Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:45

GerCor

Zonder dalen geen pieken

jongetje schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:14:
[...]

Dat is echt al 3 jaar geleden dat dat zo was. VW doet dat wel netjes maar Skoda lijkt er erg veel moeite mee te hebben.
Zijn dezelfde Kaarten.

Me.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-11 10:19
Dat snap ik, daarom is het juist zo vreemd.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:24

Ethirty

Who...me?

Korvaag schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:08:
[...]

Niet om vervelend te willen zijn, maar dan heb je misschien toch ook wel iets verkeerd gedaan. Ik haal m'n kaartupdates inmiddels al 6 jaar vanaf de Skoda site. Frequentie is niet altijd 2x per jaar (soms 1x en soms 2x vrij snel achter elkaar) maar het heeft echt wel prima gewerkt :)

Edit: overigens nu even van de VW site gehaald. Ik had gemist dat er alweer een update was. Voor de Octavia-rijders: het is hierboven op zich al gezegd, maar even de bevestiging. Het werkt voor een Amundsen Facelift (Octavia november 2017).
Dat zal, maar eerst was het Here, toen een Skoda-portal met de download achter een VIN nummer. Ik heb de 7z file talloze keren gedownload en naar SD over gezet, maar nooit mijn Columbus mee kunnen updaten.

Dezelfde file van VW werkte altijd feilloos.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-11 11:59
Ethirty schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Dat zal, maar eerst was het Here, toen een Skoda-portal met de download achter een VIN nummer. Ik heb de 7z file talloze keren gedownload en naar SD over gezet, maar nooit mijn Columbus mee kunnen updaten.

Dezelfde file van VW werkte altijd feilloos.
Apart. Nooit problemen mee gehad. Via die rare app die je dan moest downloaden (download app) kaarten downloaden en direct uitpakken op de SDCard bij mijn Columbus 2014: herhaaldelijk geen probleem. Soms wel eens een probleem gehad bij het vervolgens inlezen op de disk in de auto, maar dat lag meestal aan het feit dat ik verkeerd had uitgepakt (denk aan MacOS en het niet wissen van de rare MacOS folder).

Via mijn huidige Amundsen 2017 idd de 7z file en dan uitpakken naar SD, ook probleemloos.

Ahwell :P

Korvaag wijzigde deze reactie 23-10-2019 11:41 (13%)

UNOX: The worst operating system

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:42
SonnyBBQ schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:47:
Ja, kan je ook gebruiken voor de Karoq (de laatste VW kaarten zijn ook nieuwer dan de versie die jij hebt) - zie mijn post hierboven voor hoe je de correcte update kan vinden.

Indien je het niet weet ivm je navigatie... heel simpel.
Amundsen heeft 2 draaiknoppen, Columbus enkel touchscreen
Ik heb dus twee draaiknoppen --> Amundsen dus :).

Alleen nu de vraag: wele "volkswagen" moet ik dan hier kiezen? En is er maar één soort Amundsen? (m'n Karoq is gloedje nieuw)

smeerbartje wijzigde deze reactie 23-10-2019 13:18 (8%)

• SonnyBBQ
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:51
Er zijn een aantal VWs die op hetzelfde resultaat uitkomen. Maar als het makkelijker is om een gelijkaardige wagen te onthouden, neem dan bvb de Tiguan, vanaf 2019.

Het Amundsen systeem = Discover Media van VW

Dan kom je bij de juiste kaarten uit. Je hebt dan nog verschillende opties, maar de volledigste, Europe - Bundle 1 past volledig op je SD kaartje.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

smeerbartje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:17:
[...]

Ik heb dus twee draaiknoppen --> Amundsen dus :).

Alleen nu de vraag: wele "volkswagen" moet ik dan hier kiezen? En is er maar één soort Amundsen? (m'n Karoq is gloedje nieuw)
Gewoon een Tiguan pakken. En als je de VW tool gebruikt kan hij het automatisch voor je downloaden, een backup van je huidige SD maken en dan updaten.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:55
Ethirty schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:19:
[...]

Ik heb toevallig alle 3 bekeken en overwogen voor ik de Karoq koos en hoewel VW duurder is zitten ze verder qua formaat heel dicht op elkaar.

In de lease had het misschien nog geeneens uitgemaakt maar ik zat niet op de Tiguan-bijtelling te wachten :X

Review sites vergelijken op prijs/budget en niet op dezelfde auto’s van verschillende merken voor verschillende prijzen.
De Tiguan mag dan op vlak van ruimte dichter tegen Karoq/Ateca zitten, het is wel degelijk een stap meer auto dan die twee. Andere achterophanging, betere DSG, tech etc. Op het vlak van gebruikte technieken zijn de Karoq/Ateca eerder een ruimere T-roc dan vergelijkbaar met een Tiguan.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nu je het zegt, de Karoq heeft weer die rotte droge DQ200 als ik het goed zie, terwijl de Tiguan de betere natte DQ500 krijgt *. Maar goed dat het lease is :P

Voor wat betreft dashboard komt de T-Roc niet eens in de buurt van de Ateca of de Karoq.

* volgens wat geGoogle

#team_UTC+1

• AndRo555
Wel ja, zal ondertussen wel de DQ380/381 (soort van opvolger van DQ250/500) zijn, maar het blijft de zwaardere/betrouwbaardere versnellingsbak weliswaar met een onderhoudsinterval (60k dacht ik).

Dat het geen droge DQ200 is, valt af te leiden uit de verschillen in leeggewichten tov 2.0TDI DSG (altijd nat).
Ethirty schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:31:
Voor wat betreft dashboard komt de T-Roc niet eens in de buurt van de Ateca of de Karoq.
Daar valt een T-roc ook al door de mand in de vergelijking met een Golf. Het toont maar aan dat de positionering een stuk complexer is dan op eerste gezicht lijkt.

AndRo555 wijzigde deze reactie 23-10-2019 23:01 (65%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Even het verschil uitleggen over Kaarten updaten bij Volkswagen.

Je hebt een Discover Media. Die heeft een VW SD kaartje waar de Kaarten op geïnstalleerd moeten worden. Iets van 4 GB

En je hebt een Discover Pro. Daar kun je een willekeurig SD kaartje nemen om de bestanden op te zetten. Vervolgens stop je SD in de Discover Unit in het handschoenenvakje en installeert de bestanden op de HDD van de Discover Pro. Ongeveer 20 GB.

Me.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Binnenkort wordt ik waarschijnlijk ook een Skoda rijder. Waarschijnlijk een Skoda Scala of een Skoda Kamiq, even kijken wat de prijzen van de Kamiq worden met de 1.5 TSI.
Werkt lane assist + adaptive cruise control echt goed voor file rijden? In de Polo werkte stop and go niet, dan moest ik na twee seconden al op de rem trappen en zelf gas geven als er weer gereden kon worden.

• AndRo555
GerCor schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:29:

Je hebt een Discover Media. Die heeft een VW SD kaartje waar de Kaarten op geïnstalleerd moeten worden. Iets van 4 GB

En je hebt een Discover Pro. Daar kun je een willekeurig SD kaartje nemen om de bestanden op te zetten. Vervolgens stop je SD in de Discover Unit in het handschoenenvakje en installeert de bestanden op de HDD van de Discover Pro. Ongeveer 20 GB.
De nieuwste generatie Discover Pro/Media (MIB3) heeft geen SD kaart slot meer. (bv. Golf 8 )

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tsurany schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:54:
Binnenkort wordt ik waarschijnlijk ook een Skoda rijder. Waarschijnlijk een Skoda Scala of een Skoda Kamiq, even kijken wat de prijzen van de Kamiq worden met de 1.5 TSI.
Werkt lane assist + adaptive cruise control echt goed voor file rijden? In de Polo werkte stop and go niet, dan moest ik na twee seconden al op de rem trappen en zelf gas geven als er weer gereden kon worden.
ACC was ik sceptisch over, maar gebruik het nu dagelijks. Maar DSG is dan wel een must. Alleen jammer dat je na een paar seconde stilstaan zelf moet aangeven dat je weer wil rijden. Het had van mij alleen allemaal wel wet soepeler gemogen, het gaat met wat horten en stoten soms (maar misschien is dat deels ook de zachte vering die de auto doet schommelen).

Lane assist is mij te onhandig en onbetrouwbaar om nuttig te zijn. Je kan je stuur niet loslaten en als je dat wel doet is hij te vaak de strepen kwijt.
GerCor schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:29:

Volgens mij moet ik in mijn Amundsen toch echt een zeer ruime 10GB (13?) rekenen voor Europa. Met die 4GB redt je het tegenwoordig niet meer.

Ethirty wijzigde deze reactie 24-10-2019 00:23 (25%)

#team_UTC+1

• SonnyBBQ
De laatste kaartupdate voor Amundsen/Discover Media met de grootste bundle voor Europa is inderdaad iets meer dan 13GB.

Ik gebruik ACC ook veel meer dan gedacht. De Lane Assist is OK als ondersteuning, maar nog niet goed genoeg om volledig op te vertrouwen. Zo is er hier in de buurt een weg waar er geen zijmarkering is. De LA herkent wel de goot als lijn en houdt je daar dan ook mooi uit, maar... die herkenning valt soms weg. Dus om er volledig handsfree op te vertrouwen is het misschien nog wat vroeg.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:16
SonnyBBQ schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:38:
De laatste kaartupdate voor Amundsen/Discover Media met de grootste bundle voor Europa is inderdaad iets meer dan 13GB.

Ik gebruik ACC ook veel meer dan gedacht. De Lane Assist is OK als ondersteuning, maar nog niet goed genoeg om volledig op te vertrouwen. Zo is er hier in de buurt een weg waar er geen zijmarkering is. De LA herkent wel de goot als lijn en houdt je daar dan ook mooi uit, maar... die herkenning valt soms weg. Dus om er volledig handsfree op te vertrouwen is het misschien nog wat vroeg.
Vond LA wel fijn juist, gewoon ontspannen je hand aan het stuur houden en LA zijn werk laten doen. Je kan er sowieso niet handsfree op vertrouwen want na 2 stuuringrepen krijg je de melding dat je het stuur weer moet vastpakken.

ACC daarintegen heb ik een hekel aan, vind het verschrikkelijk rijden. Te vroeg afremmen of soms juist weer wat te laat bij invoegende auto's. Kortste afstand is vaak net wat te veel (begrijp dat ze marge willen hanteren) waardoor er vaker iemand van rechts komt invoegen waardoor jou auto weer vol op de rem gaat. Nog erger dat het bij VW niet meer zonder besteld kan worden, Audi gelukkig wel nog.

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik ben iemand die ACC en Lane Assist beide heerlijk vind rijden. Tuurlijk, niet altijd perfect maar zeker een fijne aanvulling op meer ontspannen kunnen rijden.

Zolang er een klein beetje beweging is in de file hoef je niks te doen. Als het stopt inderdaad de rem intrappen totdat het weer verder gaat.

vinom wijzigde deze reactie 24-10-2019 12:00 (31%)

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:55
Ik zit te kijken naar een Skoda Octavia RS vanaf 2015. Aangezien ik totaal geen ervaringen heb met alles wat VAG is, kan iemand mij wat tips geven waar ik op moet letten?

Op internet vind ik niet al te veel serieuze problemen, of zie ik iets over het hoofd?

• SonnyBBQ
Scrtz schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

Vond LA wel fijn juist, gewoon ontspannen je hand aan het stuur houden en LA zijn werk laten doen. Je kan er sowieso niet handsfree op vertrouwen want na 2 stuuringrepen krijg je de melding dat je het stuur weer moet vastpakken.

ACC daarintegen heb ik een hekel aan, vind het verschrikkelijk rijden. Te vroeg afremmen of soms juist weer wat te laat bij invoegende auto's. Kortste afstand is vaak net wat te veel (begrijp dat ze marge willen hanteren) waardoor er vaker iemand van rechts komt invoegen waardoor jou auto weer vol op de rem gaat. Nog erger dat het bij VW niet meer zonder besteld kan worden, Audi gelukkig wel nog.
Indien er duidelijke belijning is, dan is LA inderdaad een fijne optie. Op de autostrades is het wel ontspannen om met LA en ACC op te rijden. Maar die duidelijke belijning is vaak het probleem op binnenwegen.

En ivm ACC, de ruimte die gelaten wordt lijkt inderdaad wat groot. Of is de ruimte die mensen standaard laten misschien gewoon te klein? In ieder geval kan ik ACC veel vaker gebruiken dan de standaard cruise control. Ik zelf rij bijna nooit op lege wegen, dus dan is het manueel aanpassen van de CC op de duur wel een PITA.

• vinom
Wij Hollanders zitten gewoon veel te dicht op elkaar. Zover ik weet is de kortste afstand van ACC twee seconden.

• Tsurany
  • Niet online
Klinkt goed, dan is ACC en lane assist dus zeker een optie die ik aan ga vinken. Dan komt er waarschijnlijk begin volgend jaar een mooi uitgeruste Scala of Kamiq voor de deur te staan :)

• Korvaag
vinom schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:06:
Wij Hollanders zitten gewoon veel te dicht op elkaar. Zover ik weet is de kortste afstand van ACC twee seconden.
En vandaar dat er ook elke spits een miljard auto's op elkaar knallen en het de sleepauto's overuren maken.
Bij Collewijn berging vlak bij mijn huis parkeren ze volle autoambulances gewoon en pakken ze een lege mee omdat ze zoveel van de weg moeten halen in korte tijd dat ze het anders niet eens redden.

Tis net een zwerm wespen die uitvliegt op spitstijden...

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

vinom schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:06:
Nope 1s. En dat is helaas op de snelweg al niet genoeg voor de mensen om me heen om zich er agressief tussen te duwen. Dus dan gaat ACC maar uit. Stapvoets is 1s genoeg op zich, dan past er niks tussen, maar met 2s heb je weer hetzelfde probleem.

#team_UTC+1

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
Ethirty schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Nope 1s. En dat is helaas op de snelweg al niet genoeg voor de mensen om me heen om zich er agressief tussen te duwen. Dus dan gaat ACC maar uit. Stapvoets is 1s genoeg op zich, dan past er niks tussen, maar met 2s heb je weer hetzelfde probleem.
Als je het een probleem vind dat je ruimte laat voor mensen dan wel ja.
Doorstroming is eigenlijk een stuk beter als iedereen voldoende ruimte over laat ;)

Computer says no

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Meekoh schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:14:
[...]

Als je het een probleem vind dat je ruimte laat voor mensen dan wel ja.
Doorstroming is eigenlijk een stuk beter als iedereen voldoende ruimte over laat ;)
Het is een probleem omdat mijn auto in de ankers gaat, niet omdat ik mensen geen ruimte gun.

offtopic:
Hoewel, het zijn meestal de mensen die van links naar rechts zig-zaggen die de ergernis geven en voor een deel van de vertraging zorgen. Ik probeer juist zodanig te rijden dat ik niet of nauwelijks hoef te remmen.

#team_UTC+1

• Korvaag
Vandaag ook weer genoeg lompe hufters. Over de uitvoegstrook de file inhalen en dan invoegen, hem idd van links naar rechts en terug rammen, kleven, the lot.

Van mij mag elk matrixbord een camera bevatten met een leger aan mensen met een 'jij bent af'-knopje dat onmiddelijk een boete van 1000 euro stuurt en bij de 3e boete een melding dat je rijbewijs ongeldig is verklaard.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsurany schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:54:
Alleen met een DSG gaat ACC tot stilstand, niet met een handbak. Verder is stop &go instelbaar via een VCDS tweak, tot een max van 5 sec ipv de standaard 2. Tot slot is wat jij zoekt eigenlijk TJA, Traphic Jam Assist. Bij de meeste VAG's is het zo dat als je een camera in de voorruit hebt voor een van de opties LA, TJA of verkeersbordenherkenning (is de goedkoopste van de drie), de andere twee ook weer via VCDS vrijgeschakeld kunnen worden. Zie het VCDS topic :)

Verder is ACC icm wel heerlijk rijden. En als de auto afremt terwijl je niet wilt: gewoon gaspedaal ietsje indrukken, is een manual override. Het ding houdt idd een veilige remafstand aan voor je auto. Das prima, maar in het drukke NL verkeer, waar we met zn allen gewend zijn redelijk dicht op elkaar te rijden of in een gat te duiken, laat ie eigenlijk een te groot gat vallen. Ik herken het er tussen duiken iig wel als ik puur op de ACC rij.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

The Eagle schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:52:
[...]

Alleen met een DSG gaat ACC tot stilstand, niet met een handbak. Verder is stop &go instelbaar via een VCDS tweak, tot een max van 5 sec ipv de standaard 2. Tot slot is wat jij zoekt eigenlijk TJA, Traphic Jam Assist. Bij de meeste VAG's is het zo dat als je een camera in de voorruit hebt voor een van de opties LA, TJA of verkeersbordenherkenning (is de goedkoopste van de drie), de andere twee ook weer via VCDS vrijgeschakeld kunnen worden. Zie het VCDS topic :)

Verder is ACC icm wel heerlijk rijden. En als de auto afremt terwijl je niet wilt: gewoon gaspedaal ietsje indrukken, is een manual override. Het ding houdt idd een veilige remafstand aan voor je auto. Das prima, maar in het drukke NL verkeer, waar we met zn allen gewend zijn redelijk dicht op elkaar te rijden of in een gat te duiken, laat ie eigenlijk een te groot gat vallen. Ik herken het er tussen duiken iig wel als ik puur op de ACC rij.
Stop,en go en la hebben we hier gevonden om permanent in te schakelen.
Was proof of concept, is gelukt maar ik durf het niet permanent in te schakelen bij iemand. Als er dan wat gebeurd. We hebben geen idee hoe geschikt de systemen zijn om permanent te draaien :s

Niet bij mijn wagen, ik heb nog mannen gps. Instellen op 130 en dan gewoon op de file inknallen :D(geen acc in mijn wagen)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

SadisticPanda schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:01:
[...]

Stop,en go en la hebben we hier gevonden om permanent in te schakelen.
Was proof of concept, is gelukt maar ik durf het niet permanent in te schakelen bij iemand. Als er dan wat gebeurd. We hebben geen idee hoe geschikt de systemen zijn om permanent te draaien :s

Niet bij mijn wagen, ik heb nog mannen gps. Instellen op 130 en dan gewoon op de file inknallen :D(geen acc in mijn wagen)
Wut?

@Rainesh Wat is hiervan waar :P? Ik wil ook permanente LA en TJA 8)

www.google.nl

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:01
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:22:
[...]

Wut?

@Rainesh Wat is hiervan waar :P? Ik wil ook permanente LA en TJA 8)
Eh dit hoor ik voor het eerst.

@SadisticPanda sw of hw mod?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Eh dit hoor ik voor het eerst.

@SadisticPanda sw of hw mod?
Nja, software van de hardware. Firmware. (Units moeten open). We laten de countdown intern altijd resetten.

Dus op hij telt intern bij wijze van spreken af 5-4-3-2-1-> uitschakelen. Bij laten hem resetten na 2 tellen.5-4-3-5-4-3-5-5-4-3. Bij de default van 2 seconden. (2-1-2-1-2-1-2-1) Begint het dash op te lichten en slaagt alles in alarm :s

De waarde freezen hebben we ook getest, crasht systeem ook op

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Werkt dus niet. next :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Werkt dus wel. Als je het op 5 of 4 seconden instelt. Dan crasht het niet. Enkel bij de default waarde van 2 crasht het of de waarden freezen. :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Misschien snap ik je niet, maar wat bedoel je met permanent inschakelen? Ik kan het toch ook gewoon aan of uit zetten :?

#team_UTC+1

• Tsurany
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:44:
Misschien snap ik je niet, maar wat bedoel je met permanent inschakelen? Ik kan het toch ook gewoon aan of uit zetten :?
Je moet na twee seconden stilstand op de rem trappen anders gaat de auto weer rijden. Met deze aanpassing zou de auto gewoon stil staan tot er voor je weer gereden wordt en dan automatisch optrekken.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Tsurany correct.

Stuur regelmatig vasthouden is ook niet meer "nodig" (als je je leven moe bent). LA, is nog niet helemaal op punt :D

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tsurany schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

Je moet na twee seconden stilstand op de rem trappen anders gaat de auto weer rijden. Met deze aanpassing zou de auto gewoon stil staan tot er voor je weer gereden wordt en dan automatisch optrekken.
Die van mij doet het juist andersom :?

Mijn auto stopt en blijft permanent staan als deze een aantal seconde heeft stilgestaan. Ik moet dan een tikje op het gas geven of de CC-hendel bedienen om weg te rijden. Tot die tijd om is staat er ”ACC beschikbaar" op het display.

#team_UTC+1

• vinom
@Ethirty En jij hebt een Octavia of een Superb? Mijn Octavia blijft niet permanent staan. Hij stopt, waarschuwt om de rem in te trappen, als ik dat niet binnen twee seconden doe gaat de auto zelf weer rijden met ACC uitgeschakeld.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Karoq, met bijna alle mogelijke electronica :+

Ik kan zelfs in D uitstappen en een rondje rond de auto lopen, al raad ik dat risico-technisch niet aan. :P

#team_UTC+1

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Selectief doof

Vanaf 5 december staat de Skoda Kamiq bij Huiskes-Kokkeler in de showroom, ik ga hem denk ik toch op de lijst zetten voor een proefrit.
Ik verwacht binnenkort info over mijn huidige leasecontract en verlenging ervan. Als ze de huidige leaseregeling hanteren wordt het budgettechnisch een zware kluif.. Maar we zien wel. :)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Tsurany
  • Niet online
Ik ga donderdag even in de Kamiq rondrijden, ben wel benieuwd. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het of een Scala of een Kamiq. Helaas is de Kamiq nog niet met een 1.5 TSI leverbaar, dat wordt nog even geduld hebben.

• Quad

Quad

Selectief doof

@Tsurany waar kan jij hem rijden? M'n huidige leasemaatschappij heeft hem pas vanaf begin december.. :/

Edit: Ah, ik begrijp net dat 't wel eerder kon, maar dat 't gereserveerd had moeten worden. Morgen toch ff een telefoontje wagen.

Quad wijzigde deze reactie 30-10-2019 00:03 (38%)

• Tsurany
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 00:00:
@Tsurany waar kan jij hem rijden? M'n huidige leasemaatschappij heeft hem pas vanaf begin december.. :/
Kijk even op de Skoda reservering website. Ze hebben een aantal modellen die het land door touren van dealer naar dealer toe. Vrijdag is in Apeldoorn nog wat tijd beschikbaar, maandag en dinsdag in Deventer en Zwolle... je moet er alleen niet te lang mee wachten.

• Quad

Quad

Selectief doof

Alright, thanks! Dan wacht ik fijn tot 't in de showroom staat. Werkgever heeft officieel ook nog niks aan mij laten weten mbt opvolger huidige leaseauto, dus ik zie wel vanaf wanneer ik volledig op de opvolger richt. :)

• MichelKlok
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 18:36
vinom schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:36:
@Ethirty En jij hebt een Octavia of een Superb? Mijn Octavia blijft niet permanent staan. Hij stopt, waarschuwt om de rem in te trappen, als ik dat niet binnen twee seconden doe gaat de auto zelf weer rijden met ACC uitgeschakeld.
Bij mijn weten wordt het verschil in gedrag verklaard door de aanwezigheid van een electronische handrem (Superb, Karoq, Kodiaq) of de aloude hendel (Octavia). Mijn Octavia verzoekt mij om de rem in te trappen en ingetrapt te houden, zodra de ACC de auto stil heeft gezet.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:16
MichelKlok schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:19:
[...]

Bij mijn weten wordt het verschil in gedrag verklaard door de aanwezigheid van een electronische handrem (Superb, Karoq, Kodiaq) of de aloude hendel (Octavia). Mijn Octavia verzoekt mij om de rem in te trappen en ingetrapt te houden, zodra de ACC de auto stil heeft gezet.
Heeft dat niet te maken met het hebben of juist ontbreken van de Autohold functie?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat zou het wel eens kunnen zijn ja. Autohold + electronische handrem is een gouden combi. Geen hill assist nodig, niet alsmaar je rem vasthouden bij het stoplicht. Manoeuvreren in krappe parkeerplekken is soms een beetje lastig, maar daar begin ik ook aan te wennen.

Alleen spelen in de winter is wat minder leuk geworden zo. :+

#team_UTC+1

• Tsurany
  • Niet online
Merk net dat je bij de Scala Sport Business geen verwarmbare voorruit kan bestellen, bij de Scala Business Edition is dit wel een optie. Helaas betaal ik dan ruim 1000 euro extra voor opties die ik niet eens nodig heb, zoals navigatie.
Bij de Kamiq Sport Business is de verwarmbare voorruit wel gewoon een optie, dat is dan wel weer vreemd. Lijkt weinig logica te zitten in de pakketten bij de diverse Skoda's.

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:32
Net bericht gehad dat mijn Karoq vanaf medio volgende week uitgeleverd kan worden. 10 weken van bestellen tot leveren heeft mij wel positief verrast. Zal ook wel komen omdat ze geloof ik de productiecapaciteit in Duitsland hebben vergroot.

Nu nog even goed kijken of ik de letters skoda op de achterkant er echt af wil hebben. Jammer dat het ronde logo weg is, dus zonder de letters is het ook gelijk super kaal. Kwestie van smaak, kan er nog even over nadenken.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Quad

Quad

Selectief doof

@Tsurany ik zou dit even checken bij een dealer. Ik kwam bij het offreren van een Fabia combi, 2 jaar terug, tegen dat er opties of combinaties bij de dealer wel mogelijk waren en op de site niet, en andersom, waardoor ik opties had geselecteerd die dubbel waren.

Online configurator is niet helemaal volledig..

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hmm, vandaag 2x een automatische remingreep terwijl er eigenlijk niks aan de hand was. Niet fijn om bijna met je neus op het stuur te klappen. :(

Mag nog blij zijn dat de auto achter mij zijn neus niet in mijn kont boorde omdat de auto vond dat stil gaan staan in een langzaam rijdende colonne auto's écht nodig was.

#team_UTC+1

• Tsurany
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:07:
@Tsurany ik zou dit even checken bij een dealer. Ik kwam bij het offreren van een Fabia combi, 2 jaar terug, tegen dat er opties of combinaties bij de dealer wel mogelijk waren en op de site niet, en andersom, waardoor ik opties had geselecteerd die dubbel waren.

Online configurator is niet helemaal volledig..
Ik heb het nagevraagd bij een dealer maar het was niet mogelijk. Morgen nog even bij de andere dealer aanvragen. Kamiq vandaag gereden, leuke auto maar voor mij net niet, ik zit er niet helemaal lekker in. Mijn vriendin vond het hoger zitten tov de Scala wel echt top. Morgen nog een keer de Scala rijden om even zeker te zijn welke het wordt.

• aufbakanleitung
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:28
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar is het kopen van deze Skoda Fabia Combi 1.4L op een of andere manier een slecht idee?

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16-11 22:53
aufbakanleitung schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:26:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar is het kopen van deze Skoda Fabia Combi 1.4L op een of andere manier een slecht idee?
Zolang jij niet aangeeft wat je er precies mee wilt doen, kunnen er talloze redenen zijn, waarom het aanschaffen van deze auto een goed/slecht idee is.

Los daarvan valt het zo neerkwakken van een vraag vaak niet in hele goede aarde. Maargoed, dit is niet een topic waar ik (veel) in bijdraag. Dus eigenlijk moet ik gewoon mn mond houden :+

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:05
aufbakanleitung schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:26:
Als je een jonge vrijgezelle kerel bent en hoopt leuke dames op te pikken kan ik me voorstellen dat het aanschaffen van deze Fabia niet het beste idee van de wereld is :+

Zonder gekkigheid, zonder meer informatie is die vraag voor een ander toch niet te beantwoorden?

• aufbakanleitung
Oke, misschien idd niet genoeg info gegeven. Ik heb een paar jaar geleden een vergelijkbare vraag gesteld over een super awesome Jaguar voor maar €2000 en toen viel iedereen over elkaar heen om me te vertellen dat ik dat niet moest doen tenzij ik een garage had en twee rechter handen, dus ik dacht misschien is er met zo'n oude Skoda ook zoiets aan de hand.

Ik ga er waarschijnlijk niet zoveel in rijden. En voor die paar keer dat ik het doe leek het me dan wel chill om een station te hebben. Ik woon in Utrecht (Leidsche rijn). Momenteel lease ik een VW Golf uit 2018, maar dat kost me dus €500/maand, dus daar moet ik maar eens mee stoppen. Hoewel ik de Adaptive Cruise Control wel enorm ga missen.

• Korvaag
@aufbakanleitung

Hoewel je je er niet blind op moet staren heeft de ANWB er wat stukjes over met ook het oordeel van de wegenwacht erbij:

https://www.anwb.nl/auto/...e8-df11-a731-000c29d2a1e4

• aufbakanleitung
Korvaag schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:40:
@aufbakanleitung

Hoewel je je er niet blind op moet staren heeft de ANWB er wat stukjes over met ook het oordeel van de wegenwacht erbij:

https://www.anwb.nl/auto/...e8-df11-a731-000c29d2a1e4
Ah, dat is een uitstekende analyse! Die site kende ik nog niet. Heeft iemand enig idee vanaf wanneer deze auto's Adaptive Cruise Control hebben? Ik kan er bij AutoScout wel op filteren, maar volgens mij wordt het vaak niet goed ingevuld. Althans, het lijkt me dat een €2000 budget auto uit 2006 het niet heeft.

• Korvaag
aufbakanleitung schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:55:
[...]

Ah, dat is een uitstekende analyse! Die site kende ik nog niet. Heeft iemand enig idee vanaf wanneer deze auto's Adaptive Cruise Control hebben? Ik kan er bij AutoScout wel op filteren, maar volgens mij wordt het vaak niet goed ingevuld. Althans, het lijkt me dat een €2000 budget auto uit 2006 het niet heeft.
Zelfs de Octavia heeft het nog maar relatief kort. Je kan vergeten dat die Fabia ACC heeft ;) Het is volgens mij op de huidige Fabia niet eens een optie :)

Ow op de huidige toch wel :P
VEILIGHEID - Automatische afstandsregeling (Adaptive Cruise Control) tot en met 160 km/h

Korvaag wijzigde deze reactie 05-11-2019 14:14 (7%)

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:08

WoBBeL

Hoi!

Ligt de update portal er al een tijdje uit? https://updateportal.skoda-auto.com/nl-be

"Onze excuses, het is voorlopig niet mogelijk updates te downloaden van het portaal. We zijn druk bezig dit probleem aan het op te lossen. Bedankt voor uw begrip."

• aufbakanleitung
Oeh, zo'n Skoda Octavia ziet er een stuk beter uit, heeft een betere motor en kost hetzelfde. Misschien omdat de ANWB hier toch een stuk minder positief over is.

• jongetje
WoBBeL schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:45:
Ligt de update portal er al een tijdje uit? https://updateportal.skoda-auto.com/nl-be

"Onze excuses, het is voorlopig niet mogelijk updates te downloaden van het portaal. We zijn druk bezig dit probleem aan het op te lossen. Bedankt voor uw begrip."
Ja dat is al weken zo. Updates zijn zo is zo laatste jaar niet meer gekomen en lijkt dat ze de nieuwe er niet op krijgen.

• jongetje
Verkeerde post

jongetje wijzigde deze reactie 05-11-2019 16:57 (97%)

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-11 18:58

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:55:
[...]

Ja dat is al weken zo. Updates zijn zo is zo laatste jaar niet meer gekomen en lijkt dat ze de nieuwe er niet op krijgen.
In mijn herinnering heb ik dit jaar al een update uitgevoerd.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23:19
vinom schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:36:
Dus de ACC op de Octavia is anders dan die van andere Skoda modellen?

• vinom
@Bozzel1987 Misschien een beetje, waarschijnlijk omdat de Octavia geen elektronische handrem heeft. De nieuwe Octavia 4 zal 11 november gepresenteerd worden, dus wie weet zit er dan wel een electronische handrem op.

• Bozzel1987
vinom schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:39:
@Bozzel1987 Misschien een beetje, waarschijnlijk omdat de Octavia geen elektronische handrem heeft. De nieuwe Octavia 4 zal 11 november gepresenteerd worden, dus wie weet zit er dan wel een electronische handrem op.
Ja, maar ik ben de oude Octavia aan het overwegen als leaseauto. Deze is nu wel heel aantrekkelijk (net zoals de Leon), met mijn budget moet ik iets zoeken tussen de 30-35k range (een beetje afhankelijk van hoe zuinig deze auto is) en ik ben er een beetje bang voor dat ik met de nieuwe Octavia voor dat bedrag minder waar voor mijn geld krijg.

• vinom
@Bozzel1987 Welke bouwjaar, welke motor en opties? Die van mij heb ik samengesteld in 2017 voor 31K en daar heb ik heel veel auto voor terug :)

• Tsurany
  • Niet online
Bozzel1987 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:24:
[...]

Dat is VAG breed een issue. Je moet zelf remmen na 2 seconden en even gas in tikken als je wilt rijden op heel veel modellen. Ook Scala en Kamiq hebben dit, net als de Polo en de T-Roc.

• Bozzel1987
vinom schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:39:
@Bozzel1987 Welke bouwjaar, welke motor en opties? Die van mij heb ik samengesteld in 2017 voor 31K en daar heb ik heel veel auto voor terug :)
De Octavia Combi? Ik kan blijkbaar nog de Style Business bestellen via Alphabet (mijn leasemaatschappij) met de 1.0 DSG. Als ik deze zou kiezen is het een hele complete wagen en dan adaptive cruise control, virtual cockpit en business upgrade ofziets er bij en dan zit ik nog binnen mijn persoonlijke budget. Met de 1.5 DSG en de "nieuwe" business modellen is dit veel moeilijker om aan mijn persoonlijke wensenlijst (inclusief budget) te voldoen:

- Automaat
- Adaptive cruise control
- Stoelverwarming
- Goede stoelen
En nice to haves:
- Virtual Cockpit
- Premium audio
- Voorruitverwarming (helaas onmogelijk op de 1.0)
Tsurany schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:45:
[...]

Dat is VAG breed een issue. Je moet zelf remmen na 2 seconden en even gas in tikken als je wilt rijden op heel veel modellen. Ook Scala en Kamiq hebben dit, net als de Polo en de T-Roc.
Een vriend van mij heeft dit met de Golf niet en ik heb zelf proef gereden met de Karoq en deze heeft het ook niet (wel het gaspedaal voor weer resume). De Leon weet ik het niet van..

Bozzel1987 wijzigde deze reactie 06-11-2019 09:51 (21%)

• Tsurany
  • Niet online
Bozzel1987 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:49:
[...]
Met de 1.5 DSG en de "nieuwe" business modellen is dit veel moeilijker om aan mijn persoonlijke wensenlijst (inclusief budget) te voldoen:

- Automaat
- Adaptive cruise control
- Stoelverwarming
- Goede stoelen
En nice to haves:
- Virtual Cockpit
- Premium audio
- Voorruitverwarming (helaas onmogelijk op de 1.0)
Heb je de ruimte van een Octavia nodig? Met de Kamiq en de Scala zijn die eisen te halen (incl 1.5 TSI DSG) voor ongeveer 32k fiscale waarde.

• vinom
@Bozzel1987 Ik heb inderdaad een Octavia Combi 1.0 DSG, Style Business uitvoering. Zeer fijne uitvoering (tenzijn dat verandert is), want dan heb je de Canton speakers, Columbus infotainment, LED koplampen, stoelverwarming, etc. Voor de rest Adaptief Cruise Control, Dodehoek sensors en Lane Assist bij besteld. Virtual cockpit kon toen nog niet bij mij.

De 1.0 motor in combinatie met de DSG volstaat voor mij meer dan prima. Inhalen is een eitje en bij de stoplichten ben je zo weg.

De Leon vind ik overigens minder goed afgewerkt en voor mijn lengte was hij gewoon te krap en te klein.

vinom wijzigde deze reactie 06-11-2019 10:00 (10%)

• Bozzel1987
Tsurany schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:58:
[...]

Heb je de ruimte van een Octavia nodig? Met de Kamiq en de Scala zijn die eisen te halen (incl 1.5 TSI DSG) voor ongeveer 32k fiscale waarde.
Op dit moment niet perse. We hebben een grote hond maar die kan desnoods nog op de achterbank. Maar ik ben nu 32 dus de kans bestaat dat er binnen die 4 jaar looptijd een kleine Bozzel1987 rond kruipt en dan is die ruimte wel fijn. Ook is het zo dat het zusje van mijn vriendin in een rolstoel zit en dan is het makkelijk als er een rolstoel in past. Een kamiq is 400l geloof ik en ik weet niet of dit dan goed past (deze staat nog niet in de showroom). Dus ja wat is nodig..
vinom schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:58:
@Bozzel1987 Ik heb inderdaad een Octavia Combi 1.0 DSG, Style Business uitvoering. Zeer fijne uitvoering (tenzijn dat verandert is), want dan heb je de Canton speakers, Columbus infotainment, LED koplampen, stoelverwarming, etc. Voor de rest Adaptief Cruise Control, Dodehoek sensors en Lane Assist bij besteld. Virtual cockpit kon toen nog niet bij mij.

De 1.0 motor in combinatie met de DSG volstaat voor mij meer dan prima. Inhalen is een eitje en bij de stoplichten ben je zo weg.

De Leon vind ik overigens minder goed afgewerkt en voor mijn lengte was hij gewoon te krap en te klein.
Ja zo kijk ik ook naar die versie. Ik wil wel nog een proefrit maken om de kleine motor te testen. En ja de Leon is in de fr ultimate ook iets duurder

Bozzel1987 wijzigde deze reactie 06-11-2019 10:22 (36%)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Tsurany schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:45:
[...]

Dat is helemaal geen 'issue'. Ik heb op mijn Passat de file-assistent (TJA; Traffic Jam Assist) en deze houdt de rem er wel op, hel, ik kan in de spits van Den Haag naar Utrecht rijden door in de file enkel op RES te drukken op mijn stuur. De auto doet de rest, van 130km/h (Lees: ingestelde snelheid op de ACC) tot stilstand en weer naar 130km/h.

Lijkt dus een 'optie' dingetje te zijn. Op de Superb is het tegenwoordig ook leverbaar:

www.google.nl

• vinom
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:25:
[...]

Dat is helemaal geen 'issue'. Ik heb op mijn Passat de file-assistent (TJA; Traffic Jam Assist) en deze houdt de rem er wel op, hel, ik kan in de spits van Den Haag naar Utrecht rijden door in de file enkel op RES te drukken op mijn stuur. De auto doet de rest, van 130km/h (Lees: ingestelde snelheid op de ACC) tot stilstand en weer naar 130km/h.

Lijkt dus een 'optie' dingetje te zijn. Op de Superb is het tegenwoordig ook leverbaar:

[Afbeelding]
Maja, ze kunnen die optie aanbieden op een Passat en Superb omdat je een elektronische handrem hebt.
Kamiq, Scala, Octavia hebben dat niet, dus dan heb je die optie ook niet. Daarom heeft een Passat ook auto hold en de Octavia alleen maar Hill Hold. De rem kan wel even vastgehouden worden, maar niet constant.

• Tsurany
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:25:
[...]

[Afbeelding]
Dan is het VAG breed een issue bij alle modellen onder de 30k startwaarde? Kennelijk is het enkel voorbehouden aan luxe modellen.
vinom schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:38:
[...]

Maja, ze kunnen die optie aanbieden op een Passat en Superb omdat je een elektronische handrem hebt.
Kamiq, Scala, Octavia hebben dat niet, dus dan heb je die optie ook niet. Daarom heeft een Passat ook auto hold en de Octavia alleen maar Hill Hold. De rem kan wel even vastgehouden worden, maar niet constant.
Waarom kan de rem niet constant vastgehouden worden? Is dat echt een technische beperking?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

vinom schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:38:
[...]

Plausibel.
Tsurany schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:27:
[...]

Dan is het VAG breed een issue bij alle modellen onder de 30k startwaarde? Kennelijk is het enkel voorbehouden aan luxe modellen.
Neu, want het is ook op de Karoq leverbaar en die start bij €29.790 :P

En tsja, ze moeten *iets* om de consument/leaserijder in de duurdere modellen te krijgen ;)
Meer marge.

www.google.nl

• vinom
[...]

[...]

Waarom kan de rem niet constant vastgehouden worden? Is dat echt een technische beperking?
No idea eigenlijk. Ik weet dat je via VCDS wel Hill hold kun aanpassen om langer de rem vast te houden, dus waarom niet constant inderdaad.

@Rainesh Weet jij dit wellicht?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Kijk maar even. Altijd leerzaam.

Edit: wordt het verschil tussen Hill Hold Control en Auto Hold ook uitgelegd. (wel in het Duits)

GerCor wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:33 (13%)

Me.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:25

Antera

www.lowering.nl/vcds

Bozzel1987 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:24:
[...]

Acc werkt hetzelfde als op andere modellen. Alleen de maximale snelheid verschilt afhankelijk bouwjaar of Duits of niet

Antera wijzigde deze reactie 06-11-2019 19:59 (11%)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

vinom schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:13:
[...]

No idea eigenlijk. Ik weet dat je via VCDS wel Hill hold kun aanpassen om langer de rem vast te houden, dus waarom niet constant inderdaad.

@Rainesh Weet jij dit wellicht?
Hill hold is wat anders dan auto hold. Dit laatste houd de rem vast. Hill hold is alleen een hulp systeem voor auto's met een koppeling waardoor je voet van de rem kan voor 2 tot max 3 sec zodat je je koppeling en je gas kan bedienen zonder achteruit te rollen.

Bij bepaalde modellen in de vag groep naderhand wel in te bouwen mits juiste abs module

Zie filmpje van @GerCor

Antera wijzigde deze reactie 06-11-2019 19:57 (8%)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• pilskes
Wat zijn de ervaringen met de 2.0 TSI in een Octavia RS? Hebben die nog specifieke punten waar op gelet dient te worden?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

pilskes schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:16:
Wat zijn de ervaringen met de 2.0 TSI in een Octavia RS? Hebben die nog specifieke punten waar op gelet dient te worden?
Welk bouwjaar? Welk type Octavia dus? O2? O3?

www.google.nl

• sh476623
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 00:42
Ik zie net dat vanaf vandaag de nieuwe Škoda Citigoᵉ iV Private te Leasen is vanaf € 199,- p/m

Dit is dus vanaf vandaag de GOEDKOOPSTE ELEKTRISCHE AUTO in de private lease.

• pilskes
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:25:
[...]

Welk bouwjaar? Welk type Octavia dus? O2? O3?
Type heb ik geen weet van, bj 2015/2016

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

pilskes schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:36:
[...]

Type heb ik geen weet van, bj 2015/2016
Dat is dus een O3 (derde generatie in de volksmond 8) ).

www.google.nl

• pilskes
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:37:
[...]

Dat is dus een O3 (derde generatie in de volksmond 8) ).
De mooiste generatie :P dus!!!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

pilskes schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:41:
[...]

De mooiste generatie :P dus!!!
Let’s agree to disagree :+.

* MisteRMeesteR heeft altijd nog een zwak voor de O2 pre+facelift, ingetogen, somber maar daardoor juist zeer statig en robuust O+

www.google.nl

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:42:
[...]

Let’s agree to disagree :+.

* MisteRMeesteR heeft altijd nog een zwak voor de O2 pre+facelift, ingetogen, somber maar daardoor juist zeer statig en robuust O+
Heb de O2 juist altijd een beetje een vreemd ogende auto gevonden. Maar statig en robuust zie ik er niet in. En de O3 post-facelift ziet er een beetje uit alsof ze een paar glaasjes slivovitsj te veel op hadden. :P

Voor mij is de O3 pre-facelift tot op heden het best gelukt. Ben erg benieuwd wat ze van de O4 gemaakt hebben.

#team_UTC+1

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ethirty schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:20:
[...]

Heb de O2 juist altijd een beetje een vreemd ogende auto gevonden. Maar statig en robuust zie ik er niet in. En de O3 post-facelift ziet er een beetje uit alsof ze een paar glaasjes slivovitsj te veel op hadden. :P

Voor mij is de O3 pre-facelift tot op heden het best gelukt. Ben erg benieuwd wat ze van de O4 gemaakt hebben.
Haha, elke gek z’n gebrek.

Mooiste Octavia model O+ /mening

www.google.nl

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

/drops mic

:+

#team_UTC+1

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hahaha, jij hebt gelijk het topmodel nodig om je punt te maken, ik niet.

#burn :p

www.google.nl

• vinom

• Bean77
Vanochtend mijn Karoq opgehaald bij de dealer. Overigens inclusief de zaklamp in de kofferbak.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wat voor uitvoering heb je dan? Want in de Sportline zit die bij mij niet.

#team_UTC+1

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Heel apart dat stuur onderin. Wel de vorm voor de spaken maar geen spaken. Zou dit stuur wel kloppen?

• Bean77
Ethirty schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:55:
Wat voor uitvoering heb je dan? Want in de Sportline zit die bij mij niet.
Ik heb de business edition. Auto is zo'n 2 weken geleden gemaakt, dus geen voorloopmodel ofzo.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:53

PcDealer

HP ftw \o/

MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:36:
[...]

Haha, elke gek z’n gebrek.

[Afbeelding]
Mooiste Octavia model O+ /mening
O2 hatchback. #mening #waarheid

LinkedIn WoT Cash Converter

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:11

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik rij nu al een maandje m'n Skoda Scala en ik heb tot op heden nog _nooit_ een andere Skoda Scala zien rijden. Voelt wel exclusief zo :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rudedadude schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:45:
Ik rij nu al een maandje m'n Skoda Scala en ik heb tot op heden nog _nooit_ een andere Skoda Scala zien rijden. Voelt wel exclusief zo :P
Toevallig een donkerblauwe in Zwolle? :+

In Hardenberg zag ik bij een autoboer 3 witte staan.

Maar inderdaad, ze zijn nog schaars. Net zo schaars als een Audi A1. (die nieuwe dan hè). Heel af en toe kom ik een T-Cross tegen maar het lijkt wel alsof de nieuwe modellen van VAG niet gekocht worden. Zij natuurlijk ook belachelijk duur dus ik denk dat de meeste kopers denken: doe mij maar een 2e handsje. Ik wacht wel.

Me.

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True