Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:00

TF

bla bla

The Eagle schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:01:
[...]

Gewoon tunein op je Android auto of CarPlay zetten. Desnoods een andere webradio app. Slaat imho nergens op dat dat via cubic zou moeten.
CarPlay vereist een telefoon aangesloten in de auto. Ik doe dat niet altijd en ik ben ook niet de enige bestuurder. Dus het is in die zin een stukje gemak dat je een internetradio-zender kan aankiezen net zoals je een FM/DAB zender aankiest.

Echter...ik heb het getest en heb ontzettend veel uitval / buffer etc. Het is dus leuk bedacht maar de uitvoering is matig (in mijn situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
TF schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:16:
[...]

CarPlay vereist een telefoon aangesloten in de auto. Ik doe dat niet altijd en ik ben ook niet de enige bestuurder. Dus het is in die zin een stukje gemak dat je een internetradio-zender kan aankiezen net zoals je een FM/DAB zender aankiest.

Echter...ik heb het getest en heb ontzettend veel uitval / buffer etc. Het is dus leuk bedacht maar de uitvoering is matig (in mijn situatie)
Je kunt een AA Wireless kastje kopen voor Android Auto. Maakt automatisch verbinding zodra je instapt. Gebruik het nu al een paar jaar en werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

TF schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:16:
[...]

Maar wel adverteren met 3x beter ontvangst dan een mobiele hotspot :+

Vind DAB trouwens maar matig. Ik heb het gevoel dat ik bij elke rotonde of afrit de zender kwijt raak (Slam). Dan ben je gewoon 30-60s verder voor er weer signaal is. Wordt zo eigenlijk gedwongen om lokale radio via het internet te luisteren 8)7

Is dat iets van de auto, de zendmasten of de radiozender zelf?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Ethirty schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:53:
[...]

Vind DAB trouwens maar matig. Ik heb het gevoel dat ik bij elke rotonde of afrit de zender kwijt raak (Slam). Dan ben je gewoon 30-60s verder voor er weer signaal is. Wordt zo eigenlijk gedwongen om lokale radio via het internet te luisteren 8)7

Ik vind DAB ook matig, maar dat ligt vooral aan de locaties. Buiten de randstad is het matig, maar in sommige wijken in grote steden ook. In mijn eigen wijk valt 'ie altijd uit.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Denk dat het een combinatie is, al luister ik zelf geen SlamFM.
Maar ik heb het met Grootnieuwsradio dat ik op sommige stukken gewoon geen ontvangst heb, en op andere delen juist wel. Met name in de polder of tegen de kust aan valt het nog wel eens weg.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:23
[...]

Dat is wel heel matig en klinkt eerder als iets dat stuk is? Woon zelf in Brabant en rij regelmatig lange stukken door NL ook buiten de Randstad, maar afgezien van in langere tunnels werkt de DAB+ prima. Heel soms zie en hoor je hem terugschakelen naar FM maar dat is niet heel vaak. Frankrijk is wel een ramp maar door puur gebrek aan zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bob Popcorn schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:55:
[...]

Ik vind DAB ook matig, maar dat ligt vooral aan de locaties. Buiten de randstad is het matig, maar in sommige wijken in grote steden ook. In mijn eigen wijk valt 'ie altijd uit.
Precies, alsof er allemaal blindspots zijn en verderop werkt het weer. Een rotonde of een deel van een straat kan ik bijna niet aan een zendmast toeschrijven.

Slam heeft helaas geen FM meer waardoor het effect versterkt wordt en het ineens helemaal stil wordt in de auto.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

jinks26 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:53:
[...]

Gisteren gaan laden met een phev aan een 22kw paal. Het duurde nog altijd 4-5u :F
[Afbeelding]
Had je iets anders verwacht dan? De paal kan wel 22kW aan, je auto echter niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Ethirty schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Precies, alsof er allemaal blindspots zijn en verderop werkt het weer. Een rotonde of een deel van een straat kan ik bijna niet aan een zendmast toeschrijven.

Slam heeft helaas geen FM meer waardoor het effect versterkt wordt en het ineens helemaal stil wordt in de auto.
Overigens ligt dit niet aan je auto, ik heb dit ook gehad met onze vorige Astra en ook met mijn vrouw d'r 208.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:08
dajappie schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Dat is wel heel matig en klinkt eerder als iets dat stuk is? Woon zelf in Brabant en rij regelmatig lange stukken door NL ook buiten de Randstad, maar afgezien van in langere tunnels werkt de DAB+ prima. Heel soms zie en hoor je hem terugschakelen naar FM maar dat is niet heel vaak. Frankrijk is wel een ramp maar door puur gebrek aan zenders.
Dat is ook mijn ervaring, DAB+ gaat eigenlijk altijd goed in Nederland...Alleen in tunnels (bijvoorbeeld Drechttunnels) is het even stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Bob Popcorn schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Overigens ligt dit niet aan je auto, ik heb dit ook gehad met onze vorige Astra en ook met mijn vrouw d'r 208.
Dat weet ik niet. In mijn vorige Octavia3 van 2016 schakelde deze vaak over naar FM. In mijn nieuwe Octavia4 van eind 2020 heb ik nog nooit een terugschakeling naar FM gemerkt op plekken waar dat met de vorige auto wel zo was. Nu zijn er inmiddels andere frequenties e.d. maar de antenne/ontvanger is blijkbaar een stuk beter in de nieuwere generatie auto('s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Weet iemand een webshop waar ik losse matten kan bestellen? Ik ben weer 's door de bestuurdersmat heen en kan ze eigenlijk alleen per paar vinden (links voor, rechts voor)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Wijnands schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:11:
Weet iemand een webshop waar ik losse matten kan bestellen? Ik ben weer 's door de bestuurdersmat heen en kan ze eigenlijk alleen per paar vinden (links voor, rechts voor)
Winparts kan je ze los bestellen weet ik uit ervaring

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Wijnands schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:11:
De rubberen matten bestellen. Ook veel makkelijker schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Bij Cargoods heb ik de laatste keer besteld.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
jongetje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:51:
[...]

De rubberen matten bestellen. Ook veel makkelijker schoonmaken.
dat wordt inderdaad het in de nieuwe auto

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik sta op het punt een Skoda Fabia te kopen. nu viel het mij op dat de achterlichten niet met LED zijn uitgerust. voor de knipperlichten vind ik dat lelijk, verder geen voorkeur.
mijn idee was om alleen het lampje te vervangen met een LED-variant (en dan hopen dat de auto er tegen kan).
hoe kom ik er nu achter wat de exacte fitting is van het achterknipperlicht? en hoe helder mag een knipperlicht (geel/oranje) zijn; zo'n xenon vervanger is te fel? de online handleiding werd ik niets wijzer van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EXfEhsGScJydwgvUf5zsOAV42Q=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/BGWUvrMKGESVqMMTj99dOkP4.png?f=fotoalbum_medium

op een willekeurige webshop kom ik 14 varianten tegen: T10, T15, T20, BA158 PY21W, BA158 1156, PSY24W, etc.
bron: https://www.topledverlich...ting-auto/knipperlichten/

[ Voor 15% gewijzigd door JJ Le Funk op 05-02-2024 07:53 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JJ Le Funk schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:28:
nu viel het mij op dat de achterlichten niet met LED zijn uitgerust. voor de knipperlichten vind ik dat lelijk,
Misschien flauw maar ik heb mijn knipperlicht achter nog nooit gezien want dan zit ik er voor.

Verder, wat schiet je ermee op door een gloeilampje door een ledlampje te vervangen? Ik vind het voor het oog juist rustiger met een gloeilampje die minder "hard" aan en uit gaan dan een gloeilamp die nog een heel klein beetje nagloeit.
(zelfs op mijn Octavia4 zit in de led unit voor een gloeilampje voor de richtingaanwijzer terwijl er achter een hele led kermis is gemonteerd).

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 05-02-2024 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

jongetje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:48:
[...]

Misschien flauw maar ik heb mijn knipperlicht achter nog nooit gezien want dan zit ik er voor.

Verder, wat schiet je ermee op door een gloeilampje door een ledlampje te vervangen? Ik vind het voor het oog juist rustiger met een gloeilampje die minder "hard" aan en uit gaan dan een gloeilamp die nog een heel klein beetje nagloeit.
(zelfs op mijn Octavia4 zit in de led unit voor een gloeilampje voor de richtingaanwijzer terwijl er achter een hele led kermis is gemonteerd).
LED meerwaarde zit vaak in de levensduur en lager stroomverbruik. Voor achterlichten levert dat minder op, die branden niet zo fel als koplampen.
Het is dan ook meer een styling voorkeur. Een knipperlicht gloeilampje is rustgevender maar geeft ook aan dat de auto gebruik maakt van oude technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JJ Le Funk schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:57:
[...]
knipperlicht gloeilampje is rustgevender maar geeft ook aan dat de auto gebruik maakt van oude technologie.
Dan heeft mijn antieke octavia4 (die nu nog geen 4 jaar op de markt is) oude technologie. Dat interesseert mij nu echt helemaal niets wat iemand anders ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@JJ Le Funk https://www.osram.de/apps/gvlrg/en_com

Overigens gok ik dat je leds moet plaatsen die niet voor "LAMP STUK"-meldingen in je dashboard zorgen, oftewel "leds met canbus weerstand" of een van de andere benamingen daarvoor.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

max schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:41:
@JJ Le Funk https://www.osram.de/apps/gvlrg/en_com

Overigens gok ik dat je leds moet plaatsen die niet voor "LAMP STUK"-meldingen in je dashboard zorgen, oftewel "leds met canbus weerstand" of een van de andere benamingen daarvoor.
Osram adviseert W5W B)
Ik ben inderdaad huiverig voor zo'n false positive foutmelding. En zal daar eens op google'en hoe je dat kan voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

JJ Le Funk schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:28:
ik sta op het punt een Skoda Fabia te kopen. nu viel het mij op dat de achterlichten niet met LED zijn uitgerust. voor de knipperlichten vind ik dat lelijk, verder geen voorkeur.
mijn idee was om alleen het lampje te vervangen met een LED-variant (en dan hopen dat de auto er tegen kan).
hoe kom ik er nu achter wat de exacte fitting is van het achterknipperlicht? en hoe helder mag een knipperlicht (geel/oranje) zijn; zo'n xenon vervanger is te fel? de online handleiding werd ik niets wijzer van.

[Afbeelding]

op een willekeurige webshop kom ik 14 varianten tegen: T10, T15, T20, BA158 PY21W, BA158 1156, PSY24W, etc.
bron: https://www.topledverlich...ting-auto/knipperlichten/
Ik heb ze in mijn Karoq vervangen door led via Ali. Had ergens online gevonden welke mensen goede ervaring mee hebben. De verkeerde kan storing geven waardoor de auto denkt dat het lampje stuk is.
Vooral achteruitrij licht is een welkome verbetering, ik zie nu tenminste waar ik heen rij ipv zo'n laf indicatie lampje voor achteropkomend verkeer.

Als het goed is zou je de handleiding van je auto ook online moeten kunnen downloaden. Daarin staat welke lampjes/fitting erin zitten.

Vond het geen porem dat ze in een auto van 40k+ met (bijna) full led besparen op 4 lampjes :F
Kennelijk goedkoper dan de ontwikkeling en logistiek voor verschillende lamp units :')

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 05-02-2024 10:11 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 11:42
Voor de Skoda rijders die MIB3 hebben met softwareversie 27x, 30x of 324. Er is een nieuwe release uitgekomen, versie 330 Je kunt bij mij of @Antera wezen voor een update :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYVb9oHh67JFjVf2GcjW_vFBZc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lY2kRth1MY3Dkzc5pwrIZEF4.jpg?f=fotoalbum_large
Zonet deze mogen ophalen, gelijk de 85!
Paar dingen zijn wel wennen, zoals acc die op de verkeersborden reageert en Lane assist die niet zo agressief is, maar verder prima wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Rainesh schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:19:
Voor de Skoda rijders die MIB3 hebben met softwareversie 27x, 30x of 324. Er is een nieuwe release uitgekomen, versie 330 Je kunt bij mij of @Antera wezen voor een update :)
Zijn er ergens release notes bekend?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
True schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:38:
[...]

Zijn er ergens release notes bekend?
Wat kleine bugfixes en sneller systeem. Uitgebreide releasenotes komt pas weken/maanden later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Het zou wel fijn zijn als de Skoda systemen eindelijk eens een map met muzieknummer van A tot Z afspelen en niet ergens halverwege naar de volgende folder gaat. Dat was met mijn vorige Octavia3 met een Amundsen zo en nu ook al met mijn Octavia4 met Columbus met de laatste versie. Snap niet dat ze zo iets simpels niet goed krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Hier de nieuwe firmware geïnstalleerd voor op een Karoq tevens ook voor oa de Fabia 4, Kodiaq , Superb en Scala

Draait allemaal wat soepeler en verder nog aan het ontdekken of er nog andere verschillen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sg4f3OnPHUy8UUMW5JtFQ9r3ryo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfgpHAZvQnxn1lGFSfPn57So.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Antera op 08-02-2024 08:23 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Dinsterzz92 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:20:
[Afbeelding]
Zonet deze mogen ophalen, gelijk de 85!
Paar dingen zijn wel wennen, zoals acc die op de verkeersborden reageert en Lane assist die niet zo agressief is, maar verder prima wagen!
ACC die automatisch aanpast a.d.h.v verkeersborden zou ik persoonlijk uitschakelen... Imho te vaak dat er iets fout wordt herkend (bijv. snelheidsbord van een vent weg), lagere snelheden voor bij nat weer, verkeersborden met tijdvakken etc worden vaak fout herkend. En de kaartdata is ook niet altijd direct :p
Antera schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:51:
Hier de nieuwe firmware geïnstalleerd voor op een Karoq tevens ook voor oa de Fabia 4

Draait allemaal wat soepeler en verder nog aan het ontdekken of er nog andere verschillen zijn.

[Afbeelding]
Is daar iets van een VCDS voor nodig of kan dat net als een kaart update met SD card?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

MK_ schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:03:
[...]

ACC die automatisch aanpast a.d.h.v verkeersborden zou ik persoonlijk uitschakelen... Imho te vaak dat er iets fout wordt herkend (bijv. snelheidsbord van een vent weg), lagere snelheden voor bij nat weer, verkeersborden met tijdvakken etc worden vaak fout herkend. En de kaartdata is ook niet altijd direct :p
Is dat een officiële optie? Aanpassende ACC klinkt als iets dat meer gevaar oplevert dan het bespaart. Kan het aantal keren niet bijhouden dat mijn auto het mis heeft :o

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

@MK_ moet met USB stick gedaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:56

Smurf

Detri

jongetje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:02:
Het zou wel fijn zijn als de Skoda systemen eindelijk eens een map met muzieknummer van A tot Z afspelen en niet ergens halverwege naar de volgende folder gaat. Dat was met mijn vorige Octavia3 met een Amundsen zo en nu ook al met mijn Octavia4 met Columbus met de laatste versie. Snap niet dat ze zo iets simpels niet goed krijgen.
2020 Kodiaq hier en dit probleem herken ik eigenlijk niet. Wij hebben een aantal grotere verzamelingen op het kaartje staan en meestal spelen we die random af. Soms gebeurt het dan wel dat als we van map gewisseld hebben hij als eerste nog een nummer van de vorige map wil spelen. Maar een keer doorskippen en dat is ook weer gefixed.

Als ik wel gewoon eens een album afspeel (en die speel ik vaak wel gewoon op volgorde) maakt hij die wel netjes af voor hij naar het volgende album door gaat.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Smurf Ik heb folders met stuk of 80 a 100 nummers en dan is het na een nummer of 20 a 30 opeens naar de volgende folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Of dat hij onthoudt waar hij gebleven is op je usb stick, ookal luister je tussendoor naar een andere media source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MK_ schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:03:
[...]

[...]
Mijn Passat kan dit ook. Toen ik de auto bij de dealer ophaalde gaf de dealer zelf aan dat het beter was deze functie uit te schakelen. Kan namelijk niet goed met onderborden omgaan etc. Zal wel in DLD zijn ontwikkeld :P
Noot: kan na een evt OTA software update weer aan staan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ben zelf aan het oriënteren op een Superb iV Combi, dus ben dit even gaan opzoeken en volgens mij is het gewoon een officiële instelling: https://digital-manual.sk...7d35002ce813ddcce_4_nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MrAcid schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:16:
Ben zelf aan het oriënteren op een Superb iV Combi, dus ben dit even gaan opzoeken en volgens mij is het gewoon een officiële instelling: https://digital-manual.sk...7d35002ce813ddcce_4_nl_NL
Ben je op de hoogte van de levertijd of ga je voor een occasion?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
True schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:38:
[...]

Ben je op de hoogte van de levertijd of ga je voor een occasion?
Occasion inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:31
MrAcid schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:16:
is ook gewoon een officiële instelling. Volgens mij zit dit standaard op auto's die ACC en verkeersbordenherkenning hebben. Maar zou het ook ten zeerste afraden, veel te onbetrouwbaar en kan heel gevaarlijke situaties opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Volgens mij zijn er twee opties daarin: snelheid aanpassen gebaseerd op bebording en gebaseerd op verwachtingen ten aanzien van de locatie van de auto op de kaart (lees 80 weg met rotonde is afremmen).
Beide staan bij mij uit en dat rijdt heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zoals ik al zei: ACC obv verkeersborden stond bij mij al uit toen ik de auto de showroom uit reedt.
En aangezien ik OBD11 heb is voor de ACC de instelling dat ie niet rechts in wil halen (weefvakken jongens :( ) er uit, alsook de LA die ipv standaard aan, zijn laatste instelling (dus uit :P) onthoudt. Travel assist houdt ie hem wel netjes binnen de lijntjes :)
Die TA functie is trouwens echt briljant. Best weird om je auto zonder dat je zelf stuurt een flauwe bocht op de snelweg met 140 per uur zelfstandig te zien maken :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

The Eagle schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:55:
Zoals ik al zei: ACC obv verkeersborden stond bij mij al uit toen ik de auto de showroom uit reedt.
En aangezien ik OBD11 heb is voor de ACC de instelling dat ie niet rechts in wil halen (weefvakken jongens :( ) er uit, alsook de LA die ipv standaard aan, zijn laatste instelling (dus uit :P) onthoudt. Travel assist houdt ie hem wel netjes binnen de lijntjes :)
Die TA functie is trouwens echt briljant. Best weird om je auto zonder dat je zelf stuurt een flauwe bocht op de snelweg met 140 per uur zelfstandig te zien maken :+
Rechts inhalen doet die wel als je zelf even een beetje gas bij geeft, dan snapt die dat en doet die dat vanaf dan ook (ik weet alleen niet hoe lang die dat volhoudt / blijft snappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:55:
Ja travel assist rijdt echt fantastisch. Je bent dan ook direct van de ellende af dat je lane assist te piepen zodra je niet helemaal in het midden rijdt, want dat regelt je auto dan zelf. Lekker ontspannen het stuur vasthouden en de auto zijn ding laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Voor mijn oriëntatie op een Superb IV een aantal vragen/overwegingen. Ik wel graag de Combi Sportline en verwacht deze uit Duitsland te gaan halen rond de zomer (dus ik ben lekker bijtijds). :+
  • Zijn er nadelen (bijv. 'software' functionaliteit die je dan niet hebt) aan het achteraf monteren van een vaste trekhaak? Ik laat 'm er standaard op/uitgeklapt zitten.
  • De Sportline is al heel volledig, ik zou de volgende zaken er op willen als 'must': achteruitrijcamera, ACC en Lane Assist. Volgens mij combineer je die laatste 2 in 'Travel Assist'?
  • En deze als nice-to-have: Panoramadak, verlengde voorstoelen, Area View/360
  • Navigatie twijfel ik tussen Columbus (groter) of Amundsen (volume- en zoom-knop). Denk dat me dit om het even is, wat is jullie ervaring/voorkeur?
Nog (andere) zaken die ik zou moeten overwegen/weten?

Als bron voor de uitrustingsniveaus/opties gebruik ik deze: https://autocatalogarchiv...da-Superb-iV-2022-GER.pdf

Edit, en deze: https://autocatalogarchiv...da-Superb-iV-2020-GER.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 09-02-2024 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MrAcid schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:51:
Voor mijn oriëntatie op een Superb IV een aantal vragen/overwegingen. Ik wel graag de Combi Sportline en verwacht deze uit Duitsland te gaan halen rond de zomer (dus ik ben lekker bijtijds). :+
  • Zijn er nadelen (bijv. 'software' functionaliteit die je dan niet hebt) aan het achteraf monteren van een vaste trekhaak? Ik laat 'm er standaard op/uitgeklapt zitten.
  • De Sportline is al heel volledig, ik zou de volgende zaken er op willen als 'must': achteruitrijcamera, ACC en Lane Assist. Volgens mij combineer je die laatste 2 in 'Travel Assist'?
  • Navigatie twijfel ik tussen Columbus (groter) of Amundsen (volume- en zoom-knop). Denk dat me dit om het even is, wat is jullie ervaring/voorkeur?

Als bron voor de uitrustingsniveaus/opties gebruik ik deze: https://autocatalogarchiv...da-Superb-iV-2022-GER.pdf
Ik weet er het fijne niet van, maar volgens mij is een vaste trekhaak monteren op de laatste modellen skoda/VW/seat niet zo basaal meer, wellicht dat iemand anders je daar meer over kan vertellen. Kick to open is er sowieso eentje die dan niet (meer) gaat werken.
Gezien het je eigen auto wordt, je kunt heel veel zelf (laten) aan/uit zetten: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS volgens mij is het de combinatie van camera (in de voorruit) met de standaardhulpsystemen voldoende om van alles te activeren qua opties. TA is inderdaad een combinatie van ACC en LA, maar is beduidend agressiever in het binnen de belijning houden (stuurt voor jou bij). Ook hier, volgens mij kun je dit ook uitschakelen met de TA knop (of die er boven zit voor opties, ik zou het vandaag of morgen even moeten doorlopen voor je - althans in mijn Octavia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Er komt toch komende maanden een nieuwe versie uit?
Daarnaast zijn de duitse versies en de nederlandse versies anders. De importeur stelt deze samen dus je kunt niet een model uit nederland in duitsland halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:16:
[...]

Daarnaast zijn de duitse versies en de nederlandse versies anders. De importeur stelt deze samen dus je kunt niet een model uit nederland in duitsland halen.
Klopt dat er een nieuwe aankomt en je opmerking snap ik voor nieuwe auto’s. Maar ik wil dus een tweedehands model uit Duitsland halen, die daar volop worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
True schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Ik weet er het fijne niet van, maar volgens mij is een vaste trekhaak monteren op de laatste modellen skoda/VW/seat niet zo basaal meer, wellicht dat iemand anders je daar meer over kan vertellen. Kick to open is er sowieso eentje die dan niet (meer) gaat werken.
Gezien het je eigen auto wordt, je kunt heel veel zelf (laten) aan/uit zetten: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS volgens mij is het de combinatie van camera (in de voorruit) met de standaardhulpsystemen voldoende om van alles te activeren qua opties. TA is inderdaad een combinatie van ACC en LA, maar is beduidend agressiever in het binnen de belijning houden (stuurt voor jou bij). Ook hier, volgens mij kun je dit ook uitschakelen met de TA knop (of die er boven zit voor opties, ik zou het vandaag of morgen even moeten doorlopen voor je - althans in mijn Octavia).
Hm ok, ik ga verder onderzoek en qua trekhaak. VCDS aanpassingen heb ik eerder laten doen - maar wist niet dat je ook betaalde functies kon vrijschakelen. Ga ik ook uitzoeken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

True schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Rechts inhalen doet die wel als je zelf even een beetje gas bij geeft, dan snapt die dat en doet die dat vanaf dan ook (ik weet alleen niet hoe lang die dat volhoudt / blijft snappen).
Met je gaspedaal kun je de ACC overriden idd. Maar pedaal weer los en hij gaat weer op de ACC.
(En rempedaal schakelt de ACC uit).

Bij mij gaat ie zonder pedaalactie vrolijk rechts voorbij auto's. Of het nou een weefstrook of een bewuste actie betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

The Eagle schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:31:
[...]

Met je gaspedaal kun je de ACC overriden idd. Maar pedaal weer los en hij gaat weer op de ACC.
(En rempedaal schakelt de ACC uit).

Bij mij gaat ie zonder pedaalactie vrolijk rechts voorbij auto's. Of het nou een weefstrook of een bewuste actie betreft ;)
Nee ik bedoel dat als je op een strook rechts van een trager voertuig rijdt en je die wel wil/mag inhalen. Dan wacht je tot de ACC er achter hangt. Geef je een keer gas en gaat de ACC weer op de ingestelde snelheid verder. Omdat ik dit met mijn ritten eigenlijk maar zelden heb (en dan maar op één klein stukje), weet ik niet hoe lang die dit 'blijft snappen'.
Plat gezegd, je geeft met een dotje gas de auto eigenlijk permissie om rechts in te halen.

Want gas geven met de ACC erop kan altijd en overal natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door True op 09-02-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik zou de Skoda.de site even checken op uitvoeringen en pakketten. Kan je alvast verklappen dat het compleet andere auto’s zijn qua uitvoering.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 08:03
jongetje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:16:
Sinds wanneer kun je geen nieuwe auto in Duitsland kopen?
Dat kan prima, je moet alleen even langs de RDW om de auto zelf in te voeren.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:55:
[...]

Ik zou de Skoda.de site even checken op uitvoeringen en pakketten. Kan je alvast verklappen dat het compleet andere auto’s zijn qua uitvoering.
Dank voor het meedenken, maar ik link dus ook de Duitse brochure hierboven. Ik kijk dus al bewust en specifiek naar de uitvoeringen zoals ze daar verkocht zijn (en lijkt nu inderdaad heel anders qua uitvoeringen maar dat komt omdat daar de nieuwe versie er al op staat?).

[ Voor 11% gewijzigd door MrAcid op 09-02-2024 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

MrAcid schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Dank voor het meedenken, maar ik link dus ook de Duitse brochure hierboven. Ik kijk dus al bewust en specifiek naar de uitvoeringen zoals ze daar verkocht zijn (en lijkt nu inderdaad heel anders qua uitvoeringen maar dat komt omdat daar de nieuwe versie er al op staat?).
Dan zal je op zoek moeten naar óf een oudere folder of een nieuwe in Duitsland kopen :+

In Nederland bepaalt PON de uitvoering en dat verschilt van jaar tot jaar.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:28:
[...]

Dan zal je op zoek moeten naar óf een oudere folder of een nieuwe in Duitsland kopen :+

Aah ik linkte een 2022 brochure inderdaad. Nu de 2020 ook toegevoegd want dat is een beetje waar ik naar kijk qua leeftijd. :)

De Duitse website is de Superb 4 - dus daarnaar kijken heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkelateur
  • Laatst online: 22-07 13:51
Ethirty schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:28:
[...]

Van jaar tot jaar? Zeg maar gerust van maand tot maand en liefst nog even te laat bekend maken. Zo kon ik een kleur niet meer krijgen omdat ze bij PON een dag te laat de bestelling door had gegeven... Ja sorry, importeur heeft de kleur eruit gehaald, je moet een andere kleur gaan kiezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Pikkelateur schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:25:
[...]

Van jaar tot jaar? Zeg maar gerust van maand tot maand en liefst nog even te laat bekend maken. Zo kon ik een kleur niet meer krijgen omdat ze bij PON een dag te laat de bestelling door had gegeven... Ja sorry, importeur heeft de kleur eruit gehaald, je moet een andere kleur gaan kiezen...
Op zich knap want ze komen normaal niet veel verder dan zwart wit en grijs. :+

In Duitsland doen ze tenminste nog aan mambo green en phoenix oranje. En allemaal een 2.0 4x4 of VRS ipv die naaimachines hier 8)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Andrehj schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:58:
[...]
Sinds wanneer kun je geen nieuwe auto in Duitsland kopen?
Dat zeg ik toch niet. Ik geef alleen aan dat de uitvoeringen/samenstellingen in Duitsland (en elk ander land) anders zijn omdat de importeur die bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
jongetje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:31:
Dat zeg ik toch niet. Ik geef alleen aan dat de uitvoeringen/samenstellingen in Duitsland (en elk ander land) anders zijn omdat de importeur die bepaald.
Sorry, je hebt gelijk. Dat stond er idd.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

True schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:45:
[...]

De mensen achter je hebben je ondertussen al vervloekt omdat je op de rem bent gegaan voor je het zelf ontdekt hebt en het gaspedaal hebt ingedrukt 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:56

Smurf

Detri

True schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:34:
[...]

Nee ik bedoel dat als je op een strook rechts van een trager voertuig rijdt en je die wel wil/mag inhalen. Dan wacht je tot de ACC er achter hangt. Geef je een keer gas en gaat de ACC weer op de ingestelde snelheid verder. Omdat ik dit met mijn ritten eigenlijk maar zelden heb (en dan maar op één klein stukje), weet ik niet hoe lang die dit 'blijft snappen'.
Plat gezegd, je geeft met een dotje gas de auto eigenlijk permissie om rechts in te halen.

Want gas geven met de ACC erop kan altijd en overal natuurlijk ;)
Als het snelheidsverschil te klein is (hallo linksplakkers op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht) dan zal hij na een seconde of 10-15 weer het gat gaan vergroten als je er dan niet dicht genoeg op zit.

)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:23
Hebben jullie de 'nieuwe' Octavia gezien? Gaat waarschijnlijk weer een verkoop/leasetopper worden, ook met de nieuwe hybridelijnen.

Ik neig naar de niet in NL leverbare Octavia Estate RS als mogelijke opvolger van mijn A3 als lease. Ze worden vaak nog wel in NL aangeboden als 2e hands met 2-3k km's. 260pk Estate zonder hybride die nog ietwat betaalbaar is, is nogal uniek geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Over de achterlichten (Fabia mk4), ik zat de optielijst nog eens na te lezen (AI vertaling van Frans naar Engels) en mij valt optie 8VG op: 'low led rear light block' (Bloc de feux arrière à led low). Wijst dit niet op low (voltage) LED-verlichting? Ik kom deze optie overigens niet tegen in de NL car configurator.

[ Voor 66% gewijzigd door JJ Le Funk op 18-02-2024 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Fedde schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:49:
Hebben jullie de 'nieuwe' Octavia gezien? Gaat waarschijnlijk weer een verkoop/leasetopper worden, ook met de nieuwe hybridelijnen.

[YouTube: 2024 Skoda Octavia facelift REVIEW Hatch vs Estate vRS]

Ik neig naar de niet in NL leverbare Octavia Estate RS als mogelijke opvolger van mijn A3 als lease. Ze worden vaak nog wel in NL aangeboden als 2e hands met 2-3k km's. 260pk Estate zonder hybride die nog ietwat betaalbaar is, is nogal uniek geworden.
Dik ding zeg die rode Estate RS! Wat mij betreft een veel mooier model dan de huidige Golf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

nooberke schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:02:
[...]

Dik ding zeg die rode Estate RS! Wat mij betreft een veel mooier model dan de huidige Golf!
Tuurlijk. Nou mooi niet. 🤪

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
GerCor schreef op zondag 18 februari 2024 @ 04:42:
[...]

Tuurlijk. Nou mooi niet. 🤪
Aan je avatar te zien rijd je een Golf 7.5 of 7? In de juiste uitvoering wat mij betreft ook mooier dan de 8 B)

Smaak is persoonlijk hé O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Hallo allemaal,

Ik heb sinds dit weekend een nieuwe Skoda Kamiq met het Amundsen systeem. Ik dacht dat dit draadloos Android auto zou ondersteunen, maar dit lijkt toch niet zo te zijn? Of ligt het eraan dat ik een oude softwareversie heb? Als ik naar systeem informatie ga zie ik het volgende staan:

Hardware: H22
Software: 0276
Navigatiedatabase: 22.7

Ik zie hier al veel nieuwere versies langs komen. Kan ik die over the air downloaden via mijn wifi, of moet ik daarvoor echt naar de dealer?

Sorry als de vragen hier al vaker zijn beantwoord. Ik heb echt flink lopen zoeken, maar echt duidelijk is het me allemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

JensFC schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:39:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds dit weekend een nieuwe Skoda Kamiq met het Amundsen systeem. Ik dacht dat dit draadloos Android auto zou ondersteunen, maar dit lijkt toch niet zo te zijn? Of ligt het eraan dat ik een oude softwareversie heb? Als ik naar systeem informatie ga zie ik het volgende staan:

Ik zie hier al veel nieuwere versies langs komen. Kan ik die over the air downloaden via mijn wifi, of moet ik daarvoor echt naar de dealer?

Sorry als de vragen hier al vaker zijn beantwoord. Ik heb echt flink lopen zoeken, maar echt duidelijk is het me allemaal niet
Je zegt "nieuwe" nieuw van de fabrieksband of nieuw voor jou?

Kijkend naar de laatste prijslijst: https://www.skoda.nl/brochure-prijslijst/kamiq
Heb je een Essence uitvoering? Dan zou je met 'Technology Essence' (bestelcode: WIQ) Wireless Smartlink hebben. In de andere uitvoeringen: Selection, Business Edition en Monte Carlo zit dit standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
JensFC schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:39:
Hallo allemaal,

Je zou wireless Android auto moeten hebben. Je softwareversie loopt wel erg achter. Huidige versie is 0330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
Sorry, ik bedoelde voor mij nieuw. Het is een Monte Carlo editie uit 2021, dus zeker niet nieuw van de band. Ik heb het Amundsen infotainment scherm

Om naar versie 0330 wil gaan, krijg ik dan vanzelf een melding? Het is mij niet helemaal duidelijk of ik nu de auto moet verbinden met de hotspot van mijn telefoon om internet te hebben, of dat hij ook zonder dit te doen updates kan downloaden (via de ingebouwde simkaart?)

Op dit moment zie ik in ieder geval nergens de mogelijkheid om wireless android auto te starten. Ook in het smartlink menu wordt alleen gesproken over een USB verbinding. Ik dacht dat ik misschien eerst even de Software naar de laatste versie moet brengen, voordat ik met Android auto teveel ga kloten.

Maar klinkt dus alsof het allemaal moet kunnen, dat is top! Alleen nu nog even uitvogelen hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Je krijgt niet op commando de update helaas, Hij kan over air komen maar misschien ook niet. Indien gewenst kunnen ik of @Rainesh de update voor je doen of de update delen met je.

Wireless is zeker niet standaard en is afhankelijk of de auto een wifi optie heeft als eerste aangezien wireless werkt via de wifi koppeling. Kan zijn dat we dit even om moeten coderen dit kan soms ook de oplossing zijn. Meer info kan je me altijd even contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Antera schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:23:
Je krijgt niet op commando de update helaas, Hij kan over air komen maar misschien ook niet. Indien gewenst kunnen ik of @Rainesh de update voor je doen of de update delen met je.

Wireless is zeker niet standaard en is afhankelijk of de auto een wifi optie heeft als eerste aangezien wireless werkt via de wifi koppeling. Kan zijn dat we dit even om moeten coderen dit kan soms ook de oplossing zijn. Meer info kan je me altijd even contacten
Hoewel hier (2022 Fabia) succesvol 'over the air' updates hebben gedraaid vorige week, lijkt mij dat versienummers nog altijd flink achterlopen.
code:
1
2
3
4
5
Release version: MOI3_EU_SKMQB_P30400P
Software version: 0304
Navigation database: 21.2
Radio database: 1.30.24

Kan het zijn dat je voor recente versies via USB zal moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Niet alles komt over air helaas. Zal eventueel via usb gedaan moeten worden. Stuur me maar een bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
Drukknoop kwijtgeraakt tijdens vloermat van mijn Kamiq uitkloppen. Kreeg gratis een nieuwe van De Rooij in Bilthoven O+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:31
Fedde schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:49:

Ik ben Belg dus hier kan het sowieso nog. Prachtige auto. Heb het vorige model wat kunnen rijden, heerlijke alleskunner. Ik droom soms ook van een RS estate als gezinswagen. Er is ook een stemmetje in mijn hoofd dat zegt, nu kan het nog. Over 20 jaar kunnen we enkel nog nostalgisch terugdenken aan dit soort auto's ;w

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

ik probeer te achterhalen of Skoda Connect ook als een GPS volgsysteem kan werken in geval van diefstal zonder dat er een alarmsysteem is ingebouwd. Echter kan ik daar geen informatie over vinden. Of is dat zo eenvoudig uit te zetten dat het geen zin heeft?

[ Voor 17% gewijzigd door JJ Le Funk op 02-03-2024 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

JJ Le Funk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:11:
ik probeer te achterhalen of Skoda Connect ook als een GPS volgsysteem kan werken in geval van diefstal zonder dat er een alarmsysteem is ingebouwd. Echter kan ik daar geen informatie over vinden. Of is dat zo eenvoudig uit te zetten dat het geen zin heeft?
Bij lopende motor: icoontje met meldingen/GPS > privacy mode > ;w
Geen idee hoe dat werkt met diefstal, maar als ze serieus een nieuw model auto van een oprit jatten zonder sleutel weten ze ook wel hoe ze dat soort systemen uit moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

True schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:31:
[...]

Bij lopende motor: icoontje met meldingen/GPS > privacy mode > ;w
Geen idee hoe dat werkt met diefstal, maar als ze serieus een nieuw model auto van een oprit jatten zonder sleutel weten ze ook wel hoe ze dat soort systemen uit moeten schakelen.
Als s-pin is ingeschakeld kan dat nog steeds?
Dan wel bij elk ritje code invoeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:09

Mimiix

Professioneel Prutser

JJ Le Funk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:31:
[...]

Ja, want dan kan je naar gastgebruiker.

Geen idee of je dan ook alles uit kan zetten.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

JJ Le Funk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:31:
[...]

Ze kunnen je auto met alarm zonder sleutel jatten in een paar seconde. Vervolgens programmeren ze hun eigen blanco sleutel.

Denk niet dat zo’n instelling ze echt in de weg zit.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Omdat dit meer over Skoda gaat dan over Tesla, maar een antwoord in het Skoda topic:
eltron schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:32:
Ja alles wordt duurder. Als je nu een nieuwe superb koopt dan gaat die ook ruim over de 1700kg (vanwege hybride aandrijving) en de nieuwprijs zit dan ook in de buurt van MY (RWD) na subsidie. Als beide volledig MRB moeten betalen is het verschil al veel kleiner dan jij nu berekent.
De Superb met vergelijkbare specs als de onze (1.5 TSI combi met automaat) weegt nu 1492 kg volgens Autoweek: https://www.autoweek.nl/a...h-act-sportline-business/

Maar je hebt wel in zoverre gelijk, dat als we nu een nieuwe Superb zouden kopen, dat dat dan de nieuwe S4 PHEV zou worden. En die zal de 1700 kg zeker wel aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
Vanmiddag werkte Android auto in mijn Kamiq niet en wilde ik tijdens het rijden mijn infotainment resetten door 10 seconden de aan/uit-knop vast te houden. Dit werkte, maar bij de reset kwam er een enorme knal over de speakers.

Nu lijkt het erop dat in ieder geval de tweeter in de linker A stijl geploft is, ga morgen nog even andere speakers checken. Iemand hier enige ervaring met het vervangen hiervan? Is dat een duur grapje? En een makkelijke of moeilijke klus?

En dit hoort toch niet te kunnen door zo'n reset? Of heb ik echt iets doms gedaan... Ben er wel goed chagrijnig van, heb de auto net 2 weken en nu al iets stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

JensFC schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:47:
Vanmiddag werkte Android auto in mijn Kamiq niet en wilde ik tijdens het rijden mijn infotainment resetten door 10 seconden de aan/uit-knop vast te houden. Dit werkte, maar bij de reset kwam er een enorme knal over de speakers.

Nu lijkt het erop dat in ieder geval de tweeter in de linker A stijl geploft is, ga morgen nog even andere speakers checken. Iemand hier enige ervaring met het vervangen hiervan? Is dat een duur grapje? En een makkelijke of moeilijke klus?

En dit hoort toch niet te kunnen door zo'n reset? Of heb ik echt iets doms gedaan... Ben er wel goed chagrijnig van, heb de auto net 2 weken en nu al iets stuk...
Tijdens de 'probleem-versies' van de Octavia heb ik dat (10-sec aan/uit rest) zeer regelmatig gedaan (ik gok op zo'n 50x totaal) dit heb ik nog nooit gehad.
Wellicht een neusbloed actie richting de dealer een optie: volgens mij doet een tweeter het niet goed beste dealer hoor jij dit ook? (of is de wagen tweedehands?)
Met 100% volume hoor je normaliter toch ook niet je speakers op te kunnen blazen of ben ik gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
JensFC schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:47:

Zou zeker niet moeten, heb al tig keren een infotainment system zo gereset.

Welk softwareversie is je Kamiq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het resetten van je radio is geen bug maar een feature :+

Het ploffen van je speakers is in ieder geval niet de bedoeling :o

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gisteren een proefrit gemaakt in een Superb iV (occassion). Klopt het dat je het onderstel (demping) niet los van de aandrijving kunt instellen? Ik vind de Superb in Normal en Comfort wel érg zacht geveerd en vond ‘m in Sport een stuk fijner. Het leek er echter op dat hij dan standaard naar de “e-boost” mode gaat, en je bijvoorbeeld niet meer 100% elektrisch kunt rijden.

Ik heb niet met de individual instellingen gespeeld en met de summiere info die ik online vind kan ik niet vinden of je dit los van elkaar kunt instellen. Iemand die dit weet of kan checken in zijn/haar auto? Gaat dus specifiek om de Superb iV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MrAcid schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:27:
Gisteren een proefrit gemaakt in een Superb iV (occassion). Klopt het dat je het onderstel (demping) niet los van de aandrijving kunt instellen? Ik vind de Superb in Normal en Comfort wel érg zacht geveerd en vond ‘m in Sport een stuk fijner. Het leek er echter op dat hij dan standaard naar de “e-boost” mode gaat, en je bijvoorbeeld niet meer 100% elektrisch kunt rijden.

Ik heb niet met de individual instellingen gespeeld en met de summiere info die ik online vind kan ik niet vinden of je dit los van elkaar kunt instellen. Iemand die dit weet of kan checken in zijn/haar auto? Gaat dus specifiek om de Superb iV.
Dat ligt eraan of de auto DCC (adaptieve demping) heeft.

In sport gaat hij van maximaal vermogen uit, dus ja dan bijna niet meer vol elektrisch.

Je kunt individueel alles apart aanpassen, dus bijv stuur op sport of versnellingsbak op sport of juist de gasrespons. Bij adaptieve demping kun je dit ook individueel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:54:
[...]

Dat ligt eraan of de auto DCC (adaptieve demping) heeft.

In sport gaat hij van maximaal vermogen uit, dus ja dan bijna niet meer vol elektrisch.

Je kunt individueel alles apart aanpassen, dus bijv stuur op sport of versnellingsbak op sport of juist de gasrespons. Bij adaptieve demping kun je dit ook individueel instellen.
Voor zover ik weet/kan terugvinden is DCC dit altijd standaard geweest bij de iV modellen - dus dan zou dat inderdaad moeten kunnen met de 'Individual' stand. Echter, ik zie verschillende 'screenshots' online, waarbij het lijkt alsof je (bij de PHEV) níet de 'Driving' kunt instellen onder het Individual profiel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsLJRBK6pFQxGcr-S5dn0CsNFEA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TbvuXj4N8rh4K5ydzKzFVbkQ.jpg?f=user_large

vs 'reguliere' modellen met DCC:

Afbeeldingslocatie: https://kagi.com/proxy/IMAG1273.jpg.1f09dfaa9cdc778562276ffd6ef6dcda.jpg?c=CgGUFH8wrb2gDI0yXtcp_wJq9jJk9YnV-yKblu9xoEYEmUFHRYBlNNKky22RfysqAPdUAmbiyL6fEYeqfx0Kur1UPWN6lK4tMcxsdO3mnMGSQR9PJTWoMBzhddTvN_yrF872wwUqJhN1ZAEfpGEdmhKDdtBisX1PlQX2N3Wl258%3D

[ Voor 13% gewijzigd door MrAcid op 08-03-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
MrAcid schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Voor zover ik weet/kan terugvinden is DCC dit altijd standaard geweest bij de iV modellen - dus dan zou dat inderdaad moeten kunnen met de 'Individual' stand. Echter, ik zie verschillende 'screenshots' online, waarbij het lijkt alsof je (bij de PHEV) níet de 'Driving' kunt instellen onder het Individual profiel?

[Afbeelding]

vs 'reguliere' modellen met DCC:

[Afbeelding]
De vering/demping is de DCC, hoezo heb je 't ineens over driving? Ik vermoed dat die over de motor/gas respons gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
nooberke schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:36:
[...]

De vering/demping is de DCC, hoezo heb je 't ineens over driving? Ik vermoed dat die over de motor/gas respons gaat?
Omdat mijn “probleem” tijdens de proefrit was dat de (hybride/elektrische) aandrijving standaard meegaat bij het selecteren van een rijprofiel, in elk geval specifiek bij het rijprofiel “Sport”. De iV schakelt dan altijd de elektromotor én de benzinemotor in. Dat wil ik niet, dus ik wil weten of je met Individual de DCC los van de aandrijving kunt configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Laatst online: 12:17
MrAcid schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:45:
[...]

Omdat mijn “probleem” tijdens de proefrit was dat de (hybride/elektrische) aandrijving standaard meegaat bij het selecteren van een rijprofiel, in elk geval specifiek bij het rijprofiel “Sport”. De iV schakelt dan altijd de elektromotor én de benzinemotor in. Dat wil ik niet, dus ik wil weten of je met Individual de DCC los van de aandrijving kunt configureren.
De aandrijving wijzigtalleen bij sportmode. In de overige rijstanden (eco/normal/comfort/individual) blijft de aandrijving die je selecteert met de e-mode knop behouden.
Je kan dus de vering op sport zetten in de individual mode en alsnog enkel elektrisch rijden.

Wees je er wel bewust van dat de driving modes geen geheugen hebben. De auto start dus altijd in elektro mode en 'normal'. Je moet dan elke keer de individual mode selecteren.

[ Voor 20% gewijzigd door denuz op 09-03-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
denuz schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:31:
[...]

De aandrijving wijzigtalleen bij sportmode. In de overige rijstanden (eco/normal/comfort/individual) blijft de aandrijving die je selecteert met de e-mode knop behouden.
Je kan dus de vering op sport zetten in de individual mode en alsnog enkel elektrisch rijden.

Wees je er wel bewust van dat de driving modes geen geheugen hebben. De auto start dus altijd in elektro mode en 'normal'. Je moet dan elke keer de individual mode selecteren.
Veel dank! 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Laatst online: 10-04 13:45
Wij hebben sinds vorige week onze tweedehands Skoda Superb combi. De software versie van Columbus infotainment is volgens mij verouderd.

er staat Hardware H55 en software 1382. ik heb al een uur zitten googelen etc. maar ik vind geen update bestanden voor de firmware van de navi zelf. wel kaarten, maar dat vind ik wat minder spannend (aangezien ik Carplay gebruik voor navi).

weet iemand of je deze zelf kunt opduikelen / en of er ergens een release / changelog van de verschillende versies vindbaar is?

[ Voor 9% gewijzigd door Smithkj op 10-03-2024 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dlanor80
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:23
Voor mijn Octavia kijk ik altijd hier:
https://mib-helper.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
@Dlanor80 welke code voer je dan in? Want dat lijken de namen van de maps updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Smithkj Officieel moeten software updates via de garage/dealer. Er zijn manieren om het zelf te doen, al dan niet met speciale kabels.

Zijn er nu zaken die niet goed werken, zeker als je toch smartlink gebruikt?

En anders kun je beter op het skodaforum kijken naar je systeem en of dat zelf te updaten is.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 10-03-2024 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dlanor80
Smithkj schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:35:
@Dlanor80 welke code voer je dan in? Want dat lijken de namen van de maps updates?
Zoek je onderdeelnummer apparaat en dan via onderstaande link kan je het nummer invullen:
https://mib-helper.com/what-the-mib/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
@jongetje op zich werkt alles wel. maar ik ben benieuwd naar de updates. Carplay is af en toe nog niet stabiel.

ik ga even bij Skodaforum zoeken.

@Dlanor80 hij herkent mijn code niet. Ik ga wel een Skoda dealer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor80
Smithkj schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:48:

@Dlanor80 hij herkent mijn code niet. Ik ga wel een Skoda dealer benaderen.
Heb je een foto van jouw scherm?
Pagina: 1 ... 64 ... 79 Laatste