Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
-Jaap-io schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:19:
Voor de liefhebbers met een plus in de buurt, de december folder staat online https://plus.turnpages.nl....html?init=init_phone.xml
De laatste pagina’s staat de bier selectie.
Leuke la trappe en duvel specials 😎
Die Jens in de folder werkt dus bij onze Plus in Leende _/-\o_

Ik zie ook nog een Limited La Trappe :D
La Trappe Chateau de l'Horte by Bierbrouwerij De Koningshoeven

Van de normale(re) bieren (die van €3,99 dus) kan ik de Cuvée des Trolls wel aanbevelen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Thalaron op 27-11-2021 15:05 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:04
Voor de liefhebbers met een plus in de buurt, de december folder staat online https://plus.turnpages.nl....html?init=init_phone.xml
Vanaf wanneer zou dit beschikbaar moeten zijn?? Kan dit zo gauw niet vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
DraZ666 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:28:
[...]

Vanaf wanneer zou dit beschikbaar moeten zijn?? Kan dit zo gauw niet vinden.
Ik denk als de Sint spullen de winkel uit zijn, maar zal het maandag even navragen als ik weer in de plus ben

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWhMpwKipyENn0yBegA11Nqe7Wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8q2aCPv1G2ueY2xsf4RypuPR.jpg?f=fotoalbum_large

Zuur spul is niet mijn ding, maar deze wilde ik zeker proberen. Gelukkig meer zoet-zuur dan zuur-zuur :)

Al met al een apart geval maar zeker niet verkeerd :9B

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 27-11-2021 19:35 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:28
Aardig aan de prijs, 25 euro voor zowel de duvel barrel aged als de limited edition La trappe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Diagonaal schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:42:
[...]

Aardig aan de prijs, 25 euro voor zowel de duvel barrel aged als de limited edition La trappe
De La Trappe valt nog mee. De reguliere Oak Aged van 37,5cl kosten bij La Trappe zeg €12,80. De 75cl is per liter dus iets goedkoper dan de reguliere BA.

Nog altijd een aardige prijs maar toch, valt mij in verhouding bekeken dus wel mee :)

Edit;
Dit is toch iets meer mijn Cup of Tea Coffee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkJY83teAJ-vKW5Q8EjQibAOy5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9b85cF0KnhhkAeJTIIXaTtv1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Thalaron op 27-11-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Die willy tonka's in de diverse versies zijn alleraardigst inderdaad. Ik heb gisteren bij de molen de Bluekali van Sofia Electric gedronken , en de Mill &Wherry collab van de Molen met een poolse toko. Lagering op sherryvat.

Vrij briljant spul waar je wel van achteruit gaat lopen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFBJPtQ5QgZ8O55EC1rsyeuIF0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suMP7BBz3uXad44E7kbnKzwD.jpg?f=fotoalbum_large

Deze was net mijn afsluiter van de avond, van een brouwerij die ik tot nu toe niet kende. Nu heb ik met regelmaat flinke stouts, maar dit was toch wel erg lekker. Dik, bijna stroperig qua substantie, flinke koffie tonen en een lange afdronk. Meer dan prima stout.

[ Voor 3% gewijzigd door Slaapje op 27-11-2021 23:13 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Hier sluit ik de avond af met een Bronckhorster Curiosity. Toch wel een favorietje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:00:
Die willy tonka's in de diverse versies zijn alleraardigst inderdaad. Ik heb gisteren bij de molen de Bluekali van Sofia Electric gedronken , en de Mill &Wherry collab van de Molen met een poolse toko. Lagering op sherryvat.

Vrij briljant spul waar je wel van achteruit gaat lopen.
Dit is de eerste keer dat ik Sofia electric in dit topic genoemd zie worden. Ik had daar laatst de Holy Kozunak van gedronken wat ik een erg geslaagde sour vond, ondanks dat ik geen sour drinker ben normaal. Mijn vrouw vind hem ook geweldig en die is wel fan van sour beers.

Ze hebben nu vrijwel niets op de webshop staan, maar een paar maanden geleden wel. Zodra dat weer aangevuld word zit ik er over te denken een doosje naar Nederland te halen met verschillende biertjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:45
Thalaron schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:00:

Van de normale(re) bieren (die van €3,99 dus) kan ik de Cuvée des Trolls wel aanbevelen :)
Eens! Heerlijk bier!
Heb net Meesterstuk 2022 op van Jopen. Die is me ook een partij lekker zeg! Wel wat zoetig maar echt prima in balans, niet té. Heerlijke smaken van speculaas en amandel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Qc-njllQ7NY-zirRgzyoNbTgJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYaGdkzN8FR28FA0vxWtftdQ.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_

Prijs/kwaliteit dik in orde. Heerlijk soepel in balans en dat het 12% is merk je niets van. Had ik moeten gokken op basis van smaak dan zou ik zeggen 6-7%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
HansAnders07 schreef op zondag 28 november 2021 @ 02:56:
[...]

Eens! Heerlijk bier!
Heb net Meesterstuk 2022 op van Jopen. Die is me ook een partij lekker zeg! Wel wat zoetig maar echt prima in balans, niet té. Heerlijke smaken van speculaas en amandel.
Ben benieuwd, heb hem liggen voor de donkere dagen die komen 😉
Gisteren de practice what you preach gedronken en die is prima, zit een beetje tussen quadruple en isid’or in

Nu een gulden draak smoked aan het drinken, maar ik denk dat die beter te drinken is met spareribs op de bbq, want het is wel een erg sterke bbq-saus smaak 😉

[ Voor 14% gewijzigd door -Jaap-io op 28-11-2021 17:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:02
Thalaron schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:46:
[Afbeelding]

_/-\o_

Prijs/kwaliteit dik in orde. Heerlijk soepel in balans en dat het 12% is merk je niets van. Had ik moeten gokken op basis van smaak dan zou ik zeggen 6-7%
Prijs/kwaliteit van Arpus altijd in orde vind ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:09
Gisteren geopend, zat gratis bij de barrel aged box in. Maar die ging door de gootsteen. Smaakte naar zeep leek het wel, kon het ook niet kwijt bij een maat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_uohsi_sSgeoJvzDkqicYJvSQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DyNlPMrXEC7z6pYt1cE4kqo.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste van de box, flink wat rook wat voor mij iets te was in combinatie met de smaak. Prima eenmalig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxUi0jkDkhcRi6qfANfJktnKHKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtDnqc0EOPqUFuGPAbHlZVSZ.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist deze ingeschonken, dessert time :9B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dW-oXl43fdAXUd2C-XEAQmy_2gA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJM7TgGOwkdSoO5EWxvmFvM5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
We sluiten het weekend af met een geuze gose!
Wat een heerlijk frisse bier is deze Belle Bulle. Nu ik heb het geproefd is het wel iets meer voor de lente maar de smaak vind ik heerlijk. De champagne frisheid zit er lekker doorheen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQmw9XjCsifnOoP5GhkoT9Rmf6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpRSh7j0fMKdX0lWP2KRr3z4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Xepos op 29-11-2021 12:58 . Reden: Nyarlathotep heeft helemaal gelijk ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:04
-Jaap-io schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:10:
[...]

Ik denk als de Sint spullen de winkel uit zijn, maar zal het maandag even navragen als ik weer in de plus ben
Niet geheel toevallig was ik vandaag bij de Plus in Beek-Ubbergen en daar stond de bedoeling muv de La Trappe al in de winkel. De Straffe Hendrik die verkocht wordt is de meest recente, 2020, tegen dezelfde prijs als bij de Halve Maan waar ik vorige week was :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
DraZ666 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:06:
[...]

Niet geheel toevallig was ik vandaag bij de Plus in Beek-Ubbergen en daar stond de bedoeling muv de La Trappe al in de winkel. De Straffe Hendrik die verkocht wordt is de meest recente, 2020, tegen dezelfde prijs als bij de Halve Maan waar ik vorige week was :9
Extra reden om maandag te gaan buurten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Nu de huidige maatregelen mijn muzikale hobby weer plat gelegd hebben, dacht ik: waarom ga ik me niet eens wat meer verdiepen in bier.

Aantal boeken in huis gehaald en vandaag begonnen met deel 1 van de Bierista bieropleiding.

In het begin voor mij nog niet bijzonder veel nieuwe kennis, maar toch: studeren en op hetzelfde moment bier mogen drinken, dat kan anders nooit 😄

De Indulgence One uit het eerste Guild-pakket van de Moersleutel gedronken. Direct één van mijn favoriete barrel aged stouts van dit jaar!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/angay_lvFeC6AVFZ4Ev9YJ5ogZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMkrWyFH42ocKyUiAoBiNnH8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Xepos schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:57:
We sluiten het weekend af met een geuze!
Wat een heerlijk frisse bier is deze Belle Bulle. Nu ik heb het geproefd is het wel iets meer voor de lente maar de smaak vind ik heerlijk. De champagne frisheid zit er lekker doorheen!

[Afbeelding]
Ik neem aan dat je gose bedoelt? Dit is namelijk geen Gueuze ;)
Hij was best lekker trouwens, maar ik miste een beetje dat (zee)zout smaakje van een échte gose.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Minimum92 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:39:
Nu de huidige maatregelen mijn muzikale hobby weer plat gelegd hebben, dacht ik: waarom ga ik me niet eens wat meer verdiepen in bier.

Aantal boeken in huis gehaald en vandaag begonnen met deel 1 van de Bierista bieropleiding.

In het begin voor mij nog niet bijzonder veel nieuwe kennis, maar toch: studeren en op hetzelfde moment bier mogen drinken, dat kan anders nooit 😄

De Indulgence One uit het eerste Guild-pakket van de Moersleutel gedronken. Direct één van mijn favoriete barrel aged stouts van dit jaar![Afbeelding]
Wat kan je als je die opleiding hebt gevolgd? met andere woorden wat heb je er aan?
Het lijkt mij namelijk ook leuk/interessant, maar ik heb nog niet de juiste reden gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:13
-Jaap-io schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:49:
[...]

Wat kan je als je die opleiding hebt gevolgd? met andere woorden wat heb je er aan?
Het lijkt mij namelijk ook leuk/interessant, maar ik heb nog niet de juiste reden gevonden ;)
Dat zal voor sommigen genoeg reden zijn denk ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HoJ5-SEzscrC_qII_NjA_OOQMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1hsB5qkX3jhwvcVU5XgifIp.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een paar daagjes wachten *O*

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
Bij mij zijn de adventskalenders van Sori gelukkig ook allemaal heel aangekomen. Ik ben ook de nachten aan het aftellen ;)

Laatst de paragon 2020 op. Echt een heerlijk bier en vol van smaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
-Jaap-io schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:49:
[...]

Het is vooral ook dat, het is leuk om wat nieuwe kennis op te doen. Het lesprogramma duurt in totaal ook maar ongeveer 8 uur

Uiteindelijk beloven ze ook veel kortingen op evenementen en proeverijen en een nieuwsbrief met het laatste nieuws op biergebied.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Brinkiewestland schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:45:
Bij mij zijn de adventskalenders van Sori gelukkig ook allemaal heel aangekomen. Ik ben ook de nachten aan het aftellen ;)
Jij zegt gelukkig, maar bij mij was er bij 1 van de 2 kalenders één flesje stuk, heb een compleet nieuwe kalender gekregen van Sori. Oftewel, 23 flesjes extra, voor niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Saitek schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:27:
Gisteren geopend, zat gratis bij de barrel aged box in. Maar die ging door de gootsteen. Smaakte naar zeep leek het wel, kon het ook niet kwijt bij een maat
Lullig, ik heb ook de BA box besteld maar zat geen gratis extraatje bij helaas.
Achja, mag niet klagen met die 23 gratis Sori biertjes _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:25
plofkip schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:59:
[...]

Jij zegt gelukkig, maar bij mij was er bij 1 van de 2 kalenders één flesje stuk, heb een compleet nieuwe kalender gekregen van Sori. Oftewel, 23 flesjes extra, voor niks :+
Ik heb dezelfde situatie waarbij er een nieuwe gestuurd zou worden vanwege 1 kapot flesje (#13 zoals ik eerder ook al voorbij zag komen). Vervangende is nog niet binnen maar zag wel dat t gewicht anders zou zijn tov de eerste 2 boxen (9kg waar dat voor de eerdere 2 13kg was) dus vroeg me een beetje af wat er binnen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Nyarlathotep schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:15:
[...]

Ik neem aan dat je gose bedoelt? Dit is namelijk geen Gueuze ;)
Hij was best lekker trouwens, maar ik miste een beetje dat (zee)zout smaakje van een échte gose.
Gose inderdaad, ik wist niet eens dat er een verschil in zat. Ik dacht zuur dus geuze haha.
Maar goed dat betekent dat er binnenkort weer een mini proeverij aankomt met geuze en gose :+

Dankje voor de terechte correctie

[ Voor 3% gewijzigd door Xepos op 29-11-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
HouseQ schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:15:
[...]

Ik heb dezelfde situatie waarbij er een nieuwe gestuurd zou worden vanwege 1 kapot flesje (#13 zoals ik eerder ook al voorbij zag komen). Vervangende is nog niet binnen maar zag wel dat t gewicht anders zou zijn tov de eerste 2 boxen (9kg waar dat voor de eerdere 2 13kg was) dus vroeg me een beetje af wat er binnen gaat komen.
Bij mij was het wederom 13,5 kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Xepos schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:00:
[...]

Gose inderdaad, ik wist niet eens dat er een verschil in zat. Ik dacht zuur dus geuze haha.
Maar goed dat betekent dat er binnenkort weer een mini proeverij aankomt met geuze en gose :+

Dankje voor de terechte correctie
A gueuze is truly spontaneously fermented vs. gose, which is intentionally inoculated with an ale yeast and some form of Lactobacillus bacteria.
Dat is het verschil ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Saitek schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:27:

[Afbeelding]
Die heb ik ook gratis gekregen. Laat niks te raden waarom dit bier hier en daar gratis weggegeven wordt. Dit bier heeft niks maar dan ook niks met een New England IPA te maken. Iemand heeft hier een volledige spuitbuis dennengeur leeggespoten in het wort, of heeft een halve kerstboom in de blender gedaan en daarmee gedryhopped. Een van de meest vieze bieren die ik in lange tijd op heb.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
DexterDee schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:57:
[...]

Die heb ik ook gratis gekregen. Laat niks te raden waarom dit bier hier en daar gratis weggegeven wordt. Dit bier heeft niks maar dan ook niks met een New England IPA te maken. Iemand heeft hier een volledige spuitbuis dennengeur leeggespoten in het wort, of heeft een halve kerstboom in de blender gedaan en daarmee gedryhopped. Een van de meest vieze bieren die ik in lange tijd op heb.
Dan ben ik niet de enige gelukkig. De recensies op Untappd zijn ook niet goed, af en toe iemand die positief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Laatst online: 19-09 16:35
Thalaron schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:51:
[...]

De La Trappe valt nog mee. De reguliere Oak Aged van 37,5cl kosten bij La Trappe zeg €12,80. De 75cl is per liter dus iets goedkoper dan de reguliere BA.

Nog altijd een aardige prijs maar toch, valt mij in verhouding bekeken dus wel mee :)

Edit;
Dit is toch iets meer mijn Cup of Tea Coffee
[Afbeelding]
De Willy Tonka's zijn ook altijd één van mijn persoonlijke favorieten en gaan ook steevast in het mandje; Maar juist déze kon me dan eigenlijk weer wat minder bekoren... Smaken verschillen gelukkig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
[Afbeelding]

_/-\o_

Helemaal mee eens! Lekker bier voor goede prijzen. Ook goeie (D)IPA's mocht je daar van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

Thompson

Beeromaniac

[Afbeelding]

_/-\o_

Ik heb het idee dat al die bieren waar maple in zit voor mij een rare funky smaak hebben die mij niet ligt. Hebben meer mensen die ervaring?

Deze zal ik dus zeker eens op het lijstje zetten dat ik die moet proberen, want de beste manier om daarachter te komen is natuurlijk wel proefondervindelijk :+

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Bij mijn plus (een erg kleine) gaven ze aan dat ze 6 december komen.
Ik ga even een lijstje doorgeven en dan houden ze het apart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Hmmm morgen toch eens bij de andere plus buurten of die ze al binnen heeft 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik had last van FOMO / moest een pakketje afgooien O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0y_rc9ceoHnZl3eZYF--QNF04Gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9uJZvVGohlr9G1iquVWtihC.jpg?f=fotoalbum_large

Nu kan de St. Bernardus Magnum uit 2018 mooi open om plek te maken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 29-11-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:21
Thalaron schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:07:
Ik had last van FOMO / moest een pakketje afgooien O-)
[Afbeelding]

Nu kan de St. Bernardus Magnum uit 2018 mooi open om plek te maken :)
Waar heb je die magnum gekocht?
Heb hem hier in de buurt nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
@205Gutmann

Bij de lokale Plus (Leende). Zie ook mijn eerdere post iets erboven :)

Voor €21,99 kon ik hem niet laten staan (online normaliter €25,-). Ik vermoed overigens niet dat ze die overal zullen krijgen gezien die ook niet in de folder stond.

Ze hadden ook nog Magnum flessen van Goudale maar dat is niet mijn ding.

Ik zit nog te twijfelen of ik de La Trappe wil meenemen.. leuke doos (met hout boven/onder) maar het gaat natuurlijk om het bier zelf. Gezien ik geen wijn liefhebber ben en gelet op de prijs (en wat ik daar als alternatief voor kan halen) denk ik dat ik hem oversla.

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 29-11-2021 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Bij mijn lokale plus hebben ze deze inderdaad niet, de Goudale en de La trappe ook niet. Maar gelukkig genoeg kerstedities en de Jopen Meesterstuk

21,99 is zeker een mooie prijs voor die Magnum. Bij de brouwerij stonden ze voor 16, maar dat is iets uit de buurt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
Hier bij de Plus in Culemborg ook een vergelijkbare tafel vol. De Jopen heb ik niet gezien, maar heb wel de Hendrik meegenomen. Die staat donker. Over een jaar of 10 maar eens proeven dan.. ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39
Ik ben bij de Plus in Beek en Donk geweest. Geen enkele grote fles bier te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:25
plofkip schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:14:
[...]

Bij mij was het wederom 13,5 kg.
inmiddels de volledige nieuwe calendar mogen ontvangen haha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik baal nu toch wel dat ik geen Sori Kalender met defecten heb besteld :+

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 30-11-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Hier via de werkgever een advent bier kalender ontvangen van Beerwolf. Zal niet teveel verklappen maar er zitten verdraaid lekkere biertjes bij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 16:27
Ik ben toch wel stiekem benieuwd of er nog wat adventkalenders in de aanbieding worden gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Hiru schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:16:
Ik ben toch wel stiekem benieuwd of er nog wat adventkalenders in de aanbieding worden gegooid
nog een weekje of 2 wachten, dan wordt het overschot wel gedumpt ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 16:56
Hiru schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:16:
Mijn doos was onderweg zo beschadigd, dat deze nooit bij mij terecht is gekomen, wel een nieuwe gekregen, maar tegen een verweekte doos met enkele intacte bieren zeg ik geen nee

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kZB8Ti7nXN82mDMLX07SWhpC2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HP43bQ5eF615WIKA5Dm31eIn.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn adventskalender uitgepakt en even uitgestald. Stiekem biertje 1 al open gemaakt en dat beloofd veel goeds! :9~

Mijn vriendin heeft deze verrassing voor me geregeld en dit alvast cadeau gedaan voor de kerst. Bij een lokale bierhandelaar een adventskalender ‘expert’ niveau samen laten stellen. Hij had de ‘standaard’ kalender of dus voor de gevorderde bierdrinker. Gekeken naar mijn Untappd en op basis daarvan dit pakket samengesteld met een zelf geschreven kaart erbij. Ben benieuwd naar de rest van de biertjes.. heb wel een flinke voorraad nu maar dat is een luxe probleem 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Minimum92
Mijn "kalender" van De Koffer in Groningen, handgeselecteerd op basis van mijn Untappd account en mijn voorkeur voor stouts 🤩

Heel benieuwd wat dit gaat brengen, ik ga lekker afwachten en morgenavond de eerste open trekken. Geen idee wat er in zit, behalve dat het een 440 ml blik is!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kkz_OQ3eqwD2jjO73eAzUzsnpSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUQH1qKGsQDgif68HVdpcBXF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/it4ix45HsTTMOrV__hY_3mrWmLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HWieXkOCIxMDehWElrvb5xA.jpg?f=fotoalbum_large

Hier staat de To øl en de Sori ( thanks @TMV ! )ook te wachten op hun baasje. :*)
Aankomende 2 weken geboorteverlof en later in december bijna 2 weken kerstvakantie zullen er wel voor zorgen dat het op komt.

Hoe doen jullie het uitpakken. Echt op de dag zelf of (ook) al een dag eerder om hem koud te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 23:29

TMV

Purehz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:36:
[Afbeelding]

Hier staat de To øl en de Sori ( thanks @TMV ! )ook te wachten op hun baasje. :*)
Aankomende 2 weken geboorteverlof en later in december bijna 2 weken kerstvakantie zullen er wel voor zorgen dat het op komt.

Hoe doen jullie het uitpakken. Echt op de dag zelf of (ook) al een dag eerder om hem koud te zetten?
Normaliter drink ik alleen in de weekenden bier, af en toe een uitzondering daargelaten. Waarschijnlijk gaan ze af en toe gewoon in de voorraad hier :) en graag gedaan @Purehz d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mich007
[Afbeelding]
Meestal 's-morgens uitpakken en koud leggen en dan 's-avonds drinken

edit: waarbij ik me nu dus pas bedenk dat het vandaag 1 december is en de eerste Sori nog in de doos zit :o
Die gaat vanavond voor het eten dan maar even in de koelkast zodat ie wat later op de avond redelijk op temperatuur zal zijn... Hopelijk dus geen IPA of blond bier ;)

En zullen we de komende periode allemaal extra goed letten op de spoilertags bij het showen van je adventskalender zodat het voor iedereen leuk blijft?!

[ Voor 30% gewijzigd door Mich007 op 01-12-2021 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hier een kalender van Frontaal en van de Kaufland. Ik drink normaal ook niet door de weeks, zal deze maand wel een paar uitzonderingen maken maar de voorraad zal ook wel groeien. De kalenders staan overigens al in de kelder dus koud zetten duurt niet zo lang ;)

Straks eens gaan kijken wat vandaag biedt, spannend! :+

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Mich007 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:07:
[...]

Meestal 's-morgens uitpakken en koud leggen en dan 's-avonds drinken

edit: waarbij ik me nu dus pas bedenk dat het vandaag 1 december is en de eerste Sori nog in de doos zit :o
Die gaat vanavond voor het eten dan maar even in de koelkast zodat ie wat later op de avond redelijk op temperatuur zal zijn... Hopelijk dus geen IPA of blond bier ;)

En zullen we de komende periode allemaal extra goed letten op de spoilertags bij het showen van je adventskalender zodat het voor iedereen leuk blijft?!
Ik denk dat ik mijn kalenders maar in de garage ga zetten, dan zijn ze altijd op drink temperatuur haha.
Maar ik doe hem ook 's ochtends uitpakken en dan 's avonds opdrinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:18
Inderdaad het is nu 1 december, dus tijd om de eerste uit de doos te halen en in de koelkast te zetten.,
Voor mij alleen de Sori kalender, dus ik ben benieuwd hoe deze maand eruit komt te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor de Haagsche bierliefhebbers onder ons. De Plus in de Fahrenheitstraat had het volgende nog staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhznJuRVkJKYYFjb83_7Tg0gSRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VStYFNzQiJjUhuIv7M2hmbFf.jpg?f=fotoalbum_large

Er stonden (na mij) nog twee La Trappe, de rest nog aardig vertegenwoordigd.

Edit: Die ene om het hoekje naast de straffe Hendrik is de Rodenbach Grand Cru en de andere verstopte is de Geuze Mariage Parfait.

[ Voor 9% gewijzigd door Rutger op 01-12-2021 12:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 13:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Guno3HUNg9snFj4oMwsPyCw5wnc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lzbLQ0WT8QFsxpMgQGxOety1.jpg?f=user_large

Hier staat ook een adventskalender klaar. Samengesteld en ingekocht door vriendinlief, ook bierliefhebber. Ze zei dat ze niet op het bedrag heeft gelet, dus dit wordt nog wat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
Ik ben echt in staat om alsnog ergens 20 bieren te bestellen als verrassing en de overige dagen aan te vullen uit de kast als ik alle adventkalenders zie :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x4tmaA9.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hWRXRPk.png

Hier ook de kalender opengegaan :D

[ Voor 25% gewijzigd door SemperFidelis op 01-12-2021 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpTnNjb7d-TiVEge-qx6gF78CtA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o5XAxwky2gDLOCoI8ARKaBNS.jpg?f=user_large
Hier ook de eerste open 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Saitek schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:58:
Ik ben echt in staat om alsnog ergens 20 bieren te bestellen als verrassing en de overige dagen aan te vullen uit de kast als ik alle adventkalenders zie :D
Je zou een bij de lokale PLUS kunnen kijken 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcovp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-09 15:57
Voor degene die nog op zoek zijn naar de speciaalbieren die Jan Linders heeft ingeslagen: in Haelen is er nog een ruim assortiment, waaronder de practice what you preachAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgrRxXnNs1RmKAvKNSvrbD8uI2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zAKOZi75BFrVbCS2o6gNzvB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
remcovp schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:30:
Voor degene die nog op zoek zijn naar de speciaalbieren die Jan Linders heeft ingeslagen: in Haelen is er nog een ruim assortiment, waaronder de practice what you preach[Afbeelding]
Helaas iets te ver uit de richting maar het verbaast me dat de Bronkhorster BA's er nog staat.
Helaas zelf misgegrepen op #03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 16:58
paar dagen geleden mails naar mijn 2 lokale supers gestuurd met vraag wanneer ze dit in het assortiment gaan opnemen, nog geen reactie. Klote Amsterdam zal het wel minder in het assortiment nemen als ik het vergelijk met al die gezellige Plus supermarkten meer het land in :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:20

Pieroman

/me

Pieroman schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:14:
Voor de liefhebber, bij Kai Exclusive Beers t/m dinsdag 20% korting vanwege black friday.
Geen korting op de sales items helaas maar heb toch een leuke collectie kunnen samenstellen :)
En inmiddels de bestelling binnen, alsnog een soort advent kalender ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuWTVM6LbItagzFnMqCY42j7kFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIhZPcraGVDe5RJm5HS5HS35.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Pieroman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:13:
[...]

En inmiddels de bestelling binnen, alsnog een soort advent kalender ;)
[Afbeelding]
Zodra je door dit setje heen bent ben ik erg benieuwd naar je eind oordeel. Aangezien ik de Trinity in Black BA laatst als hoogste tot nu toe heb gewaardeerd voor mezelf :9

Beeromaniac

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 16:56
En de Mr Hop doos wacht ookAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fx_uWRB4z5RyBSDHPVtmSJWcYgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiNnZ7u7GYZuEwIqLZEASt8z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Nu online
Jan linders is wel duur met de practice what you preach, bij de mitra was die 7,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
De kalender van de Aldi is al afgeprijsd van 40 naar 30 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
@Brinkiewestland Dan is ‘ie met €30 voor deze inhoud nog steeds te duur. Veel Schultenbrau, standaard spul en zelfs twee 0.0.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcovp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-09 15:57
Hier ook begonnen aan de craftbox adventkalender met de session ipa van analog.bier. Prima biertje om mee te beginnen, niet te moeilijk, maar ook weer niet te saai.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Minimum92
De eerste dag in mijn Koffer Kerst Kalender begint al mooi:

Vocation Imperial Affogato
Een 10,7% imperial stout met vanille en koffie uit Yorkshire.

In eerdere adventskalenders die ik gehad heb zou dit een bier zijn voor één van de laatste dagen voor kerst, dus ik denk dat ik nog veel moois te gaan heb!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ov2ZjlVAal9mHxPkXTatClGc5RM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6Ym5BcJsK5nDM5grdlI5UwK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
De eerste van Sori vond ik verschrikkelijk, die van To Ol een krappe voldoende. Maar ik ben ook geen IPA liefhebber.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2ZWiAlYfTTyZXvBmQvyTJmbo0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w4r7EA46QsQur9ryYowJRy6W.jpg?f=fotoalbum_large
Ook hier is het aftellen begonnen....
Het begon keurig, met een mooie dipa van Deya.
Box is samengesteld adhv m'n Untappd geschiedenis, dus echt op persoonlijke smaak... En echt bij iedereen anders. Handgeschreven kaartje erbij, als dank voor de gezellige sponsoring, altijd leuk.
Ben erg benieuwd, kan eigenlijk niet fout gaan.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb de adventkalender van Sori, en bij dag 1 zat een kortingscode van 10 euro. Lijkt mij een algemene code, en is alleen gelding in december en bij minimale besteding van 100 euro:

Members only:

Met 2 adventkalenders én nog een voorraad in de kast ga ik die in ieder geval niet gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
ivo001 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:19:
De eerste van Sori vond ik verschrikkelijk, die van To Ol een krappe voldoende. Maar ik ben ook geen IPA liefhebber.
Inderdaad, de Sori was niet al te bijzonder. Maar ook weer niet erg slecht. Gewoon een gemiddelde IPA.
Eens kijken wat er vandaag inzit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik neem naast de smaak de aanschafprijs ook wel mee in mijn beoordeling ook de situatie kan wel van invloed zijn. Uiteraard wel ook gekeken naar het type bier, een Session IPA qua smaak vergelijken met een TNEIPA is niet echt fair.
Ik denk dat het bij mij 70% smaak, 20% prijs/kwaliteit, 10% situatie is hoe mijn untapp'd score zal uitpakken.

Maar die aanschafprijs kun je in zo'n beoordeling van een kalenderbier natuurlijk veel moeilijker meenemen.

Zo vond ik de Schultenbrau IPA, 89ct/440ml qua prijs/kwaliteit érg goed (en qua kwaliteit gewoon OK). Dus die heeft gewoon een 3,75 gekregen van mij. En heb ik vergelijkbare basic IPA's die wellicht net wat lekkerder waren, maar dan wel 4€/33cl, lager beoordeeld.

Doen jullie dat ook?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Kort antwoord; Ja.

Lang antwoord;
Ik beoordeel het soort bier voor wat het is, maar ik let ook op de prijs. Ik ben geen grote IPA liefhebber, maar indien het een prima IPA is dan zal ik zie b.v. een 3-3.5 geven.

Indien ik een 2 stouts heb waarbij de 1 een Guinness van €1,99 voor 44cl is die wat smaak gelijkwaardig zou zijn aan een Moersleutel van zeg €5,49 dan zal de 1e een 4,5-5 ontvangen en de 2e een 3,75-4,25.

Voor 2x de prijs mag je mijn inziens meer verwachten. Nu ben ik geen fan van Guinness, die heb ik ondanks dat een 3,25 gegeven daar de prijs/kwaliteit verder prima is. Puur op smaak zou ik eerder een 2,75-3 moeten geven. Een Moersleutel met deze smaak zou een 2-2,5 hebben gekregen want zoals aangegeven verwacht ik meer smaak voor de dubbele prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Ik beoordeel ze altijd wel binnen hun soort maar niet naar prijs.

Het prijsverschil in aanschaf staat volgens mij meestal ook niet in verhouding tot het prijsverschil van de ingrediënten maar is vaak afhankelijk van andere factoren zoals beschikbaarheid, naamsbekendheid, hype etc. etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Mich007 op 02-12-2021 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Smaak, prijs, situatie.. Het is zeker subjectief. Ik heb ooit een standaard pilsje een 5 gegeven omdat ik daarvóór twee uur in de file had gestaan voor de grens, in de volle zon, met iemand die naar de wc moest en iemand die dacht een paspoort kwijt te zijn. Dat was op dat moment met recht het beste biertje dat ik ooit gedronken had.. :+

Maakt de 'stel een pakket samen op basis van je Untappd rating' wel lastig, natuurlijk ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Die jubileumbiertjes die geef ik wel vaak 5 sterren ja.
Biertje nummer 500 bijvoorbeeld, of het eerste biertje in een nieuw huis.

Zo kan het dat een heineken toch een tijdje met 5 sterren in mijn app gestaan heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ja dat met die situatie heb ik inderdaad ook wel een beetje, maar ik probeer dan op van die "er is wat te vieren" momenten dan ook gelijk maar een erg goed biertje te pakken :9

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squzzi
  • Laatst online: 11-09 18:58
Mich007 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:37:
[...]

Helaas iets te ver uit de richting maar het verbaast me dat de Bronkhorster BA's er nog staat.
Helaas zelf misgegrepen op #03
Zojuist in Arnhem bij de Jan Linders geweest. Hier is volgens mij alles uit de folder nog op voorraad. Sowieso van de Bronkhorster #03 nog fles of 8 en van #04 nog minimaal 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Voor mij is het toch echt een absolute beoordeling. Heb ook nog geen 5.00 uitgedeeld. Een bier op een 4.75 nu.
Als ik iets niet lekker vind krijg het een onvoldoende, ongeacht de prijs of stijl.
Dan kan ik ten minste met zekerheid een lekker biertje bestellen op het terras als ik een keer iets lekkers wil ipv iets nieuws. Maakt de bierdozen op basis van Untappd wel een stuk makkelijker, zoals mijn Craftboxs abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door ivo001 op 02-12-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Thalaron schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:59:
[...]

Kort antwoord; Ja.

Lang antwoord;
Ik beoordeel het soort bier voor wat het is, maar ik let ook op de prijs. Ik ben geen grote IPA liefhebber, maar indien het een prima IPA is dan zal ik zie b.v. een 3-3.5 geven.

Indien ik een 2 stouts heb waarbij de 1 een Guinness van €1,99 voor 44cl is die wat smaak gelijkwaardig zou zijn aan een Moersleutel van zeg €5,49 dan zal de 1e een 4,5-5 ontvangen en de 2e een 3,75-4,25.

Voor 2x de prijs mag je mijn inziens meer verwachten. Nu ben ik geen fan van Guinness, die heb ik ondanks dat een 3,25 gegeven daar de prijs/kwaliteit verder prima is. Puur op smaak zou ik eerder een 2,75-3 moeten geven. Een Moersleutel met deze smaak zou een 2-2,5 hebben gekregen want zoals aangegeven verwacht ik meer smaak voor de dubbele prijs :)
Die lage prijs voor een Guinness ontstaat natuurlijk voor een zeer groot deel doordat deze in gigantische hoeveelheden gebrouwen worden en altijd volgens hetzelfde recept.
Dit is niet vergelijkbaar met bv. een Moersleutel uit de Monster serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:40
Ah, deze discussie was ook al weer even geleden :P

Ik neem de prijs zeker wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Zjoske78 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:25:
[...]

Die lage prijs voor een Guinness ontstaat natuurlijk voor een zeer groot deel doordat deze in gigantische hoeveelheden gebrouwen worden en altijd volgens hetzelfde recept.
Dit is niet vergelijkbaar met bv. een Moersleutel uit de Monster serie.
Dat klopt wellicht, echter doet dat niets af aan mijn (smaak)beleving ;-)

Ik ben ook nog geen echt saaie Moersleutels tegengekomen. Tegenvallende wél :-(
Zoals de Red & Black barcode mij niet super is bevallen. Smaakte prima, maar niet voor 11 euro haha.

Gelukkig had ik er heel enthousiast 3 gehaald waarvan ik er nog één in de koeling heb staan (naast de Blue & Black die beter beviel) :+
ivo001 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:07:
Voor mij is het toch echt een absolute beoordeling. Heb ook nog geen 5.00 uitgedeeld. Een bier op een 4.75 nu.
Als ik iets niet lekker vind krijg het een onvoldoende, ongeacht de prijs of stijl.
Dan kan ik ten minste met zekerheid een lekker biertje bestellen op het terras als ik een keer iets lekkers wil ipv iets nieuws. Maakt de bierdozen op basis van Untappd wel een stuk makkelijker, zoals mijn Craftboxs abonnement.
Een bier dat ik vies vind zal ook altijd een onvoldoende krijgen. Ikzelf doelde meer op dat wanneer ik een NEIPA voor zijn soort perfect is en naar mijn smaak dan krijgt die (bij wijze van) een 5. Heb ik de keuze tussen een Stout die ik een 4 heb gegeven en een (NE)IPA die ik een 5 heb gegeven, dan zal ik voor de Stout kiezen. Moet ik hem echter direct opdrinken op een terras, dan zal ik op een zomerdag kiezen voor de (NE)IPA :)

Een IPA die goed is een 3 geven omdat mijn voorkeur bij een andere stijl ligt zal ik niet doen omdat ik dat zelf niet logisch vind. Een IPA van een 3 is net zoals een stout met een 3 'mwah' en een 4 'doe er nog maar 2' en een 5 'WOW'. Een gootsteen bier, ongeacht het soort bier, zal uiteraard een 0.25-01.00 ofzo ontvangen.

Ik heb ook wel eens een Barrel Aged Stout door de gootsteen gekieperd overigens maar dat komt niet vaak voor :)

Dat gezegd hebbende laat ik nooit iets samenstellen op basis van mijn Untappd. Echter zal een gevarieerd pakket op basis van mijn 4+ scores als men goed kijkt altijd een leuk pakket moeten opleveren. Een pakket met enkel en alleen BA Imperial Stouts is ook erg prijzig vermoed ik overigens :D

[ Voor 60% gewijzigd door Thalaron op 02-12-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Dus...

Is er al een Google Sheets beschikbaar met alle adventskalenders + Untappd ratings? :+
Lijkt mij wel geinig om beetje bij te houden.

[ Voor 19% gewijzigd door SemperFidelis op 02-12-2021 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
SemperFidelis schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:03:
Dus...

Is er al een Google Sheets beschikbaar met alle adventskalenders + Untappd ratings? :+
Lijkt mij wel geinig om beetje bij te houden.
https://docs.google.com/s...W0s4SP-guKcgs0Y/htmlview#

Voorbij zien komen bij pepper
https://nl.pepper.com/aan...-2021-verzamelpost-212161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
squzzi schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:52:
[...]

Zojuist in Arnhem bij de Jan Linders geweest. Hier is volgens mij alles uit de folder nog op voorraad. Sowieso van de Bronkhorster #03 nog fles of 8 en van #04 nog minimaal 20
Dat is helaas ook niet echt in de richting waar ik vaak kom.
Ben een beetje meer omgeving Oss-Den Bosch georiënteerd, dus als iemand daar nog een Bonckhorster #3 weet te staan dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ja, als je 7,50 voor een biertje betaalt wat een beetje "meh" smaakt, dan krijgt die echt een slechte waardering, maar andersom ook. Als je een goedkoop biertje hebt dat gewoon goed smaakt, dan krijgt die een goede rating van mij. Maar verder kan het dus ook voorkomen dat ik iets slecht waardeer als het gewoon niet mijn stijl is. Ik heb ook al een keer gezien dat een brouwerij een hele discussie met iemand aan ging om te vragen om de rating te verhogen, want de persoon hield gewoon niet van die stijl... Tja, dat vind ik dus echt not done. Als je biertje goed genoeg is, trekt zich dat vanzelf weer recht.

Maar ik zie ook wel eens mensen bieren mindere ratings geven omdat ze "te traditioneel" zijn. Je kunt natuurlijk wel overal funky smaakjes aan gaan toevoegen, maar dat maakt de smaak echt niet altijd beter. En een goede trappist, blijft in mijn ogen een goede trappist, traditioneel of niet.

Ik heb overigens de Beerwulf kalender, de eerste was wel heel vlak qua smaak. De tweede belooft wat meer.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik doe vaak maar wat met ratings. Denk er niet langer dan 5 seconde over na. Lekker is hoog, vies is laag. En doorrrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

In het kader van de Adventskalender kan deze natuurlijk niet ontbreken

BeerTube.tv: 2 december | Mystery Beer thanks to Bier Atelier Renes | Bieromaniac's Mystery Beer Adventskalender in 1 dag 2021

In tegenstelling tot iedere dag een luikje ging bij deze video's de doos met alle bieren in 1 dag open wat gedurende de video's die dus tot en met 24 december iedere dag online komen langzaam maar zeker zichtbaar wordt.

Op https://Bier-Atelier-Renes.com krijg je vanaf €50,- tot 1 januari 2022 15% korting met de code:
Members only: Kortingscode Bier Atelier Renes

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

418O2 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:26:
Ah, deze discussie was ook al weer even geleden :P

Ik neem de prijs zeker wel mee.
Hhee true hij is al eens vaker voorbij gekomen en zou me niet eens verbazen als ik al eerder de aanstichter was. Maargoed nu met de adventskalender waarvan je dus niet perse meteen de betaalde prijs voor een biertje weet als je 'm gaat raten vond ik het wel leuk om het weer eens aan te halen.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Thompson schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:58:
[...]

Hhee true hij is al eens vaker voorbij gekomen en zou me niet eens verbazen als ik al eerder de aanstichter was. Maargoed nu met de adventskalender waarvan je dus niet perse meteen de betaalde prijs voor een biertje weet als je 'm gaat raten vond ik het wel leuk om het weer eens aan te halen.
Je kunt wel een ruwe prijs bepalen door hem even door beerizer.com heen te halen, of door even te googlen ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Of de bieren beoordelen op basis van de prijs van de complete kalender? Een bier dat puur op smaak een 3,5 zou zijn zou ik bij die van €30-40 van de Aldi b.v. Een 4 geven en bij die van Jopen met €150 een 2,5. Het nadeel daarvan is dat het weinig over het bier zelf zegt. Zitten er dikke BA Stouts tussen die het gemiddelde wat prijs omhoog trekken dan is het niet helemaal logisch.

Maar goed… in principe heb je om bier te beoordelen maar 3 opties nodig;

Topper, prima en bagger :+

Pagina: 1 ... 96 ... 198 Laatste