Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:41
Exenator schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:31:
12.5" is vandaag bezorgd door DHL. In twee dagen van Singapore naar Schiphol. Niet slecht. Jammer dat hij langer dan een week op de grote hoop heeft gelegen bij Gearbest.

Zojuist een Acronisbackup gemaakt van het voorgeïnstalleerde OS (Windows 10, niet-geactiveerd met vreemde programma's erop) voor garantiedoeleinden en daarna Ubuntu MATE geïnstalleerd. Dat draait perfect. Geen gekloot met drivers. Alleen nog even uitzoeken hoe ik het touchpad instel zoals ik gewend ben van mijn Vaio.

Tot nu toe ben ik tevreden! :)
Bij mij kwam de 12.5" donderdag binnen en heb er dit weekend Elementary Loki opgezet, dat draait ook naar behoren :) Bij DHL moest ik nog ruim 50 euro aftikken voor inklaringskosten.

Mijn MBP 13 is opeens wel een lomp geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:58:
Hij is binnen!

Maar een klein probleempje. Volgens mij zit er een contact niet goed bij het scherm. Als ik het scherm beweeg, of druk uitoefen op de achterkant, dan komen er grafische glitches. Iemand hier een oplossing voor?
Dat is inderdaad erg vervelend. Het kan een niet goed vastzittende connector zijn, openschroeven is dan misschien een optie voor je. Hier een video hoe je de laptop open maakt :

http://techtablets.com/20...ls-open-add-replace-ssds/

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40
Zo. Na ~3 maanden twijfelen (haha) toch gezwicht en net een 12,5" besteld. Moet alleen nog een betere USB C lader en kabel scoren maar dat kan ik volgende week pas.

Wifi is leuk, maar ethernet is ook wel fijn dus daarvoor ga ik waarschijnlijk deze bestellen:
http://www.gearbest.com/usb-accessories/pp_327868.html

Het mooie is dat die qua looks ook nog wel bij de laptop past.

Alternatief is deze: http://www.gearbest.com/u...ies/pp_326780.html?wid=21
Dan heb je ook meteen 3x USB3.0 én een gigabit ethernet poort om eventueel tekort aan poorten op te kunnen vangen. Deze blijkt echter niet (goed) te werken onder Linux.

Nu afwachten geblazen tot de laptop binnen is en in hoeverre ik me blauw moet betalen aan douane kosten :P

[ Voor 21% gewijzigd door Sypher op 15-12-2016 14:38 ]

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 11:26
Vandaag de 13.3" via Gearbest binnen gehad! Afgelopen vrijdag besteld en vandaag in huis, valt me niet tegen! Op de bon was een bedrag van totaal $50,00 vermeld voor de Notebook en Power Adapter. Heb ook niets extra's hoeven betalen aan DHL (pas vanaf een bepaald bedrag dan ofzo?). Dus daar heb ik denk ik erg veel geluk mee gehad.

Eerste indruk is erg positief. Voelt kwalitatief goed aan, scherm ziet er goed uit, op het eerste gezicht ook weinig tot geen bleeding en Windows voelt erg soepel aan. Nu eerst die Chinese Windows gaan vervangen.

Denken jullie dat een back-up noodzakelijk is voor de garantie? Het inbouwen van een extra ssd is onder de garantie ook toegestaan toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eitFb5dYID0dnnhK1Ro979gg/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Exenator schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:31: Alleen nog even uitzoeken hoe ik het touchpad instel zoals ik gewend ben van mijn Vaio.
Heb je inmiddels de rightclick aan de praat? Ik heb de synaptics instelling al aangepast, maar helaas nog zonder het gewenste resultaat.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Wat is er mis met de rightclick? Ik heb vandaag een nieuwe install gedaan, maar touchpad werkt hier naar behoren. Gebruik lijkt erg op die van de macbooks.

Edit: Sorry niet gezien dat het om Ubuntu ging 8)7.

[ Voor 15% gewijzigd door Kijkeenolifant op 19-12-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Kijkeenolifant schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:06:
Wat is er mis met de rightclick? Ik heb vandaag een nieuwe install gedaan, maar touchpad werkt hier naar behoren. Gebruik lijkt erg op die van de macbooks.
Bij mij werkt right click helemaal niet (2 vingers op touchpad) inderdaad zoals op mijn MBP. Wat ik ook doe, het is een linkerclick.Googlen op dit probleem icm Ubuntu / Elementary heeft wel de nodige hits, maar niet icm een Mi Air.

Wat heb je geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
Ik heb de drivers hiervandaan en alles werkt gewoon, ook de 'rechtermuisklik':

http://en.miui.com/thread-318018-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39

Pubbert

random gestoord

Dat zijn de Windows drivers ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exenator
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 11:39
eggda schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:29:
[...]

Heb je inmiddels de rightclick aan de praat? Ik heb de synaptics instelling al aangepast, maar helaas nog zonder het gewenste resultaat.... |:(
Nee, rechtermuisknop met het touchpad door in te duwen aan de rechterkant van het vlak heb ik niet werkend, maar ik gebruik het aanraken met twee vingers als rechtermuisknop. Dat werkt dan wel niet zoals ik gewend was, maar het went snel genoeg.

Ik heb wel het een en ander uitgeprobeerd met verschillende drivers en instellingen om de manier van selecteren aan te passen, maar ook hierin ben ik gezwicht voor dubbelklik-en-sleep. Ik denk dat ik deze instelling regel met Libinput Gestures (https://github.com/bulletmark/libinput-gestures), waarmee ik ook het drie-vingers volgende/terug commando ingesteld heb.

Dit zijn overigens de instellingen die ik standaard in de MATE-instellingen (16.10) zie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NnpdeO7.png

[ Voor 7% gewijzigd door Exenator op 19-12-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09-2024
Mn 13,3 ligt nu al een week bij de douane... Iemand enig idee hoe lang dat normaal gesproken duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Exenator schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:47:
Dit zijn overigens de instellingen die ik standaard in de MATE-instellingen (16.10) zie:
[afbeelding]
Op Ubuntu kan je dan in elk gevak meer instellen dan op Elementary - zal eens kijken of ik dat control panel kan laden ipv de standaard - anders misschien ook maar naar Ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Vrek11 schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:46:
Mn 13,3 ligt nu al een week bij de douane... Iemand enig idee hoe lang dat normaal gesproken duurt?
Normaal maximaal 1 dag, als je tenminste de NL douane bedoelt.Wat ik vermoed is dat waarschijnlijk je pakketje eruit is gepikt voor een controle. Je zal wellicht een brief thuis gestuurd krijgen met de vraag wat de preciese waarde is. Daarover zal je dan BTW en invoerrechten moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik zit trouwens aan deze USB hub te denken:

Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/05/11/source-img/20160511100455_57281.jpg

Linkje

Wat ik me afvraag, als ik de Xiaomi lader in de USB-C poort van de hub doe, zou het USB-PD (power delivery) dan ook doorgegeven worden door de hub naar de Air ?

Deze hub is namelijk wel ideaal om wat extra devices, netwerkkabel etc. aan te sluiten op de Air.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
Pierre_nr1 schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:11:
[...]

Normaal maximaal 1 dag, als je tenminste de NL douane bedoelt.Wat ik vermoed is dat waarschijnlijk je pakketje eruit is gepikt voor een controle. Je zal wellicht een brief thuis gestuurd krijgen met de vraag wat de preciese waarde is. Daarover zal je dan BTW en invoerrechten moeten betalen.
Vorige keer was mijn pakket ook eruit gepikt. Kan me niet herinneren dat het toen zo lang duurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Vrek11 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:06:
[...]

Vorige keer was mijn pakket ook eruit gepikt. Kan me niet herinneren dat het toen zo lang duurde...
Ze zullen contact met je opnemen, denk ik. Misschien is er al een brief onderweg. Wie is de vervoerder van het pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Weet ook dat de douane het in deze tijden heel druk heeft (kerstpakketjes etc).. Zou kunnen dat het iets langer duurt dan gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Argh, is het pakketje na een paar dagen eindelijk in beweging krijg ik ineens dit:
The shipment has been identified as containing Dangerous Goods and requires special processing
Next Steps - Please contact DHL Customer Service for more details
Zal vast komen door de accu. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Sypher schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:30:
Argh, is het pakketje na een paar dagen eindelijk in beweging krijg ik ineens dit:

[...]

Zal vast komen door de accu. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.. :/
De laptop heeft geen CE certificering, daar zouden ze moeilijk over kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:50:
[...]

Ze zullen contact met je opnemen, denk ik. Misschien is er al een brief onderweg. Wie is de vervoerder van het pakket?
Singapore post. Gaat al vanaf het begin een beetje langzaam. Douane zullen ze wel niks aan kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Vrek11 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:31:
[...]

Singapore post. Gaat al vanaf het begin een beetje langzaam. Douane zullen ze wel niks aan kunnen doen
Afwachten, meer kan je nu niet doen. Ik had DHL als vervoerder gekozen en had de laptop in 6 dagen in huis. Ik moest totaal €48,- aan DHL betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Net de 12.5 besteld bij GearBest, was weer 452 (+ 10 euro insurance) euro dus dat is een mooi moment. Hoe zit het met keuze van vervoerder, ik kon alleen Expedited Shipping kiezen, niet specifiek voor DHL of iets dergelijks?

Edit: zie het al, er staat nu DHL in mijn order overzicht. Zal gelijk even Dispatch Faster doen, dat schijnt te helpen?

[ Voor 21% gewijzigd door Frietsaus op 20-12-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pubbert schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:17:
Ik zit trouwens aan deze USB hub te denken:

[afbeelding]

Linkje

Wat ik me afvraag, als ik de Xiaomi lader in de USB-C poort van de hub doe, zou het USB-PD (power delivery) dan ook doorgegeven worden door de hub naar de Air ?

Deze hub is namelijk wel ideaal om wat extra devices, netwerkkabel etc. aan te sluiten op de Air.
Ik ben ook erg benieuwd of deze ook de notebook op kan laden. Volgens de cryptische beschrijving zou die denk ik wel moeten opladen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Overigens is de Minix Neo C een mooi (al dan niet wat duurder) alternatief. Deze heb ik ook getest op mijn 13" en werkte feilloos. Deze heeft het voordeel dat er ook nog 2 cardreaders en een HDMI poort op zitten. De HDMI poort zit natuurlijk ook op je laptop, maar mocht je de adapter ook nog voor een ander device gebruiken is dit misschien mooi meegenomen. Zelf vind ik de Minix adapter te prijzig, daarom dat ik ook opzoek ben naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:14:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd of deze ook de notebook op kan laden. Volgens de cryptische beschrijving zou die denk ik wel moeten opladen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Overigens is de Minix Neo C een mooi (al dan niet wat duurder) alternatief. Deze heb ik ook getest op mijn 13" en werkte feilloos. Deze heeft het voordeel dat er ook nog 2 cardreaders en een HDMI poort op zitten. De HDMI poort zit natuurlijk ook op je laptop, maar mocht je de adapter ook nog voor een ander device gebruiken is dit misschien mooi meegenomen. Zelf vind ik de Minix adapter te prijzig, daarom dat ik ook opzoek ben naar een alternatief.
Zodra de witte/zilverenook 24€ is (nu 3€ duurder dan zwart/beige, principe :D) bestel ik hem, prijs fluctueert nogal namelijk.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
warcow schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 07:58:
Die magnetische connector voor usb-c ziet er wel leuk uit. Als er zoiets komt dat wel compatible is met een lader geschikt voor de xiaomi zal ik het denk ik wel halen. Usb-c is zeker niet verkeerd maar de oude macbook connector (magsafe) werkt toch het meest fijn.
Zoiets als BreakSafe Magnetic USB-C Power Cable? Alleen best wel prijzig voor een kabeltje, en ook het "blokje" wat er achter blijft is wel redelijk bulky maar verder dan dat ziet het er wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 09:48
Zeau, ook maar gekozen voor de 12.5" via GearBest. Werd een beetje moe van telkens de zaak laptop voor prive doeleinden te gebruiken en voor wat surf werk ga ik met deze prima toekomen :).

Het bestellen was nog wel een kunstje. Aanvankelijk wilde ik met creditcard betalen, maar ik had m'n RaboScanner niet bij me. Dus moest ik de order annuleren en PayPal kiezen en wat blijkt? Dan mag je niet meer gebruik maken van de flash sale korting 8)7, omdat je "er al een hebt gekocht" volgens de klantenservice. Dus maar een nieuwe account aangemaakt en hem daarmee besteld.

Wel jammer dat die RevPower 36W witte opladers uitverkocht zijn momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:39:
[...]

Afwachten, meer kan je nu niet doen. Ik had DHL als vervoerder gekozen en had de laptop in 6 dagen in huis. Ik moest totaal €48,- aan DHL betalen.
Inmiddels contact gehad met banggood. Ze zeiden dat ik contact moest op nemen met de douane. Die zeggen dat ze alleen pakketten openen als ze daar tijd voor hebben. Volgens de douane mevrouw ligt het pakket waarschijnlijk in een opslag te wachten om ingeklaard te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Eparox schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:35:
Dan mag je niet meer gebruik maken van de flash sale korting 8)7, omdat je "er al een hebt gekocht" volgens de klantenservice. Dus maar een nieuwe account aangemaakt en hem daarmee besteld.
Hoe krijg je die korting? Hij is 500 op de site, maar zodra hij in mijn winkelmandje gaat is hij een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:42
Jay-v schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:08:
[...]

Hoe krijg je die korting? Hij is 500 op de site, maar zodra hij in mijn winkelmandje gaat is hij een stuk duurder.
Toen ik er vanmiddag een bestelde tegen 14:00 waren er nog maar 5 over voor die prijs, dus ik ben bang dat ze op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MrMaxedTank schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:25:
[...]

Toen ik er vanmiddag een bestelde tegen 14:00 waren er nog maar 5 over voor die prijs, dus ik ben bang dat ze op zijn.
Om 17:20 stond er nog 29 pcs left. Maar bestellen voor die prijs lukte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
Jay-v schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:08:
[...]

De flash-sale was kort daarna inderdaad weer voorbij. Geen idee hoe frequent het voor komt, die sale.
Wel opletten dat je HK warehouse niet vergeet aan te klikken als je het checkt, vanuit China is 'ie meestal duurder.

Wat betreft chargers, ik ben nog op zoek naar een degelijke charger maar niet te bulky (met extra poorten). Klopt het dus dat de notebook op 20v/2A werkt? Zelf kwam ik deze tegen van Anker, iemand ervaring er mee (kon niks vinden via search)? Komt qua test wel prima uit de verf, alleen als comment staat er wel bij dat 20V split-pdo is. Ik kan me voorstellen dat de Xiaomi dat niet pikt?

[ Voor 37% gewijzigd door Eparox op 21-12-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
Jay-v schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:12:
[...]

Om 17:20 stond er nog 29 pcs left. Maar bestellen voor die prijs lukte niet.
Balen, maar dit is al de tweede keer dat ze die deal aanbieden in minder dan een maand. Verwacht dat de volgende niet lang op zich laat wachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Eparox schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:26:
[...]

De flash-sale was kort daarna inderdaad weer voorbij. Geen idee hoe frequent het voor komt, die sale.
Wel opletten dat je HK warehouse niet vergeet aan te klikken als je het checkt, vanuit China is 'ie meestal duurder.

Wat betreft chargers, ik ben nog op zoek naar een degelijke charger maar niet te bulky (met extra poorten). Klopt het dus dat de notebook op 20v/2A werkt? Zelf kwam ik deze tegen van Anker, iemand ervaring er mee (kon niks vinden via search)? Komt qua test wel prima uit de verf, alleen als comment staat er wel bij dat 20V split-pdo is. Ik kan me voorstellen dat de Xiaomi dat niet pikt?
De Flash-sales komen regelmatig terug maar is geen vaste frequentie voor, en inderdaad kies dan wel de HK store.

De Anker lader gaat niet werken met de Air. Ik heb zelf de Dell XPS 15 USB-C lader via Ebay gekocht, deze is klein en werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik had begin november een Flash sale in de China warehouse, dus HK hoeft niet perse, ik heb toen 460€ betaald.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Flashdeal op de xiaomi air 13.3; 670 euro:

http://www.gearbest.com/laptops/pp_421980.html?wid=4

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:08
Dat is goedkoper dan waarvoor Xiaomi hem zelf hier in de winkel verkoopt! Prima deal.

• Sypher
Damn. Mijn 12,5" is in NL gearriveerd en kreeg een SMS van DHL of ik even 74 euro wil aftikken. Stond 149$ vermeld op de factuur.

Die bepaling van waarde is echt puur random dus, helaas ben ik niet een van de "gelukkigen" die onder de 50 euro uitkomt... :(

[ Voor 13% gewijzigd door Sypher op 22-12-2016 10:29 ]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ja er zit wel iets van willekeur in, hierboven ergens een 13.3" zonder bij te betalen, ik moest zelf 48 euro betalen, paar dagen voor me iemand 39.

Ach, het is nog altijd beter als de daadwerkelijke import kosten :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Eparox
Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:59:
[...]

De Flash-sales komen regelmatig terug maar is geen vaste frequnetie voor, en inderdaad kies dan wel de HK store.

De Anker lader gaat niet werken met de Air. Ik heb zelf de Dell XPS 15 USB-C lader via Ebay gekocht, deze is klein en werkt probleemloos.
`
Ah jammer, ik wil graag een lader waar in ieder geval 1 á 2 extra poorten op zit. Dan kan ik andere laders thuis laten. We gaan weer verder zoeken :).

• Sypher
Er zijn maar bar weinig witte USB-C laders die "werken". Al zijn de meningen over die RAVpower verdeeld, hij is momenteel niet op voorraad (en is de vraag of die dat weer gaat worden).

Enfin, in mijn zoektocht kwam ik de PowerGear USB-C 45 tegen deze voldoet qua wattages/amperages volledig aan die van de Xiaomi lader voor de 12.5" variant.

Nu alleen nog even uitvogelen waar deze te koop is, of er een versie met EU-Plug is en wat het kost. Voor zover een goede verloopstekker (zo eentje die je vast kan schroeven bijvoorbeeld) niet gewoon al net zo goed werkt tenminste.. Aangezien die alleen op Amerikaanse sites staat betwijfel ik of hij hier überhaupt gebruikt kan worden qua input.

Blijkbaar is hij te koop bij één winkel volgens de Pricewatch...

Maar ja €60 is wel wat aan de prijs voor een adapter terwijl je voor een paar euro een deugdelijk verloopplugje kan kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sypher op 22-12-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Sypher schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:50:
Er zijn maar bar weinig witte USB-C laders die "werken". Al zijn de meningen over die RAVpower verdeeld, hij is momenteel niet op voorraad (en is de vraag of die dat weer gaat worden).
Volgens mij valt het wel mee dat de meningen daarover verdeeld zijn. Ik heb de RavPower en die doet het prima in combinatie met de Mi Air. De waarschijnlijke reden waarom hij niet op voorraad is, is omdat er teveel problemen mee waren en het ding van de markt is gehaald. Ik zie die adapter dus ook niet meer op voorraad komen, tenzij er een hardware revisie komt. RavPower heeft geen eigen webwinkel en gebruikt amazon.de als outlet.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
DexterDee schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:24:
[...]

Volgens mij valt het wel mee dat de meningen daarover verdeeld zijn. Ik heb de RavPower en die doet het prima in combinatie met de Mi Air. De waarschijnlijke reden waarom hij niet op voorraad is, is omdat er teveel problemen mee waren en het ding van de markt is gehaald. Ik zie die adapter dus ook niet meer op voorraad komen, tenzij er een hardware revisie komt. RavPower heeft geen eigen webwinkel en gebruikt amazon.de als outlet.
Ik denk inderdaad dat dat de reden is. De Xiaomi is wat dat betreft gewoon kieskeurig met welk profiel hij voorgeschoteld krijgt. Daar komt nog bovenop dat de kunst van een volledig compliant USB-C oplader maken (met extra poorten) blijkbaar nog te moeilijk is/te duur is/te veel tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024

deze besteld :)

leuke prijs nu nog schietgebedje dat het via de douane goed verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Sypher schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:20:
Damn. Mijn 12,5" is in NL gearriveerd en kreeg een SMS van DHL of ik even 74 euro wil aftikken. Stond 149$ vermeld op de factuur.

Die bepaling van waarde is echt puur random dus, helaas ben ik niet een van de "gelukkigen" die onder de 50 euro uitkomt... :(
Nogal ja, ik kreeg gisteren een SMS en had dan het geluk dat het 'maar' 47 euro was wat ik aan DHL moet betalen. Wel een flash sale kunnen pakken zodat je hem voor ~450 had? Want dat verzacht de pijn dan nog enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
patrickkok schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:24:

deze besteld :)

leuke prijs nu nog schietgebedje dat het via de douane goed verloopt
Heb hem de 20e besteld via PayPal, moest daarna nog iets van een ID opsturen. Uiteindelijk is hij de 23e verstuurd.

Omdat de status hetzelfde bleef heb ik contact opgenomen met DHL. Zij gaven aan dat het pakketje tegengehouden werd en dat gearbest contact op moest nemen. Nu heb ik snel even door dit topic gelezen maar ben - wellicht uit ongeduld - nog niet iets tegengekomen van een soortgelijke situatie.

Bij Gearbest heb ik zojuist een ticket ingeschoten om dat te doen wat DHL vraagt. Is er nog iets anders dat ik kan/moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
Jitsert schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:41:
[...]

Heb hem de 20e besteld via PayPal, moest daarna nog iets van een ID opsturen. Uiteindelijk is hij de 23e verstuurd.

Omdat de status hetzelfde bleef heb ik contact opgenomen met DHL. Zij gaven aan dat het pakketje tegengehouden werd en dat gearbest contact op moest nemen. Nu heb ik snel even door dit topic gelezen maar ben - wellicht uit ongeduld - nog niet iets tegengekomen van een soortgelijke situatie.

Bij Gearbest heb ik zojuist een ticket ingeschoten om dat te doen wat DHL vraagt. Is er nog iets anders dat ik kan/moet doen?
Ik heb precies dezelfde timeline als jij hebt, staat hij bij jou ook nog op "shipment information received" bij DHL tracking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
Eparox schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:44:
[...]

Ik heb precies dezelfde timeline als jij hebt, staat hij bij jou ook nog op "shipment information received" bij DHL tracking?
Bij mij wel (bestelling geplaatst op 21-12, verzonden op 24-12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
MrMaxedTank schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:52:
[...]
Bij mij wel (bestelling geplaatst op 21-12, verzonden op 24-12).
Tsja, ik ga er momenteel vanuit dat hij nog niet fysiek bij DHL is, maar enkel aangemeld. Zeker omdat de feestdagen er tussen hebben gezeten, zal het allemaal wat langer duren lijkt mij.

Wel mooi om te zien dat er weer een ruime extra vertegenwoordiging is voor de 12.5" club. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Eparox schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:44:
[...]

Ja, precies dat.

DHL geeft duidelijk aan dat het te maken heeft met de inhoud van het pakket.
Ik vermoed dat ze jou hetzelfde gaan zeggen.

Gearbest zal het wel na gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
Jitsert schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:05:
[...]
Ja, precies dat.

DHL geeft duidelijk aan dat het te maken heeft met de inhoud van het pakket.
Ik vermoed dat ze jou hetzelfde gaan zeggen.

Gearbest zal het wel na gaan kijken.
Heb er zelf ook maar een belletje aan gewaagd. De laptop blijkt om twee redenen achtergehouden te worden voor inspectie volgens de dame van DHL:
- Risicoverzending (vanwege elektronica/batterij)
- De verzender is onbekend bij DHL

Sowieso lijkt me dat tweede sterk, maar verder was er weinig aan te doen anders dan wachten tot het onderzoek voltooid is.

Edit: GearBest zegt dat ze niks van een onderzoek weten en dat hij gewoon door moet gaan :P. Oftewel, we zien het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Eparox op 28-12-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Ik heb nog niks ontvangen kwa belletje of SMS

Trouwens waar kan ik mij track trace code vinden?
Staat alleen dispatced..

Mm vreemd op de app staat dispatced en via de site staat packed

[ Voor 21% gewijzigd door patrickkok op 28-12-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Volgens mij krijg je die zodra de status op Shipped out komt te staan.

Ik kreeg toen een foto van de doos, en het tracking nr. Bij mij zat singles day en weekend er net tussen, daardoor een dag extra vertraging helaas. Vrijdag 10 nov. besteld, op zondagavond 13 nov stond er shipped out.

Ohja in de tussentijd ook mijn ID moeten opsturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 28-12-2016 12:53 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Aah oké
ik heb hem de 24e besteld en gelijk die dispatch faster knop meerdere malen gedrukt

Zal wel door de kerst komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
patrickkok schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:16:
Ik heb nog niks ontvangen kwa belletje of SMS

Trouwens waar kan ik mij track trace code vinden?
Staat alleen dispatced..

Mm vreemd op de app staat dispatced en via de site staat packed
Track&Trace duurde bij mij ook even voordat ik die op DHL kon inzien. De code stond bij mij in de mail van Gearbest waarin ze zeggen dat het pakketje is verstuurd. Staat het ordernummer en shippingnummer, die laatste kun je gebruiken voor Track&Trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Hoe staat het met het batterijverbruik bij jullie? Mijn air 12.5 haalt ongeveer 8 uur met browsen en 9 uur met het kijken van een MKV 1080p video vanaf mijn NAS. Helderheid rond de 40%. Ik ben daar dik tevreden over. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hier afgelopen vrijdag ook de 12.5" besteld voor 452,-.

23e besteld,
26e shipping info ontvangen.

Status is momenteel 'Product Dispatch', bij DHL staat enkel 'Shipment information received'.

We wachten rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn 12.5" in ontvangst mogen nemen, wat een geweldig laptopje en bovenal: wat een magnifiek goed scherm. Even uitgezocht, het blijkt een panel van BOE te zijn, volgens de specificaties zelfs een echt 8-bit panel ipv. 6-bit+frc. Ik weet niet of dat echt zo is, maar ik ben onder de indruk.

Het meegeleverde convertertje van China > EU is waardeloos, maar ik had nog een andere liggen die er enorm strak op zit. Kan nu de adapter zonder problemen op de kop hangen in een stopcontact.

Ik vind hem overigens in het echt aanzienlijk dunner ogen dan op de renders die op internet staan. Had echt een dikkere laptop verwacht, aangenaam verrast dus!

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 28-12-2016 20:57 ]

• MrMaxedTank
Na enkele dagen "Shipment information received" naar status "Shipment picked up". Verwachtte aankomstdatum 03-01.

Bij de rest die langere tijd de "Shipment information received" status hadden ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Pierre_nr1 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:03:
Hoe staat het met het batterijverbruik bij jullie? Mijn air 12.5 haalt ongeveer 8 uur met browsen en 9 uur met het kijken van een MKV 1080p video vanaf mijn NAS. Helderheid rond de 40%. Ik ben daar dik tevreden over. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik zie ongeveer dezelfde cijfers en dat is wat mij betreft helemaal prima. Prijs prestatie van deze notebook is gewoon erg goed

• Eparox
MrMaxedTank schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:13:
Na enkele dagen "Shipment information received" naar status "Shipment picked up". Verwachtte aankomstdatum 03-01.

Bij de rest die langere tijd de "Shipment information received" status hadden ook?
Yup, na een weekje op "info received", staat hij nu verwacht op 3 januari met "shipment picked up". Dat wordt een dagje thuiswerken :> .

• MrMaxedTank
Eparox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:56:
[...]

Yup, na een weekje op "info received", staat hij nu verwacht op 3 januari met "shipment picked up". Dat wordt een dagje thuiswerken :> .
"Shipment on hold"

Further Detail:
The shipment has been identified as containing Dangerous Goods and requires special processing
Next Step:
Please contact DHL Customer Service for more details

:/

Edit: als ik Sypher's ervaringen mag geloven loopt dat ook wel los. We gaan het zien.

[ Voor 8% gewijzigd door MrMaxedTank op 29-12-2016 12:18 ]

• Jitsert
Eparox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:56:
[...]

Yes, net ook een sms gekregen dat hij 3-1 verwacht wordt.
@hierboven, dat zeiden ze bij mij ook. Ik verwacht dat hij net als de rest gewoon even nodig heeft.

• Frietsaus
  • Niet online
MrMaxedTank schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:58:
[...]

"Shipment on hold"

Further Detail:
Next Step:
Please contact DHL Customer Service for more details

:/

Edit: als ik Sypher's ervaringen mag geloven loopt dat ook wel los. We gaan het zien.
Dat is normaal, komt omdat goederen met batterijen anders worden vervoerd. DHL lost dit zelf op uiteraard, maar het kan een dag vertraging opleveren.

• Vrek11
Ik heb mijn 13.3" nu ook eindelijk binnen! Top ding! Had er veel minder van verwacht. Na het installeren van Windows vond hij eigenlijk direct de juiste drivers. En zoals hierboven gezegd, hij is in het echt een stuk dunner.

Een probleempje. Er is een apparaat die niet word herkend door Windows en ik weet ook niet wat het is. Vooralsnog kom ik ook niks tekort maar misschien weet iemand wat het is.

• Pierre_nr1
Vrek11 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:08:
Ik heb mijn 13.3" nu ook eindelijk binnen! Top ding! Had er veel minder van verwacht. Na het installeren van Windows vond hij eigenlijk direct de juiste drivers. En zoals hierboven gezegd, hij is in het echt een stuk dunner.

Een probleempje. Er is een apparaat die niet word herkend door Windows en ik weet ook niet wat het is. Vooralsnog kom ik ook niks tekort maar misschien weet iemand wat het is.
Wat is de omschrijving van het niet herkende apparaat in de Device Manager?

• Eparox
Bij apparaatbeheer > properties bij betreffende apparaat (rechtmuis) > details tab > bladeren naar Hardware Ids > hier de device id invullen. Dan weet je welk apparaat het is en dus welke drivers je moet opsnorren. :)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Bij mij was dit de touchpad

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Vrek11
Pierre_nr1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:10:
[...]

Wat is de omschrijving van het niet herkende apparaat in de Device Manager?
Bij omschrijvingen staat overal onbekend. Apparaat type is "andere apparaten".
Eparox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:19:
[...]

Bij apparaatbeheer > properties bij betreffende apparaat (rechtmuis) > details tab > bladeren naar Hardware Ids > hier de device id invullen. Dan weet je welk apparaat het is en dus welke drivers je moet opsnorren. :)
Apparaat id is: ACPI\WSTADEF\2&daba3ff&0. Is niet te vinden in de database, ook niet als ik alleen op WSTADEF zoek.
Touchpad doet het helemaal. Zou het misschien te maken kunnen hebben met de keyboard backlight? Die kan ik alleen aan en uit zetten met F10, kan verder niks instellen. Of zijn daar gewoon geen instellingen voor?

[ Voor 19% gewijzigd door Vrek11 op 29-12-2016 14:33 ]

• Pierre_nr1
Vrek11 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:32:
[...]

[...]

Apparaat id is: ACPI\WSTADEF\2&daba3ff&0. Is niet te vinden in de database, ook niet als ik alleen op WSTADEF zoek.
[...]

Touchpad doet het helemaal. Zou het misschien te maken kunnen hebben met de keyboard backlight? Die kan ik alleen aan en uit zetten met F10, kan verder niks instellen. Of zijn daar gewoon geen instellingen voor?
Keyboard backlight is het zeker niet. Aan- en uitzetten is het enige wat je kan doen en dat werkt blijkbaar. Je kan hier drivers downloaden, ik vermoed HID of OSD

https://www.tobias-hartma...eiber-xiaomi-air12-air13/

• Vrek11
Pierre_nr1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:00:
[...]

Keyboard backlight is het zeker niet. Aan- en uitzetten is het enige wat je kan doen en dat werkt blijkbaar. Je kan hier drivers downloaden, ik vermoed HID of OSD

https://www.tobias-hartma...eiber-xiaomi-air12-air13/
HID kan ik niet installeren. Voldoet niet aan systeem vereisten staat er. OSD is het ook niet want die had ik al.

Ben bang dat ik moet wachten tot ik iets tegen kom wat niet werkt....

• Frietsaus
  • Niet online
Waarom niet gewoon netjes de drivers van Xiaomi installeren?

12.5: http://www.mi.com/service/bijiben/drivers/12/
13.3: http://www.mi.com/service/bijiben/drivers/13/

• Pierre_nr1
Vrek11 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:18:
[...]

HID kan ik niet installeren. Voldoet niet aan systeem vereisten staat er. OSD is het ook niet want die had ik al.

Ben bang dat ik moet wachten tot ik iets tegen kom wat niet werkt....
Installeer de Intel Management Engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Vrek11 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:32:
[...]

[...]

[...]

Touchpad deed het bij mij ook, multitouch echter niet, die heb ik kunnen activeren via de touchpad driver van Xiaomi/Synaptics.

Wat is het hardware ID van het onbekende apparaat? Misschien vind je daar meer op.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
Geen van jullie ideeën heeft geholpen en ik heb ook nog steeds niks gevonden wat niet werkt naar behoren. Ook even op de hardware ID gegoogled en er zijn alleen paginas te vinden die zeggen dat er geen drivers voor zijn.

Even wat anders. Weet iemand of er ook een powerbank is die m kan opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Geen van onze ideeën hebben geholpen? Frietsaus heeft je de oplossing gegeven:
Installeer alle drivers voor je Mi Notebook versie en dan heb je geen onbekende apparaten meer. Er vanuit gaande dat je geen apparaten in je USB poorten gestopt hebt uiteraard. Er zit echt geen andere hardware in jouw notebook dan in andere Mi Notebooks.

Wat betreft je vraag over powerbanks om je notebook op te laden, hele kleine kans. De Mi laadt alléén op 20V 2.25A. Vrijwel alle powerbanks ondersteunen slechts 5V over USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zojuist 47,- betaald aan DHL. Maandag word hij aangeboden door DHL. Gaat toch best snel :)

[ Voor 61% gewijzigd door Jay-v op 31-12-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
Jay-v schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:59:
Zojuist 47,- betaald aan DHL. Maandag word hij aangeboden door DHL. Gaat toch best snel :)
Same, prima bedrag die €47 en wat centen. Toch grappig dat het bij de meeste inklaringen net een ander bedrag is, terwijl ik verwacht dat op al onze facturen €49.99 staat. (Met uitzondering van die ene pechvogel hier die €149 er op kreeg :> )

[ Voor 29% gewijzigd door Eparox op 31-12-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
Ik heb tot zover nog niets over kosten gehoord terwijl hij volgens de status al wel voorbij de douane is. Gaan die van jullie ook via Brussel?

Edit: sprak voor mijn beurt. Ook 47 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door MrMaxedTank op 31-12-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Die van mijn ging Hongkong, Leipzig, Brussel, Eindhoven, Brussel 8)7, Eindhoven, aflevering.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zo, ik heb vandaag een beetje geklust aan mijn 12.5. Ik had namelijk het probleem dat het touchpad bij een tap nogal los zat en daardoor een vervelend kletterend geluid gaf. Oplossing: open maken, batterij weghalen, touchpad assembly er uit halen en vervolgens de twee ijzeren lipjes aan het touchpad een klein beetje verbuigen. Nu zit het touchpad retestrak in de behuizing en geen vervelende geluiden meer van een loszittend touchpad.

Omdat hij open lag heb ik ook direct even de schroeven van de scharnieren een klein beetje vaster gedraaid want ze zaten bijna los. Het scharnier is nu veel strakker, het scherm kan uit zichzelf niet meer dichtklappen nu wanneer de laptop wordt opgetild in bepaalde houdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
Interessant, afgelopen zaterdag 47,44 betaald aan DHL via iDeal. Vandaag de levering gemist en een briefje gevonden met de mededeling dat ik nog ruim 49 euro moet afdragen voor het pakketje. Wonderlijke praktijken..

Benieuwd wat customer support daarover te zeggen heeft.

Edit: "administratiefout"

[ Voor 5% gewijzigd door MrMaxedTank op 02-01-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MrMaxedTank schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:46:
Interessant, afgelopen zaterdag 47,44 betaald aan DHL via iDeal. Vandaag de levering gemist en een briefje gevonden met de mededeling dat ik nog ruim 49 euro moet afdragen voor het pakketje. Wonderlijke praktijken..

Benieuwd wat customer support daarover te zeggen heeft.

Edit: "administratiefout"
Hier de bezorger wel aan de deur, of ik ook even 49 euro kon betalen. Na bellen met de klantenservice mocht hij de notebook achterlaten. Nu meteen even een nieuwe W10 installatie doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Jay-v schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:56:
[...]

Hier de bezorger wel aan de deur, of ik ook even 49 euro kon betalen. Na bellen met de klantenservice mocht hij de notebook achterlaten. Nu meteen even een nieuwe W10 installatie doen :)
Dat overkwam mij ook, bezorger aan de deur en vroeg me 49 euro te betalen terwijl ik het bedrag al eeder via iDeal had ovegmaakt naar DHL. Daar moet aan de communicatie gewerkt worden, denk ik.

Maar, de Mi Air is wel een fantastische laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
DexterDee schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:09:
Geen van onze ideeën hebben geholpen? Frietsaus heeft je de oplossing gegeven:
[...]

Installeer alle drivers voor je Mi Notebook versie en dan heb je geen onbekende apparaten meer. Er vanuit gaande dat je geen apparaten in je USB poorten gestopt hebt uiteraard. Er zit echt geen andere hardware in jouw notebook dan in andere Mi Notebooks.

Wat betreft je vraag over powerbanks om je notebook op te laden, hele kleine kans. De Mi laadt alléén op 20V 2.25A. Vrijwel alle powerbanks ondersteunen slechts 5V over USB
Ik had alle drivers al geïnstalleerd maar er was nog steeds een onbekend apparaat. Iemand anders zei eerder dat het waarschijnlijk de OSD of HID drivers waren. wilden allebei niet installeren toen ik het probeerde. Heb het net nog een keer geprobeerd en nu werkt het wel, was OSD. Dus alsnog dank voor de hulp iedereen.

De powerbank was ik al bang voor. Heb gehoord dat de nieuwe powerbanks van Xiaomi het kunnen maar weet niet of dat echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al geprobeerd om OSX te installeren? https://www.tonymacx86.co...-1-3-of-the-price.172216/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Pierre_nr1 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:43:
[...]
Maar, de Mi Air is wel een fantastische laptop. :)
Is het een fantastische laptop?
of
Is het voor die prijs een fantastische laptop?

offtopic:
Tot dusver zou ik van alle laptops die ik onderhanden heb gehad alleen de MB Pro Retina's (2014) als fantastisch omschrijven. (zowel goede bouwkwaliteit, accuduur en scherm alsook een ongeevenaarde touchpad, enige nadelen hebben niets met de hardware te maken (prijs/os al wen je daar snel aan en voor Pro is OSX zeker een pretiigere werkomgeving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

eL_Jay schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:55:
[...]

of

offtopic:
Tot dusver zou ik van alle laptops die ik onderhanden heb gehad alleen de MB Pro Retina's als fantastisch omschrijven. (zowel goede bouwkwaliteit, accuduur en scherm alsook een ongeevenaarde touchpad, enige nadelen hebben niets met de hardware te maken (prijs/os al wen je daar snel aan en voor Pro is OSX zeker een pretiigere werkomgeving)
Dat is persoonlijk. Ik vind het voor de prijs een bijzonder goede notebook (tot nu toe). Bouwkwaliteit is goed, afwerking is mooi.

Ik vind de huidige MBP overigens NIET fantastisch. Scherm, accu, etc allemaal zeer goed. Maar.... Ik heb een 2016 - 15" van werk en kan niet wennen aan de escape key op de touchbar. Daarnaast is het nieuwe toetsenbord ook niet prettig (te weinig travel). Dan nog het gebrek aan connectors (alleen USB-C) en het is echt niet wat ik verwacht van een €3400,- notebook. Voor mij was het vorige 13 MBPr model super. Deze generatie zit er echt naast.

[ Voor 25% gewijzigd door Jay-v op 03-01-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
eL_Jay schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:55:
[...]

of

offtopic:
Tot dusver zou ik van alle laptops die ik onderhanden heb gehad alleen de MB Pro Retina's als fantastisch omschrijven. (zowel goede bouwkwaliteit, accuduur en scherm alsook een ongeevenaarde touchpad, enige nadelen hebben niets met de hardware te maken (prijs/os al wen je daar snel aan en voor Pro is OSX zeker een pretiigere werkomgeving)
Beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Sms gekregen
En ik moet 67 betalen.
Vreemd die douanekosten bij dhl.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
patrickkok schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:03:
Sms gekregen
En ik moet 67 betalen.
Vreemd die douanekosten bij dhl.....
Heb je een 12.5 of een 13 gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
13 inch

Zal wel komen omdat gearbest geen waarde van verzendkosten op de verpakking zet ik de ontvanger daarover btw moet betalen en dhl dat de hoogste bedrag rekend (geen idee hoeveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Eindelijk de 13 inch binnen sinds dinsdag. Kan zeggen dat ik uitermate tevreden ben met de laptop. Zoals men hier aangeeft is de afwerking fantastisch.

Besteld 20-12 bij Gearbest met Insurance (684,-)
Informatie opgevraagd n.a.v. Paypal betaling 23-12 (ID gestuurd)
Order status bleef onveranderd, bleek dat er een 'onderzoek was'.. na contact DHL bleek dat dit om de accu ging.
Daarna kreeg ik een bericht van DHL (out of the blue) dat ik douanekosten moest betalen (49,-)
Hij zou geleverd worden op de 3e, echter bestond bij DHL al de mogelijkheid om hem dinsdag (2e) te laten leveren.

Via instantsoftware een windows 10 pro key gekocht, nadat ik de NL versie van windows er op had gezet, key probleemloos kunnen activeren (kreeg de key via mail binnen 5 minuten)

Al met al zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Gearbest is de 13 inch nu 675,99 als je kiest voor Warehouse HK en Promotion code "Miair1304“ gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
Sinds vandaag klikt de touchpad van de mijne erg moeilijk in. Iemand hetzelfde probleem? Kan ik makkelijk bij het mechanisme daarvoor komen om het te repareren?

Edit: ik snap denk ik wat er mis is. Ik had een nieuwe ssd erin gezet en ik denk dat een van de plastic armpjes van het deksel is afgebroken. Ik schudde net voorzichtig met het ding en het rammelt wat. touchpad doet het nu ook weer gewoon. Binnenkort maar weer open maken om dat stukje eruit te vissen.

[ Voor 48% gewijzigd door Vrek11 op 06-01-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, open maken moet inderdaad met heel veel beleid. Het verbaast me dat het me is gelukt zonder plastic kapot te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
Frietsaus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:45:
Zo, ik heb vandaag een beetje geklust aan mijn 12.5. Ik had namelijk het probleem dat het touchpad bij een tap nogal los zat en daardoor een vervelend kletterend geluid gaf. Oplossing: open maken, batterij weghalen, touchpad assembly er uit halen en vervolgens de twee ijzeren lipjes aan het touchpad een klein beetje verbuigen. Nu zit het touchpad retestrak in de behuizing en geen vervelende geluiden meer van een loszittend touchpad.

Omdat hij open lag heb ik ook direct even de schroeven van de scharnieren een klein beetje vaster gedraaid want ze zaten bijna los. Het scharnier is nu veel strakker, het scherm kan uit zichzelf niet meer dichtklappen nu wanneer de laptop wordt opgetild in bepaalde houdingen.
Hoe heb je de connector los gemaakt? Ben als de dood om het te slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Welke connector, die van het touchpad? (Vergeet niet de accu los te koppelen!)

Touchpad connector is het zwarte "klepje" omklappen, dan kan je de flat cable er uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrek11
Frietsaus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:30:
Welke connector, die van het touchpad? (Vergeet niet de accu los te koppelen!)

Touchpad connector is het zwarte "klepje" omklappen, dan kan je de flat cable er uit halen.
Ik bedoel die van de batterij. Bestaat bij de 13.3" uit twee soort van horizontale balkjes die parallel lopen (moet ik die balkjes eerst naar elkaar toe schuiven?). Zie nu pas dat je de 12.5" heb dus daar is misschien nog verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik kan het niet goed zien op de plaatjes, maar op de 12.5 is het een normale connector waar je hem uit kunt trekken. Op de 13.3 lijkt het een andere connector te zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
http://www.xiaomiinsider....assembly-teardown-review/

misschien wordt je hier wat wijzer van?
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
Dit is het ervaringstopic, niet het aankoop- of referral code topic. Voor vragen over het invoeren van de notebook verwijzen we jullie door naar Shopping Forum.

Levertijden kunnen besproken worden in [Mi Notebook Air] Levertijden en Prijzen.