Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44
Koffie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:52:
[...]

Toch nog een dingetje waar ik niet helemaal uit kom:
In de Business Edition zit virtual pedal zodat je de elektrische kofferklep met een voetbeweging kunt openen. Volgens degene die de auto gisteren kwam afleveren werkt dit niet of nauwelijks meer door de software voor de wegklapbare trekhaak (fabrieksoptie). Wat ik ook doe, er gebeurt niets.
In het menu, onder Wagen settings -> openen en sluiten staat de optie "Easy open" gewoon enabled.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk waar die sensor zit, hoe die eruit ziet en of het makkelijk zichtbaar is. Ik zie namelijk niets wat op zo'n sensor lijkt als ik er vanaf onder naar kijk.
Op de Skoda site is ook nergens terug te vinden dat deze optie vervalt bij een wegklapbare trekhaak.

Iemand die weet hoe dit zit?
Zat in hetzelfde schuitje. Na het lezen van de handleiding kwam ik erachter dat ik het verkeerd deed. Het is idd in het midden een schoppende beweging naar voren. Sindsdien krijg ik hem 95% van de tijd zo open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Fjeze schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:43:
Ik zie dat ze bij Skoda weer tour editions hebben. Nu ben ik aan het kijken voor een Kodiaq Sportline (lease) en deze is wel interessant met gratis panorama dak en functie pakket. (Panorama dat zou anders waarschijnlijk net buiten budget vallen).
Nu met travel pakket erbij nog mooi onder de 50.000,-
Eventueel een elektrische trekhaak achteraf (scheelt bijtelling als je het als accessoire achteraf laat doen), en dan volgens mij een mooie ruime en complete uitvoering.

Nu hopen dat ik binnen de actie termijn van Skoda (kan ik nergens terug vinden) mag gaan bestellen.
Enige twijfel is nog de Kodiaq (nog 1x benzine) of toch een Model Y…
mijn kodiaq 1.5 business edition vol opties 43k , zelfde auto 4 jaar later 55k en met kans op extra verhogingen, de prijs is 8k in 1 jaar gestegen.

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 22:34

Fjeze

AllesPerfect!

Morpheus_at_work schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:57:
[...]

mijn kodiaq 1.5 business edition vol opties 43k , zelfde auto 4 jaar later 55k en met kans op extra verhogingen, de prijs is 8k in 1 jaar gestegen.
Ja helaas zijn alle auto;s stuk duurder geworden. Maar ik vind alsnog dat je met de Sportline Tour editie redelijk veel auto krijgt voor het geld.
En ik wil sowieso eigenlijk alleen een Sportline editie.

[ Voor 6% gewijzigd door Fjeze op 07-07-2023 09:17 ]

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
Morpheus_at_work schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:57:
[...]

Nu 55K? Pfff mijn Kodiaq idd in 2020 ook voor 43K geleased, denk dat ik hem volgend jaar maar met 1 extra jaar verleng indien mogelijk, en dan in 2025 maar kijken voor een EV. Hopelijk zijn de levertijden tzt ook weer beetje meer genormaliseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 00:18

Smurf

Detri

@dajappie Precies hetzelfde hier. Tenzij er nog iets aan de budgetten gedaan gaat worden hier kan ik als volgende auto vrijwel zeker geen Kodiaq meer leasen.
Heb me er al een beetje bij neergelegd dat de volgende auto wel electrisch gaat worden. Al zou volgend jaar Hybrid ook nog kunnen. Maar zo'n Model Y is ook wel erg interessant na de prijsverlagingen eerder dit jaar. Of dat gelijk volgend jaar wordt, of toch nog een jaar langer door ben ik nog niet helemaal over uit. Maar de "gooi er maar bij, past wel" ruimte van de Kodiaq ga ik waarschijnlijk wel missen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:56:

- Wellicht minder Skoda gerelateerd en eerder onbekendheid: ik gebruik Android Auto en Google maps. Wat moet ik precies hoe instellen om te zorgen dat op de display van radio (met google maps aan) ik een melding van Flitsmeister krijg over naderende fliptalen of andere meldingen? Ik heb al geprobeerd om eerst FM als app te starten en daarna Google maps, maar dan krijg ik geen popup, piepje of wat dan ook. Wie heeft de gouden tip?
Als je eerst FM start en daarna GM, krijg je dus wel degelijk audio meldingen van FM te horen. Althans .. wanneer je telefoon dus niet op stil staat (wat hij bij mij altijd staat) .. :/

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@Koffie FM draai je gewoon van je telefoon?
Ik heb zelf mn telefoon bedraad verbonden met AA. AA verzorgt de navigatie met Maps op het scherm van de auto. De telefoon zelf staat in een Brodit houder met (meestal) de FM app open. Auto start/stop van FM staat aan met bluetooth verbinding als trigger. Geluid van FM loopt gewoon via de telefoon ondanks dat deze op trillen staat.
Als je onder geluidsopties in de FM map "gebruik het systeemvolume" uitschakeld krijg je een volume slider waarmee FM het systeemvolume van je telefoon kan overrulen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Smurf schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:23:
@Koffie FM draai je gewoon van je telefoon?
Ik heb zelf mn telefoon bedraad verbonden met AA. AA verzorgt de navigatie met Maps op het scherm van de auto. De telefoon zelf staat in een Brodit houder met (meestal) de FM app open. Auto start/stop van FM staat aan met bluetooth verbinding als trigger. Geluid van FM loopt gewoon via de telefoon ondanks dat deze op trillen staat.
Als je onder geluidsopties in de FM map "gebruik het systeemvolume" uitschakeld krijg je een volume slider waarmee FM het systeemvolume van je telefoon kan overrulen.
FM start ik via de 'radio'. Als je dan even op het speaker icoontje van FM drukt (geen meldingen, alle meldingen of alleen belangrijke meldingen, dan hoor je heel zacht FM wat zeggen. Op dat moment kun je met de volumeknop van je auto het volume verhogen.
Mijn telefoon staat normaal altijd op stil (trillen) maar daar moet hij dus vanaf, dan krijg ik over de speakers te horen dat er een flitser staat.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Koffie schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:41:
[...]

FM start ik via de 'radio'. Als je dan even op het speaker icoontje van FM drukt (geen meldingen, alle meldingen of alleen belangrijke meldingen, dan hoor je heel zacht FM wat zeggen. Op dat moment kun je met de volumeknop van je auto het volume verhogen.
Mijn telefoon staat normaal altijd op stil (trillen) maar daar moet hij dus vanaf, dan krijg ik over de speakers te horen dat er een flitser staat.
offtopic:
Maar dan pak je geluidskanaal alarm en zet je geluid op 100% door system overrule. Alleen als je de macarena hard mee aan het zingen bent op 100% geluid hoor je dan je FM niet meer als je die hebt liggen of in een houder hebt. ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 18:15
Erwin schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:38:
[...]

Hier ook 02-06-2022 besteld en nog niks geen zicht op de auto :z
En uit het niks bericht dat de auto 14/8 opgehaald kan worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mijn nieuwe Octavia gaat regelmatig in de noodstop bij het achteruit de oprit afrijden, specifiek op het punt dat ik de stoep af ga en de grond kennelijk te dichtbij komt.

Behoorlijk irritant aangezien de auto logischerwijs abrupt stilstaat, krijgt je nek een behoorlijk slinger van ondanks dat je natuurlijk langzaam rijdt.

Goed dat deze veiligheidsmaatregel aanwezig is, maar in deze specifieke situatie ongewenst. Kan me daarbij niet echt voorstellen dat hier iets anders aan te doen is dan nog langzamer en/of iets schuiner de stoep af te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

JBS schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:32:
Mijn nieuwe Octavia gaat regelmatig in de noodstop bij het achteruit de oprit afrijden, specifiek op het punt dat ik de stoep af ga en de grond kennelijk te dichtbij komt.

Behoorlijk irritant aangezien de auto logischerwijs abrupt stilstaat, krijgt je nek een behoorlijk slinger van ondanks dat je natuurlijk langzaam rijdt.

Goed dat deze veiligheidsmaatregel aanwezig is, maar in deze specifieke situatie ongewenst. Kan me daarbij niet echt voorstellen dat hier iets anders aan te doen is dan nog langzamer en/of iets schuiner de stoep af te rijden?
Je kunt die veiligheidsoptie uitschakelen, ik heb 'm volgens mij ook niet aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:17
JBS schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:32:

Ik heb dat gelukkig niet, maar wel vol in de ankers voor bladeren aan een slap takje. Schrik me ieder keer helemaal kapot als het gebeurd. Geluid alsof je bumper er meteen afvalt.

Enige wat je kunt doen is uitschakelen voordat je wegrijd en inschakelen nadat je weg bent. Of je oprit aanpassen dat de helling minder stijl is als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromylja
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 18:46
Heb gisteren mijn octavia III combi ingeruild voor een 2020 first edition HB. Erg blij mee. Maar 1 ding erger ik me nu al kapot aan en dat is de melding die ik elke keer bij het opstarten van de auto krijg over "positie delen staat ingesteld op bla bla informatie vindt u in het controle centrum". Gaat pas weg als ik op "OK" druk. Iemand enig idee of dat uit te schakelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 08:31
In de instellingen van gebruikers moet je positie delen, anders mis je ook bepaalde functies van o.a. het navigatiesysteem. Ook verdwijnen dan de door jou genoemde meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromylja
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 18:46
Hij lijkt standaard op locatie delen te staan, zodat zaken als Skoda Connect werken. Toch blijft hij herhalen. Moet ik het mogelijk een keer wijzigen in een andere smaak, om er vanaf te komen. I'll try today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 19:34
Afgelopen weekend is de startknop van de auto in de stuurkolom verdwenen, mogelijk was het los zitten van de knop ook een oorzaak van het soms slecht willen starten

Heb al een reserve knop, zie eerder dit topic.

Heb net de kappen van de stuurkolom los gehaald, hebben jullie een idee hoe dit te fixen?
Heb dit zelf nu gewoon met secondelijm geprobeerd. Want het ziet er naar uit dat er geen clips/schroefjes e.d. zijn gebruikt maar puur lijm.

Reserveonderdeel is dan misschien de gehele onderste kap.

-- edit --

Foto toegevoegd;
De ring met KT3 is de contactloos start sensor (dacht ik te hebben gelezen)
Die zit sowieso "los"
Het plastic daaromheen is los gekomen van de bekapping

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOmX1qCQ8Lfw8u0uaKtI_i20tyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzgvLsThbUFz7ttQaNRQJ2l7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door RedRayMann op 10-09-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een Skoda Octavia Combi 2018 facelift model met alle toeters en bellen een half jaar geleden gekocht. Bevalt prima. Maar 1 ding irriteert ons (vrouw en ikke) enorm. Dat is dat je je stoelinstellingen aan een gebruiker kan koppelen. Maar het gebeurd toch best wel eens dat mijn vrouw hem op haar instellingen instelt en dat er niks veranderd. Waardoor zij de stoel weer opnieuw moet instellen. Of andersom wat natuurlijk veel vervelender is dat ik alles opnieuw moet instellen. Lijkt alsof hij dan opeens alles vergeten is.

Ook een klein probleem met mijn vrouw haar telefoon. Soms komt er gewoon geen geluid via de Apple Carplay. Loskoppelen en opnieuw verbinden lost het niet op. Werkt alleen pas weer als de auto langere tijd uit heeft gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-07 14:58

avotar

P0werd by Black Coffee

Xavier schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:29:

Ook een klein probleem met mijn vrouw haar telefoon. Soms komt er gewoon geen geluid via de Apple Carplay. Loskoppelen en opnieuw verbinden lost het niet op. Werkt alleen pas weer als de auto langere tijd uit heeft gestaan.
En het infotainment systeem resetten? Dat lostte bij mij vaak verbindingsgedoe op.
Je houdt de aan/uit knop van de radio een seconde of 6 ingedrukt, je hoort een harde tik en dan start hij opnieuw op.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:20
@Xavier Ik heb maar 1 profiel. En wij gebruiken gewoon stand 1,2 en 3 van de stoel. Daar zijn de spiegels ook aan gekoppeld en verder hoef ik niets gepersonaliseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
avotar schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:48:
[...]

En het infotainment systeem resetten? Dat lostte bij mij vaak verbindingsgedoe op.
Je houdt de aan/uit knop van de radio een seconde of 6 ingedrukt, je hoort een harde tik en dan start hij opnieuw op.
Thanks die gaan we eens proberen als het weer voorkomt.
jongetje schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:27:
@Xavier Ik heb maar 1 profiel. En wij gebruiken gewoon stand 1,2 en 3 van de stoel. Daar zijn de spiegels ook aan gekoppeld en verder hoef ik niets gepersonaliseerd...
Dat is een goede. Eigenlijk nooit aan gedacht en het vervelende aan de personalisatie is dat als je de auto start en niet op tijd van gebruiker wisselt je een ons mag gaan zoeken in het systeem om van gebruiker te wisselen. Die knopjes zijn veel sneller :D
Thanks en gaan we ook proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-07 15:03
Jeeej. Ik mag me sinds twee weken ook in dit topic thuis voelen. Eindelijk de overstap gemaakt van Opel Insignia 2009 naar Skoda Octavia iV Combi PHEV uit 2021 met amper 45k op de teller.

Helaas kan ik op dit moment alleen nog op het werk laden, maar het begin is er al. En als ik op benzine tussen de 1 op 15 en 1 op 20 rijd, scheelt dat toch al met de 1 op 10 van de Insignia.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZsTlLF3LldVyDw5ah3L1FFGBBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymQjhDKxoQueBW9WADn7vDiK.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe super tevreden op een paar minidingetjes na. Android Auto werkt niet altijd vloeiend. Sommige knopjes op het scherm zijn af en toe niet aan te tikken. Maar dit zal ik van de week eens testen met een andere telefoon.

edit: Oja. De deuren vergrendelen nu automatisch na wegrijden. Ik krijg niet gevonden hoe je dit uit zet. Iemand enig idee?

[ Voor 23% gewijzigd door LoeWn op 15-09-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19:21
LoeWn schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:18:
Jeeej. Ik mag me sinds twee weken ook in dit topic thuis voelen. Eindelijk de overstap gemaakt van Opel Insignia 2009 naar Skoda Octavia iV Combi PHEV uit 2021 met amper 45k op de teller.

Helaas kan ik op dit moment alleen nog op het werk laden, maar het begin is er al. En als ik op benzine tussen de 1 op 15 en 1 op 20 rijd, scheelt dat toch al met de 1 op 10 van de Insignia.

[Afbeelding]

Tot nu toe super tevreden op een paar minidingetjes na. Android Auto werkt niet altijd vloeiend. Sommige knopjes op het scherm zijn af en toe niet aan te tikken. Maar dit zal ik van de week eens testen met een andere telefoon.

edit: Oja. De deuren vergrendelen nu automatisch na wegrijden. Ik krijg niet gevonden hoe je dit uit zet. Iemand enig idee?
Wat is je huidige softwareversie?

Kijk in je menu onder Wagen, setup en dan Open en sluiten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
Waarom zou je dat niet willen? Van binnen openmaken kan altijd. Kans is groter dat een verkeerswappie je deur probeert open te trekken bij een stoplicht dan dat je een ongeluk krijgt lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

dajappie schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:14:
[...]

Waarom zou je dat niet willen? Van binnen openmaken kan altijd. Kans is groter dat een verkeerswappie je deur probeert open te trekken bij een stoplicht dan dat je een ongeluk krijgt lijkt me.
En bij een ongeluk gaan de deuren overigens ook gewoon weer van 't slot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-07 15:03
dajappie schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:14:
[...]

Ah ik kom niet zo vaak in de stad, dus dat doe ik dan wel handmatig :9
nee maar heeft mij niks te maken met ongelukken, maar meer dat als je dan stil staat om iemand er in te laten, deze persoon dan aan de deur kan trekken wat hij wilt, maar ik dan naar dat knopje moet reiken.

Ik weet het, het is mierenne*ken, maar zo heeft iedereen wel z'n dingetje toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:42

Ethirty

Who...me?

Het is VAG, dat gaat nooit vlekkeloos werken vrees ik. CarPlay verliest regelmatig de connectie, de hele unit crasht best vaak en ik heb ook vaak zat dat de radio aan blijft als ik al ben uitgestapt 🤷🏻‍♂️

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-08 13:45
Mijn Skoda Octavia uit 2019, heeft een gebroken klepsteel en de klep wordt nu vervangen. 1.4 Benzine 108.000 km. Hopelijk niet meer schade aan de motor.

Wij Zijn 2e eigenaar en dit is buiten de garantie, ook is de auto niet bij eem Skoda dealer gekocht maar staat nu wel bij een Skoda garage.

Iemand nog tips? Dit mag toch niet gebeuren met een wagen uit 2019 en 100.000 km?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:44

Mimiix

Professioneel Prutser

Cobb schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:01:
Mijn Skoda Octavia uit 2019, heeft een gebroken klepsteel en de klep wordt nu vervangen. 1.4 Benzine 108.000 km. Hopelijk niet meer schade aan de motor.

Wij Zijn 2e eigenaar en dit is buiten de garantie, ook is de auto niet bij eem Skoda dealer gekocht maar staat nu wel bij een Skoda garage.

Iemand nog tips? Dit mag toch niet gebeuren met een wagen uit 2019 en 100.000 km?
Zuur joh! Ben je mooi klaar mee.

Enige wat ik op internet kan vinden is slechte smering, koolstof opbouw (dat zal het niet zijn) of teveel toeren gemaakt. Dit kan bijv gebeuren bij het remmen op de motor de berg af en hoeft niet gelijk te breken. Als het een automaat is, zou dat laatste ook niet echt mogelijk moeten zijn.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Rainesh
Ethirty schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:16:
[...]

Het is VAG, dat gaat nooit vlekkeloos werken vrees ik. CarPlay verliest regelmatig de connectie, de hele unit crasht best vaak en ik heb ook vaak zat dat de radio aan blijft als ik al ben uitgestapt 🤷🏻‍♂️
wat voor auto? softwareversie?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Cobb schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:01:

Op mechanisch gebied geen tips, maar ik zal zoiets bij de rechtsbijstandsverzekering gaan melden en vragen wat zij kunnen betekenen.

Verwijderd

Sinds 3 weken in het bezit van een Octavia Combi iV uit 2022 (mss 2023, had allesinds maar 30km toen ik hem kreeg). Ik moet ook toegeven dat die Android Carplay voor geen meter werkt. Waze dat altijd crasht, "android" reageert niet, ... Ik denk inderdaad dat dit de VW groep treft, ervoor had ik een VW T-CROSS huurwagen die ook deze problemen voorhad.

Voor de rest, zeer mooie en ruime wagen, ligt ook zeer goed op de baan. De elektrische motor is ietwat aan de zwakke kant, maar in hybride mode gaat ie goed vooruit. Ik doe ongeveer 45km op een volle batterij en het duurt ongeveer 4u om die op te laden. De extra's in Skoda zijn ook mooi meegenomen: ijskrabber, paraplu, vuilbakje, usb-c kabel naar verschillende connectoren. Ik kijk ook nog altijd voor/na bij het ont-/vergrendelen van de wagen, de beweging van het rode licht :9~, het projecteren van Skoda is ook wel geinig bij het openen van de deur.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:12
Klinkt als een slechte kabel of een toestel die te warm wordt bij draadloos.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Lijkt me eerder een issue met je telefoon.
Ik herken deze problemen totaal niet en zit inmiddels al aan m'n 3e skoda met android auto.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rainesh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:54:
[...]

wat voor auto? softwareversie?
Karoq. En geen idee welke versie. Sinds ik toch niet meer naar de dealer mag van de leasemaatschappij heb ik me er maar bij neergelegd.

Het enige dat ik zelf af en toe doe, is met veel gedoe en moeite de kaart updaten.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Rainesh
Ethirty schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:09:
[...]

Karoq. En geen idee welke versie. Sinds ik toch niet meer naar de dealer mag van de leasemaatschappij heb ik me er maar bij neergelegd.

Het enige dat ik zelf af en toe doe, is met veel gedoe en moeite de kaart updaten.
Zoek het even op in je systeem. Kijken of we dit zelf kunnen fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:57:
Lijkt me eerder een issue met je telefoon.
Ik herken deze problemen totaal niet en zit inmiddels al aan m'n 3e skoda met android auto.
In het begin was er geen probleem. Alsook mijn maat zijn gsm kan ook niet connecteren met de auto. Zowel draadloos als met kabel.

Bluetooth werkt wel, ik kan mijn contacten zien. En als ik op 'Smart link' klik en dan mijn gsm aanduid, dan na een tijdje komt er 'Er kan helaas niet verbonden worden met het mobiel apparaat' (of iets dergelijks).

Nog vergeten melden dat het automatisch vertragen bij het naderen van een rondpunt of een verlaagde maximale snelheid goed geïmplementeerd is. Niet te hard, niet te zacht en ook geen ambetant geluidje als je toch nog vooruit wilt gaan en zal voorlopig ook niet kijken om dit af te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:27:
Eindelijk hier eens wat mee gedaan. Maar krijg het niet werkend...
Volgens het boekje de SET knop indrukken (en houden) en dan een keuzeknop indrukken. Er zou dan een geluidssignaal komen dat het ingesteld is. Maar wat ik ook doe, niks gebeurd er.
Wel alles terug op fabrieksinstellingen gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Xavier Als je op set drukt en dan 1,2 of 3 ingedrukt houden totdat je een geluidje hoort. Als dat niet gebeurd, dan is er iets stuk...

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 06-10-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:29:
@Xavier Als je op set drukt en dan 1,2 of 3 ingedrukt houden totdat je een geluidje hoort. Als dat niet gebeurd, dan is er iets stuk...
Ahh kijk dat werkt wel. Bedankt! Zo had ik het boekje niet geïnterpreteerd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rainesh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:11:
[...]

Zoek het even op in je systeem. Kijken of we dit zelf kunnen fixen :)
Vergat alsmaar te kijken. Karoq 2019
Hardware H41
Software 0480

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ethirty schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Vergat alsmaar te kijken. Karoq 2019
Hardware H41
Software 0480
Klik eens je navi sd eruit. Kijk of je dan nog sporadische reboots krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rainesh schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

Klik eens je navi sd eruit. Kijk of je dan nog sporadische reboots krijgt.
Goeie suggestie, gebruik ik toch zeer zelden. Gaat soms weken achter elkaar goed, dus feedback zal wel even duren :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:11
Zijn er hier toevallig mede octaviarijders (combi bj 2019 model) die hun halogeenlampen hebben vervangen voor osram night breaker led? Voor zover ik begrijp zou dat kunnen én legaal mogen als enige led vervangingslamp.

En zo ja, is dat zelf een beetje te doen? Vroeger deed ik vanalles zelf met mn autos (van ECUs vervangen tot airco inbouwen) maar al jaren niet meer en als ik al onder de motorkap kijk blijf ik me verbazen hoe weinig ruimte overal is tov wat oudere auto's

[ Voor 37% gewijzigd door MisterEagle op 02-11-2023 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 11:56
Allen,

Sinds dit weekend hebben wij een mooie Skoda, een Octavia Combi IV Hybride. Wat een fijne auto! Ik merk alleen dat er echt nog veel dingen uit te zoeken zijn. Eén belangrijke daarvan is Skoda Connect. Het lijkt mij mooi als ik de file-informatie e.d. net als Google Maps via de eigen Skoda Navigatie kan krijgen en ook gelijk kaartupdates. Ik ben dus best geïnteresseerd in Skoda Connect. Wat ik echter (ook na best lang zoeken) nergens terug kan vinden is hoe dit dan werkt met de dataverbinding om deze gegevens op te halen. Concreet: moet dit onderweg altijd met de e-sim of kan ik op de een of andere manier ook gebruik maken van het data-abonnement op mijn mobiele telefoon?

Voor het update van het systeem naar versie 1941 heb ik de auto verbonden met de wifi van thuis, maar dat wordt onderweg zo lastig ;)

Dank alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door Rhodez op 13-11-2023 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Rhodez schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:02:
Voor het update van het systeem naar versie 1941 heb ik de auto verbonden met de wifi van thuis, maar dat wordt onderweg zo lastig ;)
Heb je de 1941 OTA gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
True schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:08:
[...]

Heb je de 1941 OTA gekregen dan?
Ja klopt. Is dat gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik wist niet dat dit (inmiddels) kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
True schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:20:
[...]

Ik wist niet dat dit (inmiddels) kon.
Aha. Ja, ik had er bij de aankoop om gevraagd dat ze hem bij de dealer zouden updaten maar bij het ophalen kreeg ik mee dat ze dit niet konden en ik dat zelf moest doen na het wisselen van hoofdgebruiker. Dit gedaan en daarna via het systeem naar updates gezocht. Daar kwam hij direct binnen. Houdt er wel rekening mee dat je niet meteen weg wilt na de installatie. Het duurde wel bijna een kwartier voordat hij het scherm 'instellingen laden' voorbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Rhodez schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:16:
[...]

Aha. Ja, ik had er bij de aankoop om gevraagd dat ze hem bij de dealer zouden updaten maar bij het ophalen kreeg ik mee dat ze dit niet konden en ik dat zelf moest doen na het wisselen van hoofdgebruiker. Dit gedaan en daarna via het systeem naar updates gezocht. Daar kwam hij direct binnen. Houdt er wel rekening mee dat je niet meteen weg wilt na de installatie. Het duurde wel bijna een kwartier voordat hij het scherm 'instellingen laden' voorbij was.
Ik zit al een aantal maanden op 1941 ;)

Dat lange 'instellingen laden' is een bug die ik ook regelmatig zie ik forceer dan een herstart door de aan/uit knop van het infotainment voor een seconde of 30 ingedrukt te houden daarna werkt het vrijwel direct. NB deze bug had ik niet direct na mijn installatie van de 1941.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:17
Hebben mensen hier hun DSG laten tunen? Ben voornamelijk benieuwd naar de 1.0 icm dag tuning. Twijfel om dit te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik rijd sinds begin van dit jaar in een Octavia uit 2016. Rijdt lekker, maar sinds het begin heb ik al problemen met de sleutels. De batterij loopt heel snel leeg. In januari klaagde de auto dat de batterij van de sleutel leeg was, kan gebeuren, bij de garage een nieuwe batterij gekregen. In april zelfde probleem. Bij de garage kreeg ik weer een nieuwe batterij, ze dachten dat hun batterij te lang gelegen had. Een maandje geleden ging de deur weer niet open (batterij waarschuwing te lang genegeerd..). Weer nieuwe batterij gekregen met het advies om de andere sleutel te gebruiken. Maar deze week reageerde de auto niet meer op allebei de sleutels. Wel een nieuwe batterij gekregen voor de "reserve" sleutel, maar dat werkte ook niet gelijk. Uiteindelijk doet hij het wel weer, maar echt lekker zit het niet.

Heeft iemand een idee wat er mis is met mijn auto? Bij mijn garage heeft geen idee. (geen Skoda dealer, maar gewoon een lokale garage waar we al jaren komen). Hun tip is voor 200 euro een nieuwe sleutel te kopen, maar als allebei de sleutels problemen geven, twijfel ik daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb nu al een jaar of 9 keyless entry en de ervaring is hier dat ik structureel 1 a 2 keer per jaar een nieuwe batterij nodig heb. Een maand klinkt wel als erg kort.

Je zou eens bij een officiële dealer kunnen informeren naar mogelijke oorzaken.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:40
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:39:
Hebben mensen hier hun DSG laten tunen? Ben voornamelijk benieuwd naar de 1.0 icm dag tuning. Twijfel om dit te gaan doen.
Wat hoop je te bereiken?

Ik heb enkel ervaring met een 1.2TSI met DSG7 en een 2.0TSI met een DSG6. Ik denk dat het ook af hangt bij wie/waar je het laat doen. De DSG7 was bij TVS geweest en de DSG6 bij Vagtechniek.

Gezien de 1.0TSI dezelfde DSG7 heeft zal de software niet significant anders zijn, belangrijkste verschillen:
- Wegrijden in één ipv in één en twee tegelijkertijd om slijtage te voorkomen
- Iets hoger minimum toerental, hierdoor minder last van "brommerige" motor door het draaien van te weinig toeren. Niet meer bij 63KM/h met 1200 toeren in zijn 7 rijden
- Door iets verhoogd minimum toerental minder snel nodig om terug te schakelen

De DSG7 beviel mij iets beter qua toerentallen, maar dat kan ook komen door de extra versnellingen ipv andere software leverancier. De DSG6 met Vagtechniek software schakelt soms iets te laat door...Waardoor je bijv. 80ish met 2000rpm in zijn 5 rijd op de provinciale weg in plaats van in zijn zes met ~1500rpm

[ Voor 3% gewijzigd door nooberke op 21-11-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

shadax schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:35:
Ik rijd sinds begin van dit jaar in een Octavia uit 2016. Rijdt lekker, maar sinds het begin heb ik al problemen met de sleutels. De batterij loopt heel snel leeg. In januari klaagde de auto dat de batterij van de sleutel leeg was, kan gebeuren, bij de garage een nieuwe batterij gekregen. In april zelfde probleem. Bij de garage kreeg ik weer een nieuwe batterij, ze dachten dat hun batterij te lang gelegen had. Een maandje geleden ging de deur weer niet open (batterij waarschuwing te lang genegeerd..). Weer nieuwe batterij gekregen met het advies om de andere sleutel te gebruiken. Maar deze week reageerde de auto niet meer op allebei de sleutels. Wel een nieuwe batterij gekregen voor de "reserve" sleutel, maar dat werkte ook niet gelijk. Uiteindelijk doet hij het wel weer, maar echt lekker zit het niet.

Heeft iemand een idee wat er mis is met mijn auto? Bij mijn garage heeft geen idee. (geen Skoda dealer, maar gewoon een lokale garage waar we al jaren komen). Hun tip is voor 200 euro een nieuwe sleutel te kopen, maar als allebei de sleutels problemen geven, twijfel ik daar aan.
Ik heb gemerkt dat er verschil in batterijen zit.

Met een Ikea batterij doe ik 4 weken, met een Varta Lithium doe ik 1 tot 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind zelf 1 jaar al weinig (ik heb geen keyless entry), maar dat haal ik nu dus helemaal niet. Ik weet niet precies welke batterij erin zitten, maar een paar keer per week de deur open klikken, zou toch niet zo veel stroom moeten vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zonder keyless moet je echt wel véél langer met 1 fatsoenlijke batterij kunnen doen.

Begin eerst eens met kijken wat voor soort batterij je nu hebt, dat kan best al wel uit maken. Misschien dat ze er gewoon iedere keer troep in stoppen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 08:31
Mijn vorige auto, een Opel Grandland, heb ik van de 2 sleutels er 1 de batterij moeten wisselen in 5 jaar tijd.
Deze auto had ook keyless entry en start.

Lijkt mij dat er hier iets niet in de haak is idd. Kan ook zijn dat je een ander merk batterij moet proberen, zoals hierboven geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:04
shadax schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:35:

Mijn 2016 autosleutel gaat ook relatief snel leeg. Gemeten maar ik vind hem eigenlijk nog behoorlijk vol. Ik he nu een setje cellen van ali gekocht, en als de auto gaat zeuren, wissel ik en stop ik ze vervolgens ergens anders in waar ze nog verder opgebruikt worden. Maar goed, niet eens per 3 maanden, en de auto ging bij mij wel altijd open. In elk geval vind ik het wel herkenbaar, mijn eerdere octavia's heb ik nooit zo vaak batterijen hoeven wisselen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
nooberke schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:12:
[...]

Wat hoop je te bereiken?

Ik heb enkel ervaring met een 1.2TSI met DSG7 en een 2.0TSI met een DSG6. Ik denk dat het ook af hangt bij wie/waar je het laat doen. De DSG7 was bij TVS geweest en de DSG6 bij Vagtechniek.

Gezien de 1.0TSI dezelfde DSG7 heeft zal de software niet significant anders zijn, belangrijkste verschillen:
- Wegrijden in één ipv in één en twee tegelijkertijd om slijtage te voorkomen
- Iets hoger minimum toerental, hierdoor minder last van "brommerige" motor door het draaien van te weinig toeren. Niet meer bij 63KM/h met 1200 toeren in zijn 7 rijden
- Door iets verhoogd minimum toerental minder snel nodig om terug te schakelen

De DSG7 beviel mij iets beter qua toerentallen, maar dat kan ook komen door de extra versnellingen ipv andere software leverancier. De DSG6 met Vagtechniek software schakelt soms iets te laat door...Waardoor je bijv. 80ish met 2000rpm in zijn 5 rijd op de provinciale weg in plaats van in zijn zes met ~1500rpm
Vooral het wegrijden in de eerste versnelling en van het gebrom wil ik af. Heb je het gedaan icm een stage 1 voor de motor?

• luc1991
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-08 06:00
Weet iemand iets van een fiscalewaarde voor een sportline 2.0 tdi uit 2022 ?
Aangezien er geen vergelijkbare auto is ...

• jongetje
@luc1991 Dat is toch een kwestie van het kenteken invoeren op rdw.nl ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:40
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:12:
[...]

Vooral het wegrijden in de eerste versnelling en van het gebrom wil ik af. Heb je het gedaan icm een stage 1 voor de motor?
Bij de DSG6 wel, bij de DSG7 niet. Het gebrom ben ik allebei de auto's kwijtgeraakt met de aangepaste software!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

@Untouchablezz20 als je het laat doen en je een adresje hebt, laat het je buren 3 huizen verderop ook weten :+ Daar is vanaf morgen ook een Skoda met DSG7 :+

Skoda Connect, is dat de moeite/het bedrag waard? Ik zag dat het nu €49 voor een jaar kost. Ik kom er ook niet helemaal uit wat het exact inhoudt per model. Als ik de brochure check (Karoq met Columbus)
Met de Mijn ŠKODA app voor Android en iOS heeft u altijd alle informatie over uw KAROQ bij de hand. Zie op afstand of uw ŠKODA op slot staat, waar u heeft gereden, hoeveel u verbruikt, wanneer u moet tanken, of het tijd is voor onderhoud en wat de status is van de belangrijkste autofuncties. Open de app en u weet het. Met de ritregistratiemodule downloadt u alle gegevens overzichtelijk in een
pdf-document.

ONLINE VERKEERSINFORMATIE
Bereik uw bestemming gemakkelijker met de actuele verkeersinformatie zodat u elke keer uw bestemming vindt en u van alles op de hoogte blijft. Waar u ook naar toe gaat u Komt er eenvoudig en snel.

ŠKODA CONNECT – WEER
Bekijk de weersverwachting voor uw huidige locatie of reisbestemming, met duidelijke pictogrammen. Zon of regen, u weet waar u aan toe bent.
Dus gewoon een appje met wat info, en verkeersinformatie? Meest interessante voor ons gebruik zal de online verkeersinformatie zijn. Is dat een beetje betrouwbaar? Ik weet dat er AA/ACP op zit, maar ik vermoed dat dat door de hoofdbestuurders niet echt gebruikt gaat worden :p

Navigatie kan volgens mij kostenloos via SD geüpdate worden?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Puur naar mezelf kijkend, vind ik het het geld niet waard.

Ik vond het bij mijn vorige auto op een gegeven moment wel handig toen ik hem met panne achter moest laten in Duitsland en hem op die manier nog een beetje kon volgen. Toen kreeg je het volgens mijn nog 2 jaar bij aanschaf?
De app is (of in elk geval was) heel erg slecht. Weigerde vaak dienst en de informatie klopte niet.
En persoonlijk gebruik ik eigenlijk altijd Android Auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:56
Hallo Skoda-rijders,

Afgelopen weekend heb ik samen met mijn vrouw haar nieuwe leaseauto opgehaald bij de dealer. Het betreft een Skoda Karoq Sportline Steel Grey met als extra opties 'Virtual Pedal' en 'Panoramadak'.
Eerste indruk: sowieso een toffe bak om te zien. Qua lampen, de kleur, alle zwarte accenten. Ook erg compleet qua opties. Alleen op de veiligheidssystemen hebben ze bij de Sportline bespaard en die hoefden wij ook niet als 'extra' ;)
Favoriet zijn toch wel het panoramadak met open dak functie en de stuur- en stoelverwarming. Het display stelt me niet teleur verder, erg helder/scherp. De sfeerverlichting is leuk voor in de avond.

Hiervoor een Mercedes A200 Limousine gereden, wel even wennen nu. Lijkt net of je in een vrachtwagen stapt de eerste keer. Veel minder sportief en minder strakke wegligging. Qua rijgedrag vond ik de Mercedes zeker spannender, maar met de komst van onze dochter een jaar geleden is dit de betere familycar :)

Vragen die we nu hebben:
  • Kan Apple Maps via Apple CarPlay niet worden weergegeven in de Virtual Cockpit? Op volgens mij alleen de pijl en het aantal meters na (eerstvolgende 'afslag'). We hadden verwacht dat dit mogelijk was, maar als je navigatie tussen de klokken selecteert krijg je de standaard auto navigatie maar niet Apple Maps.
  • In de Mercedes kon je voor het stoplicht gewoon hard op de rem drukken en de auto stopte met rollen in de 'Drive' stand. Bij de DSG lijkt dit niet te werken. Is er wel een handige manier of moet je echt de rem ingetrapt houden om rollen te voorkomen?
  • Als je de auto stopt en de motor afzet, springt dan automatisch de handrem er op? Ik voel/hoor het niet? Ik zet hem dan nog wel in de 'P-stand' maar alsnog.
  • De camera is echt belabberd anno 2023. Totaal niet scherp, vanmiddag stond er een auto schuin achter mij met de koplampen aan ik had vrijwel niets aan die hele camera want die verblindde de sensor gewoon ofzo. Vinden jullie deze ook zo slecht of ligt dat aan mij? :+
Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

remzor schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:53:
Hallo Skoda-rijders,

Afgelopen weekend heb ik samen met mijn vrouw haar nieuwe leaseauto opgehaald bij de dealer. Het betreft een Skoda Karoq Sportline Steel Grey met als extra opties 'Virtual Pedal' en 'Panoramadak'.
Eerste indruk: sowieso een toffe bak om te zien. Qua lampen, de kleur, alle zwarte accenten. Ook erg compleet qua opties. Alleen op de veiligheidssystemen hebben ze bij de Sportline bespaard en die hoefden wij ook niet als 'extra' ;)
Favoriet zijn toch wel het panoramadak met open dak functie en de stuur- en stoelverwarming. Het display stelt me niet teleur verder, erg helder/scherp. De sfeerverlichting is leuk voor in de avond.

Hiervoor een Mercedes A200 Limousine gereden, wel even wennen nu. Lijkt net of je in een vrachtwagen stapt de eerste keer. Veel minder sportief en minder strakke wegligging. Qua rijgedrag vond ik de Mercedes zeker spannender, maar met de komst van onze dochter een jaar geleden is dit de betere familycar :)

Vragen die we nu hebben:
  • Kan Apple Maps via Apple CarPlay niet worden weergegeven in de Virtual Cockpit? Op volgens mij alleen de pijl en het aantal meters na (eerstvolgende 'afslag'). We hadden verwacht dat dit mogelijk was, maar als je navigatie tussen de klokken selecteert krijg je de standaard auto navigatie maar niet Apple Maps.
  • In de Mercedes kon je voor het stoplicht gewoon hard op de rem drukken en de auto stopte met rollen in de 'Drive' stand. Bij de DSG lijkt dit niet te werken. Is er wel een handige manier of moet je echt de rem ingetrapt houden om rollen te voorkomen?
  • Als je de auto stopt en de motor afzet, springt dan automatisch de handrem er op? Ik voel/hoor het niet? Ik zet hem dan nog wel in de 'P-stand' maar alsnog.
  • De camera is echt belabberd anno 2023. Totaal niet scherp, vanmiddag stond er een auto schuin achter mij met de koplampen aan ik had vrijwel niets aan die hele camera want die verblindde de sensor gewoon ofzo. Vinden jullie deze ook zo slecht of ligt dat aan mij? :+
Thanks _/-\o_
Nee, Carplay werkt alleen op het centrale display.
Dat kan bij de Karoq ook, mits je de optie hebt. Bij mij was het een paar jaar geleden nog standaard op de Sportline, mogelijk wegbezuinigd? Bij mij is het de 'A' op de middenconsole bij de pook
Handrem idem, die gaat automatisch met de 'A'
Heb maar weinig referenties met camera's, maar in verhouding tot een Toyota Auris vind ik de camera best briljant. Wel veel licht nodig voor een goed beeld.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 03-03-2024
Hoe zou ik aan de software (1941) kunnen komen? Is dat een beetje te doen om zelf te downloaden of moet dit door dealer gebeuren? Ik zie die nergens op de site het bestand of instructies voor de installatie. Wel navigatie updates (die kun je blijkbaar gratis downloaden).

De auto moet ik nog ophalen, dus ik weet nu niet welke software erop zit.
Maar komt dit probleem ook voor bij bouwjaar 2020, of alleen bij nieuwe modellen?

[ Voor 22% gewijzigd door Purm86 op 11-12-2023 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

1. In de Mercedes kon je voor het stoplicht gewoon hard op de rem drukken en de auto stopte met rollen in de 'Drive' stand. Bij de DSG lijkt dit niet te werken. Is er wel een handige manier of moet je echt de rem ingetrapt houden om rollen te voorkomen?
  2. De camera is echt belabberd anno 2023. Totaal niet scherp, vanmiddag stond er een auto schuin achter mij met de koplampen aan ik had vrijwel niets aan die hele camera want die verblindde de sensor gewoon ofzo. Vinden jullie deze ook zo slecht of ligt dat aan mij? :+
1. Je zoekt 'Auto-hold', even in je boekje opzoeken. Ik heb er een knopje voor (Octavia).
2. Ligt bij mij best wel aan de weer omstandigheden, volgens mij is de lens dan gewoon vies of vochtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

avotar schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:28:
Puur naar mezelf kijkend, vind ik het het geld niet waard.

Ik vond het bij mijn vorige auto op een gegeven moment wel handig toen ik hem met panne achter moest laten in Duitsland en hem op die manier nog een beetje kon volgen. Toen kreeg je het volgens mijn nog 2 jaar bij aanschaf?
De app is (of in elk geval was) heel erg slecht. Weigerde vaak dienst en de informatie klopte niet.
En persoonlijk gebruik ik eigenlijk altijd Android Auto.
Top, Dankjewel :) We gaan het ook niet nemen denk ik. Vooralsnog geen signalen gehoord dat ze het nodig zouden hebben.

Navigatie geüpdate naar de 2024 kaart, daar zijn ze al blij mee :p

Zelf gebruik ik in mijn eigen auto ook Android Auto... maar de auto is van mijn ouders, en voor hun is dat vooralsnog een stap te ver :p
In de Mercedes kon je voor het stoplicht gewoon hard op de rem drukken en de auto stopte met rollen in de 'Drive' stand. Bij de DSG lijkt dit niet te werken. Is er wel een handige manier of moet je echt de rem ingetrapt houden om rollen te voorkomen?
Als je de auto stopt en de motor afzet, springt dan automatisch de handrem er op? Ik voel/hoor het niet? Ik zet hem dan nog wel in de 'P-stand' maar alsnog.
De handleiding biedt een uitkomst :p Moet je wel het (A) icoontje hebben
Auto Hold-functie
Afb. 246
Toets van Auto Hold-functie
 Lees en bekijk eerst op bladzijde 213.
De Auto Hold-functie (hierna systeem) voorkomt dat de wagen bij het stoppen
ongewenst wegrolt. Het is bijvoorbeeld bij het stoppen voor een verkeerslicht
niet nodig om de wagen met het rempedaal of de parkeerrem stil te laten
staan.
Voor de activering, deactivering alsmede de juiste werking van het systeem
moet er aan de volgende basisvoorwaarden worden voldaan.
Het bestuurdersportier is gesloten.
De motor draait (resp. is automatisch door het start-stop-systeem afge-
zet).
Bij wagens met automatische versnellingsbak staat de keuzehendel niet in
de stand N (in deze modus is het systeem niet beschikbaar).
Stoppen en wegrijden
Bij het stoppen blokkeert het systeem de wagen tegen wegrollen. In het in-
strumentenpaneel gaat het controlelampje  branden. Het rempedaal kan
worden losgelaten.
De remmen worden op het moment van wegrijden losgelaten. Het controle-
lampje  in het instrumentenpaneel gaat uit.
Als de wagen tijdens het wegrijden op een helling vanzelf omlaagrolt, dan gas
geven resp. de parkeerrem inschakelen.
Is de wagen door het systeem geblokkeerd en wordt het bestuurdersportier
geopend of het contact uitgeschakeld, dan wordt de wagen door de parkeer-
rem tegen ongewenst wegrollen geblokkeerd.

In dit geval gaat het controlelampje  in het instrumentenpaneel uit en het
controlelampje  gaat branden.
Activering/deactivering
De activering/deactivering van het systeem gebeurt met de knop  » afb. 246.
Bij een geactiveerd systeem brandt in de toets het symbool .
Na het uit- en inschakelen van het contact blijft het systeem, afhankelijk van de
laatste instelling, geactiveerd resp. gedeactiveerd.
ATTENTIE
Het verhoogde stop- en wegrijcomfort door het systeem mag u er niet toe
verleiden om een veiligheidsrisico te nemen.
■ Het systeem is niet in staat om de wagen onder alle omstandigheden, bij-
voorbeeld op een bevroren of anders gladde ondergrond op hellingen, stil
te laten staan.
■ Bij het stoppen en parkeren erop letten dat de wagen altijd goed geblok-
keerd is » pag. 215, Parkeren.
VOORZICHTIG
In een wasstraat is het nodig dat de wagen vrij kan rollen. Daarom moet het
systeem voordat er door een wasstraat wordt gereden, worden gedeacti-
veerd.
Let op
Het systeem is in staat om de wagen gedurende circa 10 minuten te blokke-
ren, daarna wordt de wagen automatisch door de parkeerrem geblokkeerd.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.skoda-storyboard.com/2018/02/KAROQ_int_0003-1440x960.jpg
Dat mooie knopje links van de handrem/parkeerrem :)

Bij onze (pre-facelift) gaat de parkeerrem er ook automatisch op als we naar de P-schakelen. Maar dat is i.c.m autohold.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Purm86 schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:38:
Hoe zou ik aan de software (1941) kunnen komen? Is dat een beetje te doen om zelf te downloaden of moet dit door dealer gebeuren? Ik zie die nergens op de site het bestand of instructies voor de installatie. Wel navigatie updates (die kun je blijkbaar gratis downloaden).

Maar komt dit probleem ook voor bij bouwjaar 2020, of alleen bij nieuwe modellen?
Als je de auto ophaalt neem ik aan dat de laatste versie erop zit en zou ik niet zelf aan de slag gaan.

Voor meer info lees deze maar eens door: https://www.skodaforum.nl...tavia-4-reboot-fix.47302/

Duurde bij mij iets van 45 minuten die update, maar mijn auto is bijna 3 jaar dus liep al 2 jaar achter met versies. Maar nogmaals, als je geen problemen hebt zou ik niet meteen dergelijke updates op je gloednieuwe auto doen. Dit wordt normaal namelijk alleen door de garage gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Ethirty @True @MK_ Dank voor jullie reacties! Had dat knopje (A) al wel gezien maar wist niet waar deze voor diende. Natuurlijk had ik het boekje erbij kunnen pakken maar erg druk gehad en aangezien ik niet wist of het CarPlay verhaal (ook na updates) überhaupt in het boekje zou staan de vragen maar hier gesteld.

Het is me duidelijk nu, hij blijft ook geactiveerd na het uitschakelen van de motor dus dat is fijn :) Wel jammer van CarPlay en Apple Maps in de Virtual Cockpit, maar het is niet anders. Je kunt niet alles hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 03-03-2024
jongetje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:24:
[...]

Als je de auto ophaalt neem ik aan dat de laatste versie erop zit en zou ik niet zelf aan de slag gaan.

Voor meer info lees deze maar eens door: https://www.skodaforum.nl...tavia-4-reboot-fix.47302/

Duurde bij mij iets van 45 minuten die update, maar mijn auto is bijna 3 jaar dus liep al 2 jaar achter met versies. Maar nogmaals, als je geen problemen hebt zou ik niet meteen dergelijke updates op je gloednieuwe auto doen. Dit wordt normaal namelijk alleen door de garage gedaan.
Dank auto is echter niet gloednieuw maar van 2020

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

[/list]

Thanks _/-\o_
De autohold had je al.
De camera.... tja.. in deze tijd met slecht weer is hij erg snel vies. En dat merk je zeker in het donker.

Aan de andere kant... zo slecht is het toch niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NWmCZvI-zNRzR83hWQKHtjE6ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQvqYtBXLMY3cxBeAFFCw5ly.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

remzor schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:04:
@Ethirty @True @MK_ Dank voor jullie reacties! Had dat knopje (A) al wel gezien maar wist niet waar deze voor diende. Natuurlijk had ik het boekje erbij kunnen pakken maar erg druk gehad en aangezien ik niet wist of het CarPlay verhaal (ook na updates) überhaupt in het boekje zou staan de vragen maar hier gesteld.

Het is me duidelijk nu, hij blijft ook geactiveerd na het uitschakelen van de motor dus dat is fijn :) Wel jammer van CarPlay en Apple Maps in de Virtual Cockpit, maar het is niet anders. Je kunt niet alles hebben..
Misschien een kleine tip: voor eigenlijk ieder knop, dus zowel de auto-hold als de parkeerrem als sensoren of automatisch inparkeren, deurvergrendeling... als het oranje opgelicht is, dan staat de functie aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
avotar schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:24:
[...]

De autohold had je al.
De camera.... tja.. in deze tijd met slecht weer is hij erg snel vies. En dat merk je zeker in het donker.

Aan de andere kant... zo slecht is het toch niet:
[Afbeelding]
Dat snap ik, maar de auto was nieuw he. Dus gloednieuw een kleedje er af getrokken en toen dus mee naar huis gereden en geparkeerd. Wellicht deels door het weer en misschien nog wel een autopoets wax-laagje ofzo?

We vergelijken het met de Mercedes die we hiervoor reden. Die was echt scherp en ook bij slecht weer nog vrij goed.
Jouw foto oogt ook wel scherp dus ik ga hem eens poetsen en ook even kijken of er iets in te stellen valt.
MK_ schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:25:
[...]

Misschien een kleine tip: voor eigenlijk ieder knop, dus zowel de auto-hold als de parkeerrem als sensoren of automatisch inparkeren, deurvergrendeling... als het oranje opgelicht is, dan staat de functie aan :)
Haha ja I know, maar toch bedankt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@remzor Een paar km nat asfalt is al genoeg om de lens vies te krijgen in deze tijd van het jaar. De sproeier voor de achterruit maakt ook de camera schoon. Ik sproei meestal even gauw als ik de straat in rij na een rit in de regen.
Dit is wel een van de kleine dingen die ik "niet zo clever" vind. Mercedes en VW bijvoorbeeld doen dat handiger met ofwel een camera die naar binnen wegdraait, of eentje in het logo wat ook de greep is om de achterklep mee te openen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-07 14:56

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Purm86 schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:38:

Updaten naar 1940 kan alleen vanaf software versie 18xx. Installatie duurt maximaal 35min afhankelijk vanaf welke versie je komt. Heb je een 2020 model en staat er nog 16xx op kan je dit zo ie zo niet zelf en moet de dealer het doen omdat je je navigatie en fullink verliest en er tevens een module vervangen moet worden.

heb je 17xx dan moet deze in 2 stappen geupdate worden. Kan ik eventueel voor je doen. Meer info kan je me een PB sturen

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Even een vraagje aan de 1.0 e-tec rijders icm een dsg. Ik had gelezen dat, als je van bijvoorbeeld 80 naar 0 geleidelijk afremt dat er dan een schok(je) door de auto gaat. Ervaren jullie dit ook?

Daarnaast lees ik dat de 7-traps dsg verfijnder is, klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:19:
Even een vraagje aan de 1.0 e-tec rijders icm een dsg. Ik had gelezen dat, als je van bijvoorbeeld 80 naar 0 geleidelijk afremt dat er dan een schok(je) door de auto gaat. Ervaren jullie dit ook?

Ik heb dit (althans een vergelijkbaar gevoel) als ik in mijn woonwijk van 40 afrem naar 0 voor een fietspad; het evenredig druk zetten op het rempedaal resulteert niet in een evenredige afremming wat in het begin wat raar voelde.
Maar ik weet niet of dit daar mee bedoelt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:19:

Ik weet niet wat je bedoelt met schokje. Maar de laatste km/h moet je harder remmen omdat hij dan stopt met remmen op de motor.

Zelf rijdt ik de laatste tijd alleen in de S stand. Dan remt hij op de motor als je het gas loslaat. Anders gaat hij namelijk ontkoppelen en de motor uitzetten en dat vind ik niet prettig rijden omdat ik in de stad dan veel meer moet bijremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
jongetje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:39:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met schokje. Maar de laatste km/h moet je harder remmen omdat hij dan stopt met remmen op de motor.

Zelf rijdt ik de laatste tijd alleen in de S stand. Dan remt hij op de motor als je het gas loslaat. Anders gaat hij namelijk ontkoppelen en de motor uitzetten en dat vind ik niet prettig rijden omdat ik in de stad dan veel meer moet bijremmen.
Hoe is de DSG in D-stand? De vorige dsg schakelt ontzettend snel op waardoor de auto gaat brommen. Hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
True schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:23:
[...]

Ik heb dit (althans een vergelijkbaar gevoel) als ik in mijn woonwijk van 40 afrem naar 0 voor een fietspad; het evenredig druk zetten op het rempedaal resulteert niet in een evenredige afremming wat in het begin wat raar voelde.
Maar ik weet niet of dit daar mee bedoelt wordt.
Ik heb het ergens op een andere forum gelezen en diegene beschreef het als een schok door de auto. Mogelijk bedoelde hij een duwtje in de rug. Maar ik lees dat jij niet dit ervaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:46:
[...]

Hoe is de DSG in D-stand? De vorige dsg schakelt ontzettend snel op waardoor de auto gaat brommen. Hier ook last van?
Ik vind de D stand ook verder prima rijden. Als hij snel opschakelt, dan rijd je langzaam. Met een beetje gas maakt hij gewoon toeren.

En bij een in 1 keer kickdown heb je stinkende koppelingsplaten. Probeer maar eens (en dan kickdown van zeg maar 20 seconden, dus niet even kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
jongetje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:35:
[...]

Ik vind de D stand ook verder prima rijden. Als hij snel opschakelt, dan rijd je langzaam. Met een beetje gas maakt hij gewoon toeren.

En bij een in 1 keer kickdown heb je stinkende koppelingsplaten. Probeer maar eens (en dan kickdown van zeg maar 20 seconden, dus niet even kort).
Thanks! Hoe tevreden ben je over de auto? Zou je de auto opnieuw kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 16:08
Ik bedacht me dat ik mijn LED-mistlampjes hier nog niet had laten zien:

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGrEF52rnHqIHQmnQ06PMsUBy2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVqnjx1ndhDnCrFd8fO6ebgQ.jpg?f=fotoalbum_large

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5M29NCk0dbkm1VvhCMXnH3GpU6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8buiorvh9Lrea6csExpBktPz.jpg?f=fotoalbum_large

Ingebouwd in mijn Octavia 3 uit 2018, het zijn deze. Inbouwen was nog geen kwartiertje werk.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jongetje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:39:
[...]

100% mee eens, D rijdt eigenlijk prima, maar S rijdt net iets fijner omdat die inderdaad niet zo snel ontkoppelt zowel bij het loslaten van het gas en dus snel weer toeren kunnen maken als bij een verkeerslicht waar je net een 0,3s verliest omdat die weer moet koppelen in de 1.
Maar de S heeft dan weer het wat sportievere sturen wat compleet onnodig is bij lagere snelheden en parkeren. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

RedPixel schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:37:
Ik bedacht me dat ik mijn LED-mistlampjes hier nog niet had laten zien:

Voor:

[Afbeelding]

Na:

[Afbeelding]

Ingebouwd in mijn Octavia 3 uit 2018, het zijn deze. Inbouwen was nog geen kwartiertje werk.
Ah, Ali. Hoe is het lichtbeeld voor de tegenliggers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 16:08
True schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:28:
[...]

Ah, Ali. Hoe is het lichtbeeld voor de tegenliggers?
Niet in een auto zittend getest, maar het lichtbeeld op mijn garagedeur was heel vergelijkbaar en ik vind het niet storend/anders dan de originele lampjes.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-05-2024
Hallo allemaal,

Wie kan mijn helpen? Ik heb een Skoda Superb sportline uit 2020 en de draadloze telefoonlader geeft de volgende foutmelding: “De mobiele telefoon in het opbergvak kan niet worden geladen. Alle voorwerpen, behalve de telefoon, uit het opbergvak verwijderen, alstublieft.” Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor? Ik heb alleen mijn telefoon erin liggen een iPhone 12 Pro, bij andere telefoons geeft hij dezelfde melding. Ik ben radeloos, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 18:15
Maarten- schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 06:53:
Hallo allemaal,

Wie kan mijn helpen? Ik heb een Skoda Superb sportline uit 2020 en de draadloze telefoonlader geeft de volgende foutmelding: “De mobiele telefoon in het opbergvak kan niet worden geladen. Alle voorwerpen, behalve de telefoon, uit het opbergvak verwijderen, alstublieft.” Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor? Ik heb alleen mijn telefoon erin liggen een iPhone 12 Pro, bij andere telefoons geeft hij dezelfde melding. Ik ben radeloos, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast dank.
Ik heb hetzelfde in mijn 2023 Octavia met als bonus dat het ding zowat mijn iPhone 14 Pro frituurt als je langer dan een half uur onderweg bent. Carplay wordt dan onwerkbaar en geeft allerlei glitches, ben er alweer klaar mee. Nog 2,5 jaar en dan een nieuwe ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt ook gewoon de bedrade versie gebruiken... om nu je auto te vervangen vanwege dat draadloos opladen niet lekker werkt met je telefoon. Met mijn S21 en S23 gaat het prima. Ja hij wordt warm, maar kan prima navigeren en hotspot aanhebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Bekend issue toch met wireless CarPlay en wireless charging? Eerder een probleem met de hardware/software van de iPhone dan dat het aan de auto ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-05-2024
Dank voor de reacties. Ik ga de Skoda dealer wel bellen, met de vraag of het een bekend issue is dat de draadloze telefoonlader niet naar behoren werkt. Anders switch ik weer van Apple naar Samsung als dat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Bij de Skoda Karoq Sportline die we vorige week hebben opgehaald is het in ieder geval geen probleem (tot dusver). Beide hebben we een iPhone 13 en draadloos laden + draadloos CarPlay werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Erwin schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:30:
[...]

Ik heb hetzelfde in mijn 2023 Octavia met als bonus dat het ding zowat mijn iPhone 14 Pro frituurt als je langer dan een half uur onderweg bent. Carplay wordt dan onwerkbaar en geeft allerlei glitches, ben er alweer klaar mee. Nog 2,5 jaar en dan een nieuwe ;w .
De iPhone wordt te warm door draadloos laden icm het wireless CarPlay verhaal. Kan je auto weinig aan doen.

Als kers op de taart zorgt de Carplay implementatie er voor dat je hele unit vast loopt.

Bij Android gebeurd het oververhitte ook, alleen dan kan ik de unit gewoon gebruiken. De unit loopt niet vast waardoor ik gewoon de radio nog kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Maarten- schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:14:
Dank voor de reacties. Ik ga de Skoda dealer wel bellen, met de vraag of het een bekend issue is dat de draadloze telefoonlader niet naar behoren werkt. Anders switch ik weer van Apple naar Samsung als dat de oplossing is.
Je zei eerder dat je het bij andere telefoons ook had, klopt dat of is dat niet zo?
Maarten- schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 06:53:
Ik heb alleen mijn telefoon erin liggen een iPhone 12 Pro, bij andere telefoons geeft hij dezelfde melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mimiix schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:56:
[...]

De iPhone wordt te warm door draadloos laden icm het wireless CarPlay verhaal. Kan je auto weinig aan doen.

Als kers op de taart zorgt de Carplay implementatie er voor dat je hele unit vast loopt.

Bij Android gebeurd het oververhitte ook, alleen dan kan ik de unit gewoon gebruiken. De unit loopt niet vast waardoor ik gewoon de radio nog kan bedienen.
Allemaal simpel op te lossen door je telefoon gewoon aan een kabeltje te hangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:14

MLLL

Palm Treo 650

The Eagle schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:44:
[...]

Allemaal simpel op te lossen door je telefoon gewoon aan een kabeltje te hangen :)
Is ook beter voor de levensduur van de accu in je telefoon.
Dit is echt wel een first world problem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

The Eagle schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:44:
[...]

Jup, doe ik ook :)

Pagina: 1 ... 62 ... 78 Laatste