Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

EvaluationCopy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:38:
[...]

Mijn favoriete nederlandse BA RIS. Zo zie ik ze graag. Aan de prijs (hier 6,66 euro ;) ) en niet te vergelijken met een Bourbon County maar ook 5 keer zo goedkoop.

Ik vraag me toch wel af hoe die Amerikanen hun stouts toch zo moddervet en stroperig krijgen. Heerlijk. Laatst weer een Stone RIS gekregen van iemand, goddammit. Waar koop ik zoiets in Nederland.
https://www.beergium.com/...l-russian-stout-65cl.html
niet goedkoop, helemaal waard!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Wodanford schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:33:
Wat een leuke topic. En wat jammer dat ik hem nu pas zie. :D Mijn laatste was een Paix Dieu. Een erg lekker tripeltje.

Ik heb de pagina's even snel gescand en ik zie dat Untappd hier en daar wel gebruikt wordt. Maar ik ben benieuwd naar de populariteit onder de lezers van deze topic.
Ja, natuurlijk gebruik ik Untappd, wat is er anders leuk aan zoveel mogelijk verschillende bieren drinken? :+

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De teller staat inmiddels op 990 unieke bieren... Hopelijk dit jaar de 1000!
Ik heb de Paradox Compass Box van brewdog al klaar staan :9
Of de Grey Monday als een vriendin van mij gaat bevallen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Zag gisteren bij AH van Brewdog de Elvis Juice staan (grapefruit infused IPA) ... heeft iemand die al 's geprobeerd ?

btw: Mc Chouffe gevonden, stond bij 75cl flessen en ik keek bij de kleine flesjes :o
en de N'ice Chouffe is ook lekker !

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:03
Yep yep, enorm fruitig (citrus). Meer een zomerbiertje maar zeker de moeite waard

@defqon: thanks. Behoorlijk aan de prijs maar het is te krijgen dus.

[ Voor 30% gewijzigd door EvaluationCopy op 22-12-2016 14:46 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:09

Blucky

Still tweaking my profile

Ik had laatst "de blauwe tram" in een van de kleinste kroegen van Rotterdam.
Verrassend lekker moet ik zeggen! zeker de moeite waard
Deze trippel is wat aan de zoete kant met een bittere afdronk.

https://www.kleinduimpje.nl/bier/blauwe-tram/

Feeling lucky...Phunk

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Goner schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:57:
Zag gisteren bij AH van Brewdog de Elvis Juice staan (grapefruit infused IPA) ... heeft iemand die al 's geprobeerd ?

btw: Mc Chouffe gevonden, stond bij 75cl flessen en ik keek bij de kleine flesjes :o
en de N'ice Chouffe is ook lekker !
Die Brewdog vond ik meer op fruitsap lijken dan op bier. Het was zeker niet vies maar ik het hele IPA idee een beetje doorgeslagen is.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bieraanbod op de kerstmarkt bij de werkgever viel erg tegen, ik heb alleen maar een St. Bernardus Christmas Ale meegenomen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Blucky schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:17:
Ik had laatst "de blauwe tram" in een van de kleinste kroegen van Rotterdam.
Verrassend lekker moet ik zeggen! zeker de moeite waard
Deze trippel is wat aan de zoete kant met een bittere afdronk.

https://www.kleinduimpje.nl/bier/blauwe-tram/
Inderdaad een verrassend lekkere tripel van deze microbrouwer. Bij onze lokale bierboer heb ik een barrel aged versie kunnen scoren. Die gaat binnenkort open :9

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:09

Blucky

Still tweaking my profile

Nyarlathotep schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:56:
[...]

Inderdaad een verrassend lekkere tripel van deze microbrouwer. Bij onze lokale bierboer heb ik een barrel aged versie kunnen scoren. Die gaat binnenkort open :9
Is dit een stille hint? B-)

Feeling lucky...Phunk

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Hallo bierliefhebbers!
Ik heb hier zo af en toe een beetje gespiekt in het topic maar volgens mij nog nooit iets geplaatst. Nu dan eens verandering in brengen :)

Ik zie lekkere bieren genoemd worden en ik dacht dat ik, nu ik me zelf ook een glas uitgeschonken heb, daar een paar aantoe kan voegen.
Het beste 4-5 jaar geleden was om te verhuizen naar België, Het slechtste is dat ik toen in België ben gaan wonen. In die paar jaar ben ik dus 10 kilo aangekomen! Niet dat ik nu te dik ben, maar ik mag toch gaan oppassen. Ik weeg nu 80 waar ik vroeger altijd rond de 70 zat.Ook door het eten hoor :p

Maar goed bier, daar gaat het hier over. Ik heb me vandaag een Tongerloo Kerst special gekocht. Heerlijk blond roodachtig bier met een mooie schuimkraag. Een fruitige smaak en ietwat bitterzoete afdronk. Na gisting op de fles. Verder ben ik zo ie zo fan van Tongerloo, of het nu een blonde of bruine is je kunt me er voor wakker maken. St bernardus is ook een aanrader!

Daarnaast heb ik hier nog witbier staan van hoegaarden, dat was eigenlijk voor de mooie nazomer die we niet echt gehad hebben helaas. Ik heb nog Duvel staan en Wieze. Die laatste was een lokale brouwerij welke ze nieuw leven hebben ingeblazen. Het is een mooi blond bier dat ergens iets naar Duvel toegaat maar toch anders is. Lekker bier om te drinken. Daarnaast staan er nog een paar Zotten uit Brugge in de kast. Nog wat cider van een lokale brouwerij uit Wales. En ook nog een kriek bier voor mijn vriendin. Ah en n'ice chouffe staat er nog.

Ik drink ook graag een rode wijn maar nooit een hele fles dus zal ik eerder een bier inschenken omdat het zonde zou zijn moest je iets weggooien. Ik drink voornamelijk water en thee en zo om de paar dagen eens een biertje als ik er zin in heb. Maar kan ook zo een week zonder.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35
The_Scarabial schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:09:
Gisteren even wezen shoppen voor de feestdagen. :9

[afbeelding]
Die Rigters Wntr _/-\o_ :9~
Straks in januari naar het winter bier festival in Enschede, benieuwd wat daar allemaal nog op tafel komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Daniel_Elessar schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:36:
Ik drink voornamelijk water en thee en zo om de paar dagen eens een biertje als ik er zin in heb. Maar kan ook zo een week zonder.
Zou het niet vol houden, een week zonder water.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
DukeBox schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:04:
[...]

Zou het niet vol houden, een week zonder water.
Het vraagt dan ook enorme toewijding :+

Nee ik drink voornamelijk bruis water en dan afgewisseld met thee. Alcohol kan ik best laten staan doordeweeks en als ik drink is dat maar meestal 1 a 2 glazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Daniel_Elessar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:17:
[...]

Het vraagt dan ook enorme toewijding :+

Nee ik drink voornamelijk bruis water en dan afgewisseld met thee. Alcohol kan ik best laten staan doordeweeks en als ik drink is dat maar meestal 1 a 2 glazen.
Welkom!
Les 1: http://www.thefoodanddrin...ay-keeps-the-doctor-away/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

Gisteren het kerstbier van Gouden Carolus gehad. Smaakbommetje hoor.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 19:13

Fustje

Koel bewaren

MegaTronics schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:48:
Bieraanbod op de kerstmarkt bij de werkgever viel erg tegen, ik heb alleen maar een St. Bernardus Christmas Ale meegenomen.
Ik hoor graag wat je ervan vindt. Veel kerstbieren hadden van mij niet gehoeven, maar van St Bernardus vind ik met name de abt 12 lekker ;)

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Dankjewel :) En ja ik heb dat gelezen maar aan de andere kant zei een prof ook dat als je elke dag 1 a2 glazen drinkt en je maakt dat een ritueel is dat eigenlijk net een verslaving. En dus slecht. Ja, wijn/bier heeft ook ergens een goede werking maar als je afhankelijk wordt is dat niet zo goed te noemen.
En toch heb ik ooit mijn enigszins verslaafde oom twee grote flessen Leffe cadeau gedaan :X Tis dat hij dan eens wat beters dronk dan gewoon goedkoop pils. We hadden alles al eens geprobeerd maar hij wilt niet dus helaas.

Maar goed, Kerst morgen avond? Zijn er hier die hun maaltijd erop aanpassen? een mooie stoofpot en bijpassend bier of gaan we dan toch voor de wijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Daniel_Elessar schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:43:
[...]
Ja, wijn/bier heeft ook ergens een goede werking maar als je afhankelijk wordt is dat niet zo goed te noemen.
Nou ja, bij afhankelijk denk ik aan beginnen om 12 uur 's middags en totaal 12 flesjes of zo. 's avonds een stuk of 2, 3 kan ik geen verslaving noemen.
Dokter heeft me wel 's verteld om in ieder geval gedistilleerd maar te laten staan en liever bier/wijn te drinken. Je lever vindt dat prettiger :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

pa1fw schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:16:
Ik hoor graag wat je ervan vindt. Veel kerstbieren hadden van mij niet gehoeven, maar van St Bernardus vind ik met name de abt 12 lekker ;)
St Bernardus is een van de weinige kerstbieren die ik ieder jaar opnieuw in huis haal. Alle anderen zijn inderdaad maar voor eenmalig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DukeBox schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:19:
[...]

St Bernardus is een van de weinige kerstbieren die ik ieder jaar opnieuw in huis haal. Alle anderen zijn inderdaad maar voor eenmalig..
De oak aged variant van de Abt 12 was ook erg lekker. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Net als vorig jaar bestond m'n kerstpakket uit een aantal speciaalbieren. Volgens mij was het thema dit jaar 'Amersfoort'. Lijstje:

Jauk Blond 0,75l
Rock City Koene Ridder.
Rock City Amersfoort Pale Ale.
Phoenix Blond.
Brouwerij Van Steenberge Mondriaan.
Louis Loyal Tripel

En nog een fles wijn ;)

Ik ben benieuwd hoe de biertjes smaken. Ratebeer is niet al te positief maar dat hoeft niks te betekenen. Het grootste nadeel is dat ik een 0,75l fles liever niet in m'n eentje in een avond opzuip :+ m'n voorraad is in ieder geval nagenoeg weg. Er staan alleen nog wat herfstbokjes en een kratje Weizen/Oktoberfestbieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17
Doordeweeks drink ik eigenlijk nauwelijks alcohol, hooguit een pilsje bij roerbak-eten. In het weekend drink ik 's avonds dan wel 1 of 2 flesjes speciaalbier. Ik probeer ivm de negatieve gezondsheidseffecten m'n alcoholgebruik wel te beperken (of iig er bewust mee om te gaan), maar geniet dan wel van wat ik wél drink (kwaliteit over kwantiteit). Wijn en sterke drank is sowieso niet zo aan mij besteed trouwens.

Heb de afgelopen weken wel weer 't een en ander bij elkaar verzameld om te proberen (of om te herhalen :9):
- N'Ice Chouffe
- Jopen Ongelovige Thomas
- Oersoep Sexy Motherbocker
- Jopen Johannieter
- Gulpener Wintevrund
- Grolsch Winterbok
- La Trappe Isidor
- De Leckere Gulden Craen

En gereserveerd om het oude jaar uit te luiden en het nieuwe jaar in:
- Brand Sylvester
- Rochefort 10 :9

In 2017 maar weer eens de Mitra hier in de buurt bezoeken voor wat nieuwe dingen (op het wensenlijstje iig Tony's Chocolate Milk Stout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier uit de 35% bak bij de Appie nog een aantal 't IJ Natte en IPA meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Potverdikkies lekker! Motorolie 10, russian imperial stout van 12%!

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/p912n

[ Voor 27% gewijzigd door dano_nl op 24-12-2016 00:15 ]

Meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

DukeBox schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:19:
[...]
St Bernardus is een van de weinige kerstbieren die ik ieder jaar opnieuw in huis haal.
Ik vond vanochtend een setje St. Bernardus onder de boom ; Pater 6, Prior 8, Abt 12 en Tripel ... ben benieuwd o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
O88088 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:46:
[Knip]

Ik ben benieuwd hoe de biertjes smaken. Ratebeer is niet al te positief maar dat hoeft niks te betekenen. Het grootste nadeel is dat ik een 0,75l fles liever niet in m'n eentje in een avond opzuip :+ m'n voorraad is in ieder geval nagenoeg weg. Er staan alleen nog wat herfstbokjes en een kratje Weizen/Oktoberfestbieren.
Ja dat is altijd lastig! Heb hier een mini verzameling van de grote flessen staan, maar daar moet je echt even een goed moment voor zoeken om er een open te trekken. Gebeurd dan ook niet vaak. Soms een zaterdag, dat je begint om 17 en eindigt om 22-ish.

Laatst een avond met een paar mannen bijeen gekomen, iedereen een tweetal flessen mee (0,7L flessen), icm een paar borrelplateau's. Erg gezellig, direct een mooie gelegenheid om meerdere biertjes te proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik had een fles 'Sint' bier, hoorde hier en daar al geen goede verhalen maar het viel mij reuze mee. Niet iets dat je de hele avond door drinkt maar ook geen extreme smaken die niet in bier thuis horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier de kerst gevierd met Mc. Chouffe en N'ice en St. Bernardus Christmas Ale. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
O88088 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:46:
Net als vorig jaar bestond m'n kerstpakket uit een aantal speciaalbieren. Volgens mij was het thema dit jaar 'Amersfoort'. Lijstje:

Jauk Blond 0,75l
Rock City Koene Ridder.
Rock City Amersfoort Pale Ale.
Phoenix Blond.
Brouwerij Van Steenberge Mondriaan.
Louis Loyal Tripel

En nog een fles wijn ;)

Jauk Blond is waarschijnlijk van de eigenaar van bierwinkelhop.nl/ (zit inderdaad in Amersfoort). Phoenix Blond is een heruitgave door ik dacht Rock City. Phoenix was een grote Amersfoortse brouwerij maar is jaren geleden over de kop gegaan.

Maar goed, ben benieuwd wat je van de bieren vindt. Ik vind zelf de Rock City Koene Ridder erg lekker. Qua smaak vind ik hem in de buurt komen van de Maximus Pandora. Beide bieren worden redelijk met de grond gelijk gemaakt op de beoordelingssites. Dus of ik heb geen smaak of smaak is persoonlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Het was in huize Floris ook weer feest met Kerstmis.

- omnipollo Texas pecan ice cream
- omnipollo lemon meringue ice cream
- gouden carolus indulgence cuvee sauvage
- Siren pompelmocello

Wat apartere bieren op met Kerstmis en niet allemaal goed bevallen eigenlijk.

De afgelopen week ook Struise Oostvleteren 12 en de Dugges Sidamo Dimtu op. Deze waren wel dik prima :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

DukeBox schreef op zondag 25 december 2016 @ 19:56:
Ik had een fles 'Sint' bier, hoorde hier en daar al geen goede verhalen maar het viel mij reuze mee. Niet iets dat je de hele avond door drinkt maar ook geen extreme smaken die niet in bier thuis horen.
Ik vond het een erg matig bier... En ze lagen bij onze lokale AH al snel in de 35% kortingsbak.

Van een heel ander nivo: de Yellow Belly van Buxton Brewery was geweldig! Inderdaad heerlijk pure chocolade en een vleugje pindakaas. Klinkt vreemd maar hij is erg lekker!
En de Original Texas Pecan Ice Cream van Omnipollo kwam er vlak achteraan. Doet zijn naam eer aan... Zo wil ik er meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Die heb ik ook op afgelopen kerst. Erg fijn bier, maar hij viel wel tot in mijn tenen op de een of andere manier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Goner schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:37:
[...]

Ik vond vanochtend een setje St. Bernardus onder de boom ; Pater 6, Prior 8, Abt 12 en Tripel ... ben benieuwd o<:)
Laat het wel even weten, Ik heb alleen de Pater 8 van st. Bernardus gehad tot nogtoe (dat flesje was me eigenlijk te klein ;))

Met de kerst een grote fles Triple Karmeliet gehad. Was om te proberen maar zal ik zeker nog eens vaker meenemen. Fris, fruitig en zoet. Lekker tussendoor.

Met de speciaalbieren in de aanbieding bij AH nog wat lekkers (?) meegenomen:
- Jopen "Mooie Nel"
- Jopen "Hop zij met ons"
- Houblon Chouffe (IPA)
Allen nog niet eerder gehad, deze zullen het nieuwe jaar niet halen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Gadgeteer op 28-12-2016 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gisteren mijn 1000e unieke checkin in Untappd!
Dit heb ik gevierd met de Paradox Compass Box van Brewdog. Een whiskey barrel aged imperial stout van 15%. Ik heb er twee uur over gedaan, want wat was die lekker! Ik ging wel een beetje teut mijn bed in :+

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:03
Cheers! Duurt bij mij nog even, wil ik ook wel iets speciaals voor klaar leggen. M'n 500e werd gevierd met een Schultenbrau :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
Waar heb je die Paradox vandaan gehaald? Klinkt goed.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

darkkingll schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:13:
Waar heb je die Paradox vandaan gehaald? Klinkt goed.
Vorig jaar met twee vrienden besteld bij Brewdog zelf. Doos van 24 flesjes laten opsturen, dus we hadden ieder plek voor 8 flesjes :)
Het is jammer dat Brewdog bier zo duur is, zeker om het op te laten sturen.
Wie weet hebben we volgend jaar een Brewdog bar in Amsterdam...

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
Precies, Dat houd mij ook nogal tegen om het er te bestellen. Vaak zat een doos vol in de winkelwagen gehad, maar uiteindelijk toch afgehaakt.. Erg jammer, want ze hebben er ook vaak toffe andere bieren waar hier in Groningen niet of nauwelijks aan valt te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 29-12-2016 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Zojuist het nieuwjaarsbier van Stadsbrouwerij Eindhoven gekregen :D de Sortie Sublime. Gebrouwen op basis van een champagne. Deze gaat dus mooi open op 1 januari!

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

darkkingll schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:01:
Precies, Dat houd mij ook nogal tegen om het er te bestellen. Vaak zat een doos vol in de winkelwagen gehad, maar uiteindelijk toch afgehaakt.. Erg jammer, want ze hebben er ook vaak toffe andere bieren waar hier in Groningen niet of nauwelijks aan valt te komen.
Klink heel erg herkenbaar _O-

Vorig jaar ben ik in Ellon geweest, tour gedaan in de Brewdog brouwerij (ja James en Martin liepen er ook rond :p).
Daarna daar in de brewtap een proeverij gedaan en een hoop bier meegenomen voor in de koffer terug naar huis :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Op oudjaarsavond een glaasje Big Bad Baptista gehad, van de 2016 rare release. Komt bij Epic Brewing vandaan in Utah, Colorado:

Afbeeldingslocatie: https://www.epicbrewing.com/media/k2/items/cache/66afedd988dea33658cb71e484b851ba_S.jpg

Holy shit! Met afstand het beste bier wat ik het afgelopen jaar gedronken heb :9
Big Bad Baptista is inspired by traditional Mexican coffee, Café de Olla, which is served with cinnamon and piloncillo, an unrefined sugar. The Cinnamon adds another layer of complexity and accentuates the earthy character of Mexican Coffee, but more importantly, it captures the essence of a place and its culture. As beverage geeks we wanted to pay homage to that rich tradition and offer our unique take.

Big Bad Baptista is a combination of Vanilla, Cinnamon, Mexican coffee roasted by Blue Copper, and Solstice Chocolate cacao nibs. It’s luxurious to say the least, with a pleasant warming sensation generated by the cinnamon and alcohol. Enjoying the interplay of chocolate, malt, oak, and spice is the perfect way to spend a cool evening, with friends around a fire.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
We hadden zelf een bierproeverij gehouden met oud en nieuw. De zes biertjes waren:
BrewDog - Hop Fiction
Oedipus x Anchor - Lekker Gezellig
Ayinger - Celebrator Doppelbock
't IJ - IJndejaars
SNAB - IJsbok
Gulden Draak Brewmaster Edition

De BrewDog is een IPA zoals je die van Brewdog kan verwachten. Erg lekker maar proefde erg fris. De Oedipus is een biertje waar je van moet houden. Erg kruidig, kon hem zelf eigenlijk niet waarderen vanwege de overweldigende kruidensmaak die eraan vast zat. De Ayinger had ik al een keer van de tap gehad. Ondanks dat ik bokbieren niet heel vaak drink, blijft deze erg lekker. 't IJ viel eigenlijk een beetje tegen. Qua smaak is ie wel OK, maar hij ruikt een beetje raar op een nieuw prettige manier.

Toen de IJsbok open getrokken. Dit was bijna unaniem de beste van de avond. Heel veel mensen vonden hem erg lekker. Een echte aanrader. Als laatste de Brewmaster editie van de Gulden Draak. Het is eigenlijk de reguliere Gulden Draak alleen dan met voornamelijk een honing/toffee accent. Deed mij sterk denken aan de La Trappe Isid'or alleen dan steviger/krachtiger.

Al met al een geslaagde avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Laatst online: 13-09 16:34
Hier is de biervoorraad inmiddels weer aangevuld:
- Fourpack Gageleer
- Fourpack Tripel Karmeliet mét groot glas (ik had al de kleinere)
- Tongerlo Christmas

Uiteraard ook de nodige geproefd:
- Tongerlo Christmas: gewoon een lekker biertje van Tongerlo, zoals ze er wel meer hebben.
- Troubadour Magma: lekker kruidig, aangenaam van smaak.
- Slaapmutske Dubbel Glutenvrij (voor m'n vriendin): lekkere afdronk, vol.
- Maredsous 10, gewoon lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Ik heb hier een flesje met datum 21-12-2016, kan ik deze nog opdrinken?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

racoon schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:50:
Ik heb hier een flesje met datum 21-12-2016, kan ik deze nog opdrinken?
Wat let je?
Hangt vooral af van het soort bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

MikeyMan schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:57:
[...]

Wat let je?
Hangt vooral af van het soort bier.
Een radler 0%0

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die moet je al niet drinken als ie niet verlopen is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik denk dat je hem 2 weken over datum nog prima kan drinken. Hij wordt er niet lekkerder op en ik zou ook geen maand meer wachten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Boudewijn schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:16:
Ik denk dat je hem 2 weken over datum nog prima kan drinken. Hij wordt er niet lekkerder op en ik zou ook geen maand meer wachten.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Hoe donkerder en hoe zwaarder het bier, hoe langer je hem kan houden. Zelfs een gewoon pintje 6 maanden over tijd kan op zich geen kwaad. Enkel de smaak en bruis worden minder.

Zware bieren kan je makkelijk enkele jaren over tijd nog drinken.

Kriek/gueuze bieren worden eigenlijk bijna niet slecht, 10-15 jaar over tijd kan geen kwaad, omdat het bieren van spontane gisting zijn. Yummie :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen in ' Het grote limonade topic' :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

azz_kikr schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:08:
Hoe donkerder en hoe zwaarder het bier, hoe langer je hem kan houden. Zelfs een gewoon pintje 6 maanden over tijd kan op zich geen kwaad. Enkel de smaak en bruis worden minder.
..
De kleur van het bier maakt toch niets uit?
...
Zware bieren kan je makkelijk enkele jaren over tijd nog drinken.

Kriek/gueuze bieren worden eigenlijk bijna niet slecht, 10-15 jaar over tijd kan geen kwaad, omdat het bieren van spontane gisting zijn. Yummie :p
Gisteren nog een Oude kriek cuvee rene van Lindemans gedronken :9~
https://untappd.com/user/defcon84/checkin/402889632 Afbeeldingslocatie: https://untappd.akamaized.net/photo/2017_01_05/f89be0d62c6fd5d259ff7f5434806539_640x640.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door defcon84 op 06-01-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:50
Floris-K schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 06:01:
[...]

Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen in ' Het grote limonade topic' :+
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

defcon84 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:47:
[...]

De kleur van het bier maakt toch niets uit?
Geen idee, is me altijd zo geleerd geweest :+

Mss omdat de donkere bieren "meer smaak" bevatten, minder licht door laten, meer alcohol bevatten ...geen idee eigenlijk waarom ze dat zeggen.

Ik ben al tevreden als het pssssssht zegt als ik het flesje open draai :+

Psss lekker biertje heb je daar. Komt van bij mij in de buurt. Kwak, affligem, palm kan ik letterlijk ruiken. Duvel, Lindemands, allemaal kortbij ;)

[ Voor 14% gewijzigd door SadisticPanda op 06-01-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

De Sancti Adalberti Miraculum Novum bieren (oa te koop bij de DekaMarkt) zijn niet best. Mooi in het schap laten staan!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SannrHerr schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:08:
De Sancti Adalberti Miraculum Novum bieren (oa te koop bij de DekaMarkt) zijn niet best. Mooi in het schap laten staan!
Kan het met moeite uitspreken, laat staan dat ik er nog eentje vraag als ik gedronken heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

azz_kikr schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:05:
[...]
Geen idee, is me altijd zo geleerd geweest :+

Mss omdat de donkere bieren "meer smaak" bevatten, minder licht door laten, meer alcohol bevatten ...geen idee eigenlijk waarom ze dat zeggen.

Ik ben al tevreden als het pssssssht zegt als ik het flesje open draai :+
haha 8)
Kleur en type heeft idd ook niets te maken met smaak. :)
Psss lekker biertje heb je daar. Komt van bij mij in de buurt. Kwak, affligem, palm kan ik letterlijk ruiken. Duvel, Lindemands, allemaal kortbij ;)
Lekker voor een keertje op terras, als er niets anders te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

azz_kikr schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:08:
Hoe donkerder en hoe zwaarder het bier, hoe langer je hem kan houden.
Bijzonder dat dit toch iedere keer weer terug komt.. bier kan je onbeperkt bewaren. Het bederft niet en de tijd kan alleen invloed op de smaak hebben (zowel positief als negatief).

Heb je een bier dat toch zuur is geworden of vlokken heeft, ondanks dat de fles lucht dicht is afgesloten, dan is dat gekomen door dat de fles niet goed schoon is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Nah oneens!

Ik vind de triple erg smaakvol, zeker zelf proberen :)
SannrHerr schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:08:

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
DukeBox schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:11:
[...]

Bijzonder dat dit toch iedere keer weer terug komt.
Vind je? Een willekeurig pils uit de plaatselijk super mag blij zijn met een paar maand houdbaarheid. De Hemel & Aarde bourbon BA (2016) heeft een tht van 2041. Toegegeven, je gaat niet dood van het drinken van beide na verstrijken van de datum, zou persoonlijk toch niet met plezier een 2 jaar oud pilsje doppen (zeker niet die in de erg lichte flesjes). Theoretisch heb je wellicht gelijk, al denk ik dat zwaar alcoholisch bier door het % alc ook beter bewaard kan worden.
Heb je een bier dat toch zuur is geworden of vlokken heeft, ondanks dat de fles lucht dicht is afgesloten, dan is dat gekomen door dat de fles niet goed schoon is geweest.
Ook tijdens het brouwen kan er een infectie ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JohnnieWbl schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:36:
Ook tijdens het brouwen kan er een infectie ontstaan.
Nee, dat heet gewoon gisten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En dat alles op een vraag over een 0,0 radlertje _o-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:22
MikeyMan schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:03:
En dat alles op een vraag over een 0,0 radlertje _o-
Ik snap dat dit het speciaalbier topic is, maar waarom de haat tegen radler?
Prima biertje, zeker als je ergens met de auto bent.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bossie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:13:
[...]

Ik snap dat dit het speciaalbier topic is, maar waarom de haat tegen radler?
Niks haat tegen radler, maar het heeft echt helemaal niks met bier te maken.
Ja, het flesje en de prijs, maar that's it. Zeker de 0,0 is gewoon limonade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
DukeBox schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:40:
[...]
Nee, dat heet gewoon gisten.
Ik hoor het al, u bent geen thuisbrouwer ;)
MikeyMan schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:52:
Inderdaad, ijs erin en het kan lekker dorstlessend zijn. Ranja inderdaad ook. Voor mij (en velen anderen) bestaat bier uit 4 essentiële ingrediënten: water, mout, hop en gist. Je proef de laatste 3 nou niet echt in een radler (tenminste niet in de 5-8 die ik gehad heb).

[ Voor 58% gewijzigd door JohnnieWbl op 08-01-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Vanavond eens een Westvleteren blond proberen :)
Ik vond de 12 lekker, maar om eerlijk te zijn niet lekkerder dan bijv. de Rochefort 12. Sowieso wel goed bier!

Gisteren een Jopen ongelovige thomas op, ook best prima. Aparte smaak, kon hem wel waarderen. Niet de lekkerste ooit ofzo, gewoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Bossie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:13:
Op de TT afgaande hoort gewoon pils hier al niet eens dus laat staan radler e.d. ;)
Persoonlijk mag ik het ook graag drinken wanneer ik geen alcohol wil/mag nuttigen, maar ik zie het eerder als vervanger voor cola en andere fris soorten. dan voor bier (en met name pils).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 14:35
Van het weekend mezelf aan de winterbok van Grolsch gewaagd.

Apart biertje is dat..

v/d site;
"Deze Winterbok kenmerkt zich dan ook door een volle smaak met tonen van honing, kaneel, gember en kruidnagel."

Ik kreeg de indruk dat ik een of ander kruidendrankje naar binnen aan het gieten was, niet echt mijn ding... :r

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

jimz93 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 06:51:
Van het weekend mezelf aan de winterbok van Grolsch gewaagd.

Apart biertje is dat..

v/d site;
"Deze Winterbok kenmerkt zich dan ook door een volle smaak met tonen van honing, kaneel, gember en kruidnagel."

Ik kreeg de indruk dat ik een of ander kruidendrankje naar binnen aan het gieten was, niet echt mijn ding... :r
Ik had exact dezelfde gedachte:
MegaTronics schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:42:
Gisteren een Grolsch Winterbok gehad, maar dat heeft ook niets met bok te maken. Qua smaak vond ik hem lijken op een kruidenbitter. Leuk om geproefd te hebben, maar die laten we de volgende keer gewoon in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eens! Vond het ook geen zuipen. Net of ze speculaas in het vat hebben gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 14:35
MikeyMan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 07:30:
Eens! Vond het ook geen zuipen. Net of ze speculaas in het vat hebben gegooid.
Dat is best een aardige analyse ja;

"Grolsch Winterbok, met de zachtzoete kruidige smaak van honing en speculaas"

http://www.koninklijkegro...richten/2016/11/winterbok

Staat ook op het flesje dat het iets weg moet hebben van honing & Speculaas... |:(

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de winterbok van Grolsch ook een raar biertje. Waar ik de afgelopen maanden wel heel erg van heb genoten is Brand Dubbelbock ik heb daarvan meerdere six packs gekocht. Mijn persoonlijke beste bokbier van de afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zweer bij de Wintervrund en Brand Sylvester. En alle kerstbiertjes bevallen ook altijd wel prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als je bij de ingrediënten van de Grolsch Winterbok kijkt zie je ook dat er de nodige kruiden en 'aroma's' aan zijn toegevoegd. Nepbier dus. Het smaakte niet héél verkeerd, maar ik zal 'm niet nog eens drinken. Het smaakte niet echt naar bier.

Van de Wintervrund weet ik nog dat deze zoet en slap was.

Ik moet gewoon om die 'speciaalbiertjes' van de grote brouwers heen lopen want ze blijven teleurstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MikeyMan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:00:
Ik zweer bij de Wintervrund en Brand Sylvester. En alle kerstbiertjes bevallen ook altijd wel prima!
De Gulpener Wintervrund is ook te koop bij de Lidl, alleen heet die daar Gerardus Winterbier. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MegaTronics schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:06:
[...]

De Gulpener Wintervrund is ook te koop bij de Lidl, alleen heet die daar Gerardus Winterbier. :p
Exact dezelfde? of wel een variatie op het thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MikeyMan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Exact dezelfde? of wel een variatie op het thema?
Exact dezelfde, stond in het laatste Bier magazine. Het is een etikettenbier, net als het bokbier, dat is ook de normale Gulpener. De andere Gerardus bieren zijn wel eigen brouwsels van het klooster en hebben geen Gulpener variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
MegaTronics schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Exact dezelfde, stond in het laatste Bier magazine. Het is een etikettenbier, net als het bokbier, dat is ook de normale Gulpener. De andere Gerardus bieren zijn wel eigen brouwsels van het klooster en hebben geen Gulpener variant.
Of het al dan niet hetzelfde is vind ik minder interessant.. Ik wil liever weten of het de moeite waard is? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Laatst online: 06:43

Whaam

Meer beter

Metalfreak schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:44:
[...]

De Tripel van HJ vind ik juist echt heerlijk, geen overdreven gecompliceerde smaak nee, maar daar houd ik ook niet van. Moet niets hebben van de IPA's en bijvoorbeeld Porters waar je tegenwoordig mee doodgegooid wordt. De Karakter van HJ vond ik weer veel te zoet.
Geen porters? :o
Heb je de Fuller's London Porter wel eens geprobeerd? TOP biertje. Niet gecompliceerd, juist erg zacht met bijna koffie idee. :9~ :9~

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gadgeteer schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Of het al dan niet hetzelfde is vind ik minder interessant.. Ik wil liever weten of het de moeite waard is? :*)
Tja, dat is lastig aangezien smaken verschillen. Wat de een lekker vind, kan de ander niet door zijn strot krijgen. :p

Kwam bij de Plus deze nog tegen:

Afbeeldingslocatie: https://www.biernet.nl/images/fck/images/nieuws/Warsteiner%20Winter%20Sixpack.png

Vanavond eens proeven. :9

[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 09-01-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
MegaTronics schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:53:
[...]

Tja, dat is lastig aangezien smaken verschillen. Wat de een lekker vind, kan de ander niet door zijn strot krijgen. :p
:X

Laat ik mijn vraag anders formuleren en hem richten aan wie hem al gehad hebben: wat vond je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb hem nog niet gehad, dus ik kan je er niets over vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:58
Qua winterbieren van het weekend La Chouffe n'ice gedronken. Dat was erg lekker. In tegenstelling tot het bokbier van La Chouffe dat ik erg vond tegenvallen. Daarnaast nog HJ Grand Prestige. Maar die valt in het kader: altijd lekker om in huis te hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaguarxj16 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:19:
Qua winterbieren van het weekend La Chouffe n'ice gedronken. Dat was erg lekker. In tegenstelling tot het bokbier van La Chouffe dat ik erg vond tegenvallen. Daarnaast nog HJ Grand Prestige. Maar die valt in het kader: altijd lekker om in huis te hebben :9
Met kerst nog in achouffe geweest, een N'ice tegenover de brouwerij gedronken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Whaam schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Geen porters? :o
Heb je de Fuller's London Porter wel eens geprobeerd? TOP biertje. Niet gecompliceerd, juist erg zacht met bijna koffie idee. :9~ :9~
Ik drink ook geen koffie, wie ooit verzonnen heeft dat dat lekker moet zijn :r

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jaguarxj16 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:19:
Mee eens; de N'ice is prima, maar de Bok is echt smakeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:35:
[...]

Met kerst nog in achouffe geweest, een N'ice tegenover de brouwerij gedronken :9~
Nice! Van de tap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker N'ice :P van de tap ja

We waren trouwens in het cafe wat echt recht tegenover de brouwerij ligt. Vorig jaar zijn we nog bij de brasserie van La Chouffe zelf geweest, waar ook het proeflokaal en de gift shop ligt maar dat heeft toch iets minder sfeer vind ik. Is echt duidelijk commercieel opgezet om meer mensen ernaartoe te lokken (en geef ze eens ongelijk, ik vind het alleen niet zo gezellig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

MikeyMan schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:52:
[...]

Een Radler in Duitsland is half bier, half 7up, vers gemixt (dus niet uit 1 flesje). Best te doen.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom

Wom

Dat wordt in de volksmond toch een sneeuwwitje genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
't is vandaag tijd voor een Amersfoort Pale Ale van brouwerij Rock City. Eigenlijk is het gewoon een Brewdog Punk IPA knock-off. Heel fruitig, tropisch, en best goed te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Metalfreak schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:10:
[...]
Ik drink ook geen koffie, wie ooit verzonnen heeft dat dat lekker moet zijn :r
Vind (warme) koffie heerlijk maar moet van de meeste bieren die zich Porter noemen ook weinig hebben, al snap ik vaak niet zo goed wat het verschil tussen porter en stout is. Zo is de Mout & Mocca van De Molen bijna een fles koude koffie, echt geen lekkere doordrinker..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JohnnieWbl schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:20:
..al snap ik vaak niet zo goed wat het verschil tussen porter en stout is.
Echt veel verschil is er ook niet, dit is wel een mooi stukje die wat ingaat op de herkomst, al is het niet 100% zeker dat het klopt.. http://lovebeerlovefood.c...y-what-is-the-difference/

Zelf ben ik wel fan van de porters van brouwerij Rodenburg.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 10-01-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Vandaag de Hip Hop USA IPA en de Hip Hop WIPA van de Keukenbrouwers gedronken, vielen me allebei een beetje tegen eigenlijk. De USA IPA is lang niet bitter genoeg en lijkt eerder op een Belgisch blondje dan op een Amerikaanse IPA. De WIPA heeft een nare/rare bijsmaak en een schuimkraag die niet lang standhoudt, ook een tegenvaller dus. De Hip Hop Extreme IPA (170 IBU) van deze brouwer is stukken beter.

Inmiddels ook mijn favoriete trappistenbiertje gevonden; de Spencer India Pale Ale. Vind de 'normale' Spencer ook best lekker maar de IPA heeft toch echt mijn voorkeur.

Zag op het YouTube-kanaal van Goose Island dat ze in samenwerking met Hertog Jan aan een vatgerijpte Grand Prestige werken. Ben hier erg benieuwd naar, iemand wellicht een idee waar/wanneer deze te krijgen is?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MiBe schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:35:

Zag op het YouTube-kanaal van Goose Island dat ze in samenwerking met Hertog Jan aan een vatgerijpte Grand Prestige werken. Ben hier erg benieuwd naar, iemand wellicht een idee waar/wanneer deze te krijgen is?
Geen idee wanneer het leverbaar is, maar ik vind ze aardig aan de prijs:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15267755_1114115692019845_4783621554203685653_n.jpg?oh=2bab491ac8f49a2856309c89ae953224&oe=58B753EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook mijn favoriete trappistenbiertje gevonden; de Spencer India Pale Ale. Vind de 'normale' Spencer ook best lekker maar de IPA heeft toch echt mijn voorkeur.
Waaaaaat? :?

Bedoel je serieus dat je de Spencer India Pale Ale verkiest boven bijvoorbeeld een Rochefort 8 of 10. Of eigenlijk boven alle andere trappistenbieren?

Een ipa is lekker hoor, maar als we favorieten gaan kiezen komt er toch wel veel boven de Spencer IPA uit: La Trappe Quadrupel (liefst Oak Aged) om maar iets te noemen _/-\o_

Maar dat is natuurlijk gewoon mijn mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:58
Kreeg bij een rondleiding vorige maand te horen dat ze in februari verkrijgbaar moeten worden. Zag er ook mooi uit, zo'n ruimte vol vaten.
In ieder geval verkrijgbaar via de Mitra, en ik geloof ook via een supermarktketen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
NeoPhix schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:29:
Kreeg bij een rondleiding vorige maand te horen dat ze in februari verkrijgbaar moeten worden. Zag er ook mooi uit, zo'n ruimte vol vaten.
In ieder geval verkrijgbaar via de Mitra, en ik geloof ook via een supermarktketen..
Die Goose Island variant, die hebben ze dus in Chicago gebrouwen en te rijp gelegd op bourbon vaten? Leuk pakketje alles bij elkaar, maar 80 euro voor 3 l.(?) bier is indd mooi aan de prijs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Was er (Hertog Jan kennende, HJA-serie bijvoorbeeld...) al bang voor dat ze de hoofdprijs zouden vragen. Ga ze ook zeker niet allemaal kopen, ben vooral benieuwd naar die Goose Island collab. Met een paar man en 15/20 cl proefglaasjes is dat op zich nog wel te doen.
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:53:
[...]

Waaaaaat? :?

Bedoel je serieus dat je de Spencer India Pale Ale verkiest boven bijvoorbeeld een Rochefort 8 of 10. Of eigenlijk boven alle andere trappistenbieren?

Een ipa is lekker hoor, maar als we favorieten gaan kiezen komt er toch wel veel boven de Spencer IPA uit: La Trappe Quadrupel (liefst Oak Aged) om maar iets te noemen _/-\o_

Maar dat is natuurlijk gewoon mijn mening :)
Jep, maar IPA's zijn dan ook mijn favoriete biersoort, vind ik over het algemeen sowieso lekkerder dan quadrupels. Ben zelf een liefhebber van lichte bieren en dan het liefst zo bitter mogelijk :) Wil overigens niet zeggen dat ik nooit quadrupels drink hoor, op z'n tijd ook best lekker. Vooral als het buiten koud is :P

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Pagina: 1 ... 7 ... 197 Laatste