"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
:strip_exif()/f/image/CfF0NODFiJUP0BpxWrL0MovX.jpg?f=fotoalbum_large)
Het Emelisse white label setje ook afgelopen weekend binnen gekregen, en met de advent kalenders van To Øl en Sori op komst kom ik de winter wel door denk ik...
€18,99 voor die Lervig?? Hier bij de Plus is het wellicht niet de hoofdzaak van inkomsten maar daar was die “maar” €12,50..Mich007 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:04:
[...]
De 2019 kostte daar in ieder geval €18,99 voor 33cl.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Bij mij wordt deze morgen aan huis geleverd, ik kan de datum en het afleveradres nog aanpassen via de leveringsmail. Kan jij dat niet?.Joop schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:23:
Hmm morgen wordt het bij bestelde bier (niet advent) van Sori geleverd door DPD, maar dat gaat direct naar een pakket punt en wordt niet thuis geleverd. Toch zeker wel mijn adres opgeven, staat ook in bevestigingsmail. Nog nooit eerder gehad dat er geen enkele aflever-poging wordt gedaan, is dat goedkoper voor hun ofzo? Andere mensen wel thuis geleverd?
Nee, zie ik geen optie voor. Is ook geen ramp verder, maar handig is het ook niet. Hoop dat de kalender zelf wel gewoon aan huis komtBrinkiewestland schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:07:
[...]
Bij mij wordt deze morgen aan huis geleverd, ik kan de datum en het afleveradres nog aanpassen via de leveringsmail. Kan jij dat niet?
Ik heb precies hetzelfde en ben eerlijk gezegd "not amused" ... vraag me af of dit bij Sori ligt of luiheid is van DPD..Joop schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:13:
[...]
Nee, zie ik geen optie voor. Is ook geen ramp verder, maar handig is het ook niet. Hoop dat de kalender zelf wel gewoon aan huis komt
[edit]
Ik zie trouwens in de tacking mail van Pakipoint wel staan Shipping service Pickup Point wat de indruk wekt dat dit is hoe Sori het heeft verstuurd...
[ Voor 18% gewijzigd door DeFeCt op 02-11-2021 08:19 ]
Ze hebben ook getest met DHL maar daar ging nog meer kapot onderweg en ze zitten nu contractueel vast aan DPD. Is helaas niets aan te doen. Ik ga ook duimen of dit jaar de Adventkalender heel aankomt
Op zich is dat niet eens zo verkeerd. DPD zette hier vorige week > €200 aan bier voor de deur terwijl er niemand thuis is en rijdt weg. Dan haal ik het liever even op bij zo'n punt..Joop schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:23:
Hmm morgen wordt het bij bestelde bier (niet advent) van Sori geleverd door DPD, maar dat gaat direct naar een pakket punt en wordt niet thuis geleverd. Toch zeker wel mijn adres opgeven, staat ook in bevestigingsmail. Nog nooit eerder gehad dat er geen enkele aflever-poging wordt gedaan, is dat goedkoper voor hun ofzo? Andere mensen wel thuis geleverd?
Dat verschil is inderdaad wel heel erg grootThalaron schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:03:
[...]
€18,99 voor die Lervig?? Hier bij de Plus is het wellicht niet de hoofdzaak van inkomsten maar daar was die “maar” €12,50..
En dan is het nu koud buiten… Indien ze dat in de zomer doen dan kan je het weggooien… indien ze er nog staan natuurlijk..Redshark schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:14:
[...]
Op zich is dat niet eens zo verkeerd. DPD zette hier vorige week > €200 aan bier voor de deur terwijl er niemand thuis is en rijdt weg. Dan haal ik het liever even op bij zo'n punt.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Bottle Video op Lervig's Insta https://www.instagram.com/p/CUr5LHMqrrh/Mich007 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:04:
[...]
Heel stom misschien, maar daar heb ik helemaal niet naar gevraagd.
De eigenaar vroeg me of ik op de lijst wilde voor de reservering van de 2020 editie en dat heb ik maar gedaan.
De 2019 kostte daar in ieder geval €18,99 voor 33cl. Mocht de 2020 alleen in grotere flessen komen dan is de kans wel heel groot inderdaad dat ie dan ook over de €20 gaat kosten.
Maar hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?
En prijs is een aanname op Paragon's uit het verleden, prijsstelling van de Nieuwe "Off the Rack" bieren waar de Paragon nu ook onder valt en inside info van een Bevriende Slijterij.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
De Can Brulee had ik afgelopen zaterdag gedronken. Erg lekker met de tonen van vanille.Bucephalus schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:04:
Vandaag een cursusdagje in wageningen gehad. Tegenover de locatie zat een Jan Linders waar ik even naar binnen gelopen ben om het aanbod biertjes te bekijken. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook weer wat leuk spul mee te nemen...
[Afbeelding]
Het Emelisse white label setje ook afgelopen weekend binnen gekregen, en met de advent kalenders van To Øl en Sori op komst kom ik de winter wel door denk ik...
Lekker hoor! Ik hoop dit setje (en nog wat andere bieren), zo ook te mogen ontvangen. Ik ben benieuwd!ivo001 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:49:
Mijn aanvullende biertjes bij de Sori kalender zijn in goede staat gearriveerd!
De rest van de doos was opgevuld met karton/papier.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar ben ik dus altijd heel snel klaar mee. Om de bezorgdiensten/bezorgers die dit doen een beetje "op te voeden" heb ik in zo'n geval wel eens contact opgenomen met de webshop dat ik het pakket niet ontvangen heb. Zij doen navraag bij de bezorgdienst, dan krijg ik natuurlijk te horen dat het bezorgd is met "handtekening" die niet van mij is als "bewijs". Dat uiteraard weer melden bij webshop en verzoeken om nieuwe levering of geld terug. Op die manier komt er dossier bij de bezorgdienst, en volgende keer wordt het niet meer zomaar neergezet is mijn ervaring. Toch al eens een aantal gratis biertjes aan overgehouden. Netjes? Misschien niet, maar dat is het van de bezorgdienst/bezorger ook niet.Redshark schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:14:
[...]
Op zich is dat niet eens zo verkeerd. DPD zette hier vorige week > €200 aan bier voor de deur terwijl er niemand thuis is en rijdt weg. Dan haal ik het liever even op bij zo'n punt.
Denk niet dat ik de brouwer of webwinkel hiermee verneuk. Die leggen volgens mij gewoon een claim neer bij de bezorgdienst voor vergoeding van geleden schade.418O2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:15:
@Bucephalus buiten dat het niet netjes is, verneuk je hiermee de brouwer en niet de pakketdienst. Nu worden die wel ingehuurd, but still. Vind dat niet fraai. Je had ook gewoon direct bij de pakketdienst kunnen melden dat je het niet zo wil.
Als jij andere info hebt, dan hoor ik dat graag, want het is uiteraard niet mijn bedoeling om brouwer of webwinkel voor fouten van de bezorger te laten opdraaien.
[ Voor 9% gewijzigd door Bucephalus op 02-11-2021 12:21 ]
Helaas raak je hier toch de brouwer mee. De meeste pakketten zullen onverzekerd worden verzonden waardoor er geen of slechts een vergoeding per kg wordt verstrekt. Bij zo'n vergoeding heb je het dan over (gok ik) een euro of 4 per kg.Bucephalus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:20:
[...]
Denk niet dat ik de brouwer of webwinkel hiermee verneuk. Die leggen volgens mij gewoon een claim neer bij de bezorgdienst voor vergoeding van geleden schade.
Als jij andere info hebt, dan hoor ik dat graag, want het is uiteraard niet mijn bedoeling om brouwer of webwinkel voor fouten van de bezorger te laten opdraaien.
Dit is in ieder geval hoe PostNL werkt en ik verwacht dat andere partijen ook zo werken.
Voor alle duidelijkheid, dit is niet mijn standaard werkwijze, maar heb het wel eens gedaan omdat het al meerdere keren met dezelfde bezorgdienst/bezorger fout was gegaan, en er ook wel eens echt een pakket verdwenen was. Toen was ik er helemaal klaar mee. Nu op nieuwe adres nog geen last van gehad dat het zomaar neergezet wordt. (woonhuis vs oude situatie appartement helpt misschien ook)
Ik kom op internet diverse adressen tegen maar dan zijn het meestal glazen van 25 of 33cl.
Het gaat om ca. 10 glaasjes, dus geen bulk/horeca-adressen a.u.b.
Www.laservoorne.nlMich007 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:02:
Iemand een adresje waar je proefglaasjes (15cl) kunt kopen en laten bedrukken/graveren?
Ik kom op internet diverse adressen tegen maar dan zijn het meestal glazen van 25 of 33cl.
Het gaat om ca. 10 glaasjes, dus geen bulk/horeca-adressen a.u.b.
Mijn extra biertjes zijn vandaag ook afgeleverd.... Doos zeiknat, dus ik wist het al; 1 flesje en een blikje (ja echt...) lek en alles onder het plakkende bierivo001 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:49:
Mijn aanvullende biertjes bij de Sori kalender zijn in goede staat gearriveerd!
De rest van de doos was opgevuld met karton/papier.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Shit dat is balen zeg! Zat er ook een fragile sticker op bij jou?mrwolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:20:
[...]
Mijn extra biertjes zijn vandaag ook afgeleverd.... Doos zeiknat, dus ik wist het al; 1 flesje en een blikje (ja echt...) lek en alles onder het plakkende bier
Hi,DeFeCt schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:46:
[...]
Ik heb precies hetzelfde en ben eerlijk gezegd "not amused" ... vraag me af of dit bij Sori ligt of luiheid is van DPD.
[edit]
Ik zie trouwens in de tacking mail van Pakipoint wel staan Shipping service Pickup Point wat de indruk wekt dat dit is hoe Sori het heeft verstuurd...
Thank you for contacting us. There was a delay in the Pakipoint system
that caused this. It happens sometimes. Apologies for any
inconveniences.
If you haven't picked it up yet, I can try and contact DPD to change the
delivery option but it would take days, since they are notoriously slow
answering requests and even then I can't promise they will do it, sadly.
Best regards,
Meeri
...raar verhaal
Ik had er ook een email aan gewaagd gisteren een kreeg vanochtend een exacte copy van deze emailDeFeCt schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:58:
[...]
Hi,
Thank you for contacting us. There was a delay in the Pakipoint system
that caused this. It happens sometimes. Apologies for any
inconveniences.
If you haven't picked it up yet, I can try and contact DPD to change the
delivery option but it would take days, since they are notoriously slow
answering requests and even then I can't promise they will do it, sadly.
Best regards,
Meeri
...raar verhaal
Ik had nog wel even gevraagd of de kalender direct naar het huis adres geshipped kan worden, en ze bevestigen dat dat zal gebeuren.
"Re-taped at D 0521"
gaf al geen goed gevoel... bij thuiskomst pakket opengemaakt, alles plakte en stonk naar bier, 1 Lost Antiques missing in action
Untappd: Louwke80
Overigens vind ik het wel een beetje vreemd dat je gratis verzending krijgt als je bij de Advent nog wat losse bieren extra koopt, maar vervolgens versturen ze het in 2 losse shipments waardoor ze alsnog 2x verzendkosten maken.
[ Voor 54% gewijzigd door Zjoske78 op 03-11-2021 16:31 ]
Mijn bestelling van Sori kwam deze week keurig aan, elk biertje was apart verpakt in bubblewrap met karton erbovenop om de doos te vullen.Zjoske78 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:30:
Ligt dit ook niet aan de manier van verpakken van Sori zelf? Klinkt niet echt als een incident.
Overigens vind ik het wel een beetje vreemd dat je gratis verzending krijgt als je bij de Advent nog wat losse bieren extra koopt, maar vervolgens versturen ze het in 2 losse shipments waardoor ze alsnog 2x verzendkosten maken.
Ik zal ongetwijfeld niet goed kijken, maar ik zie geen proefglaasjes op die site.
Sterker nog, ik zie niet eens een (werkende) webshop...
Ik zie het inderdaad. Het is een bedrijfje van een tweaker hier die veel maatwerk doet, ik zal hem eens een bericht sturen.Mich007 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:13:
[...]
Ik zal ongetwijfeld niet goed kijken, maar ik zie geen proefglaasjes op die site.
Sterker nog, ik zie niet eens een (werkende) webshop...
@Web-Brielle
Denk dat het altijd 2 zendingen worden, nu hebben ze hoogstwaarschijnlijk op de normale webshop order meer marge én extra omzet.Zjoske78 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:30:
[ Voor 8% gewijzigd door RMES op 03-11-2021 18:43 ]
Gaat dus ergens niet goed
Bij mij ontbrak een damage rapport dus volkomen, alles in een nieuwe doos gestopt en weer verder verstuurd.RMES schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:42:
Mijn Sori bestelling is helaas ook niet volledig aangekomen. 1 flesje kapot gegaan, deze heeft DPD verwijderd, inclusief damage rapport weer verstuurd naar mij.
Sori wil geen nieuw flesje opsturen dus krijg ik een tegoed voor de shop of het aankoopbedrag van het ene flesje terug.
Nationale pakketten zijn standaard niet verzekerd tenzij je voor deze optie kiest, je krijgt dan ook niets vergoed als het niet verzekerd is want gewoon eigen risico.Bucephalus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:12:
Duidelijk, maar ik dacht dat het niet per se door brouwer/webwinkel verzekerd hoeft te worden verzonden om vergoeding te kunnen vragen/eisen bij de bezorgerdienst.
Voor alle duidelijkheid, dit is niet mijn standaard werkwijze, maar heb het wel eens gedaan omdat het al meerdere keren met dezelfde bezorgdienst/bezorger fout was gegaan, en er ook wel eens echt een pakket verdwenen was. Toen was ik er helemaal klaar mee. Nu op nieuwe adres nog geen last van gehad dat het zomaar neergezet wordt. (woonhuis vs oude situatie appartement helpt misschien ook)
Zendingen met PostNL naar het buitenland zijn standaard tot 500 euro verzekerd.
Dit heeft volgens mij weer te maken met de staat van de verpakking maar ook aan het humeur van degene die het afhandelt. Ze halen het beschadigde eruit en verpakken het weer, of pakken het om en sturen het door, of het gaat retourLouwke schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:33:
Heb een keer een bestelling gedaan die werd terug gestuurd omdat het pakket beschadigd was. Geloof dat dit toen via DHL gelopen is. Maar dit lijkt dan niet echt de standaard te zijn?
Zeker, maar DPD leest geen Engels denk ikivo001 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:51:
[...]
Shit dat is balen zeg! Zat er ook een fragile sticker op bij jou?
Bij mij ook, maar die flesjes liggen dus met een heel dun laagje bubble wrap op de bodem van de doos. Dan kun je daar bovenop wel veel karton stoppen, maar het is niet handig verpakt, het gaat vaak mis zo te lezen...Wren schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:57:
[...]
Mijn bestelling van Sori kwam deze week keurig aan, elk biertje was apart verpakt in bubblewrap met karton erbovenop om de doos te vullen.
Untappd: Kapitein_Merijn
Er is toch ook nog 'gewoon' een 33cl gebotteld zag ik ergens langskomen.JunkieXP schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:07:
[...]
Bottle Video op Lervig's Insta https://www.instagram.com/p/CUr5LHMqrrh/
En prijs is een aanname op Paragon's uit het verleden, prijsstelling van de Nieuwe "Off the Rack" bieren waar de Paragon nu ook onder valt en inside info van een Bevriende Slijterij.
Zal eens gaan informeren of mijn bestelling ook klaar staat
:strip_exif()/f/image/KF0qaaUdHlpGgXorpGstrp6p.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Mich007 op 04-11-2021 08:41 ]
Haha, het Biermeisje wist mij inderdaad hetzelfde te vertellen, de grote is (o.a.) 16 maanden in Tenesse Whisky Barrels gerijpt en heeft 13,1% geloof ik, de kleine is 18 maanden op Bourbon Barrels en geëindigd rond 12,6%. Verder verschillen weet ik niet.Mich007 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:40:
[...]
Er is toch ook nog 'gewoon' een 33cl gebotteld zag ik ergens langskomen.
Zal eens gaan informeren of mijn bestelling ook klaar staat![]()
[Afbeelding]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Op Instagram hadden ze ook al wat advertenties rondgaan, waar inderdaad deZjoske78 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:41:
Is dit trouwens een eerste kennismaking met de inhoud van de Sori Advent box? Zo ja, dan ben ik nu al trevreden.
spoiler: title
O.b.v. mijn ervaring van vorig jaar zal er zeker wat moois en bijzonders inzitten.
Die grote Off The Rack special zetten ze voor mij bij de Plus ook nog apart samen met een Barcode Black & Blue van de MoersleutelMich007 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:40:
[...]
Er is toch ook nog 'gewoon' een 33cl gebotteld zag ik ergens langskomen.
Zal eens gaan informeren of mijn bestelling ook klaar staat![]()
[Afbeelding]
Plusje voor die winkel! Denk dat ik de dichtsbijzinde Plus een dorp verder ook maar eens moet gaan bezoeken om te kijken of er wat te vinden is.Thalaron schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:40:
[...]
Die grote Off The Rack special zetten ze voor mij bij de Plus ook nog apart samen met een Barcode Black & Blue van de Moersleutel
Het is in dit geval de eigenaar zelf die er een feestje van maakt. Het valt buiten het reguliere assortiment in ieder gevalivo001 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:53:
[...]
Plusje voor die winkel! Denk dat ik de dichtsbijzinde Plus een dorp verder ook maar eens moet gaan bezoeken om te kijken of er wat te vinden is.
De Bierschuur in Poppel heb ik wel eens voorbij zien komen en de Prik & Tik in Arendonk.Jorizzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:59:
Ik ga morgen naar Maastricht en zaterdag weer terug. Mijn idee was om via de Caigny terug te rijden naar huis (midden van het land), maar dat is best wel een beetje om. Op zich niet erg, het werd alweer hoog tijd voor mijn twee- à driemaandelijkse Caigny bezoek en het is in totaal korter dan op en neer vanuit huis. Echter, is er niet ergens in België, maar dan dicht(er)bij Maastricht een mooie bierwinkel met mooie prijsjes?
Deze zitten beide onder Tilburg en zijn ook makkelijk te combineren op de reis.
Ik ben er nooit geweest maar als je zoekt in dit topic vind je er wel wat meer info over.
Prijzen zullen wellicht ietsje hoger zijn dan bij De Caigny.
hoppy brothers zit in maastricht zelfJorizzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:59:
Ik ga morgen naar Maastricht en zaterdag weer terug. Mijn idee was om via de Caigny terug te rijden naar huis (midden van het land), maar dat is best wel een beetje om. Op zich niet erg, het werd alweer hoog tijd voor mijn twee- à driemaandelijkse Caigny bezoek en het is in totaal korter dan op en neer vanuit huis. Echter, is er niet ergens in België, maar dan dicht(er)bij Maastricht een mooie bierwinkel met mooie prijsjes?
- Marlou dranken in Zonhoven: Heel groot assortiment, maar wel voornamelijk Belgische bierenJorizzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:59:
- Drankenhandel Poesen in Bilzen: Deze heeft ook een wat groter assortiment buitenlandse bieren. Zie hun Untappd voor het assortiment (laatste keer bijgewerkt circa 1 maand geleden, maar geeft een goed beeld)
Bierschuur kan ik zeker aanraden. 'Tegenwoordig' ook een hele mooie craft-corner met veel moois.Zjoske78 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:20:
[...]
De Bierschuur in Poppel heb ik wel eens voorbij zien komen en de Prik & Tik in Arendonk.
Prik & Tik Arendonk voornamelijk Belgisch bier en boven (met het liftje) wel wat meer bijzonders.
Maar mijn keuze zou Bierschuur zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door JohanKupers op 04-11-2021 16:37 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
:strip_exif()/f/image/wZ72TxJd3InSbyMHEXQHuagk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HGEfky76JQCMHEntfOlLGMY2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FbtKm9e2YqBHJOkxkxNEYoNA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LH1kMuWYUmG3GVn5tqW1R5Cr.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo heb ik bijvoorbeeld;
Pauwels Kwak - Gewoon een erg lekker wat zwaarder amber biertje
Rochefort 10 / St Bernardus Abt 12- Een van de beste quadrupels en toch betaalbaar
Triple Karmeliet - Een van de beste triples
Franziskaner Weis - Prima witbier
Seef - Heerlijk blond biertje
Alleen nou zoek ik om aan dat rijtje toe te voegen eigenlijk nog lekkere, goed verkrijgbare en niet te dure (D/T)(NE)IPA.
Iets wat gewoon net ff wat betaalbaarder/gangbaarder is dan bijv de bieren van Frontaal / Moersleutel etc.
Bij voorkeur dus ook bieren waarvan je wel weet dat die over een half jaar, of zelfs 2 jaar, nog steeds prima verkrijgbaar zijn. Want veel van die merken brengen om de paar maanden weer een lading nieuw spul uit en als je er dan net een had gevonden die je erg lekker vond, helaas.
Voor andere stijlen zijn suggesties of wat jullie in die categorie hebben staan uiteraard ook nog steeds welkom/interessant
[ Voor 4% gewijzigd door Thompson op 04-11-2021 21:12 ]
Beeromaniac
Voor witbier fan van 't Ijwit en de Vedett Extra White.
[ Voor 19% gewijzigd door ivo001 op 04-11-2021 21:20 ]
Vrijwel alle tripels. Op een standaard terras of bij een standaard restaurant drink ik eigenlijk altijd het tripel biertje dat ze hebben.Thompson schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:11:
Heel veel verschillende bieren proberen is natuurlijk waarom deze hobby zo leuk en lekker is. Maar ik vraag me toch af; hebben jullie ook go-to bieren in bepaalde categorieën? Van die biertjes die prijs/kwaliteit eigenlijk altijd prima zijn en ook bij veel mensen in de smaak vallen? Waarvan je nooit zal balen als je die besteld op het terras omdat er verder weinig boeiends te krijgen is? Waar je prima een treetje van koud kan zetten en in een paar leuke weekenden met vrienden gaat het wel op.
Zo heb ik bijvoorbeeld;
Rochefort 10 / St Bernardus Abt 12- Een van de beste quadrupels en toch betaalbaar
Alleen nou zoek ik om aan dat rijtje toe te voegen eigenlijk nog lekkere, goed verkrijgbare en niet te dure (D/T)(NE)IPA.
Iets wat gewoon net ff wat betaalbaarder/gangbaarder is dan bijv de bieren van Frontaal / Moersleutel etc.
Bij voorkeur dus ook bieren waarvan je wel weet dat die over een half jaar, of zelfs 2 jaar, nog steeds prima verkrijgbaar zijn. Want veel van die merken brengen om de paar maanden weer een lading nieuw spul uit en als je er dan net een had gevonden die je erg lekker vond, helaas.
Voor andere stijlen zijn suggesties of wat jullie in die categorie hebben staan uiteraard ook nog steeds welkom/interessant
Je kunt de IPA's van brouwerij Kees of van het Uiltje bij veel supermarkten kopen, niet te duur en prima van smaak.Thompson schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:11:
Heel veel verschillende bieren proberen is natuurlijk waarom deze hobby zo leuk en lekker is. Maar ik vraag me toch af; hebben jullie ook go-to bieren in bepaalde categorieën? Van die biertjes die prijs/kwaliteit eigenlijk altijd prima zijn en ook bij veel mensen in de smaak vallen? Waarvan je nooit zal balen als je die besteld op het terras omdat er verder weinig boeiends te krijgen is? Waar je prima een treetje van koud kan zetten en in een paar leuke weekenden met vrienden gaat het wel op.
Zo heb ik bijvoorbeeld;
OMG hoe kon ik nou Gouden Carolus Classic en Kasteel Donker vergeten, geweldige bieren voor dat geld inderdaad en ook al jarenlang met dezelfde smaak verkrijgbaar.ivo001 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:19:
In de categorie van Kwak is het voor mij Gouden Carolus Classic, Gulden Draak en Kasteel Donker. IPA ben ik geen fan van.
Voor witbier fan van 't Ijwit en de Vedett Extra White.
@brukskeluuk Maar wat is van die brouwerijen dan een goede (D/T)(NE)IPA die ook echt in het basis assortiment zit? Want ik heb het idee dat ook bij hun de bieren om de zoveel maanden veranderen en bepaalde dan niet meer verkrijgbaar zijn?
@Klippy Uiteraard, inderdaad. In de sterk blond een van de beste om op terug te vallen.
[ Voor 6% gewijzigd door Thompson op 04-11-2021 21:45 ]
Beeromaniac
Beide hebben wel een core range waar deze stijl bieren gedeeltelijk in zit, nou is mijn speciaalbierhobby een jaar of 6 oud, maar ik geloof dat het gros uit de core range van beide al erg lang beschikbaar is.Thompson schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:43:
[...]
OMG hoe kon ik nou Gouden Carolus Classic en Kasteel Donker vergeten, geweldige bieren voor dat geld inderdaad en ook al jarenlang met dezelfde smaak verkrijgbaar.
@brukskeluuk Maar wat is van die brouwerijen dan een goede (D/T)(NE)IPA die ook echt in het basis assortiment zit? Want ik heb het idee dat ook bij hun de bieren om de zoveel maanden veranderen en bepaalde dan niet meer verkrijgbaar zijn?
@Klippy Uiteraard, inderdaad. In de sterk blond een van de beste om op terug te vallen.

/Edit: Vergeten de melden: Tot 10/11 in de aanbieding. Uiteraard op=op.
[ Voor 12% gewijzigd door Napsju op 04-11-2021 22:55 ]
Lekker!
:strip_exif()/f/image/kmSyhsYjtNqJcP8fqjnTAFOx.jpg?f=fotoalbum_large)
Treehouse Juice Project, Cita + Lotus.
Revolution Brewing, Cuvee de Grace
Vooral de Revolution ben ik erg benieuwd naar.
En nog een Westcoast van Monkish
Advent box is ook besteld, m'n vaste bierwinkel stelt een box van 24 samen, adhv je Untappd account. Ben benieuwd, maar kan niet misgaan eigenlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Oxellaar op 04-11-2021 22:58 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Grimbergen Blond, ManeblusserThompson schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:11:
Zo heb ik bijvoorbeeld;
Tripels vind ik eerlijk gezegd vaak qua smaak matig, maar een Karmeliet oid gaat er nog prima in
Gouden Carolus Classic, of de imperial dark/whisky infused
In de NEIPA's is er zo niet iets waar ik op terug val, dan kom je voor het lekkere spul toch bij de wat duurdere bieren uit, doe mij dan maar een blondje.
Craft beer specialist
Ik moest de revolution even opzoeken maar dat ziet eruit als een bijzondere zeg. Omdat jij het bent gokte ik al dat deze hier lastig te verkrijgen isOxellaar schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:58:
Vanavond weer een paar mooikes op de kop getikt....
[Afbeelding]
Treehouse Juice Project, Cita + Lotus.
Revolution Brewing, Cuvee de Grace
Vooral de Revolution ben ik erg benieuwd naar.
En nog een Westcoast van Monkish
Advent box is ook besteld, m'n vaste bierwinkel stelt een box van 24 samen, adhv je Untappd account. Ben benieuwd, maar kan niet misgaan eigenlijk.
Die Revolution is inderdaad nergens te krijgen in Europa. Gezien de prijzen die er voor gevraagd worden, verwacht ik zelfs dat ze ook in USA, behoorlijk schaars zijn.Redshark schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:45:
[...]
Ik moest de revolution even opzoeken maar dat ziet eruit als een bijzondere zeg. Omdat jij het bent gokte ik al dat deze hier lastig te verkrijgen is
Maar dat geldt ook voor die Treehouse, die kun je alleen bij de brouwerij zelf afhalen.
Wel grappig is, dat die Treehouse een canning date heeft van 21-10-2021.
Bizar hoe vers ze zijn....
Echter voor mij zijn het vaak de cloudy (NE)IPA die toch beter vallen, maar ik kan zo 1,2,3 niet op eentje komen die nog wel jaren in het assortiment zal zitten.
Bedankt voor de tip! En met de Jever ook nog eens in de aanbieding.. maar eens die kant op weerNapsju schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:49:
Voor de Duitsland gangers is deze aanbieding altijd wel leuk. Nu al drie jaren achter elkaar bij Kaufland gekocht, en ben 'm van plan morgen weer te gaan halen:
[Afbeelding]
/Edit: Vergeten de melden: Tot 10/11 in de aanbieding. Uiteraard op=op.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Die treehouse is ook te krijgen bij https://www.hopsnmore.com/ in Leuven , ze hebben er 12 kunnen vastkrijgen .(ze hebben hun eigen contacten in de US)Oxellaar schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:38:
[...]
Die Revolution is inderdaad nergens te krijgen in Europa. Gezien de prijzen die er voor gevraagd worden, verwacht ik zelfs dat ze ook in USA, behoorlijk schaars zijn.
Maar dat geldt ook voor die Treehouse, die kun je alleen bij de brouwerij zelf afhalen.
Wel grappig is, dat die Treehouse een canning date heeft van 21-10-2021.
Bizar hoe vers ze zijn....
:strip_exif()/f/image/oWHpsdk9Wh0f7LTjK0umbjMW.jpg?f=fotoalbum_large)
edit : zie nu dat dit de Citra-Galaxy is, das niet dezelfde als de Citra-Lotus
[ Voor 4% gewijzigd door WillyWilly op 05-11-2021 15:24 ]
Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/
Ja die Galaxy had ik ook kunnen nemen... En nog meer dan die😁WillyWilly schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:56:
[...]
Die treehouse is ook te krijgen bij https://www.hopsnmore.com/ in Leuven , ze hebben er 12 kunnen vastkrijgen .(ze hebben hun eigen contacten in de US)
[Afbeelding]
edit : zie nu dat dit de Citra-Galaxy is, das niet dezelfde als de Citra-Lotus
:strip_exif()/f/image/Z1zURRfuFqRVL3MiYpiOGlol.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Edbe5TcBgiCRkYN5YWRQ4nct.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z5mFCrbuIr2wCBejnZZefl1k.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ja... Je kunt niet alles kopen... Helaas
Dat zijn mijn inziens allemaal toppers m.u.v. die Duvel 666. Die Duvel is niet slecht maar de normale versie heeft mijn voorkeur418O2 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:37:
[Afbeelding]
Die hopt dozen zijn welkom hier, 1.25 per flesje vind ik helemaal prima
Volgens mij is de max 2?-Muncky- schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:52:
Ik rij morgen naar de Sint-Sixtusabdij Westvleteren, om daar 3 kisten Trappist Westvleteren op te halen. Iemand nog tips voor speciaalzaken daar in de buurt?
Nee, dat was vroeger zo. Tegenwoordig (geen idee per wanneer) kan je er 3 kopen.
De struise brouwers zijn op zaterdag open en bij de brouwerij van bernardus kan je ook goedkoop bier halen. Beide vlakbij-Muncky- schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:52:
Ik rij morgen naar de Sint-Sixtusabdij Westvleteren, om daar 3 kisten Trappist Westvleteren op te halen. Iemand nog tips voor speciaalzaken daar in de buurt?
Laatst werden er ook tips gegeven over winkels bij Gent en net boven Lille
Top, thanks. Spit ik het topic ook even verder door!Brinkiewestland schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:15:
[...]
De struise brouwers zijn op zaterdag open en bij de brouwerij van bernardus kan je ook goedkoop bier halen. Beide vlakbij
Laatst werden er ook tips gegeven over winkels bij Gent en net boven Lille
Vergeet de cashback ook niet via Cashbackxl. Tijdelijk verhoogd naar 13% zelfs.418O2 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:37:
[Afbeelding]
Die hopt dozen zijn welkom hier, 1.25 per flesje vind ik helemaal prima
Untappd: Kapitein_Merijn
Ik weet niet hoe je gaat rijden, maar de kans is aanwezig dat dit op de route ligt:-Muncky- schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:52:
https://goo.gl/maps/usg9Adow1BgVDaVh7
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ah joh,ik zie het. Was een maand of 5 geleden daar nog en toen was het 2. Zijn ze kennelijk toch wat minder populair geworden. Iig heeft de Spar in het nabijgelegen Poperingen een aardig assortiment belgische bieren voor een lagere prijs dan hier. Niet zo bijzonder maar ze hebben wel altijd Orval en dat is in nederland niet altijd zo.-Muncky- schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:05:
[...]
Nee, dat was vroeger zo. Tegenwoordig (geen idee per wanneer) kan je er 3 kopen.
Ik ben destijds ook even bij de Deca brouwerij gestopt. Korte stop, geen super bijzondere bieren, maar wel leuk om bij de brouwerij zelf op te halen. Ca. 10 minuten rijden vanaf de abdij-Muncky- schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:52:
Deze zomer was de Max nog twee kisten idd.-Muncky- schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:52:
Als je bij de struise hun proeflokaal bent geweest kun je ook even doorrijden naar hun winkel. Aardige lui en een goede selectie (oa van hun eigen) bieren voor prima prijzen.
Hele goede deal lijkt me zo. Betaling alleen met credit card.
https://www.brewdog.com/n...ew-england-ipa-4-x-can-nl
Ja weinig bijzonder, maar wel primaThalaron schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:43:
[...]
Dat zijn mijn inziens allemaal toppers m.u.v. die Duvel 666. Die Duvel is niet slecht maar de normale versie heeft mijn voorkeur
Jopen - blurred lines vind ik een goede NEIPA die je in de AH kan halen.Thompson schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:11:
Zo heb ik bijvoorbeeld;
Voor de rest vind ik de meeste IPAs niet te pruimen, mijn eigen homebrew smaakt vaak beter omdat dat vers is en 100% niet geoxideert of verouderd.
Over het algemeen ben ik ook niet zo van de IPA’s.Lollercopter schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:33:
[...]
Jopen - blurred lines vind ik een goede NEIPA die je in de AH kan halen.
Voor de rest vind ik de meeste IPAs niet te pruimen, mijn eigen homebrew smaakt vaak beter omdat dat vers is en 100% niet geoxideert of verouderd.
NEIPA gaat er meestal wel goed in maar voornamelijk de zwaardere TIPA / QIPA kan ik wel waarderen. Dat zijn weliswaar niet echt (reguliere) supermarkt IPA’s natuurlijk… vanavond van deze rakker genoten;
:strip_exif()/f/image/dKXBPNEk2I0z3a0WdzqDJkqU.jpg?f=fotoalbum_large)
Die hakt er wel in overigens met 13% / 44cl
Sowieso ben ik over het algemeen meer van de zware biersoorten. Niet zozeer dat het zwaar moet zijn, maar met €10+ voor 33-44cl voelt 10-25% toch goedkoper aan dan 5-9%. Daarnaast ligt mijn voorkeur wat smaak betreft bij Quadruppel / Barley / Stout / QIPA / Porter en dan het liefst een BA versie
Met zo een kneiter als hierboven kan ik in ieder geval best een vrijdagavond doorkomen
[ Voor 15% gewijzigd door Thalaron op 05-11-2021 23:22 ]
Woon je in Noord Brabant? Dan wil ik die homebrew wel eens proberenLollercopter schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:33:
[...]
Jopen - blurred lines vind ik een goede NEIPA die je in de AH kan halen.
Same. Ook dat gevoel qua prijs. De BA voorkeur heb ik niet perse. Maar ik heb ook het gevoel dat vrijwel altijd die sterkere bieren gewoon meer te bieden hebben qua smaak.Thalaron schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:16:
[...]
Sowieso ben ik over het algemeen meer van de zware biersoorten.
Of zijn er ook echt flavor bombs met echt lekker volle smaken (dus niet bijv heel zuur of fruit heavy, maar meer hop/chocola bijv) van <7%? Ik ken ze niet echt.
Beeromaniac
Prik&tik in Veurne heeft ook mooi assortiment, vooral veel Struisse Brouwers biertjes.-Muncky- schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:52:
Ook aanrader Bierhalle Deconinck in Vichte
Brewdog heeft een actie lopen, alle verzending is kosteloos tm 8-11 01:00. Beetje rare tijd maar dat zal wel komen door hun tijdsverschil oidZjoske78 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:36:
Tip: bij Brewdog kun je een 4 pack 44cl blik van hun NEIPA (collab met Cloudwater) bestellen voor 7,45 euro. Verzending is gratis.
Erg goedkoop inderdaad, maar is het nou over de houdbaarheidsdatum? Er staan er twee vermeld waarvan één al verstreken is en die andere in 6 weken. Dat zal een IPA geen goed doen verwacht ikZjoske78 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:36:
Tip: bij Brewdog kun je een 4 pack 44cl blik van hun NEIPA (collab met Cloudwater) bestellen voor 7,45 euro. Verzending is gratis.
Zijn er betaalbare bieren te vinden die wel echt de moeite waard zijn? Ik bedoel, een krat hertog Jan kunnen we zo kopen maar een krat Ales moet echt nietwaar? Ook lastig te krijgen bij de supermarkt lijkt. Iemand tips? Liefst een lager alcohol percentage. Vanaf 3 en tot 6%bv.
[ Voor 5% gewijzigd door THxZ0NE op 06-11-2021 13:29 ]