Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:19:
[...]

Facebook's standaarden zijn al sinds jaar en dag twijfelachtig...
Was merkel niet laatst met facebook in gesprek over dit soort dingen?

Europese unie in z'n volle glorie. Post maar eens "nice" en met een random foto van 1 van de nieuwsartikelen. Binnen 5 minuten is je post zonder opgaaf van reden aangepast of zelfs verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit zou zoooo fout zijn als het gewoon een normale gast is, waar die twitteraar bv ruzie mee heeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:27

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

ziek wat voor beelden NOS post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

xven0mxz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:23:
Op TV of op Twitter?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 08:21
Kid Buu schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:16:
De gedachte dat je dit in feite niet kan voorkomen is helaas realiteit. Maar met die gedachte mijd ik gewoon dit soort evenementen volledig het liefst. Niet dat ik met angst door het leven ga, maar het begint gewoon een risk/reward berekening te worden.
Spijt me dat ik het moet zeggen maar dit slaat nergens op. En zijn elke dag wel grote evenementen. Dat dit nu gebeurt is vreselijk, maar de kans dat jij precies op de plek bent waar het gebeurt en dan ook nog om het leven komt is zo verschrikkelijk klein, nagenoeg 0% waarschijnlijk. Bovendien is dat precies wat 'ze' willen. Angst zaaien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xven0mxz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:23:
Nee dat heeft te maken met gewenning aan terreur, de vaker we het zien des te meer mensen hiervoor een huidje kweken, en het blijkbaar heel normaal is dat in europese steden terreur iets is waar we aan moeten wennen.

*knip* en nou kappen.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 15-07-2016 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:22:
[...]

Was merkel niet laatst met facebook in gesprek over dit soort dingen?

Europese unie in z'n volle glorie. Post maar eens "nice" en met een random foto van 1 van de nieuwsartikelen. Binnen 5 minuten is je post zonder opgaaf van reden aangepast of zelfs verwijderd.
Ik heb geen flauw idee. Vond het al zo stil.
Vooralsnog misschien een iets té op hol geslagen scriptje.
Ze zijn wel redelijk Amerikaans met hun standaarden. Arbitraire filmpjes met geweld zijn doorgaans niet zo'n issue, maar plaats je een tiet dan loop je risico op een ban.
Ik negeer dat hele Facebook eigenlijk gewoon aangaande het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:11
SinergyX schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:22:
[...]

Dit zou zoooo fout zijn als het gewoon een normale gast is, waar die twitteraar bv ruzie mee heeft.
Volgens nos berichtgeving zou het kunnen kloppen ?https://mobile.twitter.com/Mark_Goedhart/status/753728295330545664

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:25:
[...]

Nee dat heeft te maken met gewenning aan terreur, de vaker we het zien des te meer mensen hiervoor een huidje kweken, en het blijkbaar heel normaal is dat in europese steden terreur iets is waar we aan moeten wennen.

knip
Absoluut niet, zo denk ik er ook over. Eerst werd gezegd dat de kans dat terroristen zich onder vluchtelingen scharen nihil is, laatst hoorde ik dat er toch wat gevallen bekend zijn. Het moet haast wel. Bij zo'n enorme stroom aan vluchtelingen zitten ook gelukzoekers of (helaas) dit soort mensen.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 15-07-2016 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ben aan het volgen op TF1 , Hollande komt aan in het crisiscentrum @ Parijs.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fleximex schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:20:
De wereld zou zoveel mooier zijn als iedereen in de eerste plaats naar zichzelf zou kijken. Prima dat je een bepaald geloof hebt, maar val daar andere niet mee lastig.
Dit gaat natuurlijk helemaal niet over geloof, radicalisme groeit door onderdrukking en gevoel van onrecht.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gedachte dat je dit in feite niet kan voorkomen is helaas realiteit. Maar met die gedachte mijd ik gewoon dit soort evenementen volledig het liefst. Niet dat ik met angst door het leven ga, maar het begint gewoon een risk/reward berekening te worden.
Je moet ze niet in de kaart spelen natuurlijk.
Je kan ook gewoon morgen even een auto over het hoofd zien onderweg naar werk. Is het ook over.

Als we met zijn allen bang in een huisje blijven zitten om deze bangmakerij hebben die schoften effectief gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* doe eens niet.

[ Voor 96% gewijzigd door gambieter op 15-07-2016 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Hier ook een verschil in berichtgeving :

een - openbare omroep : extra journaals, vervolg online & radio 1, eerstvolgende journaal om 7 uur
vtm - commerciele omroep : continu uitzending met een journalist vanop de plateau ( 1e keer dat ik dit zie trouwens ).

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Zo, die truck hebben ze goed doorzeefd met kogels. En terecht.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Reddit
AllaboutSheps • 3m
CNN is saying that the driver starting shooting before he drove through the crowd. The truck was filled with weapons and explosives.
https://m.reddit.com/r/wo...day_crowd_in_nice/d5cn06n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het gaat natuurlijk niet om deze individu. IS heeft de aanslag al opgeëist, en die partij is ook niet zomaar ontstaan.

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 15-07-2016 01:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pascal.A schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:33:
Reddit
AllaboutSheps • 3m
CNN is saying that the driver starting shooting before he drove through the crowd. The truck was filled with weapons and explosives.
https://m.reddit.com/r/wo...day_crowd_in_nice/d5cn06n
ik zie/lees blabla dit net; is de 'dader' uitgeschakeld door hulpdiensten? of gewoon niet toegekomen aan big-bang?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:28:
[...]

Dit gaat natuurlijk helemaal niet over geloof, radicalisme groeit door onderdrukking en gevoel van onrecht.
Seriously? Geloof is altijd al een geweldige kweekvijver voor radicalisering geweest. Niets eens enkel de Islam. Kijk even naar het aandeel christelijke rechtvaardiging van moord en plunder door de eeuwen heen. De verlichting heeft geholpen maar helaas niet genoeg.

Dat mensen nog met een recht gezicht kunnen claimen dat religie geen rol speelt bij radicalisering daar zakt mijn broek vanaf.

Ps: religie is niet de enige reden voor radicalisering. Wel een erg vaak inzetbare tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Danny.G schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:32:
Die opmerking erover op twitter 'so it was a RHD?'
Alsof agenten recht van voren op die truck gingen schieten toen die nog reed? |:(

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:35:
[...]

Seriously? Geloof is altijd al een geweldige kwijkvever voor radicalisering geweest.
Geloof is een middel om mensen op de been te krijgen, niet de oorzaak. Ik ben overtuigd atheïst overigens, laat dat duidelijk zijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 15-07-2016 01:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
.oisyn schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:36:
[...]

Geloof is een middel om mensen op de been te krijgen, niet de oorzaak.
Niet geheel met je eens, maar dit lijkt me niet de juiste plek hier verder op in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Danny.G schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:32:
Misschien een geluk als ik hoor dat er wapens / granaten zouden inzitten.

Balans @ 01:37 volgens TF1 : 74 doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:12

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:29:
[...]

Je moet ze niet in de kaart spelen natuurlijk.
Je kan ook gewoon morgen even een auto over het hoofd zien onderweg naar werk. Is het ook over.

Als we met zijn allen bang in een huisje blijven zitten om deze bangmakerij hebben die schoften effectief gewonnen.
Je kan het simpelweg niet voorkomen, dus niet zo zeer een kwestie van in de kaart spelen. Dat ik liever massale evenementen en aangelegenheden mijd wil niet zeggen dat ik mij niet meer buiten mijn huis omgeef. Het is dan ook geen kwestie van angst, maar onderkenning van een reëel probleem.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
SinergyX schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:35:
[...]

Die opmerking erover op twitter 'so it was a RHD?'
Alsof agenten recht van voren op die truck gingen schieten toen die nog reed? |:(
Kansloos ja. Er zijn altijd mensen die zich niet echt kunnen verplaatsen in zoiets. Sommigen vinden bepaalde grappen zelfs gepast. 8)7

"What a world we live in" :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Arwintju schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:37:
Niet geheel met je eens, maar dit lijkt me niet de juiste plek hier verder op in te gaan.
Modbreak:Correct. Er zijn zat topics voor dergelijke discussies, hier gaat het over de aanslag zelf, de metadiscussies, stokpaardjes e.d. horen hier niet thuis.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Ik ben aardig wat gewend maar van deze beelden (Geenstijl) wordt ik toch een beetje naar. Wat een ravage!

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

sdk1985 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:39:
Ik ben aardig wat gewend maar van deze beelden (Geenstijl) wordt ik toch een beetje naar. Wat een ravage!
Wat ik het ergste vind ik dat alle slachtoffers gewoon onschuldige mensen zijn die misschien niets tegen IS hadden. Ik snap gewoon werkelijk niet wat ze hiermee willen bereiken. Bij elke aanslag keren zich juist meer mensen tegen de IS.

Hou die oorlog maar in die zandbak daar....

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
.oisyn schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:34:
[...]

Het gaat natuurlijk niet om deze individu. IS heeft de aanslag al opgeëist, en die partij is ook niet zomaar ontstaan.
Ik vind dat opeisen altijd zo makkelijk gaan. Ergens aanslag gebeurt? Ow mooi, wij waren het. Ik denk dat IS hier helemaal niks vanaf wist en die gast gewoon helemaal in z'n eentje (of klein groepje) kierewier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Frostbite schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:43:
[...]

Wat ik het ergste vind ik dat alle slachtoffers gewoon onschuldige mensen zijn die misschien niets tegen IS hadden. Ik snap gewoon werkelijk niet wat ze hiermee willen bereiken. Bij elke aanslag keren zich juist meer mensen tegen de IS.

ik denk dat het juist IS in de kaart speelt, mensen zien niet IS maar zien islam.

mijn god man wat een ellende weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Ja dader is uitgeschakeld. Bedoeling van de chauffeur is mij niet duidelijk. Bom ging niet af dus toen maar schieten en rijden? Maar lijkt nog meer aan de hand. Mogelijk gijzeling.
himlims_ schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:35:
[...]

ik zie/lees blabla dit net; is de 'dader' uitgeschakeld door hulpdiensten? of gewoon niet toegekomen aan big-bang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Khayma schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:44:
[...]

Ik vind dat opeisen altijd zo makkelijk gaan. Ergens aanslag gebeurt? Ow mooi, wij waren het. Ik denk dat IS hier helemaal niks vanaf wist en die gast gewoon helemaal in z'n eentje (of klein groepje) kierewier was.
Het valt toch wel binnen een duidelijk profiel, er is nog al het een en ander gebeurd laatste jaren in Frankrijk. Buitendien die truck zat gevuld met wapens en explosieven. Het is toch niet zo vreemd dat er dan verdenkingen zijn van moslim terrorisme?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
Kid Buu schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:50:
[...]

Het valt toch wel binnen een duidelijk profiel, er is nog al het een en ander gebeurd laatste jaren in Frankrijk. Buitendien die truck zat gevuld met wapens en explosieven. Het is toch niet zo vreemd dat er dan verdenkingen zijn van moslim terrorisme?
Dat begrijp ik ook wel maar ik geloof er ook in dat er meer dan alleen IS is. Overigens doel ik meer op het feit dat alle aanslagen door IS opgeëist worden en ik vraag me af of ze wel allemaal uit IS geïnitieerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Dat ben ik wel met je eens. Maar in hoeverre is er een onderscheid tussen geïnitieerd worden direct vanuit IS of simpelweg het gedachtegoed van IS aanhangen en uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 19:25
Khayma schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:44:
[...]

Op dit moment is het de melding dat het om IS gaat ingetrokken. Maar de kans is wel groot dat zij het zijn.

Het Franse blad Paris Match heeft de bewering dat de aanslag in Nice was opgeëist door terreurorganisatie Islamitische Staat, ingetrokken.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Er zijn geen onschuldige mensen. Dat is een nuance die jij aanbrengt die (deze) gelovigen er niet op nahouden. Er is "wij" (de gelovigen van het goede type) en "hun" (de ongelovigen). Wat dergelijke groeperingen betreft verdien jij het om te sterven.

Die redenatie is niet nieuw (kruistochten anyone?), maar wat mij betreft is dat gedachtegoed volkomen onacceptabel. De terugtrekking uit Irak is onderhand de grootste bedreiging voor Europa geworden sinds de tweede wereld oorlog. Vergeet niet dat het daar er nog vaker en nog grover aan toe gaat met de onderlinge facties die elkaar uitmoorden via openbare executies terwijl de vrouwen worden buitgemaakt als seksslaven.

Kunnen we er wat tegen doen? Wat mij betreft wel. Eerste stap is acceptatie van het probleem. Daarna een serieus gesprek over grensbewaking. Het is echt niet onmogelijk om elke meter van Europa af te dekken, zeker niet met de techniek van nu. Sterker nog, sommige Oosterburen doen dat nu al.

Ga daarna eens netjes de 2% van het GDP aan het leger besteden. Wat heb je aan al die rijkdom als "de staat" zijn primaire doel niet vervult (veiligheid voor de inwoners garanderen). Als er iéts is dat je niet zelf kunt regelen dan zijn dat een Leopard Tank, een Apache en de informatie waar een MIVD over kan beschikken. Dat hoeft overigens niet eens offensief te gaan, dat kan ook defensief en humanitair.

[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 15-07-2016 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:58:
[...]

Heilige oorlog.

Dat geeft bepaalde stromingen in bepaalde groepen en dat zet aan tot het verrichten van zulke acties.

Wie de geschiedenis erop naslaat zal leren dat we momenteel gewoon in oorlog zijn. Er zijn meer dan 72 mensen en meer dan 100+ gewonden gemaakt vanavond los van het aantal van de voorgaande maanden.

En we gaan morgen gewoon weer tot de orde van de dag. :F
Absoluut, maar dit is meer een soort van guerrilla oorlog. Er zal simpelweg nooit een witte vlag gehesen worden. Dat maakt het ook zo uitzichtloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, er is nog niets bekend over daders, motieven etc. Lees svp de topicwaarschuwing, er zijn andere topics als [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden, Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3 voor de metadiscussies.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sdk1985 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:58:
Eerste stap is acceptatie van het probleem.
Dat er een probleem is, weet iedereen. Wat de oorzaak is.. kijk, daar zit je in een heel ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het dodental is intussen 77 met 50 gewonden, waarvan 15 in levensgevaar. Er is ook gezegd door France2 dat de schoten afgevuurd kwamen van agenten/militairen, niet vanuit de truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
edit: Oh excuses, de modbreak even gemist. Ik reageerde direct op de quote en dan springt het beeld daarheen. Dan laat ik het even hier bij. Genuanceerd gaat het na deze beelden toch even niet worden vandaag...

[ Voor 108% gewijzigd door sdk1985 op 15-07-2016 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Op één van de video's is te zien dat de politie al 'aan het begin' op de vrachtwagen aan het schieten was. Wisten ze dan al vooraf wat er ging gebeuren? Dat is wel vreemd/bijzonder dan eigenlijk.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een 31 jarige Tunesiër uit Nice wordt als dader genoemd op basis van papieren in de truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
F.West98 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 03:23:
Op één van de video's is te zien dat de politie al 'aan het begin' op de vrachtwagen aan het schieten was. Wisten ze dan al vooraf wat er ging gebeuren? Dat is wel vreemd/bijzonder dan eigenlijk.
Waarschijnlijk hebben ze een melding gehad dat ie eraan kwam en gingen ze klaar staan, dus zal niet helemaal "aan het begin" zijn. Wel raar, die scooter die ernaast rijdt. Lijkt erop dat ie hem probeert tegen te houden, maar rijdt ertegen aan en de bestuurder valt op de grond of de vrachtwagen wijkt een beetje uit en raakt hem.

Dit ook een goede livezender:

Over de dader, er wordt gesproken over een 31-jarige Tunesiër die daar vandaan komt en geen IS. Een vrouw die aan die straat woont zei dat er weinig tot geen beveiliging was. Alleen maar een paar soldaten met geweren die wat rondliepen en met elkaar stonden te praten. Verder te erg voor woorden. Ik stond op om naar het toilet te gaan en dan zie je dit.

Nog bizarder, de vrouw die daar woont zegt "We knew there was gonna be an attack. We felt there was gonna be an attack." :?

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 15-07-2016 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De terrosisme-expert zegt dat je hier weinig tegen kan doen, ben ik het niet helemaal mee eens; je kan wel betonblokken op strategische punten zetten. Het nadeel is dat de terrorisme dan wel andere manieren gaan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

chim0 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 04:17:
[...]
Over de dader, er wordt gesproken over een 31-jarige Tunesiër die daar vandaan komt en geen IS.
Je kan in de naam van IS opereren zonder dat je ooit in Raqqa geweest bent om je officiele IS badge en personeelsnummer te hebben ontvangen. Nog even los van de mogelijkheid dat dit een van de duizenden bekende IS sympathisanten of honderden teruggekeerde strijders is die bekend zijn maar waar geen middelen voor zijn ze in de gaten te houden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bizar weer zeg, wel krijgen soortgelijke aanslagen in andere landen (bijv. in bagdad) veel minder aandacht, ook al is deze aanslag dichtbij en is frankrijk een land waar geen oorlog is natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Salvatron op 15-07-2016 06:40 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 18:03
Salvatron schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 06:38:
Bizar weer zeg, wel krijgen soortgelijke aanslagen in andere landen (bijv. in bagdad) veel minder aandacht, ook al is deze aanslag dichtbij en is frankrijk een land waar geen oorlog is natuurlijk.
Dit vind ik ook altijd een beetje krom. Maar goed, waar vraag is, is aanbod. Over een aanslag in Bagdad lezen we 1 artikel en vinden het dan wel best. Over een aanslag in Nice struinen we het internet af. Dus wordt er hier meer over geschreven.

Word overigens net wakker met dit nieuws. Bizar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:48
Soldaatje schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 05:26:
De terrosisme-expert zegt dat je hier weinig tegen kan doen, ben ik het niet helemaal mee eens; je kan wel betonblokken op strategische punten zetten. Het nadeel is dat de terrorisme dan wel andere manieren gaan vinden.
Je loopt continu achter de feiten aan dus idd je kunt er weinig aan doen. Anders behalve goede "veld" inlichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Net op BBC Sky News: zou bevestigd zijn door de politie dat het om een 30+ jarige franco tunesier gaat, zou bekend zijn bij de politie maar niet bekend bij geheime dienst. Maar goed, de reden dat de politie hem kende is niet verteld.

Dit soort rapporten vind ik nog redelijk onbetrouwbaar. Ik verwacht dat we pas 24 - 48 uur later correcte informatie gaan horen. Op dit moment is er nog teveel chaos.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
aidanl schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:21:
Net op BBC Sky News: zou bevestigd zijn door de politie dat het om een 30+ jarige franco tunesier gaat, zou bekend zijn bij de politie maar niet bekend bij geheime dienst. Maar goed, de reden dat de politie hem kende is niet verteld.
Volgens de BBC was hij een bekende van de politie voor "common law crimes", NOS heeft het over geweldsdelicten.
Dit soort rapporten vind ik nog redelijk onbetrouwbaar. Ik verwacht dat we pas 24 - 48 uur later correcte informatie gaan horen. Op dit moment is er nog teveel chaos.
Precies. Wachten tot de rook optrekt.

Hoe dan ook, een vreselijke ramp.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
[...]

Want in die zandbak zitten geen onschuldige mensen? ik ben zeer benieuwd wat in jouw ogen het verschil is tussen deze aanslag en die van bv Bagdad week geleden?

Daarnaast vind ik het een beetje arrogant om het over DIE zandbak te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
chim0 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 04:17:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze een melding gehad dat ie eraan kwam en gingen ze klaar staan, dus zal niet helemaal "aan het begin" zijn. Wel raar, die scooter die ernaast rijdt. Lijkt erop dat ie hem probeert tegen te houden, maar rijdt ertegen aan en de bestuurder valt op de grond of de vrachtwagen wijkt een beetje uit en raakt hem.

Dit ook een goede livezender:

[video]
Over de dader, er wordt gesproken over een 31-jarige Tunesiër die daar vandaan komt en geen IS. Een vrouw die aan die straat woont zei dat er weinig tot geen beveiliging was. Alleen maar een paar soldaten met geweren die wat rondliepen en met elkaar stonden te praten. Verder te erg voor woorden. Ik stond op om naar het toilet te gaan en dan zie je dit.

Nog bizarder, de vrouw die daar woont zegt "We knew there was gonna be an attack. We felt there was gonna be an attack." :?
Ik kan best begrijpen dat je als Fransoos het gevoel hebt dat er iets gaat gebeuren als er tienduizenden samen op de been zijn....

Echt vreselijk weer, manman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
bvbal79 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:48:
[...]
ik ben zeer benieuwd wat in jouw ogen het verschil is tussen deze aanslag en die van bv Bagdad week geleden?
Sites zoals NOS, NU en Telegraaf zijn nationale kranten die met name nieuws leveren uit binnenland en landen dicht bij NL (Europa), dus dat er vaker nieuws komt bij aanslagen in Europa dan in die zandbak vind ik meer dan normaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
'Die zandbak'. Mooie manier om mensen te dehumaniseren :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
mugenmarco schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:50:
[...]

Sites zoals NOS, NU en Telegraaf zijn nationale kranten die met name nieuws leveren uit binnenland en landen dicht bij NL (Europa), dus dat er vaker nieuws komt bij aanslagen in Europa dan in die zandbak vind ik meer dan normaal.
Dat snap ik en dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel letterlijk het verschil. De ernst van de zaak etc?
80 levens in Nice zijn meer waard dan 200 in Bagdad? het antwoord is simpel NEE. Dus dan moet je ook niet zeggen dat ze het maar beter in die Zandbak kunnen doen ipv dichtbij huis ( Want iedereen is natuurlijk zo in Nice en heeft wel een keer over die boulevard gelopen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

bvbal79 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:48:
[...]

Daarnaast vind ik het een beetje arrogant om het over DIE zandbak te hebben
(Claim was incorrect)

[ Voor 34% gewijzigd door enigmafan op 23-07-2016 14:18 . Reden: Mjn bewering ver aantallen was incorrect ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

enigmafan schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:02:
[...]

Die zandbak, zeg maar, waar de VS met behulp van drones al meer mensen hebben gedood dan terroristen wereldwijd voor elkaar hebben gekregen. Iets wat trouwens, als het in de VS zou gebeuren, 'an act of terrorism' zou worden genoemd.
In welke alternatieve werkelijkheid woon jij waar drones meer slachtoffers maken dan terrorisme ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
enigmafan schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:02:
[...]

Die zandbak, zeg maar, waar de VS met behulp van drones al meer mensen hebben gedood dan terroristen wereldwijd voor elkaar hebben gekregen. Iets wat trouwens, als het in de VS zou gebeuren, 'an act of terrorism' zou worden genoemd.
En daar ben ik het ook mee eens...maar voor ons is het blijkbaar die zandbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

*snip* :/

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2016 08:35 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
De dader zou volgens de NOS nepwapens in de cabine hebben gehad.Zouden dat wapens zijn die onklaar gemaakt zijn? Is speculeren.Maar vond het zo raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
Helaas zijn er mensen die de daden van IS goed keuren omdat landen in de NAVO mee doen aan bombardementen in Syria, al die mensen zijn een gevaar voor de samenleving.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2016 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Het doel van aanslagen van IS in Europa is dat mensen zich niet alleen tegen IS, maar tegen moslims in het algemeen keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

anandus schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:27:
[...]
Het doel van aanslagen van IS in Europa is dat mensen zich niet alleen tegen IS, maar tegen moslims in het algemeen keren.
Daarom moet er ook veel meer gedaan worden tegen IS (en ook vanwege humanitaire redenen), maar als europa zo slap is qua defensie etc dan is het probleem niet uit te roeien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
[...]

Wat ik het ergste vind ik dat alle slachtoffers gewoon onschuldige mensen zijn die misschien niets tegen IS hadden...
Waar is de tijd dat het geen fl*kker uitmaakte wat je 'tegen iemand had'?

Waarom moeten mensen met/zonder mening met buitensporig oneerlijk geweld, zonder debat kapot gereden worden op een mooie boulevard. Het is helemaal nooit goed te praten. Er is nooit een reden voor zulk geweld.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Salvatron schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:28:
[...]

Daarom moet er ook veel meer gedaan worden tegen IS (en ook vanwege humanitaire redenen), maar als europa zo slap is qua defensie etc dan is het probleem niet uit te roeien.
Het probleem is natuurlijk sowieso niet militair uit te roeien.
De oplossing is natuurlijk niet meer bommen gooien tegen IS, maar kijken naar de oorzaken.
Iran, Turkije en de Golfstaten rond de tafel brengen. Rusland en de VS erbij. Overwegen om Irak en Syrië op te breken, etc. Met alleen bommen op IS schiet je niets op, zeker niet als Irak zo sektarisch blijft als het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Vind het wel weer typisch dat het wederom Frankrijk is.

Waarom niet Duitsland of Groot Brittannië of Nederland? Met Wilders die zo openlijk tegen de Islam schopt en onze vliegtuigen die doelen in Irak bombarderen zijn wij toch ook een doelwit voor ze?

Ik heb echter toch een beeld van die Franzen dat ze zo stug zijn dat de ene dienst niet weet wat de ander doet en/of weet waardoor het juist makkelijker is om daar wat te doen dan hier of bijvoorbeeld Duitsland.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

L1nt schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:45:
Vind het wel weer typisch dat het wederom Frankrijk is.

Waarom niet Duitsland of Groot Brittannië of Nederland? Met Wilders die zo openlijk tegen de Islam schopt en onze vliegtuigen die doelen in Irak bombarderen zijn wij toch ook een doelwit voor ze?

Ik heb echter toch een beeld van die Franzen dat ze zo stug zijn dat de ene dienst niet weet wat de ander doet en/of weet waardoor het juist makkelijker is om daar wat te doen dan hier of bijvoorbeeld Duitsland.
Frankrijk is een land met heel veel moslims, ook agressievelingen in bijv. banlieus. Daarnaast is frankrijk ook tamelijk internationaal in bepaalde opzichten, veel mensen van afrikaanse afkomst bijv. (in afrika wordt bijv. ook veel frans gesproken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Sorry, maar volgens mij klopt dit dan simpelweg niet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

warhamstr schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:33:
[...]

Waar is de tijd dat het geen fl*kker uitmaakte wat je 'tegen iemand had'?

Waarom moeten mensen met/zonder mening met buitensporig oneerlijk geweld, zonder debat kapot gereden worden op een mooie boulevard. Het is helemaal nooit goed te praten. Er is nooit een reden voor zulk geweld.
Dat onderstreep ik. En dat wilde ik er ook mee zeggen.

Ik merk dat bepaalde zaken die ik eerder (vermoeid) schreef even uitgelegd moeten worden. Ik bedoelde dat met mensen die niets 'tegen de IS' hebben eerde mensen die zich er niet mee bezighouden. Mensen die zich hier veilig voelen en (nog) leven in vrede. Mensen die elkaar respecteren ongeacht het geloof.

En met die 'zandbak' bedoel ik de gebieden waar IS nu gebieden probeert te veroveren. Vecht het daar uit.
Maar schijnbaar is het makkelijker om onschuldige burgers die zich niet kunnen verweren om te brengen uit naam van de IS. Gewoon in en in triest....

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:49:
[...]

Sorry, maar volgens mij klopt dit dan simpelweg niet.
Als je voor het oversteken naar links en naar rechts kijkt, doe je dat dan uit angst, of uit gezond verstand? Het punt van Kid Buu is helder hoor, wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Lees de topicwaarschuwing eens mensen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

IJzerlijm schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:50:
[...]

Je vergelijking loopt meteen al vast, er zijn in het westen nul mensen door drones gedood.
Lees de topicwaarschuwing eens.

[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2016 08:57 ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:52:
[...]

Als je voor het oversteken naar links en naar rechts kijkt, doe je dat dan uit angst, of uit gezond verstand? Het punt van Kid Buu is helder hoor, wat mij betreft. :)
Dan is zijn probleem zo op te lossen door voor het betreden van het evenemententerrein even te kijken of er aanslagplegers rondlopen. Maw: de vergelijking gaat gewoon mank.

Wegens mogelijkheid van aanslagen niet naar evenementen gaan is niet anders uit te leggen dan angst. Er zijn alleen gisteren al honderdduizenden, zo niet meer, bij de vieringen van 14 juli geweest.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31
Men, iemand die eens zin had om een grote versie te doen van de autoaanslagen in Israël een tijd terug :/ ...

Overigens denk ik dat je de symbooltaal van de daad niet moet uitvlakken. Het waren mensen die naar vuurwerk aan het kijken waren ter ere van de onafhankelijkheid van de huidige Franse staat. Die mensen zijn dan in de ogen van de dader helemaal niet onschuldig. Een soort "geen 4 mei voor mij", maar dan een flink stuk ernstiger.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 23:36
enigmafan schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:49:
[...]

Aantal doden door terrorisme: http://www.datagraver.com...-western-europe-1970-2015
Aantal doden door drones: http://www.theatlantic.co...trike-dissembling/473541/
en http://www.huffingtonpost..._561fafe2e4b028dd7ea6c4ff
En
http://www.huffingtonpost...g-the-dead_n_6082954.html

Maar Google zelf en bedenk dat terrorisme 'open' is, dus de aantallen slachtoffers redelijk nauwkeurig geteld zijn, waar de doden door drones classified zijn, dus veel moeilijker te tellen.
In het artikel waarnaar je linkt wordt aangegeven dat 90% van de mensen die omkomen door een aanval met een drone niet het doelwit is. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat deze 90% allemaal onschuldige burgerslachtoffers zijn. Dit zullen vaak bewakers, chauffeurs of leden van een terroristiche organistatie zijn, die zich in de buurt van het doelwit bevinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:38
Modbreak:Mensen, lees nou eens de topicwarning. We hebben bewust topics voor de hele terrorismediscussie om dit soort aanslagtopics schoon te houden ervan. We gaan dus niet elke aanslag de grammafoonplaat verder grijs draaien hierover. Dit topic is voor de status en berichtgeving van de aanslag in Nice.

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2016 09:45 ]

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Helemaal gemist gisteren avond, net de afschuwelijke beelden op onderandere GeenStijl gezien. Wat vreselijk zeg. Ik snap echt echt niet waarom zo'n grafidioot dit nou nodig vindt. Onbegrijpelijk.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Maar deze truck lag dus vol met granaten en wapens.. wellicht bedoeld voor een grotere aanslag? Vraag me dan toch af waarom (uit het oogpunt van de aanslagplegers) dit doen ipv later de granaten en wapens gebruiken.. werden ze op de hielen gezeten door mensen die het wouden tegenhouden en was dit hun uitweg? Of heb ik teveel films gezien? Hoe vreselijk dit ook is het had (weer) nog erger kunnen zijn.. :(

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
spartacusNLD schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:46:
Maar deze truck lag dus vol met granaten en wapens.. wellicht bedoeld voor een grotere aanslag? Vraag me dan toch af waarom (uit het oogpunt van de aanslagplegers) dit doen ipv later de granaten en wapens gebruiken.. werden ze op de hielen gezeten door mensen die het wouden tegenhouden en was dit hun uitweg? Of heb ik teveel films gezien? Hoe vreselijk dit ook is het had (weer) nog erger kunnen zijn.. :(
Het waren nep wapens en nep granaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

DennusB schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:47:
[...]
Het waren nep wapens en nep granaten...
Ah oke gelukkig maar.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Fleximex schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:20:
Ik ben overigens bang dat er bij de slachtoffers ook Nederlanders bij zitten, gezien de velen Nederlandse getuigenissen. Wat vervelend nieuws zo nog net voor het slapen gaan :(.
Het is jammer dat een deel van de mensheid (terroristen e.d.) zich zo met andere mensen meent te moeten bemoeien en het nodig vindt hen hun wil op te leggen. De wereld zou zoveel mooier zijn als iedereen in de eerste plaats naar zichzelf zou kijken. Prima dat je een bepaald geloof hebt, maar val daar andere niet mee lastig.
Uiteraard zullen deze er tussen zitten, wat ik jammer vind is dat zo nadrukkelijk aangegeven moet worden dat er Nederlanders gewond/gesneuveld zijn. Want wij zijn natuurlijk toch wel belangrijker dan de rest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:43:
Helemaal gemist gisteren avond, net de afschuwelijke beelden op onderandere GeenStijl gezien. Wat vreselijk zeg. Ik snap echt echt niet waarom zo'n grafidioot dit nou nodig vindt. Onbegrijpelijk.
Ik ben gestopt met beelden kijken. Het maakt m'n leven er niet beter van. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gopher schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:53:
[...]

Uiteraard zullen deze er tussen zitten, wat ik jammer vind is dat zo nadrukkelijk aangegeven moet worden dat er Nederlanders gewond/gesneuveld zijn. Want wij zijn natuurlijk toch wel belangrijker dan de rest?
Dat niet, maar het gaat wel om 'mede-landgenoten'. Dus ik snap wel dat dat hier in de media iets anders is uitgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
kobus71 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:14:
De dader zou volgens de NOS nepwapens in de cabine hebben gehad.Zouden dat wapens zijn die onklaar gemaakt zijn? Is speculeren.Maar vond het zo raar.
Is een prima manier om een zelfmoordaanslag te plegen zonder dat je wapens hoeft te kopen.

Ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe ik aan een machinegeweer en explosieven moet komen.
Maar een vrachtwagen + speelgoedwapens zwart verven lukt iedereen wel.

Hij wilde misschien niet levend gepakt worden na de aanslag. En zelfmoord plegen met een vrachtwagen is nogal lastig.
Maar als je daarna met een bomgordel en (nep) pistool op de politie afrent weet je zeker dat ze je doorzeven. In dit geval was het niet nodig geweest.

Of optie 2 is dat er iemand een stapje hoger in de organisatie voor de wapens heeft gezorgd. En dat de terrorist die de aanslag pleegde niet wist dat ze nep waren. waarschijnlijk met hetzelfde doel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
RodeStabilo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:53:
[...]

Ik ben gestopt met beelden kijken. Het maakt m'n leven er niet beter van. ;(
Echt he. Het is het gewoon niet waard :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RocketKoen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:57:
[...]
Ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe ik aan een machinegeweer en explosieven moet komen.
Zo lastig is dat tegenwoordig niet meer helaas. Ze komen gewoon thuis via de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
RocketKoen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:57:
[...]

Is een prima manier om een zelfmoordaanslag te plegen zonder dat je wapens hoeft te kopen.

Maar een vrachtwagen + speelgoedwapens zwart verven lukt iedereen wel.

Hij wilde misschien niet levend gepakt worden na de aanslag. En zelfmoord plegen met een vrachtwagen is nogal lastig.
Maar als je daarna met een bomgordel en (nep) pistool op de politie afrent weet je zeker dat ze je doorzeven. In dit geval was het niet nodig geweest.

Of optie 2 is dat er iemand een stapje hoger in de organisatie voor de wapens heeft gezorgd. En dat de terrorist die de aanslag pleegde niet wist dat ze nep waren. waarschijnlijk met hetzelfde doel.
Of verkocht door undercover agenten.Dus dat hij dacht echte wapens te hebben.Maar dat is wel heel erg speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
Pffff, waarom in godsnaam weer he. Ik dacht redelijk afgestompt te zijn met al die aanslagen steeds, maar vanmorgen zag ik beelden van een man en een vrouw in shock naast een klein lichaam onder een wit laken.. ouders? met hun kind?

Ja.. toen brak ik ff, kijkend naar mijn klein meid die lekker zorgeloos zat te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Prosac schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:05:
Pffff, waarom in godsnaam weer he. Ik dacht redelijk afgestompt te zijn met al die aanslagen steeds, maar vanmorgen zag ik beelden van een man en een vrouw in shock naast een klein lichaam onder een wit laken.. ouders? met hun kind?

Ja.. toen brak ik ff, kijkend naar mijn klein meid die lekker zorgeloos zat te spelen.
Ik begrijp je helemaal.Die mensen in Frankrijk hebben een gigantisch grote verdriet.Onvoorstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
hier was absoluut niks tegen te doen, iedere klojo kan z'n stuur draaien en mensen omver maaien, wat ga je doen auto's bannen?

sterkte aan iedereen die iemand verloren heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
DennusB schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:58:
[...]

Zo lastig is dat tegenwoordig niet meer helaas. Ze komen gewoon thuis via de post.
Ik heb ze bij bol.com nog niet gezien.
En ik denk dat 99,9% van de bevolking de silk road achtige sites die jij bedoelt niet kan vinden.
kingpol schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:09:
hier was absoluut niks tegen te doen, iedere klojo kan z'n stuur draaien en mensen omver maaien, wat ga je doen auto's bannen?

Sinds die gek die hier met zijn auto op de koninklijke familie inreed staan er bij de veel grote evenementen betonnen barrières om de weg af te sluiten. Dat schijnt best effectief te zijn.

Maja, in Israël gebeurt het inderdaad regelmatig bij bushaltes enzo...

[ Voor 44% gewijzigd door RocketKoen op 15-07-2016 10:13 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 13:14
kingpol schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:09:

Precies, zie die gast die jaren geleden door het publiek reed richting de bus van de Koningin. Dat is nou het enge er aan. Die lui lopen niet, zoals je op veel video's ziet, in zwarte kledij. Ze zijn totaal onherkenbaar. Ze komen ook niet als een grote groep ergens aan gelopen, er is geen waarschuwing vooraf, er is helemaal niks.

Dit was een idioot die besloot een vrachtwagen te gebruiken om op een publiek in te rijden. In principe kan iedereen met een rijbewijs dit doen. Als je een extremist bent dan kun je de landsgrenzen bewaken wat je wil, een hoop machtsvertoon daarna, politie, het leger die zichtbaar rondlopen, maar wat heb je daar aan als het iemand is die al jarenlang in het land is en op een dag besluit de knop om te draaien en met een 'huis tuin en keuken apparaat', een (vracht)auto, dood en verderf te zaaien.

Dit wordt niet uitgeroeid. En dat is eng.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
[...]

Je begrijpt wel dat er in Syrie ook veel onschuldige mensen sterven die niets tegen Amerika hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Dit was simpel te voorkomen,wij hebben dit al meegemaakt jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Coennos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:17:
Dit was simpel te voorkomen,wij hebben dit al meegemaakt jammer genoeg.
Hoe wil je dit voorkomen dan ? Auto's in de ban gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
Evenementen afzetten met beton blokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 13:14
Coennos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:19:
Evenementen afzetten met beton blokken...
Right. Wat hadden die blokken beton voor zin gehad vorig jaar tijdens die schietpartij in Parijs? Ze vinden er toch wel een weg omheen, als ze iets willen doen lukt het toch wel.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
Maar dan dit niet!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:

Dit topic gaat ALLEEN over de aanslag in Nice

Dit topic is dus NIET bedoeld voor het herhalen van de standaard stokpaardjes. Blijf on-topic, dat wil zeggen de gebeurtenissen zelf. De metadiscussies over terreur, vluchtelingen, etc horen in [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden, Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3 en andere, daarvoor bedoelde topics in ASP.