Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09-2024
Frietsaus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:38:
Ik kan het niet goed zien op de plaatjes, maar op de 12.5 is het een normale connector waar je hem uit kunt trekken. Op de 13.3 lijkt het een andere connector te zijn ja.
Ik zie het nu ook...
Dankje daar word ik inderdaad wat wijzer van! Als ik een van die fotos bekijk lijkt het alsof ik goed bezig was, moet alleen meer kracht zetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
Frietsaus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:38:
Ik kan het niet goed zien op de plaatjes, maar op de 12.5 is het een normale connector waar je hem uit kunt trekken. Op de 13.3 lijkt het een andere connector te zijn ja.
Het is inmiddels gelukt. Plastic stukje is alleen niet waar ik het had verwacht.

Kan ik als ik de touchpad eruit wil halen die goud/zilver kleurige tape links en rechts los maken? Weet niet precies waar dat voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
staat die toevallig op een van de foto's zo ja welke foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
patrickkok schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:11:
staat die toevallig op een van de foto's zo ja welke foto?
Ja, de foto direct onder de tekst "Xiaomi Air 13 also provides a M.2 SATA SSD slot. Users can upgrade the SSD easily.", links onderin de foto.

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
dat lijk mij gewoon een stukje tape die geen verdere functie heeft dan vasthouden..

ben zelf geen inside tech persoon dus ik weet het niet helemaal zeker...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
patrickkok schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:20:
dat lijk mij gewoon een stukje tape die geen verdere functie heeft dan vasthouden..

ben zelf geen inside tech persoon dus ik weet het niet helemaal zeker...!
Ik ook niet. Tape gaat moeilijk los en eigenlijk lijkt die touchpad me te dun voor zon onderdeeltje om er tussen te zitten, maar misschien weet frietsaus meer over de werking van het klik mechanisme? Denk dat ik m voor nu maar weer dicht maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij de 12.5 zit er in het touchpad zelf geen mechanisme. Op het touchpad zit een knop die wordt ingedrukt door het onderste deel tegen een verhoging in het frame van de laptop aan te duwen. Het lijkt mij ook zeer sterk dat er een stukje plastic precies op dat plekje er tussen zit. ;)

De twee lipjes aan de onderzijde van het touchpad bepalen hoe strak het touchpad tegen de behuizing aan zit en hoe ver je hem naar beneden kunt duwen. Dit moest ik wat tweaken om gekletter tegen te gaan. De 12.5 had overigens nergens tap of iets dergelijks.

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 06-01-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
Frietsaus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:34:
Bij de 12.5 zit er in het touchpad zelf geen mechanisme. Op het touchpad zit een knop die wordt ingedrukt door het onderste deel tegen een verhoging in het frame van de laptop aan te duwen. Het lijkt mij ook zeer sterk dat er een stukje plastic precies op dat plekje er tussen zit. ;)

De twee lipjes aan de onderzijde van het touchpad bepalen hoe strak het touchpad tegen de behuizing aan zit en hoe ver je hem naar beneden kunt duwen. Dit moest ik wat tweaken om gekletter tegen te gaan. De 12.5 had overigens nergens tap of iets dergelijks.
Knopje had ik inderdaad gezien. Onderdeeltje is opzich klein genoeg om daar in te passen maar hij zat er gewoon niet.

Gek genoeg klikt hij links gewoon zoals eerst maar op het rechter gedeelte niet of nauwelijks. Hij drukt wel in maar detecteert niet en maakt ook geen klik geluid. Knopje in duwen kan weinig mis mee gaan lijkt me eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
toch wel raar ik heb mijne ontvangen en speel er nu dagen mee maar alle dingen wie hier gevonden zijn heb ik nergens last van..

drivers installeren heel makkelijk
scherm is steady klapt niet zomaar dicht als je hem schuin houdt.
de touch pad zit strak en klik prima!

zit alleen dat mijn batterij ontzettend snel leeg gaat...
volle batterij in 2 uur plat :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
patrickkok schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:39:
toch wel raar ik heb mijne ontvangen en speel er nu dagen mee maar alle dingen wie hier gevonden zijn heb ik nergens last van..

drivers installeren heel makkelijk
scherm is steady klapt niet zomaar dicht als je hem schuin houdt.
de touch pad zit strak en klik prima!

zit alleen dat mijn batterij ontzettend snel leeg gaat...
volle batterij in 2 uur plat :0
De batterij doet het bij mij weer veel langer dan 2 uur. Heb ook gezien dat bij sommige mensen de usb poorten heel stroef zijn maar die zijn bij mij ook weer heel soepel. Heb het gevoel dat de kwaliteit niet heel constant is bij xiaomi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mijn USB poort was ook heel stroef maar die gaat ook wat soepeler nu. Sja, ze zijn nu eenmaal niet allemaal identiek dus de een zal wat issues hebben en de ander zal niks hebben. Dat gebeurt zelfs bij Apple om maar een ander merk te noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 06-01-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
Is ook zo. Prijs is natuurlijk ook heel scherp dus er is weinig te zeuren. Gelukkig zijn (in ieder geval voor mij) de problemen niet groot/irritant genoeg om het ding onbruikbaar te maken. Zou m nog steeds aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
ik zie nu net.. volgens mij speelt mijn beeldscherm alleen maar op de intell grapics..
hoe kan ik dit na die van nvidia veranderen?

en als ik de gforce experience wil openen geeft hij een fout melding.. wat kan dit zijn?

edit: moest even de setup van de nvidia site downloaden en installeren :)

[ Voor 16% gewijzigd door patrickkok op 07-01-2017 02:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lemarr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Vreselijk dat Gearbest besloten heeft om de beide Air's niet meer in een Flashdeal te verkopen.
Of ik kan de schuld bij mezelf leggen dat ik toendertijd aan het twijfelen was.

..Bummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:56
Je kan de Mi Air 13 nu kopen voor zo'n € 670. HK warehouse & bovenstaande kortingscode gebruiken : "Miair1304"

Gingen ze tijdens een flashdeal zoveel lager dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
  • Laatst online: 21-11-2024
Ja, tijdens de flashdeals €452,- voor de 12 inch vanuit HK.
Wil graag die hebben, omdat het geen fan heeft.
Ik wacht nog even af.
Alsnog bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:41
Iemand anders ook problemen met het laden van de laptop. Bij laadt ie niet meer... Of het door de lader komt, of door de laptop zelf kan ik niet vaststellen. Heb geen andere usb c lader. GB maar 's mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Laatst online: 29-08 12:23
Sparco schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:14:
HK warehouse & bovenstaande kortingscode gebruiken : "Miair1304"
Code werkt helaas niet meer. Iemand anders nog een nieuwe?

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mouse1277 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:41:
[...]

Op de deals pagina http://www.gearbest.com/gadget-deals.html?page=3 staat dat de code tot 31 januari geldig is. Misschien even met customer support praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39

Pubbert

random gestoord

mouse1277 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:41:
[...]

Die werkt wel alleen voor de 13" d8 ik.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Wat betreft accu helpt helemaal volladen en helemaal leeggebruiken ook wel als je dat een x doet. Daarna gaat hij wat langer mee.

Ook zijn sommige apps als chrome zuur voor je accuduur. Hoewel mijn voorkeur uit gaat naar chrome haal ik met de edge browser langere accuduur. Die werkt ook wat meer vloeiend zelfs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Edit: al weg.

[ Voor 96% gewijzigd door Frietsaus op 24-01-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Erg tevreden met mijn Xiaomi Mi Air 13. Meteen Windows Enterprise 64bit NL geinstalleerd. Moest iets meer dan 50 euro "aftikken" bij DHL :-).
Toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbooom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04 22:53
Waar ik niet achter kan komen is of dit soort hubs werken op de Notebook Air.
https://www.anker.com/products/A8342041

Wat ik graag zou willen is laden en die poort tegelijk gebruiken voor een usb 3 verbinding, bijvoorbeeld cardreader. Op die manier zou ik uit de voeten kunnen met het 12,5 inch model.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
verbooom schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:12:

Wat ik graag zou willen is laden en die poort tegelijk gebruiken voor een usb 3 verbinding, bijvoorbeeld cardreader. Op die manier zou ik uit de voeten kunnen met het 12,5 inch model.

Misschien kan je hier wat informatie daarover vinden :

http://en.miui.com/thread-481537-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

verbooom schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:12:

Zoiets als dit? http://www.banggood.com/O...ir-Macbook-p-1071801.html

Deze is van Xiaomi zelf en is speciaal voor de Air gemaakt.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik overweeg deze nog steeds: http://www.gearbest.com/usb-accessories/pp_360849.html

Echter ook nog nergens gelezen over power delivery dan ook nog werkt.

Bovenstaande van Xiaomi zal inderdaad wel werken, alleen ontbreekt er voor mij dan een netwerkpoort.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Ik heb deze voor m'n Pixel C. Ook met ethernet. Misschien is dit iets voor de MI Air ?
=> https://www.amazon.de/gp/...age_o07_s00?ie=UTF8&psc=1
Moet nog altijd eens een startpost maken. Is er nog steeds niet van gekomen |:(

EDIT: heeft geen USB C poort in de hub. Nevermind dus ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Bvapple op 30-01-2017 17:49 ]

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Vandaag in de mailing van Heartbeat. Startprijs is uiteraard belachelijk maar heb geen idee of dit een goede prijs is...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/342QX9F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
DexterDee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:46:
Zo, ik kan eindelijk een update geven over de door mij bestelde lader en kabels. Mijn eerste setje USB-C kabels is kwijtgeraakt in de post en het geld heb ik inmiddels terug van Amazon. Een tweede keer bestellen (bij precies dezelfde leverancier) leverde wel resultaten op en ik heb ze vandaag binnen gekregen.

De lader (RAVPower USB-C 36W):
[afbeelding]
Amazon link - EUR 21,99

De USB-C kabels (OMARS aluminium / gevlochten kabel 2m):
[afbeelding]
Amazon link - EUR 5,99

Deze lader met deze kabels laden de Mi Notebook prima op! En dat is goed nieuws, omdat deze lader een van de goedkoopste is van alle alternatieven. De aluminium USB-C connectors zijn van hetzelfde geborstelde aluminium en lijken bijna voor deze notebook gemaakt te zijn. En met een lengte van 2 meter heb je lekker veel reikwijdte.

Kortom, voor nog geen 28 euro heb je een uitstekend alternatief voor de originele lader. Zeer tevreden over d:)b
Dit is nog steeds de enige lader die ik er mooi (compact) uit vind zien. Nog meer mensen die deze lader (alsnog) hebben gekocht?

Ik wilde de RAVpower ook kopen, maar ben even afgeschrikt door de berichten dat er productiefouten en (een tijdje?) uit de handel waren genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo,

Nadat ik de moeite heb genomen om mijn kapotte laptop terug te sturen en hij volgens de tracking aangekomen was, moest ik er bij Gearbest steeds achteraan gaan. Na een aantal weken heen en weer berichtjes gestuurd te hebben met die onnozele helpdesk van ze ben ik naar PayPal gestapt. Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Wat was er kapot? Klinkt niet best overigens, dit is ook de reden dat ik toch niet voor de 13 ben gegaan na verkoop van mijn 12.5.

[ Voor 76% gewijzigd door Frietsaus op 07-02-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zat een contactje los bij het beeldscherm (vermoed ik).

http://i.imgur.com/MJKSBqg.jpg

Bij de geringste aanraking of beweging van het scherm, zag je allemaal rare dingen gebeuren (zie foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Dat is wel vervelend, wat koste verzending naar Gearbest jou?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed!
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:02

Ed!

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:20:
Zo,

Nadat ik de moeite heb genomen om mijn kapotte laptop terug te sturen en hij volgens de tracking aangekomen was, moest ik er bij Gearbest steeds achteraan gaan. Na een aantal weken heen en weer berichtjes gestuurd te hebben met die onnozele helpdesk van ze ben ik naar PayPal gestapt. Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg...
Misschien had het late reageren te maken met de Chinese jaarwisseling?
Hoor over het algemeen goede dingen over de helpdesk van Gearbest.

Ik hoop dat het allemaal goed komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed!

Ed!

Bvapple schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:19:
Vandaag in de mailing van Heartbeat. Startprijs is uiteraard belachelijk maar heb geen idee of dit een goede prijs is...
[afbeelding]
Ik kwam deze vandaag tegen, is dit betrouwbaar denken jullie? https://nl.aliexpress.com...=2114.12010612.0.0.KxGdcw

(€702)

[ Voor 3% gewijzigd door Ed! op 09-02-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verzending naar Gearbest kostte €35,95 met PostNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed!

Ed!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:45:
Verzending naar Gearbest kostte €35,95 met PostNL
Weet je al wat ze gaan doen? Repareren of een nieuwe?
Opzich wel interessant om te weten hoe garanties/reparaties worden afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ed! schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:31:
[...]

Weet je al wat ze gaan doen? Repareren of een nieuwe?
Opzich wel interessant om te weten hoe garanties/reparaties worden afgehandeld.
(Ohja de verzendkosten zouden vergoed worden door Gearbest)
Als het goed is krijg ik gewoon mijn geld terug. Repareren lijkt me sowieso al sterk, dan zou ik in principe nog een nieuwe krijgen.

Alleen ik weet niet of ik een nieuwe wil. Aan de ene kant is het een mooi apparaatje. Aan de andere kant, het is nu al zo'n gedoe geweest om deze terug te sturen etc. Wat als het weer fout gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2017 15:53 . Reden: Verzendkosten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Wat ik zo hier op en internet lees is het uitvals percentage wel laag..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gearbest is opeens heel duur geworden nu ik hem wil bestellen :( €796 nu voor de 13". Vorige maand was hij 694. Had hem toen moeten kopen. Weet iemand anders nog een goede plaats om hem te kopen?

Ik heb banggood ook gecheckt maar die is ongeveer even duur. Die aliexpress link van Ed! hierboven is ook 750 omgerekend in euro's.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 13-02-2017 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
GekkePrutser schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:48:
Gearbest is opeens heel duur geworden nu ik hem wil bestellen :( €796 nu voor de 13". Vorige maand was hij 694. Had hem toen moeten kopen. Weet iemand anders nog een goede plaats om hem te kopen?

Ik heb banggood ook gecheckt maar die is ongeveer even duur. Die aliexpress link van Ed! hierboven is ook 750 omgerekend in euro's.
De prijzen liggen inderdaad een stuk hoger nu, je zal moeten wachten op een eventuele Flash Sale. Mocht ik er één tegenkomen dan laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
GekkePrutser schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:48:
Gearbest is opeens heel duur geworden nu ik hem wil bestellen :( €796 nu voor de 13". Vorige maand was hij 694. Had hem toen moeten kopen.
Heb hem toen wel gekocht en inmiddels kleine maand in gebruik. Toppertje!!
Kan hem nu ook nergens meer vinden voor deze scherpe prijs :-(.

• Burnd
DexterDee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:46:
Zo, ik kan eindelijk een update geven over de door mij bestelde lader en kabels. Mijn eerste setje USB-C kabels is kwijtgeraakt in de post en het geld heb ik inmiddels terug van Amazon. Een tweede keer bestellen (bij precies dezelfde leverancier) leverde wel resultaten op en ik heb ze vandaag binnen gekregen.

De lader (RAVPower USB-C 36W):
[afbeelding]
Amazon link - EUR 21,99

De USB-C kabels (OMARS aluminium / gevlochten kabel 2m):
[afbeelding]
Amazon link - EUR 5,99

Deze lader met deze kabels laden de Mi Notebook prima op! En dat is goed nieuws, omdat deze lader een van de goedkoopste is van alle alternatieven. De aluminium USB-C connectors zijn van hetzelfde geborstelde aluminium en lijken bijna voor deze notebook gemaakt te zijn. En met een lengte van 2 meter heb je lekker veel reikwijdte.

Kortom, voor nog geen 28 euro heb je een uitstekend alternatief voor de originele lader. Zeer tevreden over d:)b
Ik heb dit setje nu ook net besteld. Maar ik zie (nu net na het bestellen) dat die kabel 'slechts' USB 2.0 is en bij de specs:

-Voltage: 5V DC

Dat betekent toch dat het niet 20V is? Werkt die kabel dan wel echt om de Mi Air 13inch net zo snel op te laden als de originele lader en kabel?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Burnd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:18:
Ik heb dit setje nu ook net besteld. Maar ik zie (nu net na het bestellen) dat die kabel 'slechts' USB 2.0 is en bij de specs:

-Voltage: 5V DC

Dat betekent toch dat het niet 20V is? Werkt die kabel dan wel echt om de Mi Air 13inch net zo snel op te laden als de originele lader en kabel?
Een (passieve) kabel heeft zelf geen voltage, die voert het alleen door. De Mi Air laadt alléén op 20V, op 5V gebeurt er helemaal niks. Conclusie is dus dat er 20V door die kabel loopt, omdat deze combinatie mijn Mi Air prima (en even snel als de originele lader) oplaadt.

Enige waarom in deze combinatie nu niet meer zou bestellen zijn uiteenlopende meldingen van andere gebruikers dat de adapter in de fik kan vliegen / kortsluiting kan maken.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Pierre_nr1
  • Nu online
Op dit moment is er een Flash sale op Gearbest. Voor zowel de 12" als 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:09:
Op dit moment is er een Flash sale op Gearbest. Voor zowel de 12" als 13".
Bedankt!! Je moet trouwens wel op het HK warehouse klikken, hij springt standaard naar de Chinese warehouse. Link voor 13: http://www.gearbest.com/laptops/pp_421980.html?wid=4

Even nog een vraagje voor ik hem bestel: Hoe "scherp" is de metalen rand aan de voorkant bij de 13"?

Ik heb zelf een tijd een MacBook Pro (2010) gehad en ik had er altijd last van dat die metalen rand in mijn polsen sneed, had er altijd een rode lijn zitten na een tijdje. Omdat ik last heb van RSI ben ik daar erg gevoelig voor. Ik vond het altijd erg jammer dat Apple die rand niet gewoon netjes heeft afgerond, zoals bij de vorige generatie (t/m 2008).

Ik vraag me af of ik dit probleem nu weer ga hebben. Wel wat minder denk ik want deze is veel minder dik dan de MacBook Pro (dit was nog het oude model dat je nog uitgebreid kon upgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Persoonlijk vindt ik de randen nog best "scherp" had best wat softer gemogen.

Misschien met korrel 80 er langs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nou, dat ging wel hard.. Ik keek vanmiddag en toen waren er nog 14 stuks van de 13". Toen ik vanavond keek nog maar 7. Dus nu maar besteld (nu zijn er nog 6, dus wie er nog een wil moet snel zijn!) Edit: De flash sale is alweer voorbij, er stond dat het 7 dagen zou duren maar kennelijk was het 'zolang de voorraad strekt'.

Ik hoop dat de rand meevalt, maar zoals ik al zei is het bij de oude MBP een stuk lastiger omdat die zo dik is. We zien het wel :)

Ik ben benieuwd! Ik hoop dat het ongeveer een week gaat duren want ik ben over een week pas thuis :)
patrickkok schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:32:
Persoonlijk vindt ik de randen nog best "scherp" had best wat softer gemogen.

Misschien met korrel 80 er langs :p
Oh sorry ik zie je reactie nu pas! Niet goed opgelet. Ja dat schuren daar ben ik een beetje bang voor, aluminium wordt vaak zwart als het niet beschermd is.

Met die MBP had ik er destijds een plastic case omheen gegaan en die geschuurd. Zelfde met de plastic Macbook die ik daarvoor had, die had echt idioot scherpe randen. Maar plastic is prima te schuren dus dat was zo opgelost.

[ Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 17-02-2017 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Nu zijn er weer 93 stuks in de flash sale voor de 13'' voor €686,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
DexterDee schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Een (passieve) kabel heeft zelf geen voltage, die voert het alleen door. De Mi Air laadt alléén op 20V, op 5V gebeurt er helemaal niks. Conclusie is dus dat er 20V door die kabel loopt, omdat deze combinatie mijn Mi Air prima (en even snel als de originele lader) oplaadt.

Enige waarom in deze combinatie nu niet meer zou bestellen zijn uiteenlopende meldingen van andere gebruikers dat de adapter in de fik kan vliegen / kortsluiting kan maken.
Ik heb hem inmiddels binnen. Ben er erg blij mee, lekker compact en hij doet het (tot nu toe nog). Ik zie alleen wel dat hij langzamer oplaadt. Accu was helemaal leeg, als ik de originele lader erin doe zegt windows dat het nog 1u en 1 minuut duurt om op te laden. En met de RAV power geeft ie aan dat het nog 1u en 32min duurt om op te laden. Wel de helft langzamer dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Hoeveel komt er dat bij ongeveer? Gearbest geeft een lagere waarde aan waarschijnlijk... Hier in dit topic is er waarschijnlijk niemand die de volle pot heeft moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:04

codeneos

[...]

Ik zou rekenen op zo'n 50 euro, dat zijn de bedragen die ik hier voorbij heb zien komen.

[ Voor 14% gewijzigd door codeneos op 20-02-2017 08:12 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Bvapple schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:51:
Hoeveel komt er dat bij ongeveer? Gearbest geeft een lagere waarde aan waarschijnlijk... Hier in dit topic is er waarschijnlijk niemand die de volle pot heeft moeten betalen.
Iets meer dan 50 euro aan DHL moeten betalen. Ze doen er inderdaad een factuur met lager bedrag bij.....

• gidoneas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-11-2024
Voor het geval dat er mensen zijn, die hem willen kopen:
Ik heb een e-mail only actie binnen gekregen en de 13 inch versie staat hier voor €676.67 op Gearbest

• GekkePrutser
  • Niet online
Mijn Mi Notebook Air is al binnen bij DHL! Helaas kan ik hem maandag pas ophalen omdat ik op reis ben voor mijn werk. Niet gedacht dat het zo snel zou gaan, maandag verstuurd en woensdag al bij de lokale DHL binnen. Ik kreeg een SMS van DHL waarmee ik vooraf al kon aangeven wanneer ik hem bezorgd wilde hebben, of dat ik hem wilde ophalen. Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zo. Hij is binnen *O* De 13.3" dus. Moest 26 euro bijbetalen (niet in Nederland overigens dus dit zal per land verschillen).

Alles lijkt het goed te doen, ik heb gelijk maar ff een image getrokken van de SSD, met Ubuntu gedaan. Het is een NVMe dus lekker snel. Overigens werkte de WiFi niet onder Ubuntu maar ik neem aan dat dat onder Windows wel gaat werken. Wel vreemd verder want er zit een Intel 8260 in die ook onder Ubuntu zou moeten werken.

Ik ga hem trouwens dual-booten met Linux en Windows (Windows voor af en toe een potje gamen en Ubuntu voor de rest). Scherm is inderdaad super mooi.

Ik dacht er eerst aan om de 256GB SSD te partitioneren en later te upgraden maar nu ik zie wat voor een mooi ding het is, denk ik er toch maar aan om er meteen een M.2 SSD bij te gooien. Ik zie dat de MX300 525GB erg goedkoop is momenteel: pricewatch: Crucial MX300 m.2 525GB

Heeft iemand toevallig ervaringen met deze SSD in de Mi Notebook Air? Ik neem aan dat hij wel gaat werken (ik las al eerder hier dat in de 13" de tweede SSD een M.2 SATA (dus niet NVMe) moet zijn en dat is deze. Alleen de grootte moet ik nog checken.

PS: Sorry voor dubbelpost, was vergeten dat ik de laatste poster was hier.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 27-02-2017 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CARLiCiOUS
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-09 16:08
Geen ervaring met een tweede SSD helaas. Onder ubuntu wordt de wifi gesoftblocked door de acer-wmi kernelmodule (geen idee waarom ubuntu het een goed idee vindt om die te laden). Blacklist die module en je wifi werkt naar behoren. Veel plezier met je nieuwe speeltje trouwens. Ik heb hem zelf nu een maand of 3 maar het blijft elke keer een prachtig apparaat om te zien en een genot om mee te werken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Aha bedankt CARLiCiOUS! Dat soort tips schelen me een hoop zoekwerk.

Ik zal laten weten wat ik ga doen met die tweede SSD en hoe het uitpakt. Ik denk misschien toch maar voor een kleinere te gaan, voor onderweg heb ik eigenlijk helemaal niet zo vreselijk veel ruimte nodig. Alleen de MX300 is relatief duur in de 275GB versie (niet heel veel minder duur dan de 525) dus ff verder kijken wat er nog meer te krijgen is.

Denk dat ik de NVMe ga gebruiken voor Windows (voor games) en de tragere SATA voor Linux, daar werk ik waarschijnlijk veel meer mee, maar het is niet zo heel afhankelijk van een snelle SSD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zo, de Notebook Air is nu geinstalleerd met een Nederlandse windows (verse install). Alle drivers behalve een ACPI ("Onbekend apparaat") werden automatisch gevonden. Hij denkt zelfs dat de Synaptics een precision touchpad is (?). Ik gebruik normaal Windows niet zo veel, dus ik weet niet welke gestures het zouden moeten doen. In elk geval werkt scrollen met 2 vingers wel, en met 3 vingers kan ik zo te zien taskswitchen en met 4 vingers tussen desktops wisselen. Zijn er nog gestures die missen dan?

Wat me een beetje tegenvalt is dat de toetsenbordverlichting maar een stand heeft. Als het vrij donker is dan heb ik het scherm graag heel laag staan, en dan dan is dat veel feller dan het scherm en dat is een beetje vervelend. Ook zijn zilverkleurige toetsen in combinatie met verlichting niet zo fijn, want die lichten soms zelf ook op door reflecties waardoor die het verlichtingseffect een beetje teniet doen. Zwarte toetsen zijn dan beter. Aan de andere kant zijn er wel meer situaties waarin je zonder verlichting kan (scheelt accuduur) maar er zijn randgevallen waarin beiden lastig zijn. Maargoed, luxeprobleem :P. Toetsenbord is goed. Iets minder travel dan ik gewend ben op mijn werklaptop (HP 9470m) maar daar staat tegenover dat het (glazen) touchpad onmetelijk veel beter is.

Het scherm is prachtig! Ook ontzettend veel beter dan dat van mijn werklaptop die ik tot nu ook prive gebruikte (2e SSD er in). Want voor een laptop van bijna 2000 euro zet HP daar het allerslechtste TN scherm ooit in, waardeloze kijkhoeken, lelijke dithering en de fletste kleuren die ik ooit gezien heb. Daarbij vergeleken is deze Xiaomi echt geweldig. Het enige dat een beetje stoort is de PWM met een heel lage frequentie van 50Hz (aan/uit flikkeren om de helderheid te regelen). De 50Hz heb ik trouwens niet zelf gemeten maar notebookcheck heeft dit gedaan. Maar zelf merkte ik het ook gelijk op. De meeste notebooks doen dit niet zo of met een veel hogere frequentie die je niet ziet. Je ziet het bijvoorbeeld als je met je hand voor het scherm zwaait, dan heb je een heleboel vingers. Ook is het hierdoor moeilijker om QR codes te scannen. Ik ben hier redelijk gevoelig voor. Maar het is wel te doen, het is niet zo'n probleem omdat ik de helderheid toch vaak relatief laag heb staan.

3D heb ik nog niet geprobeerd, maar ik hoop er Elite Dangerous op te kunnen spelen (met lage settings indien nodig). Denk dat dat wel moet lukken op die 940mx. Hij is nu nog aan het installeren. Gaat ook lekker rap trouwens. Hebben jullie trouwens de nVidia drivers gebruikt of gewoon die van Windows? Ik heb op mijn Game PC die nVidia drivers staan maar daar zitten allerlei vervelende tooltjes bij die continu lopen te zeuren om updates en registraties dus dat doe ik hier liever niet op.

De SSD is sneller dan ik verwacht had, ik had in de review van Notebookcheck gelezen dat hij maar middelmatig was voor zo'n NVMe schijf. Maar hij is duidelijk sneller met bijv. installaties dan de SATA SSD's in mijn andere systemen (waarvan sommigen ook redelijk recent zijn).

Ik ben nog steeds aan het kijken naar een 2e SSD voor Linux, keuze loopt nu tussen een Samsung 850 Evo van 250GB en een Crucial MX300 van 525. De 275 van Crucial is namelijk relatief duur. Ik denk dat ik maar voor de Samsung ga, ondanks dat ik er ooit een kapotte van heb moeten terugsturen. Maar meer dan 500GB heb ik eigenlijk niet nodig, en ik ben een beetje bang dat de MX300 een beetje te zwaar is bij het aanzetten als alle condensatoren zich volzuigen. Want daar zitten er best veel van op zag ik.

Ik ben al met al echt onder de indruk wat Xiaomi allemaal levert voor deze prijs.. Prima hoor! _/-\o_

Trouwens, wie er over denkt om er een te kopen is de review van notebookcheck die ik hierboven noemde een aanrader!

PS Heb er maar een nieuwe post aan gewijd omdat mijn vorige al een paar dagen geleden is.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 02-03-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielll
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-02-2023
Hi,

Ik ben ook aan het overwegen deze laptop aan te schaffen, maar ik twijfel nog vanwege de batterijduur. Ik lees bij veel gebruikerservaringen op het internet dat dit in praktijk zeer tegenvalt, waarbij slechts 4 uur niet ongebruikelijk lijkt te zijn.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zal de 12 inch wellicht wat langer met zijn batterij doen dan de 13 inch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik heb de mijne nog niet lang genoeg gebruikt om er veel over te zeggen. Maar ik heb 2 complete Windows 10 installaties gedaan van Windows (met scherm op volledige helderheid omdat hij tijdens de installatie de helderheid nog niet kan regelen) en dat kostte maar 15% van de batterijduur per installatie (ongeveer een half uur). Inclusief het zoeken van drivers na de installatie. Dat viel me erg mee gezien de helderheid en ook omdat hij dan redelijk druk bezig is met installeren. Maar ik moet er dus nog meer ervaringen mee opdoen.

Notebookcheck spreekt over 6,5 uur op WiFi en dat klinkt meer richting mijn ervaringen dan de 4 uur.

Wat me wel opviel is dat hij ontzettend snel oplaadt. Gisteravond zat hij op 15% toen hij aan de lader ging, en hij was ongeveer een uur later al groen. Dat is echt snel vergeleken met mijn andere laptops. Nu heb ik niet gekeken of 'groen' ook echt 100% betekent (bij mijn Sony tablet gaat hij al naar groen bij 90% namelijk). Maar snel is het wel.

Ik merkte wel dat zodra ik een game aanzet, de accuduur snel terugloopt omdat de GeForce chip aanspringt. Dat is natuurlijk ook te verwachten. Tijdens normaal gebruik is de intel GPU actief en die is wel zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Laatst online: 04-09 22:00
Ik heb zelf het 13 Inch model en haal daar exact 4 uur mee. De 12'' heeft zuinigere hardware, dus die zal ongetwijfeld langer mee kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
4 uur?
Met gamen op 100% haal ik een 1.30 uur... met settings op hoge prestaties.

Als ik bijv. Netflix helderheid 100% en settings op gebalanceerd haal ik wel 8 afleveringen +- 8 uur dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielll
Gamen ben ik gelukkig niet in geinteresseerd, maar wel photoshop/lightroom. En natuurlijk film kijken, browsen, the usual.

accuduur lijkt dus te verschillen, ik ga voor photoshop dan uit van ong 4 uur... dit vind ik wel aan de magere kant. Ik zal eens onderzoeken of de 12' inch een optie is, en of de core M processor voldoende sterk is voor photoshop. Nu bij gearbest is de 12' voor 476,- te krijgen, toch het overwegen waard..

ik zie overigens dat er bij gearbest ook en aankondiging is van een 13' ultimate edition met een I7 processor:
http://www.gearbest.com/laptops/pp_615004.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Reptielll schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:18:
ik zie overigens dat er bij gearbest ook en aankondiging is van een 13' ultimate edition met een I7 processor:
http://www.gearbest.com/laptops/pp_615004.html
Interessant! Jammer dat hij alleen maar een i7 heeft en verder geen upgrades (bijv een Pascal GPU, meer geheugen, grotere SSD).

Maar dat komt denk ik wel bij het volgende model, als dat er komt. Ik denk van wel want als ik het zo hoor verkoopt hij heel goed.

En ja, van die 4 uur kan best, ik moet het nog uitgebreid proberen. Valt me ook wel tegen idd..

Overigens ben ik voor de 250 GB Samsung 850 Evo SSD gegaan, ik wacht nu op Amazon (heb gratis shipping gedaan dus het zal wel midden volgende week worden).

Ook heb ik de be.ez memory foam hoes besteld, die is redelijk dik maar beschermt supergoed. Ik heb ze al jaren. Ik heb de versie voor de MBP Retina 13" genomen, die schijnt net ietsje groter te zijn dan de Xiaomi dus dat moet wel passen (ik laat ook nog weten hoe die bevalt):

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41Y8R5SN6JL.jpg

[ Voor 180% gewijzigd door GekkePrutser op 02-03-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Reptielll schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:18:Nu bij gearbest is de 12' voor 476,- te krijgen, toch het overwegen waard..
Vreemd dat hij bij jouw aan 476,- staat... Bij mij staat hij aan 533,-

Gevonden het is in HK

[ Voor 61% gewijzigd door Bvapple op 02-03-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
12" versie : ongeveer 9 uur batterijverbruik. Gebruik het hoofdzakelijk voor tv-kijken, browsen en HD films streamen vanaf mijn NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zo, vandaag de Samsung Evo 850 (M.2 SATA) binnen gekregen als tweede SSD voor mijn Mi Notebook Air (13.3").

Gelijk even ingebouwd, het viel wel tegen om de case open te maken. Buiten de schroeven zitten er ook nog plastic clipjes aan de randen, die je heel voorzichtig los moet maken. Bovendien is het metalen deksel zo strak dat je nergens genoeg ruimte hebt om er een creditcard tussen te steken om hem open te wurmen. Want met een schroevendraaier wil je dat niet doen, dan beschadig je de randen.

Uiteindelijk maar via 1 van de schroefgaten het deksel opgetild en de creditcard ertussen, en langs de rand gewerkt, voorzichtig alle clipjes open geklikt. Bleek dat er buiten de zichtbare schroeven ook nog 1 schroef onder het middelste rubber voetje aan de achterkant zit. Jammer, dat soort verborgen schroeven vind ik dan weer minder (elke keer dat voetje er af en hij plakt steeds minder, dus dan ben je hem op een gegeven moment kwijt). En ik snap de noodzaak ook niet zo, want je kan alle andere schroeven toch al zien. Maargoed.

Let wel op dat er verschil zit in de schroeven, de schroeven achter zijn korter dan die aan de zij- en achterkanten. Wat ik persoonlijk altijd doe als ik een apparaat openmaak, is de schroeven op een stuk omgekeerd duck tape plakken in het patroon waarin ze er uit kwamen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sg0ix4QAkiarFZ1PPcrcDumb/medium.jpg

Je kan er zelfs met een stift op schrijven als het zo ingewikkeld wordt dat je de verschillende onderdelen of demontagefases wil aangeven. Zo raak je nooit onderdelen kwijt, en komt alles op de goede plek terug. Sommige apparaten hebben namelijk ranzig veel verschillende schroefjes (Nintendo Wii bijvoorbeeld). Ik snap niet hoe dat soort bedrijven hun supply chain op orde houden, maargoed 8)7

Goed, uiteindelijk het ding open gewurmd. Installeren van de SSD was heel simpel. Maar wat bleek, bij deze Samsung wordt geen passende schroef meegeleverd, en in de notebook zelf zit er ook geen. Stik.

Ik had nog een schroefje liggen uit een kit van een mini-PCIe kaart. Die geinstalleerd en... Nope. Hij paste prima maar de kop was niet groot genoeg om over de inkeping in de SSD te vallen. Hij viel precies in het gat waardoor hij de SSD dus helemaal niet vasthield 8)7

Uiteindelijk mijn werklaptop open gemaakt en 1 schroefje van de WiFi kaart er uit gehaald en vervangen door de betreffende schroef die ik al had, want het gat in die WiFi kaart was veel kleiner. Die schroef pastte wel over de SSD heen en toen zat hij wel goed vast.

Ziehier het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dXxtZJHnR1IxHofaNqoDu40K/full.jpg

Ik heb even in de BIOS gekeken of de schijf herkend werd en dat werd hij. Nu nog ff Ubuntu er op installeren, daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

Let wel op: Als je de 12" hebt, heb je juist een NVMe SSD nodig als tweede SSD! Geen SATA zoals bij de 13". En zorg dat je ergens een schroefje meebestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://m.gearbest.com/laptops/pp_416105.html?wid=4

$488 12" bij gearbest. Wel de windows versie op Chinese laten staan, in t engels inneens 110 duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielll
grappig, ik heb gister de 12" besteld bij gearbest, toen was ie 499 dollar.. Nou ja, die 10 dollar verschil maakt ook weer niet uit.

ik heb toch voor de 12' gekozen, vanwege de langere batterijduur... benieuwd wanneer die bezorgd zal gaan worden.

dank voor de beschrijving van de SSD inbouw, ik verwacht dit ook bij de mijne te gaan doen. Maar goed, eerst eens mee gaan spelen als ie er is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Reptielll schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:28:
grappig, ik heb gister de 12" besteld bij gearbest, toen was ie 499 dollar.. Nou ja, die 10 dollar verschil maakt ook weer niet uit.

ik heb toch voor de 12' gekozen, vanwege de langere batterijduur... benieuwd wanneer die bezorgd zal gaan worden.

dank voor de beschrijving van de SSD inbouw, ik verwacht dit ook bij de mijne te gaan doen. Maar goed, eerst eens mee gaan spelen als ie er is..
Ik ben benieuwd wat die xtra ssd met de accuduur doet. Ik heb vorige week de 13inch versie binnen gekregen. zometeen ook maar es kijken wat deze doet aan accuduur.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ik ben, vanzelfsprekend, ook overgegaan naar een nieuwe installatie van het OS op mijn MI13. Ik ben niet zo'n wintel liefhebber en ben al helemaal geen Windows10 fanatic dus heb Windows 7 geinstalleerd. Toegegeven, ik was er even mee bezig maar ik heb het voor elkaar, Ik heb alle uptodate drivers etc draaiende dus ik ben er zeer content mee. Vervolgens Ubuntu geinstalleerd staan, de netinstall (Ubuntu Zesty Zapus (17.04) herkende de WLAN hardware niet dus toen heb ik de volledige iso maar gedownload 1500mb en via USB geinstalleerd in dual boot modus, alles werkt in 1 keer. Dikke aanrader dus _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Ik ben zelf ook van plan om een xiaomi 12 inch te kopen en hierop ubuntu of iets dergelijks te installeren. Alleen gebruiken ik de azerty layout, daarom volgende vraag. Kan je de keys gewoon wisselen? Iemand dit al gedaan?
Ik vind via google enkel een franse link van iemand die stickers heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

GekkePrutser schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:27:
[...]

Ook heb ik de be.ez memory foam hoes besteld, die is redelijk dik maar beschermt supergoed. Ik heb ze al jaren. Ik heb de versie voor de MBP Retina 13" genomen, die schijnt net ietsje groter te zijn dan de Xiaomi dus dat moet wel passen (ik laat ook nog weten hoe die bevalt):

[afbeelding]
Heb je de hoes al binnen zo ja hoe bevalt deze? Past hierbij ook nog een muis en de voedings adapter? Ik ben ook op zoek naar een hoes, maar wil er wel de nodige attributen bij kunnen steken. Heb je eventueel foto's van de mi13 in de hoes?

Overigens vind ik de adapter icm met de euro verloop stekker behoorlijk ruk, heeft hier iemand al een veilige oplossing voor gevonden?

[ Voor 8% gewijzigd door WeaZuL op 13-03-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
WeaZuL schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:32:
[...]

Heb je de hoes al binnen zo ja hoe bevalt deze? Past hierbij ook nog een muis en de voedings adapter? Ik ben ook op zoek naar een hoes, maar wil er wel de nodige attributen bij kunnen steken. Heb je eventueel foto's van de mi13 in de hoes?

Overigens vind ik de adapter icm met de euro verloop stekker behoorlijk ruk, heeft hier iemand al een veilige oplossing voor gevonden?
Ja, de hoes heb ik binnen. Maar hij is ontzettend strak in de breedte. Ik krijg hem er maar met moeite in (vreemd, want de MacBook Pro retina is nog wat breder en daar is hij voor bedoeld, ik snap niet hoe dat moet gaan passen). Van voor naar achter is er wel een paar centimeter speling. Het is heel dik materiaal dus hij beschermt prima (zoals alle hoezen van Be.ez) maar er past absoluut geen kruimel meer bij. :P

Ik denk dat de MacBook Air hoes beter zal zijn, die is wel dunner maar een stuk breder. Ik denk er nog over om die te bestellen, maar op zich gaat het net met deze. Ik vraag me alleen een beetje af of de druk kwaad kan voor het schermscharnier. Het is dan wel zijwaarts maar het is echt strak.

Een echt op maat gemaakte hoes zal lastig worden natuurlijk met een apparaat als dit dat in Europa officieel niet verkocht wordt.

Voor de adapter, ik denk dat ik deze thuis laat (vast onder mijn bureau voor als ik thuis ben) en dan voor onderweg zo'n RAVpower haal. Ik heb trouwens de Engelse verloopstekker, die is redelijk stevig gebouwd. Maar het blijft niet bepaald optimaal nee.

De SSD heb ik trouwens nog steeds niet gevuld. Ik ga denk ik Ubuntu 16.04 gebruiken (oude versie maar ik heb graag de LTS versies)

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 13-03-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webar
  • Laatst online: 26-11-2017
Mocht iemand van zijn 13,3" i7 variant af willen graag mij een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
WeaZuL schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:32:
[...]

Seconde lijm?
Heb zelf ook een stevige verloop stekker beetje loctite er aan en je krijg hem nooit meer los :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

patrickkok schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:46:
[...]

Seconde lijm?
Heb zelf ook een stevige verloop stekker beetje loctite er aan en je krijg hem nooit meer los :)
Loctite? Dat wordt toch over het algemeen gebruikt voor schroef verbindingen/applicaties? En welk type loctite refereer je dan naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Loctite heeft meerdere soorten van normaal seconde lijm tot schroefvast (rood) maar loctite is relatief duur +- 20 euro voor 20 mg maar normaal seconde lijm bij de gamma of fixit zal voldoende zijn (al is dat spul van bijv. Action snel brokkelig)

Maar bij ons op werk hadden we nog zo'n tube vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

patrickkok schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:17:
Loctite heeft meerdere soorten van normaal seconde lijm tot schroefvast (rood) maar loctite is relatief duur +- 20 euro voor 20 mg maar normaal seconde lijm bij de gamma of fixit zal voldoende zijn (al is dat spul van bijv. Action snel brokkelig)

Maar bij ons op werk hadden we nog zo'n tube vandaar :)
Welke loctite refereer je dan naar, de seconde lijm bedoel ik dan of heet die gewoon locatite seconde lijm?

Ik heb een kleine rond lopen kruipen die alles vastpakt en onderzoekt, ik zou niet graag zien dat hij met +/- 230v in aanraking komt. Ik zie hem nu al aan de USB-c laadkabel trekken en dan komt de adapter scheef uit de walloutlet-converter en daar passen mooi zijn vingers tussen |:(

[bitchmodus]
Mijn mening is wel dat als je een apparaat van +500eur koopt dat er dan wel minimaal een eur socket adapter bij zou moeten zitten :-( Dit had ik uiteraard van tevoren kunnen weten en op basis daarvan de aanschaf niet kunnen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door WeaZuL op 14-03-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Is er misschien al iets bekend over een eventuele opvolger van de huidige 2 laptops?
Zit toch stiekem een beetje met een schuin oog te kijken om mijn huidige laptop te gaan vervangen door een van deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
WeaZuL schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Welke loctite refereer je dan naar, de seconde lijm bedoel ik dan of heet die gewoon locatite seconde lijm?

Ik heb een kleine rond lopen kruipen die alles vastpakt en onderzoekt, ik zou niet graag zien dat hij met +/- 230v in aanraking komt. Ik zie hem nu al aan de USB-c laadkabel trekken en dan komt de adapter scheef uit de walloutlet-converter en daar passen mooi zijn vingers tussen |:(

[bitchmodus]
Mijn mening is wel dat als je een apparaat van +500eur koopt dat er dan wel minimaal een eur socket adapter bij zou moeten zitten :-( Dit had ik uiteraard van tevoren kunnen weten en op basis daarvan de aanschaf niet kunnen doen.
Loctite 401 had ik muurvast maar nogmaals tenzij je het voor meer gaat gebruiken is het best duur en 20 euro voor alleen maar vast zetten denk ik dat een tube van bison of pattex ook voldoende is van c.a. 3 euro heb je ook nog een beetje voor wat anders :)

+ zorg voor een echt goeie verloop stekker die ik mee kreeg (gearbest) was een goeie maar zo'n ding die je vaak los koopt voor minder dan een euro zijn een beetje gammel

"Is er misschien al iets bekend over een eventuele opvolger van de huidige 2 laptops?
Zit toch stiekem een beetje met een schuin oog te kijken om mijn huidige laptop te gaan vervangen door een van deze."

Er is laatst nog die met de i7 processor (en iets met 4G zag ik) uitgekomen
Voor de rest nog niks nergens iets gezien over een nieuwe notebook van xiaomi.

[ Voor 12% gewijzigd door patrickkok op 14-03-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja de 4G versie zocht ik ook maar is nergens te krijgen. Dit verklaart het wel een beetje:

http://www.notebookcheck....-LTE-module.188942.0.html

Dus de 4G module heeft geen SIM slot maar heeft een eSIM van China Mobile. In Nederland gebruiken kan je dus vergeten, helaas. Nou zouden de 4G banden ook wel een probleem zijn geweest natuurlijk. Maar dan had je nog terug kunnen vallen op 3G.

Jammer want ik had graag de 4G versie gewild. De i7 zit alleen in de 4G versie zo heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem weer op goede hoop besteld.

Na mijn vorige aankoop met problemen (zie mijn vorige reacties hier) was ik er toch klaar mee, maar voor deze prijs is het toch echt een goede deal. Nu was de laptop ietsjes goedkoper. Heb ongeveer €650 betaald voor de 13 inch versie. En de verzendkosten waren ook goedkoper. €6 ongeveer. Dit was met DHL SG. Weet iemand wat het verschil is met de andere DHL?

Ik hoop toch echt dat het deze keer goed is. De vorige was zo'n teleurstelling. Ook zo'n gedoe met geld terugkrijgen van Gearbest enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Geld terug krijgen van gearbest is volgens mij altijd via paypal....

Zelf ook telefoon gehad die na maand storing kreeg in de Wi-Fi en in begin willen ze de helft vergoeden en na stel berichten 80% en toen via PayPal 100% terug gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Heb de 850 EVO M.2 inmiddels geinstalleerd.. Hij werkt goed en snel! Zoals verwacht natuurlijk.

Zeker een aanrader als je de 13" hebt. Jammer dat er geen twee NVMe's in kunnen maargoed, dit is ook snel zat. Zelfs met full disk encryptie onder Ubuntu draait het lekker snel. Ik moest inderdaad wel acer-wmi blacklisten voor de wifi het deed (dank aan CARLiCiOUS!).

Dual boot gaat ook prima (hint: Boot menu is F12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
De Air 12 is in de Flash sale bij Gearbest voor €444. Maar dat is alleen bij het Hongkong Warehouse, en je kan alleen versturen met DHL Expedited Shipping. Betekent dat dat je nog 21% importbelasting moet betalen? Of staat er een lagere prijs op de verpakking?
Of moet je daarvoor vragen bij instructies of ze kunnen dropshippen?

[ Voor 20% gewijzigd door wouterg00 op 20-03-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Meestal moet je +- 50 euro bijbetalen sommige iets meer sommige iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Ik heb 38 euro bijbetaald aan dhl en Gearbest had zelf 150 dollar op het pakket gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 23:12
Ik heb mijn 12,5 inch binnen.
Moest 50 euro betalen aan DHL, op de bon stond 50$ als waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik heb de 12,5 inch besteld op gearbest voor €432,25 EUR. Door gebruik te maken van een extra coupon code van fok http://forum.fok.nl/topic/2365189. En op gearbest te kiezen voor afrekenen in Euro's ipv dollars en paypal de conversie te laten doen

En ik heb besteld mbv cashbackXL, daar staat ook nog 6,53 Eur gereserveerd, mocht die geaccepteerd worden dan kom ik onder de 426 euro uit.

Heeft iemand een tip voor een hoes voor de 12,5 variant?

[ Voor 29% gewijzigd door groggy op 21-03-2017 20:21 . Reden: cashbackXL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb deze:

http://www.ebay.com/itm/332013170405

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/o~0AAOSwUEVYC~c8/s-l1600.jpg

En dan de 11,6" versie. Hier past de 12,5 prima in, en nog 2 extra vakken voor de muis en oplader (oplader past ook met vastgelijmde EU convertor in het grote vakje aan de voorkant.

De hengsels/handvaten heb je niets aan aangezien deze aan de binnenkant zitten 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Pubbert op 22-03-2017 08:50 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ik wilde vandaag een update uitvoeren m.b.t. windows 7 krijg ik een bericht dat de hardware niet meer ondersteund wordt, tot zover de Mi 13 en windows 7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
WeaZuL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:33:
Ik wilde vandaag een update uitvoeren m.b.t. windows 7 krijg ik een bericht dat de hardware niet meer ondersteund wordt, tot zover de Mi 13 en windows 7 8)7
Dat was toch alleen Kaby Lake (intel 7-serie zoals vermeld in het artikel dat je aanhaalt)? En de Xiaomi i5-6200U is nog Skylake. Oftewel 6de generatie. Dus dit snap ik niet zo. Volgens mij is dit een ander probleem.

Trouwens wat is AMD "Bristol gleuf" Lol 8)7 Beetje raar vertaald in dat artikel. Dat moet Bristol ridge zijn (en een ridge is een heuvelrug, geen gleuf). Zeker Bing Translate gebruikt :')

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 22-03-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

GekkePrutser schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Dat was toch alleen Kaby Lake (intel 7-serie zoals vermeld in het artikel dat je aanhaalt)? En de Xiaomi i5-6200U is nog Skylake. Oftewel 6de generatie. Dus dit snap ik niet zo. Volgens mij is dit een ander probleem.

Trouwens wat is AMD "Bristol gleuf" Lol 8)7 Beetje raar vertaald in dat artikel. Dat moet Bristol ridge zijn (en een ridge is een heuvelrug, geen gleuf). Zeker Bing Translate gebruikt :')
Het vreemde is wel dat de update mislukt was, zal er vnvd nog es goed naar kijken... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
groggy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:35:
ik heb de 12,5 inch besteld op gearbest voor €432,25 EUR. Door gebruik te maken van een extra coupon code van fok http://forum.fok.nl/topic/2365189. En op gearbest te kiezen voor afrekenen in Euro's ipv dollars en paypal de conversie te laten doen

En ik heb besteld mbv cashbackXL, daar staat ook nog 6,53 Eur gereserveerd, mocht die geaccepteerd worden dan kom ik onder de 426 euro uit.

Heeft iemand een tip voor een hoes voor de 12,5 variant?
Ik heb net bericht gehad van de DHL ze willen 50,10 Euro van mij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
groggy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:35:
[...]

Ik heb net bericht gehad van de DHL ze willen 50,10 Euro van mij hebben.
Ik heb vorige week €38,68 moeten betalen (voor de 13,3 inch variant) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 27-03-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
bottom line schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:34:
[...]

Ik heb vorige week €38,68 moeten betalen (voor de 13,3 inch variant) _/-\o_
Een schijntje.
Mij maakt het niet veel uit, ik koop de laptop zakelijk dus ik kan sowieso de btw terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Hoe maken jullie het scherm schoon? Je ziet er echt alles op :-(

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Let op:
Dit is het ervaringstopic, niet het aankoop- of referral code topic. Voor vragen over het invoeren van de notebook verwijzen we jullie door naar Shopping Forum.

Levertijden kunnen besproken worden in [Mi Notebook Air] Levertijden en Prijzen.