Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:09

Smurf

Detri

Meerdere minuten wachten met voorruitverwarming? Dat is toch wel lang hoor. Maar als het zover is is het dan wel gelijk de hele ruit die je schoon kan vegen of allen onderin (bij de blower).

Ik heb nu geen vooruitverwarming op mn Kodiaq, maar de Mondeo die ik hiervoor had had het wel. Winterochtend was: starten, "alles verwarmen" knopje indrukken (zette de blower op max en ruitverwarming voor+achter aan), zijruitjes schoonkrabben, instappen, voor en achter even wissen, en rijden maar.
Alles bij elkaar een minuut ofzo?

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
* max aait de standkachel in de Superb. O-)

Mooi geprogrammeerd om ontdooid en verwarmt te zijn op moment dat ik weg moet. Instappen, starten, rijden. 8)

Jammer alleen dat ik vooraf de Polo van mijn vriendin mag sneeuwvrij maken en krabben...die heeft geen standkachel. :')

Dat wordt overigens wel een zoekcriterium voor haar nieuwe auto (over een jaar ofzo, wanneer een Polo AW GTI betaalbaarder geworden is).

[ Voor 9% gewijzigd door max op 20-01-2023 14:30 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

bonyuri schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:03:
[...]

wow, het is een irritante ping, maar voor de rest heb ik er geen last van, maar ik krijg hem hooguit 1x per rit.
Zoals iemand hieronder aangeeft, ik heb wel het idee dat het meer is als het kouder is, maar dat kan ook toeval zijn...
Heb het inderaad weer veel vaker nu het vriest (sterker nog, in de eerste minuten staan de meldingen er juist meer dan niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
max schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:29:

Mooi geprogrammeerd om ontdooid en verwarmt te zijn op moment dat ik weg moet. Instappen, starten, rijden. 8)

Jammer alleen dat ik vooraf de Polo van mijn vriendin mag sneeuwvrij maken en krabben...die heeft geen standkachel. :')

Dat wordt overigens wel een zoekcriterium voor haar nieuwe auto (over een jaar ofzo, wanneer een Polo AW GTI betaalbaarder geworden is).
Heb nog wel een Yeti met webasto standkachel staan die voor een prikkie weg mag. Moet je wel heel snel zijn.... Standkachel is echt jaloers makend prettig....zeker als je niet midden in de stad woont...

Overigens ik rijd een AW GTI... Voordeel van zo'n lomp blok in een kleine Polo is wel dat hij heel erg snel al warmte geeft... Mijn vorige 1.2TSI was veel spaarzamer qua warmte afgifte (en ook in benzineverbruik bij koude motor, 't moet ergens vandaan komen :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
De Skoda Enyaq met vertrekplanning is met dit weer ook niet te versmaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Gewoon een zak met water over de ruiten. Water uiteraard wel in de zak houden. Beter dan krabben.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:25

MLLL

Palm Treo 650

Skoda achter de Polo parkeren, probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mocht iemand een diesel rijden: check je boordcomputer, zit bij sommige modellen een mogelijkheid in om de voorverwarming van de motor bij te laten springen bij de ontwaseming :)

Op mijn huidige Passat nochtans wel. De volgende is een benzine, die dus niet. Maar die heeft dan weer voorruit en stuurwiel verwarming, dus /care :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb eindelijk een OEM achteruitrijcamera in mijn O3 RS van 2014, hij zit af-fabriek redelijk rijk in de opties (behalve standkachel dan ;) ), maar deze mistte nog. Had hem al een paar maanden liggen, maar kwam maar niet toe aan de installatie. Uiteindelijk laten installeren door BCR uit Antwerpen, heel tevreden mee :) Volgens mij doet hij grotendeels achteruitrijcamera's, mocht iemand hiernaar op zoek zijn dan is hij zeker een aanrader. Supernetjes geïnstalleerd, snel en gewoon een aardige vent :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gj6-kzCq1dFZfnEOz6A5r8bqUI0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uw4dyLP2xNrdaJCk7ybcnwRH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KC82F3XulWSDv0Kw1C71xPP8RfA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WANY3Fos1VGERZkrCjTCwHwj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsSbuq7M4rvQkcuX2cgugso4eSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igDMqVNCCmU3xxehEdqZOWeM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0eW3TkizZlhKLBHRgjw53RrQyI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HR6MBiAVbw7XfNUCEFZRg9Ik.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWXgrkdpxISR0EG62la1HSWIKy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJFwS9PpxtARqYKmwkSwRRnK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgNaMXxzcGN_txoZZLu8fHeB2nU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPjKFwXCS5jP7p41IgvkyNG7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWu_gvtBCLtJJGJLu3OLRPeiNBo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usvV31cOltn8fjWpfSeOyhvs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXVwc_VdKb4BTjB7-0zSAVaAIqQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FM1hmZUbIqlqJaH459VevTNu.jpg?f=fotoalbum_tile

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:23

The Legend

*Plop*

Is er hier toevallig iemand met een Superb met drie kinderen op de achterbank? Ik ben in 2020 soort van noodgedwongen overgestapt van een Superb S2 (2011) naar een VW Sharan (2015), omdat ik twee jaar geleden nog 1 babystoeltje en 2 peuterstoeltjes kwijt moest op de achterbank. Qua ruimte echt ideaal hoewel de ruimte voorin en tussen voor en achterbank in de Superb een stuk groter is. De ruimte op de achterbank van de Sharan is echter onovertroffen, drie stoeltjes mét isofix en geen geklooi met gordelverlengers. De (elektrische) schuifdeuren zijn ook erg relaxed overigens :p We rijden echter veel korte afstanden, en dan is de Sharan echt niet zuinig (1 op 10).

Nu de jongste (2,5) niet meer achterstevoren in een stoel zit en de oudste (7) mogelijk ook op alleen een zittingverhoger kan zitten, kijk ik stiekem naar een Superb iV. Maar dan is het wel handig dat de kinderen (middelste is bijna 6) daadwerkelijk mee kunnen :+ Nu zag ik dat Besafe adverteert met een kinderstoel waarvan er drie op een rij zouden passen (de IZI Fix). Dat zou dan helemaal mooi zijn.

Elektrisch bereik is voor ons voldoende voor 90% van de ritten, dat lijkt me dan een stuk goedkoper rijden. Ook de wegenbelasting gaat door de helft. De Superb vind ik ook wel wat mooier dan de Sharan ;)

Maar goed, voordat ik een mooi model via mobile.de op de kop tik, iemand toevallig ervaring met drie kinderen in stoeltjes achterin?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@The Legend natuurlijk helemaal je eigen keuze, maar ivm je opmerking qua achterstevoren zitten:
https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/achterwaarts

Die van ons is ook 2,5 maar blijft nog wel een jaar of 1,5 achterstevoren zitten.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

The Legend schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:14:
Is er hier toevallig iemand met een Superb met drie kinderen op de achterbank? Ik ben in 2020 soort van noodgedwongen overgestapt van een Superb S2 (2011) naar een VW Sharan (2015), omdat ik twee jaar geleden nog 1 babystoeltje en 2 peuterstoeltjes kwijt moest op de achterbank. Qua ruimte echt ideaal hoewel de ruimte voorin en tussen voor en achterbank in de Superb een stuk groter is. De ruimte op de achterbank van de Sharan is echter onovertroffen, drie stoeltjes mét isofix en geen geklooi met gordelverlengers. De (elektrische) schuifdeuren zijn ook erg relaxed overigens :p We rijden echter veel korte afstanden, en dan is de Sharan echt niet zuinig (1 op 10).

Nu de jongste (2,5) niet meer achterstevoren in een stoel zit en de oudste (7) mogelijk ook op alleen een zittingverhoger kan zitten, kijk ik stiekem naar een Superb iV. Maar dan is het wel handig dat de kinderen (middelste is bijna 6) daadwerkelijk mee kunnen :+ Nu zag ik dat Besafe adverteert met een kinderstoel waarvan er drie op een rij zouden passen (de IZI Fix). Dat zou dan helemaal mooi zijn.

Elektrisch bereik is voor ons voldoende voor 90% van de ritten, dat lijkt me dan een stuk goedkoper rijden. Ook de wegenbelasting gaat door de helft. De Superb vind ik ook wel wat mooier dan de Sharan ;)

Maar goed, voordat ik een mooi model via mobile.de op de kop tik, iemand toevallig ervaring met drie kinderen in stoeltjes achterin?
Sowieso hoeft het middelste kind (degene in het midden, niet je 2de geborene :+ ) niet op een stoeltje of zitverhoger te zitten.
Qua ruimte is het ruk als je kleiner rijdt dan een Superb, al is de Karoq ook nog net een tikkie breder achterin. In elk geval breder dan een Octavia.

Bij ons pastte 2 Britta Romer stoeltjes. Omdat we in het midden de oudste toch ergens op wilden laten zitten, hadden we haar zitten op een bubble bum.
https://www.bol.com/nl/nl...e-zwart/9200000013435461/

Voordeel van deze is dat hij net zo smal is als een stel billen van een 8 jarige, plus hij heeft nog een geleider voor de gordel op de rug zitten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:40:
Ik heb eindelijk een OEM achteruitrijcamera in mijn O3 RS van 2014, hij zit af-fabriek redelijk rijk in de opties (behalve standkachel dan ;) ), maar deze mistte nog. Had hem al een paar maanden liggen, maar kwam maar niet toe aan de installatie. Uiteindelijk laten installeren door BCR uit Antwerpen, heel tevreden mee :) Volgens mij doet hij grotendeels achteruitrijcamera's, mocht iemand hiernaar op zoek zijn dan is hij zeker een aanrader. Supernetjes geïnstalleerd, snel en gewoon een aardige vent :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Nice

Even een check: als je gewoon stil staat en op je Pdc knopje drukt, gaat je achteruit rij camera dan ook aan? Zo nee, dan moet je de gateway even updaten en parametriseren. Dan werkt het volledig zoals het hoort :p

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Rainesh schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:35:
[...]

Nice

Even een check: als je gewoon stil staat en op je Pdc knopje drukt, gaat je achteruit rij camera dan ook aan? Zo nee, dan moet je de gateway even updaten en parametriseren. Dan werkt het volledig zoals het hoort :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:26:
Klein update-je over mijn 2017 Fabia III :)

Inmiddels de Fabulous van 44K naar 62K gereden zonder een slag verkeerd. Nagenoeg elke tankbeurt even de dagteller door de getankte liters en steevast kom ik op 19,5 lt/km (uitschieters 18,5 en 20,5)

De EcoContacts waren op dus tijd voor een 4seizoenenband. Het zijn de Michelin CrossClimate 2's geworden.

Mijn Fusion had een winterset maar in augustus reed ik soms nog op mijn WinterContacts en in januari was het glibberen op mijn EcoContacts... :P

[Afbeelding]

Ik zal na een tijdje nog even, voornamelijk, het verbruik even laten weten hier.

Eerste indruk.....stiller dan de EcoContacts die er onder zaten (maar die waren echt behoorlijk op) en voor de rest eigenlijk nog geen negatieve eigenschappen bemerkt.
Ik ben echter een zeer rustige rijder dus heb sowieso altijd zeer ruime marges nog.

Ik hoop op nog een beetje sneeuw o<:)
Inmiddels getankt;

734km op de dagteller en er ging 39,50 liter benzine in.

Dat geeft een verbruik van 1 op 18,8.

Normaliter rij ik zo rond de 1 op 19,5 dus dit valt me niks tegen.
Op naar de volgende tankbeurt.

De crossclimates bevallen verder prima, niks geen herrie die tegenvalt of verminderde grip in droogte ofzo (ik ben een rustige rijder) of andere gekkigheden. :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Ik had vorige week 2 ochtenden achter elkaar iets geks met mijn mediacenter (ja daar ben ik weer :( )
Ik heb het geluid altjjd op bestuurder staan want dan heeft de bass net iets meer punch.
Hierdoor word ook het rechterkanaal iets versterkt.

Nu was het zo dat het linkerkanaal meer was versterkt en als ik de balans naar rechts deed dat de linkerspeaker aanbleef en de rechter uit en andersom precies hetzelfde.
Na een harde reset werkte alles weer naar behoren, maar de volgende dag dus weer precies hetzelfde.
En nu blijft het weer ok 8)7
Heb wel een filmpje gemaakt maar daar is het niet zo heel goed op te horen, maar voor de liefhebbers.
hier staat hij.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik overweeg een Octavia Combi als nieuwe leaseauto, maar als ik de levertijden via diverse kanalen hoor word je niet heel vrolijk. Kennelijk is de levertijd sowieso langer dan een jaar? Of verschilt dat nog per uitvoering? Als nu al bekend is dat het langer dan een jaar wordt dan kan ik misschien beter uitwijken naar een ander merk.

[edit] en geldt dit voor de hele VAG-groep? De Seat Leon ST staat ook op mijn shortlist.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 02-02-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Palomar schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:47:
Ik overweeg een Octavia Combi als nieuwe leaseauto, maar als ik de levertijden via diverse kanalen hoor word je niet heel vrolijk.
De Octavia is idd langer dan een jaar, maar er staan er ook wat op voorraad als dat ook mag en aan je wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:13
Ik kreeg te horen van zowel de leasemaatschappij als de lokale dealer (VW, Audi, Seat en Skoda) dat voor een nieuwe auto de levertijd inderdaad minimaal ergens in 2024 is, maar dat een exacte datum totaal niet te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het was misschien ook een beetje vragen naar de bekende weg :) Die verhalen had ik idd om me heen gehoord en dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen... Rij in mijn huidige auto al een jaar langer vanwege de corona-periode en als ik dan langer dan een jaar moet wachten op een nieuwe zit ik straks bijna 7 jaar in dezelfde auto ;) (first world problem)

Ik ga ook eens kijken bij de Japanse en Koreaanse merken. Kia heeft ook best aardige modellen met veel opties en die beloven een kortere (en concrete) levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Iemand dit wel eens meegemaakt? Familielid heeft een Octavia Combi van 2019 met Columbus 2 navi. Alleen Android Auto is beschikbaar. Geen Carplay, terwijl dit er wel op zou moeten zitten. Heb al berichten gewisseld met @Rainesh maar we komen nog niet echt verder. Zie ook deze foto’s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9v7SzPInM23pcpZIPgStHZbBRiM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGOphCuv8Aj90KrMcBnTO6V2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goog8ShE-10xKsdKxZEQghqzIkI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdydVWYTOS1jvmnDYG2iE2mB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gn8yDZssMpIYII5kTHywXbMQqKo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4I7PGPOB3SlUMWrIKw45lhC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hTcJtkG6nd2UAgGG4jQc9667Wo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBZQoIvH4YcYN2TgNw0iQDnu.jpg?f=fotoalbum_tile

Wordt er een beetje gek van :’(
Oh edit: de kaarten van 2023 januari inmiddels wel geupdate :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Kecin schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:47:
Iemand dit wel eens meegemaakt? Familielid heeft een Octavia Combi van 2019 met Columbus 2 navi. Alleen Android Auto is beschikbaar. Geen Carplay, terwijl dit er wel op zou moeten zitten. Heb al berichten gewisseld met @Rainesh maar we komen nog niet echt verder. Zie ook deze foto’s:

[Afbeelding]

Wordt er een beetje gek van :’(
Oh edit: de kaarten van 2013 januari inmiddels wel geupdate :)
Ik weet wat er aan de hand is maar je hebt iemand in je regio nodig die kan coderen. Je 5f heeft wat adaptiekanalen die uitstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Rainesh schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:06:
[...]

Ik weet wat er aan de hand is maar je hebt iemand in je regio nodig die kan coderen. Je 5f heeft wat adaptiekanalen die uitstaan
Ah, geen idee wat dat betekend haha, overigens bedankt voor het vele troubleshooten via DM al. Iemand in de omgeving Twente aanwezig hier die dat kan aanpassen?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Die zitten er volgens mij wel, moet je even hier een oproepje doen: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:38
Padje87 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 06:47:
[...]

Auto staat hiervoor sinds een paar weken ook weer bij de dealer, zelfde "aanbieding" gekregen. Leasemaatschappij zegt ook dikke vinger en gaan hier niet mee akkoord. "Ooit" komt er een SW update maar niemand weet wanneer.
Update; auto weer opgehaald. Ze hebben wederom het stuur en regelapparaat vervangen en voorzien van een software-update. Dit zou vanuit de fabriek dé oplossing moeten zijn m.b.t. de travel/emergency assist meldingen. Mocht de auto nog één keer een probleem geven gaat deze terug naar de leasemaatschappij.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:51
Laatste nieuwe geintje van de scala met het instrumentenpaneel.
Wanneer ik op Android auto een route instel, schakelt het instrumentenpaneel naar navigatie. Hardstikke leuk natuurlijk, maar daar zie ik alleen een kaart zonder route. :+
Dit doet hij sinds een week ineens iedere keer. Kan ook nergens vinden of dit een feature is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjenniskens
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-08 09:15
Arunia schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:46:
Wanneer ik op Android auto een route instel, schakelt het instrumentenpaneel naar navigatie. Hardstikke leuk natuurlijk, maar daar zie ik alleen een kaart zonder route. :+
Dit doet hij sinds een week ineens iedere keer. Kan ook nergens vinden of dit een feature is of niet.
Heb het idee dat Android Auto niet goed werkt want bij de vriendin met Apple nooit problemen

het is al fijn dat je Android auto kan gebruiken bij mij gaat die regelmatig uit het scherm en kan ik alleen Apple Carplay aanklikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
erikjenniskens schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:03:
[...]

Heb het idee dat Android Auto niet goed werkt want bij de vriendin met Apple nooit problemen

het is al fijn dat je Android auto kan gebruiken bij mij gaat die regelmatig uit het scherm en kan ik alleen Apple Carplay aanklikken :+
Haha, je zou het zeggen, maar verder eigenlijk geen probleem.

Mijn vrouw heeft sinds december een gloednieuwe Dacia Duster en bij het Dacia media gebeuren schijnt het ruk te werken met iPhones.
Als ze navigeert en belt, dan klopt het hele Apple CarPlay gebeuren er uit.

Maar het blijft zeker behelpen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:38
Over navigeren gesproken, hier ook een leuke van het weekend. In principe heb ik niet te klagen qua problemen, anders dan problemen in het buitenland maar dat was vanwege een bug ergens, maar dit weekend was wel lastig.

Volgens de auto GPS reed ik op zijn minst een kilometer of 100 in het zuid-oosten ten opzichte van mijn daadwerkelijke positie. Ik woon in Maastricht, maar de navigatie gaf een of andere woonwijk in Zuid duitsland aan. Op zich geen ramp, ik gebruik toch Google maps voor navigeren.

Maar nu het mooie. Doordat hij denkt dat ik op andere wegen rijdt, kloppen de verkeersborden niet maar dus ook de snelheid en wegherkenning niet helemaal. Ik rij dus op de snelweg, ACC op 130 en de auto geeft in de cockpit aan dat er een rotonde aankomt en begint dus vol af te remmen. Dat was even schrikken.
:+
Gelukkig na paar uur de auto geparkeerd te hebben werkte alles weer. Maar fijn was anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 15:10

Mimiix

Professioneel Prutser

Michel schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:47:
Over navigeren gesproken, hier ook een leuke van het weekend. In principe heb ik niet te klagen qua problemen, anders dan problemen in het buitenland maar dat was vanwege een bug ergens, maar dit weekend was wel lastig.

Volgens de auto GPS reed ik op zijn minst een kilometer of 100 in het zuid-oosten ten opzichte van mijn daadwerkelijke positie. Ik woon in Maastricht, maar de navigatie gaf een of andere woonwijk in Zuid duitsland aan. Op zich geen ramp, ik gebruik toch Google maps voor navigeren.

Maar nu het mooie. Doordat hij denkt dat ik op andere wegen rijdt, kloppen de verkeersborden niet maar dus ook de snelheid en wegherkenning niet helemaal. Ik rij dus op de snelweg, ACC op 130 en de auto geeft in de cockpit aan dat er een rotonde aankomt en begint dus vol af te remmen. Dat was even schrikken.
Gelukkig na paar uur de auto geparkeerd te hebben werkte alles weer. Maar fijn was anders.
Hey, dat viel mij ook al op. Bij mij was het echter een meter of 10 - 20.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:27
Palomar schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:23:
Het was misschien ook een beetje vragen naar de bekende weg :) Die verhalen had ik idd om me heen gehoord en dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen... Rij in mijn huidige auto al een jaar langer vanwege de corona-periode en als ik dan langer dan een jaar moet wachten op een nieuwe zit ik straks bijna 7 jaar in dezelfde auto ;) (first world problem)

Ik ga ook eens kijken bij de Japanse en Koreaanse merken. Kia heeft ook best aardige modellen met veel opties en die beloven een kortere (en concrete) levertijd.
Kia belooft inderdaad een kortere levertijd. Ik ben van Skoda naar Kia overgestapt, maar heb uiteindelijk nog een jaar op mijn Kia Proceed mogen wachten. Als een Kia-model niet op voorraad is, mag je ook vaak minimaal 8 tot 12 maanden op de door jouw bestelde uitvoering wachten.
De Proceed bevalt me overigens prima na 20 jaar Skoda te hebben gereden.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01

Hier hetzelfde probleem en de klok in de auto klopt dan niet. (die staat gesynct aan de GPS tijd.)
Een harde reset van infotainment lost het op. (10 seconde de aan/uit knop van infotainment in houden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
demonic schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:02:
[...]

Hier hetzelfde probleem en de klok in de auto klopt dan niet. (die staat gesynct aan de GPS tijd.)
Een harde reset van infotainment lost het op. (10 seconde de aan/uit knop van infotainment in houden.)
Dat hielp helaas niet. Wel reden we volgens de GPS daarna ergens anders in Duitsland .

Afgelopen dagen gaat het wel goed gelukkig, hopelijk eenmalig geintje geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Vorige week ook gehad. Nu was de afwijking maar een straat of wat, maar toch.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 07:55

Mip

Hier ook gehad, dealer heeft een chip vervangen. Betrof een bekend probleem, alleen manuren hoeven te betalen, geen onderdeel. Mn Scala was helaas net uit de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Zojuist zie ik dat de linker koplamp (dimlicht) het niet doet.
Hebben jullie tips voor vervangende lampen?
Bij mijn vorige autos haalde ik ze random bij de action, Big Bazar e.d.

Maar die gingen te vaak stuk. Dus nu twijfel ik, lekker de dealer laten doen of zelf een goed lampje / setje vervangen.

Betreft Fabia Combi 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
RedRayMann schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:46:

Maar die gingen te vaak stuk. Dus nu twijfel ik, lekker de dealer laten doen of zelf een goed lampje / setje vervangen.

Betreft Fabia Combi 2018
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Philips autolampen, maar weet niet hoe dat de laatste jaren is aangezien ik al even een lease auto heb en dus bij de deler mag/moet aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Michel schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:56:
[...]

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Philips autolampen, maar weet niet hoe dat de laatste jaren is aangezien ik al even een lease auto heb en dus bij de deler mag/moet aankloppen.
Heb nu weer 3 jaar een lease. En daarnaast hadden we een oude Megane. Die had sowieso vaak elektrische problemen. Dus weet ook niet of het de schuld was van de auto of van het lampje.

Dacht dat er ook een lampen topic was, maar kan niets vinden (type, merken, waar te kopen e.d.)

--edit--
Iets qua info op skodaforum
https://www.skodaforum.nl...pbrengst-koplampen.46217/

En bij tweakers wel wat info gevonden maar geen eigen topic.

En een Philips tool voor welke lampen er zijn met de eigenschappen er van.
https://www.philips.nl/c-...ng/car-selector-tool.html

[ Voor 21% gewijzigd door RedRayMann op 10-02-2023 13:14 ]

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Inmiddels getankt;

734km op de dagteller en er ging 39,50 liter benzine in.

Dat geeft een verbruik van 1 op 18,8.

Normaliter rij ik zo rond de 1 op 19,5 dus dit valt me niks tegen.
Op naar de volgende tankbeurt.

De crossclimates bevallen verder prima, niks geen herrie die tegenvalt of verminderde grip in droogte ofzo (ik ben een rustige rijder) of andere gekkigheden. :)
Weer een tankbeurtje met de CrossClimate 2

1:17.5 in tegenstelling tot de 1:18,8 van de vorige tankbeurt.

Op 30K km á €1.75/ltr geeft dit het volgende plaatje (heel grof op een bierviltje)

1:17,5..........1714 liter............€2995
1:19,5*.........1538 liter............€2692

*mijn EcoContacts

Voor de rest geen noemenswaardige opvallendheden over de CrossClimate 2's.

edit: ik blijf het zo nu en dan bijhouden, even zien wat de zomer met het verbruik gaat doen. Thanks @nooberke

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 16-02-2023 12:29 ]

• Arunia
RedRayMann schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:46:

Betreft Fabia Combi 2018
Ik heb vroeger voor de C4 grand picasso Osram long life oid gekocht omdat die auto lampen vrat. Die bleven het in ieder geval gewoon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Fraggert schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:49:
[...]

Op 30K km á €1.75/ltr geeft dit het volgende plaatje (heel grof op een bierviltje)

*mijn EcoContacs

Deze tijd van het jaar verbruik je sowieso veelal wat meer brandstof...Koud, meer kleine stukjes ;)

7** KM op de dagteller kan ik alleen maar van dromen op 40 liter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:14:

Hier nog even op terugkomend: vorige week wezen kijken bij een Superb iV L&K uit 2021, mooie bak. Blijkt ‘ie toch een flink stuk lager te zijn dan de S2 van de vorige generatie :/ Ik ben 2 meter, dus ik pas in heel veel auto’s niet, of de binnenspiegel zit veel te laag waardoor je nauwelijks wat kan zien. De S2 Combi zat echter prima, maar bij de S3 Combi kijk ik vol tegen de daklijn aan en kan ik niet zonder bukken onder de binnenspiegel doorkijken. Dikke bummer dus, want dit was de enige nog enigszins betaalbare hybride optie waar we als gezin in zouden passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@The Legend Had je de stoel op de laagste stand staan? Ik ben 1.90 en heb een Octavia met panorama dak en heb nog meer dan genoeg ruimte boven mijn hoofd met de (elektrisch verstelbare) stoel op de laagste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

jongetje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:13:
@The Legend Had je de stoel op de laagste stand staan? Ik ben 1.90 en heb een Octavia met panorama dak en heb nog meer dan genoeg ruimte boven mijn hoofd met de (elektrisch verstelbare) stoel op de laagste stand.
Yep, laagste stand van de elektrisch verstelbare stoelen. Wat natuurlijk erg uitmaakt is waar je lengte zit. Als je lange benen hebt (lengtemaat 38 of hoger jeans) maar een normale romp, dan kun je perfect zitten, maar iemand die precies even lang is maar de verhouding net heeft omgedraaid kan met z’n hoofd tegen het dak zitten. In mijn geval heb ik lange benen en een lange romp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Vision 7S volgende week te zien bij Ames: https://www.ames.nl/skoda...t/vision-7s/preview/#form

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dus....

Dacht ff nieuw SD kaartje te kopen, en daar de nieuwe kaartversies voor de Amundsen in m'n Rapid op te zetten. Computer says no.

Blijkt dat dat ding alleen de originele SD kaart vreet. Bizar dat ze dat voor elkaar gekregen hebben, en nog erger; waarom? De kaarten zijn gewoon gratis van de site te plukken. Waarom dan zo moeilijk doen?

Ik wil het originele kaartje gewoon origineel houden eerlijk gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MikeyMan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:25:
Dus....

Dacht ff nieuw SD kaartje te kopen, en daar de nieuwe kaartversies voor de Amundsen in m'n Rapid op te zetten. Computer says no.

Blijkt dat dat ding alleen de originele SD kaart vreet. Bizar dat ze dat voor elkaar gekregen hebben, en nog erger; waarom? De kaarten zijn gewoon gratis van de site te plukken. Waarom dan zo moeilijk doen?

Ik wil het originele kaartje gewoon origineel houden eerlijk gezegd :X
Dat is al vanaf het begin zo. En verder. Wat heb je aan het origineel houden als er nieuwe Kaarten beschikbaar zijn?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GerCor schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:56:
[...]

Dat is al vanaf het begin zo. En verder. Wat heb je aan het origineel houden als er nieuwe Kaarten beschikbaar zijn?
Ja daar wordt het geen mooier verhaal van.

Maar er kan wel eens iets mis gaan, dus wil de originele achter de hand houden. Juist omdat je niet zomaar een andere kunt pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:30:
[...]

Maar er kan wel eens iets mis gaan, dus wil de originele achter de hand houden. Juist omdat je niet zomaar een andere kunt pakken.
Niet zo ingewikkeld doen. Gewoon kaartje ctrl+a en dan delete. En dan nieuwe bestanden erop zetten. Makkelijker wordt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
Arunia schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:46:
Ik heb dit ook in m'n Karoq Sportline business, rete irritant. Zou zweren dat ik ooit ergens een menu optie heb gezien over iets van automatisch starten van navigatieweergave, maar kan het nu uiteraard niet meer vinden. Het komt ook voor bij navigeren via bv. Waze via AA Wireless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
The_Admin schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:27:
[...]

Ik heb dit ook in m'n Karoq Sportline business, rete irritant. Zou zweren dat ik ooit ergens een menu optie heb gezien over iets van automatisch starten van navigatieweergave, maar kan het nu uiteraard niet meer vinden. Het komt ook voor bij navigeren via bv. Waze via AA Wireless.
Als ik een keer de kans heb, zal ik eens kijken. Als ik het vond geef ik het zeker door hier.

Kan me niet herinneren dat ik dit ergens heb gezien en aangezet, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MikeyMan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:30:
[...]

Ga je naar de originele SD. Knip en plak op de HD van jouw computer. SD formatteren en nieuwe Kaarten erop. Gaat er iets mis dan heb je altijd de oude Kaarten nog.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
M'n vriendin heeft sinds gisteren een Superb Combi IV. Leuke wagen, was wat aan het spelen met het infotainment systeem maar er zijn toch wat zaken die nogal stroef werken:

* wat wordt er eigenlijk opgeslagen in het specifieke user profiel? Ik kan dat nergens terugvinden.
* wij gebruiken beide android auto, wat goed werkt, maar je moet dan elke keer gaan switchen welke telefoon juist gebruikt wordt. Is er een manier om dat automatisch te laten switchen ook met het user profiel?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonicbrood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:40
Ik heb sinds 2 weken nu mijn Skoda Octavia Combi gekregen.
Ben erg tevreden over, zit alleen met een vraagje, misschien dat jullie een idee hebben.

Elke keer moet ik handmatig de Mode veranderd van Normaal naar Eco, ik kan het nergens vastzetten of het wordt nergens vastgezet.
Weten jullie of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:18
@Demonicbrood Ik lees even mee, ik doe dat elke dag meerdere keren met de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

devilkin schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:31:
M'n vriendin heeft sinds gisteren een Superb Combi IV. Leuke wagen, was wat aan het spelen met het infotainment systeem maar er zijn toch wat zaken die nogal stroef werken:

* wat wordt er eigenlijk opgeslagen in het specifieke user profiel? Ik kan dat nergens terugvinden.
* wij gebruiken beide android auto, wat goed werkt, maar je moet dan elke keer gaan switchen welke telefoon juist gebruikt wordt. Is er een manier om dat automatisch te laten switchen ook met het user profiel?
Denk het niet.

Enige optie lijkt bedraad te gebruiken(wat ivm hitte veel beter werkt op langere ritten in mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:25
Op dit draadje kon ik het zo snel niet vinden, maar private leasen via Skoda zelf of via bijvoorbeeld een ANWB? Hebben die paar extra Euro`s bij Skoda een meerwaarde op service en zo?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris222
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-09-2023
Soliest schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:04:
Op dit draadje kon ik het zo snel niet vinden, maar private leasen via Skoda zelf of via bijvoorbeeld een ANWB? Hebben die paar extra Euro`s bij Skoda een meerwaarde op service en zo?
krijg je er geen pechservice van skoda zelf bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Joris222 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:15:
[...]

krijg je er geen pechservice van skoda zelf bij?
Bij private/zakelijk lease is onderhoud, verzekering en pechhulp sowieso gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

erikjenniskens schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:03:
[...]

Zie je de kaart van Apple carplay dan ook op het instrumenten paneel? Of is carplay alleen te gebruiken op het centrale scherm?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Fjeze schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:57:
[...]

Zie je de kaart van Apple carplay dan ook op het instrumenten paneel? Of is carplay alleen te gebruiken op het centrale scherm?
Alleen op het centrale scherm. Geld voor zowel AA als CP. Je ziet alleen eventuele aanwijzingen (over 300 meter ga links).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 18:30
TigerMooD schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:16:
Ik kreeg te horen van zowel de leasemaatschappij als de lokale dealer (VW, Audi, Seat en Skoda) dat voor een nieuwe auto de levertijd inderdaad minimaal ergens in 2024 is, maar dat een exacte datum totaal niet te noemen is.
Ik heb in juli 2022 mijn Skoda fabia besteld (winter bakket navigatie, hill assist en travel pakket) (dus heel compleet).

Ca 1 maand geleden is die in productie gegan vogels de dealer. En Zaterdag mag ik hem ophalen. Dus 9 maanden ofzo levertijd.

Voor degene die er iets mee willen. Als dat nog hetzelfde is is nu bestellen en ca december / januari opleveren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zijn er hier Scala rijders met MIB3 erin en Smartlink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Rainesh schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:02:
Zijn er hier Scala rijders met MIB3 erin en Smartlink?
Is MIB3 de software?

Ik heb laatst een update gehad bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mimiix schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:12:
[...]

Is MIB3 de software?

Ik heb laatst een update gehad bij de dealer.
Wat voor update heb je gehad? Welk versie heb je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Rainesh schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:15:
[...]

Wat voor update heb je gehad? Welk versie heb je nu?
Deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BWxpSRB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hebben ze eindelijk een keer hun werk goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Rainesh schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:02:
[...]

Hebben ze eindelijk een keer hun werk goed gedaan :)
Mwa heb nu weer andere kwaaltjes. Onder andere gps die af en toe 50 meter rechts zit van me. Houd het leven spannend.

Was je hier naar opzoek trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 14:45
Kevinp schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:47:
[...]

Ik heb in juli 2022 mijn Skoda fabia besteld (winter bakket navigatie, hill assist en travel pakket) (dus heel compleet).

Ca 1 maand geleden is die in productie gegan vogels de dealer. En Zaterdag mag ik hem ophalen. Dus 9 maanden ofzo levertijd.

Voor degene die er iets mee willen. Als dat nog hetzelfde is is nu bestellen en ca december / januari opleveren.
Kijk dat klinkt redelijk hoopvol. Ik heb een Skoda Octavia besteld in augustus 2022. Vandaag nog gevraagd bij de leasemaatschappij of er al een leverdatum bekend is. Maar helaas. Hij zegt dat er ook nog geen productieweek bekend is. Ben bang dat het dus nog wel even duurt voordat de auto klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

old_spice schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:54:
[...]

Kijk dat klinkt redelijk hoopvol. Ik heb een Skoda Octavia besteld in augustus 2022. Vandaag nog gevraagd bij de leasemaatschappij of er al een leverdatum bekend is. Maar helaas. Hij zegt dat er ook nog geen productieweek bekend is. Ben bang dat het dus nog wel even duurt voordat de auto klaar is.
hoorde gisteren van mijn collega dat zijn Octavia 30 weken extra is uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Mr-D. schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:01:
[...]

hoorde gisteren van mijn collega dat zijn Octavia 30 weken extra is uitgesteld.
Ja hier ben ik ook bang voor. Wat ik overigens absurd vind. Dit is toch niet meer leuk, op deze manier een auto bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

old_spice schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:09:
[...]

Ja hier ben ik ook bang voor. Wat ik overigens absurd vind. Dit is toch niet meer leuk, op deze manier een auto bestellen?
vorig jaar 4 transporters besteld, volgend jaar mei .................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
old_spice schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:54:
[...]

Ik heb het daar ook over gehad. Maar hij was nog auto's uit 2021 aan het uitleveren. Hij kon geen logica vinden.

Mij auto had navigatie pakket winter pakket en travel assist. Dus behoorlijk luxe. En is volgens planning geleverd.

Maar eigenlijk lijkt het erop of ze vijf VAG er een zooitje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Mr-D. schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:13:
[...]

vorig jaar 4 transporters besteld, volgend jaar mei .................
Daar ben je dan mooi klaar mee. Als ik van tevoren weet dat het nog zolang duurt zou ik de order cancellen als dat mogelijk is en elders de boel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Kevinp schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:25:
[...]

Ik heb het daar ook over gehad. Maar hij was nog auto's uit 2021 aan het uitleveren. Hij kon geen logica vinden.

Mij auto had navigatie pakket winter pakket en travel assist. Dus behoorlijk luxe. En is volgens planning geleverd.

Maar eigenlijk lijkt het erop of ze vijf VAG er een zooitje van maken.
Ik heb ook flink wat opties op de auto gezet. Enige wat niet kon was de dodehoek assistent op de buitenspiegels. Daar hadden ze vorig jaar al geen chips meer voor dus kon ik ook niet meer bestellen als optie.
Enfin, wat ik raar vind, ik bestel nu een auto van een bepaald model en uitvoering uit een bepaald jaar. Maar als de levering zo lang duurt is er dit jaar misschien wel weer een nieuwer model te bestellen. En dan krijg ik een oud model maar dan nieuw geleverd. Een gekke gewaarwording is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
En waar je dan meteen al een x-bedrag op afschrijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:49:
[...]

*mijn EcoContacts

edit: ik blijf het zo nu en dan bijhouden, even zien wat de zomer met het verbruik gaat doen. Thanks @nooberke
zo, even juichen *O*

803.3 km op de dagteller......bij 38,60 liter sloeg het afleverpistool af.

daarmee kom ik op 1 : 20,8 _/-\o_

Skoda Fabia Combi III met 1.2TSI op CrossClimate 2's.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Wanneer bij mij het vulpistool afslaat dan kan ik er nog 5 liter bij druppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Drukkert schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:54:
Wanneer bij mij het vulpistool afslaat dan kan ik er nog 5 liter bij druppelen...
Er is een reden waarom je niet tot de rand moet vullen.... (net zoals je nooit leeg moet rijden)

Zijn meerdere bronnen voor, oa deze: https://www.hartvoorautos...tanken-als-je-klik-hoort/

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 11-05-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Voor mij niet herkenbaar. Ligt er ook aan hoe je het doet denk ik. Vorige auto kon het niet, dan werkte je brandstof meter niet correct meer.
Bij de auto die ik nu heb gaat het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47
jongetje schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Er is een reden waarom je niet tot de rand moet vullen.... (net zoals je nooit leeg moet rijden)

Zijn meerdere bronnen voor, oa deze: https://www.hartvoorautos...tanken-als-je-klik-hoort/
Lijkt me een aardige voor mythbusters. Die artikelen praten elkaar alleen maar na, ik geloof er weinig van.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Drukkert schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:04:
Voor mij niet herkenbaar. Ligt er ook aan hoe je het doet denk ik. Vorige auto kon het niet, dan werkte je brandstof meter niet correct meer.
Bij de auto die ik nu heb gaat het prima.
Heb ooit wel eens gelezen dat je meter pas na 100 km gaat teruglopen als je hem volgetankt hebt...
Zodat je even van het zicht van een volle tank kan genieten.

Kan er alleen geen onderbouwing voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47
avotar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:45:
[...]

Heb ooit wel eens gelezen dat je meter pas na 100 km gaat teruglopen als je hem volgetankt hebt...

Dat de vlotter een tijdlang op max blijft staan als er in de buis erboven nog brandstof zit lijkt me wel logisch.
Maar ik kijk toch pas naar de wijzer als ie leeg is... ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
avotar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:45:
[...]

Is wel logisch dat doen ze volgens mij met software batterijen ook. Zodat je niet meteen 99% ziet staan. Kan me dat zeker ook voor zoiets voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
De onderste helft zakt hij altijd dubbel zo snel naar mijn gevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Zijn er hier Octavia 4 rijders die al langere tijd in hun bolide rondrijden? Ik vraag me namelijk af of de softwareproblemen al zijn verholpen door de vele updates.

We staan op het punt een andere auto te kopen en de voorkeur gaat uit naar een Octavia 4 PHEV (RS). Deze voorkeur is vooral gebaseerd op de ruimte die de auto bied icm. de relatief gunstige prijsstelling.
Daarnaast rijd ik al jaren VAG en ben daar altijd tevreden over geweest. Onze huidige auto is een Leon 1P FR.

Nu ik me echter een beetje in aan het lezen ben vraag ik me af of we niet rond aan het kijken zijn naar een gigantische miskoop. Ik ken mezelf namelijk een beetje en zou echt stapelgek worden van de problemen die gemeld worden/werden op de diverse fora.
Ik lees alleen nergens of de problemen inmiddels verleden tijd zijn. Je zou namelijk denken dat de problemen inmiddels wel verholpen zijn na 3 jaar updaten.

Wat zeggen jullie? Kiezen voor een Skoda die de updates heeft gehad of een beetje ruimte inleveren en kiezen voor een Corolla Touring Sports GR?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Kapitein Merijn Ik rijd ruim 2 jaar rond in mijn Octavia 4 1.0 dsg mild hybride. Na veel problemen zijn na 9 maanden met een update zo goed als alle problemen verdwenen. Ik heb heb mijn auto verder nooit meer laten updaten.

Is de phev nog wel bestelbaar? En als die nog bestelbaar is loopt de levertijd op tot 2 jaar heb ik begrepen, ik weet niet hoe snel je een nieuwe auto wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
jongetje schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:20:
@Kapitein Merijn Ik rijd ruim 2 jaar rond in mijn Octavia 4 1.0 dsg mild hybride. Na veel problemen zijn na 9 maanden met een update zo goed als alle problemen verdwenen. Ik heb heb mijn auto verder nooit meer laten updaten.

Is de phev nog wel bestelbaar? En als die nog bestelbaar is loopt de levertijd op tot 2 jaar heb ik begrepen, ik weet niet hoe snel je een nieuwe auto wilt hebben?
Nieuw is inderdaad niet te doen. Ik heb al contact gehad met Wealer en zij hebben zelfs niet eens een auto staan om te proefrijden. De bestelde voorraad zou eind dit jaar geleverd moeten worden en nieuwe bestellingen naar verwachting pas eind 2024.
We zijn dus aan het kijken naar eentje "met de kop eraf"

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Waarschijnlijk heeft mijn Fabia een 2de sd kaart slot, verstopt in het handschoenen kastje. Heb gezocht naar een handleiding of filmpje om het kastje te verwijderen, maar niets gevonden.

Dacht er een sd kaartje "extender" in te stoppen, zodat we de sd slot kunnen gebruiken zonder grote modificaties.

De 2de sd kaart blijft dan toegankelijk en kan dan gebruikt worden.

Hebben jullie enig idee waar ik instructies kan vinden?

Fabia Combi 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag is versie 324 uitgekomen. Even aangeven bij de dealer als je weer onderhoud krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Kent iemand een goede panodak specialist in omgeving Noord-Limburg? Mijne moet waarschijnlijk gereviseerd worden en heb weinig vertrouwen in de dealer (laat staan het uurloon wat ze tellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Tnx, had Skoda forum al doorgenomen, waar Henk de info dat er een tweede slot bestaat.
Ik ken dit topic.

Briskoda heb ik ook doorgenomen, veel tekst gezien dat het bestaat maar niet hoe te openen.

Jouw tweede linkje geeft mij inzicht! Tnx!
Die heb ik gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:34:
Zijn er hier Octavia 4 rijders die al langere tijd in hun bolide rondrijden? Ik vraag me namelijk af of de softwareproblemen al zijn verholpen door de vele updates.

We staan op het punt een andere auto te kopen en de voorkeur gaat uit naar een Octavia 4 PHEV (RS). Deze voorkeur is vooral gebaseerd op de ruimte die de auto bied icm. de relatief gunstige prijsstelling.
Daarnaast rijd ik al jaren VAG en ben daar altijd tevreden over geweest. Onze huidige auto is een Leon 1P FR.

Nu ik me echter een beetje in aan het lezen ben vraag ik me af of we niet rond aan het kijken zijn naar een gigantische miskoop. Ik ken mezelf namelijk een beetje en zou echt stapelgek worden van de problemen die gemeld worden/werden op de diverse fora.
Ik lees alleen nergens of de problemen inmiddels verleden tijd zijn. Je zou namelijk denken dat de problemen inmiddels wel verholpen zijn na 3 jaar updaten.

Wat zeggen jullie? Kiezen voor een Skoda die de updates heeft gehad of een beetje ruimte inleveren en kiezen voor een Corolla Touring Sports GR?
Ik heb hem nu bijna 1,5 jaar en nooit echt software problemen gehad. Vorig jaar september last gehad van een bug welke naar voren kwam bij rijden in buitenland (iets met verkeersborden herkenning dacht ik), wat zorgde voor een paar crashes van het systeem. Maar ondertussen al weer paar keer in buitenland geweest en probleem niet meer ervaren. Wel krijgt hij nog regelmatig updates (OTA en bij de garage) maar geen klachten gehad.

Enige wat in het buiteland nog niet goed gaat (met name Spanje en Italie) is de verkeersborden herkenning en automatische snelheid aanpassing bij ACC. Systeem geeft in die landen vaak melding dat die niet werken ondanks dat je op een doorgaande weg op snelweg rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 23:11
@Rainesh

Weet jij wat op dit moment de laatst beschikbare versie is voor de Skoda Octavia (2019)? De Unit heeft op dit moment versie: MST2_EU_SK_ZR_P0480T (Technisat) en stamt uit 2021.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
D-SkyLimit schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:44:
@Rainesh

Weet jij wat op dit moment de laatst beschikbare versie is voor de Skoda Octavia (2019)? De Unit heeft op dit moment versie: MST2_EU_SK_ZR_P0480T (Technisat) en stamt uit 2021.

Alvast bedankt!
Dat is de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:13
Er staat hier over enkele weken weer een mooi ritje gepland met de octavia. (2000km) Daarin kom ik een hoop bergen tegen. Wat mij vorig jaar opviel is dat de dsg hem vrij snel in z'n vrij gooit op het moment dat ik bergafwaarts rij. Nu kan ik 2x kort remmen, dan lijkt hij dat niet te doen en in de hoogste versnelling te blijven, maar dan blijf ik ook versnellen. Is er een manier waarop ik beter op de motor kan remmen, of kom ik dan echt uit op flipperen? Gaat om een 1.5 dsg benzine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@MisterEagle Daar zijn idd de flippers voor om te regenereren (en remmen op de motor). Wat je ook kunt doen is hem in de sportstand zetten, dan maakt hij wat meer toeren en rem je dus meer op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
MisterEagle schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:51:
Er staat hier over enkele weken weer een mooi ritje gepland met de octavia. (2000km) Daarin kom ik een hoop bergen tegen. Wat mij vorig jaar opviel is dat de dsg hem vrij snel in z'n vrij gooit op het moment dat ik bergafwaarts rij. Nu kan ik 2x kort remmen, dan lijkt hij dat niet te doen en in de hoogste versnelling te blijven, maar dan blijf ik ook versnellen. Is er een manier waarop ik beter op de motor kan remmen, of kom ik dan echt uit op flipperen? Gaat om een 1.5 dsg benzine.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de DSG bergafwaarts in zijn vrij wordt gezet. Dan zou je altijd met een noodgang naar beneden gaan. :9

Ik heb een 1.0 TSI (DSG) en deze blijft bergafwaarts altijd in de hoogste versnelling staan. Drive of Sport maakt geen verschil. Ik zet hem altijd in manueel zodat ik zelf kan afremmen op de motor met de flippers. Dat werkt toch het best vind ik persoonlijk. En als het dan alsnog te hard gaat, dan kun je het laatste stukje bij remmen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
Rainesh schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Dat is de laatste versie
Dank je wel, Rainesh. Heb jij enig idee wat er aan de hand kan zijn als hij regelmatig random reboots geeft? Het valt mij op dat het voornamelijk is als de telefoon is aangesloten via Apple CarPlay. Via Android Auto hetzelfde verhaal.

Ik maak altijd gebruik van originele kabels die bij de telefoon zitten geleverd. :)
Pagina: 1 ... 60 ... 79 Laatste