Historische foto's van computerwinkels

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726714

[quote]Killjoy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:42:
Ik wilde PCL computers in Den Haag noemen, maar die is net een maandje geleden failliet verklaart, blijkt.
https://www.google.nl/map...hVMsBQKHW9FA0QQpx8IggEwCg
:-(

PCL computers was voor mij wel echt een ouderwetse computerzaak het was de laatste in Den Haag waar je serieus normale hardware kon kopen.

Had je direct een videokaart hup de tram in en gaan met die banaan, had laatst een defect moederbord en het is lullig om 2 dagen te moeten wachten op een nieuwe gelijk naar PCl, die hadden er wel een !

Ik kwam eerst heel vaak op de herenstraat in den haag voor computerland en de paradigit kortepoten, en daarna bij mycom en kijken waar het goedkoopste was. Oja Dynabite was altijd verschrikkelijk duur dus die sloeg ik over.

Heel erg jammer maar ja het internet heeft de pc nu wel nog goed koper gemaakt _/-\o_

Jammer van al die bedrijven die het niet haalden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25
Geen foto's maar kan mij nog wel H en P Computers herinneren in Rotterdam.
Die gasten maakten de final cartridge voor de C64. Daar haalde ik ook mijn floppys en zo'n "knipper" zodat je ze aan 2 kanten kon gebruiken.

Graficall in Zoetermeer(?) van de expo beurzen.

Tebrona in de Slaghekstraat (Rotterdam) waar je Atari 2600 cartridges kon huren voor een week.
Dit bedrijf bestaat nog steeds (opgericht 1950) alleen voor de zakelijke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik heb helaas geen foto's meer maar de geur van elektronica in die winkels zal me altijd bijblijven. De Dixons met die enorme big box Amiga en commodore games. Het plastic afhalen van diskettes om nieuwe spelletjes op te zetten. Het gaat tegenwoordig wel makkelijk allemaal hoor. Met een paar muisklikken heb je een game binnen en bestel je een nieuwe pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Vroeger hadden ze bij V&D nog computers. Mijn eerste PC, een Vendex Headstart, 2 x 5,25", 8088, 768MB. Ik vond de doos van de monitor nog op zolder. De doos heeft alle verhuizingen overleefd.
Leisure Suit Larry, Space Quest etc. Zelfs nog een tijdje getelebankierd met dat ding met een apart modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 97348

Mijn eerste pc was dit model.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/iGUKaMD7osg/maxresdefault.jpg

Gekocht voor Fl.1899 gulden. met een HP deskjet Printer 420 serie's nog eens Fl.400 gulden extra.

Mijn eerste Windows computer gekregen voor mijn verjaardag en voor schoolgebruik.
Netjes op het bureau geplaatst leek het een leuke setup. maar daar bleef het ook bij.
De pc zelf was .... slap.....
Cyrix M2 300 @ 224MHz (66MHz Bus) Socket 7. 32MB EDO - D-Ram. 3.2Gb HDD @ 5400RPM. en een SIS 5598 Onboard Videokaart @ 1/2/4 MB Shared Memory. samen met een 24X CD-Rom Drive.
Monitor was een 800x600 14" CRT die 1024x768 24Bit aan kon. maar dan kreeg je serieus hoofdpijn van dat flikkeren.

Met zuurverdiende centen deze pc een Upgrade gegeven met een 32MB (2X16MB) naar een totaal van 64MB EDO - D-Ram, een 4x2x32x CD-RW drive van Phillips, en een 3D PCI kaartje , De SiS 6326 PCI 4MB.
dit om SimCity 3000 te kunnen draaien. MDT, Quake, GTA-2, Hexen, en Midtown Madness 1 & 2 ging redelijk nadien.
Echt vlot draaien deed de pc pas in 2001. laatste jaar dat ik deze pc nog had een upgrade gegeven naar een AMD K6-2 350 Mhz, helaas was de moederbord zo beperkt dat deze maar op 299Mhz wilde draaien.

Windows 98se werkte vlotjes, Windows ME draaide net als de pc zelf bagger......

Gekocht @ Micro-Elektro te Goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 726714 schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:09:
[quote]Killjoy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:42:
Ik wilde PCL computers in Den Haag noemen, maar die is net een maandje geleden failliet verklaart, blijkt.
https://www.google.nl/map...hVMsBQKHW9FA0QQpx8IggEwCg
:-(

PCL computers was voor mij wel echt een ouderwetse computerzaak het was de laatste in Den Haag waar je serieus normale hardware kon kopen.

Had je direct een videokaart hup de tram in en gaan met die banaan, had laatst een defect moederbord en het is lullig om 2 dagen te moeten wachten op een nieuwe gelijk naar PCl, die hadden er wel een !

Ik kwam eerst heel vaak op de herenstraat in den haag voor computerland en de paradigit kortepoten, en daarna bij mycom en kijken waar het goedkoopste was. Oja Dynabite was altijd verschrikkelijk duur dus die sloeg ik over.

Heel erg jammer maar ja het internet heeft de pc nu wel nog goed koper gemaakt _/-\o_

Jammer van al die bedrijven die het niet haalden :(
Zekers. Maar in de Zoutmanstraat zit nog steeds Harddata zie ik. Daar heb ik 14 jaar terug nog eens een VGA to BNC kabel gehaald. Kostte 40 euro :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726714

oehhh hou op over harddata 1x geweest nooit meer, Als je daar iets koopt en het is defect dan is het je eigen schuld en dan is de klantvriendelijkheid ver te zoeken.

Al mijn vrienden zijn daar geweest die komen nooit meer.

Begrijp eigenlijk niet dat Harddata niet failiet is na al die jaren ( kijk eens voor de grap bij de shop reviews)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mja, je vroeg een ouderwetse computerwinkel in DH, dan krijg je er een ;)
Ik kwam er alleen voor kabels, verder ook niet.

Zitten er in DH nog wel meer btw, denk aan VI computers en Blue Plus (als die er nog zit, als je van Sweex en Sitecom moet leven gaat het ooit mis :P)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

V&D iid. Met headstart pcs, msx'en etc, heerlijke tijd, en dan af en toe spelletjes (cassette of floppy) voor 5 gulden in de rommelbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 19:46

klaaz

it's me!

jaaaaa, Crazy Hans! Ben ik ooit eens naar toe gereden vanuit Valkenswaard om er een Videotex modem te kopen uit de grabbelbak. Toen kon ik telebankieren bij de Postbank :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

rimave schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:50:
Deze winkel in Groningen is qua indeling ook bleven hangen in de 80's: http://www.asci.nl/site/i...-Vestiging_Groningen.html.

Ik ben alleen de naam van die andere pc winkel kwijt die ook in de Steenstilstraat zat tegenover Norrod.
Telec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Dets schreef op zondag 25 september 2016 @ 06:58:
Vroeger hadden ze bij V&D nog computers. Mijn eerste PC, een Vendex Headstart, 2 x 5,25", 8088, 768MB. Ik vond de doos van de monitor nog op zolder. De doos heeft alle verhuizingen overleefd.
Leisure Suit Larry, Space Quest etc. Zelfs nog een tijdje getelebankierd met dat ding met een apart modem.
Larry! Ik denk dat echt iedereen dat spel wel heeft gespeeld. Heerlijk, wat een nostalgie! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dets schreef op zondag 25 september 2016 @ 06:58:
Hier: http://docs.google.com/vi..._computer_magazine_30.pdf
Kun je nog even een review teruglezen :-)

Mijn eerste comuter kwam uit de fotozaak van mijn vader, een Commodore Vic20. Kon er geen foto's van vinden. Later mijn eerste MSX gekocht bij Byte in Zwolle, ook via zo'n advertentie in de telegraaf. Zo'n smaller winkel volgestouwd met homecomputers en PC's op een rijtje. Ook geen foto van. Later uitgegroeid tot Dynabyte. Ooit in de rij gestaan om daar Windows 95 te kopen, ook veel spellen gekocht. Rekken vol met dozen in plastic seals.

Wat dat betreft heb ik precies de goede leeftijd, veel met hardware kunnen spelen en heel veel pc's zelf gebouwd terwijl het al niet meer onbetaalbaar was en je nog naar de computerwinkel mocht.
Hier zit ook nog een ouderwetse computerwinkel, misschien toch eens heen om een oude hobby nieuw leven in te blazen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

klaaz schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:23:
[...]

jaaaaa, Crazy Hans! Ben ik ooit eens naar toe gereden vanuit Valkenswaard om er een Videotex modem te kopen uit de grabbelbak. Toen kon ik telebankieren bij de Postbank :*)
Als jij origineel uit VW komt kun je je vast ook nog wel Vogelzang in Eindhoven herinneren. Gewelidge winkel was dat. Relatief grote computerafdeling met PC's, spellen en randapparatuur. En een nog veel grotere hifi afdeling. Wat een speeltuin was dat (ik was 15 ofzo) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

The Eagle schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:09:
[...]

Als jij origineel uit VW komt kun je je vast ook nog wel Vogelzang in Eindhoven herinneren. Gewelidge winkel was dat. Relatief grote computerafdeling met PC's, spellen en randapparatuur. En een nog veel grotere hifi afdeling. Wat een speeltuin was dat (ik was 15 ofzo) :9
Ondanks dat ik slechts een jaar of 5 in Valkenswaard heb gewoond ken ik Vogelzang zeker :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verder helemaal niets met dit topic te maken; maar deze foto's hingen op mijn werk als expositie:

http://www.emilephoto.com/EmilePhoto/Intro_Valkenberg.html

Klik bij het openen van deze pagina met de paarse pijltjes naar links.

Dit roept dus bij mij dezelfde historische herinneringen op. Te bedenken dat ze " nog maar" uit 1990 zijn.

Er moet toch iemand zijn die net als deze "Emile" destijds computerwinkels op de foto zette?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
fantastisch om terug te lezen, heb die tijd volop meegemaakt (Bouwjaar 1979) en kan me dan ook de avonden op zolder goed herinneren dat we al die Basic commando's met de hand intikten (ging niet zo snel want 10 vinger typen lukte me echt nog niet)
en zodra het klaar was moest je nog een halve dag alle fouten eruit halen. :D

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Voorlopig vooral jaren 80? foto's. Behalve die laatste, wel echt jaren 90, maar geen winkel natuurlijk.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Op de Windows PC van mijn vorige post heb ik deze computer als mijn eerste PC gehad.
Schneider PC CP-6128 met een orgineel Groen kleur weergevend monitor (GT65).
Afbeeldingslocatie: http://www.computermuseum-mannheim.de/images/pic_g/schneider6128_1g.jpg
http://www.computermuseum.../preisliste_schneider.pdf
Spec's:
CPU: Z80A @ 3.3Mhz
RAM : 128Kb
3" Floppy-Drive. vreemd genoeg hadden de diskette's een 3" afmeting. 3,5"Floppy's zagen er totaal anders uit.

Mijn opa kocht deze Schneider pc voor 999 D-Mark in 1985.

Optie's die hij erbij kocht waren een orginele bureau-tafel voor de schneider pc, Printer, extern floppy-drive voor de gewone 3,5" drive en floppy's. een printer (MATRIX) (duurde zéééér lang voor het printen van een pagina. op speciaal papier uit die tijd.

Ik weet alleen niet meer hoe precies het te werk ging, maar deze schneider pc had ook een modem.
Hiermee kon hij zijn banksaldo, uitgaven en inkomen inzien. en overboekingen inplannen.
wel eens mogen toekijken hoe hij dat deed.
Hij belde een nummer (bank), kreeg een receptioniste aan de lijn. mondeling gaf hij een toegewezen gebruikersnaam en wachtwoord door. na bevestiging moesten zijn telefoonhoorn op de modem geplaatst worden wat de receptioniste ook deed.

Zo had Quelle ( wat wij in nederland wehkamp hadden) hetzelfde principe, hij kon ''online'' bestellen met onherkenbaar plaatjes van de spullen die te koop waren.

Deze modemdienst deed mijn opa gebruiken tot eind 1993. daarna was het over en uit. de bank een jaar later.
nu is dus de modem onbruikbaar.

Later kreeg ik de pc voor o.a spelletjes. een SNES was vergeleken met de Schneider PC High-Tech :+

Spelletjes die ik veel speelde waren o.a Bomberman, Jet-star ( tekst based ruimtespelletje ) Barkeeper western game.

voor de pdf kun je hier terecht.
http://www.computermuseum.../preisliste_schneider.pdf

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 97348 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 01:22:
3" Floppy-Drive. vreemd genoeg hadden de diskette's een 3" afmeting. 3,5"Floppy's zagen er totaal anders uit.
3 inch floppies zag je begin jaren 80 wel meer, maar een succes is het nooit geworden. Ze hadden ook max 360 kB opslag, identiek aan de (toenmalige) 3.5 inch disks, en hadden dus ook niet meerwaarde.

En ze zagen er idd anders uit dan 3.5 inch floppies, qua uiterlijk was het een beetje een mix tussen 3.5 inch en 5.25 inch (of 8 inch) floppies.

3 inch disks:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/AMSoft_Compact_Floppy_Disc_20071208.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.walid.tn/wp-content/uploads/2012/05/cpc_6128_3inch_floppy.jpg

Overigens bestonden er wel meer rare formaten, zoals 3.25 inch floppies, die hebben ook bestaan:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/325disk.jpg

Virussen? Scan ze hier!

wildhagen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 05:11:
3 inch floppies zag je begin jaren 80 wel meer, maar een succes is het nooit geworden. Ze hadden ook max 360 kB opslag, identiek aan de (toenmalige) 3.5 inch disks, en hadden dus ook niet meerwaarde.
Double Sided. Zover ik weet kon ik met de 3" floppy de A of B kant gebruiken. weet niet of dat met die die jij liet zien ook kon?
misschien was de 3"flop geen succes in de EU/US, in japan voor de nintendo weer wel.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47

Mx. Alba

hen/die/zij

Over oude zut gesproken... Op kantoor heb ik in mijn museumla nog een 8" floppy liggen en ... een setje magnetische datakaarten. De missing link tussen de ponskaart en de diskette. Zwarte magnetische velletjes zoals ook in een diskette zitten, maar dan rechthoekig in de vorm van ponskaarten.

De eerste computer bij ons thuis was een Commodore 16. De buurman kocht toen een gloednieuwe Commodore 64 en toen kochten mijn ouders zijn C16 over. Wel 16 kilobyte RAM, met een klein zwart-wit-tv-tje als monitor en zo'n cassettedeck erbij.

De volgende was een 486 33MHz met DOS en Windows 3.11. Op dat ding heb ik spellen als X-Wing, Civilization en Master of Magic helemaal grijsgedraaid. :D

En toen ik ging studeren was mijn eerste echte eigen computer een Pentium 133. Die ik natuurlijk meteen overklokte naar 166MHz. :D Eerst had ik er Windows 95 op, daarna NT4 en toen overgestapt op Debian Linux. Toen ook voor het eerst online - meteen verwend met een 10Mbit ethernetaansluiting in mijn kamer terwijl de rest van de wereld nog met 56k6 en zelfs 28k8 modems aan het k*tten was... Those were the days...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert Zonneveld
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb nog een paar foto's van het interieur van DES computers aan de Paviljoensgracht in Den Haag. De foto's zijn van juni 2000. Laat maar weten of je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Zeer zeker, post maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bert Zonneveld schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:17:
Ik heb nog een paar foto's van het interieur van DES computers aan de Paviljoensgracht in Den Haag. De foto's zijn van juni 2000. Laat maar weten of je interesse hebt.
yup, ook wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:18
Samen met mijn oudere broer onze eerste pc gekocht bij Escom aan de pannekoekstraat / Meent in Rotterdam
We konden kiezen tussen een 386dx 40mhz of een 486sx.
En aangezien ik mijzelf wijs had laten maken dat een co processor een must was met games was de dx onze eerste keuze.
Het huismerk was dolphin meen ik mij te herinneren.
Good old times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Het is niet helemaal de juiste topic, maar ik denk dat mensen hier mij wel kunnen helpen :)

20 jaar geleden ging ik wel eens naar de "Amiga Beurs". De beurs werd gehouden in Utrecht of Houten. Het was een kerk volgens mij waar je games kon copieren. Het was niet gek groot en als je binnen kwam stond gelijk rechts "Corbois" met een stand vol games.

Kent iemand deze plek? De naam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ah Tandy! Gemengde gevoelens komen boven ;)
Waar je altijd direct werd aangeklampt door een verkoper, die je probeerde vanalles te verkopen wat je niet nodig had (want ze werkten op provisiebasis, begreep ik later van een kennis die daar kort gewerkt heeft).
Dat lukte bij mij niet best, met mijn zakgeld van 3 gulden per week.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Iemand eentje van paradigit van vroeger aan de ring in eindhoven?

En aan de kruisstraat had je mycom ouwe locatie en meer noorderlijk nog 2, weet niet meer hoe ze heten bestaan ook niet meer. De ene werkte alleen chinezen. Andere was een turk eigenaar van. Kocht ik in 2001 mn p3 1ghz processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:49
heb hier nog een muismat met gel in gebruik al zeker een jaar of 16 -17 en nog niet versleten. gekocht op de hcc bij jin computers zat ook in den haag.

[ Voor 5% gewijzigd door Toerq op 25-06-2017 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyboyNLD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
http://www.delpher.nl/nl/...11206979%3Ampeg21%3Aa0066
Staat een advertentie : Grote computerbeurs 31 augustus in de Egelantier. Daar heb ik leren programmeren bij de "jonge onderzoekers". Moet ergens in het eerste van de jaren 80 zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sugarlee89 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:33:
Iemand eentje van paradigit van vroeger aan de ring in eindhoven?
Ben ik vaak geweest voor losse onderdelen.
Herinner me nog de felgekleurde blauwe en gele prijslijsten, in een overvolle winkel op zaterdag :)

Geen foto van het interieur kunnen vinden, wel de buitenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.eindhoveninbeeld.com/eindhoveninbeeld.php?foto=28695&position=right_bottom
( bron)
Dit was volgens mij al een nieuwere gevel.

[ Voor 16% gewijzigd door supergert op 06-07-2017 14:28 ]

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Klopt ja, die overkapping kwam pas later.
Para had trouwens een meevallertje destijds; ROC eindhoven haalde standaard zijn spullen bij een toko in Son, maar die ging failliet. En die hadden vrij veel nodig voor open leercentra en omdat ze gingen verhuizen. Para leverde al en kon snel veel leveren, dus para. Toen ging vervolgens Van Pierre / Stamboekhandel verhuizen en hebben ze dat pand gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Als ik het me correct herinner zat hier vroeger de Escom in Groningen, ik ging vroeger regelmatig naar winkels als Escom, Vobis en Dynabyte. Dynabyte heeft het uiteindelijk nog best lang volgehouden.

Ik heb ook nog een folder van de Escom uit die tijd gevonden. De prijzen van toen waren echt bizar hoog, een pc koste toen waarschijnlijk een bruto maandsalaris.

Mijn eerste PC was een 386DX, later nog geupgrade met een geluidskaart en uiteindelijk nog naar een 486.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Een snelle PC (en dat was die P75 toennog wel) kost nog steeds voor veel mensen een maandsalaris ;)
Mij valt vnl die CDROM wisselaar op. Niet eens heel duur als ik terugkijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr House
  • Laatst online: 16-05-2023
Hier een foto van Crazy Hans in de gloriejaren:

http://web.archive.org/we...noot.com/item.php?num=334

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Carvi Computers in Hoofddorp

Het bestaat niet meer, maar hier zaten ze vroeger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iwah4YwUa4T6vMM8pzWVqmpmXBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qTinqSwAWJU6Kv4Q4QcpMr4g.png?f=fotoalbum_large

Ook hadden ze ergens een werkplaats in Hoofddorp, maar ik kan mij dit meer herinneren.
Bij hun habben een aantal computers hebben laten bouwen en later nog een super toffe 17" Iyama monitor gekocht die toen een OSD-menu had, wat ik als kind geweldig vond.

Als kind vermaakte ik mij uitstekend in de winkel, en vooral omdat ze daar toen het nieuwste van het nieuwste hadden: Hauppage WinTV. Dan kon je dus televisie kijken van de CAI op je PC, en zelfs ook met een bijbetaling nog Teletext _O_. Uiteindelijk een keer mijn pa overgehaald om dit erbij te kopen :P

Verder herinner ik me ook nog een oude monitor die daar omgebouwd was tot aquarium of een plantenbak ofzo.

Iemand die deze oude zaak nog kent?
wildhagen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:08:
[...]
Haha, die oude IBM ramplanken vind ik nog steeds de beste ramplanken die er ooit op de markt geweest zijn.
So true!
Heb er hier achter mij in de kast thuis ook nog eentje liggen _O_
Op Marktplaats wordt er flink op geboden! :D

[ Voor 51% gewijzigd door AW_Bos op 29-10-2021 13:02 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr House
  • Laatst online: 16-05-2023
Hauppage WinTV, die heb ik nog eens gebruikt om een webcam te maken met behulp van een oude videocamera. Op een Linux-server die ik toen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:11
Ben zelf de laatste tijd ook bezig met onderzoeken wat voor pc ik destijds had, of ja we (hij was van mijn broer)

Wat ik er over weet, 486 pc, 4 mb ram. En volgens mij was de cpu 16 mhz en de hdd 100 MB.

Nu komtie volgens mijn moeder heeft de gemeente waar mijn broer werkt toen systemen aangeschaft, en konden medewerkers er ook 1 kopen met korting. Ik heb mijn broer gisteren geappt hij weet het merk niet meer, volgens hem was het wel een merkpc en geen zelfbouw. De pc heeftie gekocht in 92 of 93. Toch ben ik er inmiddels niet zo zeker meer van, de kast lijkt toch op zelfbouw

Ik heb helaas die pc een jaar of 10 terug weggegooid (spijt van, nostalgie enzo) wel heb ik nog wat beeldmateriaal. Heb ook flink gegoogled maar kan hem niet vinden :(

Als je goed kijkt lijkt de tekst op de kast te zijn AKE. Weten jullie of er een winkel in NL destijd was die AKE heette of iets in die richting?

https://imgur.com/a/XhhbU

Alvast enorm bedankt voor eventuele input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
AKE was een huismerk, Dus wel zelfbouw, maar vaak door het bedrijf zelf.
Voor meer info, moet je dus op zoek naar PC-winkels uit de buurt / omgeving.

Hier in West-Brabant was dat destijds MEMO en DataByte die grotere projecten deden.
( MEMO is door Mycom overgenomen, DataByte is meer de zakelijke kant op gegaan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
FreshMaker schreef op zondag 8 april 2018 @ 01:00:
AKE was een huismerk, Dus wel zelfbouw, maar vaak door het bedrijf zelf.
Voor meer info, moet je dus op zoek naar PC-winkels uit de buurt / omgeving.

Hier in West-Brabant was dat destijds MEMO en DataByte die grotere projecten deden.
( MEMO is door Mycom overgenomen, DataByte is meer de zakelijke kant op gegaan )
Mijn broer werkt nog steeds bij die gemeente, gemeente made. Dus in west-brabant. Maar wat bedoel je met huismerk? Heette het bedrijf AKE? Of bedoel je dat bv memo en databyte een eigen merk pc hadden die ark heette? Volgens mij zit ik nu dicht bij het vuur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Als hij in Made werkt, dan zal het voor 80% zeker zijn, dat het een DataBytePC is ( die zit in Steenbergen )
Tenzij ze een deal met MEMO gesloten hadden, maar in mijn geheugen hadden die destijds al hun eigen stickers op de PC's

* FreshMaker herkent het 'merk' wel( vaag), maar kan het idd niet thuisbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
FreshMaker schreef op zondag 8 april 2018 @ 01:19:
Als hij in Made werkt, dan zal het voor 80% zeker zijn, dat het een DataBytePC is ( die zit in Steenbergen )
Tenzij ze een deal met MEMO gesloten hadden, maar in mijn geheugen hadden die destijds al hun eigen stickers op de PC's

* FreshMaker herkent het 'merk' wel( vaag), maar kan het idd niet thuisbrengen.
Sorry ik bedoel gemeente drimmelen, maar het is wel in made. Wat heb ik een spijt dat ik dat ding heb weggegooid joh. Maarja alsnog ben ik zeer benieuwd naar hoe en wat. Ik ben geboren in 92, maar ik heb op dat ding van alles gedaan. Dat ding heeft alles gezien wat het kon. DOS, Windows 3.1, Windows 3.11 en zelfs Win95. (dat laatste ging wel traag haha)

Zou goed kunnen dat het Databyte is, heb net al gegoogled maar kan er niet veel over vinden helaas. Ook op MEMO heb ik gezocht zonder resultaat. Als jou nog iets te binnen schiet hoor ik het graag. Maar zoals ik het hoor van jou is het wel een zeflbouw pc maar van een huismerk van één bepaald bedrijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
In die tijd had je bij elke shop wel een zgn huismerk
Dat waren gewoon voorgeassembleerde pc's die men "afmaakte" met opties
Ik hielp bij een shop in Breda, en de pc's stonden gewoon op een pallet, de onderdelen ernaast.
Kwam de klant, en met een checklist ernaast stelde je de PC samen.
In die tijd 486-66 / 100, later P1 .. de kasten bleven hetzelfde ;)

Stak je er de geheugens in, de hdd en installeerde de eerste programma's ( DOS en evt extra software )
half uurtje, en dan wat dos-testen eroverheen zoals memtest en scandisk en klaar.
Later met Win95 werd het wat lastiger, dat duurde soms een uur om te installeren, stonden er soms wel 10 PC's naast elkaar te zoemen :)
Daarna kon je pas de uitbreidingen toevoegen ( de TV-kaarten en audiodevices )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wat een nostalgie hier d:)b . Leuk om de reacties/pics in deze thread te lezen. Zelf ooit begonnen met een C64 daarna PC. Helaas geen pics maar wat ik me nog kan herinneren qua winkels: Dunnet, Crazy Hans, DES, Vobis, Escom ...zal er ongetwijfeld een hoop vergeten.

edit: oh en natuurlijk HCC dagen!

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 08-04-2018 01:51 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
FreshMaker schreef op zondag 8 april 2018 @ 01:33:
In die tijd had je bij elke shop wel een zgn huismerk
Dat waren gewoon voorgeassembleerde pc's die men "afmaakte" met opties
Ik hielp bij een shop in Breda, en de pc's stonden gewoon op een pallet, de onderdelen ernaast.
Kwam de klant, en met een checklist ernaast stelde je de PC samen.
In die tijd 486-66 / 100, later P1 .. de kasten bleven hetzelfde ;)

Stak je er de geheugens in, de hdd en installeerde de eerste programma's ( DOS en evt extra software )
half uurtje, en dan wat dos-testen eroverheen zoals memtest en scandisk en klaar.
Later met Win95 werd het wat lastiger, dat duurde soms een uur om te installeren, stonden er soms wel 10 PC's naast elkaar te zoemen :)
Daarna kon je pas de uitbreidingen toevoegen ( de TV-kaarten en audiodevices )
Ah oke, dus het kan een merk pc zijn geweest van bv ibm of fujitsu? En AKE, welke shop zou die tekst gebruikt hebben jij denkt databyte he, kan er niks over vinden. Heb serieus de laatste tijd veel gezocht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zondag 8 april 2018 @ 01:51:
[...]

Ah oke, dus het kan een merk pc zijn geweest van bv ibm of fujitsu? En AKE, welke shop zou die tekst gebruikt hebben jij denkt databyte he, kan er niks over vinden. Heb serieus de laatste tijd veel gezocht.
Nee, geen IBM, maar gewoon zoals we nu zelf PC's in elkaar schroeven.
Een moederbord/processor combinatie.

In die tijd hadden we niet zo heel veel keuze :)
Je ging naar de dichtsbijzijnde winkel, en vergeleek evt. met advertenties in bladen.
Als je geluk had, had je meerdere winkels in de buurt ( in Breda hadden wij er 4, Kai, Escom, MeMo en een onafhankelijke )
Maar in Rotterdam zat Dunnet, Crazy Hans, en nog 20 anderen, dan liep je op een zaterdag winkel in en uit.
Verder had je beurzen waar Duitsers met goedkopere onderdelen stonden.

Als je zo terugdenkt, is het allemaal zoveel makkelijker geworden :+
Maar wel een hoop 'mystiek' verdwenen.

Ik sprak op beurzen graag met likeminded, en je leerde er veel van, nu hang je avonden op Google en Tweakers, maar blijft het veelal toch een solo-act

[ Voor 44% gewijzigd door FreshMaker op 08-04-2018 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
FreshMaker schreef op zondag 8 april 2018 @ 01:56:
[...]

Nee, geen IBM, maar gewoon zoals we nu zelf PC's in elkaar schroeven.
Een moederbord/processor combinatie.

In die tijd hadden we niet zo heel veel keuze :)
Je ging naar de dichtsbijzijnde winkel, en vergeleek evt. met advertenties in bladen.
Als je geluk had, had je meerdere winkels in de buurt ( in Breda hadden wij er 4, Kai, Escom, MeMo en een onafhankelijke )
Maar in Rotterdam zat Dunnet, Crazy Hans, en nog 20 anderen, dan liep je op een zaterdag winkel in en uit.
Verder had je beurzen waar Duitsers met goedkopere onderdelen stonden.

Als je zo terugdenkt, is het allemaal zoveel makkelijker geworden :+
Maar wel een hoop 'mystiek' verdwenen.

Ik sprak op beurzen graag met likeminded, en je leerde er veel van, nu hang je avonden op Google en Tweakers, maar blijft het veelal toch een solo-act
Dan klinkt als het zoeken naar een speld in een hooiberg haha. Maar goed AKE, dat logotje zal denk ik door één shop gebruikt zijn, dan is de vraag, welke. Waarschijnlijk wel een bedrijf in breda of omstreken in die tijd. Aangezien jij AKE herkent en in breda werktte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

dennis_rsb schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:52:
Ben zelf de laatste tijd ook bezig met onderzoeken wat voor pc ik destijds had, of ja we (hij was van mijn broer)

Wat ik er over weet, 486 pc, 4 mb ram. En volgens mij was de cpu 16 mhz en de hdd 100 MB.

Nu komtie volgens mijn moeder heeft de gemeente waar mijn broer werkt toen systemen aangeschaft, en konden medewerkers er ook 1 kopen met korting. Ik heb mijn broer gisteren geappt hij weet het merk niet meer, volgens hem was het wel een merkpc en geen zelfbouw. De pc heeftie gekocht in 92 of 93. Toch ben ik er inmiddels niet zo zeker meer van, de kast lijkt toch op zelfbouw

Ik heb helaas die pc een jaar of 10 terug weggegooid (spijt van, nostalgie enzo) wel heb ik nog wat beeldmateriaal. Heb ook flink gegoogled maar kan hem niet vinden :(

Als je goed kijkt lijkt de tekst op de kast te zijn AKE. Weten jullie of er een winkel in NL destijd was die AKE heette of iets in die richting?

https://imgur.com/a/XhhbU

Alvast enorm bedankt voor eventuele input.
Als ik dat logo inzoom neig ik naat KT computers. Die zaten omgeving Eindhoven en ik weet dat ze ook veel voor scholen deden. En ze hadden een zwart logo. Klopt ook wel ongeveer met die periode.
Die kast is een standaardkast uit die tijd. Als je een pc op maat bestelde kreeg je er die kast bij. Soort van huismerk dus, maar ook weer niet.

Verder kwam ik https://www.nowthatsit.nl...orts-usb-2-0-adapter.html tegen. Als het idd AKE zou zijn zou ik andere kleuren in het logo verwachten.

Moet zeggen dat dit eigenlijk wel een eigen topic verdient. Leuke queste maar dit vervuilt een beetje zo :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 08-04-2018 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien heeft Henc A’foort wat oude foto’s in hun archief.
http://www.henc.nl/pages/over-ons.php

ICE ICE Baby

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Yucon

*broem*

Niet echt een winkel, maar dit was de testafdeling van tulip:

Afbeeldingslocatie: http://www.tulipgv.nl/leden/rondleiding/020523-Tulipfabriek6.JPG

Mooi topic, echt verbazend hoe weinig er online over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
djmuggs schreef op zondag 8 april 2018 @ 08:16:
Misschien heeft Henc A’foort wat oude foto’s in hun archief.
http://www.henc.nl/pages/over-ons.php
Het lijkt mij stug dat een gemeente in Made (west-brabant) systemen gaat bestellen in Amersfoort, zeker in die tijd. Maar je bedoeld denk ik dat ik Henc een bericht kan sturen omdat hij wellicht wat meer info heeft over ´mijn´ systeem?
Yucon schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:09:

[afbeelding]

Leuke foto om te zien! Ja echt vaag, je zou denken dat meer mensen archieffoto's hebben. Databyte kon ik nog wel wat over vinden, maar bv dat memo systems kun je maar bar weinig over vinden, behalve dat ze al heel lang niet meer bestaan.
The Eagle schreef op zondag 8 april 2018 @ 07:43:
[...]

Als ik dat logo inzoom neig ik naat KT computers. Die zaten omgeving Eindhoven en ik weet dat ze ook veel voor scholen deden. En ze hadden een zwart logo. Klopt ook wel ongeveer met die periode.
Die kast is een standaardkast uit die tijd. Als je een pc op maat bestelde kreeg je er die kast bij. Soort van huismerk dus, maar ook weer niet.

Verder kwam ik https://www.nowthatsit.nl...orts-usb-2-0-adapter.html tegen. Als het idd AKE zou zijn zou ik andere kleuren in het logo verwachten.

Moet zeggen dat dit eigenlijk wel een eigen topic verdient. Leuke queste maar dit vervuilt een beetje zo :)
Het kan inderdaad KT zijn ipv AKE. Hoewel iemand in dit topic wel AKE herinnert vaag. Maar inderdaad als het logo anders is zal dat wel niet. Maar de behuizing van die pc is gewoon een onbekend merk dan denk ik? Er staat zoals ik op de foto zie geen merk op de kast zelf, tenzij het aan bv de zijkant staat.

Als een mod hier vind dat het te veel vervuilt mag ie m wel verplaatsen naar een eigen topic :P Ik wist niet wat het beste was, dus ik heb het hier gepost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
dennis_rsb schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:39:
bv dat memo systems kun je maar bar weinig over vinden, behalve dat ze al heel lang niet meer bestaan.
Memo was een bedrijfje ontstaan hier in Den Dungen.
Ik kwam er een week geleden deze doos nog van tegen :-P
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/388058/es6Rap6R.jpg
Heb daar best wat spulletjes vandaan gehaald.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 12:16
Wellicht interessant, maar je zou eens kunnen kijken naar Robotron. Computers die in de DDR tijd werden ontwikkeld in Oost Duitsland. Wikipedia: VEB Robotron

Ik kijk ook vaak LGR youtube channel: YouTube: LGR

Dit channel gaat altijd om oude computers en andere vintage ware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesrits
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-02 11:16
Standeman schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat ze amper te vinden zullen zijn. Toen werd je voor gek versleten als je met een camera door een computerzaak liep. Nu wordt er van elke scheet een foto gemaakt en online geslingerd, in die tijd was daar nog geen sprake van ;)

Zit me suf te piekeren hoe die computerzaak op de lange poten in DH ook al weer heette. Of die dozenschuiver in de kettingstraat
Dat was toch Paradigit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

[afbeelding]

Het is ook een beetje de tijd voor digicams, dus men moet echt foto's scannen en ze online zetten, dus zo raar vind ik het niet dat er niet veel online terug te vinden is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Lange Poten: ik denk dat je Funtronics bedoeld. Die winkel is idd later Paradigit geworden.
Kettingstraat was DES. Zat daar op die hoek schuin tegenover (toen) discotheek De Tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online

[afbeelding]

Was dit t oude pand of nieuwbouw langs de A2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

sugarlee89 schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:19:
[...]

Was dit t oude pand of nieuwbouw langs de A2?
Ik kan het niet meer terugvinden, maar volgens mij was dit amersfoort of apeldoorn. Ik ken eigenlijk alleen zo'n vrij grijs/zwart gebouw aan de hambakenwetering. Maar dat is meer bij de a59. Toch heb ik al een paar keer in de context van tulip het kantoor van de toekomst (bolduc) langs zien komen.. hebben ze daar ook gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nee.
Hambakenwetering heeft ook Tulip nooit gezeten vziw. Ze zaten aan de A2, altijd gezeten. Zaten eerst meer bij Pettelaar, waar nu CTAC zit.
Bolduc ook niet, dat is van 1995 en toen zat Tulip (inclusief assemblagehal) al net aan de andere kant van de snelweg. Rechts naast waar nu de Mac zit (o.m. Shoeby zit nu in dat pand). Zie https://www.google.nl/map...9592e7467bddf0ec?hl=nl-nl
Er was een tweede hal gespiegeld bedoeld naast die hal, was toen ook de ruimte (nog) echt voor. Dan had het er van boven ook echt als het Tulip logo uitgezien (zie link, zie je nu nog). Maar die tweede hal is er nooit gekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yolo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik was in de jaren 80, 90, vooral blij met mijn amiga 500. Kleurenbeeld, top geluid en coole games. De 386 en 486 konden daar niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Voor iemand die de goede oude tijd nog eens wil herbeleven ..., het kan bij EMHI computers(sinds 1976 een begrip) in Drachten: foto. Ze hebben consequent vastgehouden aan de jaren 70/80 stijl en er schijnen ook nog producten uit die tijd te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik heb ook nog zo'n bon van mijn eerste Escom PC uit 1994. De verkoper die destijds het ding aan mij verkocht, of in ieder geval de factuur uitprintte, is nu een collega van me.

Ik hoorde vorig jaar dat hij vroeger bij Escom werkte, nadat ik al 6 jaar met hem samenwerk. Hilarisch :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Yucon schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:10:
[...]

Ik kan het niet meer terugvinden, maar volgens mij was dit amersfoort of apeldoorn. Ik ken eigenlijk alleen zo'n vrij grijs/zwart gebouw aan de hambakenwetering. Maar dat is meer bij de a59. Toch heb ik al een paar keer in de context van tulip het kantoor van de toekomst (bolduc) langs zien komen.. hebben ze daar ook gezeten?
Bedoel Den Bosch waar hun benelux kantoor zat. Volgens mij hebben die toen dat pand bij Rosmalen gebouwd langs de A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

The Eagle schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:31:
Nee.
Hambakenwetering heeft ook Tulip nooit gezeten vziw. Ze zaten aan de A2, altijd gezeten. Zaten eerst meer bij Pettelaar, waar nu CTAC zit.
Bolduc ook niet, dat is van 1995 en toen zat Tulip (inclusief assemblagehal) al net aan de andere kant van de snelweg. Rechts naast waar nu de Mac zit (o.m. Shoeby zit nu in dat pand). Zie https://www.google.nl/map...9592e7467bddf0ec?hl=nl-nl
Er was een tweede hal gespiegeld bedoeld naast die hal, was toen ook de ruimte (nog) echt voor. Dan had het er van boven ook echt als het Tulip logo uitgezien (zie link, zie je nu nog). Maar die tweede hal is er nooit gekomen
Hebben ze niet in dit gebouw gezeten?

edit: het lijkt wel of ze twee kantoren hadden. Op https://www.bastionoranje.nl/printerversie.php?artikel=2547 staat linksboven bij dit gebouw inderdaad dat het van tulip was. Maar hier staat weer een ander gebouw, volgens mij bij De Brand.

[ Voor 13% gewijzigd door Yucon op 08-04-2018 22:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Intussen, op donderdag 15 januari 1998...

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/74ikw3tij/vobis.jpg

( high-res after the click... )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jozefu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-05 10:48
dennis_rsb schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:39:
....maar bv dat memo systems kun je maar bar weinig over vinden, behalve dat ze al heel lang niet meer bestaan.
Hier een interieur foto van Memo Systems Utrecht. Moet ergens genomen zijn tussen 1998 en 2002 als het goed is.

Memo Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
diamond viper, goeie shit was dat zeg haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Kent iemand Eindhoven waar Mycom zit/zat aan de Gildelaan. Daarvoor zaten ze op de kruispunt Kruisstraat. Iets verder noorderlijk aan de Kruisstraat had je aan de linkerkant ook een computerzaak, zaten Chinesen of Taiwanazen in als eigenaren. Een stel, kocht daar weleens iets. En schuin daar tegenover zat een Turk of Marokkaan ook met een computerwinkel. Koch daar een Pentium 3 1ghz in 2001? begin 2002. Krijg er alleen weinig over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Laatst online: 15-04 14:18
sugarlee89 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:18:
Kent iemand Eindhoven waar Mycom zit/zat aan de Gildelaan. Daarvoor zaten ze op de kruispunt Kruisstraat. Iets verder noorderlijk aan de Kruisstraat had je aan de linkerkant ook een computerzaak, zaten Chinesen of Taiwanazen in als eigenaren. Een stel, kocht daar weleens iets. En schuin daar tegenover zat een Turk of Marokkaan ook met een computerwinkel. Koch daar een Pentium 3 1ghz in 2001? begin 2002. Krijg er alleen weinig over gevonden.
Mycom zat eerst op de kruising Kruisstraat/Nieuwe Fellenoord, aan de kant van de Woenselse Markt en verhuisde later naar de kruising Gildelaan/Ventweg Montgomerylaan, 100 meter verderop. Aan de andere kant van de Nieuwe Fellenoord, dus op hetzelfde kruispunt, zat Computerland :)

En daar tegenover zat inderdaad ook het een en ander aan computerzaak/shoarmatent...

Na een zomer hard werken in de winkel van m'n vader (op de Woenselse Markt) had ik genoeg geld voor een Celeron 600 (wist ik veel 8)7 ) met mobo en geheugen... de hemel te rijk was ik :)

Verder had je in Eindhoven:

Memo Systems op de Hertogstraat (als ik me niet vergis)
Paradigit op de Kronehoefstraat (ventweg)
Vobis op de Geldropseweg (meen ik)
Dynabyte op de Geldropseweg
Vogelzang (in de stad, mijn eerste zelf uitgezochte PC gekocht (Siemens Nixdorf Scenic 5T, P60)

en ongetwijfeld nog een zooi die ik vergeten ben :) Oeh, er schiet met nog iets te binnen: Chipmunk op de Tongelresestraat! (http://www.chipmunk.nl/ blast from the past :))

[ Voor 33% gewijzigd door Freggel_United op 11-04-2018 15:13 ]

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:54

4x2

lộn xộn quá

Hehe, klinkt zo bekend, trip down memory lane (en ben idd bij zowel Mycom, Computerland als die Chinees/Taiwanees en Turk geweest (geregeld ook trouwens)
Verder nog Paradigit en vooral Aragorn waar ik geregeld ben geweest.

Mijn excuses voor geen foto's maar het klonk gewoon zo nostalgisch :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Af13
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:04
Standeman schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat ze amper te vinden zullen zijn. Toen werd je voor gek versleten als je met een camera door een computerzaak liep. Nu wordt er van elke scheet een foto gemaakt en online geslingerd, in die tijd was daar nog geen sprake van ;)

Zit me suf te piekeren hoe die computerzaak op de lange poten in DH ook al weer heette. Of die dozenschuiver in de kettingstraat
Die dozenschuiver in de Kettingstraat was Wiens, heb daar ooit mijn eerste pc gekocht 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:48

Standeman

Prutser 1e klasse

The Eagle schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:04:
[...]

Lange Poten: ik denk dat je Funtronics bedoeld. Die winkel is idd later Paradigit geworden.
Kettingstraat was DES. Zat daar op die hoek schuin tegenover (toen) discotheek De Tijd.
DES zat op de Paviljoensgracht (ook wel een dozenschuiver). Diegene op de Kettingstraat was inderdaad Wiens zoals @Af13 al noemde.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 12:47
Zit me hier suf te kraken. Ik heb vroegâh, zo rond 1987 mijn Amiga 500 gekocht bij een winkeltje in Breda, maar kan echt niet meer op de naam komen.. Iemand?

Daarvoor mijn C128 laten afregelen bij een club in Hendrik Ido Ambacht, groot bedrijf dat zich specialiseerde in homecomputers...

Zucht, veel bier en 40+ helpt niet met het geheugen :-P

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 12:47
sugarlee89 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:11:
Ik ben nog van de generatie Tseng Labs ET4000 met een knallende 256kb _/-\o_

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Vziw hadden die 512kB videogeheugen. Mijn Oak Technologies had er wel maar 256. Max reso 640x480x256 kleuren of 800x600x16 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
Ik zie het wel, ik ben niet de enige die zich oud begint te voelen.... :+
Er komen veel bekende namen/producten voorbij.... :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Kent iemand trouwens nog Vecos computers? Weet dat ze destijds voor scholen in regio Eindhoven leverden. Onze eerste PC kwam daar (PC prive project :9) vandaan. Zal 1989 / 1990 zijn geweest. Maar kan dus echt helemaal niks over dat bedrijf terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:31:
Kent iemand trouwens nog Vecos computers? Weet dat ze destijds voor scholen in regio Eindhoven leverden. Onze eerste PC kwam daar (PC prive project :9) vandaan. Zal 1989 / 1990 zijn geweest. Maar kan dus echt helemaal niks over dat bedrijf terugvinden...
Er is (nog) wel een Vecos in Eindhoven en die levert school-lockers...

https://www.vecos.com/electronic-school-lockers/

Wie weet hebben ze het overleefd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Tof om te lezen dat dit topic weer op gang is gekomen nadat ik een post had geschreven over mijn oude 486 pc :) Heb helaas nog niet kunnen vinden welk merk kast (zal wel een no-name zijn) of uberhaubt welke winkel AKE op hun systeemkast plaatste. Ik zelf vermoed dat AKE een afkorting was van een computerwinkel in NL (waarschijnlijk in Brabant), of van het huismerk wat hun voerden.

Ik ga nog wel binnenkort (ik denk van het weekend) eens kijken of ik nog wat in mijn schoolboeken kan vinden. Ik weet nog dat ik op het VMBO ca 10 jaar terug een spreekbeurt gaf over computers. Ik had toen ook wat onderdelen meegenomen, en volgens mij kwamen die uit die 486, maar dat weet ik niet 100%, kan ook uit een Pentium 2 o.i.d. zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Standeman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:53:
[...]

DES zat op de Paviljoensgracht (ook wel een dozenschuiver). Diegene op de Kettingstraat was inderdaad Wiens zoals @Af13 al noemde.
Weans, mannen.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 20:48

Standeman

Prutser 1e klasse

Zou zomaar kunnen :p

Ik weet alleen nog dat voor 200 oud Hollandsche guldentjes twee reepjes 1 megabyte geheugen had gekocht voor 100 per stuk. 8)

Kon ik eindelijk Commanche spelen op mijn 386 *O*

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-05 16:55

Kiswum

Gadget reviewer

Ja die ken ik.
De computerwinkel op de Kruisstraat waar Chinesen eigenaar van waren was Trendtek Computers. Zij hadden ook een vestiging in Amsterdam. Ook daar zaten ze vlak bij de MyCom.
Trendtek was rond 2005 verhuisd naar de overkant van de straat, op de plek waar Copy en Co zat volgens mij.

Ik heb in 1998/1999 voor Trendtek Computers gewerkt op de assemblage en verkoopafdeling.
In die tijd verkochten we pc's met een Celeron, Pentium 2/3, AMD K5/K6 of VIA cpu. Vooral de P2's en Celeron pc's werden veel verkocht.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:38
Good old times :-)

De dagen dat ik met een maat van me 2 dagen naar de hcc dagen ging (kaartjes via computer totaal) en zo veel mogelijk gratis shit probeerde te scoren.

Dat ik aldaar bij tenten als die van Norrod op zoek ging naar leuke uitbreidingen zoals een grotere HDD, ram enz.

Ik had destijds een oom die een stand had op de pc discount, daar verkocht ik dan mn oude spul om aan het einde van de dag van alle bij elkaar geschraapte centen een nieuwe 17” monitor kocht, waauw wat was dat toen groot!

Toen der tijd kocht ik van mn nieuwjaarsfooien van mn krantenwijk een gloednieuwe Celeron 400 mhz whaha.

Overigens was de eerste écht serieuze thuispc die we hadden een amd K6 166mhz met 16mb ram waar ik later nog zo’n Voodoo 3dfx kaart in had gestopt met 16mb extra ram, dat was een high screen pc van de Dixons.

Overigens toen als 12 jarig joch had ik op zolder een stuk of 30 pcs staan, destijds kon je op Radio West een advertentie inspreken op de voicemail die ze dan op bepaalde tijden uitzonden, vroeg toen om pcs waar mensen vanaf wilden :-)

Ouders waren er minder blij mee maar gunden het me gelukkig wel.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Bob Popcorn

Plop!

Geen X86 computers, maar wel componenten: HEC in Delft in de Molenstraat.

Geweldige winkel met electronicacomponenten. In mijn tijd op het Mondriaan gingen we daar vaak heen om Atmelletjes en andere PIC's te halen, en ook weerstandjes/diodes etc haalden we daar.

Zojuist even opgezocht, en waarempel de winkel zit er nog. Met een geweldige Web 0.1 website: http://www.hecdelft.nl/

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:38
Bob Popcorn schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:58:

Geweldige winkel met electronicacomponenten. In mijn tijd op het Mondriaan gingen we daar vaak heen om Atmelletjes en andere PIC's te halen, en ook weerstandjes/diodes etc haalden we daar.

Zojuist even opgezocht, en waarempel de winkel zit er nog. Met een geweldige Web 0.1 website: http://www.hecdelft.nl/
In Den Haag hadden we Stuut en Bruin, geweldige zaak! Volgens mij wilde de eigenaar er mee stoppen en het aan z'n kinderen overdragen maar die hadden geen interesse en dus gingen ze dicht :-(

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 10:20
The Eagle schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:31:
Kent iemand trouwens nog Vecos computers?
Leverde niet alleen aan scholen. Heb daar ook het e.e.a. aan spullen vandaan. Even terug zitten kijken in m'n mail en zo te zien heb ik daar ook een Psion 5 gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/arcAAOSwZ8ZW3yzm/s-l300.jpg
Dat ding heeft me door heel wat colleges geholpen :)

Eerste Pentium gekocht via Vecos, ding kostte een godsvermogen via het PC-priveproject van m'n vader... Zaten in Best dacht ik, maar kan je verder ook niet aan meer gegevens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 15:25

RvL

:Ah, vroeger :)

Tijdens de laatste zolderopruiming bij m'n ouders kwam ik de factuur van de eerste PC die ik me kan herinneren nog tegen. Gekocht bij destijds Computer Society in 's-Hertogenbosch. Dat was een 286 16MHz met 2MB intern (SIP) geheugen. Alleen dat geheugen was destijds al Fl. 2000,-. Tel daar een 20MB harde schijf bij op, een 5,25" en een 3,5" FDD en een 14" monochroom monitor en je snapt dat m'n vader toen best wat centjes kwijt was :)

Later, veel later, kocht ik m'n eerste PC bij Vobis. Een Pentium 1 MMX 166MHz met 64MB werkgeheugen en een vermaledijde Quantum Bigfoot 1.2GB. In die tijd hing ik ook veel rond bij winkels als Vobis, Memo, Computerland en later ook Mycom. Van dit lijstje zit er nog maar 1 in 's-Hertogenbosch op dit moment...

Tegenwoordig koop ik bijna alles online, maar stiekem mis ik dat echte winkelen nog wel eens...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52
Quantum bigfoot... die zat ook in onze eerste weer beetje serieuze pc. (beetje... was een Compaq met een AMD K6-2 processor...), later nog een Voodoo2 12mb bij geprikt die ergens nog lag te verstoffen.

Computerland Den Bosch is toch pas later gekomen? Of was dat die winkel helemaal vooraan in de vughterstraat, tegenover de Display? Die winkel ben ik vaak zat geweest.

Bij de MyCom op de oude locatie (huidige Bever) ooit nog eens gesolliciteerd. (servicemedewerker, werd niet aangenomen ivm niet commercieel genoeg, wilde dingen eerder fixen dan vervangen)

[ Voor 20% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-05-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

bartvb schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:50:
[...]

Leverde niet alleen aan scholen. Heb daar ook het e.e.a. aan spullen vandaan. Even terug zitten kijken in m'n mail en zo te zien heb ik daar ook een Psion 5 gekocht.

[afbeelding]
Dat ding heeft me door heel wat colleges geholpen :)

Eerste Pentium gekocht via Vecos, ding kostte een godsvermogen via het PC-priveproject van m'n vader... Zaten in Best dacht ik, maar kan je verder ook niet aan meer gegevens helpen.
Verrek, nou je het zegt, Best zou best wel eens kunnen. Weer een aanknopingspunt. Was bij ons ook PC prive van mijn pa (voorloper ROC Eindhoven). Bij jou ook toevallig? ZOu wel sterk zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 16-05 13:57

TAA

Liever IRC

Skyrunner schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:46:
Zit me hier suf te kraken. Ik heb vroegâh, zo rond 1987 mijn Amiga 500 gekocht bij een winkeltje in Breda, maar kan echt niet meer op de naam komen.. Iemand?

Daarvoor mijn C128 laten afregelen bij een club in Hendrik Ido Ambacht, groot bedrijf dat zich specialiseerde in homecomputers...

Zucht, veel bier en 40+ helpt niet met het geheugen :-P
Telekoder of Calimero aan de Vierwindenstraat? Stukje voorbij Kees :D Hier werd de eerste familie computer gekocht door mijn vader: een Commodore 64 (nieuw model), KCS powercardridge en tape recorder.

Een paar jaar later ging ik daar naar binnen voor een Amiga500 en kwam naar buiten met een heuse Commodore PC10III met Hercules scherm, 3,5" (720K single sided) en 5,25" FDD en 20MB HDD via een MFF-controller. Later is daar nog een Adlib geluidskaart in gegaan (à fl 250,-) en een autoswitching 8/16bit ISA VGA kaart met bijbehorende monitor.

Glory days... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 15:25

RvL

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:21:
Quantum bigfoot... die zat ook in onze eerste weer beetje serieuze pc. (beetje... was een Compaq met een AMD K6-2 processor...), later nog een Voodoo2 12mb bij geprikt die ergens nog lag te verstoffen.

Computerland Den Bosch is toch pas later gekomen? Of was dat die winkel helemaal vooraan in de vughterstraat, tegenover de Display? Die winkel ben ik vaak zat geweest.

Bij de MyCom op de oude locatie (huidige Bever) ooit nog eens gesolliciteerd. (servicemedewerker, werd niet aangenomen ivm niet commercieel genoeg, wilde dingen eerder fixen dan vervangen)
Computerland is inderdaad pas later gekomen en zat vooraan de Vughterstraat, dus aan de kant van de Markt. Tussen Foto Het Zuiden en de Wibra in.

edit:
Een stuk later dan ik dacht zelfs: 2008 volgens Google

Vobis zat wat meer naar achteren, tegenover Display. Tussen Vobis en Computerland zat volgens mij ook nog een zaakje, waar ze (voor een deel) tweede hands computers en onderdelen verkochten maar daarvan weet ik de naam niet meer. Ik vond het ook altijd een beetje een vaag winkeltje...

[ Voor 6% gewijzigd door RvL op 07-05-2018 14:35 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 11:41
In den beginne zat Vobis nog aan de Emmasingel in Eindhoven.
Afbeeldingslocatie: http://www.eindhoveninbeeld.com/eindhoveninbeeld.php?foto=30994&position=right_bottom
Als basisschoolverlater kreeg ik toen een 486dx2 66mhz met een 210 Mb Connor harde schijf in een schitterende Colani skytower. Was ik 1 van de weinige op school die destijds TFX in zijn geheel kon installeren ;-) later nog uitgebreid met een Sound Blaster AWE32 en Mitsumi 2speed cdrom speler.

Afbeeldingslocatie: http://www.museo8bits.com/wiki/images/b/be/HighScreen_Colani_Tower_front.jpg

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 19:57
Roman schreef op dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:08:
Trouwens, wie geïnteresseerd is in oude computers, op 17 en 18 september is er in Nordhorn, dat is bij Almelo/Enschede net over de Duitse grens, een Classic Computing. Dus een hoop malloten zoals ik, die daar met hun oude computers staan. Wel meer jaren 70, 80 en begin 90.

Hier een link: http://www.classic-computing.org/
Wat een vage foto op die website van die groep mensen. Hij is heel vreemd gecropt hier en daar, en de achtergrond is gewijzigd. Ik ben in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:58:

Ja daar kwam ik ook vaker. Dat di nog bestaat. Ik woon nu al 6 jaar niet meer in NL. :)F

Enne Mondriaan *O* daar heb ik gewerkt -O-

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
B00st3r schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:36:
[...]

Wat een vage foto op die website van die groep mensen. Hij is heel vreemd gecropt hier en daar, en de achtergrond is gewijzigd. Ik ben in de war.
Is gewoon samengevoegd uit meerdere foto's. Ja met een Atari kun je niet zo goed foto's bewerken :+

Nee maar idd beetje erg in elkaar gezet. Probleem is gewoon, dat de leden door geheel Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk zitten en erg zelden alle bij elkaar komen. En volgens mij sta ik er niet eens op....

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Goh toevallig hier beland.

http://comphotoclub.nl/historie.htm

Mijn Volleman uit 1986 staat nog steeds ergens op zolder. Zal eens kijken of ik m onder het stof vandaan kan halen voor een foto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:47
sugarlee89 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:11:
HP Deskjet rechtsboven
Pagina: 1 2 3 4 Laatste