Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Politieke situatie in Turkije en Turks-Europese relaties

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-04 21:41
quote:
Auredium schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:35:
[...]
Religieuze groepen dienen zich te houden aan de regels geldende de grondwet en en de regels en beperkingen die politieke partijen hebben.
Goed idee. Maar ook politieke partijen hebben toch veel ruimte, zie maar die Nederlandse AKP afdeling. Her en der valt wel wat te lezen over de schimmige buitenlandse bronnen van geld die Wilders weet te vinden. Is hier niet een mooi punt om twee vliegen in 1 klap te slaan? Of ben ik nu hopeloos naïef?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Compunologist
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-04 22:33
quote:
F_J_K schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:39:
[...]

Ik ben het wel met je eens, maar ik denk dat dat staatsrechtelijk anders ligt. Vaticaanstad is een staat. Geld gaat van en naar die staat. Het staatshoofd (Heilige Stoel: paus etc.) stuurt aan en benoemt bisschoppen. Etc. De band daar is nog sterker dan Diyanet. Ik vraag me af of de een wel en de ander niet verbieden mogelijk is zonder discrimineren.
En toch zou wat dat betreft wat meer centraal gezag inzake de Islam geen kwaad kunnen. Je hebt nu tig stromingen, waarvan de helft elkaar het licht niet in de ogen gunt. Als er nu zoals bv. de paus bij de Katholieke Kerk een meneer X als hoofd van de Islam zou fungeren, was een en ander al een stuk overzichtelijker. En om bij het onderwerp te blijven: zo iemand zou dan ook een relschopper zoals Erdogan tot de orde kunnen roepen.

• Brent
quote:
Compunologist schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:51:
[...]

En toch zou wat dat betreft wat meer centraal gezag inzake de Islam geen kwaad kunnen.
Mag ik je herinneren aan Europa anno 1500? Er was een reden voor de reformatie...
quote:
En om bij het onderwerp te blijven: zo iemand zou dan ook een relschopper zoals Erdogan tot de orde kunnen roepen.
Of niet. Of zelf relschoppen. Je weet het niet. En je doet er niets aan met 1 eindbaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
We staan er in ieder geval niet alleen voor. Terwijl de rel met Nederland een beetje is gaan liggen, ettert het maar door en door met Duitsland. Dat is gezien Erdogan zijn afhankelijkheid van Europa en Duitsland haar meer accepterende houding tegenover vluchtelingen zeer gevaarlijk voor Erdogan. Erdogan heeft zo toch enige moeite om Merkel te chanteren. Verder als Erdogan ook dingen gaat proberen om de Duitse verkiezingen te verstoren dan krijgt hij pas echt problemen.

Nu is duidelijk geworden dat de Turkse geheime dienst behoorlijk actief is in Duitsland. Uiteraard vanwege het Gülen gebeuren maar het is wel tekenend dat de Duitse regering zich tegen de verwachting van de Turkse regering uitspreekt tegen die spionage en alleen daartegen. De waanzin en het complotdenken in Turkije lijkt ook tot de inlichtingenkringen door te zijn gedrongen, met voorspelbare gevolgen. Nu wachten we geduldig op de volgende serie aan nazi beschuldigen van Erdogan...

https://www.nrc.nl/nieuws...uitsland-7677360-a1552192

Als ik de wikipediapagina erbij pak met de polls, dan gaan die er komen. Er is een behoorlijke marge te overwinningen en de provocatie naar Nederland kwam op een moment waar de polls wel heel slecht waren. Verder is het natuurlijk de vraag hoe accuraat die polls nog zijn en of de verkiezingen wel eerlijk zullen verlopen. Dan heb ik het niet over intimidatie, maar echt over fraude. Ondanks de intimidatie, overname van de media etc lijkt Erdogan het nog steeds niet te gaan redden.
Wikipedia: Opinion polling for the Turkish constitutional referendum, 2017

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-04 08:55
Door alle zogenaamde 'voorspellingen' over mogelijke gevolgen van de referendum en anti-'Turkisme' door niet Turkse mensen zijn er juist Turken die 'Ja' gaan stemmen. Ook niet 'AKP' leden.

De Turken zijn het namelijk beu dat de 'westerse' wereld het wel 'beter' weet. Wat o.a. komt doordat het steeds meer en meer zichtbaar wordt dat Europa met twee maten meet.

Situatie in Duitsland is daar een mooi voorbeeld van.. Alsof andere landen niet spioneren? Alle landen hebben zo hun eigen geheime diensten, die her en der aan het spioneren is. Laat de AIVD maar eens rapporteren over hoe/waar zij spioneren, kijken wat daar uitkomt.

Op zich kan ik mij dan ook vinden in de statement; waarom bemoeit Europa zich zoveel met Turkije? Wat is dat toch, waar/is men bang voor? Ik bedoel als Erdogan meer macht krijgt, dan zijn het de Turken die daar de gevolgen van moeten uitzitten, niemand anders.

En dan roepen, we zijn niet hypocriet.. |:(

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:13

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

quote:
beyazz06 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:20:
De Turken zijn het namelijk beu dat de 'westerse' wereld het wel 'beter' weet. Wat o.a. komt doordat het steeds meer en meer zichtbaar wordt dat Europa met twee maten meet.
Nou, het komt meer door het feit dat Europa geschiedenis heeft met de opkomst van dictators. Andere delen in de wereld lijken zich dat minder snel te realiseren.
quote:
Situatie in Duitsland is daar een mooi voorbeeld van.. Alsof andere landen niet spioneren?
Leuke red herring weer, die bovendien niet klopt. Er wordt helemaal niet gesteld dat het spioneren an sich fout is, het gaat specifiek om het bespioneren van zogenaamde Gülenisten die als terrorristen worden gezien, terwijl vooralsnog uit alles blijkt dat Gülen geen zak met de coup te maken heeft gehad :)
quote:
Op zich kan ik mij dan ook vinden in de statement; waarom bemoeit Europa zich zoveel met Turkije?
Op zich bemoeit Europa zich helemaal niet zoveel met Turkije anders dan het EU lidmaatschap. Het is vooral Erdogan die zijn klep niet kan houden over allerlei zaken.
quote:
Wat is dat toch, waar/is men bang voor? Ik bedoel als Erdogan meer macht krijgt, dan zijn het de Turken die daar de gevolgen van moeten uitzitten, niemand anders.
Dus onderdrukte minderheden moeten we maar lekker laten stikken?

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

quote:
beyazz06 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:20:

Op zich kan ik mij dan ook vinden in de statement; waarom bemoeit Europa zich zoveel met Turkije? Wat is dat toch, waar/is men bang voor? Ik bedoel als Erdogan meer macht krijgt, dan zijn het de Turken die daar de gevolgen van moeten uitzitten, niemand anders.
Omdat er nog zoiets bestaat als idealen?

Verder slaat je vergelijk natuurlijk nergens op. Ja, elk land spioneert, maar hoe en waarom een land dit doet zit nogal verschil tussen.

En alleen turken last van? Als dt fout gaat, waar gaan dan de stromen vluchtelingen naar toe?
Of zelfs maar de economische omdat er een dictator zit die zijn land voor zijn eigen belang de vernieling in helpt? We zijn geen eilandjes meer waarvan je kunt zeggen dat de rest er geen last meer van heeft.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• beyazz06
quote:
.oisyn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Leuke red herring weer, die bovendien niet klopt. Er wordt helemaal niet gesteld dat het spioneren an sich fout is, het gaat specifiek om het bespioneren van zogenaamde Gülenisten die als terrorristen worden gezien, terwijl vooralsnog uit alles blijkt dat Gülen geen zak met de coup te maken heeft gehad :)
Dat is inderdaad ook een leuke; volgens de EU blijkt vooralsnog niet dat Gülen achter coup zit. Terwijl Turkije dit met allerlei bewijzen heeft aangetoond. Aan de andere kant schieten we binnen de EU op allerlei terroristen erop los, zonder enige bewijs maar daar hoor je niemand over? Typisch weer meten met twee maten.
quote:
Op zich bemoeit Europa zich helemaal niet zoveel met Turkije anders dan het EU lidmaatschap. Het is vooral Erdogan die zijn klep niet kan houden over allerlei zaken.
Nog een mooi voorbeeld van meten met twee maten. Daar diverse landen wel de EU lidmaatschap hebben gekregen, met eenzelfde achtergrond, als Turkije, zit Turkije vooralsnog niet in de EU. Ra, ra, ra?
quote:
Dus onderdrukte minderheden moeten we maar lekker laten stikken?
Onderdrukte minderheden? Say what?

Erdogan heeft net iets meer dan de helft van de stemmen gekregen, dus je hebt een groot aantal Turken die het niet eens is met Erdogan. Dat noem jij onderdrukte minderheden? Ofwel kan ik het zien als, iedereen die -even voor het gemak- niet op VVD heeft gestemd zijn onderdrukte minderheden? 8)7

Men moet eens zijn anti-Turk bril afdoen en kijken naar de situatie zoals die zou kijken wanneer het in België/Frankrijk/Nederland speelt..
quote:
Cyberpope schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:36:
[...]

Omdat er nog zoiets bestaat als idealen?

Verder slaat je vergelijk natuurlijk nergens op. Ja, elk land spioneert, maar hoe en waarom een land dit doet zit nogal verschil tussen.
Je mag natuurlijk zelf bepalen wanneer spionage valide is en wanneer niet.. Lekker fair hoor. Nogmaals laat de AIVD maar eens rapporteren over hoe/wie zij spioneren? En alle andere landen.. Kom toch.
quote:
En alleen turken last van? Als dt fout gaat, waar gaan dan de stromen vluchtelingen naar toe?
Of zelfs maar de economische omdat er een dictator zit die zijn land voor zijn eigen belang de vernieling in helpt? We zijn geen eilandjes meer waarvan je kunt zeggen dat de rest er geen last meer van heeft.
Klinkt goed, kijk dan wel verder dan enkel Turkije, ofwel pak het dan bij de bron aan. Of is Turkije strategisch zodanig van belang dat andere er belang hebben dat het moet lopen zoals zij dat willen? O-)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
beyazz06 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Dat is inderdaad ook een leuke; volgens de EU blijkt vooralsnog niet dat Gülen achter coup zit. Terwijl Turkije dit met allerlei bewijzen heeft aangetoond.
Ga toch weg, Turkijke heeft vooralsnog nog geen enkel bewijs getoond. Wat zijn die bewijzen dan? :)
quote:
Aan de andere kant schieten we binnen de EU op allerlei terroristen erop los, zonder enige bewijs
Heb je daar voorbeelden van?
quote:
maar daar hoor je niemand over?
Nonsens, volgens mij hoor je behoorlijk wat kritiek vanuit Europa op dingen waar EU lidstaten zich mee bezighouden. Het mooie is dat dat hier ook gewoon mag en je niet in de bak wordt gegooid :)
quote:
Daar diverse landen wel de EU lidmaatschap hebben gekregen, met eenzelfde achtergrond, als Turkije, zit Turkije vooralsnog niet in de EU. Ra, ra, ra?
Welke voorwaarden zijn het dan, waar andere landen niet aan hoefden te voldoen maar Turkije wel?
quote:
Onderdrukte minderheden? Say what?
Koerden, journalisten, etc.
quote:
Men moet eens zijn anti-Turk bril afdoen en kijken naar de situatie zoals die zou kijken wanneer het in België/Frankrijk/Nederland speelt..
Alleen is de huidige situatie in Turkije echt totaal niet vergelijkbaar in landen als de onze, en het is ook compleet ondenkbaar dat het zover zou komen.

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• beyazz06
quote:
.oisyn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:00:
[...]

Welke voorwaarden zijn het dan, waar andere landen niet aan hoefden te voldoen maar Turkije wel?
Ik zou zeggen pak even de oost-blok landen erbij.. Die zijn echt niet beter dan "Turkije"...
quote:
Koerden, journalisten, etc.
Koerden? Die hebben juist heel veel vrijheid gekregen, zie eigen nationale zender, eigen taal op de basisschool en etc..

Journalisten... Sjah, zag laatst tijdens het protest in Rotterdam de ME ook flink klappen uitdelen aan journalisten c.q. journalisten weg/op- jagen. Tevens zijn er nog genoeg kritieke zenders/journalisten die vrij lopen en ook vrij uit hun mening uiten. Zie bijv. Fox TV, die is anti-Erdogan als ik weet niet wat.
quote:
Alleen is de huidige situatie in Turkije echt totaal niet vergelijkbaar in landen als de onze, en het is ook compleet ondenkbaar dat het zover zou komen.
Eensch, maar waarom vergelijken we Turkije dan wel met de landen als de onze?

• Brent
quote:
beyazz06 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:14:
[...]

Ik zou zeggen pak even de oost-blok landen erbij.. Die zijn echt niet beter dan "Turkije"...
Dat zijn landen, geen voorwaarden. Welke voorwaarden had je het over?
quote:
[...]

Koerden? Die hebben juist heel veel vrijheid gekregen, zie eigen nationale zender, eigen taal op de basisschool en etc..

Journalisten... Sjah, zag laatst tijdens het protest in Rotterdam de ME ook flink klappen uitdelen aan journalisten c.q. journalisten weg/op- jagen. Tevens zijn er nog genoeg kritieke zenders/journalisten die vrij lopen en ook vrij uit hun mening uiten. Zie bijv. Fox TV, die is anti-Erdogan als ik weet niet wat.
https://www.amnesty.org/e...f-kurds-from-their-homes/
en
https://www.amnesty.org/e...017/02/free-turkey-media/
quote:
[...]

Eensch, maar waarom vergelijken we Turkije dan wel met de landen als de onze?
Dat deed jij volgens mij?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
beyazz06 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:14:
Sjah, zag laatst tijdens het protest in Rotterdam de ME ook flink klappen uitdelen aan journalisten c.q. journalisten weg/op- jagen.
Moet ik nu serieus het verschil uitleggen tussen het verjagen van álle mensen bij een ongeoorloofde demonstratie, en algemene en continuë onderdrukking dmv intimidatie en arrestaties van journalisten die niets anders doen dan kritiek geven?
quote:
Tevens zijn er nog genoeg kritieke zenders/journalisten die vrij lopen en ook vrij uit hun mening uiten. Zie bijv. Fox TV, die is anti-Erdogan als ik weet niet wat.
Oooh, er zijn er nog genoeg. Gelukkig, dan is het niet erg dat er veel worden opgesloten.

Hoe hoog staat Turkije ook alweer als het gaat om persvrijheid? Oh ja, plek 151 van de 180. Mag ik je er ook aan herinneren dat Nederland op plek 2 staat in diezelfde lijst? Je bovenstaande opmerking over dat de ME vergelijkbare dingen uithaalt is compleet van de pot gerukt.

.oisyn wijzigde deze reactie 29-03-2017 18:12 (9%)

• noguru
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10:52
quote:
[...]

Dat is inderdaad ook een leuke; volgens de EU blijkt vooralsnog niet dat Gülen achter coup zit. Terwijl Turkije dit met allerlei bewijzen heeft aangetoond. Aan de andere kant schieten we binnen de EU op allerlei terroristen erop los, zonder enige bewijs maar daar hoor je niemand over? Typisch weer meten met twee maten.
Welke bewijzen zijn dat dan? Er is al om gevraagd maar je hebt geen antwoord gegeven en ik ben toch wel heel erg benieuwd.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:25
quote:
Narcistisch. Zelfdestructief. De Turkse trots kent werkelijk geen grenzen. Het maffe is dat ze deze 'crisis' volledig zelf hebben geënsceneerd en bij gebrek aan respons vanuit de EU enkel steeds harder om zich heen beginnen te slaan.

Begin overigens meer en meer te vermoeden dat die hele couppoging een Reichstag 2.0 is geweest.

iRacing Profiel

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

quote:
Je mag natuurlijk zelf bepalen wanneer spionage valide is en wanneer niet.. Lekker fair hoor. Nogmaals laat de AIVD maar eens rapporteren over hoe/wie zij spioneren? En alle andere landen.. Kom toch.
Nee, ik zeg kijk naar het doel...
Spionage om te voorkomen dat een land je verrast met een aanval, is heel iets anders als spionage om een land binnen te kunnen vallen. Spionage om een democratie te beschermen is anders als spionage om een dictatuur te vestigen.
quote:
Klinkt goed, kijk dan wel verder dan enkel Turkije, ofwel pak het dan bij de bron aan. Of is Turkije strategisch zodanig van belang dat andere er belang hebben dat het moet lopen zoals zij dat willen? O-)
Wat is dan volgens jou de bron?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• MrMonkE
  • Nu online

MrMonkE

Fan of Bananarama

quote:
En biljonairs mogen geen miljoenen meer op mijn rekening storten. :F
Ik wil jullie miljoenen niet, Biljonairs!! Horen jullie me???

Zo komt zo'n besluit in elk geval op mij over.

Incidious Ape of Peace

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

quote:
MrMonkE schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:32:
[...]

En biljonairs mogen geen miljoenen meer op mijn rekening storten. :F
Ik wil jullie miljoenen niet, Biljonairs!! Horen jullie me???

Zo komt zo'n besluit in elk geval op mij over.
Dit is wel heel simplistisch.. Ook nederlandse ondernemers klagen steen en been over booking.com en de wurgvoorwaarden. Gok dat die het ook niet erg zouden vinden als booking.com hier aan banden gelegd wordt.

https://www.nrc.nl/nieuws...der-vuur-1574512-a1198637

dus zo zwart/wit is het ook niet.

• beyazz06
quote:
.oisyn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:52:
[...]

Moet ik nu serieus het verschil uitleggen tussen het verjagen van álle mensen bij een ongeoorloofde demonstratie, en algemene en continuë onderdrukking dmv intimidatie en arrestaties van journalisten die niets anders doen dan kritiek geven?

[...]

Oooh, er zijn er nog genoeg. Gelukkig, dan is het niet erg dat er veel worden opgesloten.

Hoe hoog staat Turkije ook alweer als het gaat om persvrijheid? Oh ja, plek 151 van de 180. Mag ik je er ook aan herinneren dat Nederland op plek 2 staat in diezelfde lijst? Je bovenstaande opmerking over dat de ME vergelijkbare dingen uithaalt is compleet van de pot gerukt.
Als we hier in Nederland zo spreken van de mensenrechten, vrijheid van meningsuiting en de manier waarop de ME heeft ingezet, ja dan lees ik graag het verschil. Terwijl aan de andere kant de oppositie wel mag spreken.

De gene die opgesloten zijn, zijn met een reden opgesloten. Maar goed, daar vinden wij weer natuurlijk iets van; onzin reden..

De ranking is leuk hoor.. Nederland 2e, Nederland die tijdens de protesten journalisten niet liet filmen. Prima, Nederland staat 2e Turkije 151.
quote:
noguru schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:00:
[...]

Welke bewijzen zijn dat dan? Er is al om gevraagd maar je hebt geen antwoord gegeven en ik ben toch wel heel erg benieuwd.
NRC heeft het mooi op een rijtje gezet: www.nrc.nl/nieuws/2016/08...aten-3532298-a1514907/amp
quote:
Cyberpope schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:23:
[...]

Nee, ik zeg kijk naar het doel...
Spionage om te voorkomen dat een land je verrast met een aanval, is heel iets anders als spionage om een land binnen te kunnen vallen. Spionage om een democratie te beschermen is anders als spionage om een dictatuur te vestigen.

[...]

Wat is dan volgens jou de bron?
Spionage wordt mi gedaan om de nationale veiligheid te beschermen, heeft niet zo zeer met verassen oid te maken.

Ik hoef je toch niet te vertellen, waar/waarom er vluchtelingen zijn...

• MrMonkE
  • Nu online

MrMonkE

Fan of Bananarama

quote:
beyazz06 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:44:

Als we hier in Nederland zo spreken van de mensenrechten, vrijheid van meningsuiting en de manier waarop de ME heeft ingezet, ja dan lees ik graag het verschil. Terwijl aan de andere kant de oppositie wel mag spreken.
Ze mogen hun handen dichtknijpen dat de NPO zo'n onjuiste weegave van de feiten heeft gedaan in voordeel van de turkse relschoppers met als doel de PVV maar zo min mogelijk te laten profiteren van die rellen.
quote:
De ranking is leuk hoor.. Nederland 2e, Nederland die tijdens de protesten journalisten niet liet filmen. Prima, Nederland staat 2e Turkije 151.
Ik zag overal beelden van, belhalve van Turken die de ME bekogelden en 2 busjes dreigden af te zonderen terwijl er met van alles werdt gegooid. De ME was al aan het terugtrekken, en daar zijn ze toen mee gestopt en hebben een charge gedaan.

Aldus de lezing van een onafhankelijke journalist die ter plekke was en zijn gal spuwde over de leugenachtige manier van verslaggeving van de NPO en andere grote media.

Ik baseer me op de uitlatingen van deze man:

Hij lijkt me oprecht.
Maar als iemand een andere menig is toegedaan dan mag dat in dit land.

Incidious Ape of Peace

• Erik82
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
quote:
[...]

De gene die opgesloten zijn, zijn met een reden opgesloten. Maar goed, daar vinden wij weer natuurlijk iets van; onzin reden..

[...]

NRC heeft het mooi op een rijtje gezet: www.nrc.nl/nieuws/2016/08...aten-3532298-a1514907/amp

[...]

Spionage wordt mi gedaan om de nationale veiligheid te beschermen, heeft niet zo zeer met verassen oid te maken.

Haha leest de laatste alinea is van dat nrc stuk.

• noguru
quote:
Daar staat geen feitelijk bewijs. Dat zeggen ze zelf ook.

"Hard bewijs voor de persoonlijke betrokkenheid van Gülen is er tot nu toe niet."

En op deze basis zijn wel rechters, leraren en journalisten ontslagen of zelfs vastgezet en is het laatste beetje persvrijheid dat er nog was overboord gezet.

Wat het artikel wat je aanhaalt vooral duidelijk maakt is waarom turken graag denken/willen dat Gülen verantwoordelijk is.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

quote:
Nog los van de reden. Ze hebben geen proces gehad. Ze hebben vaak geen advocaat gezien. De rechtsstaat wordt hier nogal met voeten getreden.
quote:
Wellicht iets beter lezen??
quote:
Daar zet ik bij Erdogan zijn vraagtekens bij. Gok dat het eerder om belang van Erdogan gaat als om landsbelang.
quote:
O.a. door afbraak van de rechtsstaat. Zoals nu gebeurd in Turkije.

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:18

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Wat ik niet helemaal begrijp, is de combinatie van Turkse trots, en het toch verdedigen en accepteren van het afglijden van de natie. Hoe je er ook naar kijkt, zijn er significante problemen bijvoorbeeld economisch, en dat wordt erger.
Als je trots bent, dan wil je toch juist dat je nog trotser kan zijn met een nog beter land? Het is duidelijk dat verandering steeds moeilijker wordt, terwijl op deze toer doorgaan geen stand kan houden. Wat er buiten Turkije ook gebeurt of voor kritiek is.

Ik ben benieuwd hoe iemand met Turkse roots kijkt naar de situatie en wat die als ideaal zou schetsen voor de toekomst.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
[...]

Er is niet mis met spreken, het gaat om de schaal.

En er worden zo vaak demonstraties opgebroken door ME. Heb er zelf ook vaak zat tegenover gestaan. Op een vreedzame manier weliswaar.

Vrijheid van meningsuiting impliceert niet dat je gewoon je gang mag gaan.

• noguru
quote:
Floppus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:05:
Wat ik niet helemaal begrijp, is de combinatie van Turkse trots, en het toch verdedigen en accepteren van het afglijden van de natie. Hoe je er ook naar kijkt, zijn er significante problemen bijvoorbeeld economisch, en dat wordt erger.
Als je trots bent, dan wil je toch juist dat je nog trotser kan zijn met een nog beter land? Het is duidelijk dat verandering steeds moeilijker wordt, terwijl op deze toer doorgaan geen stand kan houden. Wat er buiten Turkije ook gebeurt of voor kritiek is.

Ik ben benieuwd hoe iemand met Turkse roots kijkt naar de situatie en wat die als ideaal zou schetsen voor de toekomst.
Ik denk omdat het hier om een verkeerde vorm van trotsheid gaat. Je kunt trots zijn op de goede dingen zonder de fouten uit het oog te verliezen maar je kunt ook trots zijn omdat je alleen maar perfectie ziet. En dan is alles wat mis is de schuld van een ander en dan is er helemaal geen reden om eens op een andere tour door te gaan.

Je zit het hier nu ook, geen enkele kritiek op Turkije maar alleen focus op het "hypocriete" buitenland.

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het probleem wat veel Turken niet beseffen is dat het ware gezicht van de autoritaire veiligheidsstaat zoals je bijvoorbeeld ziet in Rusland zich pas laat zien zodra ze zelf eerst al hun invloed vrijwillig hebben ingeleverd. Is de transformatie voltooid dan is er plotseling veel minder noodzaak om aan de noden van de eigen burgers te voldoen, aangezien die geen factor meer zijn in het behouden van macht. De propaganda zal natuurlijk ongekende hoogtes bereiken en het verderfelijke immorele en vijandelijk westen zal steeds harder worden aangevallen (maar ondertussen wel transactionele deals maken).

Ik ben normaal niet zo fan van het pasten van youtube video's maar CGP Grey legt het verschil goed uit tussen een autoritair en democratisch regimes: The Rules for Rulers

Climate dashboard

• KayFatih38
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 22:48
quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:54:
We staan er in ieder geval niet alleen voor. Terwijl de rel met Nederland een beetje is gaan liggen, ettert het maar door en door met Duitsland. Dat is gezien Erdogan zijn afhankelijkheid van Europa en Duitsland haar meer accepterende houding tegenover vluchtelingen zeer gevaarlijk voor Erdogan. Erdogan heeft zo toch enige moeite om Merkel te chanteren. Verder als Erdogan ook dingen gaat proberen om de Duitse verkiezingen te verstoren dan krijgt hij pas echt problemen.

Nu is duidelijk geworden dat de Turkse geheime dienst behoorlijk actief is in Duitsland. Uiteraard vanwege het Gülen gebeuren maar het is wel tekenend dat de Duitse regering zich tegen de verwachting van de Turkse regering uitspreekt tegen die spionage en alleen daartegen. De waanzin en het complotdenken in Turkije lijkt ook tot de inlichtingenkringen door te zijn gedrongen, met voorspelbare gevolgen. Nu wachten we geduldig op de volgende serie aan nazi beschuldigen van Erdogan...

https://www.nrc.nl/nieuws...uitsland-7677360-a1552192

Als ik de wikipediapagina erbij pak met de polls, dan gaan die er komen. Er is een behoorlijke marge te overwinningen en de provocatie naar Nederland kwam op een moment waar de polls wel heel slecht waren. Verder is het natuurlijk de vraag hoe accuraat die polls nog zijn en of de verkiezingen wel eerlijk zullen verlopen. Dan heb ik het niet over intimidatie, maar echt over fraude. Ondanks de intimidatie, overname van de media etc lijkt Erdogan het nog steeds niet te gaan redden.
Wikipedia: Opinion polling for the Turkish constitutional referendum, 2017
Nou, bekijk de polls nogmaals zou ik zeggen. Want zo slecht zag het er en ziet het er niet uit hoor. Het gaat er al een tijdje gelijk aan toe, al voor de gebeurtenissen met Nederland. De ene organisatie komt vaker met een poll dan de ander, die zie je vaker terug komen. Verwacht niet van CHP, gezici of konsensus een accuraat poll en ook niet van pro-Erdogan organisaties. Ik zelf denk dat het momenteel tussen de 48-53% zit en weet zelf nog niet of ik ja zal zeggen, maar nee zal ik zeker niet zeggen. Heb zelf geen problemen met het nieuwe systeem, geen idee of jullie daar bekend mee zijn en in hoeverre, want zelfs de oppositie kent het niet eens, en voeren ze campagne zonder het te kennen met leugens zoals; Erdogan zult zelfs meer macht krijgen dan de Ottomaanse sultans, zoveel macht had zelfs de Profeet niet, hij gaat de restaurants sluiten etc. Waar ik wel problemen mee heb is dat Erdogan de laatste tijd onnodige uitspraken doet, zoals inderdaad de nazi beschuldigingen. Maar als het zo doorgaat denk ik dat de stemmen boven de 55% zullen klimmen want de oppositie is niet slim bezig , maar als Erdogan met zijn onnodige uitspraken verder gaat zou hij ook wel eens stemmen kunnen verliezen.

Maar een dictator? Nee, sorry hoor, dat is sisi, waarmee Merkel leuk vriendelijk handen mee schudt, en waarmee Rutte ook vriendelijk mee heeft gezeten. Twee dagen geleden heeft Erdogan een '' Nee '' campagne tent bezocht en een kwartier met ze gesproken en gevraagd waarom ze nee zeggen, dat zie ik een dictator niet doen. Ik zie dagelijks '' Nee '' auto's rondrijden, zelfs in het Koerdische taal. Ik zie overal mensen '' Nee '' foldertjes uitdelen, ben ze zelfs meer dan '' Ja '' foldertjes tegen gekomen.

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-04 11:48
quote:
KayFatih38 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:27:
[...]

Maar een dictator? Nee, sorry hoor, dat is sisi, waarmee Merkel leuk vriendelijk handen mee schudt, en waarmee Rutte ook vriendelijk mee heeft gezeten. Twee dagen geleden heeft Erdogan een '' Nee '' campagne tent bezocht en een kwartier met ze gesproken en gevraagd waarom ze nee zeggen, dat zie ik een dictator niet doen. Ik zie dagelijks '' Nee '' auto's rondrijden, zelfs in het Koerdische taal. Ik zie overal mensen '' Nee '' foldertjes uitdelen, ben ze zelfs meer dan '' Ja '' foldertjes tegen gekomen.
Ja zo ken ik er nog een paar, elke (toekomstige) dictator laat zich graag fotograferen met kinderen en laat vooral zien hoe democratisch hij zijn proces laat lopen. Hij is ook nog steeds geen alleenheerser en heeft dus voorlopig nog de stemmen nodig om zijn zin te krijgen. Zolang hij nog geen 51% zekerheid heeft zal hij dus dat blijven doen. Pure propaganda en niets anders. Er zijn ook foto's dat hij met Koerdische mensen aan het praten was en dezelfde mensen hem de hemel in prijzen. Hij zou gek zijn als hij dat soort zaken niet zou gebruiken maar kijk aub de geschiedenis eens na, elke dictator die dmv verkiezingen aan de macht is gekomen was voordat hij "de baas" werd heel meegaand met de tegenstanders.

Verder zijn er honderden beelden ondertussen te vinden waar Nee mensen werden opgepakt tijdens het flyeren. Je kan het niet willen zien maar om nu net te doen alsof het allemaal zo leuk en eerlijk gaat, gaat echt te ver en getuigd niet van een objectief beeld van de werkelijkheid.

• MrSleeves
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-04 21:22

MrSleeves

You'll thank me later.

quote:
[...]

Als je met sisi Trump bedoelt, dan zou hij willen dat hij dictator is en misschien doet hij alsof. Ondertussen zou een dictator zijn eerste wet wel doorgedrukt krijgen. Alles wat hij doet wordt echter tegengehouden: travel ban, Obamacare, alleen het klimaatakkoord is nu gelukt al worden daarvoor ook al rechtzaken voorbereid.

Als Erdogan straks z'n zin krijgt en per decreet gaat regeren, denk je dan dat er een rechter gaat zijn die iets tegen gaat houden?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
MrSleeves schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:05:
Als je met sisi Trump bedoelt, dan zou hij willen dat hij dictator is en misschien doet hij alsof.
Abdul Fatah Saeed Hussein Khalil al-Sisi (president van Egypte)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
weet zelf nog niet of ik ja zal zeggen, maar nee zal ik zeker niet zeggen.
Dat vind ik een aparte stelling :). Ofwel je zegt ja, ofwel je stemt niet, begrijp ik dat goed? Waarom stem je zeker geen nee?
quote:
Heb zelf geen problemen met het nieuwe systeem, geen idee of jullie daar bekend mee zijn en in hoeverre
Ik vraag me af of je er zelf wel mee bekend bent? Ik kwam hier een mooie omschrijving tegen van alle veranderingen.

De belangrijkste punten zijn imho:
  • De ministerraad wordt afgeschraft, de president kiest zelf het kabinet en komt dus aan het hoofd komt van de uitvoerende macht (artikel 8 )
  • De president is niet meer strict onpartijdig zoals de grondwet nu wel omschrijft, terwijl we allemaal weten dat dat nu al niet het geval is (artikel 7)
  • De president kan zelf de noodtoestand uitroepen (artikel 12)
  • Als klap op de vuurpijl: de controle wordt weggenomen bij het parlement - ze kunnen geen motie van wantrouwen meer indienen, en het kabinet is niet langer onderdeel van het debat (artikel 5, 6 en 16).
Goed, dan is de diplomatiek onschendbaarheid van de president weliswaar geschrapt (artikel 9), ware het niet dat dat feitelijk een wassen neus is daar de nieuwe Hoge Raad voortaan zal bestaan uit 12 leden ipv 22, waarvan 5 direct worden voorgedragen door de president zelf en 1 post wordt bemand door de Minister van Justitie (die ook gekozen is door de president) (artikel 14). Hij heeft per definitie dus al 50% van de leden aan zijn kant.

In het kort, het verbreden van de macht van de president, en het wegnemen van mogelijke remmingen van het parlement. Ik weet niet hoe jij daarover denkt, maar ik vind dat heel eng.
quote:
want zelfs de oppositie kent het niet eens, en voeren ze campagne zonder het te kennen met leugens zoals; Erdogan zult zelfs meer macht krijgen dan de Ottomaanse sultans, zoveel macht had zelfs de Profeet niet, hij gaat de restaurants sluiten etc.
Dat klinkt in mijn oren eerlijk gezegd gewoon als typische Turkse retoriek. Jullie houden blijkbaar van dat soort overtreffende trappen. Puur mijn persoonlijke ervaring ermee hoor, zeg maar als ik het mis heb ;)
quote:
Waar ik wel problemen mee heb is dat Erdogan de laatste tijd onnodige uitspraken doet, zoals inderdaad de nazi beschuldigingen.
Point in case :)
quote:
dat is sisi
Het gaat hier niet over Egypte, dus die whataboutism kun je achterwege laten :)

.oisyn wijzigde deze reactie 30-03-2017 16:04 (6%)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

quote:
. Ik zelf denk dat het momenteel tussen de 48-53% zit en weet zelf nog niet of ik ja zal zeggen, maar nee zal ik zeker niet zeggen. Heb zelf geen problemen met het nieuwe systeem, geen idee of jullie daar bekend mee zijn.
Oke.. .laten we aannemen dat Erdogan de meest vredelievende en persoon is en de beste met iedereen voor heeft. Dan nog vraag ik me enorm af waarom je zou stemmen voor meer macht van de president ten koste van de macht van het parlement. Kun je me daar inzicht in geven waarom je dat een goede zaak zou vinden?

(let wel, zelfs als deze beschrijving van Erdogan klopt, is ook hij sterfelijk en heb je zo wel een foute persoon er zitten die je ook niet meer weg kunt krijgen).

• kobus71
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-04 10:00
Wat gaan we nog meer mee maken met de Turkse stemmers. De eerste 3-steek-slchtoffers hebben we al in Brussel:http:http://nieuws.tpo.nl/2017...an-brussel-drie-gewonden/
Dat is niet het enige voorval. Rellen aan 1 stuk door. Uit een ander stuk maak ik op dat de slachtoffers Koerden zijn die tegen erdogan wilden stemmen. (bron:http://www.hln.be/hln/nl/...rsonen-neergestoken.dhtml)

Dan denk ik bij mijzelf, als iemand zo ver gaat voor Erdogan, waarom verhuis je dan niet naar Turkije?

Het is allemaal bezig voor de Turkse ambasade, die geen enkele uitleg wil geven:http://sceptr.net/2017/03...ken-aan-turkse-ambassade/
Als zo een stemming voor Turkije zo veel teweeg brengt in de (gast) landen waar de Turken stemmen, weet ik niet of wel zo een goed idee is om zulke stemmingen toe te laten. Ik zou zeggen, buitenlandse (turkse) verkiezingen, doe dat dan ook in dat betreffende ( Turkije) buitenland.

kobus71 wijzigde deze reactie 30-03-2017 21:18 (26%)

• Camembert1633
  • Laatst online: 00:50
quote:
kobus71 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:11:
Wat gaan we nog meer mee maken met de Turkse stemmers. De eerste 3-steek-slchtoffers hebben we al in Brussel:http:http://nieuws.tpo.nl/2017...an-brussel-drie-gewonden/
Uit de tekst van je link:
-Er zijn circa 250.000 mensen in Nederland die dan hun stem kunnen uitbrengen.

Denk had 215.000 stemmen gehaald in deze verkiezingen namelijk. Dat zijn getallen die wel erg dicht bij elkaar liggen. Na de coup is het al duidelijk geworden hoe verbonden de Nederlandse-Turken zich voelen met Nederland.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@Camembert1633 Denk is er absoluut niet alleen voor de Turken. Sterker nog, het zou zomaar kunnen dat er meer Marokkanen op Denk hebben gestemd dan Turken. Ik kan zo niet direct cijfers vinden over de Denk demografie, maar Ipsos heeft een tijdje terug een onderzoek gedaan onder Turkse en Marokkaanse Nederlanders over hun politieke betrokkenheid. Daaruit blijkt dat Turkse Nederlanders helemaal niet zo betrokken zijn, terwijl Marokkanen dat juist veel meer zijn.

.oisyn wijzigde deze reactie 31-03-2017 11:30 (31%)

• SemperFidelis
  • Laatst online: 19-04 20:38
quote:
Camembert1633 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:57:
[...]

Uit de tekst van je link:
-Er zijn circa 250.000 mensen in Nederland die dan hun stem kunnen uitbrengen.

Denk had 215.000 stemmen gehaald in deze verkiezingen namelijk. Dat zijn getallen die wel erg dicht bij elkaar liggen. Na de coup is het al duidelijk geworden hoe verbonden de Nederlandse-Turken zich voelen met Nederland.
Je vergeet de Marokkanen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dit is wel een aardig achtergrondartikel. :)

http://www.volkskrant.nl/...j-zich-op-europa~a4481028

Het schetst de geopolitieke situatie van Turkije op het moment en hoe machteloos Erdogan eigenlijk staat. Omringt met vijandige staten en krachten, buitengesloten van de regionale conflicten en zowel Rusland als der VS die liever met de Koerden samenwerken dan met Turkije. Het Turkse buitenlandbeleid is een volledige mislukking, geen enkel doel gaat bereikt worden en Erdogan staat er alleen voor. Er rest niks anders meer dan op Europa schelden uit frustratie. Het lost ook niks op voor hem, losstaand daarvan is een eventueel verlies in het referendum.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:15

Yucon

*broem*

Wat ik me ineens afvroeg, is eigenlijk nog duidelijk geworden of die bewakers van kaja ook echt bewapend waren of dat men daar alleen bang voor was?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ze waren niet bewapend.

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ankara bevriest banktegoeden van Turkse Nederlanders

Daar ben je dan genaaid mee, en niet lekker. Die vrouw is dus 30.000 euro kwijt, want de kans dat die tegoeden ooit nog teruggegeven worden lijkt me zo goed als 0. In ieder geval zolang dictator Erdogan aan de machtswellust is daar.

En de reden? Natuurlijk zijn het allemaal Gülen-aanhangers, die achter de waarschijnlijk door Erdogan zelf in scene gezette couppoging zouden zitten. Sure, en ik ben de paashaas...

wildhagen wijzigde deze reactie 01-04-2017 08:49 (3%)

Virussen? Scan ze hier!

• _JGC_
  • Nu online
quote:
wildhagen schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:38:
Ankara bevriest banktegoeden van Turkse Nederlanders

Daar ben je dan genaaid mee, en niet lekker. Die vrouw is dus 30.000 euro kwijt, want de kans dat die tegoeden ooit nog teruggegeven worden lijkt me zo goed als 0. In ieder geval zolang dictator Erdogan aan de machtswellust is daar.

En de reden? Natuurlijk zijn het allemaal Gülen-aanhangers, die achter de waarschijnlijk door Erdogan zelf in scene gezette couppoging zouden zitten. Sure, en ik ben de paashaas...
In de ogen van de Erdoganturk steun je een terroristische organisatie door 30.000 euro uit te lenen.
Erdoğan is al sinds 2014 bezig die bank op te rollen, als je dan in 2017 nog je geld daar hebt staan klinkt het een beetje alsof je er nu pas achter komt dat je nog geld bij icesave had staan.

Als ik die vrouw was zou ik goed gaan nadenken: is de kans op onschuldig opsluiten voor onbepaalde termijn met mogelijk uitzicht op de doodstraf die 30.000 euro waard? Ik zou niet af durven reizen iig.

• kobus71
Word met de dag gekker met die Erdogan. Ik kan mij niet voor stellen dat hij dat referendum haalt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Als hij het niet haalt, verklaart hij hem gewoon ongeldig en roept hij zichzelf heus wel uit tot winnaar. Dat zie je nu van 1000 km natuurlijk al aankomen.

Immers, het referendum zal dan zijn gesaboteerd door Gülen(-aanhangers), en er zou dan fraude zijn gepleegd, waardoor Erdogan wel degelijk de echte winnaar zou zijn.

Mark my words.

Virussen? Scan ze hier!

• kobus71
quote:
wildhagen schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:54:
Als hij het niet haalt, verklaart hij hem gewoon ongeldig en roept hij zichzelf heus wel uit tot winnaar. Dat zie je nu van 1000 km natuurlijk al aankomen.

Immers, het referendum zal dan zijn gesaboteerd door Gülen(-aanhangers), en er zou dan fraude zijn gepleegd, waardoor Erdogan wel degelijk de echte winnaar zou zijn.

Mark my words.
Als een groot deel vd Turken nee stemt, (wat wel zo logisch is) zullen die in opstand komen ( ook logisch). Is al zo een ligt ontvlambaar volk. Dus daar zal Erdogan niet zomaar mee weg komen lijkt mij.

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Andersom heb je natuurlijk hetzelfde probleem, stel het wordt inderdaad "nee" en Erdogan respecteert dat, dan gaan alle Erdogan aanhangers de straat op.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• _JGC_
  • Nu online
Als ze nu al willekeurig onschuldige mensen opsluiten omdat ze op een of andere manier sympathie voor Gülen zouden hebben, is het ook niet ondenkbaar dat nee-stemmers die de straat op gaan ook vast worden gezet. De aanhang schaart zich toch wel achter de redenering dat het Gülenisten/terroristen zijn.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zijn er al aparte stemlokalen voor Ja en Nee neergezet ? Een klassieke truc om het gewenste resultaat bij een referendum te bereiken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• kobus71
quote:
_JGC_ schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:49:
Als ze nu al willekeurig onschuldige mensen opsluiten omdat ze op een of andere manier sympathie voor Gülen zouden hebben, is het ook niet ondenkbaar dat nee-stemmers die de straat op gaan ook vast worden gezet. De aanhang schaart zich toch wel achter de redenering dat het Gülenisten/terroristen zijn.
Als de meerdeheid nee zegt, kan hij die niet allemaal vast zetten. Zit meer dan het halve land vast.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
kobus71 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:02:
[...]

Als de meerdeheid nee zegt, kan hij die niet allemaal vast zetten. Zit meer dan het halve land vast.
Maar hij kan wel verklaren dat het nee-kamp de boel gesaboteerd heeft (onder leiding van Gülen), en daarmee het referendum ongeldig verklaren en zichzelf tot winnaar uitroepen.

Wie houdt hem tegen? Zeker 95+ procent van de bevolking gelooft dat direct. Die geloven alles wat Erdogan zegt.

We hebben het hier niet over een democratische leider he, maar over een dictator. Die trekt zich echt niks van een nee-stem aan.

Virussen? Scan ze hier!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
De Volkskrant heeft een, betaald, artikel over de Turkse tv. klik

Als je dat leest merk je op dat de Turkse tv qua propaganda ongeveer net zo erg is als de Russische.

Verder kan ik me bijna niet voorstellen dat Erdogan het referendum verliest. Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen tijd kan ik me bijna niet voorstellen dat hij, ondanks alle 'voorzorgsmaatregelen', niet de benodigde meerderheid haalt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Erdogan houdt min of meer Europese staatsburgers in gijzeling, door ze te verbieden naar huis terug te keren:
quote:
Meerdere Turkse Nederlanders mogen Turkije niet verlaten. Het gaat om mensen die kritisch zijn over het regime van president Erdogan. Bronnen melden aan de NOS dat het om zeker tien en mogelijk zelfs honderd mensen gaat. Van een Turkse Nederlander is bekend dat hij het land al maanden niet uit kan.

Het gaat in veel gevallen om mensen die op vakantie of familiebezoek waren. Tegen een aantal mensen loopt een juridische procedure.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bevestigt dat er contact is met mensen die problemen hebben om naar Nederland terug te keren, maar wil geen aantallen noemen. Het ministerie heeft contact opgenomen met de Turkse autoriteiten over het uitreisverbod. Mensen die dat willen kunnen bijstand krijgen van de Nederlandse ambassade in Ankara en bij het consulaat-generaal in Istanbul.

Verslaggever Selli Altunterim van het programma Nieuws & Co op NPO Radio 1 ontdekte het nieuws over de Turkse Nederlanders die niet weg kunnen uit Turkije. Hij had contact met een kennis van een van hen, die hem vertelde dat het "hem van het hart moest."

Er zijn verschillende redenen waarom Turkse Nederlanders Turkije niet mogen verlaten. In een aantal gevallen gaat het om mensen die in verband worden gebracht met de Gülenbeweging, die er door de Turkse overheid van wordt beschuldigd achter de couppoging van vorig jaar juli te zitten.

Ook Turken met een dubbele nationaliteit uit andere Europese landen hebben problemen om vanuit Turkije terug naar huis te keren. Zo zijn er ten minste tien, en mogelijk tientallen Duitsers die zich hebben gemeld. Van Zwitserland is bekend dat twee mensen met de Zwitserse nationaliteit het land enige tijd niet konden verlaten. Maar zij zijn inmiddels weer vertrokken uit Turkije.
Bron: http://nos.nl/artikel/216...t-door-uitreisverbod.html

Als je al deze berichten mag geloven, moet die Gülen-beweging wel één van de grootste organisaties in de geschiedenis van de gehele mensheid zijn, er zitten inmiddels blijkbaar vele miiljoenen mensen bij :X

Virussen? Scan ze hier!

• ChojinZ
  • Laatst online: 20-04 15:23
quote:
Cyberpope schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:24:
[...]

(let wel, zelfs als deze beschrijving van Erdogan klopt, is ook hij sterfelijk en heb je zo wel een foute persoon er zitten die je ook niet meer weg kunt krijgen).
Ik snap niet dat mensen dit niet inzien. Ook al heeft de man de beste bedoelingen en zal hij het land naar ongekende hoogtes brengen, eens zal hij verdwijnen en komt er een nieuwe machthebber. De nieuwe machthebber komt in een gespreid bedje en heeft meteen alle macht.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:36
quote:
RobinHood schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:25:
Andersom heb je natuurlijk hetzelfde probleem, stel het wordt inderdaad "nee" en Erdogan respecteert dat, dan gaan alle Erdogan aanhangers de straat op.
Bij een nee probeert hij het over 6 maanden weer, al dan niet na nog een "staatsgreep" en een extra rondje zuiveren.

SW-0040-8191-9064

• Malarky
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-04 22:22

Malarky

Wils voor wat ieder

quote:
Malarky schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:50:
Even oprakelen:
"CBP: AK-partij mocht adressen Turkse kiezers in Nederland kopen

Dat leidde tot boze reacties. 'Hoe komt de partij aan mijn adres?', vroegen Turkse Nederlanders op social media zich af.
"

Nu het stemgeheim in Turkije absoluut niet meer gegarandeerd is, betekend dat dan ook dat Erdogan precies weet wie en waar in Nederland op zijn partij stemde en wie op zijn 'terroristische vijanden'?

Eigenlijk ongekend dit, zeker gezien de Nederlandse historische blamage met de in 1939 (notabene '39 nog) ingevoerde persoonskaart inclusief achtergrond, door de Nederlandse overheid.

Een en ander is nu weer relevant, met betrekking tot het referendum.
Kijk is aan, het is weer zover. NOS: Weer brief van Erdogan aan Turkse Nederlanders. Niet onaardig voorspeld.;)

Malarky wijzigde deze reactie 07-04-2017 16:22 (11%)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Het was al een tijdje stil rondom de ontwikkelingen mbt de dictatoriale toestanden van Turkije richting Nederland. Een goed moment om de boel weer op te starten.

De eerste stap is een rechtzaak: Turkse minister daagt Nederland voor rechter om uitzetting

Ik voel zo aan mijn water dat dit een langslepend (en dus kostbaar) proces gaat worden, waarbij het laatste hogere beroep ergens tot rond 2020 blijft door-etteren...

Virussen? Scan ze hier!

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Over loze dreigementen gesproken: |:(

http://nos.nl/artikel/216...rinvoering-doodstraf.html

Herinvoering van de doodstraf in Turkije zou grote gevolgen hebben voor de relatie met de EU. Zowel EU-buitenlandcoördinator Mogherini als bondskanselier Merkel heeft gezegd dat Turkije het lidmaatschap van de Europese Unie wel kan vergeten als het land kiest voor herinvoering van de doodstraf.

Alsof er überhaupt nog enige kans was dat Turkije lid zou worden van de EU.

The enemy within

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10:59
quote:
Salvatron schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:45:
Alsof er überhaupt nog enige kans was dat Turkije lid zou worden van de EU.
Het geeft vooral aan dat de EU compleet losgeraakt is van de werkelijkheid, men heeft echt geen idee dat Turkije niet echt 'geweldig' meer ligt bij de autochtone bevolking in de 'fascistische' landen...

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

quote:
hoevenpe schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:59:
[...]

Het geeft vooral aan dat de EU compleet losgeraakt is van de werkelijkheid, men heeft echt geen idee dat Turkije niet echt 'geweldig' meer ligt bij de autochtone bevolking in de 'fascistische' landen...
Nee, de EU nam de onderhandelingen met Turkije waarschijnlijk sowieso al niet serieus, maar om Turkije te paaien (voor bijv. de vluchtelingendeal) doen ze net alsof ze aan het onderhandelen zijn over toetreding.

The enemy within

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

quote:
[...]
Je snapt blijkbaar niet hoe onderhandelen werkt. Iemand eindeloos aan die tafel houden kan ook een prima techniek zijn.

Je woordkeuze 'losgeraakt' zegt wederom meer iets over jou dan de werkelijkheid.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
[...]

Mooi hoe jij dit soort dingen altijd op een anti-EU manier spint. Het slaat ook compleet nergens op. Het enige dat dat NOS artikel doet is erbij halen wat deze mensen zeiden toen het onderwerp doodstraf überhaupt voor het eerst langskwam in Turkije, in juli vorig jaar. En dat ze toen dergelijke taal uitten is natuurlijk niet raar - EU toetreding is officieel gewoon nog een onderwerp dat op tafel ligt.

Inmiddels is er natuurlijk een hoop gebeurd in de nasleep van de coup. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom @Salvatron het nu ineens aanhaalt :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:25
De relatie EU vs Turkije, alsmede de uitlatingen van onze politieke kopstukken jegens hun bevolking omtrent dit onderwerp getuigt toch sowieso van verregaande schizofrenie?

Onze regeringsleiders verzekeren ons er keer op keer van dat Turkije nooit lid zal worden. Maar elke burger met een beetje gezond verstand en kennis van de manier waarop de EU werkt weet dat zolang de optie niet formeel van tafel is het toch zo maar van de ene op de andere dag anders kan zijn.

Ondertussen wordt Turkije door diezelfde politici nu al voor de tigste keer gewaarschuwd dat als ze nog weer verder gaan de onderhandelingen in gevaar komen. Vervolgens doen de Turken lekker wat ze willen en verschuift vervolgens ook de EU de bakens weer. Deze zwakte is een kolfje naar de hand van de Turken, die dit perfect uit weten te spelen.

Als de doodstraf wordt ingevoerd in Turkije zal er niets veranderen. Ja, het land krijgt een mooie EU-worst voorgeschoteld als ze bereid zijn de doodstraf daarna weer af te schaffen. Dan is de EU trots op zichzelf dat ze wat 'bereikt' hebben, terwijl de Turken in een deuk liggen omdat ze die domme Europeanen weer een paar miljard hebben afgetroggeld.

iRacing Profiel

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

quote:
alexbl69 schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:13:
Als de doodstraf wordt ingevoerd in Turkije zal er niets veranderen. Ja, het land krijgt een mooie EU-worst voorgeschoteld als ze bereid zijn de doodstraf daarna weer af te schaffen. Dan is de EU trots op zichzelf dat ze wat 'bereikt' hebben, terwijl de Turken in een deuk liggen omdat ze die domme Europeanen weer een paar miljard hebben afgetroggeld.
Ik zou zeggen verdiep je eens. Want de bakens zijn totaal niet verzet de afgelopen decennia. De eisen waaraan Turkije moet voldoen zijn voortdurend hetzelfde gebleven.

• Philpend
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-04 17:38
Ik snap eerlijk gezegd niet dat er nog steeds gediscussieerd wordt over een eventuele toetreding van turkije tot de eu. Wellicht dat formeel de onderhandelingen nog niet zijn beeindigd, maar uit alle gedragingen van erdogan kan ik alleen maar afleiden dat hij die optie allang achter zich heeft gelaten. Zijn nieuwe speeltje is het groot Ottomaanse rijk waar echt geen plek meer is voor een turks lidmaatschap van de eu. Kijk ook naar zijn gedragingen rond alle commotie die het sturen van ministers naar eu landen om het referendum te promoten opleverde. Ook denk ik dat geen enkele lidstaat nog serieus verwacht dat het er de komende 25 jaar van gaat komen. De enige mogelijkheid die er nog is om die discussie terug op de agenda te krijgen is als erdogan het referendum vandaag fors verliest en in de nasleep van dat verlies er een heel andere wind gaat waaien in turkije, zo mogelijk zonder Erdogan. Beide zie ik niet gebeuren, turkije is naar mijn mening al zo ver afgegleden dat erdogan er voor zal zorgen dat hij vandaag niet verliest, linksom of rechtsom.

Philpend wijzigde deze reactie 16-04-2017 14:39 (6%)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

quote:
alexbl69 schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:13:
Onze regeringsleiders verzekeren ons er keer op keer van dat Turkije nooit lid zal worden. Maar elke burger met een beetje gezond verstand en kennis van de manier waarop de EU werkt weet dat zolang de optie niet formeel van tafel is het toch zo maar van de ene op de andere dag anders kan zijn.
Wat een flauwekul, Turkije zou lid kunnen worden als het voldoende europese normen en waarden na zou streven. Aangezien ze dat niet doen maakt Turkije geen schijn van kans.
Wel is het zo dat Turkije lid zou kunnen worden als ze zichzelf zouden verbeteren, maar dat vertikken ze.

The enemy within

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

quote:
Salvatron schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:58:
[...]

Wat een flauwekul, Turkije zou lid kunnen worden als het voldoende europese normen en waarden na zou streven. Aangezien ze dat niet doen maakt Turkije geen schijn van kans.
Wel is het zo dat Turkije lid zou kunnen worden als ze zichzelf zouden verbeteren, maar dat vertikken ze.
Zeker geen flauwekul. Onder Nederlands voorzitterschap eind 2004 is besloten dat de onderhandeling met Turkije over definitieve toetreding in 2005 zouden beginnen. Dat was toen Erdogan al aan de macht was. De premier die sinds 1997 (toen nog als burgemeester van Istanbul) zich opstelde als Islamitisch-fundamentalist (zijn al talloze concrete voorbeelden voor gegeven in dit topic, e.g. alcoholverbod, oproep tot Jihad, etc.)

Het verschil met 2004 is dat de Islamitisch-fundamentalistische Gülen (inderdaad, zelfde laken en pak als AKP) toen nog meewerkte met Erdogan om de macht van de seculieren en de seculiere staat in te perken. Maar het ultieme doel van een groot Ottomaans Rijk (wat die oproep van Erdogan ook steeds mag betekenen, ik neem aan dat hij grondgebied op termijn wil gaan veroveren) en een Sharia-Ligt in heel Turkije wordt al openlijk nagestreeft in Turkije sinds 2003. Dat wisten toen al veel mensen, dat weet nu iedereen. Zou een partij als D66/VVD (liberalen?) sieren als ze excuus aanboden voor zulke vreselijke inschattingsfouten die tot veel erger hadden kunnen leiden.

De kritiek op Erdogan van EU critici was dezelfde als nu. Er wordt (vooral werd) in Den Haag en met name Brussel alleen maar in groot-groter-groots gebracht. Kijk maar naar de toetreding van Hongarije. Het gaat niet alleen om de implementatie van een aantal wetten, maar ook om de wil en cultuur van een land. Anders heb je alleen garantie op hele korte termijn.

Net zoals de Turken, volgens met name linkse media, 'goed geintegreerd' waren. Pas de ochtend na de Turkse coup en de vlaggen op de Erasmusbrug zijn media als NRC 180 graden gedraaid. Ondanks dat NederTurken nu al in decennia wereldwijd (en ook vandaag weer) in percentage de grootste aanhangers zijn van de Islamitisch-fundamentalist Erdogan. Het feit dat Turken relatief veel ondernemen en studeren betekend niets over integratie, dat doen ze namelijk in Turkije ook. Zou bijvoorbeeld wel weer iets zeggen over Eritreeërs, maar dat is een ander verhaal.

Al met al, zijn de grootsdenkers in Brussel zijn al decennia onbetrouwbaar gebleken. Het feit dat de onderhandelingen met Turkije nu niet definitief worden afgebroken zegt mij voor de toekomst alweer genoeg.

Malarky wijzigde deze reactie 16-04-2017 20:24 (14%)

• Met_meer_mini
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 09-05-2018
Precies verlopen hoe ik het voorspeld heb, Erdogan is niet dom, hij maakt gebruik van de Islam om iedereen te brainwashen , hij gebruikt de media om iedereen op een verkeert spoor te zetten, hij leert heel snel, van Trump,
om met minimaal verschil te winnen, dat is geen toeval, toveren met cijfers, volgende zet is de touwtjes nog strakker aan te trekken, nog meer islam, nog meer controle, totale macht, met de media als zijn kameraad, zie Amerika, daar is het voorbeeld, kans op een burgeroorlog, een instabiel Turkije, niet veilig meer, 50 procent voor, 50 procent tegen, een goede voedingsbodem voor terrorisme , de Koerden laten zich niet ringoren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

In tegenstelling tot wat veel Westelingen denken zijn er nauwelijks seculieren in Turkije. Slechts ongeveer 1,5% van de bevolking noemt zich uberhaupt niet-moslim.

Het leger bestond slechts uit voornamelijk progressieve moslims. Het aantal mensen wat een striktere versie van de Islam aanhangt (altijd hoofddoek, nooit alcohol liefst voor niemand) is rond de 50% en precies de aanhang van AKP. Dus de Sharia-Light die Erdogan voorstaat zal door groot deel van bevolking gesteund worden, zo ook de meerderheid van de Nederturken.

Ik refereer graag naar de bekende Consulaatavond in Rotterdam, waar ik heel de avond bij was, in gesprek. Er werd wel degelijk ook aanhoudend "allah akbar" gescandeerd. De verklaring die ik daarvoor kreeg was heel duidelijk: "wij willen een Islamitische republiek in Turkije en een Islamitisch Nederland" Ja, dat betekend ook een algeheel alcoholverbod, werd mij verzekers (waar Erdogan voorstaat sinds 1997)

Erdogan zal ongetwijfeld vrij Internet gebruik verder inperken onder het mom van terrorisme aanpakken. De onderdrukte Koerden zullen hem in de kaart spelen en aanslagen blijven plegen. Waardoor er een viceuze cirkel ontstaat. Denk dat zijn achterban heel veel pikt op lange termijn. Bij hen zit het geld, de opleiding en de liberale gedachten toch niet.

Kijk maar naar alle NederTurken die zonder blikken of blozen tot in onze 2e Kamer toe het beleid richting journalisten en intellectuelen van Erdogan verdedigen, want "Turkije zit in moeilijke omstandigheden". Tjah, dat zal nog wel 10 jaar een argument zijn.

Saillant detail: aanhang onder Turken onder 30 voor Erdogan blijkt hoger te zijn dan onder ouderen. Dus ondanks de universitaire opleiding zit het islamitisch-fundamentalisme er goed in.

Malarky wijzigde deze reactie 16-04-2017 21:01 (34%)

• sekeroglan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:14

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Mooi overwinning is binnen👍

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

http://www.volkskrant.nl/...eist-hertelling~a4487712/
quote:
De Turkse president Tayyip Erdogan claimt de overwinning bij het referendum dat hem meer macht moet gaan geven. Met bijna 99 procent van de stemmen geteld, staat het ja-kamp op ruim 51 procent van de stemmen. Erdogan heeft premier Binali Yildirim en voorzitter van hun AK-partij gebeld om hem te feliciteren met hun overwinning en bedankte de ja-stemmers. Oppositiepartij CHP trekt de voorlopige uitslag in twijfel en eist een hertelling van meer dan de helft van de stemmen.
Zo'n marginale meerderheid voor zulke ingrijpende veranderingen.... en dan zijn het wellicht de stemmen van conservatieve Turken un Europa die Turkije zelf dit doen overkomen..... arm volk.

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02:24
Uitslag lijkt me duidelijk. De meeste stemmen gelden en zo geschiedde. Gaan we er echt iets van merken :? Ik denk dat zij er economisch slechter op worden. Europa zal meer vluchtelingen gaan zien doorstromen. Een groot verlies? Nee, dat idee heb ik niet.
quote:
Malarky schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:53:
Ik refereer graag naar de bekende Consulaatavond in Rotterdam, waar ik heel de avond bij was, in gesprek. Er werd wel degelijk ook aanhoudend "allah akbar" gescandeerd. De verklaring die ik daarvoor kreeg was heel duidelijk: "wij willen een Islamitische republiek in Turkije en een Islamitisch Nederland"
Maar als je daar iets negatiefs van vind, ben je een *knip* met zo'n overdrijving reageren is natuurlijk niet bevorderlijk voor de discussie.

defiant wijzigde deze reactie 16-04-2017 23:39 (28%)

"Political correctness will be the downfall of western society"

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Delerium schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:06:
http://www.volkskrant.nl/...eist-hertelling~a4487712/
[...]
Zo'n marginale meerderheid voor zulke ingrijpende veranderingen.... en dan zijn het wellicht de stemmen van conservatieve Turken un Europa die Turkije zelf dit doen overkomen..... arm volk.
Tja, zie Brexit. De 51% zal de 49% zoveel mogelijk gaan naaien.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

quote:
Malarky schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:53:
Ik refereer graag naar de bekende Consulaatavond in Rotterdam, waar ik heel de avond bij was, in gesprek. Er werd wel degelijk ook aanhoudend "allah akbar" gescandeerd. De verklaring die ik daarvoor kreeg was heel duidelijk: "wij willen een Islamitische republiek in Turkije en een Islamitisch Nederland" Ja, dat betekend ook een algeheel alcoholverbod, werd mij verzekers (waar Erdogan voorstaat sinds 1997)
En hoeveel mensen waren er daar? 2.000, 3.000? Dat is nog geen 1% van de Turken in nederland. Dus wat zegt dat. Als nog ik op stormfront ga kijken en die mening van toepassing verklaar op alle blanke nederlanders.

• Virtuozzo
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
quote:
Kaap schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:19:
Uitslag lijkt me duidelijk. De meeste stemmen gelden en zo geschiedde. Gaan we er echt iets van merken :? Ik denk dat zij er economisch slechter op worden. Europa zal meer vluchtelingen gaan zien doorstromen. Een groot verlies? Nee, dat idee heb ik niet.

[...]

Maar als je daar iets negatiefs van vind, ben je een *knip*
Flauwekul. Dat is hetzelfde als de uitspraak "ja maar dat mag je niet benoemen". Niemand staat dat in de weg, wordt al zo lang gedaan als de mensheid oud is.

We grijpen maar al te graag naar een stempel. Voor anderen, maar net zo hard voor onszelf. Hoe we omgaan met zaken, daar wringt de schoen. Tenslotte begint en eindigt dat altijd bij onszelf.

defiant wijzigde deze reactie 16-04-2017 23:39 (6%)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

quote:
Malarky schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:19:
[...]

Zeker geen flauwekul. Onder Nederlands voorzitterschap eind 2004 is besloten dat de onderhandeling met Turkije over definitieve toetreding in 2005 zouden beginnen. Dat was toen Erdogan al aan de macht was. De premier die sinds 1997 (toen nog als burgemeester van Istanbul) zich opstelde als Islamitisch-fundamentalist (zijn al talloze concrete voorbeelden voor gegeven in dit topic, e.g. alcoholverbod, oproep tot Jihad, etc.)

Het verschil met 2004 is dat de Islamitisch-fundamentalistische Gülen (inderdaad, zelfde laken en pak als AKP) toen nog meewerkte met Erdogan om de macht van de seculieren en de seculiere staat in te perken. Maar het ultieme doel van een groot Ottomaans Rijk (wat die oproep van Erdogan ook steeds mag betekenen, ik neem aan dat hij grondgebied op termijn wil gaan veroveren) en een Sharia-Ligt in heel Turkije wordt al openlijk nagestreeft in Turkije sinds 2003. Dat wisten toen al veel mensen, dat weet nu iedereen. Zou een partij als D66/VVD (liberalen?) sieren als ze excuus aanboden voor zulke vreselijke inschattingsfouten die tot veel erger hadden kunnen leiden.

De kritiek op Erdogan van EU critici was dezelfde als nu. Er wordt (vooral werd) in Den Haag en met name Brussel alleen maar in groot-groter-groots gebracht. Kijk maar naar de toetreding van Hongarije. Het gaat niet alleen om de implementatie van een aantal wetten, maar ook om de wil en cultuur van een land. Anders heb je alleen garantie op hele korte termijn.

Net zoals de Turken, volgens met name linkse media, 'goed geintegreerd' waren. Pas de ochtend na de Turkse coup en de vlaggen op de Erasmusbrug zijn media als NRC 180 graden gedraaid. Ondanks dat NederTurken nu al in decennia wereldwijd (en ook vandaag weer) in percentage de grootste aanhangers zijn van de Islamitisch-fundamentalist Erdogan. Het feit dat Turken relatief veel ondernemen en studeren betekend niets over integratie, dat doen ze namelijk in Turkije ook. Zou bijvoorbeeld wel weer iets zeggen over Eritreeërs, maar dat is een ander verhaal.

Al met al, zijn de grootsdenkers in Brussel zijn al decennia onbetrouwbaar gebleken. Het feit dat de onderhandelingen met Turkije nu niet definitief worden afgebroken zegt mij voor de toekomst alweer genoeg.
Leuk geschiedenislesje, maar wat je zegt heeft weinig actuele waarde.
Het is inderdaad zo dat de EU openstaat voor lidmaatschap van Turkije, echter zoals Turkije nu is heeft Turkije geen kans.

http://nos.nl/artikel/216...eg-van-eu-toetreding.html

Voorzitter Juncker van de Europese Commissie zei dat het niet aan Europa ligt dat Turkije niet zal toetreden, maar aan de Turkse weigering om Europese waarden te accepteren.
quote:
Kaap schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:19:
Maar als je daar iets negatiefs van vind, ben je een *knip*
wat een slachtofferisme weer.

defiant wijzigde deze reactie 16-04-2017 23:40 (6%)

The enemy within

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

quote:
Cyberpope schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:37:
[...]

En hoeveel mensen waren er daar? 2.000, 3.000? Dat is nog geen 1% van de Turken in nederland. Dus wat zegt dat. Als nog ik op stormfront ga kijken en die mening van toepassing verklaar op alle blanke nederlanders.
162.000 100.000? NederTurken stemden vorige week voor de Islamitisch-fundamentalist Erdogan. Tegen democratie op lange termijn. Tegen vrije media. Tegen een onafhankelijke rechterlijke macht. Erdogan, de man die fijntjes via een van zijn media liet weten dat zijn aanhang in Nederland zeker 4x zo groot is als het Nederlandse leger. Dat Nederland (Europa) weer met 'kampen' zal komen, voor de Turken.

De Turken die dus massaal achter het, alleen al historische foute, statement staan (zie Volkskrant) dat Nederland een nazi-overblijfsel is.

Probeer je nog steeds te suggereren dat slecht een heel klein groepje Turken als Islamitisch conservatief gezien kan worden?

Zou je kunnen omschrijven wat er moet gebeuren voor je wel overtuigd bent van mijn punt? Ik zou je minimaal kunnen aanraden dagelijks te lezen op Turks en Dutchturks.nl. Dagelijks honderden reacties met duizenden zo-niet tienduizenden likes voor Islamitisch-fundamentalistische reacties. Kun je op klikken, scannen door de achternamen (allemaal Turks) en klikken op profielen om te zien dat het echte profielen zijn. Misschien geeft je dat na wat maanden een stukje feeling (ik discussier al een aantal jaar op deze 2 media mee)

Alleen al het simpele feit dat in Nederland (en ook Duitsland, Oostenrijk, maar bijvoorbeeld niet Zuid-Europa en de VS) de steun voor het Islamitische AKP al 10 jaar groter is dan in Turkije zelf. Ondanks ons onderwijs, onze media, onze overheid, is al bedroevend genoeg. Dat Erdogan die met 'slechts' zo'n 1 miljoen stemmen won vandaag, het inderdaad van de Europese landen moest hebben om zijn dictatuur veilig te stellen.
quote:
Salvatron schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:46:
[...]

Leuk geschiedenislesje, maar wat je zegt heeft weinig actuele waarde.
Het is inderdaad zo dat de EU openstaat voor lidmaatschap van Turkije, echter zoals Turkije nu is heeft Turkije geen kans.

http://nos.nl/artikel/216...eg-van-eu-toetreding.html

Voorzitter Juncker van de Europese Commissie zei dat het niet aan Europa ligt dat Turkije niet zal toetreden, maar aan de Turkse weigering om Europese waarden te accepteren.
Ik denk dat er niemand in Europa vanuit gaat dat Turkije nu en in de zeer nabije toekomst tot de EU zou toetreden, zo ook ik niet. Wat mij zorgen baart is de algehele opstelling van de EU naar landen als Turkije. Blijkbaar was het Turkse gedrag en de dictator van 2003 voor Nederland voorop voldoende reden om over serieuze toetreding te praten. De lat ligt imho ontstellend laag.

Malarky wijzigde deze reactie 16-04-2017 22:24 (60%)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

quote:
Malarky schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:50:
Ik denk dat er niemand in Europa vanuit gaat dat Turkije nu en in de zeer nabije toekomst tot de EU zou toetreden, zo ook ik niet. Wat mij zorgen baart is de algehele opstelling van de EU naar landen als Turkije. Blijkbaar was het Turkse gedrag en de dictator van 2003 voor Nederland voorop voldoende reden om over serieuze toetreding te praten. De lat ligt imho ontstellend laag.
Dan moet er ook niet worden gedaan alsof het van de een op de andere dag anders kan zijn, de kans dat Turkije lid wordt is voorlopig nihiel. Zeker met de slechte uitkomst van dit referendum. Vroeger in 2003 had Turkije nog kans op verbetering en daarmee kans op toetreding tot de EU maar de situatie is er juist verslechterd. In ieder geval heeft de uitkomst van dit referendum imo tot gevolg dat er weer een land de afgrond in verdwijnt.

The enemy within

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:36
quote:
[...]

162.000 NederTurken stemden vandaag voor de Islamitisch-fundamentalist Erdogan. Tegen democratie op lange termijn. Tegen vrije media. Tegen een onafhankelijke rechterlijke macht. Erdogan, de man die fijntjes via een van zijn media liet weten dat zijn aanhang in Nederland zeker 4x zo groot is als het Nederlandse leger. Dat Nederland (Europa) weer met 'kampen' zal komen, voor de Turken.

De Turken die dus massaal achter het, alleen al historische foute, statement staan (zie Volkskrant) dat Nederland een nazi-overblijfsel is.

Probeer je nog steeds te suggereren dat slecht een heel klein groepje Turken als Islamitisch conservatief gezien kan worden?

Zou je kunnen omschrijven wat er moet gebeuren voor je wel overtuigd bent van mijn punt? Ik zou je minimaal kunnen aanraden dagelijks te lezen op Turks en Dutchturks.nl. Dagelijks honderden reacties met duizenden zo-niet tienduizenden likes voor Islamitisch-fundamentalistische reacties. Kun je op klikken, scannen door de achternamen (allemaal Turks) en klikken op profielen om te zien dat het echte profielen zijn. Misschien geeft je dat na wat maanden een stukje feeling (ik discussier al een aantal jaar op deze 2 media mee)

Alleen al het simpele feit dat in Nederland (en ook Duitsland, Oostenrijk, maar bijvoorbeeld niet Zuid-Europa en de VS) de steun voor het Islamitische AKP al 10 jaar groter is dan in Turkije zelf. Ondanks ons onderwijs, onze media, onze overheid, is al bedroevend genoeg. Dat Erdogan die met 'slechts' zo'n 1 miljoen stemmen won vandaag, het inderdaad van de Europese landen moest hebben om zijn dictatuur veilig te stellen.

[...]

Grotendeels met je eens, maar goed geïntegreerde Turken gaan niet stemmen voor een ander land. Daarom zeggen de stempercentages niet alles. Blijft een angstaanjagende grote groep gehersenspoelden.

SW-0040-8191-9064

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

quote:
[...]

162.000 NederTurken stemden vorige week voor de Islamitisch-fundamentalist Erdogan. Tegen democratie op lange termijn. Tegen vrije media. Tegen een onafhankelijke rechterlijke macht. Erdogan, de man die fijntjes via een van zijn media liet weten dat zijn aanhang in Nederland zeker 4x zo groot is als het Nederlandse leger. Dat Nederland (Europa) weer met 'kampen' zal komen, voor de Turken.
Heb je hier een bron voor?? Zover ik weet zijn er 120.000 gaan stemmen en niet allemaal ja.
(en welk percentage wel kun je ook nog vraagtekens bij zetten. In hoeverre is daarmee gerommeld?)

Dat is een factor 4 kleiner als wat jij stelt of doe je dat bewust?

Cyberpope wijzigde deze reactie 16-04-2017 22:15 (10%)

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

quote:
ph4ge schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:04:
[...]

Grotendeels met je eens, maar goed geïntegreerde Turken gaan niet stemmen voor een ander land. Daarom zeggen de stempercentages niet alles. Blijft een angstaanjagende grote groep gehersenspoelden.
Dat is waar, aan de andere kant wel de kanttekeningen:
1) Zowel bij het Consulaat als op met veel progressieve Turken werd en geklaagd (opgelucht adem gehaald) dat zat conservatieve Turken te 'lui' zijn om helemaal af te reizen naar 1 van de 3 stembussen in het land, ondanks hun steun voor Erdogan
2) Een aantal progressieve Turken bij mij op het werk gaf juist aan voor het eerst ooit wel te stemmen. De grote percentages pro-Erdogan onder NederTurken slaan uiteraard ook negatief op hen. Want ze hebben wel een Turkse voor+achternaam, dus dat achtervolgt je. Alleen daarom gingen ze al stemmen
3) Zowel Turks als DutchTurks melden voor de uitslag al dat veel NederTurken in Belgie zijn gaan stemmen omdat er in het Zuiden van Nederland geen stembureau was, maar wel in Vlaanderen. Dat was andere verkiezingen overigens ook zo, dus het opkomstpercentage ligt hoger in de praktijk.
quote:
Cyberpope schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:09:
[...]

Dat is een factor 4 kleiner als wat jij stelt of doe je dat bewust?
Ik heb op basis van Turkse media (kan geen Turks :) ) 70,4% van het aantal geregistreerden genomen, in plaats van het aantal opgekomenen. Sorry die getallen stonden onder elkaar.

Stel 50% kwam op in Nederland, plus nog 10% in Turkije en Belgie (ik kan zelf een aantal Turken die altijd in Turkije stemmen, sterker ik ken meerdere Turken wiens ouders nog altijd in Turkije naar de tandarts en huisarts gaan, omdat ze bij de Nederlandse 'geen goed gevoel' hebben + de Brabanders en Limburgers in Belgie) dan is het 143.000 stemmers. Waarvan 100.000 pro-Erdogan, oke dat is fors minder :)

Nu is volgens de Volkskrant de steun onder jonge Turken voor Erdogan wel aanzienlijk groter dan onder oudere Turken, dus richting de toekomst stemt dat niet perse hoopvol.

Niet te vergeten dat er in Duitsland ook nog richting de 400.000 Turken op Erdogan gestemd hebben vandaag. Zijn serieuze aantallen. Op de bewuste consulaat avond bleken er voldoende Duitse Turken de moeite te nemen om helemaal naar Rotterdam af te reizen om herrie te schoppen, gezien het grote aantal Duitse auto's later op de avond.

Zie nu trouwens dat in Belgie in de voorlopige uitslag, slechts 22% van de Belgische Turken tegen Erdogan heeft gestemd. Worden we toch nog van de troon gestoten ;)

Malarky wijzigde deze reactie 16-04-2017 22:35 (37%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hoevenpe
Deze uitslag is toch geen verrassing?

Het meest opmerkelijke is dat na honderdduizend arrestaties, opgesloten journalisten, het ophitsen van duizenden landnoten in de EU, de meest bizarre beschuldigingen geuit en nog steeds durft men in Brussel de stekker er niet uit te trekken. Je vraagt je echt af wat er moet gebeuren voordat onze leiders ruggengraat tonen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
quote:
hoevenpe schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:36:
Deze uitslag is toch geen verrassing?

Het meest opmerkelijke is dat na honderdduizend arrestaties, opgesloten journalisten, het ophitsen van duizenden landnoten in de EU, de meest bizarre beschuldigingen geuit en nog steeds durft men in Brussel de stekker er niet uit te trekken. Je vraagt je echt af wat er moet gebeuren voordat onze leiders ruggengraat tonen...
Hier, heb je een spiegel. Moet ik het je opnieuw uitleggen hoe het echt werkt? Of is het te makkelijk om altijd maar te roepen, wijzen en happen?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

quote:
hoevenpe schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:36:Het meest opmerkelijke is dat na honderdduizend arrestaties, opgesloten journalisten, het ophitsen van duizenden landnoten in de EU, de meest bizarre beschuldigingen geuit en nog steeds durft men in Brussel de stekker er niet uit te trekken. Je vraagt je echt af wat er moet gebeuren voordat onze leiders ruggengraat tonen...
Dan kom je weer met je stekker eruit trekken, wat een onzin. Die Turken hebben criteria en zolang ze er niet aan voldoen hoef je die stekker er niet uit te trekken. Gewoon laten en thats it, de lat ligt hoog en blijkbaar wil Erdogan er niet eens aan.

En voor Turkije is de staatsgreep aardig compleet. Zeker met slechts 51% meerderheid zal er voldoende volk het er niet mee eens zijn dat Erdogan tot 2019 de grote man mag spelen. Die economie gaat dus van kwaad tot erger, daar hoeft de EU echt geen trap extra aan toe te voegen.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

quote:
Delerium schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:42:
[...]Die economie gaat dus van kwaad tot erger, daar hoeft de EU echt geen trap extra aan toe te voegen.
Dat kan dus tegenvallen, zoals ook de ABN Amro aangeeft.

Turkije is een land waar de werkelijke macht decennia erg onzeker was, die onzekerheid is nu grotendeels weggenomen door Erdogan.

Omdat China totaal geen democratie kent betekend dat niet dat bedrijven daar niet willen investeren, het gaat om de zekerheid op termijn die ze krijgen.

Als Erdogan het land met harde hand en weinig vrijheden wel in het gareel weet te houden is dat zeker op korte en middellange termijn voor veel bedrijven voldoende.

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het is een terugkerend fenomeen dat elke politieke strategie die zich richt op de eigen autonomie en zich afzet tegen het buitenland voor binnenlandse consumptie en politiek gewin tot nu toe er steeds achter komt dat die strategie moeilijk vol te houden is (brexit, trump, etc). Het zal in die zin interessant zijn in hoeverre Erdogan het zich kan veroorloven om te kunnen blijven blaffen zonder te bijten. Daarnaast, je eigen volk radicaliseren om er een politiek slaatje te slaan kan op een gegeven moment ook averechts gaan werken.

Ik denk dat in het westen de ontwikkelingen niet positief zullen zijn voor de Turkse minderheden, de goodwill ten opzichte van minderheden is toch altijd sterk verbonden met universele waarden zoals democratie, gelijkheid en diversiteit. Zaken die in Turkije steeds verder onder druk komen te staan.

Climate dashboard

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

quote:
defiant schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:54:
Het zal in die zin interessant zijn in hoeverre Erdogan het zich kan veroorloven om te kunnen blijven blaffen zonder te bijten.
Erdogan heeft een heel aantal onderwerpen na 16 april op de agenda geschoven. Dat betreft Europese toetreding, opstelling vluchtelingendeal, opstelling Syrie, etc. etc.

Nu de winst binnen is zal hij imho (en veel politiek analisten) weer een verzoenende toon aanslaan (in ieder geval voor even). Hij moet immers om het toerisme en de economie denken.

Ik zie ook niet in waarom een verdere escalatie campagne hem na vandaag nog zou dienen?

• hoevenpe
quote:
Delerium schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:42:
En voor Turkije is de staatsgreep aardig compleet. Zeker met slechts 51% meerderheid zal er voldoende volk het er niet mee eens zijn dat Erdogan tot 2019 de grote man mag spelen. Die economie gaat dus van kwaad tot erger, daar hoeft de EU echt geen trap extra aan toe te voegen.
Erdogan heeft het slim gespeeld, dat moet je hem nageven. Hij heeft de absolute macht tot 2029 en daarbij de steun van de meerderheid van het volk, wat jij echter 'trap extra na' noemt zou je ook gewoon een rechte rug kunnen noemen...

Types als Erdogan zien dit soort rationele logica als zwakte, pas als ze serieus tegengeluid krijgen valt er te onderhandelen. Dat zag je ook bij Poetin vorig jaar.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Het is nog de vraag of er gerommeld is met de uitslag:

http://nos.nl/artikel/216...-van-de-oppositie-af.html

"Bij eerdere verkiezingen waren er ook onafhankelijke persbureaus, maar die bestaan niet meer", zegt Waagmeester. "De oppositie vertrouwt dat staatspersbureau niet."

Manipulaties

Nadat duidelijk was geworden dat Erdogan het referendum had gewonnen, kwam CHP-voorzitter Aksunger met de aantijging dat met zeker 2,5 miljoen stemmen is gerommeld. Ook de Turks-Koerdische partij HDP legt zich niet neer bij de uitslag. Onder meer doordat veel van haar leiders in de cel zitten, was de strijd oneerlijk.

Ze gaan protest indienen bij de kiesraad, maar volgens Waagmeester zal dat geen succes worden. "President Erdogan heeft de staatsorganen, waaronder die raad, stevig in zijn greep. Dus deze uitslag, die staat wel.
"

The enemy within

• Virtuozzo
  • Niet online
quote:
Malarky schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:00:
[...]

Erdogan heeft een heel aantal onderwerpen na 16 april op de agenda geschoven. Dat betreft Europese toetreding, opstelling vluchtelingendeal, opstelling Syrie, etc. etc.

Nu de winst binnen is zal hij imho (en veel politiek analisten) weer een verzoenende toon aanslaan (in ieder geval voor even). Hij moet immers om het toerisme en de economie denken.

Ik zie ook niet in waarom een verdere escalatie campagne hem na vandaag nog zou dienen?
Wanneer heb je "genoeg" macht. Wanneer heb je genoeg om te verdelen over alle vereisten daarvan. Wanneer heb je afleiding nodig. Wanneer heb je energie nodig.

Er zijn genoeg scenario's te vinden waar escalatie hem dient, misschien belangrijker nog, waar het zijn voedingssysteem dient. Tenslotte is zijn positie veel minder sterk als het op het oog lijkt, de ontwikkelingen door hem in gang gezet (zowel die van doel en middel) zijn nog maar behoorlijk vers.

Ik probeer altijd de deur open te houden voor positieve scenario's, maar wanneer was het in de menselijke geschiedenis ooit "genoeg" in een dynamiek van autoritarisme? Onderschat niet hoe inherent instabiel dit soort zaken zijn.

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
quote:
Malarky schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:00:
Dat ligt er natuurlijk aan hoe stevig hij in 't zadel zit. Hij kan gaan de-escaleren als hij zich geen zorgen meer hoeft te maken over z'n positie, maar is z'n positie toch niet stevig met een krappe meerderheid dan zal z'n populariteit na vandaag toch een belangrijke factor kunnen worden.

Climate dashboard

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

quote:
Virtuozzo schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:08:
[...]

Er zijn genoeg scenario's te vinden waar escalatie hem dient, misschien belangrijker nog, waar het zijn voedingssysteem dient.
Dat is zo, maar escaleren werkt wel fijner als je eerst gedeescaleert hebt. Geeft weer de gemakkelijke 'ambassadeur terug' opties etc..
quote:
Tenslotte is zijn positie veel minder sterk als het op het oog lijkt, de ontwikkelingen door hem in gang gezet (zowel die van doel en middel) zijn nog maar behoorlijk vers.
Zeker, maar aan de andere kant net als in de VS kunnen in Turkije rechters ingrijpen in wetten. En wetmatigheden van wetten toetsen (niet zoals in Nederland dus, normaal gesproken). Aangezien Erdogan alle rechters heeft vervangen door AKP kaderleden + met de referendum heeft veilig gesteld dat hij sowieso een aantal leden van de Hoge Raad in Turkije geheel zelf mag benoemen, zit dat wel goed.

Angst voor het leger is er ook niet meer, er zitten nog 138 Turkse generaals die niet pro AKP waren in de gevangenis, kan me niet voorstellen dat er nog veel generaals zijn die anti-Erdogan zijn.

Even wat uit het meest recente nieuwsbericht van het populaire DutchTurks.nl quoten 8)
quote:
Europese Turken spelen cruciale rol bij overwinning JA-kamp referendum Turkije

Opmerkelijk is de winst van het JA-kamp in landen waar racisme en islamofobie welig tieren, en waar sterke racistische anti-Turkije sentimenten heersen

In deze landen is door politici en de mainstream media een actieve campagne gevoerd tegen de Turkse staat, en zijn minderheden volop het doelwit van racisme en moslimhaat.
En dat vanuit de bevolking waar instutitioneel racisme al decennia welig tiert. Immers zijn verkaasde (verhollandste) Turken 'verraders' en minder waardig en bovenal, trouwen met een niet-Turk doe je niet. Hoezo, racisme. Wordt tijd dat zowel links als rechts de Turken daar is op gaat aanspreken, en ze uit hun slachtoffer rol trekt.

En dan als klapper op de vuurpeil de meest gelikte Turkse post op DutchTurks.nl op bovenstaand bericht
quote:
De Turken hier in het westen weten natuurlijk hoe het hier allemaal aan toe gaat, die zijn gelukkig niet zo dom als die idioten in Turkije waar ze nog denken dat anderen landen het beste voor hun hebben
Jawel dames en heren, de Turken in Turkije die Nee stemden zijn allemaal idioten die het niet begrijpen. Aldus de NederTurk.

Mij kun je opvegen :+

Volgens Turks.nl nu
quote:
Feest in Rotterdam na Turkse referendum
om de dictatuur te vieren. Erasmusbrug versiert met grote Turkse vlaggen en portretten van Erdogan.

Malarky wijzigde deze reactie 16-04-2017 23:32 (42%)

• Virtuozzo
  • Niet online
quote:
Malarky schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:16:
[...]

Dat is zo, maar escaleren werkt wel fijner als je eerst gedeescaleert hebt. Geeft weer de gemakkelijke 'ambassadeur terug' opties etc..
Hoe noem je het als de curve in de grafiek fluctueert maar toch consistent omhoog blijft gaan?
quote:
[...]

Zeker, maar aan de andere kant net als in de VS kunnen in Turkije rechters ingrijpen in wetten. En wetmatigheden van wetten toetsen (niet zoals in Nederland dus, normaal gesproken). Aangezien Erdogan alle rechters heeft vervangen door AKP kaderleden + met de referendum heeft veilig gesteld dat hij sowieso een aantal leden van de Hoge Raad in Turkije geheel zelf mag benoemen, zit dat wel goed.

Angst voor het leger is er ook niet meer, er zitten nog 138 Turkse generaals die niet pro AKP waren in de gevangenis, kan me niet voorstellen dat er nog veel generaals zijn die anti-Erdogan zijn.
Er zijn genoeg boemannen, intern en extern. Is er even geen, dan maak je er een. We weten hoe dit gaat, we weten hoe het afloopt. En het zijn altijd zij die het mogelijk maken die de hoogste rekening betalen. Wat dit aangaat is Erdogan een pijnlijke maar zeer nuttige spiegel voor Nederland, waar steeds meer institutioneel geflirt wordt met inzet van populisme als antwoord op (nota bene) populisme.

• Camacha
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Dit moet toch pijnlijk zijn voor Erdogan. Als je maar zo'n nipte meerderheid haalt, ondanks alle bewegingen de tegenstanders te frustreren, de mond te snoeren en het werk onmogelijk te maken, dan zit je niet erg stevig in het zadel. De oppositie heeft nu echter een flinke stok om mee te slaan te vrezen, maar ook de mensen aan de kant van Erdogan moeten zich afvragen hoe het moet met een land waarbij de helft niet meedoet of mag doen vanwege hun politieke ideeën. Er vallen domweg enorme gaten in je maatschappij.

Persuader of bytes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De kans dat deze nagenoeg 50/50 uitslag de tegenstellingen tussen die bevolkingsdelen zal doen toenemen is natuurlijk niet bepaald denkbeeldig, met alle gevolgen van dien. Die glorieuze periode die Erdogan voorspelt zou misschien nog wel eens eventjes op zich kunnen laten wachten. :/

Was ik, toen ik hoorde dat de telling véél voorspoediger zou zijn gegaan dan verwacht was, nou de enige die zich afvroeg of dat misschien kwam omdat die uitslag al van tevoren klaar was gelegd? Dat spaart per slot van rekening enorm veel tijd. :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:21

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
defiant schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:54:
Ik denk dat in het westen de ontwikkelingen niet positief zullen zijn voor de Turkse minderheden, de goodwill ten opzichte van minderheden is toch altijd sterk verbonden met universele waarden zoals democratie, gelijkheid en diversiteit. Zaken die in Turkije steeds verder onder druk komen te staan.
Voor veel andere minderheden voelen we min of meer wat medelijden: Ach, arme somalische, in eigen land zijn de warlords aan de macht. Arme Iranees, gevlucht omdat je als homo je leven niet zeker bent.

Op de turken hier zal steeds meer boosheid komen: WTF? Jullie hebben hier alles en storten je eigen land de afgrond van de dictatuur in 8)7

Ik mag het niet zeggen, maar eigenlijk zou ik graag alle turken die op Erdogan hebben gestemd hier het land uittrappen. Ga maar terug naar Turkije om onder je grote held te leven. Met beperkt internet natuurlijk. Of wat eigenlijk nog meer voldoening zou geven: Het gaat daar inderdaad van kwaad tot erger en hun familie krijgt het zwaar in de dictatuur. 'Ja kereltje, jij hebt je familie dat aangedaan vanuit het vrije Nederland'.

Maar goed, uiteindelijk heb ik vooral medelijden. Voor de gewone Turk, de gebrainwashte erdoturk en de koerd die voor terrorist wordt aangezien omdat zijn mede-koerden aanslagen blijven plegen.

Dit dus.

• iLikeNoobies
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17-04 12:32

iLikeNoobies

With Big Boobies

quote:
Joseph de Maistre schreef op maandag 27 augustus 1811:
In a democracy people get the leaders they deserve.
Ik wens de Turken veel succes. Ik ben zeer benieuwd naar alle ontwikkelingen die wij de komende tijd krijgen te zien.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

• _JGC_
  • Nu online
quote:
iLikeNoobies schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:18:
[...]

Ik wens de Turken veel succes. Ik ben zeer benieuwd naar alle ontwikkelingen die wij de komende tijd krijgen te zien.
Probleem met dit referendum is net als met de brexit: iets minder dan de helft van de bevolking is slachtoffer van iets waar net iets meer dan de helft in gelooft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-04 11:08
quote:
_JGC_ schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:32:
[...]

Probleem met dit referendum is net als met de brexit: iets minder dan de helft van de bevolking is slachtoffer van iets waar net iets meer dan de helft in gelooft.
Vergelijk dictatuur maar met de brexit. De brexit zal wat nuances kennen maar iedereen zal er nog gewoon op vakantie gaan of zaken doen. Turkije vergelijk je beter met de rest van de bestaande dictaturen in de wereld.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Camacha schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:01:
Dit moet toch pijnlijk zijn voor Erdogan. Als je maar zo'n nipte meerderheid haalt, ondanks alle bewegingen de tegenstanders te frustreren, de mond te snoeren en het werk onmogelijk te maken, dan zit je niet erg stevig in het zadel. De oppositie heeft nu echter een flinke stok om mee te slaan te vrezen, maar ook de mensen aan de kant van Erdogan moeten zich afvragen hoe het moet met een land waarbij de helft niet meedoet of mag doen vanwege hun politieke ideeën. Er vallen domweg enorme gaten in je maatschappij.
Menig dictator stelt zich gewoon in op het feit dat tenminste een groot deel van de bevolking hem veracht. Het maakt voor hem niks uit, de buit is binnen, en het is ook nog te "legitimeren"...

• MrMonkE
  • Nu online

MrMonkE

Fan of Bananarama

quote:
Sissors schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:58:
[...]
Het leger blijft natuurlijk wel handig voor hem, straks geheel onder zijn controle. Maar een leger waar politieke achtergrond belangrijker is dan kunde zal nou niet het meest efficiente leger zijn.
Als dictator is dit juist het beste leger dat hij kan hebben.
Ik kan echt niet geloven dat de turken massaaal hun nek in deze stop hebben gestoken. :F

Incidious Ape of Peace

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True