Toon posts:

Het grote ŠKODA topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste
Acties:

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 00:15

Smurf

Detri

Meerdere minuten wachten met voorruitverwarming? Dat is toch wel lang hoor. Maar als het zover is is het dan wel gelijk de hele ruit die je schoon kan vegen of allen onderin (bij de blower).

Ik heb nu geen vooruitverwarming op mn Kodiaq, maar de Mondeo die ik hiervoor had had het wel. Winterochtend was: starten, "alles verwarmen" knopje indrukken (zette de blower op max en ruitverwarming voor+achter aan), zijruitjes schoonkrabben, instappen, voor en achter even wissen, en rijden maar.
Alles bij elkaar een minuut ofzo?

-insert charnames+lvl's here-

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

* max aait de standkachel in de Superb. O-)

Mooi geprogrammeerd om ontdooid en verwarmt te zijn op moment dat ik weg moet. Instappen, starten, rijden. 8)

Jammer alleen dat ik vooraf de Polo van mijn vriendin mag sneeuwvrij maken en krabben...die heeft geen standkachel. :')

Dat wordt overigens wel een zoekcriterium voor haar nieuwe auto (over een jaar ofzo, wanneer een Polo AW GTI betaalbaarder geworden is).

[Voor 9% gewijzigd door max op 20-01-2023 14:30]

Bald by design, beard by choice.

Weten dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 14:24

WoBBeL

*zwaai*

bonyuri schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:03:
[...]

wow, het is een irritante ping, maar voor de rest heb ik er geen last van, maar ik krijg hem hooguit 1x per rit.
Zoals iemand hieronder aangeeft, ik heb wel het idee dat het meer is als het kouder is, maar dat kan ook toeval zijn...
Heb het inderaad weer veel vaker nu het vriest (sterker nog, in de eerste minuten staan de meldingen er juist meer dan niet).

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
max schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:29:

Mooi geprogrammeerd om ontdooid en verwarmt te zijn op moment dat ik weg moet. Instappen, starten, rijden. 8)

Jammer alleen dat ik vooraf de Polo van mijn vriendin mag sneeuwvrij maken en krabben...die heeft geen standkachel. :')

Dat wordt overigens wel een zoekcriterium voor haar nieuwe auto (over een jaar ofzo, wanneer een Polo AW GTI betaalbaarder geworden is).
Heb nog wel een Yeti met webasto standkachel staan die voor een prikkie weg mag. Moet je wel heel snel zijn.... Standkachel is echt jaloers makend prettig....zeker als je niet midden in de stad woont...

Overigens ik rijd een AW GTI... Voordeel van zo'n lomp blok in een kleine Polo is wel dat hij heel erg snel al warmte geeft... Mijn vorige 1.2TSI was veel spaarzamer qua warmte afgifte (en ook in benzineverbruik bij koude motor, 't moet ergens vandaan komen :Y) )

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
De Skoda Enyaq met vertrekplanning is met dit weer ook niet te versmaden.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Gewoon een zak met water over de ruiten. Water uiteraard wel in de zak houden. Beter dan krabben.

Me.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:03

MLLL

Palm Treo 650

Skoda achter de Polo parkeren, probleem opgelost :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mocht iemand een diesel rijden: check je boordcomputer, zit bij sommige modellen een mogelijkheid in om de voorverwarming van de motor bij te laten springen bij de ontwaseming :)

Op mijn huidige Passat nochtans wel. De volgende is een benzine, die dus niet. Maar die heeft dan weer voorruit en stuurwiel verwarming, dus /care :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb eindelijk een OEM achteruitrijcamera in mijn O3 RS van 2014, hij zit af-fabriek redelijk rijk in de opties (behalve standkachel dan ;) ), maar deze mistte nog. Had hem al een paar maanden liggen, maar kwam maar niet toe aan de installatie. Uiteindelijk laten installeren door BCR uit Antwerpen, heel tevreden mee :) Volgens mij doet hij grotendeels achteruitrijcamera's, mocht iemand hiernaar op zoek zijn dan is hij zeker een aanrader. Supernetjes geïnstalleerd, snel en gewoon een aardige vent :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Is er hier toevallig iemand met een Superb met drie kinderen op de achterbank? Ik ben in 2020 soort van noodgedwongen overgestapt van een Superb S2 (2011) naar een VW Sharan (2015), omdat ik twee jaar geleden nog 1 babystoeltje en 2 peuterstoeltjes kwijt moest op de achterbank. Qua ruimte echt ideaal hoewel de ruimte voorin en tussen voor en achterbank in de Superb een stuk groter is. De ruimte op de achterbank van de Sharan is echter onovertroffen, drie stoeltjes mét isofix en geen geklooi met gordelverlengers. De (elektrische) schuifdeuren zijn ook erg relaxed overigens :p We rijden echter veel korte afstanden, en dan is de Sharan echt niet zuinig (1 op 10).

Nu de jongste (2,5) niet meer achterstevoren in een stoel zit en de oudste (7) mogelijk ook op alleen een zittingverhoger kan zitten, kijk ik stiekem naar een Superb iV. Maar dan is het wel handig dat de kinderen (middelste is bijna 6) daadwerkelijk mee kunnen :+ Nu zag ik dat Besafe adverteert met een kinderstoel waarvan er drie op een rij zouden passen (de IZI Fix). Dat zou dan helemaal mooi zijn.

Elektrisch bereik is voor ons voldoende voor 90% van de ritten, dat lijkt me dan een stuk goedkoper rijden. Ook de wegenbelasting gaat door de helft. De Superb vind ik ook wel wat mooier dan de Sharan ;)

Maar goed, voordat ik een mooi model via mobile.de op de kop tik, iemand toevallig ervaring met drie kinderen in stoeltjes achterin?

Ik ben toch malle pietje niet!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@The Legend natuurlijk helemaal je eigen keuze, maar ivm je opmerking qua achterstevoren zitten:
https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/achterwaarts

Die van ons is ook 2,5 maar blijft nog wel een jaar of 1,5 achterstevoren zitten.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-02 16:34

avotar

P0werd by Black Coffee

The Legend schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:14:
Is er hier toevallig iemand met een Superb met drie kinderen op de achterbank? Ik ben in 2020 soort van noodgedwongen overgestapt van een Superb S2 (2011) naar een VW Sharan (2015), omdat ik twee jaar geleden nog 1 babystoeltje en 2 peuterstoeltjes kwijt moest op de achterbank. Qua ruimte echt ideaal hoewel de ruimte voorin en tussen voor en achterbank in de Superb een stuk groter is. De ruimte op de achterbank van de Sharan is echter onovertroffen, drie stoeltjes mét isofix en geen geklooi met gordelverlengers. De (elektrische) schuifdeuren zijn ook erg relaxed overigens :p We rijden echter veel korte afstanden, en dan is de Sharan echt niet zuinig (1 op 10).

Nu de jongste (2,5) niet meer achterstevoren in een stoel zit en de oudste (7) mogelijk ook op alleen een zittingverhoger kan zitten, kijk ik stiekem naar een Superb iV. Maar dan is het wel handig dat de kinderen (middelste is bijna 6) daadwerkelijk mee kunnen :+ Nu zag ik dat Besafe adverteert met een kinderstoel waarvan er drie op een rij zouden passen (de IZI Fix). Dat zou dan helemaal mooi zijn.

Elektrisch bereik is voor ons voldoende voor 90% van de ritten, dat lijkt me dan een stuk goedkoper rijden. Ook de wegenbelasting gaat door de helft. De Superb vind ik ook wel wat mooier dan de Sharan ;)

Maar goed, voordat ik een mooi model via mobile.de op de kop tik, iemand toevallig ervaring met drie kinderen in stoeltjes achterin?
Sowieso hoeft het middelste kind (degene in het midden, niet je 2de geborene :+ ) niet op een stoeltje of zitverhoger te zitten.
Qua ruimte is het ruk als je kleiner rijdt dan een Superb, al is de Karoq ook nog net een tikkie breder achterin. In elk geval breder dan een Octavia.

Bij ons pastte 2 Britta Romer stoeltjes. Omdat we in het midden de oudste toch ergens op wilden laten zitten, hadden we haar zitten op een bubble bum.
https://www.bol.com/nl/nl...e-zwart/9200000013435461/

Voordeel van deze is dat hij net zo smal is als een stel billen van een 8 jarige, plus hij heeft nog een geleider voor de gordel op de rug zitten.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 00:57
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:40:
Ik heb eindelijk een OEM achteruitrijcamera in mijn O3 RS van 2014, hij zit af-fabriek redelijk rijk in de opties (behalve standkachel dan ;) ), maar deze mistte nog. Had hem al een paar maanden liggen, maar kwam maar niet toe aan de installatie. Uiteindelijk laten installeren door BCR uit Antwerpen, heel tevreden mee :) Volgens mij doet hij grotendeels achteruitrijcamera's, mocht iemand hiernaar op zoek zijn dan is hij zeker een aanrader. Supernetjes geïnstalleerd, snel en gewoon een aardige vent :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Nice

Even een check: als je gewoon stil staat en op je Pdc knopje drukt, gaat je achteruit rij camera dan ook aan? Zo nee, dan moet je de gateway even updaten en parametriseren. Dan werkt het volledig zoals het hoort :p

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Rainesh schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:35:
[...]

Nice

Even een check: als je gewoon stil staat en op je Pdc knopje drukt, gaat je achteruit rij camera dan ook aan? Zo nee, dan moet je de gateway even updaten en parametriseren. Dan werkt het volledig zoals het hoort :p

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:26:
Klein update-je over mijn 2017 Fabia III :)

Inmiddels de Fabulous van 44K naar 62K gereden zonder een slag verkeerd. Nagenoeg elke tankbeurt even de dagteller door de getankte liters en steevast kom ik op 19,5 lt/km (uitschieters 18,5 en 20,5)

De EcoContacts waren op dus tijd voor een 4seizoenenband. Het zijn de Michelin CrossClimate 2's geworden.

Mijn Fusion had een winterset maar in augustus reed ik soms nog op mijn WinterContacts en in januari was het glibberen op mijn EcoContacts... :P

[Afbeelding]

Ik zal na een tijdje nog even, voornamelijk, het verbruik even laten weten hier.

Eerste indruk.....stiller dan de EcoContacts die er onder zaten (maar die waren echt behoorlijk op) en voor de rest eigenlijk nog geen negatieve eigenschappen bemerkt.
Ik ben echter een zeer rustige rijder dus heb sowieso altijd zeer ruime marges nog.

Ik hoop op nog een beetje sneeuw o<:)
Inmiddels getankt;

734km op de dagteller en er ging 39,50 liter benzine in.

Dat geeft een verbruik van 1 op 18,8.

Normaliter rij ik zo rond de 1 op 19,5 dus dit valt me niks tegen.
Op naar de volgende tankbeurt.

De crossclimates bevallen verder prima, niks geen herrie die tegenvalt of verminderde grip in droogte ofzo (ik ben een rustige rijder) of andere gekkigheden. :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:36

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Ik had vorige week 2 ochtenden achter elkaar iets geks met mijn mediacenter (ja daar ben ik weer :( )
Ik heb het geluid altjjd op bestuurder staan want dan heeft de bass net iets meer punch.
Hierdoor word ook het rechterkanaal iets versterkt.

Nu was het zo dat het linkerkanaal meer was versterkt en als ik de balans naar rechts deed dat de linkerspeaker aanbleef en de rechter uit en andersom precies hetzelfde.
Na een harde reset werkte alles weer naar behoren, maar de volgende dag dus weer precies hetzelfde.
En nu blijft het weer ok 8)7
Heb wel een filmpje gemaakt maar daar is het niet zo heel goed op te horen, maar voor de liefhebbers.
hier staat hij.

sneller usenet? tips en tricks

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik overweeg een Octavia Combi als nieuwe leaseauto, maar als ik de levertijden via diverse kanalen hoor word je niet heel vrolijk. Kennelijk is de levertijd sowieso langer dan een jaar? Of verschilt dat nog per uitvoering? Als nu al bekend is dat het langer dan een jaar wordt dan kan ik misschien beter uitwijken naar een ander merk.

[edit] en geldt dit voor de hele VAG-groep? De Seat Leon ST staat ook op mijn shortlist.

[Voor 14% gewijzigd door Palomar op 02-02-2023 10:49]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:19
Palomar schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:47:
Ik overweeg een Octavia Combi als nieuwe leaseauto, maar als ik de levertijden via diverse kanalen hoor word je niet heel vrolijk.
De Octavia is idd langer dan een jaar, maar er staan er ook wat op voorraad als dat ook mag en aan je wensen voldoet.

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:17
Ik kreeg te horen van zowel de leasemaatschappij als de lokale dealer (VW, Audi, Seat en Skoda) dat voor een nieuwe auto de levertijd inderdaad minimaal ergens in 2024 is, maar dat een exacte datum totaal niet te noemen is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het was misschien ook een beetje vragen naar de bekende weg :) Die verhalen had ik idd om me heen gehoord en dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen... Rij in mijn huidige auto al een jaar langer vanwege de corona-periode en als ik dan langer dan een jaar moet wachten op een nieuwe zit ik straks bijna 7 jaar in dezelfde auto ;) (first world problem)

Ik ga ook eens kijken bij de Japanse en Koreaanse merken. Kia heeft ook best aardige modellen met veel opties en die beloven een kortere (en concrete) levertijd.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand dit wel eens meegemaakt? Familielid heeft een Octavia Combi van 2019 met Columbus 2 navi. Alleen Android Auto is beschikbaar. Geen Carplay, terwijl dit er wel op zou moeten zitten. Heb al berichten gewisseld met @Rainesh maar we komen nog niet echt verder. Zie ook deze foto’s:

Wordt er een beetje gek van :’(
Oh edit: de kaarten van 2023 januari inmiddels wel geupdate :)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 00:57
Kecin schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:47:
Iemand dit wel eens meegemaakt? Familielid heeft een Octavia Combi van 2019 met Columbus 2 navi. Alleen Android Auto is beschikbaar. Geen Carplay, terwijl dit er wel op zou moeten zitten. Heb al berichten gewisseld met @Rainesh maar we komen nog niet echt verder. Zie ook deze foto’s:

[Afbeelding]

Wordt er een beetje gek van :’(
Oh edit: de kaarten van 2013 januari inmiddels wel geupdate :)
Ik weet wat er aan de hand is maar je hebt iemand in je regio nodig die kan coderen. Je 5f heeft wat adaptiekanalen die uitstaan

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:06:
[...]

Ik weet wat er aan de hand is maar je hebt iemand in je regio nodig die kan coderen. Je 5f heeft wat adaptiekanalen die uitstaan
Ah, geen idee wat dat betekend haha, overigens bedankt voor het vele troubleshooten via DM al. Iemand in de omgeving Twente aanwezig hier die dat kan aanpassen?

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Die zitten er volgens mij wel, moet je even hier een oproepje doen: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Ik ben toch malle pietje niet!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:15
Padje87 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 06:47:
[...]

Auto staat hiervoor sinds een paar weken ook weer bij de dealer, zelfde "aanbieding" gekregen. Leasemaatschappij zegt ook dikke vinger en gaan hier niet mee akkoord. "Ooit" komt er een SW update maar niemand weet wanneer.
Update; auto weer opgehaald. Ze hebben wederom het stuur en regelapparaat vervangen en voorzien van een software-update. Dit zou vanuit de fabriek dé oplossing moeten zijn m.b.t. de travel/emergency assist meldingen. Mocht de auto nog één keer een probleem geven gaat deze terug naar de leasemaatschappij.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee