Frostbite schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:43:
[...]
Wat ik het ergste vind ik dat alle slachtoffers gewoon onschuldige mensen zijn die misschien niets tegen IS hadden. Ik snap gewoon werkelijk niet wat ze hiermee willen bereiken. Bij elke aanslag keren zich juist meer mensen tegen de IS.
Hou die oorlog maar in die zandbak daar....
Er zijn geen onschuldige mensen. Dat is een nuance die jij aanbrengt die (deze) gelovigen er niet op nahouden. Er is "wij" (de gelovigen van het goede type) en "hun" (de ongelovigen). Wat dergelijke groeperingen betreft verdien jij het om te sterven.
Die redenatie is niet nieuw (kruistochten anyone?), maar wat mij betreft is dat gedachtegoed volkomen onacceptabel. De terugtrekking uit Irak is onderhand de grootste bedreiging voor Europa geworden sinds de tweede wereld oorlog. Vergeet niet dat het daar er nog vaker en nog grover aan toe gaat met de onderlinge facties die elkaar uitmoorden via openbare executies terwijl de vrouwen worden buitgemaakt als seksslaven.
Kunnen we er wat tegen doen? Wat mij betreft wel. Eerste stap is acceptatie van het probleem. Daarna een serieus gesprek over grensbewaking. Het is echt niet onmogelijk om elke meter van Europa af te dekken, zeker niet met de techniek van nu. Sterker nog, sommige Oosterburen doen dat nu al.
Ga daarna eens netjes de 2% van het GDP aan het leger besteden. Wat heb je aan al die rijkdom als "de staat" zijn primaire doel niet vervult (veiligheid voor de inwoners garanderen). Als er iéts is dat je niet zelf kunt regelen dan zijn dat een Leopard Tank, een Apache en de informatie waar een MIVD over kan beschikken. Dat hoeft overigens niet eens offensief te gaan, dat kan ook defensief en humanitair.
[
Voor 29% gewijzigd door
sdk1985 op 15-07-2016 02:09
]