Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Zit dat in die ene reality soap over Tweakers members? Shit die is nog niet uitgezonden iddFamous schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:54:
[...]
Ja want de episodes zijn nog niet uitgezonden!
Van meneer die al kokhalzend zijn pasta naar binnen werkt terwijl die BCS kijkt![]()
Ik zit er zelf ook in, zeikend op de Spoiler junks
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Donstil schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:58:
[...]
Zit dat in die ene reality soap over Tweakers members? Shit die is nog niet uitgezonden idd![]()
Ik zit er zelf ook in, zeikend op de Spoiler junks

Je zeikt niet alleen op "Spoiler Junks"
Anyway, ik ben erg benieuwd naar het vervolg, het heeft wat mij betreft best potentie. Zeker op het moment dat het langzaam aan allemaal gaat samensmelten met dezelfde periode als breaking bad.
Lijkt mij een prima richtlijn inderdaad. Wat moeten we anders? Een week wachten? Een maand? Wanneer hij in Nederland is uitgezonden? Kom gewoon niet in dit topic tot je de laatste ep hebt gezien..Teckna schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:07:
Ach dat gezeur over spoilers, uitgezonden = geen spoiler tag mijn inziens, of ie nu 5 minuten terug is uitgezonden, of 5 uur terug.
Anyway, ik ben erg benieuwd naar het vervolg, het heeft wat mij betreft best potentie. Zeker op het moment dat het langzaam aan allemaal gaat samensmelten met dezelfde periode als breaking bad.
Erg leuk om te zien hoe Saul Mike ontmoet trouwens. Wat hebben die nu al een hekel aan elkaar
Ik las ergens dat ze van meerdere verhaallijnen rond breaking bad een serie proberen te ontwikkelen, waaronder BCS dus.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Zoals het in elk topic gaat over een serieLED-Maniak schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:08:
[...]
Lijkt mij een prima richtlijn inderdaad. Wat moeten we anders? Een week wachten? Een maand? Wanneer hij in Nederland is uitgezonden? Kom gewoon niet in dit topic tot je de laatste ep hebt gezien..
Erg leuk om te zien hoe Saul Mike ontmoet trouwens. Wat hebben die nu al een hekel aan elkaar.
Ik las ergens dat ze van meerdere verhaallijnen rond breaking bad een serie proberen te ontwikkelen, waaronder BCS dus.
Hierboven waren we gewoon een beetje aan het plagen
Ik heb ooit ook ergens eens gelezen dat ze wellicht tóch nog een BB seizoen willen maken. Ben erg benieuwd hoe dit alles gaat uitpakken.
Maar wel grappig dat het jouw 'inziens' is... zo overtuigende regel is het blijkbaar nietTeckna schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:07:
Ach dat gezeur over spoilers, uitgezonden = geen spoiler tag mijn inziens, of ie nu 5 minuten terug is uitgezonden, of 5 uur terug.
Het is inmiddels allang duidelijk en het is tijd dat we daar over ophouden... je bent echt spuit 11 op het moment. Het wordt er ook zeker niet gezelliger op om er telkens weer over te beginnen.
PUNT achter die discussie AUB
[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 12-02-2015 05:53 ]
Die standaardregel is helder en hier is al vaak over gediscussieerd en wordt (inderdaad na veel discussie) vaak als het beste compromis gezien in alle topics. De verwarring zit hem voor een groot deel deel in het feit dat je in de startpost een andere regel dan wat standaard is oplegt, het lijkt me een goed idee om dat stukje tekst weg te halen.
En omdat het laatste woord claimen natuurlijk heel mooi is: Laten we nu de discussie echt maar stoppen in dit topic of hier verder discussiëren Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
[ Voor 42% gewijzigd door JvS op 12-02-2015 07:25 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik kom hier al flink wat jaren en ik was niet bekend met die 'standaard regel' die ik overigens nergens terug kan vinden en volgens mij in de verschillende serie/film topics op verschillende wijzen wordt toegepast. In het geval van BCS is het zo dat de aflevering al te zien is op een tijdstip dat de meeste mensen niet direct kunnen kijken en dus even tot het einde van de dag moeten wachten... ik vraag inmiddels alleen maar om daar een klein beetje rekening mee te houden. Wat is daar toch het grote probleem mee... zijn we niet meer zo sociaal tegenwoordig? Ik verbaas mij echt om de 'weerstand'...JvS schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:01:
Het punt is dat jij een subjectieve regel wil. Wat is "een beetje rekening houden"? Moeten we een uurtje wachten? Of tot 20:30 de avond na de uitzending in de VS? Dat is ook maar vaag.
Die standaardregel is helder en hier is al vaak over gediscussieerd en wordt (inderdaad na veel discussie) vaak als het beste compromis gezien in alle topics. De verwarring zit hem voor een groot deel deel in het feit dat je in de startpost een andere regel dan wat standaard is oplegt, het lijkt me een goed idee om dat stukje tekst weg te halen.
En omdat het laatste woord claimen natuurlijk heel mooi is: Laten we nu de discussie echt maar stoppen in dit topic of hier verder discussiëren Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
Nu alsjeblieft definitief discussie gesloten want het begint vervelend te worden, alle argumenten zijn meerdere keren gemeld door meerdere personen en er hoeft niemand meer te worden overtuigd. Ik ken jullie standpunt en jullie de mijne en ik heb mij er bij neergelegd... opgelost toch? Weinig zin om er nog meer woorden vuil aan te maken...
Ben erg positief verrast over de eerste 2 afleveringen en ik was eerlijk gezegd ook een beetje sceptisch. Natuurlijk moet ik net als iedereen even het seizoen afwachten en zullen er ongetwijfeld ook mindere afleveringen tussenzitten (zoals die met de bromvlieg in BB, die vond ik echt zo irritant
Grappige van de scene is dat de kijker het doorgaans een vervelende scene vond, men vond het weinig toevoegen... maar ik heb ook al meerdere keren gehoord en gelezen dat vanuit de acteer wereld die aflevering als heel erg briljant wordt gezien omdat er een heleboel lagen in zouden zitten die met minimale middelen in praktisch dezelfde ruimte plaatsvinden... dat is blijkbaar een huzarenstukje zoals het in elkaar gestoken is.Annihilism schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:28:Natuurlijk moet ik net als iedereen even het seizoen afwachten en zullen er ongetwijfeld ook mindere afleveringen tussenzitten (zoals die met de bromvlieg in BB, die vond ik echt zo irritant).
Ik hang er denk ik een beetje tussenin, ik vond het in principe ook weinig toevoegen maar vond wel dat er een hele aparte soort spanning in zit... alsof Walt op het punt stond om onder invloed uit de school te klappen tegen Jesse. Het versterkte hun band ook wel extra, ze waren nog nooit zo persoonlijk richting elkaar geweest.
[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 12-02-2015 09:36 ]
Episode met de bromvlieg werd tegelijkertijd opgezonden met de finale van Lost. En dus, besloot Vince Gilligan om een ''filler'' episode te maken.Teckna schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:32:
Haha nee, 'the fly' was juist geniaal op zijn eigen manier. De psychologie die je daar ziet is uitmuntend neergezet. Ook al bleef het natuurlijk een filler. Maar dat is voor het breaking bad draadje
[ Voor 98% gewijzigd door Mx. Alba op 28-04-2015 15:48 ]
https://www.youtube.com/@droommotor
Sinds dinsdag zelfs alDenzis schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:40:
Sinds gisteren al! Bevalt me prima.
Heb je daar een bron van?wesleydw schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:45:
[...]
Episode met de bromvlieg werd tegelijkertijd opgezonden met de finale van Lost. En dus, besloot Vince Gilligan om een ''filler'' episode te maken.
Lijkt me dat die episode maaanden van op voorhand is opgenomen? Denk niet dat ze zover op voorhand weten wanneer Lost juist zijn finale episode gaat uitzenden en dus maar snel, snel even een BB-ep in elkaar flansen en opnemen.
BCS heeft volgens mij wel de potentie weer een superserie te worden, het is minder comedy dan ik in eerste instantie had verwacht maar dat vind ik geen probleem.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Dat is wat ik er ook van begrepen heb, het moest een 1-day opname worden oid om kosten te besparen. Dat had volgens mij ook weer te maken dat Gilligan die 3 extra afleveringen perse wou maken en moest daarom concessies doen.DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:42:
Volgens mij hebben ze die aflevering gemaakt omdat het budget voor het seizoen al bijna op was. Omdat het opnemen op een enkele locatie veel goedkoper is hebben ze met die aflevering het nodige geld bespaard om de rest van de afleveringen te kunnen maken zoals ze wilden. Zoiets heb ik volgens mij eens in een interview gehoord/gelezen van Vince of één van de acteurs.
Al met al is het een leuke serie, maar er mag nog wel iets meer spanning in komen wat mij betreft.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat vond ik ook van het begin... dat tipje van de sluier wat ze even oplichten over Jimmy in zijn nog wat jongere jaren. Wat dat betreft doen ze dat wel slim, telkens links en rechts kleine kijkjes van het verleden en de toekomst.Woy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:16:
Het was weer een mooie aflevering, vooral met het einde is er een mooie opening voor wat meer diepgang.
Al met al is het een leuke serie, maar er mag nog wel iets meer spanning in komen wat mij betreft.
Geheel mee eens dat ze nog niet echt spanning hebben opgebouwd... het begon wel goed met Tuco, maar ze hebben dat niet vastgehouden helaas. Of misschien beter gezegd, ze lijken telkens wat op te bouwen wat dan al snel weer duidelijk wordt... ze houden het niet lang genoeg vast.
En Jimmy en Mike... ik vind het zeer grappig, die confrontatie
[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 17-02-2015 18:58 ]
Wel grappig dat Saul familie is van een lijn van topadvocaten
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Was jammer zon tas scheurt echt niet als je er aan loopt te trekken maar oke, erg clishe dat hebben we al zovaak gezien..
Ik dacht inderdaad ook B.Afvalzak schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:46:
Ik had eigenlijk verwacht dat ze a) met de boot weg waren of b) in de boot zaten stiekem
Die boot werd zo vaak genoemd in de afleveringen dat ik direct dacht dat ze daarin zaten.
Wist ook niet dat Mike bij de politie heeft gezeten, is dit wel in BB naar voren gekomen?
jazeker (meerdere malen?) in BB naar voren gekomen, dat kan ik zelfs met mijn erg slechte geheugen herinneren.Famous schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:03:
[...]
Ik dacht inderdaad ook B.
Die boot werd zo vaak genoemd in de afleveringen dat ik direct dacht dat ze daarin zaten.
Wist ook niet dat Mike bij de politie heeft gezeten, is dit wel in BB naar voren gekomen?
[ Voor 3% gewijzigd door Timminator op 17-02-2015 22:08 ]
Kon veel herinneren maar dit dan weer net nietTimminator schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:07:
[...]
jazeker (meerdere malen?) in BB naar voren gekomen, dat kan ik zelfs met mijn erg slechte geheugen herinneren.
Maar nu heeft die den ik twee maatjes erbij welke een grote rol gaan spelen. Mike en Nacho.. Nu nog even afwachten hoe alles zich gaat ontwikkelen
Jazeker, de eerste keer wanneer hij het bekende verhaal over 'no half measures' tegen Walt verteld, maar later bijvoorbeeld ook wanneer hij wordt verhoord door Hank over Gus en het geld op een bankrekening op naam van zijn kleindochter.Famous schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:03:
[...]
Mike is wel aanzienlijk ouder geworden... maar dat werd eigenlijk ook al een beetje zichtbaar in het laatste seizoen van BB, ik vind de 'tough guy look' stukken minder dan tijdens zijn introductie in BB. Wat Jimmy eigenlijk ook wel aangeeft met zijn 'wanna gum me to death?' of 'do you have a filled diaper out there and are you gonna throw it at me?'...
[ Voor 26% gewijzigd door MicGlou op 17-02-2015 22:33 ]
Eerste drie afleveringen bevielen goed. BB was wat grimmiger maar dat geeft niet. Succes moet je niet kopiëren.
Enige tegenvaller was de cliffhanger van vandaag. Zodra die tas in beeld kwam wist je het al. Cliché

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Maar wat gaat die ermee doen?kenneth schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:06:
Laat wel zien wat voor figuur Jimmy is. Genadeloos neerbuigend tegenover mensen die hij als zwakker ervaart (Mike), hielenlikkend als hij zijn huid moet redden (Tuco, Nacho).
Eerste drie afleveringen bevielen goed. BB was wat grimmiger maar dat geeft niet. Succes moet je niet kopiëren.
Enige tegenvaller was de cliffhanger van vandaag. Zodra die tas in beeld kwam wist je het al. Cliché
Verbergen/stashen voor de eerste keer zoals hij bij Walter deed? Zal vast niet zomaar gaan.. Bleef voor mij toch nog wel beetje open.
Ik heb ook het idee dat de tas eigenlijk niet echt de cliff was, de echte "hanger" gaat imho worden wat die mensen in de tent nu gaan doen. (gewoon meewerken lijkt me sterk.)Famous schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:08:
[...]
Maar wat gaat die ermee doen?
Verbergen/stashen voor de eerste keer zoals hij bij Walter deed? Zal vast niet zomaar gaan.. Bleef voor mij toch nog wel beetje open.
Als ze het op een lopen zetten en zn telefoon afpakken en hem bv aan de boom binden dan kan Saul nog wel eens voor een moeilijk punt komen te staan hij is nl een aardig eindje verwijderd van de bewoonde wereld, in ieder geval niet snel genoeg om er achter aan te gaan, en ook niemand die hem gelooft als hij ze kwijt is.
De politie bellen kan ook niet echt aangezien hij liever ook iets regelt met Nacho mbt het geld, om die weer 100% goed te stemmen.
Al met al dus best wel een boeiende aflevering.
How do you save a random generator ?
Er moet een verklaring zijn voor waarom iemand als Mike voor mensen als Jimmy/Saul en Gus gaat werken. Als je een goede baan hebt doe je dat niet. Hij zal als agent wel iets verkeerd hebben gedaan waardoor hij in dat hokje terecht is gekomen. Uiteindelijk zal er wel iets gebeuren waardoor hij bij Saul terecht komt. Het eerste ijs is al gebroken.MicGlou schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:50:
Ik begrijp alleen de rol van Mike in deze nieuwe serie nog niet zo, maar in BB was hij een van de meest interessante karakters vond ik persoonlijk. Hij wordt uiteraard uiteindelijk PI voor Goodman en hoofd beveiliging van Gus, maar ik had wel zoiets van 'wtf, in een tolpoortje?
Al wil ik niet uitsluiten dat hij nu al als spion voor Gus werkt. Vanuit dat hokje kun je mooi volgen wie er bij de rechtbank komt.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ohja, het roept natuurlijk wel veel vragen op. Alleen het mooie van BB (ga ik toch vergelijken ...) was dat de cliffhangers vaak heel subtiel waren. De eerste aflevering van BCS ook: de kop van Tuco, klaar. Zo'n tug-of-war waar stapels bankbiljetten door de lucht vliegen is erg cheesy.Famous schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:08:
[...]
Maar dat is een detail. Het is allemaal erg solide en de pacing is dik in orde.
Alleen waar we BB in één ruk hebben kunnen kijken (we zijn de week na de laatste aflevering begonnen) moeten we nu dus wel steeds een week wachten. Parks & Rec is de enige andere serie waar ik dat ooit heb moeten doen en die is nu niet echt spannend te noemen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat hij nu anders in de serie is, komt omdat dit voor BB afspeelt. Waarschijnlijk gaan we nog een hele andere Mike zien, de Mike zoals we die van BB kennen.MicGlou schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:27:
[...]
Jazeker, de eerste keer wanneer hij het bekende verhaal over 'no half measures' tegen Walt verteld, maar later bijvoorbeeld ook wanneer hij wordt verhoord door Hank over Gus en het geld op een bankrekening op naam van zijn kleindochter.
Mike is wel aanzienlijk ouder geworden... maar dat werd eigenlijk ook al een beetje zichtbaar in het laatste seizoen van BB, ik vind de 'tough guy look' stukken minder dan tijdens zijn introductie in BB. Wat Jimmy eigenlijk ook wel aangeeft met zijn 'wanna gum me to death?' of 'do you have a filled diaper out there and are you gonna throw it at me?'...
Dat hij iets verkeerd heeft gedaan als agent en daarom ontslagen is werd al duidelijk gemaakt in BB tijdens zijn verhoord met Hank, die vertelde toen dat hij wist dat zijn carrière als politieagent niet zo chique tot een einde was gekomen, maar verdere details werden er niet over gegeven.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 02:52:
[...]
Er moet een verklaring zijn voor waarom iemand als Mike voor mensen als Jimmy/Saul en Gus gaat werken. Als je een goede baan hebt doe je dat niet. Hij zal als agent wel iets verkeerd hebben gedaan waardoor hij in dat hokje terecht is gekomen. Uiteindelijk zal er wel iets gebeuren waardoor hij bij Saul terecht komt. Het eerste ijs is al gebroken.
Al wil ik niet uitsluiten dat hij nu al als spion voor Gus werkt. Vanuit dat hokje kun je mooi volgen wie er bij de rechtbank komt.
Mijn idee tot nu toe hierover is dat hij een soort van taakstraf moet volbrengen en daarom in dat hokje staat...
Maar of dat tough guy nog helemaal terug kan komen zoals in BB ik durf het niet te zeggen... Jonathan Banks is inmiddels 68 en ziet er fysiek duidelijk minder sterk uit dan wanneer hij voor het eerst in BB verscheen.
Ik hoop het, zou jammer zijn als Mike er als een mindere Badass uit zou zien. Logisch wel, gezien zijn leeftijd. Tsja dat is natuurlijk het risico van een sequel wat een prequel is met het "jonger" laten lijken van de personages, net zoals bij flashbacks. Ik let daar (onder)bewust altijd erg op en irriteer me er snel aan, make up kan veel doen maar toch...mark-k schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:25:
Zal ook wel met een reden zijn dat hij er wat minder levendig uitziet, hij zit daar gewoon zn tijd te verdoen in een hokje om t zo maar te zeggen. Als hij de 'badass' weer moet spelen kunnen ze heel veel met make-up etc.
Het zou me niet verbazen en misschien ook wel beter als ze voor Mike een andere oplossing vinden. Dat zijn "daden" misschien wat minder duidelijk in beeld komen en dat er meer indirect naar verwezen wordt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Haha Super!!! toeval of niet?Gynnad schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:02:
Zit op dumpert het filmpje te kijken over de rellen in Rome, krijg ik deze banner
[afbeelding]
Bij BrBa was het geloof ik:Famous schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:08:
[...]
The way I see it, you have two options:...
Of hij geeft ze aan aangezien hij anders medeplichtig zou zijn.
Of ze huren hem in, zodat er dan "attorney-client privilege" is en ze het geld ter plekke verbergen.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Dat was me in BB in elk geval nooit opgevallen, leuk bedacht inderdaad.Appel105 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:25:
Is het begin weer een flashforward of een flashback? Waar de naam van Saul Goodman vandaan komt is wel grappig bedacht... Was dat voor jullie al duidelijk uit de Breaking Bad serie?
Een flashback denk ik, even laten zien dat het een conman is (met dat reclamebord ging het hetzelfde) en om te laten zien waar zijn naam vandaan komt.Appel105 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:25:
Is het begin weer een flashforward of een flashback? Waar de naam van Saul Goodman vandaan komt is wel grappig bedacht... Was dat voor jullie al duidelijk uit de Breaking Bad serie?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik snap de "truuk" daardoor niet zo. Ze leggen een beurs met geld op de straat (van zichzelf) en spelen dat toneel stukje met die dikke dude
Maar wat is hier de oplichting aan? Ik bedoel het geld was toch al van hun en de fake Rolex ook. Wat mis ik hier nou aan?
Edit: it's all good man wist ik trouwens nog niet. (Saul good man). Werd dat ook in Breaking Bad zo uitgelegd?
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 24-02-2015 20:21 ]
Er zat dacht ik iets van 1000 dollar in die portemonnee en de dikke man had inderdaad een fake Rolex. Toen kreeg Jimmy/Saul het dus voor elkaar om nog 500 dollar van die andere gast te krijgen, want die Rolex was zogenaamd 3000 dollar waard en dan is het mooi 50-50.Donstil schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:20:
Maar wat is hier de oplichting aan? Ik bedoel het geld was toch al van hun en de fake Rolex ook. Wat mis ik hier nou aan?
En die 500 konden Jimmy en die dikke man dus weer verdelen.
[ Voor 5% gewijzigd door FoxLenny op 24-02-2015 20:24 ]
Dat heb ik dan gemist. Dus Sual ging met 1000 van zichzelf en 500 van die andere "naar huis"?FoxLenny schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:23:
[...]
Er zat dacht ik iets van 1000 dollar in die portemonnee en de dikke man had inderdaad een fake Rolex. Toen kreeg Jimmy/Saul het dus voor elkaar om nog 500 dollar van die andere gast te krijgen, want die Rolex was zogenaamd 3000 dollar waard en dan is het mooi 50-50.
Het was geen echte Rolex, in een latere shot zie je dat hij een stuk of 8 van dezelfde horloges in een la heeft liggen.Donstil schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:20:
Edit: it's all good man wist ik trouwens nog niet. (Saul good man). Werd dat ook in Breaking Bad zo uitgelegd?
Dat geld (die 1000 dollar) zal ook wel nep geweest zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 24-02-2015 20:31 ]
/▌
Ja dat van die horloges had ik wel gezien ja maar had gemist dat hij die andere ook nog geld aftroggelde buiten die 1000,/Marzman schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:30:
[...]
Het was geen echte Rolex, in een latere shot zie je dat hij een stuk of 8 van dezelfde horloges in een la heeft liggen.
Dat geld hoeft niet nep te zijn omdat Saul dat houdt. Hij laat die andere man 500 dollar betalen om zo op 1500 te komen om de waarde van die "rolex" te vertegenwoordigen.Marzman schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:30:
[...]
Het was geen echte Rolex, in een latere shot zie je dat hij een stuk of 8 van dezelfde horloges in een la heeft liggen.
edit: Beetje spuit elf..
Mwa, vrij groot risico om zoiets dan meerdere keren met succes uit te spelen (zoals de la met horloge's doet vermoeden). Uiteindelijk was de winst ook aanzienlijk lager dan de inzet bij echt geld.cytherea schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:02:
[...]
Dat geld hoeft niet nep te zijn omdat Saul dat houdt.
Sowieso nog geen 50-50, aangezien de totale buit 3000+1000 was. Lekker makkelijk om een deel van de buit eerst toe te eigenen en dan te doen alsof je dat betaalt. In totaal krijgt die andere dude dus 2500 dollar (als het horloge niet nep was geweest).FoxLenny schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:23:
[...]
Er zat dacht ik iets van 1000 dollar in die portemonnee en de dikke man had inderdaad een fake Rolex. Toen kreeg Jimmy/Saul het dus voor elkaar om nog 500 dollar van die andere gast te krijgen, want die Rolex was zogenaamd 3000 dollar waard en dan is het mooi 50-50.
Begin is waarschijnlijk een flashback, voor de opleiding nog.Appel105 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:25:
Dit kon je ook niet zelf bedenken? Dit viel mij direct al op toen ik de naam zelf in mijn mond nam. Tevens wordt er ook in BB nadruk opgelegd.

Rolex was inderdaad niet echt, in het shot erna lagen er nog zes stuks (zoals dikke meneer zei "we only have sixs left"). Met de "only" ga ik ervan uit dat ze het al vaak gedaan hebben waar Saul/Jimmy zijn school van betaald wellicht?Marzman schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:30:
[...]
Tevens zal bijna iedereen voor een rolex kiezen dan voor de $1000. Een (echte) Rolex kan je namelijk voor veel meer verkopen/verpanden. Gezien Jimmy zegt "that's about an 3000 or...?" geeft meneer er nog $500 bij om het zo eerlijk te splitten terwijl een Rolex natuurlijk meer waard is.
Daarna zie je nog dat hij meneer Billboard heeft omgekocht dus wellicht zien we hem hier ook nog in groeien.
Wat heeft Saul toch met die blonde Advocate? Gewoon een vriendin, of is het meer....?
En was het plaatsen van die billboard ook onderdeel van de hele publiciteitsstunt, of verzon hij dat pas nadat die billboard neergehaald moest worden op last van de rechter?
Dat lijkt me verzonnen nadat hij er problemen mee kreeg.segil schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:46:
En was het plaatsen van die billboard ook onderdeel van de hele publiciteitsstunt, of verzon hij dat pas nadat die billboard neergehaald moest worden op last van de rechter?
Het was gewoon een goed doordachte scam die als enige doel had om veel publiciteit voor Jimmy te genereren zodat zijn carriere een jumpstart krijgt.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Dat klinkt wel geloofwaardig, zeker als je die Rolex scene erbij neemt, wat ook een uitgewerkt plan is. Slimme gast! Aan de andere kant, de scam met de 2 skateboarders ging dan wel weer helemaal misViccers schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:09:
Ik denk dat het de hele opzet was van zijn plan. Iedereen kan natuurlijk zien dat zijn billboard een directe kopie was van zijn rivalen, van zijn pak en haarstlying tot het bedrijfslogo. Het is ook logisch dat hij het bij de rechter nog probeert aan te vechten; anders is zijn plan niet meer geloofwaardig. Hij is zelf natuurlijk ook zo slim om te zien dat die billboard anders gewoon weggegooid geld was.
Het was gewoon een goed doordachte scam die als enige doel had om veel publiciteit voor Jimmy te genereren zodat zijn carriere een jumpstart krijgt.
Hij wist van tevoren al heel goed dat hij daar problemen mee ging krijgen, hij was immers al gewaarschuwd voor het gebruik van alleen zijn achternaam en dat heeft hij met die gelijkende foto en het logo enorm aangedikt... het was helemaal zo bedoelt.Donstil schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:59:
[...]
Dat lijkt me verzonnen nadat hij er problemen mee kreeg.
Ik mis wel een beetje tempo moet ik zeggen, misschien zit ik wel teveel met BrBa in het achterhoofd, maar tot nu toe wordt er weinig echt spannend opgebouwd en/of vastgehouden... enige wat ik mij nu echt afvraag is 'wat gaat Nacho doen?'
En vergeet niet het zelfde pak en de plek van plaatsing. Meneer komt daar dus elke dag langs met de auto.MicGlou schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:09:
[...]
Hij wist van tevoren al heel goed dat hij daar problemen mee ging krijgen, hij was immers al gewaarschuwd voor het gebruik van alleen zijn achternaam en dat heeft hij met die gelijkende foto en het logo enorm aangedikt... het was helemaal zo bedoelt.
Ik mis wel een beetje tempo moet ik zeggen, misschien zit ik wel teveel met BrBa in het achterhoofd, maar tot nu toe wordt er weinig echt spannend opgebouwd en/of vastgehouden... enige wat ik mij nu echt afvraag is 'wat gaat Nacho doen?'
Qua tempo vind ik het nog wel redelijk meevallen. Je moet immers eerst wat informatie krijgen, dit gebeurde bij BB ook. Toen meneer eenmaal aan het koken was, was er ook niet gelijk veel actie Dat kwam pas toen die groter werd en ging "kloppen".
Tuurlijk wist hij dat er problemen van het billboard zou komen. Ik heb het over de tweede actie
Ik had daar het idee dat hij het plan van "de vallende man" later heeft bedacht. Op het moment dat geen enkele vorm van media zijn verhaal wilde (je zag hem natuurlijk telefoneren in een montage die deed vermoeden dat er best wat uren overheen gingen).
[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 25-02-2015 20:21 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Det denk ik ook. Ik denk dat hij het hele plan van tevoren heft uitgedacht, maar sommige dingen pakken soms iets anders uit: het plan met de skateboarders ging mis, omdat ze de verkeerde auto pakten, het plan met het billboard ging bijna mis, omdat de pers niet geïnteresseerd was.JvS schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:05:
Ik zou zeggen dat hij datzelfde plan liever met een groter TV station had uitgevoerd.
Dat denk ik ook, hij had dat plan met die vallende man al, maar de grote nieuwsbureaus waren niet geintereseerd in zijn verhaal waardoor hij naar plan b overschakelde.JvS schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:05:
Ik zou zeggen dat hij datzelfde plan liever met een groter TV station had uitgevoerd.
/▌
/▌
In elk geval 10: http://www.thetvdb.com/?t...181&seasonid=529396&lid=7 (linkje bevat titels van de afleveringen, niet klikken als je vindt dat dát al te veel spoiltMarzman schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:38:
Hoe veel afleveringen komen er eigenlijk? Ik zie er maar 6, maar dat lijkt me erg weinig.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
/▌
Het zal volgens mij gewoon doorgaan totdat het aansluit op BB, hoeveel ze daar ook voor nodig hebben.MrSleeves schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:25:
En sowieso een tweede seizoen..
...tenzij de ratings dalen en AMC de stekker eruit trekt.enchion schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:06:
[...]
Het zal volgens mij gewoon doorgaan totdat het aansluit op BB, hoeveel ze daar ook voor nodig hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 01-03-2015 21:10 ]
Je kan natuurlijk in een enkele dubbele finale aansluiting hebben met BB.enchion schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:06:
[...]
Het zal volgens mij gewoon doorgaan totdat het aansluit op BB, hoeveel ze daar ook voor nodig hebben.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Eerlijk gezegd hoop ik eigenlijk van niet, ik wil graag meer Breaking Bad zien wat we dus nu met Better Call Saul hebben, maar ik hoop nog meer dat Vince een keer een nieuwe geweldige serie gaat opzetten.Kapoen schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:51:
Ik vraag me af of ze BB als eindpunt gaan nemen. Zou het niet mogelijk zijn dat ze terug inpikken op de allereerste scenes, waar hij in zijn zetel zit te mijmeren? En dan van daar weer verder...
Als het te lang doorgaat kan het gaan verwateren en dat zie ik bij dit liever niet gebeuren.
Ik vond het wel een leuke afwisseling, al hoop ik dat de dramakant wel de hoofdmoot blijft.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik ben wel benieuwd wat er met Mike gaat gebeuren nu.
/▌
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Heb je ooit naar BB gekeken? Daar zat ook de helft van de afleveringen zo in elkaar als deze. Gilligan-series zijn vaak in hun openingsscène grappig of spannend, vervolgens redelijk traag tot vijf minuten voor het einde en dan zorgt de cliffhanger ervoor dat je vergeet dat de rest van de aflevering best traag was. Deze aflevering was daar IMO een schoolvoorbeeld van.
Het was weer top

Do you want a cup of tea?segil schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:29:
Dat oude vrouwtje dat tergend traag de trap af komt riden... hilarisch!
"NOOOOOOOO, please no!"
Die zogenaamde "ziekte" die Chuck heeft, zou dat echt bestaan? Overgevoelig voor elektro magnetische straling. Ik heb wel eens docu's gezien dat mensen huiduitslag kregen van b.v. een wifi signaal.
http://en.wikipedia.org/w...magnetic_hypersensitivitysegil schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:40:
offtopic:
Die zogenaamde "ziekte" die Chuck heeft, zou dat echt bestaan? Overgevoelig voor elektro magnetische straling. Ik heb wel eens docu's gezien dat mensen huiduitslag kregen van b.v. een wifi signaal.
Zelfde als met Chuck dus, it's all in the mind
Nickname does not reflect reality
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
https://vimeo.com/34773713
Film werk is super, ze bewaken goed die eind jaren 80/90ties?? feel and look.
Goede details ook.
Het speelt zich af in 2002PacinoAllstars schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:03:
serie is super, stond er sceptisch tegenover omdat bb geweldig was, maar na 15 min hooked.
Film werk is super, ze bewaken goed die eind jaren 80/90ties?? feel and look.
Goede details ook.
2002 zeg je mijn God, hadden we toen nog niet mooie platte tv's enzo? Technologische vooruitgang went snel...MicGlou schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:57:
[...]
Het speelt zich af in 2002Maar het is volgens mij idd wel een klein beetje wat je zegt, ik snap waar je vandaan komt. Breaking Bad had eigenlijk ook wel een beetje datzelfde gevoel, die soberheid is de stijl van Gilligan net zoals die grappige/slimme camera opnames.
In 2000 werkte ik bij een ISP waar nog van die bakken stonden. En toen LCD's kwamen stonden ze natuurlijk ook niet meteen overal (net als dat nu niet in elke huiskamer een 4k tv staat)PacinoAllstars schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:39:
[...]
2002 zeg je mijn God, hadden we toen nog niet mooie platte tv's enzo? Technologische vooruitgang went snel...
/▌