@Oxellaar Dat zijn dus wel echt topprijzen naar mijn mening. Vraag me toch af hoe ze dat voor elkaar krijgen. Hopelijk staat er vrijdag nog wat leuks.. ;-)
Iemand die me nog goede tripels kan aanraden?
Favorieten zijn momenteel: tripel lefort, gouden carolus, cornet, tripel karmeliet.
Favorieten zijn momenteel: tripel lefort, gouden carolus, cornet, tripel karmeliet.
Paix dieu, straffe Hendrik, Westmalle.Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
[ Voor 5% gewijzigd door Oogje op 14-06-2020 18:48 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Het Nest - Schuppenboer gran cruChelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
Het Nest - Schuppenboer Whisky BA
St Bernardus Tripel
La Trappe Tripel
En als het gewoon ook een sterke blonde mag zijn
Het Anker - Gouden Carolus Cuvee vd Keizer Imperial Blond
Huyghe - Delirium Tremens
LaChouffe Blond
St Feuillien - Grand Cru
Hoegaarden - Grand Cru
Wolf - Carte Blanche
Nøgne Ø - Tiger TripelChelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
Ze zijn groothandel en misschien wel importeur. Ze zijn dus één van de eerste in de keten richting slijterijen enzo. Tussenhandel maakt alles duurder.Houstyn schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:29:
@Oxellaar Dat zijn dus wel echt topprijzen naar mijn mening. Vraag me toch af hoe ze dat voor elkaar krijgen. Hopelijk staat er vrijdag nog wat leuks.. ;-)
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Tete De Mort tripelChelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
Kapittel Abt Watou tripel
Zatte van 't IJ
Tournay tripel
Ootje tripel van brouwerij Volendam
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Mijn favorieten:Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
Tongerlo - Prior
Corviri - Tripel
Straffe Hendrik - Tripel
Grutte Pier - Tripel
Rügener Insel - Baltic Tripel
Grutte Pier Rodulf de Viking (Honingtripel) is mij heel erg goed bevallen;Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
https://gruttepierbrouwerij.nl/product/rodulf-de-viking/
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Naast de bekende Belgische tripels heb ik pas op:Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
Zatte - Brouwerij 't IJ
Zeezuiper - Schelde brouwerij
Hop Ruiter - Schelde brouwerij
Vooral die laatste twee bevielen erg goed.
De Hop Ruiter lijkt op een kruising tussen een tripel en een IPA. Erg lekker op een zonnige dag.
Ik zal geen reclame maken voor mezelf (zie signature)Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Als je van een stevige tripels houdt; Kasteel Tripel (11%) & Maredsous Tripel (10%)Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
Een erg lekkere beetje aparte vond ik D'Oude Ceart Bourbon Barrel Tripel (8%).
Beeromaniac
Voor mij de beste tripels zijn:
Bosteels - Tripel Karmeliet
St. Bernardus - Tripel
Texelse - Tripel
Scheldebrouwerij - Zeezuiper
't Ij - Zatte
Steenberge - Bornem Tripel
Roman - Ename Tripel
d'Ebly - La Corne du Bois des Pendus Triple
Lefebvre - Floreffe Tripel
Omer Vander Ghinste - Tripel Lefort
Jopen - Trinitas Tripel
De beste die ik heb gehad is van de Garre, maar die is alleen in een kroeg met dezelfde naam in België te drinken. Maar zeker een aanrader als je er bent.
St. Bernardus - Tripel
Texelse - Tripel
't Ij - Zatte
Roman - Ename Tripel
Jopen - Trinitas Tripel
De beste die ik heb gehad is van de Garre, maar die is alleen in een kroeg met dezelfde naam in België te drinken. Maar zeker een aanrader als je er bent.
Best aardige Tripels, maar...Houstyn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:54:
Voor mij de beste tripels zijn:
St. Bernardus - Tripel
Texelse - Tripel
't Ij - Zatte
Roman - Ename Tripel
Jopen - Trinitas Tripel
...dit is helemaal waar! Ik heb hem ook gehad, en absoluut de allerbeste.De beste die ik heb gehad is van de Garre, maar die is alleen in een kroeg met dezelfde naam in België te drinken. Maar zeker een aanrader als je er bent.
Tripel Karmeliet is mijn nummer twee.
Corsendonck AgnusTripelChelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
Pater Lieven Tripel
Paix Dieu zoals al genoemd
Beerze Bold
Tripel d'Anvers
Rameé Tripel Ambree
HJ Tripel
B3 Drie Granen Tripel
Van Moll Tripel Trouble
Val-dieu Tripel
Steebrugge Doppio Malto
Gentse Tripel
Dulle Teve
Gruut Inferno
Dank iedereen, niet verwacht zoveel respons te krijgen 😁
Nu weet ik wat proeven deze zomer 😎
Nu weet ik wat proeven deze zomer 😎
Lupulus brouwerij uit de Ardennen.Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
Lupulus Blonde
Lupulus Organicus
Tripels...blijven heerlijk, zeker bij het etenChelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
Maar bijvoorbeeld..
Straffe hendrik wild (jaartal)
Tongerlo Prior
Tre Fontane
Zundert
Corsendonk Agnus....erg lekker
Pauwel Kwak...geen tripel, maar wat geeft het
De lekkerste blijven voor mij de Karmeliet en de Agnus
Zie dat een aantal tripels al zijn genoemd.Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:41:
Favoriet Westmalle & Karmeliet.
Verder:
Brugge tripel
La trappe tripel
Chimay wit
Texels tripel
Ik lees al een tijdje mee, maar reageer niet zo veel hier. Ben ook nog maar net begonnen met speciaalbier (60 verschillende ofzo), vooral tripel en zwaar blond vind ik lekker.
Maar het verbaast me dat ik voor de tripel tips Leffe tripel nog niet tegengekomen ben in de lijstjes afgelopen dagen, dat is toch echt mijn grote favoriet, nog voor de La Trappe, Hj, Straffe Hendrik en Karmeliet (ja dat rijmt, komt zo uit).
Bijkomend voordeel is dat Leffe meestal wel bij een super in de reclame is voor minder dan een euro per flesje.
Maar het verbaast me dat ik voor de tripel tips Leffe tripel nog niet tegengekomen ben in de lijstjes afgelopen dagen, dat is toch echt mijn grote favoriet, nog voor de La Trappe, Hj, Straffe Hendrik en Karmeliet (ja dat rijmt, komt zo uit).
Bijkomend voordeel is dat Leffe meestal wel bij een super in de reclame is voor minder dan een euro per flesje.
@robkrekel Met alle respect, maar ik denk dat dit komt doordat Leffe vooral populair is bij de niet-doorgewinterde speciaalbier liefhebber. Mensen die nog niet veel hebben geprobeerd en alleen bij de Appie shoppen. Opvallend dat je hem boven de andere plaatst, ik niet, maar smaken verschillen natuurlijk 
Jaren geleden vond ik Leffe (blond bijvoorbeeld) ook lekker. Nu lust ik Leffe bieren nog steeds hoor, maar zal ze zelf nooit kopen/kiezen. Er zijn gewoon een stuk betere bieren imho. Op de een of andere manier ook altijd een licht chemisch en gesuikerd smaakje.. of het zit tussen mijn oren
Jaren geleden vond ik Leffe (blond bijvoorbeeld) ook lekker. Nu lust ik Leffe bieren nog steeds hoor, maar zal ze zelf nooit kopen/kiezen. Er zijn gewoon een stuk betere bieren imho. Op de een of andere manier ook altijd een licht chemisch en gesuikerd smaakje.. of het zit tussen mijn oren
@remzor Mjah, ik zit nog wel een beetje in het supermarkt circuit, en bestellen bij Mitra. Maar goed, van de 20 tripels vind ik de Leffe dus het lekkerst, en deze staat naast de Grand Prestige ook altijd in de koelkast.
En een licht chemisch smaakje, waar zit dat nog meer aan? Heb ik binnenkort misschien wel een nieuwe favoriet
En een licht chemisch smaakje, waar zit dat nog meer aan? Heb ik binnenkort misschien wel een nieuwe favoriet
Het grote voordeel dat Belgische bieren hebben in Nederland is dat ze o-ver-al te krijgen zijn. Supermarkten, cafés, discounters, zeg het maar.
Maar als je eenmaal de stap gemaakt hebt naar de speciaalbier winkels, de verschillende brewpubs (hebben we helaas veel te weinig van in Nederland!) en andere plekken waar ze het meer exclusieve bier van internationale microbrouwerijen aanbieden, dan merk je wel het verschil.
Een Tripel Karmeliet bijvoorbeeld is dan merkbaar wat ingetogener, geschikter voor een groter publiek en lijkt dan bij wijze van best wel op regulier pils in de zin dat het eigenlijk altijd exact hetzelfde smaakt.
Microbrouwerijen maken hun bieren in veel lagere kwantiteit en de kwaliteit verschilt ook merkbaar, ook tussen exact hetzelfde biertje.
Maar de echte goed geslaagde bieren uit die brouwerijen zijn zoveel smaakvoller dan de ingetogen Belgen, maar mijn mening. Er gaat dan een wereld aan smaken voor je open waar je zeker bij gaat denken: is dit nog wel bier te noemen?
Voor mij was dat het punt waar ik de meeste Belgische bieren een beetje ben gaan mijden. Best lekker hoor, maar niets waarvan ik zeg, wauw, wat een bier!
Uitzonderingen voor mij zijn wel de zure bieren van Alvinne de laatste tijd, wat een pareltjes 😍
Maar als je eenmaal de stap gemaakt hebt naar de speciaalbier winkels, de verschillende brewpubs (hebben we helaas veel te weinig van in Nederland!) en andere plekken waar ze het meer exclusieve bier van internationale microbrouwerijen aanbieden, dan merk je wel het verschil.
Een Tripel Karmeliet bijvoorbeeld is dan merkbaar wat ingetogener, geschikter voor een groter publiek en lijkt dan bij wijze van best wel op regulier pils in de zin dat het eigenlijk altijd exact hetzelfde smaakt.
Microbrouwerijen maken hun bieren in veel lagere kwantiteit en de kwaliteit verschilt ook merkbaar, ook tussen exact hetzelfde biertje.
Maar de echte goed geslaagde bieren uit die brouwerijen zijn zoveel smaakvoller dan de ingetogen Belgen, maar mijn mening. Er gaat dan een wereld aan smaken voor je open waar je zeker bij gaat denken: is dit nog wel bier te noemen?
Voor mij was dat het punt waar ik de meeste Belgische bieren een beetje ben gaan mijden. Best lekker hoor, maar niets waarvan ik zeg, wauw, wat een bier!
Uitzonderingen voor mij zijn wel de zure bieren van Alvinne de laatste tijd, wat een pareltjes 😍
@robkrekel Ja niks mis mee natuurlijk, zo begint iedereen. Maar ook in de supermarkt komt ie nog niet in mijn top 5 en blijkbaar van veel anderen hier ook niet. Dus wel opvallend maar des te leuker dat smaken zo verschillen.
Leffe is trouwens strikt genomen al lang niet meer Belgisch, zoals het meeste spul uit de supermarkt gewoon van AB InBev of Heineken komt bijvoorbeeld. Het wordt wel in België gebrouwen trouwens, dus ook maar net hoe je het bekijkt.
Leffe is trouwens strikt genomen al lang niet meer Belgisch, zoals het meeste spul uit de supermarkt gewoon van AB InBev of Heineken komt bijvoorbeeld. Het wordt wel in België gebrouwen trouwens, dus ook maar net hoe je het bekijkt.
[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 18-06-2020 08:27 ]
@Minimum92 België is niet ingetogen, maar traditioneel.
Je kunt het ook anders bekijken, die micro brouwerijen kunnen geweldige nieuwe smaken ontdekken, maar o wee als ze gaan proberen een tripel te brouwen.
Vaak zijn die totaal niet super.
En om dan een Karmeliet in één adem met pils te noemen.... Dat gaat toch echt te ver. Karmeliet is een geweldige tripel, waarschijnlijk één van de beste ter wereld.
En een bepaalde continuïteit in smaak, heeft meer met kwaliteit te maken en betere apparatuur, dan op ieder brouwsel een batch te plakken, omdat de smaak zoveel anders is.
Je kunt het ook anders bekijken, die micro brouwerijen kunnen geweldige nieuwe smaken ontdekken, maar o wee als ze gaan proberen een tripel te brouwen.
En om dan een Karmeliet in één adem met pils te noemen.... Dat gaat toch echt te ver. Karmeliet is een geweldige tripel, waarschijnlijk één van de beste ter wereld.
En een bepaalde continuïteit in smaak, heeft meer met kwaliteit te maken en betere apparatuur, dan op ieder brouwsel een batch te plakken, omdat de smaak zoveel anders is.
Ik heb precies hetzelfde. Vond het voorheen altijd erg lekker, maar had recent na een lange tijd het niet gedronken te hebben weer eens een flesje ingeschonken. Vooral in de blond zit een bepaalde, te zoete smaak. Van de tap vind ik hem overigens niet zo zoet.remzor schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:39:
@robkrekel Met alle respect, maar ik denk dat dit komt doordat Leffe vooral populair is bij de niet-doorgewinterde speciaalbier liefhebber. Mensen die nog niet veel hebben geprobeerd en alleen bij de Appie shoppen. Opvallend dat je hem boven de andere plaatst, ik niet, maar smaken verschillen natuurlijk
Hier ben ik het wel grotendeels mee eens. De klassieke Belgische blond/dubbel/tripel/quadrupel bieren zijn vaak de eerste speciaalbieren waar een bierliefhebber kennis mee maakt. Ze zijn vrij toegankelijk en er is zo vreselijk veel keuze dat je jezelf er prima een paar jaar mee kunt uitdagen. Daarna wordt het toch te 'gewoontjes' op een bepaald manier, vanuit het oogpunt van het ontdekken van nieuwe, interessante biersoorten en smaken. Wat je vaak ziet is dat mensen op dat punt los gaan en hun bierspectrum flink gaan uitbreiden. Zo is het bij mij gegaan en eigenlijk bij iedereen die ik ken die van speciaalbier houdt.Oxellaar schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:38:
Echter, hoe 'gewoontjes' de bovengenoemde Belgische bieren ook zijn, je kunt er eigenlijk ook vrijwel nooit een miskoop in doen. Ze zijn eigenlijk bijna altijd prima tot goed. Véél minder uitschieters dan je bij allerlei funky, freaky speciaalbieren hebt. Daar heb je soms negens en tienen, maar soms ook echt dikke onvoldoendes. Hoe veel ik ook van experimenteren hou met bier, ik drink ook nog altijd graag af en toe een La Chouffe, Westmalle dubbel, Rochefort 8/10 of Chimay blauw. Gewoon bij de Appie vandaan
@Jorizzz helemaal mee eens. Maar je moet ieder type/soort bier beoordelen binnen zijn eigen style. Blond met blond, tripel met tripel en ipa met ipa vergelijken.
Ikzelf ben weer op een punt dat ik juist weer wat meer traditionele bieren pak tussendoor. Na enorm veel ipa en stout, kom je er dan weer achter hoe enorm goed veel van die "standaard" tripels zijn.
Door die afwisseling smaakt alles weer beter, win win situatie dus
Ikzelf ben weer op een punt dat ik juist weer wat meer traditionele bieren pak tussendoor. Na enorm veel ipa en stout, kom je er dan weer achter hoe enorm goed veel van die "standaard" tripels zijn.
Door die afwisseling smaakt alles weer beter, win win situatie dus
Ik ben het met je eens, maar naast de Leffe Triple zou je ook de Hertog Jan Grand prestige kunnen noemen als alternatief. Toegankelijk, iets complexer qua smaak en zo vaak in de bonus bij de AH dat je 'm altijd onder de euro krijgt.robkrekel schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:23:
Ik lees al een tijdje mee, maar reageer niet zo veel hier. Ben ook nog maar net begonnen met speciaalbier (60 verschillende ofzo), vooral tripel en zwaar blond vind ik lekker.
Prima bier voor als je wel goed triple-bier wilt maar te moe/gierig bent om een exclusief flesje open te trekken.
* Delerium vindt het vrij apart dat de Kasteel Triple qua smaak geen triple is maar de Kasteel Donker dan weer wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 18-06-2020 10:48 ]
HJGP is een barley wine, geen tripel... daar zit wel een wezenlijk verschil tussenDelerium schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:47:
[...]
Ik ben het met je eens, maar naast de Leffe Triple zou je ook de Hertog Jan Grand prestige kunnen noemen als alternatief. Toegankelijk, iets complexer qua smaak en zo vaak in de bonus bij de AH dat je 'm altijd onder de euro krijgt.
Prima bier voor als je wel goed triple-bier wilt maar te moe/gierig bent om een exclusief flesje open te trekken.
* Delerium vindt het vrij apart dat de Kasteel Triple qua smaak geen triple is maar de Kasteel Donker dan weer wel.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
De "gewone" Leffe's ben ik ook een beetje op uitgekeken. Hetzelfde met Palm, wat ik vroeger speciaal vond. Maar nu meer mwoah vind.remzor schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:39:
Maar heb recent een Leffe Rituel 9 en Leffe Royale op en dat zijn in mijn ogen toch nog prima biertjes.
Er zijn gewoon een aantal "standaard" speciaalbieren die ik erg lekker vindt. HJ Grand prestige is er daar een van en een La Trappe isid'or is een van mijn favoriete biertjes. Maar dat zijn toch goed verkrijgbare bieren.
Wat ik knap vind aan Karmeliet is dat het een ambachtelijke uitstraling heeft terwijl je het overal ziet staan(horeca, supermarkt, slijter) ik kan niet zo makkelijk meer de cijfers achterhalen maar ga er vanuit dat het onder de vleugels van inbev. ook sterk gegroeid is en de capaciteit ook is toegenomen. Ik vind het ook een lekkere tripel(wat ook mijn favoriete smaak is) maar ik denk niet de beste. Maar ik denk dat die wel in de top 10 staat.Oxellaar schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:38:
Nadeel van bier drinken is dat de beleving altijd anders is, zo is een biertje drinken na een leuke dag of in het zonnetje vaak lekkerder dan in de regen en helpt het weer zelfs welk bier je het lekkerste vind. Zon is voor mij blond of tripel, somber weer is bij quadruppel of dubbel. Dus het is heel persoonlijk.
Lekkere tripels vind ik zelf:
Brugge trippel
Westmalle
Straff hendrik tripel
rochefort 8(volgens mij geen echte)
Maar leuk is het om verschillende merken te kopen en dan een soort proeverij te maken, van de grote merken is voor mij La trappe het meest mijn smaak. Maar koop vaak zat Leffe of Grimbergen in de 1+1 gratis (als je een beetje timed betaal je 60c per flesje voor deze drie)
Leffe vind ik zelf voordeel van dat ze ook in blik bestaan zodat je ze ook makkelijk mee kan nemen zonder dat je dan meteen aan pils vastzit.
Festina lente
Door de tripellijstjes zelf ook maar weer een ordertje geplaatst bij de mitra, waar de hj grand prestige toevalligerwijs in de aanbieding is.
1 x Brouwerij 't IJ - Zatte (Nog niet gehad)
1 x Grimbergen - Tripel (Nog niet gehad)
1 x Grutte Pier - Rodulf de viking (Nog niet gehad)
1 x Kasteel - Donker (Nog niet gehad)
1 x Kasteel - Tripel (Nog niet gehad)
1 x Val-Dieu - Tripel (Nog niet gehad)
1 x St. Bernardus - Abt 12 (eentje eerder gehad, staat me niet meer goed bij, 3.5 op untappd)
2 x Gulden Draak - Quadrupel (soms heerlijk)
3x Brigand - Blond (Vind ik ook top)
4 x Scheldebrouwerij - Zeezuiper 4 voor prijs van 3 (Nog niet gehad)
4x Brugse Zot - Blond met gratis glas (gewoon lekker, en wou het glas hebben
)
12 x Hertog Jan - Grand Prestige (duh
)
7 nieuwe biertjes erbij.
1 x Brouwerij 't IJ - Zatte (Nog niet gehad)
1 x Grimbergen - Tripel (Nog niet gehad)
1 x Grutte Pier - Rodulf de viking (Nog niet gehad)
1 x Kasteel - Donker (Nog niet gehad)
1 x Kasteel - Tripel (Nog niet gehad)
1 x Val-Dieu - Tripel (Nog niet gehad)
1 x St. Bernardus - Abt 12 (eentje eerder gehad, staat me niet meer goed bij, 3.5 op untappd)
2 x Gulden Draak - Quadrupel (soms heerlijk)
3x Brigand - Blond (Vind ik ook top)
4 x Scheldebrouwerij - Zeezuiper 4 voor prijs van 3 (Nog niet gehad)
4x Brugse Zot - Blond met gratis glas (gewoon lekker, en wou het glas hebben
12 x Hertog Jan - Grand Prestige (duh
7 nieuwe biertjes erbij.
Traditioneel? Ja, maar niet op de wijze die je denkt. Het Belgische bier van nu is al lang niet meer hoe het gebrouwen werd in de vorige eeuw.Oxellaar schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:38:
Het brouwproces moest versneld en versimpeld worden om in grotere kwantiteit gebrouwen te kunnen worden. Maar een heel groot deel van de populaire Belgische bieren word geproduceerd door InBev: Pauwel Kwak, alle Leffe, Hoegaarden, Tripel Karmeliet en nog wat kleinere merken.
Trappisten zijn de goede uitzondering natuurlijk.
Met mijn ruim 3K unieke bieren zal ik Karmeliet nooit ingetogen noemen, of vergelijken met pils. Hoe kom je er op
Vroeger dronk ik ook veel Leffe. Totdat ik de vele andere (buitenlandse) bieren ontdekte. Toen merkte ik dat er een raar zoet smaakje zit aan alle Leffe bieren. Hetzelfde heb ik met de bieren van Brouwerij 't IJ. Beide brouwers komen bij mij niet meer in huis, omdat ik ze oprecht niet lekker (meer) vind.
Belgische bieren zou je inderdaad traditioneel kunnen noemen. Dat komt gewoon omdat er tegenwoordig zo veel nieuwe varianten en experimentele bieren op de markt komen.
Leuk is wel dat ik zéker wanneer ik in België ben, nog steeds kan genieten van hun bieren. En soms ook nieuwe dubbels en tripels ontdek. Die daar ook lekkerder smaken uit de tap.
Maar dat zal wel tussen de oren zitten

Vroeger dronk ik ook veel Leffe. Totdat ik de vele andere (buitenlandse) bieren ontdekte. Toen merkte ik dat er een raar zoet smaakje zit aan alle Leffe bieren. Hetzelfde heb ik met de bieren van Brouwerij 't IJ. Beide brouwers komen bij mij niet meer in huis, omdat ik ze oprecht niet lekker (meer) vind.
Belgische bieren zou je inderdaad traditioneel kunnen noemen. Dat komt gewoon omdat er tegenwoordig zo veel nieuwe varianten en experimentele bieren op de markt komen.
Leuk is wel dat ik zéker wanneer ik in België ben, nog steeds kan genieten van hun bieren. En soms ook nieuwe dubbels en tripels ontdek. Die daar ook lekkerder smaken uit de tap.
Maar dat zal wel tussen de oren zitten
@Honesty Bosteels is ook een hele kleine ambachtelijke brouwerij. Ze hebben maar heel weinig soorten bier.
Stuk of 5...6.
Ze vallen dan wel onder inbev, maar dat zegt niks. De molen is ook van bavaria, je hoeft daardoor niet minder authentiek te worden.
@Minimum92 Natuurlijk snap ik dat tegenwoordig een proces anders gaat dan vroeger. En trappisten zijn daar ook echt geen uitzondering in. Dat gaat daar gewoon op een high tech wijze, door gewoon personeel. En af en toe komt er een monnik koffie drinken en dan heb je trappisten bier.
Stuk of 5...6.
Ze vallen dan wel onder inbev, maar dat zegt niks. De molen is ook van bavaria, je hoeft daardoor niet minder authentiek te worden.
@Minimum92 Natuurlijk snap ik dat tegenwoordig een proces anders gaat dan vroeger. En trappisten zijn daar ook echt geen uitzondering in. Dat gaat daar gewoon op een high tech wijze, door gewoon personeel. En af en toe komt er een monnik koffie drinken en dan heb je trappisten bier.
[ Voor 35% gewijzigd door Oxellaar op 18-06-2020 13:08 ]
Dat klopt en een aardige ook.AngelDust schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:52:
[...]
HJGP is een barley wine, geen tripel... daar zit wel een wezenlijk verschil tussen
Zelf ooit een 8 jaar oude mogen drinken met Gerard van den Broek.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Bosteels heeft voor de Hopt adventpakketten twee bieren gemaakt, een heerlijke Barley wine en een blonde.
Eind vorig jaar heeft Bosteels een nieuw bier op de markt gebracht met sherry
https://www.bierista.nl/a...w-bier-brouwerij-bosteels
Maar door corona is deze waarschijnlijk nog niet gepresenteerd. Op untapped zijn wel al check-ins te zien uit België en hij is op de tap te krijgen in het Kwak bierhuis in Praag
Ik ben wel benieuwd naar deze
Maar door corona is deze waarschijnlijk nog niet gepresenteerd. Op untapped zijn wel al check-ins te zien uit België en hij is op de tap te krijgen in het Kwak bierhuis in Praag
Leuk, ook wel benieuwd. De Tripel Karmeliet en de Pauwel Kwak vind ik beide prima bieren. De Karmeliet is dan ook één van mijn favoriete tripel bieren.Brinkiewestland schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:46:
Bosteels heeft voor de Hopt adventpakketten twee bieren gemaakt, een heerlijke Barley wine en een blonde.
Heb van beide bieren ook het glas. Koetsiersglas gebruik ik eigenlijk nooit maar het Tripel Karmeliet glas pak ik er regelmatig bij (44 cl blik gaat er ook in).
Nou... GLS is aan het pingpongen met mijn pakket uit Denemarken.
Hier zit het hele kwartet Double Black Mash van Amager Bryghus in. Bij de status stond 'bijzondere omstandigheden' en het pakket ligt nu al 4 dagen in het depot. Gelukkig is GLS nu aan het uitzoeken wat er mis is, maar ik hoop écht niet dat er flessen zijn gesneuveld
Hier zit het hele kwartet Double Black Mash van Amager Bryghus in. Bij de status stond 'bijzondere omstandigheden' en het pakket ligt nu al 4 dagen in het depot. Gelukkig is GLS nu aan het uitzoeken wat er mis is, maar ik hoop écht niet dat er flessen zijn gesneuveld
Over Denemarken gesproken. Iemand hier lid van de To Øl Beer Club?
Kan je je nu met 50% korting op de 1e box voor aanmelden met de code 'indaclub' wat neerkomt op +/- €31 incl. verzenden voor 10 biertjes en wat merchandise. Vond ik wel leuk om even te proberen en als het niks is daarna gelijk het abonnement weer te cancellen
https://toolbeer.dk/pages/club
Kan je je nu met 50% korting op de 1e box voor aanmelden met de code 'indaclub' wat neerkomt op +/- €31 incl. verzenden voor 10 biertjes en wat merchandise. Vond ik wel leuk om even te proberen en als het niks is daarna gelijk het abonnement weer te cancellen
Zo, vandaag een stuk of 20 tripels gekocht die hier aangeraden werden. Ben benieuwd 😎
Inmiddels zit ik ook ruim 3000 unieke check-ins, maar een goede Belgische tripel sla ik echt niet. En ook bij mij staat Karmeliet hoog in de ranking!
In België verbaas ik me er altijd over hoeveel merken er nog zijn die ik nog niet geprobeerd heb.
Soms heb ik ook veel meer zin in een ongecompliceerd bier!
In België verbaas ik me er altijd over hoeveel merken er nog zijn die ik nog niet geprobeerd heb.
Soms heb ik ook veel meer zin in een ongecompliceerd bier!
Ik zit nu aan een Victorie, een aardige Gose gekregen van mijn vrouw.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik zit niet aan de 3000 check-ins, maar ook voor mij geldt dat ik het leuk vind om te experimenteren met een wat bijzondere smaak maar ik hoef echt niet elke keer een double neipa, rogge barrel aged of caramel cheesecake ipa. Net zo vaak heb ik gewoon zin in een Tripel Karmeliet, La Chouffe, Gouden Carolus Classic, Rochefort 10, Brand IPA of zelfs een aantal lekker koude Hertog Jan pilsners, prima hoor!
Beeromaniac
@Delerium Kasteel Donker smaakt als een triple
Hoe dan?
Die monte Cristo verkopen ze al bij de Bierschuur, bij Brussel. Leuk om langs te gaan als je in de buurt bent. Volgens mij wel een van de weinige winkels waar je die nu kan kopenBrinkiewestland schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:46:
Ik kon je best wel begrijpen, maar toen zei je:Thompson schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:54:
Ik zit niet aan de 3000 check-ins, maar ook voor mij geldt dat ik het leuk vind om te experimenteren met een wat bijzondere smaak maar ik hoef echt niet elke keer een double neipa, rogge barrel aged of caramel cheesecake ipa. Net zo vaak heb ik gewoon zin in een Tripel Karmeliet, La Chouffe, Gouden Carolus Classic, Rochefort 10, Brand IPA of zelfs een aantal lekker koude Hertog Jan pilsners, prima hoor!
Brand IPA
Dat is toch geen IPA meer te noemen? Veel te zoet en mist de bitter en hoppigheid die een IPA een IPA maakt.
Maar ach, als jij het etiket en de naam niet zo belangrijk vind en het graag drinkt, all power to you. Ik vind het nogal misleidende marketing van Brand, op zijn zachtst gezegd.
Voor IPA begrippen is dat een hele milde inderdaad, maar soms heb ik ook helemaal geen zin in zoveel hop, die Brand IPA tik je dan ook lekker een sixpack weg tijdens een avondje kaarten. Het is iig geen pilsner, dusja wat dan wel?Minimum92 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:27:
[...]
Ik kon je best wel begrijpen, maar toen zei je:
Brand IPA
Dat is toch geen IPA meer te noemen? Veel te zoet en mist de bitter en hoppigheid die een IPA een IPA maakt.
Maar ach, als jij het etiket en de naam niet zo belangrijk vind en het graag drinkt, all power to you. Ik vind het nogal misleidende marketing van Brand, op zijn zachtst gezegd.
Nou ben ik sowieso geen voorstander van die hele trend waarbij het streven lijkt dat IPA's telkens bitterder/hoppiger moeten. Het kan ook té imo.
Beeromaniac
Over IPA's gesproken, kwam laatst deze IPA tegen. Kende het niet maar soms moet je eens wat nieuws proberen. Mooie diep-oranje kleur, je proeft wat fruitigs, licht zoet, en daarna komt een mooie bitter die mooi gebalanceerd is, maar niet al te niet overheersend. Lekker biertje
:fill(white):strip_exif()/f/image/xWrmrW6liDNTBoETW3ryQ6uD.png?f=user_large)
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dit is leuk. Dank je wel! Net als die actie van TheGarden in Kroatië ben ik best van dit soort boxen uit het buitenland. Zeker nu er naar toe reizen (nog niet echt) mogelijk is.Thetallguy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:01:
Over Denemarken gesproken. Iemand hier lid van de To Øl Beer Club?
Lekker!
Ga die Victoria wel eens proberenHonesty schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:32:
https://www.tijd.be/onder...g-duvel-wat/10233042.html
Leuk stukje over Duvel...
Duvel altijd wat overroepen gevonden
Hazy Weekend 😍Purehz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:38:
Vandaag weer pakketje binnengekregen van vandeStreek. Vaderdagbox met nog een paar extra biertjes zodat ze versturen zonder verzendkosten.
[Afbeelding]
Wellicht nog even Pauwels Kwak bestellen bij de Gall&Gall, nu voor €1.35 euro per stuk. Iemand nog tips voor een betere prijs elders?
Vandaag voor het eerst na een maand of 4 weer eens naar de Caigny gereden.
Ik heb me een beetje in moeten houden omdat ik voor vaderdag ook nog wat krijg, dus ik heb echt maar een paar stellingen bekeken.
Ik ben met name benieuwd naar de bieren van Sori Brewing. Net als Pohjala en Puhaste uit Estland. En voor de soort bieren echt goedkoop
:strip_exif()/f/image/JBF7sDoHbZpBoCme572VegAw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb me een beetje in moeten houden omdat ik voor vaderdag ook nog wat krijg, dus ik heb echt maar een paar stellingen bekeken.
Ik ben met name benieuwd naar de bieren van Sori Brewing. Net als Pohjala en Puhaste uit Estland. En voor de soort bieren echt goedkoop
:strip_exif()/f/image/JBF7sDoHbZpBoCme572VegAw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hUErr9B3lwoAQnDk2BYAatOV.jpg?f=fotoalbum_large)
Van de week kwam ik in de AH in een winkelcentrum in de buurt een aantal bierpakken van diverse (craft)bierbrouwers voor vaderdag tegen. Kon het niet laten om wat voor mezelf mee te nemen. 
De score: Wanderlust, Langharig Tuig, Doerak, Toewijding (allen van Van Moll), Maria, Karel, Harrie, Tineke (allen van Kaapse Brouwers) en Hooge Heeren, James Blond, Angus Tripel, Brok In De Keel (van Bronckhorster Brewing Company). Van de 12 bieren 9 nieuwe en die andere 3 lust ik ook wel.
Verder ook nog een Kompaan Handlanger meegenomen en later deze week bij een ander supermarktrondje nog 3 bieren (Koala Beer, Strawberry Basil Splash, Liquid Fruit Cake) van Stanislaus Brewskovitch meegenomen. Samen met wat er nog over is uit de BA Baracus box van Jopen en van een bestelling bij Vandestreek eerder zit ik voorlopig wel weer aardig qua voorraad.
De score: Wanderlust, Langharig Tuig, Doerak, Toewijding (allen van Van Moll), Maria, Karel, Harrie, Tineke (allen van Kaapse Brouwers) en Hooge Heeren, James Blond, Angus Tripel, Brok In De Keel (van Bronckhorster Brewing Company). Van de 12 bieren 9 nieuwe en die andere 3 lust ik ook wel.
Duvel doet het commercieel gezien erg goed. En La Chouffe, Boulevard en Duvel zijn gewoon erg goed te drinken. Neem nu brouwerij de Koninck in Antwerpen, wat daar aan weggezet is sinds de overname. Black smoke, rooftop restaurant enz enz...Chelseamarre123 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:03:
[...]
Ga die Victoria wel eens proberen
Duvel altijd wat overroepen gevonden
Zeker de echte duvel smaak kan ik wel waarderen.
Die staan er niet bij
@Thompson IPA kun je ook niet in één zin samenvatten.
Er zijn zoveel soorten. Maar het is wel zo dat de bekende, grote brouwers, de wat flauwe IPA's brouwen.
Vallen goed bij een breed publiek en is toch weer eens wat anders dan pils. Ik vind het beter dan pils, maar dan is het wel klaar.
Ik drink het liefst de DDH ipa's. Met dryhoppen komen wel de aroma's in het bier, zonder dat het bitterder word.
Kies hier je eigen smaak....

[ Voor 45% gewijzigd door Oxellaar op 21-06-2020 14:37 ]
Het blik op de voorgrond is een Hazy Weekend.
Wat ook logisch is, want die is een onderdeel van het Papakket.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Leuke chart, zal er eens wat op proberen te letten met de IPA's die ik wel/niet lekker vind of die dan volgens deze chart in hetzelfde spectrum vallen.Oxellaar schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:15:
[...]
@Thompson IPA kun je ook niet in één zin samenvatten.
Er zijn zoveel soorten. Maar het is wel zo dat de bekende, grote brouwers, de wat flauwe IPA's brouwen.
Vallen goed bij een breed publiek en is toch weer eens wat anders dan pils. Ik vind het beter dan pils, maar dan is het wel klaar.
Ik drink het liefst de DDH ipa's. Met dryhoppen komen wel de aroma's in het bier, zonder dat het bitterder word.
Kies hier je eigen smaak....
[Afbeelding]
DDH = double dry hopped? In jouw geval zou dat dan de double ipa zijn die rechtsboven staat? Dat klinkt ook wel als die IPA's zoals ik ze graag heb, niet té hoppig wel lekker fruitig. Wat vind je wat dat betreft een aanrader?
Goede sessions houd ik me ook voor aanbevolen, die heb ik nog niet veel gevonden namelijk en 't is soms wel prettig zo'n biertje met wat minder alcohol (/kcal). Zeker als tegengewicht voor de Quadrupel waar ik toch graag een avondje speciaalbier mee afsluit
Beeromaniac
@Thompson nee een dubbele ipa is juist bitterder dan een normale. Een dubbele is eigenlijk een dubbele natte ipa. Droog hoppen is een andere soort methode
Maar DDH is wel double dry hopped?Oxellaar schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:19:
@Thompson nee een dubbele ipa is juist bitterder dan een normale. Een dubbele is eigenlijk een dubbele natte ipa. Droog hoppen is een andere soort methode
Terminologie/brouwtechniekenen ben ik niet heel erg in thuis, het gaat er mij vooral om dat het goed smaakt.
En als ik het goed begrijp uit die chart heb je ook juist double/triple IPA's die niet te hoppig (= bitter?), rechtsbovenin dus. Wat zou daar een goed voorbeeld van zijn?
Beeromaniac
Die Lost, in het midden, is echt SUPER lekker...._NooT_ schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:47:
Vandaag voor het eerst na een maand of 4 weer eens naar de Caigny gereden.
[Afbeelding]
Precies, is gewoon hazy weekend die ik daar zie staan...JohanKupers schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:41:
[...]
Het blik op de voorgrond is een Hazy Weekend.
Wat ook logisch is, want die is een onderdeel van het Papakket.
Nou... Ik zie maar de helft van de opdruk ... Vandaar dat ik hem over het hoofd zag.plofkip schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:24:
[...]
Precies, is gewoon hazy weekend die ik daar zie staan...
Ik kan me niet voorstellen dat die gaan tegenvallen_NooT_ schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:47:
Ik weet niet wat het is, maar in Estland kunnen ze echt geweldige stouts en porters maken.
De stouts en porters van Pohjala, Puhaste, maar ook zeker Sori zijn bijna allemaal toppers!
[ Voor 3% gewijzigd door Mich007 op 22-06-2020 15:52 ]
Ja dat viel me ook al op.Mich007 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:27:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat die gaan tegenvallen..
Ik weet niet wat het is, maar in Estland kunnen ze echt geweldige stouts en porters maken.
De stouts en porters van Pohjala, Puhaste, maar ook zeker Sori zijn bijna allemaal toppers!
Zondag heb ik de 'Dark humor club' van Sori geprobeerd.
Prima, maar niet echt bijzonder.
Dit was ook min of meer het 'instapmodel'.
Zondag ben ik met vaderdag verwend met een leuke aanvulling (ja, matige foto):
:strip_exif()/f/image/j8yqtuSifqNZdDTMMHODquya.jpg?f=fotoalbum_large)
De Buzzsaw is dezelfde dag nog opgegaan en beviel erg goed.
Heerlijke ris met wat kokos erin.
Deed me denken aan de 'Coconut Milkshake' van de Moersleutel.
Lekkah!
@_NooT_ Die Burning Beard ook pas mee in mn handen gestaan, maar vond hem toch wat aan de dure kant.
Weet niet wat jij er voor betaald hebt?
Niets. Die heb ik voor vaderdag gekregen.Oxellaar schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 06:46:
@_NooT_ Die Burning Beard ook pas mee in mn handen gestaan, maar vond hem toch wat aan de dure kant.
Ik kreeg wel de instructie om het voor een speciaal moment te gebruiken.
Het flesje scheen Inderdaad behoorlijk aan de prijs te zijn geweest.
Zal het maar verklappen, €18.36 bij de Caingy_NooT_ schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:18:
[...]
Niets. Die heb ik voor vaderdag gekregen.
Ik kreeg wel de instructie om het voor een speciaal moment te gebruiken.
Het flesje scheen Inderdaad behoorlijk aan de prijs te zijn geweest.
Je zult het wel verdiend hebben
Bij Beerdome en Ace hebben ze Cycle Brewing! Voor het eerst in Nederland te koop op een normale manier.
Zijn toppers en waarschijnlijk binnen 24 uur uitverkocht.
[ Voor 4% gewijzigd door Oxellaar op 25-06-2020 20:42 ]
Leuk stukje, maar best apart, want een week eerder hadden ze dit artikelHonesty schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:32:
https://www.tijd.be/onder...g-duvel-wat/10233042.html
Leuk stukje over Duvel...
https://www.tijd.be/onder...er-victoria/10231790.html
Die had ik gelezen dus ik dacht dat jij hetzelfde linkte.
Moet zeggen dat Duvel ook bij mij toch wel echt die eerste positie van zwaar blond te pakken heeft hoor.
Persoonlijk echt fan, het blijft een vaste terugkomer. Hoe veel speciaalbier ik ook drink, meerdere keren per jaar heb ik echt gewoon zin in een paar Duvel.
Zowel in de zomer als in de winter smaakt het gewoon. Nog nooit gehad dat het tegen viel
Heb er nu ook drie koud liggen in elk geval.
Zal Victoria zeker een keer proberen als ik het tegen kom.
Filou viel me tegen wel, dan liever een echte. Die proberen ook te veel een Duvel kloon te zijn heb ik het idee. De Victoria stijl is in elk geval anders.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Dat heb ik met La Chouffe, maar Duvel ook dikke prima (wel veel koolzuur).
Hmmm... Die Cycle Brewing flessen zijn wel erg aan de prijs. De Untappd scores vallen mee. Weinig bijzonder volgens mij?Oxellaar schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:35:
[...]
Zal het maar verklappen, €18.36 bij de Caingy
Je zult het wel verdiend hebben![]()
Bij Beerdome en Ace hebben ze Cycle Brewing! Voor het eerst in Nederland te koop op een normale manier.
Zijn toppers en waarschijnlijk binnen 24 uur uitverkocht.
Bijzonder zijn ze sowieso, want nooit eerder verkocht in Nederland en nu ook maar in zeer kleine aantallen. Dus dat verklaart de prijs. Ze zijn nu ongeveer de helft goedkoper, dan via de handeltjes op Facebook. Zo was Cycle wel te koop in Nederland. De scores zijn gewoon erg goed, dus ja, het is wel bijzonder.Nyarlathotep schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:20:
[...]
Hmmm... Die Cycle Brewing flessen zijn wel erg aan de prijs. De Untappd scores vallen mee. Weinig bijzonder volgens mij?
Oxellaar schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:35:
[...]
Zal het maar verklappen, €18.36 bij de Caingy
Je zult het wel verdiend hebben
Damn, ik had niet verwacht dat het zo gek was.
Op een enkele uitzondering na ligt bij mijzelf de grens toch echt op 8 euro voor zo'n flesje.
Nou, deze ga ik dus inderdaad maar voor een heel goed moment bewaren. M'n verjaardag of zo.
Hm ja, ik snap het wel. Het is maar welke maatstaf je hanteert voor de bijzonderheid van een bier.Oxellaar schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:12:
[...]
Bijzonder zijn ze sowieso, want nooit eerder verkocht in Nederland en nu ook maar in zeer kleine aantallen. Dus dat verklaart de prijs. Ze zijn nu ongeveer de helft goedkoper, dan via de handeltjes op Facebook. Zo was Cycle wel te koop in Nederland. De scores zijn gewoon erg goed, dus ja, het is wel bijzonder.
Persoonlijk doet de verkrijgbaarheid van een bier voor mij niets.
Maar als ik naar de ratings kijk, is dit bier gewoon echt geen 30-35 euro per 65cl fles waard. Amerikanen hanteren sowieso een hogere maatstaf qua ratings (en dit bier is tot nu toe dus door vrijwel alleen Amerikanen beoordeeld). Dus trek rustig wat punten af van die gemiddelde (en niet bijzonder hoge) 4.2 rating. Dus koop je dit voornamelijk voor de 'ticks'.
Voorbeeld: De Double Black Mash serie van Amager Brygus is gemiddeld 25 euro voor een 75cl fles, en staat gemiddeld iets hoger in de ratings. En dat zijn vrijwel alleen Europeanen geweest. Zo zijn er nog zat andere betere én goedkopere bieren...
Zijn er nog mensen bij de Scrapyard geweest gisteren of vandaag?
Ik vond de vier gangen zéér geslaagd. Lekker aperitief met een fruitig zuur biertje (al was deze niet goed gekoeld).
De starter was een erg bloemige en grassige ipa. Eindelijk eens géén zoetje in het bier.
De dinner was een lekker klapper, en de dessert ging daar met zijn 18% nog eens dunnetjes overheen.
Hun vijfde nieuweling, Chris the Coconut Crab is een heerlijke stout waar de kokos nu niet overheerst, maar hand in hand gaat met de barrel. Heerlijk!
Je hebt zeker een punt. Maar zo gaan wij geil, met zn allen in Europa op Omnipollo.Nyarlathotep schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:12:
[...]
Hm ja, ik snap het wel. Het is maar welke maatstaf je hanteert voor de bijzonderheid van een bier.
Maar als ik naar de ratings kijk, is dit bier gewoon echt geen 30-35 euro per 65cl fles waard. Amerikanen hanteren sowieso een hogere maatstaf qua ratings (en dit bier is tot nu toe dus door vrijwel alleen Amerikanen beoordeeld). Dus trek rustig wat punten af van die gemiddelde (en niet bijzonder hoge) 4.2 rating. Dus koop je dit voornamelijk voor de 'ticks'.
Voorbeeld: De Double Black Mash serie van Amager Brygus is gemiddeld 25 euro voor een 75cl fles, en staat gemiddeld iets hoger in de ratings. En dat zijn vrijwel alleen Europeanen geweest. Zo zijn er nog zat andere betere én goedkopere bieren...
Iedere gek zn gebrek zegmaar.
Deze Cycles gaan ook mee naar een bottle share, dan is het wel leuk om met iets echt unieks aan te komen.
Leuker dan met een Black Mash, die inderdaad zeker zo goed is.
Zo probeert iedereen in het groepje echt iets bijzonders mee te nemen naar een share.
Dat maakt zo'n avondje echt af vind ik. Het draait om meer dan alleen het bier drinken, naar mijn mening.
Ik ben erg benieuwd naar de Coconut CrabNyarlathotep schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:12:
[...]
Hm ja, ik snap het wel. Het is maar welke maatstaf je hanteert voor de bijzonderheid van een bier.
Zijn er nog mensen bij de Scrapyard geweest gisteren of vandaag?
Ik vond de vier gangen zéér geslaagd. Lekker aperitief met een fruitig zuur biertje (al was deze niet goed gekoeld).
De starter was een erg bloemige en grassige ipa. Eindelijk eens géén zoetje in het bier.
De dinner was een lekker klapper, en de dessert ging daar met zijn 18% nog eens dunnetjes overheen.
Hun vijfde nieuweling, Chris the Coconut Crab is een heerlijke stout waar de kokos nu niet overheerst, maar hand in hand gaat met de barrel. Heerlijk!
Misschien ben ik verwend, maar ik vind de stouts van de Moersleutel de laatste tijd een beetje teveel zoete suikerbommen. Vooral de Fragment -#1 en de Tiramisumo, al zal het bij die laatste wel de bedoeling zijn geweest. Krijg er letterlijk een plakbek van
Zaterdag even langs de bierwinkel geweest, en onder andere een Zwarte Snorre Laphroaig barrel aged gescoord. Erg benieuwd naar
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Inderdaad: Het bekende Moersleutel zoetje.Chiron schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:13:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar de Coconut Crab
Misschien ben ik verwend, maar ik vind de stouts van de Moersleutel de laatste tijd een beetje teveel zoete suikerbommen. Vooral de Fragment -#1 en de Tiramisumo, al zal het bij die laatste wel de bedoeling zijn geweest. Krijg er letterlijk een plakbek van
Zaterdag even langs de bierwinkel geweest, en onder andere een Zwarte Snorre Laphroaig barrel aged gescoord. Erg benieuwd naar
Maar nu was ik wel aangenaam verrast. De 4Y Starter was echt een goede bloemige ipa die nu eens niet heel zoet is. Bloemig en een goede bitter.
De 4Y dinner was ook zeer geslaagd en niet te zoet.
Chris the Coconut Crab was ook een winnaar, waar de kokos een stuk subtieler is dan de Bounty Hunter bieren. En een lekkere dikke barrel smaak er bij!
De 4Y dessert is stukken beter dan de Antifreeze, en heeft een uitgebreider smaakpalet. Wel boozy maar veel meer in balans
Kon het gisteren niet laten na de berichten hier over het 4-jarig jubileum van de Moersleutel en heb toch even wat besteld:
- De Moersleutel - 4 Years Anniversary Pack (dus alle 4 gangen)
- De Moersleutel - Chris the Coconut Crab
- De Moersleutel - Resonance
- Hopalaa Brewing - Nebula
- FrauGruber Craftbrewing - Purple Haze
Je was iets vergeten of je bent uiteindelijk bij de Caigny blijven slapen?DeFeCt schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:53:
dit weekend ook voor het eerst naar De Caigny gereden. uurtje heen en weer een uurtje terug,
[Afbeelding]
Maar zonder gekheid, leuke score! Vooral die Puhastes en Sori's
Ook maar even loot pic van afgelopen zaterdag dan:
:strip_exif()/f/image/MzGTSCCTOJiyjIcLwObqYO9F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MzGTSCCTOJiyjIcLwObqYO9F.jpg?f=fotoalbum_large)
- Mad Scientist Ninja soup El Dorado & Idaho 7
- Mad Scientist Mango bay
- Northern Monk Lucy Ketchin
- Northern Monk New World IPA
- ODU Brewery Check Berry
- Boundary Brewing Imbongrific
- Big Belly Liquid Desserts salted caramel pecan pie
- Big Belly Liquid desserts blueberry maple syrup
- La Pirata Pastelon
- La Pirata Hard Decision
- Berghoeve Zwarte Snorre Laphroaig barrel aged
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Jopen heeft ook weer een nieuwe box:

https://www.jopenbier.nl/product/smoked-wheat-everyday-box/
Ik sla deze box over.

Ik sla deze box over.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Even voor de n00bs onder ons. Waar smaakt Smoked Wheat naar?
Klinkt wel mooi, maar ook aardig prijzigJohanKupers schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:06:
[Afbeelding]
Ik sla deze box over.
Ligt sterkt aan de variant denk ik. Bij de stout schreef ik het volgende: In de neus een vers gesneden halfje (donker)bruin. Op de tong fluweelzachte salmiak.Robkazoe schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:09:
Even voor de n00bs onder ons. Waar smaakt Smoked Wheat naar?
Ik kreeg gisteren ook de email, maar ik schrok wel een beetje van de prijs.JohanKupers schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:06:
[Afbeelding]
Ik sla deze box over.
Waar ik bij Jopen vooral van baal is dat ze bij de officiële webshop bij een niet voorradig product zonder overleg een voor hun ‘waardig’ alternatief kiezen. Dat die de helft goedkoper is maakt ze niks uit, en dat die vervanger dubbel in de zelfde box zit ook niet. Erger nog: De klantenservice vind dat normaal en heeft geen oplossing in de vorm van bijvoorbeeld een tegoedbon voor de volgende keer. Helaas gaf dit mijn laatste bestelling toch een nare bijsmaak.
Lekker!
Hier juist erg goede ervaring met de klantenservice. Ze hadden hier ook een keer een dubbele in de box gedaan, foutje aan hun kant want het biertje dat miste was gewoon op voorraad. Een dag later hadden ze al een nieuw doosje gestuurd met het ontbrekende biertje.Napsju schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:25:
Waar ik bij Jopen vooral van baal is dat ze bij de officiële webshop bij een niet voorradig product zonder overleg een voor hun ‘waardig’ alternatief kiezen. Dat die de helft goedkoper is maakt ze niks uit, en dat die vervanger dubbel in de zelfde box zit ook niet. Erger nog: De klantenservice vind dat normaal en heeft geen oplossing in de vorm van bijvoorbeeld een tegoedbon voor de volgende keer. Helaas gaf dit mijn laatste bestelling toch een nare bijsmaak.
@Lennnn Gelukkig maar. Misschien had ik een medewerker die een slechte dag had. Ik heb mijn verlies van € €3,25 genomen en een biertje open getrokken.
Lekker!
Wat ik me dan wel afvraag, van al die toch best wel bijzondere bieren die hier voorbij komen. Kopen jullie die voornamelijk eennmalig omdat je nieuwsgierig bent of is het jullie al regelmatig gebeurd dat je zo'n salted caramel pecan pie biertje vaker koopt? Of een kokosnoot stout?
En dan bedoel ik dus echt exact hetzelfde biertje, niet hetzelfde type/smaak van een andere brouwerij/batch.
En dan bedoel ik dus echt exact hetzelfde biertje, niet hetzelfde type/smaak van een andere brouwerij/batch.
Beeromaniac
Er is zoveel beschikbaar op craft bier gebied dat ik van mening ben dat er niets mis is met steeds een ander bier kopen. Meestal koop ik dan dus ook steeds andere bieren om dit soort extreme smaak combinaties meer te kunnen proberen.Thompson schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:30:
Wat ik me dan wel afvraag, van al die toch best wel bijzondere bieren die hier voorbij komen. Kopen jullie die voornamelijk eennmalig omdat je nieuwsgierig bent of is het jullie al regelmatig gebeurd dat je zo'n salted caramel pecan pie biertje vaker koopt? Of een kokosnoot stout?
Het is echter wel vaker voorgekomen dat ik bieren dermate lekker vindt dat ik ze vaker heb gekocht. Denk hierbij aan bieren van Omnipollo (Aon, Yellow Belly (Sundae), Andromeda, Maja) en de Moersleutel (Barcodes en de Bountyhunter) bijvoorbeeld.
Er is teveel lekkers om te vaak hetzelfde te drinkenThompson schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:30:
Ik hou enorm van de ontdekkingstocht die het proeven van nieuwe bieren is. Aan de andere kant hou ik ook enorm van een lekker biertje. Doel van de ontdekkingstocht is voor mij vooral ontdekken wat ik wel een niet lekker vind. Niet het scoren van unieke check-ins, één van de redenen om geen Untappd te gebruiken. Dus als ik een bier ontdek dat ik erg lekker vind, dan drink ik dat met alle liefde meerdere keren nog een keer. Het is lekker, ik geniet ervan, doel bereikt.Thompson schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:30:
Ik heb precies hetzelfde. Vooral uitproberen wat ik lekker vind.Jorizzz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:51:
[...]
Ik hou enorm van de ontdekkingstocht die het proeven van nieuwe bieren is. Aan de andere kant hou ik ook enorm van een lekker biertje. Doel van de ontdekkingstocht is voor mij vooral ontdekken wat ik wel een niet lekker vind. Niet het scoren van unieke check-ins, één van de redenen om geen Untappd te gebruiken. Dus als ik een bier ontdek dat ik erg lekker vind, dan drink ik dat met alle liefde meerdere keren nog een keer. Het is lekker, ik geniet ervan, doel bereikt.
Hoe hou jij dan bij wat je gedronken hebt? Ik ben recent wel met Untappd begonnen omdat ik op een gegeven moment niet meer wist wat ik nu wel en niet lekker vond. Dan had ik weer iets meegenomen bij de slijter en dan was het niet te zuipen en dan had ik zo'n oh ja moment. Vandaar dat ik alles nu bij hou in Untappd.
Ik gebruikte altijd "de BierApp", die had niet die hele social-media onzin erbij.Highfive95 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:01:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Vooral uitproberen wat ik lekker vind.
Hoe hou jij dan bij wat je gedronken hebt? Ik ben recent wel met Untappd begonnen omdat ik op een gegeven moment niet meer wist wat ik nu wel en niet lekker vond. Dan had ik weer iets meegenomen bij de slijter en dan was het niet te zuipen en dan had ik zo'n oh ja moment. Vandaar dat ik alles nu bij hou in Untappd.
Echter ben ik vorige maand overgestapt naar Untapped, omdat ik de laatste tijd vrijwel alle biertjes handmatig in moest voeren en dat een beetje zat werd.
Vrijwel elk biertje is wel te vinden, maar de app zelf vind ik erg tegenvallen. Hij is erg traag, zit een hoop onzin bij (Is er serieus iemand die bij elk biertje aangeeft bij welke supermarkt/slijter hij 'm gekocht heeft?), en notities van een biertje terugvinden had niet zo verstopt hoeven zitten. Het is in ieder geval beter dan niets
Ik probeer elk weekend wel een paar nieuwe biertjes uit, maar ik koop vrijwel nooit speciale bieren opnieuw.
Alleen de "Verloren Zoon #6" heb ik groot ingeslagen want die was wel erg lekker, lang houdbaar, en de voorraad begint op te raken