Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Hier 189 check-ins, 88 verschillende brouwerijen.
  1. La Trappe Quadrupel Oak Aged Batch #24
  2. I'Ve Got Friends In The Music Business B.A. Blend Ii
  3. Schuppenboer Maxima Calvados Ba
  4. Pime Öö Px (Cellar Series)
  5. Duvel Barrel Aged (2019) - Batch 4 The Bourbon Edition
Niet heel veel gedronken qua aantallen, wel qua percentages. Heb vooral geprobeerd de BA bieren die in voorraad lagen, op te drinken. Nog niet echt gelukt (want natuurlijk ook weer veel te veel er bij gekocht O-) )

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:13
Kwa aantallen ook niet veel omdat ik alleen nieuwe bieren incheck. Wat ik wel leuk vind is het overzicht van brouwerijen… vooral omdat nummer 2 m’n eigen "brouwerij" is 😇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGeZaoL9NGhoW7Rp573k6C1ZiDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RVuIgFYWSpNh5MnAaCoJT9l.jpg?f=fotoalbum_large

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LBV_038
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-06 16:49
-Jaap-io schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:46:
Kwa aantallen ook niet veel omdat ik alleen nieuwe bieren incheck. Wat ik wel leuk vind is het overzicht van brouwerijen… vooral omdat nummer 2 m’n eigen "brouwerij" is 😇

[Afbeelding]
Hoe kom je bij dat overzicht? Ben ook wel benieuwd eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

justin-l schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:34:
Ik ben van 592 check-ins vorig jaar naar 754 in 2021. Keurige score
[...]
https://untappd.com/yearinbeer
LBV_038 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:23:
[...]

:>

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
[...]

- Je hebt normaal een mail gekregen in de mailbox waarmee je geregistreerd bent bij untappd
- of je gaat in de app naar Notifications > News
- of je gaat naar https://untappd.com/yearinbeer en logt in met je gebruikersnaam

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GS-Yau_DoedkpoxSQO8Q8rybLRo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bg7hcDhwL7iXn8yxxv9P5qWu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diV-o7YzP4h1lX7u_7QvEkGay74=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O11y7vNGlZ8mcmk2IsH87Apg.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
[...]

Zie het antwoord van angeldust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:01
255 Check-ins dit jaar, in principe enkel unieke met misschien een dubbele hier en daar.
-Jaap-io schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:46:
Maar 4 bieren van de eigen brouwerij? Dan heb ik die van mij toch een stukje beter gesupport ;) Verder op Moersleutel na allemaal brouwerijen waar ik een pakket heb gekocht dit jaar. O-)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6UVrO1m.png

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Volgens mij moeten we eens een tweak-brouwers-beerswap gaan doen ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Voor mij is het is een hobby, samen met een vriend. Verder niet commercieel 😉
Maar we hebben onze thuis brouwerij wel op untapped gezet zodat we het mooi bij kunnen houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

-Jaap-io schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:56:
Maar we hebben onze thuis brouwerij wel op untapped gezet zodat we het mooi bij kunnen houden
Niks mis met thuisbrouwsels, zitten vaak genoeg pareltjes tussen. Niet iedereen heeft zin/de kans om commercieel te gaan :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
-Jaap-io schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:56:
Hier ook nog puur voor de hobby hoor, maar wel 40 liter per maand 8)
Inmiddels wel de plannen om een aantal recepten te perfectioneren en eventueel te huurbrouwen, maar dat zal nog wel een tijdje duren.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:32
Wat voor biersoorten brouwen jullie?
En heeft het lang geduurd voordat je er een beetje handigheid in hebt gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankv120
gustaveau schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:02:
Wat voor biersoorten brouwen jullie?
En heeft het lang geduurd voordat je er een beetje handigheid in hebt gekregen?
Ik heb met mijn mede brouwers (we zijn met z'n zevenen) inmiddels bijna elke biersoort wel gemaakt (Op de hele excotische na dan). Inmiddels zijn we al 7 jaar bezig en sinds een jaar of 3/4 is bijna elk bier gewoon prima te drinken. Als je de basis goed begrijpt is het prima te doen en de beste ervaring doe je op door het gewoon te proberen.

Belangrijkste is waarschijnlijk altijd alles GOED schoonmaken. Zelfs na 7 jaar kwamen we er achter dat dit nog iets beter kon waardoor enkele bieren "geïnfecteerd" zijn met een voor die stijlen ongewenste gistsoort. Over het schoonmaken kun je nog zoveel lezen en het zovaak van iedereen horen, het kan altijd beter.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
Ik brouw nu een jaar of 3 samen met een vriend en we hebben sinds een jaar een 30liter ketel. We zijn begonnen met kant en klaar pakketten, maar na 4 keer zijn we zelf gaan malen etc. We hebben van alles gebrouwen, laatst een choco-porter en een bock-bier die wel erg prettig zijn 😄

maar wellicht is dit wat off-topic en meer geschikt voor: Homebrew bier en wijn topic - Deel 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 11:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64C5JynjLOJTMDmG-7PCI17Hqd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BKg2irGm3VcxU9pI8JAZ5jbJ.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tD-PeKmvFXJvxwFupGDPRSJ3xQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RDHkEm5poiDVGw0WYvlhyaEd.png?f=fotoalbum_large

Ook precies 150 verschillende brouwerijen gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 15:18
Gaan we nu echt allemaal dat jaaroverzicht neerplempen? Lekker interessant voor anderen ook...🤦🏼

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:46
Gaan we nu echt allemaal laten zien welk bier we hebben gekocht? Lekker interessant voor anderen ook ...🤦🏼

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:05

Thompson

Beeromaniac

Zo, van een hele avond rondwandelen door de woonkamer met allerlei speciaalbier krijg je dorst. Dus dan maar een biertje open trekken en dat werd de Frontaal Stratification

Maar ik vrees dat het hier niet bij blijft want potjandorie wat drinkt die gemakkelijk weg voor 8,5% zeg. Heel erg smooth/fruitig.

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:54
[quote]Saitek schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:27:
Gisteren geopend, zat gratis bij de barrel aged box in. Maar die ging door de gootsteen. Smaakte naar zeep leek het wel, kon het ook niet kwijt bij een maat

[Afbeelding]

Ik las dit een tijd terug en dacht toen dat je je aanstelde. Excuses, ik heb hem net zelf ook door de gootsteen gegooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10

TMV

Thompson schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:44:
Zo, van een hele avond rondwandelen door de woonkamer met allerlei speciaalbier krijg je dorst. Dus dan maar een biertje open trekken en dat werd de Frontaal Stratification

Maar ik vrees dat het hier niet bij blijft want potjandorie wat drinkt die gemakkelijk weg voor 8,5% zeg. Heel erg smooth/fruitig.
Het is je gegund! En die is inderdaad erg lekker :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:35
Rob112 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:05:
[quote]Saitek schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:27:
Gisteren geopend, zat gratis bij de barrel aged box in. Maar die ging door de gootsteen. Smaakte naar zeep leek het wel, kon het ook niet kwijt bij een maat

[Afbeelding]

Ik las dit een tijd terug en dacht toen dat je je aanstelde. Excuses, ik heb hem net zelf ook door de gootsteen gegooit.
🤣🤣. Hopelijk smaakt de rest je beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 14:05

DeFeCt

je wéét toch

Frontaal beer box is ook weer binnen, helaas missen er vier blikken en zitten er twee anderen in die niet in het boekje staan :( ... meer mensen met dit?

[ Voor 28% gewijzigd door DeFeCt op 18-12-2021 14:10 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10

TMV

DeFeCt schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:54:
Frontaal beer box is ook weer binnen, helaas missen er vier blikken en zitten er twee anderen in die niet in het boekje staan :( ... meer mensen met dit?
Hier ook, heb Emma al even een mailtje gestuurd.. Ik denk dat er ergens iets fout is gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:17
DeFeCt schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:54:
Ik heb de box voor het eerst ivm crowdfund actie en snap het ook niet helemaal. Ik zou 6 bieren verwachten en heb er 8 gekregen. Van die 8 staan er echter 2 niet in het boekje en in het boekje staan weer 10 bieren....

Dus welke zou ik nou uiteindelijk moeten krijgen?
Dit heb ik nu gekregen:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esR7RfIgpjBKUkuIOxisPa4fht4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GpUCx08zYa1RqGiq6R9n5Pa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Faeshaas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:14:
[...]

Ik heb de box voor het eerst ivm crowdfund actie en snap het ook niet helemaal. Ik zou 6 bieren verwachten en heb er 8 gekregen. Van die 8 staan er echter 2 niet in het boekje en in het boekje staan weer 10 bieren....

Dit heb ik nu gekregen:
spoiler:
Hier exact dezelfde inhoud, dus twee andere biertjes ipv die van Fuerst Wiacek. Echter in het boekje staan nog de author en een exclusieve barrel blend die er niet inzitten.
Van de author kan ik niet echt balen, maar die barrel blend had ik wel graag gehad :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Rutger schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:20:
[...]

Hier exact dezelfde inhoud, dus twee andere biertjes ipv die van Fuerst Wiacek. Echter in het boekje staan nog de author en een exclusieve barrel blend die er niet inzitten.
Van de author kan ik niet echt balen, maar die barrel blend had ik wel graag gehad :9B
Het enige wat ik kan bedenken is dat je bij een medium box dus 6 bieren krijgt, dat zijn de 6 op mijn foto die ook in het boekje staan. Dan zijn die andere 2 'extra' omdat er voorin stond dat ze er een extra biertje in hadden gestopt als kerstcadeau. En dat zou betekenen dat de 2 duitse + author + barrel aged de extra bieren zijn die je krijgt bij een grote box?

Dat is de enige beredenering die ik kan bedenken maar dat is wel onduidelijk aangegeven dan. Weet ook niet hoe dit normaal gaat tussen de medium en de grote box icm het boekje.

Al met al ben ik dik tevreden verder, heb ze allemaal nog niet gehad dus dat wordt weer lekker proeven :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 11:12

link_mario

Ofwa?

Vandaag naar de beroemde plus te Leende afgereisd om wat mooi spul te halen. Tevens kwam de Frontaal bierbox binnen van de investeringsronde.

Ik kom de eerste paar dagen lockdown wel weer door :9

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CclpaijcZCO4FRw8y8SRV9LADI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChoHGV9uZSROP459YxHwWTGO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-06 20:08
Een voordeel slijters vallen onder essentiële winkels d:)b

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 20:54
Hebben jullie bericht gekregen dat de box van frontaal zou komen? Ik verwacht hem ook ivm de crowdfunding maar heb nog geen mailtje oid gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46
Rutger schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:20:
[...]

Zelfde hier, ook al een mail gestuurd... Verder waren al mijn blikken helemaal gedeukt/gebutst... Hopelijk gaan ze er wat aan doen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
[...]

Dit heb ik nu gekregen:
spoiler:
Ik ben al wat langer member en dit is de 1e keer dat het "fout" gaat. Je krijgt altijd de bieren in het boekje, soms is het boekje al gedrukt en is een levering/productie van een bier niet op tijd en dan zit er een extra blad bij met info.. dus of je nu de box van 6 of 10 hebt, het bijgeleverde boekje zou qua bieren moeten corresponderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
Redshark schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:19:
Hebben jullie bericht gekregen dat de box van frontaal zou komen? Ik verwacht hem ook ivm de crowdfunding maar heb nog geen mailtje oid gehad
Nope, normaal wel een mail.. nu was er alleen opeens een mail (gister) van DHL dat ze vandaag voor de deur zouden staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
squzzi schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:34:
[...]

Ik ben al wat langer member en dit is de 1e keer dat het "fout" gaat. Je krijgt altijd de bieren in het boekje, soms is het boekje al gedrukt en is een levering/productie van een bier niet op tijd en dan zit er een extra blad bij met info.. dus of je nu de box van 6 of 10 hebt, het bijgeleverde boekje zou qua bieren moeten corresponderen...
Dat lijkt dan sowieso fout te zijn gegaan want in mijn boekje staan 10 bieren terwijl het pakket bij de crowdfund actie het pakket van 6 bieren zou zijn :+

Dus dan zou er eigenlijk een boekje met 6 bieren bij moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
Faeshaas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:41:
[...]

Dat lijkt dan sowieso fout te zijn gegaan want in mijn boekje staan 10 bieren terwijl het pakket bij de crowdfund actie het pakket van 6 bieren zou zijn :+

Dus dan zou er eigenlijk een boekje met 6 bieren bij moeten zitten?
Ja dat lijkt mij wel (heb box van 10), maar zou raar zijn als ze ook in de box van 6 dat zelfde boekje zouden stoppen. Maar goed, dat het ergens fout is gegaan is een ding dat zeker is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIdqqjZ6QGLV1J6Ix9MjyVVTF_E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vW6aUDPw80ZeQj5gPhLiXLgH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQFFW0PxKmliDf2jYoIAhMtmZCM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJdRunIRwwMrjeDKXvouZMVG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Misschien wel handig als ze even posten wat er in welk pakket zou moeten zitten :+ ik heb ze nu ook maar gemaild maar kan me ook voorstellen dat mijn pakket wel klopt maar mijn boekje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

...dan nog snap ik niet hoe ze aan 8 bieren komen,
Brewin Package Medium = 6 bieren, Brewin Package Large = 10 bieren

Zou je dan als je het large pakket ontvangt 12 bieren moeten hebben gekregen?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:47
link_mario schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:41:
Vandaag naar de beroemde plus te Leende afgereisd om wat mooi spul te halen. Tevens kwam de Frontaal bierbox binnen van de investeringsronde.

Ik kom de eerste paar dagen lockdown wel weer door :9

spoiler:
Met die Black Gold heb je geluk gehad. Die waren allemaal gereserveerd maar niet iedereen was hem komen halen. Er waren heel wat gegadigden die erop zaten te azen :D

Ik ga morgen die kant weer op dus weer even bekijken wat er allemaal aan nieuw spul staat :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
squzzi schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:36:
[...]

Nope, normaal wel een mail.. nu was er alleen opeens een mail (gister) van DHL dat ze vandaag voor de deur zouden staan
Nou ja, dat is op zich een soort van aankondiging ;) meer dan ik heb ontvangen tot nu toe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Proost!

Hidden Tomes by Sleeping Village Brewing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlpOjaAp2TEG5QgT5m7G2Qsw1vU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDAFmrDsrMbpyB9RejfZ5zLe.jpg?f=fotoalbum_large

Vrij dik bier en hij zit heftig in de Bourbon/Cognac. Vooralsnog bevalt hij goed :)

Met 15% en 50cl is het wel een zware jongen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 18-12-2021 18:14 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Thalaron dat klinkt lekker, wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Beekforel het is een op Bourbon en Cognac vaten gerijpte Barleywine :)

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 18-12-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Eigen brouwsel of geheime brouwer ofzo? 8)7 Ik wil hem op m'n wishlist! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@Beekforel naam/brouwer staan boven de foto ;)

Ik heb hem net op haha. 1,5 uur over gedaan. 4 op UnTappd voor mij.

[ Voor 42% gewijzigd door Thalaron op 18-12-2021 19:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Thalaron schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:36:
@Beekforel naam/brouwer staan boven de foto ;)

Ik heb hem net op haha. 1,5 uur over gedaan. 4 op UnTappd voor mij.
Nice edit... :D

Ik heb de rum barrel aged Roech van Diggelfjoer @AngelDust open getrokken. Mooi flesje. Elke slok smaakt weer net even anders, keurig. Had van mij iets meer koolzuur mogen hebben maar zo ook prima.

Benieuwd naar de andere twee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Thalaron schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:37:
[...]

Met die Black Gold heb je geluk gehad. Die waren allemaal gereserveerd maar niet iedereen was hem komen halen. Er waren heel wat gegadigden die erop zaten te azen :D

Ik ga morgen die kant weer op dus weer even bekijken wat er allemaal aan nieuw spul staat :D
Die Black Gold heb ik ondertussen al op meer plekken gezien (oa Biermeisje in Veldhoven), dus als je m wilt is ie wel te vinden.

Had hem zelf gereserveerd en netjes afgehaald trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door link_mario op 18-12-2021 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Beekforel schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:52:
[...]

Nice edit... :D

Ik heb de rum barrel aged Roech van Diggelfjoer @AngelDust open getrokken. Mooi flesje. Elke slok smaakt weer net even anders, keurig. Had van mij iets meer koolzuur mogen hebben maar zo ook prima.

Benieuwd naar de andere twee!
Koolzuur bij onze BA serie blijft een probleem... toch eens gaan kijken hoe we dat kunnen verbeteren... mss maar eens ff met wat collega brouwers sparren hoe die dat doen :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zo, m'n kerstbieren zijn binnen voor de kerstdagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cl3XCDOOvi9olOGiaDQMNYZUsPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IY9lCcplOvhMvFcZovSyVUQ.jpg?f=fotoalbum_large

En m'n overzicht van bierjaar 2021, niet onbelangrijk natuurlijk.
Deze cijfers zijn nuttiger, dan die van Van Dissel😋
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oCP0C2DkeO1-uYOwxeX2G26-D4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sj0c9zcqAvqESetDLUXuWkz8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lm304_roTvnARSicQP3sJzDnaD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72uXTatGADIRFuoZlI3wBwRu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG-ewKqVUfa_6jXVSsCYCgfCG7k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRYdzDTcW5z8zDrgQXqPNLr0.jpg?f=fotoalbum_tile

Kan er niks aan doen, maar 24 stuks Treehouse in één jaar, is toch best leuk

@link_mario wat koste die Black Gold bij de Plus....

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• koendio
  • Laatst online: 06:17
Vandaag mijn voorraad ook weer aangevuld…
Niet alles vandaag gekocht, maar plankjes staan weer vol (en kassa bij de caigny rinkelde weer)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvSyvz6daV-UsYqRMZLYWJiPAWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ryWdjwOlwitOcOwuXai2uTr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door koendio op 19-12-2021 17:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OWdcjvVgPHiKJw4aWscLQZKkEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGOpamNztNyMAOvkDyg56rpV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kom terug op mijn eerdere tegenvallende score. Ik vermoed dat daar iets mis mee was en er een scheut Bourbon in was gekomen ofzo.

Poging 2 met schoonvader is een dikke 4(,25) waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
AngelDust schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:17:
[...]

Koolzuur bij onze BA serie blijft een probleem... toch eens gaan kijken hoe we dat kunnen verbeteren... mss maar eens ff met wat collega brouwers sparren hoe die dat doen :)
Ik wil wel als test persoon fungeren hoor 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Thalaron schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:33:
[Afbeelding]

Ik kom terug op mijn eerdere tegenvallende score. Ik vermoed dat daar iets mis mee was en er een scheut Bourbon in was gekomen ofzo.

Poging 2 met schoonvader is een dikke 4(,25) waard :)
Volgens mij kan ik me wel vinden in jouw smaak. Die TiB BA was mijn topper van dit jaar. Dus dan ga ik toch eens even kijken wat jouw toppers zijn voor wat inspiratie. :9B

Beeromaniac

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:15
koendio schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:22:
Vandaag mijn voorraad ook weer aangevuld…
Niet alles vandaag gekocht, maar plankjes staan weer vol (en kassa bij de caigny rinkelde weer)
[Afbeelding]
Als je rechtsboven de rochefort 8 en 10 even van plek wilt wisselen dan kan ik weer rustig slapen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 10:12
brukskeluuk schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:13:
[...]

Als je rechtsboven de rochefort 8 en 10 even van plek wilt wisselen dan kan ik weer rustig slapen! ;)
Haha, ik dacht nog: laat ik het niet zeggen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:32
Oxellaar schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Christmas bloodbath, heel toepasselijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Oxellaar schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Die black gold was EUR37,49 bij de Plus. Heb hem elders voor iets meer zien staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
AngelDust schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:17:
[...]

Hergisten op fles met wat extra suiker en gist?
Carboniseren onder druk en daarna pas afvullen op fles?

Moet ik als amateur nu de mogelijkheden gaan voorkauwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik heb nog niets otnvangen en ook geen mail van DHL :?

De biertjes uit de Sori kalender afgelopen weekend waren wel naar verwachting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
ivo001 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:13:
[...]

De biertjes uit de Sori kalender afgelopen weekend waren wel naar verwachting :P
Ik heb geen idee, zelf niets gekocht maar kwam langs op Instragram. Dacht ik deel het hier i.v.m. de verschillen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Denniz0229 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:06:
[...]

Hergisten op fles met wat extra suiker en gist?
Carboniseren onder druk en daarna pas afvullen op fles?

Moet ik als amateur nu de mogelijkheden gaan voorkauwen :+
Dat ik dat zelf niet had bedacht |:( ......... :+

Gaat me meer om wat zij anders doen dan wij... om te kijken waar we aanpassingen het beste door kunnen voeren ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Zo.. ik kom oudjaar wel door (onzin natuurlijk… stond nog meer dan genoeg in huis :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OumJ6BMRey4jAzfhfgMhRKnBhM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdRjuNRKVTrjF4geb0wO0iIe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFjXYdjTtjdyt9988EgZhLeLYCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2qpqrcQjIYSWdGSExGwtcg4.jpg?f=fotoalbum_large

Hier afgelopen vrijdag ook nog maar wat lekkers meegenomen O+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:15

Jeroen87

Bier Connaisseur

Thalaron schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:54:
Zo.. ik kom oudjaar wel door (onzin natuurlijk… stond nog meer dan genoeg in huis :)

[Afbeelding]
Bij die Delerium heb ik al een paar keer gestaan, maar voor die prijs vond ik m echt veel en veel te duur.
Kan me bijna niet voorstellen dat die Delerium zoveel beter wordt van BA. Maarrrrr laat het aub weten, ben heel erg benieuwd!

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
ivo001 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:13:
[...]

Ik heb zojuist een mail gehad van frontaal beerclub dat in mijn geval de missende 4 bieren nagestuurd gaan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Jeroen87 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:15:
[...]

Bij die Delerium heb ik al een paar keer gestaan, maar voor die prijs vond ik m echt veel en veel te duur.
Kan me bijna niet voorstellen dat die Delerium zoveel beter wordt van BA. Maarrrrr laat het aub weten, ben heel erg benieuwd!
Die is voor een vriend zijn verjaardag. Die is gek van Delerium.

Ik heb de dark versie ooit gehad en ik moet zeggen dat hij niet slecht was, maar voor het geld is er zeker beter te krijgen :)

Normaliter drinken we dergelijke bieren samen. Maar het duurt nog wel even voordat hij jarig is.

Ik heb hem overigens voor iets van €22,50 meegepakt. Bij een andere slijter ben ik ze ooit voor €30 tegengekomen…

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 20-12-2021 11:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Jaap-io
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mklcPq22cjXl1i-8FGH-TtsdGAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HCeLviCCyvCmGWL0bUIxuEs2.jpg?f=user_large
Vandaag boodschappen gedaan bij een andere plus in het dorp en kijk nou wat daar lag… de duvel BA en de la trappe (nog 4flessen) dus even de rest van de eerste bestelling ingeslagen 😉 en een heritage voor een ander vriend meegenomen

Ik kom ook de kerst wel door

[ Voor 3% gewijzigd door -Jaap-io op 20-12-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Zojuist een mail gehad van Frontaal waarin ze de mix-up van de beerclub (met deze maand 3 boxen, incl de "investor" versie) uitleggen. Goed dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Pfff, vorige week woensdag een mail gestuurd om die vatgerijpe practice what you preach order te annuleren, krijg ik nu een verzendbevestiging...
_____

Frontaal maar een mail terug gestuurd dat ik nog geen verzend/lever mail van de investeerders beerclub heb ontvangen. Kreeg te horen dat die wel onderweg zijn maar dat levering vanwege drukte vertraging kan hebben. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
link_mario schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:56:
Zojuist een mail gehad van Frontaal waarin ze de mix-up van de beerclub (met deze maand 3 boxen, incl de "investor" versie) uitleggen. Goed dat ze dat doen.
Ja dat verklaart wel een hoop :)

Toch vind ik het jammer (en niet heel slim) dat ze de BA niet in de box van de investeerders hebben gestopt... Dat is lijkt me de meest 'speciale' uit deze box, mensen die juist geld investeren wil je volgens mij ook belonen met een dergelijk biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Faeshaas schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:22:
[...]

Toch vind ik het jammer (en niet heel slim) dat ze de BA niet in de box van de investeerders hebben gestopt... Dat is lijkt me de meest 'speciale' uit deze box, mensen die juist geld investeren wil je volgens mij ook belonen met een dergelijk biertje.
Ik heb dat mailtje ook gekregen idd. En idd jammer dat daar ineens een verschil in gemaakt is, dat stond meen ik niet in de voorwaarden :( Al had ik weer begrepen dat die BA enkel in de advent zou komen en dat is nu ook niet het geval (als ik het allemaal goed op een rijtje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:45
Het valt mij op de barrel aged bieren van grotere brouwerijen (Hertog Jan, La Trappe, Duvel) vaak veel duurder zijn dan de BA's van de wat kleinere brouwerijen (Moersleutel, Frontaal, De Molen).
Waar zit dat hem in?

Moersleutel is misschien niet meer het beste voorbeeld aangezien hun BA bieren nu standaard 12 euro zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Zjoske78 op 20-12-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Laatst online: 10:34
[...]

Dit heb ik nu gekregen:
spoiler:
Heb exact hetzelfde gekregen bij mijn investering.
Een vriend had precies hetzelfde geïnvesteerd maar kreeg een pakket met 11 biertjes erin.

Heb overwogen om een mailtje te sturen maar had 6 biertjes verwacht en zijn er uiteindelijk 8 geworden dus laat maar lekker zitten. Ik zie het maar gewoon dat mijn vriend geluk heeft gehad ipv dat ik pech heb gehad ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mich007
Voor de liefhebbers van BA bieren: "haast je naar de Bierschuur!". ;)
Speciaal voor de feestdagen hebben ze een hele lading Silver Series van Pühaste van zolder gehaald en de schappen tevens gevuld met diverse Shadow Games van Sori... Ik was gelukkig precies op tijd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-1QuWL2yHt-EPAQROvIY8GK0aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56vQ99wS9DLCKD6tXftuG7jQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEcnKWdwqhTYB13DCXwQ7kwHrI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymduF9As9pywOqsBHHU73Ewo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Mich007 op 20-12-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Mich007 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:07:
Voor de liefhebbers van BA bieren: "haast je naar de Bierschuur!". ;)
Speciaal voor de feestdagen hebben ze een hele lading Silver Series van Pühaste van zolder gehaald en de schappen tevens gevuld met diverse Shadow Games van Sori... Ik was gelukkig precies op tijd :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn wel hele scherpe prijzen. Jammer dat het zo ver weg is :'(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Mich007 schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:56:
[...]

Heb exact hetzelfde gekregen bij mijn investering.
Een vriend had precies hetzelfde geïnvesteerd maar kreeg een pakket met 11 biertjes erin.

Heb overwogen om een mailtje te sturen maar had 6 biertjes verwacht en zijn er uiteindelijk 8 geworden dus laat maar lekker zitten. Ik zie het maar gewoon dat mijn vriend geluk heeft gehad ipv dat ik pech heb gehad ;)
Hmm kwartiertje omrijden morgen op terugweg naar huis... Nou heb ik nog 100+ bier staan maar die bederven niet :9~

/edit: Net even een ritje naar het DHL punt gedaan, ook weer eens wat anders, bier wegbrengen ipv zelf halen :D Dus als het goed is zijn er 15 tweakers die vandaag of morgen mail ontvangen

[ Voor 14% gewijzigd door Thompson op 20-12-2021 19:55 ]

Beeromaniac

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• koendio
brukskeluuk schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:13:
[...]

Zo goed?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upQPCq4ik2V3TD0V5bD27oBtMVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkHorCjej4Nw0MBp8YpiveIu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Dat is ook wel een erg lekkere voorraad trouwens. Staan genoeg pareltjes tussen. En op die middelste plank achterin zie ik volgens mij ook nog het nodige kaarsvet?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Thompson schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:20:
[...]

Dat is ook wel een erg lekkere voorraad trouwens. Staan genoeg pareltjes tussen. En op die middelste plank achterin zie ik volgens mij ook nog het nodige kaarsvet?
Klopt idd. Staan wat meer naar achteren zodat de kans iets kleiner is dat ze gepakt worden als vrienden zelf een biertje pakken…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

koendio schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:35:
[...]

Klopt idd. Staan wat meer naar achteren zodat de kans iets kleiner is dat ze gepakt worden als vrienden zelf een biertje pakken…
Bij mij thuis is de "regel" je mag alles pakken behalve datgeen wat in een dichte doos zit (o.a. een aantal jaargangen HJ Vatgerijpt en wat La Trappe oak aged). Maar check altijd even voor je 'm helemaal opdrinkt, want alles wat ik zelf nog niet op heb wil ik op z'n minst een proefglas van.

Nou scheelt het dat vrienden ook vaak genoeg lekkere bieren meenemen en die blijven dan ook gerust eens achter. Dus het is niet zo dat ik arm gezopen word en altijd maar bier sponsor. Onderaan de streep zal het vast een paar 100 euro per jaar zijn wat ik dan cadeau doe aan vrienden, maar ach ik heb er heerlijke avonden met ze van.

Beeromaniac

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 15:18
Thompson schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:40:
[...]

Bij mij thuis is de "regel" je mag alles pakken behalve datgeen wat in een dichte doos zit (o.a. een aantal jaargangen HJ Vatgerijpt en wat La Trappe oak aged). Maar check altijd even voor je 'm helemaal opdrinkt, want alles wat ik zelf nog niet op heb wil ik op z'n minst een proefglas van.

Nou scheelt het dat vrienden ook vaak genoeg lekkere bieren meenemen en die blijven dan ook gerust eens achter. Dus het is niet zo dat ik arm gezopen word en altijd maar bier sponsor. Onderaan de streep zal het vast een paar 100 euro per jaar zijn wat ik dan cadeau doe aan vrienden, maar ach ik heb er heerlijke avonden met ze van.
Nog op zoek naar nieuwe vrienden? 😜😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Faeshaas schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:22:
[...]

Uhm, eigenlijk zou dit bier enkel in de kalender zitten dit jaar, dus ik voel me in zekere zin genaaid.
Ik heb (deels) de kalender aangeschaft omdat die BA erin zou zitten en exclusief voor de kalender was. Lees ik later dat die toch in verschillende boxen zit..

Maak dan die belofte niet....

Craft beer specialist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:15
Thompson schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:40:
[...]

Zo heeft iedereen andere strategieën;) Ik ben zo galant om zelf de biertjes uit de kelder te halen en zorg altijd voor wat gastbiertjes, dan nog even checken op untapped en iedereen is tevreden. Het wordt lastiger wanneer iemand een pilsje wil..

[ Voor 24% gewijzigd door brukskeluuk op 21-12-2021 08:52 . Reden: quote in de quote in de quote in de.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Je quote staat in de quote ;)

Het eerste biertje verzorg ik inderdaad ook wel. Maar als ik dat een hele avond moet doen voor 4~8 bierdrinkers ben ik veel te veel bezig met op en neer lopen ipv zelf ook van het bier genieten :9

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05:58
Jeroen87 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:12:
[...]

Uhm, eigenlijk zou dit bier enkel in de kalender zitten dit jaar, dus ik voel me in zekere zin genaaid.
Ik heb (deels) de kalender aangeschaft omdat die BA erin zou zitten en exclusief voor de kalender was. Lees ik later dat die toch in verschillende boxen zit..

Maak dan die belofte niet....
Tja anderzijds moet de brouwer ook gewoon van z'n voorraad af. Volgens mij ook niet alle kalenders verkocht bij Frontaal dus er zal vast nog meer online komen. Zolang het niet direct erna is zou ik mezelf niet zo genaaid voelen, 1 of 2 maanden later zou ik niet zo erg vinden, zou hem misschien zelfs nog een keer kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

HansAnders07 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:53:
[...]

Tja anderzijds moet de brouwer ook gewoon van z'n voorraad af. Volgens mij ook niet alle kalenders verkocht bij Frontaal dus er zal vast nog meer online komen. Zolang het niet direct erna is zou ik mezelf niet zo genaaid voelen, 1 of 2 maanden later zou ik niet zo erg vinden, zou hem misschien zelfs nog een keer kopen
Snap ik helemaal, maar doe die belofte dan niet :) zeg dan "We hebben een bier speciaal voor de kalender gemaakt, jullie zijn de eersten die m krijgen en kunnen proeven, maar we gaan m uiteindelijk ook verkopen etc."

Ik ben verder heel blij hoor met m'n kalender dus dat ist probleem niet, maar kan er redelijk slecht tegen als ze t zo spelen.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05:58
Jeroen87 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:02:
[...]

Snap ik helemaal, maar doe die belofte dan niet :) zeg dan "We hebben een bier speciaal voor de kalender gemaakt, jullie zijn de eersten die m krijgen en kunnen proeven, maar we gaan m uiteindelijk ook verkopen etc."

Ik ben verder heel blij hoor met m'n kalender dus dat ist probleem niet, maar kan er redelijk slecht tegen als ze t zo spelen.
Ja snap wat je bedoelt, maar goed misschien hadden ze gehoopt uit te verkopen. Zal vast nog wel van een aantal brouwers hier online komen denk ik zomaar.

Hoor verder weinig over die frontaal kalender, ook op untappd weinig. Hoe vind jij de inhoud verder? Mijn broertje heeft hem ook, die vindt hem maar zo zo.

Ben zelf trouwens onwijs blij dat ik die To Øl kalender niet gekocht heb, wat ik op social daarvan zie valt die behoorlijk tegen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik voorzie dat de hype van advent kalenders meer en meer gaat omslaan van een kalender van een specifiek merk of grote webshop naar lokale winkels/slijters die op basis van je untapp'd een mooie kalender voor je maken. Want dat heb ik nu ook bij meerdere mensen gezien en die zijn allemaal érg tevreden.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

HansAnders07 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:11:
[...]

Ja snap wat je bedoelt, maar goed misschien hadden ze gehoopt uit te verkopen. Zal vast nog wel van een aantal brouwers hier online komen denk ik zomaar.

Hoor verder weinig over die frontaal kalender, ook op untappd weinig. Hoe vind jij de inhoud verder? Mijn broertje heeft hem ook, die vindt hem maar zo zo.

Ben zelf trouwens onwijs blij dat ik die To Øl kalender niet gekocht heb, wat ik op social daarvan zie valt die behoorlijk tegen..
Moet eerlijk zeggen dat hij niet tegenvalt. Had de laatste tijd expres wat minder van ze gekocht, dus alleen de standaard bieren zijn "dubbel" maar zijn natuurlijk wel gewoon prima, Author/Billiard/Rhodesian. etc.
Zit in ieder geval hoop nieuws in wat ik nog niet op had, is het die €130- waard....dus zeg 5,50 per bier...muah ik weet het nog niet zeker. Zal prijstechnisch wel redelijk uitkomen, maar denk dat ik volgend jaar voor een custom box ga.
8 van de 21 tot nu toe 10% en meer, zijn normaliter de iets duurdere bieren dus zal prima zijn, maar vorig jaar had ik de Moersleutel kalender, en t nadeel is...je weet dat 70 a 80% gewoon van die brouwer is :+
Nu maakt dat voor 1 jaar niet uit, maar tis toch ook wel erg leuk als je echt geen idee hebt wat t gaat worden qua merken etc.

spoiler:
01 december: Frontaal - The Show Must Go On B.A. (14% Barleywine)
02 december: Frontaal - OK, Boomer (8,5% Double IPA)
03 december: Frontaal - Tapawera Dawn (10% IPA/Triple)
04 december: Falken Brewing - Lethal Fruity Weapon Imperial Gose (7,8% Sour/Gose)
05 december: Frontaal - Double Juice Punch (8,5% Hazy Double IPA)
06 december: Frontaal - Rhodesian (11,3% Barleywine)
07 december: Frontaal - Sticky Mousetrap B.A. (12% Barleywine)
08 december: FrauGruber - Haz Chaser (8,2% Hazy NEIPA)
09 december: Frontaal - Author (5% Witbier)
10 december: Frontaal - It's Raining Mango's (8,5% Sour/Fruited)
11 december: Whiplash - The Sup (5% Porter)
12 december: Frontaal - Bulldog (6% IPA)
13 december: Eleven - Three Dogs in Winter Wonderland (12% Barleywine)
14 december: Frontaal - I've Got Friends in the Music Business B.A. Christmas Special (14% Imperial Stout)
15 december: Walhalla - Volos (6% NEIPA)
16 december: Frontaal - A Ship Without Captain Goes Nowhere (8,2% IPA/Rye)
17 december: Frontaal - Event Horizon (10% Pastry Stout)
18 december: Oso Brew - Atardecer (5,5% Session IPA)
19 december: Frontaal - Billiard (11% Oatmeal/Imperial Stout)
20 december: Frontaal - Smoking Gun (5% Smoked)
21 december: Frontaal - The Great Escape (7% Porter)

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen87 op 21-12-2021 10:29 ]

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Over Frontaal gesproken...

Heeft iemand toevallig een foto van de Frontaal Beerbox-10 van november? Door al het gekloot met de Sori kalender kom ik eigenlijk nu pas tot de conclusie dat ik de Beerbox van november volgens mij nooit heb ontvangen.... Die met de chocolaatjes was toch al van oktober?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:31
bbunn07 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:53:
[...]
Als ze zich niet aan de belofte van 2+ BA's houden (tot nu toe nog geen één gezien en nog maar 8 bieren te gaan) ga ik ze wel even een berichtje sturen denk ik.

Maar ik denk dat iedereen die de lijst van 2020 heeft gezien en op basis daarvan heeft gekocht, zoals ik, meer had verwacht van deze kalender.
Wordt toch spannend met de Sori-kalender, 2 BA's en een speciaal kerstbier zouden er nog in moeten zitten, met nog 3 dagen te gaan :)

Verder moet ik toch wel terugkomen op mijn eerdere teleurstelling, zéker als dit voorgaande klopt. We zijn nu 5 dagen na mijn vorige post waarvan 4 zware porters/stouts, dat maakt dat de balans er ineens heel anders uit ziet. Als er nog 3 zware jongens bijkomen zitten we op 13x IPA/pils/sour en 11x stout/porter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
bbunn07 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:59:
[...]

Wordt toch spannend met de Sori-kalender, 2 BA's en een speciaal kerstbier zouden er nog in moeten zitten, met nog 3 dagen te gaan :)

Verder moet ik toch wel terugkomen op mijn eerdere teleurstelling, zéker als dit voorgaande klopt. We zijn nu 5 dagen na mijn vorige post waarvan 4 zware porters/stouts, dat maakt dat de balans er ineens heel anders uit ziet. Als er nog 3 zware jongens bijkomen zitten we op 13x IPA/pils/sour en 11x stout/porter..
Ik ben ook benieuwd wat de komende dagen nog gaan brengen. Hoop dat ze hun 'belofte' na zullen komen. Maar er zat gelukkig inderdaad wel een enigszins stijgende lijn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:16

Wootlock

Evilution

ivo001 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:14:
Pfff, vorige week woensdag een mail gestuurd om die vatgerijpe practice what you preach order te annuleren, krijg ik nu een verzendbevestiging...
_____
Welk email adres heb je die mail naartoe gestuurd ?
Mijn vatgerijpte Practice what you preach staat al op 4 dagen "gevonden tijdens inventarisatie" bij DHL..
Ik vermoed dat er een pakketbezorger een leuk pakketje onder de boom heeft staan.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

[...]

Mich007 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:23:
[...]

Ik ben ook benieuwd wat de komende dagen nog gaan brengen. Hoop dat ze hun 'belofte' na zullen komen. Maar er zat gelukkig inderdaad wel een enigszins stijgende lijn in.
LET OP, echte spoiler (niet klikken als je de laatste 3 niet wil weten!):
spoiler:
Er komt nog een Ensemble aan..... en een hele dikke kletser en een hybrid treats stout

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Wootlock schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:44:
[...]

Welk email adres heb je die mail naartoe gestuurd ?
Mijn vatgerijpte Practice what you preach staat al op 4 dagen "gevonden tijdens inventarisatie" bij DHL..
Ik vermoed dat er een pakketbezorger een leuk pakketje onder de boom heeft staan.
verkoop@kloosterwinkelonline.nl en webshop@koningshoeven.nl

Echter geen reactie gehad. Ze zijn straks ook afgeleverd bij de buren toen ik even boodschappen doen was, dus kon hem niet weigeren. Hou de flessen dan toch maar omdat ze er wel goed uitkomen op Untappd. Alleen nog een gegadigde vinden voor de 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:16

Wootlock

Evilution

ivo001 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:02:
[...]

verkoop@kloosterwinkelonline.nl en webshop@koningshoeven.nl

Echter geen reactie gehad. Ze zijn straks ook afgeleverd bij de buren toen ik even boodschappen doen was, dus kon hem niet weigeren. Hou de flessen dan toch maar omdat ze er wel goed uitkomen op Untappd. Alleen nog een gegadigde vinden voor de 2e.
Ah ok.
Ik heb ze zojuist even gebeld, de mailbox webshop@koningshoeven.nl wordt morgen pas gelezen blijkbaar..
En een onderzoek starten bij DHL doen ze blijkbaar niet aan |:(
Kortom kan wss fluiten naar m'n centen.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:45

Beetje hetzelfde gevoel, maar ze hadden de volgorde wel wat anders mogen maken, dit lijkt gewoon random in de doos te zijn gezet m.u.v. de afsluiter waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:46
Wootlock schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:10:
[...]

Ah ok.
Ik heb ze zojuist even gebeld, de mailbox webshop@koningshoeven.nl wordt morgen pas gelezen blijkbaar..
En een onderzoek starten bij DHL doen ze blijkbaar niet aan |:(
Kortom kan wss fluiten naar m'n centen.
Het kunnen dan wel monniken zijn, maar ik zou als klant toch echt wat meer voet bij stuk houden :P

De verkoper is verantwoordelijk voor het verzendproces (en draagt hiervoor ook het risico), niet de koper. Ze proberen zich er op deze manier wel erg gemakkelijk vanaf te maken lijkt het.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Gelukkig heb ik m’n barel aged la trappe vandaag binnen gekregen 😊
Hoop voor de andere dat het goed komt

Pagina: 1 ... 100 ... 194 Laatste