Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

GSX-MAN schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:47:
Jaloers, had het graag meegemaakt.
Met zijn 2-en ieder 75cl.. (oude en nieuwe fles) kan niet eens meer recht zitten ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

DukeBox schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:49:
[...]

Met zijn 2-en ieder 75cl.. (oude en nieuwe fles) kan niet eens meer recht zitten ;)
O man, lachen. Ik zit nu de nieuw Aventinus eisbock van Schneider te drinken. Wat blijft het toch een mooi bier. Ik denk wel dat ik de rest van de flesjes nog even laat rijpen, ik heb het weleens uit een oudere voorraad gekocht en dan wordt het nog voller van smaak.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

The_Scarabial schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:03:
[...]

Moet zeggen dat ik de 12 en 21 het lekkerst vindt. De 18 vind ik het minst lekker. Er schijnt ook nog weer een 40y te komen, maar wanneer die beschikbaar komt zal die wel gauw uitverkocht zijn
Ik zal ze nog eens een kans geven dan :)
DukeBox schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:03:
Zojuist een La Trappe Quadrupel uit 95 gedronken..
:o 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
zo, afgelopen week weer wat ingeslagen:

Animal Army pakket (verschillende bieren van Fiddlers in Den Haag, eigen brouwsels)
Cornet (nieuw bier wat verkocht wordt bij de AH, heerlijk)
London Black cab stout (heerlijk bier)
Hobgoblin

niet super luxe allemaal, maar wel allemaal goed te drinken :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07

Wom

Die Cornet is aan een redelijke opmars bezig, want zie die ook meer en meer in de horeca verschijnen. Prettig biertje inderdaad :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren ook wat Bockjes soldaat gemaakt.

Begonnen met een Paulaner Doppelbock, blijft erg lekker.
Toen over op de Amstel Bock, en daar ging het mis. Waar dit altijd mijn favoriet was, vond ik er helemaal niks aan. Leek ineens een stuk peperiger te zijn dan voorheen. Iemand een idee of het recept aangepast is?
De Brand DubbelBock en Jopen Johannieter daarentegen bevielen weer meer dan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 09-09 00:56
Cornet is erg lekker, heb hem al een hele poos geleden op en duikt tegenwoordig overal op!

Vorige week een gulden draak brewmaster 2016 gekocht. Ben benieuwd :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
Gisteren nam een vriend van me de cornet toevallig mee. Lekker biertje, maar ik vond hem niet heel speciaal. Excuus voor het tegengeluid ;).

• ndonkersloot
Fugitive2008 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:29:
Gisteren nam een vriend van me de cornet toevallig mee. Lekker biertje, maar ik vond hem niet heel speciaal. Excuus voor het tegengeluid ;).
We kunnen niet allemaal hetzelfde lekker vinden natuurlijk ;).

Wat vinden jullie trouwens het lekkerste bok biertje? Ik denk dat ik barbãr bok het lekkerst vind.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

SNAB ijsbock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Voor mij blijft dat de Tsarina Esra Eisbock gerijpt op eikenhouten vaten, van Brouwerij de Molen. Gedronken op Borefts 2015.
Ik had er een paar op, en met 18,6% alcohol gaat het dan wel érg hard. Maar hij is ook zó lekker...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Tiwazz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:58:
[...]
Wat vinden jullie trouwens het lekkerste bok biertje?
Ik ben er nog niet uit ... er zijn er zoveel.
Was dat voorgaande jaren ook al ? Probeerde altijd wel wat bokjes, maar dit jaar zie ik elke keer weer 'nieuwe' Net even bij Hoogvliet voor een boodschapje, staat er Brugse Bok ... ook maar weer meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit geeft een idee:

http://bestetotnutoe.nl/bokbier-test-2016-deel1/

Let wel, 11 delen and counting.

Ben zelf gecharmeerd van Jopen Johannieter en brand dubbel Bock.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 11-11-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:36
Wom schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:00:
Die Cornet is aan een redelijke opmars bezig, want zie die ook meer en meer in de horeca verschijnen. Prettig biertje inderdaad :)
Inderdaad een prima biertje die Cornet. :)

Vanmiddag bij de lokale HEMA nog tegen een 'bierpakket' aangelopen en maar meegenomen. :)
- Het Dunkelweizen bier vandeoirsprong
- 11.9 Lichtblond
- 'Belgisch speciaalbier IPA bier' (afgaande op etiket afkomstig uit Ertvelde: een incognitobier van Van Steenberge?)
- Cuvee Clarisse van brouwerij Wilderen

Maar eens zien wat dit allemaal is. :) :+

/edit: deze zag ik er ook staan, een volgende keer wellicht maar meenemen kist met Nederlandse bieren

[ Voor 23% gewijzigd door Sassie op 11-11-2016 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Mine is bigger than yours van To Øl: aanrader! Doen, erg lekkere Barley Wine. Fruitig-hoppig met een heerlijke afdronk.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:45
Goner schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:03:
Net even bij Hoogvliet voor een boodschapje, staat er Brugse Bok ... ook maar weer meegenomen.
Die vond ik persoonlijk tegenvallen vorige week.

Texels Skuumkoppe is me eigenlijk vrij goed bevallen en ook de Rochefort 8. Vanavond eens de Rochefort 10 proberen. St Bernardus abt 12 viel me ietwat tegen.

Een collega regelt binnekort de 3 soorten Westvleteren voor me, ben benieuwd. Ook naar het verschil met de Abt 12/Westvleteren 12; als ik het überhaupt proef 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
remzor schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:17:
[...]

Een collega regelt binnekort de 3 soorten Westvleteren voor me, ben benieuwd. Ook naar het verschil met de Abt 12/Westvleteren 12; als ik het überhaupt proef 😊
Oeh, leuk! Hier ben ik benieuwd naar. Vertel je de uitkomst?

Verder heb ik nog een algemene vraag: hoe organiseren jullie je biercollectie? Op brouwer, alfabet, soort, formaat fles.....?

Heb hier thuis +/- 60 flesjes staan, kriskras door elkaar. Heb wel een poging gedaan om ze gegroepeerd op soort neer te zetten maar dat bleek moeilijker dan gedacht, en bovendien zit je dan met dat er opeens een sixpack bokbier in een rijtje staat, wat er ook niet al te mooi uitziet. Hoe doen jullie dat? (Als jullie überhaupt een systeem hebben :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Vorige week nog een paar la trappe quadrupels gehad. Blijft voor mij een lekker biertje, rijke smaak en toch toegankelijk. Qua bokbier ben ik erg gecharmeerd van de brand dubbelbock. Ook amstel is prima te drinken. Als wegdrinkertje grolsch maar die is wel erg zoet.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:23
Zaterdag een groentestoofschotel met pompoen en Grolsch gerijpte bock gemaakt, erg lekker. Meestal zijn die stoofschotels met bier ook met vlees, maar pompoen werkt prima als je het vegetarisch wilt maken. Venkel en wortel erbij, wat tomaten en als zijgerecht gebakken rijst met geroosterde bataat. Een Barbar Bok erbij, lekker maar erg zoet door de honing waarmee het is gebrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Klinkt lekker.
Onlangs deze variant op Mac 'n Cheese gemaakt. Ik vond 'm lekker, maar rest van gezin was niet kapot van de bittere IPA smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Goner schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:56:
Klinkt lekker.
Onlangs deze variant op Mac 'n Cheese gemaakt. Ik vond 'm lekker, maar rest van gezin was niet kapot van de bittere IPA smaak.
Welk biertje had je gebruikt?
Want er staat gewoon Pale Ale, niet IPA.. Misschien lusten ze het dan wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Proef je dat goed ja? Misschien maar eens proberen, ben normaal geen fan van Mac 'n Cheese maar van (I)PA des te meer :P

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Wom schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:00:
Cornet nog niet geproefd, is van Palm dus zal binnenkort wel op elke straathoek te koop zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

defcon84 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:56:
[...]
Welk biertje had je gebruikt?
Vedett IPA.
Ja, er staat gewoon pale ale, maar zag in soortgelijk recept dat ze IPA gebruikten.

Die Cornet is inderdaad lekker. Brand heeft iets soortgelijks, Zwaar Blond, ook 8,5%

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 22-11-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Goner schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:36:
[...]

Vedett IPA.
Ja, er staat gewoon pale ale, maar zag in soortgelijk recept dat ze IPA gebruikten.

Die Cornet is inderdaad lekker. Brand heeft iets soortgelijks, Zwaar Blond, ook 8,5%
Die Brand is iets bitterder van wat ik me kan herinneren, wel lekker. Heb vrijdag ook die Cornet gehad, vond 'm ook wel geslaagd, maar niet heel speciaal.

En ik heb tegenwoordig een enorme hekel aan IPA's. Sinds een biermatinee van IPA's waarbij de ene nog viezer was dan de andere, sla ik ze nu allemaal maar over. :/

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Vedett IPA heeft 40 IBU
Brand Zwaar Blond heeft 36 IBU

nagenoeg hetzelfde dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

straaljager27 schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:43:
[...]

Oeh, leuk! Hier ben ik benieuwd naar. Vertel je de uitkomst?

Verder heb ik nog een algemene vraag: hoe organiseren jullie je biercollectie? Op brouwer, alfabet, soort, formaat fles.....?

Heb hier thuis +/- 60 flesjes staan, kriskras door elkaar. Heb wel een poging gedaan om ze gegroepeerd op soort neer te zetten maar dat bleek moeilijker dan gedacht, en bovendien zit je dan met dat er opeens een sixpack bokbier in een rijtje staat, wat er ook niet al te mooi uitziet. Hoe doen jullie dat? (Als jullie überhaupt een systeem hebben :p )
Ik heb hetzelfde, en ik zet alleen de IPA's apart omdat je die niet te lang moet bewaren.
Voor de rest... Ik kijk gewoon steeds wat ik wil drinken en pak het dan. Zo laat ik mij steeds verrassen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Die Brand Zwaar Blond vind ik een erg prettig bier. Heb die inmiddels al een tijdje standaard in het assortiment.

Doordat mijn vriendin een maand lang elke week naar Praag moest voor werk heb ik inmiddels al een flinke collectie staan met onuitspreekbare bieren. Daar ga ik mij de komende tijd eens op richten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Afgelopen week Paix Dieu op, erg lekkere tripel. Echt een aanrader! Het is alleen wel een beetje oppassen met drinken, het glas is best scherp door z'n vorm. :9

• Mercatres
  • Laatst online: 13-09 16:34
defcon84 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:43:
Vedett IPA heeft 40 IBU
Brand Zwaar Blond heeft 36 IBU

nagenoeg hetzelfde dus.. :)
En allebei lekker. Niets al te speciaals, gewoon lekker. Net zoals die Cornet trouwens, fijn zomeravondbiertje.
Gisteren nog eens een Gulden Draak Quadruppel gedronken, blijft ook lekker wegsmelten. Fijner dan de normale Gulden Draak trouwens.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:34
Een aanrader; de Tsaar van brouwerij Wageningen. Zo zwart als motorolie en na een fles (75cl) zit je ondersteboven op je stoel, maar erg lekker

• Gadgeteer
  • Laatst online: 12-09 08:33
Wom schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:02:
Die Brand Zwaar Blond vind ik een erg prettig bier. Heb die inmiddels al een tijdje standaard in het assortiment.

Doordat mijn vriendin een maand lang elke week naar Praag moest voor werk heb ik inmiddels al een flinke collectie staan met onuitspreekbare bieren. Daar ga ik mij de komende tijd eens op richten :)
Tsjechisch pils.. Ja daar heb ik afgelopen zomer veel van mogen uitproberen.
Veel doorsnee pils helaas, het is even zoeken naar de pareltjes. Je merkt wel dat het alcoholpercentage bij het gros van het tsechische pils vrij laag is.
Weet je eenmaal je weg te vinden dan zijn er echt een aantal fijne te vinden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Laatst online: 14:22
Lees net de op de Hertog Jan facebook dat de Grand Prestige vat gerijpt 19,50 per fles gaat kosten.. Dat is me dan toch echt iets te gortig... :X

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15267755_1114115692019845_4783621554203685653_n.jpg?oh=2bab491ac8f49a2856309c89ae953224&oe=58B753EE

[ Voor 36% gewijzigd door Faeshaas op 28-11-2016 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Inspringen op de hype. Het gaat al een tijdje die kant op helaas... Allemaal exclusiefjes voor een belachelijke prijs. De Untappd bierhipsters trekken toch wel de knip, en het zet je brouwerij natuurlijk in de spotlights.

Ik mag hopen dat het 75cl flessen zijn trouwens? Misschien dat ik er één probeer, delen met vrienden. Dan valt de schade wel mee als het niks bijzonders blijkt te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Dat zijn idd fikse prijzen zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Afgelopen vrijdag effe binnengevallen bij brouwerij Noordt in Rotterdam. De tapperij is helaas maar tot 19:00 open, maar toch een paar lekkere biertjes van de tap geproefd.
Ze hebben ook een proefplankje met 5 biertjes, elke week wisselend blijkbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 28-11-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik kwam gisteren in de locale AH, verstopt onder een bak met afgeprijsde wijnen, een bak tegen vol met 35% afgeprijsde Johannieter en de dubbelbock van Brouwerij het Ij. Lijkt erop dat deze 2 eruit gingen om plaats te maken voor een nieuwe bier. Misschien ook in andere AH vestigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

darkkingll schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:09:
een bak tegen vol met 35% afgeprijsde Johannieter
Jup, bij mij om de hoek stonden ze ook.. met de nadruk op stonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ik heb beide nog niet eerder gehad, dus van elk 1 meegenomen,maar ik denk dat ik er nog wat haal. Het gaat hier niet zo snel met de speciaal bieren en aangezien de THT pas ergens volgend jaar is kan het wel even in de kast staan. :)

Ik moet helaas met de jaarwisseling werken. Had het plan om dan om 00.00 mijn fles Terra Incognita te openen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

darkkingll schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:28:

Ik moet helaas met de jaarwisseling werken. Had het plan om dan om 00.00 mijn fles Terra Incognita te openen..
Wij willen hem wel voor je opdrinken hoor. :+

Hier een voorraadje Affligem aangelegd, voor € 2,99 per fourpack te koop bij de Dirk. Zelfde prijs voor fourpacks Hertog Jan Karakter, Tripel en Grand Prestige

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Kom maar langs, drinken we hem een keer samen op. :)
Goede deal trouwens. Ik heb alleen nog zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
MegaTronics schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:29:
[...]
Hier een voorraadje Affligem aangelegd, voor € 2,99 per fourpack te koop bij de Dirk. Zelfde prijs voor fourpacks Hertog Jan Karakter, Tripel en Grand Prestige
Ik heb van elke variant een 4-pack meegenomen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

darkkingll schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:09:
Ik kwam gisteren in de locale AH, verstopt onder een bak met afgeprijsde wijnen, een bak tegen vol met 35% afgeprijsde Johannieter en de dubbelbock van Brouwerij het Ij. Lijkt erop dat deze 2 eruit gingen om plaats te maken voor een nieuwe bier. Misschien ook in andere AH vestigingen?
Was hier in de buurt laatst ook. Maar een week later stonden ze weer vrolijk in het schap.
Ik hoop dat ze nu over gaan op de winterbieren. Wintervrund doet het best prima altijd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier bij de AH stond de Jopen Ongelovige Thomas ook weer in het schap. Wel voor € 11,99 per sixpack, dus we wachten wel totdat ze in de bonus/uitverkoopbak komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gisteren bij onze AH een proefpakket Jopen meegenomen. Daar zit een gose in (Coastal Gose) die ik nog niet heb gedronken. De andere 3: Frans Hals Kuitbier, Lentebok en Hoppenbier. Plus een leuk glas voor 10 euro.
Er staat ook een pakket van het IJ; drie bieren met een glas maar die vond ik minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 19:13

Fustje

Koel bewaren

Soms moet je het van een mazzeltje hebben. Vorige week o.a. Hertog Jan bock 40% korting bij AH. Ik neem 3 sixpacks mee, thuisgekomen kijk ik de bon na en blijkt ze er maar 1tje te hebben aangeslagen. :7

Ik ben eigenlijk op zoek naar (iets beter) verkrijgbare 'winter'bieren, zoals de Lupulus Hibernatus. Ik hou niet van de kerstbieren, waar soms een compleet kruidenrek in gegooid lijkt te zijn. Qua smaak zoek ik het meer richting de bruine bieren, of zoals Rochefort 10 en Sint Bernardus abt 12 bijvoorbeeld.

Heeft iemand tips?

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De Chouffe N'Ice is een fijn en verwarmend biertje.
Voor de rest ben ik er eigenlijk weinig in thuis; inderdaad mede om de vaak té kruidige smaak en zoetheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Chouffe n'ice ken ik inderdaad, toch bedankt voor de tip, want ik heb 'm toch al een tijdje niet meer gehad. Leuk om weer eens te proeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

darkkingll schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:28:
Ik heb beide nog niet eerder gehad, dus van elk 1 meegenomen,maar ik denk dat ik er nog wat haal. Het gaat hier niet zo snel met de speciaal bieren en aangezien de THT pas ergens volgend jaar is kan het wel even in de kast staan. :)

Terra Incognita van Sierra Nevada & Boulevard ?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Dit weekend nog eens in mijn geboorteland (:)B) naar de slijter geweest.

Afbeeldingslocatie: https://nbdpow-ch3301.files.1drv.com/y3mU-LXvyFXKEgYh3S4sT7TrkIIeskSmL4YeYeIvnrmdCnx5s3f5mpOMi2CsKOc6xMgPUzzdNnrUm7BO8vNU3Sdz33EpPI7YaFrI_qdwKSoD3WzwgRttPGybZgQI7odc5lDBB55ORq3Q4iGA_gC2xObUpz5ZuK4XxHUF4GbKsssJLQ/WP_20161128_15_48_43_Pro.jpg?psid=1&width=638&height=360

Vooral benieuwd naar deze:
Afbeeldingslocatie: https://n4wlrg-ch3301.files.1drv.com/y3m0drjvkOh33c4yGbl192kvz5t-t41GlJCzY_JIwGwDcLBKYSgUhGQk0AMtrm9az8SBfEYMAR8UnuPAmUkd8TU04sPlYWRW9HmTrKRoN3pUQkq1UeUzBDHGj9kyZ9HlJLfAqzm2BtZ1DrX1X4Xmbq3YMrkD3i5-KsnpOFeXhv1mJk/WP_20161128_15_53_45_Pro.jpg?psid=1&width=638&height=360

[ Voor 62% gewijzigd door defcon84 op 01-12-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
pa1fw schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:17:
Soms moet je het van een mazzeltje hebben. Vorige week o.a. Hertog Jan bock 40% korting bij AH. Ik neem 3 sixpacks mee, thuisgekomen kijk ik de bon na en blijkt ze er maar 1tje te hebben aangeslagen. :7

Ik ben eigenlijk op zoek naar (iets beter) verkrijgbare 'winter'bieren, zoals de Lupulus Hibernatus. Ik hou niet van de kerstbieren, waar soms een compleet kruidenrek in gegooid lijkt te zijn. Qua smaak zoek ik het meer richting de bruine bieren, of zoals Rochefort 10 en Sint Bernardus abt 12 bijvoorbeeld.

Heeft iemand tips?
Zat er bij jou een beetje prik in die Hertog Jan? Ik heb weer 2 complete 6 packs door de gootsteen gespoeld. Krijg nu mijn euro's terug. Had hetzelfde grapje ook al met een kratje gewoon bier gehad. Ik laat het voorlopig maar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

e.looijenga schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:06:
[...]

Zat er bij jou een beetje prik in die Hertog Jan? Ik heb weer 2 complete 6 packs door de gootsteen gespoeld. Krijg nu mijn euro's terug. Had hetzelfde grapje ook al met een kratje gewoon bier gehad. Ik laat het voorlopig maar staan.
Ik heb niets vreemds gemerkt, in ieder geval een prima schuimkraag op de vorige sixpack. Ik trek er morgenavond eentje open en laat het je weten, ik drink in principe niet op een doordeweekse avond ;)

Kan het aan je slijter liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Fustje op 01-12-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Net met boodschappen doen een cadeauverpakking van la chouffe meegenomen. Heb nog niet zo'n glas, vorige is op de terugweg uit de Ardennen gesneuveld en heeft mijn glazenkast dus nooit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28
defcon84 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:07:
Dit weekend nog eens in mijn geboorteland (:)B) naar de slijter geweest.
De lekkerste biertjes die daar tussen staan zijn dan wel weer Schots, Amerikaans en Nederlands (DvdK is een Nederlander die toevallig in België brouwt voor een stukje ontwikkelingshulp), uitzonderingetje voor die Struise ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

EvaluationCopy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 07:59:
[...]

De lekkerste biertjes die daar tussen staan zijn dan wel weer Schots, Amerikaans en Nederlands (DvdK is een Nederlander die toevallig in België brouwt voor een stukje ontwikkelingshulp), uitzonderingetje voor die Struise ;)
Ik denk dat je Viven, 3 Fonteinen, Lindemans, Abbaye des rocs, St-Feuillien, het Nest en vooral Cantillon daar tekort mee doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Viven heeft prima prijs/kwaliteit maar geen topper, je hebt gelijkt qua 3 Fonteinen en Cantillon maar geuzes doen mij niet veel ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

e.looijenga schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:06:
[...]

Net ingeschonken. Smaakt prima, voldoende prik. Lekkerder dan de Chouffe bok eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

pa1fw schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:48:
Lekkerder dan de Chouffe bok eigenlijk :)
Daar is dit jaar ook niet veel voor nodig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisteren een Grolsch Winterbok gehad, maar dat heeft ook niets met bok te maken. Qua smaak vond ik hem lijken op een kruidenbitter. Leuk om geproefd te hebben, maar die laten we de volgende keer gewoon in de winkel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Gisteren het Elfde Gebod van Hertog Jan maar eens opengemaakt. Nondeju wat was die lekker! :9 Vervolgens een Zatte van Brouwerij 't IJ erachteraan, die smaakte me ook meer dan prima :)

Vrijdag een Flink van 't IJ gehad en een Hoppenbier van Jopen, dat zijn toch echt niet mijn soort bieren... Heb ze een beetje met tegenzin naar binnengewerkt. :{

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
defcon84 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:05:
[...]

Terra Incognita van Sierra Nevada & Boulevard ?? _/-\o_
nope, volledige naam is Terra Incognita-fresh bourbon barrel aged Barley-wine en is gebrouwen door Bronckhorster brewery.
Ik dend dat ik vanavond een fles Alaskan smoked porter uit 2013 open trek. Kon hem gisteren niet laten staan bij de slijterij. :D

[ Voor 17% gewijzigd door darkkingll op 04-12-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dit weekend aan diverse biertjes van Breugem gezeten, de Saense Tripel, Blond, Zoentje en IPA. Op zich aardig qua smaak, maar niet echt een uitschieter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 13:26

The_Scarabial

MTB for life!

Gisteren even wezen shoppen voor de feestdagen. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/huKE48ImsGfXYSuCKOOAbexo/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Merry :9 X-Mas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

The_Scarabial schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:09:
Gisteren even wezen shoppen voor de feestdagen. :9

[afbeelding]
lekkere lijstje hoor, laat ze smaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Zaterdag samen met een kameraad de volgende biertjes gehad:

La Chouffe - 4/5
Lekker biertje, fris en kruidig,
Affligem Blond - 4/5
Lekker fris en toch een redelijk volle smaak. Heeft mij licht positief verrast.
Hertog Jan Karakter - 3,5/5
Wat donkerder en meer gebrande tonen.
Tripel Karmeliet - 4,5/5
Erg lekkere volle en kruidige tripel, genieten.
Hertog Jan Grand Prestige 2016 4,5/5
Gewoon lekker :)
La Trappe Quadrupel - 4,5/5
Volle en erg lekkere smaak, maar toch toegankelijk.
Hertog Jan Arcener Tripel - 3,5/5
Prima te drinken, maar vond persoonlijk de smaak wat te vlak.

Nu zaten er voor mij grotendeels bekende biertjes/bierstijlen bij dus geen grote verrassingen. Verder eigenlijk mede daardoor geen zware tegenvallers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

defcon84 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:47:
[...]

lekkere lijstje hoor, laat ze smaken!
Nou de Ypres 2011 reserva van de struise brouwers was een foutje, had zo niet gezien dat het een Sour Ale was 8)7
Wel opgedronken, maar wat een zuur kreng :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die Mooi & Meedogenloos Bourbon BA is echt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

The_Scarabial schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:34:
[...]

Nou de Ypres 2011 reserva van de struise brouwers was een foutje, had zo niet gezien dat het een Sour Ale was 8)7
Wel opgedronken, maar wat een zuur kreng :F
Die is echt heerlijk! :9~
Ik ga die binnenkort ook nog eens zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

darkkingll schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:38:
[...]

nope, volledige naam is Terra Incognita-fresh bourbon barrel aged Barley-wine en is gebrouwen door Bronckhorster brewery.
Ik dend dat ik vanavond een fles Alaskan smoked porter uit 2013 open trek. Kon hem gisteren niet laten staan bij de slijterij. :D
ASP :Y
Bij mijn lokale bierboer staan die flessen voor 5 euro p/s. Ik denk dat de 2013 lichting uit iets meer flessen bestond dan die er voor.
Ik heb ook nog wat 2012 staan, maar ik heb het idee dat die wel over hun hoogtepunt heen zijn.

Struise brouwers! Die hebben écht aparte bieren. De Black Albert is ook om te smullen.
De Pannepot (grand) Reserva was erg wennen voor mij. Ik vond deze niet zo... Dus laat ik er maar een aantal rijpen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Volgens een webshop zijn ze na c.a. 15 jaar optimaal. Maar we zullen zien. Ik ben er toen niet meer aangekomen. Heb ook een fles van 2014 staan nog.
Struise ken ik nog niet. Maar heb nu nog 1.5 krat vol bier(ouders hebben de volledige collectie van Rugener brauerei meegenomen voor mij), dus maar even rustig aan doen.

Gisteren heb ik een Maallust bock gehad, ondanks dat het schuim tijdens het openen al eruit kwam was het een lekker bierje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

defcon84 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:39:
[...]

Die is echt heerlijk! :9~
Ik ga die binnenkort ook nog eens zoeken :)
Ieder zo z'n smaak natuurlijk, maar dat was de eerste keer dat ik een zuur bier heb gedronken. Wellicht moet je er aan wennen. Ik had hem overigens weg bij http://www.slijterijberendsen.nl/ mooi om daar altijd even in de winkel te struinen op zoek naar bier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

The_Scarabial schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:18:
[...]

Ieder zo z'n smaak natuurlijk, maar dat was de eerste keer dat ik een zuur bier heb gedronken. Wellicht moet je er aan wennen. Ik had hem overigens weg bij http://www.slijterijberendsen.nl/ mooi om daar altijd even in de winkel te struinen op zoek naar bier :)
Zo is het inderdaad. :)
Misschien moet je eens beginnen met een Brett biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Na mijn wederom teleurstellende Hertog Jan aankopen na terugsturen flesjes wederom een cadeaubon ontvangen. Erg netjes.
Deze uiteraard direct verzilverd en deze keer voor de dubbel bock van Brand gegaan. Ik mag wel zeggen, positief verrast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Afbeeldingslocatie: https://1drv.ms/i/s!AhXeo5-fYoPtgfkCfyfw-q5Lw0-ebw

God het was weer zo'n weekend. Teveel om op te noemen maar de Black Albert Espresso Stout is de prijs wel echt waard voor liefhebbers van koffiestouts. De koffie was hard en bitter en goed op de voorgrond aanwezig, heel heftig. De Cuvee Delphine, wat valt daar nog over te zeggen. Geniaal bier, volgend jaar in grotere hoeveelheden te verkrijgen (kratten met normale flessen) maar het zal alsnog wel vechten worden. En dan de Grey Monday... de Black Tuesday met hazelnoot... ik moet zeggen, dat laatste proefde er niet echt aan af maar in de basis is het al topspul en dat is het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@EvaluationCopy haha jij bent bij de Bier brigadier geweest?

Ik heb er donderdag ook snel een Pannepot Grand reserva gehaald en Omnipollo Yellow belly.
Laatste weken weer wat meer bier gaan drinken. Wilde 100% nuchter zijn in de eerste weken vader zijn.
Er zijn er 2 die toch wel erg lekker waren en dat zijn:

Omnipollo Anagram blueberry cheesecake
Cheescake bier... Mijn vrouw wilde het heel graag hebben en ik was ook nieuwsgierig. Zeker na alle mooie foto's van Omnipollo op Instagram/Facebook. Cheesecake bier doet je denke aan een zoet vrouwenbiertje, maar mijn vrouw nam 1 slok en vond het véél te heftig...dus mooi alles voor bassie :)

Zelf vond ik 'm zeer geslaagd. Koffie, chocolade, karamel iets van noten en vervolgens kwamen er aan het eind een lichte blauwe bessen taarte tint doorheen. Het bier heeft iets boterigs, waardoor het lijkt alsof er een soort van cheesecake film over je tong werd gelegd.

Bijzonders en mijns inzien ook gewoon een goed biertje !

Buxton Rain shadow bourbon barrel aged
Het flesje ging open, de heerlijke geur bereikte mijn neus en ik wist al meteen dat het goed zat! Ik vond het een intens biertje en herkende koffie, chocolade, vanille en natuurlijk de bourbon/hout was goed aanwezig. Met 12,8% was 1 biertje voor mij dan ook weer voldoende.. Niks meer gewend :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bQ7Z3VBD2eb1iRiLGsOP4257/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik kom er helaas wel eens ja. Ik zeg helaas want tot nu toe stap ik altijd met meer bier en minder geld weer buiten dan vooraf de bedoeling was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
NoepZor schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:59:
Zaterdag samen met een kameraad de volgende biertjes gehad:

La Chouffe - 4/5
Lekker biertje, fris en kruidig,
Affligem Blond - 4/5
Lekker fris en toch een redelijk volle smaak. Heeft mij licht positief verrast.
Hertog Jan Karakter - 3,5/5
Wat donkerder en meer gebrande tonen.
Tripel Karmeliet - 4,5/5
Erg lekkere volle en kruidige tripel, genieten.
Hertog Jan Grand Prestige 2016 4,5/5
Gewoon lekker :)
La Trappe Quadrupel - 4,5/5
Volle en erg lekkere smaak, maar toch toegankelijk.
Hertog Jan Arcener Tripel - 3,5/5
Prima te drinken, maar vond persoonlijk de smaak wat te vlak.

Nu zaten er voor mij grotendeels bekende biertjes/bierstijlen bij dus geen grote verrassingen. Verder eigenlijk mede daardoor geen zware tegenvallers.
Inderdaad de wat bekendere 'mainstream' speciaalbieren, niets mis mee overigens hoor. Ik deel eigenlijk grotendeels je mening wel qua cijfers.. De Karakter en Tripel van HJ vielen mij persoonlijk (ook) tegen, 3/5. Vooral van de tripel had ik meer verwacht, was het enige biertje op je lijst die ik onlangs pas voor het eerst heb geproefd.

Tripel Karmeliet blijft voor mij een pareltje, La Chouffe (blond) altijd wel prima ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag veel goeds gehad bij Bier & Big in ehv.

Voor het eerst Tommie Sjef bieren gehad, ik hou sowieso wel van zure bieren dus dat wist ik al wel dat ik daar zeker wat van moest proeven.

Verder misschien toch beetje veel geproefd, het einde is me wat wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

remzor schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:57:
[...]

Inderdaad de wat bekendere 'mainstream' speciaalbieren, niets mis mee overigens hoor. Ik deel eigenlijk grotendeels je mening wel qua cijfers.. De Karakter en Tripel van HJ vielen mij persoonlijk (ook) tegen, 3/5. Vooral van de tripel had ik meer verwacht, was het enige biertje op je lijst die ik onlangs pas voor het eerst heb geproefd.

Tripel Karmeliet blijft voor mij een pareltje, La Chouffe (blond) altijd wel prima ja.
De Tripel van HJ vind ik juist echt heerlijk, geen overdreven gecompliceerde smaak nee, maar daar houd ik ook niet van. Moet niets hebben van de IPA's en bijvoorbeeld Porters waar je tegenwoordig mee doodgegooid wordt. De Karakter van HJ vond ik weer veel te zoet.

Tripel Karmeliet is ook érg lekker ja :9

De Leffe Royale Whitbread Golding is overigens ook een aanbeveling, vond 'm erg lekker :) Daarnaast afgelopen weekend ook nog de Erdinger Schneeweisse gehad, dronk zich lekker door, geen uitgesproken smaak, maar gewoon OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Metalfreak schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:44:
[...]

De Tripel van HJ vind ik juist echt heerlijk, geen overdreven gecompliceerde smaak nee, maar daar houd ik ook niet van.
Ja ik realiseer me nu dat ik die helemaal niet op heb 8)7
Ik heb mezelf vergist, ik bedoelde eigenlijk de Leffe Tripel die me wat tegenvalt. Kan me niet herinneren de HJ tripel al eens op te hebben. De Karakter viel me tegen, bock was wel OK en de Grand Prestige vind ik prima.

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

remzor schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:36:
[...]

Ja ik realiseer me nu dat ik die helemaal niet op heb 8)7
Ik heb mezelf vergist, ik bedoelde eigenlijk de Leffe Tripel die me wat tegenvalt. Kan me niet herinneren de HJ tripel al eens op te hebben. De Karakter viel me tegen, bock was wel OK en de Grand Prestige vind ik prima.
Ik heb al een hele tijd de HJ Tripel niet meer gehad, dus nu ze in de bonus zijn nog wat HJ varianten ingeslagen. De Karakter vind ik eigenlijk altijd een lekker 'tussendoorspeciaaltje', dwz goed verkrijgbaar (lees: relatief goedkoop) en prima voor de smaakvariatie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:21

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Interessante lijst: www.buzzfeed.com/michelle...r-state-according-to-yelp

Excuses dat het van Buzzfeed komt. :X

[ Voor 21% gewijzigd door SannrHerr op 15-12-2016 09:12 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

[semi-offtopic]
Ik kreeg bericht dat Heineken officieel stopt met het vullen van de Beertender fusten. Momenteel loopt er ook een kerstaanbieding waardoor je het apparaat met 75 euro korting kunt kopen (incl 8 torps).
[/semi-offtopic]

Tegelijk met het live gaan van de kerstaanbiedingen zag ik ook 2 (voor mij) nieuwe Torps staan: Hofbräu Kaltenhausen Gandolf IPA en Affligem Cuvée Natalis.

Ik heb van beiden eentje besteld en ben benieuwd hoe ze zullen smaken. :)

Brand Up heb ik afgelopen weekend geprobeerd. Ik hou van bittere biertjes, maar deze smaak kan ik me niet herinneren. Ook lastig te omschrijven eigenlijk, ik weet niet precies waarom ie me een beetje tegenstaat. Op zich prima voor een keertje, leuk voor de variatie, maar ik ga 'm waarschijnlijk niet vaak bestellen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Onlangs in de kroeg Mc Chouffe op (van de tap). Smaakte uitstekend, dus eens rondgekeken in div. winkels, maar nergens in de schappen ... hebben jullie 'm wel 's gesignaleerd ergens ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De Beer in a Box van December:
  • Be+er Tripel Saison
  • Bush de Noël
  • Drift Brouwers Hijs IPA
  • Egmondse Dubbel
  • Gouden Carolus Tripel
  • Oedipus Swingers
  • Paljas IPA
  • Saison Dupont
  • Troost Honingblond
  • Troubadour Blond
  • Tungri Dubbel
En een Crowdtasting Bier, waarvan niets bekend is en je blind moet proeven:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/crowdtasting.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:50

P-ter

...

Goner schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:19:
Onlangs in de kroeg Mc Chouffe op (van de tap). Smaakte uitstekend, dus eens rondgekeken in div. winkels, maar nergens in de schappen ... hebben jullie 'm wel 's gesignaleerd ergens ?
Gall en Gall heeft hem op de site staan (75cl), dus wellicht daar ook in de winkel te krijgen?

[ Voor 68% gewijzigd door P-ter op 19-12-2016 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Die Mc Chouffe hebben ze bij ons zelfs bij de AH. Is makkelijk verkrijgbaar hier dus. Normaal gezien te krijgen waar je ook Duvel kunt vinden. Zelfde inkoopkanaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vorige week nog een 75 cl gehaald bij de Mitra in de aanbieding (€ 3,49). Via hun site ook te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Meeste Gall en Gall hebben 'm wel in assortiment. Anders even vragen, ik heb al vaak zat wat laten bestellen dat sindsdien vast in hun schap komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Gisteren de Mooi & Meedogenloos Bourbon BA van Brouwerij de molen gehad. Pow dit is echt een regelrechte topper, wat super van smaak, bier zoals ik het graag heb :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mmm, gezien de reacties op Mc Chouffe toch eens beter uit m'n doppen kijken ... :o
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
The_Scarabial schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:47:
Gisteren de Mooi & Meedogenloos Bourbon BA van Brouwerij de molen gehad. Pow dit is echt een regelrechte topper, wat super van smaak, bier zoals ik het graag heb :D
Eens, eigenlijk alle bieren wel die ze op bourbon hebben gelegd. In ieder geval ook Hel & Verdoemenis (zoet, chocolade, koffie) en Weer & Wind (zoet, richting tawny port) vond ik erg goed. Heb nog hun smoked beer Hemel & Aarde Bourbon BA liggen en hoop ook op een aangenaam bier.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 17:33
Al een paar keer langsgeweest bij de Beertemple in Amsterdam, geweldige tent! Heb daar Rodenbach Foederbier op, en da's toch wel zo'n beetje mijn favoriete bier geworden.

Kan er online eigenlijk weinig over vinden, weten jullie hier iets meer vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

jacklam schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:40:
Al een paar keer langsgeweest bij de Beertemple in Amsterdam, geweldige tent! Heb daar Rodenbach Foederbier op, en da's toch wel zo'n beetje mijn favoriete bier geworden.

Kan er online eigenlijk weinig over vinden, weten jullie hier iets meer vanaf?
Het bier heeft een flinke tijd gerijpt in 'foeders', een soort groot vat geloof ik. Ik heb jaargang 2011 nog thuis staan, die gaat binnenkort wel een keer open. Heerlijk zoetzurig bier dat erg snel wegdrinkt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07 09:10
Wat een leuke topic. En wat jammer dat ik hem nu pas zie. :D Mijn laatste was een Paix Dieu. Een erg lekker tripeltje.

Ik heb de pagina's even snel gescand en ik zie dat Untappd hier en daar wel gebruikt wordt. Maar ik ben benieuwd naar de populariteit onder de lezers van deze topic.

Poll: Gebruik je Untappd?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=398057
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 1% gewijzigd door Wodanford op 20-12-2016 15:45 . Reden: Fix weergave tussenstand ]

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Laatst online: 14:22
Wodanford schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:33:
Wat een leuke topic. En wat jammer dat ik hem nu pas zie. :D Mijn laatste was een Paix Dieu. Een erg lekker tripeltje.

Ik heb de pagina's even snel gescand en ik zie dat Untappd hier en daar wel gebruikt wordt. Maar ik ben benieuwd naar de populariteit onder de lezers van deze topic.

Poll: Gebruik je Untappd?
Ja
Nee
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik kan op mijn werk niet stemmen maar gebruik wel Untappd, wel leuk om bij te houden en paar vrienden gebruiken het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
The_Scarabial schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:47:
Mijn favoriete nederlandse BA RIS. Zo zie ik ze graag. Aan de prijs (hier 6,66 euro ;) ) en niet te vergelijken met een Bourbon County maar ook 5 keer zo goedkoop.

Ik vraag me toch wel af hoe die Amerikanen hun stouts toch zo moddervet en stroperig krijgen. Heerlijk. Laatst weer een Stone RIS gekregen van iemand, goddammit. Waar koop ik zoiets in Nederland.

Pagina: 1 ... 6 ... 197 Laatste