Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 80 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:02
Zo.. mooie afsluiter van het lange weekend (nu het weer wat is afgekoeld);

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBtIyiCV1AR7W1m5lmCAyV8A330=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkMq8RnBnHXxuP8NZOKCfB8J.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk weer!

Silver Series zal ik in de toekomst standaard meepakken indien ze nieuwe smaakjes hebben :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:05

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Kapitein Merijn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:25:
[...]

Klopt, heb met een maatje ieder 12 blikken besteld.
Max 24 in een doos of 12 flessen geloof ik.
Hadden natuurlijk 12 verschillende moeten zijn maar ik zat weer eens niet op te letten. Had ze er nog over gemaild maar toen die beantwoord werd waren de biertjes al onderweg.
Ah Zichovec... tijdje terug een inkoopactie gedaan. Bijna de hele collectie gekocht, 43 bieren. Er zitten hele grote flessen bij van 0,75 cl. De Wild Ales uit de "Barrel" collectie zijn overigens heerlijk! Goeie brouwerij, alhoewel je alle lagers wel kan overslaan. Die zijn weinig speciaal en relatief duur.
Ongerelateerd... Maar als ik dat glas zie wil ik ZO graag een Julius scoren. Dat bier staat al een tijd op m'n shortlist, maar is in Europa niet te krijgen. Je moet dus heel veel mazzel hebben om er toevallig ergens tegenaan te lopen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:24
Misschien is het een idee om een lijstje van die Poolse, Kroatische, Tjechische etc. webshops te maken (incl de eventluele verzendkosten)?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

DexterDee schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:50:
[...]

Ah Zichovec... tijdje terug een inkoopactie gedaan. Bijna de hele collectie gekocht, 43 bieren. Er zitten hele grote flessen bij van 0,75 cl. De Wild Ales uit de "Barrel" collectie zijn overigens heerlijk! Goeie brouwerij, alhoewel je alle lagers wel kan overslaan. Die zijn weinig speciaal en relatief duur.

[...]

Ongerelateerd... Maar als ik dat glas zie wil ik ZO graag een Julius scoren. Dat bier staat al een tijd op m'n shortlist, maar is in Europa niet te krijgen. Je moet dus heel veel mazzel hebben om er toevallig ergens tegenaan te lopen.
Die staat hier inderdaad ook op de whislist! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
DexterDee schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:50:
[...]
[...]

Ik heb de mazzel dat ik ongeveer alles wat in USA te koop is, vrij makkelijk hier in Nederland kan krijgen.
Pasgeleden hebben we met een groepje een Treehouse share gedaan.
11 stuks Treehouse, waaronder de King JJJuliusss, maar ook diverse stouts.
Die JJJuliusss is echt de beste ipa die ik ooit op heb.

Juice Machine heb ik toevallig gisteren besteld...

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:05

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Oxellaar schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:47:
Ik heb de mazzel dat ik ongeveer alles wat in USA te koop is, vrij makkelijk hier in Nederland kan krijgen.

Zeg dat nou nietttt.. Ik heb helaas geen connecties om makkelijk bier uit de USA te krijgen, behalve wat er in mijn "huis" bierspeciaalzaken te krijgen is. Ik werk in Breda op ik gok 200 meter hemelsbreed van USA Beers, ook wel eens een tasting gedaan bij die jongens. Die hebben veel lekker bier, maar helaas geen Treehouse.

In het kader van "Help a Tweaker out™" is het natuurlijk een redelijk brutale vraag en de goden verzoeken, maar zou het extreem tof zijn als je je purchasing power een keertje zou willen delen. Als ik je zo in dit topic heb leren kennen denk ik niet dat ik je kan incentiveren met een paar flesjes Westvleteren XII, BCBS of Bubberman O-) Hell, je bent ook welkom op een van mijn bottleshares of voor een echt goeie deal stel ik m'n (al zeg ik het zelf) hypermoderne nanobrouwerij ter beschikking om samen zelf een kneiterverse NEIPA te brouwen. Jij bent volgens mij namelijk net zo'n grote beer geek als ik 8)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC_87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:18
Oxellaar schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Ik ben even benieuwd:
Hoeveel betaal je ongeveer aan verzendkosten als dat vanuit de USA deze kant op moet komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
FSC_87 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Ik ben even benieuwd:
Hoeveel betaal je ongeveer aan verzendkosten als dat vanuit de USA deze kant op moet komen?
Iedere zending is ongeveer 30kg, kost rond de €250. Niet verzekerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Je zou denken dat € 250,- veel is… maar gelet op biertjes á € 600,- valt het weer mee haha.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Thalaron schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:38:
Je zou denken dat € 250,- veel is… maar gelet op biertjes á € 600,- valt het weer mee haha.
Ja... En als je bedenkt dat er 3 in één zending zaten, a 500$ per stuk... En nog een aantal van 250$...

En de gene die het bier koopt bij de brouwerij voor ons, rekent ook nog 2.5$ per blik of fles... Want het meeste bier is ook in USA niet in een webshop te krijgen.
Treehouse doet niet aan verzenden, ook niet nationaal. Wij drinken regelmatig bier, waar zelfs de meeste Amerikanen lastig te pakken kunnen krijgen.
Dan snap je opeens dat een King JJJuliusss €50+ kost eer hij op je biervilt staat ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Oxellaar op 02-06-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC_87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:18
Ok bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
Heeft iemand nog een Frontaal kortingscode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:30
Anders kom je ff thuis van de Jumbo* met 14 flesjes/blikjes speciaal bier... :X Geïnspireerd door dit topic oa maar de 3 beschikbare bieren (Porter, Breakfast Stout, Dirty Basterd) van Founders meegnomen en verder nog 2 flesjes van Bliksem brouwerij en een hele zwik aan blikjes die ik nog niet had gehad (oa van Brouwerij Homeland).

Volgende keer maar ff de aanwezige Pohjala's en To Øl's meenemen (er van uitgaande dat ze nog ff in het assortiment blijven). :P

* lokatie: Deventer - De Boreel.

[ Voor 5% gewijzigd door Sassie op 04-06-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:10
Oxellaar schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Dan snap je opeens dat een King JJJuliusss €50+ kost eer hij op je biervilt staat ;)
meen dat wij de laatste keer iets van 20 eu voor de jjjulius kwijt waren. mule rekende 50 dollar per doos.

verder was die erg lekker maar vond deze niet zo lekker als ik had gehoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Burning_Tyre schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:51:
Misschien is het een idee om een lijstje van die Poolse, Kroatische, Tjechische etc. webshops te maken (incl de eventluele verzendkosten)?
Doen, ik zet hem wel in de ts :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
AViCED schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:49:
[...]

meen dat wij de laatste keer iets van 20 eu voor de jjjulius kwijt waren. mule rekende 50 dollar per doos.

Ja voor de Julius is dat wel een nette prijs, de King gaat snel richting het dubbele.

Maar de Julius is een American ipa, geen DDH NEIPA of zoiets.
Als je dat in je achterhoofd houd, dan is de Julius toch ook erg goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH12klokOFm4UdmtFETJ-IjieQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lb2hC74XcZTzoYnaYG1eVOfO.jpg?f=fotoalbum_large

Net deze jongens binnen gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AViCED schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:49:
[...]

Heb je misschien tips hoe je dat geregeld hebt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crzl_ZIoNDxkJwwC4N0tvc1Jcz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eqoNnDegwZpynsYdEFUQPTO.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren drie bourbon county specials 2019 op de kop kunnen tikken.
Eén is er direct open gegaan, deze twee mogen nog heel even de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik ben wat consumptie betreft eventjes wat rustiger aan het doen: maximaal 2 per weekend.

Gisteren een van 100 Watt. Die viel niet tegen maar ik had er wat meer van verwacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOMLUkUxt9Gtg8IwAFsgDCmqf_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W88DQsbqStdpqyg2gSoNBkQY.jpg?f=fotoalbum_large

En deze ben ik momenteel aan het proeven/drinken. De derde van Labietis waarbij dit voor mij ook de laatste zal zijn. De triple was naar mijn idee te zuur. De 1e (kriek) was een prima bier maar niet mega bijzonder waarbij ik niet zo van Kriek ben maar dat was dus geen €7,99 waard voor mij. De laatste (en zwaarste) BA (14%) smaakt op zich prima, hoewel erg aan de zoete kant, maar dat was verwacht gezien ‘honey’.. maar toch iets teveel zoetigheid. Wel een aparte smaak die ik niet direct kan plaatsen. Verder geen spijt van de aanschaf, echter voor mij niet voor herhaling vatbaar voor deze prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSKCNLvyYRJxXi4pgKCeUHnYqME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0ufS9Exfz9ZwvIzQ4YVMsQC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:55
Thalaron schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:16:
Ik ben wat consumptie betreft eventjes wat rustiger aan het doen: maximaal 2 per weekend.

Gisteren een van 100 Watt. Die viel niet tegen maar ik had er wat meer van verwacht.
[Afbeelding]

En deze ben ik momenteel aan het proeven/drinken. De derde van Labietis waarbij dit voor mij ook de laatste zal zijn. De triple was naar mijn idee te zuur. De 1e (kriek) was een prima bier maar niet mega bijzonder waarbij ik niet zo van Kriek ben maar dat was dus geen €7,99 waard voor mij. De laatste (en zwaarste) BA (14%) smaakt op zich prima, hoewel erg aan de zoete kant, maar dat was verwacht gezien ‘honey’.. maar toch iets teveel zoetigheid. Wel een aparte smaak die ik niet direct kan plaatsen. Verder geen spijt van de aanschaf, echter voor mij niet voor herhaling vatbaar voor deze prijs.
[Afbeelding]
2 per weekend? Hoe krijg je het voor elkaar.
Dit waren mijn 2 toppers vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yi7NUTybgCitRDJHNna_RcbU9E8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4Syov3kbBDcmN7GIOEeML4F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9w2p0Fs0m38GnS9Nn21cgn95Ew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJocnwqk2s7cT2IxPuwwYteY.jpg?f=fotoalbum_tile

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Kapitein Merijn het is even rustig aan doen of anders nieuwe spijkerbroeken kopen :+

Wat ik wel knap vind, is dat die Labietis waar ik nu aan zit te nippen absoluut geen alcoholische (na)smaak heeft. Best apart bij een bier van 14%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Thalaron schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:33:
@Kapitein Merijn het is even rustig aan doen of anders nieuwe spijkerbroeken kopen :+

Wat ik wel knap vind, is dat die Labietis waar ik nu aan zit te nippen absoluut geen alcoholische (na)smaak heeft. Best apart bij een bier van 14%
Hahaha,
Ben juist alleen in het weekend gaan drinken om die nieuwe (grotere) spijkerbroeken te voorkomen.
Voorheen dronk ik ook graag 1-2 craft biertjes doordeweeks.
2 per weekend zou echt een straf zijn voor mij. Ik moet echter ook ca. 10kg kwijt dus hoop niet op dat punt te belanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
  • Laatst online: 03:10
Oxellaar schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Ja voor de Julius is dat wel een nette prijs, de King gaat snel richting het dubbele.

Maar de Julius is een American ipa, geen DDH NEIPA of zoiets.
Als je dat in je achterhoofd houd, dan is de Julius toch ook erg goed.

[Afbeelding]

Net deze jongens binnen gekregen...
doelde ook op de king JJJJulius. inkoop is vrijwel hetzelfde net als mule, verzending en eventuele importkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:03
Wat vinden we hiervan?
Ook na het vertrek van de laatste broeders blijft Achel een trappistenabdij. De bieren die er gebrouwen worden houden de beschermde titel ‘trappist’. Roggemans: ,,We voldoen nog steeds aan de hiervoor gestelde eisen. Zo houdt er nog altijd een monnik toezicht op de brouwactiviteiten. De abt van de Abdij van Westmalle brengt wekelijks een bezoek aan de Achelse Kluis.”
Afbeeldingslocatie: https://www.achelsekluis.org/sites/default/files/styles/large/public/2021-03/IMG_0137-2_4.jpg?itok=5dHAPWMZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Kapitein Merijn schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:41:
[...]

Hahaha,
Ben juist alleen in het weekend gaan drinken om die nieuwe (grotere) spijkerbroeken te voorkomen.
Voorheen dronk ik ook graag 1-2 craft biertjes doordeweeks.
2 per weekend zou echt een straf zijn voor mij. Ik moet echter ook ca. 10kg kwijt dus hoop niet op dat punt te belanden :P
Ik zit in een soortgelijk schuitje! Ik ben echt zichtbaar dik geworden de laatste maanden :P

I dank dat, naast weinig beweging, vooral aan mijn dagelijkse gewoonte om een speciaalbier te drinken in de avond.

Met mijzelf de afspraak gemaakt om dat deze zomer echt af te bouwen naar alleen in de weekenden of samen met vrienden, aangezien de terrassen nu toch ook weer open gaan en het anders echt te gek gaat worden.

Had nog wel een Beerdome kortingscode liggen, dus besloten om dan nog één keertje even goed uit te pakken. Om het af te leren, en lekker te bewaren voor een goed moment.

Pühaste Trinity In Black Bourbon BA 2021
Energy City Bistro Grande Raspberry Velvet
Bold Brewing The Batch - Special Blend
Spartacus Courage
Buxton Lasker
Odd Side Rye Hipster Brunch Stout 2020
Odd Side Sweet Potato Soufflé Triple BA
Atelier der Braukünste OPEN SESAME 5/5
UX Brew Coffmaru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Het is natuurlijk de vraag of ze hiermee nog wel volledig aan de voorwaarden van een trappist voldoen. Het zou me in ieder geval niet verbazen als ze binnenkort toch gezien worden als abdijbier, en niet meer officieel als trappist.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:29
Hou me de laatste maanden ook echt aan die max 2 Speciaalbiertjes per weekend. Ben in totaal dan ook een klein 10kg kwijt geraakt. Was wel echt nodig. Wel eem kleine straf hoor om veel moois te zien steeds en dat te laten staan :/ Maar goed groter doel voor ogen dat helpt dan wel. En ik geniet er wellicht ook wat meer van dan eerst. Doe er rustiger mee en geen 2 achter elkaar :>

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:10
Misschien is een keer per week een goede supervisie door een brouwkenner (als de abt dat is) wel beter dan de situatie in de afgelopen jaren met de 2 oude monniken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 20:34
Hebben jullie ook ervaring met bier bestellen uit andere Europese winkels? Ik heb laatst een keer via piwnemosty uit Polen een bestelling geplaatst, ging perfect en ontzettend goedkoop. ~ 60 halve liters speciaal bier voor 100 eu en ook echt lekker. Misschien hebben jullie nog andere voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hazardi schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:32:
Hebben jullie ook ervaring met bier bestellen uit andere Europese winkels? Ik heb laatst een keer via piwnemosty uit Polen een bestelling geplaatst, ging perfect en ontzettend goedkoop. ~ 60 halve liters speciaal bier voor 100 eu en ook echt lekker. Misschien hebben jullie nog andere voorbeelden?
Ook aanraders in Polen: Funkyshop en Ebrowarium.
In Kroatië heb je natuurlijk The Garden. Die hebben altijd wel een kortingscode als je hun nieuwsbrieven ontvangt.
In Roemenië zijn er ook wat. Zoek even in dit topic en je vindt er zo een aantal :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardi
Fantastisch, ja had ik idd ff moesten opzoeken. Aantal voorbeelden die wel een fatsoenlijke Engelse website heeft. piwnemosty was daar wat lastig mee haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
  • Laatst online: 17-09 18:09
Ook in Kroatië: https://www.spicydays.com/. Daar hebben enkele tweakers, onder andere ik, ook al besteld. Redelijk verpakt, best snel geleverd en customer support in het Engels (bij mij ontbrak een blik, is dezelfde avond nog terugbetaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
lordfragger schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:04:
Ook in Kroatië: https://www.spicydays.com/. Daar hebben enkele tweakers, onder andere ik, ook al besteld. Redelijk verpakt,
Bij mij zat er een complete jaargang van de plaatselijke krant in en 4 kleine dozen in 1 grote doos. Verder was er zo'n 2 kilometer tape gebruikt.. Alles heel overgekomen, bierflesjes/blik/bierglazen.
Aanrader! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Laatst online: 17-09 18:09
Purehz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:51:
[...]

Bij mij zat er een complete jaargang van de plaatselijke krant in en 4 kleine dozen in 1 grote doos. Verder was er zo'n 2 kilometer tape gebruikt.. Alles heel overgekomen, bierflesjes/blik/bierglazen.
Aanrader! d:)b
Bij mij zat er een aanzienlijke scheur in de doos (waardoor ik eerst dacht dat het ontbrekende blik er uitgevallen was) die de pakketdienst dichtgetaped had. Dat kan je waarschijnlijk ook de pakketdienst aanrekenen, maar de buitenste doos was ook niet de stevigste. Klein minpuntje dus in mijn geval, maar zeker niet erg genoeg om er niks te bestellen.

Bij mij zat er geen tape in, wel meters en meters plasticfolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazardi
Klinkt als een ervaring opzich, om daar te bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:31

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

De Moersleutel heeft een tipje van de sluier opgelicht met betrekking tot de eerste Guild-box die binnenkort wordt verzonden. Voor diegenen die het niet willen weten en de e-mail nog niet gelezen hebben maar in spoiler tags gezet:

spoiler:
En hoewel je van ons het onverwachte mag verwachten, geven we je alvast een voorproefje van het speciale vatgerijpte The Guild bier in deze box...

Het is een bier dat velen onder jullie kennen als onze donkere en rokerige Octane Overlord, maar dat een extra unieke smaak heeft gekregen door het te laten rijpen op rumvaten. Een episch en apart bier dat je als een van de weinigen ooit zult proeven. Laat dat maar even bezinken. We hopen dat je er van zult genieten.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 15:11
DFG-909 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:04:
Heeft iemand nog een Frontaal kortingscode?
Inmiddels wél, EKVOETBAL, 10 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:50
Vandaag de EuroBox van FunkyFluid / Funkyshop binnen gekomen, alles toch netjes verpakt (en compleet) ondanks sommige andere berichten.
Krijg al zin puur en alleen door naar de blikken te kijken, dus hopelijk belooft het wat goeds! :)

Kortingcode van 5% nog voor wie wil: eUrO2020+1!

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

AntraXxX schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:16:
Vandaag de EuroBox van FunkyFluid / Funkyshop binnen gekomen, alles toch netjes verpakt (en compleet) ondanks sommige andere berichten.
Krijg al zin puur en alleen door naar de blikken te kijken, dus hopelijk belooft het wat goeds! :)

Die van mij is nog onderweg en ligt nog in Polen volgens DPD.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Nou ben ik zelf geen bierliefhebber, maar ik heb dit topic wel 'ns voorbij zien komen, en kreeg dit in m'n inbox:
https://www.brewdog.com/nl/tonys-hopolonely-4-x-blikken

Nogmaals, ik ben zelf geen liefhebber (heel af en toe met de Herfst ofzo), maar dit lijkt me extra smerig haha.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
AntraXxX schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:16:

Hier is die vandaag ook binnen gekomen:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vt6bAO1Uo4ehJo9ksrl-ZAjeFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHrpws17LYQKJlDrJfoDYCCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Een hoop lekkere biertjes voor de tijd van het jaar en een leuk concept. Normaal heb ik toch liever een hogere ABV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Laatst online: 28-12-2022
Hoe snel is een bestelling van een Poolse / Kroatische shop gemiddeld in huis? Een week, een maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Markprinsen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:58:
Hoe snel is een bestelling van een Poolse / Kroatische shop gemiddeld in huis? Een week, een maand?
Paar dagen. Deze box was de 6e verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hazardi
Markprinsen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:58:
Mijne was er na 3 dagen uit Polen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Kapitein Merijn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Hier is die vandaag ook binnen gekomen:
spoiler:

Een hoop lekkere biertjes voor de tijd van het jaar en een leuk concept. Normaal heb ik toch liever een hogere ABV.
Nog steeds te bestellen? Zoja, waar? :D

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

AngelDust schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Nog steeds te bestellen? Zoja, waar? :D
Uitverkocht
Kapitein Merijn schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:17:
Je kan bij Funky Fluid nu de Euro box pre-orderen met biertjes geïnspireerd op 24 Europese landen:

[...]

https://funkyshop.pl/en/zestawy/694-p694-eurobox.html

[ Voor 44% gewijzigd door JohanKupers op 10-06-2021 11:53 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
tspawn schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:32:
[Afbeelding]

Goed etiket die jongens, hopelijk volgende week binnen.
Dank zij jouw tip heb ik deze laatst ook gehaald bij de lokale slijter. Smaakte echt fantastisch!

Ik heb ook gelijk de Fato Rye Whiskey BA uitdezelfde silver series meegenomen, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

JohanKupers schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Die van mij is nog onderweg en ligt nog in Polen volgens DPD.
En bezorgd. Ook hier was het pakket goed verpakt en is alles zonder enige transportschade gearriveerd.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thalaron
Er was weer veel nieuw spul… keuzestress…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IMVFkmHUlhzIiuGrE_EuA9cIjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXCCAB072b1oy6dMYXf8m9fn.jpg?f=fotoalbum_large

Gezien de Silver Series mij tot heden erg goed bevalt heb ik mij wat soorten betreft ingehouden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHQArLwBMCP2_WbsG0xV-uL3I48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z02ChzmQqWYQiLiC40c9lNas.jpg?f=fotoalbum_large

:9~

Edit:
En ze hebben ook nog wat extreems (in ieder geval wat prijs betreft) liggen.. gaat mij in ieder geval (veel) te ver;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F22oAm7New3PkEKEsvJTv1sHTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEMGrJIgYM6VLVO9eGecBbZJ.jpg?f=fotoalbum_large

Het zal vast prima te drinken zijn, maar ik had de neiging om te gaan melden dat de komma verkeerd stond :+

En dan is het blijkbaar al in de aanbieding :D

[ Voor 26% gewijzigd door Thalaron op 12-06-2021 18:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLjpBRb5o6fIdeOWLCsvrHNFzyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYqvvrScblyHY7RhwYhxpAgX.jpg?f=fotoalbum_large

Scandinavische weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 23:05

Klippy

Still Game

@Thalaron 40 Euro voor een blik bier in de supermarkt zou ik ook nooit betalen. Zal vast lekker zijn, maar dat soort prijzen zijn het me nooit waard.
Een 40cl blik van 5-6 Euro is ook al genoeg geld, maar dan koop ik liever 8 van die dan één Apex die vast niet 8x zo lekker zal zijn.
Het is leuk dat ze het aanbieden voor de liefhebber, maar dan vind ik jou keuze beter.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Thalaron schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:44:
Er was weer veel nieuw spul… keuzestress…

[Afbeelding]

Gezien de Silver Series mij tot heden erg goed bevalt heb ik mij wat soorten betreft ingehouden;

[Afbeelding]

:9~

Edit:
En ze hebben ook nog wat extreems (in ieder geval wat prijs betreft) liggen.. gaat mij in ieder geval (veel) te ver;

[Afbeelding]

Het zal vast prima te drinken zijn, maar ik had de neiging om te gaan melden dat de komma verkeerd stond :+

En dan is het blijkbaar al in de aanbieding :D
Volgens mij is er toch echt iets niet goed gegaan met het prijzen van die Apex biertjes:
https://funkyshop.pl/pl/2...=Kraj+pochodzenia-Szwecja
https://www.sterk.amsterd.../zweden/apex-brewing.html
Edit: prijs per liter klopt wel; ca. 6,70 voor een blik.

Als je van Neipas houd zijn het wel aanraders. Ik heb er 3 gedronken en die smaakte totaal anders dan alle andere Neipas die ik heb gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 12-06-2021 22:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
Ik was nog wat vergeten dus ik moest terug..

Dus ik heb direct maar een Hagger Blend 0221 meegenomen voor a.s. maandag..

1e vaccinatie prik mag worden gevierd toch? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acr0nT6EzFs5jcu7cTIHtE0qXrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFZkxjMCH8eQDDNT5RfASTmP.jpg?f=fotoalbum_large

@Kapitein Merijn ik ben niet zo van de %ipa(s) dus vandaar dat ik het de moeite niet vond om het daadwerkelijk na te vragen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 12-06-2021 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:21
Thalaron schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:06:
Ik was nog wat vergeten dus ik moest terug..

Dus ik heb direct maar een Hagger Blend 0221 meegenomen voor a.s. maandag..

1e vaccinatie prik mag worden gevierd toch? :D

[Afbeelding]

@Kapitein Merijn ik ben niet zo van de %ipa(s) dus vandaar dat ik het de moeite niet vond om het daadwerkelijk na te vragen :)
Links gisteren toevallig op terras gedronken (zit ook een bierwinkel bij, dus bepaalde bieren uit de winkel hebben ze ook op terras). HIj smaakte zeer goed.

Daarnaast nog inspectrum gadget van Frontaal gedronken (7,50 voor 44cl, verkoopprijs voor particulieren bij Frontaal 5,99, dus wou ik 'm wel voor proberen).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thalaron
Nu het buiten wat is afgekoeld is het tijd voor een :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LO4Dz1MQR0rY5xpfzQj6zMUb6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCCQAqbsIYQGzgqzl0wlvNEp.jpg?f=fotoalbum_large

De afbeelding doet de ervaring eer aan :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:29
Voor degene die graag een kruikje Grand Prestige zoeken. Bij de Nettorama zijn ze 3 euro per stuk deze week.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Potverdikkie wat zijn de Sours uit de EuroBox lekker in het zonnetje!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPx52O-rSAZULn3ortBTppApW5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjEJEXnWYC5kTcR6WHP5rihk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKXbZHARoOoUkd5JwOjCtpl__bw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYrlHTnueJO1abJQY6R0c4fg.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de liefhebbers van Black IPA...
Wat een machine is dit zeg, verreweg de beste black die ik ooit op heb en dat zijn er veel te weinig.

Sunday Tiger van "goede kant van het spoor"

[ Voor 7% gewijzigd door Oxellaar op 13-06-2021 19:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 16:18

link_mario

Ofwa?

Afgelopen zaterdag met wat vrienden (@Jeroen87 @Pieroman ) een mooie beer sharing gedaan. Gezien het weer begonnen met wat IPA/NEIPA/Sour spul en later op de avond bij de klappertjes aanbeland. Die Invictus was goed zeg :o .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jB4VvKXyGXs0G1DRuFk1rB5tPlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ougAfRldMmDAk7Jcr5hsWqha.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@link_mario die Invictus is inderdaad helemaal super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Iemand al iets gehoord van de Frontaal Beer Club? Geld wel al een tijdje afgeschreven maar had eerlijk gezegd afgelopen weekend wel al wat verwacht ...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:54
DeFeCt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:53:
Iemand al iets gehoord van de Frontaal Beer Club? Geld wel al een tijdje afgeschreven maar had eerlijk gezegd afgelopen weekend wel al wat verwacht ...
Toevallig gisteren gemaild met deze vraag. Ze verwachten woensdag te gaan versturen.
Hi Jan,

Vanwege enige vertraging van het laatste biertje versturen wij woensdag alle pakketten.
Zag in een andere mail ook staan dat ze normaliter rond de 12de van de maand willen versturen.

[ Voor 23% gewijzigd door JanW op 15-06-2021 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:21
Ik zie net op instagram dat ze nog bezig zijn met een biertje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LLKm3C9Iifl9Jd4XDWR44vj6L8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ARcBZ5m7WjsRYrCgStIJ3GBC.png?f=fotoalbum_large

Dusss nog even geduld :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Ik begin een patroon te zien :) ...maar goed vorige maand was het ook dikke prima dus we wachten af.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:25
Wat is jullie ervaring met verschllende barrel aged bieren?
Ik heb onlangs een box besteld met BA's van een brouwer en ik heb het idee bij alle bieren uit de box dat ze wat missen dat ik bij andere BA's wel terug proef maar weet niet precies wat dat dan is. Het lijkt bijna alsof er gewoon een scheutje whiskey in de fles is gegooid bij het bottelen.

Ik wl de naam even niet noemen omdat ik niemand valselijk wil beschuldigen, maar ligt er ergens vast dat BA's altijd in een vat hebben moeten rijpen of wordt er veel mee gesjoemeld?
Worden whiskey infused bieren ook wel eens weggezet als BA bier?
Een vriend van me gooit tijdens het gisten houtsnippers van whiskeyvaten in het vat en noemt dat dan barrel aged, lijkt me ook niet helemaal juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Stufferdt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:39:
Ik zie net op instagram dat ze nog bezig zijn met een biertje.

[Afbeelding]

Dusss nog even geduld :)
Ik kreeg vandaag al de aankondiging dat de zending gereed staat voor versturen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:54
DeFeCt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Ik begin een patroon te zien :) ...maar goed vorige maand was het ook dikke prima dus we wachten af.
Wat ik al zei, ze proberen rond de 12de te versturen. Er is inderdaad al twee maanden een patroon dat 't wat langer duurt, maar 5 dagen vind ik geen ramp. Zeker als ik de box van vorige maand erbij pak, die was prima :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 16:23

Jeroen87

Bier Connaisseur

Zjoske78 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:02:
Ik heb onlangs een box besteld met BA's van een brouwer en ik heb het idee bij alle bieren uit de box dat ze wat missen dat ik bij andere BA's wel terug proef maar weet niet precies wat dat dan is. Het lijkt bijna alsof er gewoon een scheutje whiskey in de fles is gegooid bij het bottelen.

Ik wl de naam even niet noemen omdat ik niemand valselijk wil beschuldigen, maar ligt er ergens vast dat BA's altijd in een vat hebben moeten rijpen of wordt er veel mee gesjoemeld?
Een vriend van me gooit tijdens het gisten houtsnippers van whiskeyvaten in het vat en noemt dat dan barrel aged, lijkt me ook niet helemaal juist.
Meestal is het bijvoegen wat jij noemt infusen. Zoals bijv. de Gouden Carolus Whiskey Infused (beste voorbeeld) die is namelijk goed gelukt.

BA staat letterlijk voor: Barrel Aging, wat dus inderdaad suggereert dat iets op een vat heeft liggen rijpen. Heb tot nu toe nog niet gezien dat er gelogen is.

Het toevoegen van houtsnippers is eerder een ingrediënt....in principe BA je wanneer bier "klaar" is. Zodat je duidelijk een basisbier hebt wat op vaten gelegd wordt.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Zjoske78 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:02:

Het verschilt inderdaad per brouwer hoe geslaagd zo'n barrel aged is. Vaak leggen ze een regulier bier uit het assortiment op vaten en dan kan je een eventueel verschil goed proeven. Maar barrel aged is een hype (aan het worden), dus dan zie je altijd dat sommige hierop inspelen om te kunnen verdienen. Waardoor de kwaliteit dan weer niet is zoals je verwacht, bijvoorbeeld door het maar heel kort op vaten weg te leggen. Of op vaten die al "op" zijn en dus bijna geen smaak meer afgeven of bacteriën bevatten

Maar infused is echt wat anders dan barrel aged. Ik weet alleen niet of dit ook wettelijk is vastgelegd. Al verwacht ik dat de uitleg op je etiket ook echt moet kloppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Er zit ook veel verschil in wat voor een BA. Rum, Bourbon of b.v. Cognac geven een heel andere smaak aan het bier. Ook is het ene type bier minder geschikt dan het ander.

Een Hertog Jan Pilsener op Bourbon zal nu eenmaal anders smaken dan een Hertog Jan Grand Prestige.

Tot slot is een smerig biertje ook na BA een smerig biertje (met extra smaakje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Naast barrel en agen en infusen, gebruikt Emelisse (bijv.) ook nog de term 'barrel finished', wat inhoudt dat het bier nog een korte (vaak max. 2 week) op een vat heeft gezeten.

Dit doen ze vaak bij vaten waarbij de smaak zo intens is, dat het langer laten rijpen op dat vat de smaak te erg overheerst, maar ze nu toch de (bijv.) Bowmore smaak kunnen toevoegen.

Maar goed, ik durf mn hand e rniet voor in het vuur te steken, maar er zijn vast brouwers die BA op hun flessen zetten terwijl er inderdaad een infuse, finish of een toevoeging van eikenhout/whisky in de lagertank is geweest. Het is ook niet te bewijzen tenzij er van A-Z is vastgelegd hoe het bier gebrouwen en gerijpt is. :)

Wij vermelden het in elk geval wel op de fles, of we een bier hebben infused of barrel aged. :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zonet weer de nieuwe La Trappe BA gescoord. Er zijn er op dit moment nog 22 op voorraad...
En anders kun je morgenochtend weer terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 16:23

Jeroen87

Bier Connaisseur

Nyarlathotep schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:16:
Zonet weer de nieuwe La Trappe BA gescoord. Er zijn er op dit moment nog 22 op voorraad...
En anders kun je morgenochtend weer terecht :)
Ja die gaat ook hard tegenwoordig, "Vroegah" stond er gewoon een maand lang voorraad op de site, geen probleem....inmiddels moeten ze het door drukte ook in batches aanbieden.

Craft beer specialist

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Het doosje van de Frontaal Beerclub is weer goed gevuld.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOHMTifzosma6bpptaEd4sXXUak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCBOd5yAk7ONeFL2jL9GADsN.jpg?f=fotoalbum_large

Het nieuwe artwork blijft geweldig om te zien. Hier mogen ze van mij wel even aan vast houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Merijn op 17-06-2021 19:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydF5CfB7IM1Cl9qxotKP0P7TNbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXkWH33KKpFeKCtRRF52C5A4.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe voorraad!!

Met als klappers... Treehouse Very Ggggreen en Juice Machine

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yo0spWFYMhz2r_FIQnVtXwq5OvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUU9r4BTuXeZLrpGGf53Nedq.jpg?f=fotoalbum_large
En maar open getrokken ook... Wat een hop bom!! <3

[ Voor 50% gewijzigd door Oxellaar op 18-06-2021 21:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOopK7l8nFKuexyT45TAsaDHVjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtJXxtOu46uthGKdepCQ7j11.jpg?f=fotoalbum_large

Hmm.. niet verkeerd ofzo, maar had er meer van verwacht. Ik vermoed dat dit gewoon niet zo mijn ding is (stout double milk). Daarbij lijkt het wat alcohol smaak meer op een Bourbon met biersmaak dan andersom.

De andere uit deze serie die ik tot heden heb gehad waren in ieder geval meer naar mijn smaak.

Gezien ik er 2 had gekocht, heb ik de 2e gewisseld met een bierpakket voor een Moersleutel Motor Oil Double Vanille. Gezien dat pakket naar een vriend van mij gaat die de laatste tijd hard gaat op whiskey etc. (Naast bier) paste dat beter bij hem denk ik. Hoe dan ook vond hij de wax fascinerend dus dat zit er nu ook in :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 14:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RMPm-w_UdpdU9SNXG1U_HZr8sY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvDYktDCgMruVlm5MtsXQQqs.jpg?f=fotoalbum_large

Poh dat is een lekkere!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Speciaal Vaderdag bier gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hnzGks518EsPnsXn9y9Re-UO5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5yDiaEcF2kNTLf519NX3Vsi.jpg?f=fotoalbum_large

PAPA – by Van Steenberge
Kleur: Donker, robijnrood
Alcoholvolume: 10,5% – 23° Plato
Aroma: alcohol, gebrande mout en koffie
Smaak: zeer vol mondgevoel met toetsen van chocolade en caramel
Afdronk: bitterzoet en zeer lang

De smaak van deze quadrupel is vol en langdurig.
In de aanzet zoete tonen van chocolade, caramel en een bite van de alcohol,
gevolgd door een bitter zoete en lange afdronk waarin koffie, drop en gebrande mout terug te vinden zijn.
Door het hoge alcoholpercentage, ook een perfect bier om enkele jaren te bewaren.

[ Voor 40% gewijzigd door JohanKupers op 20-06-2021 09:44 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 09:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROW5lDljIfzUm1YtWXgUJBHI7vY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cViniLJbJR75hDYErybO27MO.jpg?f=user_large

Van het weekend deze Noorse parels ingeslagen. Vorig jaar hadden ze soortgelijke bieren uitgebracht (Jetsam & Flotsam) en die smaakten heerlijk. Hoge verwachtingen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Interessant weekend gehad, met wat bieren die ik zelf minder snel zou kiezen..
Pinta - Deli Store #6, een fruited pastry sour. Lekker friszuur, een explosie aan rood fruit, klein beetje vanille voor het 'pastry' effect, heel gaaf spul.
Oedipus - Kinderyoga B.A., ik ben dol op BA stouts, maar deze had óf veel te lang op een rodewijnvat gelegen, óf een brett-infectie opgelopen. Ik begin wijn als drank steeds meer te waarderen, maar het wrange wat hier aan zat is precies wat ik niet lekker vind in een rode wijn.
Black Cat - Fluffy Smoosh Guava & Raspberry, weer een fruited sour, niet zuur zoals je een sour zou verwachten maar echt de smaak van de frambozen.
More - Mango Passion Double Marbles, nauwelijks nog als imperial IPA te herkennen, vooral héél veel overrijpe mango.

Wel fijn als je vrouw ook van speciaalbier houdt, als je alles deelt kun je twee keer zoveel proeven :D

[ Voor 4% gewijzigd door Demo op 21-06-2021 11:49 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Voor de liefhebbers van poolse biertjes: Piwnemosty heeft de prijzen voor het verzenden flink omlaag gebracht. Een doos van 32 blikken verzenden naar Nederland kost nu slechts ~€12,50 met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Kapitein Merijn schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:17:
Voor de liefhebbers van poolse biertjes: Piwnemosty heeft de prijzen voor het verzenden flink omlaag gebracht. Een doos van 32 blikken verzenden naar Nederland kost nu slechts ~€12,50 met DHL.
Scheelt 2.5 euro toch? 68pln voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
brukskeluuk schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:53:
[...]

Altijd leuk dat er minder verzendkosten zijn maar 2.5 euro vind ik niet echt 'flink'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
brukskeluuk schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:53:
[...]

69 voorheen, nu 55. Is geen wereldbedrag nee maar zij waren al een van de goedkoopste met verzenden. Toch 3 piek (=50cl bier) goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Kapitein Merijn schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:11:
[...]

69 voorheen, nu 55. Is geen wereldbedrag nee maar zij waren al een van de goedkoopste met verzenden. Toch 3 piek (=50cl bier) goedkoper :)
Heb net ook besteld, 36 blikken / flessen, verzendkosten 69zl, bij 37 of meer werd het 110zl. Heb niet gekeken naar 32 of minder.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 16:18

link_mario

Ofwa?

De nieuwe Barcode (zwart/rood) van de Moersleutel is binnen *O* .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5akx-maFPscTzXLBBgzutwqFZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2g9eylW6awrS2L14RQPsCqg.jpg?f=fotoalbum_large

Begreep dat er zeer binnekort nog een variant komt, groen/zwart. Is bij sommige shops al te krijgen maar nog niet bij de brouwer zelf.

Dat wordt weer smullen @Jeroen87 @Pieroman :> :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 18:55

Bestla

Kvinne

Ik heb net twee stuks Blauwe Tram tripel van Brouwerij Klein Duimpje uit Hillegom genuttigd. Deze tripel laat zich prettig over de tong glijden mag ik wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Bestla schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:51:
Ik heb net twee stuks Blauwe Tram tripel van Brouwerij Klein Duimpje uit Hillegom genuttigd. Deze tripel laat zich prettig over de tong glijden mag ik wel zeggen.
Toevallig voor een collega deze brouwerij gespot, omdat ze ook een ruim assortiment aan glutenvrij hebben, vaak is dat beperkt tot enkele soorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
ikbenwouter schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Heb net ook besteld, 36 blikken / flessen, verzendkosten 69zl, bij 37 of meer werd het 110zl. Heb niet gekeken naar 32 of minder.
Ja tegenwoordig per staffel van 36 meest voordelig verzenden naar rato. Overigens sturen ze zo nu en dan persoonlijke kortingscodes, maar denk dat de meeste hier relatief weinig geduld hebben wanneer er besteld moet worden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
link_mario schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:47:

[Afbeelding]

Begreep dat er zeer binnekort nog een variant komt, groen/zwart. Is bij sommige shops al te krijgen maar nog niet bij de brouwer zelf.

Ga er toch van uit dat dit ook in de Moersleutel Guild box zit die nu elk moment verstuurd kan gaan worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Minimum92 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Ga er toch van uit dat dit ook in de Moersleutel Guild box zit die nu elk moment verstuurd kan gaan worden....
Ik ga er ook van uit, vooral omdat op de site bij The Guild staat dat men voorrang op alle Barrel Aged bieren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:25
De Black Box van Moersleutel weeer mogen ontvangen. Wat een toppers zitten daar toch in telkens!
Leuk ook dat de samenstelling steeds net wat anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Oh yeah!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOmBtWvrZBjrj_NV82_jptxIEXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjynWpA7gsGh0NbfPg00XJ8A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

JOM92 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:09:
[...]

Ik ga er ook van uit, vooral omdat op de site bij The Guild staat dat men voorrang op alle Barrel Aged bieren krijgt.
Je bent als guild lid verzekerd van de ontvangst van de nieuwe Moersleutel bieren.
Voor zo ver ik weet komen er geen guild esclusives. Dat hoeft van mij ook niet; het bier gaat door exclusiviteit niet beter smaken. Wat je wél krijgt: Elitair gedweep, poch posts met 'kijk mij dit bier hebben nóóóh', en kromme ratings op Untappd.
Ik sta zelf nog op de wachtlijst voor de guild, dan hoef ik in ieder geval niet meer steeds achter hun biertjes aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Nyarlathotep schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Je bent als guild lid verzekerd van de ontvangst van de nieuwe Moersleutel bieren.
Voor zo ver ik weet komen er geen guild esclusives. Dat hoeft van mij ook niet; het bier gaat door exclusiviteit niet beter smaken. Wat je wél krijgt: Elitair gedweep, poch posts met 'kijk mij dit bier hebben nóóóh', en kromme ratings op Untappd.
Ik sta zelf nog op de wachtlijst voor de guild, dan hoef ik in ieder geval niet meer steeds achter hun biertjes aan...
Dat. Ik merk gewoon dat ik vrijwel alles van de Moersleutel wel koop / proef. Dan is zo'n guild daar een leuke manier om ze automatisch thuis te krijgen met (hopelijk) een aantal verrassende bieren van andere brouwers. Guild Exclusives zit ik ook niet op te wachten. Heb zelf wel mee gedaan aan de Boogaloo crowdfund actie. Moet je voor de aardigheid kijken wat die nu op Marktplaats doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ma9ma schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:26:
[...]

Dat. Ik merk gewoon dat ik vrijwel alles van de Moersleutel wel koop / proef. Dan is zo'n guild daar een leuke manier om ze automatisch thuis te krijgen met (hopelijk) een aantal verrassende bieren van andere brouwers. Guild Exclusives zit ik ook niet op te wachten. Heb zelf wel mee gedaan aan de Boogaloo crowdfund actie. Moet je voor de aardigheid kijken wat die nu op Marktplaats doen.
De Boogaloo's heb ik ook, en die zijn véél te lekker om op MP te zetten :9
Ik denk dat ik volgend jaar een fles meeneem om te delen met de BPBW crew. Dat is veel leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Ik bedoelde het ook niet als ik doe het voor de exclusives en om te pronken, maar meer als: ik denk dat ze er door de info op de site wel bijzitten. Ik doe het ook vooral om de nieuwe moersleutels netjes op mijn deurmat te krijgen, omdat alles wat ze maken lekker is en ik er dan niet achter aan hoef ;) De vorige barcode Black/Yellow beviel me enorm goed dus ben benieuwd :)

Echter zit er wel degelijk een Guild exclusive in staat op hun site:

Altijd een Barrel Aged bier speciaal gemaakt voor The Guild leden

Schijnt een barrel aged versie van Octane Overlord te zijn, bleek uit een sneak preview mailtje enkele weken geleden. We gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Bij La Trappe hebben ze zo'n 15.000 kg (bier)kaas over

https://store.ticketing.c...34-4be6-84ed-301d14b3d0c0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
link_mario schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:47:

[Afbeelding]

Ja heb ze allebei klaar staan bij m'n vaste bierwinkel. Ben benieuwd, barcodes zijn nog nooit tegengevallen.

Pagina: 1 ... 80 ... 197 Laatste