Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qJklr9g08DPSG0vzqwLzQ3sL/full.jpg

Modbreak:Vanwege het samenvoegen van posts vanuit het Breaking Bad topic begint dit topic nogal vreemd...

De "originele" topicstart van dit topic is hier te vinden.

Titeledit naar -> Breaking Bad & Better Call Saul, of een nieuw topic ?
(Aangezien het dezelfde personages zijn en ook bij de verhaallijn hoort)

Net de eerste aflevering gezien van Better Call Saul en fijn om weer eens iets te zien met dezelfde sfeer als BB, lekker rustig het verhaal opstarten, kwamen al wat bekenden in voor.

Verder nog weinig gebeurd, maar wel al erg benieuwd naar volgende week. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Mx. Alba op 28-04-2015 15:50 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je hoeft zelfs geen week te wachten, morgen staat aflevering 2 al op netflix.

Ik vond de aflevering nog erg langzaam, en heeft mij nog niet echt overtuigd, maar ik geef het nog wel een paar afleveringen om het verhaal wat op te bouwen.

[ Voor 51% gewijzigd door Woy op 09-02-2015 19:05 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:19
enchion schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:28:
Titeledit naar -> Breaking Bad & Better Call Saul, of een nieuw topic ?
(Aangezien het dezelfde personages zijn en ook bij de verhaallijn hoort)

Net de eerste aflevering gezien van Better Call Saul en fijn om weer eens iets te zien met dezelfde sfeer als BB, lekker rustig het verhaal opstarten, kwamen al wat bekenden in voor.

Verder nog weinig gebeurd, maar wel al erg benieuwd naar volgende week. :)
Wat ik eruit begreep, komt aflevering 2 vanavond al in amerika. En gaat dan elke week op de maandag door!

Edit: Woy was me fractie van een seconde voor haha ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Kasper op 09-02-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Woy schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:04:

Ik vond de aflevering nog erg langzaam, en heeft mij nog niet echt overtuigd, maar ik geef het nog wel een paar afleveringen om het verhaal wat op te bouwen.
Whow goed nieuws.
Elke dinsdag op Netflix had ik wel gelezen eens maar dacht dat ze dit mogelijk hadden aangepast. Dit nog liever :)

Vond de opening erg sterk. Door het eerste stukje tot de opening credits (dus dat zwart wit gedeelte) zat ik er direct lekker in. Ik neem aan dat dit stukje zich afspeelt na de laatste Breaking Bad aflevering? Of heb ik het dan verkeerd begrepen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Breaking Bad was net zo langzaam, zeker in het begin. :P Typisch Gilligan wat dat betreft, 90% van de aflevering bijna tergend traag (maar goed verfilmd) en dan het laatste stukje in de stroomversnelling. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Welke ziekte heeft die Chuck nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Fire69 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 06:18:
Welke ziekte heeft die Chuck nu eigenlijk?
Agorafobie en hij is een beetje paranoïde geloof ik:p hij durft niet naar buiten omdat er deeltjes op hem zouden vallen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Er gebeurt nog niet heel veel de eerste aflevering, maar je merkt wel dat er van alles in gang gezet word. Kan nog wel leuk worden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

NMe schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 01:36:
[...]

Breaking Bad was net zo langzaam, zeker in het begin. :P Typisch Gilligan wat dat betreft, 90% van de aflevering bijna tergend traag (maar goed verfilmd) en dan het laatste stukje in de stroomversnelling. :)
Eens. Ik ben vroeger nooit echt aan Breaking Bad begonnen daardoor. De eerste 1-2 afleveringen op TV gezien en gedacht "nah". Maar dan hoor je dat het nadien wel stukken beter wordt.
Maar het ziet er wel veelbelovend uit :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

Barbas

Gallego!

Ik vond de aflevering nog erg langzaam, en heeft mij nog niet echt overtuigd,
Dit inderdaad! Vond het einde daarentegen wel onverwachts haha! Prachtig om die kop weer te zien :D

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:32
Resteleiro schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:25:
[...]

Dit inderdaad! Vond het einde daarentegen wel onverwachts haha! Prachtig om die kop weer te zien :D
Absoluut! Vond ik een van de meest iconische (tijdelijke) hoofdrolspelers uit Breaking Bad. Hopelijk zien we vanavond meer van hem #tight :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Resteleiro schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:25:
[...]

Ze hebben de karakters er al meteen leuk in gebracht. Ook Mike, ineens die kop aan de slagboom :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

DinX schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:35:
[...]

Ze hebben de karakters er al meteen leuk in gebracht. Ook Mike, ineens die kop aan de slagboom :)
O ja inderdaad ook nog Mike! Die had ik ook daar absoluut niet verwacht :D Wat me overigens nog meer doet afvragen hoe alles is geworden zoals we het kennen vanuit Breaking Bad!

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 01:19:
[...]
Vond de opening erg sterk. Door het eerste stukje tot de opening credits (dus dat zwart wit gedeelte) zat ik er direct lekker in. Ik neem aan dat dit stukje zich afspeelt na de laatste Breaking Bad aflevering? Of heb ik het dan verkeerd begrepen.
De serie speelt zich af vóór Breaking Bad, dus dat stukje dan waarschijnlijk ook, (maar ik heb nog niets gezien van deze serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Magic6399 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:38:
[...]

De serie speelt zich af vóór Breaking Bad, dus dat stukje dan waarschijnlijk ook, (maar ik heb nog niets gezien van deze serie)
Nee dat denk ik niet. De serie speelt zich idd voor BB af en dat is de rest van de aflevering ook wel degelijk maar dit stukje is apart van de aflevering.

Hij had ook een snor en zag zijn eigen reclame op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Donstil schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:44:
[...]

Nee dat denk ik niet. De serie speelt zich idd voor BB af en dat is de rest van de aflevering ook wel degelijk maar dit stukje is apart van de aflevering.

Hij had ook een snor en zag zijn eigen reclame op tv.
Hij deed zelf een videoband in z'n VHS, daarvoor keek ie naar buiten en sloot alle gordijnen. Hij was herinneringen aan het ophalen. Openingsscene speelde dus inderdaad af ná Breaking Bad.

Bovendien suggereerde alles aan zn gedrag dat 'ie ondergedoken zat, wat ook niet gek is nadat Walter de hele situatie 'opblies' in de laatste episode.
Magic6399 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:38:
[...]

Je hebt het nog niet gezien zeg je... doe dan nog geen uitspraken :)

[ Voor 20% gewijzigd door M-Opensource op 10-02-2015 09:51 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
Het leek me juist dat het na BB was, hij was even bang dat hij herkent werd in de Cinnabon waar hij werkte en later haalde hij een oude VHS tape die verstopt lag in de kast met het reclame videootje die hij gebruikte tijdens BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh dat van die VHS band heb ik helaas gemist.
Vanavond dus maar kijken zonder telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NMe schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 01:36:
[...]

Op zich was BB ook wel langzaam, maar zeker de eerste aflevering trok mij toch wel meteen wat meer het verhaal in. Voor een show première had ik toch iets meer verwacht.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Het intro filmpje leek er inderdaad op dat het ná BB afspeelt, maar dat kan natuurlijk een vooruitblik zijn voor wat komen gaat.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:32
Luukwa schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:52:
Het intro filmpje leek er inderdaad op dat het ná BB afspeelt, maar dat kan natuurlijk een vooruitblik zijn voor wat komen gaat.
Gister een 'editors choice' interview gekeken op IMDB. Hierin geeft Saul Goodman / Bob Odenkirk aan dat sommige scénes zich voor, tijdens en ook ná Breaking Bad afspelen. Dus alles is mogelijk, ondanks dat het een prequal is.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wellicht tijd voor een apart topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Luukwa schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:52:
Volgens mij is dat gewoon in lijn met BB, waar je elke keer korte stukjes van de toekomst voorbij zag komen.

Als je zag dat Saul half kaal was, leek het mij wel overduidelijk dat het na BB was opgenomen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Woy schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:50:
[...]

Op zich was BB ook wel langzaam, maar zeker de eerste aflevering trok mij toch wel meteen wat meer het verhaal in. Voor een show première had ik toch iets meer verwacht.
BCS kan het zich wat meer permitteren om langzaam te beginnen omdat het overgrote deel van de kijkers het karakter al kent. En we hoeven geen hele week te wachten op aflevering 2, dus misschien gaat die nieuwe aflevering wat sneller. De aanwezigheid van Tuco belooft wat. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:51
Afvalzak schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:13:
[...]

Volgens mij is dat gewoon in lijn met BB, waar je elke keer korte stukjes van de toekomst voorbij zag komen.

Als je zag dat Saul half kaal was, leek het mij wel overduidelijk dat het na BB was opgenomen.
Inderdaad, dat idee had ik ook meteen in de eerste minuut :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fx83VPPl.png

[ Voor 59% gewijzigd door Melkunie op 10-02-2015 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qJklr9g08DPSG0vzqwLzQ3sL/full.jpg

"Better Call Saul" is een Amerikaanse drama serie op de zender AMC en online videodienst Netflix. De eerste aflevering van de serie beleefde de première op de Amerikaanse zender AMC op 8 februari 2015. Deze nieuwe serie is bedacht en geschreven door bedenker en schrijver Vince Gilligan van de veelgeprezen en bekroonde drama serie Breaking Bad. De serie is een spin-off van Breaking Bad en vertelt het verhaal over de jaren hoe de onzekere mislukte advocaat James 'Jimmy' McGill zichzelf ontpopt tot de beruchte frauduleuze criminele advocaat Saul Goodman. De vertelling zal vooral de focus leggen op de jaren voor Breaking Bad, maar ook de gebeurtenissen tijdens en erna zullen aan bod komen. De hoofdrol wordt uiteraard vervuld door Bob Odenkirk en in de serie zullen ook vele bekende karakters uit Breaking Bad te zien zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U1saXd9ThtneDGOiGPnjSZlM/full.png

Ik had de verwachting dat er al een topic voor de serie zou zijn, maar na wat zoeken kwam ik tot de conclusie dat die er nog niet is... bij deze!

Ik zat eigenlijk best wel op deze serie te wachten, ben groot fan van Breaking Bad en Saul Goodman was een van mijn favoriete karakters uit de serie en had altijd al het gevoel dat hij een eigen serie kon hebben... en daar istie dan!

Eerste aflevering gezien en... ik ben niet teleurgesteld. Uiteraard kunnen ze niet direct midden in een verhaal springen en moeten ze eerst opstarten, maar dat doen ze toch vrij vlug want ze maken al snel duidelijk dat het hem allemaal niet echt voor de wind gaat. Onder andere omdat hij nog niet 'Goodman' is maar nog steeds 'Jimmy' een onzekere falende advocaat die door niemand serieus wordt genomen. Zo op het eerste gezicht lijkt de serie wel wat lichter van toon dan Breaking Bad, het hangt veel meer op de humor... maar misschien is het nog wat vroeg om te concluderen. Wat ze tot nu toe lieten zien was grappig, veel hints/easter eggs en herkenbare elementen uit Breaking Bad en al gelijk een goed vooruitzicht op een interessante volgende aflevering

Ik wil verder niet veel meer prijsgeven, niemand houdt van spoilers... maar moet toch nog wel even zeggen dat ik toch wel een heel erg big smile kreeg bij het zien van de laatste 5 seconden! Ga het zien... ik denk dat de meeste mijn enthousiasme daarover wel zullen delen.

Ik kan iig niet wachten op de volgende aflevering!

Probeer AUB met het bespreken van de nieuwste aflevering op die dinsdag een beetje rekening te houden met de liefhebbers die nog niet de gelegenheid hebben gehad om de nieuwste episode te zien.

PS... ik zal de topicstart nog wat opfrissen/stylen, ben daar alleen niet de meest bedreven in. Tips en hulp uiteraard altijd welkom... ik zal ook een beetje spieken in het BB topic.

[ Voor 42% gewijzigd door MicGlou op 11-02-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydw
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Vond het begin (in zwart wit) ook erg interessant. Volgens de acteur speelde dit zich af NA breaking bad.

Kan niet wachten op meer! Vanavond episode 2 kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 19:27
De serie wordt ook al in het Breakin Bad topic besproken, maar ik denk dat een eigen topic wel op z'n plaats is :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
wesleydw schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:35:
Vond het begin (in zwart wit) ook erg interessant. Volgens de acteur speelde dit zich af NA breaking bad.

Kan niet wachten op meer! Vanavond episode 2 kijken :)
Dat had ik idd ook snel gezien maar dat kwam denk ik ook vooral omdat ik erg bekend ben met de details van Breaking Bad en ik het Cinnabun direct herkende en gelijk dat verband zag... een knipoogje zoals er zoveel zaten in de eerste aflevering. Wel lekker melancholische begin was het, geen woord wordt er gesproken maar toch wordt er veel 'gezegd' of uitgelegd is misschien beter gezegd.

Wel wat verwarrend, want de serie zal dus weergeven hoe Jimmy McGill Saul Goodman wordt tot op het punt van de scene waar deze serie mee begint, dus tot na BB... maar Walt en Jessie zullen niet in de serie te zien zijn is er gezegd. Maar goed, als het een succes wordt (wat ik hoop) dan kan er nog genoeg ontwikkeling komen, Breaking Bad is ook een andere kant op geovuleerd dan Gilligan in eerste instantie had bedoelt. Beide acteurs hebben iig aangegeven geen problemen te hebben met een 'reprise' van hun rol op een kleinere schaal.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 10-02-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53
Komen de acteurs of de karakters niet terug?

Ik kan me voorstellen dat ze in principe met de fragmenten uit breaking Bad kunnen werken om het verhaal sluitend te krijgen.

Gisteren de eerste aflevering gezien en ik denk dat ik me wel kan vermaken met deze serie :)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

wesleydw schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:35:
Volgens de acteur speelde dit zich af NA breaking bad.
Oh echt? Ik had juist het gevoel dat dat gedeelte zich er voor afspeelde.. al kon ik dat gedeelte met het afspelen van de video al niet helemaal goed plaatsen... Maar dat zou dus best eens kunnen kloppen :+

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Resteleiro schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:29:
[...]

Oh echt? Ik had juist het gevoel dat dat gedeelte zich er voor afspeelde..
Volgens mij is het primair ervoor; hij ziet er immers ook iets jonger uit.
Better Call Saul focuses on the life of small-time lawyer Saul Goodman (Bob Odenkirk) seven years before his appearance on Breaking Bad, though events during and after the original series are also explored
Wikipedia: Better Call Saul

http://www.amctv.com/shows/better-call-saul/about
Better Call Saul is the prequel to the award-winning series Breaking Bad, set six years before Saul Goodman (Bob Odenkirk) became Walter White’s lawyer.

[ Voor 19% gewijzigd door RodeStabilo op 10-02-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

The episode begins with a monochrome sequence showing Saul Goodman after the events of Breaking Bad, working at a Nebraskan Cinnabon, paranoid that anyone might recognize him. At his home, Saul flips through the TV, then puts in a video cassette of his old television advertisements and watches them with sadness.
bron

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Friespeuk schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:32:
[...]
Volgens mij is het primair ervoor; hij ziet er immers ook iets jonger uit.

[...]
De serie zelf gaat idd over de periode ervoor, maar de intro in zwart-wit waarin niet wordt gesproken is de ondergedoken Saul Goodman met snor na Breaking Bad. Dat zegt hij ook in een van de laatste afleveringen van Breaking Bad "if I'm lucky I'd be the manager of a Cinnabun in a couple of months"... die lijn kende ik nog en daardoor wist ik het eigenlijk direct. Ook zijn reactie op die enigszins gevaarlijk ogende man in de broodjeszaak deed mij dat al vermoeden... maar helemaal zeker was het toen hij heel melancholisch zijn oude reclames ging bekijken.

Of hij er jonger uit ziet... ik zie het verschil eigenlijk niet zo. Ik vermoed ook niet dat er een heel groot gat zit tussen deze serie en Breaking Bad. en zijn leeftijd is daarom niet zo interessant is. Goodman stond er voordat hij zaken ging doen met Walter White financieel ook niet zo sterk voor... ik zeg dat het max een jaartje of 5 en of hij dan 40 of 45 is doet er dan weinig toe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik ga sowieso eerst BB op Netflix afkijken voordat ik aan BCS begin :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 00:53

PBP

Het speelt zich 6jaar (in 2002) af voor Breaking Bad. De intro scene is inderdaad na Breaking Bad, je ziet in het begin shot ook dat zn haar veel dunner is aan de bovenkant en hij kale plekken heeft.

Zojuist episode2 gezien, tof om ook weer oude bekende te zien (No-Doze,Gonzo). Die stukjes met Mike blijven ook mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Yup, Cinnabon scenes zijn ná BB. Uit S05E15 'Granite State':
Afbeeldingslocatie: http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2015/02/5x15_-_Granite_State_3.jpg

Cinnabon had toen nog een inhaker na die episode:
Afbeeldingslocatie: https://blogdotcontentboostdotcom.files.wordpress.com/2013/10/cinnabon-tweet.png :P

[ Voor 41% gewijzigd door Tourniquet op 10-02-2015 12:20 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
PBP schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:43:
Het speelt zich 6jaar (in 2002) af voor Breaking Bad. De intro scene is inderdaad na Breaking Bad, je ziet in het begin shot ook dat zn haar veel dunner is aan de bovenkant en hij kale plekken heeft.

Zojuist episode2 gezien, tof om ook weer oude bekende te zien (No-Doze,Gonzo). Die stukjes met Mike blijven ook mooi :D
Vanaf 2002... dat is 7 jaar ;)

De originele bron: http://variety.com/2014/t...all-saul-cast-1201261529/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik vond de eerste aflevering ook erg leuk! Maar het zwart-wit vond ik vervelend om te kijken. Beter doen ze het als BB een groene waas erover heen zodat je ook een beetje kleur ziet. Voor de rest kijk ik er erg naar uit!
En SPOILER ALERT! Best geinig dat Tuco op het laatst nog voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
IkBenBrian schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:51:
Ik vond de eerste aflevering ook erg leuk! Maar het zwart-wit vond ik vervelend om te kijken. Beter doen ze het als BB een groene waas erover heen zodat je ook een beetje kleur ziet. Voor de rest kijk ik er erg naar uit!
Gebruik de spoiler tags alsjeblieft :)
spoiler:
spoiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

Haha leuke opvolging van die Cinnabon :)
Vanavond gelijk maar e02 kijken

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 16:35
Hoelaat is de volgende vanavond online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

venneke schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:49:
Hoelaat is de volgende vanavond online?
Het is vanaf nu wekelijks, dinsdagochtend op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 16:35
PBP schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:53:
[...]

Het is vanaf nu wekelijks, dinsdagochtend op Netflix.
Ja ik zie het nu, dacht dat alleen de 1e online stond vandaag. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hee leuk een eigen topic, de eerste kon ik erg waarderen (dit soort dingen vallen vaak tegen), zometeen de tweede kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

venneke schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:57:
[...]

Ja ik zie het nu, dacht dat alleen de 1e online stond vandaag. Bedankt!
Nee gister was episode1 vandaag episode2. Vanaf volgende week dus wekelijks op dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 19:45
MicGlou schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:40:
[...]

De serie zelf gaat idd over de periode ervoor, maar de intro in zwart-wit waarin niet wordt gesproken is de ondergedoken Saul Goodman met snor na Breaking Bad. Dat zegt hij ook in een van de laatste afleveringen van Breaking Bad "if I'm lucky I'd be the manager of a Cinnabun in a couple of months"... die lijn kende ik nog en daardoor wist ik het eigenlijk direct. Ook zijn reactie op die enigszins gevaarlijk ogende man in de broodjeszaak deed mij dat al vermoeden... maar helemaal zeker was het toen hij heel melancholisch zijn oude reclames ging bekijken.

Of hij er jonger uit ziet... ik zie het verschil eigenlijk niet zo. Ik vermoed ook niet dat er een heel groot gat zit tussen deze serie en Breaking Bad. en zijn leeftijd is daarom niet zo interessant is. Goodman stond er voordat hij zaken ging doen met Walter White financieel ook niet zo sterk voor... ik zeg dat het max een jaartje of 5 en of hij dan 40 of 45 is doet er dan weinig toe toch?
Vet! Dat is dus weer zo'n geniale doordachte Vince Gilligan actie! Daar houd ik van, dat hij gewoon nog terugkomt op uitspraken die een aantal jaar gelden zijn gemaakt. Ik denk trouwens ook dat het stuk zich na Breaking Bad afspeelt, hij gaat in een stoel zitten en doet alsof hij alles achter de rug heeft en het tijd is om met pensioen te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door bownbreaker op 10-02-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ah, het is al begonnen. Ook eens gaan zoeken, tot nu toe heb ik alleen wat trailers gezien.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Aflevering 2 zojuist gekeken, zat weer op het puntje van m'n stoel :)
Ben tot nu toe erg onder de indruk! Mijn verwachtingen lagen voor deze serie een stuk lager dan voor Breaking Bad, maar ik kan nu al niet wachten tot volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Haha die scene waar Saul met
spoiler:
Tuco
onderhandelt, geniaal :D . Leuke serie, stelt niet teleur :) .

[ Voor 10% gewijzigd door pica op 10-02-2015 20:05 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
pica schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:48:
spoiler:
Haha die scene waar Saul met Tuco onderhandelt, geniaal :D . Leuke serie, stelt niet teleur :)
.
AUB... gebruik de spoiler tags. Spoilers worden echt niet op prijs gesteld, nog niet iedereen heeft alles kunnen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 10-02-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Eerste aflevering gezien, mooi begin. Fantastisch dat er zoveel verwijzingen naar Breaking Bad zijn. Eentje die me ook opviel was dat zijn "kantoor" gevestigd was in de beauty spa die later door Jesse wordt verkocht als money laundering bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
MicGlou schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:00:
[...]

AUB... gebruik de spoiler tags. Spoilers worden echt niet op prijs gesteld, nog niet iedereen heeft alles kunnen zien.
Ik heb het voor je aangepast, hoewel het echt een mini spoiler is, welke sowieso al eerder in het topic al genoemd is.
Daarnaast is het over het algemeen zo dat spoiler tags niet nodig zijn als de afleveringen al 'uitgezonden' zijn.

Maargoed, aangepast.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik heb elke post gepind die de eerste reactie was nadat de betreffende nieuwe aflevering was uitgezonden.

Als je kijkt naar jaartal weet je welke serie.

Wikipedia: List of Better Call Saul episodes

Better call Saul S1&2
Better call Saul S3&4

btw: Iemand een idee hoeveel seizoenen ze ermee willen gaan maken, aangezien het concept erg eindig is ?

[ Voor 81% gewijzigd door enchion op 04-12-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
enchion schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:07:
Iemand een idee hoeveel seizoenen ze ermee willen gaan maken, aangezien het concept erg eindig is ?
Er zou in ieder geval een 2e seizoen komen. Meer dan dat weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Iemand een idee hoeveel seizoenen ze ermee willen gaan maken, aangezien het concept erg eindig is ?
Seizoen 2 zijn ze al mee bezig. Het is niet bekend hoelang het gaat duren. Maar Gilligan kennende gaat het niet onnodig rekken als er geen verhaal meer te vertellen is, zoals bij Breaking Bad gewoon stoppen op het hoogtepunt.

Overigens over het bespreken van 'spoilers'. Uitzending is al geweest en het staat op Netflix. Waarom dan het topic bezoeken als je nog niet gekeken heb? Zo valt er ook weinig in dit topic te bespreken na de uitzending...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
pica schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:07:
[...]Daarnaast is het over het algemeen zo dat spoiler tags niet nodig zijn als de afleveringen al 'uitgezonden' zijn.

Maargoed, aangepast.
Het gaat om rekening houden met de personen die het nog niet hebben gezien, niet iedereen kan de eerste dag de nieuwste aflevering zien, het is nog heel vers allemaal. Een kleine marge van een paar dagen kunnen we toch wel aanhouden?
PBP schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:16:
[...]Overigens over het bespreken van 'spoilers'. Uitzending is al geweest en het staat op Netflix. Waarom dan het topic bezoeken als je nog niet gekeken heb? Zo valt er ook weinig in dit topic te bespreken na de uitzending...
Dat is ook wel zo... ik ben iig gewend dat men rekening houdt met het geven van details als het nog vers vers is. Ik was bijvoorbeeld zelf nog niet toegekomen om afl 2 helemaal af te kijken omdat het ook echt net uit is... moest helaas gaan werken. Spoiler tag gebruiken is in principe een kleine moeite toch?

[ Voor 40% gewijzigd door MicGlou op 10-02-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Lastig te zeggen... Breaking Bad speelde zich af in twee jaar tijd maar werd in 5 seizoenen verteld en daarin was er zelfs een sprong van meerdere maanden op het einde.

Maar misschien gezien het begin van de eerste aflevering doen ze misschien wel wat anders? Beginnen ze eerst met de 'the rise of Saul Goodman' om in latere seizoen(en) misschien het verhaal na BB te vertellen 'the fall of Saul Goodman'? Gilligan is een slimme schrijver... wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
MicGlou schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:29:
[...]

Lastig te zeggen... Breaking Bad speelde zich af in twee jaar tijd maar werd in 5 seizoenen verteld en daarin was er zelfs een sprong van meerdere maanden op het einde.

Maar misschien gezien het begin van de eerste aflevering doen ze misschien wel wat anders? Beginnen ze eerst met de 'the rise of Saul Goodman' om in latere seizoen(en) misschien het verhaal na BB te vertellen 'the fall of Saul Goodman'? Gilligan is een slimme schrijver... wie zal het zeggen.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet, 'The fall of Saul Goodman' is namelijk al in breaking bad te zien, in season 5 episode 15 zit Saul samen me Walter namelijk in de kelder van de man die ze een andere identiteit gaat geven, hier is het dus al over met advocaat Saul Goodman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Er zijn aan het einde van Breaking Bad idd erg weinig ends om nog iets aan vast te knopen. (Lees Geen 1 :D )

Er zullen weinig series zijn die nog unsequelabler geeindigd zijn als Breaking Bad imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
bownbreaker schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:35:
[...]

Dat denk ik eerlijk gezegd niet, 'The fall of Saul Goodman' is namelijk al in breaking bad te zien, in season 5 episode 15 zit Saul samen me Walter namelijk in de kelder van de man die ze een andere identiteit gaat geven, hier is het dus al over met advocaat Saul Goodman.
Maar deze serie begint toch met een scene van na BB? ;) Ik speculeer uiteraard maar wat, probeerde een grotere bedoeling achter die scene te vinden... moet je nemen met een flinke korrel zout uiteraard. En met zijn 'fall' bedoel ik uiteraard over zijn leven na BB, meer over die eerste scene van de eerste aflevering. HIj zag er namelijk nogal 'Walteresque' uit in die scene... ik hoop iig echt dat Gilligan er een flinke slinger aan durft te geven, want als het heel straight afwerken is naar het begin van BB dan kunnen de meesten het zich in grove lijnen wel bedenken.
enchion schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:40:
Er zijn aan het einde van Breaking Bad idd erg weinig ends om nog iets aan vast te knopen. (Lees Geen 1 :D )

Er zullen weinig series zijn die nog unsequelabler geeindigd zijn als Breaking Bad imho.
Vind je? Breaking Bad is episch geëindigd, weinig series die er zo goed een eind aan weten te knopen... maar geen draadjes laten liggen? Behalve Saul Goodman uiteraard, wat gebeurd er bijvoorbeeld met Jesse? Maar ik zou 'the rise of Gustavo Fringe' ook wel een interessant verhaal vinden want er wordt heel geheimzinnig over gedaan in BB.

En met een beetje fantasie kan ik met meer karakters wel een kant op... Skinny Pete en Badger in een comedy 8) Skyler die stiekum toch een paar miljoen achterover heeft weten te drukken en in haar depressie zelf op een soort rampage gaat _/-\o_ Of Bogdan die met zijn wenkbrauwen tegenstanders in standje submissie worstelt :+ Wendy die Wendy's geeft? }:O

[ Voor 34% gewijzigd door MicGlou op 10-02-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Maar ik zou 'the rise of Gustavo Fringe' ook wel een interessant verhaal vinden want er wordt heel geheimzinnig over gedaan in BB.
Dat zou volgens mij 1 van de hoofdplotten/redenen zijn voor deze serie, ik denk ook dat Walt en Jesse aan het einde ook in beeld komen, maar dan om het gedeelte te laten zien wat zij op dat moment nog niet boven de lagen Tuco enzo wisten.
Aangezien Saul daar natuurlijk ook tegelijkertijd mee bezig was.

Voor een volledig beeld zou deze serie dus moeten eindigen met de rolstoel-aanslag op Gustavo Fring., en niet met de eerste kennismaking met Walt en Jesse.

[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 10-02-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MicGlou schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:20:
[...]

Het gaat om rekening houden met de personen die het nog niet hebben gezien, niet iedereen kan de eerste dag de nieuwste aflevering zien, het is nog heel vers allemaal. Een kleine marge van een paar dagen kunnen we toch wel aanhouden?

[...]

Dat is ook wel zo... ik ben iig gewend dat men rekening houdt met het geven van details als het nog vers vers is. Ik was bijvoorbeeld zelf nog niet toegekomen om afl 2 helemaal af te kijken omdat het ook echt net uit is... moest helaas gaan werken. Spoiler tag gebruiken is in principe een kleine moeite toch?
Het is een algemeen gegeven in dit gedeelte op tweakers dat er geen spoiler tags gebruikt hoeven te worden na de originele uitzend datum. Maakt het bespreken van bepaalde series juist leuk, je ziet dat bepaalde topics de eerste uren (soms dagen) het actiefst bezocht worden. Dat neemt gedurende de week af en daardoor werkt "Een kleine marge van een paar dagen" niet goed.

Een heel topic vol zwarte balken is alleen maar vervelend. Vooral als daar van die nutteloze informatie in staat die sommige al "spoilers" noemen.

Het beste is gewoon op de topics te vermijden als je niets wilt lezen maar het al wel uitgezonden is. Krijgen we ook niet elk nieuwe topic dat zelfde geneuzel.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 10-02-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Inderdaad, bij elk TV serie topic worden geen spoiler tags gebruikt behalve(!) als er echt iets gezegd wordt wat niet iedereen (die wel de laatste afleveringen hebben gezien) wil weten, zoals dingen die getoond worden in "next week on *serienaam*" of nieuwsberichten waaruit spoilers afgeleid kunnen worden.

Check ook de topic warning bij andere TV series ;)

[ontopic]
Ik geniet volop van BCS, de kleine referenties, de humor en de manier van tonen van simpele dingen die prullenbak met een deuk erin bijvoorbeeld waaruit blijkt dat hij dit al meerdere keren gedaan heeft.
Ook die scene in de welbekende woestijn vond ik geniaal, je merkt dat "Saul" daar een boost doorgekregen heeft, als hij thugs kan overtuigen kan hij de rechter misschien ook wel overtuigen etc. ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Helemaal mee eens. Zo gebeurt het ook in het bb topic en dat werkt prima. Niet ineens andere regels in dit topic opleggen graag!

Dus spannend of jimmy gebruik gaat maken van dat aanbod om die 1,5m te rippen!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Vind de laatste episode een stuk interessanter dan de eerste, ben heel benieuwd naar de volgende :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Vanochtend even snel voor het werk beide afleveringen gezien en was redelijk snel enthousiast over de serie tot zo ver. Goed om te zien dat er direct al een paar "grote" spelers van BB in voorkomen. Ben benieuwd hoe de band met deze mensen tot stand komt (door welke crime bijvoorbeeld) en welke van BB er nog bijkomen.

Wellicht krijgen we nog te horen of Huell nog uit de kamer is gekomen na het einde van BB :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 13-09 07:50
Hahahaha Huell... die was ik even vergeten :+

Leuke eerste twee episodes. Kijk uit naar de volgende.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

nadroJ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:50:
Hahahaha Huell... die was ik even vergeten :+

Leuke eerste twee episodes. Kijk uit naar de volgende.
Denk/hoop dat hij er ook nog wel in voorkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het is me alleen even ontschoten of Saul Tuco al kende in BB. Of dat toen verteld is door hem. Dat zou wel moeten als je dit nu gezien hebt.

Dat zou wel tof zijn. Dat er continu raakvlakken komen met "de mannetjes" die Saul aanhaalde in BB.

Edit: Haha Huell Babineaux idd. Cool personage.
Die zal idd later wel terug komen. Dat was al de bodyguard van Saul toen we hem voor het eerst in BB zagen toch?

Ik ben stiekem ook wel benieuwd of Walter aan het eind van deze serie (als de tijden elkaar overlappen) nog in beeld komt.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 10-02-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Donstil schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:36:
Het is me alleen even ontschoten of Saul Tuco al kende in BB. Of dat toen verteld is door hem. Dat zou wel moeten als je dit nu gezien hebt.

Dat zou wel tof zijn. Dat er continu raakvlakken komen met "de mannetjes" die Saul aanhaalde in BB.
Nee Tuco was al dood begin van seizoen 2, daarna werd Saul pas geïntroduceerd. Maar het is wel tof om te zien dat Tuco in deze episode ook al flipte tegen No Doze, die hij later in BB doodslaat :> . Dat soort kleine dingetjes maakt het wel leuk als je BB gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

PBP schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:05:
[...]

Nee Tuco was al dood begin van seizoen 2, daarna werd Saul pas geïntroduceerd. Maar het is wel tof om te zien dat Tuco in deze episode ook al flipte tegen No Doze, die hij later in BB doodslaat :> . Dat soort kleine dingetjes maakt het wel leuk als je BB gezien hebt.
Dat deed hij (als ik het goed herinner) omdat hij geen respect toonde voor meneer "I'm the one who knocks!". Was inderdaad even een vergelijkbaar stukje nu gezien hij weer zijn mondje open deed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:05
Ik blijf me keer op keer verbazen dat jullie zoveel details onthouden. Ik weet dat na een jaar of 5 echt niet meer :?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Morpheusk schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:01:
Ik blijf me keer op keer verbazen dat jullie zoveel details onthouden. Ik weet dat na een jaar of 5 echt niet meer :?
Je bent niet de enige, ik zit echt met verbazing te lezen. En dan heb ik breaking bad pas een jaar geleden of zo gezien :D

Ik had zelfs Tuco niet eens direct herkend.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik herkende wel dat onredelijk uitvallen van Tuco (en hem zelf uiteraard ook :P), maar had no-doze niet meer herkend (of onthouden).

Da's de kracht van Internet he, er is altijd wel iemand die iets of iemand herkent :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Wybo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:17:
[...]

Ik had zelfs Tuco niet eens direct herkend.
hahaha wtf 8)7 Tuco lijkt mij een karakter die je niet snel vergeet uit breaking bad! Gast is helemaal gestoord :+

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik bedoelde op het moment dat hij de deur opende aan het eind van aflevering 1 he ;)

Het personage zelf herinnerde ik me wel, maar in tegenstelling tot mike, moest ik hem eerst even aan het werk zien :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Er is nu een eigen topic voor Better Call Saul:
[Serie] Better Call Saul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydw
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Die stukjes waarin Jimmy tickets moet kopen bij Mike blijven een grijns op me gezicht zetten..

"You are like a troll under a bridge!'. Hilarisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik vond het stuk in de woestijn met Tuco wel erg lachen, die vent is echt een mooi karakter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Afvalzak schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:07:
Inderdaad, bij elk TV serie topic worden geen spoiler tags gebruikt behalve(!) als er echt iets gezegd wordt wat niet iedereen (die wel de laatste afleveringen hebben gezien) wil weten, zoals dingen die getoond worden in "next week on *serienaam*" of nieuwsberichten waaruit spoilers afgeleid kunnen worden.
Dit is precies wat ik bedoel... de aflevering was nog zo vers dat de meeste mensen onmogelijk het al hadden kunnen zien, ik vroeg dan ook niet meer om een beetje respijt... ik moest eerst nog gewoon werken! Ik ben het niet gewend dat men details zo vroeg na uitzending geeft zonder op zijn minst te waarschuwen voor een spoiler, zoals ook al bij een van de reacties stond... en dat die gebruiker het er zelf al bij had gezet geeft toch ook wel aan dat die ook al van zichzelf vond dat hij toch even moest waarschuwen ;) Ik kom op vele fora en doorgaans is dat toch de normale gang van zaken om een beetje rekening te houden met de personen die het nieuws erover wel willen volgen maar nog geen tijd hebben gehad om de nieuwste aflevering te bekijken.

Maar goed, so be it... ik wil geen 'andere regels opleggen' oid en ook geen eindeloze discussie over voeren, dus voor mij zit daar nu een slotje op. Moet een leuk topic worden uiteraard :)

Ontopic:... wat ik eigenlijk alleen niet helemaal begrijp is waarom Raymond Cruz weer de rol van Tuco speelt. Ik heb toch echt een interview gelezen waarin hij verteld dat hij aan Gilligan had gevraagd om uit de serie te worden geschreven omdat hij het karakter te extreem vond en zich daar niet goed bij voelde.

http://blogs.amctv.com/br...3/raymond-cruz-interview/

Maar Tuco lijkt toch terug te zijn in zijn oude vorm... in eerste instantie leek hij een wat kalmere versie, tot de scene in de woestijn uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je moet niet in het topic kijken als je niet alles hebt gezien en geen spoilers tegen wilt komen. Dat geldt voor alle topics over series hier op GoT. De spoilertags zijn voor dingen die nog geaired moeten worden (aangezien er ook wel eens details of hele afleveringen lekken op het internet)

Ik heb de afleveringen nu ook gekeken, leuke serie. Ik had verwacht dat het wat meer comedy werd (had dat ergens gelezen). Ik ben ook wel benieuwd hoe hij veranderd in Saul Goodman en ik vraag me af hoe mensen tegen deze serie kijken die Breaking Bad niet hebben gezien (waarschijnlijk haken die af? :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:57:
Je moet niet in het topic kijken als je niet alles hebt gezien en geen spoilers tegen wilt komen. Dat geldt voor alle topics over series hier op GoT. De spoilertags zijn voor dingen die nog geaired moeten worden (aangezien er ook wel eens details of hele afleveringen lekken op het internet)

Ik heb de afleveringen nu ook gekeken, leuke serie. Ik had verwacht dat het wat meer comedy werd (had dat ergens gelezen). Ik ben ook wel benieuwd hoe hij veranderd in Saul Goodman en ik vraag me af hoe mensen tegen deze serie kijken die Breaking Bad niet hebben gezien (waarschijnlijk haken die af? :p )
Het speelt zich 5 jaar voor breaking bad gebeurtenissen af. Waarom zou je afhaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Thunder00x schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:51:
[...]

Het speelt zich 5 jaar voor breaking bad gebeurtenissen af. Waarom zou je afhaken?
Ik heb Breaking Bad 2 x volledig gekeken (vanaf het begin Elke week netjes wachten op de nieuwe aflevering en twee weken voor het einde Alles nog eens) dus ik vind dit fantastisch maar kan me ook wel voorstellen dat het niet heel bijzonder is als je Breaking Bad niet gekeken hebt of niets vond, je mist dan toch te veel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:26

Anthirian

In Trance We Trust

Eerste aflevering vond ik wat langzaam, maar dat is nodig om alle karakters te leren kennen. Met BB vond ik het ook redelijk traag in het begin, dus ik heb nog 100% vertrouwen dat het een goede serie wordt. Vanavond aflevering 2 maar eens opzetten.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Morpheusk schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:01:
Er komen gewoon weer dingen in je op als je ze weer ziet.
Als je mij het zou vragen voor ik episode 2 had gezien wat Tuco precies was/deed in BB kon ik er ook niet echt goed antwoord opgeven. Enkel dat het een gek was die geen disrespect wilt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Famous schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:44:
[...]

Er komen gewoon weer dingen in je op als je ze weer ziet.
Als je mij het zou vragen voor ik episode 2 had gezien wat Tuco precies was/deed in BB kon ik er ook niet echt goed antwoord opgeven. Enkel dat het een gek was die geen disrespect wilt :+
Meth snuiven vanaf zijn mes, sigaret uitdrukken op zijn tong (stond niet in het script maar hij vond het zelf wel bij het personage passen), Jesse met een zak geld knock-out slaan, één van zijn eigen homies doodslaan.. Die dingen komen zo in me op :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:16:
[...]

Meth snuiven vanaf zijn mes, sigaret uitdrukken op zijn tong (stond niet in het script maar hij vond het zelf wel bij het personage passen), Jesse met een zak geld knock-out slaan, één van zijn eigen homies doodslaan.. Die dingen komen zo in me op :p
Dat van Jessie en de sigaret wist ik weer niet.
Wel dat hij de eerste was die de blauwe variant probeerde en het nogal lekker vond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:20

Major_ton

Shoot!

“Tight, tight, tight! Yeah! Blue, yellow, pink, whatever man — just keep bringing me that!” Hilarisch die Tuco. Erg leuk dat hij 'terug' is!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Zijn er mensen die wat meer weten over die Chuck en waarom die gestopt is met zijn baan etc. Vond dat allemaal beetje onduidelijk misschien wat gemist in breaking bad?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pukson schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:08:
Zijn er mensen die wat meer weten over die Chuck en waarom die gestopt is met zijn baan etc. Vond dat allemaal beetje onduidelijk misschien wat gemist in breaking bad?
Nee dat heeft niet in BB gezeten. Zal later wel duidelijk worden, hij lijkt me een soort van "pleinvrees" te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Hij is "ziek" met/door die elektrische allergie om het zo even te noemen.
Daarom moet iedereen bij binnenkomst ook zijn telefoon/sieraden in de brievenbus leggen en vraagt die ook "are you ground?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dat is nooit ter sprake gekomen in BB, wat dat betreft is er het minste over Goodman zijn background verteld in BB van de meer belangrijke karakters... eigenlijk vrijwel niets behalve dan dat Saul Goodman niet zijn echte naam is.

Ik denk dat de reden in de komende afleveringen nog wel duidelijker wordt. Mijn vermoeden is dat hij een soort van pleinvrees heeft, hij durft de deur niet meer uit. Ik verwacht iig een verhaallijn in die richting...

Wat hierboven gezegd wordt is wat meer gedetailleerd, dat had ik nog niet opgepikt... klinkt logisch :)

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 11-02-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook eerst bb gekeken en Nu bcs.

Eerste aflevering was even inkomen, tweede was goed te pruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Donstil schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:10:
[...]

Ik heb Breaking Bad 2 x volledig gekeken (vanaf het begin Elke week netjes wachten op de nieuwe aflevering en twee weken voor het einde Alles nog eens) dus ik vind dit fantastisch maar kan me ook wel voorstellen dat het niet heel bijzonder is als je Breaking Bad niet gekeken hebt of niets vond, je mist dan toch te veel denk ik.
Mijn gevoel zegt ook dat je eerst BB gezien moet hebben, dan snap je wat deze nieuwe serie doet en waar het naartoe aan het werken is. Maar aan de andere kant denk ik dat er genoeg sterke karakters in de serie zitten dat het op zichzelf al interessant zou kunnen zijn. De rol van Goodman is Odenkirk op het lijf geschreven, uiteraard Tuco waarvan ik sowieso het al erg jammer vond dat hij zo vroeg zijn exit maakte in BB, maar ook verbaasd ben dat hij terug is gezien hij in een interview heeft gezegd de rol niet meer te willen spelen omdat hij het te intens vond.

Ik begrijp alleen de rol van Mike in deze nieuwe serie nog niet zo, maar in BB was hij een van de meest interessante karakters vond ik persoonlijk. Hij wordt uiteraard uiteindelijk PI voor Goodman en hoofd beveiliging van Gus, maar ik had wel zoiets van 'wtf, in een tolpoortje?'... ik hoop niet dat ze hem op die manier gaan wegzetten als een soort van comic relief wat het toe nu toe alleen maar is... wel erg grappige scenes.

En! En! En! 8) Ik ben ook nog niet vergeten dat het Skinny Pete was die Tuco en Walt+Jesse aan elkaar voorstelde... ik zie dus een heel reële kans dat Petey ook in deze serie te zien zal zijn. Volgens mij was Skinny Pete wel een kleine favoriet van de meeste fans... zeker omdat ze hem toch een bepaalde diepte gaven in het laatste seizoen door hem ineens prachtig piano te laten spelen... daar zit volgens mij nog wel wat in, wie weet gaan we zien hoe 'Peter' van een getalenteerde pianist die aan de drugs raakt veranderd in het straatschoffie Skinny Pete.

Maar ik moet mijzelf natuurlijk niet teveel hypen met mijn fantasie... maar er is zoveel mogelijk, ik word er blij van! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:56
Leuke serie, net met veel plezier de 1e 2 afleveringen gezien! Hoewel het toch iets minder was om tijdens het avondeten de film in de rechtzaal in E01 te zien...
En geweldig dat Michael Mando er in meespeelt, hij speelde erg goed in Far Cry 3 en nu heeft hij een beetje een vergelijkbare rol, ben benieuwd wat we nog van hem te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

FoxLenny schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:04:
Leuke serie, net met veel plezier de 1e 2 afleveringen gezien! Hoewel het toch iets minder was om tijdens het avondeten de film in de rechtzaal in E01 te zien...
En geweldig dat Michael Mando er in meespeelt, hij speelde erg goed in Far Cry 3 en nu heeft hij een beetje een vergelijkbare rol, ben benieuwd wat we nog van hem te zien krijgen.
Zolang het niet op het rand van het bord spettert.. :+
Je zag verder ook niet echt wat, ja het hoofd opgegeven moment. Je weet dat het geen echt onthoofd hoofd is hé :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:56
Famous schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:09:
[...]

Zolang het niet op het rand van het bord spettert.. :+
Je zag verder ook niet echt wat, ja het hoofd opgegeven moment. Je weet dat het geen echt onthoofd hoofd is hé :9
Ooow, was het maar een nep hoofd :o

spoiler:
Nee maar gewoon, eten terwijl je weet dat ze ("zogenaamd") in een lijk aan het zagen zijn enzo... Ik kan er prima tegen tijdens een film/serie, alleen net niet als ik lekkere pasta aan het eten ben :P
Hetzelfde bij E02, wanneer Jimmy/Saul over zijn nek gaat, toen had ik net een heerlijk chocolade koekje in m'n mond, ook niet geweldig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
IkBenBrian schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:51:
Kleur was er wel, maar juist heerlijk subtiel gedaan in de zwart-wit scenes :) Net als Saul weer terugkijkt naar de tijd dat alles nog goed ging in zijn leven zie je dat subtiel ineens in kleur.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b1fGQYll.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FoxLenny schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:14:
[...]

Ooow, was het maar een nep hoofd :o

[Stond in spoiler]Nee maar gewoon, eten terwijl je weet dat ze ("zogenaamd") in een lijk aan het zagen zijn enzo... Ik kan er prima tegen tijdens een film/serie, alleen net niet als ik lekkere pasta aan het eten ben :P
Hetzelfde bij E02, wanneer Jimmy/Saul over zijn nek gaat, toen had ik net een heerlijk chocolade koekje in m'n mond, ook niet geweldig....[/Nu niet meer]
Is dat echt een Spoiler? Dat jij Pasta eet tijdens de rechtzaal scène en zelfs een Chocolade koekje terwijl Saul overgeeft in de serie 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 11-02-2015 22:53 ]

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste