Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Falcon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:06:
Ik moest ook even lachen om de reactie vanuit Turkije, "Wat zij doen, kunnen wij ook!" ;(

Wat mij ontzettend boos maakt en waar wat mij betreft op Europees niveau een sanctie tegenover mag gaan komen te staan, zijn de uitspraken vanuit Erdogan.

Ik zou vanuit NL- regering hier nog wel iets meer actie op willen zien.
Ik niet. Gewoon niet verlagen tot dat nivo.

Ik heb ook nog zitten denken over die vluchtelingendeal maar als Erdogan dat echt doet dan zou ik als Europa wel even paal en perk stellen en zijn land de financiele vernieling in jagen met economische boycots en sancties. Naast dat je een signaal afgeeft aan landen dat ze niet moeten klooien met ons is het ook een signaal dat ze veel goodwill bij de europese burgers zal geven denk ik. Behalve misschien een deel van de turkse immigranten.

Dus als Erdogan 'a' zegt, zegt de EU 'B'.
Problem not solved, but point made.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:08

Spotmatic

Ken sent me

Het lijkt me een beter idee om Turkijke niet economisch naar de ***** te helpen maar de pijlen op Erdgan en consorten te richten. Want als je dat niet doet is het middel erger dan de kwaal: je speelt Erdogan in de kaart ("zie je wel, ze zijn niet te vertrouwen") en je zult de gewone Turk NOG verder tegen ons in het harnas jagen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:02

Standeman

Prutser 1e klasse

MrMonkE schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:26:
[...]

Ik niet. Gewoon niet verlagen tot dat nivo.

Ik heb ook nog zitten denken over die vluchtelingendeal maar als Erdogan dat echt doet dan zou ik als Europa wel even paal en perk stellen en zijn land de financiele vernieling in jagen met economische boycots en sancties. Naast dat je een signaal afgeeft aan landen dat ze niet moeten klooien met ons is het ook een signaal dat ze veel goodwill bij de europese burgers zal geven denk ik. Behalve misschien een deel van de turkse immigranten.

Dus als Erdogan 'a' zegt, zegt de EU 'B'.
Problem not solved, but point made.
Ja, want een land de financiële vernieling in helpen werkte 80 jaar geleden ook zo goed O-)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standeman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:27:
[...]

Ja, want een land de financiële vernieling in helpen werkte 80 jaar geleden ook zo goed O-)
Wat stel je dan voor? Want voor zover ik in kan schatten zijn er drie opties.

1. We doen niets en laten Erdo zijn gang gaan
2. Economische sancties
3. Geweld conflicten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:56:
[...]

2. Economische sancties
3. Geweld conflicten
Misschien proportioneel en rationeel reageren en jezelf vooral niet te druk maken. Een land de (financiële) vernieling in helpen vind ik niet proportioneel. Niets doen is is ook geen goede response want dan probeert Erdogan voetje voor voetje steeds verder te komen. Het punt is dat je niet de bevolking tot slachtoffer moet maken, want dan krijgt Erdogan alleen maar meer steun en mandaat.

Dus gewoon duidelijk zijn en proportioneel reageren. Doe ik ook bij mijn kinderen wanneer ze vervelend zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standeman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:15:
[...]

Misschien proportioneel en rationeel reageren en jezelf vooral niet te druk maken. Een land de (financiële) vernieling in helpen vind ik niet proportioneel. Niets doen is is ook geen goede response want dan probeert Erdogan voetje voor voetje steeds verder te komen. Het punt is dat je niet de bevolking tot slachtoffer moet maken, want dan krijgt Erdogan alleen maar meer steun en mandaat.

Dus gewoon duidelijk zijn en proportioneel reageren. Doe ik ook bij mijn kinderen wanneer ze vervelend zijn :P
Klinkt logisch, maar het is een beetje hol. Wat is namelijk proportioneel reageren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:31
MrMonkE schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:51:
[...]

Natuurlijk.
Vooral omdat meer dan 60% voor Erdogan heeft gestemd bij de verkiezingen is het wel een punt van zorg. en het is misschien van mij erg onnozel maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je als kiezer een soort van werkende democratie opblaast door 1 persoon zoveel macht te geven. Een echte democraat zoudie macht niet eens willen. :X
Vergis je niet, er zijn 2 verkiezingen kort na elkaar geweest in Turkije. De 1e keer krijg hij niet de meerderheid, ook niet vanuit de bevolking hier in Nederland. Het lukte ze niet om een kabinet te vormen.

De 2e verkiezing waar hij 60% kreeg was vooral te danken aan alle propaganda om de pro-koerdische partij uit het parlement te weren. Veel strategische kiezers, die ontevreden waren met het CHP en MHP beleid.

Anyways er is een reden voor zijn populariteit. Hij heeft heel slim in zijn beginjaren geinvesteerd in infrastructuur en sociale voorzieningen, die voor zijn ambtsperiode uitermate slecht was. Zorg was onbetaalbaar en in sommige gevallen slechter dan 3e wereld landen. Europese Turken werden gezien als 2e rangs burgers in Turkije en genegeerd. Dit herrinert hij ook keer op keer bij de kiezer met zijn speeches. Als Turk had ik niet zoveel over hem te klagen de eerste 10 jaar. Daarna begon hij hem te flippen met dubieuze beslissingen en alle macht naar zich toe te trekken. Zijn populariteit onder zijn aanhang is immens groot, maar tegelijkertijd heeft hij alle respect verloren van de rest van zijn bevolking, terwijl dat 10 jaar geleden wel anders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:56:

2. Economische sancties
3. Geweld conflicten
Optie 4), Erdogan in zijn sop laten gaarkoken.

Alles wat je extra doet zal door het Turkse volk worden opgevat als een aanval op het Turkse volk terwijl je respons juist een wig tussen Erdogan en het Turkse volk moet drijven. Voor het sluiten van grenzen kan je in de toekomst altijd nog gaan kijken als het substantieel verergerd. Laten we nu kijken op wat Erdogan zijn referendum doet verliezen, en dat is wellicht gewoon normaal blijven doen tegen alle andere Turken.

Sowieso, een stagnerende economie is een serieus probleem voor een zittende despoot. Die grijpt dan altijd het buitenland aan als schuld, de bevolking merkt vooralsnog alleen de stagnerende economie en ziet een ruziemakende president.

[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 14-03-2017 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Ramzzz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:08:
[...]

Meer dan 60% van de opgekomen kiezers.

Dat is veel minder dan je denkt.

Bron: http://www.volkskrant.nl/...1ad0499b5ff39ac7c3e2654ae
Niet te vergeten dat:
- De Turkse MHP zo niet nog erger is, nog nationalistischer dan de AKP. Dus nog meer een hang naar een groot machtig Ottomaans Rijk en 'Turkije altijd nr1' (favoriete uitspraak van veel NederTurken)
- Turkse stemmers als 'lui' in eigen kring bekend staan, maar dat betekend niet dat er geen steun is.

Met 81.000 AKP stemmers de laatste keer, kunnen we gemakkelijk uitgaan van 100.000 NederTurken die ver staan van Nederlandse normen en waarden en slecht geïntegreerd zijn. Zowel mijn moslim als seculiere Turkse collega's schatten dat getal nog stuk hoger in, maar daar zei ik nu geen feitelijke onderbouwing voor.

100.000 is genoeg om te spreken van een 5e colonne wat mij betreft. Een probleem waar we echt wat mee moeten en niet meer kunnen negeren als 'incidenten'.

Vergeet niet dat de AKP een Sharia-Light voorstaat onder leiding van Erdogan. Het is niet alleen een autocratische anti-rechtsstatelijke anti-democratische partij, maar ook nog is een gevaarlijke Islamitische. Erdogan is na zijn uitspraken in Siirt (1997) in de gevangenis belandt om het voordragen van zijn favoriete antisemitische dichter Ziya Gökalp (Youtube live fragment hier):
“Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. De moskeeën zijn onze kazernes, de koepels zijn onze helmen, de minaretten onze bajonetten en de gelovigen onze soldaten… Er bestaat geen gematigde of niet-gematigde islam. Islam is islam en dat is het.”
Dat was geen foutje van Erdogan. In zijn nieuwste biografische film Reis heeft dit gedicht weer een prominente rol gekregen.

Het was Erdogan die in zijn tijd als burgemeester van Istanboel (1994-1998) een behoorlijk Alcoholverbod wist uit te vaardigen en badzones voor mannen en vrouwen gescheiden maakte. Het is dan ook niet vreemd dat Erdogan zich bijzonder inspant om een landelijk alcohol verbod van kracht te laten worden in Turkije.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat alle jongeren die ik zaterdagavond zelf sprak bij het Rotterdamse consultaat aangaven inderdaad in zowel Turkije als Nederland een Islamistische republiek te willen. Ja, ze vonden het rot voor mij, ze snapten ook wel dat ik gewoon mijn biertje wilde kunnen blijven drinken. Maar een land volledig ingericht naar de wetten uit de Koran is het beste voor alle Nederlanders, verzekerden ze mij.

We hebben hier dus minimaal 100.000 Islamisten in Nederland wonen (alleen al van Turkse afkomst!), die 'meedoen' met de democratie zolang het duurt, maar hele nare plannetjes met ons hebben. En daar moeten we nou echt wat aan gaan doen. Niet aan Wilders overlaten, maar ook niet langer wegkijken.

Ik roep al mijn Turkse collega's op om ook zoveel mogelijk een statement te maken, het is immers altijd nog ~100.000 NederTurken versus de 297.471 (CBS, 2016) andere. Maar ze zeggen bang te zijn, bang voor geweld, bang voor bedreigingen. En dat is hoe het meestal gaat in islamitische landen, ook zonder meerderheid weten de orthodoxen hun wil effectief aan de minderheid op te leggen en hun stem te doen gelden. Bedreigingen, geweld en intimidatie is hen niet vreemd. Dat blijkt niet alleen uit Nederland, maar ook uit Turkije. De column van Fial Ekiz en de reacties uit de Turkse gemeenschap daarop zijn daarvoor sprekend.

[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 14-03-2017 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:36:
[...]

Optie 4), Erdogan in zijn sop laten gaarkoken.

Alles wat je extra doet zal door het Turkse volk worden opgevat als een aanval op het Turkse volk terwijl je respons juist een wig tussen Erdogan en het Turkse volk moet drijven. Voor het sluiten van grenzen kan je in de toekomst altijd nog gaan kijken als het substantieel verergerd. Laten we nu kijken op wat Erdogan zijn referendum doet verliezen, en dat is wellicht gewoon normaal blijven doen tegen alle andere Turken.

Sowieso, een stagnerende economie is een serieus probleem voor een zittende despoot. Die grijpt dan altijd het buitenland aan als schuld, de bevolking merkt vooralsnog alleen de stagnerende economie en ziet een ruziemakende president.
Dat is dan toch optie 1 met een iets andere benaming?]

Wellicht is dat de verstandigste oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:58:
[...]
Dat is dan toch optie 1 met een iets andere benaming?
Er is wel een verschil: bij optie 1 doen we niets, bij optie 4 doen we actief niets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
“One cannot open fire on a medical team even during war. But I am saying that if it is the Dutch, one can do so because we know the Netherlands and the Dutch from the Srebrenica massacre. We know how their character is depraved from how they slaughtered 8,000 Bosnians there,” Erdoğan said in an event commemorating Doctor’s Day.

Wow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wat is het ook een kleuter, die Erdogan, meer kan ik er echt niet van maken. :')
Kennelijk is de kansloze aanklacht bij het Europese hof van de rechten van de Mens niet kansloos genoeg. Nee, er moet ook een klacht ingediend worden bij de VN en de OVCE.

http://nos.nl/artikel/216...t-ook-bij-vn-en-ovse.html

Echt, hier moet je niet eens op willen reageren als Nederlandse regering. Laat hem maar stampvoeten als de kleuter die hij werkelijk is...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:50:
Wat is het ook een kleuter, die Erdogan, meer kan ik er echt niet van maken. :')
Ik kan er van maken dat het zorgelijk is dat een kleuter aan de macht komt en vervolgens nog meer macht naar zich toe trekt. En Erdogan is de enige niet.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:48:
“One cannot open fire on a medical team even during war. But I am saying that if it is the Dutch, one can do so because we know the Netherlands and the Dutch from the Srebrenica massacre. We know how their character is depraved from how they slaughtered 8,000 Bosnians there,” Erdoğan said in an event commemorating Doctor’s Day.

Wow.
Hier zit dus een specifiek doel achter, dat moge duidelijk zijn. Is Erdogan gebaat bij meer afkeer tegen Turkije binnen Nederland? Krijgt hij instructies van Trump om op deze manier Wilders in de kaart te spelen? Of probeert hij sterk over te komen en zo zelf meer stemmen te winnen?

Wat een toneelstuk, zeg. Misschien moeten wij publiekelijk reageren met de Armeense genocide als beeld van karakter.

(Nee, dat moeten wij niet. Gewoon blijven negeren die dictator, laat Nederland dit op het diplomatische toneel maar winnen, Turkije slaat echt een enorme flater met deze affaire.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Kennelijk is de kansloze aanklacht bij het Europese hof van de rechten van de Mens niet kansloos genoeg. Nee, er moet ook een klacht ingediend worden bij de VN en de OVCE.

Echt, hier moet je niet eens op willen reageren als Nederlandse regering. Laat hem maar stampvoeten als de kleuter die hij werkelijk is...
Tantrum 101: lekker laten razen...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malarky schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:41:
[...]

Niet te vergeten dat:
- De Turkse MHP zo niet nog erger is, nog nationalistischer dan de AKP. Dus nog meer een hang naar een groot machtig Ottomaans Rijk en 'Turkije altijd nr1' (favoriete uitspraak van veel NederTurken)
- Turkse stemmers als 'lui' in eigen kring bekend staan, maar dat betekend niet dat er geen steun is.

Met 81.000 AKP stemmers de laatste keer, kunnen we gemakkelijk uitgaan van 100.000 NederTurken die ver staan van Nederlandse normen en waarden en slecht geïntegreerd zijn. Zowel mijn moslim als seculiere Turkse collega's schatten dat getal nog stuk hoger in, maar daar zei ik nu geen feitelijke onderbouwing voor.

100.000 is genoeg om te spreken van een 5e colonne wat mij betreft. Een probleem waar we echt wat mee moeten en niet meer kunnen negeren als 'incidenten'.

Vergeet niet dat de AKP een Sharia-Light voorstaat onder leiding van Erdogan. Het is niet alleen een autocratische anti-rechtsstatelijke anti-democratische partij, maar ook nog is een gevaarlijke Islamitische. Erdogan is na zijn uitspraken in Siirt (1997) in de gevangenis belandt om het voordragen van zijn favoriete antisemitische dichter Ziya Gökalp (Youtube live fragment hier):

[...]

Dat was geen foutje van Erdogan. In zijn nieuwste biografische film Reis heeft dit gedicht weer een prominente rol gekregen.

Het was Erdogan die in zijn tijd als burgemeester van Istanboel (1994-1998) een behoorlijk Alcoholverbod wist uit te vaardigen en badzones voor mannen en vrouwen gescheiden maakte. Het is dan ook niet vreemd dat Erdogan zich bijzonder inspant om een landelijk alcohol verbod van kracht te laten worden in Turkije.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat alle jongeren die ik zaterdagavond zelf sprak bij het Rotterdamse consultaat aangaven inderdaad in zowel Turkije als Nederland een Islamistische republiek te willen. Ja, ze vonden het rot voor mij, ze snapten ook wel dat ik gewoon mijn biertje wilde kunnen blijven drinken. Maar een land volledig ingericht naar de wetten uit de Koran is het beste voor alle Nederlanders, verzekerden ze mij.

We hebben hier dus minimaal 100.000 Islamisten in Nederland wonen (alleen al van Turkse afkomst!), die 'meedoen' met de democratie zolang het duurt, maar hele nare plannetjes met ons hebben. En daar moeten we nou echt wat aan gaan doen. Niet aan Wilders overlaten, maar ook niet langer wegkijken.

Ik roep al mijn Turkse collega's op om ook zoveel mogelijk een statement te maken, het is immers altijd nog ~100.000 NederTurken versus de 297.471 (CBS, 2016) andere. Maar ze zeggen bang te zijn, bang voor geweld, bang voor bedreigingen. En dat is hoe het meestal gaat in islamitische landen, ook zonder meerderheid weten de orthodoxen hun wil effectief aan de minderheid op te leggen en hun stem te doen gelden. Bedreigingen, geweld en intimidatie is hen niet vreemd. Dat blijkt niet alleen uit Nederland, maar ook uit Turkije. De column van Fial Ekiz en de reacties uit de Turkse gemeenschap daarop zijn daarvoor sprekend.
Wauw. Just wauw! Polariseren en generaliseren much?
En dat onder de paraplu hangen dat je het er met Turken over hebt? Om eerlijk te zijn, als ik je hele verhaal lees, geloof ik er bar weinig van dat je überhaupt met een relevante hoeveelheid Turken hebt gesproken - maar niemand kan het controleren en het rechtvaardigt je verhaal zo lekker.

Je ontneemt alle nuance uit een toch al complexe situatie, en bent waarschijnlijk de eerste die verontwaardigd is als migranten aangeven zich niet welkom te voelen, wat leidt tot verslechterende integratie.

Het is al vaker gezegd: de omvang van de rellen dit weekend waren minder dan rond een kalme voetbalwedstrijd. Ja, wat Erdogan loopt te roepen is bizar, maar zelfs met dat in de hand kan je niet de hele groep die Erdogan stemde in één hoek zetten. Je pakt nu degenen die (om allerlei redenen inclusief controle en druk) AKP stemden, en extrapoleert die naar slecht geïntegreerd en 5e colonne.

Ik begrijp je agenda, maar als het íets is, dan is het contraproductief. Je redeneert als een Erdogan met zijn Srebrenica-uitspraak, die ook volslagen idioot is. Ik zet je dus in dezelfde extreme hoek als hij, en dus als niet serieus te nemen.
http://www.parool.nl/binn...-van-srebrenica~a4473713/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

http://www.nu.nl/buitenla...ers-af-in-srebrenica.html

wat een mafklapper is het toch ook.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:16:
[...]
Wauw. Just wauw! Polariseren en generaliseren much?
En dat onder de paraplu hangen dat je het er met Turken over hebt? Om eerlijk te zijn, als ik je hele verhaal lees, geloof ik er bar weinig van dat je überhaupt met een relevante hoeveelheid Turken hebt gesproken - maar niemand kan het controleren en het rechtvaardigt je verhaal zo lekker.
Ik spreek Turken op Dutchturks, Turks en via directe chat (zonder dat ik ze ken), bij een consulaat en in vriendengroep en directe collega's. Relevant in kwestie van statistische samples is het nooit uiteraard, het is mijn idee erbij wat ik probeer te onderbouwen.

Enkel kan niemand mij verwijten dat ik me niet probeer te informeren. Hoeveel mensen nemen de moeite met Turken in gesprek te gaan bij een consulaat? En het was constructief en ik werd vriendelijk behandeld.
Het is al vaker gezegd: de omvang van de rellen dit weekend waren minder dan rond een kalme voetbalwedstrijd. Ja, wat Erdogan loopt te roepen is bizar, maar zelfs met dat in de hand kan je niet de hele groep die Erdogan stemde in één hoek zetten.

Ik begrijp je agenda, maar als het íets is, dan is het contraproductief.
Daar is de mening dan over verdeeld. Ik geef onderbouwing dat AKP een partij met Sharia-Light intenties is en persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat daar nu nog (nu dat al heel veel jaar duidelijk is), veel seculieren op stemmen.

Maar stel, dat dat voor de helft wel zo is, nou dan zijn het er 50.000. Blijft een significante groep, is het niet?

Ik probeer juist geen hele groep weg te zetten, tot op het paspoort nauwkeurig geef ik aan hoeveel Turken er dan in ieder geval niet hierachter staan. Dat is nog steeds de dikke meerderheid van de NederTurken, daar ben ik altijd van overtuigd geweest.

Neemt niet weg dat ik denk dat de minderheid ook uit significante aantallen bestaat. Maar zelfs als het 100.000 Islamisten zijn, zijn er nog argumenten te bedenken waarom dat getal niet van een aard is dat het een bedreiging vormt.

Met doen alsof het echt maar een enkeling is, een paar honderd maximaal, doe ik tekort aan al mijn collega's en vrienden van Turkse afkomst die er wel van overtuigd zijn dat het om tienduizenden gaat. Die zich niet veilig voelen hun mening publiekelijk te uiten omdat ze weten niet voor 'een enkeling' bang te zijn. Ik wil graag het probleem volledig onder ogen zien en niet afdoen als incidenteel.

[ Voor 20% gewijzigd door Malarky op 14-03-2017 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ook lekker voor alle Nederlandse veteranen die daar gediend hebben... die hadden er al een psychische tik van gekregen toen, doet hij idioot er nog een schepje bovenop om zijn eigen idioterie te rechtvaardigen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
Han schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:23:
Ook lekker voor alle Nederlandse veteranen die daar gediend hebben... die hadden er al een psychische tik van gekregen toen, doet hij idioot er nog een schepje bovenop om zijn eigen idioterie te rechtvaardigen.
Er is maar 1 antwoord. En dat is de Turkse ambassadeur ontbieden bij Rutte en hem voorlopig een enkeltje naar Turkije sturen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Bean77 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Er is maar 1 antwoord. En dat is de Turkse ambassadeur ontbieden bij Rutte en hem voorlopig een enkeltje naar Turkije sturen.
Er zijn ook nog 5 Turkse Consulaten in diverse grote steden. Wat doen we daar dan mee? Of volgt dat automatisch uit het heenzenden van de Turkse ambassadeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
[...]

En wat lost dat op?
Erdogan is een troll. Geef hem geen aandacht en geen podium. Keur de opmerkingen af, en daarmee klaar. Je moet er niet in mee willen gaan in dat kinderachtige gedrag. Dat is juist waar hij op uit is.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Wellicht las Erdogan het bericht van deze journalist van TRT (Turkse staatsomroep) eergisteren:
We've thought all along that #Srebrenitsa was not intentional.
It's clear now that the #Dutch wanted the #muslims cleared from #Europe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Grappig dat deze man het heeft over genocide. Laat hem eerst eens in de spiegel kijken, mafklapper!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Yup, deze dus
De Turkse president Erdogan heeft het ondertussen over het 'verrotte karakter' van de Nederlanders, meldt persbureau AP. In een nieuwe verbale aanval houdt hij Nederland verantwoordelijk de moord op duizenden moslimmannen in 1995 in Srebrenica. Het is de Nederlandse VN-militairen toen niet gelukt de enclave te beschermen.

'We kennen de Nederlanders van de massamoord in Srebrenica', zei hij in een toespraak die in Turkije live op televisie werd uitgezonden. We weten hoe verrot hun karakter is vanwege hun moord op achtduizend Bosniërs daar.'
http://www.volkskrant.nl/...-uit-srebrenica~a4474109/

Aparte opmerking voor een regeringsleider waar in het buurland IS de boel uitmoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:03

DropjesLover

Dit dus ->

Ik weet nog wel een andere massamoord die nogal gevoelig ligt bij te Turken... Armenië. Krijg je die Turken ook mee op de achterste benen :P

Maar inderdaad, geen podium geven, koeltjes behandelen en niet meer woorden aan vuil maken dan strikt noodzakelijk.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Blue-eagle schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:13:
[...]

Hier zit dus een specifiek doel achter, dat moge duidelijk zijn. Is Erdogan gebaat bij meer afkeer tegen Turkije binnen Nederland? Krijgt hij instructies van Trump om op deze manier Wilders in de kaart te spelen? Of probeert hij sterk over te komen en zo zelf meer stemmen te winnen?
Nee, zijn specifieke doel is dat de nationalistische bevolking van Turkije zelf afkeer krijgt tegen het Westen, die Turkije toendertijd tot een seculier Westers land wilde maken. Door te doen alsof er een complot geldt van 'zij vs wij' schuift Erdogan zichzelf naar voren als de voorvechter van de Turken die hen zal beschermen tegen de boosaardige complotten uit het buitenland. Door ze naar elkaar op te zetten hoopt hij zo ook de Turken in Turkije zelf binnen te hengelen.

PS deze tactiek (they vs us) is een bepaalde Nederlandse politicus ook niet onbekend....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wil je dit niet doen. Draagt helemaal niks bij aan de discussie.

[ Voor 75% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-03-2017 14:24 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het negatief reisadvies ingesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:29
Oh oh, hoe lang hebben we met die patriot raketten in turkije gekampeerd? Graag gedaan hoor.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

SemperFidelis schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:36:
[...]

Nee, zijn specifieke doel is dat de nationalistische bevolking van Turkije zelf afkeert krijgt tegen het Westen, die Turkije toendertijd tot een seculier Westers land wilde maken. Door te doen alsof er een complet geld van 'zij vs wij' schuift Erdogan zichzelf naar voren als de voorvechter van de Turken die hen zal beschermen tegen de boosaardige complotten uit het buitenland. Door ze naar elkaar op te zetten hoopt hij zo ook de Turken in Turkije zelf binnen te hengelen.

PS deze tactiek (they vs us) is een bepaalde Nederlandse politicus ook niet onbekend....
Ik snap slecht dat al die aanhangers daar intrappen. Die hebben toch ook internet en familie in de wereld en reizen rond e.d. Zijn de aanhangers echt zo ouderwets naief? Kan geen van de aanhangers de langetermijn effecten inschatten..

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
shoombak schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:37:
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het negatief reisadvies ingesteld wordt.
Voor heel Turkije? Dat gaat niet gebeuren. Wederzijdse handelsbelangen, en met alle respect, het is alleen maar een beetje blaffen van de leider. Boeiend.

Je moet als je daar bent dan weer niet je mond open trekken en je mengen in politieke discussies / bijeenkomsten. Maar goed, dat moet je in wel meer landen niet.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
dwaas schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:44:
[...]

Ik snap slecht dat al die aanhangers daar intrappen. Die hebben toch ook internet en familie in de wereld en reizen rond e.d. Zijn de aanhangers echt zo ouderwets naief? Kan geen van de aanhangers de langetermijn effecten inschatten..
Nationalisme is daar groot he. Nationalisme in Nederland is zo goed als niet bestaand.
Het volk is daar voor het grotendeel moslim, het Turkije post-Erdo was vooral seculier volgens het gedachtegoed van Ataturk. Toen kwam de crisis in 2001, waar Turkije goed is uitgekomen, vooral dankzij het hervormingsbeleid van Kermal Dervis. Erdogan voerde zijn plannen uit en Turkije ziet Erdogan dan ook als de redder dat Turkije uit de crisis haalde en de economie weer een goede boost gaf, en daarnaast het volk weer de Turkse islam identiteit gaf die weg leek te slippen.

Die man kan daar niet kapot.

Daarnaast natuurlijk aangevuld met regime trekjes zoals de manhunt op Gülenisten, afslachten van PKK aanhangers en vrijwel volledige controle over de media.
Het zijn dan ook vooral de laagopgeleiden die hem blind volgen. De hoogopgeleide Turken houden zich koest of verlaten het land:
http://www.dw.com/en/exodus-from-turkey/av-19464542

Zoals ik het zie: Erdogan kiest bewust voor minder diplomatieke banden met de wereld in ruil voor meer populariteit in Turkije. Een duivelse deal.

[ Voor 20% gewijzigd door SemperFidelis op 14-03-2017 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

De indoctrinerende staatstelevisie is medium nummer 1 in Turkije. Tel daar het onderdrukkende regime bovenop en je kan wellicht inbeelden hoe zoiets tot stand komt. Vergeet niet dat iedereen die openbaar anti-Erdogan is wordt opgesloten en verdwijnt. Die zuivering na de mislukte coupe-poging is daar een prima voorbeeld van. Niet onschuldig tot het tegendeel bewezen is, bij het minste geringste vermoeden werd je opgepakt.
Dat geloof ik niet. Kijk naar Saddam Hoessein, die wist ook met een hard regime als minderheid een grote minderheid te onderdrukken. In Turkije is het naar mijn inziens ook een kwestie van niet durven. Erdogan heeft geen meerderheid achter zich staan, wel de sterkeren en de minder ontwikkelden.

[ Voor 22% gewijzigd door Han op 14-03-2017 13:51 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]
Welkom op DutchTurks en Turks.nl. Duizenden Turken met echte FB profielen (of nauw opgezette trolls) die al jaren elke negatieve berichtgeving over Turkije afdoen als haat, zionistische complotten, en ergenis over een groot-Ottomaans-Rijk. Sterker nog, die krantjes (met ~60.000 FB likes) posten enkel positief nieuws over Turkije, al jaren.

Berichten over media die gesloten is, journalisten die opgepakt zijn, etc komen helemaal nooit voorbij. Tenzij ze denken uitdrukkelijk bewijs te hebben dat het om Gulen, PKK, ISIS of andere 'terroristische aanhangers' ging.

Ik blijf daar benadrukken dat de wereldwijde media van oost-west noord-zuid van mening is dat Erdogan toch iets 'groffer' te werk gaat in het sluiten en opsluiten. Maar dat komt er gewoon niet in.

Laatst sprak ik een dame aan (privé chat - ik met mijn volledige naam / zij met haar volledige naam) waarop we uitkwamen op het bericht dat Erdogan tegen BBC op 1 januari 2015 heeft gezegd (met directe link) dat hij een 'presidentieel systeem naar Hitler's model' wilde, zonder verdere nare verwijzing naar Hitler van mijn kant. Nou zei ze: 'Malarky, geloof me maar, als dat echt zo was had ik Erdogan niet gesteund. BBC is ook zionistische media, alle Westerse media is zionistisch, je moet Turkse media kijken'.

Dat was inderdaad einde discussie, hoewel er geen onaardige woorden zijn gevallen.

Dus als Erdogan je God is, en alle media uit elk ander willekeurig land anti-jou is, dan kun je als Erdogan inderdaad elk mogelijke onzin verkopen aan je aanhangers. Al sinds 2003. Gezien de constante hoge percentages voor Erdogan, wonen er miljoenen van zulke in Turkije. En daarbuiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 14-03-2017 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
SemperFidelis schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:36:
[...]

Nee, zijn specifieke doel is dat de nationalistische bevolking van Turkije zelf afkeer krijgt tegen het Westen, die Turkije toendertijd tot een seculier Westers land wilde maken. Door te doen alsof er een complot geldt van 'zij vs wij' schuift Erdogan zichzelf naar voren als de voorvechter van de Turken die hen zal beschermen tegen de boosaardige complotten uit het buitenland. Door ze naar elkaar op te zetten hoopt hij zo ook de Turken in Turkije zelf binnen te hengelen.

Een beetje dictator heeft een externe vijand nodig. Niets verenigt een volk als een externe vijand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Spotmatic schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Er zijn ook nog 5 Turkse Consulaten in diverse grote steden. Wat doen we daar dan mee? Of volgt dat automatisch uit het heenzenden van de Turkse ambassadeur?
Die horen er wat mij betreft ook bij. Zal praktisch wat onhandig zijn, maar uiteindelijk is het ook een tijdelijk signaal.
Nat-Water schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:31:
[...]

En wat lost dat op?
Erdogan is een troll. Geef hem geen aandacht en geen podium. Keur de opmerkingen af, en daarmee klaar. Je moet er niet in mee willen gaan in dat kinderachtige gedrag. Dat is juist waar hij op uit is.
Het lost niks op.
Maar we houden ons rug recht en laten zien dat we niet met ons laten piepelen. Dus er valt wel wat te winnen.
Rutte heeft ook terecht op gewezen dat we niet moeten de escaleren, maar dat nieuwe acties vanuit Turkije een gepast antwoord verdienen. Tenzij je de beschuldigingen over het doden van 8000 bosniers (en wat het doet met alle NL' ers die er betrokken zijn geweest vanuit het leger) heel lichtzinnig opvat lijkt mij het uitzetten van de ambassadeur nog vrij mild.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:03

DropjesLover

Dit dus ->

Vergeet ook niet dat Erdo's aanhang zich voornamelijk in de minder ontwikkelde/opgeleide klasse en op het platteland bevind. Sowieso de plattelandsbevolking hangt al jaren aan de AKP's voedselhulp en kent alleen het economische succes van de afgelopen 15 jaar dat Erdohan ze gebracht heeft.
De reden dat hij zo op zoek is naar stemmen voor het referendum is omdat het in Turkije zelf nog lang geen uitgemaakte zaak is (en hier met name de lager opgeleide, trouw de Turkse staats-tv kijkende paspoort-houders wonen).

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Han schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:48:
[...]

Dat geloof ik niet. Kijk naar Saddam Hoessein, die wist ook met een hard regime als minderheid een grote minderheid te onderdrukken. In Turkije is het naar mijn inziens ook een kwestie van niet durven. Erdogan heeft geen meerderheid achter zich staan, wel de sterkeren en de minder ontwikkelden.
Edit: ik lees je post helemaal verkeerd.

Daarnaast denk ik dat Erdogan wel een meerderheid heeft. Helemaal als dit referendum slaagt is die tot 2029 onschendbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door SemperFidelis op 14-03-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

SemperFidelis schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:00:
Erdogan is deel van de absolute meerderheid.
Niet qua gedachtegoed... en al helemaal niet qua democratische opvattingen. Of denk je dat het merendeel van de Turken op eens een afkeer hebben van het kemalisme? De opvattingen en ideologie van Erdogan wordt echt niet door het merendeel gedragen maar wel door een minderheid opgedrongen. Het gaat om de strekking van het verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Han schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Niet qua gedachtegoed... en al helemaal niet qua democratische opvattingen. Of denk je dat het merendeel van de Turken op eens een afkeer hebben van het kemalisme? De opvattingen en ideologie van Erdogan wordt echt niet door het merendeel gedragen maar wel door een minderheid opgedrongen. Het gaat om de strekking van het verhaal :)
Hmm denk je? Dat zie ik zelf niet. Het kemalisme (=hoopopgeleiden geleerden) legt het momenteel af tegen het populisme (laagopgeleiden arbeiders).
Maar ik ben niet heel goed bekend met de politieke situatie in Turkije hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 14-03-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Bean77 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Het lost niks op.
Maar we houden ons rug recht en laten zien dat we niet met ons laten piepelen. Dus er valt wel wat te winnen.
Rutte heeft ook terecht op gewezen dat we niet moeten de escaleren, maar dat nieuwe acties vanuit Turkije een gepast antwoord verdienen. Tenzij je de beschuldigingen over het doden van 8000 bosniers (en wat het doet met alle NL' ers die er betrokken zijn geweest vanuit het leger) heel lichtzinnig opvat lijkt mij het uitzetten van de ambassadeur nog vrij mild.
Grappig. Ik heb juist het idee dat als we een beetje abrupt gaan reageren dat we juist met ons laten piepelen. Erdogan is op zoek naar het conflict, hij loopt te sarren, hij loopt te prikken, hopend op een reactie (dit ook alles om de problemen in eigen land weg te moffelen, maar dat is een ander verhaal).. Het lijkt mij niet verstandig om één van de diplomatieke lijnen die we nu nog hebben ook door te snijden. Want, zoals je zelf zegt - dat lost namelijk niks op.

Als je dan echt iets zo nodig wil doen met de ambassadeur - laat hem lekker tekst en uitleg geven in Den Haag.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 14-03-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Diplomatiek oplossen, de enige manier, liefst via spreekbuizen in het buitenland.
Al het andere geeft toch alleen maar een reactie waar we niets mee kunnen, het is inderdaad wat eerder geschreven werd.... Erdogan heeft muntunie nodig om als groots staatsman in eigenland te worden gezien, dit gaat nu even over de rug van de Nederlanders.

Negeren, het land stil boycotten.... Dan maar een jaartje niet met zijn allen naar Kremer of Antalya....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Bean77 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Die horen er wat mij betreft ook bij. Zal praktisch wat onhandig zijn, maar uiteindelijk is het ook een tijdelijk signaal.

[...]

Het lost niks op.
Erdogan is uit op een conflict en daar moeten we niet intrappen. Hij wil kunnen zeggen "zie je, ze zijn tegen ons Turken". Nu heeft hij namelijk de helft van de bevolking in zijn zak en wil dit conflict gebruiken om straks het referendum naar zijn hand te kunnen zetten. Als hij laat zien een sterke leider te zijn, geven ze die gek misschien nog alle macht ook. Dan kan hij regeren zonder overleg of compromissen sluiten regeren. Dat is overigens zelfs een van de argumenten die voorstanders aandragen. Want overleg en compromissen zijn maar slecht....als je de regerende partij aanhangt tenminste.

Laat Erdogan daarom maar belachelijke uitspraken doen. Hoe verder hij gaat, hoe meer mensen hij wegjaagt en hoe verder de overwinning uit het zicht verdwijnt.

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 14-03-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Ik denk dat de regering het op dit moment prima doet. Even kort je afschuw uitspreken over de srebrenica opmerkingen en voor de rest Erdogan lekker negeren. Het is gewoon pestkoppengedrag en op de opmerkingen van een pestkop moet je niet ingaan, dan wordt het alleen maar erger.

Als er nu iemand op reageert moet het de EU zijn maar pas zodra het turkse referendum is geweest. Alles wat je nu zegt is alleen maar 'feeding the troll'.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47

Alsof ze het al niet druk genoeg hebben bij het Europese hof
http://m.dw.com/en/more-t...urge-says-echr/a-37294226

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Han schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Hoe vaak ben je in Turkije geweest en heb je echt met Turken gesproken? Op welk onderzoek is dit gebaseerd? Wie of wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Erdogan heeft zelf al aangegeven niet te verwachten de zaak te winnen dus no stress.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waar ik persoonlijk nog een beetje op zit te wachten is tot het moment dat Nederland een negatief reisadvies geeft voor Turkije. Dat lijkt mij een mooie indirecte sanctie. Je kunt het mooi verstoppen als zijnde: we kunnen de veiligheid van Nederlanders niet meer waarborgen. Het lijkt mij dat zo'n actie economisch gigantisch steekt en bovendien doe je 'bevriende' landen als Spanje, Portugal, Griekenland, Italië er een plezier mee. Die krijgen economisch een klein opstekertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
wolly_a schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:28:
Waar ik persoonlijk nog een beetje op zit te wachten is tot het moment dat Nederland een negatief reisadvies geeft voor Turkije. Dat lijkt mij een mooie indirecte sanctie. Je kunt het mooi verstoppen als zijnde: we kunnen de veiligheid van Nederlanders niet meer waarborgen. Het lijkt mij dat zo'n actie economisch gigantisch steekt en bovendien doe je 'bevriende' landen als Spanje, Portugal, Griekenland, Italië er een plezier mee. Die krijgen economisch een klein opstekertje...
Er is al een gewijzigd reisadvies. Er wordt gesproken over de huidige situatie.

https://www.rijksoverheid...isadviezen/inhoud/turkije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
wolly_a schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:28:
Ja, en dan krijg je als reactie economische sancties a la importverbod. Nederlandse producten voldoen dan niet aan de veiligheidsnormen. Aangezien Turkije goed is voor 1% van de invoer export :+ kan je afvragen of dat het waard is. Want we verliezen dan wel omzet, maar we winnen niks.

Ik denk dat de schade op dit moment sowieso al gedaan is. Toerisme liep al terug vanwege aanslagen, en slechte berichtgeving helpt niet mee. We zitten in de periode van vakantie boeken, en persoonlijk zou ik er nog wel een keer over denken als mijn plan in Turkije is.

Een volledig niet reizen reisadvies is zwaar overdreven (buiten dat een reisadvies een advies is, en niet bindend!). Noord Korea heeft dat niet eens, en geloof me, daar moet je veel meer op je hoede zijn. Ik zit volgende week in Turkije - ik zal dan wel even peilen hoe erg het echt leeft bij de gemiddelde Turk. Mijn vermoeden: niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 14-03-2017 15:45 . Reden: faut ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:56

Dido

heforshe

offtopic:
Hij gaat echt niet in de Eurozone komen op deze manier :P Op korte termijn kan hij beter munitie gebruiken. Ja, geef autocorrect maar de schuld :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Reisadvies is een veiligheids iets. MEt een negatief advies kun je alsnog gaan maar de kans is zeer groot dat je reis en ziektekosten verzekering eventuele ongelukken niet meer dekken.

Ik vraag me echt af of dit niet weer een enorme dreun gaat opleveren voor de tourisme industrie in Turkije. Die hadden al klappen gehad van de, door Erdogan weer aangewakkerde, oorlog met de Kurden. (http://www.nu.nl/reizen/4...n-toerisme-inkomsten.html) en ik zie na deze rel het nog wel gebeuren dat touristen uit noord-west Europa niet zomaar terug komen. De russen zullen dat echt niet allemaal goed gaan maken

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:56

Dido

heforshe

Wijnands schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:12:
Ik vraag me echt af of dit niet weer een enorme dreun gaat opleveren voor de tourisme industrie in Turkije.
offtopic:
In Griekenland vinden ze het niet erg. Daar waren ze afgelopen zomer al aan het hopen op verdere escalatie in Turkije om hun eigen toeristische sector weer enigszins uit het slop te kunnen trekken. Ironisch genoeg zijn de Grieken de enigen die enigszins in hun nopjes zijn met Erdo's beleid :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
[...]

We kunnen beter onze toeristen terugtrekken dan de ambassadeur. Heeft ie veel meer last van. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:07
Op zich zou je ook gewoon vanuit het publiek met een boycot kunnen komen: ga niet naar Turkije op vakantie en koop geen Turkse producten.

Daar hoeft echt geen officieel regeringsbeleid aan ten grondslag te liggen, even los van de vraag wie deze zomer nog naar Turkije op vakantie wil na al deze beschuldigingen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wijnands schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:12:
Ik vraag me echt af of dit niet weer een enorme dreun gaat opleveren voor de tourisme industrie in Turkije. Die hadden al klappen gehad van de, door Erdogan weer aangewakkerde, oorlog met de Kurden. (http://www.nu.nl/reizen/4...n-toerisme-inkomsten.html) en ik zie na deze rel het nog wel gebeuren dat touristen uit noord-west Europa niet zomaar terug komen. De russen zullen dat echt niet allemaal goed gaan maken
Ach, Turkije loopt al enorm achter, dus het was al sowieso een rampjaar, dus kan dit er ook nog wel bij. Gelukkig zijn er nog wel wat alternatieven (Canarische Eilanden, Portugal, Griekenland, Egypte), maar het heeft uiteraard weer impact op de reiswereld die het de laatste jaren toch al moeilijk heeft gehad met Egypte/Tunesië/Griekenland.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24

McBoom

Broem

hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:40:
Op zich zou je ook gewoon vanuit het publiek met een boycot kunnen komen: ga niet naar Turkije op vakantie en koop geen Turkse producten.

Daar hoeft echt geen officieel regeringsbeleid aan ten grondslag te liggen, even los van de vraag wie deze zomer nog naar Turkije op vakantie wil na al deze beschuldigingen...
Henk en Ingrid natuurlijk. lekker goedkoop all-inclusive ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:26:
[...]

We kunnen beter onze toeristen terugtrekken dan de ambassadeur. Heeft ie veel meer last van. ;)
Het ging al niet zo best met het toerisme daar door het terreur, volgens de minister van cultuur en toerisme was het een tijdelijk probleem.

Ze zullen wel heel veel reclame op tv moeten gaan maken met leuke filmpjes om nog wat toeristen te kunnen trekken.

Hij zegt rond 3 minuten ook iets dat vluchten voor de Inquisitie in Spanje en Hitler in Duitsland, vindt hij ook toerisme.

[ Voor 10% gewijzigd door Soldaatje op 14-03-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Een negatief lijkt mij een vanzelfsprekendheid. Verbaasd me dat dit nog niet is ingesteld. De risico's voor de NL'ers daar nemen met het uur toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Bean77 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:26:
[...]

Een negatief lijkt mij een vanzelfsprekendheid. Verbaasd me dat dit nog niet is ingesteld. De risico's voor de NL'ers daar nemen met het uur toe.
We gaan wel langzaam die kant op nu ja. Maar helaas kunnen reizigers daar geen rechten aan ontlenen. Het is - zoals de naam al zegt - 'slechts' een advies. Reisorganisaties hoeven er niets mee te doen en een reeds geboekte reis is dus niet per definitie kosteloos te annuleren.

Maar veel nieuwe boekingen zullen er daarna niet meer komen. Maar ik kan me niet voorstellen dat het zonder dat advies wel storm loopt bij de reisbureau's.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Daar had Aboutaleb het in Nieuwsuur ook al over. Maar eigenlijk is dat nieuws niet zo spannend: duidelijk is dat het een vooropgezet plan is om de minister alsnog daar te krijgen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Spotmatic schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Ik denk dat dat escalerend zou zijn, en beter achter de hand gehouden kan worden om eventueel in te zetten als Turkije het verder escaleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
BadRespawn schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:12:
Ik denk dat dat escalerend zou zijn, en beter achter de hand gehouden kan worden om eventueel in te zetten als Turkije het verder escaleert.
Hoeveel verder moet het escaleren vraag ik me af? Wat is de overtreffende trap van een beschuldiging van genocide... 8)7

Als je er trouwens over nadenkt: genocide, fascistoïde, nazisme, bananenrepubliek. Hij heeft het gewoon over zijn eigen land, bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:51:
[...]

Hoeveel verder moet het escaleren vraag ik me af? Wat is de overtreffende trap van een beschuldiging van genocide... 8)7

Als je er trouwens over nadenkt: genocide, fascistoïde, nazisme, bananenrepubliek. Hij heeft het gewoon over zijn eigen land, bizar.
Geen idee, maar ik betrapte me er toen ik het las wel op dat ik me afvroeg wat hem vannacht weer gaat invallen om morgen te roepen. Dit is zo bizar.. alsof je een south park aflevering kijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
Probleem is als je echt op elke actie een tegenreactie geeft het echt in rap tempo uit de hand loopt. Meest verstandige zet is dus even niets te doen. Zal ongetwijfeld een keer een tegenzet komen. Maar ik vermoed niet voor donderdag.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

jip_86 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:05:
Probleem is als je echt op elke actie een tegenreactie geeft het echt in rap tempo uit de hand loopt. Meest verstandige zet is dus even niets te doen. Zal ongetwijfeld een keer een tegenzet komen. Maar ik vermoed niet voor donderdag.
Excact. Hij staat voor paal, ze zitten hardstikke fout en hij wil ons land een actie ontlokken waarmee wij ook fout in het daglicht komen te staan. Dat lukt hem niet dus hij gaat steeds verder. Maar wij geven geen krimp.
Laat lekker hun ambassadeur hier, hardstikke welkom die man. Niet terugsturen zodat Erdogan daarover weer kan blaten en stemmetjes winnen in zijn eigen land.
Gewoon zo doorgaan.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

MrMonkE schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:24:
[...]

Excact. Hij staat voor paal, ze zitten hardstikke fout en hij wil ons land een actie ontlokken waarmee wij ook fout in het daglicht komen te staan. Dat lukt hem niet dus hij gaat steeds verder. Maar wij geven geen krimp.
Laat lekker hun ambassadeur hier, hardstikke welkom die man. Niet terugsturen zodat Erdogan daarover weer kan blaten en stemmetjes winnen in zijn eigen land.
Gewoon zo doorgaan.
De voorgaande dingen maakte mensen best nog wel boos. Maar dit is zo absurd dat er nog maar 1 gepaste reactie is: :')

Dat maakt een tegenreactie eigenlijk ook wel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Iemand als Erdogan weet alles wel zo te draaien dat het lijkt dat we tegen Turkije zijn.

Rutte: "Maar natuurlijk zijn de Turkse ambassadeurs hier altijd nog van harte welkom"
Turkse (staats)kranten: "Nederland neemt onze ambassadeurs in gijzeling!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hij wilde gewoon even laten zien hoe slap Europa met de open grenzen is. Door over land met twee verschillende auto's in colonne met een dergelijke vrouw te laten rijden richting Rotterdam. Gelukkig zijn we daar niet ingetrapt.

Ik neem aan dat die vrouw die tot bij de ambassade is gekomen geen dubbelgangster was, maar een andere auto die ze eerder tegen hadden gehouden wel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
MrMonkE schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:24:
[...]

Turkse ambassadeur was/is gewoon in Turkije hoor ;).
Verder heeft het hele gebeuren Rutte ook geen windeieren gelegd en achter de schermen lachen beide partijen het hardst.

Na de verkiezingen kunnen ze weer samen komen en onder het genot van een glaasje melk weer vrienden worden.

[ Voor 25% gewijzigd door beezjeh op 14-03-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Erdogan speelt het wel slim.
Als ze mochten spreken hier kan die een mooie campagne voeren.
Nu ze niet mogen spreken kan die laten zien wat een sterke leider of dat die wel niet is.

Hoe dan ook een win voor Erdogan helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:51:
[...]

Hoeveel verder moet het escaleren vraag ik me af?
Bij voorkeur helemaal niet, en wij moeten hier de verstandigste zijn en zoveel mogelijk de-escalerend optreden. Dat wil niet zeggen dat we over ons heen moeten laten lopen, maar wel in de gaten houden dat oog-om-oog uiteindelijk de hele wereld blind maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Erdogan is zeer druk bezig met het creëren van zijn eigen reality distortion field.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ergens is het best wel opmerkelijk dat de echte daders van Srbrenica, de serviers, zichzelf graag zien als het land dat het Ottomaanse Rijk ervan weerhouden heeft verder in Europa door te dringen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Het lijkt mij een goed idee de "subsidie" kraan vanuit de EU richting Turkije dicht te draaien. Willen we een land dat zich zo opsteld wel steunen? Er gaan miljarden onder de naam ontwikkelingshulp naar Turkije. Elk jaar. Voor de genen die het interessant vinden:http://www.mo.be/reportag...e-achttiende-economie-ter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54
kobus71 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:16:
Het lijkt mij een goed idee de "subsidie" kraan vanuit de EU richting Turkije dicht te draaien. Willen we een land dat zich zo opsteld wel steunen? Er gaan miljarden onder de naam ontwikkelingshulp naar Turkije. Elk jaar. Voor de genen die het interessant vinden:http://www.mo.be/reportag...e-achttiende-economie-ter
Welkom in de wereld die ontwikkelingshulp heet zou ik zeggen. Die "hulp" moet liefst wel rendabel zijn. Dus uitgevoerd door westerse personen of bedrijven in landen waar we later nog iets mee kunnen. Er was natuurlijk lang de hoop dat Turkije bij de EU zou komen en dan was die ontwikkelingshulp eigenlijk gewoon een vooruitgeschoven investering geweest.

Maar ja, toen kwam Erdogan ineens met heel andere plannen; het EU traject was lang en moeizaam en de persoonlijke macht lonkte. Daarnaast wordt de situatie in Turkije met de maand gecompliceerder (o.a. op economisch vlak, in relaties met buurlanden als Syrie en Rusland en qua interne veiligheid door PKK en ISIS). Daarom waait er nu een heel andere wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
kobus71 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:16:
Mijn eerste idee was ook per direct alle geld stromen naar turkije stop zetten maar ik er nu wat langer na kijk is het negeren van erdogan veel effectiever, kijk maar hoe hij zich zelf voor schut zet tegen over de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

NLsandman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:05:
[...]

Mijn eerste idee was ook per direct alle geld stromen naar turkije stop zetten maar ik er nu wat langer na kijk is het negeren van erdogan veel effectiever, kijk maar hoe hij zich zelf voor schut zet tegen over de rest van de wereld.
Ik hoop dat de turken dat ook in gaan zien, alhoewel dat waarschijnlijk ijdele hoop is aangezien Erdogan de media beheerst en controleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
LockeJohn schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:06:
Erdogan speelt het wel slim.
Als ze mochten spreken hier kan die een mooie campagne voeren.
Nu ze niet mogen spreken kan die laten zien wat een sterke leider of dat die wel niet is.

Hoe dan ook een win voor Erdogan helaas
Vind niet dat hij het slim speelt. Op korte termijn voor binnenlands gebruik wellicht, voor de langere termijn én in het buitenland staan de Turken compleet in hun hemd.

Hoe harder Erdogan schreeuwt, hoe potsierlijker het wordt. Het feit dat Nederland nagenoeg niet reageert op al dat geblaat is ultiem vernederend voor de Turken. Het is een enorm trots volk, vervuld van zichzelf, maar als ze een keer stampvoetend om zich heen beginnen te slaan en hun 'macht' willen tonen haalt iedereen zijn schouders op en gaat verder met zaken die ze wel belangrijk vinden.

Het enige wat Erdogan heeft bereikt is dat hij zichzelf en zijn land minder relevant heeft gemaakt. En daarnaast heeft hij een belangrijke bron van inkomsten, het toerisme, nog een extra klap toegebracht.

Nou ja, hij doet zijn best maar. De rest van de wereld kan er niet wakker van liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
alexbl69 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:39:
Vind niet dat hij het slim speelt. Op korte termijn voor binnenlands gebruik wellicht, voor de langere termijn én in het buitenland staan de Turken compleet in hun hemd.

Hoe harder Erdogan schreeuwt, hoe potsierlijker het wordt. Het feit dat Nederland nagenoeg niet reageert op al dat geblaat is ultiem vernederend voor de Turken. Het is een enorm trots volk, vervuld van zichzelf, maar als ze een keer stampvoetend om zich heen beginnen te slaan en hun 'macht' willen tonen haalt iedereen zijn schouders op en gaat verder met zaken die ze wel belangrijk vinden.

Het enige wat Erdogan heeft bereikt is dat hij zichzelf en zijn land minder relevant heeft gemaakt. En daarnaast heeft hij een belangrijke bron van inkomsten, het toerisme, nog een extra klap toegebracht.

Nou ja, hij doet zijn best maar. De rest van de wereld kan er niet wakker van liggen.
Grotendeels eens, maar dat maakt Erdogan niets uit. Het is campagnetijd, hij wil graag dictator worden, en dus heeft hij een gemeenschappelijke vijand nodig. Hij weet inmiddels wel beter dan Rusland of de VS als vijand te bestempelen, maar ik geloof niet dat Nederland een geloofwaardige vijand is :p

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nat-Water schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:40:
[...]

Ja, en dan krijg je als reactie economische sancties a la importverbod. Nederlandse producten voldoen dan niet aan de veiligheidsnormen. Aangezien Turkije goed is voor 1% van de invoer export :+ kan je afvragen of dat het waard is. Want we verliezen dan wel omzet, maar we winnen niks.
Ik begreep dat de EU als 1 blok geldt. Turkije kan geen importverbod uitvaardigen tegen NL producten. Correct me if I'm wrong.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 23:55
FunkyTrip schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Ik begreep dat de EU als 1 blok geldt. Turkije kan geen importverbod uitvaardigen tegen NL producten. Correct me if I'm wrong.
Lijkt me ook sterk dat economische sancties invloed hebben op Nederland, tenzij ze de hele EU uitsluiten, maar lijkt me dat zelfs Erdogan dat niet aandurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
[...]

Dat klopt. Maar wat ze wel kunnen doen is onofficieel niet meer bij Nederlandse bedrijven kopen, en de orders in andere landen plaatsen. En daar hebben wij als land dan ook last van. Of de documenten wbt invoeren onnodig vertragen. Ik noem maar wat.

Het maakt verder niet uit, want het is een 'wat als' discussie. Zover zijn, en komen we gelukkig niet. De Nederlandse overheid heeft, in mijn optiek, al laten zien verstandig te zijn en het hoofd koel te houden. Dingen zoals een zeer negatief reisadvies, of andere niet-doordachte acties om 'je punt te maken' gaan (hopelijk!) niet gebeuren. En laten we hopen dat dat met het nieuwe kabinet ook zo blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 15-03-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Turkse consumenten kunnen altijd 'spontaan' besluiten Nederlandse produkten niet te kopen. Daarbij eventueel geholpen door lijstjes die de overheid maakt welke dat zijn als dat niet op het produkt te lezen is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
De dagelijkse portie hysterische uitspraken uit Erdoland:
#Turkey: #Erdogan's chief aide Yiğit Bulut claimed on TV #Dutch soldiers harvested organs from kids in Bosnia & run women trafficking scheme
Wat zit daar in het drinkwater? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Volgens Erdogan kunnen de NL burgers het niet helpen, het is de "schuld" van de regering. Zou hij niet snappen dat de regering de burgers vertegenwoordigt.lol. Bronhttp://www.telegraaf.nl/b...sancties_tegen_NL___.html

Wat ik niet snap dat Turken hem zo geweldig vinden. Hij kraamt de grootste onzin uit. En ze vinden het prachtig. Ik snap niets van zulke volkeren.

@natwater, een negatief reisadvies lijkt mij wel een goed idee. Moet je die turken zien op TV met messen in hun sinaasappeltjes. Dat moeten NLers voorstellen. Nou, lijkt mij niet verstandig om daar heen te gaan.

[ Voor 42% gewijzigd door kobus71 op 15-03-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
kobus71 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:02:
Volgens Erdogan kunnen de NL burgers het niet helpen, het is de "schuld" van de regering. Zou hij niet snappen dat de regering de burgers vertegenwoordigt.lol. Bronhttp://www.telegraaf.nl/b...sancties_tegen_NL___.html

Wat ik niet snap dat Turken hem zo geweldig vinden. Hij kraamt de grootste onzin uit. En ze vinden het prachtig. Ik snap niets van zulke volkeren.
Net als die volkeren die Wilders zo geweldig vinden.. toch? Ik snap je punt niet zo, 50% van de Turken hebben op Erdogan gestemd en 50% niet..

De hamvraag is overigens of je het uberhaubt wilt snappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hahahah, van deze 'alternative facts' kan Trump nog wat leren :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
beyazz06 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Net als die volkeren die Wilders zo geweldig vinden.. toch? Ik snap je punt niet zo, 50% van de Turken hebben op Erdogan gestemd en 50% niet..

Dat zijn jou woorden. Waarom zou ik het niet willen snappen. En stemt 50% van de NLers op Wilders? Dat zou een verassing zijn. Maar je stelt nu Erdogan gelijk aan Wilders snap ik ?

Ik kan niet begrijpen dat een volk zo fan kan zijn van iemand als Erdogan. Hij praat de grootste onzin. De feiten kloppen gewoon niet.

En dan de sinaasappeltjes, schitterend Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6tzpmUWcAAb2cW.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door kobus71 op 15-03-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
beyazz06 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Die laatste zin is een beetje overbodig...

Bestaat er niet het risico op een burgeroorlog in Turkije? Zoals je zelf zegt, 50% is voor en 50% is tegen. En aangezien Erdogan er nogal fors ingaat (/understatement) zal de kloof tussen die beide groepen ook vrij diep zijn.

Kan me zo voorstellen dat die kloof grotendeels wordt bepaald door opvattingen voor wat betreft de gewenste inrichting van de Turkse staat: seculier à la Atatürk, of islamitisch à la Erdogan.

Lijkt me dat dit zich aan de Borspurus een vrij explosief kruitvat aan het vormen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Ook Duitsland dreigt nu met maatregelen: http://www.politico.eu/ar...-for-turkish-politicians/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

-tom-562 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:16:
Hahahah, van deze 'alternative facts' kan Trump nog wat leren :')
Valt wel op dat die stil blijft. Obama had al wel wat naar buiten gebracht (waarschijnlijk ook iets dat Turkije moet de-escaleren).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens wie kan dat niet? Team America? Als Turkije dat wil doen, dan doen ze dat uiteraard simpelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
ph4ge schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:50:
[...]

Grotendeels eens, maar dat maakt Erdogan niets uit. Het is campagnetijd, hij wil graag dictator worden, en dus heeft hij een gemeenschappelijke vijand nodig. Hij weet inmiddels wel beter dan Rusland of de VS als vijand te bestempelen, maar ik geloof niet dat Nederland een geloofwaardige vijand is :p
Hij probeert de hele EU als vijand te zien, kijk eens hoe naar ze doen tegen ons!
We mogen niet bij de EU boehoehoe blablabla etc

Het maakt hem idd niets uit, hij probeert aan te spreken op de turkse trost enzo om in het zadel te blijven.
Net als dat Putin VS als vijand ziet voor binnenlandse populariteit.
Het zal hun worst wezen in hoeverre het op langere termijn problemen geeft, voor hun zal het weinig problemen geven ze hebben de miljarden al binnen. Putin bezit tussen de 50-80 miljard dollar, draagt trainingspakjes van 3k$ ... Erdogan net zo als je ziet wat voorn paleizen die voor zichzelf laat bouwen.
Het is te triest voor woorden dat deze mensen aan de macht kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kobus71 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:41:
[...]

Dat zijn jou woorden. Waarom zou ik het niet willen snappen. En stemt 50% van de NLers op Wilders?
Dat is natuurlijk een drogreden. Er zijn in NL 18 politieke partijen, in Turkije maar 4 of 5 ofzo? Als je datzelfde in NL zou hebben, met PVV erbij, zouden er ook veel meer mensen op de PVV stemmen.
Maar je stelt nu Erdogan gelijk aan Wilders snap ik ?
De gebruikte retoriek is nagenoeg gelijk, ja. Zoek een zondebok en geef hen de schuld van alles. Feiten zijn niet belangrijk.
Ik kan niet begrijpen dat een volk zo fan kan zijn van iemand als Erdogan. Hij praat de grootste onzin. De feiten kloppen gewoon niet.
Dat is toch precies hetzelfde als bij Wilders? Maar daar stemmen mensen ook blind op :)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 15-03-2017 14:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
kobus71 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:41:
[...]

Dat zijn jou woorden. Waarom zou ik het niet willen snappen. En stemt 50% van de NLers op Wilders? Dat zou een verassing zijn. Maar je stelt nu Erdogan gelijk aan Wilders snap ik ?

En dan de sinaasappeltjes, schitterend [afbeelding]
De reden waarom ik die vraag stelde komt doordat ik eerder een dergelijke discussie heb gevoerd; conclusie was dat men eigenlijk niet bereidt was om het te willen snappen.

Aan de andere kant wel frappant, we keuren de harde aanpak van de ME totaal goed. Ofwel opeens wordt 'geweld' goed gekeurd. Terwijl indien andere landen eenzelfde 'geweld' gebruiken tegen dergelijke protesten men spreekt van 'vrijheid van meningsuiting', 'dictatuur' en etc.

Ik lees her en der dat wij vanuit Nederland best hypocriet zijn. Gezien bovenstaande, klinkt dat niet eens zo gek..

Wat betreft de sinaasappels.. Tjah.. Geen idee wat ze daarmee willen proberen te zeggen, ziet er inderdaad schitterend uit :D
alexbl69 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:47:
[...]

Die laatste zin is een beetje overbodig...

Bestaat er niet het risico op een burgeroorlog in Turkije? Zoals je zelf zegt, 50% is voor en 50% is tegen. En aangezien Erdogan er nogal fors ingaat (/understatement) zal de kloof tussen die beide groepen ook vrij diep zijn.

Kan me zo voorstellen dat die kloof grotendeels wordt bepaald door opvattingen voor wat betreft de gewenste inrichting van de Turkse staat: seculier à la Atatürk, of islamitisch à la Erdogan.

Lijkt me dat dit zich aan de Borspurus een vrij explosief kruitvat aan het vormen is.
Die laatste zin is niet overbodig, zie mijn reactie hierboven.

Overigens bestaat er m.i. geen risico op een burgeroorlog in Turkije. Als er een burgeroorlog zou komen, dan had deze tijdens de couppoging moeten losbarsten. Dat is niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
.oisyn schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Dat is natuurlijk een drogreden. Er zijn in NL 18 politieke partijen, in Turkije maar 4 of 5 ofzo? Als je datzelfde in NL zou hebben, met PVV erbij, zouden er ook veel meer mensen op de PVV stemmen.
Da's natuurlijk onmogelijk te zeggen, en verre van logisch. Feit is dat 1 een president is, de ander nooit meer dan een kwart van de stemmen heeft gehad en nooit aan een regering deelnam. Dat is niet vergelijkbaar.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Let op:
We willen als forumcrew hier, net zoals in alle andere topics, geen denigrerende reacties naar andere bevolkingsgroepen zien.