Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Militairen op straat, straaljagers boven Istanbul en Ankara
VANDAAG, 21:41BUITENLAND

In de Turkse steden Istanbul en Ankara is veel militaire activiteit. Op beelden is te zien dat de twee bruggen in Istanbul over de Bosporus door militairen zijn geblokkeerd. Ook zijn er meldingen over tanks op straat en straaljagers in de lucht.

Ook zijn er berichten dat er schoten worden gehoord en dat de politie wordt ontwapend door militairen. Of dat klopt is niet duidelijk.

Ook uit Ankara komen berichten over bewegingen van tanks en straaljagers. De straaljagers vliegen laag over de stad. Volgens Turkse media is het politiekorps gemobiliseerd.

http://nos.nl/artikel/211...n-istanbul-en-ankara.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
edit: Ok, toch staatsgreep, dus, bizar.

[ Voor 77% gewijzigd door Soldaatje op 15-07-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

In Istanbul en Ankara zijn veel militairen op straat. Bruggen zijn afgesloten en de Turkse premier Yildirim spreekt van een poging tot staatsgreep.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnbftP-W8AAkN5w.jpg

Bron: http://nos.nl/artikel/2117873

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Einde tijdperk Erdogan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560232

Facebook en Twitter waren vandaag geblokkeerd in Turkije (Ankara). https://www.rt.com/news/3...hooting-jets-helicopters/

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 560232 op 15-07-2016 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 07:55
Hoe zal je als NAVO hier op moeten reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Is dit nu iets slechts of juist goed, voor Turkije dan he ;) Ik weet dat die Erdogan eng mannetjes is in ieder geval :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dit is in het verleden toch vaker gebeurd in Turkije?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Damian schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:13:
Is dit nu iets slechts of juist goed, voor Turkije dan he ;) Ik weet dat die Erdogan eng mannetjes is in ieder geval :D
Lijkt mij voor de bevolking een Regen in Drup situatie. De ene randdebiel word vervangen door een groepje randdebielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
KillerDream schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:13:
Hoe zal je als NAVO hier op moeten reageren?
Hetzelfde als de vorige keren dat er conflagraties waren. Rustig, voorzichtig, gepast. Zo gek als het klinkt, daar zijn protocollen voor.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Nu Live op nieuwsuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52
Is dit niet gewoon een vies opzetje van Erdogan om straks nog meer macht naar zich toe te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17
nooberke schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:15:
Is dit niet gewoon een vies opzetje van Erdogan om straks nog meer macht naar zich toe te trekken?
Is dit niet eerder tegen hem gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
nooberke schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:15:
Die kans is heel groot. Zeker gezien de recente stroom aan benoemingen vanuit zijn vorige, en de huidige positie.

Ik merk het maar even op, ik krijg de indruk dat het gemist wordt, maar Erdogan is op het moment niet in Turkije.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wedden dat Erdogan naar Duitsland of Amerika gaat vluchten?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

PWM schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:15:
[...]

Lijkt mij voor de bevolking een Regen in Drup situatie. De ene randdebiel word vervangen door een groepje randdebielen.
Nee, voor zo ver ik weet is dit vaker gebeurd. De Militaire leger macht wil koste wat het kost staat en kerk gescheiden houden. Ze zorgen er dan voor dat diegene die ze weg willen aftreed en er nieuwe verkiezingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:41

Zalmanman

So long,

Er nu reports van de blokkade van Twitter en Facebook in Turkije, dus nieuws van de, om even zo te zeggen, gewone burgers zal nu veel minder worden, helaas.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Kaap schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Kan, ik heb daar toch enige twijfel bij. Het komt te goed uit, zeker nu hij niet aanwezig is, maar het is een mogelijkheid. Turkije kent een zekere traditie van scherpe toetsing voor verdeling van macht - laat ik het zo uitdrukken.

We zullen het zien. Als ik eerlijk ben, ik zou eerder een consolidatie ten bate van Erdogan verwachten dan iets anders. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

New Yorker schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:19:
Wedden dat Erdogan naar Duitsland of Amerika gaat vluchten?
In Amerika zit Gulen, daar zal hij nooit heen gaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Kaap schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Ik bedoel dat het mogelijk schijn is, een nep staatsgreep, om vervolgens meer zeggenschap te eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Hopelijk einde tijdperk Erdogan? Zou zo gek nog niet zijn. Die kerel is echt geen haar beter als Assad enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:38

wontcachme

You catch me? No you wont

Istanbul airport
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnbpqJGXEAArI__.jpg

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
De Lira daalt al in waarde.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnbowNXWAAEyTT-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:14

TTLCrazy

Listen to Frankie

Een collega van mij is gisteren naar Turkije vertrokken, ik zou rechtsomkeert maken als ik hem was :/

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17
nooberke schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:20:
[...]
Ik bedoel dat het mogelijk schijn is, een nep staatsgreep, om vervolgens meer zeggenschap te eisen
Denk niet dat het Turkse leger daar aan mee zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Volgens teletekst is de staatsgreep mislukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Op Twitter wat verhalen dat het wellicht om een aanval gaat op een militair hoofdkantoor, en dat het dus een anti-terreur actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TTLCrazy schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:21:
Een collega van mij is gisteren naar Turkije vertrokken, ik zou rechtsomkeert maken als ik hem was :/
Ik vertrek morgen. Dat is in ieder geval de bedoeling. Beetje jammer dit.

Lees overigens ook verhalen over terreuraanslag o.i.d. op hoofdkwartier leger, dus dat kan ook nog gaande zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Uniciteit op 15-07-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 01-04 13:56
Ik kan alleen maar hopen dat ze Erdogan afzetten en zo snel mogelijk verkiezingen uitschrijven. Bizar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:05
Uniciteit schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:21:
[...]

Ik vertrek morgen. Dat is in ieder geval de bedoeling. Beetje jammer dit.
Hou het nieuws in de gaten anders kan je vakantie anders uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:15:
[...]

Hetzelfde als de vorige keren dat er conflagraties waren. Rustig, voorzichtig, gepast. Zo gek als het klinkt, daar zijn protocollen voor.
Ik snap niet hoe het land dan onderdeel van de Navo kan zijn/blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Turkey's PM has denounced an "illegal action" by a military "group", with bridges closed in Istanbul and aircraft flying low over the capital, Ankara.
Binali Yildirim said the military action was not authorised but it was not a coup. He said that the government remained in charge.
Traffic has been stopped from crossing both the Bosphorus and Fatih Sultan Mehmet bridges in Istanbul.
There are also reports of gunshots heard the capital Ankara.

BBC.

Gezien terminologie, ten bate van Erdogan. Diplomatieke taal intern gericht om een escape te bieden voor keuze van kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:38

wontcachme

You catch me? No you wont

Wognummer schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:21:
Volgens teletekst is de staatsgreep mislukt?
Dat zei die pipo in Irak toen ook. Er zijn geen tanks in Bagdad. Alles is rustig.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

En ook op NOS:
Yildirim: 'Staatsgreep is mislukt'

Volgens premier Yildirim "Het is verkeerd het een coup te noemen, het is een poging van een deel van het leger. De poging is mislukt en ze zullen hard gestraft worden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Soldaatje schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:22:
[...]

Ik snap niet hoe het land dan onderdeel van de Navo kan zijn/blijven.
Geopolitiek. Daarnaast, Turkije is ondanks alles een stabiele strategische partner - al sinds zeer geruime tijd. Daarbij komt ook nog dat het een van de weinige stabiele zones is ten aanzien van andere strategische regio's dan die uit de tijd van de Koude Oorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

wontcachme schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:23:
[...]

Dat zei die pipo in Irak toen ook. Er zijn geen tanks in Bagdad. Alles is rustig.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRDtls4UvAGnveKL4mgR2D6WFp_aQ2RYTo30nvB1QkfK8KQpVwQYQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Kan Erdogan mooi de legerleiding volledig vervangen door mensen die hem goed aanstaan... Sounds fishy to me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:55

CeesKees

I rest my Kees

TTLCrazy schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:21:
In de geijkte badplaatsen zal je hier niet overdreven veel van merken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
nooberke schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:25:
Kan Erdogan mooi de legerleiding volledig vervangen door mensen die hem goed aanstaan... Sounds fishy to me
Dat proces is al sinds geruime tijd bezig. Een reactie daarop viel te verwachten, zeker na de recente signalen om gebruik te maken van anti-seculiere bewegingen.

Maar dit, het spijt me oprecht, maar wie pleegt een staatsgreep zonder het te richten op beheersing van juist die functies en personen waar het tegen gericht zou zijn. Does not compute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:27:
[...]

Dat proces is al sinds geruime tijd bezig. Een reactie daarop viel te verwachten, zeker na de recente signalen om gebruik te maken van anti-seculiere bewegingen.

Maar dit, het spijt me oprecht, maar wie pleegt een staatsgreep zonder het te richten op beheersing van juist die functies en personen waar het tegen gericht zou zijn. Does not compute.
Idd, ik ben nou geen expert op het gebied van staatsgrepen, maar ik zou verwachten dat je als eerste de huidige machthebbers gevangen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

Sissors schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:28:
[...]

Idd, ik ben nou geen expert op het gebied van staatsgrepen, maar ik zou verwachten dat je als eerste de huidige machthebbers gevangen neemt.
Wellicht een poging gedaan en mislukt? Erdogan is overigens op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

NPO Nieuws meldt dat het Turkse oppercommando meldt dat het succesvol een coup heeft gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Interessant: Volgens Yildirim is er niks veranderd en heeft een deel van het leger een mislukte poging tot staatsgreep gedaan. Volgens Reuters zegt het leger dat het leger de macht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ze zullen vast weten dat Erdogan er niet is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
NOS meldt dat het toch zou zijn gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Brons schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:29:
[...]

Noem het maar vakantie...

Volgens mij bij een top in mongolie

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
CeesKees schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:30:
[...]
Klopt, melde NOS zojuist ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als het echt de Turkse generale staf is die de loyaliteit van de meeste commandanten geniet dan is het voorbij voor Erdogan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:31:
Als het echt de Turkse generale staf is die de loyaliteit van de meeste commandanten geniet dan is het voorbij voor Erdogan.
Dat is inderdaad volledig correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:52
Om dit te doen ben je hooggeplaatste militairen nodig. Die doen zoiets alleen maar als er voldoende draagkracht is. Kans dat het niet lukt is naar mijn idee dan ook erg klein. Weet niet of dit historisch ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Brons schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:29:
[...]

Dat zal wel bewust zijn gedaan. Die kan vanuit daar gok ik toch minder doen als wanneer hij ter plaatste zou zijn. Maar die premier is wel ter plaatse. Nou ja, we zullen zien wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

CeesKees schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:30:
[...]

Noem het maar vakantie...

My bad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:43
www.deredactie.be
"Zij die rebelleren, zullen de zwaarste prijs betalen", zegt premier Yildirim. Hij voegde eraan toe dat de regering nog altijd aan de macht is. "Enkel de natie kan beslissen over een wijziging in de Turkse regering." President Erdogan verblijft momenteel in Bodrum, waar hij op vakantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 11:14

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Faxe schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:32:
Om dit te doen ben je hooggeplaatste militairen nodig. Die doen zoiets alleen maar als er voldoende draagkracht is. Kans dat het niet lukt is naar mijn idee dan ook erg klein. Weet niet of dit historisch ook zo is.
En die waren toch allemaal al vervangen de laatste 5 jaar?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Sky-news meld dat het Turkse leger aangeeft dat men de macht overgenomen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:17
Migrator schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:30:
Interessant: Volgens Yildirim is er niks veranderd en heeft een deel van het leger een mislukte poging tot staatsgreep gedaan. Volgens Reuters zegt het leger dat het leger de macht heeft.
Wij van WC eend etc.
Zolang het niet bevestigd word door onafhankelijke partijen geloof ik het niet.

Een staatsgreep doen terwijl de gast waar je van af wilt niet in het land is is raar maar kan ook begrijpelijk zijn.
Misschien dachten ze niet in de buurt van hem te kunnen komen wanneer hij wel in het land is en dachten ze dat de tegenstand vlugger zou vallen wanneer hij ver weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ik zie dat het artikel bij de NOS waar melding gemaakt werd van de aanwezigheid van Erdogan bij de conferentie waar ook Mark Rutte aanwezig is inmiddels aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Waarom zouden hooggeplaatste commandanten er belang bij hebben om de huidige regering af te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
170074 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:34:
Waarom zouden hooggeplaatste commandanten er belang bij hebben om de huidige regering af te zetten?
Andere normen en waarden dan de huidige leiding (Erdogan die alle macht heeft).
Dat ze in het leger zitten betekend niet dat ze een dictator goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Deadsy schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:33:
[...]

Wij van WC eend etc.
Zolang het niet bevestigd word door onafhankelijke partijen geloof ik het niet.

Een staatsgreep doen terwijl de gast waar je van af wilt niet in het land is is raar maar kan ook begrijpelijk zijn.
Misschien dachten ze niet in de buurt van hem te kunnen komen wanneer hij wel in het land is en dachten ze dat de tegenstand vlugger zou vallen wanneer hij ver weg is.
Tactisch gezien heb je een voordeel natuurlijk, hij is er niet dus is het voor hem veel lastiger om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Omdat Erdogan de macht wil en het leger die macht niet kwijt wil. Het Turkse leger heeft een traditie van het afzetten van regeringen die te veel macht naar zicht toe willen trekken en niet seculier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40
Goede combinatie van verschillende bronnen op Reddit Live.

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 15-07-2016 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Volgens mij geloven die meer in een seculiere staat. Erdogan wilt er weer meer een religieuze staat van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het Turkse leger is traditioneel erg seculier. Erdogan is een beetje het omgekeerde daarvan. Nu heeft Erdogan flink zijn best gedaan om dit te veranderen, maar blijkbaar vanuit zijn oogpunt had hij beter zijn best moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Nu ja, pak de geschiedenis en ontwikkeling van Erdogan's netwerk er even bij zou ik zeggen :) Daarnaast, er is de laatste tijd veel te doen geweest over de stappen van Erdogan richting interne krachten die niet blij zijn met de scheiding tussen Kerk en Staat.

Vanuit traditie is dat iets waar de generale staf voor waakt.

Ik moet wel zeggen, het kan prima zijn dat de generale staf inderdaad tijdelijk controle heeft overgenomen, los van deze of gene aparte actie van een deel van strijdkrachten - ongeacht of dat nu vanuit de recente benoemingen door Erdogan is of een andere factie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:54

spartacusNLD

This is Sparta!!

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Staatsgrepen zijn in sommige landen vrij gebruikelijk.

Ik vind het vreemd dat dit in Turkije niet eerder gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:54

spartacusNLD

This is Sparta!!

CeesKees schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:39:
[...]

laatste was 38 jaar geleden..

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Het is nog steeds dezelfde wereld. Met hetzelfde menselijke gedrag en dezelfde menselijke dynamiek. We vergeten nog al eens dat we hier in Europa (!) een vrij atypische periode van rust doormaken. Dan vallen zaken elders ineens op, aangezien we tegenwoordig niet zelf meer bezig zijn met hetzelfde. Daarnaast, technologische ontwikkelingen hebben nu eenmaal gezorgd voor verschuivingen in overdracht van informatie, emotie en beeld. Dan vergeten we nog wel eens dat het in deze huidige tijd een stuk rustiger is - ondanks alles wat we zien - dan in vroegere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

CeesKees schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:39:
[...]

Wikipedia: Staatsgrepen in Turkije

2007 was de laatste, die was mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

spartacusNLD schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:40:
[...]

En de laatste poging was in 2007. Er is nou niet zo veel duidelijkheid over of de coup nou gelukt is of niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
MetaFrame schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:35:
[...]

Tactisch gezien heb je een voordeel natuurlijk, hij is er niet dus is het voor hem veel lastiger om te reageren.
Als je iedereen met een eigen wil eruit werkt en je zelf omringt met loyalisten en jaknikkers dan krijg je een probleem dat deze plots de leiding moeten nemen omdat jij niet beschikbaar bent.

Moeten ze voor zichzelf gaan denken enzo. En die Premier Minister kan de andere loyalisten niet zo controleren als dat Erdogan dat kan.

Normaal is een coup een slecht iets maar deze keer begrijp ik het wel, hopelijk vallen er geen onschuldige slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Op https://www.flightradar24.com/ zie je dat bij Istanboel alle vliegtuigen aan de grond blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Kan er toch niet rouwig om zijn als Erdogan verdwijnt, het kan moeilijk megalomaner worden dan die man.

Hoop wel dat het rustig verloopt dan en de gewone turken daar niet de dupe van worden en er geen geweld oplaait :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

spartacusNLD schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:40:
[...]

Migrator schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:41:
[...]

En de laatste poging was in 2007. Er is nou niet zo veel duidelijkheid over of de coup nou gelukt is of niet...
Ik bedoel de laatste 2 jaar. Mr. Erdogan vroeg er steeds luider om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:54
Wikipedia: Category:Military coups in Turkey

laatste keer was in 1980, maar in 1997 wel iets wat op een coup lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:05
KillerDream schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:41:
Op https://www.flightradar24.com/ zie je dat bij Istanboel alle vliegtuigen aan de grond blijven.
Volgens NOS zijn alle vluchten geannuleerd. Dus dat bevestigd het bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 07-05 21:33

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

In het kort: Ik hoop zoooo dat het lukt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ik begrijp dat mensen nu nieuwsgierig zijn, op zoek naar informatie, en dat het heel normaal is om dan ons her en der kwijt te raken in emotie en verzuchting. Maar ik wijs er wel even op dat we van buiten proberen ergens naar binnen te kijken zonder dat we veel of überhaupt enige ervaring hebben met perspectieven en omstandigheden anders dan onze eigen.

Ik zou dus zeggen, blijf rustig, ga niet mee met clickbaits en geruchten. Neem misschien even een moment om te denken aan de mensen ter plaatse. Je zal maar midden in zo'n situatie zitten. Bedenk eens hoe het voor hen moet zijn. Stel je voor het zou in eigen land gebeuren, en daar zit je in de trein op weg naar huis, hebt geen contact met familie, hoort van een avondklok, je zus werkt in het ziekenhuis of je neef bij de politie.

Even afstand nemen, rustig blijven, en probeer in gedachten even in de schoenen van een ander te stappen. Op dit moment weet men weinig tot niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:16
Op sociale media word gezegd dat een bepaalde imam - weet de naam niet meer - een bepaalde sekte heeft en dat hij een deel van het leger heeft opgeroepen om dit te doen en hier leiding over heeft...Weet niet of het waar is.

^bericht hierboven had ik nog niet gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door wouterg00 op 15-07-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
plizz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:44:
[...]

Volgens NOS zijn alle vluchten geannuleerd. Dus dat bevestigd het bericht.
Ja, alle inkomende vluchten kunnen wel landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

plizz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:44:
[...]

Volgens NOS zijn alle vluchten geannuleerd. Dus dat bevestigt het bericht.
Niet zo heel gek als het leger de straat beheerst en schijnbaar ook wat vliegvelden. Bij elke vorm van aanzienlijke chaos en onduidelijkheid gaat het vliegverkeer plat.

Het is nu echt wachten op hoe de ontwikkelingen zich ontwikkelen voordat we duidelijkheid hebben over wie er op het moment de meeste macht heeft in het land.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
wouterg00 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:46:
Op sociale media word gezegd dat een bepaalde imam - weet de naam niet meer - een bepaalde sekte heeft en dat hij het leger heeft opgeroepen om dit te doen. Weet niet of het waar is.
Dat soort clickbait en geruchtengedoe bedoelde ik dus in mijn vorige bericht. Heeft dit nut? Nee. Waar is de bron? Foets. Draagt het iets bij? Nee.

Kom op, bekijk het eerst even vanuit de menselijke kant. Informatie gaat vanzelf volgen. Toetsing daarvan is nog langzamer, hoe noodzakelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:50
Op sociale media word gezegd dat een bepaalde imam - weet de naam niet meer - een bepaalde sekte heeft en dat hij een deel van het leger heeft opgeroepen om dit te doen en hier leiding over heeft...Weet niet of het waar is.
Je doelt waarschijnlijk op de Gulen-beweging.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bedoel je Fethullah Gülen toevallig? Een bekend figuur iig, die niet heel erg goed meer overweg kan met Erdogan enzo

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 19:29

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Baserk schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:48:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk de Gulen-beweging.
Wikipedia: Gülen movement

voor wat min-of-meer objectieve informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Turkije heeft een behoorlijke traditie van militaire staatsgrepen die slagen dus. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 21:42
Dat is dus Fetullah Gülen, de imam in ballingschap, waar Erdogan problemen mee heeft.
Daarnaast heb ik uit Turkse bronnen vernomen dat de hoogste Turkse generaal is gegijzeld door de soldaten die hebben geprobeerd de coup te plegen.
Of dat is gelukt weten we pas morgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 07:55

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Dit bericht komt nu naar buiten:
http://t24.com.tr/haber/tsk-yonetime-el-koyuldu,350149

Google translate:
Turkse strijdkrachten (TSK) heeft aangekondigd dat de regering van het land in beslag genomen zijn geheel.

Turkse leger zei in een verklaring:

Turkse strijdkrachten, de constitutionele orde, democratie, zorgen voor de herhaling van de rechten en vrijheden van de mens en de faciliteiten, waardoor domineren opnieuw de rechtsstaat in het land, verslechterende openbare veiligheid en orde van geconfisqueerde hele bestuur van het land in om weer te garanderen.

Alle internationale overeenkomsten en onze inzet blijft eçerlilig. met alle landen van de wereld, hopen we onze goede relaties voort te zetten.

Stafchef

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:35
Op sociale media word gezegd dat een bepaalde imam - weet de naam niet meer - een bepaalde sekte heeft en dat hij het leger heeft opgeroepen om dit te doen. Weet niet of het waar is.
De coupe zou juist gericht zijn op het in stand houden van de scheiding tussen kerk(Moskee) en staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:49:
[...]

Turkije heeft een behoorlijke traditie van militaire staatsgrepen die slagen dus. :P
Maar ook een geschiedenis van facties en fracties.

En zucht, ik ben opgeroepen om naar kantoor te komen. Ziet er toch serieus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:44

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

atillicious schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:50:
[...]

Dat is dus Fetullah Gülen, de imam in ballingschap, waar Erdogan problemen mee heeft.
Daarnaast heb ik uit Turkse bronnen vernomen dat de hoogste Turkse generaal is gegijzeld door de soldaten die hebben geprobeerd de coup te plegen.
Of dat is gelukt weten we pas morgen denk ik.
Ex-Imam, progressieve man, gelooft in wetenschap en is voor een democratie waar meedere partijen deel van uitmaken.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tjebakka schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:53:
[...]

Ex-Imam, progressieve man, gelooft in wetenschap en is voor een democratie waar meedere partijen deel van uitmaken.
Dus die bestaan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 17:17

Phehistyr

De Epische Lurker

Tuurlijk, net als in het Christendom heb je allerlei stromingen binnen de Islam.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Virtuozzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:53:
[...]

In ieder geval is het dus echt serieus en waarschijnlijk geslaagd dan. Het zal wel over de vluchtelingendeal gaan, zo cynisch ben ik wel. :P
Hou ons op de hoogte voor zover het kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:44

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Muhammed Fethullah Gülen (born 27 April 1941) is a Turkish preacher,[5] former imam,[5][6] writer,[7] and political figure.[8] He is the founder of the Gülen movement (known as Hizmet meaning service in Turkish). He currently lives in self-imposed exile in the United States, residing in Saylorsburg, Pennsylvania.[9][10][11]

Gülen teaches a Hanafi version of Islam, deriving from Sunni Muslim scholar Said Nursî's teachings. Gülen has stated that he believes in science, interfaith dialogue among the People of the Book, and multi-party democracy.[12] He has initiated such dialogue with the Vatican[13] and some Jewish organizations.[14]
Wikipedia: Fethullah Gülen

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 15-07-2016 22:55 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 01-04 13:56
Virtuozzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:53:
[...]

Wat voor werk doe je dat je hiervoor naar kantoor moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 21:42
De ene noemt hem Messias, de andere landverrader.
Hang af van welke kant je het bekijkt.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ZT is Zero Tolerance- dat betekent dat in dit snel lopende topic de moderatie strakker loopt dan normaal, en dat sancties sneller kunnen volgen als zaken escaleren.

Dit topic gaat over de staatsgreep in Turkije. Onderwerpen zoals migratie, beledigingen van Erdogan of IS kunnen in de volgende topics worden besproken.
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3
Belediging van Erdogan door Europese komieken
Opmars IS in het Midden-Oosten

Let op, de politieke situiatie kan je hier bespreken.
Politieke situatie in Turkije

Verder de vraag of ik nog op vakantie kan? Hou de waarschuwingen van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten. Het is niet de bedoeling om dit soort vragen hier maar te plaatsen.