Dat zeker, alles is relatief. Ik zie daar een stuk of 3 bieren bij die ik graag zou willen hebben, van de rest word ik niet heel warm. En in hun mails blijven ze het 'iconische' bieren noemen, dat vind ik een beetje zielig overkomenFaeshaas schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:02:
Als ik bijvoorbeeld zie wat er in de Jopen kalender zit voor bijna 2 keer zoveel geld, dan ben ik heel blij met die van Sori.
Sori is prijstechnisch prima. Afgaande op inhoud van vorig jaar en wat ik bijvoorbeeld van Sori zie liggen bij Caigny, zitten er dit jaar wel heel erg veel IPA-achtingen in. Je krijgt bijna het idee dat de hybrids en de Dark Humor Clubs op waren.
Nogmaals niet slecht, maar teleurstellend, zeker op basis van die teksten op de site. Beetje hetzelfde als een core-range biertje van frontaal in het maandelijkse pakket, niet slecht maar de verwachting is anders.
@Faeshaas 9,90 voor een hybrid, dan zou ik toch beter rondkijken
Nogmaals niet slecht, maar teleurstellend, zeker op basis van die teksten op de site. Beetje hetzelfde als een core-range biertje van frontaal in het maandelijkse pakket, niet slecht maar de verwachting is anders.
@Faeshaas 9,90 voor een hybrid, dan zou ik toch beter rondkijken
Untappd: politrix
Ik baal eigenlijk wel dat ik de Sori niet heb gekocht, al die IPA's waren er hier graag in gegaan
Ik heb de Sori box en van Mr Hop. Verschil is dat het assortiment van een bierwinkel zoals mr Hop veel ruimer is. Dan kan ik het wel waarderen dat er veel meer verschillende stijlen in zitten dan bijvoorbeeld het pakket van Sori. Desalniettemin ben ik met beide erg tevreden!
Zijn er hier meer Frontaal investeerders die inmiddels al drie keer een email hebben ontvangen of ze willen investeren? Persoonlijk vind ik het nu wel een beetje vervelend worden, na de eerste mail kwam er nog een mea culpa, na deze derde krijg ik niet eens meer een reactie... al met al vind ik dat ze hun communicatie niet echt netjes op orde hebben.
Ik denk maar een beetje dat ze hun best proberen te doen. Maar je hebt idd een punt, kan iets beter.DeFeCt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:48:
Zijn er hier meer Frontaal investeerders die inmiddels al drie keer een email hebben ontvangen of ze willen investeren? Persoonlijk vind ik het nu wel een beetje vervelend worden, na de eerste mail kwam er nog een mea culpa, na deze derde krijg ik niet eens meer een reactie... al met al vind ik dat ze hun communicatie niet echt netjes op orde hebben.
Ik zou ook graag geloven dat ze hun best doen, en 1x zo'n foutje kan gebeuren, 2x iets met ezels en stenen, maar na 3x raak ik het geloof in je best doen wel kwijt.Redshark schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:56:
[...]
Ik denk maar een beetje dat ze hun best proberen te doen. Maar je hebt idd een punt, kan iets beter.
Sneak preview 2
Zending dus top aangenomen, geen doos/blik/fles beschadigd.
Was nog best een workout alles in/uit laden
Vanavond probeer ik e.e.a. verder te sorteren/na te kijken en dan volgt er hopelijk rond 20:30 een topic in V&A.
Let wel; ik heb voor nu dus een gok genomen en her en der wat extra besteld maar geen gigantische hoeveelheden, het kan dus snel op zijn. Maar niet gevreesd, dan volgt er in Q1-2022 snel wel weer een bestelling
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Was nog best een workout alles in/uit laden
Vanavond probeer ik e.e.a. verder te sorteren/na te kijken en dan volgt er hopelijk rond 20:30 een topic in V&A.
Let wel; ik heb voor nu dus een gok genomen en her en der wat extra besteld maar geen gigantische hoeveelheden, het kan dus snel op zijn. Maar niet gevreesd, dan volgt er in Q1-2022 snel wel weer een bestelling
Beeromaniac
Je weet dat je maar max 4 personen mag uitnodigen, hoe krijg je dit allemaal opgedronken tijdens de kerst;) ???Thompson schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:36:
Sneak preview 2
***members only***
Was nog best een workout alles in/uit laden![]()
*Benieuwd naar wat je allemaal hebt, maar we zien het vanzelf
[ Voor 4% gewijzigd door brukskeluuk op 15-12-2021 08:43 ]
Haha gelukkig hoef ik dit niet allemaal zelf op te drinken, dat zouden zowel mijn lever als mijn portomonnee niet leuk vindenbrukskeluuk schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:38:
[...]
Je weet dat je maar max 4 personen mag uitnodigen, hoe krijg je dit allemaal opgedronken tijdens de kerst;) ???
M.b.t. die maatregelen dat is inderdaad lastig, al hebben wij vorig jaar met heel onze vriendengroep+aanhang (25+ man) een online bierproeverij/quiz/foto-opdrachten voor onszelf georganiseerd en dat was zeer geslaagd! En als mede-organisator kan ik zeggen; ook het vooraf plannen en samenstellen van de pakketjes etc was al erg leuk! Dus grote hoeveelheden speciaalbier nuttigen in goed gezelschap kan nog steeds, je moet er alleen wat creatiever mee om gaan
Beeromaniac
Mooie hoeveelheid! Ben benieuwd naar het topic straksThompson schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:36:
Sneak preview 2
***members only***
Was nog best een workout alles in/uit laden![]()
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Welke hybrid treats is zo duur? Zijn er speciale uitvoeringen? Ik koop ze altijd voor €4,40 per stuk.Faeshaas schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:02:
Wat betreft de Sori kalender, als je kijkt wat er tot nu toe in zit en dan je gemiddeld uitkomt op 3,33e per biertje dan vind ik dat je veel waar voor je geld krijgt.
De IPA's die er in zaten waren op het flesje na allemaal grote blikken. Daarnaast zat er al een Hybrid Threat in (a 9,90e) dus volgens mij financeel zeker niks te klagen.
Als ik bijvoorbeeld zie wat er in de Jopen kalender zit voor bijna 2 keer zoveel geld, dan ben ik heel blij met die van Sori.
Scheelt wellicht ook dat ik nog nooit iets van ze op heb gehad dus alles is nieuw voor me
Met gestrekt been.
Had op de site van Sori gekeken: https://shop.soribrewing.com/en/a/hybrid-treats-vol.4Artbij schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:06:
[...]
Welke hybrid treats is zo duur? Zijn er speciale uitvoeringen? Ik koop ze altijd voor €4,40 per stuk.
Kunt ze vast wel goedkoper krijgen, maar om een idee te krijgen
Ze verkopen ze zelf per 4 voor €30.Faeshaas schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:35:
[...]
Had op de site van Sori gekeken: https://shop.soribrewing.com/en/a/hybrid-treats-vol.4
En zie op Beerizer ze langs komen voor ongeveer €6,50 per stuk.
Ah ok. Was al bang dat ik er een gemist hadFaeshaas schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:35:
[...]
Had op de site van Sori gekeken: https://shop.soribrewing.com/en/a/hybrid-treats-vol.4
Met gestrekt been.
In het kader van durf te vragen:
Is er iemand die a.s. zaterdag naar de nieuwe release gaat van Bravoure in Etten-Leur en voor mij zou willen fungeren als proxy?
Indien iemand me hiermee zou willen helpen, laat me even wat weten via pm en dan regelen we wel wat.
Is er iemand die a.s. zaterdag naar de nieuwe release gaat van Bravoure in Etten-Leur en voor mij zou willen fungeren als proxy?
Indien iemand me hiermee zou willen helpen, laat me even wat weten via pm en dan regelen we wel wat.
Ze verkopen wel 2 barrel aged versies tegenwoordigArtbij schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:50:
[...]
Ah ok. Was al bang dat ik er een gemist had.
https://shop.soribrewing....d-cinnamon-bun-bourbon-ba
https://shop.soribrewing....cinnamon-bun-bourbon-ba-2
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Over Sori gesproken, weer een random IPA....
Verhouding van dit spul begint mij nu te irriteren en gezien de opmerkingen her en der wordt die balans in de laatste dagen niet meer echt recht getrokken.
Verhouding van dit spul begint mij nu te irriteren en gezien de opmerkingen her en der wordt die balans in de laatste dagen niet meer echt recht getrokken.
Zeker als ik het vergelijk met wat er vorig jaar in zat is dit wel een beetje gevalletje "teveel Ensembles gebrouwen". Jammer, veel IPA. Niet zo'n donkere box als vorig jaar.Wren schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:06:
Over Sori gesproken, weer een random IPA....
Waarschijnlijk omdat vorig jaar de IPA liefhebbers hebben geklaagd dat er te weinig IPA in zat
Volgend jaar weer kopen dus als alle stout-liefhebbers hebben geklaagdBrinkiewestland schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:47:
Waarschijnlijk omdat vorig jaar de IPA liefhebbers hebben geklaagd dat er te weinig IPA in zat
Ik had hetzelfde gevoel toen ik vanmorgen nieuwsgierig keek wat er nog in de doos zat, teveel IPA in de sori doos...
Ik had ook graag wat meer speciale stouts gezien.
Ik vind IPA in een advent niet echt toepasselijk. Heb hem ook van brewdog, die is een stuk goedkoper en daar zitten bijna alleen maar IPA's in. Die schuif ik allemaal lekker richting voorjaar als de zon weer gaat schijnen.
Met gestrekt been.
IPA in de winter is inderdaad... minder ideaal mijn inziens. Hoewel ik een QIPA nu best kan waarderen, doet een (NE)IPA / Hazy het nu toch niet echt voor mij. Daarbij ben ik hoe dan ook meer van tripel/quadruppel/barley en stouts... maar ook wit/blond kan ik prima waarderen maar véél minder wanneer het niet 25 graden+ is met een brandende zon erbij 
Aan de andere kant zullen er genoeg mensen zijn die daar een andere mening over hebben
Wellicht moeten ze eens de Advent kalender Light / Mix / Dark optie geven
Aan de andere kant zullen er genoeg mensen zijn die daar een andere mening over hebben
Wellicht moeten ze eens de Advent kalender Light / Mix / Dark optie geven
[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 15-12-2021 15:37 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Het zou ook wel fijn zijn als ze gingen beseffen dat de bierwereld groter is dan alleen stouts of ipa's
Dat valt mij heel erg op aan alles buiten België/Nederland; Die brouwen amper (strong)blond/bruin(dubbel)/triple/amber.Wren schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:38:
Het zou ook wel fijn zijn als ze gingen beseffen dat de bierwereld groter is dan alleen stouts of ipa's
90% is IPA, Stout, Sour en incidenteel eens Weizen.
Of kent er iemand bijvoorbeeld hele goeie Poolse Tripels? Ik ben afgelopen weekend 5 dagen in Krakau geweest en van de 53 bieren die we daar op hebben ja echt waar...

/edit; Dat is natuurlijk zelf ook wel te vinden. Inderdaad erg weinig tripels in Polen
[ Voor 10% gewijzigd door Thompson op 15-12-2021 16:05 ]
Beeromaniac
Met honderden soorten wodka's moet je ook geen bier gaan drinken in KrakauThompson schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:00:
[...]
Dat valt mij heel erg op aan alles buiten België/Nederland; Die brouwen amper (strong)blond/bruin(dubbel)/triple/amber.
90% is IPA, Stout, Sour en incidenteel eens Weizen.
Of kent er iemand bijvoorbeeld hele goeie Poolse Triple's? Ik ben afgelopen weekend 5 dagen in Krakau geweest en van de 53 bieren die we daar op hebben ja echt waar...was er volgens mij 1 als triple geklassificeerd en die smaakte eigenlijk meer naar een TIPA.
Ik schaam me bijna om te zeggen dat we naast die 53 bieren ook nog de nodige wodka hebben gedronkenWren schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:04:
[...]
Met honderden soorten wodka's moet je ook geen bier gaan drinken in Krakau
Hazelnoot was daarvan by far mijn favoriet.
Beeromaniac
SoplicaThompson schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:06:
[...]
Ik schaam me bijna om te zeggen dat we naast die 53 bieren ook nog de nodige wodka hebben gedronken![]()
Hazelnoot was daarvan by far mijn favoriet.
Maar offtopic, bier
Ik weet nog niet waar ik meer jaloers op ben; op je weekenden van 5 dagen of op het drinken van 53 bieren in KrakauThompson schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:00:
[...]
Of kent er iemand bijvoorbeeld hele goeie Poolse Tripels? Ik ben afgelopen weekend 5 dagen in Krakau geweest en van de 53 bieren die we daar op hebben ja echt waar...![]()
Klinkt als een goede trip (als je je er nog iets van kan herinneren....
Brewdog adventskalender heeft nu 50% korting. Dus 30€ incl. verzenden voor 24 bier, dat kan bijna geen miskoop zijn lijkt me. Ik heb hem besteld.
https://www.brewdog.com/n...dar-2021-nl#__sMTM0NzczNg
Je kan bij ‘spoiler’ zien wat er in zit.b_art015 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:30:
Brewdog adventskalender heeft nu 50% korting. Dus 30€ incl. verzenden voor 24 bier, dat kan bijna geen miskoop zijn lijkt me. Ik heb hem besteld.
… Zelfs met 50% geen interesse hier… voor €15 had ik hem wellicht gekocht voor de leuk.
Wellicht dat er nog anderen volgen die mijn interesse wél weten te trekken!
[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 15-12-2021 18:36 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Leuke deal, ook besteldb_art015 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:30:
Thanks, besteld.b_art015 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:30:
Na de Sori fetish voor ipa's laat ik deze ook even schieten. Maar ik kan me voorstellen dat dit een erg goede deal is.Thalaron schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:35:
[...]
Je kan bij ‘spoiler’ zien wat er in zit.
… Zelfs met 50% geen interesse hier… voor €15 had ik hem wellicht gekocht voor de leuk.
Ben nu wel benieuwd hoeveel ze er over hadden, flinke prijs daling.
Sowieso overal nog heel veel advents die niet uitverkocht zijn, Frontaal niet, To Øl niet, Brewdog niet, Beerwulf niet. Aanbod was ook wel enorm dit jaar voor mijn gevoel vergeleken met vorig jaar.
Hebben hier mensen die advent van Frontaal en wat zijn de ervaringen? Mijn broertje heeft hem en die vindt het irritant dat al het zware werk op maandag en dinsdag zit lijkt wel.
Sowieso overal nog heel veel advents die niet uitverkocht zijn, Frontaal niet, To Øl niet, Brewdog niet, Beerwulf niet. Aanbod was ook wel enorm dit jaar voor mijn gevoel vergeleken met vorig jaar.
Hebben hier mensen die advent van Frontaal en wat zijn de ervaringen? Mijn broertje heeft hem en die vindt het irritant dat al het zware werk op maandag en dinsdag zit lijkt wel.
Of niet heel veel, of het is snel gegaanHansAnders07 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:47:
Ben nu wel benieuwd hoeveel ze er over hadden, flinke prijs daling.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik heb de hele lijst een tijdje terug al gepost in dit forumgustaveau schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:08:
Ik had hetzelfde gevoel toen ik vanmorgen nieuwsgierig keek wat er nog in de doos zat, teveel IPA in de sori doos...
1.15 euro per blik, ga ik niet moeilijk over doen.Thalaron schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:35:
[...]
Je kan bij ‘spoiler’ zien wat er in zit.
Idd, prima biertjes en hoewel ook dit niet bepaald seizoensbier is en mijn kelder te vol staat met bier, toch maar besteld!418O2 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:39:
[...]
1.15 euro per blik, ga ik niet moeilijk over doen.
Doe dat dan ook niet.
[ Voor 160% gewijzigd door Ardana op 15-12-2021 22:16 ]
Beeromaniac
Ja, ik kan er ook niet meer bij..
To dare is to do
Een miscommunicatie over wat wel/niet mocht met de betreffende moderator en daarom is het topic gesloten. Kan gebeuren helaas en begrijp dat Tweakers hier geen risico mee wil lopen dat ze gezeik krijgen
link fixed

link fixed
[ Voor 59% gewijzigd door Thompson op 15-12-2021 21:47 ]
Beeromaniac
Niets aan te doen. Met een omweg moet het lukken en met de hoeveelheid mensen hier kom je wel van de voorraad af gok ik.
Nogmaals gaaf initiatief en thanks dat je het doet!
Nogmaals gaaf initiatief en thanks dat je het doet!
Er zaten voor mij maar 2 bieren tussen die me wel aardig leken. Meer dan dat was het dan ook niet. Maar goed… Brewdog is dan ook niet mijn ding over het algemeen.418O2 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:39:
[...]
1.15 euro per blik, ga ik niet moeilijk over doen.
Is er een bepaald aantal wat je in 1 zending kan doen? Kan misschien net het verschil tussen 1 meer of minder zijnThompson schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:40:
Een miscommunicatie over wat wel/niet mocht met de betreffende moderator en daarom is het topic gesloten. Kan gebeuren helaas en begrijp dat Tweakers hier geen risico mee wil lopen dat ze gezeik krijgen![]()
link fixed
Mooie oplossing zo! Heb een selectie gemaakt, ben benieuwd naar het vervolg!
[ Voor 23% gewijzigd door Ardana op 15-12-2021 22:21 ]
Hmm dat is een goeie. Ik heb even wat gewogen;ivo001 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:54:
[...]
Is er een bepaald aantal wat je in 1 zending kan doen? Kan misschien net het verschil tussen 1 meer of minder zijn
10 * 440ml blik = 4680 gram
Doos + wat opvulling = 500 gram
Denk dat je daarmee een redelijke schatting kunt maken.
Beeromaniac
Oh dan kan ik nog wat bijbestellenThompson schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:05:
[...]
Hmm dat is een goeie. Ik heb even wat gewogen;
10 * 440ml blik = 4680 gram
Doos + wat opvulling = 500 gram
Denk dat je daarmee een redelijke schatting kunt maken.
Omdat dat andere topic dicht is, leuk dat je dit doet, ben heel benieuwd
Ik wacht ook nog even op de rest, anders vul ik hem ook aan tot de max
Feedback mag constructief én in het feedback-topic. Hier is het off-topic.
[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 16-12-2021 09:41 ]
Ik begrijp ook niet helemaal wat er verkeerd was aan die link @Ardana ?
Linken naar een willekeurige webshop met een aanbieding of naar je eigen webshop in je footer mag wel?
Had ik dan eerst een domeinnaam moeten registreren voor ik iets leuks kan doen voor de andere bierliefhebbers hier?
Linken naar een willekeurige webshop met een aanbieding of naar je eigen webshop in je footer mag wel?
Had ik dan eerst een domeinnaam moeten registreren voor ik iets leuks kan doen voor de andere bierliefhebbers hier?
[ Voor 26% gewijzigd door Thompson op 15-12-2021 22:32 ]
Beeromaniac
AZ feedbacktopicplofkip schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:22:
Goh goh goh, nou is de link naar een externe site die volledig los van tweakers staat ook al verwijderd. Beetje kleinzerig imo.
[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 15-12-2021 22:32 ]
Gaat over Bereta denk ik?
Heb er zelf recent besteld en vond de verzendkosten voortaan wel meevallen al je met 2 personen besteld bijvoorbeeld.
Heb er zelf recent besteld en vond de verzendkosten voortaan wel meevallen al je met 2 personen besteld bijvoorbeeld.
Untappd: Kapitein_Merijn
Berets is geweldig ja! Goeie ervaringen mee.
Waar ik bij Spotify het “year in review” moment altijd erg leuk vindt. Is het bij untapped toch altijd vooral vrij confronterend. En ben ik blij dat mijn dokter het niet ziet 😂.
Yes. Volgens mij zijn de verzendkosten voor een doos <20kg iets van 28 euro?Kapitein Merijn schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:15:
Gaat over Bereta denk ik?
@SemperFidelis Prijs/kwaliteit vind ik ze ook echt super inderdaad.
Ik heb vanaf heden trouwens een signature
Beeromaniac
(bijna) alle niet sours en (d,t,n)ipa's zijn al uitverkochtThompson schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:35:
[...]
Yes. Volgens mij zijn de verzendkosten voor een doos <20kg iets van 28 euro?
@SemperFidelis Prijs/kwaliteit vind ik ze ook echt super inderdaad.
Top! Goed geregeld zo, ik zat er net met nog een Tweaker in. Zag meerdere celletjes geselecteerd wordenThompson schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:35:
[...]
@DetailingBySmotske
Super dat het zo geregeld kan worden, net het lijstje ingevuldThompson schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:35:
[...]
Haha herkenbaar! Voor m'n gevoel een stuk minder gedronken.. toch weer een stijging! 2021 hebben we de 500 stuks aangetikt.Don Quijote schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:12:
Waar ik bij Spotify het “year in review” moment altijd erg leuk vindt. Is het bij untapped toch altijd vooral vrij confronterend. En ben ik blij dat mijn dokter het niet ziet 😂.
Op hoeveel staat de teller bij jou?
Ik dacht dat ik het redelijk rustig aan had gedaan, maar mijn teller staat toch alweer op 401 voor dit jaar.
Vorig jaar 488, nu 'nog' 424. Dus we lopen iets achter, nog wel 3 kerstdiners maar dat gaan we niet redden (gelukkig)
5 minder. 495. Meer dan de dokter goed zou vinden 😂.Purehz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:46:
[...]
Haha herkenbaar! Voor m'n gevoel een stuk minder gedronken.. toch weer een stijging! 2021 hebben we de 500 stuks aangetikt.
Op hoeveel staat de teller bij jou?
Hoe zien jullie die gegevens? Zijn jullie allemaal premium lid op Untappd?
Als ik bij mijn profiel naar de statistieken kijk en 1J wil bekijken krijg ik de melding dat ik mijn account moet upgraden?
Als ik bij mijn profiel naar de statistieken kijk en 1J wil bekijken krijg ik de melding dat ik mijn account moet upgraden?
Beeromaniac
Het zou nog wel aardig zijn als je ook het gemiddelde alcohol percentage zou kunnen zien van je jaarlijkse checkins.
Ik ben me dit jaar verder gaan verdiepen in de Imperial Stouts, dus voor mij zou het gemiddeld vrij hoog uitkomen vrees ik.
Ik ben me dit jaar verder gaan verdiepen in de Imperial Stouts, dus voor mij zou het gemiddeld vrij hoog uitkomen vrees ik.
Ik ben van 592 check-ins vorig jaar naar 754 in 2021. Keurige score
https://untappd.com/yearinbeerThompson schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:31:
ik heb een mail gehad van Untappd en via die link kreeg ik mijn jaaroverzicht te zienThompson schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:31:
In de app, notificaties, nieuws, year in beer 2021 is here.Thompson schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:31:
Of via de mail kon ik er ook komen.
Meer dan 2 gemiddeld per dagjustin-l schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:34:
Ik ben van 592 check-ins vorig jaar naar 754 in 2021. Keurige score
[...]
https://untappd.com/yearinbeer

Ik zat mooi precies op 250 tot nu toe.
Bij nieuws in de app staat wel een artikel over het overzicht.
336 check-ins, minder dan vorig jaar.
#1 IPA, #2 Stouts en op #3 Sours dit jaar
Wil je hiermee iets zeggen over mijn alcoholgebruik?
451 check-ins, daar gaan er zeker nog wel wat bij komen maar de 500 gaat 'm niet worden denk ik.
Met een 3.53 gemiddeld dit jaar met als topper (mijn eerste 4,75!) de Trinity in Black Bourbon BA van Pühaste.
100 van de 225 bierstijlen gedronken van 205 verschillende brouwerijen en die heb ik op 41 verschillende locaties gedronken (waarvan zeker 7 afgelopen weekend nog)
Het meest gedronken waren de IPA - New England / Hazy gevolgd door de Stouts.
Verreweg het meeste van Bereta Brewing en Hop Hooligans, goh hoe zou dat nou komen
En dat heeft me 652 badges opgeleverd, maar dat vind ik tegenwoordig echt een onzinnig iets geworden want je krijgt voor de meest idiote zaken een badge en dan per 5 weer een niveau etc.
Met een 3.53 gemiddeld dit jaar met als topper (mijn eerste 4,75!) de Trinity in Black Bourbon BA van Pühaste.
100 van de 225 bierstijlen gedronken van 205 verschillende brouwerijen en die heb ik op 41 verschillende locaties gedronken (waarvan zeker 7 afgelopen weekend nog)
Het meest gedronken waren de IPA - New England / Hazy gevolgd door de Stouts.
Verreweg het meeste van Bereta Brewing en Hop Hooligans, goh hoe zou dat nou komen
En dat heeft me 652 badges opgeleverd, maar dat vind ik tegenwoordig echt een onzinnig iets geworden want je krijgt voor de meest idiote zaken een badge en dan per 5 weer een niveau etc.
Beeromaniac
Officieel begon Advent dit jaar op 28 november, dus dan zouden de zware bieren op vrijdag en zaterdag zitten.HansAnders07 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:47:
Echter, de meeste brouwers hebben 24 bieren en dus is het logischer om op 1 december te beginnen.
Vandaag
Al is het wellicht een stuk beter dan die zooi van gisteren
spoiler:
in de Sori Adventkalender alweer de 5e (!) Ensemble

Het is dat er een ander nummer op staat maar ik kan ze niet meer uit elkaar houden, al die Neipa's en Dipa'sivo001 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:20:
Vandaagspoiler:in de Sori Adventkalenderalweer de 5e (!) Ensemble![]()

Ter compensatie heb ik gisteren maar een black box van moersleutel besteld. Moet wel leuk blijven die donkere dagen voor de kerst en die IPA’s van Sori helpen nietivo001 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:20:
Untappd: politrix
Het is wel een beetje schrikken in vergelijking met die lijst van vorig jaar inderdaad.politrix schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:28:
[...]
Om te. Ter compensatie heb ik gisteren maar een black box van moersleutel besteld. Moet wel leuk blijven die donkere dagen voor de kerst en die IPA’s van Sori helpen niet
https://soribrewing.com/calendar
Alsof ze in 2021 moesten besparen en dus alle speciale dingen maar weglieten in de huidige kalender. Die van 2020 had ik graag gehad.ivo001 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:30:
[...]
Het is wel een beetje schrikken in vergelijking met die lijst van vorig jaar inderdaad.
Ik weet niet of het dat is, want zoals al eerder door een andere gebruiker gezegd krijg je best waar voor je geld. Die ensembles zijn iets van €6-7 normaal. Maar het is zo ongelofelijk uit balans, het is een stoet aan ipa's afgewisseld met een pils, sour, en tot nu toe 4 stouts/porters waarvan de laatste alweer een week geleden is. Terwijl Sori juist bekendstaat om die laatste. Misschien iets met de houdbaarheid van al die ipa's, dat ze er vanaf moesten?Wren schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:49:
[...]
Alsof ze in 2021 moesten besparen en dus alle speciale dingen maar weglieten in de huidige kalender. Die van 2020 had ik graag gehad.
Als ze zich niet aan de belofte van 2+ BA's houden (tot nu toe nog geen één gezien en nog maar 8 bieren te gaan) ga ik ze wel even een berichtje sturen denk ik.
Maar ik denk dat iedereen die de lijst van 2020 heeft gezien en op basis daarvan heeft gekocht, zoals ik, meer had verwacht van deze kalender.
[ Voor 3% gewijzigd door bbunn07 op 16-12-2021 13:00 ]
Ik ook, maar rendementen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst
Maar ik ben er ook nog steeds blij mee, want die Ensembles vind ik erg lekker. De pils, normale ipa's en sours bewaar ik tot het weer lekker warm is. Ik heb gelukkig nog zat andere voorraad
Maar ik ben er ook nog steeds blij mee, want die Ensembles vind ik erg lekker. De pils, normale ipa's en sours bewaar ik tot het weer lekker warm is. Ik heb gelukkig nog zat andere voorraad
Nou na nog wat communicatie (voor de geinteresseerden, in het Feedback AZ topic) gaat de link vooralsnog weer uit mijn signature. Maar bijna alle bieren waren toch al gereserveerd. Ik heb het vandaag drukker op mijn werk dan gedacht dus de DM's zullen waarschijnlijk vanavond volgen!
Gewoon omdat je het leuk vind om over bier te communiceren met mij mag je me altijd een DM sturen
Gewoon omdat je het leuk vind om over bier te communiceren met mij mag je me altijd een DM sturen
Beeromaniac
Inderdaad, die van gisteren heb ik er met een 2.25 vanaf laten komen.ivo001 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:20:
Dat zijn de populairste stijlen overall van UntappdSaitek schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:35:
Bij nieuws in de app staat wel een artikel over het overzicht.
Ik weet niet of die Hazy IPA wel persoonlijk is want dat heeft ook vrijwel iedereen.
Wel 104 stijlen uitgeprobeerd, 229 brouwerijtjes...
Slechts 429 badges, 365 minder dan vorig jaar. Beginnen die level 100 badges je toch op te breken
[ Voor 27% gewijzigd door SemperFidelis op 16-12-2021 14:46 ]
Mijn Untappd heeft wel wat leuke cijfers van dit jaar.
Aantal check-ins: 365
Komt neer op een biertje per dag. Klopt inderdaad wel!
Gemiddelde rating: 4.00 precies!
Klopt ook wel, heb een goed jaar achter de rug. Ben echt voor kwaliteit > kwantiteit gegaan ten opzichte van 2020.
Meest gedronken stijl: Stout - Imperial/Double
Hoogst gerate bieren:
Fremont - Coconut Edition B-Bomb (2019) 4.75
Firestone - Double Barrel Parabola (2021) 4.75
Toppling Goliath - DDH Pseudo Sue 4.75
Aantal check-ins: 365
Komt neer op een biertje per dag. Klopt inderdaad wel!
Gemiddelde rating: 4.00 precies!
Klopt ook wel, heb een goed jaar achter de rug. Ben echt voor kwaliteit > kwantiteit gegaan ten opzichte van 2020.
Meest gedronken stijl: Stout - Imperial/Double
Hoogst gerate bieren:
Fremont - Coconut Edition B-Bomb (2019) 4.75
Firestone - Double Barrel Parabola (2021) 4.75
Toppling Goliath - DDH Pseudo Sue 4.75
Serieuze jaaroverzichten hier. :-)
Zijn dat dan enkel unieke check-ins of checken jullie elk biertje in dat jullie drinken?
Zijn dat dan enkel unieke check-ins of checken jullie elk biertje in dat jullie drinken?
Oh ik weet eigenlijk niet hoe untapp'd daar mee om gaat, ik check namelijk alleen uniek in. Dus inderdaad verrek ik heb héél wat meer op dit jaar dan die 451 bier :xGregoryVG schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:31:
Serieuze jaaroverzichten hier. :-)
Beeromaniac
Inderdaad... Ik had hem besteld op basis van de inhoud van vorig jaar (toen niet gehad).ivo001 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:30:
[...]
Het is wel een beetje schrikken in vergelijking met die lijst van vorig jaar inderdaad.
Maar als ik had geweten dat ie nu (bijna) volledig gevuld zou worden met IPA's had ik hem niet genomen.
Ik weet dat dit het (verrassing)principe is van zo'n kalender, en ik houd ook best van een IPA, maar ik vind het niet passen bij de tijd van het jaar.
Year in beer :
Top 5 beers
Persistence Is Utile Bitter Chocolate Edition II - Cloudwater 4.75
Bourbon County Brand Stout (2020) 14.6% - Goose Island 4.75
Abbaye de Saint Bon-Chien Special Blend Bordo casks (2018) - BFM 4.75
Bourbon Barrel Oro Negro (2021) - Jackie O's Brewery 4.5
Double Apricot Stonington - Trillium 4.5
Geen idee hoe het werkt met die 4.5, daar heb ik er nog wel meer van, zal wel random zijn welke dan in de top 5 komen.
Top 5 beers
Persistence Is Utile Bitter Chocolate Edition II - Cloudwater 4.75
Bourbon County Brand Stout (2020) 14.6% - Goose Island 4.75
Abbaye de Saint Bon-Chien Special Blend Bordo casks (2018) - BFM 4.75
Bourbon Barrel Oro Negro (2021) - Jackie O's Brewery 4.5
Double Apricot Stonington - Trillium 4.5
Geen idee hoe het werkt met die 4.5, daar heb ik er nog wel meer van, zal wel random zijn welke dan in de top 5 komen.
Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/
Jaaroverzicht:
2. EXTREMUM FATO RYE WHISKEY BA (SILVER SERIES) - Pühaste
3. BARREL SERIES 003 - BOURBON BA BARLEY WINE - Nerdbrewing
4. 8719992492916 (BARCODE BLACK & RED) - Moersleutel
5. TRINITY IN BLACK BOURBON BA (SILVER SERIES) (2021) - Pühaste
Mijn favo bierstijl en brouwerij mogen duidelijk zijn, haha.
silver series.
- 327 check-ins
- 3.75 average rating
- 67 verschillende stijlen
- 94 verschillende brouwerijen
- Top 5 bieren:
2. EXTREMUM FATO RYE WHISKEY BA (SILVER SERIES) - Pühaste
3. BARREL SERIES 003 - BOURBON BA BARLEY WINE - Nerdbrewing
4. 8719992492916 (BARCODE BLACK & RED) - Moersleutel
5. TRINITY IN BLACK BOURBON BA (SILVER SERIES) (2021) - Pühaste
Mijn favo bierstijl en brouwerij mogen duidelijk zijn, haha.

Jaaroverzicht top 5 (tot heden);
261 check-ins
1 - Sanctum : Theobroma Bourbon BA (Silver Series) by Pühaste Brewery (5)
2 - Maple Pecan Pie by Moersleutel Craft Brewery (4,75)
3 - La Trappe Quadrupel Oak Aged Batch #33 by Bierbrouwerij De Koningshoeven (4,75)
4 - Maskeraad Bourbon BA (Silver Series) by Pühaste Brewery (4,75)
5 - Motor Oil Double Vanilla by Moersleutel Craft Brewery (4,75)
Ik heb dit jaar heel wat 4,75 spul gehad die tegen (naar mijn idee) perfectie aanzaten. Naast bovenstaande nog 3 stuks.
Ik heb geen premium account dus vandaar beperkte informatie
261 check-ins
1 - Sanctum : Theobroma Bourbon BA (Silver Series) by Pühaste Brewery (5)
2 - Maple Pecan Pie by Moersleutel Craft Brewery (4,75)
3 - La Trappe Quadrupel Oak Aged Batch #33 by Bierbrouwerij De Koningshoeven (4,75)
4 - Maskeraad Bourbon BA (Silver Series) by Pühaste Brewery (4,75)
5 - Motor Oil Double Vanilla by Moersleutel Craft Brewery (4,75)
Ik heb dit jaar heel wat 4,75 spul gehad die tegen (naar mijn idee) perfectie aanzaten. Naast bovenstaande nog 3 stuks.
Ik heb geen premium account dus vandaar beperkte informatie