Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 68 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
.Joop schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:56:
[...]

[...]

Nu ben ik wel benieuwd wat er in een kleine twee maanden veranderd is :+ Van die 'sla ik lekker over' tot 'bom van de avond' :P

Nu heb ik zelf ook getwijfeld om toch zo'n fles te halen, maar uiteindelijk toch te prijzig en kon daar veel andere mooie biertjes voor halen. Vond je het uiteindelijk wel waard?
Je hebt me wel tuk, want ik ben toch weer met een teen in het konijnenhol gestapt. Betrapt!

Het bleef wel bij alleen deze fles. Die gun ik mezelf dan eenmalig voor het nieuwe jaar, of mijn verjaardag. Ook alleen om te delen, want ik wil zoiets niet in mijn eentje wegtikken. Voorlopig is 8 euro weer de richtprijs.

Zoals het hoort 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 13:34
Ojjorz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:14:
Wow inderdaad, een franchisehouder die liefhebber is denk ik... Wat een droom om zo'n supermarkt in de buurt te hebben :)
Doet me denken aan die Jumbo Beren in Groningen. Volgde hen een tijdje op Untappd, maar ze plaatsen helaas bijna niks meer. Was leuk om te zien hoe veel zij ermee bezig waren. Geen idee of het nog steeds zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 14:36
klaps schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Doet me denken aan die Jumbo Beren in Groningen. Volgde hen een tijdje op Untappd, maar ze plaatsen helaas bijna niks meer. Was leuk om te zien hoe veel zij ermee bezig waren. Geen idee of het nog steeds zo gaat.
Eind vorig jaar ben ik er nog 2x geweest maar ik vond het niet meer echt de moeite waard. Ondanks dat ze veel meer keuze hebben dan de gemiddelde super is er weinig nieuws of bijzonders meer in het assortiment. Aanbod is nu vrijwel gelijk aan dat van Jumbo Euroborg. De prijzen zijn overigens wel altijd scherp!

[ Voor 3% gewijzigd door Er1k989 op 12-01-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
AngelDust schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Ergens anders, lokale biershop, had 8 setjes beschikbaar voor reservering, geen idee of die ze nu nog heeft.

Denk ook niet dat je de hele serie nog gaat vinden... of de brouwer moet het zelf als pakket gaan aanbieden (wat dan best duur gaat worden gok ik.. :X )

[edit]

[...]
Bij De Caigny nu ook de Shadow Series binnen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4Yhd5wvE67i2pJNXfMD9a08Fs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoUR1X4LHzn9RL6GRUkHWN9L.jpg?f=fotoalbum_large
Hoppa... Voor de eerste BS na dry januari....
3 man, 3x Bottle Logic en nog ander bier natuurlijk. Maar die van mij is alvast binnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Oxellaar op 13-01-2021 20:20 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:08
Voor de geïnteresseerden in de Bourbon County Stout 2020: Hopt heeft hem weer op voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
SemperFidelis schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Bij De Caigny nu ook de Shadow Series binnen!
Zijn ze alle 8 opnieuw uitgebracht dan?
Want de eerste 2 kwamen in 2019 al uit.
Heb ze allemaal op, stuk voor stuk erg goed.
En bij de Caingy waren ze maar een euro of 5.....
Heb ze voor ruim het dubbele in de nl webshops gezien... :X

Edit..
Zie dat Hopt de set verkoopt, behalve nr4... Vreemd genoeg

[ Voor 7% gewijzigd door Oxellaar op 13-01-2021 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35
Oxellaar schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:52:
[...]
Edit..
Vreemd inderdaad.. Voor mij eigenlijk ook meteen een reden om het niet te kopen, tenzij ik elders nog ergens nr. 4 voor een redelijke prijs zou kunnen kopen.

Edit.. Volgens mij zijn ze allemaal al weer weg bij Hopt

[ Voor 7% gewijzigd door Mich007 op 14-01-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Oxellaar schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Zijn ze alle 8 opnieuw uitgebracht dan?
Want de eerste 2 kwamen in 2019 al uit.
Heb ze allemaal op, stuk voor stuk erg goed.
En bij de Caingy waren ze maar een euro of 5.....
Heb ze voor ruim het dubbele in de nl webshops gezien... :X

Edit..
Bij de caigny de shadow game : 5,89 voor IX, X en XI en 6,44 voor de XII. Zie on line al prijzen van 10 € ...
8)7

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 09:17
WillyWilly schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Bij de caigny de shadow game : 5,89 voor IX, X en XI en 6,44 voor de XII. Zie on line al prijzen van 10 € ...
8)7
Bij de brouwerij €69,95 |:(
Hadden ze er een hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
Wat is er zo speciaal aan de shadow series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
DFG-909 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:15:
Wat is er zo speciaal aan de shadow series?
Stouts, van Sori zijn (eigenlijk) altijd erg goed.
Maar de Shadow Game serie is nog een tikkie beter.

Zie het als de Cellar Series van Pohjala, die zijn eigenlijk allemaal wat lekkerder dan de andere stouts. En een hele serie compleet hebben heeft ook wat.
Als je graag ba stouts lust, dan heb je absoluut wat lekkers in je glas.
Brutuss schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Bij de brouwerij €69,95 |:(
Hadden ze er een hoop?
Waarschijnlijk wel, want ongeveer de helft van hun klanten mag de grens niet of nauwelijks over :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Oxellaar op 14-01-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

[...]

8)7
Tsja.. de Caigny verstuurd niet.. en als ik vanuit Friesland daar heen moet rijden, ben ik meer kwijt aan benzine dan dat ik ze lokaal ergens koop....

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:43:
[Afbeelding]

Ik zag deze net staan bij de lokale Plus...

Hij zal vast lekker zijn maar pff... 65CL... ging mij toch net even te ver...

Ik heb wel een Moersleutel Barcode meegenomen voor 6,29 :)
Zie deze post nu pas, maar dit is bizar.
Een Plus die Fremont verkoopt en dan ook nog voor zo'n lage prijs...
Ik zo direct de voorraad overnemen :+

Ik heb die Bottle Logic met wat moeite te pakken gekregen, had gewild dat die zo goedkoop was als die Fremont :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[...]

8)7
De Caigny is als groothandel een uitzondering, omdat ze voor groothandelprijzen aan de consument kunnen verkopen.
Je kan de Caigny daarom nooit serieus meenemen in prijsvergelijkingen want ze zijn zo altijd de goedkoopste.

Over Bottle Logic: Ongetwijfeld goede stouts maar de zeldzaamheid bepaalt ook voor een goed deel de Untappd score natuurlijk... Wat mij betreft ook way overpriced. Maar het is natuurlijk maar net wat je er voor over hebt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:56:
[...]

De Caigny is als groothandel een uitzondering, omdat ze voor groothandelprijzen aan de consument kunnen verkopen.
Je kan de Caigny daarom nooit serieus meenemen in prijsvergelijkingen want ze zijn zo altijd de goedkoopste.

Over Bottle Logic: Ongetwijfeld goede stouts maar de zeldzaamheid bepaalt ook voor een goed deel de Untappd score natuurlijk... Wat mij betreft ook way overpriced. Maar het is natuurlijk maar net wat je er voor over hebt.
Je hebt helemaal gelijk. Wat je over de Caigny zegt, geeft aan dat al het craftbier way overpriced is en niet zo'n beetje ook.
Bottle Logic is nuchter bekeken, zijn geld niet waard. Maar door de tussenhandel en grijze import, worden ze heel duur.
En wat men aan untappd scores uitdeelt aan een bepaald bier, dat maakt mij dan weinig uit.
Want ik drink vaak genoeg veel goedkoper bier, met ongeveer dezelfde score.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mich007
Mich007 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:10:
[...]
Thanks voor de tip!
Hier ook 11 doosjes besteld die ik onder 16 personen moet gaan verdelen.
Komt nu neer op nog geen € 2,95 per blik... Altijd leuk zo'n tip!

[Afbeelding]
Ze zijn al binnen! :D
Ze hebben het alleen wel allemaal bij elkaar verpakt en niet in de 2 verschillende pakketten.
Dus ik kan vanavond nog even alle pakketjes ompakken terwijl de vriendin naar de Voice aan het kijken is ;)
Ach ja.... Kan ik er ondertussen meteen een paar proeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKNYezfYIHcCKaqA8kkLx68D0bI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XiJ4yAT34dTm2asWWlTJo62.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:56:
[...]

De bierschuur in Poppel is ook een prima alternatief als je vanuit het oosten komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Mich007 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:00:
[...]

Ze zijn al binnen! :D
Ze hebben het alleen wel allemaal bij elkaar verpakt en niet in de 2 verschillende pakketten.
Dus ik kan vanavond nog even alle pakketjes ompakken terwijl de vriendin naar de Voice aan het kijken is ;)
Ach ja.... Kan ik er ondertussen meteen een paar proeven.

[Afbeelding]
Haha ja dat ompakken is idd ff een klusje. Je kunt jezelf iig ook een glas kado doen voor de moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
SemperFidelis schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Haha ja dat ompakken is idd ff een klusje. Je kunt jezelf iig ook een glas kado doen voor de moeite :P
Haha inderdaad... Die had ik me stiekem al toegeëigend ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
coldasice schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:04:
[...]

De bierschuur in Poppel is ook een prima alternatief als je vanuit het oosten komt
Yup, de Bierschuur koopt in bij de Caigny en hebben grotendeels hetzelfde assortiment (met wat minder van alles). De prijzen zijn ook bijna gelijk, slechts zo’n 1 tot 5 procent hoger.
Ik woon vlakbij de Bierschuur maar ga geregeld naar de Caigny. Misschien bel ik de Bierschuur even om te vragen wat ze hebben liggen / binnen krijgen van die Shadow Series (nog nooit iets van gehad maar wel precies mijn bierstijl).

Edit: zojuist gebeld met de Bierschuur en de bedoeling is dat ze de hele range binnen gaan krijgen volgende week :)

[ Voor 11% gewijzigd door remzor op 15-01-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Ik krijg net mail van Sterk Amsterdam dat Goose Island vanaf de 22ste verkrijgbaar is. Ik sta al op de lijst. Dus mocht je er nog eentje willen, en daar in de buurt wonen, dan zou je ze even moeten contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Moersleutel Maple Pecan Pie is zeer de moeite waard. Maar met 11 euro voor een blikje wel een biertje waar je niet te vaak van moet genieten.

Maar vooruit, met die 18% alcohol ben je ook snel voldaan.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/297538/files/346706859/image.jpg

De smaak is heerlijk, de nasmaak misschien iets teveel koffie. Maar dat hoort denk ik wel bij een stout.

[ Voor 15% gewijzigd door GSX-MAN op 15-01-2021 16:56 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

remzor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Yup, de Bierschuur koopt in bij de Caigny en hebben grotendeels hetzelfde assortiment (met wat minder van alles). De prijzen zijn ook bijna gelijk, slechts zo’n 1 tot 5 procent hoger.
Ik woon vlakbij de Bierschuur maar ga geregeld naar de Caigny. Misschien bel ik de Bierschuur even om te vragen wat ze hebben liggen / binnen krijgen van die Shadow Series (nog nooit iets van gehad maar wel precies mijn bierstijl).

Edit: zojuist gebeld met de Bierschuur en de bedoeling is dat ze de hele range binnen gaan krijgen volgende week :)
Goed idee... Ik zie dat je bij de Bierschuur kan bestellen, en na een mailtje zelfs kan laten versturen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:50
@Napsju dat is een mooi voorraadje weer!

Heb gister een frost cake fever van Sori gehad. M'n eerste van Sori, en beviel goed.

Voor vanavond iets wat heel lekker, of heel vreemd kan uitpakken. Een "the strawberry killers' evil tiki cult vs byarlahotep the almighty dark god of beer" (pfff, wat een naam voor een bier....) van reptilian.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Van opdrachtgever een kooplokaal bon gekregen.
Dus kon wat geld uitgeven bij enschedese winkels. Beetje erbij gedaan en doosje bier gekocht 🍻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmF7PVD-apLN4iNo7m6JlSOlhBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QR5LmB5GMP2bA9zzo2goCCGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@Raymond Die met sambal vond ik dus totaal niet pittig. Verder best lekker. Proost!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
De Barry Weizen vond ik wel prima.
De sambalbij bewaar ik voor een volgende keer :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:42
Zo... weer even bij mijn favoriete supermarkt geweest;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uh-awgEgw7CN7j3z5QE1Ch052Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwvVz2CmC30cbPM4BOQPulIQ.jpg?f=fotoalbum_large

:9~

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 14:09
Raymond schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:56:
Van opdrachtgever een kooplokaal bon gekregen.
Dus kon wat geld uitgeven bij enschedese winkels. Beetje erbij gedaan en doosje bier gekocht 🍻

[Afbeelding]
Leuke brouwerij met een leuk cafe normaal gesproken! Als de biertjes smaken geen gek idee om na de heropening eens te gaan zitten. Geniet van je bieren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Thalaron schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:04:
Zo... weer even bij mijn favoriete supermarkt geweest;[Afbeelding]

:9~
Heerlijke bieren!! Vorige week heb ik die Puhaste Sanctum op, echt genieten was die. Die Embrasse heb ik ook gehad en gisteren nog een Pure-Oak l’ensemble op van hun.
Wil meer van de pure-oak series scoren en die silver series is sowieso geweldig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:48
Misschien wellicht niet de goede plek om dit te vragen, maar ik doe het toch. Ik kwam op internet het tap systeem van Krups tegen; The Sub. Kun je de 2-liter vaatjes hiervan alleen bij Beerwulf kopen? Of zijn er ook nog fysieke winkels waar dit gekocht kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Swennus schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:31:
Misschien wellicht niet de goede plek om dit te vragen, maar ik doe het toch. Ik kwam op internet het tap systeem van Krups tegen; The Sub. Kun je de 2-liter vaatjes hiervan alleen bij Beerwulf kopen? Of zijn er ook nog fysieke winkels waar dit gekocht kan worden?
Wellicht bij een supermarkt op bestelling mogelijk?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
Vandaag bij frontaal 10% korting met code

spoiler:
bluemonday10

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mich007
SemperFidelis schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Het is gelukt, maar op een gegeven moment stond wel heel de keukentafel vol ;)
Eerste biertje inmiddels geproefd en was een positieve verrassing. Hopelijk zal de rest ook smaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wx8ECm4kLvF3ZDBFxQSWa5FMKlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dicmaiAdHrEZvLC6mXjjD5uv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Mich007 op 18-01-2021 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 15:22
DFG-909 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:29:
Vandaag bij frontaal 10% korting met code

spoiler:
bluemonday10
Toch even een kleine review van mijn vorige bestelling hier (gebruik gemaakt van een aanbieding hier op het forum).

Ik had de super stay strong box besteld maar hier zaten alle juicy punch dus niet in. Zie nu ook dat ze die eruit hebben gehaald. Nu staat er wel bij dat er wel andere bieren in kunnen zitten maar er zouden 3 varianten van de juicy punch in zitten die dus allemaal waren vervangen. Nouja vervangen van veel bieren waren er dus ipv 2x nu 3x in de doos gestopt. Was zelf eigenlijk wel heel erg benieuwd naar de juicy punch dus vond het wel wat jammer.

Er zat ook een "Andreas - Bredase Tripel " in die eigenlijk meteen doodsloeg in mijn glas (2de blikje moet ik nog openen) en merkbaar minder "bubbles" had dan hij zou moeten hebben. Voor de rest smaakte hij wel lekker. Nu zit ik even te checken op untappd en zie ik ook heel veel foto's waar totaal geen schuimlaag op zit. Dus weet niet of het zo bedoelt is of een hele grote batch die kwalitatief niet helemaal goed is.

Hier ben ik niet helemaal zeker van (daarom in het klein) maar wel 80% zeker. Ik krijg van 1 van de bieren ook maagzuur of zoiets. Ik ben niet iemand die dit heel vaak last van heeft dus vandaar dat het opvalt dat 2x na het drinken van een frontaal biertje ik toch een maagtablet moest nemen. Het is de Author - Witbier of de Freehand - Blond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remzor
Toen straks even het voor mij achter gehouden setje (4st.) van de Sori Shadow Game serie op gaan halen. Erg benieuwd, nog geen eerdere variant van gehad. Sori bevalt me altijd wel dus kan niet slecht zijn :)
Bovendien hadden ze nog één setje staan van de Shadow Game serie 1 t/m 6 die nooit is opgehaald door diegene die hem had gereserveerd. Ze nemen contact op met die persoon en als die afhaakt is ie voor mij. Dan mis ik eigenlijk alleen nr. 7 en 8..

Daarnaast kon ik het niet laten ook nog wat ander lekkers mee te nemen, had eigenlijk nog wel genoeg staan. Even stiekem in de garage geladen voordat de vrouw thuis kwam :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3T2TmHdmRjkgEQcKiwYVHUwxWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EPUqK24nRtwjkYPh99HOPtKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:28
De nieuwe batch La Trappe Quadrupel Oak Aged (batch #39) is er.

Smaakprofiel:

Als basis voor batch 39 zijn whisk(e)y vaten gebruikt waar ruim 2 jaar La Trappe Quadrupel op heeft gerijpt. Deze vaten zijn afkomstig van destilleerderijen van het Ierse ‘Jameson’ en uit de Schotse ‘Speyside’ regio. Voordat deze vaten zijn gebruikt voor de rijping van whisk(e)y, dienden de vaten voor de productie van sherry. Aroma’s van beide dranken zijn herkenbaar in deze batch.

De geur van deze batch is erg fruitig waarbij direct het aroma van peer en donkere bosvruchten herkenbaar is. Op de achtergrond zijn zachte aroma’s van eikenhout en vanille aanwezig. Het mondgevoel begint scherp waarbij de whisk(e)y op een subtiele manier aanwezig is.

Naarmate de slok vordert, wordt de smaak zachter. In de afdronk voeren drop en zoethout de boventoon. De gebruikte whisk(e)y’s in dit bier zijn in tegenstelling tot de meeste Schotse whisky’s erg zacht van smaak. Dit resulteert in een uitgebalanceerd en toegankelijk bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Diagonaal schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:01:
De nieuwe batch La Trappe Quadrupel Oak Aged (batch #39) is er.
Ik ben nog niet zo ver om bieren als deze te kopen, en zal dat ook nooit zijn, maar hoe is het prijsverschil tussen een gewone Quadruppel van La Trappe (7.93/L in 0.75L fles) en deze oak aged, 0.375L voor 53.31/L (!), ooit te verantwoorden voor iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:58
omdat de smaak ook 7x beter is dan de normale quadrupel (bij het merendeel van de varianten). Je proeft echt het verschil met een normale quadrupel en ook nog tussen de verschillende batches

En gelukkig hoef ik deze aankopen ook niet te verantwoorden voor mezelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 23:02
robkrekel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:10:
[...]
Ik ben nog niet zo ver om bieren als deze te kopen, en zal dat ook nooit zijn, maar hoe is het prijsverschil tussen een gewone Quadruppel van La Trappe (7.93/L in 0.75L fles) en deze oak aged, 0.375L voor 53.31/L (!), ooit te verantwoorden voor iemand?
Brinkiewestland schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:22:
omdat de smaak ook 7x beter is dan de normale quadrupel (bij het merendeel van de varianten). Je proeft echt het verschil met een normale quadrupel en ook nog tussen de verschillende batches

En gelukkig hoef ik deze aankopen ook niet te verantwoorden voor mezelf :)
Als ik kijk op de webshop van La Trappe zelf (kloosterwinkel.nl), dan is het 5,70 voor een gewone, 0.75L fles en 12,80 voor een ook aged (#39), 0,375L fles. at is omgerekend ongeveer 4,5 keer zo duur.

Of je het dat waard vindt is voor iedereen anders. Ik vind het wat aan de hoge kant voor wat je krijgt, maar ik geef ook wel eens méér uit voor een flesje. Is het 4,5 keer zo lekker? Dat vind ik echt niet te kwantificeren. Ik zet het vaak af tegen andere vergelijkbare bieren. Dan zie ik in dit geval dat er ook andere, fantastische barrel aged quadrupels te krijgen zijn, voor minder geld. Maar goed, over smaak valt niet te twisten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:28
Ik ben het eens met @Brinkiewestland .Voor mij zijn deze zeker het geld waard. De smaak (bij de meeste) batches is ook zo verschillend, dat het voor mij aanvoelt als een ander product.
Jorizzz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:33:
[...]

[...]
Ik zet het vaak af tegen andere vergelijkbare bieren. Dan zie ik in dit geval dat er ook andere, fantastische barrel aged quadrupels te krijgen zijn, voor minder geld. Maar goed, over smaak valt niet te twisten natuurlijk.
Noem er eens een paar als je wil ? Ik heb laatst eens wat Jopen barrel aged geprobeerd, maar deze vond ik beduidend minder dan de La Trappe Oak Aged.

De Gulden Draak Cuvée Prestige Bourbon vond ik dan wel weer erg goed. Al was die ook gewoon 15 euro voor 0,75L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zitilites
  • Laatst online: 19-09 14:39
Utoka schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:00:
[...]

Toch even een kleine review van mijn vorige bestelling hier (gebruik gemaakt van een aanbieding hier op het forum).

Ik had de super stay strong box besteld maar hier zaten alle juicy punch dus niet in. Zie nu ook dat ze die eruit hebben gehaald. Nu staat er wel bij dat er wel andere bieren in kunnen zitten maar er zouden 3 varianten van de juicy punch in zitten die dus allemaal waren vervangen. Nouja vervangen van veel bieren waren er dus ipv 2x nu 3x in de doos gestopt. Was zelf eigenlijk wel heel erg benieuwd naar de juicy punch dus vond het wel wat jammer.

Er zat ook een "Andreas - Bredase Tripel " in die eigenlijk meteen doodsloeg in mijn glas (2de blikje moet ik nog openen) en merkbaar minder "bubbles" had dan hij zou moeten hebben. Voor de rest smaakte hij wel lekker. Nu zit ik even te checken op untappd en zie ik ook heel veel foto's waar totaal geen schuimlaag op zit. Dus weet niet of het zo bedoelt is of een hele grote batch die kwalitatief niet helemaal goed is.

Hier ben ik niet helemaal zeker van (daarom in het klein) maar wel 80% zeker. Ik krijg van 1 van de bieren ook maagzuur of zoiets. Ik ben niet iemand die dit heel vaak last van heeft dus vandaar dat het opvalt dat 2x na het drinken van een frontaal biertje ik toch een maagtablet moest nemen. Het is de Author - Witbier of de Freehand - Blond.
Hier ook de ervaring met een schuimlaagloze tripel. Verder is het afvullen o.i.d. niet helemaal goed gegaan want er waren een aantal blikjes een beetje vies aan de buitenkant. Het komt dus niet helemaal professioneel over maar de smaak was prima en zeker geen last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Diagonaal schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:07:
Ik ben het eens met @Brinkiewestland .Voor mij zijn deze zeker het geld waard. De smaak (bij de meeste) batches is ook zo verschillend, dat het voor mij aanvoelt als een ander product.

[...]

Noem er eens een paar als je wil ? Ik heb laatst eens wat Jopen barrel aged geprobeerd, maar deze vond ik beduidend minder dan de La Trappe Oak Aged.

De Gulden Draak Cuvée Prestige Bourbon vond ik dan wel weer erg goed. Al was die ook gewoon 15 euro voor 0,75L
Ik ben zelf erg fan van Struise brouwers. Die hebben als quads o.a. de Pannepot/Pannepeut (al zijn ze er zelf niet altijd over uit of het quads zijn of strong dark ale), en de Rio Reserva. Daar zijn ook BA varianten van en die vind ik echt briljant. Kosten: 5-7 euro per (33cL) flesje (in hun eigen webshop).

Van Chimay heb je de Grand Reserve (=blauw) ook in BA varianten. Als ik daar nu de prijs van opzoek dan kom je ook rond dezelfde prijs als die a Trappe uit, al heb ik ze bij de Caigny (volgens mij) voor een stuk minder gekocht. Hoe dan ook héél erg fijne bieren.

Prearis heeft ook een mooie jaarlijks terugkerende BA quad serie. Weet ik niet meer exact wat de prijs is, maar ik dacht iets van 10-15 euro voor een 75cL fles

Verder ben ik zelf (bewust) geen Untappd gebruiker, dus ik zal even nadenken over andere voorbeelden... Kom ik op terug!

[ Voor 6% gewijzigd door Jorizzz op 20-01-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ben veel te laat met Untappd begonnen dus ik vergeet steeds weer wat nou "die lekkere" was.

Als ik nu eens zeg dat Nora (Italian Spiced beer) en HBC 692 Double Hazy (vandeStreek IPA) me erg goed zijn bevallen (terwijl ik normaliter niet zo gek op een eenvoudige IPA ben). Heeft iemand dan een idee wat ik óók zou moeten proberen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Sando schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:50:
Ik ben veel te laat met Untappd begonnen dus ik vergeet steeds weer wat nou "die lekkere" was.

Als ik nu eens zeg dat Nora (Italian Spiced beer) en HBC 692 Double Hazy (vandeStreek IPA) me erg goed zijn bevallen (terwijl ik normaliter niet zo gek op een eenvoudige IPA ben). Heeft iemand dan een idee wat ik óók zou moeten proberen?
Tja, voor een alternatief van de Vandestreek IPA: hiervan zijn er echt duizenden en duizenden IPA's die er vrij dicht tegenaan zitten. Je kunt natuurlijk wel kijken of je deze specifieke hops kunt vinden:
https://untappd.com/search?q=HBC+692

Je hebt daarnaast ook een 'similar' optie in Untappd, maar die slaat meestal nergens op heb ik gemerkt haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:37

HBC692 heet nu officieel Talus hop, bieren met die hopsoort die ik echt fantastisch vond zijn Stereo Mono Talus van To Ol, of Fresh From The Vally van Uiltje.
Weet alleen niet of deze nog verkrijgbaar zijn. Anders even zoeken, wordt veel gebruikt die hopsoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz

Als alternatief voor de hierboven genoemde ideeën om naar bier met exact dezelfde hopsoort(en) te kijken, zou je je ook kunnen richten op bieren met een vergelijkbaar smaakprofiel. Als jij aangeeft dat je niet zo gek bent op een 'eenvoudige IPA', maar deze Double New England IPA wel lekker vind, zoek dan de biershops eens af naar NEIPA's (New England IPA), DIPA's (Double IPA), Double NEIPA's of zelfs IIPA (Imperial IPA). Ook heel hop-forward bieren, maar wat alcoholischer, zachter, fruitiger, zoetiger en/of minder bitter (qua smaakbeleving) dan veel 'gewone' IPA's of andere Pale Ales. Ik be zelf gek op NEIPA's. Binnen Nederland denk ik dan meteen aan het Uiltje, of Frontaal (Juice Punch!), maar er is zó vreselijk veel te krijgen op dat gebied. Maar dat is het leuke juist wat mij betreft. De zoektocht naar wat je wel en niet lekker vind en waarom dat zo is, dat is wat deze hobby zo leuk maakt! Plus natuurlijk het genieten van lekkere bieren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Frontaal heeft een nieuwe I’ve got Friends in the Music Business :D

Direct besteld, jammer dat ze geen box hebben van al hun donkere biertjes bij elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jorizzz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:39:
[...]

NEIPA's (New England IPA), DIPA's (Double IPA), Double NEIPA's of zelfs IIPA (Imperial IPA). Ook heel hop-forward bieren, maar wat alcoholischer, zachter, fruitiger, zoetiger en/of minder bitter (qua smaakbeleving) dan veel 'gewone' IPA's of andere Pale Ales. Ik be zelf gek op NEIPA's. Binnen Nederland denk ik dan meteen aan het Uiltje, of Frontaal (Juice Punch!)
Bedankt, hier heb ik als noob wat aan! Ben al wel langer gecharmeerd van speciaalbieren en ik bezocht graag een speciaalbiercafé waar ik dan een hit-or-miss dronk uit een anoniem glas, maar sinds de slimme lockdown ben ik het wat structureler gaan aanpakken en verzamel ik wat decadente biertjes thuis op een plank.

Echter als de biertjes rustig een euro of 5 of meer per stuk gaan kosten, dan is het zo zonde als je de helft van de biertjes maar 2 euro waard vindt. Dus moet ik de kans op een hit vergroten en de kans op een miss verkleinen. 8)

Juice Punch vond ik inderdaad ook erg lekker! Wel jammer op zich, want nou moet ik aan mijn Amerikaanse vrienden toegeven dat ik die Amerikaanse IPA lekker vind, terwijl ik juist graag zou opscheppen over Europese bieren. :+

Ik moest dus eigenlijk even op zoek naar een NEIPA/DIPA pakket. Imperial ken ik eigenlijk alleen van donker bier, de Imperial Stout. Weet niet precies wat het Imperial aspect is en wat een IIPA dan is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 21-01-2021 16:41 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Blik1984 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:31:
Frontaal heeft een nieuwe I’ve got Friends in the Music Business :D

Direct besteld, jammer dat ze geen box hebben van al hun donkere biertjes bij elkaar
Ik verdenk ze er stiekem van dat ze de boxen zo in elkaar steken dat ze heel verleidelijk zijn, maar ook nét niet wat je zoekt. Toevallig tijdje terug los de Pindakees en de South 2020 al gekocht en een stay strong box, waardoor ik de overlap met de nieuwe stay strong box of de dark box net wat teveel vindt.

Maar ben wel fan van Frontaal en m'n vriendin ook, dus voorzie nog wel een bestelling :9

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
net ook even wat lekker biertjes van Bronckhorst gehaad en het anker.

en zag deze ook staan:
Kan toch niet verkeerd zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxBzRISt6c8WGByBgeQZNIN89Pg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nMBQrQFgjqIh3dkba2tjsiRB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Sando schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:38:
[...]
Imperial ken ik eigenlijk alleen van donker bier, de Imperial Stout. Weet niet precies wat het Imperial aspect is en wat een IIPA dan is.
Imperial betekent min of meer: meer alcohol.

[ Voor 58% gewijzigd door Jorizzz op 21-01-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:12

Mef

Trappist Achel is geen officiële trappist meer en komt zo in het gezelschap van de Franse mint des cats. De laatste monniken zijn vorig jaar vertrokken uit de Achelse kluis en ook wordt het brouwen er nu uitgevoerd door de paters van Westmalle is het geen officiële trappist meer wegens geen levende gemeenschap meer. Vind het spijtig. Een onderschatte trappist vind ik, persoonlijk 1 van de betere trappisten bieren vind ik die blonde van Achel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Gelukkig blijven ze het wel brouwen. De winkel is trouwens ook leuk om te bezoeken. Veel Belgische abdijbieren voor een leuke prijs en ook nog veel etenswaren van abdijen.
Ik was er in de winter dus geen idee hoe gezellig het terras daar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XIIITD
  • Laatst online: 16-09 19:25
Ruudox schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:29:
net ook even wat lekker biertjes van Bronckhorst gehaad en het anker.

en zag deze ook staan:
Kan toch niet verkeerd zijn.

[Afbeelding]
Die is heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 23:33

Thompson

Beeromaniac

Afgelopen weekend toegekomen aan de nodige biertjes van Bereta Brewing (de Roemeense brouwer van de afgelopen pagina's waar gretig besteld is). Vrijwel alles beviel prima (behalve de Social Drink Lager, die was maar zeer matig) maar 1 vond ik toch wel echt een uitschieter Bereta Brewing - DIPA DDH Sabro Bru-1 Cashmere

Een hele mond vol, maar dat was het ook zeker. Niet te bitter, heerlijk fruitig en ook vooral een lekker (romig?) mondgevoel. Dronk gevaarlijk makkelijk weg voor een biertje van 8,1%.

Als ik nog eens bestel bij ze gaan er zeker de nodige van deze nog extra bij :9

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Thompson schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:01:
Afgelopen weekend toegekomen aan de nodige biertjes van Bereta Brewing (de Roemeense brouwer van de afgelopen pagina's waar gretig besteld is).
Hier ook wat biertjes van Bereta mogen nuttigen afgelopen weekend (waarvoor dank @Thompson ;))
De DDH Sabro nog niet op, mijn topper was de "Deal With It", Barleywine gerijpt op Heilighout vaten (Palo Santo Wood). Boozy, licht zoet, karamel, rozijntjes en subtiele tonen van hout in een gebalanceerd smaakprofiel. Had nog wel iets langer mogen liggen denk ik.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 16:28
Zijn die biertjes hier ook ergens voor schappelijke prijzen te koop?
Want verzenden vanuit Roemenië was meende ik 30 euro?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Burning_Tyre schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:40:
Zijn die biertjes hier ook ergens voor schappelijke prijzen te koop?
Want verzenden vanuit Roemenië was meende ik 30 euro?
Ze zullen hier altijd duurder zijn. De importeur moet ze ook importeren, er aan verdienen en vervolgens moet de winkel er ook aan verdienen.
Zelfs met 30 euro verzendkosten betaal je volgens mij een euro of 4 gemiddeld per blik.
Ik zou zeggen: Kijk op de site en bereken de prijs waar je op uit komt. En bepaal dan of je het waard vindt.

Zelf ben ik nog steeds bezig om mijn biervoorraad van ruim 100 stuks 'weg te drinken'. En dat gaat niet zo snel...
Wel heb ik mij in kunnen houden en behalve de nieuwe Willy Tonka's van de Moersleutel en de nieuwe La Trappe BA niets besteld de laatste pakweg 2 maanden. En dat gaat zo nog wel even door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bereta lijkt wel door de voorraad van de grote packs te zijn. Blij dat ik nog net 'mee kon'. Over een aantal maandjes nog maar eens kijken.

Hopelijk nu geen The Garden fratsen, want die hebben flink hun eigen graf gegraven met die enorme prijsverhogingen van ze. Daar bestel ik niet meer. Jammer.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 11:49
Thompson schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:01:
Afgelopen weekend toegekomen aan de nodige biertjes van Bereta Brewing (de Roemeense brouwer van de afgelopen pagina's waar gretig besteld is). Vrijwel alles beviel prima (behalve de Social Drink Lager, die was maar zeer matig) maar 1 vond ik toch wel echt een uitschieter Bereta Brewing - DIPA DDH Sabro Bru-1 Cashmere

Een hele mond vol, maar dat was het ook zeker. Niet te bitter, heerlijk fruitig en ook vooral een lekker (romig?) mondgevoel. Dronk gevaarlijk makkelijk weg voor een biertje van 8,1%.

Als ik nog eens bestel bij ze gaan er zeker de nodige van deze nog extra bij :9
Ik heb tot nu toe 2 IPA gehad, beide erg goed. :)
De teal wiygn was heel anders dan verwacht. Sowieso de kleur al. Groen/blauw. Opzich wel prima verder.
De gose (Hidden spells 1) vond ik ook prima, maar smaakte niet echt als een gose.

Was hetzelfde als met die wiygn. Daar stond ook sour op. Amper zuur geproefd.

De pale ale (dial tone) vond ik oke. Niet heel bijzonder.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weekendje weg in Valkenburg .. en dan blijkt er een winkel met flink assortiment te zijn, welke open is omdat het onder de voedsel en warenwet valt.
Wow wat een assortiment hadden ze daar. Dikke aanrader :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6yY5_HEINIxWbqeMtpJkosSYms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBLWjImBMwW2d95NTRAPgQor.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twGKl93LkR7AEnEnT04wmffxzGs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DG8ub0Ol2HsexBwVIu3D8VD3.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik kan weer even vooruit :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Koffie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:53:
Weekendje weg in Valkenburg .. en dan blijkt er een winkel met flink assortiment te zijn, welke open is omdat het onder de voedsel en warenwet valt.

[Afbeelding][Afbeelding]

Netjes. En uiteraard zijn dat soort winkels essentieel! Het is thuis zuipen of buiten rellen tegenwoordig
;) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thalaron schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Netjes. En uiteraard zijn dat soort winkels essentieel! Het is thuis zuipen of buiten rellen tegenwoordig
;) :+
Als ik aan rellen zou doen, had die tafel vol schultenbrau gestaan ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0pBD9AaiAZGrZU-O2_qMZtHJQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1g0tvuf3UvpMKICVDZHKbkJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd... Weer eens wat anders dan stout.
Bourbon County Brand Caramella Ale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 13:34

[Afbeelding][Afbeelding]

Prachtige winkel inderdaad, ben er van de zomer geweest en heb mijn ogen uitgekeken voor zo'n kleine winkel. Vond ook nog eens een Pohjala die mijn vriendin heel zocht.

Oh ja, nog 1 weekend en dan is dry january weer voorbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Heeft er nog iemand goede betaalbare (D(NE)IPA tips?

Ik heb de afgelopen weken een paar toppers gedronken (Blech.Brut Resilence, Walhalle Elixir VIII en Folkingebrew Exploration) maar die zijn ook allemaal wel aan de prijs; meer dan € 6,- voor een pintblik. Ben dus eigenlijk op zoek naar vergelijkbare kwaliteit voor een zachter prijsje. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Weer eens wat anders inderdaad. mag ik vragen waar je dit vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

[Afbeelding][Afbeelding]

Prachtige winkel inderdaad, heb daar ook twee jaar terug mijn ogen uitgekeken om vervolgens met een lege portemonnee te vertrekken. :D

Volgens mij zit je zelfs in de zelfde huisjes als waar ik vakantie heb gehouden, namelijk: Landal Kasteeldomein de Cauberg.

[ Voor 5% gewijzigd door Nemean op 26-01-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Jorizzz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Weer eens wat anders inderdaad. mag ik vragen waar je dit vandaan hebt?
Via een kennis, rechtstreeks uit USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 14:02
Ojjorz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:19:

Ik heb de afgelopen weken een paar toppers gedronken (Blech.Brut Resilence, Walhalle Elixir VIII en Folkingebrew Exploration) maar die zijn ook allemaal wel aan de prijs; meer dan € 6,- voor een pintblik. Ben dus eigenlijk op zoek naar vergelijkbare kwaliteit voor een zachter prijsje. Iemand een idee?
Goeie vraag!

Wat ik wel lekker vind: Juice Junkie van Brussels Beer Project.
Daarnaast zou ik gokken op biertjes van Frontaal, maar die heb ik zelf nog niet zo vaak gedronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

pxltrx schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Goeie vraag!

Wat ik wel lekker vind: Juice Junkie van Brussels Beer Project.
Daarnaast zou ik gokken op biertjes van Frontaal, maar die heb ik zelf nog niet zo vaak gedronken.
Alle Frontaal IPA's heb ik wel op. Erg lekker, maar de Juice Punch komt niet in de buurt van een Folkingebrew moet ik zeggen. Die Juice Junkie ga ik eens naar kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Deze NEPA heeft een lekkere kick door de Madame Jeanette

https://untappd.com/b/bro...-england-pale-ale/3372529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 14:02
Ojjorz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Alle Frontaal IPA's heb ik wel op. Erg lekker, maar de Juice Punch komt niet in de buurt van een Folkingebrew moet ik zeggen. Die Juice Junkie ga ik eens naar kijken :)
Juice Junkie komt ook niet in de buurt van de duurdere (D/T/N)IPA's, maar wel lekker biertje en pak goedkoper!

Folkingebrew ken ik niet, zoek ik eens op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7orjmIPakmFJcR9e33FZfJdTpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1k8No9iyudiijSpMqlPAlOJ.jpg?f=fotoalbum_large

De bestelling van 't Uiltje is binnen :) Heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:32

Barbarian Fishing of Mudskipper van de Kromme Haring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Afgelopen weekend nummertje 500 gedronken op untapped!
Speciaal naar westvleteren gereden voor een bakje. (Had hem ooit als eens gedronken maar nooit geregistreerd)
Enkele toppertjes van de afgelopen tijd kwamen steeds van: https://struise.com/
De pannepot, black albert en tjeeses edities vind ik altijd top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:41
link_mario schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:52:
[Afbeelding]

De bestelling van 't Uiltje is binnen :) Heb er zin in!
ik had hem overgeslagen omdat ik nog een half pakket van het uiltje heb liggen maar nu ik deze zo zie ben ik toch maar overstag gegaan :9 zit een hoop tussen wat ik nog niet ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

dik_voormekaar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Barbarian Fishing of Mudskipper van de Kromme Haring.
De Mudskipper ken ik niet. De Barbarian Fishing V5 heb ik wel eens gedronken op het streekbierfestival. Ik zie dat we inmiddels bij V9 zijn. Eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53

Brewdog Triple Hazy, een wat zwaardere NEIPA. Is wel massa productie maar vond hem erg lekker. Kon hem bij mijn bierboer voor tegen de 4 euro meenemen (44cl blik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Robkazoe schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Brewdog Triple Hazy, een wat zwaardere NEIPA. Is wel massa productie maar vond hem erg lekker. Kon hem bij mijn bierboer voor tegen de 4 euro meenemen (44cl blik).
Ah ja, die was ik alweer vergeten. Inderdaad prima voor een massa IPA. Minder diepgang en vooral veel hop, maar voor die prijs kan je er ook geen wereldwonderen van verwachten. Omdat het een triple is, kunnen ze er wel lekker veel smaak in kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

De Second Date serie van Rock City is ook een mooie.

:: Game Over ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Laatst online: 22:21
https://www.jopenbier.nl/product/vintage-box/

Net deze maar besteld. Op papier een lekkere

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bij Jopen hebben ze nu de Vintage box voor € 40.

Deze Jopenbox bevat

2x Meesterstuk 2017 - Afgevuld in januari 2017
2x Don't Trye This @ Home - Afgevuld in oktober 2017
2x Ongelovige Thomas - Afgevuld in november 2016
2x Johannieter Vintage - Afgevuld in februari 2017
2x Many Faced Got - Afgevuld in oktober 2017
2x Is That Cedar Spelt Ryeght?! - Afgevuld in januari 2018

Met de code BEATBORING krijg je nog extra 10 % korting, dus voor € 36 heb je de box in huis. :9
Jij had de mail ook gekregen? :P

[ Voor 21% gewijzigd door JohanKupers op 26-01-2021 18:17 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online

[Afbeelding][Afbeelding]

En als je er in niet Corona tijden komt, is vlak ernaast een café met 10 taps waar ook wel altijd iets lekkers op de tap zit, dikwijls van caldera, brasserie c, uiltje, ....
Tegen een meerprijs leggen ze je aankoop uit de winkel in het ijs, en kan je ter plaatse proeven

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
JohanKupers schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:12:

Deze Jopenbox bevat

Met de code BEATBORING krijg je nog extra 10 % korting, dus voor € 36 heb je de box in huis. :9
[...]

Thanks beiden, heb hem ook gelijk besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:06
Ja lekker, heb net vanmiddag een doosje van Jopen binnengekregen (eigen selectie van lichtere bieren die ik nog niet gehad had). Helaas ook geen plek meer om nog meer op te slaan nu...

De nieuwe aanwinsten:
Tussen Kunst & Kirsch
Livin' La Vida LoCarb
Green Fuel - Fresh Hop Pale Ale (Jopen x Two Chefs)
Witte Kerst (33cl)
Dunnebier Haarlem 775
Hazy Days Blurry Nights
Yakima Makai
Apri-Gose in der Hose
Life's a Peach
Super DuPA
Dubbel Wit
Koyt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
Ojjorz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:53:
[...]

De Mudskipper ken ik niet. De Barbarian Fishing V5 heb ik wel eens gedronken op het streekbierfestival. Ik zie dat we inmiddels bij V9 zijn. Eens kijken :)
Die barbarian fishing vind ik ook heerlijk, mooie serie!
#DIPA van Toøl vind ik ook een fijne.

Mooie box van Jopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

Zo boeiend zijn de biertjes van Jopen toch ook weer niet. Johannieter is wel mijn favo bokbier, maar samen met de Ongelovige Thomas gewoon bij de AH te koop.

Ik ga morgen weer lekker naar de bierwinkel. Kijken wat er nog voor nieuws binnenkomt. In ieder geval al een mooie Cloudwater TIPA (The Realest - 4,49) gereserveerd en ook de 2 nieuwe schaakstukken van Buxton (Tal - 4,32 / Steinitz - 4,30)

Die Cloudwater was vandaag in een paar uur al uitverkocht, echt bizar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 23:33

Thompson

Beeromaniac

Ach voor 36 euro 12 stevige bieren die al even gerijpt zijn (en ik neem aan onder de juiste omstandigheden bij Jopen zelf) thuisbezorgd, dat is in mijn ogen nooit een slechte deal. Dus ook maar besteld :)

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:27
JohanKupers schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:12:

Deze Jopenbox bevat

[...]

Thanks voor de tip, ook maar even besteld. Jopen is altijd top en zeker hun donkere bieren zijn super _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansAnders07
Webby_143 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:38:
Zo boeiend zijn de biertjes van Jopen toch ook weer niet. Johannieter is wel mijn favo bokbier, maar samen met de Ongelovige Thomas gewoon bij de AH te koop.

Ik ga morgen weer lekker naar de bierwinkel. Kijken wat er nog voor nieuws binnenkomt. In ieder geval al een mooie Cloudwater TIPA (The Realest - 4,49) gereserveerd en ook de 2 nieuwe schaakstukken van Buxton (Tal - 4,32 / Steinitz - 4,30)

Die Cloudwater was vandaag in een paar uur al uitverkocht, echt bizar.
De bieren in die Jopen box zijn natuurlijk niet te vergelijken met de bieren die je bij de AH koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterski
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:49
Webby_143 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:19:
[...]

De Second Date serie van Rock City is ook een mooie.
Qua (D)IPA bier waren dit inderdaad wel 3 hoogtepuntjes van 2020, zag toevallig via hun Instagram dat de nieuwste versie net van de band is gerold :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

Ja straks ophalen en vrijdag drinken. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Webby_143 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:38:
Hoe verwend zijn we wel niet als we dit al kunnen zeggen ;)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
HansAnders07 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:16:
[...]

De bieren in die Jopen box zijn natuurlijk niet te vergelijken met de bieren die je bij de AH koopt.
Is dat zo? Jopen is toch gewoon Jopen. Hij heeft toch geen aparte lijn voor de supermarkten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAnders07
Oxellaar schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:37:
[...]

Is dat zo? Jopen is toch gewoon Jopen. Hij heeft toch geen aparte lijn voor de supermarkten?
Dit zijn bieren uit het archief, zo te zien uit 2016/2017 en 2018 die een aantal jaar koel en donker bewaard zijn gebleven en een smaakontwikkeling hebben doorgemaakt.
Dus nee geen andere lijn voor de supermarkt, maar een aantal van deze bieren worden niet meer gemaakt en de Johannieter en Ongelovige Thomas moet je wel eerst 3/4 jaar bewaren wil je hem zo hebben.
Pagina: 1 ... 68 ... 198 Laatste