Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] Stranger Things

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spacey23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-04-2017

IMDB Link

In deze serie verdwijnt een kleine jongen zonder een spoor achter te laten. Als vrienden, familie en de lokale politie zoeken naar antwoorden waar hij is, wordt het verhaal steeds grimmiger en komen ze in aanraking met geheime experimenten, angstaanjagende bovennatuurlijke krachten en een heel bijzonder meisje.

De nieuwe dramaserie Stranger Things is geschreven en geregisseerd door Matt Duffer en Ross Duffer (Wayward Pines, Hidden) en bestaat uit acht afleveringen van een uur. Hoofdrollen worden gespeeld door Winona Ryder (Show Me a Hero), David Harbour (Suicide Squad), Finn Wolfhard (The 100, Aftermath), Millie Brown (Once Upon A Time, NCIS), Gaten Matarazzo (The Blacklist), en Matthew Modine (Weeds, Proof).

Het is hier toegestaan om te discussiëren over deze serie en het gebruik van spoiler tags is niet nodig. Alle afleveringen worden tegelijk uitgebracht, dus lezen is op eigen risico :)

Spacey23 wijzigde deze reactie 17-07-2016 04:38 (3%)

Why do we fall? So we can learn to pick ourselves up.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spacey23
Ik heb het idee dat deze serie door echte liefhebbers is gemaakt. Je ziet inderdaad veel gekopieerde scenes en in plaats van dat het 'gestolen' overkomt, lijkt het juist eerder een ode aan deze andere series en films. Erg leuk om te zien.

Kijk nu al weer uit naar seizoen 2, die zeer zeker wel gaat komen.

Edit: Ik lees nu een interview met de broers die deze serie hebben gemaakt en het is inderdaad een ode aan oudere films en series.

Spacey23 wijzigde deze reactie 17-07-2016 18:09 (17%)

• Spacey23
Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat de kinderen het erg goed doen. Ze zijn super gecast en we gaan nog veel meer van ze zien. Het jochie die Mike speelt zien we zelfs terug in de nieuwe verfilming van 'It'.

Winona Rider doet haar ding, maar springt er zeker niet bovenuit. Een nominatie zal ze hier niet snel voor krijgen, daarvoor is het te eentonig wat ze laat zien.

Deze serie is echt heel erg goed, maar vond het wel jammer dat het al snel duidelijk werd wat er aan de hand was. De laatste 3 afleveringen vond ik daardoor net iets minder. Hopelijk kan seizoen 2 eindigen met een shock!

• Spacey23
quote:
Stukfruit schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 02:36:
[...]

Als we het dan toch hebben over filmreferenties.. hier een lijstje met refs in ST (let op: spoilers!):
http://www.vulture.com/20...m-reference-glossary.html

Wie heeft er nog meer gespot? :)
Indiana Jones. De Chief die de bus inliep (waar de kinderen zich verstopten) met zijn hoed op en hoe er toen ingezoomed werd, deed mij direct aan Indie denken. Zie deze niet op die lijst voorbijkomen.

Spacey23 wijzigde deze reactie 19-07-2016 03:09 (3%)

• Spacey23
quote:
Crazyanz schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:30:
[...]

klopt meestal ram ik gelijk op play als een serie is afgelopen hier liet ik vaak eerst de soundtrack uitspelen :D
Hahah, herkenbaar. Ook bij de tune aan het begin had ik vaak het gevoel dat het nog wel langer mocht duren voordat dat nummer voorbij was. Heerlijke soundtrack!

• Spacey23
Gepikt? Haha, voordat je zulke uitspraken doet is het misschien aan te raden eerst wat meer achtergrond informatie te lezen. Als je dat had gedaan dan had je juist respect op kunnen brengen voor de makers van deze show.

Deze 2 broers hebben ons de magie uit de jaren 80 teruggebracht en daar ben ik ze zeer dankbaar voor!

• Spacey23
quote:
kingpol schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

ik miste toch de "magie" van de jaren 80, de bad haircuts, de bad fashion, wrestlemania, 80's music, ...

als je je nostalgisch voelt, kun je toch beter de referenties van deze film bekijken

guess we agree to disagree
Het kan je smaak niet zijn, dat is ook geen probleem en dat was mijn punt ook niet. Mijn punt is dat er niks is gestolen van andere films en dat jij met die uitspraak de mist ingaat. Lees maar wat meer over deze broers, dan neem jij je uitspraak over dat stelen wel terug.

• Spacey23
quote:
Nyarlathotep schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:47:

Ook hebben ze goede kindacteurs uitgekozen met een glansrol voor die piepjonge El(even). Jammer dat we haar waarschijnlijk niet terug gaan zien :(

Ik denk dat ze met deze serie het Fargo
We gaan haar zeker wel terug zien. Aan het einde zie je dat de agent haar eten brengt in het bos. Het feit dat ze dit aan het einde lieten zien zegt mij genoeg.

• Spacey23
Goed nieuws! Seizoen 2 is bevestigd en zal er komen in 2017:

http://variety.com/2016/t...newed-netflix-1201840420/

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True