• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:07

Player1S

Probably out in the dark

Jeroenvde89 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:25:
Ik ben er ook doorheen. Toch wel paar semi-kippenvel momentjes gehad op het einde en dan vooral met de terugblikken op de voorgaande seizoenen in combinatie met goede 80’s soundtracks. Verder eens met @SCIxX hierboven.

Je kunt verder echt goed zien dat sommige ‘acteurs’ van de originele cast vrijwel niet meer acteren in het dagelijks leven, mijn God wat was het slecht soms. En wat is er met El’s gezicht aan de hand? Zit die vast in een bepaalde ‘stand’ door bepaalde fillers ofzo? :?

Om over de plot-holes (en persoonlijke irritatie-puntjes) nog maar te zwijgen:
spoiler:
Want waar waren de demo-dogs en birds op het einde en alle andere duistere sh*t?
Hoe kwam iedereen, behalve Nancy, toen ze tegen het eindbaas-monster moesten vechten binnen 10 seconden bovenop een vallei van ~50 meter hoog terecht?
En hoe heeft Max in godsnaam haar diploma gehaald terwijl ze 1,5 jaar in coma lag?
En hoezo waren de soldaten, nadat El haar ‘leven gaf’ opeens klaar met alles? Nancy en Jim konden dus ongestoord tientallen soldaten vermoorden?
En waar was Linda Hamilton opeens heen?
Oh en dan als kers op de taart hier iets over het overdreven incapabele leger (voor degenen met Instagram).
Mijn meningen over jouw vragen in spoilertag
spoiler:
1: De Demodogs e.d. zijn waarschijnlijk opgenomen in het fysieke lichaam van de mindflayer zoals we ook al in S3 zagen

2: Bijzonder maar in een serie met monsters accepteer ik het voor wat het is.

3: waarschijnlijk bak aan bijles En High School is anders dan onze middelbare scholen.

4: El was dood dus er was niks meer voor ze. Daarnaast was wat zij deden ook niet bepaald fris dus soms is het beter om iedereen een NDA'tje te geven en doen alsnog er niks gebeurd was. Inmiddels waren er teveel mensen bij betrokken om ze maar eventjes te laten verdwijnen. De gehele Wheeler household, de Byers, Hopper, Lucas en zn zusje. Robin & Vicky, Die Leraar.
Dan wordt het opeens best verdacht.
Daarnaast, het is geinspireerd op de jaren 80. Toen had je ook de film Iron Eagle, waar een jochie met wat Cesna ervaring opeens eventjes een F16 kan "lenen" om naar het midden oosten te vliegen om daar z'n gevangen genomen vader te redden. Om vervolgens als held onthaalt te worden ipv levenslang de bak in vanwege stelen staats eigendom en een potentiele oorlog te starten.
Dus dit is zo'n 80s dingetje van "niet zeuren, gewoon accepteren" IMHO.

5: El was dood. Plus dat 1 kolonel die zwaar illegaal werk doet wel te veroordelen valt

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
Het seizoen had makkelijker de helft korter gekund, wat een nietszeggende dialogen zeg,Dan denk je dat het afgelopen is, duurt het nog zeker een uur.
Dit was met afstand wel het slechtste seizoen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:51
Mij valt S5 ook een beetje tegen, vooral omdat ik S4 daarvoor nog eens gebinchwatched heb, en ook vooral om dit in S4 (beetje oude quote, maar ja):
vooghel schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:18:
Als Dustin's theorie dat Vecna de 'generaal' is van de Mindflayer klopt, lijkt me dat Vol. 4 eindigt met het verslaan van Vecna. Vol. 5 eindigt dan met het definitief verslaan van de mindflayer, en het definitief sluiten van de verbinding tussen de gewone wereld en de upsidedown.
Ik had me er op ingesteld dat het daar over zou gaan, toen het halverwege het seizoen het nog maar alleen over Henry ging, voelde ik de bui al hangen. En uiteindelijk is de mind flayer een eindbaas waar 5 tieners even een kwartiertje moeten inspannen om die te verslaan.

Kreeg erge Game of Thrones vibes bij dit 'gevecht', tig seizoenen gezever hoe erg de white walkers gaan worden als 'the winter is coming', en na al dat gezever is de grote battle totaal 1 minuut (?) en versla je het hele leger door er eentje in de buik steken met een dolk :P

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50

vooghel

Cunning linguist

Ik was helemaal vergeten dat ik dat gepost had! :D Maar ik zag achteraf gezien dus wel aardig hoe ze de seizoenen 4 en 5 gingen invullen :P.
spoiler:
Overigens was het een 'happier end' dan ik verwacht had. Aan het einde van bijvoorbeeld Harry Potter and the Deadly Hallows waren er aardig wat slachtoffers te betreuren uit de directe omgeving van de hoopdpersonages. Daarom verwachtte ik in ST ook het verlies van enkele secundaire karakters. Maar alleen El is dood (of verdwenen als je Mikes verhaal gelooft) en Kali - die je niet eens een bijrol kunt noemen - is dood. Voor de rest heeft iedereen het overleefd en is het happily ever after. Dat doet voor mij een beetje afbreuk aan de gravitas en duisternis die de serie verder wel had. De spanning dat in theorie bijna elk karakter (behalve de hoofdpersonages) dood kan gaan, werkt pas als er ook personages dood gaan.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 14-01-2026 10:50 . Reden: spoiler toegevoegd. ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-01 16:19

The Zep Man

🏴‍☠️

spoiler:
*sad Eddie noises*
Verder... spoilers, dude.

[ Voor 60% gewijzigd door The Zep Man op 14-01-2026 08:38 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-01 11:35
sewer schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:39:

En uiteindelijk is de mind flayer een eindbaas waar 5 tieners even een kwartiertje moeten inspannen om die te verslaan.
Volgens mij werd in de finale uitgelegd dat Vecna en de mindflayer inmiddels zo verbonden zijn dat ze niet meer zonder elkaar kunnen leven.
spoiler:
Met het spietsen van Vecna was het dus ook afgelopen met de mindflayer

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50

vooghel

Cunning linguist

Ik had het vooral over de afloop van S5 maar dit is wel een mooi voorbeeld: er was voor mij in S5 geen enkel moment met de emotionele impact die de dood van Eddie in S4 had, zelfs niet wat er met Eleven gebeurde.
Verder... spoilers, dude.
Ik ga ervan uit dat iedereen die hier leest S5 heeft gezien.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 08:40:
[...]

Volgens mij werd in de finale uitgelegd dat Vecna en de mindflayer inmiddels zo verbonden zijn dat ze niet meer zonder elkaar kunnen leven.
spoiler:
Met het spietsen van Vecna was het dus ook afgelopen met de mindflayer
Vond dit wel een erg coole uitspraak van Vecna voordat ze hem gingen aanvallen.
spoiler:
"We are one!"
Waarmee die aangaf dat ze met elkaar verbonden waren, maar hij natuurlijk ook gewoon "nummer 1" is.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-01 16:19

The Zep Man

🏴‍☠️

vooghel schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:54:
Ik had het vooral over de afloop van S5 maar dit is wel een mooi voorbeeld: er was voor mij in S5 geen enkel moment met de emotionele impact die de dood van Eddie in S4 had, zelfs niet wat er met Eleven gebeurde.
Oh, voor seizoen 5 heb je helemaal gelijk. Er mocht veel meer op het spel staan met veel minder geluk. In D&D-termen: minder critical successes rollen en een minder vergevende dungeon master. Een happy ending is prima, maar hoeft er niet voor iedereen te zijn.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Step Into the Upside Down: Samsung and Netflix Offer Exclusive “Stranger Things” Theme for Galaxy
As the door closes on “Stranger Things,” Samsung Electronics and Netflix are giving fans a chance to celebrate the final season of the iconic show that has shaped pop culture for nearly a decade. Starting Jan. 12, Samsung Galaxy users in 186 countries can download an exclusive “Stranger Things” theme and wallpapers via Galaxy Store[1] — available at no additional cost for a limited time to those who download or launch the Netflix app.

Iconic Imagery From a Cultural Phenomenon
Since its debut in 2016, “Stranger Things” has been one of the defining titles behind Netflix’s rise as the world’s leading entertainment service. The series became a global megahit, driving viewership and conversation across regions and generations.

Following the release of Season 5, Part 1 on Nov. 27, 2025, it ranked No. 1 in 91 countries and recorded 59.6 million views in its first five days, marking the strongest opening performance for an English-language series on Netflix to date. It also became the first series in Netflix history to place all five seasons in the Global Top 10 at the same time, holding that record for five consecutive weeks. All episodes from the final season are now streaming globally, only on Netflix.

Samsung’s exclusive content inspired by Season 5 builds on that momentum. Available from Jan. 12 through Feb. 22, the collection includes a special theme and five wallpapers featuring live-action characters and settings from the show, including Hawkins and the Upside Down. Reflecting the unique atmosphere of the show, the visuals allow fans to bring elements of the series into their everyday lives.

Afbeeldingslocatie: https://img.global.news.samsung.com/uk/wp-content/uploads/2026/01/US_PR-Banner_1800X1000.jpg

A Long-Standing Partnership Celebrating Great Storytelling
Samsung and Netflix have a long-running partnership, bringing compelling, high-quality content inspired by some of the world’s best-loved shows. The latest collaboration follows their recent partnership to offer special themes for the worldwide hit film “KPop Demon Hunters,” while the companies previously worked together to celebrate the launch of Season 4 of “Stranger Things.”

[1]The special theme package is available for download on Galaxy smartphones running Android OS versions 15-16 and may not be supported on certain models. Wallpapers are available for download on Galaxy smartphones running Android OS versions 8 or later. The theme and wallpapers are available for a limited time and may be changed or withdrawn at any time without notice or liability due to circumstances at Samsung or Netflix.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste