[Serie] Stranger Things

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:38
jaaoie17 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:43:
Waarom laten ze je al zien, dat tie Eddy gitaar speelt in die voorstukjes. Je ziet dit nog niet in part1.
Het komt wel weer terug in de trailer voor S4 volume 2. Over een week dus meer duidelijkheid over de gitaar. Door de nieuwe trailer (ook door de muziek met dikke basslijnen) ben ik weer in de hypetrain gestapt :)

[ Voor 10% gewijzigd door rclahsen op 23-06-2022 09:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:27

vooghel

Cunning linguist

rclahsen schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:41:
[...]

Het komt wel weer terug in de trailer voor S4 volume 2. Over een week dus meer duidelijkheid over de gitaar. Door de nieuwe trailer (ook door de muziek met dikke basslijnen) ben ik weer in de hypetrain gestapt :)

[YouTube: Stranger Things 4 | Volume 2 Trailer | Netflix]
Ook prachtig hoe ze Running Up That Hill in de trailermuziek hebben verwerkt, en zelfs gecombineerd met het ST-theme.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Reuze zin om deze weer verder te kijken, maar wacht lekker tot 2e deel van dit seizoen ook online komt en dan alles mooi doorkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

rclahsen schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:41:
[...]

[YouTube: Stranger Things 4 | Volume 2 Trailer | Netflix]
Hype inderdaad :9~

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07 20:12

Bluebe

Roar

Iemand een idee hoe laat de nieuwe afleveringen beschikbaar komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Voor zover ik weet staat het er vaak 's middags op. TVmaze zegt 14:00 uur, maar vorige week bleek dat voor iets anders niet te kloppen dus neem het met een korrel zout :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07 20:12

Bluebe

Roar

Ze staan er ondertussen op 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Bluebe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:16:
Ze staan er ondertussen op 👍
Jup! Het voordeel van een eigen bedrijf met vrienden is dat we nu allen heel hard aan het werk zijn. :o :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:40

ManiacsHouse

Scheisse!

Zojuist gekeken met mijn jongste (die is helemaal fan) en we zitten hier nogal verward naar de aftiteling te kijken... Is this it? :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:00
ManiacsHouse schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:56:
Zojuist gekeken met mijn jongste (die is helemaal fan) en we zitten hier nogal verward naar de aftiteling te kijken... Is this it? :? :/
Er komt nog een vijfde seizoen aan, dus een finale push is het nog niet. Ik vond het best aardig, de upside down is uitgebreid en de laatste aflevering is 1 lang gevecht.

Met een team van enkele jongeren kan je niet echt een Battle of Helm's Deep verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tja, nu dus weer 1.5 tot 2 jaar wachten? :P

Gelukkig is dit een serie waarvan je weet dat het volgende seizoen er gaat komen.

* Stukfruit klopt voor de zekerheid even op tafel...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

S5 van Stranger Things?

Dat wordt een lange wacht... :|

https://www.gamesradar.co...elease-date-netflix-plot/
https://www.esquire.com/e...stranger-things-season-5/

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 02-07-2022 10:17 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ze hebben natuurlijk wat tijd nodig om te zoeken naar goede muziek uit de jaren tachtig :p

Blijft een van de mooie kanten van Stranger Things. De muziek stelt nooit teleur. Al kan het zijn dat het nostalgie is dat hier spreekt :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:26

BlackEyedAngel

Just a decent guy

spoiler:
Jammer van Eddie, maar z'n sterfscene werd een beetje verpest door Dustin's gezicht erbij.. Acteerwerk losstaand. Maar dat kan ook gedeeltelijk komen dat ik hem en z'n kop niet uit kan staan :X

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
BlackEyedAngel schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:15:
spoiler:
Jammer van Eddie, maar z'n sterfscene werd een beetje verpest door Dustin's gezicht erbij.. Acteerwerk losstaand. Maar dat kan ook gedeeltelijk komen dat ik hem en z'n kop niet uit kan staan :X
Hij doet mij op een of andere manier steeds denken aan Patrick Swayze in z'n jonge jaren. Can't unsee :p

Blijkbaar ben ik niet de enige:
https://www.reddit.com/r/...atrick_swayze_and_alexei/

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Prima einde. Kate Bush deed haar werk weer voor de sfeer. Had Max al afgeschreven maar benieuwd hoe dat verder ontwikkeld. S5 lijkt wel een behoorlijke escalatie te worden :)

Is er in theorieën eigenlijk nog een rol weggelegd voor dat andere donkere meisje met krachten? Had die inmiddels ook wel weer een keertje verwacht.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou net de laatste gezien, en die cliffhanger aan het einde zag ik even niet aankomen.
Ik heb dit hele seizoen gekeken met het idee dat het hierna klaar zou zijn :P , geen idee waar ik dat nou opgepikt had maar daardoor wel een beetje vreemd.

Verder wel een lekker seizoen zo, misschien wel de beste tot nu toe en daarom wel blij dat er toch nog een seizoen 5 komt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier ook klaar met de finale van Stranger Things. Heb 2,5 uur geboeid gekeken naar alle gebeurtenissen.

spoiler:
Ik kijk uit naar seizoen 5, hopelijk kunnen ze dan eindelijk afrekenen met nr1. Al duurt 2024 wel erg lang :/

Waarom heeft Elf eigenlijk nooit "contact" gezocht met Jim in dat jaar? Dan kon ze toch weten dat hij nog leefde in Rusland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07 08:29

Mach

[END]Avengers

TripleQ schreef op zondag 3 juli 2022 @ 06:58:
Hier ook klaar met de finale van Stranger Things. Heb 2,5 uur geboeid gekeken naar alle gebeurtenissen.

spoiler:
Ik kijk uit naar seizoen 5, hopelijk kunnen ze dan eindelijk afrekenen met nr1. Al duurt 2024 wel erg lang :/

Waarom heeft Elf eigenlijk nooit "contact" gezocht met Jim in dat jaar? Dan kon ze toch weten dat hij nog leefde in Rusland?
spoiler:
Ze was al haar krachten kwijt tot laatste ep

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Owja! Helemaal vergeten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:13
Om heel eerlijk te zijn viel het me niet mee. Erg langdradig en te veel heldengehalte. Het hele duistere/creepy gehalte van in het begin van het seizoen is beetje weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wow, petje af voor de schrijvers. _/-\o_ d:)b
(en de acteurs, en de CGI-mensen, en de producers, en de...)

Die laatste speelfilm/aflevering deed de naam van de serie eer aan 'Stranger Things'. Indeed, how strange can we go. 8)7 :)

Maar er is hoop, er komt nog meer, nog veel meer... 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
Was het eigenlijk wel nodig dat eddy tijd ging rekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-07 01:14

Zeror

Ik Henk 'm!

Mach schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:42:
[...]

spoiler:
Ze was al haar krachten kwijt tot laatste ep
spoiler:
Volgens mij wist ze niet eens dat hij nog leefde. Doodgegaan bij de explosie bij in het lab.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:06
Ik was toch verrast wat ik daar op de grond zag liggen, en Hopper gebruikt :)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/borg.com/wp-content/uploads/2012/10/conan-the-barbarian-poster.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-07 20:17
Toch lastig droog houden laatste episode.. De muziek samen met wat er gebeurd maakt het echt emotioneel

Nu het lange wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 00:50
Kan niet wachten om af te kijken. Was voor mij tot nu toe al beste seizoen. En moet tweede deel dus nog zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11

WhySoSerious

Be the change.

Master of puppets door de lokale drugsdealer. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

WhySoSerious schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:13:
Master of puppets door de lokale drugsdealer. Nice!
Geweldig om te zien dat de DownUnder ook voorzien is van een electriciteitsnetwerk

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
SadisticPanda schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:39:
[...]

Geweldig om te zien dat de DownUnder ook voorzien is van een electriciteitsnetwerk
https://strangerthings.fandom.com/wiki/The_Upside_Down

spoiler:
In Australië hebben ze inderdaad een elektriciteitsnet :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:24

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat was dit een legendarische scene!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://64.media.tumblr.com/44bbf9c0a4cd57bb514bcc2602683253/600242e02190af2a-c7/s540x810/ff9531d9a7d82a1ab11a4b4269d883e3f0b54eb2.gifv

Wat een finale hebben ze ons gegeven, er gebeurde zo ontzettend veel!

spoiler:
Jammer dat Max nu ook overleden is aangezien de rift weer open is gegaan aan het eind van de aflevering ga ik er wel vanuit dat ze er niet meer is, maar dit zat er natuurlijk wel aan te komen als goed je naar Vecna zijn woorden tegen Eleven had geluisterd. Ik had zelf wel verwacht dat er meer en grotere personages dood zouden gaan in de finale want dat Max dood zou gaan was voor mij geen verrassing en zag die al aankomen, de dood van onze legendarische rock held Eddie hebben ze een waardig afscheid gegeven met zijn gitaar scene. Helaas leeft Vecna nog wel want zijn lichaam was opeens spoorloos..

Nu we een tijdsprong gaan maken in het laatste seizoen die pas over twee jaar gaat uitkomen ben ik heel erg benieuwd hoe dit allemaal gaat eindigen.

Een kleine sneakpeak voor het volgende seizoen? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsLgGRFwiftuALUtgTfPkR4xdxc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6spTUoePK3J46NPtDICFrqG5.png?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:10

Vrijdag

De Zwarte

G_Dragon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:53:
Wat was dit een legendarische scene!

spoiler:

Wat een finale hebben ze ons gegeven, er gebeurde zo ontzettend veel!

spoiler:
Jammer dat Max nu ook overleden is aangezien de rift weer open is gegaan aan het eind van de aflevering ga ik er wel vanuit dat ze er niet meer is, maar dit zat er natuurlijk wel aan te komen als goed je naar Vecna zijn woorden tegen Eleven had geluisterd. Ik had zelf wel verwacht dat er meer en grotere personages dood zouden gaan in de finale want dat Max dood zou gaan was voor mij geen verrassing en zag die al aankomen, de dood van onze legendarische rock held Eddie hebben ze een waardig afscheid gegeven met zijn gitaar scene. Helaas leeft Vecna nog wel want zijn lichaam was opeens spoorloos..

Nu we een tijdsprong gaan maken in het laatste seizoen die pas over twee jaar gaat uitkomen ben ik heel erg benieuwd hoe dit allemaal gaat eindigen.

Een kleine sneakpeak voor het volgende seizoen? :P

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kg5KCErHC5dX4wgViN89qkDYd8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Dn37Ggz36DHq7dJTEHhbVX8.png?f=user_large

Voor Eddie 8)
spoiler:
In memoriam _/-\o_ De held die Hawkins niet verdiende maar wel nodig had

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:53:
spoiler:
spoiler: Max
Max is nog niet dood, toch? Ze was een minuut dood totdat Eleven "no..." zei in die zwarte ruimte.

Maar of ze na het ontwaken uit haar coma nog iets kan zien... Dat zal vast ook een rol spelen in het volgende seizoen.

spoiler: Vecna
Waar ik nu trouwens wel nieuwsgierig naar ben is hoeveel van The Upside Down eigenlijk veroorzaakt is door Vecna/One/Henry (dit moet je natuurlijk lezen met de stem van Maya Hawke in gedachten ;)).

Het leek er in die laatste uitleg op dat de dimensie er voordat hij er kwam kleuriger was en minder vage monsters bevatte.

Hoe kill je een monster dat eigenlijk een complete dimensie (blijkbaar ook in deeltjesvorm) bezet houdt? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Stukfruit schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Max is nog niet dood, toch? Ze was een minuut dood totdat Eleven "no..." zei in die zwarte ruimte.

Maar of ze na het ontwaken uit haar coma nog iets kan zien... Dat zal vast ook een rol spelen in het volgende seizoen.

spoiler: Vecna
Waar ik nu trouwens wel nieuwsgierig naar ben is hoeveel van The Upside Down eigenlijk veroorzaakt is door Vecna/One/Henry (dit moet je natuurlijk lezen met de stem van Maya Hawke in gedachten ;)).

Het leek er in die laatste uitleg op dat de dimensie er voordat hij er kwam kleuriger was en minder vage monsters bevatte.

Hoe kill je een monster dat eigenlijk een complete dimensie (blijkbaar ook in deeltjesvorm) bezet houdt? :P
spoiler:
Ik denk wel dat Max overleden is omdat het hele portaal weer open is want na de scene dat eleven haar leven probeerd te redden is het portaal weer dichtgegaan omdat Max niet meer dood was. Of ik heb iets verkeerd gezien :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:53:
[...]

spoiler:
Ik denk wel dat Max overleden is omdat het hele portaal weer open is want na de scene dat eleven haar leven probeerd te redden is het portaal weer dichtgegaan omdat Max niet meer dood was. Of ik heb iets verkeerd gezien :)
Technisch gezien wel om inderdaad dat eerste mogelijk te maken, maar waarom zouden ze er dan nog zoveel omheen laten zien (vrienden in het ziekenhuis, Eleven die nog zoekt/roept in de "Void") als dat (uiteindelijk) echt zo is? :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:43:
[...]

[spoiler=Vecna]Waar ik nu trouwens wel nieuwsgierig naar ben is hoeveel van The Upside Down eigenlijk veroorzaakt is door Vecna/One/Henry (dit moet je natuurlijk lezen met de stem van Maya Hawke in gedachten ;)).

Over de upsidedown mijn theorie:
Hoe kill je een monster dat eigenlijk een complete dimensie (blijkbaar ook in deeltjesvorm) bezet houdt?
Grof geweld. Als het niet werkt, gebruik je er niet genoeg van :P "Bring the flamer, brother. The HEAVY flamer!"

spoiler: Theorie
Misschien is Max wel een latente psyker net zo iemand als Vecna en Elf. Dat ze niet meer kan zien zou dan de kickstart voor haar talenten kunnen zijn. Vecna kwam er immers ook pas achter toen hij iets jonger was dan Max nu.

Het laatste seizoen zal ook wel een behoorlijke sprong worden. In seizoen 1 waren ze bijna allemaal nog in de categorie eersteklassers, inmiddels zijn ze al een stuk groter en als seizoen 5 pas over twee jaar uitkomt heb je het al over de categorie young adults. Alleen al Mike en Will zien er inmiddels toch volwassener uit. Denk dat ze dan met hun ervaring een stuk beter zijn voorbereid en niet meer met McGuyver/A-Team oplossingen aankomen. Wellicht tegen die tijd ook hulp van het leger?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAWe20jiEdfAehz_Ja0HdhM3ZKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/EYUgMQOynsZbxm16cdOxk5Sh.gif?f=user_large

:o

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZgY0TL5RC5bp4lp52-AjIqtgLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjDjjeKNvhXI5N3zz5JwAhr3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ik denk dat iedereen dit dacht haha. Barb had misschien wel een extra plankje nodig maar Nancy had wel iets eerder erdoor gekund :D

Mogen we alweer stoppen de spoilers? Iedereen heeft al kunnen zien dat er nog een seizoen met Vecna komt :)

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-07 12:14

snmght

imho dan he

Gisteren pas aan S4 begonnen. Onze jongste wilde graag aanhaken dus eerst al het voorgaande met hem gekeken.

My god, het is wel een flinke graad enger. Not sure of hij dit niveau vol blijft houden. Eerste seizoenen gingen goed. Hij is 9.

Tot dusverre alleen de eerste aflevering gezien. Ik ga er van uit dat het er niet minder spannend op wordt in de komende afleveringen?

[ Voor 22% gewijzigd door snmght op 05-07-2022 11:26 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:58
Ik zou het niet doen, als ik dat met mijn 9 jarige kijk dan heb ik een paar lange nachten :)

Kijk ze voor de zekerheid eerst een keer zelf zou ik zeggen, dit kan je toch het beste zelf beoordelen.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

snmght schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:25:
Gisteren pas aan S4 begonnen. Onze jongste wilde graag aanhaken dus eerst al het voorgaande met hem gekeken.

My god, het is wel een flinke graad enger. Not sure of hij dit niveau vol blijft houden. Eerste seizoenen gingen goed. Hij is 9.

Tot dusverre alleen de eerste aflevering gezien. Ik ga er van uit dat het er niet minder spannend op wordt in de komende afleveringen?
Lastig beoordelen want seizoen 3 was ook wel redelijk duister t.o.v. 2 en zeker 1. Bij seizoen 4 is wel het brekende botten niveau wat hoger :P Maar als seizoen 3 geen problemen heeft gegeven met het wegsmelten van mensen :D

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:51
Lastig, zelf ben ik ook rond die leeftijd begonnen met horror want ik liep erom te zeuren. Wel onder toezicht van mijn vader. Nachtmerries had ik geen last van maar wel als het donker in huis was en ik moest naar de wc, dan gaat je hoofd als een malle fantaseren dat je op elk moment gegrepen kon worden :P

Als je van te voren niet weet dat het heel eng kan worden dan komt het harder aan, dus ik neig er ook om te zeggen om het niet te doen, want tegen het einde schroeven ze het wel op qua horror.

Dit is een interessant artikel erover, om jonge kinderen naar horror te laten kijken, toevallig wordt ST ook genoemd: https://www.parents.com/k...kids-watch-horror-movies/

[ Voor 17% gewijzigd door D. Ninjai op 05-07-2022 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:18

-tom-562

Oliesjeik

Net de laatste aflevering gekeken, WOW :P het was echt episch. En bij het hele Eddy gebeuren moest ik toch ff lichtelijk uien snijden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Het onderstaande zal ik niet vlug tegen mijn kameraden vertellen... ik wilde vanochtend naar Kate Bush luisteren met...Running Up That Hill :$
Dus Spotify open, en opeens bedacht ik me dat Stranger Things vast wel officiële playlist zou hebben.

Dat is er. klik

Leuke (mini) easteregg...

Open dit op je mobiel, druk op play en blijf kijken ;)
De acteurs hebben daar ook wat ingesproken. Wat ik zo vlug hoorde, vertellen ze daar wat zij mooie 80's muziek vinden.

Edit: ik ben het met @Ebayzo eens. Van mij mogen de spoiler tags voortaan ook wel wegblijven.

[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 06-07-2022 07:48 . Reden: edit ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_Dy6YsHLVFhZ8sILcIi82Mdb4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vg7AmVk2asaI6q3J84jRamIY.jpg?f=fotoalbum_large

_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat een vet seizoen was dit zeg. Ben ontzettend benieuwd naar het vervolg :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

VOLUME OPEN!!!

[headbang.gif]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3YVFtqDLVBG8VXfYOhec6lIQjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCbPyOjsPgGIdb2SU44dq7BO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Had eigenlijk verwacht dat Elf wel subtiel wraak zou hebben genomen op haar kwelgeesten van school. Mocht komt dat nog.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ìk ben ook maar eens begonnen aan deze serie en heb nu S01 en S02 gekeken. Kan iemand zeggen of de resterende seizoenen vergelijkbaar zijn?

Ik vond S01 onderhoudend. S02 vond ik matig. Het voelt allemaal als een herhaling van een trucje: spanningsopbouw, schrikeffecten, paniek, simpel verhaaltje, 1 dimensionale tegenstander.
Op een bepaald moment werd het allemaal wel erg voorspelbaar, typisch Hollywood. Sommige scenes heb ik doorgespoeld omdat het saai werd. En nogal wat onlogische keuzes.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar een serie als Dark, dan is dat een compleet ander niveau.

Dus ik hoop dat de laatste seizoenen beter worden, of is het veel van hetzelfde? Komt er een verdieping in de tegenstander? Ontwikkelen karakters zich? Komen er verassende, onverwachte plotwendingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54
Hhhm, dat er nog veel verdieping in de meeste hoofdkarakters komt na seizoen twee; niet echt nee.

Er gaat nog wel een hele hoop gebeuren en alle verhaallijnen hebben wel een relevantie in het grote geheel, maar weet niet of het echt iets voor jou is als je seizoen 2 slecht vindt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik seizoen 2 ook wel het minste vond van ze allemaal, maar lang niet zo slecht als jij zo te lezen.

[ Voor 18% gewijzigd door sewer op 07-07-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

segil schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:19:

Dus ik hoop dat de laatste seizoenen beter worden, of is het veel van hetzelfde? Komt er een verdieping in de tegenstander? Ontwikkelen karakters zich?
Ik vond alle seizoenen goed, eigenlijk :P Ze hadden allemaal wel hun sterke en zwakke momenten. Drie ging af en toe wel een beetje te ver met comedy, dat wel.

Zonder spoilers kan ik wel vertellen dat in seizoen vier je echt ontwikkeling van de karakters ziet. Ze zijn allemaal de basisschool/eersteklas wel ontgroeid en het koddige is er wel af. Ook de oudere kinderen zijn nu jongvolwassen en ze pakken dingen heel anders aan dan dat ze eerst deden. Ze zijn een stuk verantwoordelijker.
Wat je ook ziet is dat ze allemaal hun eigen innerlijke strijd hebben. Best wel herkenbaar op die leeftijd. Van de volwassenen vond ik Hopper echt veel gaver. Van een alcoholverslaafde flutagent met een bierpens naar een man die weer een doel in zijn leven heeft met Joyce als nieuwe partner en Eleven als geadopteerde dochter.
Komen er verassende, onverwachte plotwendingen?
Verassend is het einde van dit seizoen wel ja :+ 🔥😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 21:59
Dit is na endgame "Avengers Assemble" een van de bruutste scenes die ik ooit heb gezien! Wat een bizar vet seizoen was dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
segil schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:19:
Ìk ben ook maar eens begonnen aan deze serie en heb nu S01 en S02 gekeken. Kan iemand zeggen of de resterende seizoenen vergelijkbaar zijn?

Ik vond S01 onderhoudend. S02 vond ik matig. Het voelt allemaal als een herhaling van een trucje: spanningsopbouw, schrikeffecten, paniek, simpel verhaaltje, 1 dimensionale tegenstander.
Op een bepaald moment werd het allemaal wel erg voorspelbaar, typisch Hollywood. Sommige scenes heb ik doorgespoeld omdat het saai werd. En nogal wat onlogische keuzes.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar een serie als Dark, dan is dat een compleet ander niveau.

Dus ik hoop dat de laatste seizoenen beter worden, of is het veel van hetzelfde? Komt er een verdieping in de tegenstander? Ontwikkelen karakters zich? Komen er verassende, onverwachte plotwendingen?
Op een gegeven ogenblik vond ik het ook teveel herhaling van zetten. Ik was ook niet van plan om seizoen 4 te gaan kijken, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb.
Beste seizoen tot nu toe en ik kijk al uit naar seizoen 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Gupje360 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:15:
[...]

Dit is na endgame "Avengers Assemble" een van de bruutste scenes die ik ooit heb gezien! Wat een bizar vet seizoen was dit!
Behoorlijk overhyped imho maar goed. Vond de molotov scène / hopper zwaard icm met de muziek stukken gaver en relevanter.

Maar ieder zijn ding :p

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Vrijdag schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:37:
Ik vond alle seizoenen goed, eigenlijk :P Ze hadden allemaal wel hun sterke en zwakke momenten. Drie ging af en toe wel een beetje te ver met comedy, dat wel.
spoiler:
De NeverEnding Story-scene en aanloop daarnaar vond ik humoristisch doordat het zo bizar was, omdat ze in de auto zitten en al die tijd achtervolgt worden door het monster, dat opeens niet meer zo belangrijk is in het moment maar nog steeds goed zichtbaar is door het achterruit.

Dat soort surrealistische momenten zijn ook een onderdeel van Stranger Things, en dragen ook bij aan het kijkplezier. Het is bizar, maar op een goede manier. :)
Ebayzo schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 07:43:
[...]
Behoorlijk overhyped imho maar goed.
Wist niet dat die scene gehyped was. Ik vond hem 'gewoon' leuk, omdat het zo over the top was.

Most. Metal. Ever! (8>

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 14-07-2022 14:15 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 11:33

amahusu

taking over the world!

Afgelopen week S4 gebinged en oh my word, wat een geniaal seizoen en meesterlijk einde!!

De manier waarop alle verhaallijnen uit dit seizoen en voorgaande seizoenen samenkomen is echt briljant. Dit is een van de weinige series die niet teleurstelt na zo'n lange build-up naar de finale, kan niet wachten tot s5!

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• segil
  • Nu online
amahusu schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:16:
Afgelopen week S4 gebinged en oh my word, wat een geniaal seizoen en meesterlijk einde!!

De manier waarop alle verhaallijnen uit dit seizoen en voorgaande seizoenen samenkomen is echt briljant. Dit is een van de weinige series die niet teleurstelt na zo'n lange build-up naar de finale, kan niet wachten tot s5!
Ken je Dark op Netflix? Als je houdt van een goed geschreven verhaal dat helemaal doorloopt (en teruggrijpt) gedurende de seizoenen is dat nog wel 10x next level tov Stranger Things.
Idem dito voor Mr Robot, dat is al helemaal geniaal geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 11:33

amahusu

taking over the world!

segil schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:41:
[...]

Ken je Dark op Netflix? Als je houdt van een goed geschreven verhaal dat helemaal doorloopt (en teruggrijpt) gedurende de seizoenen is dat nog wel 10x next level tov Stranger Things.
Idem dito voor Mr Robot, dat is al helemaal geniaal geschreven.
Ik ben ooit begonnen met Mr. Robot, maar door kindjes die geboren werden moest ik al vroegtijdig afhaken :+ Dark ken ik niet, ga ik zo eens checken. Maar klinkt ook als iets in de horror/sci-fi hoek? Ik zoek eigenlijk ook nog iets wat ik ook met m'n vrouw kan kijken, zij vond Stranger Things iets teveel richting horror neigen (waar ze een hekel aan heeft).

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

segil schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:41:
[...]

Dat kan ik beamen; zeker 'Dark' vind ik intrigerend en knap gemaakt. d:)b _/-\o_

Maar... voor velen is het verhaal (te ?) complex en moet je wel goed opletten wat er precies gebeurd. M.a.w. ff snel tussendoor af en toe een blik werpen wat er op een schermpje gebeurt, gaat niet werken bij dit soort series. Het vereist je volle aandacht. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Bij Dark moet je een bovengemiddeld brein hebben om te onthouden wie nu wie is in welke tijdzone.
Mijn vrouw en ik zaten echt bij elke aflevering, "Wie is dit?" en "Dit is x in deze tijdzone". Misschien als je alle seizoenen achter elkaar kijkt dat het beter te doen is. Uiteindelijk bij seizoen 3 of 4 afgehaakt, we snapten het gewoon niet meer :9

Edit
Precies wat @ehtweak zegt dus :o

[ Voor 6% gewijzigd door TripleQ op 25-07-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Nu online
amahusu schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Ik ben ooit begonnen met Mr. Robot, maar door kindjes die geboren werden moest ik al vroegtijdig afhaken :+ Dark ken ik niet, ga ik zo eens checken. Maar klinkt ook als iets in de horror/sci-fi hoek? Ik zoek eigenlijk ook nog iets wat ik ook met m'n vrouw kan kijken, zij vond Stranger Things iets teveel richting horror neigen (waar ze een hekel aan heeft).
Geen horror, wel tijdreizen en spanningsbogen. Tempo ligt ook een stuk lager dan Stranger Things. Je moet daar wel van houden. En wat @ehtweak en @TripleQ ook zeggen, je moet echt 100% je aandacht erbij houden. Bij Strangers Things zou je best een aflevering kunnen overslaan en nog steeds het verhaallijn volgen. Bij Dark is dat onmogelijk. Bij Mr. Robot overigens ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:00

The Zep Man

🏴‍☠️

segil schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:41:
Bij Strangers Things zou je best een aflevering kunnen overslaan en nog steeds het verhaallijn volgen. Bij Dark is dat onmogelijk.
Bij Dark is het prima mogelijk om de verhaallijn te verliezen terwijl je alles van elke aflevering ziet. ;) Nog steeds een aanrader, maar het is wat anders (en soms wat trager) dan Stranger Things.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 25-07-2022 12:01 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het grappige is dat ik Dark begon te kijken omdat het deed denken aan Stranger Things.

Maar Dark bleek echt een fenomeen op zich te zijn. Het is veel... donkerder :9

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54
Ik ben sowieso slecht in gezichten herkennen (moet bij gewone films/series al vaker aan mijn vriendin vragen of een personage nieuw is of die al eerder langsgeweest is), bij Dark was het dus helemaal een feest met vrij veel personages in de huidige tijd, en dan ook nog allemaal in andere tijden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Stukfruit schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:15:
Het grappige is dat ik Dark begon te kijken omdat het deed denken aan Stranger Things.

Maar Dark bleek echt een fenomeen op zich te zijn. Het is veel... donkerder :9
Hier precies zo. Omdat het én Duits is, en (wellicht mede daardoor) echt geen humor heeft, is de sfeer - zoals de titel al aangeeft - veel duisterder. En het doorelkaarlopen van oorzaak en gevolg maakt het echt nodig om goed op te letten. Het voordeel is wel dat je nu alle seizoenen achterelkaar kunt bekijken, waardoor je niet aan het begin van een seizoen moet nadenken wat er een jaar geleden ook alweer gebeurd is, en wie elk personage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 27-07 21:10
S1 en S4 vond ik de beste. Ik heb maar 1 minpuntje en dat is dat ik El nogal underpowered vind. Nou zal dat zijn omdat ze misschien nog 10 seizoenen willen maken met een soort van Endgame. Maar het mag van mij wel een beetje a la Denzel Washington Equalizer style.

Gratis tip voor de makers gezien de afleveringen best lang zijn. I.p.v. negen episodes, probeer eens 11...

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 13:06
Afgelopen weken is het mij gelukt om een Prop-replica uit seizoen 4 te bemachtigen,
en deze heeft nu een mooi plekje aan de muur gekregen.

Overigens komt mij dit bekend voor, op een of andere manier O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUKHE1upWAPGmx0KN_bX_wkBDJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cb8yMdVjz86EWagBOSjeSpDj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
https://vm.tiktok.com/ZMFwBb4G2/

Noah Schnapp (acteur Will Stranger Things) zijn coming out. Met een kleine spoiler voor het laatste seizoen in de caption.

Goed van hem, hier gaan veel (jonge) personen die het lastig hebben met zichzelf veel aan hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

dglavimans schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 01:03:
https://vm.tiktok.com/ZMFwBb4G2/

Noah Schnapp (acteur Will Stranger Things) zijn coming out. Met een kleine spoiler voor het laatste seizoen in de caption.

Goed van hem, hier gaan veel (jonge) personen die het lastig hebben met zichzelf veel aan hebben
Wat mooi dat hij dit deelt om anderen aan te moedigen, dat is altijd goed om elkaar zo te steunen d:)b.

Alleen hoop ik niet dat de makers in het laatste seizoen veel zoals over te top van de hele woke in de wereld gaan verwerken en gewoon bij zijn sterke kant het verhaal blijft, want je ziet het steeds vaker in series (voorbeelden hiervan zijn You Seizoen 3, Sex Education Seizoen 3 waar het to much was).

Maar laat duidelijk zijn dat dit een persoonlijke mening is en iedereen er anders over mag denken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 11:13
Vorige maand eindelijk seizoen 4 gekeken. Beter dan 3, zeker, maar wel een hoop filler ook. Verhaallijn van Eleven vond ik erg sterk, net als alles wat er in Hawkins gebeurde. Harper's verhaallijn was erg traag bij wijlen en had voor mij wel wat ingekort mogen worden.

Dieptepunt de club in het busje. Wat een waste of characters weer, die hadden allemaal weinig tot niks te doen.

Plusses outweigh the minuses in elk geval dus ik kijk uit naar de afsluiting.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07 15:29

Licko

ZVDK

G_Dragon schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:09:
[...]

Wat mooi dat hij dit deelt om anderen aan te moedigen, dat is altijd goed om elkaar zo te steunen d:)b.

Alleen hoop ik niet dat de makers in het laatste seizoen veel zoals over te top van de hele woke in de wereld gaan verwerken en gewoon bij zijn sterke kant het verhaal blijft, want je ziet het steeds vaker in series (voorbeelden hiervan zijn You Seizoen 3, Sex Education Seizoen 3 waar het to much was).

Maar laat duidelijk zijn dat dit een persoonlijke mening is en iedereen er anders over mag denken ;)
Ik deel die mening wel, misschien niet politiek correct, maar ik heb ook weinig met dat woke gedoe in series. Umbrella Academy met Ellen/Ellliot Page ging hier ook te veel op in in mijn optiek.

Wat die acteurs buiten het witte doek doen moeten ze helemaal zelf weten maar om dit in verhaallijnen van series te verwerken gaat mij een beetje te ver.

Bovenstaand is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
G_Dragon schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:09:
[...]

Tot nu toe hebben ze Will geschreven op een manier waarin ik mijzelf erg goed herken!

Ik denk dat nu Will nog een relatie geven te over de top gaat zijn als het buiten de cast is. Maar een scene waarin hij zijn coming out krijgt naar de groep die hem dan accepteert zou ik zelf erg mooi vinden :) meer ‘hoeft’ het ook eigenlijk niet te zijn en dan heb je toch een mooie niet geforceerde boodschap

Denk persoonlijk niet dat het te geforceerd voelde vorig seizoen met Will die in die auto wegkeek en het gesprek met zijn broer en omhelzing. Beide erg mooie momenten in het seizoen!

En inderdaad het zo lakoniek delen op social media is erg fijn voor jongere mensen die zo problemen hebben om zichzelf te accepteren. Als ik nog zo jong was op die leeftijd en zag dat zo een acteur dit deed had het mij 100 procent erg geholpen!

[ Voor 3% gewijzigd door dglavimans op 06-01-2023 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

dglavimans schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:56:
[...]

Tot nu toe hebben ze Will geschreven op een manier waarin ik mijzelf erg goed herken!

Ik denk dat nu Will nog een relatie geven te over de top gaat zijn als het buiten de cast is. Maar een scene waarin hij zijn coming out krijgt naar de groep die hem dan accepteert zou ik zelf erg mooi vinden :) meer ‘hoeft’ het ook eigenlijk niet te zijn en dan heb je toch een mooie niet geforceerde boodschap

Denk persoonlijk niet dat het te geforceerd voelde vorig seizoen met Will die in die auto wegkeek en het gesprek met zijn broer en omhelzing. Beide erg mooie momenten in het seizoen!

En inderdaad het zo lakoniek delen op social media is erg fijn voor jongere mensen die zo problemen hebben om zichzelf te accepteren. Als ik nog zo jong was op die leeftijd en zag dat zo een acteur dit deed had het mij 100 procent erg geholpen!
Mooi geschreven, hier sluit ik mij bij aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Licko schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Ik deel die mening wel, misschien niet politiek correct, maar ik heb ook weinig met dat woke gedoe in series. Umbrella Academy met Ellen/Ellliot Page ging hier ook te veel op in in mijn optiek.

Wat die acteurs buiten het witte doek doen moeten ze helemaal zelf weten maar om dit in verhaallijnen van series te verwerken gaat mij een beetje te ver.

Bovenstaand is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn
Dat Will gay is, werd al duidelijk gesuggereerd in een aantal momenten in S4. Om het het verwerken van homoseksualiteit en genderidentiteit in series meteen af te doen als 'woke' vind ik onzinnig; het bestaat dus waarom zou je het niet in een verhaallijn verwerken?
offtopic:
Ik vond juist dat ze het in The Umbrella Academy vrij matter-of-factly behandelden. De acteur identificeert siinds S3 als man, dan is het niet raar om dat voor het karakter ook te doen. Er zat weinig drama omheen, het werd acknowledged door de 'broers/zussen', en het verhaal ging verder.

[ Voor 0% gewijzigd door vooghel op 09-01-2023 16:40 . Reden: Verkeerde seizoen genoemd ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davidov
  • Laatst online: 15:05
dglavimans schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:56:
[...]

100% eens.
Men noemt het snel woke of geforceerd "omdat men er niet op zit te wachten, en opeens zit het in een serie of film die men kijkt en word men er onder dwang ermee geconfronteerd". Echter het is allemaal zo sporadisch en klein, het stelt eigenlijk niks voor, men maakt het zoveel groter dan het is. 99% van alles wat er te zien is, is gewoon normaal en straight....

Laat ik het anders zeggen; ik kijk bovengemiddeld veel series en films, al zeker 20 jaar, maar ik heb een broertje dood aan romantische films. Of het nou een straight of gay romcom is, het is niet voor mij. Maar dat wil niet zeggen dat je nooit "romantiek of erotiek" in films tegenkomt, vrijwel aan de lopende band eigenlijk.
Ik heb me nooit gestoord aan romantiek in films, maar vond het als klein jongetje wel erg ongemakkelijk als James Bond weer eens op de zoveelste knappe dame lag. Ik snapte dat "normale mensen" dit leuk vonden, maar ik vond het maar raar, ik zelf zag er de lol niet van in, en dat is eigenlijk altijd zo gebleven. Het hoort er nou eenmaal bij dacht ik dan "dit is wat normale mensen leuk vinden om te zien".

Fastforward naar vorig jaar, ik was 37 toen ik voor het eerst een "normale" show of film zag, waar opeens een karakter (wellicht) gay blijkt te zijn, en dat het me op de juiste manier raakte. Gewoon, 2 jongens waarbij de één z'n gevoelens voor de ander kenbaar maakt of juist verstopt. 37 jaar duurde het voordat ik voor het eerst zag, voelde en begreep wat al die "normale" mensen in al die duizenden uren beeldmateriaal altijd al ervaren hebben. Het was de bovengenoemde auto scene in Stranger Things, en een scene in de vrij matige serie Titans. Nogmaals, ik ga niet zelf op zoek naar romantiek, maar het zit in vrijwel alles. Het is dan best leuk als je er niet naar op zoek bent, maar er komt zowaar iets op je pad waar je je wél in herkent.

Voor mij was het dus een perfect voorbeeld van hoe ze dergelijke materie op een juiste manier in een verhaal kunnen verwerken. Niks geforceerd, niks afleiding, gewoon normaal en oprecht. Ik heb hier 37 jaar op gewacht (nouja, zonder het te weten), maar helaas zijn veel mensen zo snel gestoord door "wokeness" dat als het aan hen zou liggen het nogmaals 37 jaar zou duren voor dat weer eens gebeurd.

Verder idd tof dat de acteur er voor uit durft te komen. Ja het is normaal, ja het is geen big deal, maar dat is 't 'm juist, daar moet een ieder zelf eerst achter komen, tot die tijd is het wel heel vreemde big deal. De angst voor wat anderen gaan denken is bizar, meestal volledig onnodig maar tegelijk "zo fucking real". Ik weet zeker dat er jongeren zijn die hierbij gebaat zijn, ik zou willen dat ik dit had tijdens mijn middelbareschool. Nee, ik moest het doen met rolmodellen als Jos Brink, Paul de Leeuw en een decennium later Carlo Boszhard :X (als je jezelf alleen met hen kan vergelijken, dan snap je misschien beter de daadwerkelijke angst voor de reacties van anderen).

Ik denk overigens niet dat ze er heel veel aandacht verder aan gaan besteden in Stranger Things. Misschien een enkele jank-scene van 10 min waarin de bom barst, group hug, en dan weer verder monsters jagen. Meer dan dat zou het goede schrijfwerk weer teniet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
davidov schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:29:
[...]

100% eens.
Men noemt het snel woke of geforceerd "omdat men er niet op zit te wachten, en opeens zit het in een serie of film die men kijkt en word men er onder dwang ermee geconfronteerd". Echter het is allemaal zo sporadisch en klein, het stelt eigenlijk niks voor, men maakt het zoveel groter dan het is. 99% van alles wat er te zien is, is gewoon normaal en straight....

Laat ik het anders zeggen; ik kijk bovengemiddeld veel series en films, al zeker 20 jaar, maar ik heb een broertje dood aan romantische films. Of het nou een straight of gay romcom is, het is niet voor mij. Maar dat wil niet zeggen dat je nooit "romantiek of erotiek" in films tegenkomt, vrijwel aan de lopende band eigenlijk.
Ik heb me nooit gestoord aan romantiek in films, maar vond het als klein jongetje wel erg ongemakkelijk als James Bond weer eens op de zoveelste knappe dame lag. Ik snapte dat "normale mensen" dit leuk vonden, maar ik vond het maar raar, ik zelf zag er de lol niet van in, en dat is eigenlijk altijd zo gebleven. Het hoort er nou eenmaal bij dacht ik dan "dit is wat normale mensen leuk vinden om te zien".

Fastforward naar vorig jaar, ik was 37 toen ik voor het eerst een "normale" show of film zag, waar opeens een karakter (wellicht) gay blijkt te zijn, en dat het me op de juiste manier raakte. Gewoon, 2 jongens waarbij de één z'n gevoelens voor de ander kenbaar maakt of juist verstopt. 37 jaar duurde het voordat ik voor het eerst zag, voelde en begreep wat al die "normale" mensen in al die duizenden uren beeldmateriaal altijd al ervaren hebben. Het was de bovengenoemde auto scene in Stranger Things, en een scene in de vrij matige serie Titans. Nogmaals, ik ga niet zelf op zoek naar romantiek, maar het zit in vrijwel alles. Het is dan best leuk als je er niet naar op zoek bent, maar er komt zowaar iets op je pad waar je je wél in herkent.

Voor mij was het dus een perfect voorbeeld van hoe ze dergelijke materie op een juiste manier in een verhaal kunnen verwerken. Niks geforceerd, niks afleiding, gewoon normaal en oprecht. Ik heb hier 37 jaar op gewacht (nouja, zonder het te weten), maar helaas zijn veel mensen zo snel gestoord door "wokeness" dat als het aan hen zou liggen het nogmaals 37 jaar zou duren voor dat weer eens gebeurd.

Verder idd tof dat de acteur er voor uit durft te komen. Ja het is normaal, ja het is geen big deal, maar dat is 't 'm juist, daar moet een ieder zelf eerst achter komen, tot die tijd is het wel heel vreemde big deal. De angst voor wat anderen gaan denken is bizar, meestal volledig onnodig maar tegelijk "zo fucking real". Ik weet zeker dat er jongeren zijn die hierbij gebaat zijn, ik zou willen dat ik dit had tijdens mijn middelbareschool. Nee, ik moest het doen met rolmodellen als Jos Brink, Paul de Leeuw en een decennium later Carlo Boszhard :X (als je jezelf alleen met hen kan vergelijken, dan snap je misschien beter de daadwerkelijke angst voor de reacties van anderen).

Ik denk overigens niet dat ze er heel veel aandacht verder aan gaan besteden in Stranger Things. Misschien een enkele jank-scene van 10 min waarin de bom barst, group hug, en dan weer verder monsters jagen. Meer dan dat zou het goede schrijfwerk weer teniet doen.
Haha doet me denken aan al het romantische geweld in Game of Thrones en vervolgens alle haat die House of Dragons kreeg toen er opeens een homo in zat want dat was geforceerd :-(

Die rolmodellen die jij noemt groeide ik ook mee op.. Maakte het inderdaad niet makkelijker omdat ik niet zo ‘exentriek’ ben als deze personen.. Nee ik was gek op voetbal en feesten en doen dus viel eigenlijk zelfs een beetje tussen wal en schip overal :9 of dat dacht ik in ieder geval

Daarom zo jongen die ervoor uitkomt op zo manier is erg groot en hopelijk wordt het ooit normaal. Al heb ik het idee dat we hier echt al zulke grote stappen hebben gemaakt afgelopen jaren! In de meeste gevallen is zelf-acceptatie denk ik nu lastiger dan echt het uitkomen

Voor de rest ben ik vooral blij als een serie goed is :P Wat gelukkig bij Stranger Things zo is! Kan niet wachten op het laatste seizoen.. Al is dat nog een paar jaar weg gok ik.. Sowieso voor die tijd nog een rewatch doen. Blijft schitterend op de OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 08:52

Herman

FP ProMod
Het vijfde
spoiler:
en vermoedelijk laatste
seizoen komt volgens geruchten in twee etappes uit. Het eerste deel zou in november/december van dit jaar beschikbaar moeten zijn. Verder is er wat meer bekend over de cast en de titels van de afleveringen van het 5e seizoen, maar die post ik hier niet i.v.m. het hoge spoiler gehalte.
edit:
Oh, en sorry voor de kick :p

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 30-01-2025 21:55 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Herman schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:53:
Het vijfde
spoiler:
en vermoedelijk laatste
seizoen komt volgens geruchten in twee etappes uit. Het eerste deel zou in november/december van dit jaar beschikbaar moeten zijn. Verder is er wat meer bekend over de cast en de titels van de afleveringen van het 5e seizoen, maar die post ik hier niet i.v.m. het hoge spoiler gehalte.
edit:
Oh, en sorry voor de kick :p
Niet vermoedelijk, het is het laatste seizoen. ;)

https://www.netflix.com/t...ason-5-episode-1-revealed

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Vermoedelijk, als in 'je weet maar nooit of ze later toch besluiten om er een vervolg aan te geven of er een spinoff bij te maken' :>

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Herman schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:48:
[...]

Vermoedelijk, als in 'je weet maar nooit of ze later toch besluiten om er een vervolg aan te geven of er een spinoff bij te maken' :>
Spin off is iets anders dan een nieuw seizoen natuurlijk. Maar ik geloof dat de gebroeders vinden dat ze het verhaal ook rond hebben.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
sjaool schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Spin off is iets anders dan een nieuw seizoen natuurlijk. Maar ik geloof dat de gebroeders vinden dat ze het verhaal ook rond hebben.
We gaan het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Laatst online: 15:05
Wat is dit nou weer voor een vage speculatie?
De schrijvers, de acteurs, Netflix zelf; iedereen heeft al jaren geleden aangegeven dat ze met het 5e seizoen stoppen, er is nooit ook maar iets anders gesuggereerd.

Tuurlijk, een vervolg oid over een paar jaar kan altijd.
Het zou ook kunnen dat een iemand uit het jaar 2300 naar nu terug reist en zo aardig is om seizoen 6 t/m 115 voor ons mee te nemen; we gaan het zien :+

Alle gekheid op een stokje; er is al genoeg speculatie in de wereld, kunnen we het bij de feiten houden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 19:14
Ik kijk uit naar dit laatste seizoen. Wat ik wel vervelend vind is dat er zo'n lange tijd tussen seizoen 4 en 5 zit. Mocht dit laatste seizoen idd in december uitkomen dan is dat 3,5 jaar. Ik ben eigenljjk het overgrote deel van seizoen 4 al weer vergeten en moet dan weer opnieuw kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:56

MazeWing

The plot thickens...

Ik ben benieuwd hoe de omgaan met de leeftijd van de acteurs. Qua verhaal moeten ze echt een time jump maken om het geloofwaardig te houden qua leeftijd van de acteurs.

Als ik dan kijk naar het einde van seizoen 4 ben ik echt benieuwd “hoe”???

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
sjors123 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:22:
Ik kijk uit naar dit laatste seizoen. Wat ik wel vervelend vind is dat er zo'n lange tijd tussen seizoen 4 en 5 zit. Mocht dit laatste seizoen idd in december uitkomen dan is dat 3,5 jaar. Ik ben eigenljjk het overgrote deel van seizoen 4 al weer vergeten en moet dan weer opnieuw kijken.
Je kan ook een recap kijken/lezen.
Dat doe ik zelf ook voordat ik een nieuw seizoen kijk.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Laatst online: 27-07 19:14
streamnl schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:56:
[...]

Heb je ook gelijk in. Maar het gaat me er vooral om dat er tegenwoordig zo veel tijd tussen seizoenen in zit. In dit geval 3,5 jaar. Ik vind dat persoonlijk te lang.

Het wordt ook steeds langer, van S1 naar S2 15 maanden, naar S3 21 maanden, naar S4 duurde 34 maanden en nu maar liefst 41 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

streamnl schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:56:
[...]

Inderdaad, kan Man of Recaps aanraden:
https://www.youtube.com/@...h?query=stranger%20things

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:47

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voorgaande jaren kwam Netflix zelf met een recap, zal nu niet anders zijn.

Zonder spoilers: ik denk dat we in S5 wel een tijdsprong kunnen verwachten, gezien de onthullingen in de laatste shots in de laatste aflevering van S4.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
sjors123 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:22:
Er zijn ergere dingen in de wereld dan seizoen 4 opnieuw bekijken ;) :> :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/of-runtime-v0-pthddxirrndf1.jpeg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=de0c74a38eff605d980e3490ccf1289e1781fa89

8 afleveringen met een flinke speelfilm lengte. Goeiendag zeg.

Edit, zie geen bronvermelding dus vooralsnog met een korrel zout.

[ Voor 13% gewijzigd door kazuka op 18-07-2025 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 13:23
Seizoen 4 season finale was ook 2+ uur dus het zou zomaar kunnen. :+
Ik zou het zelf niet erg vinden als ze het niveau van voorgaande seizoenen vast kunnen houden.

Afleveringen worden sowieso lang.
Maya Hawke, who plays Robin, also told Podcrushed that they're "making, basically, eight movies," before adding that the final season's episodes are "very long."
Bron: https://www.capitalfm.com...5-runtime-episode-length/

[ Voor 48% gewijzigd door WernerL op 18-07-2025 20:38 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:20:
[Afbeelding]

Met de uitzenddagen in het achterhoofd klinkt het eigenlijk wel realistisch.

Er zijn vreemdere dingen gebeurd tijdens de kerstdagen zullen we maar zeggen :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

kazuka schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:20:
[Afbeelding]

Holy shit wat een lengtes! Dat word een flinke zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Longer Things 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als die tijdsduur van de verschillende afleveringen klopt dan wordt het lastig bingen. Weet niet of dat wel zo handig gedaan is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Meer kippensoep en oliebollen serveren, lijkt me.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste