Funcom zal Funtronics geweest zijn.MeNTaL_TO schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:33:
[...]
Ik zit te denken welke winkels daar allemaal nog van naam ken, je had CD winkel (of iets wat daar op leek) Vobis, Fascom, Crazy Hans, Dunnet, Computerland, Dynabyte, Funcom (?)
NTS in het Groothandelsgebouw (die zater ervoor ergens in de buurt van het Noordplein.
Daarna BSE in Hardinxveld-Giessendam (endje rijden vanuit Schiedam toendertijd).
En toen kwam Informatique en is de rest volgens mij allemaal (en voor mij) geschiedenis.
De tijd dat ik iedere maand wel een andere GPU kocht (of CPU) is wel ver achter mij.
Dynabyte is wel van iets later (midden in de strijd tussen Vobis en Escom kwamen zij op het toneel). Dynabyte was de nieuwe naam van de fusie van Byte Computershop en Megaworld. Zaken gingen goed, ze namen uiteindelijk het failliete Escom over, en zijn daardoor zelfs kort eigenaar geweest van Commodore. De strijd met Vobis werd ook gewonnen toen die laatste stilletjes verdween uit de Nederlandse winkelstraten.
Na een fusie met Dixons en T-for-Telecom tot Dexcom, het uiteindelijke faillissement van Dexcom en een overname door BAS Group, voegde die laatste Dynabyte samen met MyCom. Hierdoor verdween de naam Dynabyte uit de winkelstraat.
Ook die combinatie is uiteindelijk failliet gegaan, is nog kort in handen geweest van een Zweedse investeerder maar is in 2019 abrupt en onder vage omstandigheden gesloten.
MaxICT kocht de boedel en wat verder nog over was van MyCom van de Zweedse investeerder, maar de winkels zijn niet meer opengegaan.
Fun fact: in Nijmegen staat het pand waar Byte, later Dynabyte en uiteindelijk MyCom in zat, nog altijd leeg. Er hangt nog altijd een MyCom-bord aan de gevel. Ooit zat ComputerLand ernaast.
Op dit moment bestaat Vobis alleen nog als merknaam van een inkoopcombinatie van elektrodetailhandelaren die ook PC's willen verkopen. Commodore als Nederlands merk bestaat nog wel, op papier, maar heeft niets meer van doen met het oude DynaByte.
[ Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 12-08-2021 06:57 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
:strip_exif()/f/image/TYLZ1cvCK3tLK7TTPWoZDepe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5cDbxJfOKh5uTaq3TN1W2se9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7bubpfseqXXrK5k4sCuZp2Tq.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zhqtshcpw1N9QKtLSSPsMzoN.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/qm45iduuGO8MsuWNm5T8Rndm.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/Em4PCYlYCOSBXZhDZDL38PK9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QKefXuSr6dfkGEBoYf3HQvjS.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TSeosh53nQFEOExr3uqqtBHs.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/3UodA8Xi9REdPxG8xPcWXsuK.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/DI7ToKwaWbcC9g2YKpUGOpAh.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/gGs3VwdaujnoWbhGYa5DcNB4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TbO3F0sJFsKLmo2bvCmk7gwl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NaBe98DTnSUv8aBopguSOq9V.jpg?f=fotoalbum_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/19bL1VdVqfdjeqdOepo1Drwp.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/eyUZrktS2P4iersSHaTUIdh7.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/upXBIBNl1MeFxAcAacOfqe4t.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/euO0j00upjhSxLi9QcFIvx3O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XQQMZBhmuk9Q4KpTtnoEYXFR.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/zuJ7yZj9g5FJ0jsZVpzE9poN.jpg?f=fotoalbum_large)