Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De distributie van stemmen bij X keuzes zegt a priori weinig over de distributie bij Y partijen, zeker als we niet weten welke partijen dat zijn..oisyn schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:31:
[...]
Hoezo onlogisch? Als je minder partijen hebt, krijgen de individuele partijen meer stemmen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Laten we hopen dat hij geen excuses aangeboden heeft. Maar ik was er wel bang voor dat hij na de verkiezingen zo iets zou doen.
Erdogan roeptoetert wat, de Turkse media roeptoetert lekker mee, want alle kritische media zijn gesloten en buiten Turkije neemt niemand hem serieus.
Laten we eerlijk zijn, Wat is Turkije nu? Buiten een rijk ver verleden is er weinig om trots op te zijn. De enige 2 zaken die Turkije op de kaart zetten zijn lidmaatschap van de NATO (lekker strategisch gelegen) en hun enorme aantallen emigranten in het buitenland. Als het nu Duitsland was die diergelijke taal zou uitslaan zou ik me zorgen maken, een Trump die ook rare dingen uitkraamt, idem. Maar Turkije?
De enige verliezer hier is de Turkse bevolking. Erdogan lijkt enkel op macht uit te zijn en daarvoor moet blijkbaar alles wijken, vrijheid van meningsuiting, de economie en het welzijn van het gehele volk.
In het licht van het aankomende referendum is alles natuurlijk prima te plaatsen, Erdogan roept en doet de vreemdste dingen om de zaken op de spits te drijven en als bij een ander land de emmer eindelijk overloopt heeft hij eindelijk een vijand gevonden, in dit geval zijn dit toevallig Nederland en Duitsland. Ironisch genoeg 2 extreem welvarende en vrije landen die hij nu uitroept als de "axis of evil" en bananenrepublieken, terwijl juist dat laatse hetgeen is waartoe hij het land met de haren naartoe sleept. En terwijl hij dat doet juicht de bevolking en de media hem toe.
Ondertussen ziet iedereen die maar een beetje van de geschiedenis van de laatste honderd jaar afweet waar dit toe leidt. Dit lijkt een beetje op een mish-mash van de twee meest spraakmakende films van de vorige eeuw, "Stalinism, the movie" en Adolf, the movie". Iedereen is tegen ons, een zondebok is ook gevonden, en in Gülen heeft Erdogan zijn eigen Trotsky.
En hoe meer hij schreeuwt, hoe minder vrienden er overblijven, hoe slechter de ecenomie draait, want het is lastig zaken doen in een politiek instabiel land met een halvegare aan het roer, hoe harder hij kan schreeuwen "zie je wel, iedereen is tegen ons, hun schuld, niet de onze". Een self fulfilling prophecy. En al dit vanwege één enkele reden, Erdogan als onbetwist leider.
We hebben het allemaal al eerder gezien, niets nieuws onder de zon, een heel volk dat als makke schapen zichelf naar de vernieling stemt als het (naar alle waarschijnlijkheid, zelfs een nee zou een ja worden) en een Turkije dat geheel afglijdt.
Nederland en Duitsland zijn hierbij niet echt van belang, tegen Duitsland is het makkelijk scoren met gezever over fascisme, Nederland hapte gewoon op het juiste moment toe, ook hierbij weer, die fascisten (ze hadden waarschijnlijk gerekend op Duitsland en hadden nog geen nieuwe leuzen bedacht, dus zijn de Nederlanders nu ineens ook fascisten).
Het waait wel weer voorbij maar ik zie Turkije onder Erdogan the Almighty compleet de afgrond ingaan, en nogmaals, de grote zerliezer zal de Turkse bevolking zijn. In Nederland en Duitsland waait het weer voorbij, het turkse volk zit met een beetje pech de komende deciennia met de gebakken peren.
Ik maak me in ieder geval weinig zorgen over Nederland.
Nee, dat werkt daar anderskobus71 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:02:
Volgens Erdogan kunnen de NL burgers het niet helpen, het is de "schuld" van de regering. Zou hij niet snappen dat de regering de burgers vertegenwoordigt.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dit is toch wel degelijk een probleem. Door de troep die vanuit Turkije over ons land wordt uitgestort, is er nu hier een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger die zijn werk moet neerleggen.
Ik denk eerder dat Turkije haar ketel in trekt en voor de buhne dit nepbericht de wereld in slingert om het domme volk de indruk te geven dat ze gewonnen hebben.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat wil ik best geloven. Een andere optie is dat ze het verkeerd begrepen hebben, Yildirim is volgens mij niet verder dan de basisschool gekomen. Zijn Turks is al niet best, laat staan Engels, daar zit dus sowieso een tolk tussen.L1nt schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:51:
[...]
Ik denk eerder dat Turkije haar ketel in trekt en voor de buhne dit nepbericht de wereld in slingert om het domme volk de indruk te geven dat ze gewonnen hebben.
Volgens de Turken staat natuurlijk al vast dat er rechten zijn geschonden. Tel daarbij op het diner, en de verwarring is compleet. Ik denk dus dat Yildirim dit idd ziet als excuses.Volgens de woordvoerder van Rutte zijn in de chaos die de Turken die avond en nacht veroorzaakt hadden, twee Turkse diplomaten korte tijd vastgehouden. ''Dit is gebeurd, omdat voor de politie niet duidelijk was wie zij waren. Toen bleek dat het om diplomaten ging, zijn ze onmiddellijk vrijgelaten. In zijn contacten op zaterdagavond heeft minister-president Rutte bij premier Yildirim aangegeven dat Nederland dit verder uitzoekt. Mocht daaruit blijken dat Nederland op dit punt in strijd gehandeld heeft met het verdrag van Wenen, dan betreuren we dat.''
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
http://www.telegraaf.nl/b...rlandse_koeien_uit__.html
[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 16-03-2017 12:24 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wel eerst even goed door de controle, wellicht heeft de grote gek er trojaanse koeien van gemaakt...
[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 16-03-2017 12:25 ]
Nee, het wetsartikel laat alleen belediging toe van leiders als we met ze in staat van oorlog zijn. We mogen technisch gezien dus niet eens Poetin, Assad of zelfs Kim Jong Un (Oen.oisyn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:26:
Als Turkije geen bevriende staat meer is, mogen we Erdogan dan ook beledigen?
* DaniëlWW2 wordt opeens afgevoerd door de politie voor belediging van een bevriend staatshoofd.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Haha, die lui sporen toch echt niet lekker daar. Het enige wat zij nu doen is echt oproepen tot een dergelijke oorlog. Manmanman...
Denk dat die haha wel weg kan. Heb een aantal turkse collega's die redelijk anti Erdogan zijn die zich aardig zorgen maken. Niet om Turkije als staat maar eerder om iemand die hier al woont en het wel heel letterlijk gaat nemen.De_Bastaard schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:11:
http://nos.nl/artikel/216...stoorlogen-in-europa.html
Haha, die lui sporen toch echt niet lekker daar. Het enige wat zij nu doen is echt oproepen tot een dergelijke oorlog. Manmanman...
DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:41:
[...]
Nee, het wetsartikel laat alleen belediging toe van leiders als we met ze in staat van oorlog zijn. We mogen technisch gezien dus niet eens Poetin, Assad of zelfs Kim Jong Un (Oen) beledigen.
* DaniëlWW2 wordt opeens afgevoerd door de politie voor belediging van een bevriend staatshoofd.
Het staat mij bij dat de 'einde oorlog'-verklaring met met N-Korea nooit is getekend.
Nederland vocht mee, maar heeft zelf (wegens onder de VN-vlag meevaren) nooit de oorlog verklaard of zo?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Ik vind Turkije anders best HAHA. Het volk van dat land (iets meer dan 50%, de rest kan beter snel maken dat het wegkomt zolang ze nog onder de juk van die dictator uit kunnen) krijgt precies wat het verdiend en ik wens ze veel plezier in de afgrond.Danster schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:16:
[...]
Denk dat die haha wel weg kan. Heb een aantal turkse collega's die redelijk anti Erdogan zijn die zich aardig zorgen maken. Niet om Turkije als staat maar eerder om iemand die hier al woont en het wel heel letterlijk gaat nemen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 13:41 ]
Lachwekkend natuurlijk. Ze doen er alles aan om Nederland te beledigen, maar het wordt steeds krankzinniger. Denken ze nou echt hier iets mee te bereiken?Danster schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:20:
Al dat boe geroep vindt hij natuurlijk niet prettig. Het handboek diplomatie heeft een nieuw hoofdstuk over mogelijke sancties.
http://www.telegraaf.nl/b...rlandse_koeien_uit__.html
Massaal bedankkaartje sturen omdat de biefstuk stukje goedkoper is geworden??Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:38:
[...]
Ik vind Turkije anders best HAHA. Het volk van dat land (iets meer dan 50%, de rest kan beter snel maken dat het wegkomt zolang ze nog onder de juk van die dictator uit kunnen) krijgt precies wat het verdiend en ik wens ze veel plezier in de afgrond.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Dat is een initiatief waar ik prima mijn handtekening onder wil zettenL1nt schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:58:
[...]
Massaal bedankkaartje sturen omdat de biefstuk stukje goedkoper is geworden??
En natuurlijke een versgeperst sapje erbij, leuke open sollicitatie voor appelsientjeL1nt schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:58:
[...]
Massaal bedankkaartje sturen omdat de biefstuk stukje goedkoper is geworden??
Ook wel wat krom, ze maken meer, en serieuzer, werk van het bestrijden de strijders van IS, die afhankelijk van de koran-geleerde/mullah/imam van dienst wel of niet "heilig" zijn, maar tegelijk willen ze in Europa zelf een heilige oorlog aanwakkeren?De_Bastaard schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:11:
uncle_sjohie
ja, knettergek. Dat temperament is gevaarlijk. Ik kan me indenken dat sommige landen daar anders mee omgaan. Nederlanders zijn nogal vrij nuchter...uncle_sjohie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:36:
[...]
Ook wel wat krom, ze maken meer, en serieuzer, werk van het bestrijden de strijders van IS, die afhankelijk van de koran-geleerde/mullah/imam van dienst wel of niet "heilig" zijn, maar tegelijk willen ze in Europa zelf een heilige oorlog aanwakkeren?
Hij is gewoon een tikje jaloers dat we die ellende in Europa al eeuwen achter de rug hebben. Het liefst zou hij inderdaad oorlog exporteren naar Europa aangezien dat straks nog het enige is wat hij te bieden heeft. Ongeacht wat zijn aanhang van deze uitspraken of "Turkse politieke poëzie" vindt: dit zijn uitspraken van een minister van buitenlandse zaken.Spoedig kunnen in Europa godsdienstoorlogen beginnen, en ze zullen beginnen

Verwijderd
Kleine nuance, Turkse minister van buitenlandse zaken. Ergo, van een land dat niet serieus te nemen is. Noord-korea nemen we toch ook keer op keer met een korreltje zout. Nou de Turken komen tegenwoordig standaard met een zoutpotje.Compunologist schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:52:
[...]
Ongeacht wat zijn aanhang van deze uitspraken of "Turkse politieke poëzie" vindt: dit zijn uitspraken van een minister van buitenlandse zaken.
Wel leuk en aardig dat je die quote zo overneemt, echter zegt die kerel niet wat je quote. Hij geeft aan dat er 'mogelijk' oorlogen kunnen ontstaan... Hij zegt niets over een periode ('Spoedig') of dat het plaats zal vinden ('zullen beginnen')Compunologist schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:52:
[...]
Hij is gewoon een tikje jaloers dat we die ellende in Europa al eeuwen achter de rug hebben. Het liefst zou hij inderdaad oorlog exporteren naar Europa aangezien dat straks nog het enige is wat hij te bieden heeft. Ongeacht wat zijn aanhang van deze uitspraken of "Turkse politieke poëzie" vindt: dit zijn uitspraken van een minister van buitenlandse zaken.
Iets met Media...

[ Voor 6% gewijzigd door beyazz06 op 16-03-2017 15:12 ]
Dacht dat het alleen geldt als die pipo's in Nederland zelf zijn.DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:41:
[...]
Nee, het wetsartikel laat alleen belediging toe van leiders als we met ze in staat van oorlog zijn. We mogen technisch gezien dus niet eens Poetin, Assad of zelfs Kim Jong Un (Oen) beledigen.
Ik moet er gewoon echt om lachen. De toon, de arrogantie, de grenzeloze stupiditeit en het onbeschofte. Het is gewoon een grap en menig politicus in Europa kan er smadelijk om lachen, zeker omdat de gedachte hierom te lachen de kring rond Erdogan en de de man zelf behoorlijk pissig zal maken, wat het nog grappiger maakt.De_Bastaard schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:11:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De toon lijkt me glashelder, ook uit de rest van zijn betoog: als die oorlogen "mogelijk" kunnen ontstaan dan ligt het initiatief daarbij in Turkije, aangezien niemand anders zulke bizarre scenario's zelfs maar overweegt. Het woord "oorlog" alleen al is voldoende om het geheel in het belachelijke, dan wel verontrustende te trekken. Als je een nauwkeurigere vertaling hebt, geef maar, maar ik gok dat er geen verzoenende taal bij zit. Of zelfs maar realistische taal.beyazz06 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:10:
[...]
Wel leuk en aardig dat je die quote zo overneemt, echter zegt die kerel niet wat je quote. Hij geeft aan dat er 'mogelijk' oorlogen kunnen ontstaan... Hij zegt niets over een periode ('Spoedig') of dat het plaats zal vinden ('zullen beginnen')
Iets met Media...
Het moet een domper zijn voor de propagandamachine dat we niet met zijn allen massaal op de PVV gestemd hebben. Ze beschuldigen ons natuurlijk toch wel van alles wat mooi en lelijk is, maar je proeft de teleurstelling dat ze het erop moeten houden dat het allemaal één pot nat is, inclusief de mensen die lijnrecht tegenover Wilders staan (behalve natuurlijk de helden van DENK die hier nu democratisch verkozen in de Kamer gaan zitten, ondanks de keiharde vervolging die ze in onze fascistische staat tegen zich hebben gehad
Zwart is wit en 2 + 2 = 5 en Turkije is altijd al in oorlog geweest met Nederland, aldus het Turkse Ministerie van Waarheid. Het zou grappig zijn als de omstandigheden niet zo tragisch waren voor de Turkse bevolking.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Ik ben morgen rond die tijd toevallig bij Rotterdam CS. Ik overweeg half om ze te trakteren op koekjes (of sinaasappels?), maar ik ben te bang dat dit verkeerd uitgelegd gaat worden door het Turkse parlement. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het volgende conflict....oisyn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:19:
En nou laat die fascistische burgermeester van Rotterdam ook nog eens een demonstratie toe van de Turken: http://nos.nl/artikel/216...-turkse-nederlanders.html. Wat zijn we toch een stel nazis!

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Ik zou ze alvast schillen, daar schenen ze nogal moeite mee te hebben aan hun gezichten te zien op die ene fotoMneoreJ schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:29:
(of sinaasappels?)
Parlementaire BBQ kan dit jaar gewoon weer van vlees voorzien worden.
Achja zou zo fijn zijn als ze alle eer eens voor zich zelf zouden houden, apart volkje.
Denk dat je beter een kebabkar neer kan zettenMneoreJ schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:29:
[...]
Ik ben morgen rond die tijd toevallig bij Rotterdam CS. Ik overweeg half om ze te trakteren op koekjes (of sinaasappels?), maar ik ben te bang dat dit verkeerd uitgelegd gaat worden door het Turkse parlement. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het volgende conflict...
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dat gaat natuurlijk weer gigantisch mis. En dan weer huilie huilie als ze een wapenstok over de falie krijgen..oisyn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:19:
En nou laat die fascistische burgermeester van Rotterdam ook nog eens een demonstratie toe van de Turken: http://nos.nl/artikel/216...-turkse-nederlanders.html. Wat zijn we toch een stel nazis!
[ Voor 4% gewijzigd door kobus71 op 16-03-2017 18:27 ]
Ik vond het met name opvallend hoe ze daar zo over de politiehonden vielen. Maar als ik de angstige blikken van kinderen met een migratieachtergrond en de omlopende vrouwen met hoofddoek bij mijn eigen hond zie dan snap ik het ineens wel. Een hond is haram.kobus71 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:26:
[...]
Dat gaat natuurlijk weer gigantisch mis. En dan weer huilie huilie als ze een wapenstok over de falie krijgen.
Beetje hetzelfde als dat we met schoenen zouden gooien naar die demonstranten. Voor ons geen punt, daar ligt het anders.
Maar we zijn gelukkig in NL, en hoeven we daar geen rekening mee te houden. Als zij zich aan de regels houden, en normaal doen, hoeven ze zich ook geen zorgen te maken over een haram hond.Michielgb schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:36:
[...]
Ik vond het met name opvallend hoe ze daar zo over de politiehonden vielen. Maar als ik de angstige blikken van kinderen met een migratieachtergrond en de omlopende vrouwen met hoofddoek bij mijn eigen hond zie dan snap ik het ineens wel. Een hond is haram.
Beetje hetzelfde als dat we met schoenen zouden gooien naar die demonstranten. Voor ons geen punt, daar ligt het anders.
Dat weerhoudt het Midden Oosten er niet van ze gewoon in te zetten als waakhond, drugshond, politiehond...Michielgb schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:36:
[...]
Ik vond het met name opvallend hoe ze daar zo over de politiehonden vielen. Maar als ik de angstige blikken van kinderen met een migratieachtergrond en de omlopende vrouwen met hoofddoek bij mijn eigen hond zie dan snap ik het ineens wel. Een hond is haram.
...en onze reddingshonden waren na de aardbevingen ook gewoon welkom.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Had iets te maken dat engelen of wat dan ook niet kwamen als ze gingen bidden ofzo
Achja meer rare regeltjes van gelovigen.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Jemug, stuur maar weer een zoveelste fabeltje de wereld in. Een hond is haramMichielgb schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:36:
[...]

Volgens de organisatoren uit angst voor acties van tegenstanders die mensen in gevaar zouden kunnen brengen. Of misschien heeft het toch iets te maken met het lijstje van organisaties die niet mee gingen doen, waardoor het hele schouwspel misschien niet indrukwekkend genoeg zou worden. Er moet natuurlijk wel iets overblijven voor de televisie, en een kleine, goedgekeurde demonstratie die ordelijk verloopt is dat niet.
Er zijn wel degelijk opvattingen onder islamitische autoriteiten dat honden onrein zijn, en soms zelfs dat het houden van honden als huisdieren niet toegestaan is, als ik de informatie in Wikipedia mag geloven (ik kan de bronnen zelf niet checken) en deze vraag op StackExchange. Deze opvattingen zijn niet universeel, dus het zal van de moslim afhangen wat hij of zij van honden denkt, maar als je een traditie hebt tegen het houden van honden als huisdieren en alleen voor werk (en in het bijzonder als waakhonden) kan dat goed verklaren waarom iemand liever een boogje om een hond maakt, ook al zijn honden als zodanig dan niet haram.beyazz06 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:02:
Jemug, stuur maar weer een zoveelste fabeltje de wereld in. Een hond is haramHoe je erbij komt..
ach, ze kunnen toch gewoon de balletjes zo verwarmen dat ze elkaar ontlopen?@r!k schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:00:
Ben benieuwd wat er gebeurt als Ajax vandaag Besiktas loot voor de kwartfinales van de Europa League.
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik maak me daar idd geen zorgen over. De fout in je relaas is dat je nu net doet alsof alle Turken zo zijn. Erdogan zou dat graag zien, maar de feiten liggen toch echt anders. Van de 400.000 Turken in Nederland, waren er een stuk of 1000 aan het rellen geslagen. Van de 240.000 stemgerechtigden hebben er de laatste keer maar een stuk of 80.000 op Erdogan gestemd.demichel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:29:
maar is er iémand die zich zorgen maakt over de naar schatting 5 miljoen Turken die in Europa wonen, met Turkse vlaggen zwaaien en stenen gooien naar de politie, en door dit soort psychopaten als Erdogan met een afstandsbediening aangestuurd kunnen worden??
Ik maak me meer zorgen om de intimidatie die die minderheid uitoefent op de rest.
Trouwens, wat betreft het rellen en stenen gooien, ik heb wel vaker demonstraties meegemaakt waarin dat gebeurde. Door overwegend blanke Nederlanders. Bij élke demonstratie waarin de onenigheid diep zit zie je een kleine kern van relschoppers, daar staan Turken absoluut niet alleen in. Een gemiddelde voetbalrel levert meer schade op.
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 17-03-2017 10:39 ]
https://twitter.com/Conflicts/status/842668894858821632
Dat ben ik met je eens, we moeten alles wel in proportie zien. Vind de beweegreden achter deze demonstratie echter wel veel verontrustender..oisyn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:35:
[...]
Trouwens, wat betreft het rellen en stenen gooien, ik heb wel vaker demonstraties meegemaakt waarin dat gebeurde. Door overwegend blanke Nederlanders. Bij élke demonstratie waarin de onenigheid diep zit zie je een kleine kern van relschoppers, daar staan Turken absoluut niet alleen in. Een gemiddelde voetbalrel levert meer schade op.
Bij voetbalgeweld is de reden een stel eencelligen die uit verveling uit zijn op rellen. Hier is de motivatie echter dat er sec tegen de Nederlandse samenleving wordt gedemonstreerd, gevoed door een dictator in opleiding uit het thuisland. En dat vind ik persoonlijk wel een graadje erger, dan hoeven er echt geen bakstenen door de lucht te vliegen.
Is het nu werkelijk zo moeilijk om die paar honderd kilometer die Turkije aan de EU grenst doelmatig dicht te houden?Erik82 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:39:
en ze dreigen weer met vluchtelingen
Bulgarije heeft al een hek gebouwd, terwijl het me gezien de geschiedenis lijkt dat je ook niet zomaar van Turkije naar Griekenland wandelt.
[ Voor 23% gewijzigd door alexbl69 op 17-03-2017 10:58 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
tja, die 15k vluchtelingen per maand komen nu ook Europa al binnen volgens mij...Erik82 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:39:
en ze dreigen weer met vluchtelingen
Ja dat is moeilijk, er liggen allemaal Griekse eilanden die vaak zelfs zwemmend te bereiken zijn vanaf de Turkse kust.alexbl69 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:55:
Is het nu werkelijk zo moeilijk om die paar honderd kilometer die Turkije aan de EU grenst doelmatig dicht te houden?
Bulgarije heeft al een hek gebouwd, terwijl het me gezien de geschiedenis lijkt dat je ook niet zomaar van Turkije naar Griekenland wandelt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik niet, ik snap wel waarom die demonstratie er is. Je verwacht dat iemand je toe komst spreken ivm een verkiezing die binnenkort gaande is, en dan wordt dat ineens voorkomen door de overheid. Je kunt het heel rationeel verklaren waarom het wordt tegengehouden (al ben ik daar niet direct mee eens, en achteraf gezien had het beter geweest als ze gewoon hun praatje konden houden - het is inmiddels zeer duidelijk dat Erdo uit is op conflict), maar dat gaat er op dat moment natuurlijk niet in.alexbl69 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:55:
[...]
Dat ben ik met je eens, we moeten alles wel in proportie zien. Vind de beweegreden achter deze demonstratie echter wel veel verontrustender.
Nonsens, die mensen die rellen zijn net zo "eencellig" en zijn deels aanwezig voor dat doel. Bij elke demonstratie zijn er mensen om te rellen. Ze zijn het misschien weliswaar eens met waarom er gedemonstreerd wordt, maar dat staat er sec gezien los van.Bij voetbalgeweld is de reden een stel eencelligen die uit verveling uit zijn op rellen. Hier is de motivatie echter dat er sec tegen de Nederlandse samenleving wordt gedemonstreerd, gevoed door een dictator in opleiding uit het thuisland.
Dán niet? Wmb hoeven er nooit bakstenen door de lucht te vliegen. De praktijk is echter dat dat nou eenmaal gebeurt bij veel demonstraties, ongeacht waarover ze gaan. Ik vind het nogal meten met twee maten om je schouders op te halen bij voetbalrellen, maar op je achterste poten te staan als een stel Turken dat doen. Dan eerder andersom, bij die Turken gaat het iig nog ergens over - of je het nu eens bent met hun zaak of niet.En dat vind ik persoonlijk wel een graadje erger, dan hoeven er echt geen bakstenen door de lucht te vliegen.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 17-03-2017 11:43 ]
Ik wil niet te veel off topic gaan maar hoeveel voetbal wedstrijden worden er gehouden en gaat het mis?.oisyn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:35:
[...]
Procentueel heel weinig want zoveel rellen zijn er de laatste jaren echt niet meer. Dat was in de jaren 80 en 90 natuurlijk extreem maar als er nu in één weekend (minimaal 25 wedstrijden betaald voetbal elke week) één rel is dan is het al extreem veel. Ik zit elke week bij een voetbal wedstrijd en ik heb de afgelopen 3 jaren één keer wat meegemaakt (toevallig ook met een Turkse ploeg ;-)). Procentueel gaat het dus veel vaker fout bij demonstraties dan bij voetbalwedstrijden. Zodra extremistische partijen als Erdogan aanhangers demonstreren gaat het bijna altijd wel fout.
Het is echt wel vaker fout als er Turken bij betrokken zijn dan anders soorten demonstraties. Puur een constatering want ik zie die zaken bijna wekelijks voor mijn deur voorbij komen. Ik woon in Den Haag en hier zijn regelmatig demonstraties van diverse groepen als Koerden of Turken en bijna elke demonstratie eindigd hier in problemen/slopen/rellen/geweld tegen politie. Vooral als Koerden demonstreren, deze worden bijna altijd aangevallen of bekogeld door Turkse tegen demonstranten waarbij de ME moet optreden.
Afgelopen jaar zeker 5 keer fout zien gaan. En ja natuurlijk is dat een groep die niet representatief staat voor alle Turken maar het valt wel op dat deze groep wel veel groter is die gaat rellen dan bij andere bevolkingsgroepen.
PS
Het gaat ook vaak fout bij extreem linkse demonstraties om de nuance aan te brengen ;-)
Aan de andere kant is het bij iemand die uit is op een conflict, misschien maar goed om dat conflict gewoon eens te hebben over een niet zo spannend onderwerp, ipv net zo lang toe te geven tot diegene in zijn conflict zoeken zo ver is door gedraafd dat de gevolgen dan wel gelijk groot zijn..oisyn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:41:
[...]
Ik niet, ik snap wel waarom die demonstratie er is. Je verwacht dat iemand je toe komst spreken ivm een verkiezing die binnenkort gaande is, en dan wordt dat ineens voorkomen door de overheid. Je kunt het heel rationeel verklaren waarom het wordt tegengehouden (al ben ik daar niet direct mee eens, en achteraf gezien had het beter geweest als ze gewoon hun praatje konden houden - het is inmiddels zeer duidelijk dat Erdo uit is op conflict), maar dat gaat er op dat moment natuurlijk niet in.
(of dit dan daar het onderwerp voor was is een tweede, heel erg stek vond ik primaire weigering niet, maar daar had uit moeten volgen dat Turkije dat bij een rechter had mogen aanvechten)
Je zou er haast om lachen, maar het is in en in triest.
Vaak bu'j te bang!
Ik vind dat Erdogan hier het laatste beetje fatsoen wat ie nog had ook overboord heeft gegooid. Vanaf dit punt mogen er best sancties ondernomen gaan worden. Hoeven niet groots te zijn, liever achterkamerpolitiek en direct gericht tegen Erdogan en zn mensen.-tom-562 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:45:
http://www.nu.nl/media/45...tler-snor-voorpagina.html
Ben benieuwd of Kuzu nu wel eindelijk openlijk afstand neemt. Zal wel niet, des te verderfelijker dat hij in de kamer zit dan.
Het moet echt niet gekker worden. Turkije verlaagt zich elke dag weer. Gelukkig dat wij de meest verstandigste zijn van de twee.-tom-562 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:45:
Europa wil de-escaleren, maar is het niet mogelijk dat er wat tegen Turkije wordt gedaan na de verkiezingen op 16 april?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Wij hebben ook vaak genoeg Turken belachelijk gemaakt als geitenneuker en ook de profeet Mohammed is maar al te vaak onderwerp van menig spotprentje. Als de Turken dan een (mislukte en ongepaste) afbeelding van Merkel maken moeten we ook niet gaan doen alsof dit het einde is van de wereld.
Laat ze maar lekker uitrazen joh. Ze graven hun eigen graf wel. Hopelijk stemt het volk daar JA voor een dictator met tijdelijk in de bonus de doodstraf. Het volk krijgt de president dat het verdiend.
Volgens mij moeten we met heel Europa er gewoon geen aandacht aan geven.-tom-562 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:45:
Enkel een heel klein stukje in het nieuws, in de krant of op nieuwsites.
"Is Turkije nog steeds boos op ons? Ja. En in belangrijker nieuws....."
Dit is gewoon schoolplein provoceren. Steeds de grens verleggen en als de ander dan toch een keer uit haalt vlug naar de juffrouw rennen. Dus gewoon negeren en niet uithalen.
Kijk eens met hoe veel wij zijn. Dat laten ze echt wel uit hun hoofd.demichel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:29:
Er wordt behoorlijk lacherig gedaan naar de uitlatingen van Erdogan en zijn kornuiten, en die zijn inderdaad van een bedroevend kleuter niveau, maar is er iémand die zich zorgen maakt over de naar schatting 5 miljoen Turken die in Europa wonen, met Turkse vlaggen zwaaien en stenen gooien naar de politie, en door dit soort psychopaten als Erdogan met een afstandsbediening aangestuurd kunnen worden??
Poehee. In de EU (niet eens heel Europa) wonen 515 miljoen mensen. Kennelijk zijn er daarvan zo'n 5 miljoen Turken, da's dus 100 van "ons" voor elke Turk. En als de rellen in Rotterdam enige indicatie zijn dan gaat nog niet 1 op de 400 Turken echt rellen. Dat betekent 40.000 van "ons" voor iedere rellende Turk.demichel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:29:
maar is er iémand die zich zorgen maakt over de naar schatting 5 miljoen Turken die in Europa wonen,
Ik lach iedereen uit die daar bang van wordt.
YouTube: Kuzu staat niet achter uitspraken Erdoganjordyc schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:57:
Ben benieuwd of Kuzu nu wel eindelijk openlijk afstand neemt. Zal wel niet, des te verderfelijker dat hij in de kamer zit dan.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
-tom-562 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:45:

Ja, ik kan er wel om lachen, dit is niet eens triest meer,enkel lollig. Niemand nog die Turkije, haar president, media en bevolking nog meer serieus neemt.
Ik heb ook smakelijk gelachen om die clown die nu in de US aan het roer staat, maar da's de US, andere koek dan een onbenullig land als Turkije.
En het volk trapt er blijkbaar gewoon in, dat is dan wel weer triest.
Ach, hoeven we ook niet meer bang te zijn voor toetreding tot de EU, in ieder geval niet voor de komende duizend jaar
Ik vind dat altijd zo kortzichtig geredeneerd. Er zijn ook genoeg mensen die nee stemmen. Er zijn genoeg mensen die vast zitten uit allerlei beroepsgroepen waarbij hun mening niet strookt met die van de staat. Een "ja" zal resulteren in de uitvoering van de doodstraf van allemaal onschuldige mensen. Maar jij vind dat dus niet erg, omdat een groter deel van het volk "ja" heeft gestemd? Waarbij ook nog eens moet worden opgemerkt dat mensen die "nee" willen stemmen het behoorlijk moeilijk wordt gemaakt.SemperFidelis schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:00:
Hopelijk stemt het volk daar JA voor een dictator met tijdelijk in de bonus de doodstraf. Het volk krijgt de president dat het verdiend.
Mijns inziens mag Kuzu wel wat verder gaan dan een snel diplomatiek antwoord in de wandelgangen. En vooral zou ik graag zien dat hij intimidaties van zogenaamde Gülenisten zoals gepubliceerd door de Turkse staat (zoals bijvoorbeeld die CDA gemeenteraadslid) door een deel van de Turkse bevolking hier veroordeeld.
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 17-03-2017 15:09 ]
Wat wil je doen?RobinNL schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:57:
[...]
Het moet echt niet gekker worden. Turkije verlaagt zich elke dag weer. Gelukkig dat wij de meest verstandigste zijn van de twee.
Europa wil de-escaleren, maar is het niet mogelijk dat er wat tegen Turkije wordt gedaan na de verkiezingen op 16 april?
uiteindelijk is het verder vooral hun probleem... lollige publicaties in de media zal veelal gewoon mogen.
Op de duitse televisie werd Erdogan een tijde terug uitgemaakt voor Pedofiel en geitenneuker en daartegen moesten de Turken uiteindelijk gewoon via de duitse rechter klagen en vervolgens verloor Erdogan dat ook nog eens omdat de rechter het binnen de grenzen van Satire vond vallen, binnen een zekere context (het gedicht zelf is momenteel wel verboden, maar het voorlezen ervan bij die uitzedining verder niet als strafbaar gezien, omdat het binnen een satire-context aangehaald werd)
Het lijkt me een beetje energie-weggooien als het westen zich verder erg druk gaat maken over wat Turkse kranten publiceren (die uiteindelijk ook enkel willen provoceren)...
Voor het westen is het vooral van belang dat het bestaande akkoord rondom het reguleren an de vluchtelingenstroom gewoon toegepast blijft worden en hoezeer de Turken ok alles doen om diplomatieke rellen te genereren, juist dàt durve ze kennelijk niet: hun grenzen openzetten voor syrische vluchtelingen (misschien dat ze doorhebben dat de kans dat er weer een gelijke vluchtelingenstroom op gang komt niet zo sterk zal zijn en zij er geen vordeel uit kunnen behalen)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Bron: http://www.bndestem.nl/bu...inderen-krijgen~a3888d32/De Turkse president Erdogan heeft zijn in Europa levende landgenoten opgeroepen meer kinderen te nemen om zo de invloed te vergroten. ,,Neem niet drie, maar vijf kinderen'', zei hij tijdens een campagnebijeenkomst in Eskisehir in het westen van Turkije.
Meer kinderen krijgen, dat is volgens Erdogan een antwoord op het onrecht dat Turken in Europa wordt aangedaan doordat zowel Nederland als Duitsland Turkse ministers geen campagne laten voeren voor een referendum in april. Die volksraadpleging moet hem als president meer macht geven.
Het staatshoofd riep de Turken in Europa op hun leven over de hele linie op een hoger plan te brengen. ,,Daar waar u werkt en woont, daar is nu uw vaderland. Richt meer bedrijven op. Stuur uw kinderen naar betere scholen. Laat uw familie in betere wijken wonen. Stap in de beste auto's. Ga in de mooiste huizen wonen.''
Ja, waar de trend wereldwijd is om juist minder kinderen te krijgen gaan we de overbevoking nog wat verder opvoeren.
Zo komen we er wel.
Virussen? Scan ze hier!
Ben wel benieuwd naar of dat inderdaad makkelijk te krijgen is, zulke subsidie, en zoja hoe dat nu verder gaat. Heel pijnlijk, en zou niet moeten gebeuren.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Vanuit zijn oogpunt natuurlijk volkomen verdedigbaar. Hoe meer Turken, hoe beter. De wereld heeft nog ruimte zat voor meer Turken, eventueel nadat er wat niet-Turken weggewerkt zijn. Merk op dat hij Turken in het buitenland oproept meer kinderen te krijgen; van eventuele bevolkingsproblemen hebben ze in Turkije dan natuurlijk geen last. Win-win! Het enige nadeel is dat die kinderen pas veel later pro-Erdogan kunnen stemmen, maar tegen de tijd dat dat een probleem zou worden maakt het waarschijnlijk niet meer uit of en wat je stemt in Turkije, als hij zijn zin krijgt.wildhagen schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:02:
Ja, waar de trend wereldwijd is om juist minder kinderen te krijgen gaan we de overbevoking nog wat verder opvoeren.
Het moet toch mooi zijn de wereld in zulke simpele termen te kunnen vatten. Je snapt wel waarom dictatuur op stoom kan komen, ondanks de nare gevolgen.
Verwijderd
Aboutaleb wordt nu al terrorist genoemd in de krantenkoppen van het vredelievende Turkije.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2017 17:45 ]
Goh, dat lijkt wel heel erg op het Gülense gedachtengoedwildhagen schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:02:
Het wordt steeds gekker met die dictator in Ankara:
[...]
Bron: http://www.bndestem.nl/bu...inderen-krijgen~a3888d32/

Ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan, maar gelukkig blijft commissie stiekem gesloten voor Denk!
I am the great Cornholio!
ik heb vooral medelijden met het "gewone" volk wat daar woont. Als het nog even zo door gaat zal er geen enkele tourist nog naar Turkije gaan voor zijn vakantie en trekken investeerders uit Europa, goed voor 7 miljard directe investering in 2015, zich terug en wordt het helemaal afgezonderd van Europa...Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:42:
Ach, laten we deze tirade van de Turkse bewindslieden maar even negeren tot dat het referendum/de verkiezingen daar zijn geweest. De dag erna als EU maar even 20 maatregelen afkondigen tegen deze volkomen van de pot gerukte idioten.
Dat niet alleen. Als de inwoners het moeilijker krijgen en als je kijkt naar de hoeveelheid interne conflicten die er binnen Turkije zijn, dan ligt een tweede Syrië op de loer.M2M schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:00:
[...]
ik heb vooral medelijden met het "gewone" volk wat daar woont. Als het nog even zo door gaat zal er geen enkele tourist nog naar Turkije gaan voor zijn vakantie en trekken investeerders uit Europa, goed voor 7 miljard directe investering in 2015, zich terug en wordt het helemaal afgezonderd van Europa...
Maar wel middels een typisch politieke oplossing (hoe kan het ook anders):MetaFrame schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:51:
http://www.telegraaf.nl/b...ft_dicht_voor_Denk__.html
Ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan, maar gelukkig blijft commissie stiekem gesloten voor Denk!
Want ja, ze kunnen natuurlijk moeilijk in de reglementen opnemen "partijen waarvan wij sterk het vermoeden hebben dat de fractievoorzitters nauwe banden hebben met mogendheden die ons ongunstig gezind zijn sluiten we uit". Dat zou wel ideaal zijn, maar maak het maar eens hard.Voortaan mogen alleen de grootste vijf partijen zitting nemen. En twee partijen kunnen extra toegevoegd worden op uitnodiging van de Kamer.

Een beetje off topic maar wel typisch, uit hetzelfde artikel:
Dus niet Denk maar wel de andere "extreem gelovige" partij? Ja, want Van der Staaij zit al bijna 19 (!) jaar in de Kamer en heeft van werkelijk alle onderwerpen wel kaas gegeten. Hier gaat het juist weer niet om de partij maar de man erachter.En daarnaast wordt er over gedacht de SGP uit te nodigen vanwege de vele ervaring die fractievoorzitter Van der Staaij met het onderwerp heeft.
[ Voor 22% gewijzigd door MneoreJ op 17-03-2017 22:12 ]
Het riskante is dat dat voor erdogan een prima reden is om het in het buitenland nog wat verder op te stoken. Ik zet m'n geld er op dat hij druk bezig is kernwapens van pakistan te kopen en dan zijn de rapen pas echt gaar.pacificocean schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:07:
[...]
Dat niet alleen. Als de inwoners het moeilijker krijgen en als je kijkt naar de hoeveelheid interne conflicten die er binnen Turkije zijn, dan ligt een tweede Syrië op de loer.
Die dingen hebben namelijk pas echt waarde als anderen denken dat degene met de rode knop werkelijk knettergek en tot alles in staat is. Nou, die status gaat erdo ondertussen in rap tempo bereiken.
Nee, het gaat erom dat het maar de vraag is of Denk wel het landsbelang dient. Daar bestaat bij de SGP geen enkele twijfel over. Je kunt van de partijstandpunten vinden wat je wilt, maar als je een lesje staatsinrichting wilt, dan ben je bij de SGP aan het goede adres. Nu heb ik Van der Staaij niet zo heel hoog zitten, maar zijn voorganger, Bas van der Vlies, is/was een instituut. Als hij sprak, werd er geluisterd.MneoreJ schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:12:
[...]
Maar wel middels een typisch politieke oplossing (hoe kan het ook anders):
[...]
Want ja, ze kunnen natuurlijk moeilijk in de reglementen opnemen "partijen waarvan wij sterk het vermoeden hebben dat de fractievoorzitters nauwe banden hebben met mogendheden die ons ongunstig gezind zijn sluiten we uit". Dat zou wel ideaal zijn, maar maak het maar eens hard.
Een beetje off topic maar wel typisch, uit hetzelfde artikel:
[...]
Dus niet Denk maar wel de andere "extreem gelovige" partij? Ja, want Van der Staaij zit al bijna 19 (!) jaar in de Kamer en heeft van werkelijk alle onderwerpen wel kaas gegeten. Hier gaat het juist weer niet om de partij maar de man erachter.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Dat snap ik, ik vond het contrast gewoon opvallend/grappig. De vijf grootste partijen en nog twee wildcards, namelijk die ene fundamentalistische partij met 3 zetels... nee niet die maar degene die het wel goed voor heeft met Nederland.Killjoy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:03:
Nee, het gaat erom dat het maar de vraag is of Denk wel het landsbelang dient. Daar bestaat bij de SGP geen enkele twijfel over. Je kunt van de partijstandpunten vinden wat je wilt, maar als je een lesje staatsinrichting wilt, dan ben je bij de SGP aan het goede adres. Nu heb ik Van der Staaij niet zo heel hoog zitten, maar zijn voorganger, Bas van der Vlies, is/was een instituut. Als hij sprak, werd er geluisterd.
Bron (en meer info): http://www.nu.nl/binnenla...rotterdamse-politie-.htmlNederland onderzoekt een mogelijk fout bij de aanpak van twee diplomaten uit Turkije. Het tweetal werd vorige week tijdens het ongewenste bezoek van de Turkse minister van Familiezaken meegenomen naar een politiebureau in Rotterdam. Daar zijn hun diplomatieke paspoorten ingenomen. Dat had niet mogen gebeuren.
Turkse en Nederlandse overheidsbronnen bevestigen het voorval aan de Volkskrant. Nederland maakt voordat het meer weet geen excuses aan Turkije.
Volgens het Verdrag van Wenen inzake diplomatiek verkeer uit 1961 zijn diplomaten onschendbaar. De Rotterdamse politie had de Turkse diplomaten dus niet mogen aanhouden.
Turkije vindt dat de rechten van het duo zijn geschonden en overweegt Nederland aan te klagen. Die zaak zou kansrijk kunnen zijn bij het Internationaal Gerechtshof.
Dat denkt bijzonder hoogleraar internationaal recht en politiek Geert-Jan Knoops. "Als Nederland niet het boetekleed aantrekt en excuses aanbiedt, dan riskeert het dat Turkije er een rechtszaak van maakt en dan zou Turkije best eens in het gelijk gesteld kunnen worden."
Als dit klopt: handig gedaan, jongens....
Mogelijk dus toch excuses aan Turkije.
Virussen? Scan ze hier!
De rel vorige week heeft Rutte geen windeieren gelegd. Met zijn optreden was hij in staat Wilders het gras voor de voeten weg te maaien. Iets dat de verkiezingen wellicht flink beïnvloed heeft.
Het feit dat 'het populisme gestopt is' was een grote wens van heel veel zeer invloedrijke partijen. De Nederlandse politiek, maar ook alle Europese regeringsleiders en de EU. En belangrijker: ook Erdogan zit waarschijnlijk niet te wachten op een opkomst van allerlei populistische lieden in Europa die niet mee proberen te veren met alles wat hij uitkraamt. maar hem het deksel op de neus zouden drukken.
Deze 'fout' die nu - een paar dagen na de verkiezingen - plotseling boven komt drijven past ook in dat beeld. Rutte zal nu na onderzoek wellicht toch 'gedwongen' zijn excuses te maken richting Turkije. Erdogan tevreden, die kan dat binnenlands lekker uitmelken, en in Europa interesseert het niemand aangezien het oorspronkelijke doel - het electoraal afstoppen van populisme - toch al bereikt is.
Heb vorige week ergens gelezen (internet?) of gehoord (radio?) dat de VVD precies wist wat er stond te gebeuren. Van de geweigerde landingsrechten tot het met de auto proberen te bereiken van Rotterdam door die minister. Weet echter niet meer hoe dat tot mij gekomen is. Kan dus ook net zo goed 'nep-nieuws' zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door alexbl69 op 18-03-2017 08:45 ]
Ik "wist" het ook van te voren, het was namelijk een nogal aannemelijk scenario dat de turken zich niet zouden neerleggen bij het weigeren van landingsrechten. Dan hou je automatisch over om gebruik te maken van het europese vrije verkeer van personen door de schengen-zone over land. Niet echt hogere wiskunde.alexbl69 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:43:
Heb vorige week ergens gelezen (internet?) of gehoord (radio?) dat de VVD precies wist wat er stond te gebeuren. Van de geweigerde landingsrechten tot het met de auto proberen te bereiken van Rotterdam door die minister. Weet echter niet meer hoe dat tot mij gekomen is. Kan dus ook net zo goed 'nep-nieuws' zijn.
Waar de EU de schuld van krijgt natuurlijk.pacificocean schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:07:
[...]
Dat niet alleen. Als de inwoners het moeilijker krijgen en als je kijkt naar de hoeveelheid interne conflicten die er binnen Turkije zijn, dan ligt een tweede Syrië op de loer.
Typisch gevalletje van allerlei verbindinkjes leggen tussen losstaande gebeurtenissen, die je vervolgens niet meer niet kunt zien. Het gezicht in de wolken e.d.Heb vorige week ergens gelezen (internet?) of gehoord (radio?) dat de VVD precies wist wat er stond te gebeuren. Van de geweigerde landingsrechten tot het met de auto proberen te bereiken van Rotterdam door die minister. Weet echter niet meer hoe dat tot mij gekomen is. Kan dus ook net zo goed 'nep-nieuws' zijn.
In principe was alles voorspelbaar en loopt het ook precies zoals velen voorspeld hadden. Vergis je daarnaast niet in de onkunde van mensen. Als NL straks toch excuses moet aanbieden was dit echt niet gepland. Het was namelijk volstrekt onnodig in het licht van de gebeurtenissen.
[ Voor 53% gewijzigd door FunkyTrip op 18-03-2017 10:18 ]
Dit dus.
Erdogan die gelijk haalt en Nederland die excuses aanbiedt is iets anders. Na de uitspraken van Erdogan is een excuses geen optie. Tel dat nog bij op alle kritiek die Rutte zou krijgen. Rutte laat dat wel uit zijn hoofd.wildhagen schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 05:38:
👉🏻 Blog 👈🏻
Als Nederland inderdaad het Verdrag van Wenen heeft geschonden lijken me excuses anders wel op zijn plek.kraades schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 10:18:
[...]
Erdogan die gelijk haalt en Nederland die excuses aanbiedt is iets anders. Na de uitspraken van Erdogan is een excuses geen optie. Tel dat nog bij op alle kritiek die Rutte zou krijgen. Rutte laat dat wel uit zijn hoofd.
Alternatief is een mogelijke veroordeling, met daaraan forse boetes en/of sancties gekoppeld door het Internationale Gerechtshof. Daar zitten we ook niet op te wachten lijkt me.
[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2017 10:22 ]
Virussen? Scan ze hier!
Geld telt niet zwaarder dan principes.wildhagen schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 10:21:
[...]
Als Nederland inderdaad het Verdrag van Wenen heeft geschonden lijken me excuses anders wel op zijn plek.
Alternatief is een mogelijke veroordeling, met daaraan forse boetes en/of sancties gekoppeld door het Internationale Gerechtshof. Daar zitten we ook niet op te wachten lijkt me.
Ook zijn excuses niet meer op zijn plaats na het volkomen achterlijke gedrag van Turkije. Het zou zo veel meer zijn dan een 'sorry' voor het schenden van alleen dat verdrag, het zou een knieval zijn naar alle dreigementen en ongenuanceerde haatzaaiende en opruiende retoriek die hij en zijn fazallen de wereld hebben ingeslingerd de afgelopen 2 weken. Voor het incident, maar vooral ook na het incident. Gewoon boete betalen, als het zo mocht zijn, en NOOIT sorry zeggen zolang deze megalomane gek daar de baas is. Nooit!
★ What does that mean? ★
Bedoel je toevallig deze: https://fenixx.org/2017/0...halve-wij/comment-page-1/alexbl69 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:43:
Maakt er in ieder geval een interessante tijdlijn van.
Inhoudelijk laat ik me erover op de vlakte, behalve dat ik Rutte's eindsprint opmerkelijk vond.
Het toont juist aan dat Nederland een groter land is dan Turkije wanneer Nederland wel de verantwoordelijkheid neemt voor het overtreden van de internationale regels waar we ons op gecommitteerd hebben. Dat je tegenstander de beest uithangt is geen vrijbrief om tot zijn niveau af te dalen.MrMonkE schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 10:28:
Geld telt niet zwaarder dan principes.
Ook zijn excuses niet meer op zijn plaats na het volkomen achterlijke gedrag van Turkije. Het zou zo veel meer zijn dan een 'sorry' voor het schenden van alleen dat verdrag, het zou een knieval zijn naar alle dreigementen en ongenuanceerde haatzaaiende en opruiende retoriek die hij en zijn fazallen de wereld hebben ingeslingerd de afgelopen 2 weken. Voor het incident, maar vooral ook na het incident. Gewoon boete betalen, als het zo mocht zijn, en NOOIT sorry zeggen zolang deze megalomane gek daar de baas is. Nooit!
Het is diplomatiek heel goed mogelijk om de excuses specifiek te formuleren voor dat wat niet goed is. Denk je dat zulke excuses goed zijn voor Erdogan? In tegendeel, het ondermijnt zijn positie internationaal alleen maar omdat het aantoont dat er met ons wel fatsoenlijk te praten is en met hem niet. Over wat Erdogan er zelf van maakt hoeft je niet bang te zijn: die spint toch alles wel zodat Turkije goed is en Nederland slecht. Als je die man een kopje thee zou aanbieden zou hij je voor fascist uitmaken als je de suiker was vergeten. En als je die erbij doet ben je een fascist omdat het rietsuiker is en geen bietensuiker, zoiets.
[ Voor 3% gewijzigd door MneoreJ op 18-03-2017 10:38 ]
Op NOS wat nance:wildhagen schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 05:38:
Nederland kon wel eens een groot juridisch probleem hebben en succesvol door Turkije worden aangeklaagd:
[...]
Bron (en meer info): http://www.nu.nl/binnenla...rotterdamse-politie-.html
Als dit klopt: handig gedaan, jongens....
Daarnaast heeft Yildirim al publiekelijk beweerd dat Rutte zijn excuses heeft aangeboden. Die valt natuurlijk behoorlijk door de mand als hij na een eventuele rechtzaak beweert dat dat niet zo is.De aangehouden Turken zijn de zaakgelastigde van de ambassade in Den Haag en de consul-generaal uit Deventer. "De politie wist heel goed wie ze waren. Ze hadden hun diplomatieke passen bij zich, maar zijn toch meegenomen naar het bureau", zei een Turkse bron tegen de krant. De twee zouden twee uur lang vast hebben gezeten in eenpersoonscellen in Rotterdam.
Een Nederlands bron ontkent dat de twee in een cel zijn gezet. "Ze zijn niet aangehouden, maar opgehouden, dat is een juridisch verschil."
Op het politiebureau zou zijn vastgesteld dat twee van de twaalf begeleiders van de Turkse minister een diplomatieke pas hadden. Een bron betrokken bij de Rotterdamse operatie zegt tegen de krant: "Dat wil zeggen, ze hadden enige vorm van diplomatieke status. Wat nog niet automatisch betekent dat je onschendbaar bent." De consul uit Deventer zou buiten die stad minder aanspraak kunnen maken op diplomatieke rechten.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2017 10:46 ]
Je zou ook kunnen stellen dat de mensen achter Denk gewoon kwetsbaar voor druk vanuit Ankara zijn. Denk aan familie daar die bedreigd zou kunnen worden om iets gedaan te krijgen van Denk-politici.MneoreJ schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:17:
[...]
Dat snap ik, ik vond het contrast gewoon opvallend/grappig. De vijf grootste partijen en nog twee wildcards, namelijk die ene fundamentalistische partij met 3 zetels... nee niet die maar degene die het wel goed voor heeft met Nederland.
Daarnaast kun je de maatregel ook in relatie brengen met de groeiende invloed van Moskou in bepaalde rechtse kringen. Moskou zal vaker in de Commissie Stiekem ter sprake komen dan Ankara.
Was niet deze site, maar die welke ik wel gezien heb heeft dit waarschijnlijk 1 op 1 overgenomen, want de tekst is exact hetzelfde.SuBBaSS schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 10:33:
[...]
Bedoel je toevallig deze: https://fenixx.org/2017/0...halve-wij/comment-page-1/
Maakt er in ieder geval een interessante tijdlijn van.
Inhoudelijk laat ik me erover op de vlakte, behalve dat ik Rutte's eindsprint opmerkelijk vond.
In het bijzonder
Zo scherp heb ik het hem nog niet eerder zien zeggen.Q: Voor mensen die onze rechtstaat koesteren, is het moeilijk landgenoten een leider te zien aanmoedigen die bezig is vrijheden in eigen land in te perken.
A: ,,Natuurlijk zijn er in Turkije ontwikkelingen waar je vraagtekens bij kunt zetten. Maar als ik zeg dat we vredig binnen de kaders van de rechtstaat met elkaar samen moeten leven, ben ik dan aan het polariseren? Ben je een keer genuanceerd, is het weer niet goed."
,,Nee, Nederland is geen fascistisch land. Niet alle Nederlanders zijn nazaten van nazi's.''
Zucht...
👉🏻 Blog 👈🏻
Er is geen direct bewijs, vandaar dat het geen uitgebreid nieuws was. Maar volgens ingewijden was er wel degelijk uitgebreide voorkennis: Het hele scenario was vorige week al bekendalexbl69 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:43:
Dit is dus wat Tom-Jan Meeus zelf gehoord heeft, maar hij kan z'n bronnen hiervoor natuurlijk niet prijs geven.Zaterdag was die minister symbool van de onverzettelijkheid aan weerskanten. Het vreemde was: midden vorige week kreeg ik in Den Haag al gedetailleerd uitgelegd hoe het weekeinde zou verlopen: eerst de minister van Buitenlandse Zaken die het land niet inkwam, daarna de komst van een Turkse minister per auto – het hele scenario was bekend.
Ik vermoed dus dat Nederland dit wilde, en dat vooral Rutte profiteert: als de relatie met een groot buitenland onder druk staat, willen burgers een vertrouwde bestuurder in plaats van een twitteraar. De tragiek van Wilders: ook nu zijn analyse achteraf correct was, verliest hij het op stijl en presentatie. Een gevoel dat zijn kiezers kennen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Waarom is dit dan een column en geen voorpaginanieuws? Ik durf het antwoord wel te geven: Zijn eigen redactie gelooft hem niet eens.defiant schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:36:
[...]
Dit is dus wat Tom-Jan Meeus zelf gehoord heeft, maar hij kan z'n bronnen hiervoor natuurlijk niet prijs geven.
Er is geen direct bewijs, daarom is het geen nieuws. Verder behoort Tom-Jan Meeus tot een van de meeste ingevoerde Haagse insiders, zowel integriteit als kunnen bewaken van bronnen is cruciaal zo'n iemand in zo'n vak. Met andere woorden, als hij zelf nieuws zou verzinnen, zou zijn reputatie en daarmee zijn baan snel voorbij zijn geweest. Ik durf daarom zeker wel te stellen dat z'n redactie hem geloofd in deze kwestie.downtime schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:39:
Waarom is dit dan een column en geen voorpaginanieuws? Ik durf het antwoord wel te geven: Zijn eigen redactie gelooft hem niet eens.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
We willen als forumcrew hier, net zoals in alle andere topics, geen denigrerende reacties naar andere bevolkingsgroepen zien.