Jorizzz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:39:
[...]
NEIPA's (New England IPA), DIPA's (Double IPA), Double NEIPA's of zelfs IIPA (Imperial IPA). Ook heel hop-forward bieren, maar wat alcoholischer, zachter, fruitiger, zoetiger en/of minder bitter (qua smaakbeleving) dan veel 'gewone' IPA's of andere Pale Ales. Ik be zelf gek op NEIPA's. Binnen Nederland denk ik dan meteen aan het Uiltje, of Frontaal (Juice Punch!)
Bedankt, hier heb ik als noob wat aan! Ben al wel langer gecharmeerd van speciaalbieren en ik bezocht graag een speciaalbiercafé waar ik dan een hit-or-miss dronk uit een anoniem glas, maar sinds de slimme lockdown ben ik het wat structureler gaan aanpakken en verzamel ik wat decadente biertjes thuis op een plank.
Echter als de biertjes rustig een euro of 5 of meer per stuk gaan kosten, dan is het zo zonde als je de helft van de biertjes maar 2 euro waard vindt. Dus moet ik de kans op een hit vergroten en de kans op een miss verkleinen.
Juice Punch vond ik inderdaad ook erg lekker! Wel jammer op zich, want nou moet ik aan mijn Amerikaanse vrienden toegeven dat ik die Amerikaanse IPA lekker vind, terwijl ik juist graag zou opscheppen over Europese bieren.
Ik moest dus eigenlijk even op zoek naar een NEIPA/DIPA pakket. Imperial ken ik eigenlijk alleen van donker bier, de Imperial Stout. Weet niet precies wat het Imperial aspect is en wat een IIPA dan is.
[
Voor 7% gewijzigd door
Sando op 21-01-2021 16:41
]