Afgelopen week heb ik daar nog besteld en die zijn gisteren bezorgd. Je kan nu alleen niet meer zelf een pakket samenstellen. Als je veel verschillende soorten wil moet je de "Garden Selection" kopen. Of je moet 24 dezelfde biertjes willen hebben. Waarschijnlijk werd het teveel moeite om voor tig Tweakers aparte pakketjes te maken
Volgens mij hebben ze bij de Moersleutel alles opgekocht.. Daar gaan de blikjes van The Garden nu voor gemiddeld 4 euro over de toonbankmonsees schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:41:
[...]
Zojuist probeerde ik nog via the garden te bestellen. Echter is het nu niet meer mogelijk om naar Nederland te verzenden. Helaas helaas

Leuke handel zo, maar wel jammer.TMV schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:19:
[...]
Volgens mij hebben ze bij de Moersleutel alles opgekocht.. Daar gaan de blikjes van The Garden nu voor gemiddeld 4 euro over de toonbank
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Monyobrewing.com ken ik van dit topicThompson schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:32:
Ik heb inmiddels het merendeel van mijn biertjes van The Garden op. Nou bevielen me die doorgaans prima, zeker gezien de prijs (+/- 1,85 per blik was ik uiteindelijk kwijt).
Zijn er nog meer van die leuke (onbekende) buitenlandse shops/pakketten?
Uiteraard ken ik de grotere Nederlandse sites wel en hebben ze bij Hopt bijv een lading verschillende pakketten met buitenlandse biertjes maar het gaat me mee om die onbekende buitenlandse brouwerijen waar je voor een schappelijke prijs toch wat leuke dingen kunt vinden.
Zelf wanneer je 24 dezelfde blikken bier wil bestellen, dan mis je plotseling de optie om het naar Nederland te bestellen. Blijkbaar willen ze mijn geld niet meerO88088 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:04:
Afgelopen week heb ik daar nog besteld en die zijn gisteren bezorgd. Je kan nu alleen niet meer zelf een pakket samenstellen. Als je veel verschillende soorten wil moet je de "Garden Selection" kopen. Of je moet 24 dezelfde biertjes willen hebben. Waarschijnlijk werd het teveel moeite om voor tig Tweakers aparte pakketjes te maken
Misschien hebben ze een deal gemaakt met de Moersleutel?monsees schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:51:
[...]
Zelf wanneer je 24 dezelfde blikken bier wil bestellen, dan mis je plotseling de optie om het naar Nederland te bestellen. Blijkbaar willen ze mijn geld niet meer
De afgelopen dagen 2 biertjes van Pohlaja op, gewoon verkrijgbaar bij de lokale jumbo (De Öö XO en Virmalised). Beide erg goede bieren in hun soort wat mij betreft, daar moet ik eens meer van gaan drinken 
Nu mijn barrel aged pakket van Walhalla bijna op is ook de Holy Moly box van Jopen maar besteld. Erg benieuwd!
Nu mijn barrel aged pakket van Walhalla bijna op is ook de Holy Moly box van Jopen maar besteld. Erg benieuwd!
[ Voor 21% gewijzigd door Preau op 29-05-2020 23:01 ]
Walhalla BA pakket? Waar heb je die gehaald? Ik zie die niet in hun webshop.Preau schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:56:
De afgelopen dagen 2 biertjes van Pohlaja op, gewoon verkrijgbaar bij de lokale jumbo (De Öö XO en Virmalised). Beide erg goede bieren in hun soort wat mij betreft, daar moet ik eens meer van gaan drinken
Zou wel erg teleurstellend zijn. Ook vanuit de moersleutel.Oogje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:54:
[...]
Misschien hebben ze een deal gemaakt met de Moersleutel?
De NEIPA’s zijn binnen en heb er 6 blikjes van besteld. Ze zijn nog te vers dus moet nog even wachten totdat ze open mogen. Het is €6 per blik en dat vind ik wel redelijk gezien de hoeveelheid hop en de lage oplage.
/f/image/goBxfsuKZvzxMEp1FhmSTFN8.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 30-05-2020 11:39 ]
Zie ze opeens in meerdere Nederlandse webshops verschijnen, zoals https://www.bierloods22.nl/ en https://www.dorstcraftbeershop.nl/Lennnn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:11:
[...]
Zou wel erg teleurstellend zijn. Ook vanuit de moersleutel.
Nederlandse importeur heeft vast een dealtje gesloten om als enige Nederlandse inkoper te dienen. Zij zullen de bieren weer verspreiden over het land. Nadeel is een extra tussenpersoon en dus hogere prijzen.Oogje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:54:
[...]
Misschien hebben ze een deal gemaakt met de Moersleutel?
Ik was reeds in contact met iemand van The Garden om een keer een grotere inkoop te doen met een aantal bierliefhebbers samen. Ik zal eens vragen of dat nog steeds mogelijk is. Anders zijn ze wat mij betreft snel weer afgeschreven, voor 1,85/blik zeer prima bieren maar die prijzen die nu gevraagd worden zijn ze niet waard.
Beeromaniac
Ook maar even vier van besteld. Ben zeer benieuwd!D. Ninjai schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:38:
De NEIPA’s zijn binnen en heb er 6 blikjes van besteld. Ze zijn nog te vers dus moet nog even wachten totdat ze open mogen. Het is €6 per blik en dat vind ik wel redelijk gezien de hoeveelheid hop en de lage oplage.
[Afbeelding]
Overigens zie ik op The Garden site dat ze nog gewoon naar NL versturen. Ik zou ook niet weten waarom niet?
Bij het afrekenen is NL niet te kiezen?Nyarlathotep schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:06:
[...]
Ook maar even vier van besteld. Ben zeer benieuwd!
Overigens zie ik op The Garden site dat ze nog gewoon naar NL versturen. Ik zou ook niet weten waarom niet?
Nyarlathotep schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:06:
[...]
Ook maar even vier van besteld. Ben zeer benieuwd!
:fill(white):strip_exif()/f/image/bCWb8fW8RpNB7pcqrFrG0o5j.png?f=user_large)
De website lijkt nog niet helemaal ge-update te zijn, maar als je de bestelling wilt afronden dan is Nederland verdwenen bij de bestemmingen.
Voor meer dan het dubbele. Zo jammer dit.willem007 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:01:
[...]
Zie ze opeens in meerdere Nederlandse webshops verschijnen, zoals https://www.bierloods22.nl/ en https://www.dorstcraftbeershop.nl/
Damn... Ik hoop dat het een foutje is want ik ben nog niet klaar met ze. Zal het eens vragen op FB.
Uit de webshop toen net alle horeca op slot ging, had het hier ook gepost toen. Had een groot aantal van de Daemon biertjes erin zitten, kan zijn dat het inmiddels op is.Lennnn schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:11:
[...]
Walhalla BA pakket? Waar heb je die gehaald? Ik zie die niet in hun webshop.
Wij en al de biergeeks hebben allemaal besteld en de importeurs kunnen het natuurlijk niet hebben als we zonder tussenpersoon importeren.
Hopen dat het gewoon een storing is ofzo.
Hopen dat het gewoon een storing is ofzo.
Ah, dan zal ie inderdaad op zijn. In de webshop zie ik hem niet meer staan.Preau schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:58:
[...]
Uit de webshop toen net alle horeca op slot ging, had het hier ook gepost toen. Had een groot aantal van de Daemon biertjes erin zitten, kan zijn dat het inmiddels op is.
Zo schiet niemand er nog wat mee op, want voor vier euro per blik laat ik ze gewoon liggen.stane schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:05:
[...]
Nederlandse importeur heeft vast een dealtje gesloten om als enige Nederlandse inkoper te dienen. Zij zullen de bieren weer verspreiden over het land. Nadeel is een extra tussenpersoon en dus hogere prijzen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Grenzen zijn ineens weer geopend blijkbaar.
Dikke prima, aankomende week weer eens een bezoekje brengen aan de Caigny of de Bierschuur dus
Hebben beide ook erg veel Nederlands spul.
Dikke prima, aankomende week weer eens een bezoekje brengen aan de Caigny of de Bierschuur dus
Bij het anker (gouden carolus) krijg je 10% korting met de code PAPA2020 en gratis verzending vanaf € 49
Je kan ook lege whiskeyvaten kopen, wel zelf ophalen in Mechelen.
remzor schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:11:

het zijn wel een stelletje neppers daar....Brinkiewestland schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:22:
Bij het anker (gouden carolus) krijg je 10% korting met de code PAPA2020 en gratis verzending vanaf € 49
in de brouwerijwinkel kosten 12 flessen Imperial dark 68,70, maar in de webshop opeens 7,- per fles. met 12 flessen in je mandje gaat er nix vanaf. kan ze zelf in Nl goedkoper krijgen dan dat....
Reactie vanuit The Garden;Thompson schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:11:
Ik was reeds in contact met iemand van The Garden om een keer een grotere inkoop te doen met een aantal bierliefhebbers samen. Ik zal eens vragen of dat nog steeds mogelijk is. Anders zijn ze wat mij betreft snel weer afgeschreven, voor 1,85/blik zeer prima bieren maar die prijzen die nu gevraagd worden zijn ze niet waard.
Voorlopig doen ze dus alsof het binnenkort weer gewoon mogelijk zou moeten zijn. Zien ze straks ineens dat de handelaren geen drol verkopen van hun blikken en mogen we weer gewoon zelf bestellen...Hi Tom,
Apologies, we are currently not shipping to NL, but we will be back online as soon as possible.
We'll let you know when.
Cheers!
Zal over een week of 2 weer eens polsen hoe het ervoor staat.
Beeromaniac
Dat zou wel mooi zijn want de Coconut Stout, Hazy & Milkshake IPA en Pale Ale waren fijne biertjes voor het geld!Thompson schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:41:
[...]
Reactie vanuit The Garden;
[...]
Voorlopig doen ze dus alsof het binnenkort weer gewoon mogelijk zou moeten zijn. Zien ze straks ineens dat de handelaren geen drol verkopen van hun blikken en mogen we weer gewoon zelf bestellen...
Zal over een week of 2 weer eens polsen hoe het ervoor staat.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Die liggen gewoon bij de AH te koop.O88088 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:51:
[...]
Volgende week dan maar naar Westvleteren rijden om m'n beloofde bier eindelijk op te halen. Mijn afspraak was precies een paar dagen nadat België op slot ging.
https://www.ah.nl/product...90756/st-bernardus-abt-12
Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, al is het maar de beleving van zelf je kratje ophalen en dat de een zichzelf wel een trappist mag noemen. En ik weet ook wel dat ze bij elkaar om de hoek zitten en het recept nagenoeg gelijk is. Zelf heb ik ook liever een bernardusJoostje123 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:35:
[...]
Die liggen gewoon bij de AH te koop.
https://www.ah.nl/product...90756/st-bernardus-abt-12
[ Voor 3% gewijzigd door CaLeX op 02-06-2020 14:49 ]
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Ik ben alweer geweestremzor schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:11:
Dikke prima, aankomende week weer eens een bezoekje brengen aan de Caigny of de Bierschuur dusHebben beide ook erg veel Nederlands spul.

Maar de Caigny heeft toch niet zo heel veel NL spul staan?
Moet zeggen dat het een beetje tegenviel, want de Caigny en niemand had hier op gerekend.
Ruim de helft van hun klanten bestaat uit Nederlanders en ze hebben hun voorraad dus nog niet helemaal op peil. Ze waren uitgegaan van 8 juni op zn vroegst, misschien zelfs 15 juni.
En dan opeens tussen neus en lippen door is de grens open voor winkelbezoek.
Heb toch lekker kunnen inkopen, daar niet van. En het gevoel was weer top!
Alleen de hoofdwegen via Nispen en Roosendaal zijn weer open. Ik rij altijd binnendoor vanaf Bergen op Zoom, maar heb 3x voor een afgesloten grens gestaan
:strip_exif()/f/image/6AE354e2yFI3WiLw4ulNdC8c.jpg?f=fotoalbum_large)
vlnr
Storm Kats - Wander Beyond & Kees! Collab
Rhumba - Wander Beyond
Three Little Owls - Uiltje
Milkshake IPA (Cranberry) - Kees!
Effanineffable - Pomona Island
All Season - Cloudwater
El Patron - Uiltje
Elemental - Fourpure
Dehumanizer - Naparbier
Pilky(pils...ja ja
Dekadents Guatemalan Rum BA (2019) - Pühaste
Trinity In Black Bourbon BA (2020) - Pühaste
Regular John IPA - Crow Mountain
Pillerkaar - Pühaste
D.O.R.I.S. The Destroyer Double Oatmeal Imperial Stout - Hoppin' Frog
Vulin - Pühaste
Moonraket - Põhjala
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Heerlijk @Oxellaar ! Ik volgende week waarschijnlijk.
Aanbod NL brouwers die ik meestal mee pak:
- De Molen
- Kees
- Moersleutel
- Uiltje
- HillDevils
- Frontaal
- Emelisse
- Natte Gijt ofzo, varieert af en toe
Veel Scandinavische, Russische en Belgische brouwsels ook natuurlijk. Amerikaans spul hebben ze nauwelijks.
Aanbod NL brouwers die ik meestal mee pak:
- De Molen
- Kees
- Moersleutel
- Uiltje
- HillDevils
- Frontaal
- Emelisse
- Natte Gijt ofzo, varieert af en toe
Veel Scandinavische, Russische en Belgische brouwsels ook natuurlijk. Amerikaans spul hebben ze nauwelijks.
@Notna
Nou... Usa nauwelijks....
-Evil Twin
-Prairie Artisan Ales
-Epic Brewing
-Hoppin' Frog Brewery
-Modern Times
-Spencer
komt zo in me op...
Maar idd, usa is niet oververtegenwoordigd, daar heb ik Beerdome en Beer republic voor
Nou... Usa nauwelijks....
-Evil Twin
-Prairie Artisan Ales
-Epic Brewing
-Hoppin' Frog Brewery
-Modern Times
-Spencer
komt zo in me op...
Maar idd, usa is niet oververtegenwoordigd, daar heb ik Beerdome en Beer republic voor
Dit weekend weer eens bij Driemeterbier's Little Beershop binnen gelopen (altijd een slecht idee voor de portemonnee
) en onder andere de Zwarte Snorre Aberlour BA meegenomen. Damn wat is dit lékker! Vaak heb ik bij zware RIS'en dat ik halverwege het glas alleen nog maar de bitterheid proef, maar de overweldigende hoeveelheid smaak blijft heerlijk in balans. Dit is perfectie, ik heb uiteindelijk een 4.75 gegeven maar ik twijfel heel hard om daar mijn eerste 5 van te maken..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Klinkt goed.Oxellaar schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:15:
[...]
Ik ben alweer geweest![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar de Caigny heeft toch niet zo heel veel NL spul staan?
Moet zeggen dat het een beetje tegenviel, want de Caigny en niemand had hier op gerekend.
Ruim de helft van hun klanten bestaat uit Nederlanders en ze hebben hun voorraad dus nog niet helemaal op peil. Ze waren uitgegaan van 8 juni op zn vroegst, misschien zelfs 15 juni.
En dan opeens tussen neus en lippen door is de grens open voor winkelbezoek.
Heb toch lekker kunnen inkopen, daar niet van. En het gevoel was weer top!
Alleen de hoofdwegen via Nispen en Roosendaal zijn weer open. Ik rij altijd binnendoor vanaf Bergen op Zoom, maar heb 3x voor een afgesloten grens gestaan![]()
[Afbeelding]
vlnr
Storm Kats - Wander Beyond & Kees! Collab
Rhumba - Wander Beyond
Three Little Owls - Uiltje
Milkshake IPA (Cranberry) - Kees!
Effanineffable - Pomona Island
All Season - Cloudwater
El Patron - Uiltje
Elemental - Fourpure
Dehumanizer - Naparbier
Pilky(pils...ja ja)Põhjala
Dekadents Guatemalan Rum BA (2019) - Pühaste
Trinity In Black Bourbon BA (2020) - Pühaste
Regular John IPA - Crow Mountain
Pillerkaar - Pühaste
D.O.R.I.S. The Destroyer Double Oatmeal Imperial Stout - Hoppin' Frog
Vulin - Pühaste
Moonraket - Põhjala
Mooi om te zien dat er weer een nieuwe Trinity in Black BA is.
Die van vorig jaar was fan-tas-tisch.
Lekkerste bier dat ik tot nu toe geproefd heb.
@_NooT_ die gewone Trinity in Black is dan ook wel een aanrader.
Dan proef je hoe goed de basis is.
Helemaal mee eens!Oxellaar schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:18:
@_NooT_ die gewone Trinity in Black is dan ook wel een aanrader.
En ook nog eens heel netjes geprijsd voor een dergelijk bier.
Ja, uit mn hoofd... 3.50 voor de gewone, 5.50 voor de barrel._NooT_ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:33:
[...]
Helemaal mee eens!
En ook nog eens heel netjes geprijsd voor een dergelijk bier.
Misschien een rare vraag maar heb je wel eens Aberlour whiskey opgehad? Aberlour whiskeys zitten qua smaakpalet vaak aan de fruitige kant en zijn eigenlijk nooit peated (rokerig). Is dit biertje rokerig of proef je meer de fruitige kant van de whiskey?Demo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:19:
Dit weekend weer eens bij Driemeterbier's Little Beershop binnen gelopen (altijd een slecht idee voor de portemonnee) en onder andere de Zwarte Snorre Aberlour BA meegenomen. Damn wat is dit lékker! Vaak heb ik bij zware RIS'en dat ik halverwege het glas alleen nog maar de bitterheid proef, maar de overweldigende hoeveelheid smaak blijft heerlijk in balans. Dit is perfectie, ik heb uiteindelijk een 4.75 gegeven maar ik twijfel heel hard om daar mijn eerste 5 van te maken..
De normale Trinity in Black kost €2,74 bij De CaignyOxellaar schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:16:
[...]
Ja, uit mn hoofd... 3.50 voor de gewone, 5.50 voor de barrel.
Toevallig had ik die gisteren meegenomen, fijn dat de grens weer open is!
Ja ik noemde ook de Caigny prijzen... Maar zat dus nog te hoog.Marc2984 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:06:
[...]
De normale Trinity in Black kost €2,74 bij De Caigny![]()
Toevallig had ik die gisteren meegenomen, fijn dat de grens weer open is!
Voor de BA heb ik dinsdag 5.45 betaald.
Waarom geen 5 dan? In mij ogen is het bizar dat je er over twijfelt na een dergelijke opmerkningDemo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:19:
Dit is perfectie, ik heb uiteindelijk een 4.75 gegeven maar ik twijfel heel hard om daar mijn eerste 5 van te maken..

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Ik hou er altijd rekening mee dat het lekkerder zou kunnen, maar ik kan niet bedenken wat er anders zou moeten aan dit bier om het nóg lekkerder te maken dus je hebt gelijk, ik heb 'm aangepast naar een 5.CaLeX schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:17:
[...]
Waarom geen 5 dan? In mij ogen is het bizar dat je er over twijfelt na een dergelijke opmerkning
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Sinds kort ook maar begonnen op Untappd.
Weinig vrienden (op untapped) die van speciaalbier houden, dus ben benieuwd wat jullie allemaal drinken.
Purehz --- JorisH91
Ben voornamelijk van de Tripels en Quadruppels qua smaak. Verder zijn mijn 2 toppers: Blauwe Chimay en HJ Grand Prestige.
Onlangs zolder vondst van 2 stuks uit 2017 en 4 stuks uit 2018.
Van de 2020 editie, 24 stuks in een kratje om meerdere jaren te bewaren en elk jaar 1 of 2 te proeven.
Ik geef zelf bijna niets boven de 4.25, en dan ben ik blijkbaar nog optimistisch in vergelijking met vrienden van mij. Er zit echt een groot verschil tussen de gemiddelde ratings in België/Nederland in vergelijking met de US. een aantal kenissen in de US geven bijna nooit niets onder de 4. Vandaar dat ik gemiddelde 4+ ratings van amerikaanse brouwerijen meestal niet serieus neem.Demo schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:16:
[...]
Ik hou er altijd rekening mee dat het lekkerder zou kunnen, maar ik kan niet bedenken wat er anders zou moeten aan dit bier om het nóg lekkerder te maken dus je hebt gelijk, ik heb 'm aangepast naar een 5.
Puur voor de lol laat ik mijn vriendin tegenwoordig bieren uithalen voor mij, en proef ik blind. En kijk ik pas later naar de ratings op ratebeer/untappd/brewver
Ik voeg je even toe.Purehz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:06:
[...]
Sinds kort ook maar begonnen op Untappd.
Weinig vrienden (op untapped) die van speciaalbier houden, dus ben benieuwd wat jullie allemaal drinken.
Purehz --- JorisH91
[ Voor 15% gewijzigd door beOnt op 04-06-2020 22:09 ]
Ik gebruik al jaren Tweakers en ik gebruik al jaren Untappd; ik heb echter nooit van dit subforum gehoord. Wat leuk om te vinden en andere meningen te lezen!
Mocht iemand me op Untappd toe willen voegen: f9lco
Ik zie tot nu toe in dit forum recentelijk veel staan over de prijzen van de bieren die gekocht worden. Waar zit bij jullie die grens? Ik ben nu erg bezig met bieren bemachtigen uit Amerika die erg hoge UT scores hebben door te ruilen. Zijn er meer mensen hier die dat doen? Deze jacht kan ik altijd wel erg waarderen om na veel zoeken en onderhandelen een mooi bier te kunnen bemachtigen die je normaliter nooit zou kunnen proberen.
Mocht iemand me op Untappd toe willen voegen: f9lco
Ik zie tot nu toe in dit forum recentelijk veel staan over de prijzen van de bieren die gekocht worden. Waar zit bij jullie die grens? Ik ben nu erg bezig met bieren bemachtigen uit Amerika die erg hoge UT scores hebben door te ruilen. Zijn er meer mensen hier die dat doen? Deze jacht kan ik altijd wel erg waarderen om na veel zoeken en onderhandelen een mooi bier te kunnen bemachtigen die je normaliter nooit zou kunnen proberen.
Hoe regel jij dat? Want ik heb op Beerxchange wel eens contacten gelegd met mensen uit de USA, maar het is illegaal om als particulier alcohol te versturen en te ontvangen. Brouwerijen en groothandels kunnen een permit krijgen om het wel te mogen, maar dat is voor particulieren niet te doen. Ik zou bijv. de Julius van Treehouse erg graag willen proberen. En heb genoeg spul om te ruilen. Nog meer dan een halve krat Westvleteren 12 staan bijvoorbeeld.Houstyn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:33:
Ik ben nu erg bezig met bieren bemachtigen uit Amerika die erg hoge UT scores hebben door te ruilen. Zijn er meer mensen hier die dat doen? Deze jacht kan ik altijd wel erg waarderen om na veel zoeken en onderhandelen een mooi bier te kunnen bemachtigen die je normaliter nooit zou kunnen proberen.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JgKLgsf6ySbmoWK9RBl7fGHw.jpg?f=user_large)
Klompen n.a.v. onze samenwerking met een bekende Friese klompenmaker, speciaal voor ons gemaakt in ruil voor bier.
Dit bier is onze quadrupel die o.a. gerijpt is op hout dat zij gebruiken voor hun klompen.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Je loopt inderdaad een risico, maar je kan bijvoorbeeld ook contacten leggen met amerikanen als jij naar de VS gaat of een Amerikaan naar de EU. Dan neem je wat flessen/blikken mee in de koffer en kan je ruilen met elkaar. Dit doe ik ook regelmatig bij Cantillon in Brussel, waar veel Amerikanen langs komen om Geuzes te drinken/ruilen voor het spul dat ze zelf mee hebben.DexterDee schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:36:
[...]
Hoe regel jij dat? Want ik heb op Beerxchange wel eens contacten gelegd met mensen uit de USA, maar het is illegaal om als particulier alcohol te versturen en te ontvangen. Brouwerijen en groothandels kunnen een permit krijgen om het wel te mogen, maar dat is voor particulieren niet te doen. Ik zou bijv. de Julius van Treehouse erg graag willen proberen. En heb genoeg spul om te ruilen. Nog meer dan een halve krat Westvleteren 12 staan bijvoorbeeld.
Dat verschilt bij mij heel erg wat voor bier het is, wat ik er van verwacht, wat mijn stemming is en wat mijn recente uitgaven zijn.Houstyn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:33:
Ik zie tot nu toe in dit forum recentelijk veel staan over de prijzen van de bieren die gekocht worden. Waar zit bij jullie die grens?
Eigenlijk kijk ik zoveel mogelijk op untappd om te zien wat voor smaakprofiel het bier krijgt en welke score. Vaak lees ik ook een paar recente meningen. Meestal maak ik dan een wenslijstje. Bieren tot €4,- vind ik acceptabel als ze een minimale score van 3.5 hebben, daarboven hangt het af van de stijl wat ik acceptabel vind. Zware, donkere bieren ben ik bereid meer aan uit te geven dan lichte, blonde bieren. Boven de €8,- ga ik niet snel, tenzij ik echt weet dat het het waard moet zijn. Ik drink wel relatief weinig vergeleken met de meesten hier. Hooguit 3 flesjes/blikken per week, maar meestal slechts 1.
Ik heb je toegevoegd aan untappd, @Purehz en jou ook.
Het geven van scores vind ik wel nog vaak best een lastig ding. Veel gegeven scores zijn 3.75 en 4.25 voor de bieren die prima en goed zijn, of een 2.5 voor de bieren die ik niet lekker vind (wat vaak komt doordat het te bitter of iig verkeerde bitterheid is). Veel meer onderscheid kan ik vaak niet maken. Ik neem vaak prijs en verwachting ook in ogenschouw. Vandaar dat de Westvleteren 12 bij mij een stukje slechter scoort dan een Rochefort 10 of St Bernardus 12. Terwijl ze qua smaak kwaliteit misschien niet eens heel ver uit elkaar liggen.
[ Voor 26% gewijzigd door LA-384 op 06-06-2020 18:31 ]
Ik had een mysterieus pakket wat vandaag met DPD zou komen, met mijn naam & email adres. Maar wat het nou was...
Bleek het dus deze doos te zijn

Tegelijk met mijn Mr. Hop bestelling. Alleen de witte is voor volgend weekend, de rest mag in de voorraad.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zIlsiN9oV6t3sziU7rtSxrEO.jpg?f=user_large)
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
De welke? Er zijn (/waren) er 3.racoon schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:36:
Wat vinden jullie van de leffe royal, ik had hem afgelopen vrijdag gedronken en moet zeggen smaakt aardig goed.
De whitebread vind ik zelf erg goed.
Ziet er goed uit zeg!remzor schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:08:
Nieuwe loot, 32st. Genieten,Caigny
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik moet zelf weer eens gaan, maar vandaag heeft een maat alvast wat lekkers voor me meegenomen:
:strip_exif()/f/image/IMgfcesEH10f0qi8oE1J66Bn.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas was de Trinity in Black (zowel gewoon als BA) al weer op, maar dit zijn mooie alternatieven
Zojuist heb ik een Beta Triangulum op met Stu Moscow en De Moersleutel .
Ging er goed in!
Is al 4 jaar geleden_NooT_ schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:18:
[...]
De welke? Er zijn (/waren) er 3.
De whitebread vind ik zelf erg goed.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Dat is niet helemaal eerlijk, want Westvleteren 12 kost maar €1.95.LA-384 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:18:
[...]
Ik neem vaak prijs en verwachting ook in ogenschouw. Vandaar dat de Westvleteren 12 bij mij een stukje slechter scoort dan een Rochefort 10 of St Bernardus 12. Terwijl ze qua smaak kwaliteit misschien niet eens heel ver uit elkaar liggen.
Waarschijnlijk goedkoper dan Rochefort of St Bernardus.
Dat de slijterij er zo'n belachelijke prijs van maakt, daar kan Westvleteren niets aan doen.
Bij de Westvleteren speelde de verwachting een belangrijke rol. Het bier was gewoon niet beter dan die andere twee, vind het zelfs de minste van het drietal. Ik heb het destijds bij Jan Linders gekocht, weet niet meer wat de prijs was. Het feit dat het zo moeilijk verkrijgbaar is, ofwel voor exorbitant hoge prijzen, ofwel helemaal naar het klooster rijden, maakt de verwachtingen ook niet minder. Daar kan Westvleteren wel wat aan doen, door de productie te verhogen, maar dan valt de hype weg. Ik heb het drietal een 3.5 gegeven, tegenover 4.25 voor de st Bernardus en Rochefort. Ik denk dat ik de westvleteren een 4.00 zou geven als het goed verkrijgbaar was voor normale prijzen, maar het is alweer zeker 2 jaar geleden dat ik het gedronken heb. Kan het echt niet meer voor de geest halen en moet afgaan op wat ik destijds heb geschreven.Oxellaar schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:07:
[...]
Dat is niet helemaal eerlijk, want Westvleteren 12 kost maar €1.95.
Waarschijnlijk goedkoper dan Rochefort of St Bernardus.
Dat de slijterij er zo'n belachelijke prijs van maakt, daar kan Westvleteren niets aan doen.
Maar goed, misschien was dat niet het beste voorbeeld. Ik heb ook eens bier gekocht voor aanzienlijk meer (>€14,-), dan moet het van goede huize komen. De Bevog Jazzy & Blues, Hagger Blend en Jackie o's Antik, konden dat in mijn ogen waarmaken en hebben een >4.5 gekregen, echter de Jackie o's Oil of Aphrodite en een bier van Hoppin Frog met een veel te lange naam konden het duidelijk niet waarmaken en kregen een

Crap, komt dat echt met DPD? Nou dan hou ik m'n hart vast... Die lui hebben nogal een reputatie... Ik heb nog nooit een zending met DPD gehad die goed is gegaan en bestel ook nooit meer als ik op voorhand weet dat het met DPD gaat. Haha.vuurtjih schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:25:
[...]
Ik had een mysterieus pakket wat vandaag met DPD zou komen, met mijn naam & email adres. Maar wat het nou was...
Bleek het dus deze doos te zijn![]()
Tegelijk met mijn Mr. Hop bestelling. Alleen de witte is voor volgend weekend, de rest mag in de voorraad.
[Afbeelding]
Nou ja, ik zie er af en toe wel busjes van rijden, de vraag is alleen waar ze hun pakketten altijd weten te verstoppen. Zal updaten als de boel binnen is
Het begint inderdaad al goed met de mail: "Beste heer/mevrouw 3,"
[ Voor 3% gewijzigd door ksborg op 07-06-2020 12:06 ]
Gisteren ook geprobeerd, zat in het BA pakket onlangs. Zeer prettig biertje, en zeker ook redelijk uniek. Er kwam een associatie met bacon naar boven.dano_nl schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:03:
Ja deze ook:
MANY-FACED GOT BA RED WINE
Imperial Gotland Dricka gerijpt op rode wijn vaten super vaag maar complex lekker bier! Nog nooit zoiets geproefd, kan de smaken ook niet goed benoemen.
Nooit eerder van gehoord: Wikipedia: Gotlandsdricka
Inmiddels ruim 200 verschillende bieren op voorraad en er komen nog 4 dozen van hoponhopoff aan (benieuwd wat daar in zit). Kreeg wat vage mailtjes van boekuwzending.com dat blijken zij te zijn, dus morgen hopelijk in huis. De dubbele gaan naar de buurman.
Dan heb ik voorlopig wel genoeg denk ik, flink ingeslagen om de Nederlandse (kleine) brouwerijen te helpen.
Dan heb ik voorlopig wel genoeg denk ik, flink ingeslagen om de Nederlandse (kleine) brouwerijen te helpen.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Hamsteren hebben de brouwers niets aan he.frankwopereis schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:19:
Je moet ze zsm opdrinken en nieuwe bestellen
DPD inderdaad. Ik kreeg een mail met beste heer/mevrouw 1.ksborg schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:05:
[...]
Crap, komt dat echt met DPD? Nou dan hou ik m'n hart vast... Die lui hebben nogal een reputatie... Ik heb nog nooit een zending met DPD gehad die goed is gegaan en bestel ook nooit meer als ik op voorhand weet dat het met DPD gaat. Haha.
Nou ja, ik zie er af en toe wel busjes van rijden, de vraag is alleen waar ze hun pakketten altijd weten te verstoppen. Zal updaten als de boel binnen is. Of niet.
Het begint inderdaad al goed met de mail: "Beste heer/mevrouw 3,"
Heb jij doos versie 3 zeker
Ben dus niet de enige, die boekuwzending erg bijzonder vondfrankwopereis schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:19:
Inmiddels ruim 200 verschillende bieren op voorraad en er komen nog 4 dozen van hoponhopoff aan (benieuwd wat daar in zit). Kreeg wat vage mailtjes van boekuwzending.com dat blijken zij te zijn, dus morgen hopelijk in huis. De dubbele gaan naar de buurman.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ik had 3 dozen besteld, dus ik was beste heer/mevrouw 3. Maar petje af voor DPD. Voor het eerst sinds jaren is er niets raars gebeurd. Geen pakketje weg, geen asociale bezorger die het pakket gewoon ergens neer flikkert. Zowaar een aardige man die netjes aanbelde én het naar de deur bracht. Op tijd! En ik had zelfs nog uitstel aangevraagd tot vandaag, omdat ik zaterdag niet thuis was!vuurtjih schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:31:
[...]
DPD inderdaad. Ik kreeg een mail met beste heer/mevrouw 1.
Heb jij doos versie 3 zeker![]()
[...]
Ben dus niet de enige, die boekuwzending erg bijzonder vond
Over de pakketten, die lijken me goed. Prima variatie en meeste zijn relatief "zomerse" bieren. Er miste alleen een glas in één van de dozen. Gelukkig delen we het met 5 man, dus dat komt dan weer goed uit
[ Voor 5% gewijzigd door ksborg op 08-06-2020 17:05 ]
Het is de bedoeling dat je 't drinkt he..!frankwopereis schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:19:
Allemaal donker spul?
Blik bevalt mij wel. Scheelt een hoop statiegeld want hier mogen ze bij het plastic afval. Bovendien weet ik nooit welke flesjes nou wel of geen statiegeld hebben, dus hoef ik ze ook niet mee terug te nemen uit de supermarkt en alsnog in de glasbak te gooien.
Lekker!
Ben ook groot voorstander van blik: minder gewicht en makkelijk meenemen (en weer weggooien) als je erop uit gaat. Ook gezeik met 'exotische' flessen van buitenlandse brouwerijen met wel/niet statiegeld ben je dan kwijt.Enige nadeel is dat rechtstreeks uit blik minder prettig drinkt dan uit fles.
Ik drink speciaalbier nooit rechtstreeks uit een fles, dus doe mij maar blik!
Een IPA kun je prima rechtstreeks uit blik drinken. Sterker nog: Toppling Goliath zet het gewoon op zijn blikken.
En ja, blik wint van fles. Ik vind losse flesjes ook echt onhandig, zeker als je wat meegrabbelt in de supermarkt.
En ja, blik wint van fles. Ik vind losse flesjes ook echt onhandig, zeker als je wat meegrabbelt in de supermarkt.
Wat ik heb gemerkt is dat veel flesjes toch statiegeld opleveren ondanks dat er staat dat hij in de glasbak moet. Ik neem ze dus bewust mee de winkel ik en loop daarna wel even langs de glasbak.Napsju schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:01:
Bovendien weet ik nooit welke flesjes nou wel of geen statiegeld hebben, dus hoef ik ze ook niet mee terug te nemen uit de supermarkt en alsnog in de glasbak te gooien.
Blik of fles maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Gaat toch altijd in een glas. Drink nooit uit fles of blik meteen.
Met pils vind ik dat geen probleem, maar met speciaalbier krijg ik zonder glas echt geborrel in mijn buik..
Lekker!
Ook groot voorstander van blik. Bij bewaren vind ik het ook handig dat je blikken op elkaar kan zetten. Scheelt zo veel ruimte. Wel merk ik bij exclusievere flessen dat ik flessen meer kan waarderen. Het blijft een groter gevoel van luxe geven met een mooie waxlaag, etiket en grote fles om te delen met wat vrienden.
Drink regelmatig direct uit een blik, en vindt hier niets mis mee. Wel voorkeur om een glas te gebruiken.
Drink regelmatig direct uit een blik, en vindt hier niets mis mee. Wel voorkeur om een glas te gebruiken.
Grappig om te zien wat er aan voorkeuren bestaat voor wel of niet direct uit fles of blik drinken.
Wat mij betreft, op een pilsje van/bij vrienden na (verjaardag, voetbal kijken), drink ik vrijwel alleen speciaalbier en alleen uit een glas. Ik wil het bier niet alleen kunnen proeven, maar ook kunnen zien en goed kunnen ruiken. Dat lukt alleen met een (goed) glas. Daarnaast vind ik het ook nog eens leuk om bierglazen te verzamelen van de bieren die ik graag drink, zodat ik een bier in het bijbehorende glas heb. Daar ben ik overigens ondertussen wel min of meer mee gestopt. Enerzijds teveel glazen, anderzijds heb ik zo'n beetje alle vormen wel inmiddels in bezit, dus dan is alleen het logo nog anders.
Wat mij betreft, op een pilsje van/bij vrienden na (verjaardag, voetbal kijken), drink ik vrijwel alleen speciaalbier en alleen uit een glas. Ik wil het bier niet alleen kunnen proeven, maar ook kunnen zien en goed kunnen ruiken. Dat lukt alleen met een (goed) glas. Daarnaast vind ik het ook nog eens leuk om bierglazen te verzamelen van de bieren die ik graag drink, zodat ik een bier in het bijbehorende glas heb. Daar ben ik overigens ondertussen wel min of meer mee gestopt. Enerzijds teveel glazen, anderzijds heb ik zo'n beetje alle vormen wel inmiddels in bezit, dus dan is alleen het logo nog anders.
Vorige week bij Mr. Hop een bestelling geplaatst voor wat zwaardere jongens (smaak en/of %), deze zijn het geworden:
- Troubadour Imperial Stout
- Bax Koud Vuur
- Bronckhorster BBC Four
- Het Nest Schuppenboer Grand Cru
- Corsendonk Gold Tripel
- Troubadour Magma
- Antigoon Courageous WIPA
- Emelisse BIPA
- Kasteel Cuvee du Chateau
- Het Anker Gouden Carolus Whisky Infused
- Het Nest Dead Man's Hand
Een paar bieren heb ik al eens gehad en waren erg lekker, dus die heb ik nogmaals besteld (Bax Koudvuur, Troubadour Magma en Kasteel Cuvee du Chateau). De rest is nieuw voor mij en hopelijk een goede keuze!
- Bax Koud Vuur
- Bronckhorster BBC Four
- Corsendonk Gold Tripel
- Troubadour Magma
- Emelisse BIPA
Een paar bieren heb ik al eens gehad en waren erg lekker, dus die heb ik nogmaals besteld (Bax Koudvuur, Troubadour Magma en Kasteel Cuvee du Chateau). De rest is nieuw voor mij en hopelijk een goede keuze!
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Het Anker Gouden Carolus Whisky InfusedJunkO schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:11:
Vorige week bij Mr. Hop een bestelling geplaatst voor wat zwaardere jongens (smaak en/of %), deze zijn het geworden:
- Bax Koud Vuur
- Bronckhorster BBC Four
- Corsendonk Gold Tripel
- Troubadour Magma
- Emelisse BIPA
Nou ben ik sowieso wel fan van Gouden Carolus maar dit is echt een van mijn favorieten. Niet dat ik al heel veel van de wat exclusievere/duurdere zware bieren op heb maar deze past w.m.b. prima in het rijtje bij bieren als de Rochefort 10, St. Bernadus Abt 12 etc.
Beeromaniac
Nice! Ik had die vandaag ook binnen gekregen! :-D
Helemaal mee eens, al drink ik al mijn bier uit één en hetzelfde model, de Teku 33.Jorizzz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:02:
Grappig om te zien wat er aan voorkeuren bestaat voor wel of niet direct uit fles of blik drinken.
Voor mij het best ontworpen bierglas, voor alle biersoorten.
Pils, als ik het drink, altijd uit de fles.
Uit blik drink ik nooit direct, vaak proef ik het metaal van de breekrand van de opening, daar zit geen coating op.
Ik proef het niet aan het bier, maar meer omdat ik met m'n mond aan de opening zit.
Speciaalbier heb ik het liefst uit blik, lekker te stapelen in de koelkast. Leeg kun je ze platslaan en gaan mee met plastic afval.
@Thompson de whisky infused is zeker lekker. Maar ik snap werkelijk niet waarom Het Anker infused.
Ze maken zelf ook whisky, dus waarom leggen ze hem niet op hun eigen barrels.
Dat zou nog beter zijn...
[ Voor 7% gewijzigd door Oxellaar op 09-06-2020 22:58 ]
Toevallig weleens rondleiding gehad bij Het Anker? Ze hebben al amper plek om de vaten die ze hebben op te slaan, laat staan als ze ook nog eens een echte BA gaan bouwen.Oxellaar schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:19:
[...]
Helemaal mee eens, al drink ik al mijn bier uit één en hetzelfde model, de Teku 33.
Uit blik drink ik nooit direct, vaak proef ik het metaal van de breekrand van de opening, daar zit geen coating op.
Ik proef het niet aan het bier, maar meer omdat ik met m'n mond aan de opening zit.
Speciaalbier heb ik het liefst uit blik, lekker te stapelen in de koelkast. Leeg kun je ze platslaan en gaan mee met plastic afval.
@Thompson de whisky infused is zeker lekker. Maar ik snap werkelijk niet waarom Het Anker infused.
Het lijkt me trouwens wel een goed idee, de infused is al hartstikke lekker! een BA variant zou zomaar nog beter kunnen zijn
Craft beer specialist
Nee, nog nooit geweest. Maar geen ruimte om vaten weg te leggen? Niemand zegt toch dat ze daar in Mechelen moeten liggen?Jeroen87 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:16:
[...]
Toevallig weleens rondleiding gehad bij Het Anker? Ze hebben al amper plek om de vaten die ze hebben op te slaan, laat staan als ze ook nog eens een echte BA gaan bouwen.
Het lijkt me trouwens wel een goed idee, de infused is al hartstikke lekker! een BA variant zou zomaar nog beter kunnen zijn
Infusen is een goedkope manier om een beetje richting BA te gaan. Ook de Molen heeft pas een infused zag ik....Vind ik toch een beetje vloeken in de kerk voor zo'n die hard barrel brouwer als de Molen.
Ik zal hem binnenkort nog eens meenemen, die infused Carolus, is echt lang geleden dat ik hem op heb.
Omdat ik vakantie heb en toch he-le-maal niks kan doen verder, ben ik maar eens gaan kijken bij Pakhuis in Albergen. Mooie winkel. Hele ruime keuze. En geen overdreven prijzen gezien eigenlijk. Althans niet meer dan gemiddeld.
Meegenomen:
- Sour Station (Raspberry) (Axiom Brewery)
- Schoko Bananen Stout (Axiom Brewery)
- Stay Puft Imperial Coconut Creme Edition (Tiny Rebel Brewing Co)
- Banana Split Imperial Stout (SesmaBrewing)
- Imperial Stout (Nøgne Ø)
- Franziskaner Royal
- Juice Punch V12 (Brouwerij Frontaal)
- Bearded Lady Dessert Edition Black Forest Gateau (Magic Rock Brewing)
- Sour Dark Ale Port Barrel Fermented (Brouwerij Emelisse)
- Al9or1thm - Bourbon BA (Uiltje)
- Peach Perfect (Brouwerij De School)
- Viven Chocolate Stout (Beerdevelopment Viven)
- Gouden Carolus Whisky Infused (Het Anker)
- Gouden Carolus UL.T.R.A. (Het Anker)
- Liquid Desserts 06 - Double Shot Irish Coffee Stout (Big Belly Brewing)
- Candy Shop - Nut Cake (Deer Bear)
Dat gaat vast wel weer smaken. Ben de laatste tijd toch vooral dingen aan het kopen waarvan ik zeker weet ze echt lekker te gaan vinden (voor een groot deel dan, er zijn altijd teleurstellingen) i.p.v. bierpakketjes waarvan de helft niet echt lekker is. Onder de streep ben je meer geld kwijt, maar drinkt dan wel voornamelijk lekkere bieren
Meegenomen:
- Sour Station (Raspberry) (Axiom Brewery)
- Schoko Bananen Stout (Axiom Brewery)
- Stay Puft Imperial Coconut Creme Edition (Tiny Rebel Brewing Co)
- Banana Split Imperial Stout (SesmaBrewing)
- Imperial Stout (Nøgne Ø)
- Franziskaner Royal
- Juice Punch V12 (Brouwerij Frontaal)
- Bearded Lady Dessert Edition Black Forest Gateau (Magic Rock Brewing)
- Sour Dark Ale Port Barrel Fermented (Brouwerij Emelisse)
- Al9or1thm - Bourbon BA (Uiltje)
- Peach Perfect (Brouwerij De School)
- Viven Chocolate Stout (Beerdevelopment Viven)
- Gouden Carolus Whisky Infused (Het Anker)
- Gouden Carolus UL.T.R.A. (Het Anker)
- Liquid Desserts 06 - Double Shot Irish Coffee Stout (Big Belly Brewing)
- Candy Shop - Nut Cake (Deer Bear)
Dat gaat vast wel weer smaken. Ben de laatste tijd toch vooral dingen aan het kopen waarvan ik zeker weet ze echt lekker te gaan vinden (voor een groot deel dan, er zijn altijd teleurstellingen) i.p.v. bierpakketjes waarvan de helft niet echt lekker is. Onder de streep ben je meer geld kwijt, maar drinkt dan wel voornamelijk lekkere bieren
Dat is mijn insteek ook. Ik denk dat 90% van het bier wat ik koop, bier is waarvan ik vrij zeker ben dat het binnen mijn smaak valt. De overige 10% kan dan iets zijn van een onbekende brouwer, onbekende stijl of iets wat ik puur op het label koop. De teleurstellingen zijn dan een stuk minder. Het gaat me tegenwoordig meer om het genieten dan om het proberen van vreemde biertjes.ksborg schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:57:
Kan je toch verzekeren dat deze twee prima samen gaanLA-384 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:36:
[...]
Het gaat me tegenwoordig meer om het genieten dan om het proberen van vreemde biertjes.
Dat is ook wel zo, maar zeker in het begin kocht ik alles wat los en vast zat, puur om het proberen van voor mij onbekende stijlen en smaken. Ook diverse bierpakketten gekocht met meestal middelmatig spul. Dat vind ik nu gewoon zonde van m'n geld en tijd. Nu koop ik wat bewuster in en is het 95% van de tijd gewoon genieten.Oxellaar schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:37:
[...]
Kan je toch verzekeren dat deze twee prima samen gaan
De teku 33 is ook mijn meestgebruikte glas. Maar ik probeer bij elk bier een passend glas te pakken.Oxellaar schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:19:
[...]
Helemaal mee eens, al drink ik al mijn bier uit één en hetzelfde model, de Teku 33.
Een Orval bijvoorbeeld moet je écht niet uit een Teku drinken. Net als andere Trappisten, of goede quads. Zó zonde van die mooie schuimkraag, en de geur! Die gaan bij mij echt in een bokaal.
IPA's drink ik sinds kort uit een vaasje, van dik glas. Dat drinkt zeer prettig, en ook hier komt de geur lekker vrij
Ik kan niet heel goed vinden of de grenzen met België nu al volledig open zijn, of dat dat maandag pas gaat gebeuren.
Iemand al ervaring? Ik ben van plan dit weekend naar de caigny te gaan.
Je kunt de grens over via de doorgaande wegen, niet via sluiproutes.Lennnn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:10:
Ik kan niet heel goed vinden of de grenzen met België nu al volledig open zijn, of dat dat maandag pas gaat gebeuren.
Ik ben 2 juni zonder problemen naar de Caigny geweest.
Om inkopen te doen is dat officieel toegestaan.
ik meen dat ik ooit via een link een landkaart kreeg en kon zien welke bieren uit welke landen ik reeds had ingecheckt in untappd en dus ook kon zien welke landen ik nog miste. Iemand enig idee?
https://www.meadstats.com/ misschien? Daar kan je inloggen met je Untappd account om allerlei statistieken te bekijkenSteefmeister schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:12:
ik meen dat ik ooit via een link een landkaart kreeg en kon zien welke bieren uit welke landen ik reeds had ingecheckt in untappd en dus ook kon zien welke landen ik nog miste. Iemand enig idee?
Top dat is hem. Helaas werkt het inloggen op het moment nietwillem007 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:26:
[...]
https://www.meadstats.com/ misschien? Daar kan je inloggen met je Untappd account om allerlei statistieken te bekijken
Ik krijg die meadstats al weken niet meer ge-update. Laatste bieren lijken er nog bij te komen als ik het probeer. Maar dan zijn de eerste bieren dan weer niet meer terug te vinden.
Gisteren nog even langs de Caigny gereden... 
- Feed Me A Stray Cat - Fat Orange Cat Brew Co
- Crucifixion, Third Servile War - Nightmare Brewing
- Parrilla - Nightmare Brewing
- STUF’T - Prairie Artisan Ales
- Screenshot - Prairie Artisan Ales
- Weekend - Prairie Artisan Ales
- Popcorn Pimp - AF Brew
- Birthday Bomb! 3x (2017/2018/2019) - Prairie Artisan Ales
Voor de mensen die weer naar de Caigny zijn geweest, hoe gaat dat daar nu? Moet je met een mondkapje op de winkel in? Of is het gewoon business as usual? Ik meende ook ergens (hier?) gelezen te hebben dat de voorraad een beetje minder was dan normaal, vanwege het feit dat ze zich niet hadden kunnen voorbereid op het feit dat Nederlanders ook ineens weer de grens over mochten. Hoe zit het daarmee?
Mooie aankopen! Ik wist niet dat ze zoveel Amerikaanse bieren hadden.Oxellaar schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:32:
Gisteren nog even langs de Caigny gereden...
- Feed Me A Stray Cat - Fat Orange Cat Brew Co
- Crucifixion, Third Servile War - Nightmare Brewing
- Parrilla - Nightmare Brewing
- STUF’T - Prairie Artisan Ales
- Screenshot - Prairie Artisan Ales
- Weekend - Prairie Artisan Ales
- Popcorn Pimp - AF Brew
- Birthday Bomb! 3x (2017/2018/2019) - Prairie Artisan Ales
Mag ik vragen wat dergelijke blikken en flesjes daar kosten? Heb net van Beerrepublic enkele prairie bieren binnen gekregen, maar dat blijven prijzige flesjes..
Bier in de usa is ook best duur, mede door de tax. Dollar of 8 á 10 betaal je daar zomaar. (In nyc dan, horeca en bottleshop)
Ja dat snap ik ook zeker, maar bij Caigny is het altijd een stuk goedkoper (ik denk door belasting op alcohol) waardoor ik benieuwd ben wat het daar kost. Vrijdag ga ik naar België, en wellicht ook langs Caigny.
@Houstyn Belasting op alcohol is in België ongeveer gelijk aan Nederland, ik dacht zelfs iets hoger. BTW is ook gelijk aan Nederland. Dus daar komt het verschil niet vandaan.
Maar die birthday bombs kosten daar €7, weekend en screenshot 6 ofzo en die stuft €13.
Die laatste kost in Nederland ongeveer het dubbele....
Maar die birthday bombs kosten daar €7, weekend en screenshot 6 ofzo en die stuft €13.
Die laatste kost in Nederland ongeveer het dubbele....
[ Voor 12% gewijzigd door Oxellaar op 13-06-2020 14:05 ]