Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Benji16
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-09 19:29
plofkip schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:54:
Nondeju ik word telkens zo jaloers van het supermarkt aanbod wat ik hier voorbij zie komen. Daar kan de AH hier niet tegenop, die heeft hooguit iets van 't Uiltje, maar ook niks bijzonders.

Even iets anders; binnenkort ga ik een weekendje naar Rotterdam.
Heeft iemand tips m.b.t. speciaalbier locaties? Waar je echt een fatsoenlijke DIPA of stout kunt scoren?
Komt vooral Belgisch biercafé's tegen met zeer standaard aanbod...
Ik woon in Rotterdam en kom graag bij Brewpub Reijngoud of Cafe Walenburg (Hier vlakbij zit de Plus op Stadhoudersplein die voor een supermarkt een waanzinnige selectie heeft, in de winkel en apart in de slijterij) 2 leuke plekken met een goede selectie aan speciaalbier.
Ook een aantal keer bij Brewdog en Kaapse Brouwers geweest wat ook wel is bevallen.

Wat betreft winkels kan ik je zeker Hop-In aanraden. Super selectie aan speciaalbier met een eigenaar met kennis. Zit vlakbij brouwerij Noordt waar je ook prima kunt vertoeven. Kan je meteen (als ze de sets bog hebben) de Lagerlab series meenemen, 4 interessante “vergeten” lagerstijlen die veel werden gebrouwen voor de drooglegging in de V.S.

Dit is overigens mijn eerste reactie op Tweakers en dit forum dus hoop dat ik het zo goed doe. De laatste maanden met enige regelmaat dit forum bezocht dus kon het niet meer laten om actief te worden. Leuk om alle reacties en tips and tricks van iedereen te lezen hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
Ik heb bij mij wel het idee dat een goede rating bij bijzondere bieren ook komt door de verwachting en doordat je niet teleurgesteld wilt zijn in de aankoop

Als ik bijvoorbeeld de HJ Geralds toegift zou drinken. Dan weet ik dat dit de laatste van hem is en dat ik de grand prestige en vatgerijpt erg lekker vindt. Dit geeft dus een bepaalde verwachting.
Ik ben benieuwd of ik dezelfde rating zou geven bij een blinde proeverij en dus het verhaal er niet achter zou weten.

Of nog erger. Als je bij de proeverij wordt wijsgemaakt dat dit bier door Schultenbrau is gebrouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

Thompson

Beeromaniac

Minimum92 schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:22:
Ik maak voor mezelf ook regelmatig die overweging: wanneer is bier zo duur dat het de ervaring gewoon niet meer waard is?
Hier ook hoor. Maar dat komt ook gewoon omdat er nog 100'en zoniet 1000'en bieren voor mij te proeven zijn die met een beetje zoekwerk waarschijnlijk goedkoper zijn. Zo heb ik bijv nog maar erg weinig uit Polen besteld.

Voor mij komt het ongeveer neer op max. 7,5€ / 25cl. Heel soms misschien een keer een uitschietertje (bijv de HJ Vatgerijpt, die komt neer op 8,33€/25cl)
Waarbij het dan ook wel nog heel afhankelijk is van wat voor bier het is. Een IPA van 6% ga ik echt geen 15€ neertellen voor een blik van 50cl. Een BA RiS van 14% zal ik dat wellicht wel een keer voor doen.

Want of die IPA nou 5€ of 15€ was; Hij is waarschijnlijk toch in 20 min op :+ Zo'n moddervette stout kan ik prima meer dan een uur mee doen.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttdom
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-04-2022
[b]plofkip in "Speciaalbiertopic III"plofkip schreef op maandag 15 november 2021 @i.Stijn

Kaapse Maria! (en Kaapse brouwers bij hotel New York in buurt, hebben ook een winkeltje)

Mooie cafés, niet perse hele exotische bieren:
café de Riddert
Brouwerij de Pelgrim,voor het bier maar ook voor mooie locatie (vlakbij flipper museum en café de oude sluis,)
café de Faas (in buurt van dat hop-it winkeltje)
café Boudewijn
Café Stijf, vooral na het winkelen wel relaxed

Winkels:
Plusmarkt aan stadhoudersplein fiets ik ook geregeld voor om..
Bottlestore Kaapse brouwers
Bier en Co, Hoogstraat

maar je hebt gelijk, er zou best een bar bij kunnen in Rotterdam

Heeft iemand tips m.b.t. speciaalbier locaties? Waar je echt een fatsoenlijke DIPA of stout kunt scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:20

Pieroman

/me

De HJ Gerards Toegift lijkt toch niet zo lekker te verkopen, kreeg vanmiddag een mail dat ik alsnog een fles kan kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:05
Voor 25 euro exclusief 10 euro verzendkosten snap ik dat wel. Als er nu nog wat te bestellen was uit de webshop wat interessant verder is had ik het wellicht gedaan. Maar nu laat ik hem lopen hoor

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Door die La Trappe van laatst is mijn enthousiasme om duurder bier te kopen wel minder. Zolang ik voor 4-5 euro per fles/blik lekker bier heb bij emelisse of de moersleutel, ga ik echt niet veel meer dan dat uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Met meer bierkennis dan een gebruikelijke kroeg lijkt met onderstaande vraag perfect om te stellen:

Ik ga een bierproeverij organiseren voor mijn collega's begin januari.
Het zal voor rond de 10 a 12 man zijn.

Nu wil ik niet het standaard bier pakken en daar een verhaal over vertellen, maar voor iets meer diepgang gaan.

Mijn idee om mee te eindigen bijvoorbeeld:

Maximon van Sori en daarna de Maximon BA van Sori.
Zo proeven ze ook echt wat bijvoorbeeld BA echt inhoudt.

Daarvoor nog een Dessert in a Can bijvoorbeeld.

En voor de rest ben ik zoekende in welke bieren ik nog meer wil laten proeven.
Zoals Hazy IPA die lekker dikkig is of/en een pittig biertje.

Ook bieren met een leuk verhaal sta ik voor open.

Hebben jullie leuke, lekkere, orginele en/of goede ideeen?
En welke leuke hapjes zou ik erbij kunnen doen?

Hoe meer opties hoe beter natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
plofkip schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:54:
+ 1 voor de eerder genoemde Faas, Hop-in en Reijngoud

De Noordt en de pelgrim zijn ook wel leuk om een keer geweest te zijn, maar qua bier imo niet heul speciaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:22
maximus1 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:52:
Met meer bierkennis dan een gebruikelijke kroeg lijkt met onderstaande vraag perfect om te stellen:

Nu wil ik niet het standaard bier pakken en daar een verhaal over vertellen, maar voor iets meer diepgang gaan.

Niet per se heel uniek, maar heb van de week Hypercolour #3 van Jopen geproefd, heel dik bier. Stond op hun site dat die gebrouwen is met Eclipse hop, voor het eerst dat die in NL gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:24
Wat je zou kunnen doen (indien je dit weet natuurlijk) is ook wat bier meenemen uit de streek/land waar je collega's vandaan komen, dat schept wat meer een band.

Wat je ook kunt doen is speciale glazen laten maken, iemand heeft daar laatst een adres voor achtergelaten op dit forum (weet ik zo even niet meer uit mijn hoofd)

Zowieso wel opbouwen qua alcohol percentage om de mensen niet te snel onder te tafel te krijgen.
En inderdaad wel interessant om hetzelfde soort bier aan te bieden (IPA) maar dan wel met duidelijke verschillen, zodat ze dit kunnen herkennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:30

Niet direct bier-aanraders, maar in hoeverre zijn je collega's bierdrinkers? Drinken ze zelf geregeld een speciaalbier of is een ander merk pils al een boosdoener in huis?

Als ze (nog) niets kennen kan het een idee zijn om wat meer in te zetten op smaken herkennen. Dus naast de Maximon het BA verschil een aantal suggesties geven qua smaak. En laat ze maar eens voor zichzelf omcirkelen wat ze proeven en er vervolgens over praten.
^ Kan ook een heel slecht idee zijn, afhankelijk van de groep

Qua eten kan je mooie borrelplankjes maken met wat spul van de slager, als je de bierstijlen hebt kan je overal wat bij zoeken online :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Saitek op 16-11-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

Zojuist bericht dat mijn Sori advent kalender verzonden is.

Ben benieuwd of hij weer naar een willekeurig DHL punt gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:34
Pieroman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:32:
De HJ Gerards Toegift lijkt toch niet zo lekker te verkopen, kreeg vanmiddag een mail dat ik alsnog een fles kan kopen.
Ik vermoed dat niet iedereen dat weet gezien de hoeveelheid die nog op marktplaats verkocht (in ieder geval lijkt) te worden. Maar €35 is mijn inziens ook €10 teveel. Dat is wellicht het voordeel van de Vatgerijpt serie dat die met 4 smaken komt… maar toch. Voor €35 een Lervig Paragon Off The Rack of Hertog Jan Gerarts Toegift… het is dat ik zo gek ben geweest om beide te halen én dat ik daar de kans voor had maar indien ik moest kiezen dan wist ik het wel…

Daarbij is €25 gevoelsmatig een nette prijs waarbij €35 dat mijn inziens niet is.
418O2 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:36:
Door die La Trappe van laatst is mijn enthousiasme om duurder bier te kopen wel minder. Zolang ik voor 4-5 euro per fles/blik lekker bier heb bij emelisse of de moersleutel, ga ik echt niet veel meer dan dat uitgeven
Doel je bij de La Trappe nu op die samenwerking met Brewdog? Zó duur was die toch niet? Helaas heb ik misgegrepen zoals wellicht velen hier.

De Oak Aged versies zijn.. wisselend. Ik heb een aantal heel goede gehad maar ook een paar mindere. Dan is €12,80 voor 37,5cl stevig.. nadeel bij de Quadruppel is dat het in de basis gewoon erg goed is en dan kun je er ook weleens de plank op mis slaan :)

[ Voor 38% gewijzigd door Thalaron op 16-11-2021 22:27 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@Thalaron ja die oak aged. Vond er echt niets aan. Niet eens niet bijzonder, gewoon niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39

Bij Pauwels Kwak kan je altijd een mooi verhaal op hangen, maar misschien te doorsnee.

Misschien de Samuel Organic Chocolate Stout?

En iets van een sour voor de afwisseling? Ik had zelf laatst de Waking Up To Pomme Grenades en die was wel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Thalaron schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:20:
[...]

[...]

Doel je bij de La Trappe nu op die samenwerking met Brewdog? Zó duur was die toch niet? Helaas heb ik misgegrepen zoals wellicht velen hier.
€7,99 bij de Mitra, heb de mazzel gehad er 2 te kunnen fiksen, ook 1 voor mn zus en zwager. :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron

Wellicht ook handig om te weten wat voor een bierdrinkers het zijn. Als men al wat gewend is dan kun je natuurlijk best ruig gaan doen, maar indien het allemaal mensen zijn die zweren bij Heineken ofzo…

Ik verwacht dat je bij reguliere pilsdrinkers beter de wat bijzondere supermarktbieren kan halen zoals Gouden Carolus Whisky Infused (prima voor een kennismaking met een extra smaakje door het bier zonder je portefeuille te plunderen + ook daar kan je de basis versie bij nemen om het verschil te proeven)/ Sint Bernardus Abt 12 / Cornet / Tripel Karmeliet / Verboden Vrucht etc. dan (bij wijze van) één of andere Russian Imperial Stout gebrouwen met Tonka bonen en gerijpt in Arbeg Whisky vaten. Of een prima Sour (ook meestal niet mijn ding) door de gootsteen te gooien omdat iedereen denkt dat het bier bedorven is.

Toen ik nog niet zo bekend was met de exclusievere bieren kon ik, nu nog steeds overigens, prima genieten van een La Trappe Quadruppel of een van bovenstaande.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ivo001 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 01:12:
[...]

Bij Pauwels Kwak kan je altijd een mooi verhaal op hangen, maar misschien te doorsnee.

En iets van een sour voor de afwisseling? Ik had zelf laatst de Waking Up To Pomme Grenades en die was wel lekker.
Ik zou niet meerdere bieren van dezelfde brouwerij doen.

Dit is mijn idee van hoe je een leuke set bieren in een proeverij voor de wat avontuurlijkere drinker kunt doen. Let op dat 12 bier wel stevig is, zelfs met halve flesjes als je niet een stel notoire zuipschuiten aan tafel hebt. We hebben dat met tweakers 10 jaar geleden ooit gedaan, mensen zijn toen redelijk getouchdowned ;) (de een of twee na laatste was al de bush noel, daarna kwam zwaarder werk :X )

Je kunt overwegen:

- Saison, gueuze of gose om mee te beginnen. De abri-gose van Jopen, de orange gose van pohjala zijn mooie exemplaren.
- Qua dessert in een blikje, pastry stouts zijn de nieuwe hype...
- Moersleutel of Molen zijn goeie leveranciers, wil je iets minder fancy... ik vind de toffee stout oid (bruin blikje) van Kees prachtig.
- Een 'onbekende' biersoort mee te nemen, zoals die voornoemde gose of een grisette of een karakteristiek vlaams oud bruin.
- Een heel heftig bier na een ander heftig bier wil je een beetje vermijden tenzij je ook wat te nassen neerzet.
Een cantillon en dan gemalen barbies (of omgedraaid >:) ) is niet heel fijn.

- Doe eens gek en stop er met een kulverhaal een loodvrije in. Zodra mensen melden dat hij lekker is kun je dit melden. De superb-owl van het uiltje, het nonnetje van jopen of de liberis zijn wmb de betere.
- Ik zou zelf heel erg weg blijven bij het bekende spul tenzij je heel thematisch gaat werken. Een rochefort is altijd lekker, ook bij een proeverij, maar het verrassingselement bereik je bij mij er niet mee.
- Blijf weg bij meuk van de grote brouwers, allemaal heel inwisselbaar spul als je het mij vraagt.
- Doe niet 2x dezelfde stijl bier zonder een heel goede reden. Wel eens een proeverij gehad waarbij 4 van de 8 bieren een NEIPA was... dat vond de organisator lekker. Prima hoor, maar ik zou dat minder snel doen, juist omdat er genoeg gekke keuze is.

- Zorg voor 1-2 wtf bieren, ik had het laatst met de Blueberry maple syrup pancake van de Moersleutel, het vredespijpje van Hoop, de Octane Overlord van de Moersleutel, de Mind your step van het Uiltje, de Peach Perfect van Moersleutel (jaja ik ben fan :P) maar ook een ipa die wegdrinkt als taxi maar toch gewoon vrolijk 9.5 aantikt (ben de naam kwijt, met een psychedelische kat als etiket :P.... deze dus: Boudewijn in "Speciaalbiertopic III" ).
- WTF-bieren zijn leuk, maar na 10 ben je compleet gesloopt. Doe er dus 1 of 2 ofzo. Geen 12 ;)

Qua hapjes:

- Goede kaas
- Goede worst
- Toastjes
- Water erbij

Alleen droge toastjes en water als je een minder lekker maar technisch beter (want meer ruimte voor het bier) verhaal wil serveren.

[ Voor 27% gewijzigd door Boudewijn op 17-11-2021 10:52 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Ik durf dat nooit zo aan, de vriendengroep kan een proeverij van blondjes en tripels nog net waarderen. Daarna ben ik al snel op mijzelf aangewezen.

Voor het verhaal; de bierpijplijn van Brugse Zot. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar zeer lokaal is er ook regelmatig wat leuks te vinden.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Boudewijn schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:52:
[...]

- Zorg voor 1-2 wtf bieren, ik had het laatst met de Blueberry maple syrup pancake van de Moersleutel, het vredespijpje van Hoop, de Octane Overlord van de Moersleutel, de Mind your step van het Uiltje, de Peach Perfect van Moersleutel (jaja ik ben fan :P) maar ook een ipa die wegdrinkt als taxi maar toch gewoon vrolijk 9.5 aantikt (ben de naam kwijt, met een psychedelische kat als etiket :P.... deze dus: Boudewijn in "Speciaalbiertopic III" ).
- WTF-bieren zijn leuk, maar na 10 ben je compleet gesloopt. Doe er dus 1 of 2 ofzo. Geen 12 ;).
O-) _/-\o_

Hoewel ik niet zeker weet of je deze bedoeld gezien onderstaande niet 9.5 maar 10,2% betrof :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VSGksqkwmUzni0VsuYzclm5-is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZSiTR5hopUuFlcFxhNtIE4g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 17-11-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Thalaron schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:08:
[...]

O-) _/-\o_

Hoewel ik niet zeker weet of je deze bedoeld gezien onderstaande niet 9.5 maar 10,2% betrof :)

[Afbeelding]
Ja dat is hem. Briljant spul :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

link_mario schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:57:
Zojuist bericht dat mijn Sori advent kalender verzonden is.

Ben benieuwd of hij weer naar een willekeurig DHL punt gaat 8)7
Hier ook, maar ook al 3 dagen geen update meer gezien...

HJ is nu ook binnen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:49
Pieroman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:32:
Was toevallig afgelopen vrijdag nog in Arcen. Ze hadden nog meer dan genoeg flessen Gerards Toegift staan. Ook stonden er nog minimaal twee (maar volgens mij 3 en misschien zelfs 4) van Vatgerijpt 2021: Moscatel + Aguardente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:59
Bij mij staat de HJ bestelling nog steeds op 'bestelling bevestigd' sinds vorige week maandag. Duurt een beetje lang wel. Ik zal er eens achteraan gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
noodgang schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:19:
Bij mij staat de HJ bestelling nog steeds op 'bestelling bevestigd' sinds vorige week maandag. Duurt een beetje lang wel. Ik zal er eens achteraan gaan
Vooral doen, je krijgt hetzelfde te horen als wat ik te horen kreeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:59
plofkip schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:25:
[...]

Vooral doen, je krijgt hetzelfde te horen als wat ik te horen kreeg :-)
We gaan het zien, het is nu al 1,5 week na de bestelling. Op zich niet erg, maar een kleine update had wel gemogen. Heb jij je bestelling inmiddels wel al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Ik heb hem wel binnen, gisteren binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
noodgang schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:31:
[...]

We gaan het zien, het is nu al 1,5 week na de bestelling. Op zich niet erg, maar een kleine update had wel gemogen. Heb jij je bestelling inmiddels wel al ontvangen?
Nope :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:16

GNML

applebuyguide.com

AngelDust schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:15:
[...]

€7,99 bij de Mitra, heb de mazzel gehad er 2 te kunnen fiksen, ook 1 voor mn zus en zwager. :)
ik had het geluk dat de website geen payment processer meer had, storing rabobank.
Heb er toch nog eentje kunnen scoren via de lieve mensen bij de mitra.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Heb de la trappe & brewdog kunnen scoren bij Sligro, voor wie daar toegang tot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
DeFeCt schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:28:
[...]

Hier ook, maar ook al 3 dagen geen update meer gezien...

HJ is nu ook binnen :)
Ik heb ook zondag al een verzendbevestiging gehad, maar die tracker geeft weinig info. Zojuist de code eens bij 17track.net ingevoerd met als vervoerder DPD (DE), en toen kreeg ik meer info.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3dwRddgLMdAoYp-9zHijeSRVzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/90eVRLD8wB6I26RWr8FtIAYj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:16
Net een mail van DPD gekregen dat pakket van Sori "onderweg" is. Ze geven nog geen bezorgdag of tijdstip.
Is dus aangekomen in NL, en zal morgen of vrijdag wel bezorgd worden ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Bucephalus schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:28:
Net een mail van DPD gekregen dat pakket van Sori "onderweg" is. Ze geven nog geen bezorgdag of tijdstip.
Is dus aangekomen in NL, en zal morgen of vrijdag wel bezorgd worden ga ik vanuit.
Die van mij wordt morgen bezorgd, bevind zich momenteel in Veenendaal.

Onderweg zie ik de volgende opmerking erbji staan: "Pakket wijkt af van standaarden en wordt op gepaste wijze verder verwerkt"
Wellicht omdat ik er 2 had besteld (13,55 kg in totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Zjoske78 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:55:
[...]

Onderweg zie ik de volgende opmerking erbji staan: "Pakket wijkt af van standaarden en wordt op gepaste wijze verder verwerkt"
Of al je biertjes zijn opengebroken en wordt je pakket op gepaste wijze verder 'verwerkt' :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Thalaron 35 voor een Lervig Paragon??
Ik heb er 17.95 voor betaald.

Maar hier staat Gerard buiten om af te koelen, vanavond gaat hij open.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 13:03
[...]
Ik ben nu of heel blij of bezorgd, maar ik heb er 1 besteld en mijn pakket van sori weegt 13,50 kg :/ Staat voor morgen op de rol bij DPD voor aflevering.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Oxellaar schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:34:
@Thalaron 35 voor een Lervig Paragon??
Ik heb er 17.95 voor betaald.

Maar hier staat Gerard buiten om af te koelen, vanavond gaat hij open.
Voor de Lervig Rackhouse Off the Rack Paragon 2020 75cl? Die zie ik online voor €40-45 gaan dus €35 vond ik niet verkeerd. Maar ik vermoed dat je de reguliere versie bedoeld. De kleine 2019 had ik voor €13,49 meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 13-09 15:11
Wren schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:57:
[...]

Of al je biertjes zijn opengebroken en wordt je pakket op gepaste wijze verder 'verwerkt' :)
Ik denk dit laatste, ik heb er ook 2 en er staat bij 13.4kg. Ik denk dat je dus 150 gram aan verpakkingsmateriaal erbij hebt gekregen;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Thalaron schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:43:
[...]

Voor de Lervig Rackhouse Off the Rack Paragon 2020 75cl? Die zie ik online voor €40-45 gaan dus €35 vond ik niet verkeerd. Maar ik vermoed dat je de reguliere versie bedoeld. De kleine 2019 had ik voor €13,49 meegenomen ;)
Nee... Had de verkeerde voor me
Zou wel heel erg mooi zijn...

Nog een lekkere tip... Dark Horizon 7 BA van Nøgne. Heb hem op Billie's gedronken afgelopen zaterdag. Staat vanaf vandaag bij de Caingy. Zal daar rond de 17€ kosten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
HansAnders07 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:33:
[...]

Niet per se heel uniek, maar heb van de week Hypercolour #3 van Jopen geproefd, heel dik bier. Stond op hun site dat die gebrouwen is met Eclipse hop, voor het eerst dat die in NL gebruikt wordt.
Daar ga ik naar op zoek. Goed excuus om hem eerst zelf te proberen natuurlijk. :)
Te vergelijken met bijvoorbeeld de Arpus/Puhaste DDH Nelson Motueka TIPA.
gustaveau schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:42:
Wat je zou kunnen doen (indien je dit weet natuurlijk) is ook wat bier meenemen uit de streek/land waar je collega's vandaan komen, dat schept wat meer een band.

Wat je ook kunt doen is speciale glazen laten maken, iemand heeft daar laatst een adres voor achtergelaten op dit forum (weet ik zo even niet meer uit mijn hoofd)

Zowieso wel opbouwen qua alcohol percentage om de mensen niet te snel onder te tafel te krijgen.
En inderdaad wel interessant om hetzelfde soort bier aan te bieden (IPA) maar dan wel met duidelijke verschillen, zodat ze dit kunnen herkennen.

[...]
Bedankt voor het advies. De streken vind ik lastig maar zal zeker 2 bieren van bekende NL brouwerijen willen meenemen. Zoals Frontaal en/of Moersleutel. Glazen is een leuk idee maar denk dat dat de moeite niet waard is voor hen. Ik ga denk ik voor wijnglazen.

En uiteraard gaat er een opbouw inzitten :)
Saitek schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:10:
[...]

Niet direct bier-aanraders, maar in hoeverre zijn je collega's bierdrinkers? Drinken ze zelf geregeld een speciaalbier of is een ander merk pils al een boosdoener in huis?

Als ze (nog) niets kennen kan het een idee zijn om wat meer in te zetten op smaken herkennen. Dus naast de Maximon het BA verschil een aantal suggesties geven qua smaak. En laat ze maar eens voor zichzelf omcirkelen wat ze proeven en er vervolgens over praten.
^ Kan ook een heel slecht idee zijn, afhankelijk van de groep

Qua eten kan je mooie borrelplankjes maken met wat spul van de slager, als je de bierstijlen hebt kan je overal wat bij zoeken online :-)
Ze drinken zelf geregeld speciaal bier of ze staan er echt voor open. Dat maakt het wel leuk. Dus het idee om smaken er proberen uit te halen vind ik een top idee.

Dat zal niet bij ieder biertje een goed idee zijn maar zeker bij sommige een goede kickoff zijn. Thnx!
ivo001 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 01:12:
[...]

Yes! absoluut een Sour. Ben er zelf niet zo'n fan van, zoals de meeste, maar toch vind ik sommige echt heerlijk. En die Stout neem ik mee om te proberen eerst, want 5 procent voor een stout belooft vaak niet veel goeds. Des te mooier als hij wel goed smaakt.
Thalaron schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:24:
[...]

Wellicht ook handig om te weten wat voor een bierdrinkers het zijn. Als men al wat gewend is dan kun je natuurlijk best ruig gaan doen, maar indien het allemaal mensen zijn die zweren bij Heineken ofzo…

....

Toen ik nog niet zo bekend was met de exclusievere bieren kon ik, nu nog steeds overigens, prima genieten van een La Trappe Quadruppel of een van bovenstaande.
Het zijn aardige biergenieters en staan ervoor open. Maar misschien is het juist wel goed om met het betere supermarkt bier te beginnen en dan op te bouwen naar de specialere bieren. Neem het mee. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim524787
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-05 22:50
Heeft er iemand misschien meer informatie over de release van Goose Island - Bourbon County Brand Stout (BCBS) 2021 in Nederland? Dacht dat deze altijd rond Black Friday wordt uitgegeven, maar kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oxellaar schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:49:
[...]

Nee... Had de verkeerde voor me
Zou wel heel erg mooi zijn...

Nog een lekkere tip... Dark Horizon 7 BA van Nøgne. Heb hem op Billie's gedronken afgelopen zaterdag. Staat vanaf vandaag bij de Caingy. Zal daar rond de 17€ kosten
Ik heb die Dark Horizon fles gekocht op Billies voor 20 euro. In dat mooie blik. En 2 Spartacus ipa's voor een tientje per stuk. Stiekem hoopte ik op die beukers van stouts van hun maar die zijn waarschijnlijk nooit op fles of blik afgevuld...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12:15
Tim524787 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:29:
Heeft er iemand misschien meer informatie over de release van Goose Island - Bourbon County Brand Stout (BCBS) 2021 in Nederland? Dacht dat deze altijd rond Black Friday wordt uitgegeven, maar kan er niets over vinden.
Ik heb even gekeken naar mijn bestelhistorie bij Hopt. In 2019 heb ik op 29/11 besteld, in 2020 op 11/12. Dat is dus grofweg tussen Black Friday en de twee weken erna (met mijn summiere n=2 bepaling). Zal binnenkort dus wel weer bekend worden wanneer er besteld kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:43:
[...]

Ik heb die Dark Horizon fles gekocht op Billies voor 20 euro. In dat mooie blik. En 2 Spartacus ipa's voor een tientje per stuk. Stiekem hoopte ik op die beukers van stouts van hun maar die zijn waarschijnlijk nooit op fles of blik afgevuld...
Ik heb uit betrouwbare bron dat de stouts gaan komen....
Spartacus gaat waarschijnlijk zelfs in Nederland brouwen, voor de Europese markt!
Hoe mooi zou dat zijn.... :)

Maar wat een geweldige editie was het weer van Billies!

En wat betreft Gerard zn Toegift....erg geslaagd

[ Voor 9% gewijzigd door Oxellaar op 17-11-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
politrix schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:36:
[...]

Ik ben nu of heel blij of bezorgd, maar ik heb er 1 besteld en mijn pakket van sori weegt 13,50 kg :/ Staat voor morgen op de rol bij DPD voor aflevering.
13,5 kg lijkt mij correct voor 24 blikken/flessen van 0,3-0,5l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Jorizzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:54:
[...]

Ik heb even gekeken naar mijn bestelhistorie bij Hopt. In 2019 heb ik op 29/11 besteld, in 2020 op 11/12. Dat is dus grofweg tussen Black Friday en de twee weken erna (met mijn summiere n=2 bepaling). Zal binnenkort dus wel weer bekend worden wanneer er besteld kan worden.
Volgens mij normaal gesproken op Brack Friday maar vorig jaar een keertje later i.v.m. Coronaperikelen...
Tenminste dat is wat ik er van onthouden heb. Ik wacht ook met belangstelling op het bericht ;)

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-09 21:41
[...]

Ik heb er ook 2 besteld, maar ook 2 codes ontvangen :+

De vorige bestelling, alleen maar blik, was erg goed ingepakt. Geen beschadigingen.

@DetailingBySmotske

• Mich007
Smotske schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:33:
[...]
De vorige bestelling, alleen maar blik, was erg goed ingepakt. Geen beschadigingen.
Hier ook; 2 besteld en 2 codes. Als het goed is worden ze deze middag (op mijn eigen verzoek) bij het pakketpunt geleverd. Hopelijk dus ongeschonden :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:16
DPD was mooi op tijd vanochtend....
Mijn December (winter) voorraadje is binnen... En in goede staat zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4B5cyRomW1bW3_QxSCrb6iVi09s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eYUnvYzTKPsDHGASTFwKMhq.jpg?f=fotoalbum_large

*O* *O*

• Thalaron
Enerzijds vind ik het erg jammer dat ik geen Advent kalender heb. Anderzijds heb ik méér dan 2 kratten aan speciaalbier staan waarvan ook nog eens een stuk of 10 75CL flessen en 3 150CL... Het was dus wat voorraad betreft wel even genoeg zeg maar + je moet het ook kwijt kunnen :+

Luxeproblemen... :X

• gustaveau
Bucephalus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:39:

[Afbeelding]

*O* *O*
Mijn Sori komt als het goed is ook vandaag binnen, dan zit ik er ook warmpjes bij voor de komende tijd :P

• ivo001
Ik probeer nog snel door mijn speciaalbier heen te komen voordat ik aan de 2 kalenders moet beginnen haha. Elke avond 1 biertje maar om alvast er in te komen. Die Beerizer site heeft mij iets te veel mooie biertjes doen bestellen.

• -Jaap-io
  • Laatst online: 08:52
heeft iemand de brewdog/la trappe special al bij Mitra gevonden? Hij staat in de folder, maar niet op de website...

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• plofkip
ivo001 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:51:
Ik probeer nog snel door mijn speciaalbier heen te komen voordat ik aan de 2 kalenders moet beginnen haha. Elke avond 1 biertje maar om alvast er in te komen. Die Beerizer site heeft mij iets te veel mooie biertjes doen bestellen.
Als je hulp nodig hebt... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

-Jaap-io schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:09:
heeft iemand de brewdog/la trappe special al bij Mitra gevonden? Hij staat in de folder, maar niet op de website...
Denk dat je (al) achter het net vist...

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12:15
Tim524787 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:29:
Jorizzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:54:
[...]

Mich007 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:05:
[...]

Volgens mij normaal gesproken op Brack Friday maar vorig jaar een keertje later i.v.m. Coronaperikelen...
Tenminste dat is wat ik er van onthouden heb. Ik wacht ook met belangstelling op het bericht ;)
Ik heb het gewoon even nagevraagd bij Hopt:
Het antwoord:
Dit jaar gaan we de Bourbon County Stout zeker weer verkopen, maar...we kunnen de exacte datum nog niet vertellen. Het zal helaas nog niet op Black Friday zijn, voor zover we dat nu kunnen overzien.

Je kunt je inschrijven om de nieuwsbrief te ontvangen, dan ontvang je alle informatie!

• -Jaap-io
AngelDust schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:16:
[...]

Denk dat je (al) achter het net vist...
op de site van latrappe stond dat jan Linder ze vanaf 25 november in de verkoop heeft, eens kijken waar die zitten

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
Via de website was deze ook heel snel uitverkocht. De lokale mitra trouwens ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salomon13
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-06-2023
Deze week is hij in verkoop gegaan in Colruyt (België) aan 7,99euro per stuk of 7,43 euro bij aankoop van 6 stuks. Kan een optie zijn voor de mensen in de buurt van de Belgische grens.

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Smotske schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:33:
[...]

Ah, ik zie nu inderdaad dat ook steeds 2 mails krijg van DPD. Gmail bundelt ze en minimaliseert er steeds 1 waardoor ik dat niet helemaal door had. Dus 2x 13,5 kg, ik ben weer gerust gesteld!

• brukskeluuk
Helaas nog maar 1 sori pakket ontvangen. Had ook maar 1 track and trace, vrees dat de andere nog onderweg is.

• -Jaap-io
Lokale Mirta heeft gister de laatste verkocht :'(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ivo001
Bucephalus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:39:

[Afbeelding]

*O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4de3HfYifPHDVNCJHAySKefa3W0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qz4lkjYwwgNMmFkafd0tbmZz.jpg?f=fotoalbum_large

*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Hopen dat @Smotske Sori ook ongeschonden binnenkrijgt *O*

Bier fan Fryske grûn!

• gustaveau
ivo001 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:51:
Die kende ik nog niet, wat een aanbod zeg van die gecombineerde shops!
66 shops.
36,065 beers

Daar zijn nog heel wat badges te behalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
gustaveau schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:58:
[...]

Die kende ik nog niet, wat een aanbod zeg van die gecombineerde shops!
66 shops.
36,065 beers

Daar zijn nog heel wat badges te behalen...
https://beerizer.com/shop?c_ss=nl

Zo is hij gefilterd op wat naar NL shipped.

Ben zo wat biertjes met ratings van 4+ gaan bestellen. Als je er een beetje uit bent bij welke winkel je wil gaan bestellen kan je op het assortiment daarvan filteren door op het logo te klikken.

• gustaveau
Nog een aanrader vanuit de UK Brew York.
Zeker als je van de zoetere (Imperial) Stouts houdt dan hebben zij wel goed aanbod met hun Tonkoko varianten.

Nu ik weer in NL zit is het lastig dat ik niet meer direct bij ze kan bestellen, maar via beerizer zie ik dat er wel webshops zijn die het toch mogelijk maken.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:35
Salomon13 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:33:
[...]

Deze week is hij in verkoop gegaan in Colruyt (België) aan 7,99euro per stuk of 7,43 euro bij aankoop van 6 stuks. Kan een optie zijn voor de mensen in de buurt van de Belgische grens.
Hier in Tilburg wel, alle voorraad verkopen ze in een dag uit. De Kloosterwinkel heeft ze overigens ook niet meer.

Met gestrekt been.

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Mijn vaste speciaalbierkroeg in Groningen doet ook maar mee aan de adventskalenders.

Wel heel leuk: je kiest zelf een pakket en geeft eventueel aan wat je Untappd account is, en zij maken voor iedereen een passend pakket.

Aanrader voor iedereen in en om Groningen: https://dekoffer.nl/kerst/

• Thalaron
Echt… en nu hopen dat niemand ze wilt overkopen en hij/zij ze allemaal zelf moet opdrinken;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jkeKc8EQpmvGwQdwH2rcn-6yMI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iPe3Oj17uBP0QUxHMETySJv4.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig heb ik ze alsnog bij de lokale Plus kunnen bestellen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10
Lekker hoor!
Mijne is ook ongeschonden geleverd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9Sf64fJjFLAhPT3USF-tbbs2hI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sekWHvE5mwwUizRh7dakYjNP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgPmTIwry9uhOFINV6__6sNg3CA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOtUHICPBxgN7XxINody8mHY.jpg?f=fotoalbum_tile

Gisteren ook 44 biertjes van Hopt.nl binnen gekregen. Welgeteld 3 biertjes moeten voor half december op, de rest is echt nog lang houdbaar. Goeie deal geweest dus.

Untappd: Kapitein_Merijn

• koendio
  • Laatst online: 13:25
vandaag ook 1 vd 2 sori kalenders binnen. 1 flesje totaal kapot, en 1 flesje half leeg. daardoor de box nat en het karton verweerd. Box als geheel niet meer bruikbaar. Erg jammer.
De andere box zou vandaag geleverd worden, maar staat volgens de T&T in het depot. Ik houd mijn hart vast wat daarmee is gebeurt....

• brukskeluuk
koendio schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:49:
vandaag ook 1 vd 2 sori kalenders binnen. 1 flesje totaal kapot, en 1 flesje half leeg. daardoor de box nat en het karton verweerd. Box als geheel niet meer bruikbaar. Erg jammer.
De andere box zou vandaag geleverd worden, maar staat volgens de T&T in het depot. Ik houd mijn hart vast wat daarmee is gebeurt....
Mijn doos was wel intact, heb ze gemail over die andere, die staat ook in depot sinds de 16e

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFncpgBWL7KWWv8tFYi7X_XvUgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvomurcVb9QMks3h49Sv422p.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is lekker :9~

Die 13 procent proef je ook niet :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Beekforel
  • Laatst online: 13:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Oxellaar schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:10:
[...]

Ik heb uit betrouwbare bron dat de stouts gaan komen....
Spartacus gaat waarschijnlijk zelfs in Nederland brouwen, voor de Europese markt!
Hoe mooi zou dat zijn.... :)

Maar wat een geweldige editie was het weer van Billies!

En wat betreft Gerard zn Toegift....erg geslaagd
Weet die betrouwbare bron ook wanneer? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cX08QSwUponTrn4-KIMfSV_30w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyWIJ9312Do6NtnB5Kp3rYf1.jpg?f=fotoalbum_large

:-(

• 418O2
  • Nu online
Kijk je nou echt raar op dat er bier sneuvelt op zo'n reis?

• plofkip
Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan?
Ik weet dat 't Pakhuis ze in ieder geval heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlC55H7hA_OHlPUrIP2syJwAl9w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5kdc4Y2TKTbFbm3iBIALzn7n.png?f=fotoalbum_large

• -Jaap-io
plofkip schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:41:
[...]

[Afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
plofkip schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:41:
[...]

[Afbeelding]
Tot zover mij bekend heeft La Trappe nog nooit een samenwerking gedaan met een andere brouwer? Sowieso lijkt mij dit voor een Trappist brouwer erg zeldzaam (geen zin om het op te zoeken).

Daarbij is de Quadruppel gewoon erg lekker en is dit een leuke variatie om te proberen.

Ik kan de rondleiding daar ook zeker aanbevelen en ze hebben een prachtig terras waar je best aardig kan eten (en drinken uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Als het goed is komen er vandaag 3 pakketten aan, ik maak me nu al zorgen... de aanvullende bestelling had ook al een gebroken fles :/

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:11
DeFeCt schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:19:
[...]

Als het goed is komen er vandaag 3 pakketten aan, ik maak me nu al zorgen... de aanvullende bestelling had ook al een gebroken fles :/
Ik had er ook 3 besteld en zijn gisteren bezorgd, allemaal intact :) Dus het kan ook gewoon goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
brukskeluuk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:55:
[...]

Mijn doos was wel intact, heb ze gemail over die andere, die staat ook in depot sinds de 16e
Inmiddels bericht van Sori dat het pakket beschadigd is geraakt en terug wordt gestuurd, ik krijg een nieuw pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Kapitein Merijn schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:54:
[...]

Lekker hoor!
Mijne is ook ongeschonden geleverd:
Hier ook 2 stuks ongeschonden. Laat het maar snel 1 december worden! :D
Enorm balen zeg voor diegene die minder geluk hebben gehad. :( Hopelijk lost Sori dit netjes op.

[ Voor 16% gewijzigd door Mich007 op 19-11-2021 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
vuurtjih schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:04:
[Afbeelding]

Dit is lekker :9~

Die 13 procent proef je ook niet :+
Maar je voelt hem wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Mijn Sori is gelukkig heelhuids aangekomen, nu is geduld hebben het moeilijkste!
Ik was vroeger nooit zo goed in het alleen maar op de dag openen van de venstertjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbFT4NFb8hpjNATwX--_jT6FQ74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLxreRwg6jLgUgvqLd0iW0RY.jpg?f=fotoalbum_large

😭

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Inmiddels begin ik ook te twijfelen aan de verpakkingskills bij sori. Als er zoveel kapot gaat dan gaan de marges hard achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIIITD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:25
Hier heel over gekomen maar dit is ten opzichte van de To Øl verpakking van vorig jaar een behoorlijke vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik moet zeggen dat ik bijna een pakket bij Sori had besteld dit jaar en dit volgend jaar wél wilde gaan doen, maar door alle drama die alleen al hier voorbij is gekomen begin ik daar toch over te twijfelen.

Sori zal het ongetwijfeld netjes oplossen maar of ik daar zin in zou hebben? Je besteld een Adventkalender om er 1 per dag uit te toveren, moet om bij dag 1 een doorweekte doos te ontvangen waarbij je de inhoud er direct uit moet halen en schoonmaken...

[ Voor 28% gewijzigd door Thalaron op 19-11-2021 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

brukskeluuk schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:10:
[...]
Inmiddels begin ik ook te twijfelen aan de verpakkingskills bij sori. Als er zoveel kapot gaat dan gaan de marges hard achteruit.
Ik vind het ook niet heel slim verpakt, ze hadden ook alle flessen in het midden kunnen zetten, dan was de kans op breuk m.i. al een stuk kleiner of tenminste de flessen voorzien van beschermfolie. Ben erg benieuwd hoe Sori dit gaat oplossen. Breuk bij mijn vorige bestelling was goed voor giftcard voor €20,- maar ik vind dit eigenlijk wel iets meer dan "1 gebroken fles".

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
Deze sla ik op en stop ik in mijn "Bierenbeul" map.
Zonde!

Ik zit nu nog te wachten op de Beergeeks kalender, begreep dat die er volgende week ergens uit gaat.
Die La Trappe ook nog even proberen te kopen, maar hier in Almere is eigenlijk alleen de Mitra een mogelijkheid (als ze het al hebben).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Sori heeft in mijn geval al een nieuwe opgestuurd, ik ga uit van het gesneuvelde flesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:35
Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:51:
Echt… en nu hopen dat niemand ze wilt overkopen en hij/zij ze allemaal zelf moet opdrinken;
[Afbeelding]

Gelukkig heb ik ze alsnog bij de lokale Plus kunnen bestellen…
Haha. Dat ligt vanaf volgende week bij Jan Linders en zelfs de Sligro. Daar is echt geen tekort aan.

De Mitra in TIlburg had 20 doosjes binnen gekregen van de week.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 23:29

TMV

Shit man, dat is echt balen :| Ik hoop dat mijn dozen een beetje fatsoenlijk aan gaan komen.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-09 21:41
Volgens de tracker zijn de adventkalenders van @AngelDust en mij nog in het lokale DPD-centrum. Google recensies zijn niet echt geweldig. Ik denk dat het daar fout gaat en niet zo zeer bij Sori.

https://www.google.nl/map...!3d59.364286!4d24.8966935

Als ik random andere DPD-lokaties zoek door heel europa, zijn die recensies ook niet al te best...

[ Voor 32% gewijzigd door Smotske op 19-11-2021 17:36 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Artbij schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:02:
[...]

Haha. Dat ligt vanaf volgende week bij Jan Linders en zelfs de Sligro. Daar is echt geen tekort aan.

De Mitra in TIlburg had 20 doosjes binnen gekregen van de week.
Maar van me was afgelopen week bij La Trappe zeg en daar gaf men aan dat de Jan Linders niets zou krijgen en het uitverkocht was.

Nu lijkt het erop dat dit niet klopt, maar toch wel bijzonder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZebR4E3u6bqDVpn_NfiNCiMRqM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NBbeBPJfSX2gn338faX3dwuW.jpg?f=user_large

wat een parel (Puhaste silver series)

[ Voor 10% gewijzigd door WillyWilly op 19-11-2021 18:45 ]

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Deze is helaas iets minder geslaagd…

Later vanavond even goedmaken met de Barcode Black & Blue met de seizoensfinale van Foundation :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jqWQAJG5LG8GSa3QUlKYOtQ240=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5OnJPaigznHlEfuskm4ZxE9.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 94 ... 198 Laatste