schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:09:
Ik wilde even weten of ik het entertainment systeem van een Skoda SuperB uit 2016 zelf kan updaten (Columbus)

Ik ben dan ook benieuwd waar ik dat kan vinden, want op de website zie ik enkel map en logo updates maar niet echt een software update.

Ik zit momenteel op versie 1433
"Menu" ingedrukt houden om in het Service Menu, en dan de SW Train bepalen.

SW Train hier ingeven:
https://mib-helper.com/

Als er een nieuwe versie is, is die via hier te downloaden:
https://mibsolution.one/

Update vervolgens via hetzelfde Service Menu als hierboven. Motor uit, contact uitgeschakeld, 12V accu aan de lader.

Edit: MU 1433 is "MHI2_ER_SKG11_K3343" denk ik, wat de meest recente versie is
https://mib-helper.com/index.php?train=MHI2_ER_SKG11_K3343

[ Voor 8% gewijzigd door MK_ op 15-07-2024 18:45 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:11
Hallo,

Ik heb een Skoda Octavia van april 2014
met een Columbus (mib1) navi en een Canton audiosysteem.

SW Train: MHIG_EU_SK_K1541_1
SW MU: 0390
Softwareversie: 14.19.0_H15.17.1518_HIGH_EU

Ik heb de map ieder jaar succesvol kunnen updaten, maar deze keer is het niet goed gegaan.
Ik vermoed dat het SD kaartje niet fris was.
Het updaten naar de 2024 map is gestart, maar blijkbaar niet goed gegaan. Als ik nu de navi start krijg ik:
Een opslagmedium met geldige navigatiegegevens
Meer tekst staat er niet.

Ik heb een nieuwe USB stick gemaakt met de 2024 mals maar hoe kan ik nu een update forceren?
Ik heb geprobeerd om lang op de MENU knop te drukken en dan softwareupdate te kiezen.
Vervolgens kies ik MIB1 navigation database -> Meta Info lezen
Daarna verschijnt er een scherm met achter NavDB - -
Als ik daar op tik staat er overal N/A

Hebben jullie een oplossing?
Is mijn software versie of hardware te oud?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:44
16 maart besteld en gisteren kunnen ophalen bij de dealer onze nieuwe Skoda Kamiq (via private lease)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHgys51mAouvXQFV0fn9tytdYV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3l9MfmB3i4n9Rxnpdy1gCvZ.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn er heel blij mee, vooral omdat hij nog net voor onze vakantie is geleverd en we hier toch een stuk ruimer in zitten met ons gezin dan in de Renault Clio. Volgende week kan die direct mee richting de Dordogne.

Bij het kijken naar een andere auto hadden we onze zoon (15, 1m93!) meegenomen om te kijken of het past. In de Renault Clio kon hij eigenlijk alleen voorin zitten en zat mijn vrouw of ik achterin. Niet ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

nietvoorniets schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:53:
Hallo,

Ik heb een Skoda Octavia van april 2014
met een Columbus (mib1) navi en een Canton audiosysteem.

SW Train: MHIG_EU_SK_K1541_1
SW MU: 0390
Softwareversie: 14.19.0_H15.17.1518_HIGH_EU

Ik heb de map ieder jaar succesvol kunnen updaten, maar deze keer is het niet goed gegaan.
Ik vermoed dat het SD kaartje niet fris was.
Het updaten naar de 2024 map is gestart, maar blijkbaar niet goed gegaan. Als ik nu de navi start krijg ik:
Een opslagmedium met geldige navigatiegegevens
Meer tekst staat er niet.

Ik heb een nieuwe USB stick gemaakt met de 2024 mals maar hoe kan ik nu een update forceren?
Ik heb geprobeerd om lang op de MENU knop te drukken en dan softwareupdate te kiezen.

Hebben jullie een oplossing?
Is mijn software versie of hardware te oud?

Alvast bedankt!
Welke kaart heb je proberen te installeren? Als het 2024/2025 is (CW 25 2024, P370) dan gaat die niet werken, vanaf die versie is de ondersteuning gestopt.

Eventueel is er wel nog een recentere MIB1H firmware versie beschikbaar: MHIG_EU_SK_K1552 :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
MK_ schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:26:
[...]

Welke kaart heb je proberen te installeren? Als het 2024/2025 is (CW 25 2024, P370) dan gaat die niet werken, vanaf die versie is de ondersteuning gestopt.

Eventueel is er wel nog een recentere MIB1H firmware versie beschikbaar: MHIG_EU_SK_K1552 :+
Ik heb de 2024 maps gedownload van het officiële Skoda update portal.
Dat zou moeten werken denk ik?

Ik heb een Canton audio systeem, ik begreep dat je dan niet zomaar een firmware update kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

nietvoorniets schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:44:
[...]
Ik heb de 2024 maps gedownload van het officiële Skoda update portal.
Dat zou moeten werken denk ik?

Ik heb een Canton audio systeem, ik begreep dat je dan niet zomaar een firmware update kan doen?
Ja, 2024 maps zou moeten werken. Dat is normaal gereleased ergens week 45 2023 als ik het juist herinner. Als dat met je VIN er uit komt zou dat goed moeten zijn.

Hoe je verder een force update doet weet ik niet precies. Voor zover ik weet is de "Update" via de functie/menu altijd een "force".

Misschien is er iets niet goed met de download?
Eventueel van de VW portal te halen:
https://vw-maps-cdn.light...aps/P350_N60S5MIBH3_EU.7z
https://navigation-maps.v...aps/P350_N60S5MIBH3_EU.7z

Onze MIB2H met Canton heb ik zonder problemen kunnen updaten. Hoe het zit met MIB1H durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
MK_ schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:19:
[...]

Ja, 2024 maps zou moeten werken. Dat is normaal gereleased ergens week 45 2023 als ik het juist herinner. Als dat met je VIN er uit komt zou dat goed moeten zijn.

Hoe je verder een force update doet weet ik niet precies. Voor zover ik weet is de "Update" via de functie/menu altijd een "force".

Misschien is er iets niet goed met de download?
Eventueel van de VW portal te halen:
https://vw-maps-cdn.light...aps/P350_N60S5MIBH3_EU.7z
https://navigation-maps.v...aps/P350_N60S5MIBH3_EU.7z

Onze MIB2H met Canton heb ik zonder problemen kunnen updaten. Hoe het zit met MIB1H durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Bedankt voor de tips!

Ik heb de firmware succesvol geupdate naar de laatste versie: MHIG_EU_SK_K1552 MU0411
Er stond bij: External amplifier (Bose, Bang&Olufsen) might need dataset after update.
Maar dat is geen Canton.

Maar de navigatie heb ik nog niet werkend gekregen.
Ik heb de alternatieve maps geprobeerd en krijg deze niet geinstalleerd.
Dus: lang op de MENU knop drukken en dan softwareupdate kiezen.
Zie foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38YFNsik1LNUYnIbJp-61XV4nL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKoRIY2LsTIAHV1uYd6598dr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQ3TFgNYWFSdgiONwswxus17D2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ennx4o6kEICB5RF3XFIHXJ4H.jpg?f=fotoalbum_large

Wederom bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door nietvoorniets op 19-07-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

nietvoorniets schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:17:
[...]

Bedankt voor de tips!

Ik heb de firmware succesvol geupdate naar de laatste versie: MHIG_EU_SK_K1552 MU0411
Er stond bij: External amplifier (Bose, Bang&Olufsen) might need dataset after update.
Maar dat is geen Canton.

Maar de navigatie heb ik nog niet werkend gekregen.
Ik heb de alternatieve maps geprobeerd en krijg deze niet geinstalleerd.
Dus: lang op de MENU knop drukken en dan softwareupdate kiezen.
Zie foto's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wederom bedankt!
Ah, ik update mijn kaarten via een ander menu ... Het normale instellingen menu denk ik. En dan iets van Versie info -> Software updaten.

Maar zo te zien heb je versie 350 er al op staan (vindt hij). Dus een update van 350 naar 350 hoeft niet, dus hij doet niks.

Maar je hebt nu geen kaarten dus als ik het juist begrijp?

Edit: blijkbaar moet er iets vrijgegeven worden?
https://www.skodaforum.nl...in-navigatie.41523/page-3

Rainesh heeft het blijkbaar ooit voor iemand opgelost :9~ (zit hier ook, kan je taggen)

[ Voor 6% gewijzigd door MK_ op 19-07-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
MK_ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:31:
[...]
Ah, ik update mijn kaarten via een ander menu ... Het normale instellingen menu denk ik. En dan iets van Versie info -> Software updaten.

Maar zo te zien heb je versie 350 er al op staan (vindt hij). Dus een update van 350 naar 350 hoeft niet, dus hij doet niks.

Maar je hebt nu geen kaarten dus als ik het juist begrijp?

Edit: blijkbaar moet er iets vrijgegeven worden?
https://www.skodaforum.nl...in-navigatie.41523/page-3

Rainesh heeft het blijkbaar ooit voor iemand opgelost :9~ (zit hier ook, kan je taggen)
@MK_ Ik heb mijn kaarten de eerste keer via de updatefunctie van de Navi zelf geupdate.
Hij wil inderdaad niet updaten van 350 naar 350, maar downgraden naar 330 lukt ook niet.
Hij ziet dan wel dat ik van 350 -> 330 wil, maar toont dezelfde schermpjes.
Dus nu heb ik inderdaad geen beschikbare navigatie kaarten meer.
Je link lijkt inderdaad wel enorm op mijn probleem.

Ik wacht wel even rustig af of @Rainesh mijn (eerdere) berichtjes nog leest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Werkt derest wel? Bluetooth etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
Rainesh schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:00:
Ja, verder werkt alles naar behoren: radio, media, BT, phone
.

[ Voor 7% gewijzigd door nietvoorniets op 22-07-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
Rainesh schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:00:
Verder werkt alles inderdaad: Radio, Media, BT, bellen via BT, audio via BT etc.

[ Voor 6% gewijzigd door nietvoorniets op 22-07-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wat staat er als je nu op nav drukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
Rainesh schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:29:
Wat staat er als je nu op nav drukt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4eplGk1iqxYmZhYek1Ydy8BL80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZwBXJOusul5sQHiKmP5jNu0W.jpg?f=fotoalbum_large

Tot dat ik de navi update deed werkte deze prima. Ik heb de navi de afgelopen jaren jaarlijks geupdate en nooit problemen gehad.
(Jaja, ik moet poetsen).

[ Voor 13% gewijzigd door nietvoorniets op 22-07-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
nietvoorniets schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:27:
[...]

[Afbeelding]

Tot dat ik de navi update deed werkte deze prima. Ik heb de navi de afgelopen jaren jaarlijks geupdate en nooit problemen gehad.
(Jaja, ik moet poetsen).
Als je via reguliere menu een update probeert, wat laat ie dan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:21
Ik krijg in mijn superb iV altijd deze melding bij het opstarten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1CouK3hSzAsh0CRhF8hfRK6vVU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v0lmhsqLbhSfiRQRHITZ6BQK.jpg?f=user_large

Ik heb de privacy instelling als eens gezet op “positie niet delen”, maar ook dan krijg ik zo’n melding dat de positie niet gedeeld wordt.

Melding slaat nergens op, hoe krijg ik deze permanent weg?

[ Voor 8% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 23-07-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
Rainesh schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:33:
[...]

Als je via reguliere menu een update probeert, wat laat ie dan zien?
Vanuit de Navi zelf kan ik uiteraard niet meer updaten, die geeft alleen deze foutmeling.
Bedoel je met via reguliere menu een update -->

Lang op de MENU knop drukken en dan softwareupdate kiezen. [USB of SD kaart]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38YFNsik1LNUYnIbJp-61XV4nL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKoRIY2LsTIAHV1uYd6598dr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQ3TFgNYWFSdgiONwswxus17D2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ennx4o6kEICB5RF3XFIHXJ4H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik zou je codering nakijken, lijkt alsof die opeens verkeerd staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
Rainesh schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:10:
Ik zou je codering nakijken, lijkt alsof die opeens verkeerd staat
Ik heb geen codering aangepast en zou ook niet weten waar ik moet kijken.
Ik heb wel een obdeleven, maar alleen met de One-click-apps dus geen long coding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
nietvoorniets schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:43:
[...]

Ik heb geen codering aangepast en zou ook niet weten waar ik moet kijken.
Ik heb wel een obdeleven, maar alleen met de One-click-apps dus geen long coding.
Uitlezen op foutcodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
Goed idee!
Ik heb een scan gedaan en heb 2 fouten:

1 Dashboard - Geen basis afstelling B201000. Deze zit er al vanaf het begin in.

2 multimedia - checking software version management -
Active fault is present: B201A00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJ6lCKTmMMJzYFFgwz7HKac07L0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imAL5mWECD2HaEV2vsSFjaYa.jpg?f=fotoalbum_large
Uiteraard heb ik fouten wissen geklikt, maar die komt direct terug.

Opm: Als ik de navi direct nadat ik het contact aanzet krijg ik kort de map van mijn omgeving te zien en daarna dus de melding dat een opslag medium nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door nietvoorniets op 23-07-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
nietvoorniets schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:06:
[...]

Goed idee!
Ik heb een scan gedaan en heb 2 fouten:

1 Dashboard - Geen basis afstelling B201000. Deze zit er al vanaf het begin in.

2 multimedia - checking software version management -
Active fault is present: B201A00
[Afbeelding]
Uiteraard heb ik fouten wissen geklikt, maar die komt direct terug.

Opm: Als ik de navi direct nadat ik het contact aanzet krijg ik kort de map van mijn omgeving te zien en daarna dus de melding dat een opslag medium nodig is.
Ik kan dit denk ik wel fixen voor je. Stuur me een pb met je chassisnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
Rainesh schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:06:
[...]
Ik kan dit denk ik wel fixen voor je. Stuur me een pb met je chassisnummer
@Rainesh Super, ik heb je een pb gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 11:40

Magic666

No one's neighbour!

Toch ook maar eens een bezoekje brengen in dit topic :)

We zijn de markt een beetje aan het verkennen voor een nieuwe auto, komen van een Seat Ibiza ST, en de Skoda Scala staat hoog op het lijstje.

Gisteren bij de dealer geweest waar de Scala Monte Carlo stond, mooie bak zeg! (en momenteel aardig geprijsd vanwege het Tour voordeel)

Wat vraagjes voor de gevorderde Skoda bezitters:
zijn er typische Skoda "kwaaltjes" waar je toch rekening mee moet houden?

De navigatie, is die van TomTom of een andere leverancier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

Magic666 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 07:42:

We zijn de markt een beetje aan het verkennen voor een nieuwe auto, komen van een Seat Ibiza ST, en de Skoda Scala staat hoog op het lijstje.

Gisteren bij de dealer geweest waar de Scala Monte Carlo stond, mooie bak zeg! (en momenteel aardig geprijsd vanwege het Tour voordeel)

Kan je vragen niet direct beantwoorden, maar bezit ook een Scala en ben erg tevreden over de auto. Gebruik eigenlijk alleen maar Android Auto/Google Maps om te navigeren.
Typisch kwaaltje bij die van mij is de software, maar heeft niet elk merk daar z'n hickups?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
Magic666 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 07:42:

De kwaaltjes die ik tegenkom zijn:
Bij volle zon op de voorkant dan wil nog wel eens verkeersbordherkenning, lane en front assist een foutmelding geven. Dit lost zit bijna altijd vanzelf op wanneer je aan het rijden bent. Altijd opgelost na het rijden en even laten staan. Ik vermoed dat de warmte hier een probleem is.

Navigatie zijn geen TomTom kaarten. Ook ik gebruik altijd Android Auto met soms Google maps maar meestal Waze.
Ik ben nu naar 3 en een half jaar nog steeds erg tevreden met de Skoda Scala.

Dag van ophalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QvImtJvYyzl-5_a4M8g0MHyINM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bS4dMMkXmYwYhnZg7Hfgri6V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door tlpeter op 28-07-2024 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

tlpeter schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:35:
[...]

De kwwaltjes die ik tegenkom zijn:
Bij volle zon op de voorkant dan wil notg wel eens kenteken herkenning, lane en front assist een foutmelding geven. Dit lost zit bijna altijd vanzelf op wanneer je aan het rijden bent. Altijd opgelost na het rijden en even laten staan. Ik vermioed dat de warmte hier een probleem is.

Navigatie zijn geen TomTom kaarten. Ook ik gebruik altijd Android Auto met soms Google maps maar meestal Waze.
Ik ben nu naar 3 en een half jaar nog steeds erg tevreden met de Skoda Scala.

Dag van ophalen:

[Afbeelding]
Verkeersbordherkenning neem ik aan dat je bedoelt? Wel apart, met de O3 echt nooit last van.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Mip schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:15:
[...]

Kan je vragen niet direct beantwoorden, maar bezit ook een Scala en ben erg tevreden over de auto. Gebruik eigenlijk alleen maar Android Auto/Google Maps om te navigeren.
Typisch kwaaltje bij die van mij is de software, maar heeft niet elk merk daar z'n hickups?
Mooi :)
Durf het niet te zeggen omdat onze huidige nog geen infotainment heeft ;)

Ben ook nog redelijk onbekend met Android auto maar ik begrijp dat ik de apps van mijn mobiel, ik heb de TomTom app, dan te zien kan krijgen via het infotainment scherm? #dommevraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
Sp33dFr34k schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:46:
[...]

Verkeersbordherkenning neem ik aan dat je bedoelt? Wel apart, met de O3 echt nooit last van.
Dat bedoel ik inderdaad. Het komt ook niet vaak voor maar als het voor komt dan is het altijd warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Magic666 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:52:
[...]
Mooi :)
Durf het niet te zeggen omdat onze huidige nog geen infotainment heeft ;)

Ben ook nog redelijk onbekend met Android auto maar ik begrijp dat ik de apps van mijn mobiel, ik heb de TomTom app, dan te zien kan krijgen via het infotainment scherm? #dommevraag?
Ja, dat werkt :) Zowel TomTom Go als AmiGO hebben Android Auto support.

Wie de navigatiesoftware voor het huidige systeem heeft gemaakt, weet ik niet exact. Maar i.i.g niet TomTom. Kaarten zelf zijn HERE kaarten.

offtopic:
Volgend generatie VAG infotainment krijgt wel TomTom navigatie (maar met HERE Maps...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Kijk, dat is goed om te horen :)

We hopen volgende week iig een proefrit te maken met Scala (en Ford Focus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

tlpeter schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:53:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad. Het komt ook niet vaak voor maar als het voor komt dan is het altijd warm.
Hier idem in de scala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

MK_ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 16:47:
[...]

Ja, dat werkt :) Zowel TomTom Go als AmiGO hebben Android Auto support.

Wie de navigatiesoftware voor het huidige systeem heeft gemaakt, weet ik niet exact. Maar i.i.g niet TomTom. Kaarten zelf zijn HERE kaarten.

offtopic:
Volgend generatie VAG infotainment krijgt wel TomTom navigatie (maar met HERE Maps...)
https://www.tomtom.com/cu...ining-driving-experience/

Of ze ook nu al samenwerken weet ik niet.

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Daarvan ben ik op de hoogte, ik ben onderdeel van het team wat daar aan werkt :+
The first Volkswagen Group models showcasing this ground-breaking technology will be electric, hitting the road in 2023. These models will benefit from TomTom’s hyper-precise EV Range and Routing.
Da's dus 2024 geworden, de eerste auto's die het krijgen zijn de recent aangekondigde Q6 E-Tron en Macan (PPE auto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:54

Rio

Ik heb al een boek

Afgelopen vrijdag is m'n (nou ja, van de baas) Octavia in produktie gegaan, iemand enig idee
- hoe lang de produktie duurt?
- hoe lang het vervolgens duurt totdat hij in NL klaar is voor aflevering?

Die 'track&trace' pagina zegt niet zo veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Rio, wat zei de dealer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Dat hij 7 weken geleden geleverd zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Rio schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:18:
[...]
Dat hij 7 weken geleden geleverd zou worden
Sindsdien niet meer gevraagd? Of geven ze nog altijd 7 weken geleden aan.

Ik neem aan dat ze, met de bekende productiedatum (en/of reeds geproduceerd) wel een betere indicatie kunnen geven.

Nooit een nieuwe auto besteld, maar ik hoor vaak 5-6 weken tussen productie en aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

OK, niet 7, maar 2 weken geleden volgens de track&trace. Zal wel, ik heb er toch geen invloed op, ik zie het wel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7nzmOl9YCU-4LetcYSwU1T4Bs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBKO016rzdaccgIZpncm3iO8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Vanmiddag een proefrit met de Scala :)

Ben benieuwd! Zou eventueel de eerste Skoda worden voor ons.

Edit: nou... dat was me toch een zeer aardig proefritje zeg. Ruime, lekker rijdende auto, hoor!

[ Voor 32% gewijzigd door Magic666 op 02-08-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:23
Heeft iemand wel eens last gehad van een loszittende chromen raamlijst? Mijn 4 jaar oude (lease) Kodiaq heeft op het kleine raampje linksachter het uiteinde van de lijst een stukje los, het lijkt erop dat het vastgeklikt zou moeten zitten op de rubberachtige onderrand maar dat lukt niet. Plukje lijm zoals Polymax eronder? Zal ook even de dealer bellen maar die zijn tegenwoordig zo druk op de werkplaats en het klinkt als iets kleins om zelf te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Rio schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:17:
Afgelopen vrijdag is m'n (nou ja, van de baas) Octavia in produktie gegaan, iemand enig idee
- hoe lang de produktie duurt?
- hoe lang het vervolgens duurt totdat hij in NL klaar is voor aflevering?

Die 'track&trace' pagina zegt niet zo veel...
Voor de liefhebber:
- 26 juli - start produktie
- 30 juli - produktie gereed, auto op transport
- 6 augustus - auto in NL
- 8 augustus - auto kan worden opgehaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dajappie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:13:
Heeft iemand wel eens last gehad van een loszittende chromen raamlijst? Mijn 4 jaar oude (lease) Kodiaq heeft op het kleine raampje linksachter het uiteinde van de lijst een stukje los, het lijkt erop dat het vastgeklikt zou moeten zitten op de rubberachtige onderrand maar dat lukt niet. Plukje lijm zoals Polymax eronder? Zal ook even de dealer bellen maar die zijn tegenwoordig zo druk op de werkplaats en het klinkt als iets kleins om zelf te doen.
Idem bij onze Karoq, een lijst liet ietsjes los. Vast gezet met een druppeltje van een bepaalde lijm, zal straks thuis kijken welke.
Rio schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:09:
[...]
Voor de liefhebber:
- 26 juli - start produktie
- 30 juli - produktie gereed, auto op transport
- 6 augustus - auto in NL
- 8 augustus - auto kan worden opgehaald
Binnen 2 weken na productie, da's vlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:44
Zoals ik hier al eerder had laten weten 17 juli de nieuwe Kamiq gehaald en een kleine week later mee op vakantie gegaan naar Frankrijk. Tweede reisdag 's ochtends auto starten en hop een foutmelding. Oliesensor defect!. Maar alles werkt verder en deed het verder goed. Verder kunnen rijden en omdat ik nog volledig vermogen had advies gekregen om in ieder geval wel oliepeil goed in de gaten te houden en kijken of ik langs de lokale Skoda dealer kon (lokaal was minimaal 45 minuten rijden maar goed). Die zat de hele week vol gepland maar ook daar werd aangegeven dat ik wel kon blijven rijden. Wel irritant dat cruise control het dan ook niet doet.
Gisteren laat thuis gekomen en vandaag maar eens langs de dealer gegaan hiervoor.
Ze hadden gelukkig tijd om er vandaag nog naar te kijken en wat bleek: Marterschade 🤬
Er was heerlijk geknabbeld aan wat kabels en kabelhouders.
Complimenten voor de dealer dat ze het ook nog weer hebben kunnen maken dezelfde middag.
Ik weet dat het druk is en midden vakantieperiode is maar was blij verrast dat het al gefixt was. Wel jammer dat ik die leuke Audi als leenauto weer zo snel moest inleveren 😁
HIer gaan even wat preventiemaatregelen genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
Sabes schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:44:
Ze hadden gelukkig tijd om er vandaag nog naar te kijken en wat bleek: Marterschade 🤬
Er was heerlijk geknabbeld aan wat kabels en kabelhouders.
Ik had op vakantie ook een marter onder de motorkap gehad (getuige de moddersporen op mijn accukap), maar die marter was zich rotgeschrokken van de elektrische optater die hij had gekregen van het hoogspannings-schrikdraad-systeem onder de motorkap, zodat ie snel weer vertrokken was.
Ben erg blij dat ik dat systeem bij beide auto's heb ingebouwd, want ook hier in Oost-NL is dat hard nodig.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Even een vraag over het "altijd met groot licht kunnen rijden" functie.

Staat dat standaard aan en is dat uit te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 08:29
Magic666 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:35:
Even een vraag over het "altijd met groot licht kunnen rijden" functie.

Staat dat standaard aan en is dat uit te schakelen?
Staat standaard uit volgens mij. Ik moet een keer 'groot licht aanzetten' met de hendel voordat hij op automatisch groot licht gaat.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ok, bedankt voor je antwoord.

Ik lig niet zo wakker van die functie maar mijn vriendin vind het blijkbaar wel een "ding" :D

Vorige week zaterdag ook proef gereden met de Focus maar die valt af, de Scala reed vele malen fijner.

Blijft de Kia (x)ceed nog over om te testen maar de Scala gooit zeker hoge ogen!
Zeker de Monte Carlo uitvoering, die zwart/rood kleurstelling vind ik helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Magic666 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:05:
Ik lig niet zo wakker van die functie maar mijn vriendin vind het blijkbaar wel een "ding" :D
Hoevaak ga je dat in Nederland gebruiken/nodig hebben? Tenzij je erg afgelegen woont en vaak over landweggetjes rijdt gebruik ik bijna nooit groot licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

jongetje schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:11:
[...]

Hoevaak ga je dat in Nederland gebruiken/nodig hebben? Tenzij je erg afgelegen woont en vaak over landweggetjes rijdt gebruik ik bijna nooit groot licht.
Dat was ook mijn eerste reactie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 12:01
*meldt zich in dit topic.

1 Augustus een Kodiaq besteld (De PHEV Business / Race blue / Alle opties behalve lichtpakket)

1 November verwachte leverdatum. Het lijkt mij stug, maar volgens de dealer zijn er heel veel productieslots voor de Kodiaq en is 3 maanden een realistische inschatting. Ik ben benieuwd. Wat ik nog nergens kan vinden (en vergeten aan de dealer te vragen) of remote de airco aan te zetten is. Ik ben dit gewend in mijn huidige Tesla en vindt deze functie echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippw
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:38
Boterham71 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:03:
Wat ik nog nergens kan vinden (en vergeten aan de dealer te vragen) of remote de airco aan te zetten is. Ik ben dit gewend in mijn huidige Tesla en vindt deze functie echt heel fijn.
Ja, dat kan via de MySkoda app. Je moet er wel een abonnement voor nemen, maar die is het zeker waard.

Er is ook een optie om van de 12V batterij gebruik te maken voor het verkoelen, als hij niet ingestoken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

philippw schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:13:
[...]

Ja, dat kan via de MySkoda app. Je moet er wel een abonnement voor nemen, maar die is het zeker waard.

Er is ook een optie om van de 12V batterij gebruik te maken voor het verkoelen, als hij niet ingestoken zit.
Zit zoiets ook bij de monte carlo Scala?? :9 (wat kost zo'n abbo...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
[...]

Thanks fijn om te horen. Ik betaal een tientje per maand bij Tesla voor premium dus prima. Aangezien het een PHEV is denk ik niet dat ik iets met 12V te maken heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Magic666 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Zit zoiets ook bij de monte carlo Scala?? :9 (wat kost zo'n abbo...?)
In mijn scala kan het niet. Kan enkel toeteren, statistiek zien en openen en sluiten.

Kost 100 per jaar, met navigatie ook geloof ik. Ik vind het niet perse waard, het is dat de werkgever het vergoed.

Overigens ligt de server er ook vaak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

[...]

Mooi nieuws!

Ik krijg mijne als het goed is 10-01-2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko1973
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 22:04
Boterham71 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:03:
*meldt zich in dit topic.

1 Augustus een Kodiaq besteld (De PHEV Business / Race blue / Alle opties behalve lichtpakket)

1 November verwachte leverdatum. Het lijkt mij stug, maar volgens de dealer zijn er heel veel productieslots voor de Kodiaq en is 3 maanden een realistische inschatting. Ik ben benieuwd. Wat ik nog nergens kan vinden (en vergeten aan de dealer te vragen) of remote de airco aan te zetten is. Ik ben dit gewend in mijn huidige Tesla en vindt deze functie echt heel fijn.
Nou niet teveel op rekenen want ik kan het niet. Ook full option inclusief licht en zicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• philippw
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:38
Boterham71 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Thanks fijn om te horen. Ik betaal een tientje per maand bij Tesla voor premium dus prima. Aangezien het een PHEV is denk ik niet dat ik iets met 12V te maken heb.
Ik rij ook een Octavia iV PHEV. Maar die hogevoltage batterij wordt uitsluitend voor je elektrische aandrijflijn gebruikt. Voor alles andere gebruik je je 12V accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Remko1973 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:10:
[...]

Nou niet teveel op rekenen want ik kan het niet. Ook full option inclusief licht en zicht.
Jij hebt het nieuwe model al? (phev?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko1973
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 22:04
Boterham71 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:31:
[...]

Jij hebt het nieuwe model al? (phev?)
Ja sorry las over de PHEV heen. Ik heb de reguliere vol in de opties (en inmiddels er al ruim 13K mee gereden) sinds eind mei. Dus dat zou nog een verschil kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dajappie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:13:
Ik was vergeten te antwoorden 8)7 Was iets van een dubbelzijdige tape wat we gebruikt hadden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Over een week of 2 a 3 voor de deur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3Rh-MqhQlxKtOi4CGcVnwjO_Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFOXdKl9M8NK8K13owue5LDL.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SkRoda :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:22
Qua lease heb ik een 2020 Scala 1.0. Rijdt prima, maar ik merk met veel file rijden dat het aangrijpgedeelte een stuk hoger ligt waardoor je ineens een duw krijgt.
Daarnaast had ik laatst dat bij thuiskomst ik niet meer kon schakelen omdat met indrukken het niets deed. Als je even niet de koppeling in houd, dan komt dat wel goed.
Garage voor beurt vroeg of ik het 1.0 model had en gaf aan dat het schijnbaar bij die motor versie het een dingetje was.
Maar dat laatste deel gebeurde later waardoor ik dit toch wel ga melden op het werk.

Maar vroeg me af of anderen hier met een Scala of whatever 1.0 eco model dit ook ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:40
Herken ik niet van de Scala (proefrit) en niet van mijn ex-Kamiq (automaat }:O )

Is het alleen bij filerijden?

[ Voor 16% gewijzigd door Gluten Parody op 19-08-2024 15:24 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Arunia schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:20:
Qua lease heb ik een 2020 Scala 1.0. Rijdt prima, maar ik merk met veel file rijden dat het aangrijpgedeelte een stuk hoger ligt waardoor je ineens een duw krijgt.
Daarnaast had ik laatst dat bij thuiskomst ik niet meer kon schakelen omdat met indrukken het niets deed. Als je even niet de koppeling in houd, dan komt dat wel goed.
Garage voor beurt vroeg of ik het 1.0 model had en gaf aan dat het schijnbaar bij die motor versie het een dingetje was.
Maar dat laatste deel gebeurde later waardoor ik dit toch wel ga melden op het werk.

Maar vroeg me af of anderen hier met een Scala of whatever 1.0 eco model dit ook ondervinden?
Ik heb een automaat dus geen laat ervan. Zit inmiddels op 132k en heb hen sinds januari 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:22
@Gluten Parody In principe alleen file rijden. Heb wel al een aanvraag gedaan om er naar te laten kijken. Hoor mijn collega's er verder ook niet over, maar die wonen om de hoek zeg maar en rijden voor zover vrij weinig files.
Tijdens de vakantie eigenlijk ook geen last van gehad.

@Mimiix Lijkt me inderdaad dat de automaat daar geen problemen van ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De Monte Carlo gaat ingepland worden voor levering dus het zal niet lang meer duren! #zinin

Onze eerste Skoda.... nog tips en trucs vwb het infotainment/navigatie systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Magic666 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:11:
De (online) handleiding lezen, voorkomt een hoop vragen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dat staat zeker nog op de agenda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Onlangs een Skoda Kodiaq uit 2019 geokcht. Hele fijne auto, twijfel nog over een chiptuning (heeft nu 150pk, ik kom van een 320i met 184pk). ook is de comfort/ambient lightning in de bestuurdersdeur kapot. Heeft iemand enig idee hoe deze los te halen en waar een vervangende besteld kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:54
Magic666 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:11:
De Monte Carlo gaat ingepland worden voor levering dus het zal niet lang meer duren! #zinin

Als je een beetje verkoper hebt dan moet hij dat prima kunnen uitleggen. Moet zeggen dat het bij VAG auto’s ook allemaal wel vrij voor de hand ligt en alles op de plek zit waar je het ook verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:57:
[...]

Als je een beetje verkoper hebt dan moet hij dat prima kunnen uitleggen. Moet zeggen dat het bij VAG auto’s ook allemaal wel vrij voor de hand ligt en alles op de plek zit waar je het ook verwacht.
Ik vind de instellingen menu's in m'n Superb iV echt een crime! Als je er wat langer mee rijdt en gewoon veel probeert dan weet je uiteindelijk wel wat er allemaal kan en in zit maar om het logisch of 'voor de hand liggend' te noemen - mwaaaah. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Volgende week maandag, eind middag, de Scala ophalen :)
Zal tzt foto's plaatsen als daar interesse voor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:35
Magic666 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:06:
Volgende week maandag, eind middag, de Scala ophalen :)
Zal tzt foto's plaatsen als daar interesse voor is.
Is dat niet sowieso zo'n rare tik dat je met een nieuwe auto even rondje maakt en hier en daar gaat showen.
Laat maar zien. (mooi stukje van Patrick Laureij: https://open.spotify.com/...jENs8?si=6d766382445c4994)

Begin zo langzaam weer te oriënteren op een nieuwe. Zit nu op 4 vd 5 jaar van mijn Kamiq en volgend jaar juni is de lease afgelopen. Zeer tevreden met het merk Skoda en het gemak en de zitruimte ervan.

Nu aan het oriënteren en aangezien er tegenwoordig zonnepanelen op het dak ligt ben ik ook wel zeer benieuwd naar de presentatie van de nieuwe 100%EV Elroq in oktober.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 12:06
Op zoek naar een andere auto heb ik gister proef gereden in een Skoda Fabia Combi Scout 1.2 FSI 85pk met 180k km op de teller uit 2011.
Nu ben ik geen monteur maar weet wel beetje waar ik op moet letten; proefrit beviel me wel. Auto reed goed. Alles werkt, geen rare geluiden,lekkage etc. Autobedrijf is een universele en niet specifiek Skoda.
Enige wat ik niet helder kreeg was of de disitributieketting al eens vervangen was. De auto was paar weken geleden bij de verkoper ingeruild. Onderhoudsboekje was wel netjes bijgehouden afgelopen jaren. Auto heeft nog maar 1 eigenaar gehad.

Ik heb gelezen dat 1.2 FSI blokken veel problemen hebben gehad met die ketting. Stel de ketting is nog niet vervangen. Moet dit alsnog zsm gedaan worden met huidige kmstand, ook al zijn er geen geluiden of iets te horen?

[ Voor 10% gewijzigd door Willem30 op 05-09-2024 22:16 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:36
Vraag sowieso even na of de waterpomp is vervangen. Mijn Superb met 1.4TSI motor had ruim 190.000 km gereden toen ik hem inruilde en een paar duizend km ervoor ging de waterpomp lekken en onheilspellende geluiden maken. Omdat de distributieketting nooit was vervangen, werd ook de waterpomp niet preventief vervangen. De distributieketting hoefde toen niet te worden vervangen, maar de waterpomp uiteraard wel.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Hadden de motoren uit 2011 ook niet nog in potentie last van heel hoog olieverbruik? Voor mij waren alle TSI motoren van voor 2015-2016 een no go vanwege ketting en olieverbruik.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Willem30 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 22:13:
Op zoek naar een andere auto heb ik gister proef gereden in een Skoda Fabia Combi Scout 1.2 FSI 85pk met 180k km op de teller uit 2011.
Nu ben ik geen monteur maar weet wel beetje waar ik op moet letten; proefrit beviel me wel. Auto reed goed. Alles werkt, geen rare geluiden,lekkage etc. Autobedrijf is een universele en niet specifiek Skoda.
Enige wat ik niet helder kreeg was of de disitributieketting al eens vervangen was. De auto was paar weken geleden bij de verkoper ingeruild. Onderhoudsboekje was wel netjes bijgehouden afgelopen jaren. Auto heeft nog maar 1 eigenaar gehad.

Ik heb gelezen dat 1.2 FSI blokken veel problemen hebben gehad met die ketting. Stel de ketting is nog niet vervangen. Moet dit alsnog zsm gedaan worden met huidige kmstand, ook al zijn er geen geluiden of iets te horen?
https://www.anwb.nl/exper...uwbaarheid-vw-tsi-motoren

Je hebt bij een 2011 model wel risico op hoog olieverbruik. Mogelijk kan je hier garantieafspraken over maken.

Hier hebben ze een lijstje met motorcodes:
https://techservicecenter.nl/olieverbruik-vag-1-2-tsi/

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 06-09-2024 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Onze Seat Ibiza ST, met een 1.2 TSI, uit 2010 heeft eigenlijk geen problemen gehad qua olieverbruik.

In totaal 2x het olielampje zien branden: paar jaar geleden in Noorwegen en een maandje of 3 terug.
Even bijvullen en weer door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Magic666 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:35:
Onze Seat Ibiza ST, met een 1.2 TSI, uit 2010 heeft eigenlijk geen problemen gehad qua olieverbruik.

In totaal 2x het olielampje zien branden: paar jaar geleden in Noorwegen en een maandje of 3 terug.
Even bijvullen en weer door.
met mijn superb van 2022 met 1.5 kan ik ook niet van beurt naar beurt rijden zonder olie bij te vullen.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mr-D. schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:40:
[...]

met mijn superb van 2022 met 1.5 kan ik ook niet van beurt naar beurt rijden zonder olie bij te vullen.
Dat vind ik best ernstig. Maar goed, er zijn een aantal motoren geweest waarbij het olieverbruik soms bij 60k op de teller al meer dan een liter per 1000km was. Das natuurlijk veel ernstiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
Mr-D. schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:40:
Het probleem is dat veel gebruikers niet weten (of niet willen weten) dat de longlife-verversingstermijnen veel te lang zijn.
Moderne verbrandingsmotoren hebben gewoon uiterlijk elke 15.000 (of liever nog 10.000) kilometer of maximaal elk jaar nieuwe olie nodig.
Die veel te lange intervallen van 30.000 km zijn er alleen maar gekomen om leasemaatschappijen te bevredigen, maar slopen de motoren. Het is niet voor niets dat de auto's uit Azië veel kortere verversingstermijnen hebben. Dat is echt niet omdat die motoren zoveel slechter zijn.

Voor de kosten hoef je het niet te laten, een verversing kost mij ca 50 euro per keer, en dat slechts 1x per jaar.

En als je max 15.000 kilometer met je olie doet hoef je deze normaliter niet bij te vullen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Andrehj schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:44:
[...]

Het probleem is dat veel gebruikers niet weten (of niet willen weten) dat de longlife-verversingstermijnen veel te lang zijn.
Moderne verbrandingsmotoren hebben gewoon uiterlijk elke 15.000 (of liever nog 10.000) kilometer of maximaal elk jaar nieuwe olie nodig.
Die veel te lange intervallen van 30.000 km zijn er alleen maar gekomen om leasemaatschappijen te bevredigen, maar slopen de motoren. Het is niet voor niets dat de auto's uit Azië veel kortere verversingstermijnen hebben. Dat is echt niet omdat die motoren zoveel slechter zijn.

Voor de kosten hoef je het niet te laten, een verversing kost mij ca 50 euro per keer, en dat slechts 1x per jaar.

En als je max 15.000 kilometer met je olie doet hoef je deze normaliter niet bij te vullen.
Tja, wat moet je dan als leek als "long-life" het VAG standpunt is. Zij zullen je niet vertellen dat je op de helft nog een keertje voor olie langs moet komen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Andrehj schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:44:
[...]

ik kom zelf nog uit de tijd dat we elke 7500 moesten verversen en alle nieuwe auto's inloop olie hadden.
maar mijne is ook een lease bak dus mag ik alleen om de 25.000 en bij de 20.000 is er precies een liter weg, maar ik vind het wel mee vallen hoor.

sneller usenet? tips en tricks

Pagina: 1 ... 67 ... 79 Laatste