deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Daar heb je een punt! Volgens mij gaat het om de auto's die op kenteken gezet zijn.Mimiix schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:14:
[...]
Gaat dat over op kenteken gezette autos of nieuwe ?
Golfjes worden volgens mij nog best veel geïmporteerd.
Je kan bij de rdw deze data ook ophalen. Daar kan je ook filteren op datum eerste toelating en eerste toelating in Nederland.johanth schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:16:
[...]
Daar heb je een punt! Volgens mij gaat het om de auto's die op kenteken gezet zijn.
Ik zag het!Mimiix schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:18:
[...]
Je kan bij de rdw deze data ook ophalen. Daar kan je ook filteren op datum eerste toelating en eerste toelating in Nederland.
Dan zijn het de volgende gegevens:
VW Golf, eerste toelating >= 1 Nov 2022: 275
Seat Léon, eerste toelating >= 1 Nov 2022: 247
Skoda Octavia, eerste toelating >= 1 Nov 2022: 10
Dat verandert het beeld dus niet erg.
[ Voor 6% gewijzigd door johanth op 25-11-2022 18:56 . Reden: Seat Léon toegevoegd ]
ik heb altijd een lege garage bij het openen van de app, werkt nooit, altijd ellendeStimulate14 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:05:
Echt die app/dashboard werkt echt nooit. Wat een bende.
/ 502 Bad Gateway: Registered endpoint failed to handle the request.

[ Voor 87% gewijzigd door erikjenniskens op 27-11-2022 17:06 ]
Los van het voelen van blazen, wordt het wel warm in de wagen na een tiental minuten rijden?
Electrisch kan deze +- 50km afleggen maar over de totale afstand vind ik niets terug
Ik heb de Octavia Combi RS. Ik kan doorgaans volledige opgeladen en getankt, zo'n 600km rijden. Dan rijd ik wel rustig aan op de ACC. Door Duitsland heen is het bereik aanzienlijk minderjinks26 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:12:
Ik kan nergens duidelijke info vinden maar hoeveel zou de totale afstand zijn die een Skoda Octavia plugin-hybride kan afleggen.
Electrisch kan deze +- 50km afleggen maar over de totale afstand vind ik niets terug
Dat kun je toch uitrekenen aan de hand van de tankinhoud en het gemiddelde verbruik?jinks26 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:12:
Ik kan nergens duidelijke info vinden maar hoeveel zou de totale afstand zijn die een Skoda Octavia plugin-hybride kan afleggen.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Heel moeilijk als je de tankinhoud moeilijk terug kan vinden.Andrehj schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:36:
[...]
Dat kun je toch uitrekenen aan de hand van de tankinhoud en het gemiddelde verbruik?
op het bonnetje van je tankstation?jinks26 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:44:
[...]
Heel moeilijk als je de tankinhoud moeilijk terug kan vinden.
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8jinks26 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:44:
[...]
Heel moeilijk als je de tankinhoud moeilijk terug kan vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 30-11-2022 07:42 ]
(ben nu op zoek naar een nieuwe auto en deze stond op de shortlist gemaakt in het voorjaar) Ik kom dus wel een half jaartje achter.
Op Skoda Nederland en België zijn ze gewoon van de configurator en aanbodpagina afgehaald.jongetje schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:42:
@Joindry Volgens mij is skoda niet gestopt maar zijn de levertijden zo extreem lang dat het geen zin heeft om nu te bestellen en pas over ruim anderhalf jaar te kunnen rijden.
Ja om die reden. Wie gaat er een auto bestellen waarvan je 2 modeljaren (en misschien een facelift) verder bent voordat deze geleverd kan worden.Joindry schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:52:
[...]
Op Skoda Nederland en België zijn ze gewoon van de configurator en aanbodpagina afgehaald.
Stond net bij de garage en toen belde toevallig een ander persoon met hetzelfde euvel. Ik kan donderdag pas trouwens terecht

Ze denken aan een softwareupdate wat niet lekker is gegaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Padje87 op 20-12-2022 16:22 ]
4800Wp - 225° ZW - 12°
Verder had ik de auto bij de garage laten staan en een vervangende auto meegenomen. Jij bent niet de oorzaak dus lossen ze het ook maar zelf op bij de dealer. Daar heb ik echt geen medelijden mee met die inmiddels paar mega dealers.
[ Voor 34% gewijzigd door jongetje op 20-12-2022 16:36 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Zit er niet gewoon een klop onder je instrumentenpaneel? Waar 0.0 op staat?TF schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:27:
Ik vind de dagteller resetten op de Kodiaq omslachtig. Moet via stuur naar ander menu en daar pas resetten. Waarom de functie niet vereenvoudigen?.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nee helaas niet. Digitaal instrumentariumavotar schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:10:
[...]
Zit er niet gewoon een klop onder je instrumentenpaneel? Waar 0.0 op staat?
[ Voor 5% gewijzigd door TF op 29-12-2022 18:08 ]
Karoq net zo, gok dat VW dat over een groot deel van hun lineup verkeerd heeft bedacht.TF schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:27:
Ik vind de dagteller resetten op de Kodiaq omslachtig. Moet via stuur naar ander menu en daar pas resetten. Waarom de functie niet vereenvoudigen?.
Hun eerste stap naar het verwijderen van alle fysieke knoppen en niemand had in de gaten dat zelfs dit onhandiger was dan een knopje
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Heeft de garage geen leeg boekje voor je?Cobb schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:43:
Iemand die misschien een leeg onderhouds pagina uit het boekje kan scannen en mij doen toekomen? Ik heb een Skoda Octavia zonder boekje en nu tweemaal is deze voor onderhoud bij een garage geweest die mijn onderhoud niet vast kan leggen in digitale systeem van Skoda. Ik wil nu toch graag iets op papier laten vastleggen met een stempeltje van de garage.
Ford idem bij de focus met sync 3.Ethirty schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:33:
[...]
Karoq net zo, gok dat VW dat over een groot deel van hun lineup verkeerd heeft bedacht.
Hun eerste stap naar het verwijderen van alle fysieke knoppen en niemand had in de gaten dat zelfs dit onhandiger was dan een knopje
Waarom zou je een dagteller nodig hebben? Mijn auto houd zelf de stand bij "sinds tanken" en per start. Verder gebruikte ik het vroeger alleen bij mijn auto waarvan de benzine meter onbetrouwbaar was maar dat heb ik nu niet nodig.Ethirty schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:33:
[...]
Verder mis ik in mijn octavia4 geen fysieke knoppen, de zaken waar ik snel bij moet staan altijd onderin het scherm. Of ik nu op een knop of het scherm moet tikken maakt mij echt niet uit.
[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 31-12-2022 22:40 ]
Sinds mei is mijn vriendin de trotse eigenaresse van onze Fabia 3 Combi (2018)
Bij aflevering door Alphabet is er inspectie van Skoda Zwolle gedaan.
Nu zegt de auto dat we binnen een maand de olie moeten vervangen. Ik denk dit gewoon bij de Skoda dealer te doen (Apoint Amsterdam) ivm de garantie en extra service.
Dus ik net naar de Skoda site;
Longlife onderhoudsservice 330 euro
Olieservice 235 euro
Is de 2de optie voldoende? Of voor die 100 euro meer toch die eerste? Volgens mij zit optie 2 ook in optie1.
En als ik nu de 2de doe, kan het dan zijn dat de auto adviseert om binnenkort alsnog de eerste te doen?
Heb de laatste jaren lease gereden (ook nu met een 108)
En onze oude prive auto was een Megane die elk jaar naar de dealer ging voor APK en onderhoud. Ik had niet echt zicht wat mogelijk en nodig was.
Bij de Fabia wil ik er iets meer zicht in krijgen. Zeker omdat de autos steeds meer zelf gaan bepalen.
Wat is jullie idee? Hebben jullie tips?
Alphabet heeft dat ding zonder beurt de deur uit gedaan, Skoda Zwolle slechts een inspectie (dus geen beurt). Dus nu piept ie dat ie een olieservice (aka kleine beurt) wil hebben.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Weet van de nieuwere Renaults dat ze een A en een B service hebben (ofwel klein en groot)
En inderdaad, Skoda Zwolle heeft gewoon een inspectie gedaan en de batterijen van de sleutels vervangen.
Richtlijn is +/- 10-12,5k bijleggen op onze huidige auto die nu nog een 10k waard is. Maar we zijn een beetje verpest waardoor sommige zaken nu best een harde eis zijn op de octavia. Maar de ideale heb ik gewoon nog niet gevonden. Daarom nu aan het kijken wat er achteraf nog aan te passen is.
- Automaat is een vereiste en is achteraf niet aan te passen.
- Trekhaak toevoegen kan via trekhaakcentrum voor een +/- 800,- inclusief aanpassing computer.
- Geblindeerde ramen achter. Folieplakkers doen dat voor een +/- 300,-
- Achteruitrij camera. Dat lijkt bijna onmogelijk om te vinden. Ze zijn er wel maar dan niet in andere combinaties. Is dit iets dat achteraf toe te voegen is?
- Apple Car play. Dit lijkt mij handig, maar huidige auto heeft het niet. Kan dat via de Dealer toegevoegd worden?
(1.5 willen we trouwens ivm trekvermogen voor de sleurhut. Automaat omdat ik lui ben en verpest door de huidige auto)
https://www.autotrack.nl/...via-benzine-2018-53105993
Het is wel een 1.4, maar die presteert vrijwel hetzelfde als een 1.5.
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
1.4 of 1.5 maakt mij niks uit.MichelKlok schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:47:
Wat dacht je van deze?
https://www.autotrack.nl/...via-benzine-2018-53105993
Het is wel een 1.4, maar die presteert vrijwel hetzelfde als een 1.5.
Maar eigenlijk boven budget. Want deze heeft geen trekhaak a 800,-
Vorige week nog eentje gezien (nu verkocht) voor 18.000 met trekhaak, maar dan geen camera of apple/android car. Was een witte dus viel meteen al af.
Is dat op de huidige auto’s nog beetje mogelijk?
Ik ben in de markt voor een Kodiaq Sportline. Deze heeft nu standaard de matrix koplampen met camera, is het dan mogelijk om onderdeel van het assistentie pakket achteraf te programmeren? Zoals adaptive cruise control en traffic jam functie?
Fly or Die
Ok, dit zit niet standaard op de Sportline?jongetje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:14:
@Fjeze voor adaptive cruisecontrol heb je een andere (extra) hendel nodig dus dat gaat niet door alleen wat bitjes omzetten.
Fly or Die
Dat weet ik niet. Ik beantwoord alleen je vraag.
En weet iemand of er standaard wel een elektronische kofferbak op zit alleen dan zonder die virtual pedal? Of heb je dan gewoon een handmatige kofferbak?
Fly or Die
Inmiddels de Fabulous van 44K naar 62K gereden zonder een slag verkeerd. Nagenoeg elke tankbeurt even de dagteller door de getankte liters en steevast kom ik op 19,5 lt/km (uitschieters 18,5 en 20,5)
De EcoContacts waren op dus tijd voor een 4seizoenenband. Het zijn de Michelin CrossClimate 2's geworden.
Mijn Fusion had een winterset maar in augustus reed ik soms nog op mijn WinterContacts en in januari was het glibberen op mijn EcoContacts...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SVccdpD0l64m3siK17OlG9PP.jpg?f=user_large)
Ik zal na een tijdje nog even, voornamelijk, het verbruik even laten weten hier.
Eerste indruk.....stiller dan de EcoContacts die er onder zaten (maar die waren echt behoorlijk op) en voor de rest eigenlijk nog geen negatieve eigenschappen bemerkt.
Ik ben echter een zeer rustige rijder dus heb sowieso altijd zeer ruime marges nog.
Ik hoop op nog een beetje sneeuw
Last but not least......wat is het toch een ruimtewondertje

Was op zoek naar een gereedschapskast voor mijn workshop en die gisteren opgehaald.
Op zolder met je rolmaat lijkt 60x70x132 een stuk kleiner dan als je zo'n blok in je wagen moet hufteren
:strip_exif()/f/image/YPxO3Gup9hqkUqaWttaSocy6.jpg?f=fotoalbum_large)
En ja.....dat is mijn aanhanger......ff snel gepakt om hem naar huis te karren. Dat is wat makkelijker over straat dan zo'n verhuishondje met van die harde stuiterwielen.
Volgende keer toch maar gewoon achter de auto slingeren
[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 10-01-2023 08:47 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Mooie Yeti staat erop je foto... Of ging het daar niet overFraggert schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:26:
Klein update-je over mijn 2017 Fabia III![]()
Inmiddels de Fabulous van 44K naar 62K gereden zonder een slag verkeerd. Nagenoeg elke tankbeurt even de dagteller door de getankte liters en steevast kom ik op 19,5 lt/km (uitschieters 18,5 en 20,5)
De EcoContacts waren op dus tijd voor een 4seizoenenband. Het zijn de Michelin CrossClimate 2's geworden.
Mijn Fusion had een winterset maar in augustus reed ik soms nog op mijn WinterContacts en in januari was het glibberen op mijn EcoContacts...![]()
[Afbeelding]
Ik zal na een tijdje nog even, voornamelijk, het verbruik even laten weten hier.
Last but not least......wat is het toch een ruimtewondertje![]()
Was op zoek naar een gereedschapskast voor mijn workshop en die gisteren opgehaald.
Op zolder met je rolmaat lijkt 60x70x132 een stuk kleiner dan als je zo'n blok in je wagen moet hufteren![]()
[Afbeelding]
En ja.....dat is mijn aanhanger......ff snel gepakt om hem naar huis te karren. Dat is wat makkelijker over straat dan zo'n verhuishondje met van die harde stuiterwielen.
Volgende keer toch maar gewoon achter de auto slingeren
Merk je nog verschil qua grip/geluid met je nieuwe banden?
Lekker onhandig blok die kist, ik had ook voor de aanhanger gekozen
gloeiendegloeiendenooberke schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:11:
[...]
Mooie Yeti staat erop je foto... Of ging het daar niet over
Merk je nog verschil qua grip/geluid met je nieuwe banden?
Lekker onhandig blok die kist, ik had ook voor de aanhanger gekozen
Mijn eerste indruk zijn dat de banden zelfs stiller zijn dan de EcoContacts maar dat kan zijn doordat die af echt op waren. Wat grip betreft.......ik ben een hele rustige rijder dus ik heb sowieso altijd nog een hele ruime marge in wat voor omstandigheden dan ook
Maar ik heb in elk geval nog niks negatiefs opgemerkt.
Met zo'n rigide blok zijn het altijd de diagonalen die je parten gaan spelen. Een opgerolde Ikea Sultan kan je nog proppen maar doordat de neergeklapte bank iets schuin omhoog loopt dan werdt het flink spannend of ik niet mijn achterruit ging laten sneuvelen met het dichtsmijten van de klep.
Ik wil nog 2 van die smalle kasten hebben (40x60x132) maar dan gaat de kar inderdaad mee
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
en ik word onderhand gek van steeds die melding bij starten dat er geen hoofdgebruiker is
[ Voor 22% gewijzigd door Sebje op 10-01-2023 14:31 ]
Ja, bij de Scala, nadat ze iets hadden gedaan bij de dealer / in de fabriek. Allicht dus daar even informeren.Sebje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:31:
Is het iemand hier recent gelukt om een hoofdbestuurder in te stellen voor de Skoda Kodiaq? Hoezeer ik ook probeer via de stappen in het menu met 2 sleutels, het lukt niet.
en ik word onderhand gek van steeds die melding bij starten dat er geen hoofdgebruiker is
Heb een leuk setje gevonden.
Ik heb een fabia combi 2018 (16" 7J)
Nu heb ik een Audi A1 setje gevonden, maten e.d. kloppen.
De banden zijn op (winterbanden, 4mm) maar dat is geen probleem. Heb zelf winterbanden liggen (daarom de jacht naar een setje velgen
Mijn grote vraag, waar moet ik verder op letten?
Verkoper zegt;
- 2 stuks zijn gaaf
- 2 stuks met lichte schade, maar niet krom.
Foto's lijken dit te bevestigen.
- Velg 1 en 2 lijken inderdaad gaaf
- Velg 3 heeft op 2 plekken stoeprand schade. 1x "normaal" en 1x "licht" (mijn beleving)
- Velg 4 heeft 2x stoeprand schade, 1x wat heftiger en 1x licht. Maar heeft ook verkleuringen of afgebladderd lak. Is dit erg?
Zijn er kleine testjes om te doen of punten om te checken als ik een deal kan maken en ze ga ophalen?
Ik zou de Skoda Scala 1.5 kopen. Is dit een aanrader of zijn er betere in dit segment?
Ben erg benieuwd wat je wensen en eisen zijn en je referentie.
Nieuw, occasion?
Occasion zie ik tussen 20 en 35k
Tussen 5 en 120k kilometers
Ambition, Style, Business, Monte Carlo?
[ Voor 4% gewijzigd door RedRayMann op 11-01-2023 15:30 ]
Ik rij hem zelf vanuit het werk. Hij rijdt zeker lekker. Gaat om een 1.0 business met een turbo.sturtiebe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:15:
Hey
Ik zou de Skoda Scala 1.5 kopen. Is dit een aanrader of zijn er betere in dit segment?
Nu vind ik de laadruimte best wel karig, maar vorige auto was een c4 grand Picasso 7 zitter.
https://www.autoscout24.b...position=2&source_otp=t30
Het zou deze eventueel zijn.
Kan hem kopen voor 21500
Prijs dat ik max kan geven is 22500
Twijfel ook tussen:
Seat Leon
Kia Proceed
Maar blijf precies toch hangen bij de Skoda
[ Voor 17% gewijzigd door sturtiebe op 11-01-2023 16:05 ]
Die vraag is zo natuurlijk nooit te beantwoorden.sturtiebe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:15:
Hoe moeten wij nou weten wat jij "beter" vindt?
Bedoel je sneller? Betrouwbaarder? Groter? Langer? Zuiniger? Goedkoper? Beter uitziend? Makkelijker te bedienen? Hoger trekgewicht? Ruimer? Of misschien comfortabeler?
[ Voor 8% gewijzigd door Andrehj op 11-01-2023 19:42 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Rij graag wat sportief en heb graag de nodige ruimte. Ben 1m90 daarmee.
Sportief en Skoda gaan volgens mij niet echt samen, of je moet al een RS uitvoering hebben..sturtiebe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:10:
Was een gewone vraag sorry dat ik niet duidelijk was.
Lijkt mij een Leon, Focus of Mazda 3 een meer logische keuze.sturtiebe schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:10:
Was een gewone vraag sorry dat ik niet duidelijk was.
MLLL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:50:
[...]
Sportief en Skoda gaan volgens mij niet echt samen, of je moet al een RS uitvoering hebben..
Alsof een skoda octavia niet sportief is en een Leon of Focus wel... de leon is hetzelfde platform (ziet er misschien wat sportiever uit maar met dezelfde motor en platform rijd het niet opeens sportief) als je alle 3 met een 1.0 neemt is er sowieso weinig sportiefs aan. Zijn namelijk gezinswagens, dan kun je beter wat elektrisch nemen.nooberke schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:53:
[...]
Lijkt mij een Leon, Focus of Mazda 3 een meer logische keuze.
Grappig dat je Ford noemt, dat rijdt zelfs leuk met een 1.0 l blokje.jongetje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:05:
[...]
[...]
Alsof een skoda octavia niet sportief is en een Leon of Focus wel... de leon is hetzelfde platform (ziet er misschien wat sportiever uit maar met dezelfde motor en platform rijd het niet opeens sportief) als je alle 3 met een 1.0 neemt is er sowieso weinig sportiefs aan. Zijn namelijk gezinswagens, dan kun je beter wat elektrisch nemen.
Je hoeft Ford niet uit te leggen hoe ze een puik onderstel moeten maken.
En hey ik begon niet over sportief ....
Dat het platform hetzelfde is, wil niet zeggen dat ze dezelfde veren en dempers gebruiken voor elk model. Een Octavia, Leon, Golf of A3 rijden echt wel anders. En dan heb je nog de software tweaks in oa de DSG die het rijgevoel echt wel verschillend maken.jongetje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:05:
[...]
[...]
Alsof een skoda octavia niet sportief is en een Leon of Focus wel... de leon is hetzelfde platform (ziet er misschien wat sportiever uit maar met dezelfde motor en platform rijd het niet opeens sportief) als je alle 3 met een 1.0 neemt is er sowieso weinig sportiefs aan. Zijn namelijk gezinswagens, dan kun je beter wat elektrisch nemen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Nou qua vering, demping en besturing zit er echt een flink verschil in... Een Leon gaat heel anders de bocht of doordraaier door...jongetje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:05:
[...]
[...]
Mijn VW Polo GTI rijd echt wel anders dan de Skoda Fabia van mijn zus... Dat ding is zo enorm week
Een GTI is sowieso al anders natuurlijk, dan moet je bij Skoda ook de rs versie nemen.nooberke schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:28:
[...]
Mijn VW Polo GTI rijd echt wel anders dan de Skoda Fabia van mijn zus... Dat ding is zo enorm week
Je kunt het nog zo strak veren eventueel achteraf met hulpveren maar met een standaard motor wordt het nooit sportief. Ik heb een 1.0 dsg maar dan druk je het gas in, even wachten, en dan pas gebeurd er echt wat.
Auto staat hiervoor sinds een paar weken ook weer bij de dealer, zelfde "aanbieding" gekregen. Leasemaatschappij zegt ook dikke vinger en gaan hier niet mee akkoord. "Ooit" komt er een SW update maar niemand weet wanneer.WoBBeL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:08:
Hier zijn de problemen met Travel Assist en Emergy SOS weer terug...de dealer heeft aangeboden deze functies uit te zetten zodat de meldingen verdwijnen totdat er een software update komt die de ellende verhelpt. Als vergoeding krijg ik gratis skoda connect...zucht.
4800Wp - 225° ZW - 12°

Ik heb dit ook gehad. Bij mij zijn 2 modules vervangen.Padje87 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 06:47:
[...]
Auto staat hiervoor sinds een paar weken ook weer bij de dealer, zelfde "aanbieding" gekregen. Leasemaatschappij zegt ook dikke vinger en gaan hier niet mee akkoord. "Ooit" komt er een SW update maar niemand weet wanneer.
Daarmee was het opgelost.
Als je een referentie kenteken wil, stuur me dan even een DM
In april al 3 jaar....WoBBeL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 06:56:
@Padje87 bizar... Ruim twee jaar is die auto beschikbaar en nog werkt de software niet goed
Wat zijn de problemen?WoBBeL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:08:
Hier zijn de problemen met Travel Assist en Emergy SOS weer terug...de dealer heeft aangeboden deze functies uit te zetten zodat de meldingen verdwijnen totdat er een software update komt die de ellende verhelpt. Als vergoeding krijg ik gratis skoda connect...zucht.
Ik heb heel soms dat ik tijdens het rijden de melding krijg dat deze functies beiden niet beschikbaar zijn, maar een paar seconden later is alles weer normaal...
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Die meldingen heb ik soms wel 50 keer in een rit en soms 15 min lang.bonyuri schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:42:
[...]
Wat zijn de problemen?
Ik heb heel soms dat ik tijdens het rijden de melding krijg dat deze functies beiden niet beschikbaar zijn, maar een paar seconden later is alles weer normaal...
Dit dus, zeker in combinatie met stuurverwarming. Het blijft maar doorgaan met meldingen. Stuur en modules zijn allemaal al vervangen en ze gooien het nu op een SW update omdat hardware niet helpt.WoBBeL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:43:
[...]
Die meldingen heb ik soms wel 50 keer in een rit en soms 15 min lang.
4800Wp - 225° ZW - 12°
Same here, met een Golf 8 danwel. Ik merk dat het vooral vaker voorkomt als het erg koud is. Afgelopen december was het echt continu raak, nu valt het weer reuze mee en is het sporadisch.WoBBeL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:43:
[...]
SW versie 1896 en stuurwiel is ook al eens vervangen.
ja die meldingen krijg ik ook met ene regelmaatWoBBeL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:08:
vanochtend nog alleen dan de melding Front Assist niet beschikbaar geen sensorzicht, dat was een nieuwe melding voor mij
Maar dat is echt 1 keer per maand ofzo.
En ik heb 35k km gereden afgelopen jaar.
Enige wat ik wel vaker heb is dat android auto niet wil connecten of disconnect als ik aan het rijden ben.
Voor de rest geen problemen gelukkig.
Skoda KamiQ Business editie okt 2021.
Zo was het bij mij ook.TrekDr0p schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:32:
Ik heb af en toe een melding dat SOS het niet doet, of dat lane assist het niet doet.
Maar dat is echt 1 keer per maand ofzo.
En ik heb 35k km gereden afgelopen jaar.
Enige wat ik wel vaker heb is dat android auto niet wil connecten of disconnect als ik aan het rijden ben.
Voor de rest geen problemen gelukkig.
Skoda KamiQ Business editie okt 2021.
1e jaar - ellende, echt HEEEEL veel ellende. Letterlijk ALLES ging stuk, verwarming, acc, radio etc

2e jaar - nagenoeg niks aan de hand, af en toe de melding SOS en Travel assist
Nu 3e jaar, complete chaos na vervangen van de laatste module

bij mij gelukkig 1e jaar geen enkel probleem, op een aanrijding naWoBBeL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:58:
[...]
Zo was het bij mij ook.
1e jaar - ellende, echt HEEEEL veel ellende. Letterlijk ALLES ging stuk, verwarming, acc, radio etc![]()
2e jaar - nagenoeg niks aan de hand, af en toe de melding SOS en Travel assist
Nu 3e jaar, complete chaos na vervangen van de laatste module

lastige aan het begin was dat de android auto heel slecht connecte in het begin en hij gewoon om de minuut disconnect en daarna weer connecte.
hopelijk zijn mijn 2e en 3de jaar beter dan die van jou
wow, het is een irritante ping, maar voor de rest heb ik er geen last van, maar ik krijg hem hooguit 1x per rit.WoBBeL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:43:
[...]
Zoals iemand hieronder aangeeft, ik heb wel het idee dat het meer is als het kouder is, maar dat kan ook toeval zijn...
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Hebben jullie je nooit geïrriteerd aan het geklik bij het stuur elke keer als de ruitenwisser van de vooruit op en neer gaat

deze klikt bij elke beweging als die op automatisch staat.
iemand gevonden of je dit kan uitschakelen ?
Zeker.erikjenniskens schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:59:
Hoi Allemaal
Hebben jullie je nooit geïrriteerd aan het geklik bij het stuur elke keer als de ruitenwisser van de vooruit op en neer gaat?
Ruitenwisser 1 tikkie omlaag en dan staat automatisch uit.
Bij mij tikt hij overigens niet.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Lekker he als dat relaisje tikt verrekte irritanterikjenniskens schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:59:
Hoi Allemaal
Hebben jullie je nooit geïrriteerd aan het geklik bij het stuur elke keer als de ruitenwisser van de vooruit op en neer gaat?
"Producteigenschap" dus de radio wat harder zetten
[ Voor 5% gewijzigd door WoBBeL op 13-01-2023 15:50 ]
Ben er bijna uit was is de beste denken jullie?
https://link.2dehands.be/...tm_campaign=socialbuttons
Kan ik kopen aan die prijs met extra winterbanden. 1 jaar garantie
https://www.autoscout24.b...position=2&source_otp=t30
Kan ik kopen aan 21500 met nog garantie tot juni 2024
Merci alvast
Octavia Combi 2022
Eh... Daarvoor moet je de juiste regensensor hebben. Dus dat moet je dan eerst even vaststellen. De meeste moderne auto's hebben tegenwoordig wel een regensensor maar dat wil niet zeggen dat die sensor ook geschikt is voor 'Rain closing'. Meer voor de ruitenwissers.harry64 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:33:
Weet toevallig iemand of het in te stellen is om het dakraam automatisch te laten sluiten bij bijvoorbeeld regen? Laatst gekanteld open laten staan (vergeten) en 's morgens toch wat vochtige plekken direct onder de opening. Ik heb de handleiding en menuopties doorgekeken maar kon zo niets vinden.
Octavia Combi 2022
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Bij het plaatsen van de trekhaak is de achterbumper niet goed terug geplaatst. Samen met overgevoelige parkeersensoren aan de voorkant en een overactieve Front Ligt Assist gaat hij binnenkort nog even terug naar de dealer.
De eerste paar duizend kilometers zitten er op en dat we nog veel fijne kilometers mogen maken
:strip_exif()/f/image/5QE9y3XORhMmYUSE5c0fMROi.jpg?f=fotoalbum_large)
De facelift ziet er geslaagd uit, helemaal met deze kleur en velgen. Mooie auto!eddje1983 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:25:
Voor de kerst onze Kodiaq Sportline (1.5 tsi DSG) binnen gekregen, op tijd voor de wintersportWat is dit een heerlijk reis auto met onnoemlijke veel ruimte. Hiervoor een Golf 7.5 gereden die we met pijn in ons hart hebben ingeleverd. De Golf werd te klein voor ons gezin.
Bij het plaatsen van de trekhaak is de achterbumper niet goed terug geplaatst. Samen met overgevoelige parkeersensoren aan de voorkant en een overactieve Front Ligt Assist gaat hij binnenkort nog even terug naar de dealer.
De eerste paar duizend kilometers zitten er op en dat we nog veel fijne kilometers mogen maken![]()
[Afbeelding]
heb hier een aparte handle voor, en op de harde manier achtergekomen dat hij een rem ingreep kan doen.
geeft ook ruim van te voren aan dat je te dicht op de voorganger zit.
lijkt mij denk ik wel relaxed rijden dat type cruisecontrol.
En weet iemand ook of de bedrading in de deur aanwezig is voor de lampjes (rood wit) onder aan de deur.
zit nu een refelector in, bekleding nog niet gedemonteerd gehad.
met dit weer breekt al het plastic namelijk.
Als je op de CC-hendel een knopje met ON - CANCEL - OFF tekst hebt zitten, zit er geen ACC op. Achteraf inbouwen kan natuurlijk wel, maar kost knaken. Heb je op die hendel - DISTANCE + staan, dan zit het er wel al op.
Normale CC:
https://digital-manual.sk...NL#titled206972245e158632

ACC:
https://digital-manual.sk...NL#titled206972245e159856

[ Voor 20% gewijzigd door max op 18-01-2023 14:55 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Wat ik wél weet, is dat mijn voorruit in het eerste jaar al vervangen is en dat het daarvoor (voor zover ik me kan herinneren) nooit zolang duurde. Ik heb dit al een keer aangekaart bij de dealer, maar werd toen voor mijn gevoel afgwimpeld. Toevallig dezelfde dealer die de ruit heeft vervangen, dus misschien proberen ze onder kosten uit te komen (of ik ben gewoon té wantrouwig
Het betreft dus een:
Octavia HB (4) Business Edition Plus 1.0 81 kW / 110 pk TSI e-TEC Hatchback 7 versn. DSG
Iemand hier met dezelfde auto en zo ja, hoe lang duurt het bij jou voordat de ruit (volledig) ontdooid is?
Edit: lees net dat de lijntjes oude techniek zijn en de folie de nieuwe. Dus dat zal het verschil wel zijn, niet zo zichtbaar als lijntjes (ik stoor me er persoonlijk niet meer aan, was wel ff wennen), maar trager I guess?
[ Voor 27% gewijzigd door Sp33dFr34k op 18-01-2023 20:24 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Ik reed vroeger een Mondeo (1995). Deze had ook voorruit verwarming. Wanneer je deze aanzette, dan zag je letterlijk binnen seconden de voorruit ontdooien. Het contrast met de Opel is dan ook groot. Zal tegenwoordig wel te maken hebben met dat alles tot op het bot uitgerekend wordt om de prijs te drukken.
Ik had de stille hoop dat het bij de Skoda wat beter zou zijn... Helaas dus.
Dankjewel voor je antwoord.max schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:51:
@Mr-D.
Als je op de CC-hendel een knopje met ON - CANCEL - OFF tekst hebt zitten, zit er geen ACC op. Achteraf inbouwen kan natuurlijk wel, maar kost knaken. Heb je op die hendel - DISTANCE + staan, dan zit het er wel al op.
Normale CC:
https://digital-manual.sk...NL#titled206972245e158632
[Afbeelding]
ACC:
https://digital-manual.sk...NL#titled206972245e159856
[Afbeelding]
nu weten we het zeker dat het niet zo maar kan.
ik heb vanmorgen in mijn Superb de vooruit verwarming aangezet en blower op max.SparksNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:57:
Hmm als ik jullie ervaringen zo lees vermoed ik dat het dus geen technisch probleem is maar mijn verwachtingen gewoon te hoog liggenHoe lang het nu duurt kun je in ieder geval beter gewoon de ijskrabber pakken. Helaas is het ook niet mogelijk om 'm op afstand aan te zetten.
toen de zijruiten gekrabd.
daarna ingestapt en vooruit was schoon.
hoelang ik er over gedaan heb hooguit 2 minuten gok ik zo.
Oh, dat mis ik toch wel in mijn Karoq.