Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 101 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:44
Zo na het laten lopen van al die mooie La Trappe en de Hertog Jan. Met name door de verzendkosten allemaal. Kwam ik vandaag wat leuks tegen om eens te gaan proberen voor kerst. Tijdens het halen van wat wijn even in de bier hoek gesnuffeld en kwam een mooie Chimay Grande Reserve tegen uit 2019, kon het niet weerstaan en de collectie uitgebreid tot 25 Dec na het avondeten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UXDWBakI1C6H6N5DPVQ7ZX-kdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loFC5IWq4rUrDlPvmKCzYBpW.jpg?f=fotoalbum_large

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:32
@Louwke Proost alvast! Hoewel Chimay niet mijn ding is vind ik het desondanks altijd moeilijk te weerstaan op de een of andere manier :)

Ik heb zojuist nog even wat ingeslagen omdat ik het gratis boodschappenpakket van de Plus voor de kerst wilde binnenharken (aanvulling “kerstpakket” schoonfamilie) en ze hadden nu 2 Mede bieren(??) staan. Eentje van Schramms die een gemiddelde van 4,66 op UnTappd had en eentje van AF Brewery met een 4,33. Gezien de 1e €39,95 was en de 2e een tientje was de keuze snel gemaakt. Wel snap ik niet helemaal waarom deze overal tussen de bieren staat en ook bij bierspeciaalzaken voorbij komt. Is dit nu wél of géén (niche) biersoort?

Mead Grinder by AF Brew;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yUnxDoMYQX1uIGL6fxMLzb7Lck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKj4w896XVQTT6oMP8r3bxHO.jpg?f=fotoalbum_large

Ps: Ik heb de Delerium Blond Barrel Aged omgeruild (met €2,- bijleggen) voor de Duvel gezien ik die als cadeau toch iets leuker vind én die maat van mij ook erg hard aan de Duvel zit :D

Met een beetje geluk mag ik mee proeven :)

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 21-12-2021 20:29 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:19
Louwke schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:01:
Zo na het laten lopen van al die mooie La Trappe en de Hertog Jan. Met name door de verzendkosten allemaal. Kwam ik vandaag wat leuks tegen om eens te gaan proberen voor kerst. Tijdens het halen van wat wijn even in de bier hoek gesnuffeld en kwam een mooie Chimay Grande Reserve tegen uit 2019, kon het niet weerstaan en de collectie uitgebreid tot 25 Dec na het avondeten.
[Afbeelding]
Dit jaar de ‘21 gehad en die was echt heel nice. Deze gaat je vast niet tegenvallen 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

MiBe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:17:
[...]

Het kunnen dan wel monniken zijn, maar ik zou als klant toch echt wat meer voet bij stuk houden :P

De verkoper is verantwoordelijk voor het verzendproces (en draagt hiervoor ook het risico), niet de koper. Ze proberen zich er op deze manier wel erg gemakkelijk vanaf te maken lijkt het.
Ze zijn ook nog niet van mij af hoor :P
Ik ga er vanuit dat ik vandaag een reactie op m'n mail ontvang en anders hangen we zo weer aan de telefoon :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:47

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik had in mijn kerstpakket een Biercheque... maar eens gaan bedenken waar ik die (aan) uit gaan geven... jullie nog tips voor leuke bieren die ik niet moet missen? ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:09
AngelDust schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:58:
Ik had in mijn kerstpakket een Biercheque... maar eens gaan bedenken waar ik die (aan) uit gaan geven... jullie nog tips voor leuke bieren die ik niet moet missen? ;)
https://vanmollcraftbeer.com/product/donkere-dagen-box/ ?
De keuze is iig reuze met je kaart, ik moet zeggen dat het uitzoeken van biertjes bij verschillende winkels best een leuke bezigheid is, voorpret!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

brukskeluuk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:09:
[...]

De keuze is iig reuze met je kaart, ik moet zeggen dat het uitzoeken van biertjes bij verschillende winkels best een leuke bezigheid is, voorpret!
Boven budget, maar wel een leuke box inderdaad :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 19:48
[...]

Soms is het ook fijn als iemand net iets post waar je naar op zoek bent, dus thanks. Besteld ;-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:50:
Over Frontaal gesproken...

Heeft iemand toevallig een foto van de Frontaal Beerbox-10 van november? Door al het gekloot met de Sori kalender kom ik eigenlijk nu pas tot de conclusie dat ik de Beerbox van november volgens mij nooit heb ontvangen.... Die met de chocolaatjes was toch al van oktober?
nogmaals mijn verzoek :)

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39
AngelDust schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:58:
Ik zou zeggen, kies iets leuks uit!
https://beerizer.com/shop...s=nl&sort=rating&bi_cs=3-

Zelf groot fan van deze:
https://www.debierliefheb...nte-cristo-bbf-30-8-2023/
Van deze zelf de Hennesy variant gehad, geen idee of de Burgundy even lekker is.
https://www.debierliefheb...urgundy-ba-bbf-30-6-2030/

Zelf wel benieuwd naar deze, maar de prijs houd me tegen.
https://www.debierliefhebber.nl/product/bevog-dreams/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:35
[...]

Oeh dat is wel een heel interessante box, maar helaas nog net iets te duur :/ Gemiddeld meer dan 5 euro per biertje vind ik toch te prijzig. Zijn er nog meer van zulke donkere bieren boxen die iets betaalbaarder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik was van de week bij de Makro en zag dat een heleboel 0,75l flessen nu 3,99 ex btw zijn. Niet echt hele speciale bieren, meer de La Trappes, Leffes etc, maar toch lekker voor de komende dagen :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

ivo001 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:16:
[...]

Ik zou zeggen, kies iets leuks uit!
https://beerizer.com/shop...s=nl&sort=rating&bi_cs=3-

Zelf groot fan van deze:
https://www.debierliefheb...nte-cristo-bbf-30-8-2023/
Van deze zelf de Hennesy variant gehad, geen idee of de Burgundy even lekker is.
https://www.debierliefheb...urgundy-ba-bbf-30-6-2030/

Zelf wel benieuwd naar deze, maar de prijs houd me tegen.
https://www.debierliefhebber.nl/product/bevog-dreams/
Die Bevog is inderdaad wel een goede, thanks. Bierliefhebber stond idd wel op mijn lijstje, maar eens rustig doorheen spitten als ik lokaal niks kan vinden :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC_87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-09 13:04
AngelDust schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:05:
[...]

Die Bevog is inderdaad wel een goede, thanks. Bierliefhebber stond idd wel op mijn lijstje, maar eens rustig doorheen spitten als ik lokaal niks kan vinden :)
Tip:
Zoek via https://beerizer.com/shop/debierliefhebber
Dan kun je een beetje spelen met filters en sorteren op prijs en/of Untappd rating

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
TRD07 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:35:
[...]

Oeh dat is wel een heel interessante box, maar helaas nog net iets te duur :/ Gemiddeld meer dan 5 euro per biertje vind ik toch te prijzig. Zijn er nog meer van zulke donkere bieren boxen die iets betaalbaarder zijn?
De Black Box van De Moersleutel.
12 bier voor 55 euro incl. verzenden.
Zo goed als allemaal 44cl blikken van boven de 10%
De samenstelling van deze box wisselt, maar nu zit er zelfs een barrel aged bier in.

https://shop.demoersleutel.nl/products/black-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 16:27
haha de Black box is direct hard gegaan, wilde er 1 bestellen maar helaas uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Hiru schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:36:
haha de Black box is direct hard gegaan, wilde er 1 bestellen maar helaas uitverkocht.
Hurry, Only -1 left!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Zjoske78 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:51:
[...]

De samenstelling van deze box wisselt, maar nu zit er zelfs een barrel aged bier in.

Die ga ik in de gaten houden, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
die -1 left is gewoon jammer.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Regelmatig checken en dan opeens staan ze weer in voorraad met een iets gewijzigde inhoud.
Heb hem 2x besteld sinds begin van de Corona crisis en ben door deze box echt fan geworden van De Moersleutel.
Binnenkort ook lid van The Guild.

[ Voor 7% gewijzigd door Zjoske78 op 22-12-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:10

Thompson

Beeromaniac

Die Octane Overlord die in die box zit heb ik laatst op. Kanonne wat een heftig bier was dat zeg. Ik hou echt van de donkere sterke smaakbommen maar dit was mij zelfs iets té. Met z'n 3en een blik gedeeld en dat was echt genoeg.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:32

Honesty

kattenneus!

Widow schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:41:
Ik was van de week bij de Makro en zag dat een heleboel 0,75l flessen nu 3,99 ex btw zijn. Niet echt hele speciale bieren, meer de La Trappes, Leffes etc, maar toch lekker voor de komende dagen :+
Bij nettorama(weet niet of die in de buurt zit) hebben ze ook veel 75cl nu voor 3 4 of 5 euro. Ook standaard werk maar vond het ook wel meevallen. Heb er een paar meegenomen voor deze vakantie.

Vandaag weer geweest de bush caracter was ook maar 3 euro voor een 75cl. Wat ik ook een lekker tussendoortje vond.

[ Voor 10% gewijzigd door Honesty op 23-12-2021 14:13 ]

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Zjoske78 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:51:
[...]

Weer op voorraad, net besteld! Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru
Ook besteld, thanks voor de headsup!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
Een hele mooie in de Sori kalender vandaag!

Verder blijf ik wel een beetje het idee houden dat ze de boot in zijn gegaan door een fout in de webshop waardoor veel mensen gratis verzending hadden en dat ze dit enigszins hebben gecompenseerd door de inhoud van de kalender wat te wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20
Vandaag ook een sori in de hopt kalender 😎
Mijn eerste kennismaking met deze brouwerij
spoiler:
Sori vinum ex estonia een barley wine
https://www.hopt.nl/beery...892-sori-vinum-ex-estonia

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• ivo001
Hiru schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:02:
die -1 left is gewoon jammer.. ;)
Nu staat hij op +12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Zjoske78 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:58:
Een hele mooie in de Sori kalender vandaag!

Verder blijf ik wel een beetje het idee houden dat ze de boot in zijn gegaan door een fout in de webshop waardoor veel mensen gratis verzending hadden en dat ze dit enigszins hebben gecompenseerd door de inhoud van de kalender wat te wijzigen.
Denk dat die kalenders al klaar stonden voor dat ze beschikbaar kwamen hoor... en denk niet dat ze last minute al die 100-en/1000-en kalenders nog aangepast hebben ;)
-Jaap-io schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:19:
Vandaag ook een sori in de hopt kalender 😎
Mijn eerste kennismaking met deze brouwerij
spoiler:
Sori vinum ex estonia een barley wine
https://www.hopt.nl/beery...892-sori-vinum-ex-estonia
Wij hadden vandaag de

Bier fan Fryske grûn!

• ivo001
Dat wordt een knallende avond vanavond met hele mooie bieren uit de Sori en To Ol Kalender!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:12
Nyarlathotep schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:11:
Met circa 5100 check-ins op Untappd heeft dit bier een gemiddelde score van 4.77
Dat is erg hoog... Dus een bijzonder bier is het wel zeker.
Maar of het 70 euro waard is? Wat mij betreft absoluut niet maar ik gok dat dit snel uitverkocht gaat zijn.
Beetje oude quote, maar kwam dit bier ook als pre-order tegen bij mijn slijterij. 4.77 is hoog, maar vergeet niet dat de prijs daar debet aan is. Het merendeel van de personen die bereid zijn €70+ neer te tellen voor flesje bier, gaan dat bier echt geen slechte score geven. Ook al zou het qua smaak niet uniek zijn, de investering maakt dat je het toch bijzonder gaat vinden. Het zal beslist geen slecht bier zijn, maar als het voor zeg €15,- in de schappen lag, zou het me niet verbazen als de score zo om en nabij de 4.20 lag. Dit baseer ik op mijn onderbuikgevoel, ik heb en ga het bier voor dit geld nooit proeven, tenzij ik een mooie geldprijs win bij de eindejaarsloterij, maar dan is de pre-order al verlopen. :+

Ik krijg hier een beetje het gevoel bij wat ik ook bij het eerste hype-bier (Westvleteren XII) had. Persoonlijk sprak me dat veel minder aan dan een Rochefort 10 en St. Bernardus 12, waarvan eerstgenoemde mijn favoriete "traditioneel" speciaalbier is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:34
LA-384 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:14:
[...]

Ik krijg hier een beetje het gevoel bij wat ik ook bij het eerste hype-bier (Westvleteren XII) had. Persoonlijk sprak me dat veel minder aan dan een Rochefort 10 en St. Bernardus 12, waarvan eerstgenoemde mijn favoriete "traditioneel" speciaalbier is.
Grote verschil met "hype bier" Westvleteren is dat WV voor 1.90 per flesje te koop is bij de brouwerij, het hele jaar door.
Dit bier is alleen maar gehyped kwa prijs door de winkels die het niet horen te verkopen, aangezien het klooster-buy only is. Ook niet te geloven dat er dan mensen zijn die 12,- voor een flesje van 1,90 gaan neerleggen. En het is even lekker als Bernardus 12, welke dus even duur is alleen iets btr bereikbaar voor de meesten door alleen naar de dichtsbijzijnde super te fietsen.

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 13:24

gex

De gekste

DraZ666 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:27:
[...]

Grote verschil met "hype bier" Westvleteren is dat WV voor 1.90 per flesje te koop is bij de brouwerij, het hele jaar door.
Dit bier is alleen maar gehyped kwa prijs door de winkels die het niet horen te verkopen, aangezien het klooster-buy only is. Ook niet te geloven dat er dan mensen zijn die 12,- voor een flesje van 1,90 gaan neerleggen. En het is even lekker als Bernardus 12, welke dus even duur is alleen iets btr bereikbaar voor de meesten door alleen naar de dichtsbijzijnde super te fietsen.
Vind persoonlijk WV12 wel lekkerder dan Sint Bernardus Abt12, en smaakt echt anders (heb dan ook meer WV staan dan Abt12 die ik in WestVleteren zelf gekocht heb), maar ben het wel helemaal met je eens dat ik er geen 10 euro per flesje voor zou betalen als je voor nog geen 2 euro abt12 kan hebben wat ook zeer lekker is.

• AngelDust

AngelDust

[...]

Ik heb de WV Blond, 8 en 12 eens voor 6 euro per flesje kunnen krijgen, natuurlijk ook nog duur, maar geen 10/12 per fles in elk geval... maar om nou te zeggen dat het dat waard was? Mwa... prima bier, maar zeker niet de 10/12 euro waard die er soms voor gevraagd wordt.

Bier fan Fryske grûn!

• LA-384
Ik heb geen idee hoe het nu is, maar ik heb het geproefd toen het een paar jaar geleden bij Jan linders te koop was, voor idd €9,99 dacht ik. Destijds was je enige andere optie om het rechtstreeks van het klooster te kopen, welke 2x/week een uur telefonisch bereikbaar was om je bestelling te doen, waarna je het persoonlijk in westvlaanderen mocht ophalen op een gegeven tijdstip. Was je er niet, ging jouw krat naar de volgende in de rij en had je voor niets 3u in de auto gezeten. Althans dat was het verhaal wat er rond dat bier hing. Die kunstmatige zeldzaamheid is meer de hype waar ik op doelde, de prijs vind ik nog acceptabel voor een goed bier, maar als het niet kan tippen aan een bier wat op elke hoek van de straat te koop is, dan is het in mijn ogen een hype-bier wat de hype niet waarmaakt.

Datzelfde gevoel heb ik dus bij dat blessed bier. €70,- is voor mij sowieso een paar factoren te veel, hoe goed het bier ook mag zijn. Maar de drempel die ook hier weer opgeworpen wordt, maakt het bier kunstmatig speciaal en dan moet het echt van zeer goede huize komen om dat waar te kunnen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

De gehele Sori box, visueel:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRIPlLiLKP-zGIN-69ev4ohd3gU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gzUfy0fhq5wY88wfOAsLwtQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ik tevreden? Ja en nee.

Ja: De inhoud van de box is meer dan prima en voldoet aan de verwachting.

Nee: om de box nog redelijk geprijsd te krijgen, was het eigenlijk nodig om nog wat bij te bestellen. Helaas was het aanbod op de website ook ongeveer wat er in de doos zat, waardoor ik nu een aantal Ensemble en Hybrid Treats dubbel heb. Komt wel op, maar dat moet ook anders kunnen!

[ Voor 31% gewijzigd door link_mario op 23-12-2021 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 18:44
Wv is absoluut hypebier omdat het ooit eens een paar keer achter elkaar is verkozen tot beste bier ter wereld en omdat de abdij alleen aan de poort( tegenwoordig niet helemaal waar meer) verkoopt met een max. per klant. Maar het is wel een goed bier. Die monniken waren onbedoeld de uitvinders van het hypen van je bier door schaarste te creeeren.

Maar hoe zit het dan met die tientallen brouwerijen die ook op de grote hype wave willen meesurfen? Exclusieve ingredienten, kleine oplages, idioterie als was op je kurk gieten. En de bier- enthousiasteling/freak/nerd koopt het maar al te graag zodat ze het op untappd kunnen zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
Wren schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:53:
Wv is absoluut hypebier omdat het ooit eens een paar keer achter elkaar is verkozen tot beste bier ter wereld en omdat de abdij alleen aan de poort( tegenwoordig niet helemaal waar meer) verkoopt met een max. per klant. Maar het is wel een goed bier. Die monniken waren onbedoeld de uitvinders van het hypen van je bier door schaarste te creeeren.

Maar hoe zit het dan met die tientallen brouwerijen die ook op de grote hype wave willen meesurfen? Exclusieve ingredienten, kleine oplages, idioterie als was op je kurk gieten. En de bier- enthousiasteling/freak/nerd koopt het maar al te graag zodat ze het op untappd kunnen zetten :)
Dit zie ik ook zo.
Bij WV vind ik prijs/kwaliteit goed, voor 2 euro per flesje. Het is de doorverkoop die 5x zo duur maakt. Bij alle bieren van 10+ euro kun je je afvragen waar je nu écht voor betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
DFG-909 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:03:
[...]

Dit zie ik ook zo.
Bij WV vind ik prijs/kwaliteit goed, voor 2 euro per flesje. Het is de doorverkoop die 5x zo duur maakt. Bij alle bieren van 10+ euro kun je je afvragen waar je nu écht voor betaalt.
Helemaal mee eens, zullen best een paar uitzonderingen bij zijn omdat er gemalen truffel of goudvlokken in zitten oid maar het meeste is alleen maar omdat iemand denkt dat het voor prijs X ook wel smaakorgasme Y moet opleveren

• Thalaron
DFG-909 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:03:
[...]

Dit zie ik ook zo.
Een stukje beleving ;)

Maar even zonder gekheid... Ik begrijp goed dat een bier dat 2 jaar op vaten heeft gelegen die uit een verre uithoek ergens in de EU of daarbuiten hier al snel minstens 5 tot 10 euro kost. Maar er zitten ook veel gevallen tussen waarvan ik denk... 10 euro omdat 10 euro exclusief is/klinkt...

Een Westvleteren is alleen maar duur omdat ze moeilijk doen met de wijze van verkoop wat doorverkoop in de hand werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 23-12-2021 13:08 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Over WV gesproken, ik heb in oktober voor het eerst eens besteld en opgehaald, dat moet je toch een keer gedaan hebben als bierliefhebber 😉 maar idd het is wel een soort cult-dingetje en iedereen wil ineens wel proeven, zelf mensen die normaal alleen pils drinken |:(

Ik moet zeggen dat ik de 8 het minste, de blond de beste en de 12 ook erg lekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@-Jaap-io Ik heb vorig jaar diverse keren geprobeerd wat te reserveren maar ik heb meer te doen dan op de site van Westvleteren rondhangen in de hoop dat ik wat kan bestellen :/

Nee... Westvleteren is voor mij een gepasseerd station zolang ze niet gewoon normaal doen... En 5x de prijs ga ik er niet voor betalen. Dan neem ik wel gewoon een St. Bernardus Abt 12 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Thalaron schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:18:
@-Jaap-io Ik heb vorig jaar diverse keren geprobeerd wat te reserveren maar ik heb meer te doen dan op de site van Westvleteren rondhangen in de hoop dat ik wat kan bestellen :/

Nee... Westvleteren is voor mij een gepasseerd station zolang ze niet gewoon normaal doen... En 5x de prijs ga ik er niet voor betalen. Dan neem ik wel gewoon een St. Bernardus Abt 12 :)
Of je hebt geluk met een gepensioneerde vader die om de 2 jaar de tijd neemt om een bestelling te plaatsen en naar daar te rijden :9 Westvleteren 12 vind ik een prima bier om te drinken tijdens een winteravond maar ik ben net zo gelukkig met de Sint Bernardus versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Thalaron schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:18:

Sinds ze over zijn op een bestelsysteem op een site gaat het een stuk makkelijker dan vroeger met bellen ( ooit eens 107 pogingen moeten doen). De limiet is ook verhoogd tot 3 kratten.

Ik vind het lastigste eigenlijk dat je gebonden bent aan vaste ophaaldagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik heb nog 3 1.5 liter st. Bernardus Abt. 12 flessen van diverse jaargangen liggen. Die kosten 'slechts' 20-25 euro per fles met een leuke opdruk.

Daar plak ik dan wel een sticker op met 'Soort van Westvleteren'

[ Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 23-12-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Het speciale aan WV is als je het een aantal jaar bewaard, waardoor het rijpt in de fles. Dat kan uiteraard ook met andere bieren maar de smaak van een aged WV is echt goed. Alle smaken mooi gebalanceerd, fijne nadronk etc.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
Oke dan laat ik het laatste kratje 12 nog wel even staan 🙂

Ik heb overigens en st Bernardus 12 er naast gezet maar ik vond het verschil toch wel groot tussen de 2. (In het voordeel van de WV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Ik heb nog wat wv 12 van 3 en van 5 jaar staan. En nog van een paar maanden terug.leuk om eventuele smaakevolutie te gaan proeven

• -Jaap-io
Wren schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:23:
[...]

Sinds ze over zijn op een bestelsysteem op een site gaat het een stuk makkelijker dan vroeger met bellen ( ooit eens 107 pogingen moeten doen). De limiet is ook verhoogd tot 3 kratten.

Ik vind het lastigste eigenlijk dat je gebonden bent aan vaste ophaaldagen.
Dat scheelt idd 10 jaar terug ook wel eens geprobeerd maar altijd in gesprek.
Nu wordt op de site gewoon aangegeven wanneer de verkoop open gaat (online) en dan gelijk inloggen en bestellen.
Appeltje eitje. Het halen is idd meer gedoe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Dat het bestellen inmiddels makkelijker is dan voorheen geloof ik best, maar nog altijd relatief veel gedoe. Het gaat mij in ieder geval te ver om er een agendapunt van te maken...

En dan nog erheen om het op te halen.. Dan koop ik voor de beleving liever een paar supermarkt biertjes hier bij de lokale Plus van De Moersleutel / Frontaal / Puhaste / Pohjala / Sori etc ;-)

Mocht iemand in mijn vriendenkring er ooit nog heengaan en maximaal bestellen omdat het kan dan zal ik best een krat willen overnemen voor de reguliere prijs + onkosten vergoeding en wat extra voor de moeite, maar dat was het dan ook wel :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als je erheen gaat: je kan in de omgeving ook wel een aantal fijne wandelingen doen. En Veurne is ook dichtbij met wat leuke restaurantjes op het marktplein.

• -Jaap-io
Ik heb ook wel eens begrepen dat die monniken helemaal niet zo blij zijn met alle aandacht. Ja ze zouden veel meer af kunnen zetten, maar ze geven aan te brouwen om van te leven en niet andersom, dus veel meer produceren zullen ze niet gaan doen.

• ivo001
Naast dat je een paar uur moet rijden en dus flink wat benzinekosten hebt kan ik me ook herinneren dat er een forse hoeveelheid statiegeld op de krat zat. Dus dan moet jij eigenlijk wel weer terug of je gooit een hoop geld weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
ivo001 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:02:
Naast dat je een paar uur moet rijden en dus flink wat benzinekosten hebt kan ik me ook herinneren dat er een forse hoeveelheid statiegeld op de krat zat. Dus dan moet jij eigenlijk wel weer terug of je gooit een hoop geld weg.
De kratten kan je ook prima als decoratie op MP doorverkopen voor een tientje per stuk ;-)

Ik heb er zelf ook ooit 2 overgenomen omdat ik dat wel geinig vond. 1 is naar schoonvader gegaan en 1 gebruik ik als speciaalbier krat waarbij de supermarkt niet elke keer gaat lopen stuiteren over dat ik een krat wil jatten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Flesje zijn dezelfde als Westmalle dus die kan je gewoon bij je super inleveren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
ivo001 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:02:
15 euro per krat inc. Flessen. Maar toen ik een leeg krat inleverde kreeg ik gewoon het hele bedrag terug. En een leeg houten krat hangt mooi aan de muur in de kinderkamer. Past per vakje mooi een rompertje of schoentje in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

5 uur heen, 5 uur terug.. dan wordt het alsnog duur bier...

Dus tenzij ik er toevallig eens in de buurt moet zijn, sla ik wel over :P

Bier fan Fryske grûn!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
Kratjes had ik ook snel op MP verkocht voor 10 EU p/stuk

Ik heb de WV-beleving één keer gedaan, omdat we toen in de buurt op vakantie waren. Bellen was absoluut een gedoe.

Ik zou er niet speciaal voor naar toe rijden

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oA5pIEoo5zVIuvcDMoniSmT0f70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmQZVYvv6D7wSr0vojPDWLsI.jpg?f=fotoalbum_large

Als iedereen een beetje gaat pronken met de aankopen ga ik dat ook doen. Terug van een weekendje Dublin en uiteraard ga je dan langs de brouwerij. Zie ik daar een limited edition (al betwijfel ik aan de limited aangezien ze echt overal stonden) staan Guinness barrel aged. Als fan van Guinness kon ik deze niet laten staan voor 15€

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:40
Zjoske78 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:06:
De Lervig Paragon 2020 afgelopen weekend gedronken. Erg lekker, maar de structuur stond me een beetje tegen.
Ik houdt wel van dikke stouts, hoe visceuzer, hoe beter. Maar dit voelde meer als een soort gelei in de mond, zo dik was het en ook niet echt consistent.
Tijdens het uitschenken van het laatste beetje, bleef er ongeveer een halve minuut lang een dun draadje dikke vloeistof uit de fles lopen waarmee je vormpjes op het bier kon tekenen. Ik denk gewoon karamel wat vervolgens weer wegzakte in het bier. Het leek een beetje op schenkstroop.
Ik weet niet of dit normaal is? Heb dit in de reviews op Untappd niet echt benoemd zien worden.
De 4,75 werd hierdoor een 4,25 op Untappd.
Ik zie op facebook een bericht voorbij komen dat het bier wordt teruggehaald ivm een pediococcus (melkzuur) bacterie, waardoor het bier te stroperig wordt. Dit speelt niet bij alle flesjes

• Mich007
  • Laatst online: 19-09 16:35
Brinkiewestland schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:25:
[...]

Ik zie op facebook een bericht voorbij komen dat het bier wordt teruggehaald ivm een pediococcus (melkzuur) bacterie, waardoor het bier te stroperig wordt. Dit speelt niet bij alle flesjes
Had het ook gelezen en laat mijn flesje daarom voor de zekerheid nog maar even dicht.
Heb contact opgenomen met mijn verkoper maar die wist toen nog van niks maar zou het doorgeven aan zijn leverancier. Wacht nog op reactie maar ben benieuwd wat ze met zoiets zullen gaan doen.
Verwacht dat je kunt kiezen om het te houden of je geld terug eerlijk gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Mich007 op 23-12-2021 16:37 ]

• Thalaron
Brinkiewestland schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:25:
[...]

Toevallig een linkje? Ik heb hem ook nog dicht staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-09 23:41
Ik heb voor de grap eens een paar keer gekeken. Gisteravond +36, vanochtend +12, vanmiddag +6 en nu weer +21. Lekker doen alsof er schaarste is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
  • Laatst online: 19-09 16:35
Thalaron schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:50:
[...]

https://www.facebook.com/...8/posts/5177462888955304/
Ergens in de reacties wordt ook nog het schrijven van Lervig getoond.

[ Voor 13% gewijzigd door Mich007 op 23-12-2021 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:40
Thalaron schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:50:
[...]

Kwam het op de Facebook pagina van beer geeks tegen, maar geen linkje naar een bericht van de brouwerij

• Martijn1990
  • Nu online
Rob112 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:08:
[...]

Ik heb voor de grap eens een paar keer gekeken. Gisteravond +36, vanochtend +12, vanmiddag +6 en nu weer +21. Lekker doen alsof er schaarste is :)
Niks mis mee, prima verkoop tactiek!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Jeetje 😜Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLrTSPLVJkuGY078xbHVytREucY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zADEUyQCoZOHQxRKpCAYRbj6.jpg?f=fotoalbum_large
Sinds augustus 2014, dat wel.

Lekker!

• Xepos
En wat is het biertje dat bij die mijlpaal hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
AngelDust schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:27:
5 uur heen, 5 uur terug.. dan wordt het alsnog duur bier...

Dus tenzij ik er toevallig eens in de buurt moet zijn, sla ik wel over :P
Je moet het leuk vinden als road trip of zoiets, maar anders is het inderdaad zonde. Qua kwaliteit is het lang niet zo uniek en het is best gedoe.
Toch zie ik mijzelf nog wel een keer heen gaan om de koffer vol te laden, meer als belevenis.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Van de week besloten om ivm corona geen oliebollen te bakken maar in plaats daarvan een lekkere IPA te brouwen. Normaal hebben we een mannetje of 20 over de vloer, maar da's natuurlijk geen optie. Dus nu brouwen en dan hopen dat zodra de eerste flessen ontkurkt kunnen worden deze mensen alsnog kunnen komen proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Xepos schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:32:
En wat is het biertje dat bij die mijlpaal hoort?
Het was geen hoogvlieger hoor. Ik had geen idee dat dit er aan zat te komen, anders had ik een lekkerdere gepakt. Het was de Mistletoe Mafia van BrewDog. Een Vienna Lager.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Gonadan schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:43:
[...]

Je moet het leuk vinden als road trip of zoiets, maar anders is het inderdaad zonde. Qua kwaliteit is het lang niet zo uniek en het is best gedoe.
Toch zie ik mijzelf nog wel een keer heen gaan om de koffer vol te laden, meer als belevenis.
Oh zeker, het is ook het "sterke" verhaal dat je kunt vertellen natuurlijk ;)
Maar zoals ik zei. als ik eens in de buurt ben/moet zijn, dan zal ik zeker kijken wat er mogelijk is :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Zo… de laatste toevoeging aan het assortiment van 2021.

De reguliere versie van The Show Must Go zo’n van Frontaal beviel mij erg goed en deze kreeg erg goede reviews met dat hij een stuk beter was dan de reguliere. Tevens vond ik de titel wel toepasselijk als afsluiter voor 2021 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGMaLYMx-z7OG_Y0cJ1NJX8exCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAB7TpXiZKi2OwSbihPtwBV4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru
Thalaron schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:47:
Zo… de laatste toevoeging aan het assortiment van 2021.

De reguliere versie van The Show Must Go zo’n van Frontaal beviel mij erg goed en deze kreeg erg goede reviews met dat hij een stuk beter was dan de reguliere. Tevens vond ik de titel wel toepasselijk als afsluiter voor 2021 :)

[Afbeelding]
Die Pecan kringle Stout van central waters is denk ik het lekkerste bier wat ik dit jaar op heb, geniet ervan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD6EgqAvwN2URdeXeuL3Nhd1sYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYDs05w3mitkW8VBYuUATYp6.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn zelf samengesteld kerstpakket voor 2021.. beetje beperkt door het aanbod van de lokale slijter, maar niet verkeerd dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3i0DV9NqsXj3Z17-P4fufaElY9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acDj2AmShkLlZX10Vt66WKsB.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste dag van mijn adventkalenders.

Sori Hybrid Treats
Jackie O's 'Oil of Aphrodite' (Almond and Vanilla Bourbon Barrel aged)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
Napsju schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 01:30:
[...]

Het was geen hoogvlieger hoor. Ik had geen idee dat dit er aan zat te komen, anders had ik een lekkerdere gepakt. Het was de Mistletoe Mafia van BrewDog. Een Vienna Lager.
Alsnog een lekker biertje :)
Maar idd dat had ik dus ook voor mijn 100e, toen had ik een pilsje op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Hiru Goed om te weten :)

Ik twijfelde heel erg bij die Central Waters omdat het uit de US komt en ze daar nogal graag hoge scores gooien. Dus een 4+ bij een US bier zegt mij minder dan een 3.5+ bij b.v. een NL bier.

Maar Pecan doet het hier vrijwel altijd goed en dan vond ik het weer zonde om die andere te laten staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:53
Na maandenlang wachten is de Bourbon County Stout 2021 zeer binnenkort verkrijgbaar bij HOPT!

Bereid je voor want maandag 27 december vanaf 16.00 uur zal de BCBS in zeer beperkte oplage beschikbaar zijn op onze website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:20

Pieroman

/me

Kreeg net ook de mail van HOPT. Vraag me af hoe beperkt de oplage is, vorig jaar was er genoeg om zonder problemen te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:53
Pieroman schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:46:
Kreeg net ook de mail van HOPT. Vraag me af hoe beperkt de oplage is, vorig jaar was er genoeg om zonder problemen te bestellen.
Ze geven zelf al aan dat het zéér beperkt is. Ik ga een poging wagen, maar mocht het niet lukken, soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En waarschijnlijk gaan we weer meer betalen voor een fles. Ik doe een gok: 24,95
Misschien het laatste jaar dat ik deze bestel. Dan heb ik vijf jaargangen staan voor een leuke vertical tasting met wat vrienden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Nyarlathotep schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:57:
En waarschijnlijk gaan we weer meer betalen voor een fles. Ik doe een gok: 24,95
Misschien het laatste jaar dat ik deze bestel. Dan heb ik vijf jaargangen staan voor een leuke vertical tasting met wat vrienden.
De Black Box bij de Moersleutel is ook bijna uitverkocht :+

Maar het zou natuurlijk kunnen dat ie echt beperkt beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Thalaron schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:06:
[...]

De Black Box bij de Moersleutel is ook bijna uitverkocht :+

Maar het zou natuurlijk kunnen dat ie echt beperkt beschikbaar is.
Ik zit wel klaar hoor om 16:00, daar niet van. En op de 'zustersite' Saveur Biere duikt ie ook wel op.
En ik ga mij weer kapot lachen om de rij voor de Bierkoning (verkopen die wel dit jaar?). Sommige mensen worden echt hard geraakt door #fomo _O-

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Vandaag en gister de volgende bieren gehaald/binnen gekregen. Grootste deel is de Blackbox van De Moersleutel. Op het moment drink ik alleen al een tijdje niks omdat m’n vriendin al een week is uitgerekend en we elk moment naar het ziekenhuis moeten, dus de voorraad groeit voornamelijk :D

Hopelijk mag ik er 1 deze dagen 1 opentrekken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fk7uQs_CenkodXLMEovG5jJVyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBhMirbgKBr6xbIBOf9TCbxv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LA-384
Zo, kerstavond is begonnen. Dune (2021) op tv en en fles Lervig Black Forest Picante. :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNIlcJ7uv0eXjIFS20XLRR3teyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBEwtlCfzIgyVcgA54Rs9Dt7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Kerstavond met de VAT40 Tsjuster BA Heaven Hill van Berghoeve. Goed gedaan den deze. Proost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBEDddzm7BHppFL7p3AQ7jgwWCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjNv0pGRYYrcVs6KD20CEAxL.jpg?f=fotoalbum_large

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
LA-384 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:54:
Zo, kerstavond is begonnen. Dune (2021) op tv en en fles Lervig Black Forest Picante. :9
[Afbeelding]
Ziet er goed uit… dus ik doe lekker mee :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulYji-AHDgYicZ-Wm5N7tHJ-t2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUWndHG0pQ6rKp5iRF5JZNJT.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste slok smaakt in ieder geval naar meer en bij het inschenken geen stroop praktijken gezien. Hopen dat het zo blijft :)

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 24-12-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 00:54
Vanavond voor het eerst sinds ik mij kan heugen een bier door de gootsteen geworpen. Zoals hier al eerder benoemd is het wel duidelijk waarom de Hazy Holidays van Vandestreek gratis wordt weggegeven (voor mij bij de F*ck wijn wijnglazen, erg goede podcast overigens). Gelukkig de avond met de afsluiters van de Beery Christmas adventskalender wel goed weten te maken.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik moet zeggen dat ik het bijzonder gewaagd vind van VandeStreek om een bier, zeker een B.A., cadeau te geven dat blijkbaar zo goor is dat velen hem liever weg spoelen dan opdrinken.

Ik was al geen fan van die brouwer dus voor mij niet zo’n punt, maar indien een brouwer waar ik fan van ben dit zou flikken zou ik bij de eerstvolgende B.A. denken… durf ik deze aankoop aan??

De Lervig 2021 bevalt overigens prima. Anders dan ik had verwacht maar zeker goed. Ik zou heb zonder de prijs te weten een 4,75-5 gegeven hebben, maar helaas…. Door de prijs mee te wegen had ik stiekem toch iets meer verwacht en is het op een (nog altijd dikke) 4,5 blijven steken.

Ik ben nu wel erg benieuwd naar de Lervig Paragon 2019 en Off the Rack. Ik wilde de 2020 (uiteraard) niet als eerste… maar vanwege de melk bacterie kwestie toch maar eerst geopend.

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 25-12-2021 00:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:32
Thalaron schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:22:
Ik moet zeggen dat ik het bijzonder gewaagd vind van VandeStreek om een bier, zeker een B.A., cadeau te geven dat blijkbaar zo goor is dat velen hem liever weg spoelen dan opdrinken.
Die ‘Hazy Holidays’ van Vandestreek is toch helemaal geen BA bier maar een ‘gewone’ IPA, die (blijkbaar zeer dennig smaakt)?
Heb deze zelf niet op, maakt me ergens wel nieuwsgierig zelfs als ie echt zo smerig wordt ervaren :p Meeste IPA’s van Vandestreek vind ik prima. Voor mij is het dan ook een prima brouwer, steekt er niet boven uit maar stellen me ook niet vaak écht teleur. Beetje gemiddeld denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@remzor ah… dan had ik het verkeerd gezien. Anyways denk ik persoonlijk dat je ‘Meh’ bier beter niet cadeau kan geven aan klanten maar wellicht ligt dat aan mij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LA-384
Thalaron schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:39:
@remzor ah… dan had ik het verkeerd gezien. Anyways denk ik persoonlijk dat je ‘Meh’ bier beter niet cadeau kan geven aan klanten maar wellicht ligt dat aan mij.
Misschien is het om milieu-technische redenen. Als ze het bier zelf door de gootsteen gooien, is dat een flinke aanslag op het lokale riool en diens waterzuivering. Nu verspreid je de ellende over het hele land. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Ach, voor €50 per fles wil ik er wel afstand van doen ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdQ3Cz3olSti1_NgkO-J75AsJWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJJTMovxOXi9cnhuPST8ei9b.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi cadeautje gekregen met Kerst. Veel bekende en minder bekende brouwers uit Nederland. Foto's, verhalen en mooie info over bier icm eten (foodpairing), de onduidelijkheid over de oorsprong van de IPA en bierfestival. Aanradertje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LA-384
Laatst had ik bij de lokale Jan Linders een Val-Dieu Excellence du Val-Dieu meegenomen. Stond geen prijs bij, dus ik was enigszins verrast aan de kassa (kostte iets van €20-25,- voor 75cl).

Vandaag dit bier aangebroken tijdens het kerstdiner en wauw wat een goede combinatie was dat zeg. Het is een fluweelzachte blonde quadrupel. Ik ben geneigd er nog 1 of 2 van in huis te halen als ze nog te koop zijn. Zou met oud en nieuw ook niet misstaan denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FafacloXG7SeGrfWA38isZdygO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AevuTBnRFnpDQMLozz3qGsDD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door LA-384 op 26-12-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Martijn1990 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:03:
Vandaag en gister de volgende bieren gehaald/binnen gekregen. Grootste deel is de Blackbox van De Moersleutel. Op het moment drink ik alleen al een tijdje niks omdat m’n vriendin al een week is uitgerekend en we elk moment naar het ziekenhuis moeten, dus de voorraad groeit voornamelijk :D

Hopelijk mag ik er 1 deze dagen 1 opentrekken!

[Afbeelding]
Nog 11 bieren toegevoegd aan de verzameling omdat ik een cadeaubon van Hoptimaal heb gekregen voor kerst :D Bieren net besteld, dus alleen nog maar een lijstje nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbP0j9xXKzVdr3hcTtJG1HJDmzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGGO40uybcFfceq7OtR7ws9N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Zojuist de Brewer's Reserve Bourbon Pecan Kringle Stout by Central Waters Brewing Company willen uittesten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTEs2sICCB2UaTcIyU1iKziI6t4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPGxUIIJSTDp8YImVJPKhwdf.jpg?f=fotoalbum_large

Er waren 2 plonzen bij het inschenken die mij deden denken aan bedorven melk… dus door een schone zeef in een ander glas;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLdT-R9U1z6ZjoF4SkXQ-ZOvFSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDITIHj5FKfTam3kPPwnPPjQ.jpg?f=fotoalbum_large

Gelet op de reviews dat deze niet stroperig / dik zou moeten zijn… klein nipje van het bier wat verder prima (heerlijk) smaakte…

Ik durfde het toch niet aan…

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Edit;

Ik had de verkeerde foto toegevoegd.. hierbij alsnog de Pecan versie :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZP6xiiKoGMZQNAGZUUJa4oqDKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtNf5XMcIHeg3c1tmXmx3wm6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 27-12-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Ik durfde het toch niet aan…

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Geen idee, maar indien al gezeefd, wat kan er dan nog misgaan? Moment van genieten, smaak beleving zal wel wat verpest zijn.

Wellicht dat iemand hier dit kan verklaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Probleem is dat mijn reukvermogen niet al te best is. Een paar jaar terug hadden ze een gaslek dat ik niet opmerkte… dus dat het bier prima smaakt / ruikt zegt mij helaas niet veel.

Ik gok er dus maar op dat ik dit beter niet kan opdrinken ;)

Pagina: 1 ... 101 ... 198 Laatste