Waarom kijk ik hier tegen een zwarte blok aan? En ja het ligt zeker allemaal aan jou, dat is je mening en je goed recht. Overigens deel ik die niet.aicaramba schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:06:
Ik heb gisteren het einde van seizoen 3 gezien
spoiler:Ik vind seizoen 3 veel slechter dan 1 en 2. Zoals zo vaak bij sequels moet het nog spectaculairder, nog bombastischer en naar mijn mening is het er niet beter van geworden.
Ook vind ik dat de scripts nogal in herhaling vallen. Steeds 3 à 4 sporen die parallel aan elkaar lopen en op de problematiek stuiten en op het einde bij elkaar samen komen. (Je zou toch verwachten dat bij de eerste tekenen iedereen direct naar elkaar trekt en Joyce niet wéér als paranoia wordt weggezet). Steeds dezelfde overgangen (van eng gegil naar gegil op een kermis) die erg voorspelbaar worden. Steeds dezelfde discussies dat iemand een idee heeft wat de rest stom vindt, maar wat toch goed van pas komt (zoals het vuurwerk idee van Lucas).
De originaliteit is er vanaf en dat werd bij seizoen 3 heel erg zichtbaar. Het kwam voor mij erg 'check all the boxes' over. Ik ben dan ook erg bang voor seizoen 4 (waar een voorzet voor werd gegeven).
En persoonlijk vond ik zowel de zing scene met dustin en suzie als de gedrogeerde meligheid nogal geforceerd bedacht, maar wellicht ligt dat aan mij.
Nogal een botte reactie. De herhaling van zetten ligt zeker niet aan mij. Dat komt puur door de scriptschrijvers.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:29:
[...]
Waarom kijk ik hier tegen een zwarte blok aan? En ja het ligt zeker allemaal aan jou, dat is je mening en je goed recht. Overigens deel ik die niet.
Ligt ook niet aan jou hoor. Seizoen 3 valt gigantisch in herhaling en is lang niet zo goed als seizoen 1 of 2.aicaramba schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:38:
[...]
Nogal een botte reactie. De herhaling van zetten ligt zeker niet aan mij. Dat komt puur door de scriptschrijvers.
@aicaramba @Raem logisch ook. Het is ook totaal anders in opzet.
Seizoen 1: meerdere mysteries die gelijk starten (barb, will, eleven). interactie tussen iedereen. De kidz samen op avontuur.
Seizoen 2: monster in town. Cast is opgedeeld in groepen. Eleven kwam zelfs pas in de laatste paar afleveringen.
Seizoen 3: big bad russians+monster. Cast is weer eens in teams verdeeld.
Seizoen 2 miste ik interactie tussen Eleven en Mike, Seizoen 3 zijn de andere groepjes saai/irritant zonder DustyBun
Seizoen 1: meerdere mysteries die gelijk starten (barb, will, eleven). interactie tussen iedereen. De kidz samen op avontuur.
Seizoen 2: monster in town. Cast is opgedeeld in groepen. Eleven kwam zelfs pas in de laatste paar afleveringen.
Seizoen 3: big bad russians+monster. Cast is weer eens in teams verdeeld.
Seizoen 2 miste ik interactie tussen Eleven en Mike, Seizoen 3 zijn de andere groepjes saai/irritant zonder DustyBun
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Euhm je zegt zelf dat het aan jou kan liggen, uiteraard is dat zo, want het is jouw mening.....aicaramba schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:38:
[...]
Nogal een botte reactie. De herhaling van zetten ligt zeker niet aan mij. Dat komt puur door de scriptschrijvers.
Kijk je naar IMDB of Rotten Tomatoes waar alle subjectieve meningen op een hoop gegooid worden kun je met wat moeite zien dat seizoen 3 misschien ietsje lager scoort, maar nog steeds enorm hoog. Goed gedaan scriptschrijvers zeg ik dan.
Je gooit alles op een hoop dat alles om mijn mening gaat en dan dat allemaal aan mij ligt. Dat is helemaal niet wat ik zelf zeg. En sowieso is je toon nogal dat het 'mijn schuld' is.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:46:
[...]
Euhm je zegt zelf dat het aan jou kan liggen, uiteraard is dat zo, want het is jouw mening.....
Kijk je naar IMDB of Rotten Tomatoes waar alle subjectieve meningen op een hoop gegooid worden kun je met wat moeite zien dat seizoen 3 misschien ietsje lager scoort, maar nog steeds enorm hoog. Goed gedaan scriptschrijvers zeg ik dan.
Ik zeg dat het aan mij kan liggen dat ik de gedrogeerde meligheid en het zingen niet leuk vind. Dat kan aan mij liggen.
Dat het een herhaling van zetten is is redelijk duidelijk te herkennen en niet bepaald een mening. Dat ik het daardoor minder vind is dan weer wel een mening.
Sowieso ga ik er vanuit dat de scores van seizoen 3 over 5 jaar niet meer zo hoog liggen als nu. Je ziet vaak dat populaire films heel hoog scoren, maar daarna wegvallen als de minder fanatieke kijkers ook hun zegje er over doen of als de emotionele mening iets meer plaats neemt voor een rationele mening.. Maar goed. Pas later zal blijken of ik hier gelijk in heb of niet.
[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 13-08-2019 15:23 ]
The wizard of Oz??
Ben even haar naam kwijt maar ik verwacht dat we dit seizoen dat meisje terugzien die in seizoen 1?? verdween.
Ik heb er in ieder geval nu al veel zin in
Ben even haar naam kwijt maar ik verwacht dat we dit seizoen dat meisje terugzien die in seizoen 1?? verdween.
Ik heb er in ieder geval nu al veel zin in
Je bedoelt Barb(ara)streamnl schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 07:32:
Ben even haar naam kwijt
Zou zomaar kunnen dat we wel meer "verdwenen" personen terug zien.
Wanneer was de release dag van Seizoen 4?
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Van Barb is toch een lijk te zien geweest in de Upside down? Ik zou het raar vinden als die terugkomt.
Was dat niet een hallucinatie? Ik weet het ook niet meer maar ik dacht eigenlijk ook dat Barbara dood was. Eleven kon haar ook niet meer vinden toch?Spookelo schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:27:
Van Barb is toch een lijk te zien geweest in de Upside down? Ik zou het raar vinden als die terugkomt.
Of zou ze geassimileerd zijn?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Volgens mij opgegeten door een Demagorgon en dus doodVrijdag schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:31:
[...]
Was dat niet een hallucinatie? Ik weet het ook niet meer maar ik dacht eigenlijk ook dat Barbara dood was. Eleven kon haar ook niet meer vinden toch?
Of zou ze geassimileerd zijn?
Had al zo'n vaag vermoeden ...
Helemaal aan het eind van de laatste episode (na de credits ?) zit een stukje dat speelt in een Russische gevangenis, waarin een bewaker een celdeur wil openen en een ander zegt "No, not the American ...".
Ah, gevonden : YouTube: Post Credit Scene ¦ Stranger Things 3 Finale
Helemaal aan het eind van de laatste episode (na de credits ?) zit een stukje dat speelt in een Russische gevangenis, waarin een bewaker een celdeur wil openen en een ander zegt "No, not the American ...".
Ah, gevonden : YouTube: Post Credit Scene ¦ Stranger Things 3 Finale
[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 19-02-2020 11:38 ]
Het was te verwachten, maar daarom niet minder jammer: Netflix stopt alle producties wegens corona, inclusief Stranger Things 4
ik vond stranger things super tof om naar te kijken omdat ik het verhaal spannend vind en
de personages vind ik goed en ook de muziektracks die afspelen op bepaalde momenten
ik vind dat het wel een van de beste series is van heel netflix
de personages vind ik goed en ook de muziektracks die afspelen op bepaalde momenten
ik vind dat het wel een van de beste series is van heel netflix
Ik neem aan dat de meesten hier de trailer van S4 al hebben gezien?
Zo nee: linkje
S4 is in twee delen geknipt: vanaf 27 mei de eerste helft en vanaf 1 juli de andere helft. Samen vormen de twee helften het eerste deel van een arc die in S5 zal worden afgesloten.
S5 is ook tevens het slot van de serie met de huidige cast; er wordt momenteel onderhandeld of er daarna een spin-off met een nieuwe cast komt.
S4 is in twee delen geknipt: vanaf 27 mei de eerste helft en vanaf 1 juli de andere helft. Samen vormen de twee helften het eerste deel van een arc die in S5 zal worden afgesloten.
S5 is ook tevens het slot van de serie met de huidige cast; er wordt momenteel onderhandeld of er daarna een spin-off met een nieuwe cast komt.
[ Voor 6% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 13-04-2022 14:22 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ik had heel die trailer nog niet gezien, thnx!
Ben wel benieuwd, hoop dat het iets meer richting de horror gaat, dat vond ik wel sterk van seizoen 1.
Wel een beetje een trekje van veel (populaire) series tegenwoordig. Ergens halverwege een seizoenspauze inlassen, en spin-offs maken. Ja, ik kijk naar jou Walking Dead
Ben wel benieuwd, hoop dat het iets meer richting de horror gaat, dat vond ik wel sterk van seizoen 1.
Wel een beetje een trekje van veel (populaire) series tegenwoordig. Ergens halverwege een seizoenspauze inlassen, en spin-offs maken. Ja, ik kijk naar jou Walking Dead
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nee had nog niet gezien. Allemachtig wat een geweldHeroic_Nonsense schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:22:
Ik neem aan dat de meesten hier de trailer van S4 al hebben gezien?
Default blanke hetero
Ik wordt vooral enthousiast vanwege de aanwezigheid van Robert Englund.Ebayzo schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:08:
[...]
Nee had nog niet gezien. Allemachtig wat een geweldLeuk om de acteurs mee te zien opgroeien ook.
"When you grow up your heart dies"
sjaool schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:39:
[...]
Ik wordt vooral enthousiast vanwege de aanwezigheid van Robert Englund.
spoiler:
Het duurde even voordat ik 'm zag 
Dat zit wel Schnorr.
De eerste 8 minuten van S4:
YouTube: Stranger Things 4 | The First 8 Minutes | Netflix
Stranger Things is toch wel de beste verfilming van Half-Life tot nu toe
YouTube: Stranger Things 4 | The First 8 Minutes | Netflix
Stranger Things is toch wel de beste verfilming van Half-Life tot nu toe
[ Voor 21% gewijzigd door Stukfruit op 21-05-2022 12:41 . Reden: Preview verwijderd ]
Dat zit wel Schnorr.
@Stukfruit wauw wat een opening!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
[ Voor 46% gewijzigd door sjaool op 21-05-2022 23:35 ]
"When you grow up your heart dies"
https://www.netflix.com/t...s-season-4-episode-length
Ik denk dat ik deze maar niet in 1 nacht ga bingenThe final two episodes of Volume 2 clock in at nearly four hours long. (For the real geeks out there, Episode 407 is 1 hour, 38 minutes; Episode 408 is around 1 hour, 25 minutes; and 409 is almost two and a half hours.)
Dat zit wel Schnorr.
Maar eens begonnen, wow wow wow. Morgen verder met de tweede episode van S4.Stukfruit schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:22:
[...]
Ik denk dat ik deze maar niet in 1 nacht ga bingen
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Eerste twee afleveringen gezien nu. Het is wel een stuk volwassener geworden. Het koddige is er nu wel af.
Tot nu toe vind ik het tof
Tot nu toe vind ik het tof
Ik wilde eerst schrijven dat ik aflevering 1 een beetje saai vond.
..en toen kwamen de laatste paar minuten
..en toen kwamen de laatste paar minuten
Dat zit wel Schnorr.
Wel gaaf dat ze een jonge Lars Ulrich hebben gestrikt voor een rol
Hij lijkt er wel op ja 
* Stukfruit zit nu bij aflevering 4
Het is nog steeds verslavend / bingewaardig, maar wat zijn die afleveringen lang zeg
Iedere aflevering is alsof je een avondvullende film hebt gekeken.
* Stukfruit zit nu bij aflevering 4
Het is nog steeds verslavend / bingewaardig, maar wat zijn die afleveringen lang zeg
Dat zit wel Schnorr.
Heeft misschien niet direct iets te maken met de inhoud van de serie, maar ik was aangenaam verrast toen mijn tv op DolbyVision sprong. In het jaar fHD Netflix abonnement dat ik nu heb (vandaag is mijn laatste kijkdag, want ik heb opgezegd) is dit de eerste titel waarbij ik DolbyVision fullHD content heb gezien.
Ik dacht dat DV of HDR enkel voor 4K content (en dus 4k abbo) weggelegd was.
Oeh de serie is duidelijk meer horrorig geworden zeg damn
Ik zit bij aflevering 3. Veel verhaallijnen opgezet en idd lange afleveringen. Ik vind het eigenlijk wel prima als een seizoen maar 8 of 10 afleveringen heeft en dan een uur duren.
Ik dacht dat DV of HDR enkel voor 4K content (en dus 4k abbo) weggelegd was.
Oeh de serie is duidelijk meer horrorig geworden zeg damn
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Is de lengte van elke aflevering niet ongeveer gelijk aan die van lange tekenfilms of korte actiefilms uit de jaren 80, zo rond de 80 minuten?
Zat ik me net te bedenken, ze hebben het op een gegeven moment ook over een double tape film, die waren vroeger ook tussen de drie en vier uur toen ik nog films huurde uit de videotheek 🤔
Zat ik me net te bedenken, ze hebben het op een gegeven moment ook over een double tape film, die waren vroeger ook tussen de drie en vier uur toen ik nog films huurde uit de videotheek 🤔
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 28-05-2022 09:40 ]
Te laat….. had de lengte niet eens gemerkt…. Lange tijd geweest dat ik een serie heb gebinged… ook lange tijd geweest dat ik Netflix ging kijkenStukfruit schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:22:
[...]
Ik denk dat ik deze maar niet in 1 nacht ga bingen
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Je hebt alles al gezien?kmf schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:26:
[...]
Te laat….. had de lengte niet eens gemerkt…. Lange tijd geweest dat ik een serie heb gebinged… ook lange tijd geweest dat ik Netflix ging kijken
Respect...
Dat zit wel Schnorr.
om 6 uur naar bed…
Er de eerste aflevering gekeken (van het nieuwe seizoen). Ik was eerst van plan om die tot de ongeveer de helft te kijken, en de andere helft morgen (want ik was best moe), maar heb hem in een ruk uitgekeken.
Het is wel duidelijk een stuk meer horror dan de vorige seizoenen
(ik weet ook zeker dat m'n vriendin dit niet gaat kijken
). Ik zit weer helemaal in die 80ies vibe
Het is wel duidelijk een stuk meer horror dan de vorige seizoenen
Vaak bu'j te bang!
Inderdaad meer horror in part 1, maar...
Tot nu toe wel een spannend seizoen verder.
spoiler:
wat was met dat hele bully gebeuren op school met Eleven en Angela. Alsof ik naar Mean Girls of een American Pie-achtige film aan het kijken was. Beetje plaatsvervangende schaamte wel. 

Morgen aan beginnen! Nu laatste aflevering van Succesion Season 1 opgezet!
Lees goede verhalen over de soundtrack. Ben echt benieuw.
Je gaat beginnen met Stranger Things en je hebt alles van Succession S2 en later nog in de wachtrij staan?
Oeh... RIP nachtrust
* Stukfruit is nu bezig met episode 7 en denkt tijdens het starten: "oh, gemiddelde lengte is 70 tot 80 minuten, dus kan nog net"
....blijkt de aflevering 1 uur en 40 minuten te zijn
Oeh... RIP nachtrust
Dat is ook waarom ik aflevering 1 eerst niets vond. Er zit meer filler in.Ari Gold schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:03:
spoiler:wat was met dat hele bully gebeuren op school met Eleven en Angela. Alsof ik naar Mean Girls of een American Pie-achtige film aan het kijken was. Beetje plaatsvervangende schaamte wel.
* Stukfruit is nu bezig met episode 7 en denkt tijdens het starten: "oh, gemiddelde lengte is 70 tot 80 minuten, dus kan nog net"
....blijkt de aflevering 1 uur en 40 minuten te zijn
Dat zit wel Schnorr.
En de soundtrack is inderdaad erg fijn. Lekker oude synthesizerdeuntjesGovertNL schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:09:

Stranger Things is zelfs nu nog een van de weinige series waarbij ik niet op de skip-knop druk tijdens de intro.
Dat zit wel Schnorr.
Ben nu bij episode 6 dus ga hem vandaag afkijken. Vindt dit toch 1 van de betere series op streaming! Ook dit seizoen is echt weer een stuk vetter door de
Moet wel zeggen dat::
spoiler:
horror vibes
Moet wel zeggen dat::
spoiler:
het verhaal van Eleven een beetje uitgespeeld is op mij. Ik vind de andere karakters interessantere dingen doen. Waar het bij haar steeds is van ik hoor hier niet etc etc etc.. jammer ook dat Will sidelined lijkt dit seizoen 
Ze laten wel het verhaal werken terwijl de groep enorm uit elkaar is nu, dat is erg knap! En de show zelf ziet er ook zo goed uit.. het gaat me hard hitten als deze serie stopt
Ze laten wel het verhaal werken terwijl de groep enorm uit elkaar is nu, dat is erg knap! En de show zelf ziet er ook zo goed uit.. het gaat me hard hitten als deze serie stopt
Klaar met kijken. Nuw achten tot juli voor volume 2 van seizoen 4.
Seizoen wordt wel goed opgebouwd zo. Kan niet wachten tot volume 2.
Seizoen wordt wel goed opgebouwd zo. Kan niet wachten tot volume 2.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Afelevering. 1 tm 4 net gekeken. Wow!! Lang geleden dat ik zo erg in een serie zat.
1 uur en 15 minuten lang en het voelt totaal niet aan als filler.
1 uur en 15 minuten lang en het voelt totaal niet aan als filler.
Heb de eerste 6 afleveringen ook gezien: man ik ben niet zo van de 'horror', maar deze serie houdt me zo bezig dat ik het wel moet zien
. Net als alle andere seizoenen is de opbouw echt goed, pas na 3 afleveringen begint de boel wat helderder te worden.
spoiler:
Alles gezien, wow wat een (voorlopig) laatste aflevering, heel vet hoe alles bij elkaar kwam uit eindelijk.. Benieuwd ook wat ze gaan doen met de laatste 2 afleveringen in Juli.
Blijft een bizar goede serie dit.
Ik vrees de dag dat ze er mee stoppen.
Ach, zoals iemand op reddit al zei, in seizoen 1 was het een stuk erger. Daar bedreigde de plaatselijke bully iemand met een mes en dwong hem zijn dood tegemoet te springen.Ari Gold schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:03:
spoiler:wat was met dat hele bully gebeuren op school met Eleven en Angela. Alsof ik naar Mean Girls of een American Pie-achtige film aan het kijken was. Beetje plaatsvervangende schaamte wel.
Vrijwel alles in Stranger things is een 80s trope, over de top uitgevoerd, dus ik snap het wel.
Dit dus.
Kunnen we het er even over hebben hoe fantastisch het laatste seizoen er uit ziet? Ik kijk tegelijkertijd Obi-Wan, maar dat is bijna niet om aan te gluren in vergelijking. Wát een verschil in production value. En dan heb ik het niet alleen over de effecten, maar ook de manier van filmen. Nu heb ik wel gelezen dat ze voor seizoen 4 bijna twee jaar gehad hebben om de puntjes op de i te zetten, dus wellicht is de vergelijking niet helemaal eerlijk.
De scenes met Hopper bijv. De set design van de gevangenis, de atmosfeer... echt top notch!
De scenes met Hopper bijv. De set design van de gevangenis, de atmosfeer... echt top notch!
[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 01-06-2022 15:19 ]
Ziet er idd goed uit! Ik kon me alleen gedurende het seizoen niet zo bekommeren om de storyline van de volwassenen tbh...
En trouwens, ben ik de enige die door de hele serie heen Joyce echt een slechte moeder vindt? Ze laat haar kids echt constant alleen, en ze gaan zelf altijd er vandoor. Hopper...tja, ik vond hem afgelopen seizoenen ook meer een bullebak naar een reeds getraumatiseerd kind, dus waarom hij zoveel kudo's krijg is me een raadsel...
En trouwens, ben ik de enige die door de hele serie heen Joyce echt een slechte moeder vindt? Ze laat haar kids echt constant alleen, en ze gaan zelf altijd er vandoor. Hopper...tja, ik vond hem afgelopen seizoenen ook meer een bullebak naar een reeds getraumatiseerd kind, dus waarom hij zoveel kudo's krijg is me een raadsel...
spoiler:
Begrijp ik dit nou goed: Eleven werd gebullied en de reden dat ze zo'n huilend kind erover was had te maken met dat ze eerdere herinneringen aan de traumatische tijd weggestopt had, die nu door "papa" en het nina-apparaat weer werden getriggerd. Dus one (001) = Vecna, en de herinnering was dat 001 dus al die kids had vermoord en Eleven hem naar de andere dimensie had gestuurd. Begrijp ik dan nou goed dat de upsidedown er al was vóór 001, en heeft Eleven enkel de rift ernaartoe opengemaakt en 001 erheen geduwd, waarin 001 dus zich de tijd heeft genomen om Vecna te worden? Of heeft Eleven de upsidedown gemaakt?
Als de theorie van Dustin klopt, dat alles een hive mind is in die upsidedown, dan moet de upsidedown in ieder geval al aanwezig zijn geweest vóórdat 001 erheen geknald werd.
Als de theorie van Dustin klopt, dat alles een hive mind is in die upsidedown, dan moet de upsidedown in ieder geval al aanwezig zijn geweest vóórdat 001 erheen geknald werd.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Er komt nog 1 afsluitend seizoen hiernaPolderviking schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:19:
Blijft een bizar goede serie dit.
I reject your reality and substitute my own.
Dat kan ik beamen; het ziet er echt gelikt uit (en dan op een goede manier)yinx84 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:13:
Kunnen we het er even over hebben hoe fantastisch het laatste seizoen er uit ziet?
Idd. Er is duidelijk met liefde voor detail gewerkt. Ik heb nog niet echt 'foutjes' kunnen ontdekken qua decor/tijdsperiode.De scenes met Hopper bijv. De set design van de gevangenis, de atmosfeer... echt top notch!
@Deathchant Zo te lezen is dit hoe & wat:
https://www.digitalspy.co...stranger-things-season-4/
Wel 'grappig' om Kevin L. Johnson te zien opduiken als de jonge Victor Kreel, terwijl ik hem nog herken als Sam uit Ozark.
[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 01-06-2022 20:35 ]
Ik zag 1 ding in één van de laatste afleveringen waar Hopper met die rus tegen een muur zit op een bankje. De muur achter hun is dan echt wel erg neppig vind ik. Het is een muur waar zogenaamd stukken beton vanaf zijn er de bakstenen erachter zichtbaar,. Ik vond dat echt als karton eruit zien. Ik ben normaal niet zo van de details maar dit viel me op en irriteerde me wat.ehtweak schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:21:
[...]
Dat kan ik beamen; het ziet er echt gelikt uit (en dan op een goede manier)
[...]
Idd. Er is duidelijk met liefde voor detail gewerkt. Ik heb nog niet echt 'foutjes' kunnen ontdekken qua decor/tijdsperiode.
@Deathchant Zo te lezen is dit hoe & wat:
https://www.digitalspy.co...stranger-things-season-4/
Wel 'grappig' om Kevin L. Johnson te zien opduiken als de jonge Victor Kreel, terwijl ik nog ken als Sam uit Ozark.
Ik vond het wel grappig dat ik Dmitri Antonov (Tom Wlaschiha) puur op basis van zijn manier van praten herkende als Jaqen H'ghar van Game of Thrones. Blijkbaar praat hij altijd zo bedachtzaam.
Deathchant schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:55:
spoiler:Begrijp ik dit nou goed: Eleven werd gebullied en de reden dat ze zo'n huilend kind erover was had te maken met dat ze eerdere herinneringen aan de traumatische tijd weggestopt had, die nu door "papa" en het nina-apparaat weer werden getriggerd. Dus one (001) = Vecna, en de herinnering was dat 001 dus al die kids had vermoord en Eleven hem naar de andere dimensie had gestuurd. Begrijp ik dan nou goed dat de upsidedown er al was vóór 001, en heeft Eleven enkel de rift ernaartoe opengemaakt en 001 erheen geduwd, waarin 001 dus zich de tijd heeft genomen om Vecna te worden? Of heeft Eleven de upsidedown gemaakt?
spoiler:
Ik denk dat de Upsidedown er altijd al is geweest en dat 11 met haar krachten hier gewoon puur toevallig een poort naar heeft gemaakt. Niets wijst er op dat de organisatie hier vanaf wist. Zij waren vooral bezig met het ontwikkelen van telekinetische soldaten.
Mijn eigen theorie is dat de Upsidedown een soort spiegeldimensie is, maar dan de horrorversie. Heel sporadisch komen er mensen in terecht, aangezien de Mindflayer weet van "onze" dimensie en toegang probeert te krijgen.
Voor de Warhammer 40k bekenden, heeft het wel iets weg van de Warp. Alleen mensen met psychische gaven kunnen toegang krijgen, menselijke emotie is een soort grondstof of communicatiemiddel en in plaats van meerdere goden is er één heerser, de Mind Flayer.
Mijn eigen theorie is dat de Upsidedown een soort spiegeldimensie is, maar dan de horrorversie. Heel sporadisch komen er mensen in terecht, aangezien de Mindflayer weet van "onze" dimensie en toegang probeert te krijgen.
Voor de Warhammer 40k bekenden, heeft het wel iets weg van de Warp. Alleen mensen met psychische gaven kunnen toegang krijgen, menselijke emotie is een soort grondstof of communicatiemiddel en in plaats van meerdere goden is er één heerser, de Mind Flayer.
/theorie
Heb vanavond S4E7 gekeken:
Er gebeurde best wel veel en een groot deel van het verleden van 001 en 011 werd ontrafeld.
Kan niet wachten tot 1 juli!
Er gebeurde best wel veel en een groot deel van het verleden van 001 en 011 werd ontrafeld.
Kan niet wachten tot 1 juli!
Tot nu valt het laatste seizoen erg tegen. Zelfs Obi-wan Kenobi is leuker om naar te kijken
Zo zie je maar weer @alienfruit , ik vind dit seizoen tot nu toe veel leuker en spannender dan de voorgaande 3 series.
Ik krijg nu echt dat ondefinieerbare gevoel van een moderne serie, een bijzondere mix van horror (?), fantasy, sf en avontuur, in notabene een nostalgisch jasje.
En toch komt het, bij mij tenminste, niet eens over alsof het in het verleden speelt. (afgezien van de ouwe auto's dan
)
Ik krijg nu echt dat ondefinieerbare gevoel van een moderne serie, een bijzondere mix van horror (?), fantasy, sf en avontuur, in notabene een nostalgisch jasje.
En toch komt het, bij mij tenminste, niet eens over alsof het in het verleden speelt. (afgezien van de ouwe auto's dan
Vrijdag schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:31:
[...]
spoiler:Ik denk dat de Upsidedown er altijd al is geweest en dat 11 met haar krachten hier gewoon puur toevallig een poort naar heeft gemaakt. Niets wijst er op dat de organisatie hier vanaf wist. Zij waren vooral bezig met het ontwikkelen van telekinetische soldaten.
/theorie
spoiler:
Maar is 001 niet gewoon de eindbaas i.p.v. de mindflayer. Of toch zoals Dustin zei een generaal?
Spoiler tags kunnen wel weg toch. Ruim beschikbaar inmiddels. Ik heb ook gewoon het topic gemeden
Default blanke hetero
Zeker een goed seizoen tot nu toe, alleen waar ik mij enorm aan erger zijn de geluiden bij het switchen van scènes. Dat is zo overdreven gedaan.
Kreeg her en der ook wel wat law&order vibes. Aan de andere kant zijn de overgangen naar de upside down echt spectaculair! Heerlijke dutch tilt en complete 'swoops'! Loving this!tiswat schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:00:
Zeker een goed seizoen tot nu toe, alleen waar ik mij enorm aan erger zijn de geluiden bij het switchen van scènes. Dat is zo overdreven gedaan.
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Heb je wel eens het "woosh" geluid opgemerkt dat Discovery Channel gebruikt bij élke scène overgang? Als je dat eenmaal hebt gehoord, kan je het niet meer onthorentiswat schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:00:
Gisteravond aflevering 7 gezien, dus ik loop nu ook weer bij. Aflevering 7 was echt top en ik kan in het algemeen ook wel zeggen dat ik tot nu toe wel weer echt genoten heb van seizoen 4. Voor mij echt een van de leukere series die ik volg en ik onderschrijf hetgeen wat meer mensen al hebben gezegd: het gaat wel steeds meer een wat horrorachtige kant op.
Ben heel benieuwd naar de laatste twee afleveringen die vanaf 1 juli te zien zijn. Vind de lengtes van de afleveringen zo ook wel fijn, maar dat komt uiteraard ook omdat het vrijwel niet verveelt.
En ik ben het volledig eens met wat @yinx84 ook al zei: als je Obi-Wan vergelijkt met Stranger Things dan merk je wel echt een significant verschil!
Ben heel benieuwd naar de laatste twee afleveringen die vanaf 1 juli te zien zijn. Vind de lengtes van de afleveringen zo ook wel fijn, maar dat komt uiteraard ook omdat het vrijwel niet verveelt.
En ik ben het volledig eens met wat @yinx84 ook al zei: als je Obi-Wan vergelijkt met Stranger Things dan merk je wel echt een significant verschil!
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Net de laatse aflevering van seizoen 4 part 1 gezien en ik denk dat
spoiler:
.
Vecna 001 is
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Die scenes in het winter landschap (met het vliegtuig) waren ook wel overduidelijk voor een green screen gefilmed.Timminator schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:34:
[...]
Ik zag 1 ding in één van de laatste afleveringen waar Hopper met die rus tegen een muur zit op een bankje. De muur achter hun is dan echt wel erg neppig vind ik. Het is een muur waar zogenaamd stukken beton vanaf zijn er de bakstenen erachter zichtbaar,. Ik vond dat echt als karton eruit zien. Ik ben normaal niet zo van de details maar dit viel me op en irriteerde me wat.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Dat wordt expliciet in beeld gebracht hoor, dus wat je denkt is ook zo.rimave schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:37:
Net de laatse aflevering van seizoen 4 part 1 gezien en ik denk datspoiler:.Vecna 001 is
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Klopt. Maar ik had de aflevering nog niet af gezien voor ik dat typte.St@m schreef op zondag 5 juni 2022 @ 01:01:
[...]
Dat wordt expliciet in beeld gebracht hoor, dus wat je denkt is ook zo.

* Stukfruit ziet dat hier vreemde dingen worden gepost...
spoiler: Alleen lezen als je S4 part 1 volledig hebt gezien
Maar volgens mij was ik niet de enige die na de trailers dacht dat Robert Englund Vecna zou spelen ipv Victor Creel? 
Dat zit wel Schnorr.
Wat is eigenlijk de gedachte achter het opsplitsen van dit seizoen? Trucje van Netflix om mensen wat langer te laten betalen voor hun abo?
Moet ook wel zeggen dat de production value inderdaad op een erg hoog niveau ligt, dat extra jaar betaald zich op die manier wel uit. Netflix zal hier ongetwijfeld een gigantisch budget aan toegekend hebben.
30 miljoen dollar per episode volgens Screenrant, bizar! https://screenrant.com/st...udget-episode-30-million/
Moet ook wel zeggen dat de production value inderdaad op een erg hoog niveau ligt, dat extra jaar betaald zich op die manier wel uit. Netflix zal hier ongetwijfeld een gigantisch budget aan toegekend hebben.
30 miljoen dollar per episode volgens Screenrant, bizar! https://screenrant.com/st...udget-episode-30-million/
haha, bij mij is het niet gelukt: mijn laatste kijkdag was de dag dat dit seizoen uitkwamkazuka schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:16:
Wat is eigenlijk de gedachte achter het opsplitsen van dit seizoen? Trucje van Netflix om mensen wat langer te laten betalen voor hun abo?
Waarschijnlijk net als bij [Serie] Better Call Saul om de makers wat meer tijd te geven voor post-production van die laatste afleveringen. De pandemie heeft het hele productieproces flink vertraagd, dus het was (iig bij BCS) een keuze tussen het hele seizoen een paar weken/maanden uitstellen, of een pauze inbouwen zodat ze voor de laatste eps extra tijd hadden.kazuka schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:16:
Wat is eigenlijk de gedachte achter het opsplitsen van dit seizoen? Trucje van Netflix om mensen wat langer te laten betalen voor hun abo?![]()
[...]
Ik vind het overigens knap hoe ze de spanning in deze serie weten te balanceren met de humor. Ik heb de laatste aflevering hardopgelachen om Murray die Yuri nadoet, en de interacties tussen Dustin/Steve, Robin/Nancy, Erica etc. zijn ook steeds erg grappig.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Vrijdag schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:31:
[...]
spoiler:Ik denk dat de Upsidedown er altijd al is geweest en dat 11 met haar krachten hier gewoon puur toevallig een poort naar heeft gemaakt. Niets wijst er op dat de organisatie hier vanaf wist. Zij waren vooral bezig met het ontwikkelen van telekinetische soldaten.
/theorie
spoiler:
Maar waarom is bet huis van nancy dan van die specifieke datum (zonder de wapens)?
wilde theorie:Vrijdag schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:31:
[...]
/theorie
Misschien dat de upside down juist de BRON is van hun krachten. en hoe vaker ze het gebruiken, hoe groter de opening wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 07-06-2022 00:39 ]
Jemig wat is het nieuwe seizoen goed, eerst begreep ik totaal niet wat die Vecna met het verhaal te maken heeft. Maar na het zien van aflevering 7 werd er ontzettend veel duidelijk en viel alles op zijn plek, wat een serie!! 
Kan niet wachten op de laatste 2 afleveringen
Kan niet wachten op de laatste 2 afleveringen

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik vermoed de seizoenseindbaas.Ebayzo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 06:25:
[...]
spoiler:Maar is 001 niet gewoon de eindbaas i.p.v. de mindflayer. Of toch zoals Dustin zei een generaal?
Spoiler tags kunnen wel weg toch. Ruim beschikbaar inmiddels. Ik heb ook gewoon het topic gemeden
spoiler:
De Mindflayer is denk ik een te grote entiteit om te kunnen verslaan. Daarbij, als het verslagen zal worden, wat dan? Dan gaat het al gauw richting de Marvelicatie van steeds grotere bad guys. Denk dat de Mindflayer net zoiets zal zijn als Cobra, Skeletor, Venom of Unicron: Een altijd aanwezige vijand die je kan verslaan maar niet kan overwinnen
CopyCatz schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:15:
[...]
spoiler:Maar waarom is bet huis van nancy dan van die specifieke datum (zonder de wapens)?
spoiler:
Ja dat vroeg ik me ook af. De enige verklaring voor mezelf is dat in de Upsidedown de tijd anders verloopt als in onze dimensie. Langzamer, sneller of niet lineair zoals wij dat kennen
Ik denk wel dat Eleven in de buurt moet zijn van de "hoofdingang". Maar of de opening groter wordt weet ik niet, in de vorige seizoenen hebben ze de openingen immers ook kunnen sluiten.kmf schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 00:39:
[...]
wilde theorie:
Misschien dat de upside down juist de BRON is van hun krachten. en hoe vaker ze het gebruiken, hoe groter de opening wordt.
Om mijn Warhammer 40k/Warp theorie er weer bij te pakken:
De Warp is pure energie en een reflectie van alle emoties van de zelfbewuste rassen. De Upsidedown is een soort spiegel van onze dimensie, maar ook onze emoties. De Demogorgon en Vecna komen qua uiterlijk ook direct uit hun D&D boek.
De Upsidedown heeft de mensen en levende wezens nodig, zowel om sterker te worden als om toegang te krijgen tot de wereld. Waarbij de ziel van de mensen krachtiger is dan dat van dieren. Anders had Vecna ook wel een koeienboerderij kunnen aanvallen
[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 07-06-2022 10:13 ]
Vond het hele stuk met Hopper wel een beetje te langdradig worden op een gegeven moment, het heeft 7 lange afleveringen geduurd voordat er in zijn verhaallijn pas echt iets gebeurde.
Kan ook niet meer wachten op part 2 straks! Samen met Better Call Saul wordt juli wel een spannend maandje
spoiler:
Dat de bewaker dat met Eleven praat uiteindelijk 001 bleek te zijn, had ik gelijk al door toen hij in het begin al zei we lijken op elkaar, maar dat hij Vecna is en iedereen killed was wel even een shock moment 
Kan ook niet meer wachten op part 2 straks! Samen met Better Call Saul wordt juli wel een spannend maandje
spoiler:
Als Dustin's theorie dat Vecna de 'generaal' is van de Mindflayer klopt, lijkt me dat Vol. 4 eindigt met het verslaan van Vecna. Vol. 5 eindigt dan met het definitief verslaan van de mindflayer, en het definitief sluiten van de verbinding tussen de gewone wereld en de upsidedown.
Dat de huidige vorm van de upsidedown is zoals Hawkins was op de dag van de verdwijning van Will, kan komen doordat er op die dag pas echt een interactie was vanuit de upside down richting Hawkins (number 1 door de portal duwen door Eleven was de andere kant op).
Dat de huidige vorm van de upsidedown is zoals Hawkins was op de dag van de verdwijning van Will, kan komen doordat er op die dag pas echt een interactie was vanuit de upside down richting Hawkins (number 1 door de portal duwen door Eleven was de andere kant op).
s0kkie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:12:
spoiler:Dat de bewaker dat met Eleven praat uiteindelijk 001 bleek te zijn, had ik gelijk al door toen hij in het begin al zei we lijken op elkaar, maar dat hij Vecna is en iedereen killed was wel even een shock moment
spoiler:
Ook hoe de achtergrond van Vecna tegelijkertijd aan Nancy en Eleven duidelijk werd gemaakt vond ik erg mooi bedacht!
Misschien heb ik het mis maar:
spoiler:
Heeft Eleven niet de eerste doorgang ooit gemaakt wanneer ze 01 dood? Aangezien er heel duidelijk een poort verschijnt nadat hij op de grond valt.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
G_Dragon schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:20:
Misschien heb ik het mis maar:
spoiler:Heeft Eleven niet de eerste doorgang ooit gemaakt wanneer ze 01 dood? Aangezien er heel duidelijk een poort verschijnt nadat hij op de grond valt.
spoiler:
Maar die wereld (proto-upsidedown?) was er dus al wel. En dat portal was eenrichtingsverkeer vanuit de echte wereld. Pas met de verdwijning van Will kwam iets vanuit de upsidedown naar de echte wereld.
Oke duidelijk, dan zat ik dus wel misvooghel schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:23:
[...]
spoiler:Maar die wereld (proto-upsidedown?) was er dus al wel. En dat portal was eenrichtingsverkeer vanuit de echte wereld. Pas met de verdwijning van Will kwam iets vanuit de upsidedown naar de echte wereld.
spoiler:
Zouden we Will ook nog terugkrijgen? Aangezien sinds zijn verdwijning de upsidedown werd geactiveerd.
[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 07-06-2022 11:25 ]
Dit zijn natuurlijk maar theorieën, hoe het 'echt' zit zien we vanaf 1 juli, en in deel 5.
vooghel schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:26:
[...]
Dit zijn natuurlijk maar theorieën, hoe het 'echt' zit zien we vanaf 1 juli, en in deel 5.
spoiler:
Haha die theorie van Dustin is volgens best close bij de waarheid 
We zagen haar en riepen meteenStukfruit schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:21:
spoiler:Opvallend dat niemand het over Barb heeft?
spoiler:
Justice for Barb!
Maar het valt me echt tegen dat zo weinig mensen het er over hebben
Dat zit wel Schnorr.
Wat heb ik gemist met Barb dan
Ik heb haar wel in het zwembad zien liggen, maar verder?
Default blanke hetero
Die afleveringen hebben ze allang klaar liggen hoor. Ze proberen gewoon nog snel te cashen.vooghel schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:08:
[...]
Waarschijnlijk net als bij [Serie] Better Call Saul om de makers wat meer tijd te geven voor post-production van die laatste afleveringen. De pandemie heeft het hele productieproces flink vertraagd, dus het was (iig bij BCS) een keuze tussen het hele seizoen een paar weken/maanden uitstellen, of een pauze inbouwen zodat ze voor de laatste eps extra tijd hadden.
Ik vind het overigens knap hoe ze de spanning in deze serie weten te balanceren met de humor. Ik heb de laatste aflevering hardopgelachen om Murray die Yuri nadoet, en de interacties tussen Dustin/Steve, Robin/Nancy, Erica etc. zijn ook steeds erg grappig.
Hoe zou uitstellen van die afleveringen leiden tot 'snel cashen'? En voor wie?jaaoie17 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:06:
[...]
Die afleveringen hebben ze allang klaar liggen hoor. Ze proberen gewoon nog snel te cashen.
Uitsmeren over drie maanden, zodat men het abbo niet tussentijds opzegt maar door laat lopen, "want dat is wel zo makkelijk en die paar euro mis ik niet" 
Gaat natuurlijk alleen op als je Stranger Things fans hebt die FOMO hebben
Gaat natuurlijk alleen op als je Stranger Things fans hebt die FOMO hebben
Waarschijnlijk niet snel, maar voor veel mensen wel een extra maand om voor Netflix te betalen inderdaad
Op zich kan het wel. Voor tv- en bioscoopwerk wordt zo vaak nog tot op de dag van de release doorgewerkt...
Maar of ze die tijd nou wel of niet met opzet gebruiken om zaken te polijsten; het is in ieder een serie die meer tijd krijgt om dingen goed en mooi te maken dan veel van de prullen die in het afgelopen jaar op Netflix zijn geplaatst. Als ik daar een maand extra voor moet betalen dan doe ik dat graag.
Misschien raar om te horen op een site waar het normaal is om te zeggen dat je aan content komt via een piratenschip of met niet-bedoelde constructies via abonnementen in India, maar waar het tegelijkertijd ook normaal is om er zelf als o.a. ICT'er goed aan te verdienen
Op zich kan het wel. Voor tv- en bioscoopwerk wordt zo vaak nog tot op de dag van de release doorgewerkt...
Maar of ze die tijd nou wel of niet met opzet gebruiken om zaken te polijsten; het is in ieder een serie die meer tijd krijgt om dingen goed en mooi te maken dan veel van de prullen die in het afgelopen jaar op Netflix zijn geplaatst. Als ik daar een maand extra voor moet betalen dan doe ik dat graag.
Misschien raar om te horen op een site waar het normaal is om te zeggen dat je aan content komt via een piratenschip of met niet-bedoelde constructies via abonnementen in India, maar waar het tegelijkertijd ook normaal is om er zelf als o.a. ICT'er goed aan te verdienen
Dat zit wel Schnorr.
Zetten mensen hun NF account dan zoveel aan en uit? In mijn omgeving heeft iedereen standaard toegang, maar bijna altijd ook gedeeld met familie/vrienden/buren waardoor je het wel "moet" laten lopen. Van de andere diensten hoor ik wel vaker dat iemand tijdelijk streamingsdienst X heeft om wat dingen te bekijken.
Ik zie het meer als marketing ding deze opsplitsing. Toch 2 keer een hype. En deel 1 kan op deze manier ook met een mooie cliffhanger eindigen. Of qua timing wilden ze misschien niet de hele serie pas in juli online.
Ik zie het meer als marketing ding deze opsplitsing. Toch 2 keer een hype. En deel 1 kan op deze manier ook met een mooie cliffhanger eindigen. Of qua timing wilden ze misschien niet de hele serie pas in juli online.
I served in a company of heroes.
Denken jullie dat de finale aflevering in de bios te zien zou zijn? Dat lijkt mij echt enorm vet
Vaak bu'j te bang!
Als het een bioscooprelease zou zijn, dan zouden we krijgen:-tom-562 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:15:
Denken jullie dat de finale aflevering in de bios te zien zou zijn? Dat lijkt mij echt enorm vet
* Stranger Things Season 4 Finale Part 1 in juli
* Stranger Things Season 4 Finale Part 2 kerstmis 2022
Waarom laten ze je al zien, dat tie Eddy gitaar speelt in die voorstukjes. Je ziet dit nog niet in part1.