Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Luc45 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:31:
Ik dacht dat er gezegd was dat er geen BB spinoffs meer zouden komen, dit lijkt er toch verrekt veel op:

[YouTube: MINERALS | Official Teaser, AMC Comedy Series]

Ziet er wel tof uit trouwens :9~

Edit: Zie er trouwens niks over bij AMC o.i.d. Ben ik er nou gewoon keihard ingetrapt? 8)7
Nog geen 6.000 views, en alle clips zijn uit Breaking Bad. Dat, en even de comments lezen, en het is duidelijk: dit is inderdaad geen echte serie ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:28

Matis

Rubber Rocket

Vanwege vakantie nu pas de laatste aflevering gekeken.

Blijf toch zitten met een dubbel gevoel. De serie is over, maar het verhaal nog niet.

Zelfde gevoel na BB en (alhoewel een heel andere serie) Stranger Things en heel vroeger Fringe.

Wel vier series die me echt aan het hart gingen en waarvan ik de allerlaatste aftiteling met een traan bekeek.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Matis schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:06:

Blijf toch zitten met een dubbel gevoel. De serie is over, maar het verhaal nog niet.

Zelfde gevoel na BB en (alhoewel een heel andere serie) Stranger Things en heel vroeger Fringe.

Wel vier series die me echt aan het hart gingen en waarvan ik de allerlaatste aftiteling met een traan bekeek.
offtopic:
Van [Serie] Stranger Things komt er nog een seizoen aan ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Maar Fringe werd naar het "Friday night death slot" verplaatst en daarna gecanceld ;( (wel met een cool laatste seizoen door welwillende hoge heren bij FOX). Dat is BB of BCS nooit overkomen.

Waar ik een dubbel gevoel aan overhield was Terminator: The Sarah Connor Chronicles. Begon meh en toen het eindelijk goed werd... Bah. Ik wil er zelfs niet eens meer over praten :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 11:44

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Fringe was ook een pareltje. Toevallig net nog het einde van S0501 gekeken, puur omdat deze scene zo krachtig gespeeld is door John Noble (vandaag jarig - daarom zocht ik het filmpje op). Better Call Saul heeft zo ook zijn scenes gehad en zullen na een paar jaar vast ook nog nablijven :)

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Justevo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:45:
[...]

Wat heb je aan respect als je ergens wegkwijnt? Je kan haar respect misschien nog terug verdienen na 7 jaar.

Niemand van wie hij respect wilde is er nog. Buiten de muren had hij zijn leven kunnen beteren. In de gevangenis wordt het alleen maar erger.
Kim wilde niks met Saul Goodman te maken hebben. Toen ze in het zwart/wit gedeelte een telefoontje van hem kreeg, zag je dus dat ze geen contact meer wilde hebben.
Je zag duidelijk dat bij hem de knop omging toen hij hoorde dat Kim haar redemption had door alles op te biechten bij de weduwe. In het bijzijn van de marshall loog hij dus dat hij een nieuwe bekentenis wilde afleggen wat een impact zal hebben op Kim. Hij wilde Kim dus aanwezig hebben voor zijn redemption.

Net na het kijken begreep ik het niet. Ik dacht dat hij Kim wilde redden van de eventuele civiele rechtzaak. Maar zij heeft lak aan de gevolgen daarvan. Hij dus ook van zijn daden.
Ik vond het erg sterk gedaan. Echt m'n petje af voor de makers van BCS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

FREAKJAM schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:16:
Fringe was ook een pareltje. Toevallig net nog het einde van S0501 gekeken, puur omdat deze scene zo krachtig gespeeld is door John Noble (vandaag jarig - daarom zocht ik het filmpje op). Better Call Saul heeft zo ook zijn scenes gehad en zullen na een paar jaar vast ook nog nablijven :)
Ja, dat was een tranentrekker met Only You. Elke keer dat ik dat nummer hoor, weer een brok in mijn keel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik dacht dat er gezegd was dat er geen BB spinoffs meer zouden komen, dit lijkt er toch verrekt veel op:
Ooh is dat nu gezegd? Laatste wat ik had gelezen was dat AMC had gezegd er juist wel voor open te staan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:02
Volgens mij is zoiets nooit gezegd. En verwacht ook niet dat er ooit zoiets gezegd wordt, ze houden het eindje uiteraard graag open. Als er niks komt, komt er niks. Maar als je zegt dat er nooit meer iets komt en er komt wel iets…. dan sta je wel voor joker ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat zat gewoon in breaking bad, hank was invalide en ging mineralen sparen die iedereen rocks noemde.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik ben nu bij aflevering 11 'breaking bad'. Is dat een nieuwe shot met jesse en walter? Of komt dit van breaking bad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:28

Superkiwi

Hoi doei

Farabi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:36:
Ik ben nu bij aflevering 11 'breaking bad'. Is dat een nieuwe shot met jesse en walter? Of komt dit van breaking bad?
Nieuw shot:
s0kkie schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:23:
Walt was eigenlijk niks veranderd maar damn Jesse is oud geworden :p

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Walt er geloofwaardig, maar moeite met Jesse. Zo’n groot leeftijdsverschil…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

kraanwagen schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:14:
[...]
Walt er geloofwaardig, maar moeite met Jesse. Zo’n groot leeftijdsverschil…
Walt zag er natuurlijk altijd al uit als een man van middelbare leeftijd, ook qua kleding. Dat de zichtbaar ouder geworden Jesse in die aflevering nog steeds in zijn hip-hop kinderkleren rondliep hielp ook niet natuurlijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 24-08-2022 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vooghel
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Farabi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:36:
De aflevering 'Breaking Bad' van de serie Better Call Saul bekijkt gebeurtenissen uit de aflevering 'Better Call Saul' van de serie Breaking Bad vanuit een ander perspectief, met opnieuw opgenomen beelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
HAMLINterviewing 101 :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-03 21:00
Leuke filmpjes, maar die van Mike was wel een beetje niet passend bij zijn personage. Khad meer iets verwacht van "Removing evidence with Mike" of "Cleaning guns with Mike".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

jannickdeb schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:01:
Leuke filmpjes, maar die van Mike was wel een beetje niet passend bij zijn personage. Khad meer iets verwacht van "Removing evidence with Mike" of "Cleaning guns with Mike".
Voor mij zijn nochtans de pimente sandwich en Trevor voor eeuwig in mijn brein aan elkaar gelinked 🤣

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
vandaag de laatste aflevering bekeken. Na Lalo's dood viel het vies tegen moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Met een zo ontzettend goed gewaardeerde serie als BCS, kun je denk ik nooit een voor iedereen bevredigend einde aan de serie maken (kijk maar naar Lost destijds), welk eind de makers ook kiezen, het zal nooit 'goed' zijn voor een deel van de kijkers.
En op een happy end hoef je met een serie als dit al helemaal niet te rekenen, we (kijkers) wisten allemaal dat het deze kant wel op zou gaan.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lost was gewoon slecht, die serie begon sterk met de mysteries maar leek alsof ze bij het beginnen van de serie nog helemaal niet over het einde nagedacht hadden.

Breaking Bad en Better Call Saul zitten veel beter in elkaar (zijn ook niet gerekt met extra seizoenen)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dit vind ik gewoon een goed en bevredigen einde en ik heb het idee dat dat ook de consensus is. Niet zo onverdeeld als het einde van breaking bad. Dat was sowieso beter vond ik. Maar ook vond volgens mij echt bijna iedereen dag een goed einde. Dat is bij bcs net iets minder heb ik het idee. Maar alsnog is de consensus dat dit gewoon mooi en bevredigend is.

Bij Lost is de consensus toch dat het einde vrij matig en onbevredigend is.

[ Voor 42% gewijzigd door JvS op 09-09-2022 22:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

:*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-06 22:12
Nahh ik zelf vind het wel oke zo in Better Call Saul was het al te zien dat hij een stuk ouder is dan in BrBa.Tenzij ze voor een jongere acteur gaan maar ik zie dat niet zo zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En zelfs dan. Een spin-off maken is altijd living on the quality edge. Dat het meer dan gelukt is met BCS biedt geen garanties voor de toekomst. Persoonlijk denk ik dat het alleen maar minder kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:57

Spooksel

Spooksel!

En laten we wel wezen, zijn leeftijd helpt ook niet mee. Een prequel zal ongetwijfeld nog voor het BCS moeten afspelen eventueel en je kon bij de acteurs nu toch al heel goed merken dat ze al aardig wat ouder waren in BSC ten opzichte van BB :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Je kunt natuurlijk een andere acteur de jonge (vroegere) Fring laten spelen, en Giancarlo Esposito de oude (huidige) Fring. Zijn achtergrond in Chili, en sowieso zijn leven voor de gebeurtenissen in de BB ep 'Hermanos' zijn nog steeds in nevelen gehuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er is een computerspel dat je een kippenrestaurant keten op moet zetten voor wie er geen genoeg van kan krijgen (maar het spel zag er niet heel geweldig uit immo)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Marzman schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:41:
Er is een computerspel dat je een kippenrestaurant keten op moet zetten voor wie er geen genoeg van kan krijgen (maar het spel zag er niet heel geweldig uit immo)
Dat is toch die text based game die gemaakt is door een Tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Drardollan schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:42:
[...]

Dat is toch die text based game die gemaakt is door een Tweaker?
Volgens mij is het niet text based, maar helicopterview.

/▌

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10
Bcs wint gewoon noppes @Emmys..
F the Emmy's :r

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 23:14
Farabi schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:21:
vandaag de laatste aflevering bekeken. Na Lalo's dood viel het vies tegen moet ik zeggen.
Ik heb de serie compleet lopen binsjen. 3 afleveringen per avond tot na deze aflevering dus. Het zwart-wit was m.i. niet nodig, hadden ze misschien beter een Ozark sfeertje/kleurtje van kunnen maken. Maar goed, het laatste anderhalve stuk kwam mijn aandacht weer terug, dus S6-E11 - E12,5 had voor mij - als iemand die nog nooit BB heeft gekeken - weinig waarde.

Wat ik miste, een goede afrekening met Hector, daar had ik meer van verwacht.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Vince Gilligan gaat een nieuwe serie maken samen met Rhea Seehorn. Dit keer op Apple tv+. Mooi dat die 2 weer gaan samenwerken.

https://www.google.com/am...son-order-1235124488/amp/

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 08:50
cbr600f4i schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:21:

Wat ik miste, een goede afrekening met Hector, daar had ik meer van verwacht.
Dan toch maar eens BB gaan kijken...?

Punctuality is the politeness of kings

• cbr600f4i
dreamscape schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:29:
[...]

Dan toch maar eens BB gaan kijken...?
Dat ga ik morgen voor de 3e keer proberen, ik moet me toch door het begin zien te worstelen ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sydney08 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:28:
Vince Gilligan gaat een nieuwe serie maken samen met Rhea Seehorn. Dit keer op Apple tv+. Mooi dat die 2 weer gaan samenwerken.

https://www.google.com/am...son-order-1235124488/amp/
sorry maar, verschrikkelijk. totaal geen fan van deze dame. wat ben ik blij dat BCS is afgelopen mede door haar. al die seizoenen had ik gehoopt dat ze in haar laatste seizoen zat. maar nee, ze ging door tot het einde. ongelofelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 22-09-2022 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-06 22:12
Nou geef het een kans zou ik zeggen. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
Farabi schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:50:
[...]

sorry maar, verschrikkelijk. totaal geen fan van deze dame. wat ben ik blij dat BCS is afgelopen mede door haar. al die seizoenen had ik gehoopt dat ze in haar laatste seizoen zat. maar nee, ze ging door tot het einde. ongelofelijk.
Mee eens. Ik vond haar het minst geloofwaardig in de serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Meningen verschillen, ik vond haar geweldig en een onmisbaar karakter. Lalo daarentegen, een akelig mannetje, soort personage wat je ook vaker tegenkomt, 1 aflevering leuk, meer had voor mij niet gehoeven. Hector was voor mij voldoende geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ik vond vooral Saul tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
cbr600f4i schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:34:
Meningen verschillen, ik vond haar geweldig en een onmisbaar karakter. Lalo daarentegen, een akelig mannetje, soort personage wat je ook vaker tegenkomt, 1 aflevering leuk, meer had voor mij niet gehoeven. Hector was voor mij voldoende geweest.
zijn akeligheid tilde de serie een beetje omhoog. Aan een hector op een rolstoel heb je ook niet veel aan.

met alles bij mekaar denk ik...deze serie had niet gehoeven. we hebben 6 seizoenen gekeken, maar nergens hebben we de ommekeer van mcgill naar saul gezien. Het gebeurde uit het niets met een scene toen kim saul verliet. terwijl zijn karakter in al die seizoenen zogenaamd opgebouwd werd, veranderde hij in een lichtflits naar saul.

wat was zijn motief om als saul door te gaan, nadat kim hem verliet na de dood van howard? zien we nergens. We zien hem opeens in zijn fancy kantoor verschijnen zonder enig opbouw.

had liever een gus-mike-salamanca spin-off gezien.

[ Voor 37% gewijzigd door Farabi op 07-10-2022 10:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:25:
[...]

zijn akeligheid tilde de serie een beetje omhoog. Aan een hector op een rolstoel heb je ook niet veel aan.
Hector met zijn belletje is één van de vele vele details die voor mij BB en BCS zo goed maakten. Twee weken geleden was er hier een soort pubquiz bij een straatfeest, inclusief hotelbelletje als buzzer om je antwoord te geven. Een van de buurmannen begon moeilijk kijkend en zwaar door zijn neus ademend als een malle op dat belletje te rammen, dan weet je gelijk welke serie hij gezien heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:34:
[...]

Hector met zijn belletje is één van de vele vele details die voor mij BB en BCS zo goed maakten. Twee weken geleden was er hier een soort pubquiz bij een straatfeest, inclusief hotelbelletje als buzzer om je antwoord te geven. Een van de buurmannen begon moeilijk kijkend en zwaar door zijn neus ademend als een malle op dat belletje te rammen, dan weet je gelijk welke serie hij gezien heeft.
Ja, maar die was al te zien in BB. Die serie had genoeg verhalen en achtergronden over personages. Daar kon Hector prima bij. In BCS is het verhaal en de personages erg beperkt. Daarom kon je niet opbouwen op een vijand in een rolstoel met een belletje. Lalo en Nacho waren echt nodig voor de opzet.

Had liever Saul Goodman als bij-karakter gezien in een kartel-spinoff. Het karakter van Saul kan geen 6 seizoenen dragen als hoofdkarakter in mijn opinie. Hij was sterk als bijrol.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 07-10-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik lees even de commentaren niet hoor ;) ik heb nog 1 seizoen BB te gaan dus gezien de tijdlijn moet ik nog niet weten wat daar gebeurt. 3-4 afleveringen per avond, na 't weekend weer terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:08
Farabi schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:50:
[...]

Bijzonder, want ik (en velen) beschouwen haar toch als één van de beste karakters in de show. De chemie tussen haar en Saul is geweldig. Acteerwerk van hoogstaand niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
segil schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:22:
[...]

Bijzonder, want ik (en velen) beschouwen haar toch als één van de beste karakters in de show. De chemie tussen haar en Saul is geweldig. Acteerwerk van hoogstaand niveau.
Absoluut. Echt een powerhouse was Kim! Kan ook niet wachten op de nieuwe samenwerking met Vince Gilligan en de serie die daaruit volgt. Zegt ook genoeg dat alle streamingplatform tegen elkaar aan het bieden waren en dat Apple direct tekende voor 2 seizoenen. Ipv 1 seizoen wat normaal is, is er hier direct een garantie voor 2 seizoenen. Kwaliteit zoals BCS zie je niet veel en dat begrijpen de streamingsdiensten ook maar al te goed.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
segil schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:22:
[...]

Meningen verschillen hierover. Het acteerwerk van Chuck, de broer van Saul/Jimmy, wordt, denk ik, door iedereen zeer gewaardeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kraanwagen schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:27:
[...]

Meningen verschillen hierover. Het acteerwerk van Chuck, de broer van Saul/Jimmy, wordt, denk ik, door iedereen zeer gewaardeerd?
jazeker, samen met Howard en Nacho overigens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

cbr600f4i schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:58:
Ik lees even de commentaren niet hoor ;) ik heb nog 1 seizoen BB te gaan dus gezien de tijdlijn moet ik nog niet weten wat daar gebeurt. 3-4 afleveringen per avond, na 't weekend weer terug.
Ik ben ook weer BB aan het kijken :P Nog 1 seizoen te gaan, in een paar weken doorheen gejaagd :+

Moet zeggen dat 't allemaal wel weer beter op z'n plaats valt nu.

Hierna weer aan BCS beginnen :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
kraanwagen schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:27:
[...]

Dat is bijzonder. Je doet de aaname dat iedereen het acteerwerk van Chuck zal waarderen, maar niet dat van Kim?
Chuck acteerde goed. Jimmy ook. Net zoals Kim. En Howard. Eigenlijk kan ik niet zo gauw een acteur/atrice bedenken die z'n/haar rol niet goed deed in BCS. En daarvan deed Jimmy/Kim/Chuck/Howard het uitzonderlijk goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teaser
  • Laatst online: 08:28
Farabi schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:25:
[...]
met alles bij mekaar denk ik...deze serie had niet gehoeven. we hebben 6 seizoenen gekeken, maar nergens hebben we de ommekeer van mcgill naar saul gezien. Het gebeurde uit het niets met een scene toen kim saul verliet. terwijl zijn karakter in al die seizoenen zogenaamd opgebouwd werd, veranderde hij in een lichtflits naar saul.

wat was zijn motief om als saul door te gaan, nadat kim hem verliet na de dood van howard? zien we nergens. We zien hem opeens in zijn fancy kantoor verschijnen zonder enig opbouw.
Nochtans is er opbouw, gedurende verschillende seizoenen. Telefoons verkopen uit zijn kofferbak (weet niet meer welk seizoen dat was), dat was Saul. Beetje bij beetje komt Saul bovendrijven, maar dankzij Kim blijft Jimmy de bovenhand nemen. Tot ze vertrekt, dan *poef* is er enkel nog Saul. Saul is er niet plots, maar Jimmy is plots verdwenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
teaser schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:10:
[...]

Nochtans is er opbouw, gedurende verschillende seizoenen. Telefoons verkopen uit zijn kofferbak (weet niet meer welk seizoen dat was), dat was Saul. Beetje bij beetje komt Saul bovendrijven, maar dankzij Kim blijft Jimmy de bovenhand nemen. Tot ze vertrekt, dan *poef* is er enkel nog Saul. Saul is er niet plots, maar Jimmy is plots verdwenen.
Inderdaad... jimmy is er dankzij Kim. Zodra Kim weg valt, blijft alleen Saul over. En op het einde van het verhaal lijkt Saul weer in volle vaart terug te komen, maar dankzij de terugkeer van Kim verdwijnt Saul definitief en blijft Jimmy achter in de gevangenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*knip
verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door Superkiwi op 07-10-2022 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
BCS en BB elke avond 2-3-4 afleveringen gekeken en genoten. 11 seizoenen achter mekaar, morgen denk ik El Camino nog even kijken. Toch content dat ik BCS eerst heb gezien en daarna BB - al was het toeval - vanwege de tijdlijn. Als ik BB eerst had gezien had ik teveel geweten, niet erg maar toch mooi dat ik dat stukje spanning op die manier heb kunnen meepakken.

Hoe heb ik het voor mekaar gekregen om dit al die jaren niet te kijken... Die vraag stelde ik me uiteraard ook bij Ozark die ik kort hiervoor heb gekeken. Ik hou 't er maar op dat er genoeg alternatieven waren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teaser
Ik ben enkele dagen geleden opnieuw BB beginnen kijken, vooral om de 'voorgeschiedenis' (ook al speelt het zich grotendeels na BCS af) opnieuw op te frissen en om de vele verwijzingen van BCS naar BB te ontdekken. Bijvoorbeeld, obvious gevalletje maar omdat BB al zo lang geleden was had ik het niet door: Mesa Verde was ook de bank van Walter.

Ook qua filmstijl vallen de gelijkenissen nu heel erg op. Typisch voorbeeld in S02E02, de opening shot: de camera glijdt over details in de woestijn, brokstukken, een voet, en op de achtergrond het zuigende en onheilspellende geluid van Jesse's low rider die ongecontroleerd staat te wippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
cbr600f4i schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:42:
BCS en BB elke avond 2-3-4 afleveringen gekeken en genoten. 11 seizoenen achter mekaar, morgen denk ik El Camino nog even kijken. Toch content dat ik BCS eerst heb gezien en daarna BB - al was het toeval - vanwege de tijdlijn. Als ik BB eerst had gezien had ik teveel geweten, niet erg maar toch mooi dat ik dat stukje spanning op die manier heb kunnen meepakken.

Hoe heb ik het voor mekaar gekregen om dit al die jaren niet te kijken... Die vraag stelde ik me uiteraard ook bij Ozark die ik kort hiervoor heb gekeken. Ik hou 't er maar op dat er genoeg alternatieven waren :)
Volgorde van kijken maakt niet heel veel uit. Ik vind het juist knap dat BCS interessant bleef, ondanks dat je vantevoren al wist dat sommige personages dood zouden gaan, of in een rolstoel zouden belanden (n=1).
Ozark vind ik ook top (wel minder dan BB en BCS), en na de laatste aflevering van BCS heb ik mijn Netflix-abo opgezegd, ik zie de alternatieven juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
zacht schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:25:
[...]

Volgorde van kijken maakt niet heel veel uit. Ik vind het juist knap dat BCS interessant bleef, ondanks dat je vantevoren al wist dat sommige personages dood zouden gaan, of in een rolstoel zouden belanden (n=1).
Ozark vind ik ook top (wel minder dan BB en BCS), en na de laatste aflevering van BCS heb ik mijn Netflix-abo opgezegd, ik zie de alternatieven juist niet.
Qua alternatieven, niet perse vergelijkbaar, kon ik me met allerlei series goed vermaken door de jaren heen (HBO, Prime etc). En als je bijv. Narcos, El Chapo, Queen ot the South hebt gezien dan hoort BB en BCS ook wel thuis in dat rijtje. Ik heb Netflix ook nog even en dan kijk ik over een jaartje wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Poh, het einde van BB hakt er toch weer in. Blijft een geweldige serie.

EC heb ik nog niet gezien, dus eerst maar die kijken alvorens weer aan BCS te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

TommyGun schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:43:
Poh, het einde van BB hakt er toch weer in. Blijft een geweldige serie.

EC heb ik nog niet gezien, dus eerst maar die kijken alvorens weer aan BCS te beginnen.
Het lijkt me wel lekker om EC en BCS te kijken als BB nog vers in je geheugen zit, dan merk de je linkjes, foreshadowing etc. nog beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

vooghel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

Het lijkt me wel lekker om EC en BCS te kijken als BB nog vers in je geheugen zit, dan merk de je linkjes, foreshadowing etc. nog beter op.
Vandaar dat ik ook opnieuw begonnen was. Ik wist echt niet meer wat er zich exact afspeelde 14 (!!!) jaar geleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
Ook ik heb de afgelopen maanden BB en EC opniew gekeken, nadat BCS was afgelopen. Geweldig weer om alle karakters te zien. Maar ik moet zeggen dat ik BCS nog beter vind op gebied van filmen, lichaamstaal, non-verbale communicatie. Zoals iemand hier al eens opmerkte, bij BB werd iets letterlijks gezegd om een gedachte/emotie over te brengen. Terwijl in BCS dit gedaan wordt met non-verbale communicatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Inmiddels (weer) halverwege seizoen 3 van BCS maar tot dusver is het lastig voor te stellen dat "we" medeleven hadden met Howard op het eind. Damn wat een klootzak (en Chuck ook) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:37
TommyGun schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 01:22:
Inmiddels (weer) halverwege seizoen 3 van BCS maar tot dusver is het lastig voor te stellen dat "we" medeleven hadden met Howard op het eind. Damn wat een klootzak (en Chuck ook) :)
nooit last van gehad, vond ze beiden eigenlijk vanaf het begin al vervelende ventjes

Zelf gisteren pas de laatste paar afleveringen BCS gekeken. (En net hier de paar laastste bladzijdes posts bijgelezen)
Vond het een goed eind!

Zit er nu wel aan te denken om binnenkort BB maar weer eens vanaf het begin op te zetten :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teaser
Na 4 seizoenen BB opnieuw gezien te hebben vind ik het vooral opmerkelijk hoezeer het personage van Saul Goodman is uitgediept in BCS. In BB is hij toch vooral de eendimensionale Saul, itt de Jimmy die we ondertussen allemaal kennen.
Toen ik voor het eerste hoorde over BCS als spin-off had ik ook niet meteen interesse om die serie te zien. Enkel omdat een collega me zei dat het zeker de moeite waard was ben ik beginnen kijken. En maar goed ook.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

De verklaring van Kim staat op de Blu-Ray apparently

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEt5kBUu1ISnqd_JGEQ68zciKEU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2szXu3g8glQZAFDHLLTBQurO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyXxcYr41msT1HMOS2T2VpvgL90=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wg1GkfGNc72IWYqVGiuF16BA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hes0f7Nl3WfHbeYws-S3PGBUj8s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IzV9zmfnAmrapnXfpbBKpoHO.png?f=user_large

Best geinig om te lezen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Lol, krijg ineens deze mail van Netflix:
Vanaf zaterdag 15 juli... Better Call Saul Seizoen 6

Foutje?? :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:10

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb acht jaar gedaan over seizoen 1 gedaan. En 2 maanden over de laatste 5 seizoenen. Opeens klikte het. Geweldige serie, met een zeldzaam goed einde.
spoiler:
Het afsluiten van de verhaallijnen, het buzzende exit-bordje, die twee elementen in kleur. Heerlijk.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Mog schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:05:
Ik heb acht jaar gedaan over seizoen 1 gedaan. En 2 maanden over de laatste 5 seizoenen. Opeens klikte het. Geweldige serie, met een zeldzaam goed einde.
spoiler:
Het afsluiten van de verhaallijnen, het buzzende exit-bordje, die twee elementen in kleur. Heerlijk.
Wat grappig. Hier precies hetzelfde. Ik ben ergens blijven hangen in het eerste seizoen jaren terug. Afgelopen weken gekeken daar waar de tijd het mij toestond. Wat een serie. Veel zal gezegd zijn. Acteerniveau is bizar hoog. En de cinematografie van ongekend hoog niveau. De kleuren, contrasten, metaforen en af en toe de muziek. De sympathie die ik kreeg voor Howard zonder dat ik het doorhad. Het moment dat hij een cappuccino klaarmaakte voor zijn vrouw van wie hij eigenlijk al soort van gescheiden was -zonder het blijkbaar te erkennen- begint als een prachtige scène met heerlijke muziek. Om de cappuccino uiteindelijk achteloos in een take-away mok te zien belanden. Zo aandoenlijk. En zijn dood. Sodeju die hakte erin.

Ook mooi om te zien hoe volwassen er met om wordt gegaan met “goed” en “fout”. Eigenlijk zijn alle hoofdpersonen zowel protagonisten als antagonisten. Zelfs Chuck zijn houding maar Jimmy vind ik eigenlijk volledig te begrijpen. Ik zie hem zeker niet als de bad guy.

Enige minpunt waarom het voor mij net (maar dan ook nét) niet de beste serie ooit is vind ik de soms wat verkeerde balans tussen serieuze drama en komedie. Er zijn scènes waarvan ik dacht dat het allemaal wel heel clowneske overkomt. Niet vaak. De humor die er ik zit vind ik briljant en het soms over-the-top gehalte van personages (Lalo, Fring bv) vind ik op de een of andere manier geloofwaardig overkomen.

Verder vind ik het een nadeel dat deze serie het contrast met de overige rommel op Netflix sterk vergroot😉
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste