En het gaat weer verder. Vind het echt bijzonder dat we hier helemaal niks mee van krijgen in het nieuws.defiant schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:48:
Een incident dat door Corona het nieuws Nederland niet echt heeft beheerst:
Zomaar bijna oorlog in Europa
[...]
[...]
[...]
Achtergrond bij dit conflict zijn de rechten op olie-en gaswinning, zie deze kaart:
[Afbeelding]
Zie ook:
Turkey and Greece avoid coming to blows, for now
[...]
[...]
[...]
Net zoals het artikel ook aangeeft maritieme claims worden vaak vastgelegd in onderling overleg of door het aangaan van een (gewapend) conflict. Het overleg heeft dit keer gewonnen, maar het laat wel zien hoe volatiel de situatie kan worden. En Turkije en Griekenland waren natuurlijk al geen vrienden.
https://www.euractiv.com/...matum-threatens-with-war/
We gaan het zien hoe dit zich gaat ontvouwen, Turkije opzich vind ik echt onvoorspelbaar. Vaak roepen ze maar wat, maar je weet het maar nooit.
Een gedachten spinsel die ik ook had was als volgt. Stel Europa komt in oorlog met Turkije, zouden dan de Erdogan aanhangers hier in Nederland dan ook onrust veroorzaken? Bedoel dit totaal niet als denigrerende reactie. Maar gezien situaties uit het verleden zoals de gefaalde Coup gingen vele jongeren van Turkse afkomst hier in Nederland ook de straat op.
Add me op Stadia: Gloogle