Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:11

Rudedadude

Maybe we were born to run

GerCor schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 01:07:
[...]

Toevallig een donkerblauwe in Zwolle? :+

In Hardenberg zag ik bij een autoboer 3 witte staan.

Maar inderdaad, ze zijn nog schaars. Net zo schaars als een Audi A1. (die nieuwe dan hè). Heel af en toe kom ik een T-Cross tegen maar het lijkt wel alsof de nieuwe modellen van VAG niet gekocht worden. Zij natuurlijk ook belachelijk duur dus ik denk dat de meeste kopers denken: doe mij maar een 2e handsje. Ik wacht wel.
Nope, een rode in omgeving Amersfoort. Alhoewel ik in de afgelopen maand al zo'n 4000 kilometer heb gereden van Tilburg tot Leeuwarden en ook een dagje in Zwolle. De 1.0 versie met 6 versnellingen. Leer je creatief van schakelen (soms 1-3-6 bijvoorbeeld), maar ik ben er prima tevreden mee.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ik zag dat de Kamiq met 1.5 TSI DSG eindelijk te bestellen was dus hopelijk schiet de leasemaatschappij op en is die er ergens in Maart/April :)

• bonyuri
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-11 13:48

bonyuri

Investigator!

Antera schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:25:
[...]

Heel apart dat stuur onderin. Wel de vorm voor de spaken maar geen spaken. Zou dit stuur wel kloppen?
Ja, werd ook al gemeld door een tester:
https://www.autowereld.co...review-skoda-octavia-2020
Het nieuwe stuur van de Octavia is een prachtig ding - geloof ons. Het heeft twee spaken en glimmende draaiknoppen.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:00
Met de informatie die er tot nu toe bekend is van de Octavia 4 ben ik nog niet weggeblazen ieder geval. Ik vind het stuur niet mooi met 2 spaken en de knopjes op het stuur hadden van mij gewoon zwart mogen zijn. Plus het infotainment scherm zit minder geïntegreerd in het dashboard, meer een soort tablet waar je tegenaan kijkt. Maargoed, even de reveal afwachten van 11 november.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:24

Ethirty

Who...me?

GerCor schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 01:07:
[...]

Maar inderdaad, ze zijn nog schaars. Net zo schaars als een Audi A1. (die nieuwe dan hè). Heel af en toe kom ik een T-Cross tegen maar het lijkt wel alsof de nieuwe modellen van VAG niet gekocht worden. Zij natuurlijk ook belachelijk duur dus ik denk dat de meeste kopers denken: doe mij maar een 2e handsje. Ik wacht wel.
In de Randstad rijden er zat hoor. Kom er dagelijks wel een paar tegen op de weg.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-11 11:59
vinom schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:22:
Met de informatie die er tot nu toe bekend is van de Octavia 4 ben ik nog niet weggeblazen ieder geval. Ik vind het stuur niet mooi met 2 spaken en de knopjes op het stuur hadden van mij gewoon zwart mogen zijn. Plus het infotainment scherm zit minder geïntegreerd in het dashboard, meer een soort tablet waar je tegenaan kijkt. Maargoed, even de reveal afwachten van 11 november.
Ik snap helemaal niets van dat tablet gedoe. Elke auto ziet er tegenwoord uit alsof ze vergeten zijn een scherm te bedenken en het later maar met een dot kit op het dashboard hebben gelijmd. Het is echt zo verschrikkelijk lelijk en brekend in het interieur/design.

UNOX: The worst operating system

• RSD1982
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-11 10:23
Hier in Roosendaal rijdt er sinds vandaag ook een. Super tevreden over!

• bonyuri
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-11 13:48

bonyuri

Investigator!

Korvaag schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:08:
[...]

Ik snap helemaal niets van dat tablet gedoe. Elke auto ziet er tegenwoord uit alsof ze vergeten zijn een scherm te bedenken en het later maar met een dot kit op het dashboard hebben gelijmd. Het is echt zo verschrikkelijk lelijk en brekend in het interieur/design.
Het voordeel van een scherm zo te plaatsen is dat je veel meer ruimte overhoudt in de middenconsole.
Die kunnen ze dan "leeg" laten om het zo ruimtelijker over te laten komen.
Het scherm wat hoger is ook veel handiger, omdat je dan minder naar beneden hoeft te kijken om iets op het scherm te zien.
Hoe dan ook, mooi is het niet :/

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:22
Ben er ook naar aan het kijken, de Business edition heeft standaard bijna alles O-)
Alhoewel ik hem eigenlijk al per 1 januari nodig heb |:(
Tsurany schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:09:
Ik zag dat de Kamiq met 1.5 TSI DSG eindelijk te bestellen was dus hopelijk schiet de leasemaatschappij op en is die er ergens in Maart/April :)

skai21 wijzigde deze reactie 11-11-2019 22:31 (7%)

• Tsurany
  • Niet online
skai21 schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:31:
Ben er ook naar aan het kijken, de Business edition heeft standaard bijna alles O-)

[...]
Ik ga voor de Sport Business, met de normale Business wordt het mij net te duur qua bijtelling. Zit nu al op 32.5k fiscale waarde, met de Business komt daar nog snel een paar duizend bij.

• skai21
Zal net onder de 250 uitvallen vermoedelijk toch? :)\
die sportstoelen zijn wel fancy
Tsurany schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:33:
[...]

Ik ga voor de Sport Business, met de normale Business wordt het mij net te duur qua bijtelling. Zit nu al op 32.5k fiscale waarde, met de Business komt daar nog snel een paar duizend bij.

skai21 wijzigde deze reactie 11-11-2019 22:36 (4%)

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:08

WoBBeL

Hoi!

https://www.skoda.nl/nieu...-alle-details-en-beelden/

Ziet er netjes uit, jammer van dat vliegende scherm (zoals hierboven ook al genoemd). Ik dacht dat er in NL geen diesel meer zou komen maar zie hem wel in de engelse pers kit? Komt hij dan wel in andere landen 8)7?

WoBBeL wijzigde deze reactie 12-11-2019 09:33 (22%)

• Tsurany
  • Niet online
skai21 schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:33:
Zal net onder de 250 uitvallen vermoedelijk toch? :)\
die sportstoelen zijn wel fancy

[...]
Via BerekenHet kom ik op iets meer dan 300 euro netto impact maar zij nemen ook de heffingskorting mee.

Ik had de Sport Business met de standaard Business vergeleken en ik merkte dat de standaard Business een aantal opties heeft die van mij niet hoeven. Zo heb ik geen behoefte aan Navigatie (Android Auto is genoeg voor mij), hoef ik niet perse een start knop en doen de full led koplampen en achterlichten mij ook weinig. Armsteun achterin maakt me ook weinig uit, heb amper passagiers mee Evenals de parkeersensoren voor, die mis ik eigenlijk nooit.

De Sport Business heeft wel lekkerdere stoelen, mooier interieur en Sunset als standaard. Dan hoef ik enkel wat opties aan te vinken die zowel op de Business als de Sport Business niet standaard zijn en een paar missende opties van de Business en dan heb ik een zeer complete Kamiq.
WoBBeL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:32:
https://www.skoda.nl/nieu...-alle-details-en-beelden/

Ziet er netjes uit, jammer van dat vliegende scherm (zoals hierboven ook al genoemd). Ik dacht dat er in NL geen diesel meer zou komen maar zie hem wel in de engelse pers kit? Komt hij dan wel in andere landen 8)7?
Mooie wagen, echt een futuristische cockpit look. Hoop wel dat dit ook de standaard look is en je er niet tientallen dure opties voor nodig hebt.

Tsurany wijzigde deze reactie 12-11-2019 09:45 (19%)

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-11 09:56
Mooie wagen geworden. De nieuwe Skoda Octavia Combi is zeker een optie voor mijn volgende leaseauto.
Nu nog wachten tot hij daadwerkelijk bij de dealers staat voor een proefrit/proefzit :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ligt het nou aan mij of zie ik steeds vaker dat nieuwe auto's een soort mash-up worden van andere auto's?

Ik zie in de nieuwe Octavia trekjes van een 3-serie, een Volvo en zelfs een Opel.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Ossi
Ethirty schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:29:
Ligt het nou aan mij of zie ik steeds vaker dat nieuwe auto's een soort mash-up worden van andere auto's?

Ik zie in de nieuwe Octavia trekjes van een 3-serie, een Volvo en zelfs een Opel.
De Skoda-letters achterop is inderdaad erg Volvo-ig.

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:44

Bonswah85

Koffie!

Weet iemand waar je dit soort telefoonhouders kunt kopen voor de pre-facelift Citigo/Up/Mii? (2013) Ik zie op Google wel wat afbeeldingen voorbij komen maar nog geen mogelijkheid om iets te bestellen (via een betrouwbaar kanaal ;))

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:13
Ossi schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:34:
[...]

De Skoda-letters achterop is inderdaad erg Volvo-ig.
Sterker nog in combinatie met de achterlichten is het bijna een Volvo, ook de Kamiq lijkt wel erg van achteren op een V40.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Ossi
M@cer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:54:
[...]

Sterker nog in combinatie met de achterlichten is het bijna een Volvo, ook de Kamiq lijkt wel erg van achteren op een V40.
Die mening deel ik niet helemaal. Zet ze maar eens naast elkaar in Google images.

En zolang ze niet de krapte van de V40 achterin hebben is er ook niets aan de hand :)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-11 10:19
Ossi schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:09:
Mooie wagen geworden. De nieuwe Skoda Octavia Combi is zeker een optie voor mijn volgende leaseauto.
Nu nog wachten tot hij daadwerkelijk bij de dealers staat voor een proefrit/proefzit :)
Ik ben vooral benieuwd wat hij kost. De huidige is al 5 duizend euro gestegen afgelopen 3 jaar. Ik heb het gevoel dat ze hem tegenover de Passat willen positioneren en dan is het voor mij een echte No-Go (kwa prijs).

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:25

Antera

www.lowering.nl/vcds

Je krijgt alsnog bij Skoda meer voor hetzelfde geld dus zou niet weten waarom niet @jongetje .

Passat met eenzelfde opties word een aardig stukje duurder en anders kan je nog kijken naar de Superb misschien

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:01
Tijd om weer kaarten te updaten!

2020 kaart voor Columbus systemen (MIB1 en MIB2)

http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P184_N60S5MIBH3_EU.7z

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• skai21
Tsja, navigatie doet vanwege android auto ook niet zoveel. Het 9.2 inch scherm daarentegen wel :-).
Een startknop vind ik in 2019 tlnaast kessy toch wel eehmn beetje standaard. Full-led is het altijd, alleen de knipperlichten niet. Dat doet me ook niet zoveel.
DAB en de virtual cockpit zijn wel opties die ik graag wil. Maar idd de sport business met de opties die ik wil is idd 500 goedkoper dan de business edition.

Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet in december in de showroom, en rijdt.
Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:44:
[...]

Via BerekenHet kom ik op iets meer dan 300 euro netto impact maar zij nemen ook de heffingskorting mee.

Ik had de Sport Business met de standaard Business vergeleken en ik merkte dat de standaard Business een aantal opties heeft die van mij niet hoeven. Zo heb ik geen behoefte aan Navigatie (Android Auto is genoeg voor mij), hoef ik niet perse een start knop en doen de full led koplampen en achterlichten mij ook weinig. Armsteun achterin maakt me ook weinig uit, heb amper passagiers mee Evenals de parkeersensoren voor, die mis ik eigenlijk nooit.

De Sport Business heeft wel lekkerdere stoelen, mooier interieur en Sunset als standaard. Dan hoef ik enkel wat opties aan te vinken die zowel op de Business als de Sport Business niet standaard zijn en een paar missende opties van de Business en dan heb ik een zeer complete Kamiq.

[...]

Mooie wagen, echt een futuristische cockpit look. Hoop wel dat dit ook de standaard look is en je er niet tientallen dure opties voor nodig hebt.

• skai21
skai21 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:45:
Tsja, navigatie doet vanwege android auto ook niet zoveel. Het 9.2 inch scherm daarentegen wel :-).
Een startknop vind ik in 2019 tlnaast kessy toch wel eehmn beetje standaard. Full-led is het altijd, alleen de knipperlichten niet. Dat doet me ook niet zoveel.
DAB en de virtual cockpit zijn wel opties die ik graag wil. Maar idd de sport business met de opties die ik wil is idd 500 goedkoper dan de business edition.

Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet in december in de showroom, en rijdt.
[...]

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:38

Mars Warrior

Earth, the final frontier

jongetje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:59:
[...]

Ik ben vooral benieuwd wat hij kost. De huidige is al 5 duizend euro gestegen afgelopen 3 jaar. Ik heb het gevoel dat ze hem tegenover de Passat willen positioneren en dan is het voor mij een echte No-Go (kwa prijs).
Huh? Een basis passat zit al boven de €40k, en is dus al duurder dan een Superb. Lijkt me dat de Octavia toch wel start onder de €30k???

http://www.team-mediaportal.com/

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:53

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-11 16:06
jongetje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:59:
[...]

Octavia zit in het groep Golf en Leon (Combi/Variant/ST). Superb zit in het vaarwater van de Passat.

Enige is dat de golf/leon geen sedan vorm heeft, maar alleen een hatchbak en viceversa

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Rainesh schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:13:
Tijd om weer kaarten te updaten!

2020 kaart voor Columbus systemen (MIB1 en MIB2)

http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P184_N60S5MIBH3_EU.7z
Uitpakken op USB en in de auto doen toch?

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:01
WoBBeL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:47:
[...]

Jup

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:25

Antera

www.lowering.nl/vcds

WoBBeL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:47:
[...]

Voor de zekerheid zou ik wel deze eerst backuppen alvorens te overschrijven

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:45

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Antera schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:01:
Kan.

Op de USB/SD mag alleen MIB1 en MIB2 plus nog een text-file staan. Ook niet in een mapje. Dus, oude files even knip en plak naar je HD.

Zelf nooit gedaan overigens. Wel bij de Discover Media maar niet bij de Discover Pro.

Me.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:42
Ik heb een Karoq; geen idee welk navigatiesysteem eigenlijk. Hoe kom ik daarachter?

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:55
Settings sw/hw versie.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

smeerbartje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:18:
Ik heb een Karoq; geen idee welk navigatiesysteem eigenlijk. Hoe kom ik daarachter?
Draaiknopjes: Amundsen
Volledig touch: Columbus

Staat gewoon in de folder, op de site, in de handleiding en waarschijnlijk ook wel op de offerte of factuur :?

#team_UTC+1

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Antera schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:01:
[...]

Ik heb geen sd kaart of USB stick in de auto zitten voor navigatie. Zal wel een hardeschijf inzitten vermoed ik.
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True