Mijn meningen over jouw vragen in spoilertagJeroenvde89 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:25:
Ik ben er ook doorheen. Toch wel paar semi-kippenvel momentjes gehad op het einde en dan vooral met de terugblikken op de voorgaande seizoenen in combinatie met goede 80’s soundtracks. Verder eens met @SCIxX hierboven.
Je kunt verder echt goed zien dat sommige ‘acteurs’ van de originele cast vrijwel niet meer acteren in het dagelijks leven, mijn God wat was het slecht soms. En wat is er met El’s gezicht aan de hand? Zit die vast in een bepaalde ‘stand’ door bepaalde fillers ofzo?
Om over de plot-holes (en persoonlijke irritatie-puntjes) nog maar te zwijgen:spoiler:Want waar waren de demo-dogs en birds op het einde en alle andere duistere sh*t?
Hoe kwam iedereen, behalve Nancy, toen ze tegen het eindbaas-monster moesten vechten binnen 10 seconden bovenop een vallei van ~50 meter hoog terecht?
En hoe heeft Max in godsnaam haar diploma gehaald terwijl ze 1,5 jaar in coma lag?
En hoezo waren de soldaten, nadat El haar ‘leven gaf’ opeens klaar met alles? Nancy en Jim konden dus ongestoord tientallen soldaten vermoorden?
En waar was Linda Hamilton opeens heen?
Oh en dan als kers op de taart hier iets over het overdreven incapabele leger (voor degenen met Instagram).
spoiler:
1: De Demodogs e.d. zijn waarschijnlijk opgenomen in het fysieke lichaam van de mindflayer zoals we ook al in S3 zagen
2: Bijzonder maar in een serie met monsters accepteer ik het voor wat het is.
3: waarschijnlijk bak aan bijles En High School is anders dan onze middelbare scholen.
4: El was dood dus er was niks meer voor ze. Daarnaast was wat zij deden ook niet bepaald fris dus soms is het beter om iedereen een NDA'tje te geven en doen alsnog er niks gebeurd was. Inmiddels waren er teveel mensen bij betrokken om ze maar eventjes te laten verdwijnen. De gehele Wheeler household, de Byers, Hopper, Lucas en zn zusje. Robin & Vicky, Die Leraar.
Dan wordt het opeens best verdacht.
Daarnaast, het is geinspireerd op de jaren 80. Toen had je ook de film Iron Eagle, waar een jochie met wat Cesna ervaring opeens eventjes een F16 kan "lenen" om naar het midden oosten te vliegen om daar z'n gevangen genomen vader te redden. Om vervolgens als held onthaalt te worden ipv levenslang de bak in vanwege stelen staats eigendom en een potentiele oorlog te starten.
Dus dit is zo'n 80s dingetje van "niet zeuren, gewoon accepteren" IMHO.
5: El was dood. Plus dat 1 kolonel die zwaar illegaal werk doet wel te veroordelen valt
2: Bijzonder maar in een serie met monsters accepteer ik het voor wat het is.
3: waarschijnlijk bak aan bijles En High School is anders dan onze middelbare scholen.
4: El was dood dus er was niks meer voor ze. Daarnaast was wat zij deden ook niet bepaald fris dus soms is het beter om iedereen een NDA'tje te geven en doen alsnog er niks gebeurd was. Inmiddels waren er teveel mensen bij betrokken om ze maar eventjes te laten verdwijnen. De gehele Wheeler household, de Byers, Hopper, Lucas en zn zusje. Robin & Vicky, Die Leraar.
Dan wordt het opeens best verdacht.
Daarnaast, het is geinspireerd op de jaren 80. Toen had je ook de film Iron Eagle, waar een jochie met wat Cesna ervaring opeens eventjes een F16 kan "lenen" om naar het midden oosten te vliegen om daar z'n gevangen genomen vader te redden. Om vervolgens als held onthaalt te worden ipv levenslang de bak in vanwege stelen staats eigendom en een potentiele oorlog te starten.
Dus dit is zo'n 80s dingetje van "niet zeuren, gewoon accepteren" IMHO.
5: El was dood. Plus dat 1 kolonel die zwaar illegaal werk doet wel te veroordelen valt
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!