• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:55
Niemand nog het einde gezien hier op tweakers? 😀

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

bvbal79 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:21:
Niemand nog het einde gezien hier op tweakers? 😀
Gisteren om 2:00 :P . Afgesloten verhaal wel nu ook.

200 fish found!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:58
Einde van de tijdperk...pinkt traantje weg.

Ik vond het een goed einde van het verhaal, en geen over de top WTF einde
Hier en daar wat lange dialoog, maar niet storend.

Al die jaren met echt heel veel plezier gekeken, en nooit verveeld _/-\o_
spoiler:
we krijgen zeker over een paar jaar een vervolg waar Elle nog een rol gaat spelen

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:13

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Even snel alles voorbij gescrolled om spoilers te voorkomen, want ik vertrouw er niet blind op dat alles netjes tussen spoilertags staat en heb geen zin om er op te gokken.

Wij zijn begin November opnieuw begonnen met Stranger Things, mijn tweede keer en mijn vrouw haar eerste keer. Inmiddels bezig met de sterke finale van seizoen 4, die de lat echt heel hoog heeft gelegd voor seizoen 5. Kijk daarom ook heel erg uit naar het nieuwe seizoen, die ik zelf ook nog niet heb gezien

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
absrnd schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:46:

spoiler:
we krijgen zeker over een paar jaar een vervolg waar Elle nog een rol gaat spelen
Ik vind het ook een goed einde.
spoiler:
Ze laten de mogelijkheid voor een vervolg open maar eigenlijk is het wel afgerond zo.

Het gevecht ging wel wat makkelijk, voor een serie die pretendeert dat ook de hoofdrolspelers niet onaantastbaar zijn hebben ze uiteindelijk allemaal een 'happy ending' gekregen.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:40
Ik vond de finale geweldig. Had genoeg op te merken over de voorgaande afleveringen van seizoen 5 maar heb van elke seconde genoten van het einde. Die twee uren vlogen voorbij en het is mooi afgesloten zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RW1n-8kyzVBA89O1CTaCKfmzvjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPXscXwEcTK2iXR0KiP7v2XG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door D. Ninjai op 01-01-2026 22:40 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:16
Hier ook erg genoten van laatste aflevering, vind het jammer dat het is afgelopen. 5 seizoenen in die 9 1/2 jaar , had meer gemogen van mij :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:49
absrnd schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:46:

spoiler:
Zou het prima vinden als ze het hierbij zouden laten. En niet een of ander vaag vervolg gaan bedenken.

En een nadeel van series die over zoveel jaren lopen, de hoofdrolspelers kunnen echt niet meer doorgaan als middelbare schoolleerlingen met inmiddel leeftijd 20+.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:55
Trichoglossus schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:56:
[...]

Zou het prima vinden als ze het hierbij zouden laten. En niet een of ander vaag vervolg gaan bedenken.

En een nadeel van series die over zoveel jaren lopen, de hoofdrolspelers kunnen echt niet meer doorgaan als middelbare schoolleerlingen met inmiddel leeftijd 20+.
Het verhaal kan denk ik prima verder gaan met nieuwe hoofdrolspelers toch..ik vond Holly erg goed dit seizoen. Haar verhaallijn heeft een extreem hoede wending gekregen. En daar past de laatstr scene toch ook mooi bij😃

Maar goed ze hebben toch wel duidelijk aangegeven niet aan een nieuw seizoen te beginnen.

• UnMetal
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08-01 11:56
dawg schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:28:
Ik word zo onderhand wel echt heel moe van mensen die meteen beginnen met zeiken meelopen met de anti-“woke” tendens die vooral aangewakkerd wordt door extreemrechts zodra er ook maar één lhbti persoon in voorkomt. Eender in wat voor film of serie.

Echt, waar je je druk om maakt zeg. Man man.
In elke Netflix serie he. Dan begrijpt iedereen wel dat dit vooral een politiek propagandistisch gedreven thema betreft. Dus niet per toevalligheid een keer, maar echt elke keer en overal komt dit terug. Hier hoef je niet extreem-rechts voor te zijn om het je op te vallen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:37
Ik vond het ook een prima einde, sluit me aan bij de rest. Toen Vecna op ongeveer de helft van de aflevering verslagen werd vroeg ik me af waar de resterende minuten nog over moesten gaan. Natuurlijk was het voordehandliggend dat ze nog langs de militairen moesten.

Op zich een mooi einde aan gebreid door Mike met het vertellen van het verhaal, het dichttrekken vd deur gaf me een melancholisch gevoel. Af en aan leef je toch 10 jaar lang met die serie in je achterhoofd.

Wat ik ergens wel jammer vindt is dat na het uitschakelen van Vecna je dus niets meer van Henry ziet terwijl hij nog achter de kids aan zat. Toen de kinderen de ladder afgingen en het gat in de ingestorte muur door moesten was het ook wel duidelijk dat Derek daar niet doorheen zou passen maar we zien alleen maar hoe Henry geconsumeerd wordt door die 'steen' in het koffer en Wil die ziet hoe dit gebeurde.

Dus er had wat meer aandacht kunnen worden besteed aan de open eindjes. In ieder geval blij dat we geen GoT finale gekregen hebben en dat aflevering 7 uiteindelijk maar een enkelvoudige blunder bleek ipv dat je het hele seizoen in zeep helpt om een bepaalde agenda te voeren.

discogs

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een prima einde wat mij betreft maar man man man, wat duurde die epiloog lang. Vooral die scene op het dak voegde voor mij niets toe. Het laatste stuk in de kelder was dan wel weer een hele mooie afsluiting. Mooie serie maar ook prima dat het nu voorbij is. Hopelijk kunnen ze de verleiding tot het maken van spinoffs etc weerstaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:50

Player1S

Probably out in the dark

Perfect einde voor een serie zwaar geinspireerd op jaren 80 coming of age films!

Een einde waar je ook nog je eigen spin aan kunt geven.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-01 07:17
Player1S schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 08:42:
Perfect einde voor een serie zwaar geinspireerd op jaren 80 coming of age films!

Een einde waar je ook nog je eigen spin aan kunt geven.
Toch vond ik dat de 80's vibe door de seizoenen heen steeds meer naar de achtergrond verdween. Terwijl dat juist is waarom ik vanaf S1 verliefd werd op de serie. In S5 wel wat verwijzingen naar/inspiratie op films en series en scenes daaruit uit de 80's, maar de hele setting was vrij generiek.

Verder werden de eindjes redelijk netjes aan elkaar geknoopt, maar miste ik wel een beetje de emotionele impact van de vorige seizoenen.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:44
Een prima einde, maar het eindgevecht was wel heel erg simpeltjes. Eerst nog heel erg de nadruk leggen op dat alarmpistool, maar uiteindelijk niets noemenswaardigs mee gedaan.

Het stuk op het dak was nergens voor nodig, de kelder was top. Ook interessant om te zien hoe Henry veranderde in Vecna, al is het mij nog een raadsel waar het materiaal in de koffer vandaan kwam.

Het had voor mij een iets minder leuk einde voor een aantal karakters mogen zijn. Eigenlijk alleen El en Kali leggen het loodje. En van El weet je het niet zeker omdat Mike nog een en ander lijkt te verzinnen. Daar had wel iets meer slagveld mogen zijn wat mij betreft. Dat had de scene met Mike bij de herdenkingspaal ook meer kracht kunnen geven. Het stukje daar met Hopper was natuurlijk prima (wel voorspelbaar), maar had meer diepgang kunnen krijgen als er meer karakters herdacht hadden moeten worden.

Eigenlijk was er maar 1 serieus minpunt te zien in de laatste aflevering. Als El vanuit de Upside Down naar The Abyss gaat heeft ze het erover dat ze prima kan springen. Het volgende shot loopt ze daar ineens.... Dat voelde heel erg onnatuurlijk.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

WernerL schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:23:
[...]

Acteurs zijn ook flink gegroeid. In seizoen 1 waren het nog kinderen, nu zijn het volwassen mannen, die nog op de middelbare school zitten en nog bij mama wonen. _O-
[...]
Ach, aflevering 1 van seizoen 1 speelt zich af op 6 november 1983. Holly Wheeler is daar een peuter van een jaar of twee.

Flash forward naar S5, dat zich afspeelt in november 1987, en holly is opeens een jaar of 12 :)
JK schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:49:
[...]

Aan de ene kant wel jammer, want ik hou wel van lange afleveringen. Als ze dingen hebben geschrapt, verklaart het wel bepaalde dingen zoals die smeltende objecten. Of ik heb niet goed opgelet waarom ze smolten (ja, omdat mevrouw Wheeler schoot, maar dan nog verklaart het niet waarom alles eronder smelt én waarom het ineens hard is).

Morgen maar de laatste aflevering kijken en proberen zo weinig mogelijk op social media te zitten om spoilers te voorkomen. Dat Will niet op meisjes viel was natuurlijk al langer bekend, maar de screenshot zag ik al eerder op social media dan ik de aflevering had gezien. Dat wil ik niet met de laatste aflevering, al heb ik wel zo'n idee dat het een tegenvaller gaat zijn.
Die smeltende dingen wordt uitgelegd, en is ook erg belangrijk voor de slotaflevering (die ik niet wil spoilen, dus):
spoiler:
De "Upside Down" blijkt geen zelfstandige dimensie te zijn zoals we tot nu dachten, maar een "tussenwereld" of "wormhole" die onze dimensie en de rode dimensie "The Abyss" (de roodgekleurde woestijnwereld die Will al zag in S2 en S3, waar de Mindflayer woont en waar in de laatste aflevering de end battle met Vecna en de Mindflayer plaatsvindt) verbindt.

Wormholes kunnen volgens de Einstein-Rosen-brug theorie nooit stabiel zijn, en zouden zichzelf meteen opheffen. Dat zou met de Upside Down dus ook moeten gebeuren, maar dankzij de aanwezigheid van een bal "exotic matter", die door Brenner en zijn team op aarde is gemaakt voor een ander experiment, en zoals alles in Hawking dus een kopie kent in de Upside Down, blijft het portaal open.

Nancy schiet op die bal, waardoor hij een paar minuten instabiel wordt. Hierdoor begint de Upside Down te vervallen, en dát is wat die smeltende objecten zijn. Gelukkig herstelt de bal zichzelf weer, en stopt het smelten. Dati s al eerder gebeurt, wat ook te zien is aan de half-in-muren-gesmolten soldaten die ze eerder die aflevering vinden.

De uiteindelijke vernietiging van de Upside Down wordt ook gedaan door de bal Exotic Matter op te blazen met de lading C4 die Hopper en Murray mee hebben genomen (het stuk met de platenspeler). Het plotseling verdwijnen van de Exocit Matter-bal laat de wormhole dichtvallen en vaagt de Upside Down dus van de kaart.

Die Exotic Matter wordt niet uitgelegd in de serie, maar wel in de West End-productie "The First Shadow" die in Londen te zien is, en zich vooral focust op Henry Creel/001, Dr. Brenner en de ouders van de kinderen in Stranger Things in hun tienerjaren.

In de theatervoorstelling wordt uitgelegd wat er in de jaren vóór Stranger Things gebeurd is. S5 haakt op veel punten in op de gebeurtenissen in de theatervoorstelling.

Zo is de Exotic Matter het gevolg van het oorspronkelijke experiment dat Hawkins Lab deed, en is de schoolmusical in de herinneringen van Henry (waar Max en Holly doorheen moeten) ook een scene uit de theatervoorstelling.

Exotic Matter
De VS was in 1943 bezig met experimenten in teleportatie. Het doel was militaire superioriteit, en men wilde een schip teleporten van de ene kant van de aarde naar de andere. Door een veld met exotic matter om een object te genereren, kon het over een Einstein-Rosen-brug naar vijandelijk gebied geteleporteerd worden, was het idee.

Het lukte om een schip (de Eldridge) mét proefpersonen weg te teleporteren. Echter verscheen het niet in de doelhaven, maar bleek het per abuis naar een andere dimensie (die de kids in S5 "The Abyss" doopten) te zijn geteleporteerd. Daar is het aangevallen door demogorgons die bijna de hele crew uitroeiden. Alleen de kapitein overleefde het en kwam mee terug naar de aarde, en nam twee dingen mee uit The Abyss: zijn eigen bloed, dat van samenstelling was veranderd, en een stuk van een demogorgon.

Die kapitein is de vader van Dr. Martin "Papa" Brenner, die uiteindelijk de experimenten op Henry en Jane/Eleven uitvoerde.

"Onze" Dr. Martin "Papa" Brenner nam het werk van zijn vader over, en zocht naar een manier om de poort naar The Abyss te heropenen. Hierom werden er in Hawkings Lab experimenten uitgevoerd met exotic matter. Echter ging een Russische spion er met het stuk van de Mindflayer vandoor. Die spion is de man die Henry Creel trof in de grot in Nevada, en Henry kwam in aanraking met het stuk van de Mindflayer nadat hij de man uit zelfverdediging (?) doodde (te zien in S5). Door het stuk van de demogorgon kon de Mindflayer communiceren met Henry, en werd Henry ook geteleporteerd naar The Abyss - hij is daar 12 uur verbleven onder de invloed van de Mindflayer. Ook zíjn bloed werd aangepast door deze ontmoeting.

Na terugkomst veranderde Henry in het kind dat we zagen in S4 - wreed, andere, en met psychokenetische krachten. Uiteindelijk werd Henry overgedragen aan Brenner en zijn project, en de rest hebben we kunnen zien in de vijf seizoenen van Stranger Things.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Drardollan schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:55:
Een prima einde, maar het eindgevecht was wel heel erg simpeltjes. Eerst nog heel erg de nadruk leggen op dat alarmpistool, maar uiteindelijk niets noemenswaardigs mee gedaan.

Het stuk op het dak was nergens voor nodig, de kelder was top. Ook interessant om te zien hoe Henry veranderde in Vecna, al is het mij nog een raadsel waar het materiaal in de koffer vandaan kwam.

Het had voor mij een iets minder leuk einde voor een aantal karakters mogen zijn. Eigenlijk alleen El en Kali leggen het loodje. En van El weet je het niet zeker omdat Mike nog een en ander lijkt te verzinnen. Daar had wel iets meer slagveld mogen zijn wat mij betreft. Dat had de scene met Mike bij de herdenkingspaal ook meer kracht kunnen geven. Het stukje daar met Hopper was natuurlijk prima (wel voorspelbaar), maar had meer diepgang kunnen krijgen als er meer karakters herdacht hadden moeten worden.

Eigenlijk was er maar 1 serieus minpunt te zien in de laatste aflevering. Als El vanuit de Upside Down naar The Abyss gaat heeft ze het erover dat ze prima kan springen. Het volgende shot loopt ze daar ineens.... Dat voelde heel erg onnatuurlijk.
Ik denk dat de dingen die jij mist op de cutting floor zijn blijven liggen. Als ze dat erin hadden laten zitten was het misschien 3-4 uur geweest.
Misschien hadden ze er toch 2-3 episodes van moeten maken maar vraag me wel af waar je dan de knip zou zetten voor de volgende aflevering. Denk dat dan het commentaar was dat ze het onnodig uitgerekt hadden om het maar flink uit te melken.
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:15:
[...]

Ach, aflevering 1 van seizoen 1 speelt zich af op 6 november 1983. Holly Wheeler is daar een peuter van een jaar of twee.

Flash forward naar S5, dat zich afspeelt in november 1987, en holly is opeens een jaar of 12 :)
In season 1 is ze rond 3 jaar (volgens google) en in season 5 is ze tussen de 9 en 10. Wat nog steeds 2-3 jaar te oud zou zijn gezien de tijdslijn maar geen 12.
De actrice was wel 12 in real life tijdens de opnames.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:15
Het leek dat ik ook het deuntje hoorde van de final countdown. Toen henry voor die grot stond. Rond minuut 40.

[ Voor 7% gewijzigd door jaaoie17 op 02-01-2026 11:04 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:44
Player1S schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat de dingen die jij mist op de cutting floor zijn blijven liggen. Als ze dat erin hadden laten zitten was het misschien 3-4 uur geweest.
Misschien hadden ze er toch 2-3 episodes van moeten maken maar vraag me wel af waar je dan de knip zou zetten voor de volgende aflevering. Denk dat dan het commentaar was dat ze het onnodig uitgerekt hadden om het maar flink uit te melken.
Als dat het probleem was dan had je prima de scene met Will zijn outcoming en de groep op het dak weg kunnen laten of een heel stuk korter. Beiden kostten veel tijd en droegen 0 bij verder.

Ale je een knip had moeten maken dan had ik dat halverwege het gevecht met de Mind Flayer gedaan. Dan had je die ook iets uitgebreider kunnen maken dan simpel 2 kogels -> klem lopen waarbij Nancy niks oploopt -> 2 vuurstootjes klaar.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat ik nu eigenlijk vooral jammer vind is dat het full Resident Evil ging :p

Dat was in de jaren tachtig nog niet mogelijk.

Dat zit wel Schnorr.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Drardollan schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:55:
Moet ook zeggen dat ik het apart vond dat het hele verhaal met de militairen opeens verdwenen was. Meerdere militairen doodgeschoten door o.a. Nancy zonder consequenties, Hopper die al jaren voor de buitenwereld dood was is opeens weer hoofd van de politie in Hawkins.

Daar hadden ze nog wel iets op mogen verzinnen in de epiloog.

[This is what you get when you mess with us]

• Stukfruit
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 08:38:
Hopelijk kunnen ze de verleiding tot het maken van spinoffs etc weerstaan.
https://deadline.com/2025...lix-paramount-1236623973/

:+

Dat zit wel Schnorr.

• Bor

Bor

Ruzor schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:42:
[...]

Moet ook zeggen dat ik het apart vond dat het hele verhaal met de militairen opeens verdwenen was. Meerdere militairen doodgeschoten door o.a. Nancy zonder consequenties, Hopper die al jaren voor de buitenwereld dood was is opeens weer hoofd van de politie in Hawkins.

Er zijn wel meer open einden en onverklaarde of ongeloofwaardige dingen zoals Nancy die ineens een Rambo blijkt. Je moet daar min of meer doorheen kijken denk ik. Dat de militairen ineens weg waren viel ook hier iedereen op.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 02-01-2026 12:00 ]

• absrnd
Ruzor schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:42:
[...]

Ze hadden er nog een uurtje aan moeten plakken, met alle commissies en rechtszaken, waar alle hoofdrolspelers zich moeten verantwoorden, en of het doden van een Demogorgon wel of niet onder moord valt.
En over de kosten van alle schade die ze veroorzaakt hebben.
Ook laten zien hoe Hopper zich weer laat inschrijven in het bevolkingsregister, en de commissie die zijn benoeming goedkeurt tot hoofd van Politie.

Zo veel opties...... :)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

was het niet seizoen 1 of 2 waar verschillende ouders allerlei NDA's moesten tekenen? Ik verwacht dat het nu weer zo was met het leger.

Een rechtszaak zou ook hun schimmige zaken naar boven halen dus soms is het beter om gewoon even NDA'tje te tekenen en ze verder laten gaan met hun leven.

Je zit nu met behoorlijke groep mensen die je zou moeten laten verdwijnen of opsluiten. Dat betekend ook een grote groep familie, vrienden en kennisen die vragen gaan stellen. Dus dan maar op deze manier. "Als jullie niks hebben gezien, hebben wij ook niks gezien".

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:04
Persoonlijk vond ik S5 erg matig. De meeste afleveringen vond ik erg langdradig. Er gebeurd ook vrij weinig in de meeste afleveringen waardoor ik een soort van "let's get it over with" houding kreeg. De laatste aflevering vond ik wel redelijk goed geslaagd met een goede afsluiter. In zijn geheel was het in ieder geval een toffe serie.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:09
Het laatste seizoen voelt voor mij echt als de lange auto rit terug naar huis na een lange vakantie die op zich erg leuk was. Bijvoorbeeld een wintersportvakantie in Frankrijk of Oostenrijk of waar dan ook. Maar dan rijd je terug en dan heb je files, ja lekker een hapje eten in een restaurant maar dan weer files en de hele tijd kort op elkaar. Je wil gewoon thuis zijn, lekker uit de auto.

Het lukt mij zelfs bij de laatste aflevering niet om hem achter elkaar te kijken. Terwijl ik iemand ben die andere series makkelijk drie tot vier uur achter elkaar kan kijken. Het duurt maar en het duurt maar, de onderlinge emotionele gesprekken gaan verder dan nodig. Het seizoen mist innovatie of leuke verassingen. Straks in combinatie met het avond eten maar de laatste 20 minuten afkijken en dan geef ik dit seizoen net aan een 7,5 als cijfer.....

Wil je het laatste seizoen zo lang maken zorg dan voor echt nieuwe dingen. Een nieuwe vijand of een nieuwe groep vrienden die mee helpt of wat dan ook.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Vond het zelf wat jammer dat de mindflayer in zijn vorm uit seizoen twee niet meer echt voorkwam. Daar hadden ze nog toffe dingen mee kunnen doen. Bijvoorbeeld in plaats van een leger wat achter eleven aan zit om hún experimenten nieuw leven in de blazen, het leger wat door de mindflayer overgenomen is en daarom de groep achterna zit. Dan was het einde bij het sluiten van de gate ook logischer geweest in plaats van dat ze nu ineens allemaal schouders ophalend verdwenen leken te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeehond op 03-01-2026 15:08 ]

200 fish found!

• MetalSonic
Ik heb voor seizoen 5 en in mindere mate seizoen 4 toch wel stevige verbeterpunten.

Alles in spoilers voor wie nog niet alles gezien heeft, toch best wel hoog spoiler gehalte.
spoiler:
Verbeterpunt 1
--------------------------------------
Wat Zeehond zegt, de Mindflayer uit seizoen 2 had best in seizoen 5 als extra vijand mogen mee doen. Sluit ik mij bij aan

Verbeterpunt 2:
--------------------------
Het leger voelde na een tijdje als "comedy capers" of in elk geval suf....... Vooral vanaf de helft van seizoen 5.. Die vrouwelijke baas van het leger had ook meer diepte kunnen krijgen. Er is één stukje waar ze duidelijk maakte dat zij wezens wil hebben om te vechten in Rusland maar het voelt allemaal zo muaaaaaaaaaa

Verbeterpunt 3:
---------------------------
Dustin wordt ergs zo zwaar in elkaar geslagen dat ik mij tijdens die scene bijna afvroeg of de groep hem ging vermoorden. Maar daarna? Geen wraak? Geen echt gesprek daarover? WTF alsof het nooit gebeurd is...... Waar waren die pestkoppen bij de huldiging?

Verbeterpunt 4:
-----------------------------
Teveel gesprekken tussen de kleine kinderen onderling, nee echt, NEXT stop maar jongens.........

Verbeterpunt 5:
Laatste aflevering duurt te lang, beetje Lord of the rings derde film vibes, daarvoor duurt het laatste half uur tot uur ook voor mij net iets te lang

• Stukfruit
  • Niet online
Verbeterpunt 6:
spoiler:
Where's Barb?

Dat zit wel Schnorr.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:59
Hoewel ik me kan vinden in alle kritiekpunten vergeef ik het deze serie allemaal. Op de een of andere manier raakt(e) deze serie een bepaalde snaar bij mij die sinds de LOTR trilogie niet meer is aangeraakt. Ik denk een combinatie van nostalgie, muziek, compleet meegenomen worden naar een andere wereld en een 'band' opbouwen met de karakters. Heeft misschien ook met mijn midlife levensfase te maken ;-)

Ik vond seizoen 1 verreweg het beste, maar heb met uitzondering van seizoen 2 van elk seizoen volop genoten. Zal wel een tijd gaan duren voordat ik iets vergelijkbaars ga vinden.

psn: jagermeistertim

• Stukfruit
  • Niet online
Seizoen 1 en 3 hier :Y

Neverending stooooohoorrryy....

Dat zit wel Schnorr.

• MetalSonic
Zojuist dan ook het laatste stuk gezien. Met een volle maag en met een lekker biertje in ontspannen toestand.
De restaurant en kelder scene maken wel weer wat goed. Zij zorgen er in elk geval voor dat dit seizoen net met een 8 eindigt.

Verder blijf ik erbij wat ik hiervoor heb gezegd. Het is fijn dat het nu klaar is is.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:43
Mwah ik vond seizoen 5 toch wel echt soft. Waar ik in elk seizoen toch wel uitkeek naar een beetje ''horror'' was dat in dit seizoen echt ver te zoeken. De Mind Flayer was totaal niet eng in deze vorm en werd ook heel snel verslagen. Wil had wel meer met zijn krachten mogen doen om Venca de baas te zijn. Ook had Holly wel een heel stuk minder in beeld gemogen.

Van alle seizoenen was dit het seizoen met de meeste potentie, maar naar mijn mening het minste.

• MetalSonic
MartijnMartijn schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:34:
Mwah ik vond seizoen 5 toch wel echt soft. Waar ik in elk seizoen toch wel uitkeek naar een beetje ''horror'' was dat in dit seizoen echt ver te zoeken. De Mind Flayer was totaal niet eng in deze vorm en werd ook heel snel verslagen. Wil had wel meer met zijn krachten mogen doen om Venca de baas te zijn. Ook had Holly wel een heel stuk minder in beeld gemogen.

Van alle seizoenen was dit het seizoen met de meeste potentie, maar naar mijn mening het minste.
Lol, voor mij verbeterpunt 7 oid alhoewel het ook wel overlapping heeft. Maar ook ik vind dat Holly teveel in beeld is geweest. Kijken we stranger things of een willekeurige kinder speelfilm? :?

• KlaasjeNL
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:46:
... en een 'band' opbouwen met de karakters.
Dat opbouwen van die band werkte de hele serie best goed, maar in seizoen 5 werd die band met name met Eleven toch wat afgebroken. Ik vond Millie Bobby Brown minder overtuigend en geloofwaardig. Alsof haar mimiek was aangetast door de fillers in haar lip. Het zorgde er in elk geval voor dat ik wat minder om haar personage gaf. En om Kali gaf ik al helemaal niks... En wat jij ook al zegt: seizoen 1 vond ik ook verreweg het beste. Dat kwam mijns inziens vooral doordat de 80s-saus daar veel dikker bovenop lag.

Verder overigens geen problemen met de coming out van Will, maar het duurde wat lang en werd wel erg zwaarmoedig gebracht. Ik miste een stukje luchtigheid. Een lullige opmerking zoals je als goede vrienden onder elkaar kan maken op zo'n moment. Ik denk dat de latere seizoenen sowieso wat meer luchtige momenten hadden kunnen gebruiken.

Al met al een bevredigende serie en een prima einde, maar er had wel meer in gezeten.

[ Voor 20% gewijzigd door KlaasjeNL op 02-01-2026 22:07 ]

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:30

Elvhenk

Madam Mikmak

Stukfruit schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:16:
Verbeterpunt 6:
spoiler:
Where's Barb?
You made me google! 7(8)7

Ik vond het een prima afsluiting van een serie die over zoveel jaren loopt, met enorme gaten van jaren niks.
En kindacteurs die niet allemaal de acterende toppertjes waren geworden als volwassen acteurs. Vooral de actrice die El speelt, vind ik erg matig. Die fillers etc waar ze blijkbaaar dol op is, maken het een stukje erger. Haar mimiek was al bijna niet bestaand, dus je zou denken dat normaal bewegende wenkbrauwen een plus zouden zijn. :P
spoiler:
Ik waardeer zo'n lange epiloog altijd zeer, ook was niet alles even essentieel en had het best wat korter gekund. Dat heb ik toch veel liever dan films of series die afkappen zodra de bad guy dood is.
De aankleding en looks van de 80s waren werkelijk top. Diverse deja vu's gehad, bij de diploma-uitreiking bijvoorbeeld. Ik herkende outfits die ook zo ongeveer had vroeger. Dat ik nu bij een foto uit die tijd denk: waarom had ik eigenlijk zo'n lelijke rok aan? En nu zag ik: o ja, dat was toen mode. 8)

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:59
KlaasjeNL schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:02:
[...]

Dat opbouwen van die band werkte de hele serie best goed, maar in seizoen 5 werd die band met name met Eleven toch wat afgebroken. Ik vond Millie Bobby Brown minder overtuigend en geloofwaardig. Alsof haar mimiek was aangetast door de fillers in haar lip. Het zorgde er in elk geval voor dat ik wat minder om haar personage gaf. En om Kali gaf ik al helemaal niks...
Met Eleven had ik sowieso al weinig, en die Kali was ik überhaupt vergeten (vond dat ook verreweg het minste seizoen), dus ik heb zelf weinig verloren wat dat betreft ☺️

psn: jagermeistertim

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:31
Wie heeft nog meer het idee dat Linda Hamilton alleen maar gekozen is vanwege een link naar Terminator? Wat een ééndimensionale rol was dat zeg. Beetje actrice had toch er meer mee kunnen doen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Never Mind

[ Voor 98% gewijzigd door Arjantje72 op 03-01-2026 11:33 ]

• absrnd
Elvhenk schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:50:
[...]
Vooral de actrice die El speelt, vind ik erg matig. Die fillers etc waar ze blijkbaaar dol op is, maken het een stukje erger. Haar mimiek was al bijna niet bestaand, dus je zou denken dat normaal bewegende wenkbrauwen een plus zouden zijn. :P
Dan mag je hun acteer talent niet zo goed vinden, prima, maar om dan een jonge actrice te betichten van fillers e.d., om alleen met social media mee te lopen, en popie te doen, is een beetje laag bij de grond.
je weet donders goed dat het allemaal bullshit is.

Ik vind het zo jammer, dat iedereen maar denkt het beter te kunnen doen, en dan extra bullshit post om hun mening te benadrukken.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Daar heb je wel een punt. Ik had het bij de opmerking moeten laten dat ze haast geen mimiek heeft.
Ik denk trouwens niet dat ik zelf het beter kan, maar ik ben een van vele 'kijkers/ontvangers' van hoe men acteert en dan vind ik iets van de acteurs.

• loewie1984
Het rare is eigenlijk dat als je op social media naar Millie Bobbie Brown kijkt anno nu, ze er helemaal niet zo 'plastic fantastic' uitziet als in de serie. Ze had gewoon een pose, alsof ze de last van wat haar te gebeuren stond het hele seizoen met maar mee droeg. Dat zou je ook in een interview kunnen zeggen als actrice om er iets meer context aan te geven.

Maar dit was niet haar beste seizoen, dat is duidelijk.

discogs

• KlaasjeNL
absrnd schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:35:
[...]

Dan mag je hun acteer talent niet zo goed vinden, prima, maar om dan een jonge actrice te betichten van fillers e.d., om alleen met social media mee te lopen, en popie te doen, is een beetje laag bij de grond.
je weet donders goed dat het allemaal bullshit is.

Ik vind het zo jammer, dat iedereen maar denkt het beter te kunnen doen, en dan extra bullshit post om hun mening te benadrukken.
Maar... het is geen bullshit... Ze loopt mee in een zorgelijke Hollywood-trend van celebrities die zich op steeds jongere leeftijd laten "verbouwen". Het begint met een fillertje en gaat van kwaad tot erger. Door er geen commentaar op te hebben, normaliseer je het probleem. Dus prima om er wel commentaar op te hebben en de trend zodoende hopelijk de kop in te drukken. Ik doe dat thuis bij mijn dochters in elk geval wel en er zijn ook steeds meer celebs die zich uitspreken over natuurlijk oud worden.

Dat gezegd hebbende: haar acteerprestaties waren niet eens zo beroerd. Maar ze heeft onmiskenbaar iets aan haar gezicht laten doen (sowieso de bovenlip laten vullen) en vergelijk je haar gezicht met voorgaande seizoenen, dan is er gewoon een hele hoop mimiek verloren gegaan.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Nou ja, dat moet ze zelf weten, wat ze al dan niet aan haar gezicht laat doen. En het is jouw dochter niet en ik heb geen dochters, dus wat dat betreft hebben we er niks van te vinden.
Maar het heeft invloed op hoe ze overkomt als acteur, en daar vind ik dan wel iets van. En soms komt dat eruit als een licht sarcastische opmerking. :P

• absrnd
KlaasjeNL schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:26:
[...]
Maar... het is geen bullshit... Ze loopt mee in een zorgelijke Hollywood-trend
De zorgelijke trend zijn keyboard warriors, die van alles roeptoeteren over vooral actrices, die volgens hun van alles hebben laten verbouwen en ge-botoxed zijn.
er wordt van alles geroepen over hun uiterlijk, omdat zij vinden dat het wel zo moet zijn :F

En jij doet daar net zo hard aan mee, met je aannames.

• Stukfruit
  • Niet online
absrnd schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 16:54:
[...]

De zorgelijke trend zijn keyboard warriors, die van alles roeptoeteren over vooral actrices, die volgens hun van alles hebben laten verbouwen en ge-botoxed zijn.
er wordt van alles geroepen over hun uiterlijk, omdat zij vinden dat het wel zo moet zijn :F

En jij doet daar net zo hard aan mee, met je aannames.
Vooral over actrices hm?

Dus mannen zijn weer de schuldige hier?

Dat zit wel Schnorr.

• absrnd
Stukfruit schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:19:
[...]

Vooral over actrices hm?

Dus mannen zijn weer de schuldige hier?
Zucht...
Dat maakt jij er van, vrouwen zijn er ook goed in.

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-01 09:04
Ikzelf had vanaf het eerste moment van S5 al het idee dat ze er een stuk anders uitzag dan anders(en niet op een manier van ouder worden), maar ook dat ze niet meer dezelfde expressie had zoals in de eerste 4 seizoenen. Of dat expres is of niet dat weet ik niet. Jammer vond ik het wel.
spoiler: title
Ik vond ook de dynamiek tussen Eleven en Hopper heel koud aanvoelen, en dat de acteer chemie weg was.

Heel seizoen 5 vond ik ook minder, het ''wormhole'' gedoe vond ik eigenlijk afdoen van ja.. wat is het nou, de upside down. Moeten we dat weten? Ik vind als je een aardig grote invloed van D&D heb in de serie wel iets veel toffers kon bedenken dan dat. Toch?

Ook vraag ik me af, was de grote ''eindbaas'' ( niet Vecna ) wel de grote eindbaas want hij was ''dood'' terwijl Vecna nog in leven was om nog even onthoofd te worden.
Ook als je na gaat dat in het seizoen met Will, het rook dat uit de kids ging, waar is dat naar toe gegaan want in dat seizoen met Will ging het naar een plenk om af te wachten, toen de Russen weer de doorway openden kwam die weer actief maar nu, nu zitten ze al in die wereld dus heb je geen connectie meer nodig.
Je snapt hopelijk waar ik naar toe ga.

Al met al.. seizoen 4, vooral het einde was mijn top punt, emotioneel toppunt, seizoen 5 voelt als een game of throntje alleen niet zo erg als dat. een 6 voor mij max.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

JinShepard schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:42:
Ikzelf had vanaf het eerste moment van S5 al het idee dat ze er een stuk anders uitzag dan anders(en niet op een manier van ouder worden), maar ook dat ze niet meer dezelfde expressie had zoals in de eerste 4 seizoenen. Of dat expres is of niet dat weet ik niet. Jammer vond ik het wel.
Ik vond ook de dynamiek tussen Eleven en Hopper heel koud aanvoelen, en dat de acteer chemie weg was.

Heel seizoen 5 vond ik ook minder, het ''wormhole'' gedoe vond ik eigenlijk afdoen van ja.. wat is het nou, de upside down. Moeten we dat weten? Ik vind als je een aardig grote invloed van D&D heb in de serie wel iets veel toffers kon bedenken dan dat. Toch?

Ook vraag ik me af, was de grote ''eindbaas'' ( niet Vecna ) wel de grote eindbaas want hij was ''dood'' terwijl Vecna nog in leven was om nog even onthoofd te worden.
Ook als je na gaat dat in het seizoen met Will, het rook dat uit de kids ging, waar is dat naar toe gegaan want in dat seizoen met Will ging het naar een plenk om af te wachten, toen de Russen weer de doorway openden kwam die weer actief maar nu, nu zitten ze al in die wereld dus heb je geen connectie meer nodig.
Je snapt hopelijk waar ik naar toe ga.

Al met al.. seizoen 4, vooral het einde was mijn top punt, emotioneel toppunt, seizoen 5 voelt als een game of throntje alleen niet zo erg als dat. een 6 voor mij max.
Semi-OT:
spoiler:
Het schijnt dat David Harbour, die Hopper speelt, psychische problemen heeft, en dat dat ook zijn weerslag had op de set en in zijn relatie met Millie Bobby Brown. Dat zal de dynamiek niet ten goede zijn gekomen, lijkt me.

Nomen nescio

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Ben ik erg laat als ik nu pas met de serie ben begonnen?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Arjantje72
Meg schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:16:
Nee hoor, wij moeten er ook nog aan beginnen :)

• Stukfruit
  • Niet online
9.5 jaar, maar het geeft je wel de kans om te kijken zonder die lange wachttijden tussendoor :Y

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
Stukfruit schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:43:
9.5 jaar, maar het geeft je wel de kans om te kijken zonder die lange wachttijden tussendoor :Y
Whoops, niet goed gelezen, dacht dat het over het nieuwe seizoen ging :)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:35

ManiacsHouse

Scheisse!

Nieuwjaarsdag stond zoonlief (15 jaar) om exact 13.00 voor de deur om laatste aflevering te kijken. Eerste 2 stukken vonden we al lastig. Teveel geneuzel en zoetsappig gedoe. Verhoudingen tussen personages moesten blijkbaar nog even recht getrokken worden. Voorspelbaar. Twee personen in een scène en je kon op het gezemel wachten. Aan het einde van de eerste 2 delen eindelijk wat actie. Maar dat had veel meer gemogen. Zoon best teleurgesteld... En ik ook... We hadden er zelfs beetje 'last' van van de teleurstelling. Erg jammer.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:43
Meg schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:16:
Tip: kijk seizoen 1, geniet. Verwijder stranger things daarna uit je watchlist. De seizoenen daarna zijn tijdsverspilling.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Stukfruit
  • Niet online
Op seizoen drie na.

Dat zit wel Schnorr.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:23

The Zep Man

🏴‍☠️

JinShepard schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:42:
Heel seizoen 5 vond ik ook minder, het ''wormhole'' gedoe vond ik eigenlijk afdoen van ja.. wat is het nou, de upside down. Moeten we dat weten?
spoiler:
The Upside Down is een "vaste" wormhole of tussenwereld gemaakt toen Eleven voor het eerst contact legde met een Demogorgon. Die wereld bestaat uit een kloon van Hawkins (met het testcentrum centraal in het midden) zoals het precies was op 6 november 1983, en met elementen vanuit The Abyss.

Waarom alleen toen een wormhole gemaakt werd en niet toen Henry eerder contact legde of wanneer er later verder contact werd gelegd door bijvoorbeeld Eleven? Geen idee. :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik denk dat we er gerust vanuit kunnen gaan - gezien de staat van dienst van beide acteurs - dat zowel David Harbour als Millie Bobby Brown gewoon professioneel genoeg zijn, en genoeg kwaliteit hebben als acteur dat ze gewoon kunnen doen wat de regisseur verlangt.

De relatie tussen Hopper en El in seizoen 5 is er een van overbezorgd vaderfiguur en puberkind met de wereld op haar schouders, dus ja dat geeft wat spanningen... maar inderdaad, ik vond ook dat er teveel gekibbel was tussen de hoofdrolspelers.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:47
Er is een einde gekomen aan een serie die me vanaf het begin me volledig in zijn greep heeft gehouden en nooit meer heeft los gelaten. De muziek, de vele herkenningen uit mijn eigen jeugd, het verhaal zelf, de acteurs die vanaf kind meegroeide in de serie, de nerdy en techy stuff. Het was het allemaal waard, ook seizoen 5, ik heb er echt van genoten.

Deze serie mag voor mij in het rijtje Breaking Bad, Fargo S1 en S2, Better Call Saul, Dark, The Expanse.

• Bor

Bor

Sir_Hendro schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:53:
Persoonlijk vond ik S5 erg matig. De meeste afleveringen vond ik erg langdradig. Er gebeurd ook vrij weinig in de meeste afleveringen waardoor ik een soort van "let's get it over with" houding kreeg. De laatste aflevering vond ik wel redelijk goed geslaagd met een goede afsluiter. In zijn geheel was het in ieder geval een toffe serie.
S5 was voor een deel filler. Dat had echt een stuk korter en to the point gekund.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24
Zo. Net de laatste aflevering gekeken. Ik heb me vermaakt. Niet de sterkste seizoen, maar een verhaal goed afsluiten is niet eenvoudig.
Na Umbrella Academy was dit de laatste serie die ik echt volg en nog goed vind. In tegenstelling van Umbrella Academy heb ik wel een fijn gevoel overgehouden aan de serie.
Geen briljante einde als Better Call Saul, maar een leuke afsluiting van een goede serie.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er gaan ineens geruchten over een 9e aflevering dit seizoen.
Zou 7 jan moeten komen,

Netflix Nederland heeft ineens dit als status:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WcGWz6zDQfRjlbc7yYJd2voXmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvhUljftCSDxL6NEvpNgsszh.jpg?f=fotoalbum_large

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Remy!!!!
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:33:
Er gaan ineens geruchten over een 9e aflevering dit seizoen.
Zou 7 jan moeten komen,

Netflix Nederland heeft ineens dit als status:

[Afbeelding]
Er waren veel geruchten dat er idd een 9e aflevering zou komen, maar het is uiteindelijk een documentaire.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Remy!!!! schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:36:
[...]

Er waren veel geruchten dat er idd een 9e aflevering zou komen, maar het is uiteindelijk een documentaire.
Hé gadver dat zou wel een natte scheet zijn. Ik zit net zo lekker in het 9e aflevering complot :+

Er is nog genoeg weg te poetsen namelijk:

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Remy!!!!
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:41:
[...]

Hé gadver dat zou wel een natte scheet zijn. Ik zit net zo lekker in het 9e aflevering complot :+

[Video: 43 Plot Holes That Will Have You Going "Huh?"]
Ik las vandaag voor het eerst dat er complotten waren omtrent een 9e aflevering. En ik zou het geniaal hebben gevonden als ze dat hadden kunnen doen.
Dus (bijv.) half S5 is een illusie, en Vecna heeft dat veroorzaakt oid. Dat was een plottwist van een jewelste geweest. En niet alleen qua verhaal, maar ook qua serie zeg maar.

Maar.... Misschien is die docu wel een grapje, en komt de 7e alsnog aflevering 9 uit! :o

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:29

Gundogan

Rip and tear, until it is done

The Zep Man schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:46:
[...]
spoiler:
The Upside Down is een "vaste" wormhole of tussenwereld gemaakt toen Eleven voor het eerst contact legde met een Demogorgon. Die wereld bestaat uit een kloon van Hawkins (met het testcentrum centraal in het midden) zoals het precies was op 6 november 1983, en met elementen vanuit The Abyss.

Waarom alleen toen een wormhole gemaakt werd en niet toen Henry eerder contact legde of wanneer er later verder contact werd gelegd door bijvoorbeeld Eleven? Geen idee. :P
spoiler:
Niet alleen een kloon van Hawkins, maar ook die van de Abyss (het plafond). Degene die zijn wereld op die van de andere laat ploffen, wint I guess? Hoewel dat niet verklaart waarom het vernietigen van de wormhole alleen de Abyss vernietigde? Of uiteindelijk alleen de wormhole waardoor een nieuwe/andere Mindflayer het weer opnieuw kan proberen? Ik neem verder aan dat de Mindflayer(s) de mogelijkheid hebben om andere werelden aan te trekken en via proxies als Henry die dan overnemen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gundogan schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:57:
[...]
spoiler:
Niet alleen een kloon van Hawkins, maar ook die van de Abyss (het plafond). Degene die zijn wereld op die van de andere laat ploffen, wint I guess? Hoewel dat niet verklaart waarom het vernietigen van de wormhole alleen de Abyss vernietigde? Of uiteindelijk alleen de wormhole waardoor een nieuwe/andere Mindflayer het weer opnieuw kan proberen? Ik neem verder aan dat de Mindflayer(s) de mogelijkheid hebben om andere werelden aan te trekken en via proxies als Henry die dan overnemen.
Het is jammer dat het toneelspel niet voor S5 op Netflix is gezet want daar word veel in uitgelegd blijkbaar
spoiler:
Het schijnt dat het leger in de jaren 40 een experiment heeft gedaan (zoek maar op Philidelphia experiment). Daarmee zijn ze in de Abyss terecht gekomen. De vader van Dr. Brenner was de enigste overlevende en vertelde zoonlief daarover. Die wou terug daar naar toe en zo kwam die steen in hun bezit en via een Russische spion (die Henry in de grot vind) komt die steen met Henry in aanraking en krijgt hij powers.

Fastforward naar de jaren 80 en El doet iets waardoor die wormhole geopend wordt.

Een mindflayer kan dus niet zomaar een nieuwe wormhole openen of iemand als Henry zoeken. Er zijn dus verschillende stappen nodig om alles weer te kunnen reproduceren

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Gundogan schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:57:
Hoewel dat niet verklaart waarom het vernietigen van de wormhole alleen de Abyss vernietigde?
[/spoiler]
spoiler:
De wormhole vernietigde niet de Abyss. Alleen de Upside Down, oftewel de wormhole tussen onze wereld en de Abyss.
spoiler:
Of uiteindelijk alleen de wormhole waardoor een nieuwe/andere Mindflayer het weer opnieuw kan proberen?
spoiler:
Wij weten niet of de mind flayer de enige (overgebleven) van diens soort is of zelfs of de mind flayer werkelijk verslagen is. Immers begon die zonder fysieke vorm, dus het is onduidelijk of het doden van de fysieke vorm (gemaakt door Vecna) de mind flayer zelf dood.
spoiler:
Ik neem verder aan dat de Mindflayer(s) de mogelijkheid hebben om andere werelden aan te trekken en via proxies als Henry die dan overnemen.
spoiler:
Volgens mij is de mind flayer beperkt tot diens eigen dimensie zonder hulp van buiten. Het is door gerommel van mensen dat er contact kwam met de Abyss, niet door de mind flayer.
Player1S schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 08:52:
Het is jammer dat het toneelspel niet voor S5 op Netflix is gezet want daar word veel in uitgelegd blijkbaar
Ze hadden daar gewoon een aparte (korte) film of mini-serie van moeten maken.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:29

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Player1S schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 08:52:
[...]

spoiler:
Het schijnt dat het leger in de jaren 40 een experiment heeft gedaan (zoek maar op Philidelphia experiment). Daarmee zijn ze in de Abyss terecht gekomen. De vader van Dr. Brenner was de enigste overlevende en vertelde zoonlief daarover. Die wou terug daar naar toe en zo kwam die steen in hun bezit en via een Russische spion (die Henry in de grot vind) komt die steen met Henry in aanraking en krijgt hij powers.

Fastforward naar de jaren 80 en El doet iets waardoor die wormhole geopend wordt.

Een mindflayer kan dus niet zomaar een nieuwe wormhole openen of iemand als Henry zoeken. Er zijn dus verschillende stappen nodig om alles weer te kunnen reproduceren
Thanks voor het wijzen op het toneelstuk! Misschien zoiets in S5 integreren ipv elke 5 minuten alles stopzetten zodat een karakter zijn loredump kan doen aan de rest. O-)
The Zep Man schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:44:
[...]
spoiler:
Volgens mij is de mind flayer beperkt tot diens eigen dimensie zonder hulp van buiten. Het is door gerommel van mensen dat er contact kwam met de Abyss, niet door de mind flayer.
spoiler:
Misschien vul ik zelf teveel in, maar qua verhaal zou ik veel liever preferen dat de mindflayer(s) een soort parasiet(en) is/zijn die andere werelden lokt tot het maken van een wormhole om zo deze over te nemen. Zou voor mij leuker zijn dan dat de mensheid het allemaal per ongeluk heeft gedaan en dat er niks doordachts van de mindflayer achter zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 06-01-2026 20:00 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-01 09:04
Donstil schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:41:
[...]

[Video: 43 Plot Holes That Will Have You Going "Huh?"]
I should not have watched this.. I shouldnt have watched this... |:( |:(

Eigenlijk moet je iets afkijken en dan gewoon gelijk je hersenen uitzetten en niet meer nadenken.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Gundogan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:08:
spoiler:
Misschien vul ik zelf teveel in, maar qua verhaal zou ik veel liever preferen dat de mindflayer(s) een soort parasiet(en) is/zijn die andere werelden lokt tot het maken van een wormhole om zo deze over te nemen. Zou voor mij leuker zijn dan dat de mensheid het allemaal per ongeluk heeft gedaan en dat er niks doordachts van de mindflayer achter zit.
De mensheid die "te hoog vliegt" en daardoor ellende op zichzelf afroept is een klassieke "trope". Denk aan Event Horizon/Warhammer 40k en vele andere media waarbij onze nieuwsgierigheid een hoge prijs kent. Heeft naar mijn mening ook wel een bepaalde charme.
spoiler:
In Stranger Things wordt het overduidelijk neergezet dat de mind flayer niet de eerste stap zette. Er was geen verbinding tussen de Abyss en onze wereld totdat de mensheid zelf die verbinding legde, waarna de ellende begon.

Naar mijn mening mocht het "eldritch abomination"-gehalte wat hoger zijn. In plaats van Vecna en de mind flayer die samenwerken om de wereld te vernietigen (gaap...) had het gewoon de mind flayer moeten zijn die iets doet wat wij niet begrijpen om redenen die wij niet kunnen begrijpen, waarbij Vecna maar een pion is.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Stukfruit schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:16:
Verbeterpunt 6:
spoiler:
Where's Barb?
Barb is dood.

Eleven vindt haar lichaam in de Upside Down als ze in de Void zoekt naar haar en Will (S01E7 "The Bathtub", timestamp 33m21s ).

De Void is die zwarte ruimte met een laagje water waar Eleven zich mentaal naar kan verplaatsen om op grote afstand met anderen te communiceren.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Stukfruit
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 00:24:
[...]

Barb is dood.

Eleven vindt haar lichaam in de Upside Down als ze in de Void zoekt naar haar en Will (S01E7 "The Bathtub", timestamp 33m21s ).

De Void is die zwarte ruimte met een laagje water waar Eleven zich mentaal naar kan verplaatsen om op grote afstand met anderen te communiceren.
spoiler:
Maar ze wordt in de finale niet eens genoemd, geëerd, enz :'(

Dat zit wel Schnorr.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:47
Stukfruit schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 00:33:
[...]
spoiler:
Maar ze wordt in de finale niet eens genoemd, geëerd, enz :'(
Ze zit in de flashback scene van Nancy als Joyce op Vecna aan het inhakken is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Stukfruit
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 01:26:
[...]

Ze zit in de flashback scene van Nancy als Joyce op Vecna aan het inhakken is.
Serieus? Dan moet ik nog eens terugkijken :o

Meestal zie ik de details wel, maar blijkbaar toch een dag ouder aan het worden :+

Dat zit wel Schnorr.

• m-vw
  • Laatst online: 20:01

m-vw

Dus?

Remy!!!! schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:48:
[...]

Ik las vandaag voor het eerst dat er complotten waren omtrent een 9e aflevering. En ik zou het geniaal hebben gevonden als ze dat hadden kunnen doen.
Dus (bijv.) half S5 is een illusie, en Vecna heeft dat veroorzaakt oid. Dat was een plottwist van een jewelste geweest. En niet alleen qua verhaal, maar ook qua serie zeg maar.
[...]
Dan krijg ik een beetje een Twilight Saga gevoel, waarbij een groot deel van de film achteraf bleek te bestaan aan een mogelijke toekomst die getoond werd aan Aro.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Maar.... Misschien is die docu wel een grapje, en komt de 7e alsnog aflevering 9 uit! :o
https://www.facebook.com/share/r/16wtuXXfpW/
Kon geen youtube linkje vinden, dus hoop dat dit linkje naar facebook het ook goed doet.

Lag helemaal dubbel op het einde :+

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:30
[...]
Ik dacht daar aan tijdens de serie, dat had ik echt een mega-domper gevonden. Het gebeurt al af en toe in het verhaal dat Vecna illusies opdringt aan karakters. Zou het echt heel teleurstellend hebben gevonden als ze zich er zo makkelijk vanaf hebben gemaakt.
Een beetje Dallas waarbij ook een half seizoen (of misschien zelfs een heel seizoen) gewoon een slechte droom was.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Allemaal leuke "What If"-scenario's, maar ondertussen ben ik blij dat Netflix eens een serie gewoon een einde heeft gegeven. Je mag wat van dat einde vinden, maar het is tenminste een einde. :P

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:03
The Zep Man schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:04:
Allemaal leuke "What If"-scenario's, maar ondertussen ben ik blij dat Netflix eens een serie gewoon een einde heeft gegeven. Je mag wat van dat einde vinden, maar het is tenminste een einde. :P
Zeker een goed einde :) in werkelijkheid hou je denk ik aardig wat trauma's over aan het kapot zien hakken van vrienden, bezoeken van alien planeten en vechten met een monster van het formaat van een flatgebouw. Maar het is een serie en geen werkelijkheid :') zou wat minder feelgood geven.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:14:
Zeker een goed einde :) in werkelijkheid hou je denk ik aardig wat trauma's over aan het kapot zien hakken van vrienden, bezoeken van alien planeten en vechten met een monster van het formaat van een flatgebouw.
Het is een Dungeons & Dragons-verhaal, niet Call of Cthulhu. Sanity is geen stat in D&D. :P

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 07-01-2026 09:30 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:47
Stukfruit schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 02:21:
[...]

Serieus? Dan moet ik nog eens terugkijken :o

Meestal zie ik de details wel, maar blijkbaar toch een dag ouder aan het worden :+
Het is ook echt wel een "Blink and you'll miss it" moment hoor.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:00
Stranger things S2-S5 hangt aan elkaar van zoetsappigheid met S5 als piek mijn god. We zijn 'gelukkig' nu bij de laatste aflevering maar het was wel tenenkrommend. Vond de verhaallijn echt matig tot slecht van S4 - S5, vooral de 'grappige' Robin Buckley was om te huilen. Ik dacht bij het eerste seizoen dat het een wat donkere serie zou zijn maar daar is weinig van overgebleven imho. Kijk seizoen 1 en laat het daarbij...

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 18:04
Fugitive2008 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:41:
Stranger things S2-S5 hangt aan elkaar van zoetsappigheid met S5 als piek mijn god. We zijn 'gelukkig' nu bij de laatste aflevering maar het was wel tenenkrommend. Vond de verhaallijn echt matig tot slecht van S4 - S5, vooral de 'grappige' Robin Buckley was om te huilen. Ik dacht bij het eerste seizoen dat het een wat donkere serie zou zijn maar daar is weinig van overgebleven imho. Kijk seizoen 1 en laat het daarbij...
Ja het is inderdaad nogal van horror (S1) naar kinderavontuurtje (S5) veranderd. Persoonlijk vond ik S4 nog best spannende momenten hebben maar S5 was voor mij behoorlijk saai :O

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Fugitive2008 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:41:
Kijk seizoen 1 en laat het daarbij...
Of kijk gewoon en laat je eigen mening niet afhangen van zuurpruimen?

Genoeg mensen die wel genoten hebben van S2-S5. En aangezien je altijd alleen maar de luide minderheid hoort gok ik dat dat hier ook gewoon het geval is.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:28

Daniel36

Het oude liedje

Player1S schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:31:
[...]

Of kijk gewoon en laat je eigen mening niet afhangen van zuurpruimen?

Genoeg mensen die wel genoten hebben van S2-S5. En aangezien je altijd alleen maar de luide minderheid hoort gok ik dat dat hier ook gewoon het geval is.
Dat kan ik gerust bevestigen.
Ik heb de hele serie met veel plezier gekeken.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24
Daniel36 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:34:
[...]

Dat kan ik gerust bevestigen.
Ik heb de hele serie met veel plezier gekeken.
Hier nog 1. Het is idd geen horror serie, maar dat wilt niet zeggen dat het niet vermakelijk is.
Gewoon verstand op nul en gewoon genieten van de hilarische momenten.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik miste wel een beetje het Spielbergiaanse van het eerste seizoen. Het mysterie... En vooral de vele jaren '80 knipogen.
Nu was het gewoon een paar seizoenen toewerken naar de confrontatie met Vecna, door allerlei omwegen. Beetje zoals Harry Potter en de Horcruxes. Je weet hoe het gaat aflopen.
Desalniettemin heb ik mij er alsnog mee vermaakt. En inderdaad: Een serie met een echt einde!

Mijn muziekcollectie op Discogs

• loewie1984
Ik was dus zo overtuigd van conformity gate, dat ik gisteravond netflix verlengd heb (want ik had het opgezegd) wat een deceptie, want weten we nu waarom die teller gisternacht op 00:00:00 is gegaan maar er voor de rest niets gebeurt is of bekend is geworden?

https://november61987.com/

ja ik was te optimistisch denk ik.

discogs

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
loewie1984 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 12:31:
Ik was dus zo overtuigd van conformity gate, dat ik gisteravond netflix verlengd heb (want ik had het opgezegd) wat een deceptie, want weten we nu waarom die teller gisternacht op 00:00:00 is gegaan maar er voor de rest niets gebeurt is of bekend is geworden?

Dan had ik pas verlengd nadat die aflevering er daadwerkelijk was. Het was al wel duidelijk dat Netflix de serie hiermee heeft afgerond, die conformity gate was vooral een social media ding.
Net als die website, 2 dagen geleden aangemaakt en waarschijnlijk allesbehalve officieel.

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 16:29
Was het al bekend dat als je googled op Stranger Things je een dobbelsteen krijgt welke een cijfer laat zien? Zal het een hint zijn?

Try not to become a man of success but a man of value.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

St4ck3r schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:20:
Was het al bekend dat als je googled op Stranger Things je een dobbelsteen krijgt welke een cijfer laat zien? Zal het een hint zijn?
Dat is gewoon een easter egg ter promotie van de laatste aflevering. Het is een "standaard" d20-dobbelsteen die vaak in D&D wordt gebruikt, wat vaak wordt gerefereerd in de serie.

Klik eens op die dobbelsteen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 08-01-2026 14:34 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

loewie1984 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 12:31:

Geen enkele credible source hintte hier naar. Er waren geen serieuze hints. Enkel dingen die internetwappies als hints interpreteerden en clickbait sites die er in mee gingen.

Als je die url checkt zie je dat ie 6-1-2026 geregisteerd is dus met heel klein beetje verstand kun je ook al nagaan dat die nep is en iemand gewoon de comformity-wappies aan het trollen is.
Als het echt van ST was, hadden ze hem veel veel eerder vast gelegd.

Als je maar zoekt naar wat je wilt vinden, ga je clues vinden. Als je er voor gaat zitten en S1 t/m S5 gaat herkijken ga je waarschijnlijk ook wel clues vinden waardoor het eigenlijk een droom van 11 is en ze eigenlijk nog gewoon in haar celletje ligt in het lab.

Je was niet optimistisch maar, om het maar netjes te houden, extreem naïef. |:(

• loewie1984
Player1S schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:46:
[...]

Geen enkele credible source hintte hier naar. Er waren geen serieuze hints. Enkel dingen die internetwappies als hints interpreteerden en clickbait sites die er in mee gingen.

Als je die url checkt zie je dat ie 6-1-2026 geregisteerd is dus met heel klein beetje verstand kun je ook al nagaan dat die nep is en iemand gewoon de comformity-wappies aan het trollen is.
Als het echt van ST was, hadden ze hem veel veel eerder vast gelegd.

Als je maar zoekt naar wat je wilt vinden, ga je clues vinden. Als je er voor gaat zitten en S1 t/m S5 gaat herkijken ga je waarschijnlijk ook wel clues vinden waardoor het eigenlijk een droom van 11 is en ze eigenlijk nog gewoon in haar celletje ligt in het lab.

Je was niet optimistisch maar, om het maar netjes te houden, extreem naïef. |:(
Ik vind het woordje extreem overbodig. Tis niet alsof ik in elke phishing mail trap die ik in mijn mailbox krijg. Een mens mag hoop houden toch.

discogs

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:32

-tom-562

Oliesjeik

Net de laatste gekeken, heel tof en goed afgesloten w.m.b. (zeker geen Game of Thrones!).
Dat de serie al 9,5 jaar bestaat was ik even vergeten, 9,5 jaar is echt lang :P toen kende ik mijn vriendin met een half jaar. Ondertussen hebben we al een aantal jaar een koophuis en 2 kinderen. Voor mijn gevoel was het echt iets van 5 of hooguit 6 jaar :+

Vaak bu'j te bang!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:39
Seizoen 5 toch wel het slechtste seizoen van ze allemaal. Onwijs slecht script, onnodige dialogen, matig acteerwerk. Het aantal geforceerde conflicten, de gekunstelde coming out scene en een uur van de laatste aflevering dat over niks gaat was erg jammer.

Het begon echt als een toffe 80's serie, volwassen, nostalgisch, vol sfeer. Helaas niet vol kunnen houden.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gisteren de laatste aflevering gekeken. Aan de ene kant kreeg ik een beetje een the LOTR idee. Na de climax gaan we nog terugwandelen naar the Shire. Aan de andere kant het is wel klaar voor me. Ik had eigenlijk verwacht dat er nog wel een main character zou sneuvelen.

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:48
Ik ben er ook doorheen. Toch wel paar semi-kippenvel momentjes gehad op het einde en dan vooral met de terugblikken op de voorgaande seizoenen in combinatie met goede 80’s soundtracks. Verder eens met @SCIxX hierboven.

Je kunt verder echt goed zien dat sommige ‘acteurs’ van de originele cast vrijwel niet meer acteren in het dagelijks leven, mijn God wat was het slecht soms. En wat is er met El’s gezicht aan de hand? Zit die vast in een bepaalde ‘stand’ door bepaalde fillers ofzo? :?

Om over de plot-holes (en persoonlijke irritatie-puntjes) nog maar te zwijgen:
spoiler:
Want waar waren de demo-dogs en birds op het einde en alle andere duistere sh*t?
Hoe kwam iedereen, behalve Nancy, toen ze tegen het eindbaas-monster moesten vechten binnen 10 seconden bovenop een vallei van ~50 meter hoog terecht?
En hoe heeft Max in godsnaam haar diploma gehaald terwijl ze 1,5 jaar in coma lag?
En hoezo waren de soldaten, nadat El haar ‘leven gaf’ opeens klaar met alles? Nancy en Jim konden dus ongestoord tientallen soldaten vermoorden?
En waar was Linda Hamilton opeens heen?
Oh en dan als kers op de taart hier iets over het overdreven incapabele leger (voor degenen met Instagram).

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroenvde89 op 10-01-2026 15:02 ]

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste