Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-05-2024
True schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:25:
[...]

Je zei eerder dat je het bij andere telefoons ook had, klopt dat of is dat niet zo?

[...]
Dat klopt, met alle telefoons gaat het draadloos laden niet goed. Ik ga vandaag naar de Skoda garage om te kijken wat ze hiermee kunnen. Ik hoop dat ze het kunnen oplossen, ik gebruik graag alle opties die geboden worden door Skoda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erwin schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:30:
[...]

Ik heb hetzelfde in mijn 2023 Octavia met als bonus dat het ding zowat mijn iPhone 14 Pro frituurt als je langer dan een half uur onderweg bent. Carplay wordt dan onwerkbaar en geeft allerlei glitches, ben er alweer klaar mee. Nog 2,5 jaar en dan een nieuwe ;w .
Ligt aan de telefoon, niet aan je Skoda: https://discussions.apple.com/thread/254947995?sortBy=best

Carplay vreet accu en er wordt constant bijgeladen, bovendien draait je wireless volop. Draadloos laden doet het wel, maar laadt vermoedelijk niet snel genoeg om de problemen voor te zijn. Heeft niks met de lader te maken maar veel meer met de wireless charging cpaciteiten van de telefoon.

Dus gaat je dealer niks aan kunnen veranderen, die heeft gewoon standaard onderdelen.

Edit: is overigens met wireless Android Auto het zelfde verhaal, dat wordt ook loeiheet als je wireless AA gebruikt.

Je zou de tip met het starten met een goed opgeladen telefoon eens kunnen proberen, wellicht helpt dat :)

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 19-12-2023 11:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:45
Gebruik zelf een Samsung S21FE5G, en gebruik Android auto constant, draadloos, terwijl die in het oplaadvakje zit. Werkt prima, laadt zelfs nog wat bij, maar wordt inderdaad wel wat warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:42
Ik merk zelf aanzienlijk verschil bij het draadloos laden tussen de iphone 11 pro die ik had in vergelijking met de 15 pro. De 11 pro werkte het draadloos laden veel beter, minder kritisch hoe de telefoon in het vakje ligt. Ik krijg bij de 15 regelmatig de melding dat ik andere voorwerpen weg moet halen om de telefoon te kunnen laten laden. Mijn vorige telefoon had hier bijna nooit last van.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik rij een Octavia uit 2021. En volgens mij heb ik en probleem met de 'auto' modus van de climatecontrol (in ieder geval met de huidige temperaturen). Als de climatecontrol op auto staat blaast die geen lucht door de openingen: voeten/onder, dashboard/boven en lijkt die ook te bonken. Als ik de climatecontrol van auto af haal door in het menu onder, boven of voorruit aan te klikken krijg ik direct warme lucht.

Voordat ik de dealer ga vragen, komt dit jullie bekend voor of werkt de climatecontrol bij jullie wel op auto óf mis ik iets?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:10
True schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:43:
Ik rij een Octavia uit 2021. En volgens mij heb ik en probleem met de 'auto' modus van de climatecontrol (in ieder geval met de huidige temperaturen). Als de climatecontrol op auto staat blaast die geen lucht door de openingen: voeten/onder, dashboard/boven en lijkt die ook te bonken. Als ik de climatecontrol van auto af haal door in het menu onder, boven of voorruit aan te klikken krijg ik direct warme lucht.

Voordat ik de dealer ga vragen, komt dit jullie bekend voor of werkt de climatecontrol bij jullie wel op auto óf mis ik iets?
Niet helemaal vergelijkbaar maar ik had links en rechts verschillende temperaturen terwijl deze op sync stond. Bleek dat de tandwielen voor het bedienen van de kleppen eraf was geschoten of scheef zaten. Iets wat de garage heeft opgelost.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:51

Mimiix

Professioneel Prutser

True schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:43:

Ik heb dit in de scala(2021) ook. Ik werk er inderdaad ook omheen door precies te doen wat jij zegt.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Mimiix schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:30:
[...]

Ik heb dit in de scala(2021) ook. Ik werk er inderdaad ook omheen door precies te doen wat jij zegt.
Ik had dit in de zomer niet, toen kreeg ik wel koude aircostroming via de 'auto' wellicht dat het door de recentste update komt en ik het daarna niet meer doorgehad heb, maar dat lijkt mij eigenlijk niet. Wellicht dat bij verwarmen of niet inschakelen airco het anders afgericht staat (foutief). Ik ga dit wel melden, het moet toch een automatisch systeem zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06 19:19
Zijn er meer mensen waarbij Android Auto wireless niet meer werkt? Toevallig had ik een traffication update en na de eerste keer opnieuw starten van de auto werkte het niet meer. Misschien toevallig..

CarPlay werkt nog wel draadloos. Android Auto werkt wel bekabeld, maar blijkbaar is mijn kabel niet stabiel.

Heb Android Auto al gereset en telefoon opnieuw gekoppeld, maar zonder verbetering.

Iemand tips?

Edit: vandaag werkt het ineens weer.
Edit 2: Ik heb de oorzaak waarschijnlijk gevonden. Ik las toevallig dat 5ghz wifi een belangrijk onderdeel is voor de werking van Android Auto wireless. Toen dit wederom niet meer werkte, heb ik een wifi analyzer erop los gelaten en geconstateerd dat de auto alleen 2,4ghz uitzend. Later op mijn lange autorit (1000+ km) een paar keer wifi geanalyseerd en tevens geprobeerd te verbinden. Nadat 5ghz weer werd uitgezonden, werkte het gelijk weer.

Ik ga toch maar eens contact zoeken met Skoda. Als er meerderen zijn met hetzelfde probleem, meldt het dan ook bij ze!

[ Voor 42% gewijzigd door joenevd op 27-12-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-06 01:59
Hi all,

Skoda Octavia uit 2011 hier (oktober). Distributieketting aan vervanging toe, volgens de garage.
Kosten inclusief arbeid en BTW: 1000 euro.

Wat denken jullie - is dat een reele prijs? Ik zoek op internet en kom prijzen van 650-700 euro tegen. Wil na de kerst eens wat garages in de buurt bellen (omgeving Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 22:05
Weet iemand waarom bij onze Skoda Octavia uit 2021 regelmatig het volgende scherm getoond wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRH6NZSO7mGWhyRmRKQdTmyy8SQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2Nqx0ELWfSdLSGXQbKhF5Fm.jpg?f=fotoalbum_large

Het komt niet altijd, maar als het komt, is dat na een paar minuten rijden. Op het scherm staat dan bijvoorbeeld Android Auto aan en dan besluit hij zelf dit scherm te tonen...
Ik heb de software recent geupdate naar versie 1941, maar dat heeft het probleem niet verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Wij hebben volgende week een gesprek met de Skoda-dealer. We zijn er voor 99% aan uit dat het een Scala (Family) gaat worden, maar aan de opties in de configurator op de (.be) site raken wij niet aan uit. Zo is er geen woord uitleg over bijvoorbeeld wat nu juist een Park & Go Plus Packet is en de brochure is precies outdated vergeleken met de configurator.

Wat zij zo wat de must-have opties, of is er ergens toch een duidelijke optielijst waarvoor mijn Google-Fu te zwak was?

Edit: de .nl site is gelukkig wat duidelijker, maar komt qua mogelijkheden niet overeen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Vnze op 03-01-2024 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Vnze schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:33:
Wij hebben volgende week een gesprek met de Skoda-dealer. We zijn er voor 99% aan uit dat het een Scala (Family) gaat worden, maar aan de opties in de configurator op de (.be) site raken wij niet aan uit. Zo is er geen woord uitleg over bijvoorbeeld wat nu juist een Park & Go Plus Packet is en de brochure is precies outdated vergeleken met de configurator.

Wat zij zo wat de must-have opties, of is er ergens toch een duidelijke optielijst waarvoor mijn Google-Fu te zwak was?
Is de Scala zo'n aantrekkelijke auto in België? Toen ik een tijd terug voor een nieuwe auto in de markt was, was de Scale een niche. Net tussen de Fabia en Octavia in waardoor je wat meer luxere opties kon kiezen dan bij de Fabia, maar als je echt wat leuke dingen wilde je op een vergelijkbare fiscale (en catalogus) waarde zat als een Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
True schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Is de Scala zo'n aantrekkelijke auto in België? Toen ik een tijd terug voor een nieuwe auto in de markt was, was de Scale een niche. Net tussen de Fabia en Octavia in waardoor je wat meer luxere opties kon kiezen dan bij de Fabia, maar als je echt wat leuke dingen wilde je op een vergelijkbare fiscale (en catalogus) waarde zat als een Octavia.
Het is inderdaad een niche, we zoeken eigenlijk een auto die net iets korter is dan de traditionele breaks als de Octavia i.v.m. beperkte parkeerruimte voor onze woning. De Octavia lijkt dan altijd net iets te lang. We hebben het niet bekeken vanuit het standpunt wat jij aanhaalt, dat moeten we best ook meenemen natuurlijk want even veel betalen voor kleiner is natuurlijk ook... kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09

Ethirty

Who...me?

In Nederland verandert de inhoud van pakketten regelmatig per modeljaar.

Als de documentatie van de opties niet klopt, is de dealer de aangewezen persoon om het je uit te leggen.

En kijk inderdaad goed naar de prijs. Een Octavia is heel veel meer auto dan een Scala, zowel qua ruimte als qua afwerking.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
De Belgische configurator bleek beter voor de Octavia dan voor de Scala en jullie punt is heel duidelijk: Ik krijg er een net-geen-full-option Octavia uit voor €120 (geen typefout) meer dan een bijna-maar-niet-helemaal uitgeruste Scala. Er zijn wel simpelweg minder opties voor de Octavia. Ik veronderstel dan de opties die niet voor de Octavia bestaan maar wel voor de Scala bij die eerste standaard zijn (de site is verre van compleet - dat is duidelijk).

Natuurlijk is het plan de dealer goed aan de tand te voelen, maar die hebben deels andere belangen dan wij dus een goede voorbereiding is de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vnze schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:36:
De Belgische configurator bleek beter voor de Octavia dan voor de Scala en jullie punt is heel duidelijk: Ik krijg er een net-geen-full-option Octavia uit voor €120 (geen typefout) meer dan een bijna-maar-niet-helemaal uitgeruste Scala. Er zijn wel simpelweg minder opties voor de Octavia. Ik veronderstel dan de opties die niet voor de Octavia bestaan maar wel voor de Scala bij die eerste standaard zijn (de site is verre van compleet - dat is duidelijk).

Natuurlijk is het plan de dealer goed aan de tand te voelen, maar die hebben deels andere belangen dan wij dus een goede voorbereiding is de boodschap.
Meestal kan je van de site wel een brochure en prijslijst downloaden. Daarmee kan je met wat puzzelen ook wel de informatie verzamelen die je wil. Een Scala is een grote Fabia, grote kans dat opties op die auto inderdaad al standaard zijn bij een Octavia. Maar elke importeur maakt weer andere keuzes, dus check het goed.

De online configurator is regelmatig brak of incompleet. Die gebruik ik zelf alleen voor een indicatie en om bijv het verschil van kleur, bumpers en velgen even te bekijken.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 11:04
Onlangs mijn nieuwe skoda octavia gaan ophalen ik kom van een diesel naar phev.
Er zijn toch een paar dingen die mij storen zoals dat deze standaard op volledig elektrisch rijd en ik telkens in het menu deze op 'hybride' moet plaatsen daarna pas kan ik ook kiezen dat deze de batterij effectief oplaad tijdens het rijden.
Of het draadloos laden van de gsm waarom kan ik dat gewoon niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jinks26 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:37:
Er zijn toch een paar dingen die mij storen zoals dat deze standaard op volledig elektrisch rijd en ik telkens in het menu deze op 'hybride' moet plaatsen daarna pas kan ik ook kiezen dat deze de batterij effectief oplaad tijdens het rijden.
Als je helemaal nooit draadloos wilt laden én het is je eigen auto, vraag gewoon of ze die connectoren los willen halen van de QI-charger die zitten onder het rubbertje, ik verwacht dat je dat zelf ook gewoon kunt doen.
Ik heb een prachtig stukje karton gefabriceerd met de afmeting van het vakje en hierop van die keukenlade-gripmat geplakt. De telefoon blijft hier bij mij netjes op liggen en als ik toch draadloos wil laden pak ik dat ding eruit.

Kun je met je DSG niet omschakelen naar sport waarna dat anders/beter is? Dat doe ik met mijn mildhybrid Octavia ook, dan schakelt de motor niet af bij elk stoplicht en wanneer je het gas los laat. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Octavia PHEV, die is toch pas sinds 2024 (weer) te bestellen?

Deze heeft geen fysieke knop voor het schakelen tussen elektrisch/hybride/power?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
True schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:46:
[...]
Ik heb een prachtig stukje karton gefabriceerd met de afmeting van het vakje en hierop van die keukenlade-gripmat geplakt.

Kun je met je DSG niet omschakelen naar sport waarna dat anders/beter is? Dat doe ik met mijn mildhybrid Octavia ook, dan schakelt de motor niet af bij elk stoplicht en wanneer je het gas los laat. O-)
Slim! zal ik eens nakijken. En Ik kan deze inderdaad op sport plaatsen maar nog niet gedaan. Zal de wagen de DSG niet terug op normaal plaatsen bij iedere start ?
Ethirty schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:09:
[...]

Deze heeft geen fysieke knop voor het schakelen tussen elektrisch/hybride/power?
Deze was al besteld van 2022 dacht ik :+ En niet dat ik weet ? Ik klik nu op de knop 'mode', daarna verder op het touchscreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jinks26 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Slim! zal ik eens nakijken. En Ik kan deze inderdaad op sport plaatsen maar nog niet gedaan. Zal de wagen de DSG niet terug op normaal plaatsen bij iedere start ?
Klopt, maar je moet ook van park af naar drive dus dan kun je de drive-hendel nog een keertje indrukken om die op sport te krijgen ;) ik doe niet anders, qua verbruik merk ik er niet bijzonder veel van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
True schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:50:
[...]
Klopt, maar je moet ook van park af naar drive dus dan kun je de drive-hendel nog een keertje indrukken om die op sport te krijgen ;) ik doe niet anders, qua verbruik merk ik er niet bijzonder veel van eigenlijk.
Oh wow! Klopt inderdaad, gewoon 2x naar beneden of 3x voor sport. Bedankt!
Ook heb ik geen 'auto hold' meer.. Is dat een instelling die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jinks26 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:40:
[...]

Oh wow! Klopt inderdaad, gewoon 2x naar beneden of 3x voor sport. Bedankt!
Ook heb ik geen 'auto hold' meer.. Is dat een instelling die ik over het hoofd zie?
Knopje onder je DSG bediening in je middenconsole onder je armleuning iets met AUTO en een remsymbool uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
True schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:45:
[...]

Knopje onder je DSG bediening in je middenconsole onder je armleuning iets met AUTO en een remsymbool uit mijn hoofd.
Oh held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:56
En als je meer info wilt pak je het boekje uit je dashboard kastje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Waarom zou je willen opladen vanuit de benzinemotor? Wat is er mis met eerst de batterij leegrijden? Dat is normaal gedrag bij de meeste PHEV's

Als workaround kan je ook draadloos laden op je telefoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

nooberke schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:03:
Ik wist serieus niet dat er telefoons zijn die dit aanbieden. Ik heb er inmiddels een stuk of vier à vijf verschillende gehad met Qi charging waarbij ik het sowieso niet kon uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

jinks26 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Deze was al besteld van 2022 dacht ik :+ En niet dat ik weet ? Ik klik nu op de knop 'mode', daarna verder op het touchscreen.
De mode knop kan je ook gewoon herhaaldelijk indrukken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:01
Het systeem werkt op basis van je navi. Heb je navi niet ingesteld denkt (gaat uit van) dat je het dorp/stad uitrijdt en vervolgens snelweg op oid. En zal dan dus altijd je accu eerst volledig leegrijden. Stel je een navi adres in, bijv 300km verder dan gaat het systeem over naar hybride om een zo efficient mogelijke route te rijden.

Maar ja eens, ik gebruik de affabriek navi in mijn golf 8 gte nooit en doe dus ook al 3 jaar lang handmatig elke keer op mode drukken voor de hybride stand aan te zetten. Heel irritant ook als iemand anders er in gereden heeft als ik bijv wat accucapaciteit had bewaard om standkachel volgende ochtend te laten starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
nooberke schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:03:
[...]

Waarom zou je willen opladen vanuit de benzinemotor? Wat is er mis met eerst de batterij leegrijden? Dat is normaal gedrag bij de meeste PHEV's

Bij het opladen vanuit de benzinemotor gaat verbruik x2 :o En omdat vertrekken met batterij wel aangenaam is. Op mijn samsung kan ik het draadloos laden niet uitschakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
jinks26 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Bij het opladen vanuit de benzinemotor gaat verbruik x2 :o En omdat vertrekken met batterij wel aangenaam is. Op mijn samsung kan ik het draadloos laden niet uitschakelen ?
Opladen met de benzinemotor als generator is niet bijster efficient nee...Je kan beter een stekker erin steken :9

Waarschijnlijk kan je in je Samsung "snel" draadloos opladen wel uitschakelen. Dat scheelt al een bak warmte productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:18

Bob Popcorn

Plop!

--Niels-- schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:53:
Weet iemand waarom bij onze Skoda Octavia uit 2021 regelmatig het volgende scherm getoond wordt:
[Afbeelding]

Het komt niet altijd, maar als het komt, is dat na een paar minuten rijden. Op het scherm staat dan bijvoorbeeld Android Auto aan en dan besluit hij zelf dit scherm te tonen...
Ik heb de software recent geupdate naar versie 1941, maar dat heeft het probleem niet verholpen...
Is dit niet het scherm dat je krijgt als je de menu toets ingedrukt houdt?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 12:28
Ik heb sinds een klein half jaartje een Skoda Superb IV Sportline uit 2020. Mooie wagen en lekker praktisch. Wat me opvalt is dat de ACC hendel bij mij af en toe wat problemen geeft.

Als ik op SET druk, dan past deze soms de afstand op voorganger aan naar beneden. Een ander moment werkt het wel gewoon normaal. Alsof er iets van een draadbreuk of losse connector in zit.

meer mensen die hier problemen mee hebben gehad? Het is zodanig intermittent dat ik de dealer nog niet er aan wil laten werken want dat zal waarschijnlijk opleveren: 'niets mis mee meneer, hier is de rekening'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Laatst online: 24-06 15:53
Net een rondje gereden in de Skoda octavia van een collega (bouwjaar 2023) en het viel me op dat carplay full screen wordt getoond. In mijn Octavia (bouwjaar 2022) wordt android Auto in een frame getoond als ik deze op dezelfde wijze op het scherm tover.

Gelden er voor carplay andere instellingen en kan die wel het hele scherm benutten? Bij mijjn weten kan Android auto het wel, maar twijfel ik of het mag van Skoda haha.

Ook heb ik in mijn intereur verlichting opties de tekst "licht effecten" staan maar kan hier niet op klikken, er staat ook niets onder. Terwijl die collega daar allerlei effecten kan aanvinken. Heeft dit met extra opties te maken? Zo ja, wel vreemd dat ik deze optie wel zie staan in het menu maar nie tkan gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkelateur
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-04 09:38
Ethirty schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:09:
[...]

Sinds 1 december 2023 is de PHEV weer bestelbaar. Oktober 2021 was de PHEV uit de configurator gehaald en dus ook niet meer bestelbaar.
Heb zelf in juli 2021 besteld en juni 2023 pas geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:29
Naarstig aan het shoppen voor een nieuwe leaseauto. Superb proef gereden, 2 eigenlijk.en bij beiden viel me op dat ik nogal wat motor vibratie voel in het stuurwiel (en onverwacht veel wind lawaai hoor). Dealer 1, waar ik een 1.4phev had, zei dat ik wellicht wel heel erg gevoelig was, dealer 2 waar ik de 1.5 TSI reed haalde zijn schouders op en zei dat 'ie dat wel vaker hoorde.

Op de skoda subreddit herkende niemand dit verhaal. Begin me af te vragen of ik te gevoelig ben of 2 brakke auto's mee had. Herkent iemand dit?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wijnands schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:43:
Naarstig aan het shoppen voor een nieuwe leaseauto. Superb proef gereden, 2 eigenlijk.en bij beiden viel me op dat ik nogal wat motor vibratie voel in het stuurwiel (en onverwacht veel wind lawaai hoor). Dealer 1, waar ik een 1.4phev had, zei dat ik wellicht wel heel erg gevoelig was, dealer 2 waar ik de 1.5 TSI reed haalde zijn schouders op en zei dat 'ie dat wel vaker hoorde.

Op de skoda subreddit herkende niemand dit verhaal. Begin me af te vragen of ik te gevoelig ben of 2 brakke auto's mee had. Herkent iemand dit?
Herkennen niet specifiek, maar het wil wel eens uitmaken welk onderstel en wat voor velgen / banden er onder gezeten hebben. Daarbij is het koud buiten, kunnen de banden wat harder van zichzelf zijn plus je weet niet wat de bandenspanning was.
Runflat of normaal wil ook nog verschil maken, net als evt sportstand van de auto.

Veel windlawaai: het waaide de afgelopen dagen natuurlijk wel behoorlijk. En koud ook :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Was vlak voor de kerst toen het een stukje warmer was en relatief rustig (maar nat) weer. Niet specifiek naar de banden en velgen gekeken maar zagen er normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Komende van een Opel Astra viel mij juist op hoe stil de Skoda Octavia is, kan me niet voorstellen dat de superb minder stil is. Maar goed is natuurlijk ook per persoon verschillend.

Er is weldegelijk windruis en dat merk ik wel na een lange rit op snelheid, als je dan ineens rustiger rijdt merk je wel dat je de wind zeker hoort. Maar stuk minder dan bij de astra in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke

Motor vibraties in het stuurwiel lijkt mij niet normaal. Voor kerst waaide het ook erg hard, in mijn Polo'tje was wind mee en wind tegen een behoorlijk verschil qua comfort/geluidsniveau.

Wat rijd je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkelateur

De 1.5 heeft cilinder uitschakeling, dat merk je waarschijnlijk. Zelf dit ook gemerkt met een Octavia die ik tijdelijk heb gereden. Blij dat ik nu een PHEV heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Pikkelateur schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:48:
[...]

De 1.5 heeft cilinder uitschakeling, dat merk je waarschijnlijk. Zelf dit ook gemerkt met een Octavia die ik tijdelijk heb gereden. Blij dat ik nu een PHEV heb.
Dat is wel een interessante mogelijkheid ja, dat soort klachten heb ik wel vaker gehoord. Volgens mij met name bij de Ford Ecoboosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik rij nu ruim 4 jaar met een 1.5 ACT (Karoq) en ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit verschil gemerkt tussen 2 of 4 cilinders. Het is dat er een eco indicator op het dashboard aan gaat anders zou ik het niet weten.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik merk er bij de Karoq 1.5 TSI ACT van mijn ouders ook niks van.

Over de 1.5 TSI ACT gesproken... weet iemand wat het onderhoudsinterval is van de distributieriem? Ik kan dit nergens fatsoenlijk terug vinden. Op de ene plek lees ik dat het nooit moet (?), op de andere plek 10 jaar/200k km, weer een ander 5 jaar/100k km, weer een ander na 5 jaar jaarlijks controleren...

In het instructieboekje vind ik het ook nergens terug. En er blijkt geen service boekje bij te zitten?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Pikkelateur schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:48:
[...]

Zou die cilinder uitschakeling ook bij 90km/u werken?

Ik rij nu het vorige model octavia met de 1.0 motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wijnands schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Dat kun je zien in het display tussen de klokken. Laat het verbruik weergeven. Als je idd cylinder uitschakeling hebt zal ie soms 2-cylinder modus aangegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
https://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=207458

Lijkt erop dat ik toch niet de enige ben en dat het toch met cylinder uitschakeling te maken heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Wijnands op 09-01-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:03
Ik heb een superb 1.5 met inmiddels 80k km erop. Ik voel alleen een trilling als hij echt in of uit de eco gaat. Maar eenmaal erin niets. Zodra ik ook maar een beetje gas geeft gaat hij er ook onmiddellijk weer uit overigens.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
[...]

Juist, als je rond de 90-100 op de cruisecontrol rijdt schakelt hij bijna altijd over op 2 cilinder modus.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Gezien hierboven wordt gezegd dat ook de 1.0 cilindermanagement heeft en ik het niet nadrukkelijk kan terugvinden in het boekje (dat ik het niet heb) ga ik er vanuit dat dit ook bij mijn 1.0 is (Octavia).
Ik rij vrijwel altijd in sport en merk nooit dat ik met cilinderuitschakeling te maken krijg. Wellicht dat je in sport geen cilindermanagement hebt mocht dit iemand erg tegenstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkelateur
True schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:41:
Gezien hierboven wordt gezegd dat ook de 1.0 cilindermanagement heeft en ik het niet nadrukkelijk kan terugvinden in het boekje (dat ik het niet heb) ga ik er vanuit dat dit ook bij mijn 1.0 is (Octavia).
Ik rij vrijwel altijd in sport en merk nooit dat ik met cilinderuitschakeling te maken krijg. Wellicht dat je in sport geen cilindermanagement hebt mocht dit iemand erg tegenstaan.
Klopt idd, de 1.0 heeft geen cilinder uitschakeling. Enkel de 1.5 heeft dat (of oudere 1.4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkelateur
[...]

Dat wordt automatisch geregeld wanneer cilinder uitschakeling nodig is, door verschillende factoren zal de auto dit regelen.
Echter heeft de 1.0 geen cilinder uitschakeling zoals eerder gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee. En op de 2 superbs die ik proef heb gereden viel het me erg op en ervoer ik het als storend. Zal ook best makkelijk aanspringen want ik ben meestal een rustige, gelijkmatige rijder. (Ik haal met de 1.0 Octavia in de zomer vrij makkelijk 4.3 op 100)
Bij de Kodiaq had ik het trouwens ook.

Was ook bezig om te kijken naar voorraad auto's van de " oude" Passat maar realiseer me dat die dezelfde motoren hebben en dus waarschijnlijk hetzelfde euvel.

Baal er best van. Kodiaq is verder een prachtige auto en super ruim. Past ook heel goed in mijn lease budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31
Wijnands schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:06:
Nee. En op de 2 superbs die ik proef heb gereden viel het me erg op en ervoer ik het als storend. Zal ook best makkelijk aanspringen want ik ben meestal een rustige, gelijkmatige rijder. (Ik haal met de 1.0 Octavia in de zomer vrij makkelijk 4.3 op 100)
Bij de Kodiaq had ik het trouwens ook.

Was ook bezig om te kijken naar voorraad auto's van de " oude" Passat maar realiseer me dat die dezelfde motoren hebben en dus waarschijnlijk hetzelfde euvel.

Baal er best van. Kodiaq is verder een prachtige auto en super ruim. Past ook heel goed in mijn lease budget.
Misschien ben ik wel enorm ongevoelig, maar ik rijd bijna 4 jaar behoorlijk wat km's met een Kodiaq 1.5 TSI en het is me nog nooit opgevallen. Enige dat soms "opvalt" is de automatische rijbaanbegeleiding die terugstuurt naar het midden van de rijbaan als je losjes het stuur vast hebt en die werkt alleen boven de 70 km p/u ofzo - en dat hoort ook zo te werken. Trilling bij ecomodus echt nog nooit bewust gemerkt laat staan geirriteerd. Fantastische auto, dus zelfs als het een keer voorkomt zou ik me er nooit door laten tegenhouden, ken geen enkele auto zonder een minor inconvenience, ook substantieel duurdere. Twee klagers op een VW-forum terwijl er (tien)duizenden van rondrijden lijkt me een gevalletje van alleen de klagers die reageren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Om eerlijk te zijn...
Ik zat te denken om dit weekend Volvo, Audi en Nissan te doen. Als daar er niks uit springt doe ik nog een proefrit met de focus wat ik moet doen om eraan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou ..

Gisteren even naar boven het kanaal geweest voor twee ritjes. Keurig verzorgde kodiaq demo en een superb occasion waar het getril duidelijk herleidbaar was naar slecht gebalanceerde wielen.
Ze zijn dus terug in de race.

Probleem is nu kiezen tussen deze twee. Kan de hogere zit en hoeveelheid licht in de kodiaq wel waarderen maar de wegligging van de superb zeker in bochten op wat hogere snelheden is toch ook erg fijn. Beide auto's hebben (onnodig) veel wind lawaai dus daar hoef ik de keuze niet vanaf te laten hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nice. @Wijnands . Maar dan is de Passat ook terug in de race, wat die hebben de zelfde motor ;) En wat mij betreft wint de Passat het van de superb als het om gevoel van luxe om je heen gaat. Zeker in een R-line of the uitvoering. Maar daar is dit het verkeerde topic voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heb een Passat gepast, gebrek aan hoofdruimte zeker achterin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 21:26
Wijnands schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:19:
Heb een Passat gepast, gebrek aan hoofdruimte zeker achterin
Zat er een panoramadak in? Dat kost je zeker 4 cm.

[ Voor 5% gewijzigd door Andrehj op 14-01-2024 11:49 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
The Eagle schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:05:
Nice. @Wijnands . Maar dan is de Passat ook terug in de race, wat die hebben de zelfde motor ;) En wat mij betreft wint de Passat het van de superb als het om gevoel van luxe om je heen gaat. Zeker in een R-line of the uitvoering. Maar daar is dit het verkeerde topic voor ;)
Ik weet dat jij enorme pasat fanboy bent. Maar die is wel een slag duurder dan de Superb...
En met het nieuwe model in aantocht komt er vast binnenkort wel een actie.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 14-01-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Andrehj schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:49:
[...]

Zat er een panoramadak in? Dat kost je zeker 4 cm.
Zelfs als ik daar rekening mee houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

The Eagle schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:05:
Als je ruimte zoekt, altijd de Skoda. Het verschil in luxe vind ik persoonlijk maar beperkt tov het verschil in ruimte.

Zeker die nieuwe SuperB is echt weer een sprong vooruit O+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ethirty schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:44:

Zeker die nieuwe SuperB is echt weer een sprong vooruit O+
Om te zien, zeker. Echter er zit wel die rare bocht in het dashboard die bij de Octavia ook ten kosten gaat van knie ruimte, met name voor de passagier voor. Ik ga er ook niet op wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Wijnands schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:01:
[...]

Om te zien, zeker. Echter er zit wel die rare bocht in het dashboard die bij de Octavia ook ten kosten gaat van knie ruimte, met name voor de passagier voor. Ik ga er ook niet op wachten
Ik rijd de laatste generatie Octavia en er passen gewoon vier volwassenen comfortabel in de auto. Op wat voor rare bocht doel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
True schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:27:
[...]

Ik rijd de laatste generatie Octavia en er passen gewoon vier volwassenen comfortabel in de auto. Op wat voor rare bocht doel je precies?
Hoe lang zijn jouw volwassenen?

Ik bedoel deze bocht
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ryU9iBh.png

de oude had die niet en daardoor net wat meer knie ruimte voorin

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uuetwDo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Wijnands schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:13:
[...]

Ik bedoel deze bocht
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap wat je bedoelt, maar heb je hier last van als je de stoel ver genoeg naar achter zit zodat je comfortabel kan zitten? Volgens mij heb je als lange Nederlander dan ook achterin nog ruimte. Maar misschien hemel ik het nu onterecht op, ik zit zelf nooit achterin :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:52

K!K

Gezien ik op internet niet een duidelijk antwoord gevonden krijg kan iemand hier mij mischien meer vertellen.

Binnenkort wordt mijn Skoda Superb Sportline IV uit 2021 afgeleverd. De voorzieningen voor 3 fase laden liggen allemaal klaar maar ik vraag mij af of deze auto ook werkelijk oplaad op 3 fases? Of wordt de paal met 3 fase gevoed en gebruikt de Superb er uiteindelijk maar 1?

Voorziening
3 Fase Laadpaal tot 22kw.

Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Ik bedoel deze bocht
[Afbeelding]
Ik rijd inmiddels 3 jaar in de Octavia 4 (dit model), maar dan moet je je stoelen helemaal naar voren schuiven om met je knieën zo hoog tegen het dashboard te zitten. En als je er echt last van hebt kun je ze ook aan de rechterkant kwijt.(je bent de eerste die ik hierover hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:18

Mr-D.

interpunctie? no hero here

[...]

Ik bedoel deze bocht
[Afbeelding]

[Afbeelding]
de langste mensen die ik rechts voorin had zitten waren rond de 1,92/ 1,95 en die hadden er geen last van.
Ik rijd een Superb van 2022 geen hybrid.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:39
Ik heb 2,5 jaar een Octavia 4 gereden en "die bocht" is geen probleem voor de ruimte. De hoek van de foto is ook wat gek, het lijkt erop dat het uitsteekt. Maar dat doet het eigenlijk helemaal niet. En dat is vermoedelijk bij de nieuwe SuperB hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hier even een foto van hoe ik zit met mijn voet op het gaspedaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoZ_KAmlaAuqy6aZePytY-itqmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxPSH8ZdmIDSGJHBuItRmFUM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie niet zo goed waar je dan met je knie tegenaan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

jongetje schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:57:
[Afbeelding]

Dit. Ik zit zelfs nog lager met m'n knie. Als je last hebt van het dashboard dan krijg je je knie ook niet onder het stuur door toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkelateur
K!K schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:47:
Gezien ik op internet niet een duidelijk antwoord gevonden krijg kan iemand hier mij mischien meer vertellen.

Binnenkort wordt mijn Skoda Superb Sportline IV uit 2021 afgeleverd. De voorzieningen voor 3 fase laden liggen allemaal klaar maar ik vraag mij af of deze auto ook werkelijk oplaad op 3 fases? Of wordt de paal met 3 fase gevoed en gebruikt de Superb er uiteindelijk maar 1?

Voorziening
3 Fase Laadpaal tot 22kw.

Iemand die mij hier meer over kan vertellen?
De huidige PHEV laden niet sneller dan 3,7KwH helaas. Dus dat is 1 fase.
Komende generatie kan volgens mij wel snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Pikkelateur schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:28:
[...]

De huidige PHEV laden niet sneller dan 3,7KwH helaas. Dus dat is 1 fase.
Komende generatie kan volgens mij wel snelladen.
Dat bestaat niet, je kunt niet met 3,7 kWh laden :P
Je kunt wel 3,7 kWh laden (hoeveelheid, niet snelheid).
Maar jij doelt op dat het het 16A (zoals in ook in het instructieboekje staat O-) ) *230 = 3680 dus zo'n 3,7 kW. Maar dat kun je zelfs met de piggyback 230V en heb je geen eens een laadpaal voor nodig. Ik weet dan weer niet of die ook 3,7 kW vol blijft houden of dat je daarvoor wel een laadpaal nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jongetje schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:57:
[Afbeelding]

Da's een kwestie van zithouding, al dan niet icm Xbenen of O-benen en de stand van je voeten. Zal van persoon tot persoon verschillen.
Al herken ik wel wat je zegt, heb ik in meer VAG modellen ervaren. Bij de Seat ALtea met zijn hogere zit had ik er veel minder last van, maar dan is de stand van je onderbeen wat rechter omlaag.

Kortom: moet je zelf ervaren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkelateur
True schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Maar jij doelt op dat het het 16A (zoals in ook in het instructieboekje staat O-) ) *230 = 3680 dus zo'n 3,7 kW. Maar dat kun je zelfs met de piggyback 230V en heb je geen eens een laadpaal voor nodig. Ik weet dan weer niet of die ook 3,7 kW vol blijft houden of dat je daarvoor wel een laadpaal nodig hebt.
Dat met de piggyback laad zeker geen 3,7kWh, ik kom niet boven de 2,6kWh uit via de WCD. Het duurt dan ook echt langer voordat de accu vol is. Betreffende WCD heb ik op een aparte groep laten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
True schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:44:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar heb je hier last van als je de stoel ver genoeg naar achter zit zodat je comfortabel kan zitten? Volgens mij heb je als lange Nederlander dan ook achterin nog ruimte.
In een octavia waarschijnlijk niet, in een nieuwe superb misschien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Wijnands schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:10:
[...]

In een octavia waarschijnlijk niet, in een nieuwe superb misschien wel
De nieuwe Superb heeft exact die lijn zoals de Octavia 'm nu al heeft, hoe zul je in de Superb minder ruimte hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Iemand een idee hoeveel ruitensproeiervloeistof ik in het ruitensproeiervloeistofreservoir kan mikken als de auto de indicatie voor ruitensproeiervloeistofpeil te laag geeft? (voor de Octavia 2021)

In het boekje staat:
"De inhoud van het reservoir bedraagt 3 liter, bij wagens met koplampsproeiers 4,7 liter."
Maar er staat niet bij hoeveel ik er dan in kan mikken in beide gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
True schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:45:
Iemand een idee hoeveel ruitensproeiervloeistof ik in het ruitensproeiervloeistofreservoir kan mikken als de auto de indicatie voor ruitensproeiervloeistofpeil te laag geeft? (voor de Octavia 2021)

In het boekje staat:
"De inhoud van het reservoir bedraagt 3 liter, bij wagens met koplampsproeiers 4,7 liter."
Ergens tussen 3 en 4,7 liter ;) Maar serieus, regel een jerrycan vloeistof en vul tot je ziet dat de vloeistof omhoog komt in de vulpijp. Dan zit ie vol. Meestal zakt het nog wat weg omdat er ook wat ruimte in de leidingen zit. Rest bewaren tot de volgende keer bijvullen, zeker met sneeuw en strooien gaat het best hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

dajappie schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Ergens tussen 3 en 4,7 liter ;) Maar serieus, regel een jerrycan vloeistof en vul tot je ziet dat de vloeistof omhoog komt in de vulpijp. Dan zit ie vol. Meestal zakt het nog wat weg omdat er ook wat ruimte in de leidingen zit. Rest bewaren tot de volgende keer bijvullen, zeker met sneeuw en strooien gaat het best hard.
Zou je denken hè? ;)

Maar ik heb er zojuist zo'n 3 liter ruitensproeiervloeistof enigszins nonchalant in de simply clever ruitensproeiervloeistofreservoiropening gemikt en het leek door de schuimvorming van de ruitensproeiervloeistof dat het ruitensproeiervloeistofreservoir weer redelijk vol zat. Voor de volgende met deze vraag je kunt er vanuit een jerrycan (met ruitensproeiervloeistof) dus met gemak 3 L in het ruitensproeiervloeistofreservoir kwijt zonder voorzichtig te hoeven doen. Wellicht kun je er meer in kwijt als het ruitensproeiervloeistofreservoirniveaulampje gaat branden met wat geduldiger schenken.
Die opening is weer zo'n typisch Skoda dingetje wat ik wel echt weer kan waarderen.

Mooie tongbrekers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
True schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Zou je denken hè? ;)

Maar ik heb er zojuist zo'n 3 liter ruitensproeiervloeistof enigszins nonchalant in de simply clever ruitensproeiervloeistofreservoiropening gemikt en het leek door de schuimvorming van de ruitensproeiervloeistof dat het ruitensproeiervloeistofreservoir weer redelijk vol zat. Voor de volgende met deze vraag je kunt er vanuit een jerrycan (met ruitensproeiervloeistof) dus met gemak 3 L in het ruitensproeiervloeistofreservoir kwijt zonder voorzichtig te hoeven doen. Wellicht kun je er meer in kwijt als het ruitensproeiervloeistofreservoirniveaulampje gaat branden met wat geduldiger schenken.
Die opening is weer zo'n typisch Skoda dingetje wat ik wel echt weer kan waarderen.

Mooie tongbrekers :+
:) De 2020 Kodiaq heeft helaas nog geen slimme vulopening, maar een papieren trechtertje gedraaid van een a4’tje en rustig schenken werken prima. Als het lampje al aan is gaat er dik 4 liter in, het restant kan dan in de Fabia. Scheelt weer een grote jerrycan met een klein scheutje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:26
Iemand ervaring met het Skoda abonnement waar ze op dit moment veel op de site mee adverteren?

Bij bijvoorbeeld de Scala heb je volgens de site de keuze uit Active of Ambition, ik kan alleen niet helemaal terug vinden wat ze bedoelen met deze uitvoeringen. Deze komen niet overeen met de uitvoeringen welke onder het model informatie staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

True schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:45:

In het boekje staat:
Ik heb koplampsproeiers en laatste keer ging er 4,5 liter in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06 13:40
Mijn Octavia piept bij zacht (af)remmen (ook als Adaptive Cruise Control rustig ingrijpt).
Als ik de rem dieper intrap is het geluid weg.

De garage (Skoda dealer) kan het geluid niet her produceren (maar willen ook niet samen even in de auto stappen zodat ik het kan laten horen) en zeggen dat de remblokken en dergelijke nog goed zijn (beurt in december). Voor is zelfs alles vervangen (noodstopje) maar het geluid blijft.

Mijn vermoeden is dus dat het van achteren komt maar wat kan het zijn als alles nog goed is?

[ Voor 10% gewijzigd door Scheeringa op 23-01-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Scheeringa Ik heb precies hetzelfde. Wielen er al 2 keer afgehad maar niets te vinden. Ook rechtsachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Scheeringa schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:34:
Mijn Octavia piept bij zacht (af)remmen (ook als Adaptive Cruise Control rustig ingrijpt).

De garage (Skoda dealer) kan het geluid niet her produceren (maar willen ook niet samen even in de auto stappen zodat ik het kan laten horen) en zeggen dat de remblokken en dergelijke nog goed zijn (beurt in december). Voor is zelfs alles vervangen (noodstopje) maar het geluid blijft.

Mijn vermoeden is dus dat het van achteren komt maar wat kan het zijn als alles nog goed is?
Automaat toevallig?

Hier ook vaak dezelfde klachten gehad bij de octavia (2022). Deze is meerdere malen nagekeken door de dealer (gerund door familie dus ik vertrouw er zeker op dat hij echt is nagekeken) en niets concreets gevonden. Na wat rondvragen bij de Skoda fabrieken is het gemarkeerd als een veelvoorkomend euvel wat te herleiden zou zijn naar hoe de meeste mensen met een automaat rijden. (wat dat dan ook mag inhouden :+ )

Oplossing, als je het hoort even heel erg hard op de rem rammen. Daarna is het weer even weg :*) :9

Ik krijg volgende week nieuwe remschijven dus wellicht helpt dat ook iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Scheeringa schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:34:

Ik heb dit ook gehad, en niet met de automaat. Bij mij zijn zowel schijven als blokken vervangen, sindsdien niet meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
True schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Gisteren gaan laden met een phev aan een 22kw paal. Het duurde nog altijd 4-5u :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itYyOLArPAV3Lac9m_Nm_ZKcGAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9koFN9UMUO1AxE3NtESlL2F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkelateur
jinks26 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:53:
[...]

Gisteren gaan laden met een phev aan een 22kw paal. Het duurde nog altijd 4-5u :F
[Afbeelding]
Sinds de Skoda app is vernieuwd had ik hier ook last van. Na opnieuw voor maximale netbelasting MAX gekozen te hebben in de app gaat het laden weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Pikkelateur schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:57:
[...]

Sinds de Skoda app is vernieuwd had ik hier ook last van. Na opnieuw voor maximale netbelasting MAX gekozen te hebben in de app gaat het laden weer normaal.
Wat bedoel je met normaal, kan deze vlugger laden dan?

- Gereduceerd = 10h
- Maximaal = 4h

[ Voor 5% gewijzigd door jinks26 op 29-01-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:30
En ondertussen sinds een denk Android update weer dat mijn Scala virtual cockpit automagisch naar navigatie schakelt wanneer je een route in Googlemaps in hebt gesteld. Niet dat dat nuttig is omdat hij geen route dan weer geeft in de Virtual cockpit.
Kan ik weer 2 keer op het knopje op het stuur drukken om terug naar mijn gewaardeerde instelling te gaan.

Ben al aan het zoeken in instellingen, maar kom er niet achter waar ik deze bemoeienis weg haal.

Iemand een idee?

/edit: Het lijkt erop dat het geen bug is, maar een feature. Kom meerdere mensen tegen met hetzelfde probleem. Maar het is echt totaal niet nuttig als feature omdat je alleen een lege kaart zonder route krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 29-01-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkelateur
jinks26 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:37:
[...]

Wat bedoel je met normaal, kan deze vlugger laden dan?

- Gereduceerd = 10h
- Maximaal = 4h
Standaard is het laden ingesteld op maximale netbelasting. Dus voor mij is dat normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:45
Kindrih schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:12:
Iemand ervaring met het Skoda abonnement waar ze op dit moment veel op de site mee adverteren?

Bij bijvoorbeeld de Scala heb je volgens de site de keuze uit Active of Ambition, ik kan alleen niet helemaal terug vinden wat ze bedoelen met deze uitvoeringen. Deze komen niet overeen met de uitvoeringen welke onder het model informatie staat.
Heb je hier nog wat oevr gevonden? Ik zit namelijk ook met een schuin oog te kijken naar de abo van skoda

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

TF

bla bla

Ik heb een Kodiaq uit 2022 en deze is voorzien van “webradio” echter krijg ik altijd de melding ( na lang zoeken ) niet beschikbaar. Weet iemand hoe dit werkt ? Ik heb wel online diensten abonnement voor de app

edit: Ik ben erachter. Je moet een dataplan activeren via https://skoda.cubictelecom.com. Je moet je aanmelden en met je VIN nummer kun je een plan aanschaffen. Best prijzig: 30 dagen 7,25 / 2GB tot 365 dagen 34,95 voor 25GB.

Als je dit aan hebt gezet kun je de webradio gebruiken. Ik heb het nu voor een maand aangezet om te zien of het wat is.

[ Voor 45% gewijzigd door TF op 31-01-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 22:51

Mimiix

Professioneel Prutser

TF schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:56:
Ik heb een Kodiaq uit 2022 en deze is voorzien van “webradio” echter krijg ik altijd de melding ( na lang zoeken ) niet beschikbaar. Weet iemand hoe dit werkt ? Ik heb wel online diensten abonnement voor de app

edit: Ik ben erachter. Je moet een dataplan activeren via https://skoda.cubictelecom.com. Je moet je aanmelden en met je VIN nummer kun je een plan aanschaffen. Best prijzig: 30 dagen 7,25 / 2GB tot 365 dagen 34,95 voor 25GB.

Als je dit aan hebt gezet kun je de webradio gebruiken. Ik heb het nu voor een maand aangezet om te zien of het wat is.
Je kan ook een hotspot van je telefoon koppelen :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

TF

bla bla

Mimiix schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:41:
[...]

Je kan ook een hotspot van je telefoon koppelen :)
Ja maar dat vind ik dan weer gedoe. Ik ben wel van dingen die met zo min mogelijk handelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Arunia schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:45:
En ondertussen sinds een denk Android update weer dat mijn Scala virtual cockpit automagisch naar navigatie schakelt wanneer je een route in Googlemaps in hebt gesteld. Niet dat dat nuttig is omdat hij geen route dan weer geeft in de Virtual cockpit.
Kan ik weer 2 keer op het knopje op het stuur drukken om terug naar mijn gewaardeerde instelling te gaan.

Ben al aan het zoeken in instellingen, maar kom er niet achter waar ik deze bemoeienis weg haal.

Iemand een idee?

/edit: Het lijkt erop dat het geen bug is, maar een feature. Kom meerdere mensen tegen met hetzelfde probleem. Maar het is echt totaal niet nuttig als feature omdat je alleen een lege kaart zonder route krijgt.
Google maps uit de Android auto selectie halen. Knal je er Waze in, werkt nog beter ook (en zelfde bron, haalt ook de info bij Google weg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

TF schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:56:

Gewoon tunein op je Android auto of CarPlay zetten. Desnoods een andere webradio app. Slaat imho nergens op dat dat via cubic zou moeten.

Pagina: 1 ... 63 ... 77 Laatste