Gisteren om 2:00bvbal79 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:21:
Niemand nog het einde gezien hier op tweakers? 😀
200 fish found!
Einde van de tijdperk...pinkt traantje weg.
Ik vond het een goed einde van het verhaal, en geen over de top WTF einde
Hier en daar wat lange dialoog, maar niet storend.
Al die jaren met echt heel veel plezier gekeken, en nooit verveeld
Al die jaren met echt heel veel plezier gekeken, en nooit verveeld
spoiler:
we krijgen zeker over een paar jaar een vervolg waar Elle nog een rol gaat spelen
Even snel alles voorbij gescrolled om spoilers te voorkomen, want ik vertrouw er niet blind op dat alles netjes tussen spoilertags staat en heb geen zin om er op te gokken.
Wij zijn begin November opnieuw begonnen met Stranger Things, mijn tweede keer en mijn vrouw haar eerste keer. Inmiddels bezig met de sterke finale van seizoen 4, die de lat echt heel hoog heeft gelegd voor seizoen 5. Kijk daarom ook heel erg uit naar het nieuwe seizoen, die ik zelf ook nog niet heb gezien
Wij zijn begin November opnieuw begonnen met Stranger Things, mijn tweede keer en mijn vrouw haar eerste keer. Inmiddels bezig met de sterke finale van seizoen 4, die de lat echt heel hoog heeft gelegd voor seizoen 5. Kijk daarom ook heel erg uit naar het nieuwe seizoen, die ik zelf ook nog niet heb gezien
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik vind het ook een goed einde.absrnd schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:46:
Al die jaren met echt heel veel plezier gekeken, en nooit verveeldspoiler:we krijgen zeker over een paar jaar een vervolg waar Elle nog een rol gaat spelen
spoiler:
Ze laten de mogelijkheid voor een vervolg open maar eigenlijk is het wel afgerond zo.
Het gevecht ging wel wat makkelijk, voor een serie die pretendeert dat ook de hoofdrolspelers niet onaantastbaar zijn hebben ze uiteindelijk allemaal een 'happy ending' gekregen.
Het gevecht ging wel wat makkelijk, voor een serie die pretendeert dat ook de hoofdrolspelers niet onaantastbaar zijn hebben ze uiteindelijk allemaal een 'happy ending' gekregen.
Ik vond de finale geweldig. Had genoeg op te merken over de voorgaande afleveringen van seizoen 5 maar heb van elke seconde genoten van het einde. Die twee uren vlogen voorbij en het is mooi afgesloten zo.
[ Voor 47% gewijzigd door D. Ninjai op 01-01-2026 22:40 ]
Hier ook erg genoten van laatste aflevering, vind het jammer dat het is afgelopen. 5 seizoenen in die 9 1/2 jaar , had meer gemogen van mij
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zou het prima vinden als ze het hierbij zouden laten. En niet een of ander vaag vervolg gaan bedenken.absrnd schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:46:
Al die jaren met echt heel veel plezier gekeken, en nooit verveeldspoiler:we krijgen zeker over een paar jaar een vervolg waar Elle nog een rol gaat spelen
En een nadeel van series die over zoveel jaren lopen, de hoofdrolspelers kunnen echt niet meer doorgaan als middelbare schoolleerlingen met inmiddel leeftijd 20+.
Het verhaal kan denk ik prima verder gaan met nieuwe hoofdrolspelers toch..ik vond Holly erg goed dit seizoen. Haar verhaallijn heeft een extreem hoede wending gekregen. En daar past de laatstr scene toch ook mooi bij😃Trichoglossus schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:56:
[...]
Zou het prima vinden als ze het hierbij zouden laten. En niet een of ander vaag vervolg gaan bedenken.
En een nadeel van series die over zoveel jaren lopen, de hoofdrolspelers kunnen echt niet meer doorgaan als middelbare schoolleerlingen met inmiddel leeftijd 20+.
Maar goed ze hebben toch wel duidelijk aangegeven niet aan een nieuw seizoen te beginnen.
In elke Netflix serie he. Dan begrijpt iedereen wel dat dit vooral een politiek propagandistisch gedreven thema betreft. Dus niet per toevalligheid een keer, maar echt elke keer en overal komt dit terug. Hier hoef je niet extreem-rechts voor te zijn om het je op te vallen.dawg schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:28:
Ik word zo onderhand wel echt heel moe van mensen die meteen beginnen met zeiken meelopen met de anti-“woke” tendens die vooral aangewakkerd wordt door extreemrechts zodra er ook maar één lhbti persoon in voorkomt. Eender in wat voor film of serie.
Echt, waar je je druk om maakt zeg. Man man.
Ik vond het ook een prima einde, sluit me aan bij de rest. Toen Vecna op ongeveer de helft van de aflevering verslagen werd vroeg ik me af waar de resterende minuten nog over moesten gaan. Natuurlijk was het voordehandliggend dat ze nog langs de militairen moesten.
Op zich een mooi einde aan gebreid door Mike met het vertellen van het verhaal, het dichttrekken vd deur gaf me een melancholisch gevoel. Af en aan leef je toch 10 jaar lang met die serie in je achterhoofd.
Wat ik ergens wel jammer vindt is dat na het uitschakelen van Vecna je dus niets meer van Henry ziet terwijl hij nog achter de kids aan zat. Toen de kinderen de ladder afgingen en het gat in de ingestorte muur door moesten was het ook wel duidelijk dat Derek daar niet doorheen zou passen maar we zien alleen maar hoe Henry geconsumeerd wordt door die 'steen' in het koffer en Wil die ziet hoe dit gebeurde.
Dus er had wat meer aandacht kunnen worden besteed aan de open eindjes. In ieder geval blij dat we geen GoT finale gekregen hebben en dat aflevering 7 uiteindelijk maar een enkelvoudige blunder bleek ipv dat je het hele seizoen in zeep helpt om een bepaalde agenda te voeren.
Op zich een mooi einde aan gebreid door Mike met het vertellen van het verhaal, het dichttrekken vd deur gaf me een melancholisch gevoel. Af en aan leef je toch 10 jaar lang met die serie in je achterhoofd.
Wat ik ergens wel jammer vindt is dat na het uitschakelen van Vecna je dus niets meer van Henry ziet terwijl hij nog achter de kids aan zat. Toen de kinderen de ladder afgingen en het gat in de ingestorte muur door moesten was het ook wel duidelijk dat Derek daar niet doorheen zou passen maar we zien alleen maar hoe Henry geconsumeerd wordt door die 'steen' in het koffer en Wil die ziet hoe dit gebeurde.
Dus er had wat meer aandacht kunnen worden besteed aan de open eindjes. In ieder geval blij dat we geen GoT finale gekregen hebben en dat aflevering 7 uiteindelijk maar een enkelvoudige blunder bleek ipv dat je het hele seizoen in zeep helpt om een bepaalde agenda te voeren.
Een prima einde wat mij betreft maar man man man, wat duurde die epiloog lang. Vooral die scene op het dak voegde voor mij niets toe. Het laatste stuk in de kelder was dan wel weer een hele mooie afsluiting. Mooie serie maar ook prima dat het nu voorbij is. Hopelijk kunnen ze de verleiding tot het maken van spinoffs etc weerstaan.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum