Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Coennos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:19:
Evenementen afzetten met beton blokken...
Daar kom je met een flinke vrachtwagen ook wel een flink stukkie doorheen hoor

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

DennusB schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:21:
[...]

Daar kom je met een flinke vrachtwagen ook wel een flink stukkie doorheen hoor
Dus je geeft toe dat de schade beperkter zou zijn.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The_Bird schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Met de vrachtwagen misschien wel, maar dan pleuren ze een paar granaten in het publiek of gaan ze met AK 47's lopen schieten. Ik weet niet wat beter is.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
The_Bird schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Beslist niet, die blokken worden aan de kant gekegeld. Met hooguit een kromme bumper tot gevolg.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Gelukkig was het geen vrachtwagen gevuld met explosieven.
dat was pas extreem geweest.
als je de filmpjes kijkt is het toch even slikken..

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Coennos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:17:
Dit was simpel te voorkomen,wij hebben dit al meegemaakt jammer genoeg.
Veel vormen van terreur die makkelijk uitvoerbaar zijn, zijn ook makkelijk te voorkomen. Zoals ook dit. Maar je weet vooraf nooit wat iemand nu weer gaat doen. Dus de vraag is dan of daarvoor je hele maatschappij op zijn kop moet zetten. Want, ookal is het een dooddoener, dan doe je dus precies wat de terroristen willen.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:56
Zelden zo'n bizar forum gezien, schaamteloos erom lachen of ontkennen. En we accepteren het blijkbaar ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
sdk1985 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:58:
[...]

Er zijn geen onschuldige mensen. Dat is een nuance die jij aanbrengt die (deze) gelovigen er niet op nahouden. Er is "wij" (de gelovigen van het goede type) en "hun" (de ongelovigen). Wat dergelijke groeperingen betreft verdien jij het om te sterven.

Die redenatie is niet nieuw (kruistochten anyone?), maar wat mij betreft is dat gedachtegoed volkomen onacceptabel. De terugtrekking uit Irak is onderhand de grootste bedreiging voor Europa geworden sinds de tweede wereld oorlog. Vergeet niet dat het daar er nog vaker en nog grover aan toe gaat met de onderlinge facties die elkaar uitmoorden via openbare executies terwijl de vrouwen worden buitgemaakt als seksslaven.

Kunnen we er wat tegen doen? Wat mij betreft wel. Eerste stap is acceptatie van het probleem. Daarna een serieus gesprek over grensbewaking. Het is echt niet onmogelijk om elke meter van Europa af te dekken, zeker niet met de techniek van nu. Sterker nog, sommige Oosterburen doen dat nu al.

Ga daarna eens netjes de 2% van het GDP aan het leger besteden. Wat heb je aan al die rijkdom als "de staat" zijn primaire doel niet vervult (veiligheid voor de inwoners garanderen). Als er iéts is dat je niet zelf kunt regelen dan zijn dat een Leopard Tank, een Apache en de informatie waar een MIVD over kan beschikken. Dat hoeft overigens niet eens offensief te gaan, dat kan ook defensief en humanitair.
Om hier nog op te reageren, dit klopt niet helemaal. Als ze uit gaan van groep A - gelovigen en groep B - ongelovigen dan zou hij niet op deze menigte inrijden. Er zitten immers ook gelovigen bij die bij groep A horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:26:
[...]

Zelden zo'n bizar forum gezien, schaamteloos erom lachen of ontkennen. En we accepteren het blijkbaar ook nog.
Vrijheid van meningsuiting :'). Net als dat ze het salafisme niet verbieden maar in de gaten houden, jaja. Als je ziet hoe vaak er toch nog van die haat predikers hun zegje mogen doen ... dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

warhamstr schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:23:
[...]

Beslist niet, die blokken worden aan de kant gekegeld. Met hooguit een kromme bumper tot gevolg.
Afhankelijk welke, maar de grote varianten die bij snelwegen worden gebruikt, kunnen zo'n track aardig tot stilstand brengen (er hoeft maar 1 wiel af te breken). Probleem is eerder, met een feestdag in heel frankrijk, waar ga je die dingen allemaal neerzetten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Khayma schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Om hier nog op te reageren, dit klopt niet helemaal. Als ze uit gaan van groep A - gelovigen en groep B - ongelovigen dan zou hij niet op deze menigte inrijden. Er zitten immers ook gelovigen bij die bij groep A horen.
Natuurlijk gaat het daar niet om. Gematigde moslims in Frankrijk zijn net zo goed doelwit. Als je kijkt naar wat de IS lokaal afslacht zijn dat voornamelijk moslims.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 15-07-2016 10:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Niet online
Ik vrees dat je daar geen gelijk in hebt. Als er wat toevallig wat groep A mensen tussen zitten dan zijn dat gewoon martelaren voor het hogere doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
SinergyX schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:29:
Afhankelijk welke, maar de grote varianten die bij snelwegen worden gebruikt, kunnen zo'n track aardig tot stilstand brengen (er hoeft maar 1 wiel af te breken). Probleem is eerder, met een feestdag in heel frankrijk, waar ga je die dingen allemaal neerzetten.
Preventie moet hem meer gaan zitten in het wegnemen van de voedingsbodem en het vroegtijdig identificeren en aanpakken van potentiële terroristen/gekken. Het is simpelweg niet moeilijk voor een kwaadaardig persoon om veel slachtoffers te maken zelfs als je heel Europa in een bunker en politiestaat verandert blijkt ook nu weer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Je begrijpt wel dat er in Syrie ook veel onschuldige mensen sterven die niets tegen Amerika hebben? ;)
Dit verdient meer dan een +1. Super egoïstisch om die oorlog in de zogenaamde zandbak te houden want die mensen zijn minder waard blijkbaar. Te smerig voor woorden om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 20:45

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

sdk1985 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:58:
[...]

Kunnen we er wat tegen doen? Wat mij betreft wel. Eerste stap is acceptatie van het probleem. Daarna een serieus gesprek over grensbewaking. Het is echt niet onmogelijk om elke meter van Europa af te dekken, zeker niet met de techniek van nu. Sterker nog, sommige Oosterburen doen dat nu al.
niet alleen oost-europeanen, de Fransozen zelf hebben na november gereageerd door wekenlang hun grenzen af te sluiten...
Ook nu heerst er nog een Noodtoestand, al sinds 8 maanden, met verruimde bevoegdheden van de Politie en actiever controle door het Leger.

heeft hen miljoenen gekost (schattingen zijn dat de aanpassingen van de reisvrijheid, zwardere controle's en het wegblijven van toeristen ongeveer 7% van het franse BP kan gaan kosten), en wat denk je dat het precies opgeleverd heeft?

Midden tijdens de zwaarste controle's aan de Frans-belgische grens zijn enkele belgische gezochte terroristen uit brussel gewoon van Frankrijk naar Brussel gereisd en zelfs terug, ze werden zelfs tweemaal gecontroleerd, maar niet opgepakt.

Natuurlijk leuk om te gaan roepen dat het afsluiten van grenzen een effectieve maatregel tegen terrorisme zou zijn, de werkelijkheid bewijst echter andersom, juist in zwaar dor terrorisme getroffen gebieden zijn grenzen vaak juist streng bewaakt (denk aan bv de grens tussen turkije en Syrie)...
dat hindert vooral de reisvrijheid van burgers, maar juist wapens en teroristen blijken nog steeds relatief makkelijk van het ene land naar het andere gebracht te worden, zelfs al is hetd an via illegale wegen, het blijft gebeuren en wordt vaak juist des te werkzamer.

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 15-07-2016 10:36 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
[...]

Is de pagina verdwenen of ligt het aan mij?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 21-09 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Gopher schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:53:
[...]

Uiteraard zullen deze er tussen zitten, wat ik jammer vind is dat zo nadrukkelijk aangegeven moet worden dat er Nederlanders gewond/gesneuveld zijn. Want wij zijn natuurlijk toch wel belangrijker dan de rest?
Natuurlijk zijn wij belangrijker dan de rest. Een Nederlander staat dichter bij ons. Een paar miljoen jaar evolutie zorgt ervoor dat wij dat belangrijker vinden.

Ik vind het leven van mijn broer meer waard dan dat van mijn buurman, dat van mijn buurman meer waard dan dat van een willekeurige Duitser ergens en dat van een Duitser meer waard dan dat van een Chinees ergens ver weg. Bij mijn broer ga ik naar de begrafenis, de buurman misschien ook wel (heb weinig contact met 'm, maar op zijn minst een kaartje), bij de Duitser lees ik het nieuws op pagina 8 van de krant en ga over tot de orde van de dag en dat van de Chinees hoor ik helemaal nooit bij wijze van.

Dat je dat proces niet begrijpt snap ik niet echt.
[...]

Het geeft aan hoe verloren die generatie eigenlijk is en hoe groot de scheiding binnen onze samenleving is. Ik denk niet dat het nog mogelijk is dit nog te repareren. De duistere kanten van de media-overload in onze samenlevingen, de non-stop barrage van (mis)-informatie en de selectieve informatie-opname van individuen die op internet ineens een groep worden.

[ Voor 22% gewijzigd door FunkyTrip op 15-07-2016 10:41 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:56
hexta schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Is de pagina verdwenen of ligt het aan mij?
Helaas niet.

http://m.marokko.nl/forum...ental-stijgt-naar-77/p/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

RM-rf schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:35:
[...]

niet alleen oost-europeanen, de Fransozen zelf hebben na november gereageerd door wekenlang hun grenzen af te sluiten...
Als iemand die doordeweeks tweemaal daags de Franse grens oversteekt, moet ik dit tegenspreken. Na de aanslagen in november stond er wel lange tijd politie op de grensovergang, maar ze controleerden vrijwel niemand. "Gesloten grenzen" is dus niets meer dan "2 agenten bij de grens en zeer sporadisch een paspoort controle".

Het is ook niet te doen om volledige grenscontrole in te voeren. En zelfs al zou dat zo zijn, er zijn talloze plekken waar je door een weiland of bos de grens over kunt steken, weg van alle officiele grensposten.

[ Voor 16% gewijzigd door Rannasha op 15-07-2016 10:46 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

YellowCube

Wait...what?

spartacusNLD schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:47:
[...]

:/ :/ :/ :/ :/

kende dat forum niet.. die reacties :r :r
het is maar hoe je het wil lezen.
de eerste reacties die ik zie zijn:
Afschuwelijk
en
Monsters zijn het
regelrechte afkeuring dus en zo zijn er veel meer.
dat er een zooi droeftoeters tussen zitten zie je overal.
Ga de reacties op GeenStijl eens lezen, daar zitten ook gewoon absurd debiele reacties tussen (maar dan van mensen die vinden dat elke moslim per direct het land uit moet).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

YellowCube schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:51:
[...]

het is maar hoe je het wil lezen.
de eerste reacties die ik zie zijn:

[...]

en

[...]

regelrechte afkeuring dus en zo zijn er veel meer.
dat er een zooi droeftoeters tussen zitten zie je overal.
Ga de reacties op GeenStijl eens lezen, daar zitten ook gewoon absurd debiele reacties tussen (maar dan van mensen die vinden dat elke moslim per direct het land uit moet).
Lees die reacties later in t topic eens? vooral die ''Drab_Tip'' :F

''Frankrijk mag nu alle ellende die ze gezaaid hebben door de eeuwen heen oogsten.'' :| :r

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 15-07-2016 10:53 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Rannasha schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Als iemand die doordeweeks tweemaal daags de Franse grens oversteekt, moet ik dit tegenspreken. Na de aanslagen in november stond er wel lange tijd politie op de grensovergang, maar ze controleerden vrijwel niemand. "Gesloten grenzen" is dus niets meer dan "2 agenten bij de grens en zeer sporadisch een paspoort controle".

Het is ook niet te doen om volledige grenscontrole in te voeren. En zelfs al zou dat zo zijn, er zijn talloze plekken waar je door een weiland of bos de grens over kunt steken, weg van alle officiele grensposten.
Ikzelf ga niet dagelijks de franse grens over, maar enkele collega's wel, die tussen Luxemburg en Frankrijk en van wat zij aangaven was na de november aanslagen de autosnelweg versmald tot 1 rijbaan en moesten auto's stapvoets langs enkele zwaarbewapende Gendarme's ...
Die overigens idd eigenlijk vooral grimmig stonden te kijken en sigaretjes te roken...

Het leidde wel tot grote file's, in het betreffende gebied wonen zo'n 100.000 fransozen die in het buurland werken en dagelijks die grens overmoesten en voor hen werd de reistijd vaak een uur of anderhalf uur langer door de controle's...
Die verder weinig effectief nut hadden qua criminaliteitsbestrijding

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mddd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:32:
[...]

Ik vrees dat je daar geen gelijk in hebt. Als er wat toevallig wat groep A mensen tussen zitten dan zijn dat gewoon martelaren voor het hogere doel.
Precies. Genoeg aanslagen in Irak en omgeving waar ze ook hun 'eigen' volk opblazen. En daar hoor je hier nauwelijks wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Onsmakelijke reacties, maar geeft (denk ik) wel weer hoe een deel van "die groep" er in zit.

Of het zijn gewoon de wel bekende forum warriors die de boel lopen te trollen :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 22:03

YellowCube

Wait...what?

spartacusNLD schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:52:
[...]

Lees die reacties later in t topic eens? vooral die ''Drab_Tip'' :F
Je hebt helemaal gelijk. Het is totaal en utterly treurig zoals zo'n figuur reageert.
Maar het is toch echt een kwestie van "welkom op internet".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cIPm5FAoH6SSMLOBgpLpav8a/full.jpg

Ik wil het allerminst goedpraten, maar dit soort idioten zitten nu eenmaal onder ons.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kijk dan op forum stormfront, precies hetzelfde, maar vanuit andere kant bekeken :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 14:35
De beste stuurlui staan aan wal, alsof zo'n gruweldaad voorkomen had kunnen worden.

Ik denk dat grenscontroles als grove filter wel van belang zijn, om enigszins de boel te monitoren. Bestaat er een alternatief?

Voor wat betreft dat forum, een aantal reacties geven blijk van beperkte verstandelijke vermogens, hetgeen op Tweakers ook voorkomt .

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
YellowCube schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:56:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Het is totaal en utterly treurig zoals zo'n figuur reageert.

Ik wil het allerminst goedpraten, maar dit soort idioten zitten nu eenmaal onder ons.
Het is niet anders dan GS.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
RM-rf schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Ikzelf ga niet dagelijks de franse grens over, maar enkele collega's wel, die tussen Luxemburg en Frankrijk en van wat zij aangaven was na de november aanslagen de autosnelweg versmald tot 1 rijbaan en moesten auto's stapvoets langs enkele zwaarbewapende Gendarme's ...
Die overigens idd eigenlijk vooral grimmig stonden te kijken en sigaretjes te roken...

Het leidde wel tot grote file's, in het betreffende gebied wonen zo'n 100.000 fransozen die in het buurland werken en dagelijks die grens overmoesten en voor hen werd de reistijd vaak een uur of anderhalf uur langer door de controle's...
Die verder weinig effectief nut hadden qua criminaliteitsbestrijding
Enkele dagen na de aanslagen in Parijs was ik voor het werk bij een dochterbedrijf nabij de Franse grens. Bijna middag en ik besloot over de grens in Frankrijk wat te gaan eten (wegens een stuk goedkoper en doorgaans vriendelijker dan in Vlaanderen), stelde mijn GPS in, reed over een verlaten weggetje en was zonder het zelf direct te beseffen zonder enige controle in Frankrijk.

Die massale grenscontroles zijn je reinste onzin, alsof dat gespuis gewoon de snelweg zal nemen zeker? Tienduizend kleine weggetjes zonder controle waar je zonder het zelfs goed te beseffen, Frankrijk binnenrijdt.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Niet online
Rannasha schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:45:
Zelfs al zou je wel volledig kunnen controleren, dan is het nog steeds de vraag wat je daarmee oplost. Je kunt alleen mensen tegenhouden waarvan je weet/vermoed dat ze kwaad in de zin hebben. De dader van gisteravond was, voor zover nu bekend, bijvoorbeeld niet zo iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Virtuozzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Meen je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Virtuozzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Of facebook (al verwijderen ze daar nu bizar actief) of twitter, of welk ander media. Anonimiteit verlegt de grens van stupiditeit.

Kleine verschil zit imho in de gedachte erachter, pokemon jokes of 'het is nep en opgezet door Bush', daar zit toch een behoorlijk verschil in.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Cum Grano Salis schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:57:

Ik denk dat grenscontroles als grove filter wel van belang zijn, om enigszins de boel te monitoren. Bestaat er een alternatief?
Grenscontroles zijn nu juist de domste en meest eenvoudig te omzeilen vormen van controle...

Bedenk zelf maar, op een statische plek en ver van tevoren aangekondigt... Het spijt me om het te zeggen, maar grenscontrole's als veiligheids of controle instrument is al ruim 50 jaar verouderd en ook vroeger hooguit handig om de smokkel van goederen en omzeilen van importbelastingen te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:05
RM-rf schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:35:
[...]

wat denk je dat het precies opgeleverd heeft?
Een EK zonder aanslagen bijvoorbeeld. Zal geen toeval zijn dat juist net na het WK nu een aanslag (kan) worden gepleegd.
Natuurlijk leuk om te gaan roepen dat het afsluiten van grenzen een effectieve maatregel tegen terrorisme zou zijn, de werkelijkheid bewijst echter andersom, juist in zwaar dor terrorisme getroffen gebieden zijn grenzen vaak juist streng bewaakt (denk aan bv de grens tussen turkije en Syrie)...
??? Praktisch alle 'Syriëgangers' gaan gewoon via Turkije het kalifaat binnen. Turkije heeft de situatie in eigen land niet eens onder controle daar (bombarderen hun eigen grondgebied), laat staan dat ze de grens 24/7 in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

'Franse politie wist dat aanslag kon gebeuren door oproep al-Qaida'

http://nos.nl/artikel/211...door-oproep-al-qaida.html

clickbait.. die roepen natuurlijk om de haverklap dat er iets aan komt

[ Voor 43% gewijzigd door spartacusNLD op 15-07-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
HallonRubus schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:03:
[...]

Een EK zonder aanslagen bijvoorbeeld. Zal geen toeval zijn dat juist net na het WK nu een aanslag (kan) worden gepleegd.
Nationale feestdag he, het is niet zo dat ze opeens niet op staan te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
YellowCube schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:56:
[...]

[afbeelding]

Yasmina Haifi had er geen enkel probleem mee om IS een zionistisch complot te noemen. Niet anoniem dus, maar "gewoon" als ambtenaar van buitenlandse zaken.

Dus het zijn niet alleen mafkezen die anoniem dit soort rare complotten uiten. Het leeft wel iets meer denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
RM-rf schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:02:
[...]

Grenscontroles zijn nu juist de domste en meest eenvoudig te omzeilen vormen van controle...

Bedenk zelf maar, op een statische plek en ver van tevoren aangekondigt... Het spijt me om het te zeggen, maar grenscontrole's als veiligheids of controle instrument is al ruim 50 jaar verouderd en ook vroeger hooguit handig om de smokkel van goederen en omzeilen van importbelastingen te stoppen.
Iets afschieten is altijd makkelijk, vandaar de vraag in mijn reactie: bestaat er een alternatief?

Ik kan terugkomen op mijn eerdere reactie, gezien het nieuwsartikel hierboven.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

HallonRubus schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:03:
[...]

En wat heeft dat met grens-controle's te maken?
Of denk je dat de terroristen die al hun aanslagen voorbereid hadden opeens dat niet meer konden doen omdat ze niet over de franse grens zouden kunnen komen?

Ik wil niks zeggen, maar een grensoverschrijding, zelfs inclusief wapens en explosieven om frankrijk binnen te komen zal het probleem nergens geweest zijn... de betreffende controle's uit november zijn allang ook weer gestopt, aangezien de kosten ervan veeels te hoog waren (zoals gezegd vele tientallen miljoenen omdat dagelijks honderduizenden forensen in urenlange file's aan grenzen stonden
??? Praktisch alle 'Syriëgangers' gaan gewoon via Turkije het kalifaat binnen. Turkije heeft de situatie in eigen land niet eens onder controle daar (bombarderen hun eigen grondgebied), laat staan dat ze de grens 24/7 in de gaten houden.
De truks syrische grens is vrijwel geheel versprerd met prikkeldraad... dat bv recruten vaak de wegen van de smokkelaars kunnen volgen, tegen betaling, evt omkoping is juist een bewijs dat de grensversperring juist voor de gevaarlijkse groepen niks brengt, maar wel duizenden 'gewone' burgers tegenhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
RM-rf schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:02:
[...]

Het klinkt als een prima oplossing, maar dat is het niet. Misschien, maar dan ook heel misschien, filter je de grootste debielen eruit. Maar de meesten kan je er toch niet stoppen.
demichel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:58:
[...]...stelde mijn GPS in, reed over een verlaten weggetje en was zonder het zelf direct te beseffen zonder enige controle in Frankrijk.

Die massale grenscontroles zijn je reinste onzin, alsof dat gespuis gewoon de snelweg zal nemen zeker? Tienduizend kleine weggetjes zonder controle waar je zonder het zelfs goed te beseffen, Frankrijk binnenrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:De discussie waarom Frankrijk of maatschappelijke problemen die tot aanslagen leiden kan hier.
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2016 11:29 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Cum Grano Salis schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:07:
[...]

Iets afschieten is altijd makkelijk, vandaar de vraag in mijn reactie: bestaat er een alternatief?
ik vind he erg zwak te pleiten voor grenscontrole's die geen nut hebben, onder het mom van 'maar we moeten toch iets doen'..
en het dan te doen, met miljoenen aan economische kosten en nul-komma-nul resultaat...

Als je een alternatief zoekt, zou de effectiviteit het uitgangspint moeten zijn... dus eerst vaststellen wat je dan precies wilt bereiken... wie of wa wil je bij controle's oppakken en waarop...

bv gewoon 'mobiele' controle's kunnen effectiever zijn dan enkel controle's aan grenzen, maar dan moet je dus toestaan dat controlediensten overal wegen kunnen afzetten of auto's aanhouden op ook lichte of zelfs niet bestaande 'verdenking'...

zelfs dan kun je je afvragen in welke zin een controle deze aanslag vorkomen had kunnen?

Stel je voor dat gistermiddag een Franse gendarme deze bestuurder van die vrachtwagen aangehouden had...
En dan?
was de aanslag dan voorkomen?

Ik vrees eerder dat ook bv controle van papieren verder niet veel brengt, als er geen 'grond' is iemand te arresteren en als er niet op andere manieren vooraf geweten was dat er een aanslag gepland was...

Oftwel, het gaat niet enkel om 'meer controle's... maar gewoon ook het verazemelen van nuttige informatie en voorkennis over eventueel geplande aanslagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
in het begin van dit filmpje zie je een scooter de vrachtwagen inhalen om vervolgens ten val te komen, althans zo lijkt het

http://www.zie.nl/video/khzzecmfhgww

ben benieuwd wat ie exact van plan was, wellicht dat ie ervan uitging dat het om een ongeval ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Just_A_User schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:20:
[...]

Right. Wat hadden die blokken beton voor zin gehad vorig jaar tijdens die schietpartij in Parijs? Ze vinden er toch wel een weg omheen, als ze iets willen doen lukt het toch wel.
Tja, soms houden ze er toch wel rekening mee. Toen met Obama hadden ze wegen zelfs geblokkeerd met containers. Ik denk dat we in Nederland sinds die gek met de Suzuki Swift op Koninginnedag meer rekening mee houden. Die idioot had ook een vrachtwagen kunnen huren natuurlijk.

Ik vraag me af of dit door IS georganiseerd is. Nepgranaten in de vrachtwagen klinkt meer als een losgeslagen idioot die symphatiseerd met IS.

Alles beveiligen is onmogelijk, maar toch zie je in continu veranderingen in het straatbeeld. Militairen bij een kerstmarkt of in een winkelcentrum, een vliegveldcontrole (metaaldetectors en röntgen voor je bagage) bij een dierentuin meer blokkades bij evenement (zelfs hier in het dorp was er voor een jaarlijks feestje maar een toegang dit jaar en waren rugzakken verboden). Van de andere kant kan ik me niet herinneren dat ik de Eiffeltoren in Frankrijk ooit zonder militairen heb gezien en daar ben ik ook in het pre-IS tijdperk een paar keer geweest.
shameete schreef op vrijdag 1Di5 juli 2016 @ 11:29:
in het begin van dit filmpje zie je een scooter de vrachtwagen inhalen om vervolgens ten val te komen, althans zo lijkt het

http://www.zie.nl/video/khzzecmfhgww

ben benieuwd wat ie exact van plan was, wellicht dat ie ervan uitging dat het om een ongeval ging.
Die scooter viel me ook op, ik dacht dat het politie was. Maar kan natuurlijk dat hij dacht dat de bestuurder een beroerte had.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 15-07-2016 11:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 23:53
RM-rf schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:13:
[...]

ik vind he erg zwak te pleiten voor grenscontrole's die geen nut hebben, onder het mom van 'maar we moeten toch iets doen'..
en het dan te doen, met miljoenen aan economische kosten en nul-komma-nul resultaat...

Als je een alternatief zoekt, zou de effectiviteit het uitgangspint moeten zijn... dus eerst vaststellen wat je dan precies wilt bereiken... wie of wa wil je bij controle's oppakken en waarop...

bv gewoon 'mobiele' controle's kunnen effectiever zijn dan enkel controle's aan grenzen, maar dan moet je dus toestaan dat controlediensten overal wegen kunnen afzetten of auto's aanhouden op ook lichte of zelfs niet bestaande 'verdenking'...

zelfs dan kun je je afvragen in welke zin een controle deze aanslag vorkomen had kunnen?

Stel je voor dat gistermiddag een Franse gendarme deze bestuurder van die vrachtwagen aangehouden had...
En dan?

Ik vrees eerder dat ook bv controle van papieren verder niet veel brengt, als er geen 'grond' is iemand te arresteren en als er niet op andere manieren vooraf geweten was dat er een aanslag gepland was...

Oftwel, het gaat niet enkel om 'meer controle's... maar gewoon ook het verazemelen van nuttige informatie en voorkennis over eventueel geplande aanslagen....
De controle van de vrachtwagen heeft blijkbaar plaatsgevonden:
http://www.telegraaf.nl/t...nd_naast_de_truck___.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Toen ik gister omstreeks middernacht nog eens het nieuws bekeek zag ik wat in eerste instantie leek op een bizar ongeval of een gek die zoals in NL enkele jaren terug inreed op een publiek. Toen was er al sprake van 16 doden... Op zich al verschrikkelijk hoewel het niet de indruk gaf van een terreurdaad en ik dacht er verder niet over na. Deze ochtend was het al 84 doden en sprak men met bijna zekerheid van een aanslag. Ik weet niet hoe het bij jullie zat maar ik schrok deze ochtend veel meer dan toen ik gisteravond het nieuws zag. Ongevallen gebeuren elke dag (wel niet met zoveel doden) maar aanslagen gebeuren niet vaak maar hebben laten een grotere indruk na op iedereen. Of ben ik nu apathisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ja.
SinergyX schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:01:
[...]

Of facebook (al verwijderen ze daar nu bizar actief) of twitter, of welk ander media. Anonimiteit verlegt de grens van stupiditeit.
Inderdaad.

Arena's van emotie trekken nu eenmaal bepaald gedrag aan, ze stimuleren het ook. Het is een zichzelf versterkend effect - waar sommige mensen gretig gebruik van maken. Dat gedrag zie je net zo goed bij een PVV als bij een IS.

Zelfs als je in het achterhoofd de emotionele lading afzet tegen ontwikkelingen, het probleem blijft dat ongeacht intentie, aan- of afwezigheid van planning of instrumenteel gebruik de neveneffecten er altijd zijn.

Wat je dan krijgt is een voedingsbodem voor negatief trendgedrag.
noguru schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:06:
[...]

Yasmina Haifi had er geen enkel probleem mee om IS een zionistisch complot te noemen. Niet anoniem dus, maar "gewoon" als ambtenaar van buitenlandse zaken.

Dus het zijn niet alleen mafkezen die anoniem dit soort rare complotten uiten. Het leeft wel iets meer denk ik zo.
Tja. Minder, minder. Idioten heb je overal. Het gevaar zit juist in de hoek van mensen die bewust en gericht gebruik maken van problematiek - helemaal bij hen die de problematiek proberen te versterken middels emotie, beeld, misleiding en meer. Of we nu kijken naar het apocalyptisch geneuzel van een IS of de monoculturele illusie van een Bosma.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
Virtuozzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:40:

[...]

Tja. Minder, minder. Idioten heb je overal. Het gevaar zit juist in de hoek van mensen die bewust en gericht gebruik maken van problematiek - helemaal bij hen die de problematiek proberen te versterken middels emotie, beeld, misleiding en meer. Of we nu kijken naar het apocalyptisch geneuzel van een IS of de monoculturele illusie van een Bosma.
Sorry maar ik begrijp niet wat je hier mee wil zeggen. Ja het is erg maar Wilders en consorten zijn erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
noguru schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:45:
[...]

Sorry maar ik begrijp niet wat je hier mee wil zeggen. Ja het is erg maar Wilders en consorten zijn erger?
Volgens mij bedoelt hij niet zozeer erger maar vooral gevaarlijker.
Maar dan niet voor mensen die daar op de weg stonden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

je begrijpt het heel goed volgens mij. Ook hier geld "Anonimiteit verlegt de grens van stupiditeit."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:58
Een betonblok had wel geholpen hier maar dan was men wel ergens naar toe gegaan waar geen betonblok is.Schiphol wordt bijv. redelijk beveilgd want zelfs mijn blanke oma moet haar flesje water inleveren zodat men een aanslag vanuit de hoek van extreme blanke oma's heeft kunnen voorkomen. Echter Amsterdam CS is een koud kunstje om in de spits een bloedbad aan te richten. Zolang we de olifant in de kamer niet benoemen voorspel ik nog vele aanslagen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
[...]

Voorkomen zal in vele gevallen onmogelijk zijn.
Over de resultaten van de grenscontroles is weinig bekend, hoe kom je aan die 'nul komma nul'?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:48:
[...]

je begrijpt het heel goed volgens mij. Ook hier geld "Anonimiteit verlegt de grens van stupiditeit."
Ik had juist een voorbeeld genoemd dat aantoont dat een ambtenaar van buitenlandse zaken, werkend bij de terrorisme bestrijding nota bene, helemaal geen moeite heeft om onder eigen naam dit soort uitspraken te doen..
Niet iedereen heeft die anonimiteit nodig om stupide te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
Brent schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:53:
[...]

Mensen of groepen die zulke onvrede inzetten voor een politiek doel, en vaak dan ook die onvrede aanwakkeren om hun doel preciezer te rechtvaardigen en mensen ervoor te winnen, dat is erger dan wat balken op een forum.

Het vervelende is, is dat zulke groepen eigenlijk nooit echt iets oplossen. Grenzen dicht zal de reeds aanwezige Parijse ghetto's niet doen veranderen in centra van vrede en welvarendheid.
Nogmaals, het voorbeeld wat ik noemde gaat veel verder dan wat "balken" op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Nee. Ik merk een aantal dingen op. Ten eerste dat hoe gruwelijk dit alles ook is er zaken zijn die niet voorkomen kunnen worden. Ten tweede dat er geen functioneel verschil is tussen gedachtegoed van deze of gene groep of partij voor de effecten die men nastreeft en de afhankelijkheden die men moet behartigen.

Dat eerste, is heel moeilijk om te erkennen. We worden boos van dit soort aanslagen, mensen worden bang, onzeker. Dit terwijl het juist in ons ingebouwd is om zekerheden te zoeken. Juist wanneer een situatie al emotioneel beladen wordt is het dan heel moeilijk om realiteiten te erkennen. Als mens reageren we dan vaak reflexief. Dat maakt ons juist kwetsbaar.

Dat tweede, is ook een gegeven. Er zullen nu eenmaal altijd mensen zijn die gebruik maken van het bovenstaande. Probleem is dat zelfs bij de meest utopisch pure intenties er altijd neveneffecten zijn die de onderliggende problematiek enkel versterken en/of vergroten. Dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Blijkbaar toch een oproep van IS, van Abou Mohammed al-Adnani.Zijn woorden:"Vertrouw op Allah en vermoord ze op eender welke manier", verklaarde hij in een meertalige boodschap. "Als je geen wapens hebt, sla hun hoofd dan in met een steen, dood hen met een mes of verpletter hen met je auto."

Bron:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160715_02386216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Virtuozzo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:40:

Arena's van emotie trekken nu eenmaal bepaald gedrag aan, ze stimuleren het ook. Het is een zichzelf versterkend effect - waar sommige mensen gretig gebruik van maken. Dat gedrag zie je net zo goed bij een PVV D66 als bij een IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
noguru schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:54:
[...]

Nogmaals, het voorbeeld wat ik noemde gaat veel verder dan wat "balken" op een forum.
Ik had een ander voorbeeld in het hoofd, excuus. Kwa bericht was het min of meer hetzelfde als dat marokko.nl draadje overigens, maar dan onder eigen naam. Toch, is Twitter nu zo heel anders? Ik zie er ook eigenlijk alleen maar vooral onderbuik-oneliners vandaan komen. Trump, Wilders, onder eigen naam, roepen ook heel wat op Twitter.

Die dame is ontslagen, toch?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Correct, we zijn inmiddels heel dicht in de buurt van een zogeheten omslagpunt waarop dat soort keuze- en voedingsgedrag onderdeel wordt van politieke instrumentatie. Er is geen enkele serieuze (draagvlak) partij op het moment die nu al op punten niet in de zucht van de verleiding zit.

Dit is een schoolvoorbeeld van onbeheersbare neveneffecten. Op het moment dat een arena enkel emotie kent passen mensen zich aan in gedrag, maar ook in gebruik van instrumentatie. Ook dat voegt enkel kwetsbaarheden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
kobus71 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:58:
Blijkbaar toch een oproep van IS, van Abou Mohammed al-Adnani.Zijn woorden:"Vertrouw op Allah en vermoord ze op eender welke manier", verklaarde hij in een meertalige boodschap. "Als je geen wapens hebt, sla hun hoofd dan in met een steen, dood hen met een mes of verpletter hen met je auto."

Bron:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160715_02386216
Dit artikel haalt voorbeelden aan uit 2013. Dat is een erg lange periode, bewijst in mijn ogen nog helemaal niets. Ze roepen dit soort dingen iedere week.

[ Voor 3% gewijzigd door Rule op 15-07-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Snowdog schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:03:
Probleem is dat de huidige politiek de vorming van die ghetto's (en daarmee het probleem) heeft doen ontstaan. Grenzen dicht zorgt er ten minste voor dat er voorlopig geen (of minder) nieuwe ghetto's ontstaan en dat er in ieder geval eerst naar een oplossing voor het probleem kan worden gezocht voordat er teveel steden hun identiteit verliezen (of hoe je het ook wil noemen).
Ten minste nog wel. Hoe zie je dat voor je? Een grote muur langs heel de grens met om de 100 meter een torentje met een paar wachters er in? Zo niet, dan komen er nou eenmaal vluchtelingen binnen, die laten zich niet tegen houden door iemand in Den Haag of Parijs die roept "en nu gaan de grenzen dicht!" Dit soort symboolpolitiek leidt alleen maar af van praten over echte oplossingen en is vooral heel kostbaar voor alles en iedereen die wel gewoon de grens mag.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Rule schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:06:
[...]

Dit artikel haalt voorbeelden aan uit 2013. Dat is een erg lange periode, bewijst in mijn ogen nog helemaal niets. Ze roepen dit soort dingen iedere week.
"Sinds enkele maanden wordt die methode van aanslagen plegen namelijk gepredikt door Abou Mohammed al-Adnani, woordvoerder van terreurorganisatie Islamitische Staat.'

Het artikel is van vandaag.Is dus wel degelijk een oproep geweest de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Brent schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:04:
[...]

Die dame is ontslagen, toch?
Zeker niet, ze kreeg wel een andere functie. En vanzelfsprekend was het niet haar schuld, maar is het racisme:
Haifi wil aantonen dat het ministerie haar als moslima, als Marokkaanse én als activiste onevenredig zwaar heeft aangepakt, na de „onwelgevallige” tweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58
ph4ge schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:06:
[...]

Ten minste nog wel. Hoe zie je dat voor je? Een grote muur langs heel de grens met om de 100 meter een torentje met een paar wachters er in? Zo niet, dan komen er nou eenmaal vluchtelingen binnen, die laten zich niet tegen houden door iemand in Den Haag of Parijs die roept "en nu gaan de grenzen dicht!" Dit soort symboolpolitiek leidt alleen maar af van praten over echte oplossingen en is vooral heel kostbaar voor alles en iedereen die wel gewoon de grens mag.
Daar zijn wel een aantal manieren voor een muur/hekwerk kan, maar een meer technische oplossing is vast ook wel mogelijk. En ja, ook dat zal er niet voor zorgen dat er niemand meer binnenkomt, maar het aantal mensen dat binnenkomt zal wel kleiner worden lijkt me. En het praten over echte oplossingen, doen we dat nu niet al een hele tijd zonder dat daar veel resultaat uit is gehaald? Nouja, we dumpen het gros in Turkije, dat is in ieder geval een mooie eerste stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb hier geen woorden voor.
Ik raad alleen ieder aan de filmpjes die buiten de bekende nieuws websites niet te kijken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
PWM schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:10:
[...]

Zeker niet, ze kreeg wel een andere functie. En vanzelfsprekend was het niet haar schuld, maar is het racisme:

[...]
Zeer eigenaardig om zo'n type in dienst te houden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:12:
[...]

Daar zijn wel een aantal manieren voor een muur/hekwerk kan, maar een meer technische oplossing is vast ook wel mogelijk. En ja, ook dat zal er niet voor zorgen dat er niemand meer binnenkomt, maar het aantal mensen dat binnenkomt zal wel kleiner worden lijkt me. En het praten over echte oplossingen, doen we dat nu niet al een hele tijd zonder dat daar veel resultaat uit is gehaald? Nouja, we dumpen het gros in Turkije, dat is in ieder geval een mooie eerste stap?
Dat is eigenlijk een discussie voor in een heel ander topic hier, maar goed, het zou de eerste keer zijn in de geschiedenis van de mensheid dat men er op magische wijze in zou slagen om demografische ontwikkelingen, patronen van migratie en sociaal-economische verschuivingen tegen te houden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Brent schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:13:
[...]

Zeer eigenaardig om zo'n type in dienst te houden.
Ze wilden wel van haar af, maar ze konden haar niet ontslaan aangezien daar geen basis voor was in ons ontslagrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Naam van terrorist is bekend:Mohamed Lahouaiej Bouhlel De naam Antwan Kumiya zou onjuist zijn. Kumiya was een Tunesiër met een verblijfstatus in Frankrijkhttps://www.powned.tv/art...-vrachtwagen-aanslagplege

[ Voor 14% gewijzigd door kobus71 op 15-07-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Snowdog schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:12:
Vertel? Je gaat er echt niet aan ontkomen om elke auto/container die de grens over gaat fysiek te controleren. En op het moment dat je dat op de grote grensovergangen doet gaat men naar de kleinere grensovergangen en als dat niet meer gaat de weg af. Zonder grootschalige fysieke controles die moeilijk te ontwijken zijn houd je weinig tegen.

Opvang in de regio is inderdaad een eerste stap, en ja, daar zullen wij ook ons steentje aan bij moeten dragen. Zorgen dat mensen niet meer hoeven te komen en die hier zijn snel weer terug kunnen heb je veel meer aan dan de holle retoriek van "grenzen dicht!".

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 15-07-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het probleem is dat het globaliseringsmodel van samenleving wat de politiek en elite voorschrijven niet houdbaar is. Je kan geen samenleving opbouwen met complexe instituties en een hoge mate van onderling vertrouwen, noodzakelijk om je als mens vrij te bewegen en te ondernemen zonder achterdochtig te hoeven zijn, zonder dat er binnen de samenleving een intrinsieke mechanismes zijn voor gedeelte normen en waarden set. Op een of andere manier is er decennia lang het idee ontstaan dat als je mensen maar in een samenleving plaatst met instituten zoals democratie, kapitalisme en een rechtstaat, dat dat voldoende zou zijn om een samenleving met (sterk) verschillende culturen, religies, normen en waarden, etc zonder conflicten en tegenstellingen te bereiken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58
ph4ge schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Vertel? Je gaat er echt niet aan ontkomen om elke auto/container die de grens over gaat fysiek te controleren. En op het moment dat je dat op de grote grensovergangen doet gaat men naar de kleinere grensovergangen en als dat niet meer gaat de weg af. Zonder grootschalige fysieke controles die moeilijk te ontwijken zijn houd je weinig tegen.

Opvang in de regio is inderdaad een eerste stap, en ja, daar zullen wij ook ons steentje aan bij moeten dragen.
Ik ben het ermee eens dat opvang in de eigen regio een prima plan is en ik zou het ook een prima plan vinden om (vele) miljarden uit te geven voor een stabiele zone in het MO die we desnoods vele tientallen jaren in stand houden (met troepen op de grond) tot het daadwerkelijk stabiel en veilig is om daar te wonen (ja, dat mag duur zijn).

Verder zeg ik ook niet dat je alle immigratie tegengaat met gesloten grenzen, maar de aantallen zullen waarsch. wel wat kleiner worden. Het gaat mij er vooral om dat het hier weer wordt afgedaan met "zij hebben geen oplossingen blabla", terwijl ze (denk ik) in ieder geval een eerste stap hebben die een bijdrage kan leveren om het probleem op te lossen. De huidige politiek heeft het probleem gecreeerd, en heeft ook nog bijster weinig heeft laten zien van iets dat op een oplossing lijkt, maar zij krijgen dit verwijt niet. Dat stoort mij enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
cbr600f4i schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:50:
Een betonblok had wel geholpen hier maar dan was men wel ergens naar toe gegaan waar geen betonblok is.Schiphol wordt bijv. redelijk beveilgd want zelfs mijn blanke oma moet haar flesje water inleveren zodat men een aanslag vanuit de hoek van extreme blanke oma's heeft kunnen voorkomen. Echter Amsterdam CS is een koud kunstje om in de spits een bloedbad aan te richten. Zolang we de olifant in de kamer niet benoemen voorspel ik nog vele aanslagen.
Klopt, het wordt tijd dat algemeen onderkend wordt dat het merendeel van de aanslagen komt door mensen die geen toekomst hebben omdat ze economisch een achterstand hebben (en dan naar religie grijpen als rechtvaardiging) en we iets moeten doen aan het globaal gelijk trekken van de welvaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Cum Grano Salis schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:50:
[...]

Voorkomen zal in vele gevallen onmogelijk zijn.
Over de resultaten van de grenscontroles is weinig bekend, hoe kom je aan die 'nul komma nul'?
'proving a negative' is nu eenmaal erg moeilijk of potentieel onmogelijk (alhoewel daarover veel filosofische en mathematische discussies gevoerd kunnen worden)

Andersom kun je wel mijn ongelijk aantonen door bv een overtuigend bewijs te leveren dat terreuraanslagen effectief met grens-controle's te bestrijden zijn...:
Ik wacht vol verwachting op dat bewijs...

Zolang dat echter niet geleverd kan worden, blijft gewoon de door mij beschreven situatie in Frankrijk bestaan, waar na november heel strenge grensontrole's ingevoerd waren (welke na enkele weken idd sterk teruggebracht zijnw egens de hoge financiele kosten en urenlange file's aan grenzen) ...
ook nu gelden sinds eind mei verscherpte grenscontrole's in Frankrijk (27/05/2016 -
26/07/2016: Member States’ notifications of the temporary reintroduction
of border control at internal borders pursuant to Article 25 et seq. of the Schengen Borders Code http://ec.europa.eu/dgs/h..._of_border_control_en.pdf )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
Bouhlel is ons land een onbeschreven blad: onze veiligheidsdiensten kennen hem niet. In Frankrijk is hij wel gekend, zij het niet wegens een mogelijke link met terrorisme. Bouhlel was er volgens onze informatie betrokken bij feiten van drugs en kleine diefstallen. Ook had hij al veroordelingen opgelopen voor huiselijk geweld. Een draaideurcrimineel dus, die niet op de radar stond van de Franse antiterreurdiensten.

De Franse media weten dan weer dat Bouhlel getrouwd is en drie kinderen heeft. De politie heeft intusssen een huiszoeking uitgevoerd in zijn woning. Volgens de buren stond de man niet bekend als extreem religieus. Hij ging niet bidden, maar hield van vrouwen en salsa. De man zou volgens de buren in een echtscheiding verwikkeld zijn. Hij werkte als vrachtwagenchauffeur, maar zat thuis nadat hij tijdens de ramadan een ongeval had. Gisteren zou hij nog bezocht zijn door een controlearts. De buren spreken ook over financiële problemen, en omschrijven hem als mentaal instabiel
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160715_02386217

kerel was niet religieus, was in een echtscheiding en flipte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rik86 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:25:

Klopt, het wordt tijd dat algemeen onderkend wordt dat het merendeel van de aanslagen komt door mensen die geen toekomst hebben omdat ze economisch een achterstand hebben (en dan naar religie grijpen als rechtvaardiging) en we iets moeten doen aan het globaal gelijk trekken van de welvaart.
Probleem alleen dat welvaart redelijk gelijk loopt aan welzijn, laat nu bij dit laatste juist het probleem van opvatting zitten. Natuurlijk zal je sneller 'overstag' gaan als je weinig toekomst heb, maar zelfs de beter bedeelden zullen een omslagpunt hebben om alsnog tot zulke acties over te gaan. Einde van de rit zal het gras bij de buren altijd groener blijven, zeker als het je 'vijand' is.
Volgens de buren stond de man niet bekend als extreem religieus
Heb alleen niet het idee dat anno 2016 buren elkaar überhaupt nog kennen, zeker niet tot dat niveau.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 15-07-2016 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zolang we de olifant in de kamer niet benoemen voorspel ik nog vele aanslagen.
oh het beroemde benoemen.... ik weet niet of je opgelet hebt, maar volgens mij wordt er heel veel benoemd sinds mijnheer Fortuin aan de boom schudde een aantal jaren terug... of telt benoemen alleen als de koning "minder minder" gaat roepen? Nee he, zelfs dat is niet genoeg... benoemen betekent eigenlijk "dat Geertje als grote blonde leider de grenzen dicht moet knallen en de gulden terug invoert en we uit Uiropa gaan".... dán pas hebben we het benoemd en aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
[...]

Ook dat is weer veel te genuanceerd (of juist niet). Kijk bijvoorbeeld eens hier naar: http://www.elsevier.nl/bu...het-leven-staan-1545693W/. Los daarvan zal de redenatie gewoon zijn dat iedereen "hier" fout is, zo niet dan wordt het recht gepraat met de term martelaar.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Ik heb deze nog niet voorbij zien komen:
http://www.nytimes.com/in...news&WT.nav=top-news&_r=1

Triest allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
sdk1985 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:40:
[...]

Ook dat is weer veel te genuanceerd (of juist niet). Kijk bijvoorbeeld eens hier naar: http://www.elsevier.nl/bu...het-leven-staan-1545693W/. Los daarvan zal de redenatie gewoon zijn dat iedereen "hier" fout is, zo niet dan wordt het recht gepraat met de term martelaar.
Ja, niet dus. Misschien moet je de term martelaar opzoeken.
'Een martelaar of martelares (Grieks: martys - getuige, martyrion - getuigenis) is iemand die lijdt of sterft voor zijn of haar geloof of overtuiging.'

Als jij plat wordt gereden door een medemoslim dan ga je niet dood als martelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Khayma schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:47:
[...]

Ja, niet dus. Misschien moet je de term martelaar opzoeken.
'Een martelaar of martelares (Grieks: martys - getuige, martyrion - getuigenis) is iemand die lijdt of sterft voor zijn of haar geloof of overtuiging.'

Als jij plat wordt gereden door een medemoslim dan ga je niet dood als martelaar.
Maar zo word het wel gezien door de extremisten.Als er medegelovigen sterven bij een aanslag, gaan die medegelovigen ook naar het paradijs.

Ondertussen is in Frankrijk een stelletje gekken erg blij:http://www.wijwillenhetwe...e-en-algerijnse-jongeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
kingpol schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:33:
[...]

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160715_02386217

kerel was volgens zijn buren niet Extreem religieus, was in een echtscheiding en flipte
ftfy

[ Voor 4% gewijzigd door hexta op 15-07-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En dan?

Zucht. Voordat de europese unie een feit was hield men hier ook gewoon grenscontroles. Duitsland, nederland, belgie, frankrijk, elk land deed het. Sommige landen doen het alsof nog door middel van steekproeven. De stelling dat het miljoenen euro's zou kosten weegt niet op tegen de kosten die men nu al op europees niveau kwijt is aan intelligence en overheidsinstanties bedoeld tegen terrorisme, en ook die hebben nu wel bewezen dat ze tegen een zulk soort aanslag gewoon niet bestendig zijn. En dan doel ik ook op de aanslag in franse restaurants en een volle zaal een poos terug in frankrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:39
FunkyTrip schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Natuurlijk zijn wij belangrijker dan de rest. Een Nederlander staat dichter bij ons. Een paar miljoen jaar evolutie zorgt ervoor dat wij dat belangrijker vinden.

Ik vind het leven van mijn broer meer waard dan dat van mijn buurman, dat van mijn buurman meer waard dan dat van een willekeurige Duitser ergens en dat van een Duitser meer waard dan dat van een Chinees ergens ver weg. Bij mijn broer ga ik naar de begrafenis, de buurman misschien ook wel (heb weinig contact met 'm, maar op zijn minst een kaartje), bij de Duitser lees ik het nieuws op pagina 8 van de krant en ga over tot de orde van de dag en dat van de Chinees hoor ik helemaal nooit bij wijze van.

Dat je dat proces niet begrijpt snap ik niet echt.
Dank voor deze post. Ik word altijd zo moe van die moraalridders die constant roepen dat ze niet snappen dat er aan incident X zoveel aandacht wordt gegeven terwijl er bij incident Y aan de andere kant van de wereld veel meer doden zijn gevallen. Begrip van basaal menselijk gedrag is niet voor iedereen weggelegd blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Interessant is dat de letterlijk 10 meter van plekken waar nog menselijke resten opgeruimd worden, er mensen al weer op hun badlakens liggen.

Associaal en ongevoelig, of goed, want we gaan gewoon door. Ben er zelf nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Dit laat maar weer eens zien dat we er niks tegen kunnen doen en heel stiekem komt er steeds een beetje meer angst in onze samenleving.

Ik reis veel door de weeks en loop regelmatig door vertrekhallen van vliegvelden en merk dat ik de laatste tijd sneller door de hallen heen loop en goed om mij heen kijk. Bah.... beetje bij beetje winnen ze.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
PWM schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:23:
Interessant is dat de letterlijk 10 meter van plekken waar nog menselijke resten opgeruimd worden, er mensen al weer op hun badlakens liggen.

Associaal en ongevoelig, of goed, want we gaan gewoon door. Ben er zelf nog niet uit.
Meen je dat nou? ;(

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat verwacht jij dan? Ik vind dit ook een lastige. Zeker als je daar op vakantie bent. Moet iedereen maar binnen blijven? Moet je ergens anders naartoe?

[ Voor 44% gewijzigd door HaterFrame op 15-07-2016 13:26 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
[...]

Molenbeek, maar dan online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het kan altijd een stap verder.In Tunesie lagen de mensen (Europese toeristen) zelfs de volgende dag op het strand, terwijl de lijken nog op het strand voor het resort lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Just_A_User schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:15:
[...]
Dit was een idioot die besloot een vrachtwagen te gebruiken om op een publiek in te rijden. In principe kan iedereen met een rijbewijs dit doen. Als je een extremist bent dan kun je de landsgrenzen bewaken wat je wil, een hoop machtsvertoon daarna, politie, het leger die zichtbaar rondlopen, maar wat heb je daar aan als het iemand is die al jarenlang in het land is en op een dag besluit de knop om te draaien en met een 'huis tuin en keuken apparaat', een (vracht)auto, dood en verderf te zaaien.

Dit wordt niet uitgeroeid. En dat is eng.
Precies dit is ook wat IS wil bereiken. Iedereen bang maken dat ze zo murw en paranoïde mogelijk over straat gaan. Je buurman kan een terrorist zijn, want er is geen enkele manier waarop je een terrorist kan herkennen.

Het enige wat je kán doen is een avondklok instellen met zwaarbewapende soldaten op straat, want iedereen kan met elk alledaags voorwerp een aanslag plegen, dus we houden iedereen voor de veiligheid maar binnen. Daar is braaf door het parlement voor gestemd, want, terrorisme is evil en het doel heiligt de middelen als we terrorisme willen voorkomen.

Dat het land daardoor afglijdt naar een politiestaat en de regering uiteindelijk zijn eigen burgers terroriseert zien ze dan niet door de oogkleppen van de media. Dat is precies wat een organisatie als IS wil bereiken: Iedereen bang maken voor iedereen. Angst is hun wapen, geen bommen, geweren of vrachtwagens.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 12:08
De olifant in deze kamer is franse politiek en regering, moet je zijn tegen reactie zien van Hollande:

In zijn toespraak noemde President Hollande de gebeurtenis 'een terroristische aanslag'. Hij kondigde aan de noodtoestand met drie maanden te verlengen. Daarnaast zei hij dat Frankrijk zijn aanvallen in Syrië en Irak gaat intensiveren. Volgens de president moet Frankrijk zich blijven verdedigen tegen bedreigingen.

http://www.volkskrant.nl/...franse-tunesier~a4340288/

Te bizarre voor woorden dat de Fransen het nog steeds niet begrijpen. Krijgen de Fransen geen aardrijkskunde op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
MetaFrame schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:26:
[...]

Wat verwacht jij dan? Ik vind dit ook een lastige. Zeker als je daar op vakantie bent. Moet iedereen maar binnen blijven? Moet je ergens anders naartoe?
Beetje respect misschien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Squ1zZy schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:13:
Ik heb hier geen woorden voor.
Ik raad alleen ieder aan de filmpjes die buiten de bekende nieuws websites niet te kijken ...
En ik raad het tegenovergestelde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:45
Asgaro schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:32:
[...]

En ik raad het tegenovergestelde aan.
Dit..

We kunnen wel lekker naïef de andere kant op gaan kijken. Maar wat er hier gebeurd is vreselijk. Het meekrijgen van die gruwelijke beelden zorgt alleen maar voor meer verzet tegen "het kwaad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 21-09 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

polli_ schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:31:
Te bizarre voor woorden dat de Fransen het nog steeds niet begrijpen. Krijgen de Fransen geen aardrijkskunde op school.
Tja, ik zou ook Syrie gaan bombarderen als een Tunesier aanslagen pleegt 8)7

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 13:12

Kid Buu

Huh, Pietje?

Tricto schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:36:
[...]

Dit..

We kunnen wel lekker naïef de andere kant op gaan kijken. Maar wat er hier gebeurd is vreselijk. Het meekrijgen van die gruwelijke beelden zorgt alleen maar voor meer verzet tegen "het kwaad".
Ben ik het wel mee eens. Maar ook zonder deze beelden te zien is iedereen zich wel bewust van de verschrikkingen die hebben plaatsgevonden.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
Imo heeft het wel allemaal te maken met de clusterfuck in Syrie/Iraq enz. Terugtrekken is ook weer zoiets, we hadden er gewoon niet aan moeten beginnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Tricto schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:36:
[...]

Dit..

Wat voor verzet stel je voor dan? Kan jij deze hersenloze wezens aanwijzen zodat we ze van te voren kunnen oppakken? Kakkerlakken , mee-eters en slijm onder op je schoenzool kun je zien en wat aan doen, maar tegen dit soort vergissingen van de natuur is niks tegen te doen.

En als je al iets wilt doen ben je een xeno-foob.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:

Dit topic gaat ALLEEN over de aanslag in Nice

Dit topic is dus NIET bedoeld voor het herhalen van de standaard stokpaardjes. Blijf on-topic, dat wil zeggen de gebeurtenissen zelf. De metadiscussies over terreur, vluchtelingen, etc horen in [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden, Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3 en andere, daarvoor bedoelde topics in ASP.