Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:36
Die geelzwarte barcode is echt mijn all-time favorite. Krijg zo de box the guild binnen, ga er vanuit dat die daar wel tussen gaat zitten

edit: net ontvangen, en hij zit er in! Verder mooie combi van NEDIPA's, stouts en pastry sours

[ Voor 26% gewijzigd door Blik1984 op 25-06-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Je bent als guild lid verzekerd van de ontvangst van de nieuwe Moersleutel bieren.
Voor zo ver ik weet komen er geen guild esclusives. Dat hoeft van mij ook niet; het bier gaat door exclusiviteit niet beter smaken. Wat je wél krijgt: Elitair gedweep, poch posts met 'kijk mij dit bier hebben nóóóh', en kromme ratings op Untappd.
Ik sta zelf nog op de wachtlijst voor de guild, dan hoef ik in ieder geval niet meer steeds achter hun biertjes aan...
Ik proef toch enige jaloezie :+

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:11
Hier ook ontvangen (niet The Guild box, losse bestelling bij een webshop):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7fWp0UPujONqr4x8kl7UwO_6uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6FkFGmgHkapUFmJqVo5I1gU.jpg?f=fotoalbum_large

Black & Yellow smaakte zeker naar meer, hopelijk eenzelfde kwaliteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:48

Shrien

frequent snoozer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-YcUk1LUhk2mzylibtgBkJtvwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2M3Sqrvdat5zBlk6bPP1jcda.jpg?f=fotoalbum_large

Bestelling van Piwne Mosty, heel netjes ingepakt trouwens. Ik kom de zomer wel weer door, als er niet te veel visite komt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Moersleutel Guild box is hier net binnen gekomen!

Nog even geen foto voor de mensen die nog geduldig wachten, maar het is een best leuk pakket geworden.

Laat ik in ieder geval zeggen dat ik blij ben dat ik weinig Moersleutel bieren gekocht heb de laatste tijd 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30
Minimum92 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:13:

Nog even geen foto voor de mensen die nog geduldig wachten, maar het is een best leuk pakket geworden.

Laat ik in ieder geval zeggen dat ik blij ben dat ik weinig Moersleutel bieren gekocht heb de laatste tijd 😄
Top! Ik sta nog op de wachtlijst en ga denk ik wel meedoen zodra het kan. Vorige week heb ik de eerste Beer Club van Frontaal gekregen: zeer tevreden. Een foto van De Moersleutel tussen spoilertags mag natuurlijk altijd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Shrien schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:11:
[Afbeelding]

Bestelling van Piwne Mosty, heel netjes ingepakt trouwens. Ik kom de zomer wel weer door, als er niet te veel visite komt 😅
De zomer doorkomen daarmee?
Die duurt nog 3 maanden he, geen 3 weken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:53
Minimum92 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:13:

Zet maar in een spoiler, ik ben erg nieuwsgierig namelijk :9

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Minimum92
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:21:
[...]

Zet maar in een spoiler, ik ben erg nieuwsgierig namelijk :9
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEPPJ9t-b8G8_icWWIfz0LPWA0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goV0z0TL0O7QeCQI14kzOdpx.jpg?f=fotoalbum_large
Stouts:
Moersleutel Indulgence One (Octane Overlord ge-aged op Mount Gay rumvaten, exclusief voor The Guild)
Moersleutel Black & Red
Moersleutel Octane Overlord
Moersleutel Willy Tonka Chocolate & Vanilla
Moersleutel Motor Oil Double Vanilla
Moersleutel Vons
Folkingebrew/Moersleutel Loaded

Barleywine:
Kaapse Brouwers/Moersleutel Bolt

IPA
Moersleutel TIG Welding Torch
Moersleutel Curved Jaw Vise Grip Pliers
Moersleutel 500G Nylon Teardrop Mallet
Moersleutel Crescent Wrench
Folkingebrew/Moersleutel Unlocked
Frontaal/Moersleutel Inspectrum Gadget

Sours:
Moersleutel Winegum Duo
Moersleutel Calamansi & Vanilla Ice Cream

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:54
Mooi hoor… die The Guild box.

Het is dat ik voor dat geld liever zelf wat ga inslaan en het ook wat duur vind als abonnement…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUy92EK0XjW64Tha25XTDPk1nEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjRRW8igLppAyiD3SSjc5aOt.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist deze meegenomen :)

Eentje was gratis bij de kassa :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:44
Thalaron schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:15:
Mooi hoor… die The Guild box.

Het is dat ik voor dat geld liever zelf wat ga inslaan en het ook wat duur vind als abonnement…

[Afbeelding]

Zojuist deze meegenomen :)

Eentje was gratis bij de kassa :+
Die Sparklepuff is vies lekker :9~ :9~

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Minimum92 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:24:
[...]

spoiler:
[Afbeelding]
Stouts:
Moersleutel Indulgence One (Octane Overlord ge-aged op Mount Gay rumvaten, exclusief voor The Guild)
Moersleutel Black & Red
Moersleutel Octane Overlord
Moersleutel Willy Tonka Chocolate & Vanilla
Moersleutel Motor Oil Double Vanilla
Moersleutel Vons
Folkingebrew/Moersleutel Loaded

Barleywine:
Kaapse Brouwers/Moersleutel Bolt

IPA
Moersleutel TIG Welding Torch
Moersleutel Curved Jaw Vise Grip Pliers
Moersleutel 500G Nylon Teardrop Mallet
Moersleutel Crescent Wrench
Folkingebrew/Moersleutel Unlocked
Frontaal/Moersleutel Inspectrum Gadget

Sours:
Moersleutel Winegum Duo
Moersleutel Calamansi & Vanilla Ice Cream
Oef, als Moersleutel fan zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn. Er zitten natuurlijk allemaal mooie biertjes in maar het meeste heb je waarschijnlijk het laatste jaar (?) al wel gedronken.

Misschien vergelijk ik hem te zeer met de box van Frontaal. Daar word je iedere maand verrast met allemaal nieuwe biertjes. De box van de Moersleutel zitten toch aardig wat biertjes in die al even op de markt zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Merijn op 25-06-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:09:
[...]

Oef, als Moersleutel fan zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn. Er zitten natuurlijk allemaal mooie biertjes in maar het meeste heb je waarschijnlijk het laatste jaar (?) al wel gedronken.

Misschien vergelijk ik hem te zeer met de box van Frontaal. Daar word je iedere maand verrast met allemaal nieuwe biertjes. De box van de Moersleutel zitten toch aardig wat biertjes in die al even op de markt zijn.
Ben ik het niet per se mee eens. De meeste van de bieren zijn van de afgelopen twee maanden, dus ik zou dat geen oude releases noemen.

Daarnaast is de Moersleutel box om de maand, niet elke maand. En hij is een stuk groter qua inhoud dan de maandelijkse Frontaal box.

Dus ik denk dat je de vergelijking niet helemaal eerlijk maakt.

Neemt niet weg dat ik bijvoorbeeld de Folkingebrews al wel gehad heb als Groninger 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:09:
[...]

Het zou ook niet handig zijn geweest om, wetende dat je 1x per 2 maanden een box krijgt van Moersleutel, de afgelopen weken veel moersleutel bieren te kopen in de winkel of online. Dan weet je zeker dat je een aantal dubbele bieren gaat krijgen.

Ik ben er erg tevreden mee in ieder geval, heb bewust ook weinig moersleutel gekocht de laatste maanden. Dus voor mij is het merendeel nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:59
Ja snap blij dat ik het niet gedaan heb. Hoewel natuurlijk wel stiekem jaloers op de exclusieve biertjes. Maar gezien de kosten per 2 maanden en de hoeveelheid bier die ik minder ben gaan drinken vind ik het nog steeds een goede keuze :X :)

Straks even langs mijn favo slijter en kijken wat ze allemaal nog hebben. Voorraad wat niet langdurig in de kelder staat is op. Dus maar een paar kopen als ze wat leuks hebben.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Louwke schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:01:
Dus maar een paar kopen als ze wat leuks hebben.
Of je doet een kleine bestelling bij Piwne Mosty. Altijd lekker. Gisteren heb ik deze besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ah8wPXppFDUKKTMpRYVeDuHNVI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KA1OL6GSmTbTjCMnm0fO0ssK.jpg?f=user_large
Totaal 723 PLN incl. 69 PLN verzendkosten, ofwel precies 160 euro.

Lekker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louwke
Nou dan toch een paar biertjes gehaald vandaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HohNwzwh1bRFfyjQ38XXqTvwv1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9CEcHZRW04YVAD0oqpjjmKk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:09
Mooi spul allemaal mannen! Die boxen zijn wel leuk als je ‘verrast’ wil worden of het spul niet in de buurt kunt kopen.

Voor mij niet interessant, ik ga gewoon 1 tot 2 keer per maand naar één van mijn twee vaste bierwinkels en daar neem ik sowieso altijd wel de nieuwe Moersleutels en Frontaals mee. Heb ze dan ook nagenoeg allemaal wel gehad als ik die foto’s zo zie, maar altijd ook prima bier!
Ik laat alleen de sours staan want dat is niet mijn ding :)

Wel benieuwd naar de nieuwe barcodes, die heb ik nog niet gezien. Jaloers op sommigen dus :P
@klaps Die bieren bevielen me vorig jaar ook ja, dus eens kijken of ik hier weer wat nieuws van tegenkom. Lekker man, enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Blik1984 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Het zou ook niet handig zijn geweest om, wetende dat je 1x per 2 maanden een box krijgt van Moersleutel, de afgelopen weken veel moersleutel bieren te kopen in de winkel of online. Dan weet je zeker dat je een aantal dubbele bieren gaat krijgen.

Ik ben er erg tevreden mee in ieder geval, heb bewust ook weinig moersleutel gekocht de laatste maanden. Dus voor mij is het merendeel nieuw
Goed punt, ik koop ook bewust geen frontaal meer.
Ik denk alleen dat degene die zich hebben ingeschreven voor The Guild wel echt fans zijn van de Moersleutel. Biertjes zoals de Motor Oil en Octane Overlord hebben ze zeker al gedronken.
Je zou bijvoorbeeld ook verwachten dat de groene barcode erbij zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Kapitein Merijn waarom bewust geen Frontaal? Ik heb er nog niet superveel van gehad maar vooralsnog niet echt een tegenvaller gehad.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
De groene barcode zit er de volgende keer bij stond in de brief :)

Vind altijd dat je nooit de wereld moet verwachten met dit soort pakketten. De BA octain is leuk en veel biertjes die ik zelf nooit zou kopen maar wel graag proef, prima box voor mij dus!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Thalaron schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:56:
@Kapitein Merijn waarom bewust geen Frontaal? Ik heb er nog niet superveel van gehad maar vooralsnog niet echt een tegenvaller gehad.
Omdat er iedere maand 10 bezorgd worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Net de Loaded opengetrokken maar wat een heerlijk biertje zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Goed punt, ik koop ook bewust geen frontaal meer.
Ik denk alleen dat degene die zich hebben ingeschreven voor The Guild wel echt fans zijn van de Moersleutel. Biertjes zoals de Motor Oil en Octane Overlord hebben ze zeker al gedronken.
Je zou bijvoorbeeld ook verwachten dat de groene barcode erbij zou zitten.
Ik heb die specifieke motorolie bijvoorbeeld nog niet op. Er zijn ondertussen best wel wat varianten van. En persoonlijk zou ik het geen ramp vinden als er een keer een dubbel biertje tussen zit. Zolang het maar niet de helft is.
En zoals @maximus1 ook al zei, de groene barcode zit de volgende keer in het pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Voor de liefhebbers er is al een Advent kalender in de aanbieding. Onder andere Frontaal, de Moersleutel en Kees doen er aan mee. Alleen dit weekend nog voor 115 ipv 149 ivm half Christmas

https://www.beerinabox.nl/adventskalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Louwke schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:25:
Voor de liefhebbers er is al een Advent kalender in de aanbieding. Onder andere Frontaal, de Moersleutel en Kees doen er aan mee. Alleen dit weekend nog voor 115 ipv 149 ivm half Christmas

Besteld met Creditcard… ik zie tzt wel of er leukere opties komen. Wellicht dat ik het dan vergeten ben en dan is het écht een verassing :+

Ik ben benieuwd of de gemiddelde waarde van het bier rond de € 4,80 zal liggen…zonder korting zou het € 6,20 zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 26-06-2021 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 15:11
Louwke schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:25:

Lastig, want is dit echt een aanbieding, of gewoon een manier om de rest voor te zijn? Ken beerinabox ook niet echt, geen collectieve winkel van brouwerijen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
Geen idee verder, kwam hem tegen via de Instagram van de Moersleutel. Lijkt me zoiets als een beerwulf achtige zaak. Maar met abonnementen.
Verder is het een pre order en daarna gaat de prijs omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:09
brukskeluuk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:17:
[...]

Lastig, want is dit echt een aanbieding, of gewoon een manier om de rest voor te zijn? Ken beerinabox ook niet echt, geen collectieve winkel van brouwerijen toch?
Ik heb er al enkele boxen van gehad. Er zitten op zich wel lekkere bieren in, maar je moet het zeker niet doen om goedkoop af te zijn. Ik heb mijn "normaal" abo intussen ook opgezegd omdat ik het te duur vind, maar deze heb ik wel opnieuw besteld.

Ze gaan binnenkort ook brouwerijboxen uitbrengen, misschien wordt dat terug interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:33
Thalaron schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:02:
[...]

Besteld met Creditcard… ik zie tzt wel of er leukere opties komen. Wellicht dat ik het dan vergeten ben en dan is het écht een verassing :+

Ik ben benieuwd of de gemiddelde waarde van het bier rond de € 4,80 zal liggen…zonder korting zou het € 6,20 zijn.
Vergeet de 24 chocolaatjes niet die je erbij krijgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

lordfragger schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Ik heb er al enkele boxen van gehad. Er zitten op zich wel lekkere bieren in, maar je moet het zeker niet doen om goedkoop af te zijn. Ik heb mijn "normaal" abo intussen ook opgezegd omdat ik het te duur vind, maar deze heb ik wel opnieuw besteld.

Ze gaan binnenkort ook brouwerijboxen uitbrengen, misschien wordt dat terug interessanter.
Ik had ook een tijdje een abonnement bij hun, maar dat ook opgezegd. Maar deze klinkt te mooi om niet mee te nemen dus ook maar besteld.
Brinkiewestland schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:57:
[...]

Vergeet de 24 chocolaatjes niet die je erbij krijgt :)
Die zijn al geclaimd door mijn vrouw.

[ Voor 15% gewijzigd door JohanKupers op 27-06-2021 09:02 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
brukskeluuk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:17:
[...]

Dat was ook mijn twijfel… maar goed, indien ze de box tzt alsnog ineens goedkoper aanbieden dan annuleer ik de zooi of dan verwacht ik het verschil terugbetaald te krijgen.

Met wat geluk is de korting legit en is het een soort van promotiebox met bieren die de moeite waard zijn om nieuwe klanten te winnen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 27-06-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
  • Laatst online: 15:27
Heb hem ook maar besteld, eerder voor mijn verjaardag al een keer een box van de beer gekregen en die beviel wel. Snel geteld hebben inmiddels meer dan 300 man de "exclusieve" box besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Rob112 ik zie het exclusieve meer als; de inhoud is exclusief voor de box gebrouwen. De vraag is of ze achteraf alsnog op de markt komen natuurlijk maar tot die tijd zijn de dan exclusief :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
Zal ik hier even vloeken in de kerk? Gister de Moersleutel Barcode Rood/Zwart gehad. Lekker biertje, maar geen 12,50 euro lekker biertje. Ik had er meer van verwacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Gisteren verjaardag met vier biermaatjes gevierd... Heerlijke line-up gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNhshwsvG_i04AxF26CeJZDvRpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOhLBRd96mAICW5X4YZSDWUX.jpg?f=fotoalbum_large

Maar merk dat bier niet exclusief of speciaal mag zijn? Zou het bier niet ten goede komen. In principe is dat zo.

Maar speciaalbier is smaak, geur, emotie enz enz... En beleving... Dat voegt zeker wat toe. Verder ben ik er heilig van overtuigd dat heel veel speciaal en exclusief speciaalbier, toch echt vaak een betere smaakbeleving geeft.
Zo zit er bijvoorbeeld tussen de specials van Bourbon County, echt nooit een tegenvaller.
Gisteren de BC Prob en de Knob 2019 op, echt fantastisch.

En niet te vergeten de KBBS, over exclusief gesproken... Sorry.
Waanzinnig goed bier, bizar hoeveel smaken daarin zitten en de balans.
Na een minuut heb je nog steeds smaken die loskomen. Echt super.

[ Voor 43% gewijzigd door Oxellaar op 27-06-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

spoiler:
20210628-1300865571

-15% code van Piwne Mosty. Laat even weten of 'ie werkt, ik heb 'm even niet nodig. Nog tot vrijdag geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 22:45
Shrien schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:17:
spoiler:
20210628-1300865571

-15% code van Piwne Mosty. Laat even weten of 'ie werkt, ik heb 'm even niet nodig. Nog tot vrijdag geldig.
Ik zou em graag gebruiken maar ik kan niet vinden waar ik een discount code moet invoeren.
Never mind , gevonden. Code lijkt echter niet geldig te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Wren op 28-06-2021 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Brinkiewestland schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:44:
Ik kwam dit vanmiddag tegen:op https://www.tickettotilbu...bierfestival-bij-je-thuis

Bronckhorster: Barrel Aged series No. 23
Angus tripel aged in Gouden Carolus whisky vaten, sounds good?! Dit bier was eigenlijk gebrouwen voor het festival dat brouweij het Anker organiseerde rond deze release. Elke deelnemende brouwerij heeft een 'Gouden Carolus whisky barrel gekregen en elke deelnemende brouwerij heeft er een eigen bier in ge-aged.

Maar ik kan er voor de rest niks over vinden
Ze verkopen wel hun eigen whisky vaten, kan je dus zelf gebruiken voor een barrel aged. Misschien iets voor @AngelDust ;)
https://shop.hetanker.be/product/whiskyton/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Brinkiewestland schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:59:
[...]

Ze verkopen wel hun eigen whisky vaten, kan je dus zelf gebruiken voor een barrel aged. Misschien iets voor @AngelDust ;)
https://shop.hetanker.be/product/whiskyton/
Staat bij "sierton" dus vraag me af of die nog bruikbaar zouden zijn voor ons... daarbij wordt het een duur geintje als ik die zelf daar moet ophalen vanuit Friesland ;)

Maar bedankt voor de tip d:)b

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Wren schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:20:
[...]
Ik zou em graag gebruiken maar ik kan niet vinden waar ik een discount code moet invoeren.
Never mind , gevonden. Code lijkt echter niet geldig te zijn.
Hmm vreemd. Ik ga er even achteraan! Ik denk dat je de code invult op je persoonlijke discount-pagina, maar ik krijg ook een foutmelding. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Shrien schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Hmm vreemd. Ik ga er even achteraan! Ik denk dat je de code invult op je persoonlijke discount-pagina, maar ik krijg ook een foutmelding. 8)7
Klopt! Ik kon geen andere locatie voor een code vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Klippy

Still Game

Ik heb afgelopen week dit topic weer gelezen en dus mezelf maar weer wat geld armer, maar bier ervaringen rijker gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2ZO28A01dyasExRe7w0wVqSB-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nCugR6gJvEKeXN1hXt16Wv8v.jpg?f=user_large

De barcode gaat de klimaatkast in voor in het najaar/winter in elk geval.
Nog net twee Willy Tonka's kunnen meepikken gelukkig, dit wilde ik graag proberen.
Die tool IPAs zijn erg lekker allemaal tot nu toe, enige nadeel is dat supermarkt IPA's geen smaak meer hebben als je hier gewend aan raakt ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
Klippy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:19:
enige nadeel is dat supermarkt IPA's geen smaak meer hebben als je hier gewend aan raakt ;)
Wat zijn volgens jou supermarkt IPA's?
In deze tijd, waarin een beetje supermarkt een bierafdeling heeft waar we ons als bierliefhebbers nog geen 5 jaar geleden geen voorstelling van konden maken, vind ik dat nogal een gewaagde uitspraak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
En bij mij in de supermarkt hebben ze deze (de meeste in ieder geval) ook gewoon hoor :+

De Moersleutel en Frontaal behoren hier tot het standaard assortiment, naast nog velen anderen.

[ Voor 35% gewijzigd door Thalaron op 29-06-2021 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Voor de liefhebbers van de Big Belly's liquid desserts :)

https://www.bva-auctions..../lot/57819/17437814?pid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Raymond schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:24:
[...]

Wat zijn volgens jou supermarkt IPA's?
In deze tijd, waarin een beetje supermarkt een bierafdeling heeft waar we ons als bierliefhebbers nog geen 5 jaar geleden geen voorstelling van konden maken, vind ik dat nogal een gewaagde uitspraak :+
Haha ja klopt, dat slaat ook nergens op ;)
Ik bedoel een IPA van een random grote NL brouwer die over het algemeen pils produceren ;)
Maar ook een Kees Triple IPA (uit de supermarkt) die ik, zover ik me kon herinneren, best sterk smaakte, viel in het niet bij een Moesleutel TIG Welding Torch die zo troebel uit het blik komt dat het milkshake lijkt en een smaakexplosie geeft die vast niet iedereen kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Thalaron schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:01:
@Rob112 ik zie het exclusieve meer als; de inhoud is exclusief voor de box gebrouwen. De vraag is of ze achteraf alsnog op de markt komen natuurlijk maar tot die tijd zijn de dan exclusief :)
En ze geven aan dat het wat bijzonderder bieren zullen zijn. Dat in combinatie met dat er toch wel goede brouwerijen bij zitten heeft gemaakt dat ik het wel wil gokken.
Eerdere kalenders begonnen met een week pale en saison en kon je vaak bij de laatste vijf pas wat steviger noemen. Daar begin ik niet meer aan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tsja, een hele slimme zet van die gasten. Als ik op bijvoorbeeld de Beer Geeks FB pagina kijkt is FOMO daar wel echt een dingetje. Mensen blijven maar bestellen en ruilen. Veel mensen zijn gewoon (erg) (te) fanatiek.
En nu een box waarvan wordt gezegd dat er nieuwe en voor deze box unieke bieren in zitten...

Als ik hier ten prooi aan zou vallen, dan staan hier op 1 december wel 20 dozen denk ik :+

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Precies, ik vind het echt naief als je denkt dat je waar voor je geld gaat krijgen. Als in dat je echt bieren gaat ontvangen die meer dan 5 euro per stuk zijn. Daarnaast zullen er ook bieren in zitten die je echt niet lekker zal vinden. En daar geef je dan ook 5 euro p/s aan uit.
Ik baseer dit alles op de nu huidige 'korting' prijs van 125 euro.

In het begin waren soortgelijke adventskalenders iets van 60 euro bij bv. HOPT. En dan kreeg je echt unieke bieren die gemaakt waren speciaal voor de kalender. Dit zijn toch geen acceptabele prijzen meer vergeleken met wat je daadwerkelijk zal ontvangen?
En precies wat je zegt, die FOMO is wat hen drijft. En nu al zo vroeg inzetten. Ik kijk eerst wel wat er nog meer gaat komen. En daarna wat de adventskalenders de voorgaande jaren bevatten, zodat ik een weloverwogen keus kan maken zonder er gelijk blind zoveel geld tegenaan te gooien:P
Ieder voor zich natuurlijk! Maar dit was vorig jaar al lichtelijk buitenproportioneel, en ik vrees dat het dit jaar nog erger zal zijn.

Dotabuff profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik bestel in november wel ergens 24 biertjes die ik zeker weten lekker vind, die boxen heb ik twee keer geprobeerd en er zit altijd een paar tegenvallers tussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
Ik neem aan dat het voor €125,- 24 barrel-aged bieren zijn? Want +- €5,- per non-BA biertje is behoorlijk aan de prijs. Ik ben dan ook te nuchter voor die boxen denk ik, doe er nooit aan mee want ga liever zelf lekkere (nieuwe) bieren uitkiezen waarvan ik weet dat ze in de smaak vallen :+

Voor het bestellen dus te nuchter, na het uitkiezen niet meer zo nuchter... omnomnom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Aangezien dat ik meer dan genoeg IPA's, Triples, Blondjes, Porters, (Imperial) Stouts, etc heb gedronken is het voor mij voornamelijk barrel-aged of infused dat ik incheck op untappd (en ook drink natuurlijk). Gemiddeld zijn deze varianten al snel op € 6,- per fles/blikje met enkele uitschieters van €8,- tot €10,- bij de lokale slijterij (Slijterij Post in Kampen).

Vanuit de lokale biergilde hebben wij - ook ten tijde van Corona - diverse (online) proefavonden gehad van enkele brouwerijen (Brouwerij 't Meuleneind, Berghoeve Brouwerij, Nevel, Berging Brouwerij, Vandestreek to name a few) waarna ik vervolgens diezelfde avond nog sets had besteld, allen voorzien van 12 tot 16 speciaalbiertjes waarvan de meeste barrel-aged.

Behalve een leuke avond is het ook direct een duur avondje, je zit al snel rond de € 50,- per doos en je moet dan ook nog eens een paar dagen wachten. Schande! :+

Overigens heeft de Berghoeve een doos waarvan het grootste gedeelte alleen maar barrel-aged of infused biertjes zijn. Als je houdt van een zuur biertje dan is kan ik My Bloody Valentine ook van ze aanbevelen, erg lekker!

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vandaag pakketje van Beernami binnengekregen;
- Poolside tennis
- Stoker beer unfiltered lager batch #3
- Grutte pier Van Daal limoncello wit
- X-brewing Indo gone wild
- Brouwerij Maximus Stone Cold Crazy
- Oedipus remix
- Nevel Blos
- Brouwerij in de nacht Black rose
- Rigters the Orange them
- Frontaal deerhunter
Rond Koningsdag hadden ze 50% kortingscodes, bovenstaand voor €24,50 best aardig als verrassingspakketje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

remzor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:33:
Ik neem aan dat het voor €125,- 24 barrel-aged bieren zijn? Want +- €5,- per non-BA biertje is behoorlijk aan de prijs. Ik ben dan ook te nuchter voor die boxen denk ik, doe er nooit aan mee want ga liever zelf lekkere (nieuwe) bieren uitkiezen waarvan ik weet dat ze in de smaak vallen :+

Voor het bestellen dus te nuchter, na het uitkiezen niet meer zo nuchter... omnomnom.
Dat is wel wat ze suggereren inderdaad. We gaan het zien of het daadwerkelijk wat is. Bierprijzen zijn sowieso nogal aan inflatie onderhevig merk ik. Waar vijf euro enkele jaren terug bizar veel was is dat nu de startprijs voor een goede RIS.

In tegenstelling tot wat sommigen beweren zijn er onderhand best wat partijen die het serieus nemen en dan krijg je wel waar naar je geld. Als je ziet welke partijen mee doen aan deze box dan heb ik daar wel vertrouwen in.
Een Hopt die eerder als voorbeeld aangehaald wordt is niet meer dan een dozenschuiver, niet gek dat die je teleurstelt.

Heb zelf onderhand ook de doos van Moersleutel Guild binnen. Zullen de meningen ook wel over verdeeld zijn maar qua prijs vs. inhoud is hij het sowieso al dik waard. Ben benieuwd of dat op niveau blijft of nog gaat afzakken na een paar dozen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDNxmiWwVRbZXlgOad_p2I4ePEE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVKuYpNAVy0pLVhenOytqRul.jpg?f=fotoalbum_tile

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:31
Klippy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:19:
Ik heb afgelopen week dit topic weer gelezen en dus mezelf maar weer wat geld armer, maar bier ervaringen rijker gemaakt.

[Afbeelding]

De barcode gaat de klimaatkast in voor in het najaar/winter in elk geval.
Nog net twee Willy Tonka's kunnen meepikken gelukkig, dit wilde ik graag proberen.
Die tool IPAs zijn erg lekker allemaal tot nu toe, enige nadeel is dat supermarkt IPA's geen smaak meer hebben als je hier gewend aan raakt ;)
Cool, ik heb nu 2 van die ipas van die serie van moersleutel staan, krijg net een mail dat ze ook nieuwe hebben. Ook maar even halen dan bij de lokale bier boer.

Qua supermarkt ipas, ik weet niet wat je drinkt maar ik pak regelmatig een Mooie Nel mee, Two Chefs vind ik ook regelmatig, die funky Falcon. Zijn echt prima supermarkt ipas.

Zag een paar maanden terug ook iets voorbij komen van Jopen dat ze dit jaar met een Ultimate Adventskalender komen met unieke bieren. Ben daar toch ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18
Beetje last-minute maar wel de moeite...www.bierenvlees.nl is een toffe toko in Arnhem met goed vlees en bier. Tm vanavond kan je daar alle bieren met 50% korting bestellen met de code WIEJARIGIS
Max is 75,- en de reeds afgeprijsde doen niet mee, komen wel 8,- verzendkosten bij maar die bespaar je al snel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:41
DraZ666 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:50:
Beetje last-minute maar wel de moeite...www.bierenvlees.nl is een toffe toko in Arnhem met goed vlees en bier. Tm vanavond kan je daar alle bieren met 50% korting bestellen met de code WIEJARIGIS
Max is 75,- en de reeds afgeprijsde doen niet mee, komen wel 8,- verzendkosten bij maar die bespaar je al snel :-)
Code werkt al niet meer. Verkopen wel mooie biertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18
XPS15 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:01:
[...]

Code werkt al niet meer. Verkopen wel mooie biertjes!
Zonde...eerder vandaag werkte hij nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Gonadan schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Een Hopt die eerder als voorbeeld aangehaald wordt is niet meer dan een dozenschuiver, niet gek dat die je teleurstelt.
Ik denk dat je mijn post verkeerd hebt begrepen. Ik was juist lovend over HOPT en hun adventskalender. Ik kan niet spreken over afgelopen jaar, aangezien ik hem toen niet heb genomen.
Maar die van 2018 heb ik toen met korting nog kunnen kopen. Ik gok dat hij normaal 50 a 60 was, en ik heb hem voor 40 kunnen scoren.
Echt daar zaten een paar geweldige bieren in. En het heeft mij ook bekend gemaakt met enkele nog onbekende brouwerijen. Zoals Omnipollo met hun Mexican Vanilla Piña Colada Milkshake IPA, holy shit wat tof was die!

Maar gaat mij er meer om dat ik toen een lijst van 24 biertjes kreeg voor een zeer acceptabele prijs p/s. En dat die mij meer heeft omver geblazen dan wat ik tegenwoordig voorbij zie komen voor het dubbele van de prijs.
Speelt natuurlijk ook mee dat ik veel brouwerijen en stijlen heb leren kennen toen aangezien ik rond die tijd echt dook in de speciaalbier wereld. Dus misschien een kleine nostalgische factor:P

Heb de lijst van bieren nog kunnen vinden van de kalender van 2018:
Dois Corvos - Saison By the Sea
Tempest Brewing Co. - Cranachan Wee Heavy
Ninkasi - Mango Nº 5
Boxing Cat Brewery - Ringside Red
Oppigårds Bryggeri - Rural Hopfenweisse
LERVIG - Leif
Camden Town Brewery - Camden Versus Wicked Weed IPA
Founders - Breakfast Stout
Basqueland Brewing Project - Mimosa Ale
Omnipollo - Mexican Vanilla Piña Colada Milkshake IPA
Consorcio Cervecero de Baja California - Tijuana Bufadora Ambar
Brookvale Union - Ginger Beer
Cervezas La Virgen - Oso Golden Ale
Goose Island - Madame Rose
Brouwerij de Molen - Hel & Verdoemenis
Brussels Beer Project - Tatie Tatin
Débauche - Berlin-Tana La
Birra Del Borgo - Santa Punch
Thornbridge Brewery - Coco Cocoa
Nomada - Sakura
Amager Bryghus - Chad, King of the Wild Yeast
Brouwerij Bosteels - Limited Release 2018 Single Batch BBB01
To Øl - Gose to the Fyrreskov
Avery Brewing Co. - Old Jubilation Ale

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@hellsau dat is wel een leuke gevarieerde lijst inderdaad. Wat je zelf al aangeeft, er is inderdaad een significant verschil tussen iets waarderen omdat het nog onbekend is en omdat het gewoon erg bijzonder spul is. Die doos van Hopt is voor iemand die het aan het ontdekken is heel mooi gevarieerd, maar er staan er ook een hoop tussen die niet per se bijzonder zijn, maar gewoon minder bekend (voor de supermarktdrinker).

Nu moet ik wel zeggen dat de BA-bieren en al het zogenaamd bijzondere spul ook wel wat overrated raakt. Overal maar een hand cacaosnippers in mieteren en wat dessertsmaakjes maakt een bier niet per se bijzonder. In die zin mogen ze wel wat meer hun best doen, maar dat is een kwestie van tijd. Zo ging het met IPA eerst ook, daarna kon je het kaf van het koren scheiden. Nu gebeurt dat met stouts.

Ben zo ook wel benieuwd naar die rode barcode van de Moersleutel. De eerste barcodes kocht ik in de brouwerij voor een euro of 8 per stuk, deze gaat al voor 12. Je gaat mij niet wij s maken dat hij anderhalf keer zo bijzonder is. (gelukkig kost hij mij 5,5 vanwege de box)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
Robkazoe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:15:
Zal ik hier even vloeken in de kerk? Gister de Moersleutel Barcode Rood/Zwart gehad. Lekker biertje, maar geen 12,50 euro lekker biertje. Ik had er meer van verwacht...
Zwart/Groen is net binnen bij De Kolkrijst, net opgehaald voor € 9,99. Ik zal dit weekend eens kijken of deze de hype wel waar maakt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
remzor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:33:

Op basis van de omschrijving op hun website zitten de volgende 16 stijlen in ieder geval in de box:

Zwaar Winter Lager, Scottish Ale, Dunkelweizen, Pastry Stout, NEIPA, Imperial Pilsener, Quadrupel, Infused Quadrupel, CassisStout, Barley Brettune, Barleywine, Rauch Marzen, NorthWest IPA, Koffiestout op bourbonvat, IPA en Red Lager

1 van de 16 aangekondigde bierstijlen is dus barrel aged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
Rob112 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Zwart/Groen is net binnen bij De Kolkrijst, net opgehaald voor € 9,99. Ik zal dit weekend eens kijken of deze de hype wel waar maakt :P
Das wel een nette prijs. Is dat de slijter in Hoogland? Heeft die een beetje fatsoenlijk assortiment? Haal nu mijn bier bij Hop in de binnenstad van Amersfoort. Maar verhuis binnenkort wat meer naar Kattenbroek en dan zit de Kolkrijst een stuk dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Je hebt ook nog Hoptimaal aan de leeghwater in Vathorst. Die heeft ook een mooi assortiment van binnenlands en buitenlands speciaalbier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Wren schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:27:
[...]

Klopt! Ik kon geen andere locatie voor een code vinden
Volgens een medewerker was de code al gebruikt, dus waarschijnlijk door iemand van deze pagina. Ik heb een nieuwe code gekregen die ik zelf voor onbepaalde tijd gebruiken kan. O-) Sorry voor de dooie mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Shrien schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:28:
[...]

Volgens een medewerker was de code al gebruikt, dus waarschijnlijk door iemand van deze pagina. Ik heb een nieuwe code gekregen die ik zelf voor onbepaalde tijd gebruiken kan. O-) Sorry voor de dooie mus.
Ok helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob112
Robkazoe schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Das wel een nette prijs. Is dat de slijter in Hoogland? Heeft die een beetje fatsoenlijk assortiment? Haal nu mijn bier bij Hop in de binnenstad van Amersfoort. Maar verhuis binnenkort wat meer naar Kattenbroek en dan zit de Kolkrijst een stuk dichterbij.
Klopt, die krijgt geregeld leuke dingen binnen. En anders zoals hierboven staat hoptimaal in Vathorst heeft ook een zeer uitgebreid assortiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik heb gisteravond ook de Beer in a Box kalender besteld en ben het met beide kampen eens. Het is veel geld, maar zoals met alles is het gewoon inspelen op de vraag. Hoe duurder hoe exclusiever en hoe meer vraag vaak, dat zie je met meer producten. En aan dit topic te zien is de vraag hoog tegenwoordig.

Verwacht ik 24 héél speciale bieren die ik allemaal super lekker ga vinden? Nee. De Rauch Marzen waarschijnlijk al niet.
Maar je doet het ook voor de lol, het is in elk geval uniek en een leuke bierproeverij. Niet om een nieuw bier te ontdekken, want je kan het daarna toch niet meer krijgen, maar wel nieuwe smaken te ontdekken en het is elke dag een verrassing totdat je proeft.

En de huidige prijs vind ik ook nog niet eens zo heel extreem. Het is toch best een operatie om 24 brouwerijen een opdracht te geven en alle logistiek eromheen is net wat meer werk dan andere brouwerijen die gewon hun standaard assortiment verpakken.

Ik vertelde het vanavond tegen mijn pa en die zei "Op het terras in Maastricht betaal je ook 5,10 voor een Duvel, dan kan je beter wat speciaals drinken voor je geld." en ondanks dat die vergelijking niet helemaal op gaat, is 5 Euro voor een biertje nu ook weer niet heel veel geld in dat opzicht. Op de mensen die bieren van 10 tot 20 Euro tonen komt ook nooit commentaar terwijl die voor de meesten die het kopen ook nieuw/onbekend zijn.

Of mijn onlangs getoonde Moersleutel Rood Zwart zijn prijs waard gaat zijn denk ik ook niet, het is niet 2x zo lekker als iets dat 2x zo duur is natuurlijk. Dat is met geen enkele drank van wijn tot whisky, maar als je ervan geniet omdat het speciaal is, is het al de moeite waard toch.

edit:
En ik heb nu al betaald, in December heb ik daar geen last meer van ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 01-07-2021 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik heb de adventkalender vandaag geannuleerd. Was wat over enthousiast met bestellen omdat ik dacht… 150 -> 115 is niet slecht.

Maar toen dacht ik… ik kan ook tegen die tijd kijken wat er beschikbaar is voor de helft en dan de andere helft lekker zelf uitzoeken of voor dat bedrag een leuke set maken. Dat ik naam weet wat het is maakt me niet zo heel veel uit.

Ik ga indien ze ermee komen denk ik bij voorkeur voor iets van To Ol en anders wellicht de Moersleutel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Napsju schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Of je doet een kleine bestelling bij Piwne Mosty. Altijd lekker. Gisteren heb ik deze besteld:
[Afbeelding]
Totaal 723 PLN incl. 69 PLN verzendkosten, ofwel precies 160 euro.
Daar is ‘ie dan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDWOpZnuCKum8_PJv1xmRMnNMYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JimKqtgcCVyoZUGA6aDHIloZ.jpg?f=fotoalbum_large Yumm!!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roybs
  • Laatst online: 14-09 13:40
Bij mij komt er ook een mooie bestelling à 32 blikken binnen. Hoop tussen die jij ook hebt zo te zien :) Ik was 120 euro inclusief verzenden kwijt dus niet al te duur. Geloof 3.60 per blik, meeste 500ML.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Roybs schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Bij mij komt er ook een mooie bestelling à 32 blikken binnen. Hoop tussen die jij ook hebt zo te zien :) Ik was 120 euro inclusief verzenden kwijt dus niet al te duur. Geloof 3.60 per blik, meeste 500ML.
Gisteren ook 32 blikken en flessen ontvangen. Voor het eerst was er 1 lek... De onderkant van de doos was nat. Kan gebeuren...
Vlak daarna liet ik een blik vallen. Halve woonkamer en stof van de keukenstoelen meurde naar de IPA... Het was uitgerekend een niet Pools bier waar ik benieuwd naar was (Of Foam & Fury van een Ierse brouwer).
Dus even geen foto van het geheel, na het schoonmaken was ik er klaar mee :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oX0hJtW4YAnPAFaHw9qiHHaOWkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mS3kNgc41Os253HPxtq6eBtK.jpg?f=fotoalbum_large

Ja euh anders, vind het wel wat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:37
Heeft iemand van jullie een idee waarom oa de Moersleutel zo zeer vasthoudt aan blikken van 440ml (itt 330ml? Ik vind het vaak wel lekker bier wat ze maken, maar na 2/3e ben ik er ook vaak wel klaar mee. Iig die zware Stouts van hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

LA-384 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:01:
Heeft iemand van jullie een idee waarom oa de Moersleutel zo zeer vasthoudt aan blikken van 440ml (itt 330ml? Ik vind het vaak wel lekker bier wat ze maken, maar na 2/3e ben ik er ook vaak wel klaar mee. Iig die zware Stouts van hun.
440ml is wel meer en meer de standaard aan het worden. Een canning line is vrij prijzig voor een brouwerij, en volgens mij is 440ml een goede sweetspot qua prijs.
In landen als Polen zijn 500ml blikken weer meer gangbaar. Maargoed, je betaalt bij een Poolse webshop ook maar iets van 2,5 euro gemiddeld voor een degelijke ipa.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpWfh-xAx3u2scnGLupvJphKYKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DoYLxfy2wg7v7L8NgUCfRLQj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u256OR7A2B9pcj2RLSL9nIFKKTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJnQFLwXHOjxKDtuiV5wAgzf.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w9_cPc_y3_bv6dO3C0YGNWWpOw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FRKIiFlCHQK4jgtdWClnO4ih.jpg?f=user_large

hier ook zon juweeltje op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:56
Niet echt speciaalbier gerelateerd, maar ik zie bij de Makro een kratje bier voor €10 in de folder, geldig t/m 6 juli. Geldt de nieuwe alcoholwet van max. 25% korting niet voor deze groothandels?

Edit: neem aan dat de wet niet geldt voor alcoholvrij bier?

[ Voor 13% gewijzigd door TheDeuce op 03-07-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
TheDeuce schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:17:
Niet echt speciaalbier gerelateerd, maar ik zie bij de Makro een kratje bier voor €10 in de folder, geldig t/m 6 juli. Geldt de nieuwe alcoholwet van max. 25% korting niet voor deze groothandels?

Heel die maatregel is natuurlijk de grootste onzin.
Een bekende van mij is inkoper bij Jan Linders en wist me al te vertellen dat er niks gaat veranderen, de brouwers gooien gewoon hun (fictieve) adviesprijzen omlaag.
https://www.janlinders.nl...-of-gulpener-pilsner.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@TheDeuce Of €10,- mag of niet lijkt mij afhankelijk van wat de reguliere prijs is.

Alcoholvrij bier lijkt mij verder niet onder de alcoholwet te vallen mits het ook echt 0,0 % is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Heel die maatregel is natuurlijk de grootste onzin.
Een bekende van mij is inkoper bij Jan Linders en wist me al te vertellen dat er niks gaat veranderen, de brouwers gooien gewoon hun (fictieve) adviesprijzen omlaag.
https://www.janlinders.nl...-of-gulpener-pilsner.html
Maar dan moet de reguliere prijs zonder korting toch ook al lager zijn in de winkel? Ik ga ervanuit dat het percentage wordt beoordeeld obv de normale prijs in de winkel en niet een adviesprijs.

Maar de bieren die ik koop hebben over het algemeen toch nooit meer korting dan 25%. Persoonlijk zal ik dus er niet veel van merken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
Zo.. ik ben weer blij met onze lokale Plus.. de portemonnee iets minder..;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0gQtGp6wOlTjFpcv82u-DSVE_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9egvCw9KKP6PXEpCUveScbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Rood-zwart was € 9,99 en Groen-zwart € 10,49

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 03-07-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:30

Honesty

kattenneus!

TheDeuce schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:17:

Ik zie ineens overal kratjes voor 10 euro dus ze zullen de prijzen wel aangepast hebben.
Ik kocht altijd mijn Leffe en la Trappe als ze 1 plus 1 waren of 2 voor 8 euro dus hoop dat ze meedoen met de prijsverlaging.
Zo niet dan wordt het prijsverschil steeds kleiner met de dure biertjes.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Bij AH is volgende week HJ in de bonus; €13,12 ipv €9,99 voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 13-09 15:11
plofkip schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:59:
Bij AH is volgende week HJ in de bonus; €13,12 ipv €9,99 voorheen...
Waarschijnlijk tijdelijk. Ze kunnen de adviesprijzen niet ineens verlagen en daardoor een krat bier voor hetzelfde bedrag aanbieden als waarvoor hij eerst met meer dan 25% korting te koop was. Ben benieuwd wat de prijzen over 6 maanden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Kratten... Pils.... Bah.. Waar hebben we het over?

Ben eergisteren weer eens bij de Caingy langs geweest.
Was verrast over de grote hoeveelheid ipa die er was. En die prijzen natuurlijk, 8€ voor een Other Half, waar je in Nederland 12 of 13 voor betaald.
Vacation, voor maar net 2 of 3€ voor een groot blik. O ja... En een liter euro 95 kost ook maar €1.50 zag ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Oxellaar schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:23:
O ja... En een liter euro 95 kost ook maar €1.50 zag ik.
Totaal off-topic maar gun je auto/motor ook wat kwaliteit en neem 98 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Thalaron schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:49:
Zo.. ik ben weer blij met onze lokale Plus.. de portemonnee iets minder..;

[Afbeelding]

Rood-zwart was € 9,99 en Groen-zwart € 10,49
Ik zou zelf twee rode en één groene hebben genomen...
Eergisteren heb ik de groene met moeite weg kunnen krijgen. Echt véél te zoet. Super jammer, want ik heb de Moersleutel en dan met name de barcode reeks erg hoog zitten. Voor mij was dit dan ook de eerste misser in de serie. Het is suikerwater met appelsmaak. Bier proefde ik er niet in.
De rode moet ik nog proberen, maar als ik het smaakprofiel zie gaat mij die véél beter bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Nyarlathotep schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Ik zou zelf twee rode en één groene hebben genomen...
Eergisteren heb ik de groene met moeite weg kunnen krijgen. Echt véél te zoet. Super jammer, want ik heb de Moersleutel en dan met name de barcode reeks erg hoog zitten. Voor mij was dit dan ook de eerste misser in de serie. Het is suikerwater met appelsmaak. Bier proefde ik er niet in.
De rode moet ik nog proberen, maar als ik het smaakprofiel zie gaat mij die véél beter bevallen.
Achteraf gezien had ik ook liever 2 rode... maar hoewel dat wat smaakprofiel ook meer mijn ding is, heb ik daar nog best wat van liggen. Dus tsja... Maar mogelijk dat ik hem volgende keer meeneem om te vragen of ik die mag omruilen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Totaal off-topic maar gun je auto/motor ook wat kwaliteit en neem 98 :+
Was meer een mededeling voor de forumleden, maar je hebt gelijk.
Dikke T5 onder m'n kont, van de baas, die lust alleen maar satansap...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
Oxellaar schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:23:
Kratten... Pils.... Bah.. Waar hebben we het over?

Ben eergisteren weer eens bij de Caingy langs geweest.
Was verrast over de grote hoeveelheid ipa die er was. En die prijzen natuurlijk, 8€ voor een Other Half, waar je in Nederland 12 of 13 voor betaald.
Vacation, voor maar net 2 of 3€ voor een groot blik. O ja... En een liter euro 95 kost ook maar €1.50 zag ik.
Ik ben gisteren geweest, ook weer 21st meegenomen. Maar wel vergeten dat ze ook equilibrium hebben nu volgens mij en other half ook niet gezien.
Ach ja, je mist er nog eens wat met wat haast.. :p

Edit: ben benieuwd naar de Pinta BA bieren en ook wel naar die liquid dessert en de Kees 21.07. Al even geleden dat ik een nieuwe Barrel Project van Kees gehad heb ^^

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbsbQvFXC4xY53VRlZspZXIzsR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vw8u6ZWGTWKLHyZWfFLc24Xx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door remzor op 04-07-2021 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zo had ik een tijdje geleden deze, was ook wel eens lekker: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMiRb4DgRdBat3U4vkmE_B2JodU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csDxVornsOGeSsdC6bz1iLl0.jpg?f=fotoalbum_large

Weer eens wat anders dan een sour, tripel of stout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
remzor schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Ik ben gisteren geweest, ook weer 21st meegenomen. Maar wel vergeten dat ze ook equilibrium hebben nu volgens mij en other half ook niet gezien.

Edit: ben benieuwd naar de Pinta BA bieren en ook wel naar die liquid dessert en de Kees 21.07. Al even geleden dat ik een nieuwe Barrel Project van Kees gehad heb ^^

[Afbeelding]
Mooi rijtje toch?

Maar Equilibrium staat bij Cloud Water in het schap en Other Half in de koeling, in één van die kasten tegen parkeerplaats.

Heb een stuk of 7 Other Half en 3 Equilibrium meegenomen en nog een heleboel... Eigenlijk weer veel te veel 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Oxellaar schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:09:
[...]

Mooi rijtje toch?

Maar Equilibrium staat bij Cloud Water in het schap en Other Half in de koeling, in één van die kasten tegen parkeerplaats.

Heb een stuk of 7 Other Half en 3 Equilibrium meegenomen en nog een heleboel... Eigenlijk weer veel te veel 😅
Aha, thanks! Dat zijn inderdaad de plekken waar ik vaak niet echt kijk.. volgende keer even goed opletten dus.
Ik ging namelijk met name voor equilibrium en de nieuwe barcodes. Die laatste hadden ze helaas nog niet binnen, wel besteld. Dus volgende keer kan ik die vast en zeker meenemen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
remzor schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:00:
[...]

[Afbeelding]
Mooi ingekocht!
Hier groot fan van eigenlijk alles van Big Belly. Design van de blikken spreekt me ook altijd wel aan, vind ze altijd leuk gevonden.

Hier vrijdag bij Burg bieren in Ermelo geweest. Eerst op terras wat gedronken en toen de winkel in. Keuze was reuze :D

Edit:
Huidige voorrraad minus liquid dessert 1-10 en nog wat Jopen B.A.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_o-0gipeWI1tV0m-qKUnJx4iNVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVFCFLzC9fA3kfk3posnQOne.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Stufferdt op 04-07-2021 17:05 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Op basis van de opmerkingen hier én reviews op Untapped de groen/zwart barcodes omgeruild voor rood/zwart. 1 om van te genieten. 1 om te delen en 1 nog nader te bepalen (vakantie of rond de kerst).

Groen/zwart was achteraf gezien gewoon geen handige keuze… ik hou niet van Cognac/appel/brandy… en dan is € 10,50 mij een te grote gok. Bourbon Stout echter is helemaal mijn ding :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 04-07-2021 17:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roybs
  • Laatst online: 14-09 13:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lw1jF5bI3Qfvw_yp3ammPMr3bxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0hj6iAbfik9V2Ud436lFcd8.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ik kan de zomer ook weer door :) Totaalbedrag was 126 euro inclusief verzending.

[ Voor 5% gewijzigd door Roybs op 06-07-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
Roybs schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:38:
[Afbeelding]

Zo ik kan de zomer ook weer door :) Totaalbedrag was 126 euro inclusief verzending.
Piwne mosty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Iemand toevallig de To Ol member box ontvangen? Ik had hem deze maand weer eens laten komen, maar vind het toch maar prijzig voor 10 biertjes.

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1 ... 81 ... 197 Laatste