• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-03 15:26

Jazzper

BB4E^Guerilla

nuffy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:02:
[...]

Leuke uitvoering wel wat braaf , vind die digitale tellers wel echt een must hoor in 2019 maakt het een stuk moderner . Grappig dat ze de stoelen naar voor en achter schuiven voor de foto om het ruimer te laten lijken . Ja het is bovengemiddeld ruim maar ook weer niet wereld schokkend . Kofferbak slim gebruikt gemaakt van hoe ze de liters meten ( onder afdekzeil ) maar zijkanten dicht wat niet praktisch is .

Tegenwoordig klinken de benzines koud ook als een halve diesel dusse producteigenschap
Wat vind je er braaf aan dan? Ik zit te bedenken wat dan spannender kan. En het zijn toch digitale tellers of bedoelde je het ook positief?

Toch ook nog naar Passat te kijken maar heb ergens meer met die Superbs merk ik. Zo rechttoe rechtaan die Passats.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
nuffy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:54:
[...]

jawel , S-max en galaxy hybrid 2.5 190pk . Echter niet in NL geleverd

https://www.autoweek.nl/o...-s-max&sortering=oplopend

En anders de explorer :+
Aanvullende eis is dat ik er met mijn 2 meter ook in pas, en dat er nog fatsoenlijk achter me kan worden gezeten. Dan valt helaas al weer heel veel af. Eigenlijk is alleen de Superb echt ruim genoeg, maar dan alleen in de lengte en weer minder in de breedte (voor 3 kinderen op de achterbank).

Ik ben toch malle pietje niet!

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Leuke auto, vast sneller dan Herbie :) Ik heb die dsg7 in mijn Kamiq; went snel. Met een handbak rijden voelt nu alsof je met een soort stoommachine onderweg bent ;)
@Khil correct! Xantia break 2.0 150PK Turbo CT (constant torque). Sleeper wagen. Echt nul gedoe mee gehad terwijl ik hem kocht bij 208.000km.
Wist ik nog; je raakte er niet over uitgepraat in het citroênforum :>

Toon de skills in je profiel.

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-03 08:55
Wat vinden jullie eigenlijk van de betrouwbaarheid van Skoda in het algemeen? En mijn versie (octavia combi 2021) specifiek. Ik had mijn twijfels in het begin toen ik hem ging kopen, maar het argument "het is praktisch een Volkswagen" en dat kon mij toch overhalen.

Dit voorval doet me weer twijfelen om hem gewoon te verkopen en voor een Japanner zoals Toyota Corolla te gaan ofzo. Die staan hoger aangeschreven qua betrouwbaarheid. Alhoewel ik niet weet of dat de tegenwoordig met al die moderne snufjes in auto's nog altijd zo is. Zeker voor bv. een hybride Corolla, waar ik eventueel mee zou willen switchen.

Heb nu geluk dat ik nog garantie heb (als het defect al onder de garantie valt), maar die is ook binen 6 maanden op, en dan is het wachten op het volgende. Gewoon kutgevoel.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:51

Ethirty

Who...me?

Jazzper schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Wat vind je er braaf aan dan? Ik zit te bedenken wat dan spannender kan.
Ik heb 5 jaar in een (Octavia) Sportline gereden. Verlaagd, grotere wielen, klein spoilertje achterop. Zoek een blauwe of een rode oid. Maakt het gelijk een heel andere auto, zonder dat het een pooierbak wordt :+

Er is ook een 2.0 met 270pk 8) A zal je die wel bij de oosterburen moet zoeken. In ons belastingparadijs zullen ze wel nooit verkocht zijn omdat onbetaalbaar.

[Voor 13% gewijzigd door Ethirty op 25-08-2022 23:33]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 18:08
ardana123 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:18:
Wat vinden jullie eigenlijk van de betrouwbaarheid van Skoda in het algemeen? En mijn versie (octavia combi 2021) specifiek. Ik had mijn twijfels in het begin toen ik hem ging kopen, maar het argument "het is praktisch een Volkswagen" en dat kon mij toch overhalen.

Dit voorval doet me weer twijfelen om hem gewoon te verkopen en voor een Japanner zoals Toyota Corolla te gaan ofzo. Die staan hoger aangeschreven qua betrouwbaarheid. Alhoewel ik niet weet of dat de tegenwoordig met al die moderne snufjes in auto's nog altijd zo is. Zeker voor bv. een hybride Corolla, waar ik eventueel mee zou willen switchen.

Heb nu geluk dat ik nog garantie heb (als het defect al onder de garantie valt), maar die is ook binen 6 maanden op, en dan is het wachten op het volgende. Gewoon kutgevoel.
Weetje er valt van elk merk wat te zeggen. Als het nu netjes onder garantie wordt opgelost is er verder weinig aan de hand. Keer pech hebben kan altijd.. gewoon snel vergeten en genieten van de auto.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:38
Jazzper schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Wat vind je er braaf aan dan? Ik zit te bedenken wat dan spannender kan. En het zijn toch digitale tellers of bedoelde je het ook positief?
ja digitale tellers is zeker positief . Rest komt eigenlijk neer op een paar grote velgen en getinten ramen . Alcantara stoelen ( sportline ) mooi meegenomen maar vrees allemaal import net als de 1.8tsi die past overigens wel meer bij het formaat auto .

Deze heeft leuke buitenkant maar tellers uit de octavia 1 oid
https://www.marktplaats.n...i-2-0-tsi-4x4-style-uniek

nog een paar knappe exterieurs ;

https://www.marktplaats.n...tomaat-sportline-business

https://www.marktplaats.n...k-sportline-navi-bi-xenon

https://www.marktplaats.n...190-pk-4x4-laurin-klement

• nuffy
Ethirty schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:27:
[...]

Ik heb 5 jaar in een (Octavia) Sportline gereden. Verlaagd, grotere wielen, klein spoilertje achterop. Zoek een rode oid. Maakt het gelijk een heel andere auto, zonder dat het een pooierbak wordt :+

[Afbeelding]
eindelijk kleur ( tov al dat wit grijs zwart )
https://www.marktplaats.n...ct-ambition-business-pano

https://www.autoweek.nl/o...koda-superb-benzine-2017/

[Voor 7% gewijzigd door nuffy op 26-08-2022 00:05]

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:42
ardana123 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:18:

Mijn Karoq is in november 1 jaar oud, en heeft 1x problemen gegeven; noodloop wat leek op lopen op 3 poten. Verder de standaard storing dat Travel Assist niet beschikbaar is, die begint nu wel vervelend te worden.

Ben het met je eens hoor, ik neem geen VAG product meer. Dat is voor mij een combinatie van storingen (zoals hierboven) en de prijs/kwaliteit op interieurgebied. Op een auto van 42k nog keihard plastic deurpanelen... Het is dat het me met de proefrit niet is opgevallen...

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mooie suggesties weer. Ik heb eigenlijk al die 1.8 en 2.0 bakken vermeden tot nu toe in verband met slechte verhalen (olieslurpers etc). Ik vind het ook verdacht dat een 1.8 sportline net zo duur is als de brave huisvaders 1.4 ambition met vergelijkbare leeftijd/km's.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• nuffy
Jazzper schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:28:
mooie suggesties weer. Ik heb eigenlijk al die 1.8 en 2.0 bakken vermeden tot nu toe in verband met slechte verhalen (olieslurpers etc). Ik vind het ook verdacht dat een 1.8 sportline net zo duur is als de brave huisvaders 1.4 ambition met vergelijkbare leeftijd/km's.
dat is niet verdacht , dat is het verschil aanschafprijs bij de oosterburen . Hier een 1.4 daar een 2.0 RS dus als hij 80K gelopen heeft is dat nog bijna de nieuwwaarde daar waard in vergelijking tot NL .
Maar je hebt gelijk de 1.8 tsi en 2.0 tsi zijn wel potentiele olieboten dus lekker wachten op een 1.5 die naar wens is .

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat @nuffy zegt.

@Jazzper ter vergelijk:

Superb Kombi 2.0TSI (280pk) DSG6 4x4 Sportline van december 2017. Wat leuke opties, trekhaak, carplay, standkachel enz. en 73.000 gelopen. Gekocht bij een Duitse Skoda dealer van de 1ste eigenaar voor 25.400 + 4.600 rest-BPM = voor 30.000 hier op de stoep.

Vanaf 30.000 koop je hier een 1.5 tot 1.8 handbak of DSG7, zonder 4x4 met leuke uitrusting van ongeveer dezelfde leeftijd, maar meer kilometers.

Er staat nu 1 vergelijkbaar 2.0TSI (280pk) DSG6 4x4 Sportline model op Autotrader. 3 maanden jonger (maart 2018), maar wel meer kilometers gelopen (bijna 100k). Die kost echter 35.000. En stiekem is dat ook gewoon een Duits-geimporteerde auto... (N-795-NV) ;)

Ik weet (en wist, heb hem immers al gekocht) het wel met een Duitse import hoor. :9

Wat 1.8/2.0 olieboten betreft; het EA888 gen.3 blok (vanaf +/-2014) is geen olieboot. De EA888 gen. 2 (geleverd van 2008 tot +/- 2012) was dat absoluut wel. Daarover hoor je ook de horrorverhalen. Bij mijn ex-Superb 2 heb ik destijds ook specifiek de 1.8/2.0 vermeden en gekozen voor de 3.6VR6 :9

Een Superb 3 met 1.8/2.0TSI blok van na 2014 kun je naar mijn mening dan ook prima kopen.

Plaatje bij het praatje :P

[Voor 24% gewijzigd door max op 27-08-2022 08:49]

Bald by design, beard by choice.

Weten dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-03 08:24
Weet er iemand hoe je een skoda octavia moet resetten? Sta in spanje zonder dat het middelste scherm werkt. Geen airco,geen gps, geen muziek, ....

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:30

Mimiix

Professioneel Prutser

Dennis__ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:02:
Weet er iemand hoe je een skoda octavia moet resetten? Sta in spanje zonder dat het middelste scherm werkt. Geen airco,geen gps, geen muziek, ....
Aan en uit knop ingedrukt houden van de unit.

Doet het scherm wel opstarten?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Aanbod 1.5 ACT superb III stations komt echt amper bij. Ondertussen mijn zoekgebied aan het verbreden naar... tromgeroffel c.q. knuppelinhethoenderhok... Passats. Daar is wel groter aanbod van. Wat ik raar vind is dat bij enigzins gelijke parameters ze nog goedkoper zijn ook. Hoe dan? Vind ze er minder spannend uitzien en binnenruimte is (iets) kleiner.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Het verschil in verkoopaantallen Passat vs. Superb is (vooral in 2015/2016) gigantisch. In 2017 is het dubbele aantal Passats vs. Superb verkocht en in 2018 een ruime meerderheid.

Wellicht is er gewoon meer Passat-aanbod en zijn de prijzen daardoor iets gedaald.

https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/volkswagen/passat/
https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/skoda/superb/

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:21
Accupool loshalen en een kwartiertje los laten?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14
Andrehj schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:02:
[...]

Accupool loshalen en een kwartiertje los laten?
En dan je auto opnieuw inleren? Lijkt mij geen handige tip...

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:21
jongetje schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:18:
[...]

En dan je auto opnieuw inleren? Lijkt mij geen handige tip...
Wat zou je opnieuw willen "inleren" dan?
Een auto kan daar echt wel tegen hoor.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:32
Andrehj schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

Precies, kan ie prima hebben. Ik haal zo vaak in de winter de accu uit mijn octavia om hem aan de druppellader binnen te hangen, nooit enig probleem mee gehad.

[Voor 4% gewijzigd door TigerMooD op 30-08-2022 15:37]

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:00
Andrehj schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

Nog vanuit de tijd dat je dan een code in mocht vullen bij je autoradiootje waarschijnlijk ;)

• Khil
Jazzper schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:34:
Aanbod 1.5 ACT superb III stations komt echt amper bij.
Koop die in Bilthoven, van 98 naar 3 ton rijden, happy camper :Y)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jazzper schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:34:
Aanbod 1.5 ACT superb III stations komt echt amper bij. Ondertussen mijn zoekgebied aan het verbreden naar... tromgeroffel c.q. knuppelinhethoenderhok... Passats. Daar is wel groter aanbod van. Wat ik raar vind is dat bij enigzins gelijke parameters ze nog goedkoper zijn ook. Hoe dan? Vind ze er minder spannend uitzien en binnenruimte is (iets) kleiner.
Ik rij zelf (nog wel) een Passat van 2017 in de lease. Ook wel in een Superb gereden.
Passat heeft standaard al hele goed stoelen (ergocomfort) tov de superb. Wereld van verschil. Laat staan als je een Highline hebt.
Daarbij was de Passat in 2017 vanaf ca 40k. Daar had je toen ook een aangeklede Octavia voor, maar die werd qua uitrusting makkelijk geëvenaard door de Passat met een paar gunstige optie pakketten . De superb was groter, maar relatief duurder voor het gebodene. En de Passat voelt zeker meer premium dan de superb :)
Dus ik snap wel dat de keuze in het voordeel van de Passat uit is gevallen.
Komt bij dat de facelift superb in eerste instantie vrij slecht leverbaar was iirc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Vanmiddag een 2018 Passat Variant Comfortline business 1.4 ACT gereden. Echt kiele kiele met Superb. Die laatste is inderdaad voelbaar ruimer, maar dan heb ik het wel over verschil ruim en ruimmmm. Beiden gewoon d-segment stations natuurlijk. Exemplaar waar ik in reed had veel mee, alleen 16" LM zag er wat simpel uit. Reed er niet minder door.

Ik ga vanavond nog een laatste keer top3 C4GP / Superb III / Passat B8 maken qua aanbod en dan knoop doorhakken. Moet ook niet het grote Jasper koopt een gezinsauto topic worden hier ;)

Wat ik wel merk, terug ontopic, dat er zeker bij autoliefhebbers nog zo'n stigma tegen Skoda is. Dan zal je wel geen liefhebber zijn, praktisch en dat soort woorden. Terwijl de recente superbs gewoon die passat outclassen mijns inziens. En nog duurder zijn ook.

• The Eagle

The Eagle

Ik heb er ook 16" LM onder zitten en die standaard velgen zijn idd een beetje ballonbandjes. 17 of 18" smoelt een heel stuk beter.
Maar doe jezelf een lol, zoek een Highline met R line pakket ipv de business comfortline. En trek dan het vergelijk nog eens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Jazzper schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:20:
Vanmiddag een 2018 Passat Variant Comfortline business 1.4 ACT gereden. Echt kiele kiele met Superb. Die laatste is inderdaad voelbaar ruimer, maar dan heb ik het wel over verschil ruim en ruimmmm. Beiden gewoon d-segment stations natuurlijk. Exemplaar waar ik in reed had veel mee, alleen 16" LM zag er wat simpel uit. Reed er niet minder door.

Ik ga vanavond nog een laatste keer top3 C4GP / Superb III / Passat B8 maken qua aanbod en dan knoop doorhakken. Moet ook niet het grote Jasper koopt een gezinsauto topic worden hier ;)

Wat ik wel merk, terug ontopic, dat er zeker bij autoliefhebbers nog zo'n stigma tegen Skoda is. Dan zal je wel geen liefhebber zijn, praktisch en dat soort woorden. Terwijl de recente superbs gewoon die passat outclassen mijns inziens. En nog duurder zijn ook.
Heb je ook het aanbod in Duitsland bekeken? Het aanbod is daar veel groter. Zelf een Sharan uit Duitsland laten halen, die was met alle opties erop en inclusief de BPM naheffing veel goedkoper dan het beperkte Nederlandse aanbod.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zeker gekeken, maar we zijn hier van 2 leaseautos (CX-5 & Tesla 3) in amper 3 maanden naar 0 teruggevallen. Morgen laatste dag mijn leasebak en daarna is het OV, benenwagen of lenen van anderen. Vandaar enige haast. In Duitsland zeker gekeken. Zowel mobile.de als dasauto of hoe die site heet. Is niet heel veel goedkoper en zowel zelf doen of laten doen is niet 1,2,3 op de oprit. Niet helemaal voorzien zo snel zonder auto's te zitten.

• Ethirty
  • Laatst online: 12:51

Ethirty

Who...me?

Jazzper schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:20:

Het verschilt bij mij een beetje afhankelijk van model en bouwjaar welk model in de VAG line-up mijn stem krijgt, maar ik zou denk ik blind een actuele Superb Sportline verkiezen boven een Passat R-Line.

Helemaal in de juiste kleur en met de juiste wielen. O+

Doet u mij maar een 2.0 DSG all-rad :9
Maar een 1.4 PHEV mag ook en is een wat verstandigere keuze

Edit: ik zie nu dat je haast hebt, dan zou ik sowieso wat minder kieskeurig zijn als je tot nu toe bent gebleken.

[Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 30-08-2022 22:08]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• The Eagle

The Eagle

Ethirty schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Het verschilt bij mij een beetje afhankelijk van model en bouwjaar welk model in de VAG line-up mijn stem krijgt, maar ik zou denk ik blind een actuele Superb Sportline verkiezen boven een Passat R-Line.

[Afbeelding]
Helemaal in de juiste kleur en met de juiste wielen. O+

Doet u mij maar een 2.0 DSG all-rad :9
Maar een 1.4 PHEV mag ook en is een wat verstandigere keuze

Edit: ik zie nu dat je haast hebt, dan zou ik sowieso wat minder kieskeurig zijn als je tot nu toe bent gebleken.
Qua looks misschien...maar een Passat heeft momenteel een levertijd van een maand of 7, en de Superb Sint juttemis ;)
Als het dan over een sportieve look gaat: pak de Arteon sportsback :)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ja maar, ja maar, ja maar, in zo'n Arteon Shooting Brake kun je helemaal niks kwijt. Maar verder is die machine :9~ :9~

@Jazzper is het wellicht verstandig om nu (voor weinig) een oplossing voor je vervoersprobleem en daarna op je gemak te zoeken naar een auto die aan je eisen maar vooral je wensen voldoet?

Ik bedoel....op elke straathoek vindt je 10 jaar oude stations/MPV's waar je prima een jaar mee kunt rijden en die kosten ook niet de wereld.

Verder: ik weet niet waar je woont, maar ik kan je www.007auto.nl (what's in a name) aanbevelen (linked door naar Sjoeritzz Automotive). Erg goede ervaringen mee, vriend van me ook. Vooral als het op snel schakelen en snel leveren (importeren/BPM/kenteken) aankomt.

[Voor 22% gewijzigd door max op 31-08-2022 11:15]

• The Eagle

The Eagle

Tijdelijk vervoer betekent idd koekblik. Vier wielen en een stuur.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zojuist getankt met de Fabulous* <3

met 763,5 km** op mijn dagteller ging er 38,22 liter euro95 in.

763,5 : 38,22 = 19,97 km per liter d:)b

Had ik dat afleverpistool na het afslaan niet nog een keer ingeknepen had er iets minder als 38 liter ingegaan en was er ruim 1:20 uit het rekensommetje gekomen :+

*Fabia 3, Stationwagon, 1,2TSI, 2017, 56xxx op de klok, Michelin EcoContact 6.

** zeer diverse ritten, elke dag woonwerk 14km enkeltje, koud kort ritje boodschapjes nog geen km of even naar de apotheek, snelwegritjes 100km+ Et cetera.

Disclaimertje, ik ben geen antieke ouwe lul, gebruik vrijwel nooit cruisecontrol, maar rij gewoon vlot door, gebruik de airco of rij lekker met de ramen open.

Ik jaag echter niet dat ding hoog de toeren in, anticipeer op situaties, gebruik het startstopsysteem en zorg dat ik altij op tijd en ontspannen vertrek.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• jongetje
The Eagle schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:15:
Tijdelijk vervoer betekent idd koekblik. Vier wielen en een stuur.
Ach dat valt ook wel mee. Ik heb afgelopen jaren een Ford Focus (station), Toyota Corrola (station), VW TCROSS, Hyundai I20 als vervanger gehad en zat in de auto's van afgelopen 2 jaar gewoon Android Auto, adaptive cruise control e.d. op. De leasemaatschappij/verhuur bedrag snapt ook wel dan een enorm kaal model ook minder oplevert en minder snel verkoopt.

[Voor 12% gewijzigd door jongetje op 31-08-2022 13:46]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Dank voor het meedenken. Vanmiddag alsnog getekend voor een Passat B8 en nu vooral keihard al die Superb III's negeren die ik nu steeds zie. Thanks!

• Demonicbrood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-03 23:20
Mijn Skoda Octavia Combi stond gepland voor 30-09-2022.
Na meer dan een jaar wachten, keek ik er echt naar uit.
Tot ik vandaag deze mail kreeg.
Goedemiddag,

Helaas heb ik spijtig nieuws dat ook voor ons nog heel vers is: de fabrieken hebben een vrij drastische vertraging gecommuniceerd voor een groot aantal Octavia Combi’s die in bestelling staan. Grofweg komt het er op neer dat voor 90% van deze modellen de levertijd gaat oplopen richting 18 maanden.

Helaas betekent dit ook voor jouw auto dat deze is doorgeschoven naar het eerste kwartaal van 2023. Dit is een flinke domper, daar zijn we ons goed van bewust maar ook voor ons komt dit vrij onverwacht. Het vraagstuk hoe verder ligt dan ook bij directie en PON maar er zal weinig wijzigen in de huidige situatie vrees ik.
Here we go again...

Edit: Kreeg net een bevestiging dat de verwachte leverdatum 31-03-2023 is geworden.

[Voor 4% gewijzigd door Demonicbrood op 01-09-2022 13:26]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:43
Kreeg met de eerste werkdag al de auto mee.
Zal een business pakket zijn. Wel een trekhaak, geen automaat, maar dat was meer een wens.
Android car werkt goed.
maar door de menu's heen gaan vind ik erg onhandig nog.
Maar zal allemaal gewenning zijn.

Enige wat ik niet kan vinden is file informatie bij de navigatie.

• The Eagle

The Eagle

Arunia schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:16:
Zal een business pakket zijn. Wel een trekhaak, geen automaat, maar dat was meer een wens.
Android car werkt goed.

Weet niet welke auto je gekregen hebt, maar die file info via navi werkt via TMC en dat is zender afhankelijk. Bovendien loopt een gemiddelde navi een aantal maanden achter en de fileinfo ook.
Long story short: je hebt Android auto, gebruik Waze. Realtime, met up to date file info en 3 routeopties die je zelf ook kunt updaten.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Jazzper schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:39:
Dank voor het meedenken. Vanmiddag alsnog getekend voor een Passat B8 en nu vooral keihard al die Superb III's negeren die ik nu steeds zie. Thanks!
Pics or it didn't happen. ;)

Veel voorpret alvast, wanneer is die klaar voor aflevering?

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:30

TrekDr0p

QR niet scannen

Ken je dat van die bumperklevers |:(
Nu wachten tot 14 september voordat de schade gemaakt kan worden.
Iemand nog een tip om ervoor te zorgen dat die sensor niet meer piept als ik achteruit rij?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 21:08

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben nog altijd zeer blij met de Superb 3! Ik vond het een veel betere keuze dan de veel te brave Passat. (Wie had 20 jaar geleden gedacht dat de Skoda het betere design zou hebben he? ;) )

De ruimte met de kinderen is gewoon een groot feest.
Sportline met eigenlijk alle in NL beschikbare opties er op, behalve de zonwering bij de achterramen.

Dit jaar nu meerdere vakanties mee weg geweest en het rijdt zo comfortabel en dat merk je qua energie en geen vermoeidheid van het rijden van langere afstanden.

Lane assist aan, AAC aan en dat ding brengt je wel weg.

Ik heb ook naar de PHEV gekeken, maar dat kan alleen uit als je altijd je auto aan de stekker legt thuis.

[Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 02-09-2022 10:58]

• jongetje
Hann1BaL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:56:
Ik heb ook naar de PHEV gekeken, maar dat kan alleen uit als je altijd je auto aan de stekker legt thuis.
Die begrijp ik niet zo. Aan een laadpaal betaal je nu iets van 33cent/kwh en een gemiddelde energiecontract is iets van 70cent/kwh. Waarom zou thuisladen dan voordelig zijn?

• Scrtz
Hann1BaL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:56:
Ik ben nog altijd zeer blij met de Superb 3! Ik vond het een veel betere keuze dan de veel te brave Passat. (Wie had 20 jaar geleden gedacht dat de Skoda het betere design zou hebben he? ;) )

De ruimte met de kinderen is gewoon een groot feest.
Sportline met eigenlijk alle in NL beschikbare opties er op, behalve de zonwering bij de achterramen.

Dit jaar nu meerdere vakanties mee weg geweest en het rijdt zo comfortabel en dat merk je qua energie en geen vermoeidheid van het rijden van langere afstanden.

Lane assist aan, AAC aan en dat ding brengt je wel weg.
[Afbeelding]

Smaken verschillen uiteraard maar ik vind een Skoda ook in veel gevallen braaf. Desalniettemin smoelt de zwarte grille en zwarte accenten natuurlijk wel een stuk sportiever. De Passat heeft die opties ook in DE maar NL niet, daarom blijft hij erg braaf in NL inderdaad. Op het gebied van elektrische auto's ben ik het echter met je eens, de Skoda Enyaq vind ik een stuk sportiever ogen dan de ID.4

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Arunia schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:16:
Android car werkt goed.

De file info is per abonnement.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TrekDr0p schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:38:
[Afbeelding]

Ken je dat van die bumperklevers |:(
Nu wachten tot 14 september voordat de schade gemaakt kan worden.
Iemand nog een tip om ervoor te zorgen dat die sensor niet meer piept als ik achteruit rij?
Helemaal stuk maken. Bij mijn schade vorig jaar schoot het systeem in storing. Camera feed deed het nog wel.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:43
The Eagle schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:06:
[...]

Weet niet welke auto je gekregen hebt, maar die file info via navi werkt via TMC en dat is zender afhankelijk. Bovendien loopt een gemiddelde navi een aantal maanden achter en de fileinfo ook.
Long story short: je hebt Android auto, gebruik Waze. Realtime, met up to date file info en 3 routeopties die je zelf ook kunt updaten.
Ik denk de gewone Scala Business. Maar inderdaad, ik ga eens kijken naar Google Maps of Waze.
Zag ook een update melding van het systeem, die ook maar eens uitvoeren.

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:08
jongetje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:14:
[...]

Die begrijp ik niet zo. Aan een laadpaal betaal je nu iets van 33cent/kwh en een gemiddelde energiecontract is iets van 70cent/kwh. Waarom zou thuisladen dan voordelig zijn?
Die 30 cent per kwh, dat is wel zo'n beetje de onderkant prijs voor laden aan de paal. Gemiddeld zit je aan 60 cent. Daarbij, als je thuis zonnepanelen hebt, dan is dat zeker voordeliger dan laden aan de publieke paal. Daarbij komt ook nog dat niet iedereen een paal voor zijn deur heeft, in mijn geval moet ik 3 straten verderop parkeren. Dat is voor mij geen optie dan.

• Hann1BaL

Hann1BaL

jongetje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:14:
[...]

Het gaat niet eens om het financiele. Het gaat er om dat je die 60km die je electrisch rijdt continue gebruikt en dus elke keer na het rijden moet gaan laden. De realiteit is dat je niet elke keer je auto gaat verzetten naar de laadpaal als dat verderop is en niet altijd beschikbaar is. Dat hangt natuurlijk van je situatie af.

Als je voor de deur 4 laadpalen hebt staan: prima.
Maar ik zit dit vooral als meteen de stekker er in thuis.

Waar ik doel op voordelig: de PHEV is dusdanig duurder dat je behoorlijk veel electrisch moet rijden. De gemiddelde lease rijder maakt dat niet uit en die maakt zich niet druk om de volle accu. Maar voor jezelf moet je dat eerst nog maar eens terugverdienen door te zorgen dat je altijd vol je huis verlaat.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Scrtz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:24:
[...]

Smaken verschillen uiteraard maar ik vind een Skoda ook in veel gevallen braaf. Desalniettemin smoelt de zwarte grille en zwarte accenten natuurlijk wel een stuk sportiever. De Passat heeft die opties ook in DE maar NL niet, daarom blijft hij erg braaf in NL inderdaad. Op het gebied van elektrische auto's ben ik het echter met je eens, de Skoda Enyaq vind ik een stuk sportiever ogen dan de ID.4
Uiteraard is de Skoda ook braaf. Laten we eerlijk zijn dat het meest creatieve design nu niet bepaald bij de VW groep ligt en al zeker niet bij Skoda en Volkswagen. Seat is wat dat betreft nog het meest creatief.

Maar zoals je zelf al aangeeft zijn het de accenten en kleuren die de Skoda’s in het geval de Octavia en Superb mijn inziens een leukere auto maken, ook omdat die autos met de extras dan hetzelfde kosten als de VW zonder de extras.

Ik keek ook alleen naar de Sportline, want dan heeft de auto wel nodig vind ik.

• Dennis__
Ik heb het nog kunnen fixen hier in Spanje. We moesten gewoon een gsm toevoegen en alles werkte terug, we moesten ook ineens een update installeren. Kunnen we toch nog genieten van de reis en van de nieuwe wagen.
Skoda octavia combi IV phev. Rijd lekker in de bergen.

• Drukkert
Dennis__ schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:08:
[...]

Ik heb het nog kunnen fixen hier in Spanje. We moesten gewoon een gsm toevoegen en alles werkte terug, we moesten ook ineens een update installeren. Kunnen we toch nog genieten van de reis en van de nieuwe wagen.
[Afbeelding]
Knap smoeltje he?

• Dennis__
Het achterwerk is ook lekker.

• The Eagle

The Eagle

Dennis__ schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:08:
[...]

[Afbeelding]
Protip: als.je moet afdalen, gebruik de M stand om op de motor te kunnen remmen. Scheelt je hete, niet werkende remmen en je komt veilig beneden :)

• Dennis__
The Eagle schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:50:
[...]

Protip: als.je moet afdalen, gebruik de M stand om op de motor te kunnen remmen. Scheelt je hete, niet werkende remmen en je komt veilig beneden :)
In de bergen zet ik gewoon cruise control op en dan gebruikt die de regen om te remmen en schakeld hij de motor uit. Op een rit van 1,5u in de bergen kan je terug 50km elektrisch rijden want dan is die bijna volgeladen.
Ook bij het remmen kan je de regen regelen.

• J0YR1D3R
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:50:
[...]

Protip is leuk, behalve dat dat bij een PHEV niet zo werkt als jij omschrijft ;) De GTE gaat bijladen en dat werkt best prima. Maar bij lange/steile afdalingen wordt het re-gen balkje steeds kleiner en moet je gewoon gaan bijremmen. Afremmen op de motor is er sowieso niet bij, want de motor gaat uit omdat er geen vraag is. Heb meerdere dingen geprobeerd, zelfs de battery charge stand maar ook dan gaat de motor uit. En ondanks dat een GTE in elektrische modus kan schakelen, heb je niets om op te remmen. Gevolg is dat je gewoon met je normale remmen aan het remmen bent en soms even een stop moet maken om de accu wat op temperatuur te laten komen zodat je weer kunt bijladen tijdens het afdalen.

Website

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:17
J0YR1D3R schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 18:12:
[...]

Protip is leuk, behalve dat dat bij een PHEV niet zo werkt als jij omschrijft ;) De GTE gaat bijladen en dat werkt best prima. Maar bij lange/steile afdalingen wordt het re-gen balkje steeds kleiner en moet je gewoon gaan bijremmen. Afremmen op de motor is er sowieso niet bij, want de motor gaat uit omdat er geen vraag is. Heb meerdere dingen geprobeerd, zelfs de battery charge stand maar ook dan gaat de motor uit. En ondanks dat een GTE in elektrische modus kan schakelen, heb je niets om op te remmen. Gevolg is dat je gewoon met je normale remmen aan het remmen bent en soms even een stop moet maken om de accu wat op temperatuur te laten komen zodat je weer kunt bijladen tijdens het afdalen.
Bij de "oude" Golf 7 GTE had je ook een "B" staat (ipv S), remt hij dan niet beter af toevallig?

• J0YR1D3R
  • Niet online
De regeneratie stand is B, maar op een gegeven moment wordt dat dus steeds minder en minder :)

Website

• Scrtz
nooberke schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:39:
[...]

Bij de "oude" Golf 7 GTE had je ook een "B" staat (ipv S), remt hij dan niet beter af toevallig?
Bij de nieuwere is er geen B stand meer, dan kun je de recuperatie in het menu aanpassen of de sportstand aanzetten, dan staat recupereren ook op de hoogste stand.

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:07
Kan het voorkomen dat je de koppeling ruikt bij een automaat 1.0l (Octavia 2021 50k kilometers)?

Bij knp Hoevelaken kon er een k*t niet uitvoegen waardoor ik even op het gas moest, daarbij schakelde de auto wat hard terug. Rook erna dus even de koppeling.

4800Wp - 225° ZW - 12°

• Loveless85
  • Laatst online: 15:00
Padje87 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:33:
Kan het voorkomen dat je de koppeling ruikt bij een automaat 1.0l (Octavia 2021 50k kilometers)?
Ik kan bevestigend antwoorden na het lezen van de rest van je bericht.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Padje87 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:33:

Bij knp Hoevelaken kon er een k*t niet uitvoegen waardoor ik even op het gas moest, daarbij schakelde de auto wat hard terug. Rook erna dus even de koppeling.
Ja , kan gebeuren :)

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:30

TrekDr0p

QR niet scannen

Mijn Skoada KamiQ(okt 2021) staat nu bij de garage voor reparatie na een klein tikje van een motor.
En ging er stiekem vanuit dat ik een kleiner VAG autootje kreeg om in rond te rijden als vervangend vervoer.
Stond er tot mijn verbazing een Skoda KodiaQ sport line(dsg) op mij te wachten.

Mocht je ooit twijfelen of je een kodiaQ moet kopen, kan ik alleen maar zeggen zeker doen. Wat rijdt deze auto relax/stil en wat is hij mega asociaal groot ook de kofferbak.

Hopelijk zijn ze nog een paar maanden bezig met de bumper, maar ben bang dat ik hem ma of dinsdag weer mag omruilen..

• jongetje
TrekDr0p schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:10:
Mocht je ooit twijfelen of je een kodiaQ moet kopen, kan ik alleen maar zeggen zeker doen. Wat rijdt deze auto relax/stil en wat is hij mega asociaal groot ook de kofferbak.
Ik zou hem best willen rijden, maar is wat boven mijn budget (eigen bijdrage) en daarbovenop hogere bijtelling dus leuke auto, gaan we niet doen 😉

• Smurf
  • Laatst online: 00:14

Smurf

Detri

In 2020 paste hij met een kleine eigen bijdrage net bij mij. Inmiddels een kleine 60k km verder en tot nu toe nog geen spijt gehad. Alleen dingen zoals het luxeprobleem dat je af en toe ongeveer languit in de achterbak moet liggen om dat ene ding te pakken wat helemaal naar voren is gerold.
Klap de banken op en je hebt ongeveer 2 meter laadruimte in de lengte. Met de klep dicht.

Zou eigenlijk niet weten of hij nu nog steeds in het budget zou passen. Vrees van niet. Maar dat is "tomorrow's problem". :D

-insert charnames+lvl's here-

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Smurf schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:43:
In 2020 paste hij met een kleine eigen bijdrage net bij mij. Inmiddels een kleine 60k km verder en tot nu toe nog geen spijt gehad. Alleen dingen zoals het luxeprobleem dat je af en toe ongeveer languit in de achterbak moet liggen om dat ene ding te pakken wat helemaal naar voren is gerold.
Tip: er zitten, aan beide zijkanten, ook deuren die je kunt openen. 💪

Me.

• Smurf

Smurf

Detri

@GerCor Dit is als de achterbank normaal staat. Wegens kinderfietsjes die regelmatig mee moeten heb ik de bank iets naar voren staan (kinderen hebben dan toch ruimte zat) en dan rolt er bij hard remmen wel eens wat in het gat tussen de laadvloer en achterbank.
Ja, zijdeuren open en bank opklappen kan, maar is ook weer veel gedoe met kinderstoeltjes enzo. Ik heb daarom inmiddels mijn lot aanvaard en ga wel gewoon plat achterin liggen als ik weer eens een verdwaalde boodschap uit dat gat moet rapen. 1st world problems enzo.
Minder hard remmen is ook een keuze, maar vaak is dat een optie met wel een heel dure gevolgen. :+

• Oekol
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Smurf schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:48:
Minder hard remmen is ook een keuze, maar vaak is dat een optie met wel een heel dure gevolgen. :+
Dan zou ik toch wat vaker Flitsmeister aanzetten zodat je het al meters van te voren weet waar je moet remmen ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• jongetje
Of je aan de maximale snelheid houden, uiteindelijk scheelt het weinig in tijd (tenzij je 1000km moet afleggen op een dag).

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 13:52

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:18:
Of je aan de maximale snelheid houden, uiteindelijk scheelt het weinig in tijd (tenzij je 1000km moet afleggen op een dag).
Mooi hoe je bij Tweakers ook altijd van die out of the box oplossingen krijgt. :P

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
jongetje schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:18:
Niet hard remmen terwijl je netjes de maximale snelheid rijdt omdat iemand een debiele actie uithaalt en hem daar achterin parkeren is vaak een stuk duurder dan een boete voor een paar km te hard ;-)

On topic: de Kodiaq is idd helemaal geweldig, paste in 2020 precies in het budget en geen moment spijt gehad. Eerste auto waar ik (mede gezien de belachelijke prijzen op dit moment natuurlijk) zo zou overwegen om het contract nog een jaartje te verlengen.

• Khil
Met de buien van laatst voelde ik regelmatig een spettertje in mijn Kamiq. En echt fris ruikt de auto momenteel niet als ik instap. Kan het kloppen dat auto’s nooit echt helemaal waterdicht zijn, of moet ik deurrubbers gaan nalopen oid? (ken dit probleem niet van eerdere auto’s)

• Heinemancp
  • Nu online
Khil schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:22:
Met de buien van laatst voelde ik regelmatig een spettertje in mijn Kamiq. En echt fris ruikt de auto momenteel niet als ik instap. Kan het kloppen dat auto’s nooit echt helemaal waterdicht zijn, of moet ik deurrubbers gaan nalopen oid? (ken dit probleem niet van eerdere auto’s)
nee, onderdompeling is wel een probleem, regen zou dat niet moeten zijn. Nalopen of via de garage, uitgaande dat dit een garantieding is.

• Smurf

Smurf

Detri

dajappie schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:01:
[...]

Niet hard remmen terwijl je netjes de maximale snelheid rijdt omdat iemand een debiele actie uithaalt en hem daar achterin parkeren is vaak een stuk duurder dan een boete voor een paar km te hard ;-)

On topic: de Kodiaq is idd helemaal geweldig, paste in 2020 precies in het budget en geen moment spijt gehad. Eerste auto waar ik (mede gezien de belachelijke prijzen op dit moment natuurlijk) zo zou overwegen om het contract nog een jaartje te verlengen.
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Ik ben ook echt geen heilige in het verkeer en maak ook wel eens een (inschattings)foutje, maar vaker is het de fout/vergissing van de ander waar ik op moet reageren.

En zo te zien zitten we qua auto beide in hetzelfde schuitje. Zal voor ook wel van de markt afhangen straks in 2024. Is dat verhaal van verplicht electrisch leasen vanaf 2025 nog een ding eigenlijk? Of was dat gewoon iets wat half-half in de wandelgangen is opgevangen en waar "de pers" toen een paar mooie clickbait artikeltjes over kon typen.

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
Smurf schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:12:
[...]

Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Ik ben ook echt geen heilige in het verkeer en maak ook wel eens een (inschattings)foutje, maar vaker is het de fout/vergissing van de ander waar ik op moet reageren.

En zo te zien zitten we qua auto beide in hetzelfde schuitje. Zal voor ook wel van de markt afhangen straks in 2024. Is dat verhaal van verplicht electrisch leasen vanaf 2025 nog een ding eigenlijk? Of was dat gewoon iets wat half-half in de wandelgangen is opgevangen en waar "de pers" toen een paar mooie clickbait artikeltjes over kon typen.
Automatisch remmen werkt vaak heel goed als ik zelf weer eens half zit op te letten en zoiets gebeurt - heeft me al meer dan eens een hoop ellende bespaard.

Wat betreft dat verplicht EV leasen, volgens mij is het nog een plan waar niet iedereen het mee eens gaat zijn. Zie bv. https://www.autoweek.nl/a...easen-lastig-uitvoerbaar/. Overigens geen probleem mee tegen die tijd, kan geen laadpaal hebben op eigen terrein en lastig dak qua zonnepanelen, maar steeds meer palen in de buurt. Een leuke Enyaq Business 80 kWh lijkt zowaar met de huidige prijzen nog in mijn budget te passen.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-03 18:40
Goed, de levertijden zijn nog steeds extreem.
Voor mij is zojuist een Octavia 1.0 business plus met dsg besteld. Verwachte levering is pas in november 2023.

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 14:16
darkkingll schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:21:
Voor mij is zojuist een Octavia 1.0 business plus met dsg besteld. Verwachte levering is pas in november 2023.
Dat valt mee. Ik heb in augustus 2021 een Octavia Combo 1.0 MHEV besteld. Daarvan is nog steeds geen productiedatum bekend..

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

• jongetje
Dat is een willekeurige datum die de dealer roept en vast helaas nog 3 keer wordt verschoven... check maar eens het skodaforum.nl over de levertijden. Dat is inmiddels tussen de 15 a 20 maanden.

• Nedje
Klopt, ik zit op datzelfde forum. Levertijden zijn echt niet grappig meer helaas.

• Demonicbrood
Ja, dat klopt. Het is erg jammer, hoorde dat het deels door chips tekort en deels door afbranden fabriek(en) die panelen maakte.

Loopt al bij de hoge pieten bij de VAG, maar ik verwacht geen verbeteringen de komende dagen.
Eind Q1 2023 staat mijn Octavia gepland, maar dat is niets meer dan een indicatie.

• Drukkert
Demonicbrood schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:46:
Eind Q1 2023 staat mijn Octavia gepland, maar dat is niets meer dan een indicatie.
Wanneer heb jij besteld? Ik bestelde in februari dit jaar, verwachte levertijd is week 4 komend jaar. Gaat dus ook al richting een jaar levertijd helaas.

• Demonicbrood
Drukkert schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:41:
[...]

Wanneer heb jij besteld? Ik bestelde in februari dit jaar, verwachte levertijd is week 4 komend jaar. Gaat dus ook al richting een jaar levertijd helaas.
Ik heb mijne besteld op 08-2021. Toen zat er al een levertijd van een jaar (30-09-2022) op en begin deze maand is het uitgesteld naar 31-03-2023.

• Nedje
Ik heb in augustus 2021 besteld, toen is mij een leverdatum van eind april 2022 mee gegeven.

1. Eind April 2022
2. Eind Maart 2022 (dat was een leuke verassing)
3. Eind Juli 2022
4. Eind Augustus 2022
5. Midden September 2022
6. Productiedatum niet bekend, indicatie op Q4 2022.

Het voelt soms bizar uitzichtloos, ook de dealer weet zich geen raad.

@Demonicbrood heb je een PHEV besteld toevallig?

[Voor 9% gewijzigd door Nedje op 23-09-2022 08:45]

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:54
Khil schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:22:
Het is in deze wellicht handig om met een tuinslag te lokaliseren waar de druppels vandaan komen en dan doorgeven aan de dealer zodat ze het op kunnen lossen. Wellicht dat er een rubber niet helemaal goed op zijn plaats zit. :)

• Demonicbrood
Nee, ik heb de 1.0 TSI H6 besteld.

• Khil
D-SkyLimit schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:04:
[...]

Het is in deze wellicht handig om met een tuinslag te lokaliseren waar de druppels vandaan komen en dan doorgeven aan de dealer zodat ze het op kunnen lossen. Wellicht dat er een rubber niet helemaal goed op zijn plaats zit. :)
tnx, ga ik eens proberen bij de wasbox :)

• Joris222
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-03 20:24
Vervelend voor jullie die lange levertijden op de Octavia!
Weet iemand of dit ook voor de Superb IV geldt? Dealer geeft aan levering in april, dat zouden dan 7 maanden zijn.

• Oekol
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Joris222 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:44:
Vervelend voor jullie die lange levertijden op de Octavia!
Weet iemand of dit ook voor de Superb IV geldt? Dealer geeft aan levering in april, dat zouden dan 7 maanden zijn.
Hij fopt je zonder jaartal te zeggen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-03 16:58

Stimulate14

⭐⭐⭐

Echt die app/dashboard werkt echt nooit. Wat een bende.

/ 502 Bad Gateway: Registered endpoint failed to handle the request. :O

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:44

bonyuri

Investigator!

Nedje schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:42:
[...]

Dat valt mee. Ik heb in augustus 2021 een Octavia Combo 1.0 MHEV besteld. Daarvan is nog steeds geen productiedatum bekend..
Wow. Ik heb in juni 2021 met veel moeite nog een voorraad auto kunnen bemachtigen met alle opties die ik wilde (en meer :)), want anders had ik ook een nieuwe besteld. Geluk gehad dus...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-03 21:17

GS88

π raat

max schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:48:
@renegrunn

https://www.travall.de/tr...gepackgitter/skoda-kodiaq

https://www.travall.de/skoda/kodiaq-2016--/travallr-divider

Hier hebben ze een hek voor tegen/boven de achterbank (5-zits) waar je haaks dan weer een hek op kunt plaatsen van achterbank richting kofferklep. Andere indeling dan je zoekt (wil?), maar wellicht net zo praktisch.

Neem je geen baggage mee, haakse hek weglaten en dan heeft je hond zeëen van ruimte. Wil je dat wel, plaats je het haakse hek erbij. :)
Even een reactie op een antwoord van een tijdje terug; maar waarschijnlijk rijd ik vanaf december/februari een 7p. Kodiaq, omdat ik 'maar' 6zits nodig heb wil ik van voor-naar-achter een scheidingshek zodat ik nog genoeg ruimte heb voor werkgerei.

Zou je wellicht kunnen delen waar je het hek vandaan hebt (met misschien een fotootje erbij)? :)

Rotterdam

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb dat hek zelf niet (rij ook geen Kodiaq meer maar inmiddels een Superb). Heb destijds enkel gegoogeld naar “kodiaq hond hek” (ofzo), toen kwam dit te voorschijn.

:)

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 07:26
in het bezit van een Skoda Octavia combi uit 2021. de app netjes ingesteld met 2 sleutels ( hoofdgebruiker )

sinds vanmiddag ineens de auto uit de app. net alles geprobeerd maar de auto wordt niet meer herkend met beide sleutels in de auto ben ik nogsteeds hoofdgebruiker? erg irritant zo. iemand een idee of dit een tijdelijke storing kan zijn?

• Car1993
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-11-2022
https://vimeo.com/769066309

Iemand bekend met dit geluid tijdens schakelen klinkt niet erg goed

Vanaf 0.12 te horen

Gaat om een 1.0 DSG kamiq

[Voor 10% gewijzigd door Car1993 op 09-11-2022 19:30]

• Joris222
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-03 20:24
Oekol schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:57:
[...]

Hij fopt je zonder jaartal te zeggen.
hehe wie weet >:)
Superb IV is online niet meer samen te stellen dus ik vermoed ook niet meer te bestellen.
Ik hoop dat mijn bestelde exemplaar nog wel geleverd gaat worden :X

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Viel me gister pas op, maar sinds de 19e al storing bij skoda-connect.

Wel echt heel erg bagger als je het mij vraagt. Zeker omdat het ook gewoon 70 euro per jaar kost en ik er dit jaar toch al zeker 3 weken van kwijt ben aan "storingen".

• jongetje
Mimiix schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:08:
Viel me gister pas op, maar sinds de 19e al storing bij skoda-connect.

Wel echt heel erg bagger als je het mij vraagt. Zeker omdat het ook gewoon 70 euro per jaar kost en ik er dit jaar toch al zeker 3 weken van kwijt ben aan "storingen".
Daarom weiger ik ervoor te betalen. Ben door storingen de auto ook bijna 3 maanden kwijt geweest en je krijgt nog niet eens een excuses vanuit PON/Skoda dat ze het vervelend vinden dat je nieuwe auto van 36k niet functioneert.
Verder is het enige wat ik ermee kon de lampen laten knipperen, toeteren en adressen naar de navigatie sturen (en dan moet je ook weer betalen voor automatische navigatie updates en de handmatige werken ook niet).

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 17:54
darkkingll schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:21:
Ik ben vorige week bij de Skoda dealer geweest, voor precies dezelfde auto (althans, met de 1.0 eTSI motor)

De verkoper raadde mij aan om geen Skoda Octavia te bestellen, omdat hij die niet kan leveren voor medio 2024.

Ik help je dus hopen dat je Octavia inderdaad nog in 2023 geleverd kan worden, maar ik vraag het me af.

(Mijn keuze is vanwege de extreem lange levertijd op de VW Golf gevallen; dan heb ik in ieder geval nog kans om er volgend jaar in te kunnen rijden)

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-03 15:52
johanth schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:26:
[...]
De verkoper raadde mij aan om geen Skoda Octavia te bestellen, omdat hij die niet kan leveren voor medio 2024.
Dat is echt extreem. Mijn ouders hebben in juli een Kodiaq besteld. De verkoper zei toen al dat je rekening moest houden met 9 maanden. Recente update geeft produktie week 6 2023 en aflevering week 11. Nu maar afwachten of het uitkomt. Ik lees al een tijdje op het skodaforum en ook rond de Kodiaq is het wisselend qua levertijden. Sommigen pas na een jaar. Varieert wel per uitvoering.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-03 18:40
johanth schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:26:
[...]

Ik ben vorige week bij de Skoda dealer geweest, voor precies dezelfde auto (althans, met de 1.0 eTSI motor)

Ik help je dus hopen dat je Octavia inderdaad nog in 2023 geleverd kan worden, maar ik vraag het me af.

(Mijn keuze is vanwege de extreem lange levertijd op de VW Golf gevallen; dan heb ik in ieder geval nog kans om er volgend jaar in te kunnen rijden)
We zullen zien. Ik heb al contact gehad met de dealer. Die kon niets aangeven, enkel dat de auto besteld is bij Skoda, maar dat Skoda er geen productiedatum aan koppelt.
Ik mag vanaf februari 2023 in theorie nog een jaar met mijn huidige leaseauto rondrijden, dus haast heeft het voor mij gelukkig niet.

• johanth
darkkingll schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:45:
[...]

Ik mag vanaf februari 2023 in theorie nog een jaar met mijn huidige leaseauto rondrijden, dus haast heeft het voor mij gelukkig niet.
Mijn auto gaat eind april uit contract, en een voorloopauto is in principe één klasse lager dan de bestelde auto (volgens het leasereglement), dus ik heb geen zin om tot ver in 2024 te wachten.

Vanzelfsprekend weet ik de daadwerkelijke leverdatum van de VW Golf ook niet, maar blijkbaar is de geplande facelift van de Octavia in 2024 ook nog een vertragende factor.

• johanth
Volgens kentekenradar.nl (VW Golf en Skoda Octavia)

Excuses, niet op dezelfde schaal, maar dat maakt voor de absolute cijfers niet uit.

VW Golf (deze maand: 271 auto's)

Skoda Octavia (deze maand: 10 auto's!)

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee