Klopt.. Maar ik weet dan toch wel aan welk rechtsteem ik me liever onderwerp (los van even het verschil inzake wetenschappelijk bewijs voor een of ander.)
Dat is een cultuurverschil en dat hoort men te accepteren, maar het leuke is dat wij hier in het Westen ons manier van denken doen superieur achten ten opzichte van de rest, dus is het meteen fout blabla.
Sorry. Ik ben niet van cultuur relativisme. Niet als het gaat om basis menselijke waarden als vrijheid, onaantastbaarheid menselijk lichaam en recht op zelfbeschikking. Hoewel er culturen (nee, niet de Turkse, willekeurig voorbeeld) zijn die seks met kinderen normaal vinden of het verkrachten van vrouwen is dat gewoon fout. Westen is zeker niet in alles superieur en heeft forse fouten. Maar recht op vrijheid en zelfbeschikking in vele vormen is er niet 1 van. Dat zijn universele waarden waar elk mens naar streeft. In welke cultuur dan ook en door de hele geschiedenis heen.
Als jij wel van cultuurrelativisme bent en dat dit geaccepteerd moet worden, waarom dat zo vijandig tov van Koerden en/of Gulen? Moet je dat dan ook niet accepteren zonder er een oordeel over te hebben?
Kan prima, genoeg kritische blogs in Turkije en zelfs op de TV. Zoek Halk TV maar op, daar doen ze hele dag niets anders dan kritiek leveren aan het huidige regime in Turkije.
Ja goedgekeurde kritiek... Zullen lijstje van persvrijheid erbij pakken?
Hier ging ik bijna van mijn stoel, ongelofelijk, Dus je vergelijkt discussies over een kinderfeest met een partij die een coup heeft georganiseerd waar 200-300 doden zijn gevallen? Serieus?
Probleem is dat hier nooit enige fatsoenlijk bewijs over geproduceerd is. Of onpartijdig getoetst.
Dat is het nadeel van de rechtstaat naar je hand zetten, je verliest internationaal alle geloofwaardigheid. Zelfs al zou je gelijk hebben, wat ik niet geloof. Makkelijk gevonden excuus om een invloed buiten spel te zetten. Klassiek: Rijksdagbrand.
Ook hier, beb je echt serieus? Wanneer hebben bewoners uit Groningen aanslagen gepleegd om hun standpunten betreft het gasgebeuren duidelijk te maken? Als er tientallen jaren aanslagen zouden worden gepleegd afkomstig uit Groningen dan kan je ook hier in Nederland niet met een politiek georiënteerd bordje over Groningen op straat lopen, dan wordt je ook hier keihard opgepakt. Of laat Groningen helemaal weg en loop met een bordje dat IS een eigen staat moet krijgen, kijken hoe ver je komt.
]
Dan nog, zelfs als het strafbaar is, weet ik wel aan welk gerechtssysteem ik me wil onderwerpen.
En ga ik liever hier met een IS vlag lopen (overtreding APV) dan met een een vlag van Koerdistan in Turkije. Lijkt een een stuk gezonder.
Kijk, in Turkije is er "minder vrijheid" dan dat we hier geweest zijn maar het is ook een feit dat de omstandigheden en de geografische ligging heel anders is dan in Nederland. I
Dit is de kern. Hoe je het wil verantwoorden vind ik niet zo boeiend.
Of te wel de eerdere stellingname dat beide landen gelijk zijn in bescherming van de burger is ver van de waarheid. Of dat terecht is of niet is een andere discussie.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......