"Better Call Saul" is een Amerikaanse drama serie op de zender AMC en online videodienst Netflix. De eerste aflevering van de serie beleefde de première op de Amerikaanse zender AMC op 8 februari 2015. Deze nieuwe serie is bedacht en geschreven door bedenker en schrijver Vince Gilligan van de veelgeprezen en bekroonde drama serie Breaking Bad. De serie is een spin-off van Breaking Bad en vertelt het verhaal over de jaren hoe de onzekere mislukte advocaat James 'Jimmy' McGill zichzelf ontpopt tot de beruchte frauduleuze criminele advocaat Saul Goodman. De vertelling zal vooral de focus leggen op de jaren voor Breaking Bad, maar ook de gebeurtenissen tijdens en erna zullen aan bod komen. De hoofdrol wordt uiteraard vervuld door Bob Odenkirk en in de serie zullen ook vele bekende karakters uit Breaking Bad te zien zijn.
Ik had de verwachting dat er al een topic voor de serie zou zijn, maar na wat zoeken kwam ik tot de conclusie dat die er nog niet is... bij deze!
Ik zat eigenlijk best wel op deze serie te wachten, ben groot fan van Breaking Bad en Saul Goodman was een van mijn favoriete karakters uit de serie en had altijd al het gevoel dat hij een eigen serie kon hebben... en daar istie dan!
Eerste aflevering gezien en... ik ben niet teleurgesteld. Uiteraard kunnen ze niet direct midden in een verhaal springen en moeten ze eerst opstarten, maar dat doen ze toch vrij vlug want ze maken al snel duidelijk dat het hem allemaal niet echt voor de wind gaat. Onder andere omdat hij nog niet 'Goodman' is maar nog steeds 'Jimmy' een onzekere falende advocaat die door niemand serieus wordt genomen. Zo op het eerste gezicht lijkt de serie wel wat lichter van toon dan Breaking Bad, het hangt veel meer op de humor... maar misschien is het nog wat vroeg om te concluderen. Wat ze tot nu toe lieten zien was grappig, veel hints/easter eggs en herkenbare elementen uit Breaking Bad en al gelijk een goed vooruitzicht op een interessante volgende aflevering
Ik wil verder niet veel meer prijsgeven, niemand houdt van spoilers... maar moet toch nog wel even zeggen dat ik toch wel een heel erg big smile kreeg bij het zien van de laatste 5 seconden! Ga het zien... ik denk dat de meeste mijn enthousiasme daarover wel zullen delen.
Ik kan iig niet wachten op de volgende aflevering!
Probeer AUB met het bespreken van de nieuwste aflevering op die dinsdag een beetje rekening te houden met de liefhebbers die nog niet de gelegenheid hebben gehad om de nieuwste episode te zien.
PS... ik zal de topicstart nog wat opfrissen/stylen, ben daar alleen niet de meest bedreven in. Tips en hulp uiteraard altijd welkom... ik zal ook een beetje spieken in het BB topic.
[
Voor 42% gewijzigd door
MicGlou op 11-02-2015 21:10
]