Guilty
Ik weet dat de zomers in Nederland niet zo lang zijn, maar dat hij er volgende week al op zit?Roybs schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:38:
Zo ik kan de zomer ook weer doorTotaalbedrag was 126 euro inclusief verzending.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Haha oke touché. Extra reden om er zo een open te trekken...MiBe schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:44:
[...]
Ik weet dat de zomers in Nederland niet zo lang zijn, maar dat hij er volgende week al op zit?
Ik had eerst ook besteld. Magazine van juli hebben ze vrij vroeg op hun fb-pagina gepubliceerd. Ik vond de inhoud ook niet evenwaardig aan de prijs (veel lagers, witbier,...) Gelukkig kon ik de bestelling nog annuleren.virtualJac schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:32:
Iemand toevallig de To Ol member box ontvangen? Ik had hem deze maand weer eens laten komen, maar vind het toch maar prijzig voor 10 biertjes.
iemand die weet hoe lang het duurt vooraleer je pakket toekomt van bij Piwne mosty?
Als ik vandaag bestel wanneer ontvang ik het dan? Niet dat ik dringend bier nodig heb maar ik wil niet dat het bijv. maandag zou toekomen want dat is de enige dag dat ik niet van thuis kan werken.
Hun prijzen zijn in ieder geval dik OK en die Poolse IPA's zijn best wel lekker
Als ik vandaag bestel wanneer ontvang ik het dan? Niet dat ik dringend bier nodig heb maar ik wil niet dat het bijv. maandag zou toekomen want dat is de enige dag dat ik niet van thuis kan werken.
Ze zijn goed snel met verzending! Ik heb vorige week dinsdagavond een bestelling geplaatst, en diezelfde week op vrijdagochtend de bestelling ontvangen!Pariah86 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:36:
iemand die weet hoe lang het duurt vooraleer je pakket toekomt van bij Piwne mosty?
Ze versturen via DHL en je krijgt vooraf een mail waarin je eventueel kunt aangeven dat je niet thuis bent.Pariah86 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:36:
Heb toevallig gisteren besteld, gekozen voor verzending met UPS (je hebt 3 keuzes voor vervoerders), komt volgens de T&T morgen al binnen !Pariah86 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:36:
Ik zag dat er een nieuwe batch was van mijn favoriete Neipa dus heb er meteen maar een paar veilig gesteld:
:strip_exif()/f/image/yiMkaXXN7iy6nwTF6QnE1V4v.jpg?f=fotoalbum_large)
https://untp.beer/NLKee
:strip_exif()/f/image/yiMkaXXN7iy6nwTF6QnE1V4v.jpg?f=fotoalbum_large)
Untappd: Kapitein_Merijn
Heb die HBC 630 gisteren toevallig op, erg goed biertje inderdaad!Kapitein Merijn schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:57:
Ik zag dat er een nieuwe batch was van mijn favoriete Neipa dus heb er meteen maar een paar veilig gesteld:
[Afbeelding]

Niet eens uit Polen besteld overigens, kwam hem bij de Caigny in Essen tegen.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Dan te bedenken dat deze in polen gewoon bij de Lidl in de schappen ligt voor ~ € 2,-MiBe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:40:
[...]
Heb die HBC 630 gisteren toevallig op, erg goed biertje inderdaad!
Niet eens uit Polen besteld overigens, kwam hem bij de Caigny in Essen tegen.
https://gazetka-24.pl/lidl/lidl-gazetka-AJ4hPE9OMF-32
Untappd: Kapitein_Merijn
Ik heb helaas geen faceboek, maar goed. De prijs maar even snel vergeten en vh weekend genieten van een 0.4lpxltrx schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:32:
[...]
Ik had eerst ook besteld. Magazine van juli hebben ze vrij vroeg op hun fb-pagina gepubliceerd. Ik vond de inhoud ook niet evenwaardig aan de prijs (veel lagers, witbier,...) Gelukkig kon ik de bestelling nog annuleren.
there's no tweak without the tweaker
Bizar, verkocht de Lidl in mijn dorp dat maarKapitein Merijn schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:48:
[...]
Dan te bedenken dat deze in polen gewoon bij de Lidl in de schappen ligt voor ~ € 2,-
https://gazetka-24.pl/lidl/lidl-gazetka-AJ4hPE9OMF-32
Grimbergen heeft weer bier dat gebrouwen wordt in de abdij en deze zijn sinds kort verkrijgbaar
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210527_94509750
https://www.belgianbeerfa...y/grimbergen-craft-beers/
Ben benieuwd of ze nu een gooi gaan doen naar de trappisten vermelding
Die brut is wellicht nog wel lekker op een terras in Frankrijk. Ik verwacht niet heel veel van die quadrupel als je ziet dat ze vrij rood is
Die brut is wellicht nog wel lekker op een terras in Frankrijk. Ik verwacht niet heel veel van die quadrupel als je ziet dat ze vrij rood is
Om heel eerlijk te zijn ben ik wel heel cynisch, qua kwaliteitsverwachtingen.Brinkiewestland schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:06:
Grimbergen heeft weer bier dat gebrouwen wordt in de abdij en deze zijn sinds kort verkrijgbaar
Heb trouwens echt wel lof voor het Uiltje (jaja ook die zijn van een grote brouwer ondertussen). Had een doos bier bij ze besteld en daar zat een vulfout in, netjes contact gehad. Nieuwe doos besteld en op verzoek van de klantenservice/webshop gemeld dat er een extra blikje bij mocht. Dat lukte niet helemaal... kreeg ik nu voor nop een doos met 3 blikjes thuis.
Foutje gemaakt, kan gebeuren, geen probleem. En netjes hersteld, prima geregeld van ze.
Ik heb ook echt geen hoge verwachtingen van deze bieren. Maar in Frankrijk hebben veel restaurants ook grimbergen, dus daar drink dronk ik ze nog wel eens. Aangezien op vakantie in de zon alles net even wat lekkerder smaakt wil ik ze daar wel proberenBoudewijn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:17:
[...]
Om heel eerlijk te zijn ben ik wel heel cynisch, qua kwaliteitsverwachtingen.
Grimbergen is geen trappisten-abdij, dus ik denk het nietBrinkiewestland schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:06:
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Oh ja, dat zijn Norbertijnen. Helemaal vergeten 
Niet iedere monnik is speciaal genoeg
Niet iedere monnik is speciaal genoeg
Dat ze het rechtzetten verwacht ik bij elke verkoper. Ik vind het eerder slordig dat het nog een keer fout moest gaan terwijl jij nog even een doosje bij ze besteld.Boudewijn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:17:
[...]
Heb trouwens echt wel lof voor het Uiltje (jaja ook die zijn van een grote brouwer ondertussen). Had een doos bier bij ze besteld en daar zat een vulfout in, netjes contact gehad. Nieuwe doos besteld en op verzoek van de klantenservice/webshop gemeld dat er een extra blikje bij mocht. Dat lukte niet helemaal... kreeg ik nu voor nop een doos met 3 blikjes thuis.
Foutje gemaakt, kan gebeuren, geen probleem. En netjes hersteld, prima geregeld van ze.

Hebben sommigen van jullie ook aan de ‘Maakt Mij Blij’ actie meegedaan voor de brouwerij van La Trappe? Ongeveer een week of 3-4 terug kon je hier aan meedoen.
Ik ga morgen mijn pakket ophalen met 700gr. quadrupel kaas, honing, kaaskoekjes en uiteraard een fles La Trappe quadrupel bier. Alles is door hen zelf gemaakt
Neem ook meteen even een Oak Aged batch mee, dat is alweer even geleden maar vindt ze altijd heerlijk.
Ik ga morgen mijn pakket ophalen met 700gr. quadrupel kaas, honing, kaaskoekjes en uiteraard een fles La Trappe quadrupel bier. Alles is door hen zelf gemaakt
Neem ook meteen even een Oak Aged batch mee, dat is alweer even geleden maar vindt ze altijd heerlijk.
Fouten maken is menselijk. Als iets goed gaat mag een complimentje, toch?Shrien schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:50:
[...]
Dat ze het rechtzetten verwacht ik bij elke verkoper. Ik vind het eerder slordig dat het nog een keer fout moest gaan terwijl jij nog even een doosje bij ze besteld.
Voor de Uiltjes hier:
Enquete Webshop Deal
Bedankt dat je ons helpt! Als beloning hebben we een code voor 10% korting die je kunt gebruiken op onze website.
Met de code: TheUiltjeBeerClub krijg je 10% korting op onze website.
Lekker!
:strip_exif()/f/image/IJYcHPID6n0e5LJZYDZPUscb.jpg?f=fotoalbum_large)
Net even gelunched bij de Leckere. Meteen even een Barrel Aged Gouden Munt mee genomen. Heerlijk biertje zo. Proeft niet dat hij zo zwaar is
Edit
Meteen even langs mijn slijter geweest en een Moersleutel Barcode Red, Moersleutel Vons en een Frontaal Setting Sun mee genomen
[ Voor 11% gewijzigd door Louwke op 10-07-2021 16:25 ]
Untappd: Louwke80
:strip_exif()/f/image/DaqdalqwVbVGYKvGdaswpgQV.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat moment dat 1 fles duurder is dan de rest bij elkaar x2..
Ik was eigenlijk niet van plan om nog dikke stouts te halen tot na de zomer maar ik kon deze van Omnipollo niet laten staan
De AV biertjes gehaald ivm 50% korting en deze wilde ik nog eens proberen
[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 11-07-2021 15:31 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Over alcoholvrij gesproken, die 0.0 hebben allemaal een rare nasmaak. Maakt niet uit welk merk je neemt, het is niet de smaak de normale versies. De alcoholarme varianten zijn meestal wel goed te doen, zoals die IPA van Vandestreek van hierboven.
[ Voor 5% gewijzigd door JohanKupers op 11-07-2021 17:56 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
:strip_exif()/f/image/Y6mfldvSvtKXgseYgNeByrio.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen weekend geklust en ben nu net klaar met opruimen. Het zonnetje is aanwezig dus ik dacht… genieten

Ik had mij eens verdiept in alle varianten van IPA en gezien ik ze vaak te bitter/zuur vond en ik ergens had gelezen dat NE(D/T)IPA’s meer richting fruitig gingen heb ik deze meegenomen… incl. bijbehorend glas!
Wel een gevaarlijke! Je proeft absoluut niet dat het hier om een 10% bier gaat.. eerder 5-7%.. erg doordrinkbaar

Zeer zeker voor herhaling vatbaar
#hetisvastergens1600uur
[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 12-07-2021 11:40 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Heeft iemand een idee hoe lang de wachtlijst is voor The Guild van De Moersleutel?
Heb me zojuist ingeschreven.
Heb me zojuist ingeschreven.
Gisteren de groene Barcode op... Maar wat een dikke tegenvaller zeg.
Leek wel pure appelstroop, veel en veel te zoet.
Nu is €12 voor een Moersleutel eigenlijk al teveel, maar deze is echt z'n geld niet waard geweest.
Hopen dat de rode beter is...
:strip_exif()/f/image/1oVqkacvmhPO7oAQ4h1PYI3w.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit geeft de burger moed! Dit valt nooit tegen 😁
Kakelvers, canning date, 26 juni
Nu is €12 voor een Moersleutel eigenlijk al teveel, maar deze is echt z'n geld niet waard geweest.
:strip_exif()/f/image/1oVqkacvmhPO7oAQ4h1PYI3w.jpg?f=fotoalbum_large)
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Die groene lijkt me ook niet lekker als ik dat zo lees hier. Ik houd helemaal niet meer van die hele dikke mierzoete stouts of lactose bommen. Ben nu wel benieuwd, dus als ik ze tegenkom haal ik ze allebei om zelf eens te proberen.Oxellaar schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:04:
Gisteren de groene Barcode op... Maar wat een dikke tegenvaller zeg.
[Afbeelding]
Gisteren ook wat biertjes op tijdens de finale met een maat van mij, de lekkerste was een BA van de Kromme Haring.
Even gekeken naar de rating maar je toont nog genade vind ik met je score voor die groene barcode. Het leest alsof je hem een onvoldoende geeft maar hij krijgt een goed
Ben wel benieuwd naar de rode barcode want die lijkt helemaal in mijn straatje te passen.
@Louwke De Leckere kan mij helaas niet echt bekoren. Kan me niet herinneren dat er ooit een écht lekker biertje tussen zat, hoewel het al even geleden is en ik nooit een BA bier van ze op heb.
@Thalaron Die Frontaal heb ik ook nog in de garage staan, naast wat andere IPA's van ze. Die brengen ze erg veel uit dus elke 3-4 weken heb ik wel weer wat nieuws van ze
De rode barcode vond ik weer erg goed. Groen nog staan, maar zal ben ik bang dan wat tegenvallen.
Ik had alleen rood besteld, groen leek me ook minder. Ligt in de klimaatkast, is wat voor in het najaar.
Deze was ook lekker, nooit eerder gehad, wel in dit topic over gelezen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3zeAx2vtpleSfkzVaFQXl3lY.jpg?f=user_large)
En voor €2,99 al helemaal goed (prijs van een kleine 33cl fles gerekend omdat de 75cl niet in het kassa systeem stond).
Deze was ook lekker, nooit eerder gehad, wel in dit topic over gelezen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3zeAx2vtpleSfkzVaFQXl3lY.jpg?f=user_large)
En voor €2,99 al helemaal goed (prijs van een kleine 33cl fles gerekend omdat de 75cl niet in het kassa systeem stond).
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
@Klippy ik had er direct 20 meegenomen voor die prijs
Wat prijs/kwaliteit betreft is dat mijn inziens een kneiter. Een van mijn favorieten die altijd goed bevalt
Wat prijs/kwaliteit betreft is dat mijn inziens een kneiter. Een van mijn favorieten die altijd goed bevalt
Ja inderdaad, maar er stonden er maar 3 in het schap en ik zag het thuis pas op de kassabon. Belden van de kassa wel naar achteren om te vragen wat de prijs was, maar verder niet op gelet.
Was ook niet een winkel waar ik vaak kom.
Was ook niet een winkel waar ik vaak kom.
Geen idee waar jullie wonen @Klippy @Thalaron, maar waar ik ze haal kosten die dingen €1,80 per stuk ofzo. Maar jullie wonen niet in Brabant denk ik? Blijft inderdaad wel een lekker bier, had er standaard altijd wel 1 of 2 van op voorraad maar even ‘tegen gedronken’ dus laatste paar keer niet meer ingekocht. Komt wel weer
@remzor niet voor 75cl neem ik aan, die kost tussen de 7,50 en 9,50 als ik online kijk.
33cl is inderdaad voor 1,85 te vinden als je een krat koopt, maar los kosten die in een supermarkt ook tussen 2,50 en 3,50 wat ik zie en in Maastricht dus ook
Haal zelf mijn Belgische bieren ook meestal net over de grens in België maar met Corona al bijna 2 jaar niet geweest.
Binnenkort nog eens een ritje maken
33cl is inderdaad voor 1,85 te vinden als je een krat koopt, maar los kosten die in een supermarkt ook tussen 2,50 en 3,50 wat ik zie en in Maastricht dus ook
Haal zelf mijn Belgische bieren ook meestal net over de grens in België maar met Corona al bijna 2 jaar niet geweest.
Binnenkort nog eens een ritje maken
Klopt, ik ben nog redelijk hoog qua rating. Maar een 3.9...voor een barcode, is toch niet erg hoog.remzor schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:49:
[...]
Even gekeken naar de rating maar je toont nog genade vind ik met je score voor die groene barcode. Het leest alsof je hem een onvoldoende geeft maar hij krijgt een goedIk heb wat minder genade voor bieren die ik minder vind, of ze nu BA zijn of van een gerenommeerde brouwer maakt dan niet uit. Eigenlijk dan júist niet
Maar lekker man die Tree house, die zal wel smaken. Een zekerheidje.
Ben wel benieuwd naar de rode barcode want die lijkt helemaal in mijn straatje te passen.
Maar met de rating denk ik altijd, had ik dit niet kunnen verwachten....?
Dat hij zo zoet zou zijn, appel brandewijn, cognac, allemaal best zoet.
Is het dan eerlijk om een lage rating voor "te zoet" te geven?
Alsof je een labic een lage rating geeft, omdat hij zo zuur is.
Zie ik ook heel veel mensen doen, maar dat is fout raten naar mijn idee.
Snap wat je bedoelt, ben ik het ook mee eens. Maar ga meer af op “veel en veel te zoet”, en “wat een dikke tegenvaller… zijn geld niet waard”.Oxellaar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:39:
[...]
Klopt, ik ben nog redelijk hoog qua rating. Maar een 3.9...voor een barcode, is toch niet erg hoog.
Appel en cognac hoeft ook helemaal niet overdreven zoet te zijn volgens mij. Ik vind dat té zoet ook een ‘brouwfout’ kan zijn, het kan in ieder geval zorgen voor een minder goede balans. Of het kan bewust zo gebrouwen zijn natuurlijk, maar dan kan ie minder goed in de smaak vallen waardoor je hem ook best naar waarheid mag raten denk ik. Genoeg cognac gerijpt bier op die lekker was en zeker niet te zoet. Maar ey, dat raten kun je niet fout doen he.. het is een persoonlijke mening. Het was dan ook geen kritiek maar gewoon iets dat me opviel na het toch wel harde oordeel
Zelf heb ik hem dus niet eens op dus wellicht vind ik hem wel geweldig.. ben zeker wel nieuwsgierig nu hehe.
Deze jongen heeft vanaf vandaag vakantie maar is ook wat kilo’tjes aangekomen het afgelopen jaar. Lastig, lastig..
Ik kan je wel volgen. Ik heb zelf ook bepaalde voorkeuren wat smaakprofiel en ik zal een IPA snel minder lekker vinden dan een Quadruppel of Tripel.Oxellaar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:39:
[...]
Klopt, ik ben nog redelijk hoog qua rating. Maar een 3.9...voor een barcode, is toch niet erg hoog.
Wat cijfers betreft probeer ik het wel overzichtelijk te houden. Wanneer ik zin heb ik een Quadruppel dan haal ik een voor mij onbekende of indien bekend dan laat ik alles onder de 3 staan. Idem voor andere stijlen. Prijs hou ik geen rekening mee verder. Die eindigen weliswaar vaak hoger maar een bier dat lekker maar apart is kan ik ook wel waarderen.
Ik gebruik het dus voornamelijk om te zien; moet ik deze meenemen of is dit wat stijl betreft iets dat ik lekker ga vinden? Milk Stouts laat ik inmiddels staan omdat ik er nu diverse heb gehad die steevast onder de 2 scoren…
Ik ga morgen een ritje Belgie maken. Zijn er nog aanraders die daar verkrijgbaar zijn en hier lastiger?
We gaan nu voornamelijk opzoek naar Dolle brouwers (dikke liefde naar dulle teve) en Struise brouwers.
We gaan nu voornamelijk opzoek naar Dolle brouwers (dikke liefde naar dulle teve) en Struise brouwers.
Amundsen - dessert in a can. Verschillende smakenbloc79 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:59:
Ik ga morgen een ritje Belgie maken. Zijn er nog aanraders die daar verkrijgbaar zijn en hier lastiger?
Ahja toetjes bierp.d.akkerman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:32:
[...]
Amundsen - dessert in a can. Verschillende smaken
Ik hou zelf best wel van 'toetjesbier', maar moet zeggen dat de Dessert in a Can reeks me niet zo kon bekoren. Te chemisch, ofzo.bloc79 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:46:
[...]
Ahja toetjes bierDaar is mijn vrouw zeker fan van en zal ook meegaan als ik hem tegen kom
Zo de volgende beer club box van Frontaal is onderweg.
[ Voor 3% gewijzigd door JohanKupers op 14-07-2021 10:34 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
5 Year anniversary van de Moersleutel is te koop vanaf vanmiddag 12 uur.
Rock - Sour met Hibiscus Himalaya Salt en Guava
Paper - NEDIPA Azaca, Galaxyx Citra en Idaho7 Hops
Scissors - West Coast DIPA met Cascada, Citra Columbs en Chinook hops
Spock - Pastry Stout verder niet veel info (12%)
Lizzard - Freeze Distilled Black Barley Wine, caramel chocolade and hazelnuts
Los bij elkaar 35 Euro (3x 5.75, 6.25 en 11.50)
Benieuwd of er ook een pakketje komt met all 5 vor een schapelijke prijs
Rock - Sour met Hibiscus Himalaya Salt en Guava
Paper - NEDIPA Azaca, Galaxyx Citra en Idaho7 Hops
Scissors - West Coast DIPA met Cascada, Citra Columbs en Chinook hops
Spock - Pastry Stout verder niet veel info (12%)
Lizzard - Freeze Distilled Black Barley Wine, caramel chocolade and hazelnuts
Los bij elkaar 35 Euro (3x 5.75, 6.25 en 11.50)
Benieuwd of er ook een pakketje komt met all 5 vor een schapelijke prijs
Tegenwoordig hebben ze bij de Caigny in Essen en Bierschuur in Poppel ook bieren van bijvoorbeeld Other half staan. Dat zijn wel mooie ipas, maar can date is uit mei.bloc79 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:59:
De plus in Leende heeft ook heel mooi spul staan. Wat je normaal niet eens verwacht in een gemiddelde slijterij, laat staan een supermarkt. Én ook hele fijn prijsjes.
Dit is een discussie die ik toevallig laatst met een vriend voerde over Untappd; hoe moet je bier raten?Oxellaar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:39:
[...]
Ik zie het als een verkapt sociaal medium waarbij het profiel van de gebruiker centraal staat en niet het bier zelf (in tegenstelling tot een platform als bijvoorbeeld RateBeer). Ik beoordeel bieren dus puur op basis van mijn eigen smaak (of gebrek aan
Fout raten bestaat niet. Geef gewoon je mening vind ik. Het is een sociaal platform en al die snobs die zeuren over allerlei policies over hoe je dient te raten snappen het bestaan van Untappd niet. Die moeten naar ratebeer gaan
Wat wel leuk zou zijn is om te zien hoe hoog een pilsener scoort tov andere pilseners. Maat verder geef ik pils nooit hoger dan 3.5 eigenlijk, ook al is het de beste pils die ik ooit op heb.
Wat wel leuk zou zijn is om te zien hoe hoog een pilsener scoort tov andere pilseners. Maat verder geef ik pils nooit hoger dan 3.5 eigenlijk, ook al is het de beste pils die ik ooit op heb.
Hier is een tijdje geleden een artikel over verschenen:
https://www.esquire.com/n...479626/untappd-recensies/
Ikzelf vind dat je dan Untappd niet op de juiste manier gebruikt, maar wie ben ik.MiBe schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:34:
[...]
Dit is een discussie die ik toevallig laatst met een vriend voerde over Untappd; hoe moet je bier raten?
Ik zie het als een verkapt sociaal medium waarbij het profiel van de gebruiker centraal staat en niet het bier zelf (in tegenstelling tot een platform als bijvoorbeeld RateBeer). Ik beoordeel bieren dus puur op basis van mijn eigen smaak (of gebrek aan). Dit houdt dus ook in dat ik een stout die gemiddeld misschien een 4.3 scoort, schaamteloos op 1 of 2 sterren beoordeel. Niet omdat het objectief 'een slecht product' is, maar simpelweg omdat ik hem niet lekker vind (enorm subjectief dus). Ik ben dus bijvoorbeeld zo iemand die een lambic een lage rating geeft 'omdat hij zo zuur is'. Maar rate ik dan 'fout', of gebruik ik Untappd op een andere manier?
Ik vind dat je ieder bier hoort te beoordelen op kwaliteit en smaak. Maar smaak niet 100% naar wat jouw smaak is.
Zuur bier een 2 geven, omdat het zuur is, dat klopt niet, want het hoort zuur te zijn.
Dat jij zuur niet lekker vindt, heeft niets met het bier te maken, maar met jezelf.
Ik vind zuur bier niet echt lekker, maar geef het rustig een 4.
Ik ben van mening dat een rating geen zin heeft, als je subjectief beoordeeld.
Maar nogmaals, ik bepaal de regels niet.
Bier wat ik helemaal te smerig vind, maar wat niet door de slechte kwaliteit van het bier komt, die check ik in zonder rating.
[ Voor 4% gewijzigd door Oxellaar op 14-07-2021 12:03 ]
Alleen je kan dan wel eens discussies krijgen met de brouwer. Een vriend werd via untapped aangesproken op een lage rating. Omdat hij het type bier dus niet lekker vond gaf hij een lage rating. Dit was de eerste keer dat hij dit type dronk (ook niet echt duidelijk wat hij kon verwachten obv etiket) en dus gaf hij een rating obv zijn referentiekaderSemperFidelis schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:55:
Fout raten bestaat niet. Geef gewoon je mening vind ik. Het is een sociaal platform en al die snobs die zeuren over allerlei policies over hoe je dient te raten snappen het bestaan van Untappd niet. Die moeten naar ratebeer gaan
Nou daar was de brouwer niet van gediend. Hij werd gevraagd om de rating te verwijderen

Ik denk dat dit nog de beste optie is, wel inchecken, met tekst uitleggen wat je ervan vond en je onthouden van een rating.Oxellaar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:59:
Bier wat ik helemaal te smerig vind, maar wat niet door de slechte kwaliteit van het bier komt, die check ik in zonder rating.
Persoonlijk is dat dus hoe ik RateBeer zie, maar niet Untappd. Maargoed, dat is voor interpretatie vatbaar natuurlijk. Jij vindt ook bij Untappd dus het bier centraal staan, waarbij hier voor mij de gebruiker centraal staat.Oxellaar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:59:
[...]
Ikzelf vind dat je dan Untappd niet op de juiste manier gebruikt, maar wie ben ik.
Ik vind dat je ieder bier hoort te beoordelen op kwaliteit en smaak. Maar smaak niet 100% naar wat jouw smaak is.
Zuur bier een 2 geven, omdat het zuur is, dat klopt niet, want het hoort zuur te zijn.
Dat jij zuur niet lekker vindt, heeft niets met het bier te maken, maar met jezelf.
Ik vind zuur bier niet echt lekker, maar geef het rustig een 4.
Ik ben van mening dat een rating geen zin heeft, als je subjectief beoordeeld.
Maar nogmaals, ik bepaal de regels niet.
(Ik gebruik het Untappd overigens ook als shopping database. Gebruik het veelvuldig om op te zoeken wat ik ook alweer van een bepaald bier vond, want na 3000+ verschillende bieren weet ik dat na een tijdje echt niet meer uit mijn hoofd. Hierbij helpt die subjectieve beoordeling me ook aardig)
Ik zou die brouwer zeggen dat ie zn kop moet houden anders krijgen al zn biertjes een 0.25 in t vervolgBrinkiewestland schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:04:
[...]
Alleen je kan dan wel eens discussies krijgen met de brouwer. Een vriend werd via untapped aangesproken op een lage rating. Omdat hij het type bier dus niet lekker vond gaf hij een lage rating. Dit was de eerste keer dat hij dit type dronk (ook niet echt duidelijk wat hij kon verwachten obv etiket) en dus gaf hij een rating obv zijn referentiekader
Nou daar was de brouwer niet van gediend. Hij werd gevraagd om de rating te verwijderen
Als een zuur bier je smaak niet is, mag je het toch wel 2 sterren geven? Als je t 4 sterren geeft en je zoekt ooit terug naar welke biertjes je ook alweer lekkerder vond dan normaal dan vind je ineens een zuur biertje terug die je niet lekker vond. Does not compute over here
Ik rate naar mn eigen (wan)smaak en that's it.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
De gebruiker staat toch niet centraal in Untappd? Je hebt een minimaal profiel enz... Untappd draait naar mijn idee, 100% om bier en het vinden van een goeie biertent.MiBe schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:14:
[...]
Persoonlijk is dat dus hoe ik RateBeer zie, maar niet Untappd. Maargoed, dat is voor interpretatie vatbaar natuurlijk. Jij vindt ook bij Untappd dus het bier centraal staan, waarbij hier voor mij de gebruiker centraal staat.
(Ik gebruik het Untappd overigens ook als shopping database. Gebruik het veelvuldig om op te zoeken wat ik ook alweer van een bepaald bier vond, want na 3000+ verschillende bieren weet ik dat na een tijdje echt niet meer uit mijn hoofd. Hierbij helpt die subjectieve beoordeling me ook aardig)
Ik denk dat je niet moet vergeten dat Untappd voor de brouwers zelf ook veel belangrijker geworden is in de afgelopen jaren doordat het zo populair geworden is.
Een bier van een Nederlandse microbrouwerij dat gemiddeld boven de 4 scoort op Untappd is voor hen een ontzettend grote marketingkans. Brouwers tonen met trots hoe geweldig het bier op Untappd ontvangen wordt.
Andersom geldt natuurlijk hetzelfde: een bier waar je als kleine brouwer je liefde en zaligheid in gestopt hebt, maar door iemand om "verkeerde redenen" een score van 0,25 gegeven wordt: wat zou jij daar van vinden als jij in de schoenen stond van de brouwer?
Ik snap die dynamiek wel. Maar dat zorgt er inderdaad wat mij betreft ook voor dat Untappd maar tot op zekere hoogte betrouwbaar is als je het hebt over de rating die iets krijgt ten opzichte van de kwaliteit.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de verschillen tussen het raten bij Amerikanen en Europeanen, brouwers die zelf al hun eigen bieren meerdere keren met een 5 inchecken, groepsdruk bij bottle shares om iets hoger/lager te raten dan je normaal zou doen, ladderzatte check-ins en natuurlijk de check-ins van bier dat over THT is.
Ik zou nog wel even door kunnen gaan
Een bier van een Nederlandse microbrouwerij dat gemiddeld boven de 4 scoort op Untappd is voor hen een ontzettend grote marketingkans. Brouwers tonen met trots hoe geweldig het bier op Untappd ontvangen wordt.
Andersom geldt natuurlijk hetzelfde: een bier waar je als kleine brouwer je liefde en zaligheid in gestopt hebt, maar door iemand om "verkeerde redenen" een score van 0,25 gegeven wordt: wat zou jij daar van vinden als jij in de schoenen stond van de brouwer?
Ik snap die dynamiek wel. Maar dat zorgt er inderdaad wat mij betreft ook voor dat Untappd maar tot op zekere hoogte betrouwbaar is als je het hebt over de rating die iets krijgt ten opzichte van de kwaliteit.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de verschillen tussen het raten bij Amerikanen en Europeanen, brouwers die zelf al hun eigen bieren meerdere keren met een 5 inchecken, groepsdruk bij bottle shares om iets hoger/lager te raten dan je normaal zou doen, ladderzatte check-ins en natuurlijk de check-ins van bier dat over THT is.
Ik zou nog wel even door kunnen gaan
De inhoud:JohanKupers schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:34:
Zo de volgende beer club box van Frontaal is onderweg.
- Battle Royale 2 - West Coast IPA (Kompaan)
- Come Back To Earth - New England Double IPA
- Guave Gaast - Tropical Sour (Kompaan)
- I Get Those Gosebumbs Everytime - Imperial Fruited Gose
- Juice Punch - New England IPA
- Out In The Open B.A. - Imperial Stout aged in Bourbon/Scotch Barrels
- Rhodesian - American Barleywine
- Shake it Out - Double Milkshake Stout
- Sitdown Paddleboard - NE Session IPA (Colab Poolside)
- Tennis - DOH IPA (Poolside)
⛔ Trackers of betalen ⛔
er is geen foute manier om te laten. Het is jouw naslagwerk en de gemiddelde cijfers zijn een optelsom van ieders naslagwerk.MiBe schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:34:
[...]
Dit is een discussie die ik toevallig laatst met een vriend voerde over Untappd; hoe moet je bier raten?
Ik zie het als een verkapt sociaal medium waarbij het profiel van de gebruiker centraal staat en niet het bier zelf (in tegenstelling tot een platform als bijvoorbeeld RateBeer). Ik beoordeel bieren dus puur op basis van mijn eigen smaak (of gebrek aan). Dit houdt dus ook in dat ik een stout die gemiddeld misschien een 4.3 scoort, schaamteloos op 1 of 2 sterren beoordeel. Niet omdat het objectief 'een slecht product' is, maar simpelweg omdat ik hem niet lekker vind (enorm subjectief dus). Ik ben dus bijvoorbeeld zo iemand die een lambic een lage rating geeft 'omdat hij zo zuur is'. Maar rate ik dan 'fout', of gebruik ik Untappd op een andere manier?
Voor mezelf zou ik een type waarvan ik vooraf weet dat ik het waarschijnlijk niet lekker vind niet raten als ik hem incheck want dat wordt nooit wat. Maar als ik een stout voor mijn neus krijg die de smaak van lauwe automaten koffie heeft dan krijgt deze, ondanks eventuele kwaliteit, een laag cijfer.
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Goed artikel trouwens, sluit naadloos aan op het punt in mijn vorige post.Zjoske78 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:58:
Hier is een tijdje geleden een artikel over verschenen:
Even korte vraag iemand ervaring met Sours langer bewaren? Ik zelf ben er absoluut geen fan van. Maar mijn vriendin dus wel, maar die kan op het moment geen alcohol drinken. Zou je deze dus een maand of 9 of langer kunnen bewaren zonder dat de smaak achteruit gaat? Als het een stout was zou ik het zo doen, maar sommige lenen er zich toch wat minder voor.
Altijd gekoeld (max 12 graden) houden, dan kan het best lang liggen. Afhankelijk van het soort sour zul je dan wel even het "rollen voor gebruik" toe moeten passen, anders heb je een dikke laag gist onderin je fles/blik.Louwke schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:43:
Even korte vraag iemand ervaring met Sours langer bewaren? Ik zelf ben er absoluut geen fan van. Maar mijn vriendin dus wel, maar die kan op het moment geen alcohol drinken. Zou je deze dus een maand of 9 of langer kunnen bewaren zonder dat de smaak achteruit gaat? Als het een stout was zou ik het zo doen, maar sommige lenen er zich toch wat minder voor.
Lambics en dergelijke kunnen volgens mij ongekoeld ook best goed blijven, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
Een Boon oude geuze (lambiek) heeft volgens mij een houdbaarheid van 20 jaar op de fles staan
Ik vind dat echt bizar. 1 rating heeft echt 0 invloed op 't gemiddelde aangezien er zoveel mensen op Untappd zitten. Zulke rare berichtjes daarentegen zouden mij echt doen afkeren tegen de brouwer. Ik heb ook idd verhalen gehoord van een Nederlandse brouwer die dat doet.Brinkiewestland schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:04:
[...]
Alleen je kan dan wel eens discussies krijgen met de brouwer. Een vriend werd via untapped aangesproken op een lage rating. Omdat hij het type bier dus niet lekker vond gaf hij een lage rating. Dit was de eerste keer dat hij dit type dronk (ook niet echt duidelijk wat hij kon verwachten obv etiket) en dus gaf hij een rating obv zijn referentiekader
Ik ben gematigd enthousiast... Had voor de Goosebumbs Juice Punch en Rhodesian graag wat anders gezien, daarnaast hadden we vorige maand ook al Poolside collabs... het extratje is dan wel weer leuk, maar het is ook niet dat ik niet al 5 van die dingen heb liggen. Dit was mijn vierde box, maar de echte wow factor blijft tot nu toe aardig uit.JohanKupers schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:30:
[...]
De inhoud:
- Battle Royale 2 - West Coast IPA (Kompaan)
- Come Back To Earth - New England Double IPA
- Guave Gaast - Tropical Sour (Kompaan)
- I Get Those Gosebumbs Everytime - Imperial Fruited Gose
- Juice Punch - New England IPA
- Out In The Open B.A. - Imperial Stout aged in Bourbon/Scotch Barrels
- Rhodesian - American Barleywine
- Shake it Out - Double Milkshake Stout
- Sitdown Paddleboard - NE Session IPA (Colab Poolside)
- Tennis - DOH IPA (Poolside)
Ik vind dat je bier dat niet je smaak is gewoon geen rating moet geven. Ik geef een IPA of Sour ook geen rating. Want ik weet dat het meestal gewoon prima bier is en goed gebrouwen, maar niet per se mijn smaak. Dat maakt het nog geen slecht bier.
Op deze manier zou je dus met 10 man een bier kunnen testen en dan krijgt hij een 2/5 omdat de meesten de stijl niet lekker vinden. Imo klopt dat niet. Ik wil aan een rating zien hoe goed het bier is en niet hoeveel mensen het lekker vinden (moeilijk te verwoorden, maar als je niet gaat lopen mierenneuken snap je hem wel)
Op deze manier zou je dus met 10 man een bier kunnen testen en dan krijgt hij een 2/5 omdat de meesten de stijl niet lekker vinden. Imo klopt dat niet. Ik wil aan een rating zien hoe goed het bier is en niet hoeveel mensen het lekker vinden (moeilijk te verwoorden, maar als je niet gaat lopen mierenneuken snap je hem wel)
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2021 13:21 ]
En hoe meet je "goed" dan? Volgens mij is het met eten en drinken nog altijd zo dat smaak een belangrijke factor is ,en smaak is altijd subjectief (voor zover ik weet). Dus of iemand het lekker vindt bepaalt m.i. in zekere mate toch echt wel of een bier goed is.418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:21:
Ik vind dat je bier dat niet je smaak is gewoon geen rating moet geven. Ik geef een IPA of Sour ook geen rating. Want ik weet dat het meestal gewoon prima bier is en goed gebrouwen, maar niet per se mijn smaak. Dat maakt het nog geen slecht bier.
Mijn vader was chefkok en had een tegeltje in de keuken hangen: "Geen enkele kok kan koken naar alle monden" ... Dat je als brouwer achter negatieve reviews aangaat vind ik behoorlijk sneu. Prima dat je die dialoog zoekt, maar ga niet vragen of mensen ratings willen verwijderen.
Technisch goed en op smaak e.d.DeFeCt schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:25:
[...]
En hoe meet je "goed" dan? Volgens mij is het met eten en drinken nog altijd zo dat smaak een belangrijke factor is ,en smaak is altijd subjectief (voor zover ik weet). Dus of iemand het lekker vindt bepaalt m.i. in zekere mate toch echt wel of een bier goed is.
Ja dat is ook smaak-afhankelijk en dat is ook verschil van hoe je kijkt naar ratings. Ik vind dat je producten die je hoe dan ook niet waardeert of je smaak niet zien ook niet van een rating hoeft te voorzien, jij wel. PrimaMijn vader was chefkok en had een tegeltje in de keuken hangen: "Geen enkele kok kan koken naar alle monden" ... Dat je als brouwer achter negatieve reviews aangaat vind ik behoorlijk sneu. Prima dat je die dialoog zoekt, maar ga niet vragen of mensen ratings willen verwijderen.
[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2021 13:28 ]
Ik wil dat ik zelf kan zien welke biertjes ik lekker vind en welke niet. Ik rate voor mijzelf en enkel voor mijzelf.418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:21:
Objectieve ratings bestaan niet. Ik rate een koud pilsje op het strand tijdens mn vakantie ook hoger dan als ik dat biertje zou drinken tijdens een random donderdagavond.
Het feit dat brouwers klagen over Untappd, wat echt in mijn ogen één van de motoren is geweest van de opkomst van craft beer, snappen gewoon niet dat je met consumenten te maken hebt. Als jij vind dat elke klant van je een objectieve rating moet gaan geven vanuit de specialistische kennis die jij als brouwer hebt, gaat het compleet mis.
Gebruik Untappd liever voor de enorme kennis die je kunt opdoen uit de data. Dat gejank dat bier een product is van hardwerkende brouwers en dat je het daarom geen laag cijfer mag geven, gimme a break. Zonder Untappd hadden ze wellicht nooit een voet aan de grond gekregen.
Je hebt toch niks aan die data op die manier? Als jij dikke stouts wil maken heb je weinig aan de ratings van skinnyjeans dragende mensen die reviewen met "doe mij maar een IPA 2 sterren hihi"SemperFidelis schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:28:
[...]
Gebruik Untappd liever voor de enorme kennis die je kunt opdoen uit de data. Dat gejank dat bier een product is van hardwerkende brouwers en dat je het daarom geen laag cijfer mag geven, gimme a break. Zonder Untappd hadden ze wellicht nooit een voet aan de grond gekregen.
ho ho dat zeg ik niet, ik heb ook best lang IPA's ingecheckt zonder rating omdat ik er gewoon niet van hou. Inmiddels heb ik het meer leren waarderen/ leren drinken en geef ik er wel een waarde oordeel aan. Dus ik ben het wat dat betreft helemaal met je eens, ik ben alleen van mening dat smaak wel degelijk bijdraagt/bepalend is voor of een bier "goed" is.418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:27:
[...]
Technisch goed en op smaak e.d.
[...]
Ja dat is ook smaak-afhankelijk en dat is ook verschil van hoe je kijkt naar ratings. Ik vind dat je producten die je hoe dan ook niet waardeert of je smaak niet zien ook niet van een rating hoeft te voorzien, jij wel. Prima
Een beetje data analist kan daar heus wel betere conclusies uit trekken natuurlijk. Bijv welke hopsoorten er in Groningen populair zijn in NEIPA's.418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:31:
[...]
Je hebt toch niks aan die data op die manier? Als jij dikke stouts wil maken heb je weinig aan de ratings van skinnyjeans dragende mensen die reviewen met "doe mij maar een IPA 2 sterren hihi"
Daarnaast, noem mij 1 bier waarvan de rating niet klopt omdat het compleet verkeerd is beoordeeld door 'skinnyjeans dragende mensen'. Want volgens mij speelt dat probleem vrijwel niet.
Kijk even in het bijgevoegde boekje voor de reden van deze doos samenstelling. De productie heeft tijdelijk stilgelegen vanwege waterschade. Hierdoor hebben ze moeten improviseren en bieren moeten toevoegen die al eerder zijn uitgebracht.DeFeCt schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:19:
[...]
Ik ben gematigd enthousiast... Had voor de Goosebumbs Juice Punch en Rhodesian graag wat anders gezien, daarnaast hadden we vorige maand ook al Poolside collabs... het extratje is dan wel weer leuk, maar het is ook niet dat ik niet al 5 van die dingen heb liggen. Dit was mijn vierde box, maar de echte wow factor blijft tot nu toe aardig uit.
Ja ik heb het gelezen, en volgens het boekje zijn de Goosebumbs en de Out in the open de replacements, al heb ik bij die tweede sterk mijn twijfels.... als dat wel werkelijk de twee replacements zijn dan ben ik door de Rhodesian en de Juice Punch extra teleurgesteld. En het is natuurlijk heel k*t dat dit ze overkomt, maar het is ook al de derde keer op rij dat er "iets" is.... volgende maand komt ook weer 2 weken later, ik ben erg benieuwd hoe ze het goed gaan maken. Verwacht jij volgende maand 12 bieren, ik eerlijk gezegd niet...FSC_87 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:46:
[...]
Kijk even in het bijgevoegde boekje voor de reden van deze doos samenstelling. De productie heeft tijdelijk stilgelegen vanwege waterschade. Hierdoor hebben ze moeten improviseren en bieren moeten toevoegen die al eerder zijn uitgebracht.
Als ik dit zo lees, ben ik dan weer blij dat ik niet ben ingestapt op deze vormen van abo,,,DeFeCt schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:19:
[...]
Ik ben gematigd enthousiast... Had voor de Goosebumbs Juice Punch en Rhodesian graag wat anders gezien, daarnaast hadden we vorige maand ook al Poolside collabs... het extratje is dan wel weer leuk, maar het is ook niet dat ik niet al 5 van die dingen heb liggen. Dit was mijn vierde box, maar de echte wow factor blijft tot nu toe aardig uit.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Volgende maand dus geen Diggelfjoer in de Frontaal box?AngelDust schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:56:
[...]
Als ik dit zo lees, ben ik dan weer blij dat ik niet ben ingestapt op deze vormen van abo,,,
Ja en volgens mij, geeft dit artikel aan wat er "fout" gaat, als je volledig subjectief gaat raten.Minimum92 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:40:
[...]
Goed artikel trouwens, sluit naadloos aan op het punt in mijn vorige post.
Maar goed, laat ieder lekker beoordelingen geven op de manier zoals hij het wil.
Ik lig er niet wakker van en drink er zeker niet minder door
Wat wel jammer is, is dat ik niemand aanval of wat dan ook. Geef alleen mijn mening.
Maar dat er dan direct over snobs en vanalles en nogwat bij gehaald moet worden, is echt jammer.
[ Voor 17% gewijzigd door Oxellaar op 14-07-2021 14:12 ]
Overigens haalt Untappd 80% van zijn omzet uit deals met bedrijven in de vorm van sponsoring of het aanleveren van inzicht in data.
Bedrijven gebruiken deze data dus wel degelijk alleen zal dit enkel voor de grotere brouwers weggelegd zijn.
Nog een interessant linkje:
https://www.volkskrant.nl...nken-en-wanneer~bc497272/
Bedrijven gebruiken deze data dus wel degelijk alleen zal dit enkel voor de grotere brouwers weggelegd zijn.
Nog een interessant linkje:
https://www.volkskrant.nl...nken-en-wanneer~bc497272/
En je zit ook nog eens met culturele verschillen. In de VS is een rating van 4 echt heel slecht, terwijl de gemiddelde Nederlander niet snel hoger dan dat rate. Dus als je als nederlandse brouwerij iets in de VS gaat verkopen zal je rating omhoog gaan (buiten het feit dat je nederlands bent in de VS al interessant is en dus hogere scores op zal leveren)Oxellaar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:04:
[...]
Ja en volgens mij, geeft dit artikel aan wat er "fout" gaat, als je volledig subjectief gaat raten.
Maar goed, laat ieder lekker beoordelingen geven op de manier zoals hij het wil.
Niet het hele boekje gelezen, dus ik dacht inderdaad dat er 4 replacements waren.DeFeCt schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:54:
[...]
Ja ik heb het gelezen, en volgens het boekje zijn de Goosebumbs en de Out in the open de replacements, al heb ik bij die tweede sterk mijn twijfels.... als dat wel werkelijk de twee replacements zijn dan ben ik door de Rhodesian en de Juice Punch extra teleurgesteld. En het is natuurlijk heel k*t dat dit ze overkomt, maar het is ook al de derde keer op rij dat er "iets" is.... volgende maand komt ook weer 2 weken later, ik ben erg benieuwd hoe ze het goed gaan maken. Verwacht jij volgende maand 12 bieren, ik eerlijk gezegd niet...
Voor mij persoonlijk pas mijn tweede box, waardoor ik Goosebumps en Out in the open nog niet eerder heb gedronken. Al met al nog altijd tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. En een weekje eerder of later vind ik zelf geen probleem. Heb voldoende voorraad om niet zonder bier te komen zitten. Ik laat me weer verrassen volgende maand.
Uit het volkskrant artikel:
Als het aan de nieuwe Vice President of European Operations ligt, is elke Nederlandse supermarkt en bierbrouwer straks (betaald) vriendjes met de bierapp, en krijgen bierschappen in winkels op termijn futuristische lampjes die als persoonlijke aanbevelingen oplichten wanneer Untappd-gebruikers langslopen. Slimme systemen moeten daarnaast nieuwe biertjes aanraden op basis van eerdere beoordelingen, net zoals Spotify doet met muziek.
Dit hoeft voor mij dus echt niet in een supermarkt. Een goed systeem voor aanbevelingen is natuurlijk wel mooi. Maar dan moeten het geen aanbevelingen worden die hier niet of nauwelijks te koop zijn
Als het aan de nieuwe Vice President of European Operations ligt, is elke Nederlandse supermarkt en bierbrouwer straks (betaald) vriendjes met de bierapp, en krijgen bierschappen in winkels op termijn futuristische lampjes die als persoonlijke aanbevelingen oplichten wanneer Untappd-gebruikers langslopen. Slimme systemen moeten daarnaast nieuwe biertjes aanraden op basis van eerdere beoordelingen, net zoals Spotify doet met muziek.
Dit hoeft voor mij dus echt niet in een supermarkt. Een goed systeem voor aanbevelingen is natuurlijk wel mooi. Maar dan moeten het geen aanbevelingen worden die hier niet of nauwelijks te koop zijn
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. En wat ik nu ga zeggen gaat zeker weer commentaar opleveren, maar de stouts en ipa's die ik uit Amerika voor m'n neus krijg, zijn gewoon echt beter dan wat hier te krijgen is. En zeker zijn er bieren en brouwers te noemen uit Europa die makkelijk naast een USA bier kan staan.418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:09:
[...]
En je zit ook nog eens met culturele verschillen. In de VS is een rating van 4 echt heel slecht, terwijl de gemiddelde Nederlander niet snel hoger dan dat rate. Dus als je als nederlandse brouwerij iets in de VS gaat verkopen zal je rating omhoog gaan (buiten het feit dat je nederlands bent in de VS al interessant is en dus hogere scores op zal leveren)
Maar over het algemeen, is het bier van daar gewoon beter, zeker de ipa's. En niet zo'n beetje ook. Dus die hogere score, klopt mijns inziens wel degelijk.
weet de hele wijk wat er aan de hand is als er een lasershow begint in het bier padBrinkiewestland schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:14:
Uit het volkskrant artikel:

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
De cultuur is daar echter wel zo dat je gemiddeld hoger scoort. Bij uber geef je 4 sterren als je niet verkracht bent onderweg (bij wijze van), waardoor de bandbreedte anders is. Over het algemeen scoor ik tussen de 3.25 en 4.5, maar een amerikaan zou met dezelfde kwaliteitsbeleving dan misschien tussen 4 en 5 scoren. Dat bedoel ik te zeggenOxellaar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:15:
[...]
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. En wat ik nu ga zeggen gaat zeker weer commentaar opleveren, maar de stouts en ipa's die ik uit Amerika voor m'n neus krijg, zijn gewoon echt beter dan wat hier te krijgen is. En zeker zijn er bieren en brouwers te noemen uit Europa die makkelijk naast een USA bier kan staan.
Maar over het algemeen, is het bier van daar gewoon beter, zeker de ipa's. En niet zo'n beetje ook. Dus die hogere score, klopt mijns inziens wel degelijk.
Newbie alert! Gaat er geen enkel lampje branden... Beer Geek!CaLeX schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:17:
[...]
weet de hele wijk wat er aan de hand is als er een lasershow begint in het bier pad
Newbies krijgen IPA's voorgesteld lijkt meDeFeCt schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:19:
[...]
Newbie alert! Gaat er geen enkel lampje branden... Beer Geek!
A dat geklaag over hoe je moet raten… ook mensen die het gemiddelde cijfer direct serieus nemen…
IMDB al ooit bekeken? Daar komt veel spul tot gemiddelde een 7 op basis van een rekensom x aantal 1 en x aantal 10.
1.5-9.5 bestaat voor velen niet als optie…
Ik vermoed dat er velen zijn in Amerika die een bier uit eigen land nooit onder de 4 scoren al zou het bocht uit het riool zijn…
Edit: IMDB gaat tot 10
IMDB al ooit bekeken? Daar komt veel spul tot gemiddelde een 7 op basis van een rekensom x aantal 1 en x aantal 10.
1.5-9.5 bestaat voor velen niet als optie…
Ik vermoed dat er velen zijn in Amerika die een bier uit eigen land nooit onder de 4 scoren al zou het bocht uit het riool zijn…
Edit: IMDB gaat tot 10
[ Voor 24% gewijzigd door Thalaron op 14-07-2021 14:35 ]
Nope, maar ik wil je best wat bier opsturen hoorDeFeCt schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:59:
[...]
Volgende maand dus geen Diggelfjoer in de Frontaal box?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Wat is daar mis mee? Is het de schuld van Untappd dat consumenten liever NEIPA's hebben dan een goede Kölsch? Nogmaals, ik zie het probleem niet, los van het feit in de praktijk dit probleem totaal niet speelt.Oxellaar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:04:
[...]
Ja en volgens mij, geeft dit artikel aan wat er "fout" gaat, als je volledig subjectief gaat raten.
Jij begon ook over skinnyjeans dragende mensen lolOxellaar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:04:
[...]
Wat wel jammer is, is dat ik niemand aanval of wat dan ook. Geef alleen mijn mening.
Maar dat er dan direct over snobs en vanalles en nogwat bij gehaald moet worden, is echt jammer.
[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 14-07-2021 14:31 ]
hoho, dat was ikSemperFidelis schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:29:
[...]
Jij begon ook over skinnyjeans dragende mensen lol
Ach, ik vindt het wel een makkelijke manier om iedere maand 10 bieren te ontvangen en tot nu toe waren ze allemaal onbekend voor mij.DeFeCt schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:19:
[...]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Haha nee dat was iemand anders, hij heeft zichzelf al gemeld.SemperFidelis schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:29:
[...]
Wat is daar mis mee? Is het de schuld van Untappd dat consumenten liever NEIPA's hebben dan een goede Kölsch? Nogmaals, ik zie het probleem niet, los van het feit in de praktijk dit probleem totaal niet speelt.
[...]
Jij begon ook over skinnyjeans dragende mensen lol
Als er hier al zo verschillend wordt gedacht over Untappd ratings, moet je nagaan hoe dat zit met miljoenen mensen
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Zo krijgen we toch nog een mooi schemerig gemiddeldeOogje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:27:
Als er hier al zo verschillend wordt gedacht over Untappd ratings, moet je nagaan hoe dat zit met miljoenen mensen
Als we het dan toch over Untappd hebben; ik heb niet bijster veel mensen in mijn omgeving die een account hebben.
.
.
Add me: kipus0ep
Add me: kipus0ep
Ik zou wel eens willen zien wat je krijgt als er een exact hetzelfde bier, bijvoorbeeld een stout, door zowel gulpener als moersleutel wordt verkocht.Oogje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:27:
Eigenlijk weet je het al. Als moersleutel het in een barcode giet, komt ie op 4,5. Gulpener een punt lager.418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:09:
[...]
Ik zou wel eens willen zien wat je krijgt als er een exact hetzelfde bier, bijvoorbeeld een stout, door zowel gulpener als moersleutel wordt verkocht.
Toch vind ik dit een vreemde redenatie...wat ik nu ga zeggen is ongeloofelijk stom, so shoot me...maaruhm:418O2 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:21:
Er is geen enkele brouwer die bedenkt, laat ik vandaag eens een paar hectoliter aan ontzettend smerig bier maken. Nee tuurlijk niet, iedere brouwer vind al zn bieren die hij op de markt brengt 5 sterren waard, of zeker niet minder dan 4. Dus waarom zijn er dan überhaubt nog ratings onder de 4? Het product is zoals de brouwer bedoelt heeft, een 5 sterren bier in zijn beleving.
Dat is dan zo mooi aan Untappd, zeker met comments en beschrijving vd brouwer erbij. Bijv bier A proeft volgens de brouwer naar drop, een echt 5 sterren bier. Gebruiker A rate op 4 sterren want drop is lekker, maar hij vindt het kan beter want...zie comment. Gebruiker B zegt 1 ster want drop maar houd niet van drop in de comment.
Iedereen heeft gelijk, maar volgens jou alleen gebruiker A, dat is toch raar???
Ik zelf gebruik het alleen, met rating, voor mn eigen geheugen. Er zijn brouwers die vragen waarom ze laag gerate worden, gewoon om hun product aan te passen naar de wens vd klant/het beter te maken. Die mensen zijn fatsoenlijk en kunnen feedback krijgen.
Met genoeg ratings zou het inderdaad geen fluit uit mogen maken.
Dat is ook zo "goed" aan systemen waar je alleen een +1 of -1 kan geven, of een duim omhoog/omlaag zoals bijvoorbeeld op Steam.
Ook daar haal je mooie cijfers uit beperkte data, kan je top games zien etc. Kijk naar trends en niet alleen naar het gemiddelde. Als veel mensen de moeite nemen een +1 te geven zal het goed zijn, negatieve reviews geef je alleen als het je echt niet bevalt dus dat telt vaak zwaarder.
Het lastige met Untappd is dat het een check-in in, dus je rate alles, maar je kan niet alles een 5 geven dus als JIJ iets niet lekker vind moet je het een 1 geven en niet een 3 "omdat het technisch wel goed in elkaar zit". Hoe weet je dat überhaupt.
Dan zou een rating onder de 3 al niet kunnen, waarom dan niet een rating van -1, 0 en +1
Dus ik zou zeggen gewoon raten wat jij lekker vindt, dan zie je ook trends ontstaan, bieren die bepaalde mensen heel lekker vinden en andere niet bijvoorbeeld, de hate-it-or-love-it bieren, anders zou alles eensheidsworst worden qua ratings. De brouwer zou me dood kunnen vallen als die daar over ging klagen.
Dat gezegd hebbende, ik gebruik geen Untappd, ik heb niet zo'n drang alles online te delen voor de likes. Wat ik lekker vind maak ik wel een eigen foto van of deel ik hier.
Dat is ook zo "goed" aan systemen waar je alleen een +1 of -1 kan geven, of een duim omhoog/omlaag zoals bijvoorbeeld op Steam.
Ook daar haal je mooie cijfers uit beperkte data, kan je top games zien etc. Kijk naar trends en niet alleen naar het gemiddelde. Als veel mensen de moeite nemen een +1 te geven zal het goed zijn, negatieve reviews geef je alleen als het je echt niet bevalt dus dat telt vaak zwaarder.
Het lastige met Untappd is dat het een check-in in, dus je rate alles, maar je kan niet alles een 5 geven dus als JIJ iets niet lekker vind moet je het een 1 geven en niet een 3 "omdat het technisch wel goed in elkaar zit". Hoe weet je dat überhaupt.
Dan zou een rating onder de 3 al niet kunnen, waarom dan niet een rating van -1, 0 en +1
Dus ik zou zeggen gewoon raten wat jij lekker vindt, dan zie je ook trends ontstaan, bieren die bepaalde mensen heel lekker vinden en andere niet bijvoorbeeld, de hate-it-or-love-it bieren, anders zou alles eensheidsworst worden qua ratings. De brouwer zou me dood kunnen vallen als die daar over ging klagen.
Dat gezegd hebbende, ik gebruik geen Untappd, ik heb niet zo'n drang alles online te delen voor de likes. Wat ik lekker vind maak ik wel een eigen foto van of deel ik hier.
Hoe ik het doe met Untappd;
60% hoe lekker vind ik het bier nou echt.
30% hoe sluit het aan bij de verwachtingen.
10% situatie/omgeving (dat zal vaak een beetje onbewust zijn, maar laten we wel wezen, het telt altijd mee)
Ik snap namelijk echt wel dat bijv de ALD IPA van 1,5€ lang niet zo goed kan/zal smaken als eentje van To Öl van 7€. Dan scoor ik bijv de To öl een 4, want deze is erg lekker, maar ook weer niet mega bijzonder voor 7€ en de ALD IPA een 3,5, want alhoewel zeker minder lekker dan de To Öl is deze prijs/kwaliteit gewoon best degelijk.
Overigens denk ik dat er weldegelijk brouwers zijn die een bier op de markt brengen met daarbij weinig intentie om hoog te scoren op untapp'd. Dat is namelijk totaal niet hun markt (goedkope bocht pilsners...)
voor de mensen die zich afvroegen hoe het zit met de Bereta bestelling. Ik was erg druk met werk, maar nu het er naar uit ziet dat mijn vakantie die voor binnenkort gepland staat niet meer door kan gaan heb ik daar waarschijnlijk ineens meer tijd voor. Meer informatie volgt dus hopelijk snel.
60% hoe lekker vind ik het bier nou echt.
30% hoe sluit het aan bij de verwachtingen.
10% situatie/omgeving (dat zal vaak een beetje onbewust zijn, maar laten we wel wezen, het telt altijd mee)
Ik snap namelijk echt wel dat bijv de ALD IPA van 1,5€ lang niet zo goed kan/zal smaken als eentje van To Öl van 7€. Dan scoor ik bijv de To öl een 4, want deze is erg lekker, maar ook weer niet mega bijzonder voor 7€ en de ALD IPA een 3,5, want alhoewel zeker minder lekker dan de To Öl is deze prijs/kwaliteit gewoon best degelijk.
Overigens denk ik dat er weldegelijk brouwers zijn die een bier op de markt brengen met daarbij weinig intentie om hoog te scoren op untapp'd. Dat is namelijk totaal niet hun markt (goedkope bocht pilsners...)
voor de mensen die zich afvroegen hoe het zit met de Bereta bestelling. Ik was erg druk met werk, maar nu het er naar uit ziet dat mijn vakantie die voor binnenkort gepland staat niet meer door kan gaan heb ik daar waarschijnlijk ineens meer tijd voor. Meer informatie volgt dus hopelijk snel.
Beeromaniac