Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Vriendin heeft ooit eens een glas kapot laten vallen. Toen bij de bierwinkel heeft ze een nieuwe gekocht: De Gulden Draak 0,5L glas (op de foto rechts).

Wat een machtig mooi glas is dat. Is heel snel uitgegroeid tot één van mijn favoriete glazen. Dik glas, solide/mooie voet en je kan alle blikken van 0,44l/0,5l er makkelijk in zijn geheel in uitschenken. Maar voor een proeverij wil je niet dit soort glazen hebben.
Toen ik begon zocht ik ook kleinere glazen. Ik schenk liever tweemaal in met een nieuwe schuimkraag dan alles in een keer. Ik ben begonnen met de Duvel Apero proefglazen van 16,5cl schenkmaat.
:: Game Over ::
Bij De Caigny krijg je per doosje van 10 2 gratis glazen, althans in december toen het bier nog niet zo lang uit was wel. Het helpt dat het ook nog eens een érg lekker biertje is dus dat is helemaal geen straf om die wat op voorraad in huis te hebben.maximus1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:33:
[...]
Deze lijkt mij ook echt fijn inderdaad. Niet te smal, dun glas.
Alleen kan hem nergens vinden waar ik hem kan bestellen
Op marktplaats worden er 2 verkocht. (maar is al gereserveerd)
Het betreft, als ik het goed heb, de: Count of Monte Cristo glas
Bedankt voor de feedback, de bierfestivals moeten helaas nog op zich wachten
Maar wellicht als je rechtstreeks contact opneemt met Bosteels dat er wel wat te regelen valt.
Beeromaniac
https://toolbeer.dk/products/bodega-maxi-40-cl
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m23hXVg4DumwkHeobJKuCiQd.jpg?f=user_large)
Niet geschikt voor proeverijen haha, wel lekker als je zelf een biertje drinkt
Daar heb ik ze de laatste keer ook zien staan. Ik heb het glas ook, kreeg hem bij 1 biertje bij mijn lokale slijter.Thompson schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:38:
[...]
Bij De Caigny krijg je per doosje van 10 2 gratis glazen, althans in december toen het bier nog niet zo lang uit was wel. Het helpt dat het ook nog eens een érg lekker biertje is dus dat is helemaal geen straf om die wat op voorraad in huis te hebben.![]()
Maar wellicht als je rechtstreeks contact opneemt met Bosteels dat er wel wat te regelen valt.
https://shop.soribrewing.com/en/a/valentines-day-box-for-two
Ik deel 'm met een vriend. Mooie collectie, lijkt mij. Gratis verzonden vanuit Estland.
Lekker!
Tenzij ze geplet ingeleverd mogen worden kunnen ze me wat, ze gaan lekker in de PMD ton..robkrekel schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:36:
Fijn alle lege blikken bewaren![]()
https://nos.nl/artikel/23...tatiegeld-op-blikjes.html

Ik heb geen idee van de prijzen van Sori, is dit nou ook echt nog een goede aanbieding of is het gewoon een leuke/handige box om in 1x een selectie te hebben?Napsju schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:17:
Iemand deze al besteld?
Ik deel 'm met een vriend. Mooie collectie, lijkt mij. Gratis verzonden vanuit Estland.
Heb eigenlijk nog zat bier liggen maar een leuke aanbieding... Tja
Beeromaniac
Ik heb hier nog een stinkende stapel (ongeplet, want dan doet de machine het niet) die terug moet naar Duitsland, maar waar we nu vanwege de ellende al een tijd niet meer geweest zijn. Ik vind het maar een belachelijk besluit.robkrekel schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:36:
Lekker!
Het sommetje had wat beter uitgelegd mogen worden: jaarlijks 2 miljard blikjes, waarvan 150mln in het milieu. Dat is minder dan 10%.robkrekel schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:36:
Bij statiegeld wordt 70-90% ingeleverd. Dus 10-30% wordt niet ingeleverd. Ik had graag gezien wat daar dan mee gebeurt. Als die in het milieu komen, dan is het milieu dus slechter af.
Of verdwijnt daarvan dan ook een kleine 10% in het milieu? Dan neemt idd de hoeveelheid afval in het milieu met 70-90% af. Dat schiet wel op idd.
Men (en ik) zal er van uitgaan dat daarvan dan ook een kleine 10% in het milieu verdwijnt (i.p.v. in de kliko). Want waarom zou de enige optie naast het inleveren dan zijn: dumpen in het milieu. Nee, mensen die het alsnog niet inleveren zullen het weggooien bij de PMD en een klein deel (die 10% dus) zal waarschijnlijk in het milieu belanden. Dat lijkt mij het meest logisch.Raymond schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:17:
[...]
Het sommetje had wat beter uitgelegd mogen worden: jaarlijks 2 miljard blikjes, waarvan 150mln in het milieu. Dat is minder dan 10%.
Bij statiegeld wordt 70-90% ingeleverd. Dus 10-30% wordt niet ingeleverd. Ik had graag gezien wat daar dan mee gebeurt. Als die in het milieu komen, dan is het milieu dus slechter af.
Of verdwijnt daarvan dan ook een kleine 10% in het milieu? Dan neemt idd de hoeveelheid afval in het milieu met 70-90% af. Dat schiet wel op idd.
Ik denk dat men massaal op zoek gaat naar een huis met een garage of berging, met alle soorten afvalbakken en statiegeld producten tegenwoordig. En vochtige doekjes mee voor na het inleveren. Want die vieze flesjes en blikjes plakken aan alle kanten en zul je dan heel vies uit zo'n wegwerp plastic tasje moeten vissen om er bij te kunnen. En dan die zak weggooien omdat je het blik hebt ingeleverd. Bah
Alleen vanuit het speciaal bier hoek is het natuurlijk vervelend. Speciaal bier wordt veelal thuis gedronken dus ik vrees dat het al voor 99% in de prullenbak verdwijnt. Daarnaast zal de bierhandelaren hier ook niet op zitten te wachten dat zij de blikjes weer in moeten leveren. Maar aan de andere kant, laten we wel reëel zijn. Speciaal bier is al een relatief dure hobby. 5 euro voor een blik is niet heel ongewoon. Als je daar 0,15 euro extra voor moet betalen, betekent dat een prijsverhoging van 3%. In dat licht, kun jij je misschien afvragen of het de moeite waard is en niet gewoon de blikken wegwerpen.
https://www.biernet.nl/algemeen/weetjes/statiegeld-op-bier418O2 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:38:
Veel kleine brouwerijen hebben nu ook al geen statiegeld op flesjes toch? Hoe is blik dan anders?
https://bieretiketten.nl/etiwiki/index.php/Wegwerpfles
Dat heeft meer met de fles te maken. Dat zijn de monoflessen of wegwerpflessen die weggegooid moeten worden en waar geen statiegeld op zitten. Meeste speciaal bier zit in wegwerpflessen.
Ik wissel af met het tulpglas van BCBS.
Voor het delen van kleinere hoeveelheden bier is een proefglas toch wel ideaal, en het drinkt ook gewoon prettig.
Een klein laagje bier in zo'n groot glas vind ik niets. Ik ben dan op de een of andere manier ook geneigd om sneller te drinken.
Voor IPA's gebruik ik vaak gewoon het vaasje van de Moersleutel. Dat glas is lekker dik.
Ook heb ik nog zo'n dikkerd van Labietis, met een 0.2l inhoudsmaat. Ook erg handig.
Eens, dat "wij" de dupe zijn van de "redbulldrinkendeweggooiers" is dan maar zo.Robkazoe schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:29:
Ik denk dat het op zich wel een goede maatregel is. Op straat ligt echt een hele hoop straatvuil met bergen blikjes en kleine flesjes. Wat mij betreft hadden ze dit veel eerder ingevoerd.
Voor ons zal het niet al te veel uitmaken. Of je nu alleen flesjes moet inleveren of ook blikken erbij mee moet nemen.
De straat zal een er stuk schoner van worden. Voor veel mensen is het wel de moeite waard om ze te gaan verzamelen.
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
En ik vraag mij dan af... gaat het echt uitmaken? Ik vermoed weinig/niet...CaLeX schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:37:
[...]
Eens, dat "wij" de dupe zijn van de "redbulldrinkendeweggooiers" is dan maar zo.
Voor ons zal het niet al te veel uitmaken. Of je nu alleen flesjes moet inleveren of ook blikken erbij mee moet nemen.
De straat zal een er stuk schoner van worden. Voor veel mensen is het wel de moeite waard om ze te gaan verzamelen.
Red Bull blikjes gaan lopen meezeulen in je tas? Dat gaat meuren... Nee dan maar weg pleuren...
Het verzamelen zal ook alleen werken indien het blikje niet in nagenoeg perfecte staat hoeft te zijn.
Mij zal het verder een zorg zijn, ik koop gewoon geen blikjes meer op wat speciaalbier na die alsnog in de PMD zak gaat. Dan maar flesjes die je kan afsluiten.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Sluit jij bierflesjes af na gebruik? En dan voor inleveren nog even alle tijdelijke doppen er af halen? Ik probeer me dit even in te beelden...Thalaron schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:43:
Dan maar flesjes die je kan afsluiten.
Lekker!
Voor jongeren die een B-merk energiedrankje kopen voor 50 cent, is 15 cent statiegeld wel een goede drang om het alsnog in te gaan leveren.Thalaron schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:43:
[...]
En ik vraag mij dan af... gaat het echt uitmaken? Ik vermoed weinig/niet...
Ik vermoed van wel, bij de regels mbt de tasjes die een paar jaar geleden werden ingevoerd werd er ook zo gereageerd. "het is maar 10 cent per tasje" Het resultaat is wel dat er > 80% minder weggooi tasjes gebruikt werden.Thalaron schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:43:
[...]
En ik vraag mij dan af... gaat het echt uitmaken? Ik vermoed weinig/niet...
Red Bull blikjes gaan lopen meezeulen in je tas? Dat gaat meuren... Nee dan maar weg pleuren...
Het verzamelen zal ook alleen werken indien het blikje niet in nagenoeg perfecte staat hoeft te zijn.
Mij zal het verder een zorg zijn, ik koop gewoon geen blikjes meer op wat speciaalbier na die alsnog in de PMD zak gaat. Dan maar flesjes die je kan afsluiten.
Precies dit, en als die gasten 4 blikjes oprapen en die terugbrengen hebben ze alsnog één gratis.Robkazoe schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:14:
[...]
Voor jongeren die een B-merk energiedrankje kopen voor 50 cent, is 15 cent statiegeld wel een goede drang om het alsnog in te gaan leveren.
alle weet ik niet, maar ik herken de meeste wel. Het is inderdaad de moeite niet tegenwoordig om het helemaal uit te zoeken.Brinkiewestland schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:02:
Brengen jullie dan nu wel alle flesjes met statiegeld terug? Het merendeel van de flesjes heeft geen statiegeld of wordt niet herkend door de apparaten. Dus bij mij gaat het vaak al direct de glasbak in ipv moeite te doen met uitzoeken en inleveren. Zal met deze blikjes niet anders worden
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Als er al glaswerk tussen zit met statiegeld is dat vaak de moeite niet om te bewaren en in te leveren, dat gaat hier dus ook veelal gewoon de glasbak in. En met blik zul je waarschijnlijk het "Duitse" systeem krijgen, dat je ze niet mag pletten oid. en je dus blijft zitten met een grote tas aan meurende zooi. Die ellende is die paar euro niet waard dus bij mij gaan ze gewoon de PMD container in.Brinkiewestland schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:02:
Brengen jullie dan nu wel alle flesjes met statiegeld terug? Het merendeel van de flesjes heeft geen statiegeld of wordt niet herkend door de apparaten. Dus bij mij gaat het vaak al direct de glasbak in ipv moeite te doen met uitzoeken en inleveren. Zal met deze blikjes niet anders worden
Maar dat is toch prima? Het gaat erom dat ze niet op straat komen te liggen...TMV schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:08:
[...]
Als er al glaswerk tussen zit met statiegeld is dat vaak de moeite niet om te bewaren en in te leveren, dat gaat hier dus ook veelal gewoon de glasbak in. En met blik zul je waarschijnlijk het "Duitse" systeem krijgen, dat je ze niet mag pletten oid. en je dus blijft zitten met een grote tas aan meurende zooi. Die ellende is die paar euro niet waard dus bij mij gaan ze gewoon de PMD container in.
Absoluut eens, alleen is het weer jammer van die 15 cent die je er weer bij elk blikje bij op krijgt omdat een bepaalde groep(en) van de samenleving niet netjes hun rommel kan opruimen..Jorizzz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:54:
[...]
Maar dat is toch prima? Het gaat erom dat ze niet op straat komen te liggen...

In Duitsland worden de blikjes gelijk geplet door het inname apparaat. Ik neem aan dat NL ook zoiets wilt introduceren ipv hervullenRobkazoe schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:29:
Ik denk dat het op zich wel een goede maatregel is. Op straat ligt echt een hele hoop straatvuil met bergen blikjes en kleine flesjes. Wat mij betreft hadden ze dit veel eerder ingevoerd.
Alleen vanuit het speciaal bier hoek is het natuurlijk vervelend. Speciaal bier wordt veelal thuis gedronken dus ik vrees dat het al voor 99% in de prullenbak verdwijnt. Daarnaast zal de bierhandelaren hier ook niet op zitten te wachten dat zij de blikjes weer in moeten leveren. Maar aan de andere kant, laten we wel reëel zijn. Speciaal bier is al een relatief dure hobby. 5 euro voor een blik is niet heel ongewoon. Als je daar 0,15 euro extra voor moet betalen, betekent dat een prijsverhoging van 3%. In dat licht, kun jij je misschien afvragen of het de moeite waard is en niet gewoon de blikken wegwerpen.
Deze? https://beerizer.com/JanW schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:48:
Een tijdje terug plaatste iemand hier een link naar een vergelijkingssite, waarbij je verschillende winkels kon selecteren en bieren kon zoeken, een soort pricewatch voor bier. Uiteraard heb ik die niet gebookmarked. Heeft iemand die link nog?
Ik bleek de 1000e bestelling te hebben dus kreeg een klein presentje. Een barrelage barley wine en de anniversary imperial stout. Score!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hEbkkT0JIyRPUAdYmC9TL8NX.jpg?f=user_large)
Op zich is het geen probleem. Bier is nog wel even houdbaar. Maar ik vind dit wel slecht. Of stel ik mij nu aan?
volgens het voedingscentrum (dat zich altijd netjes verdiept in wet- en regelgeving en wetenschappelijk onderzoek)Highfive95 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:52:
Wat doen jullie met bier dat besteld is en over de datum is? Ik heb nu al twee keer bij een webshop gehad dat de best before/tht datum is overschreden van een geleverd bier. Zijn er meer met deze ervaringen?
Op zich is het geen probleem. Bier is nog wel even houdbaar. Maar ik vind dit wel slecht. Of stel ik mij nu aan?
Producten waarvan de THT-datum is verstreken, mogen volgens de wet worden verkocht. Als dit gebeurt, is dit op verantwoordelijkheid van de verkoper.
als je je er aan stoort: mailtje naar de webshop wat ze voorstellen om 't op te lossen.
edit: ik weet dat de plekken waar ik met regelmaat bestel "korte THT" vermelden en 20-30% korting erop zetten.
[ Voor 6% gewijzigd door dyrc op 04-02-2021 13:58 ]
Als er melding van gemaakt wordt vind ik het niet zo erg. Bestel ook weleens bier waar duidelijk bij staat dat ze een korte houdbaarheid hebben. Daar is de prijs dan ook altijd naar. Zo ook bij deze webshop. Je krijgt dan korting, maar dat was nu niet het geval.dyrc schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:57:
[...]
volgens het voedingscentrum (dat zich altijd netjes verdiept in wet- en regelgeving en wetenschappelijk onderzoek)
Producten waarvan de THT-datum is verstreken, mogen volgens de wet worden verkocht. Als dit gebeurt, is dit op verantwoordelijkheid van de verkoper.
als je je er aan stoort: mailtje naar de webshop wat ze voorstellen om 't op te lossen.
edit: ik weet dat de plekken waar ik met regelmaat bestel "korte THT" vermelden en 20-30% korting erop zetten.
Ik heb al een mailtje gestuurd dus ben benieuwd wat ze er mee doen. Zal wel netjes opgelost worden.
Afhankelijk van het soort bier. Bij ipa's en andere lichtere soorten zou ik terug gaan.Highfive95 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:52:
Wat doen jullie met bier dat besteld is en over de datum is? Ik heb nu al twee keer bij een webshop gehad dat de best before/tht datum is overschreden van een geleverd bier. Zijn er meer met deze ervaringen?
Bij de zware/donkere jongens zou ik dat niet zo snel doen (die bewaar ik zelf meestal ook wel wat langer)
offtopic:
https://www.biernet.nl/bier/aanbiedingenJanW schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:48:
Een tijdje terug plaatste iemand hier een link naar een vergelijkingssite, waarbij je verschillende winkels kon selecteren en bieren kon zoeken, een soort pricewatch voor bier. Uiteraard heb ik die niet gebookmarked. Heeft iemand die link nog?
En deze is nu al uitverkocht, valt op de website te lezen...Diagonaal schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:01:
De nieuwe batch La Trappe Quadrupel Oak Aged (batch #39) is er.
Smaakprofiel:
Als basis voor batch 39 zijn whisk(e)y vaten gebruikt waar ruim 2 jaar La Trappe Quadrupel op heeft gerijpt. Deze vaten zijn afkomstig van destilleerderijen van het Ierse ‘Jameson’ en uit de Schotse ‘Speyside’ regio. Voordat deze vaten zijn gebruikt voor de rijping van whisk(e)y, dienden de vaten voor de productie van sherry. Aroma’s van beide dranken zijn herkenbaar in deze batch.
De geur van deze batch is erg fruitig waarbij direct het aroma van peer en donkere bosvruchten herkenbaar is. Op de achtergrond zijn zachte aroma’s van eikenhout en vanille aanwezig. Het mondgevoel begint scherp waarbij de whisk(e)y op een subtiele manier aanwezig is.
Naarmate de slok vordert, wordt de smaak zachter. In de afdronk voeren drop en zoethout de boventoon. De gebruikte whisk(e)y’s in dit bier zijn in tegenstelling tot de meeste Schotse whisky’s erg zacht van smaak. Dit resulteert in een uitgebalanceerd en toegankelijk bier.
Heb het idee dat de whisk(e)y varianten altijd erg populair zijn, maar dit is wel heel snel. Ben benieuwd wat batch #40 ons brengt
Beerizer https://beerizer.com/JanW schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:48:
Ik haal ze eigenlijk altijd in de kloosterwinkel en dat was ik bij deze eigenlijk ook weer van plan als er weer wat versoepelingen zouden komen.Tim524787 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:55:
[...]
En deze is nu al uitverkocht, valt op de website te lezen...
Heb het idee dat de whisk(e)y varianten altijd erg populair zijn, maar dit is wel heel snel. Ben benieuwd wat batch #40 ons brengt
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er dan vast nog wel een paar over zouden zijn gezien de oplages die ze maken en de snelheid waarmee het meestal uitverkoopt.
Maar helaas pindakaas dus deze keer..
Moersleutel doosje besteld
https://shop.demoersleute...ersleutel-maple-pecan-pie
kon die niet laten staan
Imperial Stout Freeze distilled with maple syrub & roasted peacans
Syle: Imperial Stout
Volume: 44cl
Alc.Vol.: 18%
Untappd: Louwke80
Woah, mooie doos. Nu begint het toch wel te jeuken.418O2 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:21:
https://shop.demoersleute...s/sale/products/black-box
Moersleutel doosje besteld![]()
kon die niet laten staan
[...]
* Stufferdt vraagt zich af hoe hij van "een biertje van 5 euro is heel speciaal en bijzonder en een uitzondering" naar "5 euro per blik is prima prijsje" is gegaan.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Dat begin ik me ook steeds vaker af te vragen... Maar tis wel lekker spul allemaalStufferdt schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:48:
[...]
* Stufferdt vraagt zich af hoe hij van "een biertje van 5 euro is heel speciaal en bijzonder en een uitzondering" naar "5 euro per blik is prima prijsje" is gegaan.
Same. Die rakker van 12 euro is nu van "Hmm, kan wel een keer".Stufferdt schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:48:
[...]
Woah, mooie doos. Nu begint het toch wel te jeuken.
Had laatst een black hole van 22 euro

Was het wel meer dan waard trouwens
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 05-02-2021 17:13 ]
Die rakker van €12 kost bij de lokale supermarkt hier €9,99418O2 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:00:
[...]
Same. Die rakker van 12 euro is nu van "Hmm, kan wel een keer".
Had laatst een black hole van 22 eurodaar schrik ik dan nog wel van.
Was het wel meer dan waard trouwens
Maar ik heb hetzelfde... waar ik vroeger 4-5 euro uitgaf aan een “speciaal” bier op terras, haal ik nu gewoon bij de super/slijter voor vergelijkbare prijzen speciaalbier
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Thnx! Heb precies dezelfde bestelling net gedaan418O2 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:21:
https://shop.demoersleute...s/sale/products/black-box
Moersleutel doosje besteld![]()
kon die niet laten staan
[...]
Omdat na 2 pogingen maar 2/3 van de bestelling heel was aangekomen vanuit Estland (Sori) kreeg ik geld terug wat ik weer aan zoiets kon besteden.
Voor geïnteresseerden heb ik nog een 5% kortingscode gekregen van Sori Brewing. DM me maar als je die wilt hebben, en ook echt komende maand gaat gebruiken.
Ik heb er nog een paar bij besteld die me lekker leken. De box deel ik met een vriend. Als je dan toch bezig bent
Jaa klinkt goed maar moet ergens een grens trekken
Ik had maar een halve box hèmaximus1 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:14:
@418O2 haha, nou eerlijk gezegd niet. Na de 2e mislukte verzending waren ze er volgens mij klaar mee. Maarja, dan moet je het niet met DPD verzenden.
Jaa klinkt goed maar moet ergens een grens trekken
Gelukkig nog niet al tijd. Maar wel raar dat van 3 euro naar 5 tot 6 euro per blikje een stap is waar je niet raar mee van op lijkt. Maar goed om te genieten moet het kunnen 👍
Untappd: Louwke80
Alleen hun zure bieren zijn niet echt zuur. Niet dat ze niet lekker zijn, maar had ze zo niet verwacht.
Uitstekende brouwerij.
Bij mij bevalt het merendeel tot nu toe ook erg goed! Zeker voor die prijs als je het omrekent zitten de meeste van die biertjes uiteindelijk op +/- 3 euro / 44 cl.Lennnn schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:42:
Die Bereta bieren zijn tot nu toe wel erg goed zeg. Nu bezig met een stout, wederom top.
Alleen hun zure bieren zijn niet echt zuur. Niet dat ze niet lekker zijn, maar had ze zo niet verwacht.
Uitstekende brouwerij.
Alleen de Hidden Spells met maple syrup was gewoon smerig :x maargoed dat kan ook aan mij liggen. Ben al niet zo'n fan van mint in andere dingen dan een mojito of tandpasta en dan icm maple syrup en lime, nee dat vond ik echt niks.
Beeromaniac
Die heb ik nog niet gehad. Alleen de V1 van Hidden Spells. Die was wel prima vond ik. Alleen niet echt zuur.Thompson schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:19:
[...]
Bij mij bevalt het merendeel tot nu toe ook erg goed! Zeker voor die prijs als je het omrekent zitten de meeste van die biertjes uiteindelijk op +/- 3 euro / 44 cl.
Alleen de Hidden Spells met maple syrup was gewoon smerig :x maargoed dat kan ook aan mij liggen. Ben al niet zo'n fan van mint in andere dingen dan een mojito of tandpasta en dan icm maple syrup en lime, nee dat vond ik echt niks.
Zijn er nog andere interessante sites om te bestellen?
Ik ben nu aan het kijken naar Spicy Days en Piwne Mosty. Met name die eerste lijkt nog wel aantrekkelijk, ook gezien hun prijzen. Denk wel wat minder bijzonder dan Bereta.
Wat een bier!
:strip_exif()/f/image/BMFMyOa2NITTGteZJdCCPVJI.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.speciaalbiere...rauhaus-bevog/dreams.html
:strip_exif()/f/image/RKpfKRgqxTP9rKbVHzrwtqlX.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog wat meer dat me wel lekker leek
[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 06-02-2021 15:04 ]
Ik kreeg net mijn doosje binnen van beerdome, eerste keer dat ik daar heb besteld. Het biertje dat ik wilde was meteen uitverkocht op debierliefhebber. De Wild Creatures - Resurrection 2017. Meteen maar aangevuld voor gratis verzending met wat mooi spul. Kwam in een superstevige doos, alle flessen individueel in bubbelplastic en karton ertussen en dan ook nog van die piepschuim pinda's.
:strip_exif()/f/image/HM6Q4xACg8J1b1ia3bt23exg.jpg?f=fotoalbum_large)
En dat met een wijngod op de achtergrond 😜Sosua schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:53:
Vandaag de Dreams van Brauhaus Bevog aangebroken.
Wat een bier!
[Afbeelding]
https://www.speciaalbiere...rauhaus-bevog/dreams.html
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Staat bij mij ook nog klaar voor op de barleywinezondag. Vanavond een IPA bij het eten en daarna de nieuwe van Rock City - Three Amigos. Imperial stout aged on cocoa nibs, vanilla, cinnamon and fresh cut habanero peppers for a bit of extra heat. De barleywine voor zondag moet ik nog uitzoeken.
Gisteravond had ik The Beans van Salvador Brewing Co. Vind de 4,5 die het scoort wel erg hoog, maar het was wel een erg mooie stout. Zeker een van de dikste die ik ooit gehad heb. Vol en romig zonder lactose, donker stevig schuim. En de koffie was gewoon perfect, ik had zwaarder gebrand verwacht, maar soms is dat teveel, stout heeft van nature al een gebrande koffie smaak van de gebrande mout. Klein tikje choco in de afdronk.
:strip_exif()/f/image/oI9lR6okHMsDA52c3RZ419h5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Webby_143 op 06-02-2021 16:33 ]
:strip_exif()/f/image/6wjGoXwMb6PS9SMoi9ciyLdV.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijk weer
Zo, zeg dat! Is een van m'n favorieten!Webby_143 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:21:
Die Öö PX is wel een knaller.
Ik keur het goed op zaterdagThalaron schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:55:
@Webby_143 het is wellicht nog geen zondag maar ik heb zojuist deze Barleywine samen met schoonvader op;
[Afbeelding]
Heerlijk weer
Zo'n Hertog Jan vatgerijpt staat hier nog op de wishlist. Wil ik zeker een keer drinken.
Voorlopig ben ik ook tevreden met de kwaliteit van Bereta. Maar precies die jij noemt vind ik ook niks, helaas zitten er nog 2 bij met munt, deze blijven ook staan..... Maar goed, ik had ook niet volkomen uitgeplozen wat er in de mixdoos zat. Het zou overigens wel handig zijn als ze een korte omschrijving van de bieren vermelden bij de mixdozenThompson schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:19:
[...]
Bij mij bevalt het merendeel tot nu toe ook erg goed! Zeker voor die prijs als je het omrekent zitten de meeste van die biertjes uiteindelijk op +/- 3 euro / 44 cl.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cq3LyvsKTzPlRJJMM6VbkQYH.jpg?f=user_large)
[De tafel krijgt hier wel steeds meer 'karakter'..
Lekker!
Geweldig assortiment. Veel topmerken en exclusieve merken. O.a. mijn eerste bieren van de struise brouwers gekocht.
Deze was waanzinnig goed van White Pony brouwerij:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bNEYYAjslbzLEkVBGxygOkrw.jpg?f=user_large)
Ken deze brouwerij zelf niet zo goed. Maar ik begrijp dat deze hoog aangeschreven staat?
Misschien deze?Spp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:30:
Binnenkort paar dagen naar zuid Limburg (tegen de grens). Heeft iemand nog leuke tips waar mooi spul is in te kopen?
Ik ga binnenkort even naar Burg Bieren in Ermelo, heb nog een €50 cadeaubon liggen.Koffie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:53:
Weekendje weg in Valkenburg .. en dan blijkt er een winkel met flink assortiment te zijn, welke open is omdat het onder de voedsel en warenwet valt.
Wow wat een assortiment hadden ze daar. Dikke aanrader
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik kan weer even vooruit
[ Voor 3% gewijzigd door JohanKupers op 07-02-2021 16:05 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Slijterij Vos in Geleen is een aanrader.Spp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:30:
Binnenkort paar dagen naar zuid Limburg (tegen de grens). Heeft iemand nog leuke tips waar mooi spul is in te kopen?
Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/
Café de Keizer heeft een bierbieb op de markt in Meerssen, meer dan 450 bieren. Waaronder veel IPA's uit omringende landen en Mexico/Amerika.Spp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:30:
Zie de foto's op google maps:
https://www.google.nl/map...m2!3d50.8843091!4d5.75539
edit: hij is bepaalde dagen open en momenten open. Ik was er gisteren nog rond 17:00 en was nog open.
De info is te vinden op facebook.
[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 07-02-2021 18:27 ]
Haha, die vond ik echt het minste. De V2 vond ik juist wel erg lekker.Napsju schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:20:
@DFG-909 Die lichtgroene met munt vond ik juist de lekkerste tot nu toe. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.
[Afbeelding]
[De tafel krijgt hier wel steeds meer 'karakter'..]
Overall ook erg tevreden met de Bereta biertjes.
Aangezien de Bereta biertjes allemaal op zijn word er morgen 110kg verzonden (naar een adres in Duitsland) door Madscientist
Untappd: Kapitein_Merijn
Batch #33;
The following ratio was used for Batch 33:
Barrel type
In batch
Bourbon US
80%
New Oak Medium Toast
15%
New Oak High Toast
5%
:strip_exif()/f/image/BR6zcBKNYH7GyqYT6Z3FQEFb.jpg?f=fotoalbum_large)
In een La Trappe proefglas. Dus dat zijn 2,5-3 glaasjes
Heerlijk
Eerder op de dag vandaag een Pindakees gehad, maar die viel mij helaas wat tegen (2,75 als score gegeven).
[ Voor 22% gewijzigd door Thalaron op 07-02-2021 21:17 ]
Drink nu deze, Warpigs Brewpub - Sky Burial - 12 Months. Mooi verwarmend drankje na een dagje sneeuwpret met mijn dochter. Exact zoals ik een barleywine lekker vind. Alvast 12 maanden gerijpt. Lekker rozijntjes. Beetje vanille en kruidig / verwarmend van de bourbon. Mooi prikkelend koolzuurtje. Dit kan ik zo elke zondag drinken. Het is geen Lervig Paragon of Siren Maiden, maar komt erg in de buurt. Vreemd dat dit maar 4,16 scoort.
:strip_exif()/f/image/XhtfMuXmCMuAxTeAhqhOPd65.jpg?f=fotoalbum_large)
Al meerdere keren op en dit is toch wel een van de lekkerste batches die ze hebben gemaaktThalaron schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:46:
Ik heb deze lang geleden al ooit gedronken maar omdat ik hem zelf had gekocht én voor mijn verjaardag had gekregen.. geen straf om deze dubbel te hebben mogen ervaren![]()
Batch #33;
The following ratio was used for Batch 33:
Barrel type
In batch
Bourbon US
80%
New Oak Medium Toast
15%
New Oak High Toast
5%
[Afbeelding]
In een La Trappe proefglas. Dus dat zijn 2,5-3 glaasjes
Heerlijk
Eerder op de dag vandaag een Pindakees gehad, maar die viel mij helaas wat tegen (2,75 als score gegeven).
To Ol - Liquid Confidence BA Rum 2020 edition
Ik had 'm in de december gold box zitten, anders had ik ook nooit zomaar 16 euro voor een 37,5cl fles uitgegeven maar pfoe die was toch ook wel érg lekker. Die chillies hadden van mij nog wel een tikkie heftiger door mogen komen, dan was het een 4.75 geworden.
Beeromaniac
Ik heb laatst van mijn moeder een pakketje van Eggens gehad, IPA, Weizen, Koper en nog een Blond, kwam uit de lokale landwinkel. Kende het nog niet, maar de bieren (afgezien van de IPA) bevallen erg goed!418O2 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:04:
Hier in Groningen heb je een jongen die bier brouwt (https://www.eggenscraftbeer.com/ ) en die heeft quadrupels die XO en VSOP infused zijn. Heb van beide 2, hoor er veel goeds over, ben benieuwd
[Afbeelding]
En nog wat meer dat me wel lekker leekRechts is een calvados-gerijpt biertje, heb ik volgens mij ook nog niet eerder gehad. Ook hier uit de stad, van Martinus
Ik heb zijn anderen bieren ook wel gehad maar die waren niet per se echt bijzonder (een blond, triple en dubbel volgens mij). Maargoed; daar is ook weinig bijzonders mee te doen in principe natuurlijkDeFeCt schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:06:
[...]
Ik heb laatst van mijn moeder een pakketje van Eggens gehad, IPA, Weizen, Koper en nog een Blond, kwam uit de lokale landwinkel. Kende het nog niet, maar de bieren (afgezien van de IPA) bevallen erg goed!
Mee eens hoor, niet bijzonder, maar wel gewoon goed.418O2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:07:
[...]
Ik heb zijn anderen bieren ook wel gehad maar die waren niet per se echt bijzonder (een blond, triple en dubbel volgens mij). Maargoed; daar is ook weinig bijzonders mee te doen in principe natuurlijk

Leuk initiatief in deze tijd. Zit er aan te denken om met een paar vrienden wel een Teams sessie op te zetten en een biertje te drinken met elkaar.
Kreeg het mailtje ook, leuk idee inderdaad. Alleen is de hoeveelheid bier wel dusdanig dat je het wel met iemand moet delen. Tenminste, ik tik op de gemiddelde zaterdagavond geen 5x 44cL blikken en een 33cL blik in mijn eentje weg. Zeker niet als je het laatste bier nog enigszins wil kunnen beoordelen...JanW schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:13:
[Afbeelding]
Leuk initiatief in deze tijd. Zit er aan te denken om met een paar vrienden wel een Teams sessie op te zetten en een biertje te drinken met elkaar.
Op afstand wordt delen lastig, dus je teams idee werkt alleen als jullie het allemaal OK vinden om wel zo'n sloot bier weg te werken.
Half blik, de andere helft met folie bedekt weer terug de koelkast in voor de volgende dag. Werkt prima zonder verlies aan kwaliteitJorizzz schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Kreeg het mailtje ook, leuk idee inderdaad. Alleen is de hoeveelheid bier wel dusdanig dat je het wel met iemand moet delen. Tenminste, ik tik op de gemiddelde zaterdagavond geen 5x 44cL blikken en een 33cL blik in mijn eentje weg. Zeker niet als je het laatste bier nog enigszins wil kunnen beoordelen...
Op afstand wordt delen lastig, dus je teams idee werkt alleen als jullie het allemaal OK vinden om wel zo'n sloot bier weg te werken.
En dan de volgende dag nog een ronde? Zit ik meestal niet echt op te wachten.Nyarlathotep schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:05:
[...]
Half blik, de andere helft met folie bedekt weer terug de koelkast in voor de volgende dag. Werkt prima zonder verlies aan kwaliteit
Ik heb mijn moersleutel box binnen. De communicatie was minimaal, bezorger stond ineens voor de deur.
Moet nu wel even stoppen met bestellen en meer drinken. Net even geteld; 55 units op voorraad nu. En denk dat er misschien 2-3 onder de 10% zijn.
Ik heb het pakket ook al besteld voor thuis. Ga het delen met mijn vriendin. Verwacht vooral veel zware jongens met deze line-up eigenlijk, maar we gaan het wel zien.Jorizzz schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Kreeg het mailtje ook, leuk idee inderdaad. Alleen is de hoeveelheid bier wel dusdanig dat je het wel met iemand moet delen. Tenminste, ik tik op de gemiddelde zaterdagavond geen 5x 44cL blikken en een 33cL blik in mijn eentje weg. Zeker niet als je het laatste bier nog enigszins wil kunnen beoordelen...
Op een beetje bottle share gaan er met drie personen ook zeker zes grote blikken doorheen, dus ik denk dat dit wel goed moet komen.
De kater is voor later 😄
Brinkiewestland schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:10:
Je kan het pakket ook ophalen bij een deelnemende kroeg. Ik heb alleen nog geen lijst ervan gevonden, wel een paar kroegen die het aankondigen via facebook zoals https://www.facebook.com/dedrieheeren/

het event op facebook
https://www.facebook.com/events/890179411737613/
[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 09-02-2021 15:50 ]
Binnen! Blij mee. Dat ze mogen smaken.Napsju schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:17:
Iemand deze al besteld?
:strip_exif()/f/image/Mw9mOVKjJ4hlPTLK9zEpnFY8.jpg?f=fotoalbum_large)
(In het comment veld gevraagd om verschillende maten t-shirts. Was geen probleem.)
Lekker!
Leuk initiatief en wil ze best op deze manier sponsorenJanW schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:13:
[Afbeelding]
Met mailtje gestuurd en een bevestiging gekregen. Bedankt voor de tip!
Hoelang heeft het geduurdt voordat je de box in huis had? Heb zelf ook bestelt, maar tot op heden niets van ze vernomen...418O2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:23:
[...]
En dan de volgende dag nog een ronde? Zit ik meestal niet echt op te wachten.
Ik heb mijn moersleutel box binnen. De communicatie was minimaal, bezorger stond ineens voor de deur.
Moet nu wel even stoppen met bestellen en meer drinken. Net even geteld; 55 units op voorraad nu. En denk dat er misschien 2-3 onder de 10% zijn.
5 februari. Letterlijk niets van ze gehoord ook. Zelfs op hun site stond er dat de order nog in behandeling moest worden genomenDraZ666 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:22:
[...]
Hoelang heeft het geduurdt voordat je de box in huis had? Heb zelf ook bestelt, maar tot op heden niets van ze vernomen...
Ik heb vandaag een nieuwe To Øl box binnen gekregen. Abonnement vergeten stop te zetten. Kreeg nu wel die extra bieren van vorige maand erbij. Prima inhoud weer, erg benieuwd naar de Quad ipa.
Lekker!