Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 95 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

TMV schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:04:
[...]
Shit man, dat is echt balen :| Ik hoop dat mijn dozen een beetje fatsoenlijk aan gaan komen.. :X
Ja behoorlijk! Hoop het ook voor je... wel typisch, het was die van 13 december.

Voordeel is natuurlijk dat ik nu wel de spoiler kan geven voor de geïnteresseerden:

inhoud Sori kalender

spoiler:
1. Investor IPA
2. Ensemble Thirteen
3. Maximon
4. Ensemble Three
5. Baltic Porter
6. Hybrid Treats – Raspberry Cream Donut
7. After Ski IPA
8. Madonna of Sori
9. Dark Humor Club
10. Ensemble Five
11. Hardly Working Pils
12. Vermont Hustler
13. Raspberry Punch
14. Ensemble Fourteen
15. Out of Office IPA
16. Ensemble Eleven
17. Neon Girl
18. Hybrid Treats – Estonian Apple Pie & Vanilla Custard
19. Have you seen my Lost Room
20. Tun & Rob
21. Vanilla Cake Fever
22. Ensemble Twelve
23. Vinum Maximus
24. Hybrid Treats – Pistacho Gelato

Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
In Nederland haast niet te vinden, en dan zie je hem hier opeens op de tap :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbNAVksSnL9HXTEqQtRwjai4zCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eX6kDk47dCsNBtGBsJzyirRY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzxW1Dw6QTAPblukCd4C9MmzoL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BL5ExMTGlH0JQGlQmXcrfGPH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:13
.Joop schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:02:
In Nederland haast niet te vinden, en dan zie je hem hier opeens op de tap :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is natuurlijk super spannend dat een exclusief hype biertje ergens te krijgen is maar...is het een beetje te zuipen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:06:
[...]

Het is natuurlijk super spannend dat een exclusief hype biertje ergens te krijgen is maar...is het een beetje te zuipen? :)
Eerlijk? Het is wel een prima biertje en leuk om te proberen, maar zeker niet mijn favoriet. Maakt wat mij betreft de hype niet waar en zou dus niet direct meerdere flessen halen. Vind het idee van een Collab tussen brewdog en la trappe sowieso een bijzondere combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
.Joop schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:13:
[...]

Eerlijk? Het is wel een prima biertje en leuk om te proberen, maar zeker niet mijn favoriet. Maakt wat mij betreft de hype niet waar en zou dus niet direct meerdere flessen halen. Vind het idee van een Collab tussen brewdog en la trappe sowieso een bijzondere combinatie.
Was deze afgezien van de schaarse verkrijgbaarheid niet ook redelijk geprijsd,iets van 8 euro per 0.75? Als dat zo is dan is het iig aardig geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:19
Nou vanavond de white label Chocolate stout open getrokken. Moet zeggen beter dan de imperial stout, maar geen topper. De maple syrup smaak is wel lekker maar proef een zurige of droge smaak kan het niet thuis brengen.

Al met al lijken ze dit jaar wel echt een stuk minder dan voorgaande edities. Misschien volgend jaar maar overslaan.

Daar in tegen zijn de limited edities elk jaar tot nu toe wel erg sterk van Emelisse

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:16:
[...]

Was deze afgezien van de schaarse verkrijgbaarheid niet ook redelijk geprijsd,iets van 8 euro per 0.75? Als dat zo is dan is het iig aardig geprijst.
Ja zoiets. En hier dus £4,85 (€5,80) voor ⅓ pint (190 ml) op de tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Louwke schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:17:
Nou vanavond de white label Chocolate stout open getrokken. Moet zeggen beter dan de imperial stout, maar geen topper. De maple syrup smaak is wel lekker maar proef een zurige of droge smaak kan het niet thuis brengen.

Al met al lijken ze dit jaar wel echt een stuk minder dan voorgaande edities. Misschien volgend jaar maar overslaan.

Daar in tegen zijn de limited edities elk jaar tot nu toe wel erg sterk van Emelisse
Zonde. Die van mij komt met de adventbox samen denk ik. Misschien dat ze een jaartje moeten liggen ofzo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl6KN2m0ZgjpeLBfcsrQ8HdkHRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rQaLfsM3ItcvTOGB2CdogWf.jpg?f=fotoalbum_large

Proost :9B

Edit;
Ik heb ook nog even gezocht naar of er eerder een samenwerking is geweest tussen een trappist en iets anders. Het is in ieder geval zeldzaam vermoed ik;

https://www.cronachedibir...-tre-fontane-and-spencer/

Ik heb geen andere samenwerking kunnen vinden dus dit zou zomaar de 1e collab met een niet trappist ooit kunnen zijn. La Trappe is wel vaker de eerste in zijn soort dus het zou mij niets verbazen).

Dat maakt het in ieder geval een bijzonder bier in zijn soort. Of hij smaakt staat daar verder los van maar gemiddeld zie ik een 4 op UnTappd dus dat zal wel in orde zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Thalaron op 20-11-2021 13:07 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:14
Vandaag weer bij de Caigny op bezoek geweest. Toch wel weer wat leuk spul meegenomen. Paar maanden geleden ook geweest en het aanbod was toch weer anders, dat is wel leuk!

Paar Shadow Games van Sori, barrel aged jongens van Pohjala. Ze hadden daarnaast ook een mooie collectie van Frau Gruber, Pinta en Verdant.
En natuurlijk gewoon wat leuke blondjes en trippels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Afgelopen avond weer 2 biertjes geprobeerd. De eerste beviel mij een stuk beter dan de 2e.

De 1e;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUGXswQHeWC7569ZwuG7S-fNFqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOcKDfJMu3K1n6kj4wOgME5M.jpg?f=fotoalbum_large
Ondanks de relatief negatieve reacties hier ben ik echt een pistache liefhebber dus toch maar geprobeerd. 4.25

De 2e;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOcR5qK6zTXhZgPXmxp2vw3LFE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcpXEYIVQZO70DT5rQ32BICe.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig heb ik voor de laatste “slechts” €3,50 voor betaald maar zeker voor de reguliere prijs (€9+) had ik toch echt meer verwacht. Ik ben tot de helft gekomen waarna ik hem door de gootsteen heb gedaan… 1.5..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:59
HansAnders07 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:43:
Vandaag weer bij de Caigny op bezoek geweest. Toch wel weer wat leuk spul meegenomen. Paar maanden geleden ook geweest en het aanbod was toch weer anders, dat is wel leuk!

Paar Shadow Games van Sori, barrel aged jongens van Pohjala. Ze hadden daarnaast ook een mooie collectie van Frau Gruber, Pinta en Verdant.
En natuurlijk gewoon wat leuke blondjes en trippels.
Ik ben ook weer geweest vandaag, maar ga elke maand wel. Dus niet zoveel meegenomen als een paar weken geleden. Wel Frau Gruber en ook Blech Brut: die hadden ze voorheen ook niet volgens mij. Verder wat BA spul, waaronder 2 flesjes van een voor mij onbekende Portugese brouwerij: LETRA brewery.
Proost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Wren schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:16:
[...]

Was deze afgezien van de schaarse verkrijgbaarheid niet ook redelijk geprijsd,iets van 8 euro per 0.75? Als dat zo is dan is het iig aardig geprijsd.
Bij La Trappe zelf 9,99 vreemd genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
Thalaron schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:14:
[Afbeelding]

Edit;
Ik heb ook nog even gezocht naar of er eerder een samenwerking is geweest tussen een trappist en iets anders. Het is in ieder geval zeldzaam vermoed ik;

Ik heb geen andere samenwerking kunnen vinden dus dit zou zomaar de 1e collab met een niet trappist ooit kunnen zijn. La Trappe is wel vaker de eerste in zijn soort dus het zou mij niets verbazen).
La Trappe is dan ook eigendom van Bavaria, dat verklaart de meer commerciële insteek dan ook voor en groot deel denk ik. De andere trappistenbieren zijn vermoed ik gewoon nog eigendom van de kloosters en hun bewoners die zich niet zo bezig houden met commercie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Schweino schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:46:
[...]

La Trappe is dan ook eigendom van Bavaria, dat verklaart de meer commerciële insteek dan ook voor en groot deel denk ik. De andere trappistenbieren zijn vermoed ik gewoon nog eigendom van de kloosters en hun bewoners die zich niet zo bezig houden met commercie.
@Thalaron La Trappe heeft in 2017 al samengewerkt met Brunswick uit Canada, ook voor een goed doel. Bier: Ora et Labora.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
Schweino schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:46:
[...]

Formeel is la trappe (de recepten, naam ed) geen eigendom van swinkels, anders raken ze hun trappisten keurmerk weer kwijt. Maar de exploitatie ed wordt volledig door Swinkels gedaan. Kijk maar eens naar alle inschrijvingen bij de kvk op hun adres.

Maar volgens mij hebben alle klooster tegenwoordig wel door dat er geld met hun bier goed te verdienen is en komen ze steeds vaker met nieuwe bieren.

Die extra's, de lichte varian zijn niet echt een toevoeging. De nieuwste van chimay en rochefort wel

[ Voor 6% gewijzigd door Brinkiewestland op 21-11-2021 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Brinkiewestland schreef op zondag 21 november 2021 @ 00:10:
[...]

Formeel is la trappe (de recepten, naam ed) geen eigendom van swinkels, anders raken ze hun trappisten keurmerk weer kwijt. Maar de exploitatie ed wordt volledig door Swinkels gedaan. Kijk maar eens naar alle inschrijvingen bij de kvk op hun adres.

Maar volgens mij hebben alle klooster tegenwoordig wel door dat er geld met hun bier goed te verdienen is en komen ze steeds vaker met nieuwe bieren.

Die extra's, de lichte varian zijn niet echt een toevoeging. De nieuwste van chimay en rochefort wel
Ik lees het idd, dank voor de toevoeging!

van https://www.biernet.nl/bi...-enschot/koningshoeven-de
Bavaria
In april 1998 wordt de bierwereld opgeschrikt door het bericht dat Bavaria de Trappistenbrouwerij wil overnemen. Na flinke weerstand van de Vereniging Trappist, is er uiteindelijk besloten om tot een samenwerkingsverband te komen. Weliswaar is Brouwerij De Schaapskooi van abdij Koningshoeven overgenomen door het wereldse Bavaria, maar dat wil niet zeggen dat La Trappe haar karakter verloor. De paters blijven eigenaar van het merk en zij waken over het brouwen. Bavaria kent het recept niet! De Schaapskooi is op verzoek van de abt overgenomen. Niet om commercieel te gaan, maar om het voortbestaan van de brouwerij veilig te stellen, zonder dat de paters overbelast worden." Vanaf 1 september 1999 werd om commerciële reden de naam van de brouwerij gewijzigd van Trappistenbierbrouwerij de Schaapskooi in Brouwerij De Koningshoeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
[Afbeelding]

Edit;

Dat maakt het in ieder geval een bijzonder bier in zijn soort. Of hij smaakt staat daar verder los van maar gemiddeld zie ik een 4 op UnTappd dus dat zal wel in orde zijn.
Naast dat ik jaloers ben dat je zoveel verschillende biertjes drinkt ben ik ook jaloers op je glazen! Wat een bijzondere collectie heb je. Koop je die erbij of krijg je ze?

Zelf ook bij de jan linders paar bijzondere biertjes gehaald die ook een goeie rating halen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O9tsGhKdSQPrUSqdbRrjSZzEls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUIPZX2aA36Ws15T8tAb7QNv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Xepos op 21-11-2021 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Xepos schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:02:
[...]
Naast dat ik jaloers ben dat je zoveel verschillende biertjes drinkt ben ik ook jaloers op je glazen! Wat een bijzondere collectie heb je. Koop je die erbij of krijg je ze?
Over de loop der jaren heb ik veel glazen gratis meegepakt met aanbiedingen/promoties etc. De glazen in mijn voorgaande post heb ik gekocht overigens, maar b.v. glazen van La Trappe (op de kleintjes na) / Omer / Duvel / Weissen spul is allemaal gratis bij aanschaf van b.v. een 4-pack. De kleine Hertog Jan glazen zijn afkomstig van de Vatgerijpt series.

Afgelopen jaren heb ik iets van 2/3 verhuisdozen bierglazen weg gegeven omdat het echt téveel was. Glazen van b.v. Westmalle die vind ik niet fijn en een hele doos vol met merkglazen van diverse pilseners die ik zelf toch nooit gebruikte en de meeste gasten zijn van het soort ‘het zit al in een glas’ dus nam alleen ruimte in beslag.

Nog altijd heb ik best veel glazen…;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkJgnAAhgPzfe74crSA7DyPndJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PO56bDKJsvVb6MixR18GovrV.jpg?f=fotoalbum_large

De Tekru versie van Mad Scientist (bovenste plank in het midden) heb ik vandaag aan de collectie toegevoegd (was €5,99 bij mijn favoriete supermarkt!). Nu had ik al 2 glazen van Mad Scientist maar ik wilde nog graag een 2e Tekru glas in mijn collectie hebben. Ik had mijn oog op die van de Moersleutel maar deze kwam per toeval voorbij :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vanavond bij een vriend nog 2 leuke bieren (75cl) proberen;
- Van Moll Avant-Garde Heaven Hill BA Imperial Dark Saison (die neem ik dus mee, tijd geleden gekocht voor slechts €5,49).
- Kompaan Bloedbroeder Black Gold (Stout met Port)

*O*

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 21-11-2021 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
remzor schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:36:
[...]

Ik ben ook weer geweest vandaag, maar ga elke maand wel. Dus niet zoveel meegenomen als een paar weken geleden. Wel Frau Gruber en ook Blech Brut: die hadden ze voorheen ook niet volgens mij. Verder wat BA spul, waaronder 2 flesjes van een voor mij onbekende Portugese brouwerij: LETRA brewery.
Proost!
Ook gepasseerd, nieuwe bieren van een aantal brouwerijen, ongetwijfeld tx to Billie's.
Malbygg
Klanbarrique
Spartacus Brewing
Equilibrium Brewery
O/O Brewing
Analog.
Seven Island Brewing

Van het portugese Letra 3 bieren 'Letra On Oak', barrel aged sours, waarvan 1 al geproefd, erg goed.

Ook nog : Abbaye de Saint Bon-Chien Grand Cru (2020) - Sot Terne 2 (Brasserie des Franches-Montagnes) , van de reeks 'Abbaye de Saint Bon-Chien' : erg goede barrel aged sours, meestal rond de 10-12 % alcohol. Deze was 13 euro voor 37 cl, wel duur maar excellent : hier laat ik graag 4 andere bieren voor staan :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLh1eqwh5erRCVyGKnJKxX2Pyyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIg2zaBIPfC8i2d2HvqJmWnh.jpg?f=fotoalbum_large

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
WillyWilly schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:12:
[...]

Ook gepasseerd, nieuwe bieren van een aantal brouwerijen, ongetwijfeld tx to Billie's.
Malbygg
Klanbarrique
Spartacus Brewing
Equilibrium Brewery
O/O Brewing
Analog.
Seven Island Brewing

Van het portugese Letra 3 bieren 'Letra On Oak', barrel aged sours, waarvan 1 al geproefd, erg goed.

Ook nog : Abbaye de Saint Bon-Chien Grand Cru (2020) - Sot Terne 2 (Brasserie des Franches-Montagnes) , van de reeks 'Abbaye de Saint Bon-Chien' : erg goede barrel aged sours, meestal rond de 10-12 % alcohol. Deze was 13 euro voor 37 cl, wel duur maar excellent : hier laat ik graag 4 andere bieren voor staan :) [Afbeelding]
Goed geshopt dus! Heb zelf ook niet alles zien staan, Spartacus niet tegen gekomen en Equilibrium dit keer ook niet. Maar moet zeggen dat ik het sinds lange tijd ook niet meer zo druk heb gezien daar zaterdagmiddag. Heb dus wat meer moeten ‘wringen’ en minder op mijn gemak rond kunnen lopen.
Maar had sowieso nog e.e.a. staan en stuk of 17 biertje bij gehaald, dus kan zeker vooruit :P Sours zijn trouwens totaal niet mijn ding: die skip ik per definitie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37

Klippy

Still Game

Toch eens de A2 afslag Leende nemen als ik er weer langs kom en tijd heb.
Afgelopen vrijdag nog in de middag twee keer langs gereden, zou perfect zijn geweest, maar daar denk ik dan weer niet aan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Zo de TIPA barrels aged is nu ook open gegaan. Moet zeggen dat deze me tot nu toe het beste bevalt van de white labels. Hier na de Kilchoman Barleywine en de Butterscotch stout te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39
Schweino schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:42:
[...]

Bij La Trappe zelf 9,99 vreemd genoeg.
Ik heb hem zaterdag in Helmond kunnen meenemen bij Kroon & Kurk. Iets van €10,50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:52
Het is toch gelukt om 2 "practice what you preach" te krijgen bij mitra voor 7,99 per stuk :)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07

Edit;

Wat tof! Heb ik nooit geweten. Ik zie op Untappd mensen het bier nog steeds inchecken en dat het gekocht is bij de prik en tik hier vlakbij. Dus deze ga ik even meepakken.

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
hellsau schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:18:
[...]

Wat tof! Heb ik nooit geweten. Ik zie op Untappd mensen het bier nog steeds inchecken en dat het gekocht is bij de prik en tik hier vlakbij. Dus deze ga ik even meepakken.
Ik zie dat er een '21 versie beschikbaar is bij 1 online winkel:
https://beerizer.com/shop...ntane-sinergia-21--156897

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 17:57
Van de Streek heeft (volgens mij) ook een mooie black friday aanbieding! Een Barrel Aged Box van in totaal 9 biertjes voor net geen 40 euro. Deze kun je al pre-orderen op:

https://vandestreekbier.nl/product/barrel-aged-box

[ Voor 13% gewijzigd door Stofkapje op 22-11-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Smotske schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:11:
Volgens de tracker zijn de adventkalenders van @AngelDust en mij nog in het lokale DPD-centrum. Google recensies zijn niet echt geweldig. Ik denk dat het daar fout gaat en niet zo zeer bij Sori.

https://www.google.nl/map...!3d59.364286!4d24.8966935

Als ik random andere DPD-lokaties zoek door heel europa, zijn die recensies ook niet al te best...
Inmiddels al onderweg? Of wordt het een kalander voor 2022? :D

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99QbeWHwFFf34y2TlFpc5fjXQVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4D11CDuG9NMUYEAtPchx3MY.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand met een Jan Linders in de buurt die op een of andere manier een Struise en een Val Dieu voor mij kan fixen? (En dan nog een manier vinden om het richting NNL te krijgen) :D

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
@AngelDust Vanmiddag bezorgd!

Beide Sori kalenders onbeschadigd. Echt 0,0. Niks. Alsof ze op een wolkje zijn vervoerd. Pak van mijn hart. :P

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Stofkapje schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:54:
Van de Streek heeft (volgens mij) ook een mooie black friday aanbieding! Een Barrel Aged Box van in totaal 9 biertjes voor net geen 40 euro. Deze kun je al pre-orderen op:

Nog 4 3 over. De gok maar genomen ;)
Edit, weer 23 op voorraad dus er is genoeg

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 23-11-2021 07:20 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
Overigens begreep van mijn lokalen Plus supermarkt dat ze daar binnenkort met 34 verschillende 0,75cl flessen komen voor december. Welke kon hij mij zo niet vertellen, maar iets om in de gaten te houden 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
@-Jaap-io dat hebben ze hier de afgelopen jaren ook altijd gedaan… met dikke kortingen…

Dat laatste zal hem niet worden deze keer -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 13-09 15:11
Voor de geïnteresseerden, Mr Hop heeft nu ook black friday sale t/m vrijdag, code BLFR15 voor 15% korting.

Toch een lastige maand met advent kalenders en daarnaast jezelf niet kunnen dwingen om nog wat goede deals mee te pakken:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:18
Jullie hebben maar geluk met die Plus supermarkten in de buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:20

Pieroman

/me

JohanKupers schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:25:
[...]

Hier ook, de inhoud daarvan in alfabetische volgorde:
...
Welke box is dit? De discover of de Exclusive?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ivo001
Afgelopen week een aantal heerlijke biertjes gedronken. 3 ervan beloond met een 4.50.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnHgt1EJU2S9HASOiBSRBKZMeYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocyFVaPvFFCE5yltiDu89GUx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fyRvn3HxhTtF8z_1YCCLfIhGhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWJdNN1ZuTMwWGTY0gho1JIg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqYa0E06vVFSKSkiIx-r2zm_c50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOc0uuCKWp0zb7Cbu3UZSiFh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Pieroman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:00:
[...]

Welke box is dit? De discover of de Exclusive?
Die laatste

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

Thompson

Beeromaniac

Ik heb gisteren mijn eerste 4,75 gegeven op untapp'd aan deze;

Trinity in Black - Bourbon BA 2021

Echt helemaal naar mijn smaak dit bier. Koffie, chocola, vanille met een lekker warme afdronk en een smaak die goed blijft hangen. Nou is zo'n BA imperial stout vaak wel lekker maar deze was toch wel érg goed. Wat zijn betaalbare aanraders die hiermee te vergelijken zijn?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik heb net 19 biertjes besteld bij Piwne Mosty in Polen. Voor het eerst gedaan, maar een hoop topbiertjes waren daar mooi afgeprijsd. Zo is de Sanctum Cocos van Puhaste bijvoorbeeld €5,70 waar de andere shops pas vanaf €8 zijn. Had eerst een stuk of 8 biertjes staan en toen was shipping ongeveer €10, nu met 19 biertjes was de shipping ongeveer €15.

@Thompson Misschien zit daar voor jou ook wat tussen?
https://beerizer.com/shop...l%20%2F%20Double&bi_p=-79

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:54
ivo001 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:02:
Ik heb net 19 biertjes besteld bij Piwne Mosty in Polen...
Toevallig heb ik daar vorige week ook voor het eerst besteld, 13 biertjes (bijna allemaal 0,5L) voor +- 10 euro verzending. Vandaag kwam het binnen en ze waren allemaal erg goed verpakt en dus in perfecte staat aangekomen, aanrader dit!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
.Joop schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:13:
[...]

Ik heb het idee dat het idee van een collab meer is om de naamsbekendheid van elkaar wat te vergroten (elkaar te helpen) dan dat het nou echt unieke bieren oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25
Heeft iemand al iets gehoord over de BCBS 2021 (en eventueel varianten ervan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Redshark schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:10:
Heeft iemand al iets gehoord over de BCBS 2021 (en eventueel varianten ervan)?
de 2020 variant nog hier te koop??

https://www.hopt.nl/bierp...-pakket-bcbs-7-stuks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25
Klopt ja, maar die heb ik gewoon liggen :-D Ik ben benieuwd naar die van dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Thompson schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:30:

Echt helemaal naar mijn smaak dit bier. Koffie, chocola, vanille met een lekker warme afdronk en een smaak die goed blijft hangen. Nou is zo'n BA imperial stout vaak wel lekker maar deze was toch wel érg goed. Wat zijn betaalbare aanraders die hiermee te vergelijken zijn?
Je zou dan Brew York eens in de gaten kunnen houden.
Daar heb ik de afgelopen jaren heel wat fijne Imperial Stouts van gedronken en zo nu en dan hebben ze ook BA versies daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Thompson schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:30:

Inderdaad érg lekker! Heb je de andere silver series al wel gehad? Anders dus een aanrader die ook gewoon te proberen. Heb er nog niet zo lang geleden nog eentje beoordeeld met 5 sterren, zeldzaam voor mij de afgelopen 2-3 jaar :p
Wilde de nieuwe (met roze kaarsvet) afgelopen weekend meenemen mar was niet meer op voorraad. Maar voor mij steeds een no-brainer deze mee te pakken. Stijgt toch wel boven andere bieren uit in deze prijsklasse in ieder geval (want met extreem duur bier geen ervaring en dat wil ik zo houden haha).

Tip zou nog kunnen zijn: Nerd Brewing barrel series. Zeer goed bevallen. Kunnen mee met het niveau van de silver series, weer dat een aantal andere tweakers deze ook hebben geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
remzor schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:33:
[...]

Inderdaad érg lekker! Heb je de andere silver series al wel gehad? Anders dus een aanrader die ook gewoon te proberen. Heb er nog niet zo lang geleden nog eentje beoordeeld met 5 sterren, zeldzaam voor mij de afgelopen 2-3 jaar :p
Wilde de nieuwe (met roze kaarsvet) afgelopen weekend meenemen mar was niet meer op voorraad. Maar voor mij steeds een no-brainer deze mee te pakken. Stijgt toch wel boven andere bieren uit in deze prijsklasse in ieder geval (want met extreem duur bier geen ervaring en dat wil ik zo houden haha).

Tip zou nog kunnen zijn: Nerd Brewing barrel series. Zeer goed bevallen. Kunnen mee met het niveau van de silver series, weer dat een aantal andere tweakers deze ook hebben geprobeerd.
Ben het volledig, maar dan ook volledig met je eens over de Silver Series. Wel grappig dat ik dan toch wel anders tegen Nerdbrewing aankijk.

Vind hun bieren vaak niet lekker in balans, te zoet of te veel barrel.

Nøgne Ø daarentegen.... 😍 Wat mij betreft de enige brouwerij in Europa die zich qua barrel aging en prijs-kwaliteitverhouding mag meten met Pühaste.

Brouwerijen die het qua kwaliteit net zo goed doen zijn bijvoorbeeld Lervig, Sori, Siren en af en toe Buxton, maar dat krijg je niet meer voor onder de 10 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Minimum92 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:43:
[...]

Ben het volledig, maar dan ook volledig met je eens over de Silver Series. Wel grappig dat ik dan toch wel anders tegen Nerdbrewing aankijk.

Vind hun bieren vaak niet lekker in balans, te zoet of te veel barrel.

Nøgne Ø daarentegen.... 😍 Wat mij betreft de enige brouwerij in Europa die zich qua barrel aging en prijs-kwaliteitverhouding mag meten met Pühaste.

Brouwerijen die het qua kwaliteit net zo goed doen zijn bijvoorbeeld Lervig, Sori, Siren en af en toe Buxton, maar dat krijg je niet meer voor onder de 10 euro.
Hoho, ik had het specifiek over de barrel series van Nerdbrewing he, dus dat eenvoudige label met alleen een nummer er op ;) Die waren namelijk erg goed en vergelijkbaar. Die chemische bananen, bessen en weet ik veel wat voor zoete (BA) stouts die ze nog meer maken vind ik ook ‘meh’ en neem ik niet mee.

Maar eens dat Nogne er ook wat van kan! Topbrouwer. Sori vind ik ook goed en is net zo betaalbaar (ruim onder de €10 is mijn ervaring) maar een tikkeltje minder dan eerder genoemden.
Pohjala is ‘gewoon goed’, Puhaste heb ik hoger zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:09
Stofkapje schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:54:

Thanks voor de tip! Toch nog een soort van adventkalender straks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Saitek schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:57:
[...]

Thanks voor de tip! Toch nog een soort van adventkalender straks :+
Vandaag ook nog een verrassingsbox daar met 24 biertjes voor 40 euro, voor als je nog meer dat adventskalender gevoel wilt ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 14:46
Hertog schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:15:
[...]

Vandaag ook nog een verrassingsbox daar met 24 biertjes voor 40 euro, voor als je nog meer dat adventskalender gevoel wilt ;)
Hey,
Ik zie die ook staan. Maar zijn dat 24 verschillende bieren (met sommige dan misschien dubbel) of 1 soort dan 24 keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10
ivo001 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:02:
Ik heb net 19 biertjes besteld bij Piwne Mosty in Polen. Voor het eerst gedaan, maar een hoop topbiertjes waren daar mooi afgeprijsd. Zo is de Sanctum Cocos van Puhaste bijvoorbeeld €5,70 waar de andere shops pas vanaf €8 zijn. Had eerst een stuk of 8 biertjes staan en toen was shipping ongeveer €10, nu met 19 biertjes was de shipping ongeveer €15.

@Thompson Misschien zit daar voor jou ook wat tussen?
https://beerizer.com/shop...l%20%2F%20Double&bi_p=-79
Piwnemosty is inderdaad erg goedkoop op dit moment omdat ze overal 20% korting op geven.
Gisteren is het assortiment nog aangevuld met biertjes van Bereta, Hophooligans en The Garden.

Funkyshop.pl is op het moment ook erg interessant. Zo krijg je bijvoorbeeld 30% korting nu op biertjes uit de US.

The Garden heeft ook een hoop nieuwe biertjes gebrouwen en geeft 25% korting met de code "blackgarden".

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

MaxPelle12 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:43:
[...]

Hey,
Ik zie die ook staan. Maar zijn dat 24 verschillende bieren (met sommige dan misschien dubbel) of 1 soort dan 24 keer?
Geen idee, ik ga er een dezer dagen achter komen denk ik :+

Er staat '24 bieren' dus ik verwacht in ieder geval niet dat je maar één smaak krijgt. Of er dubbelen in zitten of het er echt 24 verschillende zijn weet ik niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Hertog op 24-11-2021 11:35 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
MaxPelle12 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:43:
[...]

Hey,
Vind dit ook een goede vraag. Mooie prijs voor het aantal bieren, maar meestal valt het dan ook tegen heb ik het gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 14:46
Hertog schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:28:
[...]

Er staat '24 bieren' dus ik verwacht in ieder geval niet dat je maar één smaak krijgt. Of er dubbelen in zitten of het er echt 24 verschillende zijn weet ik niet.
Even snel gevraagd. Ze geven aan dat er meerdere soorten inzitten. Dus ik denk dat ik die ook maar haal. Vind een verrassingspakket altijd wel leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
Het is dat al al 50+bier heb staan thuis, anders had ik nog wel een bestelling bij van de streek gedaan...

Edit: hoewel... met een lockdown in het verschiet zou een extra 24 biertjes misschien geen kwaad kunnen.

[ Voor 34% gewijzigd door gustaveau op 24-11-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Ik vond die barrel box van Van der Streek toch wel erg tegenvallen. Het smaakte meer als infused bier dan dat ze echt op barrels hadden gelegen (zeg niet dat dat ook zo is).
Ik geloof dat de hoogste op 3,25 uitkwam als rating terwijl ik goede BA's normaalgesproken toch altijd wel 4+ rate.
Alleen de Eisblock Dubbelbock Bourbon BA scoorde hoog bij mij.

[ Voor 34% gewijzigd door Zjoske78 op 24-11-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Zjoske78 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:35:
[...]

Ik heb het idee dat het idee van een collab meer is om de naamsbekendheid van elkaar wat te vergroten (elkaar te helpen) dan dat het nou echt unieke bieren oplevert.
Wat te denken van een paar middagen lol met elkaar en een poging om een leuk bier in elkaar te klussen? Ik zie genoeg collabs die echt geen naamsbekendheid meer nodig hebben.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
[...]

Zodra je hem binnen hebt ben ik benieuwd! Als het 24 verschillende bieren zijn neem ik hem waarschijnlijk wel. Ik heb slechts 2 bieren van hun ingechecked, dus ook leuk voor untapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

remzor schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:16:
[...]

Hoho, ik had het specifiek over de barrel series van Nerdbrewing he, dus dat eenvoudige label met alleen een nummer er op ;) Die waren namelijk erg goed en vergelijkbaar. Die chemische bananen, bessen en weet ik veel wat voor zoete (BA) stouts die ze nog meer maken vind ik ook ‘meh’ en neem ik niet mee.

Maar eens dat Nogne er ook wat van kan! Topbrouwer. Sori vind ik ook goed en is net zo betaalbaar (ruim onder de €10 is mijn ervaring) maar een tikkeltje minder dan eerder genoemden.
Pohjala is ‘gewoon goed’, Puhaste heb ik hoger zitten.
AF Brew, Lehe, Brauhaus Bevog

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

AngelDust schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:57:
[Afbeelding]

Iemand met een Jan Linders in de buurt die op een of andere manier een Struise en een Val Dieu voor mij kan fixen? (En dan nog een manier vinden om het richting NNL te krijgen) :D
Vanochtend maar eens bij de Jan Linders gekeken. Ik was denk ik een van de eerste, van de Practise What You Preach stonden er zo te zien drie dozen van zes flessen, waarvan een met nog twee flessen erin. Dus of ze zijn toch al eerder verkrijgbaar of een paar medewerkers hebben er alvast een paar aan de kant gezet ;). De halve winkel oogde overigens best leeg dus of ze later op de dag nog voorraad krijgen weet ik niet.

@AngelDust ik wil volgende week best nog een keer gaan kijken en iets voor je meenemen, maar geen idee of en hoeveel ze er gaan hebben dus :P

• AngelDust

AngelDust

Hertog schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:11:
[...]

Vanochtend maar eens bij de Jan Linders gekeken. Ik was denk ik een van de eerste, van de Practise What You Preach stonden er zo te zien drie dozen van zes flessen, waarvan een met nog twee flessen erin. Dus of ze zijn toch al eerder verkrijgbaar of een paar medewerkers hebben er alvast een paar aan de kant gezet ;). De halve winkel oogde overigens best leeg dus of ze later op de dag nog voorraad krijgen weet ik niet.

@AngelDust ik wil volgende week best nog een keer gaan kijken en iets voor je meenemen, maar geen idee of en hoeveel ze er gaan hebben dus :P
Als het niet teveel moeite is, graag.. dan vinden we vast wel een manier om ze deze kant op te krijgen (en heb ik als bedankje vast nog wel wat lekkers uit eigen ketel ;) )

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• key
  • Laatst online: 17-09 22:11

key

Vanmorgen 2 flessen Pratise what you preach en wat onze trots Barrel aged kunnen krijgen.
Ze stonden achter in het magazijn maar bij navraag ging hij het aantal flessen halen dat ik wilde. Werden niet in de winkel gezet, leek het op.

• Zjoske78
AngelDust schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:35:
[...]

Als het niet teveel moeite is, graag.. dan vinden we vast wel een manier om ze deze kant op te krijgen (en heb ik als bedankje vast nog wel wat lekkers uit eigen ketel ;) )
Ik weet niet hoe ver het van je af is, maar als ik op Untappd kijk, zie ik dat ze deze collab in St. Nicolaasga hebben bij Lekkerbier.

• AngelDust

AngelDust

Zjoske78 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:20:
[...]

Ik weet niet hoe ver het van je af is, maar als ik op Untappd kijk, zie ik dat ze deze collab in St. Nicolaasga hebben bij Lekkerbier.
Practise What You Preach heb ik al :) Het gaat mij om de Struise en de Val-Dieu :)

[edit]

Ik zie dat ze beide ook in Sint Nicolaasga te koop zijn, maar dan voor resp. €20,49 (Struise) en €25,99 (Val Dieu).. dus als het bij de Jan Linders goedkoper is/kan, dan is dat mooi meegenomen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door AngelDust op 25-11-2021 13:38 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mich007
  • Laatst online: 19-09 16:35
Ik ben vandaag bij 3 (!) verschillende Jan Linders filialen binnen geweest. (gelukkig wel allemaal op de route) Maar het aanbod was, in tegenstelling tot de folder, vrij teleurstellend.
Rekken stonden vol met het standaard spul maar van de bijzondere bieren was nauwelijks (nog) iets te zien.
Misschien was ik al te laat maar omdat het 3 verschillende filialen betrof denk ik dat de voorraad heel minimaal geweest is en waarschijnlijk ook nog niet eens van alles iets bij alle filialen.

Uiteindelijk nog wel een Practise what you preach, Bronckhorster BA No.4 en Chimay Grande Reserve 02/2021 mee kunnen nemen. Van de eerste 2 waren dat ook gelijk de laatste die ik in deze 3 winkels kon vinden. Heb daarom meer het idee dat het voornamelijk een leuk foldertje was.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10
Mich007 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:36:
Ik ben vandaag bij 3 (!) verschillende Jan Linders filialen binnen geweest. (gelukkig wel allemaal op de route) Maar het aanbod was, in tegenstelling tot de folder, vrij teleurstellend.
Rekken stonden vol met het standaard spul maar van de bijzondere bieren was nauwelijks (nog) iets te zien.
Misschien was ik al te laat maar omdat het 3 verschillende filialen betrof denk ik dat de voorraad heel minimaal geweest is en waarschijnlijk ook nog niet eens van alles iets bij alle filialen.

Uiteindelijk nog wel een Practise what you preach, Bronckhorster BA No.4 en Chimay Grande Reserve 02/2021 mee kunnen nemen. Van de eerste 2 waren dat ook gelijk de laatste die ik in deze 3 winkels kon vinden. Heb daarom meer het idee dat het voornamelijk een leuk foldertje was.
Alleen plaatjes gekeken misschien?
De bijzondere flessen moeten nog geleverd worden.
AngelDust schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:57:
[Afbeelding]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
AngelDust schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:28:
[...]

Practise What You Preach heb ik al :) Het gaat mij om de Struise en de Val-Dieu :)

[edit]

Ik zie dat ze beide ook in Sint Nicolaasga te koop zijn, maar dan voor resp. €20,49 (Struise) en €25,99 (Val Dieu).. dus als het bij de Jan Linders goedkoper is/kan, dan is dat mooi meegenomen ;)
De Struise wordt 16,99 bij Jan Linders en de Val Dieux 19,99.
Val Dieux ligt vanaf 2 dec in de schappen, Struise 16 dec.
Mijn ervaring is dat niet alle bieren van de folder bij een bepaald filiaal verkrijgbaar wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjoske78
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5AOZMmfoxwn9KzKvQiiHRITVaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07qaQGNiUAsyktGOiM9W8i1P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik had de emelisse adventbox besteld, want die hebben in de regel geen ipa.

GUESS WHAT

Ik ken hun assortiment niet goed genoeg... Ik moet maar even wat vrienden lastig vallen die dat wel drinken

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 25-11-2021 20:40 ]

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:24
Mich007 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:36:

Bij de Jan Linders hier in Veghel hadden ze maandag alles staan, vanmorgen even langsgeweest voor de practise what you preach. Ik had de laatste fles kunnen bemachtigen, maar het was abnormaal druk met mensen die met karren vol bier naar buiten gingen. Het personeel kreeg niet eens de tijd om bepaalde flessen in het schap te zetten. Vooral de Bronckhorst er en Onze trots BA werd met doos en al uit de handen van de vakkenvullers gegrist. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
205Gutmann schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:29:
[...]

Bij de Jan Linders hier in Veghel hadden ze maandag alles staan, vanmorgen even langsgeweest voor de practise what you preach. Ik had de laatste fles kunnen bemachtigen, maar het was abnormaal druk met mensen die met karren vol bier naar buiten gingen. Het personeel kreeg niet eens de tijd om bepaalde flessen in het schap te zetten. Vooral de Bronckhorst er en Onze trots BA werd met doos en al uit de handen van de vakkenvullers gegrist. 8)7
Veghel was toevallig één van de filialen waar ik ook geweest was.
Daar stond inderdaad 'helemaal niks' meer. Uiteindelijk in Erp en Beek en Donk wel nog een heel klein beetje meer geluk gehad. Maar misschien dat ik me toch vergist heb dan en dat het gewoon mateloos populair was... Hopelijk heb je meer geluk gehad dan ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Kapitein Merijn schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:28:
[...]
Alleen plaatjes gekeken misschien?
De bijzondere flessen moeten nog geleverd worden.
[...]
Uhmmm..... Nee.
Volgens mij had alles er moeten staan met uitzondering van Struisse, Du Val Dieu en Boon.
Maar dat waren nou niet speciaal de 3 bieren waar ik voor ging. Die Struisse heb ik thuis nog eentje (2017) staan en Du Val Dieu en Boon is niet perse mijn ding.
Maar hopelijk heb je meer geluk (gehad) dan ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Wellicht dat ze ook minder hebben ingeslagen omdat men max. 25% korting kan geven. Voorgaande jaren waren de kortingen meer richting de 50% volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
[...]

Had jij je 24 bier verrassingbox al ontvangen? Is uitverkocht maar ben wel benieuwd wat er in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:46
Leuk dat hier een biertopic is!

Afgelopen weekend naar Bierparadijs in België geweest, en weer een fijne collectie winter/kerstbieren ingekocht.
Er zaten ook 4 flesjes Struise Tsjeeses Reserva - Bourbon (2021) bij. Gelijk zaterdagavond één opengetrokken, en wat een teleurstelling. Er zat zo goed als geen koolzuur in. Ik heb dat ook eens gehad met een heel krat Stille Nacht (Dolle Brouwers) Daar heb ik toen wel de moeite voor genomen om die terug te brengen).
De Tsjeeses Reserva was in het verleden altijd uitstekend te drinken overigens. Verder was het weer genieten trouwens in Bierparadijs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

red_arrow schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:30:
Leuk dat hier een biertopic is!

Afgelopen weekend naar Bierparadijs in België geweest, en weer een fijne collectie winter/kerstbieren ingekocht.
Er zaten ook 4 flesjes Struise Tsjeeses Reserva - Bourbon (2021) bij. Gelijk zaterdagavond één opengetrokken, en wat een teleurstelling. Er zat zo goed als geen koolzuur in. Ik heb dat ook eens gehad met een heel krat Stille Nacht (Dolle Brouwers) Daar heb ik toen wel de moeite voor genomen om die terug te brengen).
De Tsjeeses Reserva was in het verleden altijd uitstekend te drinken overigens. Verder was het weer genieten trouwens in Bierparadijs :)
Tsja, het blijft een BA bier.... het is bij ons ook altijd afwachten of er na het bottelen nog wat gist actief wordt om koolzuur te creëren.. :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 20:18
Brewdog heeft zijn adventkalender vandaag in de aanbieding voor 47,95 inclusief verzending https://www.brewdog.com/n...cecc4d69359abf785470a39e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Rob112 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:13:
Brewdog heeft zijn adventkalender vandaag in de aanbieding voor 47,95 inclusief verzending https://www.brewdog.com/n...cecc4d69359abf785470a39e3
Ik tel er minimaal 13 ipa's in, je moet er van houden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wren schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:55:
[...]

Had jij je 24 bier verrassingbox al ontvangen? Is uitverkocht maar ben wel benieuwd wat er in zit :)
Komt vanavond lijkt het :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 20:18
Die van Vandestreek? Ik heb hem gisteren binnengekregen, allemaal verschillende bieren.

Hieronder een foto van het pakket (niet mijn foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7EhDHk9GmKinCLEpba2FY2gen8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68dli6EQVXHe24gBEhmItoTB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• brukskeluuk
Thalaron schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:29:
Wellicht dat ze ook minder hebben ingeslagen omdat men max. 25% korting kan geven. Voorgaande jaren waren de kortingen meer richting de 50% volgens mij.
Jan linders in Bergen, Limburg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZdITY7XD1kzORZBq7TT-G9G3lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hb7v2wGk6CnpiFFpI6B0umAD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Daar zou ik heel hebberig van worden :o

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAqpn4mVcUFJtiNQN8vXngHmUSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnCKiai1GsikmoLjqnXlh2za.jpg?f=fotoalbum_large

Edit; jaja.. te koud! Maar hij staat inmiddels al even naast mijn zetel op te warmen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 26-11-2021 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
Zo eindelijk een topper te pakken in de White Labels hoor. De Kilchoman Barleywine gaat er goed in zeg. Vond de 15 jaar Kilchoman BA Stout van eerder al erg lekker. Fijne rokerige smaak die goed bevalt. Nu alleen de Butterscotch stout te gaan hier na.

En dan vanaf woensdag natuurlijk de adventskalender van de Beer in a box :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Hier nog mensen met de hopt adventskalender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:24
Mich007 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:53:
[...]

Veghel was toevallig één van de filialen waar ik ook geweest was.
Daar stond inderdaad 'helemaal niks' meer. Uiteindelijk in Erp en Beek en Donk wel nog een heel klein beetje meer geluk gehad. Maar misschien dat ik me toch vergist heb dan en dat het gewoon mateloos populair was... Hopelijk heb je meer geluk gehad dan ik! :)
Ik ben maandagavond geweest, toen stond er alles uitgestald wat er in het krantje stond. Toen ik donderdag terugkwam voor de LaTrappe verbaasde de hebberigheid van sommige mensen me enorm. Uiteindelijk met één fles naar huis kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:20

Pieroman

/me

Voor de liefhebber, bij Kai Exclusive Beers t/m dinsdag 20% korting vanwege black friday.
Geen korting op de sales items helaas maar heb toch een leuke collectie kunnen samenstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:30
Toevallig daar geweest vanavond en het meesterstuk van Jopen meegenomen, ook nog Oh, buurman wat doet u nu van het Uiltje.
Kom je vaker daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Capacitor schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:55:
[...]

Toevallig daar geweest vanavond en het meesterstuk van Jopen meegenomen, ook nog Oh, buurman wat doet u nu van het Uiltje.
Kom je vaker daar?
Nee, maar een collega wel. Hier was alles ook al weg, dus dit kwam goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Ah leuk, een biertopic. :)
Ik hou zelf ook wel van een lekker speciaalbiertje :)
Ik woon in het zelfde kleine dorp als het biermeisje. Leuk winkeltje heeft ze.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Boodschappen gedaan :)

Helaas was de La Trappe Brewdog nog niet gearriveerd maar dan mocht de pret niet drukken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ER-12m07FWwDh3hlax4OyYuymyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8znM3Ire1UXJoXKZryOskdPu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRLGTR2rB5lNw_o8Vc9ep2gvtcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLoSbE7nnssKhZm5GZKwiLcN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
Van de Streek Barrel Aged box binnengekregen met een extra biertje en de Practise what you preach kunnen ophalen bij de Slijterij. Vanavond maar eens eentje van proberen, het formulier over de bieren klonk in ieder geval erg goed :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 15:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sta ik bij de slijterij voor de nieuwe brouwsels van Diggelfjoer, blijkt @AngelDust ze nog niet afgeleverd te hebben. ;(

Volgende week maar weer even langs dan... :9

Ze hadden nog wel wat ander mooi spul, kan natuurlijk niet met lege handen naar huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6GwTZGP_lqItBTTMDcFOvicxdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wnwXMY10yHWmptirWIYs1Kdm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Beekforel schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:43:
Sta ik bij de slijterij voor de nieuwe brouwsels van Diggelfjoer, blijkt @AngelDust ze nog niet afgeleverd te hebben. ;(

Volgende week maar weer even langs dan... :9

Ze hadden nog wel wat ander mooi spul, kan natuurlijk niet met lege handen naar huis.

[Afbeelding]
Woensdag :*

Die Eggens... ben heel benieuwd wat je er van vindt... Rene (de slijter) was er niet over te spreken, heb ze zelf nog niet gehad..

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 15:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AngelDust schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:52:
[...]

Woensdag :*

Die Eggens... ben heel benieuwd wat je er van vindt... Rene (de slijter) was er niet over te spreken, heb ze zelf nog niet gehad..
Top, Bas zou ze achter houden dus dan heb ik komende zaterdag wat te doen! *D

Ben meestal wel fan van Eggens dus daarom meegenomen, ze worden ook wel goed beoordeeld zag ik. Weet nog niet wanneer ik ze ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _knakker_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:22
Bij de Mitra hier in Gorinchem allang uitverkocht, maar vanmorgen heb ik bij een lokale slijterij voor wat vrienden en mijzelf alsnog de Practise what you preach van La Trappe en Brewdog kunnen scoren. :*) Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Jaap-io
Voor de liefhebbers met een plus in de buurt, de december folder staat online https://plus.turnpages.nl....html?init=init_phone.xml
De laatste pagina’s staat de bier selectie.
Leuke la trappe en duvel specials 😎

Pagina: 1 ... 95 ... 198 Laatste