SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Verder niets mis met Emelisse, vooral de White Labels gaan er meestal wel goed in, maar je hebt altijd biertjes die je even tegen kunnen vallen.
Mijn eerste biertje wat ik weg gegooid heb was een Sour Bier, stond bij na 3 flesjes leer je het waarderen. Nou niet hier en na 3 slokken was hij weg.
Untappd: Louwke80
Heb hem hier gisteren ontvangen. Aangenaam verrast toch. Deze maand wel 't geld waard. Zitten een paar standaard biertjes van ze bij, zoals de Andreas Tripel en Author witbier, maar ook een collab met Folkingbrew en twee van Folkingbrew, een paar nieuwe van ze.JohanKupers schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:24:
Jummie, de Frontaal Beerclub wordt morgen afgeleverd.
- Author - Witbier
- Sticky Moustrap B.A. - Barleywine aged on bourbon and scotch barrels
- Setting Sun - New England IPA
- 6th Anniversary Imperial Stout - Russian Imperial Stout
- Andreas - Bredase Tripel
- Buddy - Non Alcoholic IPA (0,5%)
- Rite of Passage - NE DIPA
- Jungle Gym - NE DIPA
- Unlocked (Folkingbrew & Moersleutel) - DDH NE TIPA
- Sequence #1 (Folkingbrew) - Fruited Imperial Berliner Weisse
- Frontaal Beer Club glas
Ik ben er ook blij mee, het leek wel bijna de Folkingbrew beer clubJanW schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:27:
[...]
Heb hem hier gisteren ontvangen. Aangenaam verrast toch. Deze maand wel 't geld waard. Zitten een paar standaard biertjes van ze bij, zoals de Andreas Tripel en Author witbier, maar ook een collab met Folkingbrew en twee van Folkingbrew, een paar nieuwe van ze.
Ook mijn eerste en zeg hem ook niet op.DeFeCt schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:47:
[...]
Ik ben er ook blij mee, het leek wel bijna de Folkingbrew beer clubHad ook stieken wel een beetje op de collab gehoopt en die dus afgelopen week ook laten staan bij de slijter, maar 3 van Folkingbrew is helemaal een feestje. Dit was mijn eerste, maar ik zeg nog niet op
Mijn vermoeden is wel dat het deze maand een promotie stunt is met het glas erbij en de biertjes van het (over)gehypte Folkingebrew.
Untappd: Kapitein_Merijn
Wij hebben ook beide varianten (gehad) en beide worden goed ontvangen...Oxellaar schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:28:
[...]
Pffff.... Het komt nog niet eens in de buurt van elkaar.
Infusen is gewoon een misdaad in de letterlijke zin van het woord.
Barrel agen in balans is een kunst op zichzelf...
Sowieso is Emelisse een flop van een brouwerij...
De infused hebben we dan ook om een speciale reden gedaan, een samenwerking met een lokale (echte Friese) klompenboer. We hebben hiervoor klompenhout gedrenkt in whisky en dit + een aanvulling met dezelfde whisky, in het lagervat gedaan.
En persoonlijk vind ik de BA varianten ook beter, maar dit was wel een leuke gimmick
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Nou voor een craft brouwer is infused gewoon not done. En dat ze zichzelf craft brouwer vinden staat op het etiket.Lennnn schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:23:
[...]
Een misdaad? Nounounou. Het is gewoon een goedkope manier om een bepaalde smaak te krijgen, laten we niet overdrijven.
En ook totaal niet mee eens dat Emelisse een flop brouwerij is.
Infused is een goedkope manier om een look alike, barrel aged proberen te maken.
Dat hoort een craft brouwerij niet te doen.
Ik kan niet over al hun bier oordelen, maar degene die ik op heb, vond ik echt niet goed. Allemaal white labels.
Maar over smaak valt niet te twisten...
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Inderdaad leuk pakketje:JanW schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:27:
[...]
Heb hem hier gisteren ontvangen. Aangenaam verrast toch. Deze maand wel 't geld waard. Zitten een paar standaard biertjes van ze bij, zoals de Andreas Tripel en Author witbier, maar ook een collab met Folkingbrew en twee van Folkingbrew, een paar nieuwe van ze.
spoiler: volledige inhoud
- Author - Witbier
- Sticky Moustrap B.A. - Barleywine aged on bourbon and scotch barrels
- Setting Sun - New England IPA
- 6th Anniversary Imperial Stout - Russian Imperial Stout
- Andreas - Bredase Tripel
- Buddy - Non Alcoholic IPA (0,5%)
- Rite of Passage - NE DIPA
- Jungle Gym - NE DIPA
- Unlocked (Folkingbrew & Moersleutel) - DDH NE TIPA
- Sequence #1 (Folkingbrew) - Fruited Imperial Berliner Weisse
- Frontaal Beer Club glas
⛔ Trackers of betalen ⛔
Over smaak valt niet te twisten, maar wel over infused bierOxellaar schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:22:
[...]
Nou voor een craft brouwer is infused gewoon not done. En dat ze zichzelf craft brouwer vinden staat op het etiket.
Infused is een goedkope manier om een look alike, barrel aged proberen te maken.
Dat hoort een craft brouwerij niet te doen.
Ik kan niet over al hun bier oordelen, maar degene die ik op heb, vond ik echt niet goed. Allemaal white labels.
Maar over smaak valt niet te twisten...
Infused is wat mij betreft geen vervanging van barrel aged, maar een andere methode, met een compleet ander resultaat. Over dat resultaat kan je dan weer (of niet) twisten
Ik heb een paar heerlijke infused bieren op. Natuurlijk de bekende van Carolus met whisky, een Grutte Pier met beerenburg en een tripel met calvados uit Bretagne.
Ik hoop dat Carolus van hun reguliere cuvee van de keizer eens een barreld aged versie gaat maken, whiskyvaten genoeg zou je zeggen
Maar mijn mening is geen feit natuurlijk.
Iedereen moet drinken wat hij lekker vindt.
Vandaag al binnen, dus een dag eerder dan belooft zelfs. En inderdaad uitstekend verpakt. Met nog twee voor hen ongetwijfeld zeer speciale Jopen viltjes erbij..Hertog schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:15:
Ook eens een bestelling in Polen geplaatst, met Untappd en dit topic ernaast omdat ik de Poolse brouwers niet zo ken.. Inderdaad een mooie prijs / rating ( / inhoud) verhouding in theorie, benieuwd naar de praktijk. Zou vrijdag moeten komen, mooi op tijd voor het weekend dus
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Gezellig! Ook ik heb goederen van Frontaal mogen ontvangen vandaag, samen met een pakket van Beerdome. Voornamelijk NEDIPA's, NETIPA's en Imperial Stouts. Voor de zekerheid maar 2x de Moersleutel/Folkingebrew ingeslagen.
Ik was opslag verliefd op duo-set tumbler glazen van Frontaal, ik moest ze hebben!
:strip_exif()/f/image/oyKA9596Q5x1oAZg6b5yqPjN.jpg?f=fotoalbum_large)
Bronckhorster: Barrel Aged series No. 23
Angus tripel aged in Gouden Carolus whisky vaten, sounds good?! Dit bier was eigenlijk gebrouwen voor het festival dat brouweij het Anker organiseerde rond deze release. Elke deelnemende brouwerij heeft een 'Gouden Carolus whisky barrel gekregen en elke deelnemende brouwerij heeft er een eigen bier in ge-aged.
Maar ik kan er voor de rest niks over vinden
Hij is wel op Untappd te vinden, maar het is wat onhandig zoeken. Als je op "Bronckhorster no.23" zoekt komt het wel naar boven, zelfde verhaal voor de andere nummers.Brinkiewestland schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:44:
Ik kwam dit vanmiddag tegen:op https://www.tickettotilbu...bierfestival-bij-je-thuis
Bronckhorster: Barrel Aged series No. 23
Angus tripel aged in Gouden Carolus whisky vaten, sounds good?! Dit bier was eigenlijk gebrouwen voor het festival dat brouweij het Anker organiseerde rond deze release. Elke deelnemende brouwerij heeft een 'Gouden Carolus whisky barrel gekregen en elke deelnemende brouwerij heeft er een eigen bier in ge-aged.
Maar ik kan er voor de rest niks over vinden
Barrel Aged Serie No.23 (Angus Triple Gouden Carolus Whisky Barrel Aged) Bronckhorster Brewing Company on Untappd https://untp.beer/nBLpE
Was de reactie. Barrel aged dus.Hi catch22, Alle bieren in deze box betreffen Barrel Aged bieren. Het grote verschil is dat de Infused box Barrel Aged bieren bevat welke Whisky invloeden hebben. bij de Barrel Aged box betreft het verschillende varianten met andere bieren die op verschillende barrels hebben gelegen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor nu zeggen wij alvast: Proost!
:strip_exif()/f/image/r8qPxgmycIQbd16d3pbL76TP.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker weekend op komst
Er was 1 gesneuveld en uit de doos gehaald door Postnl. Ze wouden er 1 nazenden. Vind dat netjes, maar onzin. Volgende keer doen ze er 1 extra in op mijn verzoek.
Hoeveel bier hebben jullie staan? Ik zit nu op 69 flessen (Nice). Dit is dus allemaal porter/stout/barley/quadrupel werk
[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 20-05-2021 17:40 ]
Vandaag ook een pakket met 24 bieren (waaronder 4 flessen) binnengekregen van Funky Fluid. Snelle levering inderdaad, maar hier niet goed verpakt. Blikken lagen los in de doos, de doos was aan de zijkant gescheurd en er was wat los karton als opvulmateriaal gebruikt. Wisselende ervaringen dus zo te lezen hier, maar alles was nog heelHertog schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:19:
[...]
Vandaag al binnen, dus een dag eerder dan belooft zelfs. En inderdaad uitstekend verpakt. Met nog twee voor hen ongetwijfeld zeer speciale Jopen viltjes erbij... Ben benieuwd, morgen eens gaan proeven
.
qua 33/37,5/44/50cl heb ik geen idee wat ik heb staan... moet eens nieuwe inventarisatie doen..418O2 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:11:
[...]
Was de reactie. Barrel aged dus.
[Afbeelding]
Lekker weekend op komst
Er was 1 gesneuveld en uit de doos gehaald door Postnl. Ze wouden er 1 nazenden. Vind dat netjes, maar onzin. Volgende keer doen ze er 1 extra in op mijn verzoek.
Hoeveel bier hebben jullie staan? Ik zit nu op 69 flessen (Nice). Dit is dus allemaal porter/stout/barley/quadrupel werk
75CL heb ik er op dit moment 56 staan

Bier fan Fryske grûn!
Momenteel 56 stuks in eigen voorraad, plus nog eens 36 stuks in een gezamelijke voorraad die we met vrienden opdrinken. Dus momenteel (kunnen er een paar meer zijn die ik niet in de administratie heb staan) een dikke 100 bier.418O2 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:11:
[...]
Al mijn bier kan ik daardoor gewoon kwijt in mijn keuken, waardoor de rest van mijn huis beschikbaar is voor mijn andere hobby's 😄
Nadeel van een groot huis I guessMinimum92 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:46:
Ik houd geen voorraden meer aan. Ik ben puur gaan kopen op wat mij aanspreekt om vrij snel te drinken. Ik koop daardoor ook heel regelmatig bier om thuis te drinken of mee te nemen naar vrienden.
Al mijn bier kan ik daardoor gewoon kwijt in mijn keuken, waardoor de rest van mijn huis beschikbaar is voor mijn andere hobby's 😄
jij speelt vals!AngelDust schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:35:
[...]
qua 33/37,5/44/50cl heb ik geen idee wat ik heb staan... moet eens nieuwe inventarisatie doen..
75CL heb ik er op dit moment 56 staan
je hebt hetzelfde probleem zie ik.TMV schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:44:
[...]
Momenteel 56 stuks in eigen voorraad, plus nog eens 36 stuks in een gezamelijke voorraad die we met vrienden opdrinken. Dus momenteel (kunnen er een paar meer zijn die ik niet in de administratie heb staan) een dikke 100 bier.
"Nadeel" van mijn biersmaak is dat het geen bieren zijn waar je er tien van op een avond drinkt, dus echt snel slinkt het niet. Combineer dat met een sucker voor aanbiedingen zijn en "support your locals" aanhange...
Ruimte is inderdaad wel een dingetje, we wonen in zo'n rijtjeskippenhok dus het is altijd zoeken naar plekjesMinimum92 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:46:
Ik houd geen voorraden meer aan. Ik ben puur gaan kopen op wat mij aanspreekt om vrij snel te drinken. Ik koop daardoor ook heel regelmatig bier om thuis te drinken of mee te nemen naar vrienden.
Ah, ik was niet duidelijkJOM92 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:36:
[...]
Vandaag ook een pakket met 24 bieren (waaronder 4 flessen) binnengekregen van Funky Fluid. Snelle levering inderdaad, maar hier niet goed verpakt.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Bier fan Fryske grûn!
Hahaha ja, dat klinkt aardig bekend418O2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:48:
[...]
je hebt hetzelfde probleem zie ik.
"Nadeel" van mijn biersmaak is dat het geen bieren zijn waar je er tien van op een avond drinkt, dus echt snel slinkt het niet. Combineer dat met een sucker voor aanbiedingen zijn en "support your locals" aanhange...
HEUL WEL! Ik moet nog steeds wat van je kopen, moet er even om denken als ik in de stad ben
Die lichte meuk (<9%) drink ik niet, maar de zware drinkt mijn vriendin met plezier mee.TMV schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:25:
[...]
Hahaha ja, dat klinkt aardig bekendHier gaan de IPA's en aanverwanten aardig vlot omdat ik die samen met mijn partner nuttig, maar de donkere/zwaardere bieren moet ik alleen opmaken (wat een straf) dus die gaan niet zo vlot en het hoopt zich soms aardig op..
Ben net een maand nuchter geweest (sporten, afvallen, je kent het wel), morgen voor het eerst weer wat drinken
Hahaha dan heb je straks wel maximaal effect van die grote jongens418O2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Ben net een maand nuchter geweest (sporten, afvallen, je kent het wel), morgen voor het eerst weer wat drinken
Er komen 2 vrienden die ook meedrinken, dus elk flesje een tasting glaasje. Maar dan nog ga je de tien niet redden waarschijnlijkTMV schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:33:
[...]
Hahaha dan heb je straks wel maximaal effect van die grote jongens
Bier fan Fryske grûn!
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Die barrel finished heb ik hier ook staan, die gaat er zeker aan dit weekend!
Liquids recent aangeschaft? Want ik had ze tot voor kort ook allemaal (koop ze nu ook nog steeds) maar ben er toch eens mee beginnen drinken en moet zeggen dat de eerste van de serie toch al minder beginnen te worden... dus zou er niet te lang mee wachtenStufferdt schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:00:
Hier momenteel alle liquid dessert op voorraad en nog zo'n 25 andere bieren. Minder boxen besteld de laatste tijd en meer dat ik 2 biertjes haal om ook direct te nuttigen die dag/weekend. Het wordt weer eens tijd voor een flinke inkoop
Bier fan Fryske grûn!
Ik heb een tijdje terug de eerste 10 gekocht in een verzamelbox. Zie hier mijn post erover. Pas bij #9 ingestapt in het uitproberen, dus vooral m'n vriendin vond dit een mooie kans om ze allemaal eens te proberen. Tot zover bekend zijn ze allemaal toen recentelijk gebrouwd, dus de houdbaarheid zit nog wel even snor. Maar merk nu een beetje dat ik ze door de prijs (7,50 p.s en meteen ook de duurste die ik tot nu toe heb gekocht) niet zo snel pak.AngelDust schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:01:
[...]
Liquids recent aangeschaft? Want ik had ze tot voor kort ook allemaal (koop ze nu ook nog steeds) maar ben er toch eens mee beginnen drinken en moet zeggen dat de eerste van de serie toch al minder beginnen te worden... dus zou er niet te lang mee wachten
Maar helemaal met je eens dat we vooral niet te lang moeten wachten en ze gewoon open moeten trekken
Het kriebelt overigens wel om eens een flinke doos uit het buitenland te bestellen als ik hier de inhoudfoto's + prijzen zie
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
7,50 per stuk? Ik heb voor de #16 net maar €3,95 betaald ?Stufferdt schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:07:
[...]
Ik heb een tijdje terug de eerste 10 gekocht in een verzamelbox. Zie hier mijn post erover. Pas bij #9 ingestapt in het uitproberen, dus vooral m'n vriendin vond dit een mooie kans om ze allemaal eens te proberen. Tot zover bekend zijn ze allemaal toen recentelijk gebrouwd, dus de houdbaarheid zit nog wel even snor. Maar merk nu een beetje dat ik ze door de prijs (7,50 p.s en meteen ook de duurste die ik tot nu toe heb gekocht) niet zo snel pak.
Maar helemaal met je eens dat we vooral niet te lang moeten wachten en ze gewoon open moeten trekkenDaar zijn ze tenslotte voor.
Het kriebelt overigens wel om eens een flinke doos uit het buitenland te bestellen als ik hier de inhoudfoto's + prijzen zie![]()
![]()
![]()
![]()
Bier fan Fryske grûn!
Sorry, ik zeg het verkeerd. De box met de nummers 1 t/m 10 was 75 euro en dus 7,5 de fles. Bij release zijn de liquid desserts zeker niet zo duur inderdaad.AngelDust schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:10:
[...]
7,50 per stuk? Ik heb voor de #16 net maar €3,95 betaald ?
Overigens net een doosje besteld bij biermeisje.com als verrassing
Frontaal Hazebro's Asher
Kompaan Blubberdikkejetser #3
Walhalla Nabu
Moody Tongue Lemon Saison
Mad Scientist Astral Project HBC472
Big Belly Liquid Desserts 16
Big Belly Liquid Desserts 15
Big Belly Ahanu
Rochefort Triple Extra
Van Moll Nirvana
Veldhovense Bierbrouwerij - De Verbitterde Weduwe
Rochefort 6
Wat rondgeklikt en de leuke/lekker lijkende uitgeprobeerd. Miste overigens nog Liquid dessert 15 en 16 zag ik, dus die ook maar meegenomen. ben al een tijdje niet meer bij m'n vaste slijterij geweest, dus durf de gok niet helemaal te wagen dat ze ze nog hebben.
Echt zo'n biertje die per slok interessanter wordt!
:strip_exif()/f/image/7UCopunXmFj5BADH5otKp53V.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch mooi om te zien dat smaken verschillen!
Ik heb mijzelf opnieuw getrakteerd mijn een favoriete gereedschap;
:strip_exif()/f/image/jQM8o7OQW9fT5vDRsjEnKgkK.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit;
Ik was het niet van plan... maar ik heb toch 3 flesjes ingekocht bij de boodschappen van vandaag... kon dit echt niet laten staan;
:strip_exif()/f/image/cmUbLpLpf4hKzBcUs5NYvL1I.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Thalaron op 22-05-2021 13:07 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Die laatste is vast om te kotsen, maar de eerste?
De palm van 3 jaar durf ik nog wel aan.
[ Voor 11% gewijzigd door LED-Maniak op 22-05-2021 16:37 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik zou eerder 7 jaar over datum uit een donkere koele (stabiele) ruimte vertrouwen dan eentje die een jaar lang in de zon heeft gestaan met temperatuur schommelingen die 1 jaar over datum is.
[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 22-05-2021 17:02 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
De Rusty Nail die wij dronken had heel veel kokos, terwijl je op untappd leest dat bijna iedereen de kaneel zo geweldig vond. Wij twijfelen dus nu ook of we wellicht een verkeerd etiket op een andere Fremont fles haddenOxellaar schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:43:
Die Rusty Nail is toch wel een mooie.
Ik heb geen kokos geproefd... Zit er niet in ookDeFeCt schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:02:
[...]
De Rusty Nail die wij dronken had heel veel kokos, terwijl je op untappd leest dat bijna iedereen de kaneel zo geweldig vond. Wij twijfelen dus nu ook of we wellicht een verkeerd etiket op een andere Fremont fles hadden.... hoe vond jij de hoeveelheid kokos?
Wel een heel dikke koffie en kaneel smaak.
Volgens mij is er geen coconut edition van de rusty nail
[ Voor 5% gewijzigd door Oxellaar op 26-05-2021 09:40 ]
Wellicht een Fremont B-Bomb gehad met een ander etiket? Maar dat zou je dan ook aan de wax kleur moeten kunnen zienDeFeCt schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:02:
[...]
De Rusty Nail die wij dronken had heel veel kokos, terwijl je op untappd leest dat bijna iedereen de kaneel zo geweldig vond. Wij twijfelen dus nu ook of we wellicht een verkeerd etiket op een andere Fremont fles hadden.... hoe vond jij de hoeveelheid kokos?
Bier fan Fryske grûn!
Lijkt me sterk dat etiket en wax verkeerd zouden zijn gegaan.AngelDust schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:14:
[...]
Wellicht een Fremont B-Bomb gehad met een ander etiket? Maar dat zou je dan ook aan de wax kleur moeten kunnen zien
Denk dat je al iets teveel op had... Je smaakpapillen waren al half verdoofd misschien
Ik heb nieuwe voorraad nodig
"Maar een belangrijkere vraag: wanneer kun je de eerste doos verwachten? We streven ernaar om alle dozen in de laatste week van elke even maanden te distribueren (de eerste in juni). De betaling zal gebeuren in de laatste week van de oneven maanden ervoor (de eerste in mei)."Blik1984 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:10:
Kan het mailtje niet meer terugvinden, maar wanneer zou dat bierpakket van Moersleutel ook alweer komen?
Ik heb nieuwe voorraad nodig
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Dankjewel, maandje geduld dusma9ma schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:31:
[...]
"Maar een belangrijkere vraag: wanneer kun je de eerste doos verwachten? We streven ernaar om alle dozen in de laatste week van elke even maanden te distribueren (de eerste in juni). De betaling zal gebeuren in de laatste week van de oneven maanden ervoor (de eerste in mei)."
We waren met vier man en de Rusty Nail was wel de een na laatste van de avond, maar we proefden alle vier een sterke kokos smaak.Oxellaar schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:55:
[...]
Lijkt me sterk dat etiket en wax verkeerd zouden zijn gegaan.
Denk dat je al iets teveel op had... Je smaakpapillen waren al half verdoofd misschien
:strip_exif()/f/image/LkHKb3LWcCAnyfrmXz7QRtGC.jpg?f=fotoalbum_large)
Was onderdeel van een leuke line-up, maar denk niet dat we teveel op hadden
:strip_exif()/f/image/1kg0T4qU2E8bUWtnCo1U0QbH.jpg?f=fotoalbum_large)
Die Double Vanilla heb ik vrijdagavond gehad, inderdaad erg lekkerThalaron schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:17:
[..]
Ik heb mijzelf opnieuw getrakteerd mijn een favoriete gereedschap;
[Afbeelding]
Maar al niet meer te bestellen op dit moment helaas.
Dus ik ga de Double Chocolate binnenkort maar proberen.
Laatste Moersleutel bestelling was pas 1 maand geleden, maar vandaag kwam dit binnen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LOZqjCuxcxDnRs68OpIgn9OS.jpg?f=user_large)
Voorlopig wel even genoeg nu, heb nog een hoop blikken op voorraad staan.
Hier gaan er ook weer een aantal van gedeeld worden en een peanut butter brownie om weg te geven, maar ik kan me nooit inhouden als ik de website bezoek om toch maar weer de nieuwe varianten te bestellen

Verdere Moersleutel ervaringen:
- Octane Overlord: Rook. Erg rokerig, niet verkeerd, maar weet niet of ik snel nog een keer zou bestellen.
- Can Brûlee: Caramel. Beetje te zoet voor mijn idee, Karamel en vanille, precies zoals op het etiket staat. Lekker voor een keer, maar ook geen herhaling waard.
- Crank the Juice: Tropisch fruit. Goeie doordrink NEIPA, niet zo vol van smaak als de duurdere IPAs van ze, maar prima bier.
- Flat Head Screwdriver: Moesleutel kwaliteit IPA, prima.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik moet ook weer eens bestellen, dit ziet er veeeeeel te lekker uitKlippy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:17:
[...]
Die Double Vanilla heb ik vrijdagavond gehad, inderdaad erg lekker
Laatste Moersleutel bestelling was pas 1 maand geleden, maar vandaag kwam dit binnen.
[Afbeelding]
Voorlopig wel even genoeg nu, heb nog een hoop blikken op voorraad staan.
Hier gaan er ook weer een aantal van gedeeld worden en een peanut butter brownie om weg te geven, maar ik kan me nooit inhouden als ik de website bezoek om toch maar weer de nieuwe varianten te bestellen
Verdere Moersleutel ervaringen:
- Octane Overlord: Rook. Erg rokerig, niet verkeerd, maar weet niet of ik snel nog een keer zou bestellen.
- Can Brûlee: Caramel. Beetje te zoet voor mijn idee, Karamel en vanille, precies zoals op het etiket staat. Lekker voor een keer, maar ook geen herhaling waard.
- Crank the Juice: Tropisch fruit. Goeie doordrink NEIPA, niet zo vol van smaak als de duurdere IPAs van ze, maar prima bier.
- Flat Head Screwdriver: Moesleutel kwaliteit IPA, prima.
heb nog van rond de kerst een halve box van ze, vond met name de "ich bin ein Bumsmachine" erg geslaagd. Mooie naam ook voor een bier .
Beide zijn fantastisch. Ook die Vons mag er wezen!Klippy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:17:
[...]
Die Double Vanilla heb ik vrijdagavond gehad, inderdaad erg lekker
[/list]
Liep eerder vanavond tegen deze joekels aan in de Lidl. Ik heb denk ik nog nooit 1L blikken gezien in NL supermarkten, beetje zorgelijke ontwikkeling ook misschien.
:strip_exif()/f/image/L4XX6toyJ96h7IGZlmcZLWXd.jpg?f=fotoalbum_large)
Vast wel, het is meestal amsterdam navigator/grolsch kanon achtige kwaliteit. Vlees marineren is minder erg dan op moeten drinken.
Haha daar ging ik wel al van uit ja! Heb ‘m dan ook snel teruggezet. In eerste instantie dacht ik een blik Frankfurters te pakken te hebben.

Heb het nooit gehad, maar ze hebben in elk geval een leuke website met Viking Sagas en artwork.
Qua smaak weet ik wel wat ik kan verwachten, maar ik drink stiekem ook soms een Alfa Super Strong uit dezelfde zwerverbier categorie en dat is in sommige situaties prima
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
33cl is inderdaad lastig voor een share als je er maar één hebt.Nyarlathotep schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:35:
Nee, zo'n 33cl flesje met 4 man is eigenlijk te weinig per persoon om echt goed te proeven. Met maximaal drie zou ik het dan doen, als het niet anders kan. Kleine flesjes gaan bij mij altijd alleen of doormidden
Beetje afhankelijk van de hoeveelheid verschillende bieren, maar ikzelf vind 33cl voor max 2 personen.
Maar kleine flessen hebben we eerlijk gezegd weinig tijdens een share. Meeste mooie spul zit in blik of grote flessen.
Maar binnenkort toch een 33cl voor mij en een maatje... We hebben besloten om de Kentucky Brunch Brand Stout(2020) van Toppling Goliath te kopen...
We kregen de kans... Dus pak ik hem. Onbegrijpelijk, maar hij was een soort van "over"
Ben erg benieuwd
Jij gefeliciteerd btw
Dank! Weer een jaartje er bij!Oxellaar schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:56:
[...]
33cl is inderdaad lastig voor een share als je er maar één hebt.
Beetje afhankelijk van de hoeveelheid verschillende bieren, maar ikzelf vind 33cl voor max 2 personen.
Maar kleine flessen hebben we eerlijk gezegd weinig tijdens een share. Meeste mooie spul zit in blik of grote flessen.
Maar binnenkort toch een 33cl voor mij en een maatje... We hebben besloten om de Kentucky Brunch Brand Stout(2020) van Toppling Goliath te kopen...
We kregen de kans... Dus pak ik hem. Onbegrijpelijk, maar hij was een soort van "over"
Ben erg benieuwd
Jij gefeliciteerd btw
Dat is zeker een heel duur flesje, die KBBS... Stiekem wel benieuwd.
Overigens moet ik meer aan de bottle shares gaan. Mijn voorraad is echt te groot. Gelukkig mogen we weer vier man over de vloer vanaf volgend weekend
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Een jaar of 10 geleden al eens tegen Faxe aangelopen bij de Duitse pompstations. Vond het toen geinig vanwege een blik van 1 liter.. maar echt lekker was het niet..Klippy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:42:
Voor 1.79 had ik die Faxe dan ook gewoon eens geprobeerd.
Heb het nooit gehad, maar ze hebben in elk geval een leuke website met Viking Sagas en artwork.
Qua smaak weet ik wel wat ik kan verwachten, maar ik drink stiekem ook soms een Alfa Super Strong uit dezelfde zwerverbier categorie en dat is in sommige situaties prima
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Slobberpils / moutwater. Kraak nog smaak, en alleen een zoetje. Ik drink dan nog liever Pitt. Holger laat ik ook staan.Burning_Tyre schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:33:
[...]
Een jaar of 10 geleden al eens tegen Faxe aangelopen bij de Duitse pompstations. Vond het toen geinig vanwege een blik van 1 liter.. maar echt lekker was het niet..
I know: verschillen tussen soorten pils zijn niet groot. Maar ik merk het wel en heb toch duidelijk voorkeuren.
Ik hoop dat ze die niet bij de Plus gaan neerzetten. Ik voorzie een discussie met mijn vrouwtspawn schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:32:
[Afbeelding]
Goed etiket die jongens, hopelijk volgende week binnen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik bestel maar zelden iets buiten BE/NL, kwestie om de lokale brouwers wat te ondersteunen. Maar dit keer toch paar uitzonderingen.
Viven Champagner Weisse
Pime OO Hazelnut
Struise Pannepot Grand Reserva (Cognac BA)
Struise Black Damantion Black Mes
Struise Black Albert Batch 0
Struise Pannepot reserva bourb. Ba
Struise Black Damnation Moccha Bomb
Struise Black Damnation S.H.I.T.
Struise Black Damnation 10 Double Wood
Struise Rio Reserva 2016
Struise Black Damnation 09 Beggars' Art
Pühaste Tumaine Colombia El Salvador
Pohjala Pime OO Islay Ba
Frontowl triple west coast ipa
Dolle brouwers Oerbier Special Reserva 2017
Atrium/Totem Albino
Vleteren 8 Oak Ba
Vandestreek Ice Bock Dopelbock
:strip_exif()/f/image/5e7RMArXJH4HajuooPkJBo72.jpg?f=fotoalbum_large)
Durf ik niet te vertellen eigenlijk....

600...
Da's toch bijna bijna 80 euro voor een flessie, of komt deze niet van onze Kroatische Garden Brewery?Oxellaar schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:17:
[...]
600...
Serieus, wat een geld. Ik heb dan heel veel vragen, maar vooral: waarom?
Nee zijn euro's...mrwolf schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:01:
[...]
Da's toch bijna bijna 80 euro voor een flessie, of komt deze niet van onze Kroatische Garden Brewery?![]()
Serieus, wat een geld. Ik heb dan heel veel vragen, maar vooral: waarom?
Waarom... Ja vraag en aanbod. Dit is ongeveer het meest gezochte bier ter wereld en met 600 flessen per jaar is er dus schaarste. En hij moet waanzinnig lekker zijn. Vooral dat laatste hoop ik op...
Het is inderdaad debiel veel geld voor een fles bier. Maar ik heb het er voor over, stond al even op de wishlist.
En ach.. Een nieuwe auto schrijft harder af en dat vind iedereen de normaalste zaak van de wereld. Over 3 jaar is deze fles 900 waard waarschijnlijk, maar hij gaat toch echt open binnenkort.
Schijnt zelfs dat voor de lege fles met houten koker een kleine 100€ betaald wordt.
Oef…Oxellaar schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:17:
[...]
600...
Bij mij zou dat duurder worden ben ik bang (iets met een echtscheiding)
Ik heb een paar maanden terug 1200 euro betaald voor een basgitaar en vorig jaar nog 1500 voor een versterker. Had ik dat echt nodig? Neuh, maar soms wil het hart ook eens wat, ondanks dat het brein het niet zo verstandig vindt.
Om die reden zou ik zelf dus nooit 600 euro voor een bier neerleggen. Dat geld heb ik nodig voor mijn andere hobby 😄
[ Voor 6% gewijzigd door Minimum92 op 29-05-2021 15:33 ]
Ja... Dat snap ik. Daarom ben ik eerst gescheiden en daarna deze fles gekochtThalaron schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:30:
[...]
Oef…
Bij mij zou dat duurder worden ben ik bang (iets met een echtscheiding)
@Minimum92 ja idd, hobbies mogen geld kosten.
Vriendin kwam ineens thuis met een flesje Porter en een Breakfast Stout. "Founders vond jij lekker toch?"

Ze hadden in totaal drie soorten staan. Wat de derde is weet ik niet, zal waarschijnlijk niet de KBS zijn want die is nogal prijzig voor in het supermarkt schap.
Ik heb ook de dirty bastard meegenomen van de jumboMadMarky schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:46:
Hadden al meer mensen gezien dat Jumbo tegenwoordig ook Founders verkoopt?
Vriendin kwam ineens thuis met een flesje Porter en een Breakfast Stout. "Founders vond jij lekker toch?"
Ze hadden in totaal drie soorten staan. Wat de derde is weet ik niet, zal waarschijnlijk niet de KBS zijn want die is nogal prijzig voor in het supermarkt schap.
Klopt, viel mij gisteren ook op bij de lokale jumbo. Ze hadden de Porter, Breakfast Stout en de Dirty Basterd staan.MadMarky schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:46:
Nogal.afhankelijk waar de Jumbo staat lijkt me? Als ik de meldingen hier mag geloven zijn het toch vaker supermarkten in het zuiden of oosten van het land ( helaas).Er1k989 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:30:
[...]
Klopt, viel mij gisteren ook op bij de lokale jumbo. Ze hadden de Porter, Breakfast Stout en de Dirty Basterd staan.
Jup, bij mij in de buurt ook. Ook nog To Ol. Mijn lokale Appie houdt het bij NL & BE bieren, m.u.v. Lagunitas.MadMarky schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:46:
Regio Groningen, wel een van de wat grotere Jumbo'sWren schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:49:
[...]
Nogal.afhankelijk waar de Jumbo staat lijkt me? Als ik de meldingen hier mag geloven zijn het toch vaker supermarkten in het zuiden of oosten van het land ( helaas).
[ Voor 8% gewijzigd door Wren op 30-05-2021 15:12 ]
oei, daar woon ik in de buurt, Jumbo baarsjes?JOM92 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:25:
Jumbo stadswinkel bij mij in Amsterdam West heeft sinds enkele weken ook gewoon de FoundersEn To Ol idd, maar ook verschillende Pohjala gespot.
Yes Jumbo Baarsjesweg! Bier assortiment is daar enkele weken geleden beetje aangepast met wat nieuwe bieren
Thanks, een dezer dagen even gaan kijken!JOM92 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:27:
[...]
Yes Jumbo Baarsjesweg! Bier assortiment is daar enkele weken geleden beetje aangepast met wat nieuwe bieren
In de opruiming en minstens houdbaar tot en met 2023.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Net even langs geweest en dat viel zeker niet tegen en nog best goedkoop (het lijkt misschien niet veel maar vergelijk het even met de A'dam AH's met alleen wat grimbergen, oedipus en lowlander), bedankt voor de tip!JOM92 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:27:
[...]
:strip_exif()/f/image/vZ49yCpyfUrk74ZEVqW2RyN6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rm57ZPwXq4znH0fUIrIxxemB.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles individueel verpakt in karton (behalve 33cl blikjes, die waren per 2), verdeeld over 3 dozen. Dik in orde dus!
![]() | ![]() |
De biertjes van ZICHOVEC zaten ook perfect verpakt:
:strip_exif()/f/image/nRFeIOfeB7azGzExbQZD6uIb.jpg?f=fotoalbum_large)
Per toeval bij hun op de site beland en besloten om het eens te proberen. Voor 3,75 per halve liter kan het eigenlijk niet tegenvallen.
[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 31-05-2021 23:34 ]
Zichovec kende ik nog niet! Ga ook maar eens een doosje samenstellen daar. Als ik het goed zie zijn verzendkosten €19,2 voor een volle doos?Kapitein Merijn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:58:
Vandaag was ik ook erg blij met de postbode:
[Afbeelding] [Afbeelding]
De biertjes ZICHOVEC zaten ook perfect verpakt:
[Afbeelding]
Per toeval bij hun op de site beland en besloten om het eens te proberen. Voor 3,75 per halve liter kan het eigenlijk niet tegenvallen.
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Klopt, heb met een maatje ieder 12 blikken besteld.Burning_Tyre schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:48:
[...]
Zichovec kende ik nog niet! Ga ook maar eens een doosje samenstellen daar. Als ik het goed zie zijn verzendkosten €19,2 voor een volle doos?
Max 24 in een doos of 12 flessen geloof ik.
Hadden natuurlijk 12 verschillende moeten zijn maar ik zat weer eens niet op te letten. Had ze er nog over gemaild maar toen die beantwoord werd waren de biertjes al onderweg.
[ Voor 19% gewijzigd door Kapitein Merijn op 31-05-2021 19:27 ]