Hij gooit hem echt uit zn versnelling. Waar je normaal D7 ziet, gaat ie terug naar D en versnelt inderdaad als een malle. En hoewel er in Portugal nog grindstroken liggen bij elke bocht hoop ik die toch niet te gebruikenD-SkyLimit schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:25:
[...]
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de DSG bergafwaarts in zijn vrij wordt gezet. Dan zou je altijd met een noodgang naar beneden gaan.![]()
Ik heb een 1.0 TSI (DSG) en deze blijft bergafwaarts altijd in de hoogste versnelling staan. Drive of Sport maakt geen verschil. Ik zet hem altijd in manueel zodat ik zelf kan afremmen op de motor met de flippers. Dat werkt toch het best vind ik persoonlijk. En als het dan alsnog te hard gaat, dan kun je het laatste stukje bij remmen.
Klik eens je navi sd eruit. Kijk of ie dan random reboots geeft.D-SkyLimit schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:27:
[...]
Dank je wel, Rainesh. Heb jij enig idee wat er aan de hand kan zijn als hij regelmatig random reboots geeft? Het valt mij op dat het voornamelijk is als de telefoon is aangesloten via Apple CarPlay. Via Android Auto hetzelfde verhaal.
Ik maak altijd gebruik van originele kabels die bij de telefoon zitten geleverd.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Mijn Kodiaq 1.5 met DSG gaat ook vlot in D als je bergaf gaat en niet zelf gas geeft. Iets met brandstofbesparing gok ik. Zodra je gas geeft schiet hij in de bijbehorende versnelling. Op wat langere afdalingen zet ik de pook in de handmatige stand zodat je netjes op de motor kan afremmen, soms net als bij een handbak af en toe beetje bijremmen. Met de flippers of de up/down op de pook evt. naar hogere of lagere versnelling.D-SkyLimit schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:25:
[...]
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de DSG bergafwaarts in zijn vrij wordt gezet. Dan zou je altijd met een noodgang naar beneden gaan.![]()
Ik heb een 1.0 TSI (DSG) en deze blijft bergafwaarts altijd in de hoogste versnelling staan. Drive of Sport maakt geen verschil. Ik zet hem altijd in manueel zodat ik zelf kan afremmen op de motor met de flippers. Dat werkt toch het best vind ik persoonlijk. En als het dan alsnog te hard gaat, dan kun je het laatste stukje bij remmen.
[ Voor 4% gewijzigd door dajappie op 22-05-2023 11:36 ]
Hij heeft volgens mij een Octavia4 en dan heb je geen up/down op de pook (is ook geen pook meer maar een schakelaar). Daarom hebben die standaard flippers achter het stuur en is dat geen optie zoals bij de eerdere versies.dajappie schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:32:
[...]
Met de flippers of de up/down op de pook evt. naar hogere of lagere versnelling.
Helaas, doet mijn Scala (2021) ook. Ik heb geen flippers en heb op de DSG geremd dmv de versnellingspook. Had erg warme remmen na de GrossglocknerD-SkyLimit schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:25:
[...]
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Mijn Leon 5F 1.2TSI DSG schakelde netjes terug als je even kort maar stevig remt helling af. Dat werkte in de praktijk prima...Begin van de hele even stevig remmen dan schakelde hij terug. Die had geen hippe zuinige vrijloop optie. Zou wel een enorme misser zijn als dat bij de nieuwe modellen niet meer werkt op deze manier.
Overigens heeft mijn Polo GTI 2.0TSI DSG de vrijloop alleen in "ECO", kan je hier bij Skoda ook niet om heen door bijvoorbeeld andere rijmodus te kiezen?
Overigens heeft mijn Polo GTI 2.0TSI DSG de vrijloop alleen in "ECO", kan je hier bij Skoda ook niet om heen door bijvoorbeeld andere rijmodus te kiezen?
Ik rij zelf voornamelijk in de sportstand in de bergen, zowel berg op als af gaat het toch wat lekkerder met wat meer toeren. De flippers tot op heden nooit hoeven gebruiken.MisterEagle schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:51:
Er staat hier over enkele weken weer een mooi ritje gepland met de octavia. (2000km) Daarin kom ik een hoop bergen tegen. Wat mij vorig jaar opviel is dat de dsg hem vrij snel in z'n vrij gooit op het moment dat ik bergafwaarts rij. Nu kan ik 2x kort remmen, dan lijkt hij dat niet te doen en in de hoogste versnelling te blijven, maar dan blijf ik ook versnellen. Is er een manier waarop ik beter op de motor kan remmen, of kom ik dan echt uit op flipperen? Gaat om een 1.5 dsg benzine.
Ik ga de sportstand proberen. Opzich berg op vind ik sowieso geen probleem, het is vooral bergafwaarts waar die m in zn D gooit en ik geen toeren meer draai. (Dus denk zn vrij)Michel schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:06:
[...]
Ik rij zelf voornamelijk in de sportstand in de bergen, zowel berg op als af gaat het toch wat lekkerder met wat meer toeren. De flippers tot op heden nooit hoeven gebruiken.
Edit: het gaat overigens om een octavia uit 2019, net voordat het nieuwe model kwam. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welk type dat t is
[ Voor 12% gewijzigd door MisterEagle op 22-05-2023 12:58 ]
Mijn scala (wel flippers) Doet het in D een heel stuk minder maar gaat soms nog steeds in neutraal bij gas los.nooberke schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:46:
Mijn Leon 5F 1.2TSI DSG schakelde netjes terug als je even kort maar stevig remt helling af. Dat werkte in de praktijk prima...Begin van de hele even stevig remmen dan schakelde hij terug. Die had geen hippe zuinige vrijloop optie. Zou wel een enorme misser zijn als dat bij de nieuwe modellen niet meer werkt op deze manier.
Bij E is het bijna altijd.
Ik heb het idee dat hij vanaf een bepaald toerental wel in de versnelling blijft als je gas (of rem) los laat. En omdat de S-stand hem over het algemeen wat hoger in de toeren houd merk je dat dan vaker. Om die reden heb ik in de bergen hem bijna altijd in S.
Bij een wat langer recht stuk laat ik hem meestal tot een bepaalde snelheid uitrollen, dan 10-20 km eraf remmen, en daarna weer uitrollen. Na die eerste remactie blijft hij eigenlijk altijd wel in de versnelling.
De flippers gebruik ik eigenlijk nooit.
Bij een wat langer recht stuk laat ik hem meestal tot een bepaalde snelheid uitrollen, dan 10-20 km eraf remmen, en daarna weer uitrollen. Na die eerste remactie blijft hij eigenlijk altijd wel in de versnelling.
De flippers gebruik ik eigenlijk nooit.
)
Dan heb je een Octavia 3 FL (facelift) met de gespleten koplampen.MisterEagle schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:56:
[...]
het gaat overigens om een octavia uit 2019, net voordat het nieuwe model kwam. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welk type dat t is
Ik zoek Skoda rijders met mib3 low erin
graag een PB als je eentje hebt.
Hallo allen,
Ik heb net Skoda Amsterdam (A Point) aan de lijn gehad.
Heb mijn Fabia Combi 2018 vanochtend voor onderhoud weg gebracht
Longlife servicebeurt
Remolie vervangen
Filter vervangen
Inspectiebeurt
Gaat mij ongeveer 488 euro kosten.
Maar met het belletje zegt de verkoper het volgende;
- Startstop knop doet het slecht, dus vervangen
- Motor storing, lambdasonde moet vervangen worden
- Remmen vertonen wat slijtage (lekker vaag)
De rekening zou 1000 euro meer worden, of dit incl of excl remmen was kreeg ik niet duidelijk.
Is dit iets wat ik voor deze prijs moet laten doen? Of kan dit op een economischere manier? Want een 3voud van kosten had ik niet verwacht.
Daarbij, de auto is 6 mei 2022 gekocht, (via Alphabet, met inspectie van Skoda Zwolle)
Zouden deze zaken deels onder een garantie kunnen vallen?
We hebben in de tussentijd 4000km ermee gereden.
--edit--
Ik zie net een filmpje met een how-to om de start/stop knop zelf te vervangen, ik ben wel handig, maar is dit goed te doen en/of aan te raden?
Wil ook nog enkele verborgen opties zoals Android Auto ontgrendelen, dus misschien eens icm iemand dat dat kan.
--UPDATE--
Prijsspecificatie gevraagd;
Vervangen remblokken en schijven, voor, links en rechts - +/- 430 euro incl btw
Vervangen Lambda sensor, 223 euro incl btw
Start/stopknop 105 euro incl btw
Voor de snelle rekenaar, bovenstaande is geen 1000 euro maar +/- 750 euro.
Ook hier heb ik gevraagd waar dit verschil vandaan komt, 2 uur geleden was het nog 250 euro meer. Maar hij kon niet vinden waarom er eerder dus een hoger bedrag genoemd werd.
Hebben ook contact gehad met de verkopende partij, die monteur gaf aan dat dit nog de originele remmen zijn en dat het hem verbaasde dat ze nog niet eerder vervangen waren.
Ik heb net Skoda Amsterdam (A Point) aan de lijn gehad.
Heb mijn Fabia Combi 2018 vanochtend voor onderhoud weg gebracht
Longlife servicebeurt
Remolie vervangen
Filter vervangen
Inspectiebeurt
Gaat mij ongeveer 488 euro kosten.
Maar met het belletje zegt de verkoper het volgende;
- Startstop knop doet het slecht, dus vervangen
- Motor storing, lambdasonde moet vervangen worden
- Remmen vertonen wat slijtage (lekker vaag)
De rekening zou 1000 euro meer worden, of dit incl of excl remmen was kreeg ik niet duidelijk.
Is dit iets wat ik voor deze prijs moet laten doen? Of kan dit op een economischere manier? Want een 3voud van kosten had ik niet verwacht.
Daarbij, de auto is 6 mei 2022 gekocht, (via Alphabet, met inspectie van Skoda Zwolle)
Zouden deze zaken deels onder een garantie kunnen vallen?
We hebben in de tussentijd 4000km ermee gereden.
--edit--
Ik zie net een filmpje met een how-to om de start/stop knop zelf te vervangen, ik ben wel handig, maar is dit goed te doen en/of aan te raden?
Wil ook nog enkele verborgen opties zoals Android Auto ontgrendelen, dus misschien eens icm iemand dat dat kan.
--UPDATE--
Prijsspecificatie gevraagd;
Vervangen remblokken en schijven, voor, links en rechts - +/- 430 euro incl btw
Vervangen Lambda sensor, 223 euro incl btw
Start/stopknop 105 euro incl btw
Voor de snelle rekenaar, bovenstaande is geen 1000 euro maar +/- 750 euro.
Ook hier heb ik gevraagd waar dit verschil vandaan komt, 2 uur geleden was het nog 250 euro meer. Maar hij kon niet vinden waarom er eerder dus een hoger bedrag genoemd werd.
Hebben ook contact gehad met de verkopende partij, die monteur gaf aan dat dit nog de originele remmen zijn en dat het hem verbaasde dat ze nog niet eerder vervangen waren.
[ Voor 34% gewijzigd door RedRayMann op 26-05-2023 13:52 ]
En losse post ipv een edit.
Gisteren de Fabia weer opgehaald, meneer was erg vriendelijk maar voor mij gevoel erg onzeker (nieuw? Of geen kritische vragen gewend?)
Ik had diverse vragen waar hij geen antwoord op had, zoals;
De geschiedenis van de auto.
Hij had een uitdraai, 2 a4tjes met uiteindelijk 4 momenten, namelijk 0km/30.000km/60.000km en de nieuwe 90.000km beurt.
Bij de laatste stond ook "trekhaak" maar hij had geen idee wat ze daarmee doen en bedoelen. Er waren geen kosten voor berekend.
Het oranje motor signaal op het dashboard is verdwenen, maar de lambdasonde is niet vervangen. Geen extra kosten maar hij had ook geen idee hoe dit verholpen is.
In grote lijnen tevreden over de gedane onderhoud.
De start / stopknop / contactknop is eenvoudig zelf te vervangen of in eerste instantie schoon te maken.
Diverse links zijn te vinden op briskoda en Skodaforum. Vervangend onderdeel wel op AliExpress gevonden, nog niet bij Nederlandse magazijnen
Gisteren de Fabia weer opgehaald, meneer was erg vriendelijk maar voor mij gevoel erg onzeker (nieuw? Of geen kritische vragen gewend?)
Ik had diverse vragen waar hij geen antwoord op had, zoals;
De geschiedenis van de auto.
Hij had een uitdraai, 2 a4tjes met uiteindelijk 4 momenten, namelijk 0km/30.000km/60.000km en de nieuwe 90.000km beurt.
Bij de laatste stond ook "trekhaak" maar hij had geen idee wat ze daarmee doen en bedoelen. Er waren geen kosten voor berekend.
Het oranje motor signaal op het dashboard is verdwenen, maar de lambdasonde is niet vervangen. Geen extra kosten maar hij had ook geen idee hoe dit verholpen is.
In grote lijnen tevreden over de gedane onderhoud.
De start / stopknop / contactknop is eenvoudig zelf te vervangen of in eerste instantie schoon te maken.
Diverse links zijn te vinden op briskoda en Skodaforum. Vervangend onderdeel wel op AliExpress gevonden, nog niet bij Nederlandse magazijnen
@RedRayMann Hoe moet deze garage weten wat er is gebeurd in het verleden. Of hebben ze altijd al onderhoud uitgevoerd?
Daarnaast, zonder te weten wat het vervangen van de startknop kost door de garage weet je ook niet of je goedkoper bent als je het zelf regelt...
Verder niet zo handig dat degene die je sprak niet weet wat er is gebeurd. Dan had hij de monteur er even bij moeten roepen.
Daarnaast, zonder te weten wat het vervangen van de startknop kost door de garage weet je ook niet of je goedkoper bent als je het zelf regelt...
Verder niet zo handig dat degene die je sprak niet weet wat er is gebeurd. Dan had hij de monteur er even bij moeten roepen.
Misschien verkeerde interpretatie van mij, dat kan zeker.jongetje schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:53:
@RedRayMann Hoe moet deze garage weten wat er is gebeurd in het verleden. Of hebben ze altijd al onderhoud uitgevoerd?
Ik begreep dat de auto altijd onderhouden is door Skoda dealers en dat ik daar de geschiedenis kon opvragen.
Nu weet ik niet of Apoint en bijvoorbeeld PON de zelfde info kunnen leveren. Ik ben niet bekend hoe zo'n intern auto systeem werkt. Heb nu wel de adressen/dealer info van de vorige momenten. Kan eventueel daarmee verder als ik meer info wil.
En kosten van de startstop knop is 105 euro.
Overige prijzen heb ik ook gekregen.
Ze lijken goed te doen.
Ik ben gewoon erg wantrouwend door eerdere ervaringen, accu vervangen Renault Megane, 250 euro, max half uur werk, terwijl het probleem niet de accu was maar een kabelbreuk en daardoor lekstroom, maar dit wilde ze niet van mij aannemen.
Raam mechaniek tegen de 1000 euro
Beide deed ik zelf tegen een fractie van de kosten, rekening houdend met bijvoorbeeld 100 euro per uur qua montagekosten.
Ervaring Skoda is tot zo ver wel veel beter.
6V0 905 217 WHS
Start/stop knop voor een Skoda Superb 3. Geen idee of die ook in een Fabia 3 past, maar voor 47,18 euro incl. BTW heb ik die afgelopen juli gewoon bij de dealer besteld.
Op Ali kost die incl. verzenden 20/25 euro, maar ik rij liever door met een origineel onderdeel, dan dat ik niet kan rijden door een imitatie Chinese prul.
Onderdelen die niet bedrijfskritisch zijn…inderdaad wel ‘hallo Ali’.
@RedRayMann
Start/stop knop voor een Skoda Superb 3. Geen idee of die ook in een Fabia 3 past, maar voor 47,18 euro incl. BTW heb ik die afgelopen juli gewoon bij de dealer besteld.
Op Ali kost die incl. verzenden 20/25 euro, maar ik rij liever door met een origineel onderdeel, dan dat ik niet kan rijden door een imitatie Chinese prul.
@RedRayMann
[ Voor 36% gewijzigd door max op 28-05-2023 16:04 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Tnx voor je reactie en het artikelnummer.max schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:01:
6V0 905 217 WHS
@RedRayMann
Wilde zelf inderdaad niet voor China replica's gaan.
Soms staan er wel artikelnummers bij als referentie.
Zal ook dit nummer checken.
Levertijd is onlangs aangepast van week 28-2023 (daar stond hij vlak na bestelling vorig jaar Juli al op) naar week 35.. het uitstellen is begonnen.Pubbert schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:18:
Rij intussen al ruim 3 jaar een Octavia Combi III DSG 1.0, bij de laatste beurt stond ik even bij de "nieuwe" 4 te kijken, kreeg te horen dat er nu 12 maanden levertijd op zatMoest nog een jaar met deze in de lease, dus nu toch maar een nieuwe samengesteld :-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is de Business Edition Plus geworden, kleur metallic lava blue, met weer de 1.0 DSG (mild hybrid wel). Heb verder nog trekhaak, travel assistant pakket en nog flink wat accesoires erbij besteld.
Hoe zit het met jullie Skoda bestellingen afg. tijd, kan ik uitgaan van de jaar levertijd, of zal dit nog oplopen (of minder worden zelfs?)
Verder heb ik nu 18" i.p.v. 17" velgen. Vond ik toch net wat mooier passen, ga ik dat merken in rijcomfort ?(Dealer had alleen modellen met 16 en 17" staan voor proefrit helaas) dus daar twijfel ik nog een heel klein beetje over.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Kan jij dus nu ook updaten?Rainesh schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:04:
Afgelopen weekend een Karoq geupdate. Systeem is nu eindelijk lekker vlot.
Snap echt niet waarom ze zo slecht geworden zijn in het ontwikkelen van software bij VAG. Vroeger was het veel beter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn vraag is welke R17 bandenmaat er origineel onder een Skoda karoq uit 2020 zou moeten zitten. Bij ons zit er 225/60 R17 onder en dit lijkt mij niet standard.
Verder vraag ik mij af welke andere maten op dezelfde velg kunnen. Zie foto::strip_exif()/f/image/TL2DkZwDK4OE5ArQwoFXWGyq.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien handig om te weten dat de snelheidsmeter met de huidige banden ongeveer de echte (gps) snelheid aangeeft en niet, zoals bij veel auto's een hogere snelheid.
Verder vraag ik mij af welke andere maten op dezelfde velg kunnen. Zie foto:
:strip_exif()/f/image/TL2DkZwDK4OE5ArQwoFXWGyq.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien handig om te weten dat de snelheidsmeter met de huidige banden ongeveer de echte (gps) snelheid aangeeft en niet, zoals bij veel auto's een hogere snelheid.
Welke opties staan er in de bandenspannings tabel voor je auto?Stephanus schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:28:
Mijn vraag is welke R17 bandenmaat er origineel onder een Skoda karoq uit 2020 zou moeten zitten. Bij ons zit er 225/60 R17 onder en dit lijkt mij niet standard.
Verder vraag ik mij af welke andere maten op dezelfde velg kunnen. Zie foto: [Afbeelding]
Jap
Bij de tankklep staan de spanningen voor R16, R17, R18 en R19 en voor de optionele thuiskomer.nooberke schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:25:
[...]
Welke opties staan er in de bandenspannings tabel voor je auto?
Maar niets over breedte/hoogte.
Iets anders en een domme vraag waarschijnlijk maar een elektrische achterklep (met virtual pedal) bij een Karoq is toch hardware en geen software neem ik aan? Of stoppen ze die hardware er standaard in maar activeren ze hem gewoon niet?
Of is bijvoorbeeld virtual pedal wel software matig te activeren als je al een elektrische klep hebt? Of zitten er dan ook geen sensoren?
[ Voor 19% gewijzigd door remzor op 01-06-2023 22:55 ]
Dat soort dingen is bijna altijd hardware + software.remzor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:53:
[...]
Iets anders en een domme vraag waarschijnlijk maar een elektrische achterklep (met virtual pedal) bij een Karoq is toch hardware en geen software neem ik aan? Of stoppen ze die hardware er standaard in maar activeren ze hem gewoon niet?
Of is bijvoorbeeld virtual pedal wel software matig te activeren als je al een elektrische klep hebt? Of zitten er dan ook geen sensoren?
@Stephanus
In deze prijslijst staat op pagina 13: 215/55/17
https://s3.eu-central-1.a...rijslijst-skoda-karoq.pdf
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Kodiaq uit 2020 hier. Ongeveer gelijk geleverd gekregen met 2 andere collega's. We hadden alle 3 voorraadmodellen ivm levertijd. Ieder had er bij een andere dealer eentje gevonden. En bij alle 3 hetzelfde: Wel een electrische achterklep maar geen virtual pedal. Volgens mij moet er dan iets met "handsfree te openen" in de optielijst staan.remzor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:53:
[...]
De sensor is inderdaad een extra stukje hardware wat ontbreekt als je die optie niet gekozen hebt.
)
Die ziet er inderdaad hetzelfde uit. Kan het kwaad dat er nu een 225/60 band op zit?max schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:59:
@Stephanus
Op https://www.skoda-parts.c...-ratikon-skoda-31829.html lees ik dat zowel 215/55 als 225/55 erop past. Met 225/60 zal de snelheidsmeter wat afwijken. Is dit het enige effect?
Start stop knop van de Fabia 3max schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:01:
6V0 905 217 WHS
@RedRayMann
https://www.skoda-parts.c...t-button-skoda-33958.html
6V0 905 217 WHS
3T0 905 217 A WHS
3T0 905 217 B WHS
3T0 905 217 C WHS
3T0 905 217 WHS
5E0 905 217 WHS
Ter info, zoekfunctie, toekomst e.d.
Startstop
Start stop
Startknop
Vanaf vandaag onder mijn hoede voor de komende twee jaar, overgenomen van een collega.
Een Skoda Octavia Combi, 1.0 DSG Business Edition in Race Blue.
Qua opties nog:
:strip_exif()/f/image/roBSP0vn5fI0oHEeaj88OEzk.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee hoe ik gemakkelijk Android Auto wireless bewust uitgeschakeld houdt? 9/10 korte ritjes heb ik geen noodzaak aan AA en die ene keer dat ik het wel wil wil ik het eigenlijk met een knopje activeren en voor de lange ritten plug ik 'm wel in. Het kost wireless gewoon te veel batterij van mijn Pixel 5, ook op de Qi charger (laat staan de kooktemperatuur van mijn telefoon ..).
Een Skoda Octavia Combi, 1.0 DSG Business Edition in Race Blue.
Qua opties nog:
- Trekhaak
- HUD
- Perseus 18"
- Full LED
- Parkeercamera
- Stuurverwarming en paddels
- Panoramisch dak
- Travel Assistant pakket
:strip_exif()/f/image/roBSP0vn5fI0oHEeaj88OEzk.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee hoe ik gemakkelijk Android Auto wireless bewust uitgeschakeld houdt? 9/10 korte ritjes heb ik geen noodzaak aan AA en die ene keer dat ik het wel wil wil ik het eigenlijk met een knopje activeren en voor de lange ritten plug ik 'm wel in. Het kost wireless gewoon te veel batterij van mijn Pixel 5, ook op de Qi charger (laat staan de kooktemperatuur van mijn telefoon ..).
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dat kun je in de androidauto app instellen op je telefoon dat je geen androidauto wireless wilt gebruiken.True schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:35:
Iemand een idee hoe ik gemakkelijk Android Auto wireless bewust uitgeschakeld houdt?
Ja dat klopt, laat ik mijn vraag SMART makenjongetje schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:54:
[...]
Dat kun je in de androidauto app instellen op je telefoon dat je geen androidauto wireless wilt gebruiken.
Hoe kan ik AA wireless enkel laten inschakelen tijdens een rit wanneer ik dit wil én wel op een veilige te bedienen manier tijdens het rijden?
Dit is de enige manier.True schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:56:
[...]
Ja dat klopt, laat ik mijn vraag SMART maken![]()
Hoe kan ik AA wireless enkel laten inschakelen tijdens een rit wanneer ik dit wil én wel op een veilige te bedienen manier tijdens het rijden?
Maar dan gebruik je het toch bekabeld als je het wilt gebruiken. Dan is je warmte probleem ook opgelost.
Kun je niet gewoon je Wifi uitzetten als je het niet wilt gebruiken?
Kijk dat zal zomaar eens kunnen werken, die ga ik testen, thanks!Drukkert schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:06:
Nee want AndroidAuto gooit je wifi weer aan.Drukkert schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:06:
Maakt het niet zo ingewikkeld en doe het dan via de kabel. Dan loopt je batterij ook niet leeg.
[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 09-06-2023 09:27 ]
Oké nog even getest. Uitschakelen van WiFi op de telefoon werkt niet. Als de BT verbinding gemaakt wordt start AA automagisch inderdaad de WiFi weer.jongetje schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:26:
[...]
Nee want AndroidAuto gooit je wifi weer aan.
Maakt het niet zo ingewikkeld en doe het dan via de kabel. Dan loopt je batterij ook niet leeg.
Ik heb nu het volgende (werkend getest):
- een tile op mijn home-screen van 1x1 setup
- mobiele apparaten tikken
- mijn telefoon staat in het lijstje, tikken op AA logo voor in/uitschakelen
Ook kan ik niet vinden om op mijn telefoon überhaupt wireless AA te verhinderen en alleen bedraad AA toe te staan, is dat überhaupt een optie?
Welke versie draai jij dan?
Ik heb die optie niet (er is ook geen update beschikbaar in de Play Store).
/f/image/8jYSJaz2Y4HNPLX0lu71jHKN.png?f=fotoalbum_large)
Ah, jij hebt wireless AA een keer uitgezet, en nu is die schuifbalk verdwenen. Dat kloptTrue schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:07:
[...]
Welke versie draai jij dan?
Ik heb die optie niet (er is ook geen update beschikbaar in de Play Store).
[Afbeelding]
Kun je alleen weer aanzetten via de AA developers opties (en dan kun je ook blijven aan en uit zetten): https://9to5google.com/20...nd-why-you-might-want-to/
Niet de handigste manier van Google, werkt wel.
Noot dat AA wireless bij de meeste telefoons behoorlijk wat warmte en accu drain veroorzaakt.
Ik heb het "opgelost" door wireless AA uit te zetten en mijn telefoon simpelweg aan een kabel te hangen in een houder op het dash. Flitsmeister op de telefoon (start bij BT verbinding), AA met Waze / spotify op het grote display.
Maar ik rij een Passat, die heeft nog de ventilatieroosters boven het scherm zitten. Weet niet of jij die mogelijkheid hebt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Flauw zeg die slider is nu als checkbox te vinden onder de dev opties die weer onder die drie puntjes rechtboven zitten, extra knopje dus. Maar nadeel is wel dat dit op de telefoon moet, dat is niet mijn voorkeur voor de kleine ritten omdat de telefoon dan in de zak zit en ik handsfree wil blijven rijden (The Eagle schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:11:
[...]
Ah, jij hebt wireless AA een keer uitgezet, en nu is die schuifbalk verdwenen. Dat klopt
Kun je alleen weer aanzetten via de AA developers opties (en dan kun je ook blijven aan en uit zetten): https://9to5google.com/20...nd-why-you-might-want-to/
Niet de handigste manier van Google, werkt wel.
Ook exact de reden dat ik eigenlijk geen AA wireless wil gebruiken. En i.c.m. neerleggen op Qi charger wordt die nog warmer.Noot dat AA wireless bij de meeste telefoons behoorlijk wat warmte en accu drain veroorzaakt.
Zal even met wagenpark bellen en vragen of ik de Octavia mag ruilen voor een PassatIk heb het "opgelost" door wireless AA uit te zetten en mijn telefoon simpelweg aan een kabel te hangen in een houder op het dash. Flitsmeister op de telefoon (start bij BT verbinding), AA met Waze / spotify op het grote display.
Maar ik rij een Passat, die heeft nog de ventilatieroosters boven het scherm zitten. Weet niet of jij die mogelijkheid hebt

Brodit houders ftwThe Eagle schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:11:
[...]
Met een universele houder.
Kost wat , heb je wat. Super mooi systeem.
De kogel is inmiddels door de kerk en we hebben gekozen voor een Octavia phev.Kapitein Merijn schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:34:
Zijn er hier Octavia 4 rijders die al langere tijd in hun bolide rondrijden? Ik vraag me namelijk af of de softwareproblemen al zijn verholpen door de vele updates.
We staan op het punt een andere auto te kopen en de voorkeur gaat uit naar een Octavia 4 PHEV (RS). Deze voorkeur is vooral gebaseerd op de ruimte die de auto bied icm. de relatief gunstige prijsstelling.
Daarnaast rijd ik al jaren VAG en ben daar altijd tevreden over geweest. Onze huidige auto is een Leon 1P FR.
Nu ik me echter een beetje in aan het lezen ben vraag ik me af of we niet rond aan het kijken zijn naar een gigantische miskoop. Ik ken mezelf namelijk een beetje en zou echt stapelgek worden van de problemen die gemeld worden/werden op de diverse fora.
Ik lees alleen nergens of de problemen inmiddels verleden tijd zijn. Je zou namelijk denken dat de problemen inmiddels wel verholpen zijn na 3 jaar updaten.
Wat zeggen jullie? Kiezen voor een Skoda die de updates heeft gehad of een beetje ruimte inleveren en kiezen voor een Corolla Touring Sports GR?
Eigenlijk zouden we aanstaande maandag een aantal dealers bezoeken net over de grens maar deze week verscheen er een mooi exemplaar op gaspedaal.nl ca. 5km hier vandaan. Het is geen RS geworden maar verder zitten er wel alle opties op die we voor ogen hadden.
Als we hem volgende week opgehaald hebben zal ik even fatsoenlijke foto's posten.
Untappd: Kapitein_Merijn
Hey!
Ondertussen heeft mijn Kamiq uit 2021 72500km gelopen en sinds kort valt het mij op met de snelweg oprijden in de D stand dat die in de 4de versnelling pas overschakelt bij maximum RPM.
Voorheen schakelde die normaal over bij de 4000 RPM
Is dit normaal ?
Ondertussen heeft mijn Kamiq uit 2021 72500km gelopen en sinds kort valt het mij op met de snelweg oprijden in de D stand dat die in de 4de versnelling pas overschakelt bij maximum RPM.
Is dit normaal ?
Ik zie dat ze bij Skoda weer tour editions hebben. Nu ben ik aan het kijken voor een Kodiaq Sportline (lease) en deze is wel interessant met gratis panorama dak en functie pakket. (Panorama dat zou anders waarschijnlijk net buiten budget vallen).
Nu met travel pakket erbij nog mooi onder de 50.000,-
Eventueel een elektrische trekhaak achteraf (scheelt bijtelling als je het als accessoire achteraf laat doen), en dan volgens mij een mooie ruime en complete uitvoering.
Nu hopen dat ik binnen de actie termijn van Skoda (kan ik nergens terug vinden) mag gaan bestellen.
Enige twijfel is nog de Kodiaq (nog 1x benzine) of toch een Model Y…
Nu met travel pakket erbij nog mooi onder de 50.000,-
Eventueel een elektrische trekhaak achteraf (scheelt bijtelling als je het als accessoire achteraf laat doen), en dan volgens mij een mooie ruime en complete uitvoering.
Nu hopen dat ik binnen de actie termijn van Skoda (kan ik nergens terug vinden) mag gaan bestellen.
Enige twijfel is nog de Kodiaq (nog 1x benzine) of toch een Model Y…
Fly or Die
Als je de klepel helemaal naar beneden duwt wel. Maar bij normaal gasgeven zou hij eerder moeten schakelen, afhankelijk van hoeveel gas je geeft.erikjenniskens schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:44:
Hey!
Is dit normaal ?
)
Nee zonder de kickdown in te drukken en gewoon wat meer gas gevenSmurf schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:14:
[...]
Als je de klepel helemaal naar beneden duwt wel. Maar bij normaal gasgeven zou hij eerder moeten schakelen, afhankelijk van hoeveel gas je geeft.
Allicht dat iemand het antwoord weet.
Als je in de auto de dataverbinding via de ingebouwde e-sim uitzet en de auto met wifi verbind, blijft de auto dan voor zaken als remote toegang toch de e-sim gebruiken als de auto geparkeerd is?
Als je in de auto de dataverbinding via de ingebouwde e-sim uitzet en de auto met wifi verbind, blijft de auto dan voor zaken als remote toegang toch de e-sim gebruiken als de auto geparkeerd is?
Het is een aanname maar ik vermoed dat de E-SIM die je uitzet alleen voor je "eigen" data verbruik is (die data pakketten die je kunt kopen). Skoda wil graag alle informatie over de auto blijven ontvangen dus ik ga er vanuit dat er altijd wel een verbinding actief blijft via een andere SIM bijvoorbeeld.Mimiix schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:10:
Allicht dat iemand het antwoord weet.
Vraag:
Doe ik er wel verstandig aan om circa 25.000 euro neer te leggen voor een Karoq met 110K op de teller in mijn situatie?
Skoda Karoq 1.5 TSI ACT Style Business uit 2018
Uitgerust met de meeste opties. Zoals o.a. Panoramadak, VarioFlex stoelen. Leren stoelen. Keyless Entry/Start, veiligheidsnufjes o.a. dode hoek detectie, 18" velgen, etc... enfin. Bijna maxed out.
Situatie en beredenering
Ik ga hier duidelijk voor comfort en luxe i.p.v. economisch financieel. Anders zou ik voor minder luxe en een lager KM-stand gaan voor circa 20.000 euro. Maar ik hoor graag van anderen of dit wel niet te extreem en wellicht onverstandig is?
Het idee is om deze op te rijden in ±10 jaar. Daarna pas voor elektrisch te gaan. Ik denk dat ik niet de 10.000km per jaar haal. Dus hij toch nog wel makkelijk een ton mee kunnen? Lijkt mij? Ik hoor graag jullie ideeen/bedenkingen/feedback.
-- edit --
bouwjaar vermeld.
Doe ik er wel verstandig aan om circa 25.000 euro neer te leggen voor een Karoq met 110K op de teller in mijn situatie?
Skoda Karoq 1.5 TSI ACT Style Business uit 2018
Uitgerust met de meeste opties. Zoals o.a. Panoramadak, VarioFlex stoelen. Leren stoelen. Keyless Entry/Start, veiligheidsnufjes o.a. dode hoek detectie, 18" velgen, etc... enfin. Bijna maxed out.
Situatie en beredenering
Ik ga hier duidelijk voor comfort en luxe i.p.v. economisch financieel. Anders zou ik voor minder luxe en een lager KM-stand gaan voor circa 20.000 euro. Maar ik hoor graag van anderen of dit wel niet te extreem en wellicht onverstandig is?
Het idee is om deze op te rijden in ±10 jaar. Daarna pas voor elektrisch te gaan. Ik denk dat ik niet de 10.000km per jaar haal. Dus hij toch nog wel makkelijk een ton mee kunnen? Lijkt mij? Ik hoor graag jullie ideeen/bedenkingen/feedback.
-- edit --
bouwjaar vermeld.
Zoals je zelf al aangeeft, geef je de voorkeur aan luxe ipv dat je economisch een nuchtere keuze maakt. Dus eigenlijk heb je die keuze al gemaakt voor jezelf.
Andere vraag is of je deze auto nog tot 200k kunt doorrijden. Dat ligt deels natuurlijk aan het bouwjaar (staat niet vermeld) en de mate van onderhoud die je gaat (laten) uitvoeren. Onderhoud is daarbij de bepalende factor.
Ik denk dat je zo'n auto wel tot 500k kunt doorrijden als je wilt, ligt aan de kosten die je wilt maken op een gegeven moment. Ook geef je de voorkeur aan luxe, dan denk ik dat je na een jaar of 5 alweer om je heen kijkt naar luxere en mooiere auto's? 😁
Ook een dingetje is natuurlijk wat ze op termijn gaan doen met brandstof auto's. Als straks de benzine naar 5 euro de liter gaat dan word je vanzelf gedwongen om de keuze voor elektrisch te maken.
Andere vraag is of je deze auto nog tot 200k kunt doorrijden. Dat ligt deels natuurlijk aan het bouwjaar (staat niet vermeld) en de mate van onderhoud die je gaat (laten) uitvoeren. Onderhoud is daarbij de bepalende factor.
Ik denk dat je zo'n auto wel tot 500k kunt doorrijden als je wilt, ligt aan de kosten die je wilt maken op een gegeven moment. Ook geef je de voorkeur aan luxe, dan denk ik dat je na een jaar of 5 alweer om je heen kijkt naar luxere en mooiere auto's? 😁
Ook een dingetje is natuurlijk wat ze op termijn gaan doen met brandstof auto's. Als straks de benzine naar 5 euro de liter gaat dan word je vanzelf gedwongen om de keuze voor elektrisch te maken.
De Octavia 4 rijders met spontane reboots. De nieuwe versie 1941 is uit! Dit moet alle reboot problemen oplossen.
Ik heb bouwjaar (2018) bij gezet. Wij zijn van plan om onderhoud netjes en op tijd te laten uitvoeren. Is dit niet te oud? Of prima?Drukkert schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:25:
Zoals je zelf al aangeeft, geef je de voorkeur aan luxe ipv dat je economisch een nuchtere keuze maakt. Dus eigenlijk heb je die keuze al gemaakt voor jezelf.
Ik zag voor lange tijd een auto maar als een vervoersmiddel. Een luxe auto kon mij tot kort voor tijd niet zoveel schelen. Maar na 12 jaar ga ik van een Citroen C1 naar zoiets. We willen een veiligere auto en eentje waarmee we op vakantie kunnen.
2018 is 5 jaar oud. 10 erbij en je zit op 15 jaar oud, moet kunnen imho?
Zoals gezegd, het ligt er maar net aan wat je wil. Prijzen van 2e hands auto's gaan door het dak momenteel, dus of 25k te duur is? Goed om je heen kijken en geen haast hebben zou ik zeggen?
Zoals gezegd, het ligt er maar net aan wat je wil. Prijzen van 2e hands auto's gaan door het dak momenteel, dus of 25k te duur is? Goed om je heen kijken en geen haast hebben zou ik zeggen?
moet deze via de dealer geupdate worden?Rainesh schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:41:
De Octavia 4 rijders met spontane reboots. De nieuwe versie 1941 is uit! Dit moet alle reboot problemen oplossen.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Als je garantie hebt en wilt wachten dan ja. En anders kan ik later wel een linkje leveren
Lease auto dus dat wordt via de dealer ;-)
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Weten jullie of de opvouwbare tafel achter bestuurder/passagiers stoel apart gekocht en gemonteerd kan worden voor de Skoda Karoq? Ik kan daar niets over vinden op het internet. Ik heb het vermoeden dat dit enkel bij aankoop kan.
Hopelijk geen nieuwe problemen.Rainesh schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:41:
Eerst waren het sensoren, toen het stuur en die update introduceerde weer reboots. Hopelijk is het na 3 jaar eens onder controle...
Ik heb nog iets van 1886 en durf niet meer te updaten...
De andere merken hadden dezelfde issues en hiermee opgelostjongetje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:30:
[...]
Hopelijk geen nieuwe problemen.
Eerst waren het sensoren, toen het stuur en die update introduceerde weer reboots. Hopelijk is het na 3 jaar eens onder controle...
Ik heb nog iets van 1886 en durf niet meer te updaten...
ik heb wel een keer een update over de air gekregen maar dat was maar eenmalig.Rainesh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:33:
[...]
Als je garantie hebt en wilt wachten dan ja. En anders kan ik later wel een linkje leveren
dus dat is dan waarschijnlijk niet meer.
heb overigens nu weinig tot geen problemen met de Superb dus laat ik het eigenlijk liever zo.
Welk softwareversie zit je nuMr-D. schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:20:
[...]
ik heb wel een keer een update over de air gekregen maar dat was maar eenmalig.
dus dat is dan waarschijnlijk niet meer.
heb overigens nu weinig tot geen problemen met de Superb dus laat ik het eigenlijk liever zo.
softwareversie is 0306 volgens mijn scherm.
324 is twee weken terug uitgekomen. Lost ook aardig wat issues op.
die komt zeker niet over de air.Rainesh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:34:
[...]
324 is twee weken terug uitgekomen. Lost ook aardig wat issues op.
anders keertje tussendoor naar de dealert.
maar bedankt voor je reactie.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr-D. op 15-06-2023 14:37 ]
TussendoorMr-D. schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:37:
[...]
die komt zeker niet over de air.
anders keertje tussendoor naar de dealert.
maar bedankt voor je reactie.

Ik mag over 5 weken voor het opnieuw inleren van de 2e sleutel en de update. Tot die tijd mag ik elke autostart wegklikken dat ik de hoofdbestuurder wil worden omdat je bij dat proces de 2e sleutel nodig hebt

Is het een originele optie geweest? Dan is het onderdeel wel los te bestellen. Stuur maar anders je VIN, dan kan ik ff kijken.goodfella schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:55:
Weten jullie of de opvouwbare tafel achter bestuurder/passagiers stoel apart gekocht en gemonteerd kan worden voor de Skoda Karoq? Ik kan daar niets over vinden op het internet. Ik heb het vermoeden dat dit enkel bij aankoop kan.
Ik zit op versie 1896 maar daarvoor moet ik dus naar de dealer.
Als je een linkje hebt, graag!Rainesh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:33:
[...]
Levertijd is intussen alweer 2x opgeschoven, nu weer naar 39. Contact met de dealer en leasemaatschappij gehad, ik ga de order van Octavia annuleren en ga een Enyaq IV 80 (nieuwe voorraad, wel kenteken eind 2022 ) rijden. Iets meer bijtelling, maar vanwege 2022 kenteken valt het verschil maandelijks nog wel mee (25 euro).Pubbert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:41:
[...]
Levertijd is onlangs aangepast van week 28-2023 (daar stond hij vlak na bestelling vorig jaar Juli al op) naar week 35.. het uitstellen is begonnen.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Je kan het ook zelf updatenJP_S schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:34:
Ik zit op versie 1896 maar daarvoor moet ik dus naar de dealer.
Weet jij hoe ik het kaartmateriaal kan updaten? Ik vind het onzin om hier geld aan uit te geven. Alleen als ik de kaarten download, op USB-c zet en in de auto steek gebeurd er niets...
Erin steken en niks doen. Na 45min krijg je vanzelf melding dat update gedaan is.jongetje schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:46:
[...]
Weet jij hoe ik het kaartmateriaal kan updaten? Ik vind het onzin om hier geld aan uit te geven. Alleen als ik de kaarten download, op USB-c zet en in de auto steek gebeurd er niets...
Dan gaat er toch iets fout want na 3 weken erin gebeurde er nog niets...Rainesh schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:47:
[...]
Erin steken en niks doen. Na 45min krijg je vanzelf melding dat update gedaan is.
Probeer anders via service menu . Staan files er goed op?jongetje schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:49:
[...]
Dan gaat er toch iets fout want na 3 weken erin gebeurde er nog niets...
Sinds kort bezitter van een Karoq occasion en twijfel nu of ik betaald gebruik moet maken van Connect Services. Ik zal hoogstwaarschijnlijk meer Apple CarPlay en Apple Maps gebruiken.
Zijn er mensen die het zweren bij de betaalde Connect Services? Zoja, waarom?
@goodfella Ik vind het het geld niet waard. Maar dat is persoonlijk, je kunt het altijd aanschaffen als je het later alsnog wilt.
Die van VW/Seat/Skoda zijn minder dan die van Audi. Voor de T-Roc heb ik het niet maar voor de Audi wel. Ik gebruikte dan ook de interne navigatiegoodfella schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:33:
Sinds kort bezitter van een Karoq occasion en twijfel nu of ik betaald gebruik moet maken van Connect Services. Ik zal hoogstwaarschijnlijk meer Apple CarPlay en Apple Maps gebruiken.
Waar kan ik deze vinden?Rainesh schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:41:
De parkeerlocatie en het claxonneren op grote parkings is wel handig als je af en toe vergeetachtig bentjongetje schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:10:
@goodfella Ik vind het het geld niet waard. Maar dat is persoonlijk, je kunt het altijd aanschaffen als je het later alsnog wilt.
Stuur maar een pbRudeq schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:23:
[...]
Waar kan ik deze vinden?Heb mijn octavia 2 weken en die reboots gebeuren echt te vaak
Vandaag mijn Octavia bij de garage gehad voor de banden wissel (jaja...iets met druk bij de garage en een gebroken schouder tussendoor
) en ik heb ook een recall gehad. Weet iemand welke recall dit is? Ik kan iets vinden over de camera op internet.
Recall 48S5 cr.01
Hopelijk ben ik na 2,5 jaar eindelijk van het gezeik met mn Octavia af hiermee.
Recall 48S5 cr.01
@WoBBeL Misschien domme reactie, maar wist de garage dat niet te vertellen?
Hoe hoor je trouwens van een recall? Ik heb mijn Octavia al 2,5 jaar en nog nooit een recall gehad...
Hoe hoor je trouwens van een recall? Ik heb mijn Octavia al 2,5 jaar en nog nooit een recall gehad...
Even je kenteken ingeven op de site van het RDW en je weet het.WoBBeL schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:16:
Vandaag mijn Octavia bij de garage gehad voor de banden wissel (jaja...iets met druk bij de garage en een gebroken schouder tussendoor) en ik heb ook een recall gehad. Weet iemand welke recall dit is? Ik kan iets vinden over de camera op internet.
Recall 48S5 cr.01
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP220125
De zekering van het hoogspanningsysteem kan barsten bij kortsluiting.
[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Merijn op 21-06-2023 11:52 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
@jongetje @Kapitein Merijn
Het was een recall die betrekking had op de vele fouten met betrekking tot de travel assist. Ik wilde echter graag weten hoe en wat maar dat wist de persoon aan de balie verder niet.
Ik hoorde pas van de recall toen ik er was
Het was een recall die betrekking had op de vele fouten met betrekking tot de travel assist. Ik wilde echter graag weten hoe en wat maar dat wist de persoon aan de balie verder niet.
Ik hoorde pas van de recall toen ik er was
[ Voor 10% gewijzigd door WoBBeL op 21-06-2023 13:31 ]
Volgende week ook nog de bandenwissel
, hierbij pakken ze ook de terugroepactie van de Octavia mee. Mij was verteld dat het ging om de achteruitrijcamera o.i.d..

4800Wp - 225° ZW - 12°
@Rainesh weet jij (of iemand anders
) of ik de update vanaf de versie waar de Emergency assist SOS & Travel Assist 'bug' inzit zelf kan doen? Ik heb mijn wagen overgenomen van een collega die die versie had en ik kan pas over een maand bij de dealer terecht voor het repareren van de tweede sleutel én de updates.
Ik heb nu vakantie en rijdt er relatief korte stukjes mee, maar als ik straks weer 200km moet rijden voor m'n baas ben ik bang dat ik door de frequentie van die meldingen of de radio op 100% zet of vanuit een spastische tik tegen een vangrail rijdt.
For the record, ik heb het op een rit van 10 minuten soms wel 15x dat beide melding geactiveerd en gedeactiveerd worden.
Edit: betreft een 2021 Octavia Combi.
Ik heb nu vakantie en rijdt er relatief korte stukjes mee, maar als ik straks weer 200km moet rijden voor m'n baas ben ik bang dat ik door de frequentie van die meldingen of de radio op 100% zet of vanuit een spastische tik tegen een vangrail rijdt.
For the record, ik heb het op een rit van 10 minuten soms wel 15x dat beide melding geactiveerd en gedeactiveerd worden.
[ Voor 13% gewijzigd door True op 27-06-2023 17:40 ]
Wat is je huidige softwareversieTrue schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:37:
@Rainesh weet jij (of iemand anders) of ik de update vanaf de versie waar de Emergency assist SOS & Travel Assist 'bug' inzit zelf kan doen? Ik heb mijn wagen overgenomen van een collega die die versie had en ik kan pas over een maand bij de dealer terecht voor het repareren van de tweede sleutel én de updates.
Software: 1896
ABT software: 2088
Ik stuur je wel een pb met 1941.
Hier ook 02-06-2022 besteld en nog niks geen zicht op de autoPubbert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:41:
[...]
Levertijd is onlangs aangepast van week 28-2023 (daar stond hij vlak na bestelling vorig jaar Juli al op) naar week 35.. het uitstellen is begonnen.

Ik heb de Octavia mogen annuleren, en een (nieuwe) voorraad Enyaq IV 80 gekozen. Had nog 2022 kenteken dus nog dikke 4 jaar wat gunstigere bijtelling. Ik had best een ruim elektrisch lease budget, dus kon nog een leuk aangekleed model pakken ook.Erwin schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:38:
[...]
Hier ook 02-06-2022 besteld en nog niks geen zicht op de auto
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Sinds gisteren ook lid van de club 
• Skoda Karoq 1.0 TSI Greentech Business Edition 5D 81kW
• Kleur: Phoenix Orange[2X2X]
• Bekleding: Stof zwart Ambition[N4C-AD]
• Trekhaak wegklapbaar
• Metallic lak: Velvet Red, Phoenix Orange
• Technologie Pakket Amundsen Plus
• Travel Assist Pakket
Twee dingen waar ik nog niet helemaal uit ben:
- Bij het koppelen van mijn online skoda account aan de auto kreeg ik een melding over een update, en dat ik deze niet rijdend moest doen. Ik ben op annuleren gedrukt. Ik kan nu nergens meer vinden wat voor update het was en of ik nog iets moet updaten?
:strip_exif()/f/image/OFGzkI6yh2h46p9l72PCmyMf.jpg?f=fotoalbum_tile)
- Wellicht minder Skoda gerelateerd en eerder onbekendheid: ik gebruik Android Auto en Google maps. Wat moet ik precies hoe instellen om te zorgen dat op de display van radio (met google maps aan) ik een melding van Flitsmeister krijg over naderende fliptalen of andere meldingen? Ik heb al geprobeerd om eerst FM als app te starten en daarna Google maps, maar dan krijg ik geen popup, piepje of wat dan ook. Wie heeft de gouden tip?
• Trekhaak wegklapbaar
• Travel Assist Pakket
![]() | ![]() | ![]() |
- Bij het koppelen van mijn online skoda account aan de auto kreeg ik een melding over een update, en dat ik deze niet rijdend moest doen. Ik ben op annuleren gedrukt. Ik kan nu nergens meer vinden wat voor update het was en of ik nog iets moet updaten?
:strip_exif()/f/image/OFGzkI6yh2h46p9l72PCmyMf.jpg?f=fotoalbum_tile)
- Wellicht minder Skoda gerelateerd en eerder onbekendheid: ik gebruik Android Auto en Google maps. Wat moet ik precies hoe instellen om te zorgen dat op de display van radio (met google maps aan) ik een melding van Flitsmeister krijg over naderende fliptalen of andere meldingen? Ik heb al geprobeerd om eerst FM als app te starten en daarna Google maps, maar dan krijg ik geen popup, piepje of wat dan ook. Wie heeft de gouden tip?
Tijd voor een nieuwe sig..
@Koffie je kunt maar een navigatieapp tegelijkertijd draaien.
Ik heb gmaps voor navigatie en FM draait op de achtergrond (automatische start met BT). Geluid heb ik over de speaker van de telefoon maar kan ook via BT. Meldingen kan ik dan niet zien (of bevestigen) maar dat is voor mij acceptabel.
Ik heb gmaps voor navigatie en FM draait op de achtergrond (automatische start met BT). Geluid heb ik over de speaker van de telefoon maar kan ook via BT. Meldingen kan ik dan niet zien (of bevestigen) maar dat is voor mij acceptabel.
Toch nog een dingetje waar ik niet helemaal uit kom:Koffie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:56:
Sinds gisteren ook lid van de club
• Trekhaak wegklapbaar
• Travel Assist Pakket
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
In de Business Edition zit virtual pedal zodat je de elektrische kofferklep met een voetbeweging kunt openen. Volgens degene die de auto gisteren kwam afleveren werkt dit niet of nauwelijks meer door de software voor de wegklapbare trekhaak (fabrieksoptie). Wat ik ook doe, er gebeurt niets.
In het menu, onder Wagen settings -> openen en sluiten staat de optie "Easy open" gewoon enabled.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk waar die sensor zit, hoe die eruit ziet en of het makkelijk zichtbaar is. Ik zie namelijk niets wat op zo'n sensor lijkt als ik er vanaf onder naar kijk.
Op de Skoda site is ook nergens terug te vinden dat deze optie vervalt bij een wegklapbare trekhaak.
Iemand die weet hoe dit zit?
Schopbeweging in het midden v.d. bumper en niet te dichtbij staan.Koffie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:52:
[...]
Toch nog een dingetje waar ik niet helemaal uit kom:
In de Business Edition zit virtual pedal zodat je de elektrische kofferklep met een voetbeweging kunt openen. Volgens degene die de auto gisteren kwam afleveren werkt dit niet of nauwelijks meer door de software voor de wegklapbare trekhaak (fabrieksoptie). Wat ik ook doe, er gebeurt niets.
In het menu, onder Wagen settings -> openen en sluiten staat de optie "Easy open" gewoon enabled.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk waar die sensor zit, hoe die eruit ziet en of het makkelijk zichtbaar is. Ik zie namelijk niets wat op zo'n sensor lijkt als ik er vanaf onder naar kijk.
Op de Skoda site is ook nergens terug te vinden dat deze optie vervalt bij een wegklapbare trekhaak.
Iemand die weet hoe dit zit?
edit: met een niet-fabriek-af willen dit soort opties (je zoekt de naam 'virtual pedal') nogal eens niet werken, niet alleen bij Skoda zo, maar als die weggezwenkt is (je trekhaak en ook ingedrukt (met de hand)) moet dat wel lukken.
[ Voor 10% gewijzigd door True op 04-07-2023 18:12 ]
Schopbeweging en geduld was de oplossing. Blijkbaar niet als een malle tiktokdansjes doen maar 1 keer met de voet bewegen en 1 tot 2 tellen wachten, dan gaat hij wel open. Thanks!True schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:11:
[...]
Schopbeweging in het midden v.d. bumper en niet te dichtbij staan.
edit: met een niet-fabriek-af willen dit soort opties (je zoekt de naam 'virtual pedal') nogal eens niet werken, niet alleen bij Skoda zo, maar als die weggezwenkt is (je trekhaak en ook ingedrukt (met de hand)) moet dat wel lukken.