[Serie] Stranger Things

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:01

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

kazuka schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:20:
[Afbeelding]

8 afleveringen met een flinke speelfilm lengte. Goeiendag zeg.

Edit, zie geen bronvermelding dus vooralsnog met een korrel zout.
Holy shit wat een lengtes! Dat word een flinke zit :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:02

Vrijdag

De Zwarte

Longer Things 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als die tijdsduur van de verschillende afleveringen klopt dan wordt het lastig bingen. Weet niet of dat wel zo handig gedaan is. :+

It’s the economy, stupid!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Meer kippensoep en oliebollen serveren, lijkt me.

Dat zit wel Schnorr.

• G_Dragon

G_Dragon

Nog even en dan kunnen we los met het laatste seizoen! Wij zijn alles opnieuw aan het kijken, wat voor mijn vrouw haar eerste keer zelfs is :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Stukfruit
  • Niet online
Hoe is het mogelijk dat de vrouw van @G_Dragon pas voor de eerste keer Stranger Things kijkt en vooral natuurlijk dat deze trailer van 2 weken terug hier nog niet gepost is?
Mijn werk is gedaan. Jullie gaan alles in 1 week uitkijken voordat S5 uitkomt? :P

Dat zit wel Schnorr.

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik zie een andere tijdsduur per episode op imdb staan dan hierboven wordt genoemd, alsnog lang, maar korter dan 2 uur per episode. Wel weer over het algemeen langer dan het vorige seizoen.

[ Voor 8% gewijzigd door Veertien14 op 19-11-2025 14:33 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Hier inderdaad ook.

Dat zit wel Schnorr.

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFPh_GaVDEjdJWTayOqQzYtfwl4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/8VdWFjyZvtohTSW1ceBAbHBS.gif?f=user_large

Its almost time for season 5! >:)
Wij zijn net aangekomen bij de eerste aflevering van seizoen 4 en proberen zo uit te komen dat we in een keer door kunnen kijken tot de finale van seizoen 5, dus gaan op een rustig tempo door.

• Stukfruit
  • Niet online
Als het op Amerikaanse tijd binnenkomt dan zou je om 2 uur vannacht aan de slag moeten kunnen gaan :p

Dat zit wel Schnorr.

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-12-2025
Iemand al een afl gezien ? Word er een recap gedaan vermits het al enorm lang geleden is.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nog niet gekeken maar de NY Times heeft een mooie recap gemaakt van wat er tot en met seizoen 4 allemaal is gebeurd:

What to Remember From ‘Stranger Things’ Before the Final Season Premieres

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025

Internet Janny

He does it for free

Is dit het nog waard om vanaf s1 te kijken?

Zero compensation

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Seizoen 1 van Stranger Things blijft (op dit moment) nog steeds een van de betere seizoenen die ik gezien heb van een serie.

Meer dan ik dacht...

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2025

snmght

imho dan he

Internet Janny schreef op donderdag 27 november 2025 @ 06:54:
Imho wel. Ik heb so far;

Seizoen 1 gekeken
Seizoen 1 gerewatched en 2 gekeken
Seizoen 1 en 2 gerewatched en 3 gekeken
Seizoen 1, 2 en 3 gerewatched en 4 gekeken
En afgelopen 2 maanden seizoen 1, 2, 3 en 4 gerewatched en vanavond aan 5 beginnen.

Seizoen 1 dus inmiddels 5 keer gezien maar ik vind het nog steeds een 10/10 serie. Welk seizoen het sterkst is daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind zelf 3 het leukste maar veel mensen vinden die juist te vrolijk of zoiets.

Gisteren de laatste aflevering van seizoen 4 afgekeken dus precies op tijd voor S5 klaar. Daarna wel alvast die eerste 5 minuten gekeken die al live stonden. Benieuwd naar de rest!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• G_Dragon

G_Dragon

offtopic:
@streamnl Gefeliciteerd met je verjaardag

• Timminator
  • Registratie: December 2007
Onze dochter van 13 een paar maanden geleden nadat we klaar waren met de Marvel films voorgesteld om samen Stranger Things te gaan kijken. Natuurlijk had ik die al gezien maar ik dacht dat is mooi want dan misschien precies klaar (als ze het leuk zou vinden tenminste) met seizoen 1-4 voordat seizoen 5 begint.
Gelukt?
JAAAA!
Eergisteren laatste aflevering seizoen 4 gezien.
Vindt ze het leuk?
NEEEE! Ze vindt het GEWELDIG! Helemaal into Stranger Things. Voor kerst allerlei Stranger Things goodies gevraagd.
Wie weet er nog een leuke Stranger Things pyjama voor een meisje van 13 :)
Nog even wachten tot het weekend maar dan gaan we er ook aan beginnen.
Ik moet wel zeggen dat ik bij het opnieuw kijken toch een heel stuk minder onder de indruk was. Er zit toch veel een soort van herhaling van zetten in. Bij de eerste keer kijken zou ik het een 9/10 hebben gegeven. Nu de tweede keer een 7,5.
Voor het nieuwe seizoen ben ik vooral bang dat de "kinderen" er te oud uit gaan zien.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:32

The Zep Man

🏴‍☠️

Timminator schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:55:
Zoiets?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
Ik zet net de eerste aflevering aan en bij de intro muziek heb ik alweer kippenvel. Heerlijk! Bij deze serie gaat het volume dan ook wel wat omhoog want het is echt prachtig. Vorige week nieuwe tv, dat helpt ook. Ik ben heel benieuwd *O*

[ Voor 33% gewijzigd door sig69 op 27-11-2025 21:22 ]

Roomba E5 te koop

• Stukfruit
  • Niet online
Het eerste seizoen blijft het beste, maar de sfeer blijft erg fijn :Y

Dat zit wel Schnorr.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist aflevering 4 van seizoen 5 gekeken en ben erg onder de indruk. Het tempo ligt een stuk hoger dan de voorgaande seizoenen en er zit veel minder filler in.

Enige nadeel is de leeftijd van de kinderen. Ze zouden rond de 15 moeten zijn maar zien er uiteraard veel ouder uit. Zeker Eleven en Lucas zijn (vergeleken met de rest) er stukken ouder uit gaan zien. Mag dat de pret drukken? Nee, zeker niet!

Kan niet wachten tot kerst om het 2e deel te kijken en vervolgens de finale een week later!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• snmght

snmght

imho dan he

Twee afleveringen gekeken. Ik vind het geweldig en ben zeker fan maar die leeftijd is zeker een ding helaas.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

qless

...vraag maar...

Alle 4 in 1 keer afgekeken. Super, was bang dat het na de lange stop wat minder zou zijn, maar nee hoor heerlijk :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Stukfruit
  • Niet online
* Stukfruit zou vandaag de derde kijken maar heeft per ongeluk ook de vierde opgezet :$

Dat wordt weer wachten...

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 29-11-2025 01:50 ]

Dat zit wel Schnorr.

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:24
Timminator schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:55:
Onze dochter van 13 een paar maanden geleden nadat we klaar waren met de Marvel films voorgesteld om samen Stranger Things te gaan kijken. Natuurlijk had ik die al gezien maar ik dacht dat is mooi want dan misschien precies klaar (als ze het leuk zou vinden tenminste) met seizoen 1-4 voordat seizoen 5 begint.
Gelukt?
JAAAA!
Eergisteren laatste aflevering seizoen 4 gezien.
Vindt ze het leuk?
NEEEE! Ze vindt het GEWELDIG! Helemaal into Stranger Things. Voor kerst allerlei Stranger Things goodies gevraagd.
Nog even wachten tot het weekend maar dan gaan we er ook aan beginnen.
Ik moet wel zeggen dat ik bij het opnieuw kijken toch een heel stuk minder onder de indruk was. Er zit toch veel een soort van herhaling van zetten in. Bij de eerste keer kijken zou ik het een 9/10 hebben gegeven. Nu de tweede keer een 7,5.
Voor het nieuwe seizoen ben ik vooral bang dat de "kinderen" er te oud uit gaan zien.
Je zou eens naar de Primark kunnen gaan, die zijn als het goed is in stranger things stijl vanwege seizoen 5 en ze verkopen er leuke merchandise. Dit is b.v. London.
https://www.linkedin.com/...7M&utm_campaign=copy_link

En dit is wel een hele leuke onesee
https://www.primark.com/n...gorgon-grijs-991152215706

• nrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-11-2025

nrt

Ik vond het zeker weer goed, maar ze mogen wel hun best doen de laatste afleveringen, want ik vind het voorlopig niet het niveau van seizoen 4 halen.

• Stukfruit
  • Niet online
nrt schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:51:
Ik vond het zeker weer goed, maar ze mogen wel hun best doen de laatste afleveringen, want ik vind het voorlopig niet het niveau van seizoen 4 halen.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Het is nog altijd verslavend, maar de impact die bv. the Upside Down in eerdere seizoenen had lijkt het nu niet meer te hebben.

Dat zit wel Schnorr.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:41

Player1S

Probably out in the dark

Afgelopen zaterdag gekeken. Voor het eerst in 45 jaar kijk ik echt weer uit naar Kerst!!

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat mij betreft is het prima dat het straks stopt. De serie lijkt duidelijk over zijn hoogtepunt heen en het moet inmiddels vreemder en vreemder. Hoewel ik het nog steeds leuk vind voelden sommige stukken van de nieuwe releases wel wat aan als "filler". Het niveau is niet on par met wat het eerst was. Dat vond ik overigens het laatste seizoen ook al. Toch blijft het leuk genoeg om door te kijken nog.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor
  • Nu online

Bor

Internet Janny schreef op donderdag 27 november 2025 @ 06:54:
Als in, je moet nog helemaal beginnen of wil je alles overnieuw kijken? Dat laatste zou ik zelf niet doen. Dat eerste wel. Het is en blijft een goede serie. Op een gegeven moment ga je meer en meer bizarre dingen zien ("monsters" komen bv veelvuldig in beeld) en dat drukte voor mij de pret behoorlijk. De spanning is er dan al snel wat af. Omdat de serie gewoon eindigt dit jaar heb je geen kans op een cancel en kan je volledig van het verhaal genieten. Het is zeker de moeite waard.

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:38
Ik vond de eerste afleveringen weer geweldig. Haalt helaas niet het oude niveau nee. Het mysterieuze is er een beetje vanaf nu, dat helpt ook niet denk ik.

Acteurs zijn ook flink gegroeid. In seizoen 1 waren het nog kinderen, nu zijn het volwassen mannen, die nog op de middelbare school zitten en nog bij mama wonen. _O-

Maar we hebben wel weer een nieuwe 80s hit. Vorig seizoen had Kate Bush weer op de kaart gezet, en nu hebben we Tiffany.
Dat was er ook een die ik lang niet meer gehoord heb.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
WernerL schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:23:
Ik vond de eerste afleveringen weer geweldig. Haalt helaas niet het oude niveau nee. Het mysterieuze is er een beetje vanaf nu, dat helpt ook niet denk ik.

Acteurs zijn ook flink gegroeid. In seizoen 1 waren het nog kinderen, nu zijn het volwassen mannen, die nog op de middelbare school zitten en nog bij mama wonen. _O-

Maar we hebben wel weer een nieuwe 80s hit. Vorig seizoen had Kate Bush weer op de kaart gezet, en nu hebben we Tiffany.

[YouTube: Tiffany - I Think We're Alone Now (Official Music Video)]
Dat was er ook een die ik lang niet meer gehoord heb.
Goed nummer ja :Y
Sinds The Umbrella Academy staat dit nummer in mijn "like lijst". Geen idee welke aflevering, maar ze zijn allemaal aan het dansen op hun kamer.
edit: dankzij mijn digitale vriend, klik

[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 01-12-2025 17:57 ]

Meer dan ik dacht...

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:02

Vrijdag

De Zwarte

Het ligt waarschijnlijk aan mij maar gisteren met mijn vriendin begonnen aan seizoen 5 en na een half uurtje aflevering 1 ben ik wat anders gaan doen.

In tegenstelling tot de andere seizoenen pakte het me niet meer. Ik merkte dat ik echt totaal ongeïnteresseerd zat te kijken en afgezien van de epische gitaarsolo van het vorige seizoen weet ik daar gewoon echt niks meer van. Eigenlijk ben ik inmiddels al zowat totaal vergeten waar de vorige seizoenen om draaiden en wat er gebeurde. Geen zin om dat allemaal weer opnieuw te gaan bekijken of op te zoeken, dat kost me teveel tijd. Ik ben er gewoon helemaal uit na zo'n lange wachttijd.

Merk dat ik It: Welcome to Derry een leukere 80's-kinderen-bevechten-een-eng-ding serie vind. Misschien dat ik er later nog eens doorheen klik of de seizoensfinale als achtergrond tijdens het gamen op zet. Nu laat ik het maar voor wat het is. Nogmaals, dat zal wel aan mij liggen. Wat ik er van gezien heb zag het er in elk geval wel mooi uit en was de muziek weer leuk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
Vrijdag schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:30:
Het ligt waarschijnlijk aan mij maar gisteren met mijn vriendin begonnen aan seizoen 5 en na een half uurtje aflevering 1 ben ik wat anders gaan doen.

In tegenstelling tot de andere seizoenen pakte het me niet meer. Ik merkte dat ik echt totaal ongeïnteresseerd zat te kijken en afgezien van de epische gitaarsolo van het vorige seizoen weet ik daar gewoon echt niks meer van. Eigenlijk ben ik inmiddels al zowat totaal vergeten waar de vorige seizoenen om draaiden en wat er gebeurde. Geen zin om dat allemaal weer opnieuw te gaan bekijken of op te zoeken, dat kost me teveel tijd. Ik ben er gewoon helemaal uit na zo'n lange wachttijd.

Merk dat ik It: Welcome to Derry een leukere 80's-kinderen-bevechten-een-eng-ding serie vind. Misschien dat ik er later nog eens doorheen klik of de seizoensfinale als achtergrond tijdens het gamen op zet. Nu laat ik het maar voor wat het is. Nogmaals, dat zal wel aan mij liggen. Wat ik er van gezien heb zag het er in elk geval wel mooi uit en was de muziek weer leuk.
Dit ligt echt niet aan jou. Ik heb vaak dat als ik meer dan een jaar op een nieuw seizoen moet wachten van een serie die ik eerst leuk vond, het me allemaal niet zoveel meer doet.

• svenn15
  • Registratie: September 2016
Word er eerst nog een recap gedaan voor de afl begint ? Na zoveel tijd tussen te zitten lijkt het me moeilijk volgen.

• Stukfruit
  • Niet online
svenn15 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:25:
Word er eerst nog een recap gedaan voor de afl begint ? Na zoveel tijd tussen te zitten lijkt het me moeilijk volgen.
Ben ik eigenlijk vergeten, en te lui om het na te kijken, maar deze recap van S4 (4.5 minuten) lijkt alles te hebben wat nodig is om S5 tot nu toe te volgen zonder jezelf af te vragen hoe/wat/waar.

Voor 100% voorbereiding moet je deze ook nog even opzetten en daarna ben je klaar voor S5.

Dat zit wel Schnorr.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:45
Vrijdag schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:30:

Dat had ik ook, het begint een beetje slap allemaal, maar het wordt wel veel leuker en spannender naarmate je verder kijkt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik vind hem in elk geval weer eruug vet!
Vooral het einde van aflevering 4. Wat een mega einde zeg!
spoiler:
Will the Sorcerer!
En ook het einde van aflevering 2 halverwege aflevering 3
spoiler:
Max die verschijnt
Had afgelopen zomer seizoen 1 tm 4 nog een keer gekeken, dus alles zat er nog redelijk fris in

Wat ik wel enigszins jammer vind, is dat er schijnbaar vorig jaar een toneelstuk bestond: The first Shaduw,
Hierin is veel meer achtergrond info naar voren gekeken over oa Henry en het ontstaan van Vecna, en het geeft ook wat hints over hoe seizoen 5 kan aflopen. Jammer genoeg is dit stuk nergens online te zien, vraag me af waarom ze dit niet beschikbaar hebben gemaakt voordat seizoen 5 begon

• snmght

snmght

imho dan he

TripleQ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:29:
Ik vind hem in elk geval weer eruug vet!
Vooral het einde van aflevering 4. Wat een mega einde zeg!
spoiler:
Will the Sorcerer!
En ook het einde van aflevering 2 halverwege aflevering 3
spoiler:
Max die verschijnt
Had afgelopen zomer seizoen 1 tm 4 nog een keer gekeken, dus alles zat er nog redelijk fris in

Wat ik wel enigszins jammer vind, is dat er schijnbaar vorig jaar een toneelstuk bestond: The first Shaduw,
Hierin is veel meer achtergrond info naar voren gekeken over oa Henry en het ontstaan van Vecna, en het geeft ook wat hints over hoe seizoen 5 kan aflopen. Jammer genoeg is dit stuk nergens online te zien, vraag me af waarom ze dit niet beschikbaar hebben gemaakt voordat seizoen 5 begon
Ik vond de Wikipedia over dat toneelstuk wel redelijk duidelijk schetsen wat er qua verhaal in gebeurd is. En je zag in S5E4 hier inderdaad verwijzingen naar.

S5E4 sowieso heel erg gaaf! Spoiler alleen geschikt voor diegenen die S5E4 al gezien hebben.
spoiler:
Als we nu met Will the Sorcerer, Kali en Eleven tekeer kunnen gaan tegen Vecna moet het toch gauw klaar zijn met die gast? :+

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:02
Ik vond het allemaal ook niet heel boeiend beginnen, maar het werd later wel wat beter. Einde vond ik wel tof gedaan en kijk ook wel uit naar de laatste afleveringen.

Dat Kali in die kamer zat vond ik wel heel erg slap gedaan. Voelde ontzettend als een "ohja, met dat karakter moeten we eigenlijk ook nog iets doen". Er moest zelfs even een flashback bij, want iedereen en z'n moeder is allang weer vergeten wie zij ook alweer was.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Stukfruit
  • Niet online
Ik weet nog steeds niet meer wie ze was :+

Alleen dat er meerdere waren weet ik nog, maar daar is Vecna al voor om dat punt te benadrukken.

Dat zit wel Schnorr.

• snmght

snmght

imho dan he

@Raem @Stukfruit het kan voor andere lezers prettig zijn om dit stuk nog even in spoiler tags te houden.
spoiler:
Ik was haar allerminst vergeten. Het voelde juist als een verspilde/vreemde aflevering omdat die zo los stond van de rest van het verhaal. Heb me in de aanloop naar S5 meermaals afgevraagd of ze terug zou keren en dat lijkt nu inderdaad te gebeuren. Erg benieuwd wat ze met haar gaan uitspoken.

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik vond het allemaal erg tegenvallen, ja het ziet er mooi uit, maar de hoeveelheid exposition is echt niet normaal, zijn de kijkers zo dom tegenwoordig dat letterlijk iedere punt in het plot uitleg nodig heeft... en waarom hebben ze continue ruzie onderling, veel geschreeuw.

Het is goed dat het tot een einde komt, nu hopen dat het een waardig einde gaat zijn, ik heb er een hard hoofd in.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

N00b vraagje. Stranger Things lijkt me erg leuk. Maar in hoeverre is het horror? Een X-Files mysterie kan ik goed hebben. Beetje spannend mag ook. Maar ik kan niet tegen Alien of IT achtige horror. Hoe zit dat met Stranger Things?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Mog schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:20:
N00b vraagje. Stranger Things lijkt me erg leuk. Maar in hoeverre is het horror? Een X-Files mysterie kan ik goed hebben. Beetje spannend mag ook. Maar ik kan niet tegen Alien of IT achtige horror. Hoe zit dat met Stranger Things?
Ik vind het X-Files achtig spannend, meer mysterieus/spannend dan eng.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Lastig om te beoordelen. Er zitten bloedige momenten in. Er zitten monsters in.
Zou ik het met mijn kinderen (9 & 11) kijken? Waarschijnlijk nog niet. Zou ik het kijken als ik 100% zeker wist dat zij het zien als fictie en geen nachtmerries krijgen? Als ze het willen, ja.

Qua serie vind ik het gewoon erg goed en kan niet wachten tot ze het willen kijken met me.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• snmght

snmght

imho dan he

@Mog er zitten horrorelementen in, maar in seizoen 1 en 2 kan ik me die scenes niet voor de geest halen. Je zou daar dus kunnen starten om te kijken of je het voor de rest een mooie serie vindt.

De horrorscenes in seizoen 3/4/5 zijn er, maar voeren niet de boventoon.

Wij kijken het nu met onze zoon van 12.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kwam net dit tegen bij Geerling Engineering:

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Stukfruit
  • Niet online
Trailer voor volume 2:

Dat zit wel Schnorr.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:19
Wow, nog geen posts over seizoen 2?
Op zich gaat het verhaal lekker verder, maar aflevering 7 was wat minder. Daar zitten dingen in wat echt niets met het verhaal te maken heeft. Too much unnecessary (fake) drama. Zal misschien iets te maken hebben met de woke eisen waar iedere serie tegenwoordig aan moet voldoen. Ben wel benieuwd naar de finale!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik ben anti-horror, hou daar helemaal niet van. :+

Maar Stranger Things vind ik een van de beste series die ik gezien heb. De sfeer, de muziek!, het verhaal, de karakterontwikkeling. Ik zou hem gaan kijken. ;)

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:47
Deze waren wel erg leuk:
spoiler:
It is pronounced Fronkenstien !
en het outfit van Nancy Wheeler:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTJ5ZJ_6qDZ-88_6Nuzrp5chPSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxeyjoDxGkVcIy1pqHtJs3vp.jpg?f=fotoalbum_large

• Stukfruit
  • Niet online
rimave schreef op zondag 28 december 2025 @ 00:31:
Wow, nog geen posts over seizoen 2?
Op zich gaat het verhaal lekker verder, maar aflevering 7 was wat minder. Daar zitten dingen in wat echt niets met het verhaal te maken heeft. Too much unnecessary (fake) drama. Zal misschien iets te maken hebben met de woke eisen waar iedere serie tegenwoordig aan moet voldoen. Ben wel benieuwd naar de finale!
Ik ben ook niet tegen zulks, maar vind het inderdaad wel een beetje saai worden dat het nu weer uitdraait op zoiets :/ Maar waar ik me vooral over kan opwinden is dat ze zo een terugval doen op "ja het komt allemaal uit spirituele innerlijke kracht"-nonsens. Dat is best lui schrijfwerk als je bedenkt dat ze wel steeds hun best doen om met bordspellen en andere zaken dingen proberen uit te leggen.

Aan de andere kant zitten er nu ook duidelijk invloeden uit
spoiler:
Dark (jawohl)
in en dat is wel grappig :P

Dat gezegd hebbende: de referenties in deze laatste afleveringen komen dan weer niet uit het niets vallen. Naast de duidelijke referentie naar o.a. The Matrix is dat met die grijze slijm volgens mij ook ergens van, ik weet alleen niet meer waarvan precies :$

Dat zit wel Schnorr.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:19
Gewoon gaan kijken vanaf seizoen 1.

Wij hebben afgelopen zomer de eerste 4 seizoenen opnieuw gekeken met kind van 14 en kunnen niet wachten op de finale.

Natuurlijk valt er genoeg te zeuren maar het verhaal is best origineel met diverse wendingen, af en toe schiet iedereen omhoog, voor de ouderen onder ons zijn de jaren 80 vibes geweldig, en regelmatig is er de neiging om de karakters toe te roepen. Topserie.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:19
Stukfruit schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:59:
[...]

Ik ben ook niet tegen zulks, maar vind het inderdaad wel een beetje saai worden dat het nu weer uitdraait op zoiets :/ Maar waar ik me vooral over kan opwinden is dat ze zo een terugval doen op "ja het komt allemaal uit spirituele innerlijke kracht"-nonsens. Dat is best lui schrijfwerk als je bedenkt dat ze wel steeds hun best doen om met bordspellen en andere zaken dingen proberen uit te leggen.

Aan de andere kant zitten er nu ook duidelijk invloeden uit
spoiler:
Dark (jawohl)
in en dat is wel grappig :P

Dat gezegd hebbende: de referenties in deze laatste afleveringen komen dan weer niet uit het niets vallen. Naast de duidelijke referentie naar o.a. The Matrix is dat met die grijze slijm volgens mij ook ergens van, ik weet alleen niet meer waarvan precies :$
spoiler:
Ik vondt de hele opbouw naar het ‘uit de kast komen’ verhaal nogal slecht bedacht. Met heel veel drama wil Will dan iets heeeel belangrijks vertellen. Nou, dan denk je dat het interessant gaat worden. Vervolgens besluit hij iedereen er dan bij te halen, want het is iets wat iedereen moet weten. En dan denk je, nu komt het. Blijkt dat hij dus op mannen valt. Niks mis mee, maar het is geen grote toevoeging voor het verhaal. Ze hadden het ook anders kunnen vertellen.

Of gaat nu in de finale blijken dat Vecna ook homo is en verliefd is op Will en daarom Hawkins verwoest heeft en de upside down gemaakt heeft om Will te pleasen? :? >:)
Sja… je weet het niet. Het kan nog alle kanten op.
Bovenstaand was voor mij ook het enige minpuntje van de serie tot nu toe.
Voor de rest is het allemaal zeer geslaagd.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Erg goede opbouw. Veel onduidelijk nog maar het lijkt toch een wat GoT einde te gaan worden nu het in één laatste aflevering moet gaan gebeuren.

De typische Netflix agenda is ook weer afgetikt. Dat oogt wat onnodig en geforceerd.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:32

Elvhenk

Madam Mikmak

Zo goed als seizoen 1 wordt het natuurlijk niet meer, maar ja, toch afkijken, hè? ;)
Ik blijf de 80s vibe wel keigoed vinden. +1 herkenbaar. :Y

[ Voor 26% gewijzigd door Elvhenk op 28-12-2025 22:25 ]

• JK

JK

Wat ik dan wel weer geinig vond is dat je overal op internet zag dat elke aflevering bijna 2 uur zou duren.
Nou, mooi niet!

Ben heel benieuwd hoe ze alles in één aflevering af gaan sluiten. Zal waarschijnlijk gaan tegenvallen.
Moet zeggen dat ik de eerste paar afleveringen van S5 beter vond dan de laatste paar. Mijn vrouw is sowieso afgehaakt, die vond het allemaal te lang duren voor er een nieuw seizoen was. Het heeft ook te lang geduurd, alle personages zijn nu veel te oud geworden.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

JK schreef op zondag 28 december 2025 @ 22:37:
Wat ik dan wel weer geinig vond is dat je overal op internet zag dat elke aflevering bijna 2 uur zou duren.
Nou, mooi niet!
Het schijnt dat de afleveringen dus echt zo lang waren in eerste instantie maar dat ze het van Netflix moesten inkorten. Hierdoor zijn bepaalde stukken volledig geschrapt en lijken bepaalde dingen wat raarder dan het in de oorspronkelijke cut zou zijn.

• Bor
  • Nu online

Bor

Ben ik de enige die de laatste afleveringen doorspekt van filler scene's vindt? Die hele scene's met de
spoiler:
kamer waar de muren en de vloer smelten
lijken helemaal niets voor het verhaal te doen en zo zijn er meer scene's die vooral lijken te zijn toegevoegd om tijd te rekken.

En al die ruzies die een paar minuten later weer opeens worden bijgelegd. Jim die van een bezorgde ouder ineens een stone cold rambo achtig karakter is geworden. De A-team achtige schiet scene's etc.

Hoewel ik het een geweldige serie vind ben ik blij dat het straks klaar is. De kwaliteit gaat, ondanks het grafische geweld niet omhoog. Net als in meer films en series; hoe meer je van "het monster" ziet hoe minder spannend het is.

En waarom die hele
spoiler:
uit de kast komen
scene? Het voelt als onnodig en semi geforceerd woke / dei en draagt imho niet bij aan de kwaliteit van het verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 29-12-2025 10:55 ]

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:51
Bor schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:48:
Ben ik de enige die de laatste afleveringen doorspekt van filler scene's vindt? Die hele scene's met de
spoiler:
kamer waar de muren en de vloer smelten
lijken helemaal niets voor het verhaal te doen en zo zijn er meer scene's die vooral lijken te zijn toegevoegd om tijd te rekken.

En al die ruzies die een paar minuten later weer opeens worden bijgelegd. Jim die van een bezorgde ouder ineens een stone cold rambo achtig karakter is geworden. De A-team achtige schiet scene's etc.

Hoewel ik het een geweldige serie vind ben ik blij dat het straks klaar is. De kwaliteit gaat, ondanks het grafische geweld niet omhoog. Net als in meer films en series; hoe meer je van "het monster" ziet hoe minder spannend het is.

En waarom die hele
spoiler:
uit de kast komen
scene? Het voelt als onnodig en semi geforceerd woke / dei en draagt imho niet bij aan de kwaliteit van het verhaal.
Toch knap dat zo'n schoolmeisje getrainde militairen de baas is met een geweer 8)7

Seizoen 5 had wel de helft korter kunnen zijn, tijd dat er een einde aan komt.
Ben benieuwd of de laatste aflevering nog een wat bevredigend einde eraan kan maken, of dat het net zo onbevredigend eindigt als GoT.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005

eagle00789

Est. November 2005

[...]
En waarom die hele
spoiler:
uit de kast komen
[...]
Ik ben dit helemaal met je eens. Verder wel geheel nieuwsgierig of het einde wel een beetje fatsoenlijk is met lekker wat geweld tussen eleven/will/de rest en Vecna.

Eigen mening met grote spoiler:
spoiler:
De wormhole uitleg is dan wel weer goed gevonden en dan vooral de echte locatie van vecna aan de andere kant van de wormhole

• Bor
  • Nu online

Bor

Het einde ben ik ook benieuwd naar. Op een gegeven moment kom je op een punt dat het einde bijna niet meer echt bevredigend kan zijn ben ik bang. Je verwacht een enorme climax maar of dat waargemaakt kan worden?

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:11
En waarom die hele
spoiler:
uit de kast komen
Dit is toch juist zodat Vecna geen controle meer heeft over Will zijn angst (Will zijn angst om niet geaccepteerd te worden zoals hij is). Vecna heeft deze angst gebruikt om via Will, Max in het ziekenhuis te vinden.

Deze angst zou Vecna nu niet meer kunnen gebruiken in de laatste aflevering tegen Will.

[ Voor 9% gewijzigd door BurnsMM op 29-12-2025 12:02 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

BurnsMM schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:00:
[...]

Dit is toch juist zodat Vecna geen controle meer heeft over Will zijn angst (Will zijn angst om niet geaccepteerd te worden zoals hij is). Vecna heeft deze angst gebruikt om via Will, Max in het ziekenhuis te vinden.

Deze angst zou Vecna nu niet meer kunnen gebruiken in de laatste aflevering tegen Will.
Dat is de meest voor de hand liggende uitleg maar waarom via deze weg? Het voegt gewoon niets toe om
spoiler:
een van de main karakters aan het eind van het verhaal uit de kast te laten komen
En zeg nou zelf, als de wereld op gaat houden te bestaan en je in doodsangst zit; is het uitkomen van dit geheim dan echt hetgeen dat je tegen gaat houden daarmee erger dan al het andere?

• Sharky
  • Registratie: September 1999

Sharky

Skamn Dippy!

Bor schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:04:
[...]

Dat is de meest voor de hand liggende uitleg maar waarom via deze weg? Het voegt gewoon niets toe om
spoiler:
een van de main karakters aan het eind van het verhaal uit de kast te laten komen
Deze verhaallijn zat er in vorige seizoenen al aan te komen, alleen niet met zoveel woorden.
En zeg nou zelf, als de wereld op gaat houden te bestaan en je in doodsangst zit; is het uitkomen van dit geheim dan echt hetgeen dat je tegen gaat houden?
Dit seizoen is een en al beslissingen en gedrag dat niet past bij de gebeurtenissen. Het is gewoon niet heel best geschreven.

This too shall pass

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
Het uit de kast komen, lijkt heel groot, maar als je je beseft dat dat in de jaren 80 ook daadwerkelijk iets veel groters was dan tegenwoordig, valt alles best mee.

Ik word er zelf wel een beetje moe van dat zodra er een LHBT personage is, dit direct als "woke" wordt gezien. Van alle personages, zit er 1 homo en 2 lesbiënes in. Valt mee toch?

En nee, geen spoilers, want 1) als je nog niet gekeken hebt, moet je dit topic niet gaan volgen en 2) dat Will homo is en op wie hij verliefd was, was toch allang duidelijk?

Overigens eens met @Bor dat die Titanic scene met de gesmolten muren, totaal overbodig was. Sowieso: dat spul smelt dus door beton heen, maar ze kunnen er wel doorheen lopen?

[ Voor 14% gewijzigd door Cass Casey op 29-12-2025 12:13 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Bor
  • Nu online

Bor

Cass Casey schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:10:
Het uit de kast komen, lijkt heel groot, maar als je je beseft dat dat in de jaren 80 ook daadwerkelijk iets veel groters was dan tegenwoordig, valt alles best mee.
Dat het in de jaren 80 iets groter was geloof ik direct maar zoals het nu wordt gebracht is dit geheim zo ongeveer het ergst wat je kan overkomen. Het staat imho helemaal niet in verhouding tot de dreiging waar ze tegen vechten. In een tijd dat veel mensen klagen over een woke / dei invloed in series en films zou ik deze keuze niet hebben gemaakt. Het is onnodig en draagt niet direct bij aan het verhaal tot nu toe.
Van alle personages, zit er 1 homo en 2 lesbiënes in. Valt mee toch?
Ik vind dat vrij veel in een serie als dit. Niet dat het mij stoort maar plaats het ook even in de tijd zoals je zelf al aanhaalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 29-12-2025 12:14 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Overigens eens met @Bor dat die Titanic scene met de gesmolten muren, totaal overbodig was. Sowieso: dat spul smelt dus door beton heen, maar ze kunnen er wel doorheen lopen?
En het later als een soort piepschuim (want zo zag het er een beetje uit) doorbreken met een brandblusser.

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
Overigens: die verpleegsteroutfit van Vickie, dat is toch meer jaren 50 dan 80? Ik kan me niet herinneren dat verpleegsters er destijds zo bij liepen. Of was dat in de US anders?

Die Rambo-look van Nancy vond ik dan wel weer hilarisch: https://www.imdb.com/name...mediaviewer/rm3125651202/

[ Voor 25% gewijzigd door Cass Casey op 29-12-2025 12:20 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:36
Trichoglossus schreef op maandag 29 december 2025 @ 11:38:
[...]

Toch knap dat zo'n schoolmeisje getrainde militairen de baas is met een geweer 8)7
Dit vind ik ook heel opmerkelijk en het stoort mij ook. Ik vind overigens de transities van de scenes met 'harde' geluiden ook te overdreven. :F Vind het veel te weinig toevoegen.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:13:
Het staat imho helemaal niet in verhouding tot de dreiging waar ze tegen vechten. In een tijd dat veel mensen klagen over een woke / dei invloed in series en films zou ik deze keuze niet hebben gemaakt.
Niets mis mee als die klagers genegeerd worden. Wat gaan die klagers doen? Meer klagen? Of ze dat nou over Stranger Things of over iets anders doen, klagen doen ze sowieso. Dit terwijl niet aangetoond kan worden dat dit significant de consumptie negatief beïnvloed.

Laat dit soort klagers hun ding doen. Daar zijn ze goed in. :+

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 29-12-2025 12:32 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

The Zep Man schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:31:
[...]

Niets mis mee als die klagers genegeerd worden. Wat gaan die klagers doen? Meer klagen? Of ze dat nou over Stranger Things of over iets anders doen, klagen doen ze sowieso. Dit terwijl niet aangetoond kan worden dat dit significant de consumptie negatief beïnvloed.

Laat dit soort klagers hun ding doen. Daar zijn ze goed in. :+
Die klagers haken mogelijk af op termijn. N=1 maar ik ken diverse mensen die bepaalde streaming abonnementen hebben opgezegd vanwege het continue woke en dei gepush. Op een gegeven moment is het zo overduidelijk dat het vervelend wordt.
Dit terwijl niet aangetoond kan worden dat dit significant de consumptie negatief beïnvloed.
Net zo min als kan worden aangetoond dat het de consumptie niet negatief beïnvloed.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:34:
Die klagers haken mogelijk af op termijn.
And nothing of value was lost.
N=1 maar ik ken diverse mensen die bepaalde streaming abonnementen hebben opgezegd vanwege het continue woke en dei gepush. Op een gegeven moment is het zo overduidelijk dat het vervelend wordt.
Alleen aandeelhouders zullen dat voelen, niet serie makers/-schrijvers. Gezien die hun werk mogen blijven doen zal dit aandeel afhakers niet significant zijn.
Net zo min als kan worden aangetoond dat het de consumptie niet negatief beïnvloed.
Dus er is geen reden om hier aandacht aan te besteden.

• Raem
Ik word er zelf wel een beetje moe van dat zodra er een LHBT personage is, dit direct als "woke" wordt gezien. Van alle personages, zit er 1 homo en 2 lesbiënes in. Valt mee toch?
Een LHBT personage (of meerdere) maakt ook niet uit. Voor mij wordt het pas "woke" zodra het zo geforceerd, onnodig en niet passend in het verhaal wordt gebracht. Zoals nu de coming out van Will.

Een paar afleveringen terug zit er ook een scene in tussen Robin en Will waarin het over haar struggles gaat en overduidelijk ook die van Will. Dat voelde als een normale conversatie, normaal verwerkt in het verhaal. Geen problemen mee.

Nu, 5 minuten voor vertrek, uitgebreid in een kringetje over je geaardheid kletsen is wel geforceerd. En ja, dan voelt het al snel als "woke" aan. En het wordt nu als relevant gebracht omdat Vecna angsten gebruikt. Maar dat is ook nu pas in het verhaal geintroduceerd. Totaal onnodig dus.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:21
Ik vondt het inderdaad niet echt een heel soepele integratie in het verhaal.

Maar ben wel blij dat ze open eindjes afsluiten.

Verder met LGBTQ+ in series of films. Naar mijn mening hoe normaler we het willen laten zijn hoe normaler het in films en series moet zitten imho.

Hoeveel gay mensen zo'n kringesprek coming out hebben weet ik niet, dus misschien is dit juist wel de norm. Maar voor mij krijgt het geen voldoende voor soepele intergratie.

Over het algeheel vindt ik het wel leuk dit seizoen, maar ben wel blij dat dit het laatste is. Het heeft wel een heel hoog popcorn gehalte grenzend aan het compleet unhinged.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Dat er een coming out aan zat te komen was al een paar seizoenen duidelijk. Ik kan me nog herinneren dat ik destijds al dacht "owjee, wedden dat als te zijner tijd dit echt uitgesproken gaat worden dat men weer gaat klagen over woke" en jawel.

Maar hoe ze het aangepakt hebben ben ik niet zo over te spreken. Ik vond de scène echt tenenkrommend slecht geschreven én geacteerd, kwam totaal niet goed over op mij. Zonde want shows als Last of Us en It's a Sin lieten zien hoe sterk en aangrijpend het kan zijn mits goed gedaan. Ik kan echt een sucker zijn voor dergelijke scenes, en hoewel z'n coming out zelfs een beetje lijkt op m'n eigen (veel te lang voor mezelf gehouden, gevoelens voor iemand die zelf juist op een meisje begint te vallen, worsteling etc) had ik echt 0,0 connectie met de scene en kon ik alleen maar denken "argh make it stop!". Gemiste kans.

En de timing is eigenlijk ook wel erg belabberd, zo vlak voor de laatste aflevering. Ik snap wel dat ze zo een link met Vecna willen verduidelijken, maar dat had ook in de eerste eps van dit seizoen gemogen.

En daar kom ik eigenlijk bij mijn grootste probleem met Stranger Things: het vorige seizoen eindigt altijd op een hoogtepunt (iedereen in gevechtsmodus, bewapend, boss fight, super spannend) om in het nieuwe seizoen weer doodleuk normaal te beginnen alsof er niks aan de hand is; lekker samen rustig ontbijten bijv. Komt vermoedelijk door het lange productieproces -> acteurs worden te snel oud -> er moet dus veel tijd afspelen tussen de seizoenen (vele maanden) -> dus spanning is weg en moet weer opgebouwd worden. Kijk naar vorig seizoen; met veel moeite Vecna het huis uit getrapt, maar begin dit seizoen blijkt dat ze al 30+ keer op speurtocht in de upside down zijn gegaan zonder enig probleem of wat. Was the upside down ooit super gevaarlijk en pure horror, nu lijkt het wel een pretpark waar ze wekelijks een uitje hebben. En dan eindigen ze in de voorlaatste aflevering met een fijn kringgesprek maar zou ik eigenlijk op het puntje van mn stoel moeten zitten voor de laatste aflevering.... whut ?!?!

Het blijft prima wegkijken, maar eigenlijk vond ik alleen het 1e seizoen mega spannend, en werd het daarna steeds meer casual entertainment. Laatste seizoen voelt als een haastig bijeengeraapt zooitje. Ook hoe ze "de wormhole" uitleg er even ingepropt hebben. 5 seizoenen lang 1 groot mysterie en nu opeens binnen een half uurtje hoppakee iedereen is een Einstein en hier heb je je verklaring.

Beetje omgekeerde ervaring van wat ik had met GoT, daar was ik als een van de weinigen zeer positief over of hoe alles bij elkaar kwam. Dat was ook wel gehaast, maar een stuk logischer en natuurlijker dan hoe alle puzzelstukjes nu in elkaar gepropt worden.

En toch uitkijken naar de laatste ep he ;)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bor schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:13:
[...]

Dat het in de jaren 80 iets groter was geloof ik direct maar zoals het nu wordt gebracht is dit geheim zo ongeveer het ergst wat je kan overkomen. Het staat imho helemaal niet in verhouding tot de dreiging waar ze tegen vechten.
<knip> Een Derrick was ook doodsbang omdat Vecna hem beelden liet zien van zijn dode ouders en zus.

het is niet in beeld gebracht maar wel geïnsinueerd dat Vecna Will ook beelden heeft laten zien waarin iedereen hem in de steek zou laten zodra hij uit de kast komt. Voor die leeftijd (die ze eigenlijk zouden moeten hebben) hakt dat er goed in hoor dat je moeder, broer en beste vrienden je verstoten om wie je bent.
Je ziet dat zelfs vandaag de dag nog bij mensen uit zeer christelijke omgevingen.

Juist doordat hij zo uit de kast kwam en iedereen hem accepteerde kan Vecna hem daar niet meer op pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 29-12-2025 18:52 . Reden: Sneer niet nodig ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Player1S schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:08:
het is niet in beeld gebracht maar wel geïnsinueerd dat Vecna Will ook beelden heeft laten zien waarin iedereen hem in de steek zou laten zodra hij uit de kast komt. Voor die leeftijd (die ze eigenlijk zouden moeten hebben) hakt dat er goed in hoor dat je moeder, broer en beste vrienden je verstoten om wie je bent.
Je ziet dat zelfs vandaag de dag nog bij mensen uit zeer christelijke omgevingen.
Niet te vergeten dat Hawkins een plattelands plaatsje in Indiana (een zeer conservatieve staat) is. In dat soort plaatsen vind je juist die christelijke "medemensliefhebbende" omgevingen waar je niet hoeft te verwachten dat wat afwijkt van de sociale norm getolereerd wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 29-12-2025 15:29 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:19
In de jaren '80 was het vrij simpel: homo's gingen dood aan aids. Op conservatieve platteland zullen de vooroordelen nog een graadje erger zijn geweest.

Ik vond de scène daarom juist geweldig als teaser. De gemiddelde kijker heeft aan een seconde genoeg voor een 'duh, groepshug en dooooor!' maar hier teast het de kijker. Idem voor de scène met Max en Holly. Realiseer ook dat media in de jaren '80 veel langzamer waren.

Over het acteerwerk van de scène hoeven we het niet te hebben. De jury in huize Rukapul was daarin eensgezind. Bagger was nog te positief.

De scène zelf was wel consistent met ervaringen van anderen bij wie Vecna angstbeeld en had laten zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 29-12-2025 15:29 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Player1S schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:08:
[...]

Misschien volgende keer mobieltje aan de kant leggen en nog een keer kijken? Een Derrick was ook doodsbang omdat Vecna hem beelden liet zien van zijn dode ouders en zus.

Juist doordat hij zo uit de kast kwam en iedereen hem accepteerde kan Vecna hem daar niet meer op pakken.
Beide visioenen zijn toch helemaal niet vergelijkbaar? Tenminste in mijn ogen niet

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 29-12-2025 16:02 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bor schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:30:
[...]

Misschien moet je niet zo snel oordelen over een ander. Beide visioenen zijn toch helemaal niet vergelijkbaar? Tenminste in mijn ogen niet
Dat jij dat vind ligt ook deels, als we de leaks mogen geloven, aan het feit dat het een en ander geschrapt is om de runtime omlaag te halen. Daarin zou dieper in zijn gegaan op zijn angsten hierin.

Maar toen was een coming out gewoon niet zo makkelijk als nu. En zelfs nu is het voor menig persoon nog lastig.
Ik ken ook iemand die tot dik in de 30 het nog ontkende. Jaren daarvoor vroeg zn moeder nog of hij niet iets te vertellen had en dat ze hoe dan ook van hem hield terwijl ze op sterven lag.
Ook hij kwam uit een klein dorp op het platte land. En toen hij eindelijk uit kwam kreeg ie een paar "joah, noe ie het zo zegt, verbaast mie dat niks...... biertje?" en de wereld ging gewoon door.

Dus ja, ik snap wel dat een tiener outcast uit Hicksville USA bang is van beelden dat hij door iedereen in de steek gelaten wordt.

• Raem
Bor schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:30:
[...]

Misschien moet je niet zo snel oordelen over een ander. Beide visioenen zijn toch helemaal niet vergelijkbaar? Tenminste in mijn ogen niet
Ik vond het sowieso vrij zwak schrijfwerk om dit ineens aan Vecna zn krachtenpool toe te voegen. Alleen maar om Will z'n coming out verhaaltechnisch te verantwoorden.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik word zo onderhand wel echt heel moe van mensen die meteen beginnen met zeiken meelopen met de anti-“woke” tendens die vooral aangewakkerd wordt door extreemrechts zodra er ook maar één lhbti persoon in voorkomt. Eender in wat voor film of serie.

Echt, waar je je druk om maakt zeg. Man man.

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:05
Ben ook begonnen met seizoen 1, ben bij aflevering 4.. moet steeds denken aan half life met dat lab en beesten

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:48
dawg schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:28:
Ik word zo onderhand wel echt heel moe van mensen die meteen beginnen met zeiken meelopen met de anti-“woke” tendens die vooral aangewakkerd wordt door extreemrechts zodra er ook maar één lhbti persoon in voorkomt. Eender in wat voor film of serie.

Echt, waar je je druk om maakt zeg. Man man.
Druk maken is voor mij een groot woord, maar dit detail zo prominent naar voren brengen terwijl het voor mij compleet los staat van het verhaal waar ST over gaat, vind ik gewoon afbreuk doen aan de serie en een aanfluiting voor de schrijvers bedenkers. En dan nog trots vertellen ook dat het heel erg bijzonder is om in een internationale serie een coming out te doen.

Was brokeback mountain of american beauty in hun tijd niet controversieel genoeg. Ik vind het oprecht jammer, dit had niet in de verhaallijn hoeven zitten. Maar ik slaap er vannacht niet minder om.

Alles is al gezegd, de samenstelling van de groep, de timing, het was allemaal ruk. Hij had het ook al in S4 kunnen zeggen of eerder mijn part. Ik kan alleen maar lachen om de memes dat Will Vecna verslaat met een regenboog vlag of dat ze elkaar staan af te lebberen.

Meest ironische is nog dat de schrijvers voor S5 bang waren voor de shitstorm aan kritiek die GoT S8 heeft gekregen toen ze afweken van de verhaallijn in de boeken. Wat dachten the Duffer Brothers? 'hold my beer' ???

discogs

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

De outfit van Derricks moeder was *chef's kiss* :D Ik had die kokerrokken met kettinkjes voor helemaal verdrongen, en dan met die glimmende blouse in paars en groen. 8)7 Perfection.

• Bor
  • Nu online

Bor

loewie1984 schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:36:
[...]

Druk maken is voor mij een groot woord, maar dit detail zo prominent naar voren brengen terwijl het voor mij compleet los staat van het verhaal waar ST over gaat
Het is geforceerd, slecht geacteerd, min of meer buiten het verhaal en onnodig. Dat heeft niets te maken met zeiken of meelopen of een door extreem rechts aangewakkerde agenda. Als je met dergelijke krachttermen en extremen moet komen heb je blijkbaar onvoldoende steekhoudende argumentatie.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Bor schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:52:
[...]

Het is geforceerd, slecht geacteerd, min of meer buiten het verhaal en onnodig. Dat heeft niets te maken met zeiken of meelopen of een door extreem rechts aangewakkerde agenda. Als je met dergelijke krachttermen en extremen moet komen heb je blijkbaar onvoldoende steekhoudende argumentatie.
U presenteert het als feit maar dat is het natuurlijk niet. <knip> Beetje treurig vind ik dat.

Ik gebruik verder geen krachttermen, ik word er gewoon moe van, dat gezeur over lhbti.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 30-12-2025 18:27 . Reden: Niet op de man en tel even tot tien aub. ]

• Stukfruit
  • Niet online
dawg schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:50:
[...]

U presenteert het als feit maar dat is het natuurlijk niet. Het is uw persoonlijke mening die u maar liefst 4x moet spuien. Beetje treurig vind ik dat.
Het gebruik van "natuurlijk" maakt je eigen reactie niet per se wel waar ;)
Ik gebruik verder geen krachttermen, ik word er gewoon moe van, dat gezeur over lhbti.
Om eerlijk te zijn vind ik het eigenlijk juist een aanfluiting dat lhbti'ers steeds zo'n zwakke add-on te zien krijgen. Maak het onderdeel van het verhaal of niet.

Nu is het een soort extra waar te veel tijd aan wordt besteed om het effect te laten hebben. Het is mooi dat de vrienden allemaal zo reageren, maar het doet verder niets. Het is een plotdevice. En daar rant ik zelf in ieder geval onafhankelijk van of het wel of niet binnen deze hoek valt net zo hard over op alle mogelijke vlakken omdat het simpelweg lui schrijfwerk is.

Om het voorbeeld maar weer eens aan te halen: Watchmen (de serie) was heel goed omdat het all-in ging. De schrijvers hebben het aangedurfd om het hele verhaal om te buigen naar iets wat goed binnen een racistisch verleden (en heden :X) paste.

Zelfde geldt voor bv. X-Men. Het wordt goed zodra ze de oorspronkelijke betekenis aanhouden ipv dat wat ze er nu steeds van maakten en maken: een film die er staat om de volgende film op te zetten. Om meer te verkopen.

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
dawg schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:50:
[...]

U presenteert het als feit maar dat is het natuurlijk niet. Knip. Beetje treurig vind ik dat.

Ik word er moe van omdat het bijna in elke serie in je gezicht gedrukt wordt, want het moet erin zitten. Vaak zonder enkele functie ook. Wat interesseert mij nou welke geaardheid iemand heeft?
Maar nee, je moet het zien.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 30-12-2025 18:28 . Reden: quote aangepast ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Stukfruit precies, daarom was er geen gezeur destijds met Sens8.

Oh wacht.
:)

• Stukfruit
  • Niet online
dawg schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:44:
@Stukfruit precies, daarom was er geen gezeur destijds met Sens8.

Oh wacht.
:)
Sense8 met +e heeft op IMDb en RT prima scores, al geldt daar ook de opmerking over plotdevices.

Soms is wat minder op gevoel afgaan niet verkeerd.
Jaja, dat is geen goede uitspraak na het aanhalen van Sense8 :P

Dat zit wel Schnorr.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cass Casey schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:18:
Overigens: die verpleegsteroutfit van Vickie, dat is toch meer jaren 50 dan 80? Ik kan me niet herinneren dat verpleegsters er destijds zo bij liepen. Of was dat in de US anders?

Die Rambo-look van Nancy vond ik dan wel weer hilarisch: https://www.imdb.com/name...mediaviewer/rm3125651202/
Ze is toch geen verpleegster? Althans, niet in dienst, ze is een candy striper toch?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:38
Candy Striper niet googlen mensen, dat levert NFSW materiaal op :') Candy Striper is een ziekenhuis-vrijwilliger in de US. Dat waren vroeger scholieren die dat konden doen en kregen de rood/wit gestreepte uniform. Daar komt de naam candy striper blijkbaar vandaan. Ik gok dat die uniformen in de jaren 80 ook nog rood/wit gestreept waren voor de vrijwilligers.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Stukfruit
  • Niet online
Trailer voor de laatste aflevering:

Dat zit wel Schnorr.

• JK

JK

Player1S schreef op maandag 29 december 2025 @ 09:32:
[...]

Het schijnt dat de afleveringen dus echt zo lang waren in eerste instantie maar dat ze het van Netflix moesten inkorten. Hierdoor zijn bepaalde stukken volledig geschrapt en lijken bepaalde dingen wat raarder dan het in de oorspronkelijke cut zou zijn.
Aan de ene kant wel jammer, want ik hou wel van lange afleveringen. Als ze dingen hebben geschrapt, verklaart het wel bepaalde dingen zoals die smeltende objecten. Of ik heb niet goed opgelet waarom ze smolten (ja, omdat mevrouw Wheeler schoot, maar dan nog verklaart het niet waarom alles eronder smelt én waarom het ineens hard is).

Morgen maar de laatste aflevering kijken en proberen zo weinig mogelijk op social media te zitten om spoilers te voorkomen. Dat Will niet op meisjes viel was natuurlijk al langer bekend, maar de screenshot zag ik al eerder op social media dan ik de aflevering had gezien. Dat wil ik niet met de laatste aflevering, al heb ik wel zo'n idee dat het een tegenvaller gaat zijn.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:26
JK schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:49:
[...]

Aan de ene kant wel jammer, want ik hou wel van lange afleveringen. Als ze dingen hebben geschrapt, verklaart het wel bepaalde dingen zoals die smeltende objecten. Of ik heb niet goed opgelet waarom ze smolten (ja, omdat mevrouw Wheeler schoot, maar dan nog verklaart het niet waarom alles eronder smelt én waarom het ineens hard is).

Morgen maar de laatste aflevering kijken en proberen zo weinig mogelijk op social media te zitten om spoilers te voorkomen. Dat Will niet op meisjes viel was natuurlijk al langer bekend, maar de screenshot zag ik al eerder op social media dan ik de aflevering had gezien. Dat wil ik niet met de laatste aflevering, al heb ik wel zo'n idee dat het een tegenvaller gaat zijn.
Het hele seizoen valt al tegen. Het ziet er ook zo cheap uit. Hebben ze zo groot budget.
WernerL schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:23:

Ik woon ook nog thuis hoor. Ben al over de 40.

[ Voor 15% gewijzigd door jaaoie17 op 31-12-2025 17:49 ]

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:11
jaaoie17 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 17:43:
[...]

Het hele seizoen valt al tegen. Het ziet er ook zo cheap uit. Hebben ze zo groot budget.

[...]

Ik woon ook nog thuis hoor. Ben al over de 40.
Jij bent ook een tweaker :D

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeSfyIlC8vwQXg7aAd2Zs7i6Py4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1YDfW3z10fhlrAeEinEMyl9.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste