Gewoon op zoek gaan naar paar van de namen van winkels van toen.
Hier eentje waar ik in jaren '80 om de hoek woonde:

Hier eentje waar ik in jaren '80 om de hoek woonde:

Soittakaa Paranoid!
Soittakaa Paranoid!
[Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 21-07-2016 20:08]
Virussen? Scan ze hier!
[Voor 34% gewijzigd door heuveltje op 22-07-2016 12:47]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600
[Voor 5% gewijzigd door Tsjipmanz op 22-07-2016 12:56]
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Dat waren dus onderdelen die meteen upgegrade werden t.o.v. het basismodel.Josefien schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:01:
[...]
Oh, in dacht het alleen maar omdat er op die factuur "retour" stond met een beter exemplaar eronder
[Voor 70% gewijzigd door heuveltje op 22-07-2016 13:07]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600
Haha, die oude IBM ramplanken vind ik nog steeds de beste ramplanken die er ooit op de markt geweest zijn.ThinkPadd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:29:
[...]
Vroeger was het dan ook nog goede kwaliteit. Denk maar aan de IBM Model M toetsenborden.
Virussen? Scan ze hier!
Wat gaaf en wat opvallend:heuveltje schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:45:
Nostalgie, mijn eerste pc
Met wel 4 MB geheugen ! en een geupgrade videokaart met nog eens 2MB
[afbeelding]
(ik dacht nog dat ik het fout had ingescand, maar die bon is echt zo scheef)
[Voor 23% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-07-2016 16:53]
Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com
idd, ik haalde als 10 jarige boeken bij de bibliotheek met code, die kon je overtikken, en dan had je een spelletje. En daarmee dus leren programmerenanandus schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:07:
.
Ja, lieve kijkbuiskinderen, vroeger kocht je geen spellen, maar maakte je ze -noodgedwongen- zelf![]()
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
[Voor 55% gewijzigd door Automark op 22-07-2016 19:06]
[Voor 29% gewijzigd door segil op 22-07-2016 20:12]
My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Automark schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:25:
leuk dat asci in groningen nog bestaat, daar kwam ik vroeger nog wel eens
nog 1 gevonden via google
[afbeelding]
En zo'n 1977 Tandy TRS-80 zag er zo uit:wildhagen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:40:
[...]
Sterker nog, Tandy is in 1913 begonnen als fabrikant van leren goederen, pas later (o.a. na de overname van RadioShack in 1963) zijn ze in de computerwerleld gestapt, waar ze naast Commodore en Apple aan de wieg van de moderne PC stonden.
Zie Wikipedia: Tandy Corporation
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
en dan die soundcard settings, om het uberhaupt aan de praat te krijgenBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:57:
[...]
.l. Voelde nog echt als pionieren aan. ..l.
3 inch floppies zag je begin jaren 80 wel meer, maar een succes is het nooit geworden. Ze hadden ook max 360 kB opslag, identiek aan de (toenmalige) 3.5 inch disks, en hadden dus ook niet meerwaarde.Screamer2003 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 01:22:
3" Floppy-Drive. vreemd genoeg hadden de diskette's een 3" afmeting. 3,5"Floppy's zagen er totaal anders uit.
Virussen? Scan ze hier!
Ben ik vaak geweest voor losse onderdelen.sugarlee89 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:33:
Iemand eentje van paradigit van vroeger aan de ring in eindhoven?
[Voor 16% gewijzigd door supergert op 06-07-2017 14:28]
ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...
So true!wildhagen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:08:
[...]
Haha, die oude IBM ramplanken vind ik nog steeds de beste ramplanken die er ooit op de markt geweest zijn.
[Voor 51% gewijzigd door AW_Bos op 29-10-2021 13:02]
Memo was een bedrijfje ontstaan hier in Den Dungen.dennis_rsb schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:39:
bv dat memo systems kun je maar bar weinig over vinden, behalve dat ze al heel lang niet meer bestaan.
Hier een interieur foto van Memo Systems Utrecht. Moet ergens genomen zijn tussen 1998 en 2002 als het goed is.dennis_rsb schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:39:
....maar bv dat memo systems kun je maar bar weinig over vinden, behalve dat ze al heel lang niet meer bestaan.
Leverde niet alleen aan scholen. Heb daar ook het e.e.a. aan spullen vandaan. Even terug zitten kijken in m'n mail en zo te zien heb ik daar ook een Psion 5 gekocht.The Eagle schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:31:
Kent iemand trouwens nog Vecos computers?
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
Is dat deze?Sonic1984NL schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 06:01:
Leuk topic! Ik werkte van 1999 tot 2004 bij Computer Planet in Leiden aan de Steenstraat. Ook weleens in de winkel in Haarlem gestaan. Ik moet nog wel foto’s hebben. Iemand interesse?
Zo heb ik heel de HCC af gezocht naar iemand die toendertijd een tapedrive verkocht, jaar erna hetzelfde met een Microsoft Force Feedback stuurwiel.Nyarlathotep schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:23:
De PC dumpdagen... Twee keer heb ik daar een volledig systeem bij elkaar geschraapt.
De laatste keer liep ik gewoon met 1500 euro contant geld in de binnenzak![]()
Bij de ingang kreeg je allerlei prijslijsten in je handen geduwd, en dan was het afstrepen geblazen. Afdingen was beperkt mogelijk vanwege de al lage marges (men stond daar toch om te dumpen, of naamsbekendheid te krijgen). Maar soms kreeg je een leuke deal als je meerdere componenten bij één shop kocht.
Ook mijn eerste LCD scherm heb ik daar gekocht, een Iiyama (4:3 beeldscherm). Nieuw kostte deze ruim 700 euro, maar omdat er een defecte pixel in zat was ie zo'n 150 euro goedkoper.
De defecte pixel zat bij mij rechtsonder in het scherm en ik had er geen last van
Ik mis die dagen wel hoor... Het was echt een dagje uit voor mij.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Euro? Bestond dat woord toen alsegil schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:37:
Veel producten zijn in de loop der jaren duurder geworden... maar computeronderdelen horen daar toch niet bij. Hoe hoog die bedragen soms warenEen beetje normale computer kostte destijds makkelijk > 1500 euro. Nu kan je al een fatsoenlijke office computer kopen voor 500 euro.
[Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 04-03-2021 17:49]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
We kunnen nog verder terug in de tijd voor deze winkel gaanThe Eagle schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:48:
Ontopic: bij deze een historische foto van een computerwinkel
[Voor 17% gewijzigd door Obruut op 04-03-2021 20:41. Reden: Nog een foto gevonden!]
Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!
Ho ho.... 25 jaar geleden is 1996... het jaar van de 3Dfx Voodoo Graphics ("Voodoo 1"), de ATI Rage128 en de NVidia NV1 (bij het grote publiek vooral bekend als chip op de "Diamond Edge 3D"). Ook de Soundblaster AWE32 en de grote concurrent Gravis UltraSOUND waren al twee jaar op de markt in 1996.segil schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:25:
[...]
Als je uitgaat van een gaming pc wel. Maar een office computer is toch nog prima betaalbaar? Ik bedoel, 25 jaar geleden bestond het fenomeen "gaming pc " niet eens
[Voor 57% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 05-03-2021 07:18]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Valt toch wel mee, als je het hiermee vergelijkt?Jism schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:28:
AMD CPU, 4MB RAM, een 540MB harddisk, aparte IDE controller en een 15inch beeldscherm + 1MB PCI kaart.
2100 guldens. Goeiedag.
Virussen? Scan ze hier!
Jep. Die Pentium 60 en 66 waren ook echte heetkoppen. Je kon er je kamer goed mee verwarmen. Maarja, er ging dan ook 5V door die CPU's....The Eagle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:33:
[...]
Da's 1994 gezien de prijzen en processor beschikbaarheid. In 93 kwam de pentium 60 en 66 uit, Met toen nog gratis rekenbug1994 waren de P75 en anderen er.
jaar later waren ze al een stuk goedkoper. Ik haalde een P100 met 8MB, 1Gbyte quantum fireball en 6x cdrom plus 15" monitor voor ik meen 3300 gulden. Staat nog steeds werkend hier onder mijn desk (zij het niet meer in de originele config)Factuur moet ik ook nog ergens hebben.
Virussen? Scan ze hier!
Weet niet of het dat pand was, wel die straat!gold_dust schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:14:
Volgens mij zat hier vroeger de Escom in Groningen. Ik ging daar toen ik nog heel jong was vaak kijken, nooit een PC gekocht trouwens. Maar goed ook als ik dit topic lees ...
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Lekker!
Hail to the king baby!
[Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 29-10-2021 13:18]
Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite
Tweakers vormt samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022
•
Hosting door True
Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details